PER | 4851 | 2009. március 22. 08:56 | Válasz erre: 4849 |
Értettem a cinizmusod célját. Nem (csak) azért adom el, mert szervizelni kell, hanem mert kinõttem és komolyabb túrázásra már kevés. |
kilajsanyi | 4850 | 2009. március 22. 08:50 | Válasz erre: 4843 |
Utánanéztem a vezláncnak. Ha DID , akkor olcsóbb a lánc, ha Yamaha OEM , akkor sajnos annyi az annyi, mégha ugyanaz a lánc is van benne. Hány helyen néztél még láncot hozzá? |
kilajsanyi | 4849 | 2009. március 22. 08:47 | Válasz erre: 4847 |
Nem az eladandó motor állapotára vonatkozott a cinizmusom, hanem leginkább arra, h az újabb motor ( fõleg, h garis ) 6000km-ként kötelezõ szervizes, ami kemény óradíjakkal is jár. Ehhez képest, ha összehasonlítom a #4828-at és a #4847-et, akkor már végképp nemtom mi van.
|
PER | 4848 | 2009. március 22. 01:22 |
Nem a végsebesség kevés, hanem a motor "gyenge" hozzá. Ugyanis nem akarom ennyire megterhelni. Általában max 200-500km-es túrákra használom. |
PER | 4847 | 2009. március 22. 01:20 |
Kérlek szépen, elvileg már megvan az utód, ha jobb ajánlatot nem kapok. Amely motor garanciális. Úgy érzem már jócskán kinõttem ezt a motort. Ez egy tanuló motor, és már majd 2,5 éve megvan nekem (meg van másik is). Ideje váltani. Ennyi. Korrektül tájékoztatom az érdeklõdõket az állapotáról, nem sunnyogok semmit. Sztem ez inkább dicsérendõ, mintsem cinizmusra érdemes. Természetesen az új motor is szervizelõs lesz elõbb-utóbb, de néha nem árt a frissítés, a változás. Elég sokat költöttem erre a motorra ennyi idõ alatt, hogy jó állapotban legyen. De már többre vágyom. Nem a nagy sebesség miatt, hanem csak a változás miatt. Ez a motor 2 személlyel (+140kg) is kiviszi a 180km/h-t. Ami bármire elég kis hazánkban. Nyáron viszont szeretnék egy 1-2 hónapos európai túrára menni párommal, amihez ez kevés. Ugyanis 10e Km-rõl beszélünk legalább. Ilyen egyszerû a dolog. |
kilajsanyi | 4846 | 2009. március 21. 20:55 | Válasz erre: 4843 |
ha did a vezlánc, akkor nem annyi az annyi.
|
kilajsanyi | 4845 | 2009. március 21. 20:55 | Válasz erre: 4844 |
és ha a fiatal, újabb motorra lánc, szelephézag meg olajcsere jön megy az is a levesbe? |
PER | 4844 | 2009. március 21. 14:47 |
Hali! Úgy döntöttem, h eladom a motoromat. A szervíz költsége kb 100.000Ft. "http://www.hasznaltauto.hu/2837548_yamaha_xj_1992" itt leírtam aszem kb mindent. E-mail, vagy telefon érdeklõdést várok. Az ár, motorozz.hu tagoknak nem fix :) Amennyiben nem lesz megfelelõ ajánlat szerdáig, akkor beszámíttatom másik motorba. Nekem megfelelt a motor elsõ nagymotornak, elégedett vagyok vele, de már fiatalabbra és fõképpen erõsebbre vágyom. A szervizelés hercehurcájával sem kívánok a továbbiakban foglalkozni. Így egy fiatal, erõsebb motorra fogom lecserélni. |
Vilman | 4843 | 2009. március 19. 23:25 |
Még maga a palotai Yamaha szalon tulaja is sokallja az árát, de higgyétek el, ennyi lett az árfolyamingadozás miatt...
|
imo | 4842 | 2009. március 19. 20:38 |
Te Vilman!Hol vetted a láncot?Mert kissé én is drágállom!!! Az enyém meg egy elsõ teló javításra vár,tatán a yamahában,kb 30-35e Ft.
|
krisztian.fz6 | 4841 | 2009. március 18. 23:43 | Válasz erre: 4840 |
Nekem 11 ezer ft volt a lánc, és ingyen beszereltem magamnak.
|
Vilman | 4838 | 2009. március 18. 10:47 |
Na mi van mindenki motorozik ? :D Megrendeltem a gyári vezérmûláncot, + beszerelés ---> sacc 50e Ft.- |
Vilman | 4837 | 2009. március 15. 11:03 |
Jah és még valami ami fontos lehet nekünk : A Yamaha standja mellett volt a Maróti könyvkiadó standja, ahol is a polcon ott figyelt a valaha forgalmazott ÖSSZES XJ változat szervízkönyve. Angol nyelven, természetesen magyarul nem létezik. Mindegyik kiadvány keményfedeles, és ugyanannyiba kerül. Az áruk 10750 Ft.- Drága de legalább van... |
Vilman | 4836 | 2009. március 14. 18:36 |
Na voltunk ma skacokkal a Budapest Motor-on, és na mit láttunk ??? :D Gyönyörû az XJ6 ! ![]() |
PER | 4832 | 2009. március 12. 13:56 | Válasz erre: 4830 |
Hali! Meg tudom csinálni, nem az a gond, hanem nincs rá annyi idõm. Szakavatott kezek pikk-pakk megoldják, de nekem min 1 teljes napom rámenne. Pár órát tok munkával csúsztatni, de egész napot nem:( Hétvége dettó. E-Könyvem nekem is van, köszi:) |
Jose | 4831 | 2009. március 12. 10:19 | Válasz erre: 4826 |
Leiratkoztam róla, amikor fixálódott, hogy Pesten lesz.Oda nem kíván menni a testem kátyúkat kerülgetni.:-(
|
kilajsanyi | 4830 | 2009. március 12. 07:35 | Válasz erre: 4828 |
Ha tudsz angolul esetleg tudok infós melót. index, olajszûrõ, olaj, levegõszûrõ, fékbetét cseréhez nem kell óriási géniusznak lenni. Ha kell a szerelési kézikönyv szívesen áttolom, csak adj egy mail címet és még a pénzed is megmarad. a többiben csak úgy tudok segíteni, ha lehozod a motort várpalotára. |
PER | 4828 | 2009. március 11. 22:16 |
Hali! Sajnos az évadnyitót én is ki kell hagyjam, mert keze lába lóg a motornak:( Ez ügyben írok most is :P Jövõhéten lesz 40 rongyom motorjavításra. A kérdésem az, ki tud segíteni benne????? Amit kellene elsõ ránézésre: Elsõ és hátsó fékbetétek azonnali cseréje! (hátsó már fémen van) Láncból szemet kell venni, mert lóg, mint tacskó füle. Futómûvet be kéne kalibrálni, mert balra húz a moci. Hézagállítás sem ártana, mert csattog:S a teleszkópokból folyik az olaj:(, így szimering csere is kell. Vettem légszûrõt, de be kéne szerelni (jelenleg nincs benne). Ezek a legfontosabbak. Utána, ami belefér: Olaj+szûrõ csere kormánycsapágy csere (nem sürgõs, nem remeg menet közben) index csere (jobb hátsó lóg, amiatt) Ennyi az, amit látok, hallok. Ami belefér, fontossági sorrendbe. 40eFtom van rá jelenleg. Mivel kb 6 hónapig munkanélküli voltam, ez is olyan, mintha a fogamat húznák (kb 400e Ft-nyi számla még így is befizetetlen, de motorral járok az új melóhelyre dolgozni). Informatikus (rendszergazda+programozó) vagyok, így esetleg tok segíteni +ba számítógépeknél. Bármilyen megoldás érdekel!!! Köszi |
Berber | 4826 | 2009. március 9. 06:44 | Válasz erre: 4823 |
Nem láttam a neved a 15-én. Rossz helyen keresem?? Vagy a Zsifi nézett be az ablakon? Most mi lesz?
|
misiii | 4824 | 2009. március 7. 14:17 |
Végre beindult a fenevad. Csatlakozókat átfújkáltam tisztítóval, gyertyákat kiégetem és beindult.
|
Jose | 4823 | 2009. március 5. 09:56 | Válasz erre: 4821 |
A vezeték ellenállását kell megnézned (kimérni) mert a kezdeti vagy szakadás (égés) elötti pillanatot nem lehet érzékelni szemmel. |
imo | 4822 | 2009. március 3. 21:54 |
Hi mindenki!Most ébredtem a téli álomból:-))) Nincs valakinek elfekvõben jobb oldali krauser doboz tartója?
|
plaszter | 4820 | 2009. március 3. 14:43 | Válasz erre: 4813 |
Hello! Koszi az infot, de jelenleg meg csak erdeklodom a tipus irant, megvetel az meg tavlat :), sajnos :S |
misii | 4817 | 2009. március 3. 06:51 | Válasz erre: 4815 |
Benzint kap bõven, a gyertyák pedig tocsognak a benzninben. Próbáltunk mindent. Gyertya nélkül átforgatni, tolni, gyertyát kiégetni, mindent. Alig ad szikrát. De miért?
|
Vilman | 4815 | 2009. március 2. 22:37 |
Üdv az XJ-sek közt misii ! :) Nos, milyenek azok a gyertyák ? Szárazak, netán kormosak, olajosak, stb... Divisek ? Szóljatok ti is... :D |
misii | 4814 | 2009. március 2. 18:45 |
Hello! Vettem egy xj600 diversiont olasz papirokkal. Nos az történt h indult, ment rendesen, de hirtelen meggondolta magát és nem indul. Szikra van, öninditózik, minden fasza, kivéve h alig ad szikrát.(a gyertyák újak.)Mit csináljak?
|
fofelugyelo | 4813 | 2009. február 22. 12:05 | Válasz erre: 4808 |
plaszter | 4812 | 2009. február 14. 19:02 | Válasz erre: 4811 |
Jahm, koszi, nem volt egyertelmu a kiiaras :)
|
Vilman | 4811 | 2009. február 14. 11:42 |
Plaszter ! Magyar papírja van, oda is írtam hogy a papírjai rendben vannak. Csak tájékoztatásképpen közöltem hogy olaszból hozták anno. :)
|
plaszter | 4810 | 2009. február 13. 22:14 | Válasz erre: 4809 |
Koszi! De nekem speciel mar magayr papiros motor kellene. Udv |
plaszter | 4808 | 2009. február 12. 23:36 |
Sziasztok XJ-sek! Motorvasarlas elott allok, ami ugy nez ki, hogy augusztusban fog megvalosulni a csunya anyagiak miatt :) A segitsegeteket szeretnem kerni, nincs-e valakinek ismerose, baratja aki XJ600N eladasan tori a fejet. U.I.: Aki tud segitseget adni abban, hogy mit kell megnezni egy XJ-n motorvasarlas elott, azt is megkoszonnem. Szeles utat |
PER | 4807 | 2009. február 12. 22:19 |
Micsoda pangás... a légszûrõ eltávolítása sokat javított a helyzeten. Hol tudnék jó áron venni? Van lényegi különbség köztük? Milyet ajánlotok? |
PER | 4806 | 2009. február 12. 03:10 |
Még egy kérdés:) 1-2e-s fordulaton elég mélyrõl húz a gép és bedadog.. Amíg el nem éri a kb 2,5eös fordulatot, onnantól repeszt. Uccsó nagy szerviz idejében még 1e fordulatnál is királyul húzott. Mi lehet a gondja? Indulásnál a legidegesítõbb. De minden sebességfokozatban produkálja alacsony fordulaton. |
PER | 4805 | 2009. február 12. 03:04 |
Hali! Gyerekek, nálam az összes gyertya másképpen lerakódott:( 1 kivételével, mind száraz fekete kormozást csál. Tisztítás után 100 méterre már elkormozódik és nem sokra rá már lerakódott a szmötyi a gyertyára (de gond nélkül megy minden henger). A 3. gyertya, viszont folyós fekete lerakódású. Kevés a levegõ, vagy sok a benya? Elvileg szikra okés, erõs. Lehet valahogy a gyújtáskapcsolót elektromosan ellenõrizni házilag, vagy csak gyertyapróbával? |
Jose | 4804 | 2009. február 11. 18:11 | Válasz erre: 4803 |
:-)))))))))))))))) Ez kérdés? :-)))))))))))))))) Bocsi!!!!! Az az igazság, hogy nem keménységbõl megyek, hanem ezt kívánja a szervezetem. Drogos lettem? :-)) |
Jose | 4802 | 2009. február 10. 18:39 | Válasz erre: 4801 |
küldtem a megoldást és örülök, hogy a vasmadár ismét éled a télbõl.:-)) Én már vasárnap is gurigáztam egy 120-at mert elvonási tüneteim voltak.Nem érdekelt már az esõ és a hûvös idõ sem.Esõruha fel és goooooo. :-) Yamaha szívvel üzemelõ Hondás . |
Junior | 4801 | 2009. február 10. 15:53 |
Jose! Írtam kérdés a skype címedre. Tök égõ lenne, itt a többiek elõtt megkérdezni, hogy melyik a motor eleje, mert elfelejtettem a nagy telelésben, de ha nem válaszolsz, kénytelen leszek! |
Tomi1 | 4799 | 2009. február 7. 22:04 |
Sziasztok! Látom még nagyon alszanak a YAMAHÁK. Lassan kész leszek a kormány átalakítással, majd teszek fel képet. |
Vilman | 4798 | 2009. február 6. 12:12 |
Sziasztok, egy barátom árulja '92-es kiadású XJ 600 Divijét. Irányár 480e Ft.- Érdeklõdni nálam. Olaszból van, papírok rendben. :) ![]() |
Vilman | 4797 | 2009. január 29. 18:30 |
:D ...A kormánycsapágy és a vezérmûlánc. De azokkal nincs nagy baj.Csak csereérettek. :) |
klimas | 4796 | 2009. január 29. 17:50 | Válasz erre: 4795 |
Bocs !! A gyújtáskulcsot elfordítottad ? :)))))))) De amúgy örülük hogy nincs nagyobb baj ! Hiába YAMAHA az YAMAHA !!Na most jöhetnek a ..... |
Vilman | 4795 | 2009. január 29. 17:17 |
Namost az van hogy a két autószerelõ skac, akikhez levittem a motort, elindították vagy 80szor. Minden próbálkozásnál elindult, úgyhogy nem értem a dolgot. :D
|
klimas | 4794 | 2009. január 27. 19:53 | Válasz erre: 4790 |
Ment az emil. Ha gond van a rajz minõségével jelezz !
|
Jose | 4793 | 2009. január 27. 18:40 |
Nekem egyszer volt olyan szitum, még a vasmadárnál, hogy az indító gomb ragadt be a lerakódott kosztól.A jelenség az volt, hogy világított az olaj lámpa és olyan volt,mint mikor az akku kakukk. Ha elfogadsz egy tanácsot Vilman, akkor ne fújjál WD40-et kapcsolóhoz.Nekem bevált a féktisztítóval való kifújatás. Túl vagyok a paripa téli felkészítésén (teló olaj és szimering csere,kormánycsapágy,fékolaj,elsõ fékpofák,karbi szinkron) Szombat-vasárnap összesen keringtem egy 100-ast,de már nagyon vágyom a jobb idõre. |
Vilman | 4790 | 2009. január 26. 16:01 |
Klimas, jöhetne egy kapcsrajz, mert nekem van egy, de sajna nem tudom hogy mekkora XJ-hez van...Jah és az enyém 31A, 1988-as kiadás.
|
klimas | 4789 | 2009. január 26. 14:12 | Válasz erre: 4788 |
Vigyázz ! Huncut a kapcsolás , néhány helyen dióda van , becsaphat !!!
|
klimas | 4787 | 2009. január 26. 13:47 | Válasz erre: 4785 |
Halihó ! Szintjelzõ van a 9 kilósban ! Ha kell elektromos rajz , van , német nyelvû , elküdhetem .
|
kilajsanyi | 4786 | 2009. január 26. 13:40 | Válasz erre: 4784 |
oldalsztender, behúzó, üresjelzõ vagy maga az önindító. ezeket nézd végig szerintem. |
Vilman | 4784 | 2009. január 26. 12:23 |
A kocogtatás nem segített. Olaj van benne. Talán az olajérzékelõ gombával lehet valami...
|
Vilman | 4781 | 2009. január 24. 16:23 |
Na az már nincs meg, viszont valamiért nem teker az önindító. Ezt most kb. 10 perce vettem észre. Szerintem kontakthiba lehet valahol, mert ha megnyomom az indítógombot, kigyullad a piros visszajelzõlámpa.. Ez akkor is ki szokott gyulladni ha sebességben akarom indítani a gépet. Átfújtam az érintkezõket WD40-el. de semmi hatás idáig...Ellenben a motor tolásra pöcc-röff ! :)
|
Vilman | 4777 | 2009. január 22. 16:11 |
Most indítottam a gépet, minden rendben. Bár a 4-es henger gyertyája feladta a harcot. R.I.P. :D
|
Jose | 4776 | 2009. január 21. 18:14 |
Ma reggel kényszerbõl motorra ültem 3/4 7-kor, de ez nem az öröm motorozásról szólt.Síkosság, hideg stb. Nem a mi idõnk még.Holnap jövök vele délután haza, de talán "csak" szakadó esõ lesz a fõszereplõ és a fagy nem.
|
kilajsanyi | 4775 | 2009. január 20. 06:43 | Válasz erre: 4774 |
túl sok a sós takony még az utakon. én megvárnám még jön egy kis szárazabb idõ és lepucolja az utakat. |
szil | 4774 | 2009. január 20. 01:25 |
Ma már úgy éreztem van remény!!! Talán már nincs is olyan messze a tavasz!!! szinte már már motoros idõ van! ja meg láttam ma 4 fanatikust a pesti belvárosban. hatalmas vágyam támadt lehet ,hogy szerdán kielégítem. |
Junior | 4772 | 2009. január 15. 10:54 |
Az Isten az isten, mondjuk az xj legyen egy, a sok szép teremtménye közül. De azért a komplett világegyetemet se feledjük. Na, nem nyitok vallási topicot, megyek inkább megteremtem a tavaszi motorozáshoz szükséges anyagi hátteret.
|
druszi | 4769 | 2009. január 6. 18:56 | Válasz erre: 4762 |
Sziasztok! Junior én tavaly felmentem az XJ-mel Biharfüredre, 80 kg-os haverommal mögöttem, plusz túracucc.Csak óvatosan kell menni. Nem volt vészes.Szerintem megéri felmenni. A mocit otthagytuk a Hotel Ladolina( azthisztem ez volt a neve) nagy parkolójában. A felsõdobozba belegyömöszköltük a motoros rucikat, a sisakokat az ülés alá csatoltuk, louisos ponyva, egy nagy lakat, és már indultunk is gyalogtúrára. D.u. értünk vissza, nem nyúlt senki a géphez.
|
Zsoleg | 4768 | 2009. január 6. 09:47 |
Sziasztok! Boldog Új Évet Kívánok minden kedves XJ tulajdonosnak és fórumozónak! Régóta olvasgatom az XJ fórumot, a motorom kiválasztásánál is sokat jelentettek az itt olvasottak (ami egy 97-es XJ 600 Diversion). Most segítséget szeretnék kérni, mert már halaszthatatlan a hátsó lengéscsillapító javítás (központi olaj/gáz rendszerû). A házilagos javítás nem hiszem, hogy járható út, mert a javítási kézikönyv szerint, ha sérülés vagy olajfolyás látható rajta, akkor cserélni kell :( Van tapasztalatok azzal kapcsolatban, hogy kihez érdemes fordulni felújítással kapcsoltban? (Székesfehérvár környéke volna ideális, de lehet bárhol az országban) |
Vilman | 4765 | 2009. január 4. 11:19 |
Én is õrzöm még emlékeim közt azt a kedves kis kiruccanást Mórra, amikor is 2002 Február 22. éjjelén, -16 fokban verettünk hazafelé Palotára a haverommal. Egy ETZ 250 és egy ETZ 125 nyergében... :DDD
|
Junior | 4764 | 2009. január 4. 09:46 |
Akkor úgy tûnik én vagyok puhap_cs, de nem szívesen dobnám el a gépet egy útnak álcázott jégbordán. Még felfáznék ott az úton kifeküdve, hiába takarna be a vas... De az elismerésem maradéktalan, talán csak a horgász Simmsonnal folyót lékelni induló szakembereket tudnám említeni. Mindig mondon a gyereknek, hogy: Látod kisfiam, itt mutatkozik meg ki a hobbimotoros, és ki az, aki meghal, de nem alkuszik.
|
Jose | 4763 | 2009. január 3. 22:33 | Válasz erre: 4762 |
Röviden! Nincs téli álom, csak az évnek azon szakasza, amit valaki télnek nevezett el.Mai napon számomra a 2009-es "szezon "kezdetét vette és felkerekedvén egy rövidke ámokfutást bonyolítottam le a Paripával.Jól kezdõdött így az év, ami remélem így is marad.:-))) Ui: Narancs érlelõ szezon azért nem most van úgy érzem. |
Junior | 4762 | 2009. január 2. 19:04 |
Akkor most eljött az a szép idõszak amikor a deres ablakon kitekintünk és tényleg minden motor garázsban várja a feltámadást. Akarom mondani a tavaszt. Hétvégén kiszaladtunk Biharfüredre (Románia) csúszkálni. 1200 méteren eléggé atomerõvel süt a nap. A felhõhatár teteje kb 900 méteren lehetett onnan úgy nézett ki a táj, mint tejtengerbõl kiemelkedõ szigetek. Ezek voltak a hegycsúcsok. A pálya mellett az élelmes sípálya tulajdonos mindjárt eladta volna nekem a Yamaha motoros szánt potom 1850 Euróért, ami egyébként ránézésre nem is volt irreális, de mit csinálnék vele nyáron? De ahogy néhány srác fel-le tekergett vele a környezõ hegyoldalakon az egészen jópofa volt. És nem túl hangos. Ellenpéldaként tucatjával adtak bérbe quadokat szerencsecsomag mûmájereknek akik viszont megmutatták végre az oldalbordának, hogy milyen ügyesen és hangosan tudnak quadozni a havon két sípálya között egy túraútvonalon. Sok csúnyát gondoltam õket hallgatva, csak azt nem viselné el a képernyõ. Na ilyenek történtek, gondolkodtam is, hogy nyáron felgurulok oda a Vasmadárral, de az utak minõsége egyelõre inkább a nem felé hajt. Hát ennyi fért újévi magazinunkba, mindenkinek kellemes téli álmot kívánok! Junior
|
Bundi | 4759 | 2008. december 31. 12:58 |
Sziasztok! B.U.É.K. minden XJ tulajdonosnak és Szeretteinek :-))
|
antpeter | 4757 | 2008. december 30. 20:16 |
Sziasztok Szerencsére megmaradt az XJ,és elfoglalta méltó helyét :-) Most gyûjti az erejét,hogy jövõre nagyon sokat motorozzon. Boldog új évet kívánok Nektek. ![]() ![]() ![]() |