kulika1992 | 14709 | 2017. október 30. 20:20 |
Sziasztok ! Megtudja nekem valaki mondani hogy mi a gyári mérete 750-es inazuma első féktárcsájának ?? köszönöm !! |
cblaci | 14708 | 2017. október 30. 19:42 | Válasz erre: 14703 |
Lenne egy kérdésem Lecso, bár nem kapcsolódik szorosan a témához. Ha mondjuk egyformán tetszene neked két hasonló évjáratú de nem azonos típusú motor, te meg nehezen tudnál dönteni a kettő között, az mennyire lenne döntő tényező hogy csak az egyik injektoros? Nagyjából tudom az előnyöket és a hátrányokat is, de inkább a megbízhatóság érdekelne és főként az élettartam, na meg ha javítani kell akkor mennyire tud zsebbenyúlós lenni az injektor a karbihoz képest. A kétezres évek első felétől kezdtek elterjedni jobban az injektoros motorok (természetesen motorkerékpárról beszélünk) amelyekből vannak már bőven 15év felettiek is, mi a tapasztalat velük? Tudom hogy nagyon sok múlik az üzemeltetésen is, de általánosságban mennyire nyűgösek ezek?
|
fenyooldrider | 14705 | 2017. október 30. 15:48 | Válasz erre: 14704 |
Ja még egy szösszenet: gondolom, hogy a minőség hozzájárul a hosszú élettartamhoz is, részemről mikor eljöttem a cégtől az Ignist 480.000 km-el adtam le hat éves korában! Mindvégig abszolút hibamentes volt a motorja, sőt nyugodtan merem állítani szerelőként, hogy makulátlan! |
fenyooldrider | 14704 | 2017. október 30. 15:44 | Válasz erre: 14703 |
Én mértem nem egyszer, persze nem motornál, mert ott lesz@rom a fogyasztást, viszont autónál kimutathatóan megjelenik! Anno 13 évig jártam Pestre melózni napi ingázással Enyingről, ez napi 280-320 km volt, ezt havi 20-25 alkalommal és mint mondottam 13 évig! Egy új Ignist (1.3 VVT)motorost kaptunk bejárni, na Én ennél folyamatosan mértem a fogyasztást, mert nagyon nem volt mindegy! A km-t minden hónapban számoltam (menetleveles volt) és az elfogyasztott üzemanyagot is! Na ilyen állandó körülmények között volt a következő mérési eredményem: Az autópályán közlekedtem nagyrészt 130-140 tempóban, plusz a városi mászkerálás! Így jött ki hosszútávon a fogyi: Shell 95 sima: 7-7,2L Mol 95 sima: 6,8-7L Mol 100 evo: 6,3-6,5 A kollégám most egy Opel 1.6 benzines G-Astrával jár melózni szintén hosszú távokon: Kaposvárról Székesfehérvárra naponta, Ő is méri rendszeresen, mivel minden deci számít (fix normát fizetnek) Mol 95 sima: 6,3L Mol 100 evo 5,8L Részemről erre mérget vehetsz, gondolom a kollégának sem érdeke a mesélés! Ezek a mérések hosszútávúak, sok ezer km-en ugyanolyan útvonalon, ugyanazzal a sofőrrel és ugyanolyan vezetési stílus mellett készültek! A benzin első csurig tankolásától a következő csurig tankolásig, sok sok cikluson keresztül mérődik (nem a BC-vel!)! Természetesen a körülmények kissé eltérhetnek, de ettől pontosabban szerintem nem lehet mérni! |
lecso | 14703 | 2017. október 30. 13:52 | Válasz erre: 14702 |
Remek. Én soha nem használtam még véletlenül sem semelyik prémiumot. Se a karbis Hondámon, se a mostani DL-en. A fogyasztás csökkenésről, meg arról hogy jobban meg vele, mindenki beszél, csak a világon még egyetlen HITELES teszt sem támasztotta alá. Én placebó hatást gyanítok. |
fenyooldrider | 14702 | 2017. október 30. 04:58 | Válasz erre: 14694 |
Azért egyet szögezzünk le, már régebben is mondtam, hogy nem a magas oktánszám miatt használok 100-ast, hanem mert nincs benne etanol, valamint sokkal több súrlódáscsökkentő, víz emulgátor, felső kenőanyag stb van benne mint bármely más benzinben, nem utolsó sorban kénmentes, tehát kevesebb az olajba a kénsavas kicsapódás, stb és nem döglik meg 2 hónap múlva ! Még ezek közül is kiemelném a MOL 100-ast, mivel ezzel érezhetően jobban megy az ina, de mindenbe ezt használom, kocsiba, fűnyíróba,stb! Ezeknél nincs gond a hosszabb állásidőkkel, nem rohad beléjük a benzin, mintha sima 95-öst tankolnék! Az oktánszám részünkről mellékes, kárt nem csinál, egyszerűen nem használod ki a kompresszió tűrését, ennyi! Viszont a többi adalék éri az árát! Amennyivel drágább (kb 10%), azt simán behozza fogyasztásban, ezt autóban szoktam is mérni!! (Ja és nem vagyok a MOL reklámarca:-)
|
lecso | 14701 | 2017. október 29. 11:38 | Válasz erre: 14691 |
Kicsit Bükkben szemerkélt, de még esőruhát sem vettünk fel.
|
lecso | 14700 | 2017. október 29. 11:34 | Válasz erre: 14695 |
Semmilyen technikai hátránya nincs. De értelme is csak annyi, mint (elnézést) a vibrátorszopó automatának.
|
lecso | 14699 | 2017. október 29. 11:32 | Válasz erre: 14696 |
Pusztán kisebb előgyujtástól nem lesz nagyobb nyomatékod. Nagyobb sűrítést úgy értik, hogy pl. leveszel a hengerfejből, vagy magasabb dugót használsz... |
cblaci | 14698 | 2017. október 29. 00:38 | Válasz erre: 14694 |
A két videót nem néztem meg, mert a kettő összesen fél óra, az meg már nagyon sok így éjfél után. Saját tapasztalatom szerint a Puntó szereti a 100-as benzint, jobban nem megy vele de talán kevesebbet fogyaszt, persze annak alapból a benzin gőze is elég olyan keveset eszik. Az Opelbe egyszer tankoltam 100-ast, akkor is csak azért mert váratlanul leállt és nehezen indult be, ráadásul pont amikor a Balatonra készültünk, gyorsan kicseréltem az üzemanyag szűrőt és telenyomtam a Shellnél prémium benyával, majd rendesen kifújattam az orrát az autópályán... azóta nincs vele baj, de nem fogom hozzászoktatni. A motorba is tankoltam már, érdekes módon nem vettem észre különösebb változást, ott inkább a Spuri használatával érek el fogyasztáscsökkenést és szebb alapjáratot. Régebben olvastam hogy inkább az alacsonyabb oktánszámú benzin káros a kopogásos égés kialakulása miatt, mert a valós gyújtás előtt, sűrítés közben képes robbanni. A 100-as állítólag ugyanannyi energiát tárol mint a 95-ös, vagyis nem igazán érhető el vele teljesítmény növekedés, ezt fékpadi mérésekkel is igazolták. Ez talán 10-15 évvel ezelőtt igaz volt, de ha egy mai ótvar minőségű 95-ös benzint hasonlítunk mondjuk egy V-powerhez ez szinte biztos hogy nem igaz. Az adalékolás és az etanol tartalom különbözik leginkább, ami főleg hosszabb tároláskor lényeges, ugyanis a prémium benzinből kevésbé keletkezik kicsapódó vagy visszamaradó nyálkás trutyi, ezért a motort télire elrakni inkább érdemesebb 100-as benzinnel szerintem.
|
cblaci | 14697 | 2017. október 29. 00:25 | Válasz erre: 14692 |
A legrosszabb élmény néhány éve karácsonykor ért, az ünnepi asztal mellől álltam fel, hibához hívtak, ügyeletes voltam. Régi kis parasztház, középen konyha, két oldalon szoba, ott is ünnepi asztal volt, némi kenyér és ha jól láttam paprikás krumpli, egy vázában fenyőág, mellette a biblia és látszott bent is a leheletünk... A családfő beteg volt, egyedül az asszony dolgozott kicsi pénzért, olyan nehezen éltek hogy nem volt pénzük kicserélni a konyhában a kapcsolót, direktbe volt kötve, az izzó ki-be tekerésével oldották meg ha szükség volt a fényre. Idővel összetekeredett a foglalatban a két vezeték, zárlat lett... szigorú szabályok kötnek minket, ezért itt nem írom le hogy mi lett a vége, lényeg hogy az aznapi jótett nem maradt el, ettől függetlenül még itthon se tudtam szabadulni attól amit ott láttam és elrontotta az egész karácsonyom. Tudnék még hasonló dolgokról mesélni, de nem akarok.
|
kantorbalu | 14696 | 2017. október 29. 00:18 | Válasz erre: 14695 |
Elméletben nyomaték növelést ki lehet hozni a magasabb oktánszámból. Amikor a régi Swiftben E-85-öt használtam (mert akkor még jóval olcsóbb volt, mint a sima 95-ös), olvasgattam a témában. Az elmélet az, hogy az E-85, mivel magasabb oktánszámú (105), ezért a kompressziótűrése is magasabb. Ez ugye azt jelenti, hogy nagyobb sűrítésnél következhet be az öngyulladás. Vagyis ha a szikrát az eddigi beállításhoz képest késleltetjük, akkor nagyobb sűrítésnél történik a robbanás. Elméletben így nagyobb nyomaték érhető el. Persze csak akkor, ha a gyújtást ehhez be is állítjuk. A Swiftnél ez egyszerű volt, tekergetni kellett az alapelőgyújtást (azt hiszem, ez a pontos megnevezése). Ezt úgy csináltam, hogy meleg motornál a gyújtás elosztó rotort tekergettem és amikor az alapjárat a legjobban működött, elviekben ott volt az ideális állapot. Aztán ezt belekarcoltam a fémbe (az eredeti beállításával együtt) hogy lássam is, ha oda vissza kell állítani. Ha őszinte akarok lenni, mintha tényleg nyomatékosabb lett volna így a motor, de lehet, hogy csak beképzeltem. Azt az egyet tudom elképzelni, mint negatívumot, hogy a blokk nagyobb nyomást kénytelen így elviselni. Hogy ez annyival nagyobb-e, ami káros is lehet, hát nem tudom? Az egészet azért kezdtem el, mert az alapjárat valóban éreztette a 105 oktánszámot, na és mert hidegben az etanol kicsapódása miatt többet kellett melegíteni a motort, különben fulladozott az első kanyarokban. A magasabb szög többé-kevésbé orvosolta ezt. Tulajdonképpen ez volt valahol zseniális a régi Swiftben, mert más autóknál mindenféle kitteket kellett beépíteni, amíg a kis Szuzu ezt saját hatáskörén belül megoldotta. Egyszóval a gyújtást elviekben érdemes hozzáigazítani a magasabb oktánszámhoz. Aztán az is lehet, hogy nem akkorák a különbségek, hogy azokat érzékelni lehetne. Ja és még egy dolog: A magasabb etanol tartalom miatt a szelepek kenése gyengébb volt E-85-tel, ezért néha bizony ciripeltek. De ahogy a videóból halljuk itt nem az etanollal értek el magasabb oktánszámot, sőt gondolom azért erre gondol az üzemanyag forgalmazó is. Azt hiszem a dolog így működik, de nem vagyok műszaki ember... |
Kovacspeter | 14695 | 2017. október 28. 21:39 | Válasz erre: 14694 |
Egy dologról nem esik szó a videóban: Mégpedig az öreg technikák 100-as üzemanyaggal történő üzemeltetése. Frecska tanár urat szeretném kérdezni hogy ismeretes-e a 100-as benzinnek esetleges nemkívánatos hatásai az olyan öreg technikára mint pl. az Inazuma? |
Kovacspeter | 14694 | 2017. október 28. 21:32 |
Kinek mi a tapasztalata 100-as benzinnel? A találkozón Fenyő említette hogy már régen használja. A legutóbbi időkig feleslegesnek tartottam mert az Inazuma gyárilag előírt oktánszám-igénye 91-es. Azonban mióta megtudtam hogy a 100-asban nincs etanol elkezdtem használni. Picit simábban jár, és hirtelenebbül veszi a gázadást. Mintha kicsit kevesebbet fogyasztana, bár ezt meg kellene mérni pontosan. Nézzétek meg, igen érdekes benzin és adaléktörténelem Gajdán tanárúr előadásában: https://www.youtube.com/watch?v=Kc4pV9Wft0s 2. rész: https://www.youtube.com/watch?v=CI7hiFdqKNw |
Kovacspeter | 14693 | 2017. október 28. 21:23 | Válasz erre: 14688 |
Rendben, vmi időpontot csak találunk, kérdés hogy az eladó hogyan van elfoglalva.
|
Kovacspeter | 14692 | 2017. október 28. 21:20 | Válasz erre: 14685 |
Nem egyedi esetként tettem be, nyilván ettől nagyobb bajok is vannak. Nem is feltétlen Tv-ről meg rajzfilmről lenne szó, de itt azért láthatóan ritka a forint, tehát a fillér is sokat ér. Gondolom tapasztalsz szomorú dolgokat amikor lakossági fogyasztókhoz kell kiszállni... |
kantorbalu | 14688 | 2017. október 27. 22:48 | Válasz erre: 14680 |
Nézem a beosztásom: egyedül a holnapom szabadult fel délig, de a hirdetővel nem egyeztettem, vagyis nem látom esélyét. A jövő héten csütörtöktől (november 2.) következő hétfőig teljesen tele vagyok, keddtől (november 5., kivétel az aznap délután) szinte korlátlan a ráérésem. Ha Neked bármi jó, kérlek jelezd és szervezem! És köszönet! |
cblaci | 14685 | 2017. október 27. 17:20 | Válasz erre: 14683 |
Nem egyedi eset, csak azokat nem hozzuk haza a túrabeszámolókkal, a kis apró falvakban tapasztaltak, a házak amiket nem is neveznék annak, az utcán a szurtos alultáplált gyerekek... nemhogy TV-t de még rendes ruhát se láttak életükben. Nem akarok szociálisan érzéketlennek tűnni hiszen engem is elszomorít amikor egy kisgyerekhez a rajzfilmek sem jutnak el, de ettől sajnos sokkal nagyobb bajok is vannak, beteg és szégyentelen az a világ ahol kóbor kutyaként kéregetnek a gyerekek. Több olyan ember kellene mint Csaba testvér, sőt biztosan lenne még ott olyan lakat is amit le lehetne verni... |
Kovacspeter | 14684 | 2017. október 26. 22:23 |
Legyen azért vidámabb videó Pétertől: https://www.youtube.com/watch?v=eQVDC4K2CWA
|
Kovacspeter | 14683 | 2017. október 26. 22:22 |
Aki tud segíteni az megteheti a f@szbukon, vagy a weboldalon keresztül... https://www.youtube.com/watch?v=w71FTQTMfyo
|
Kovacspeter | 14682 | 2017. október 26. 22:11 | Válasz erre: 14656 |
Józsi, azért egy dolgot mindenképp érdemes lenne kipróbálni ha elkészül: Kishajóval a Duna felől. Amúgy eső és hómentes utat holnapra! |
Kovacspeter | 14681 | 2017. október 26. 21:55 | Válasz erre: 14679 |
motoralkatresz.eu vagy fekmester.hu EBC tárcsákat forgalmaznak mindkét helyen, viszonylag jó áron. Nem lesz olcsó még így se. A garancia csak a saját (új) betétjével érvényes. |
Kovacspeter | 14680 | 2017. október 26. 21:49 | Válasz erre: 14677 |
Kérlek, szóra sem érdemes, útbaesik. Ha más nem, legalább a következőnél már jobban látod hogy mire érdemes figyelni. A jövő hét hétfő-szerdán elég nagy a káosz, az nemigen megy, de majd egyeztessünk. Most szombat is jó lehet, vagy jövő hétvég. Csüt-péntek esetleg. |
kulika1992 | 14679 | 2017. október 26. 17:22 |
Sziasztok ! segítségeteket szeretném kérni :) nem rég vásároltam egy 750-es inazumát és első féktárcsákat kéne rajta cserélni .. segítséget szeretnék kérni, hogy elfogadható árban találjak ! vagy nem e lenne olyan amivel típus azonos ?? Köszönöm Szépen ! Gergő |
kantorbalu | 14677 | 2017. október 24. 23:10 | Válasz erre: 14674 |
Óriási segítség lenne, Péter! Nagyon kedves Tőled, hogy ilyen felajánlást tettél! A jövő héten hétfő-szerda között nem dolgozom, csak délután kell a gyerekeimmel lennem. Ugye a “2004”-es darabról beszélünk? Az eladónak már írtam korábban, a garázsban pihen a motor. Nagyon köszönöm, Jelentkezem, megbeszélnünk valamit. Üdv |
cblaci | 14676 | 2017. október 24. 21:05 | Válasz erre: 14675 |
Az itthoni hirdetésekből naprakész vagyok, sőt úgy néz ki lesz kontaktom az osztrákoknál. Egyelőre nem hirdetem a motort, talán majd tavasszal de még az se biztos. Legalább annyira sajnálom ezt a motort mint amennyire vágyok a másikra.
|
Kovacspeter | 14675 | 2017. október 24. 20:43 | Válasz erre: 14662 |
Egyébként a Hornet-kereséssel mi a helyzet? Merthogy a potenciális vevő láthatóan már meg is lenne... |
Kovacspeter | 14674 | 2017. október 24. 20:40 | Válasz erre: 14672 |
A második feketét megnézhetjük együtt, elvileg heti kétszer járok abban a kerületben.
|
Kovacspeter | 14673 | 2017. október 24. 20:37 | Válasz erre: 14657 |
Több jobbat fogsz találni a németeknél, bár ami jó az ott sem olcsó. Abs nem volt rajtuk gyárilag, az utólagos alakítás. Amiket most linkeltél azok már egy fokkal jobbnak tűnnek. Az R1 első telós átalakítás kérdőjeles, vajon miért? Progresszív rugóval fényéveket lehet rajta javítani, na meg kérdés hogyan viselkedik a motor egy feszes sportfutóművel. A másodikat a helyedben megnézném, meg kéne kérdezni hogy mit ért kuplung-tisztításon? A motorolaj ken mindent, lehetséges hogy csak a lánckerék-fedelet vette le és kiganézta. Ennek van meg legjobban keze-lába, de hát látni kéne. (Itt csak 1 kürt hiányzik, és a kormányvégek mások) A kék sem tűnik rossznak képről, bár az szinte biztos hogy lánccserés, de az legyen a legkisebb baj. A hűtővédője nem eredeti, az a Suzukis utólagos cucc nem a legjobb a hűtésnek. A kuplungkarnál érdekes a tartály, az vajon mi lehet? (Bowdenes lenne amúgy) |
kantorbalu | 14672 | 2017. október 24. 19:55 |
Nagyon köszönöm a válaszokat, hogy időt szakítottatok az írásra! Sajnos ebben a kategóriában motorozó komám nincs (fiatalabb, kéthengeres, vízhűtéses túraendurókkal gurulnak, vagy chopperes V2-vel). Egyedül biztosan nem választok jól, kitalálok valamit... Köszönet és üdvözlet! Kántor Balázs |
Billigpeter | 14671 | 2017. október 24. 19:39 |
Esetleg még a tankba is érdemes lehet belenézni, nem rozsdásodik-e belülről. Én is úgy gondolom, hogy ne indulj el magadba motort vásárolni, mert nagyon mellé lehet nyúlni, ami később súlyos pénzekbe fog kerülni.
|
cblaci | 14668 | 2017. október 24. 19:20 | Válasz erre: 14665 |
Igazad van, talán elveszett a mennyiségben a mondanivaló, pedig bőven írtam a kompromisszumokról is.
|
inazuma400 | 14666 | 2017. október 24. 19:13 | Válasz erre: 14663 |
Lehet akkor lett forgalomba helyezve. Amikor későbbi a forgalomba helyezési dátuma mint a gyártási, van pár arc aki előszeretettel hirdeti azzal, mert úgy nyer vele pár évet, ilyen is van, persze attól lehet h itt pont nem ez van! Ám én is nézegettem magamnak 750eseket, csomó kokanyolva van.. Egyik sem tetszett, meg nem bordóba kéne, találtam is nyáron németeknél, bordó 750est, vmi 8ezret futott, 1milla körül, de már nincs fent, de az a motor tényleg makulátlan volt!
|
fenyooldrider | 14665 | 2017. október 24. 19:05 | Válasz erre: 14662 |
Laci, szerintem túl alapos vagy, ilyen motor csak álmainkban létezik:-) ! Szerintem mivel nem motorozott ebben a kategóriában, inkább szerezzen/keressen egy olyan ismerőst, aki már motorozik régebb óta valami hasonló lég/olajos, de akár nem pont ilyen vason! Ő tudni fogja, milyennek kell lenni a váznak, a féknek, a motornak, mennyi zörgés fér bele a lég/olajos blokk hangjába és mennyi nem! Ha kisebb hibák vannak is, ami nélkül úgysem lesz sem egy ilyen, sem más ilyen korú vas, attól még nyugodtan vehető! Nem kell elfelejteni, hogy gyakorlatilag típus hiba nélküliek ezek a vasak, de attól még min15, max 19 évesek!! Reálisan olyan 60-90ekm van bennük, de persze ettől lehet jóval eltérőbb is, ami még mindig tök normális! Ezeknél a 100ekm km átlépése még semmit nem jelent, innen kezdődik náluk az érett férfikor :-))) |
cblaci | 14662 | 2017. október 24. 18:00 | Válasz erre: 14649 |
Üdv! A hirdetések alapján nehéz tanácsot adni, még sok esetben a helyszínen is, néhány ismerősömnek segítettem már és bizony értek meglepetések amelyek szerencsére még időben kiderültek. Használt járművet nem nagyon lehet kompromisszumok nélkül elhozni, kérdés hogy ezek közül mi az ami neked még vállalható. Engem elsősorban a motor állapota érdekelt szinte minden esetben, ezért az egyik kikötésem az szokott lenni, hogy lássam hidegen hogyan indul és közben milyen külső jeleket hangokat produkál. Aztán természetesen kivárom az üzemmeleg állapotot, bő gáz, van-e kék füst, netalán a fordulatszámmal felerősödő nem oda való hangok... stb. Ha ezeket rendben találom csak ezután érdekel az esetleges próbakör, amire sokan írják hogy "a próbakör a vételár letételével lehetséges", jó legyen, sőt nem is ülök rá, hozza a tulaj a motorját, engem majd visz valaki a motor előtt egy kocsi hátsó ülésén és figyelem az egyenesfutást, ilyenkor látszik igazán mennyire áll középen a 120-as gumi a 170-es hátsóhoz képest. Középsztender van, hátulját le kell nyomni, a szoruló, beverődött kormánycsapágy kiszűrhető, ha ne adj Isten nem egyforma erővel mozog jobbra-balra a kormány az is figyelmeztető jel lehet. Féktárcsák válla, kerékcsapágyak állapota nem feltétlen döntő tényezők, de figyelmeztethetnek a futott kilométerekre. Peti leírt mindent a motorról általánosságban, a hirdetésekről meg csak annyit, hogy ahol elől teljesen más futómű van attól én is félnék, vagy amiben már vezérláncot cseréltek holott a futásteljesítmény nem azt igazolná. Az enyémben 69ezer van most, 500km-el ezelőtt volt szelepállítás, a láncfeszítőn még nem tolódott ki az 5. ricni, várhatóan 100ezer környékén lesz esedékes a csere, de valószínűleg akkor is csak a saját megnyugtatásomra. Olvastam olyat hogy "kuplung szétszedve és kitakarítva", ezt nem is értem, ha 6 ezrenként megvolt az olajcsere ott nem kell takarítgatni semmit, nekem még csak a szelepfedél volt leszedve az is csak a kötelező szelepellenörzés-beállítás alkalmával. Ettől függetlenül lehet pont az R1 elejével felszerelt fordított telós gép lenne a jobb választás, vagy éppen az amiben a kuplungot takarították egy esetlegesen rosszul választott, vagy hamis olaj miatt. Látni, hallani, átnézni alaposan, ez a lényeg, persze szempont a gyári állapot is, de lehet olyan helyzet is amikor egy esetleges gyárivá visszaalakítás olcsóbb lenne mint a látszólagosan gyári állapot, ami 200ezer km rabszolgasors fájdalmait viseli. Ha sikerül egy jót kifogni az tartani fogja az árát, ezekből a motorokból kevés van, főleg olyan ami ennyire szépen hordozza a retro vonalat, amihez ráadásul az alacsony súlypont mellett jól motorozható futómű is társul, sőt acélbölcső ide vagy oda kisebb a súlya mint 230kg. Nem lesz egyszerű feladat megtalálni a legjobbat, általában sokat kell érte menni nem kevés türelemmel, pár éve 600-as Banditot kerestünk az egyik fiatal cimborának, lesújtó volt az akkori kép, pedig Bandit hirdetés annyi volt mint utcán a bolond. Végül egy olyat hoztunk el ami szerkezetileg (váz-futómű) rendben volt és motorikusan is, bár úgy el volt mászva a szinkron hogy feladta a leckét, sőt a faridom is hegesztett volt amit csak belülről vettem észre, de ezek tudatában hoztuk el mert így sem kellett sokat költeni rá és azóta is nagyon jó a gép túl több tízezer kilométeren. Az Inazumák 1998-2002 között gyártott motorok, vagyis nem éppen fiatalok de biztos akad még olyan amelyekkel sok évig nem lesz gond, legyen hozzá szerencséd! |
kantorbalu | 14661 | 2017. október 24. 15:41 |
https://www.kepesmotor.hu/suzuki-utcai_klasszikus/p1829335?st=Gsx%20750
|
kantorbalu | 14659 | 2017. október 24. 15:38 |
https://new.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/gsx_750_e/suzuki_gsx_750_e_inazuma-11942838
|
kantorbalu | 14658 | 2017. október 24. 15:37 |
https://new.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/gsx_750_e/suzuki_gsx_750_e-11864742
|
kantorbalu | 14657 | 2017. október 24. 15:34 | Válasz erre: 14655 |
Nagyon köszönöm a válaszaidat! Lehet, hogy Németország felé kell inkább tekintsek, csak el akartam kerülni a macerát (utazás, honosítás, stb...) Az ottani felhozatalban vannak ránézésre is jobb példányok. Találtam ABS-szel szereltet is (nem is tudtam...) Őszintén szólva nem akarok belefutni egy kétes példányba itthon. Elküldöm a fennmaradt példányokat a használtauto.hu-ról, talán reálisabb ajánlatok (drágábbak, több kilométerrel), nem buheráltak (?). Ha megnéznéd és írnál vissza a véleményeddel, nagyon sokat segítenél! Üdv! |
ColargoTJ | 14656 | 2017. október 24. 12:59 |
Kovacspeter | 14655 | 2017. október 23. 23:02 | Válasz erre: 14653 |
Sajnos ezek közül egyik sem tűnik vmi ígéretesnek. Ránézésre az első belinkelt tűnne jónak, azonban 47000 km-t írnak, és azt hogy 2015-ben kapott új vezérműláncot. Vagy nem annyi van benne, vagy elemi szabályokat nem tartottak be és/vagy kínozták. A másodikon sok a borulás/borulások után szokásos idegen, olcsó alkatrész. (Pl. a Km-és Rpm óra poharakat nem is pótolták) A harmadikon az 1.2-es km-órája van, jó lenne tudni az okát. És ez utóbbi kereskedéses... |
Kovacspeter | 14654 | 2017. október 23. 22:53 | Válasz erre: 14649 |
Üdv! Futómű: hátul ok, elől gyenge, de van rá megoldás. Fék: ha karbantartott, akkor ok. Motorerő, nyomaték: ép ésszel elég a 750-es ereje, mindazonáltal egy arany középút, jó beállításokkal igen kedvező a fogyasztása. Azonban a helyedben az 1.2-esen is érdemes elgondolkozni. Megbízható gépek ezek ha karban vannak tartva. Egy probléma van: korosodnak, és fáradnak, egyre nehezebb találni jó és eredeti állapotú gépet. Legjobb lenne egy első gazdás motorra akadni, csak attól tartok hogy ez már nem fog menni...Alkatrészellátás ok, minden van az utolsó o-gyűrűig. Típushiba: ritkán a nagyobbaknál fordul elő a váltónál bizonyos sebességi fokozatok búgása, de 750-esnél még nem hallottam róla, igazából 1.2-esnél sem csak a Banditnál, de ennak az lehet az oka hogy 1.2-es Bandiból jóval több fut/futott mint Inazuma. |
kantorbalu | 14652 | 2017. október 23. 22:09 |
https://new.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/gsx_750_e/suzuki_gsx_750_e-11545181
|
kantorbalu | 14651 | 2017. október 23. 22:08 |
https://new.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/gsx_750_e/suzuki_gsx_750_e_inazuma-11647239
|
kantorbalu | 14650 | 2017. október 23. 22:06 |
https://new.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/gsx_750_e/suzuki_gsx_750_e_inazuma-11756394
|
kantorbalu | 14649 | 2017. október 23. 22:01 |
Kedves Inazuma Tulajdonosok! Zsebemben a nagymotor vizsgával 750-es Inazumában gondolkodom. Nekem a motor ez, nincs műanyag, igazi motor forma, semmi cicoma, jó ránézni a stílusra. Nem vagyok tapasztalt motoros, most kezdem a szakmát, de 20 éve vezetek autót, 43 éves vagyok, kinőttem a betyárkodásból, ám szeretném néha megcsavarni a vas szarvát és ilyenkor elvárnék némi rakoncátlanságot.Talán furcsa, de én kihagyom az úgynevezett fokozatosságot. Első motoromnak ezt a kategóriát szántam. Szeretem a hagyományos formákat, megoldásokat, most is két, lassan 30 éves Mercedest hajtunk a családban. Egy- és kéthenger nem vonz, de a mai négyhengeresek igen pörgősek, pontosabban: pörgetni kell őket. Úgy olvasom ki az Inazuma specifikációiból, hogy 8500-9500 között már leadja a maximális nyomatékot és teljesítményt is. Arra lennék kiváncsi, hogy alacsony, túrás fordulaton van-e elegendő nyomaték a gondtalan guruláshoz, vagy rakosgatni kell a fokozatokat? Mi a vélemény a futóműről, fékerőről? Van-e fatális típushiba? Alkatrész ellátás? Nem egy igazán populáris típus itthon, ezért elég kevés eladót találtam a neten. Nincs-e valami tippetek, tudtok-e eladó példányról, mi a tapasztalat a szezonális piacról? Várjak-e még a vásárlással a téli, télvégi szezonig, vagy csapjak le valamelyik aktuális példányra? Jelenleg a hasznaltauto.hu-n van pár eladó darab. Végtelenül hálás lennék, ha megosztanátok velem a tapasztalataitokat, véleményeteket! Üdvözlet Mindenkinek! kantorbalu |
Kovacspeter | 14648 | 2017. október 23. 13:09 | Válasz erre: 14645 |
Júliusban voltam, ott is folyt a munka.
|
Kovacspeter | 14646 | 2017. október 23. 13:04 | Válasz erre: 14644 |
Hello Józsi! Ezt nem tudtam, az komoly, kb 2 milliárd forint, ha azt mind rálocsolják a várra, (nem lopnak el belőle sokat) abból komoly restaurálás lehet, azért várjuk ki a végét. Kérdés hogy mennyire lesz hiteles a rekonstrukció. A vár alatti alagúton 2016 nyarán még át lehetett hajtani, de látogatni az ojjektumot' már akkor sem lehetett. Bár látványos volt az alagúton átmenni, de azt úgy tudom már a 20. sz-ban vágták a duzzasztás után. |
ColargoTJ | 14644 | 2017. október 22. 01:48 |
Az EU 6,6 millió eurót hagyott jóvá Galambóc várának felújításához, Szerbia ezen részén a turizmus és a gazdaság fejlesztésének érdekében. A munkálatokat 2016 folyamán befejezték, ennek keretén belül a vár melletti új elkerülőutat és új alagutat építettek. Azt már én teszem hozzá, hogy kerítéssel körbevették a műemléket, amit így nem lehetett megközelíteni, nem hogy áthajtani alatta! Két évet késtem a túrával, már ide sem érdemes elmenni! :( |
ColargoTJ | 14643 | 2017. október 22. 01:45 |
Számomra a leglátványosabb vár Galambóc: (Igaz hogy az 1918-as Magyarország határain kívül esett, utoljára Hunyadi Mátyás idejében volt magyar kézen) Legutóbbi (tavalyi) ottjártunkkor teljesen be volt állványozva, a szerbek valami nagyobb projektbe fogtak. Mi idén nyáron jártunk ott. Hatalmas csalódás volt! Nem azt a látványt kaptam, amire a netre feltett képek után számítottam. Egy körbekerített, felállványozott várat találtunk. Az sem fedi a valóságot, hogy átvezették rajta az utat! Már, sajnos nem! Mögötte fúrtak egy alagutat, amin keresztül halad az út, de ennek köze sincs a várhoz. |
Kovacspeter | 14642 | 2017. október 21. 22:28 |
Ez a művelet a kollégának úgy nézett ki hogy 2900 lejbe került a piroson áthajtás, plusz 500 lejbe a mozdonyvezetőnek való beintés, annyimintannyi 240 ezer forint:-))) https://www.youtube.com/watch?v=T7BedMPmiE4 |
Kovacspeter | 14641 | 2017. október 21. 22:24 | Válasz erre: 14638 |
Nem tudom jártál már-e Gyimesben, ha nem akkor érdemes felkeresni: https://www.youtube.com/watch?v=PJp6L1p0r74 Alighanem a történelmi Magyarország legkisebb váracskája. |
Kovacspeter | 14640 | 2017. október 21. 22:20 | Válasz erre: 14638 |
Jaja, pazar a panoráma fentről. Valószínűleg az egyik legnagyobb dobása Zsoltnak ez a videó, mert nagyon kevés forrás maradt meg Szanda váráról. Milyen jól szól alatta a zene, még az is lehet hogy mi vettük fel:-) |
Kovacspeter | 14639 | 2017. október 21. 21:22 | Válasz erre: 14626 |
Faja lett. Azért micsoda út vezet keresztül a "kis szlovák földön", ki gondolta volna ezt jópár évvel ezelőtt. Bár tüköraszfalt ide vagy oda, valahogy hiányzott a felújítás előtti miliő, akkoriban azt a vidéket a kutya nem járta... Csak a helyi szlovákok, meg egy minimális átmenőforgalom Élesd és Szilágynagyfalu között. |
Kovacspeter | 14637 | 2017. október 21. 21:11 |
Számomra a leglátványosabb vár Galambóc: (Igaz hogy az 1918-as Magyarország határain kívül esett, utoljára Hunyadi Mátyás idejében volt magyar kézen) https://www.youtube.com/watch?v=eg9x0Ca5gEs A videó készítőjének amúgy több rekonstrukciós szösszenete van feltöltve. Legutóbbi (tavalyi) ottjártunkkor teljesen be volt állványozva, a szerbek valami nagyobb projektbe fogtak. |
Kovacspeter | 14636 | 2017. október 21. 20:56 | Válasz erre: 14616 |
Ha még nem láttad, érdemes felkeresni Füzér várát, belföldön ez a legnagyobb durranás vár-rekonstrukció terén. Sok év alatt, jelentős kutatómunka által, aprólékosan lett helyreállítva. https://www.youtube.com/watch?v=VzZv9CGt_Ec |
Kovacspeter | 14635 | 2017. október 21. 20:51 | Válasz erre: 14616 |
Jaja, jó kis vártúrákat lehet arra is csinálni, Léka, Szalónak, Borostyánkő, stb. És szép, ép állapotú szinte mindegyik.
|
inazuma400 | 14632 | 2017. október 17. 23:27 | Válasz erre: 14630 |
Értem! Akkor mostmàr tudod! :) hat igen, ilyen ez a Facebook..... :D múltkor megtalaltalak, az egyik Petin keresztül, de már nem emlékszem h melyiken, mert igazából őt találtam meg és rajta keresztül téged! :D
|
inazuma400 | 14631 | 2017. október 17. 23:23 | Válasz erre: 14629 |
Ja, gépen nekem is oké szokott lenni... Itt nem értem miért nem megy..... Nem tudok róla h hiány lenne... Meg le sincs tiltva a Chromeba se az adatarolo szal nem értem....(gondoltam az a baj h nincs hozzáférési engedély.... De nem....)
|
cblaci | 14630 | 2017. október 17. 19:49 | Válasz erre: 14628 |
Nem tudtam, nem vagyok a csoport tagja és általában csak akkor lépek be ha jön valami üzenet a gmail-en, akkor is ritkán gördítem le a hírfolyamot, jobban a privát üzeneteket használom de motoros képeim azért vannak fent. Eredetileg pont egy motoros zárt csoport létrehozása miatt regisztráltam, aztán olyanok is bejelöltek akik nem is ismertek de mondjuk látták a feleségemet ahogy megy a boltba biciklivel, az már elég indok volt... Az elején szépen gyűltek az ismerősök, aztán meg csökkentek, most meg már alig van 160. Ritkán lájkolok így aztán likvidáltak, ráadásul olyanok akiket nem is én jelöltem be, így aztán ott is létrejött a lelki békémhez megfelelő egészséges egyensúly :-) |
fenyooldrider | 14629 | 2017. október 17. 04:53 | Válasz erre: 14628 |
Laptopon hibátlanul megy minden, talán valami szoftver hiányod lehet a telón?
|
inazuma400 | 14628 | 2017. október 17. 00:02 | Válasz erre: 14626 |
Azt tudtad h a motorosok csoportban megosztottak a túrád?! Csináltam képernyő mentést, de ha rá megyek a fájlok kivalasztasara, ott csak a kamerát akarja elindiani, és nem tudok képet behivni a telefon galériájábol, vki ötlet h miért van ez, v ti sem tudtok?!
|
inazuma400 | 14627 | 2017. október 16. 23:46 | Válasz erre: 14626 |
Jó képek! :) az az 1H jelű az nagyon jól néz ki! :D
|
cblaci | 14626 | 2017. október 16. 18:46 |
A szombati túra képei: https://www.sportmotor.hu/album/I2AfpP7jylT |
cblaci | 14625 | 2017. október 16. 18:45 | Válasz erre: 14617 |
Jó ferde volt az a torony királyom, még szerencse hogy nem borult rátok :-)
|
hacse | 14623 | 2017. október 16. 11:10 | Válasz erre: 14603 |
Ja, meg nem is megbízható. Volt olyan , hogy nem akart elindulni , pedig csak az akksi merült le.. :-)
|
fenyooldrider | 14617 | 2017. október 15. 19:32 | Válasz erre: 14616 |
Billigpeter | 14615 | 2017. október 13. 18:07 | Válasz erre: 14614 |
szerintem is. De ez most pont az én munkám, átadás közelében, nincs ember, aki ezt most tőlem átvenné, de én se adom át. Az én balhém, én viszem el :-)
|
Kovacspeter | 14614 | 2017. október 13. 13:10 | Válasz erre: 14608 |
Peti, hagyni kell másokat is érvényesülni:-)
|
Kovacspeter | 14613 | 2017. október 13. 13:09 | Válasz erre: 14612 |
Jól, de érdekes módon nálam telefonon megnyitva a linket, az útvonal kimegy a Királyhágóig, most gépen megnyitva már ok az útvonal a Nagy-Sebes (Dregán) völgyben. Furcsa, mert ugyanaz állandóan frissülő program kéne hogy legyen a mobilverzió is.
|
lecso | 14612 | 2017. október 12. 19:53 | Válasz erre: 14611 |
Hát, jól megnézted? Mert ott van az, pontosan. :-) |
Kovacspeter | 14611 | 2017. október 12. 14:45 | Válasz erre: 14607 |
Ok a kör, jól van benne a Székelyjó völgy (Kőrizstető-Székelyjó-Sebesvár útvonal). Amit beazanosítottunk azt lehagytad, a Nagysebes-Viságmező-Dregán tározó-Jádremete szakasz (Dregán-völgy, Tüskés-völgy, majd kijutás a Jád völgybe) Az utak száma 764B és 108K. Rossz aszfalt. |
cblaci | 14606 | 2017. október 12. 10:04 | Válasz erre: 14604 |
Úgy néz ki szabad a szombat, de erős pénteki túlórák után. Este írok e-mailt.
|