jimy_L | 17555 | 2019. február 2. 18:41 | Válasz erre: 17551 |
A Lacit pont ismerem, a márkaszervizek is hozzá viszik amibe beletörik a bicskájuk. Jó szakembör, régen motorozott is. |
kokrno | 17554 | 2019. február 2. 18:15 | Válasz erre: 17550 |
kokrno | 17553 | 2019. február 2. 17:56 | Válasz erre: 17552 |
Ja, hogy ott laksz? Vagy rosszul veszem ki a szavaidból?
|
kantorbalu | 17552 | 2019. február 2. 17:48 | Válasz erre: 17551 |
Legutóbb Sanyi csinálta (úgy 20.000-km-rel ezelőtt). De köszönet, jó tudni, hogy még közelebb hozzám van egy váltó specialista. Mindig is tudtam, hogy remek hely ez az Árpádföld!!!
|
kokrno | 17551 | 2019. február 2. 17:37 | Válasz erre: 17548 |
Váltóolajcserét is Sanyival csináltatod? Ha javítani kell, de remélhetőleg nem lesz rá szükség, itt az automatás szaki elérhetősége: Erla Kkt. Sulyok László ( mechanikus és autómata váltók javítása) Tel: 06-1-409-0184 Mobil: 06-20-442-5508 1162 Budapest, Árpádföldi út 82. Ha meg ismered, bocsi |
kantorbalu | 17550 | 2019. február 2. 15:44 | Válasz erre: 17548 |
kantorbalu | 17548 | 2019. február 2. 10:30 | Válasz erre: 17539 |
124, 190 már rég nincs náluk a családban. A fiának adott 124-et saját kezűleg bontotta szét nemrég. Most egy S 320-a van és egy Smart. Igen, a benzines automata, még nem volt gond vele (szűrő, olaj cserék...). Nemsokára én is felteszem a képet a szunyáló motorokról, csak rá kell vegyem a macskát, hogy portrét üljön... |
kokrno | 17547 | 2019. február 2. 10:22 |
Akkor most tartozom egy coming-outtal. Azért vettem a Yamahát, hogy amíg nincsen itt az Ina, teljesíthessem a jószágfotós kihívást. Lett is két verzió, kinek-kinek ízlése szerint.
![]() |
kokrno | 17546 | 2019. február 2. 09:22 | Válasz erre: 17543 |
kokrno | 17545 | 2019. február 2. 09:04 | Válasz erre: 17542 |
Nem tudni, 60 -ig skálázott. De eladó szerint már 35-40-nél villog egy zöld lámpa az órában, hogy rohadt nagy sebesség, hehehe
|
jimy_L | 17544 | 2019. február 2. 07:43 | Válasz erre: 17541 |
Szolgálati közlemény! Ricsi, a csomag HÉTFŐN érkezik, mert késett a futár, a csomag felvételnél. |
inazuma400 | 17541 | 2019. február 1. 21:59 | Válasz erre: 17538 |
Aha, aha, asszem amúgy a vidiben is automatarol volt szó.
|
kokrno | 17540 | 2019. február 1. 21:44 |
Ma bővült a kétkerekű állományom. Ilyen boltba, ide-oda rohangászósnak vettem egy olcsó robogót. Pár dolgot helyre kell pofozni, de amúgy már most is használható.
![]() |
kokrno | 17539 | 2019. február 1. 21:32 | Válasz erre: 17535 |
Most milye van? Még 124? A fiának a piros 190? Szerintem a kétezres évek elejiekben is benne van. Hozzá vittem állapotfelmérésre. Utána cserélte a kis bölcsőszilenteket. A hátsó állító összekötőket. Az első szilenteket, lengéscsillapítókat. Pár apróságot, amit észrevett a motoron. Tőle vettem nagyobb, bontott hűtőt. Meg a sebesség jeladót. |
kokrno | 17538 | 2019. február 1. 21:26 | Válasz erre: 17536 |
Igen, mint írtam. Lehet rizikózni, de akár lehet rögtön a takarítással kezdeni, hogy ne legyenek lerakódások, amiket fellazít az új olaj. A bolygókerekek még nem annyira érzékenyek rá, fékszíjak talán még csak bírnák egy ideig, de a váltóvezérlő labirintus szelepeibe beleragad, és utána már hamar annyi.
|
kokrno | 17537 | 2019. február 1. 21:21 | Válasz erre: 17535 |
2009-ben vettem a Mergát. Azt már nem tudom, mikor voltam először Sanyinál, de lényegében közel egy időben kezdtünk hozzá járni. Amúgy jó fej is mellette, élőben, fórumon is. Nem emlékszem, nem automata valamelyik Mercid? Lényegében Sanyitól nem messze van a váltós emberke. Bár, ha azod van, lehet, hogy őt is ismered. |
inazuma400 | 17536 | 2019. február 1. 17:18 | Válasz erre: 17533 |
Jaa, én motorolajra gondoltam... Akkor bocsi. :) az biztos h sima váltós autónál a valtoolaj csere se nagy történet. Enis hallotam ilyenekről, h nem volt a váltóba cserélve az olaj nagyon sok kmterig, és utána nem is szabad, vagyis hát ki szabad, de utána jöhet a valtofelujitas, nem akarok hülyeséget mondani, de asszem vmi totalcaros v hasonló videóba volt youtubeon, az alany egy 5os bmw, talán e39....
|
kantorbalu | 17535 | 2019. február 1. 00:00 | Válasz erre: 17525 |
Én 10 éve a csömöri emberhez járok. Gyorsan, jól és olcsón dolgozik. A 124-es a kisujjában van. Olyan rutinos, hogy gyakorlatilag egy óránál többet sosem kell várni. Egyetlen egyszer kellet ott hagyni az autót, amikor komplett difit cserélt. És öt percre lakom Tőle... |
kokrno | 17533 | 2019. január 31. 23:08 | Válasz erre: 17531 |
Nem fogalmaztam pontosan, csak annyit írtam, hogy automatás céget. Az automata váltó olajcseréjét inkább profira bíztam. Esetleges beállítás utána. Azután sok elhanyagolt automatánál az olajcsere tesz be a váltónak, a lerakódott üledéket az új olaj réxzben feloldja, beleviszi a vezérlőrendszerbe, és akkor hal be. Jöhet a szétborítás, pucolás. Régebbiekben is volt metódus, hogy a hidrokuplungban is le legyen cserélve az olaj, mert zárt. Az újabbakban már a klímához hasonló géppel cserélnek olajat. Kolléga szerelget meló után egy műhelyben. Nemrég vett némettől egy E Mercit. Pont a váltóolajat nem cserélték már egy ideje. Ő most lecserélte, és teljesen másként vált az autó, jobb irányban. Ha valakinél a rosszabb állapotra van utánállítva a váltó, olajcsere után akár újra be lehet állítani. Olyan soktényezős, meg nem csak leveszem a deklit, kicserélem a szűrőt, nem akartam amatőrként bénázni. Meg a vákuumrendszert is meg akartam nézetni vele, jó-e. Szerencsére régi autó volt, így leírás nélkül is tudta, a pár vákuumcsővel mit vezérelnek. A váltót is úgy állította, ahogyan kértem. Én normálisat akartam, lágyan váltót. Mondta, hogyan sokan rántósra kérik, mert a lágyan váltó automata olyan érzést kelt bennük, mint a csúszó hagyományos kuplung. |
inazuma400 | 17532 | 2019. január 31. 21:57 | Válasz erre: 17527 |
Jaaa, hát majdnem... én a sedanra gondoltam :D eleje tetszik, de sztem hátulja csúnya ennek, viszont a belseje rendben van.
|
inazuma400 | 17531 | 2019. január 31. 21:54 | Válasz erre: 17525 |
Nagyon helyes, ezt így kell csinálni! Viszont vmit nem értek, az olajcserét. Nem kötekedésből kérdezem, de a mergan olyan bonyolult az olajcsere h ezért el kell vinni szerelőhöz? Csak mert akkor annak az árát is meg tudnád spórolni. Meg igazából én úgy vagyok vele h amit meg tudok csinálni, azt inkább megcsinálom én, pedig nagyon kevés dolgot tudok v merek magamtól... Nem vagyok egy szerelőm alkat, meg félek is tőle, de egy olajcsere még nekem is megy, meg apróbb szerelős dolgok, pláne amivel nem tudok nagy kárt okozni ha mégse jönne össze, ez alól csak az mz volt kivétel, mert az szereltuk ha kell ha nem, de mondjuk abban faternak nagy tapasztalata volt, de már a végére enis tudtam egy csomó dolgot fejből, annyiszor kellett szerelni...
|
kokrno | 17530 | 2019. január 31. 21:43 | Válasz erre: 17527 |
Unokatesómnak ebből a C sorozatból van egy kombi 220CDI. Az anyukájáéknak egy szedán , de most nem emlékszem, az 250CDI, vagy 200 szedán? A bátyjának egy szedán 180 kompresor volt. Mint írtam, volt a hátsó rugótörése, az nekem is volt, de szinte mindegyiknek eltörik. Meg neki is tönkrement a túlfeszültség relé. Nem emlékszem, hogy valami más komoly dolgot mondtak rá. Amikor külföldre ment dolgozni, leadta. Azóta vett egy már talán másdik szériás 116 BMW-t. Mikor öccse mesélte, rögtön mondtam, azok háklisak a vezérlésre, olajcserére. Folytatta, hogy motort kellett benne cserélni, mert vétel után tönkrement emiatt. Csak a régiötulyj korrekt volt, és bevállalta a költségek egyiö felét. |
cblaci | 17529 | 2019. január 31. 21:20 | Válasz erre: 17525 |
Sok esetben a neves szervizeknél lelkiismeretesebbek az ügyes kezű kisemberek. A fiam is hazahozza a bömöst ha pl. műszakira kell felkészíteni, csak sajnos az újabbaknál már nem minden esetben lehet megkerülni a szervizt.
|
cblaci | 17528 | 2019. január 31. 21:19 | Válasz erre: 17524 |
Pont ezért döntöttem emellett, a Hornetnek nincs bölcsője mint az Inazumának, az jobb rögzítési alap.
|
cblaci | 17527 | 2019. január 31. 21:17 | Válasz erre: 17522 |
Erről a coupe-ról van szó, csak más színben: https://katalogus.hasznaltauto.hu/mercedes-benz/c_180_kompressor_sportcoupe-17636 |
kokrno | 17526 | 2019. január 31. 20:52 | Válasz erre: 17512 |
Nem tudom, mikor kerülök a motor közelébe, az archívumot meg hiába pörgettem, egyik jószág sem kolbászolt a gép körül a képeken.
|
kokrno | 17525 | 2019. január 31. 20:48 | Válasz erre: 17518 |
180 mi? Amúgy bármi drága drága szervízben. Én a fórumokon kerestem szakosodott szerelőt. Mint az itteni ajánlások. Esztergomból Pestre vittem a Skodát. Amit a helyi márkaszervíz alsó hangon 45e-re taksált, azt a pesti 10-ből megoldotta. Főnököm mondott egy pesti automatás céget, azok 80-ra mondták az olajcserét. A mercis fórumon ajánlottak egy pesti szerelőt, ő 40e-ből megoldotta. Egyes dolgokat a mercin egy csömöri szerelővel csináltattam, szintén a mercis fórumról. Eleve ott aktív is volt, és a fórumosok is ajánlották. Ő délután, a BKV szerelő meló után csinálja ,javítja őket. Mnt az üléses emberke, akit mondtatok, negyedáron akár jobban megcsinálja a dolgokat. |
jimy_L | 17524 | 2019. január 31. 20:33 | Válasz erre: 17520 |
Jóféle, még az erőhatást is elosztja a két oldal között. Ha szükséges. |
inazuma400 | 17522 | 2019. január 31. 20:18 | Válasz erre: 17518 |
Ahha, hát az úgy ciki ja, ha nincs meg az oka... Kívülről eléggé rendben van az autó, gondolom c ről beszélsz és nem a osztályról :D úgy nézem a belseje is eléggé rendben van, pedig nem szoktak tetszeni a mercik belül... Utálom amikor közepén van egy nagy óra, és mellette két kicsi, de ebben normális kiosztás van, ha egyre gondolunk, mer ám a hülye Google dob ki legalább 3 félét... :D dobhatnal linket h Te mégis melyikre gondolsz, de szerintem sejtem. tényleg nem rossz autó, de nekem nem kéne. |
cblaci | 17519 | 2019. január 31. 19:47 |
cblaci | 17518 | 2019. január 31. 19:45 | Válasz erre: 17513 |
A 2600 eurós számla 130 ezer km-nél lett kifizetve, német szervizben, a vezérlés cseréjekor. A 450 ezer Ft-os árajánlat itthoni márkaszerviztől van, szintén vezérlés cserére. Az történt, hogy valamiért a szívó oldalon átugrott a lánc, de szerencsére nem akadt össze semmi, helyrerakták és jó lett az autó. 40ezer km-t futott az előző vez.csere óta, így aztán nem lett újabb vezérlés csere, viszont nincs meg az oka az átugrásnak, engem ez a tudat nagyon aggasztana. 2005-ös, 180-as, ami egyébként úgy ahogy van nagyon tetszik, egészen más világ egy átlagos autóhoz képest, ráadásul megfizethető, csak ne legyen komolyabb baja mert a javítása viszont horror.
|
inazuma400 | 17517 | 2019. január 31. 19:00 | Válasz erre: 17516 |
Ilyen motorokhoz is vannak komolyabb futóművek, nem kell mindjárt félkarúba gondolkodni :) Hát ez a busa egy semmi... Én nemtom kinek tetszik ilyen építés, tuti amerikai..... :D |
jimy_L | 17516 | 2019. január 31. 18:20 | Válasz erre: 17514 |
inazuma400 | 17515 | 2019. január 31. 17:19 |
Ez most tök véletlenül jött velem szembe, de ha már így alakult, gondoltam feldobom, ha már úgyis merci a téma :D
![]() |
inazuma400 | 17514 | 2019. január 31. 17:12 | Válasz erre: 17512 |
Nembaj, a kuytákot úgyis jobban szeressük! :) De ha már szembe jött a motorod, eszembe jutott egy kérdés, mivel az első futómű se gyári, nem gondolkodtál még azon h a hátsót is lecseréld vmi izmosabbra? Állítható öhlinsre pl :D |
inazuma400 | 17513 | 2019. január 31. 17:09 | Válasz erre: 17511 |
Legalább ez kint drágább, ahogy lennie is kell, nem fordítva mint jó pár dolog... H itt szarabb a fizu mégis ott olcsobb vmi... Amúgy ezek mind a 2 szakműhely v mindkettő maszek? Mind1 melyik, csak egyfajta legyen, mert azért maszek szerelő és szakműhely között is óriási árkülönbségek vannak. És amúgy milyen idős kocsi ez, mert enis hallottam cifra dolgokat új, v fiatal autóknál, pl h fél kocsit szét kell szedni talán pont vezérlés v hasonló cseréje miatt, és az megdobja az árat rendesen...
|
jimy_L | 17512 | 2019. január 31. 16:18 | Válasz erre: 17486 |
No, macskás nincs, mert ősszel "elbásztályá" busz. Oszt laposan, csak tankpadnak lenne jó. Van helyette kutyás. ![]() |
cblaci | 17511 | 2019. január 31. 14:55 | Válasz erre: 17510 |
Vezérlánc szett csere 450 ezer Ft, németben ugyanez 2600 euro... típust nem írok, mert rosszul esne a merciseknek :-)
|
inazuma400 | 17510 | 2019. január 30. 18:14 | Válasz erre: 17504 |
Mostanában azért raknak mindnet oda ahova, h otthon már ne tudd megbütykölni... :D
|
inazuma400 | 17509 | 2019. január 30. 18:12 | Válasz erre: 17502 |
Hát ilyen ez, ha oda van rá figyelve, nem lehet agyon ütni se... Arra mondják h francia kényelem. :) bár azé egy 5 éves audi nem kutyafüle, az ellen esélye nem lenne, bár nekem formavilagra ezek a faceliftek már nem jönnek be (13+től, bár tény h az új a5 nem rossz, de az első kiadás sokkal szebb szerintem, ugyan úgy mint az r8 esetében is, az most tart a 3dik generációnal, de az első a legszebb, a második elmegy, az új egy fos, legalábbis szerintem, és persze csak külsőre, amúgy biztos jó masina, de ha már a fellegekben járok, akkor megemlíteném az új nsx - et, nagy kedvenc, szép is, jó is! :D)
|
inazuma400 | 17508 | 2019. január 30. 18:07 | Válasz erre: 17500 |
Nagyon vagányok vagytok az ozzys szemüvegben :D
|
inazuma400 | 17507 | 2019. január 30. 17:59 | Válasz erre: 17499 |
Oks, köszi h szóltál, mer ez a szar nem jelez.... Régen piros volt az üzenetek fül, ha jött vmi...
|
inazuma400 | 17506 | 2019. január 30. 17:57 | Válasz erre: 17497 |
Jó, dr azért lássuk be a sztereotípiák sem veletnul alakulnak ki... Sokat panaszkodnak pl az elektroinkara franciáknál... De mondom egyém jól szolgált, mondjuk elég tapad volt... Jó, dehát ilyen fokú gondoskodás mellett más kocsi is elvisz lazán ennyi pénzt... Meg mondom, az enyém sima 1,6 benzin, most nem vagyok benne biztos de asszem rádasul 8 szelepes... Szóval nem olyan igényes és drága mint egy ilyen dízel... Meg ha össze veted hasonlóan korú gépekkel, azért kijonnek a különbségek, itt van pl az enyém, a pug meg az a4, mind a kettő '95ös, de a pug már a rozsda martalekava vált, meg azért vannak amúgy is minőségbeli különbségek elég sok téren... Látod Kokrno is rá locsolt egy millát a mergara és még mindig nem volt tökéletes... Remélem jól emlékszem és nem Balu írta, kicsit fáradt vagyok bocsánat ha keverem :D |
kokrno | 17505 | 2019. január 30. 17:18 | Válasz erre: 17492 |
Két évvel hamarabb jött ki a 201. De pont azt írtam, hogy a 124 a 201 alapján készült. Nem egyszerűbb a kistesónál. Egyformán bonyolultak, a 201- ben dolgozták ki a 124 megoldásait, ami csak lehet, azonos, vagy méretben, terhelésben a 124-hez igazított. Pl. amikor nem volt a bontóban km-óra spirál 201-hez, adtak 124-ét, pár centivel volt hosszabb a bowden, de ugyanaz a két vége. Egy 124 órából kaptam elektronikus sebesség-jeladót, amit csak be kellett rakni egy kis fedél helyére az órában. De, ha azt vesszük, hogy a 124 nagyobb motorokat is kapottm( 201- ben 2,8 benzin, meg 2,5D. A legnagyobb, 124 meg 5,0, AMG 6,0, meg 3,0 D ), amik bonyolultabbak, akkor a magasabb kategóriájú 124 a bonyolultabb. No és ott vannak a tényleg bonyolultabb verziók, a kabriót nem kell ecsetelni. A kombi szintszabályozós hátul, nem tudom, mind, de van olyan. |
kokrno | 17504 | 2019. január 30. 16:57 | Válasz erre: 17498 |
Lehet, hogy a több henger kiszorítja a motortérből. Ki tudja, miért raknak oda valamit, ahová. De, ha két szivattyú kell, áramlástanilag a tiéd logikusabb. Ha egymás mellett van kettő egyforma, és sorban következnek, mint a tiéd, az egyik feleslegesen nagy, ha csak a szomszédig kell elnyomnia a naftát. A tiédnél már logikus, mert mindkettőre jut valamekkora szakasz, amin keresztül kell tolnia az üzemanyagot. |
kokrno | 17503 | 2019. január 30. 16:43 | Válasz erre: 17489 |
De melyiknek? No és miért pont egy kocsmárosnak? A takácsok nem érdemlik meg? Vagy a kéményseprők? De továbbra is megtartom lakhatásra, hehe |
cblaci | 17502 | 2019. január 30. 12:55 | Válasz erre: 17494 |
Ugyanaz, 1,9 Tdi özön sok kilométerrel, de mégis ódákat zeng róla. Nyilván kényelemre és felszereltségre elmarad jócskán a Grand Scenic-től, de állítólag fürgébb és a fogyasztása sem magasabb.
|
cblaci | 17500 | 2019. január 30. 12:48 | Válasz erre: 17486 |
kantorbalu | 17498 | 2019. január 29. 22:42 | Válasz erre: 17490 |
Igen ám, de a két szivattyú között csak kb.1 méter van. És a hátsó előtt nincs szűrő, hanem utána van. Más nagyobb benzines Mercedes típusoknál ez a három dolog egymás mellé van sorolva pontosan a hátsó üléssor alá. És a két pumpa ugyanolyan. Amúgy szánalmas, hogy Svájcban a Bosch pumpát fele annyi pénzért (mint ha itthon veszem meg) még ki is hozták a hegyekbe. De hát érthető: sokkal rosszabbul keresnek... Tulajdonképpen már kirajzolódott a nyári munka. Amit már tudok (bár ez nem nyár), hogy áprilisban nem megyek Cestohowa-ba motorozni. Kínába repítenek valami állami kulturális megrendelésre. Úgy kell, mint egy falat kenyér. :-((( |
Kovacspeter | 17497 | 2019. január 29. 22:33 | Válasz erre: 17494 |
"Franciák sem a megbízhatóságukrol híresek" Ezt azért ilyen vaskalaposan nem jelenteném ki... Itt meg pl pár összeget láthatsz a lapok szélén..., igaz ez A6: https://www.injektor.hu/technikai-info/104-hogy-is-van-ez-15-a-jo-muszaki-allapot-es-annak-az-ara-11-eves-audi-a6-1-9-tdi-303000-km |
inazuma400 | 17495 | 2019. január 29. 22:27 | Válasz erre: 17486 |
Enyém darabokban van, motor garázsban, tank, ülés, itt fent a szobában :D
|
inazuma400 | 17494 | 2019. január 29. 22:26 | Válasz erre: 17484 |
Hát igen! Ez ilyen.... Franciák sem a megbízhatóságukrol híresek, bár nekem a 95os, 306tosommal sose volt baj, mmint nyilván kellett rá költeni, de csak kopó alkatrészek, nem hagyott cserben sose. Kollégának is ilyen 1,9 dízel? Ám tényleg minőségi autók, és tényleg sok fiatalabbat is lepipálnak, bár azt nem gondoltam h egy 5 evést is, nekem is a ilyenem van, csak facelift előtti, 1,6 benya. |
Kovacspeter | 17493 | 2019. január 29. 22:25 | Válasz erre: 17482 |
Ja, hát ha lehet kapni akkor hozzácsapható a rendeléshez, nem egy ökör ára. De parkoltathatod az enyémet is, vigyázva, mer' dedikált:-) ![]() |
Kovacspeter | 17492 | 2019. január 29. 22:20 | Válasz erre: 17476 |
Na ja, csak az régebbi, valamelyest bonyolultabb...
|
Kovacspeter | 17491 | 2019. január 29. 22:18 | Válasz erre: 17479 |
Nem kell annak olyan hideg hogy 80 fok alá menjen az olajhő. Nyári munkabeosztásod mikor lesz? |
Kovacspeter | 17490 | 2019. január 29. 22:16 | Válasz erre: 17478 |
Aha, akkor gondolom az lehet hogy a hátsó pumpa csak az üzemanyag előreszállításáért felel, az üzemi nyomásért az első. Öreg autóknál sajnos ez előfordulhat. Fiatalabbaknál is ha gyakran lefogyasztják tartalékra az ü.a. tankot, ha koszos, meg ha nem cserélik a szűrőt. Az ü.a. nyomásra néha érdemes ráméretni, minden típusra megvan a min. érték amivel még problémamentesen működik. Persze ha egyik pillanatról a másikra megmurdel az elektronikája arra nincs segítség. Amúgy tapasztalt inazumás, akinek már 140 ezer van a motorjában, az hosszabb útra már ü.a. szivattyúval jár:-) Tanárúr régebben felhomályosított hogy ha megáll a pompa, akkor át kell variálni a ü.a. csövezést direktbe, és óvatosabb hajtással fél tankig el lehet zörögni. |
jimy_L | 17489 | 2019. január 29. 21:13 | Válasz erre: 17485 |
Inkább add a kocsmárosnak az árát. Jobban jársz. ;)) |
kokrno | 17485 | 2019. január 29. 20:06 | Válasz erre: 17483 |
Tényleg? Én nem! De olcsó is volt, máskor ennyiért papír nélkül van, meg tré állapotú. Emez még megvan, kicsit olcsóbb, kicsit kopottabb. De még mindig egyben, és papíros. https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/uaz/469/uaz_469-13907686 |
cblaci | 17484 | 2019. január 29. 18:54 | Válasz erre: 17465 |
Na ezek még jó autók! Van az egyik kollégának egy 5 éves szintén diesel Grand Scenic mellett. Tőle hallottam, hogy az Audi huszonéves de veri a Scenic-et...
|
cblaci | 17483 | 2019. január 29. 18:48 | Válasz erre: 17469 |
Talán meg is vetted? Törölték a hirdetést :-)
|
cblaci | 17482 | 2019. január 29. 18:46 | Válasz erre: 17474 |
Köszi Peti, de mostanában nem hiszem hogy belekezdenék a könyvbe, aminek persze nem az érdektelenség az oka. Kész a bukócső amit még festeni kell, a láncolajozóm még sehol nincs, egy kis futómű módosításon is töröm a fejem (erről majd privátban írok), lesz még egy tanfolyamom is, aztán meg jön a tavasz. A Bookline kínálatában megtaláltam a könyvet, Kriszti szokott rendelgetni ott, majd ezt is rábízom, kár lenne nálam parkoltatni a tiedet, ki tudja mikor kerülne rá sor. |
kokrno | 17481 | 2019. január 29. 16:52 | Válasz erre: 17478 |
Nekem a túlfeszültségrelé tréfálkozott.De úgy, mint egy kiakadt lambdaszonda. Ami vagy fullra vezérli a kaját, vagy teljesen letiltja. Így néha megállt az autó. Máskor fennakadt a gáz. Automatánál kellemetlen volt, nincsen kuplung ugye. De jó, hogy nem rakétaként gyorsult az autó, csak szép lassan. Olyankor nyomtam a féket, megállás előtt N-be, fel is pörgött. Akkor leállítottam. Villamosságis azért megtalálta, meg is forrasztotta a relében a szakadást, kis nyáklapja is volt, meg a tetejében az autó egyetlen késes biztosítéka. Azután vettem újat, biztos ami biztos. A régi Mercikbe kell ilyesmi, nem általános relé. Egy nagyker sem árult ilyet. Így gyárit kellett rendelni. Amit a Merci Németországból küldött meg. Kibontottam, szép felirat rajta: Made in Hungary. Mercisek elmondták, Hatvanban gyártják, csak a Mercinek, ( más nem kér ilyet ) onnan megy a német Merci központba. 18E volt, meg 2E szállítás. Ja, én nem Ebayezek. Fórumtárs később 201-ébe USÁ-ból 5E-ért vett újat. Dehát mit várjunk, jópár éve az Audi TT csúcsverziója kb. 30 milla volt itthon. Ugyanaz tőlünk USÁba áthajózva, levámolva 16millára jött ki. Nálunk egy belépő háromajtós 1.6 Grand Vitara 4 milla volt akkoriban, az USÁban a belépő 2.4 ötajtós kevesebb, mint 4. |
inazuma400 | 17480 | 2019. január 29. 01:20 | Válasz erre: 17472 |
Nah ez igen! A hangyász az én fantáziám is megmozgatja, de vmi durvább köntösben :D
|
kantorbalu | 17479 | 2019. január 28. 23:42 | Válasz erre: 17470 |
Gondolkodóba estem, nem volna-e érdemes az én mocimba is beszerelni egy termosztátot. Ha rászánnám magam, talán Tanárúr megcsinálná, ha szépen megkérem...:-))) Vagy hidegben már csak a robogót használom.... |
kantorbalu | 17478 | 2019. január 28. 23:34 | Válasz erre: 17473 |
Torpant. Volt egy nagyon szerencsétlen lerobbanásunk a Balatonnál. Özönvíz esőben a völgyhíd kellős közepén. Leállósáv sáv sehol. Hú... Akkor találtunk a következő faluban egy szerelőt. Nem kapott elég naftát a motor, de most nem tudnám eldönteni, hogy a gyengélkedő benzin pumpa, vagy a legtömegmérő okozta. Valószínűleg a kettő egyszerre. Ez után cseréltem a légtömegmérőt, de a pumpát nem. Aztán Svájc felé egy leállás után nem indult az autó. Miután megcsapkodtam felülről a pumpát, újra indult. Ekkor már biztos voltam, hogy cserélni kell sürgősen, úgyhogy rendeltem egyet a szállásra és cseréltem. De haza indulás előtt megint leállt. Na ekkor már pipa voltam. “Rövidre zártam” egy száz lábú relét, ami így megkerül mindent és mindenféle szabályozás nélkül működteti a pumpát. Ezzel hazajöttünk. Majd cseréltem a pumpa relét. Utána is leállt. A feleségem már nem akart beleülni. És ekkor vettem észre, hogy hátul csöpög a benzin. És az új pumpa levegőt nyom a motorba. Na és akkor derült ki, hogy van ott hátul egy másik pumpa is, ami már múmia állapotban volt. Csere után úgy ment, mint a rakéta és soha nem jött elő semmilyen hiba. És a feleségemnek is visszatért a bizalma. Ja igen a benzinest javarészt Ő használja. Irigylem is érte, mert az tényleg szép és jó állapotban van. |
Kovacspeter | 17477 | 2019. január 28. 23:12 | Válasz erre: 17475 |
Semmi légtelenítő csavar, a szivattyú gondolom megoldja.
|
kokrno | 17476 | 2019. január 28. 22:04 | Válasz erre: 17471 |
Szerintem nincsen különbség az üzemeltetésben, hiszen a 201 műszaki alapjain készült a 124. A kistesó kifejlesztésébe iszonyú pénzeket öltek bele, hogy meglegyenek az alapok az új generációs Mercikhez. A hátulja ugyanaz, az eleje talán egyszerűbb a 124-nél. Motorok dettó, elektronika is. Rohadni is hasonló helyeken rohadnak.
|
kokrno | 17475 | 2019. január 28. 21:55 | Válasz erre: 17470 |
Van ennél valami légtelenítő csavar az olajkörre? Vagy alapesetben , termosztát nélkül a szivattyú átmozgatja az olajkört? Meg sem néztem még, ez az olajhűtés ugyanaz a kör, mint a kenés, vagy különálló?
|
Kovacspeter | 17474 | 2019. január 28. 21:50 | Válasz erre: 17457 |
A történethez még hozzátartozik hogy Bákó megye foggal-körömmel ragaszkodik Gyimesbükkhöz, nehogy még a végén visszakerüljön a Hargita megyei bozgorokhoz! Vigyem ezt Laci, ha legközelebb találkozunk? ![]() |
Kovacspeter | 17473 | 2019. január 28. 21:46 | Válasz erre: 17463 |
Légtömegmérővel mi volt? Sokat fogyasztott, vagy rángatott-torpant?
|
Kovacspeter | 17472 | 2019. január 28. 21:44 | Válasz erre: 17461 |
"Soha nincsen vége, csak a teljesen felújított veteránoknál. Ami , kb. Az új autó szintjét hozza." Sajnos azoknál sem mindig... ezt az utolsó szögig restaurálták, én is megcsodáltam amikor bent volt a műhelyben: https://www.injektor.hu/technikai-info/18-publikus-cikkek/cikk/217-datsun-280z És nem azért került oda mert mindene tökéletes volt... |
Kovacspeter | 17471 | 2019. január 28. 21:39 | Válasz erre: 17467 |
Az az Accord azért újabb gép volt, ez a téma inkább a régi, nagyobb kategóriájú gépeknél merült fel. Szinte minden gyártónál voltak jobban meg kevésbé jobban sikerült típusok. A Mercedes 123-as, 124-es típusai azért az autógyártás etalonjai voltak, még részben javítható részegységek, stb. De az elöregedő kábelezés bármelyik idős vasat utol tudja érni. A Kokrno féle W201 már többet kér. De a 123 és a 124 igen magasra tette a lécet, csak hát utánuk jött a W210, az már nem sikerült úgy... |
Kovacspeter | 17470 | 2019. január 28. 21:23 | Válasz erre: 17462 |
Ezt én is kérdeztem a projekt kezdetekor, de megnyugtatott hogy nem szól bele az áramlásba. Kiválóan működik. Járt úton haladva már könnyebb kell legyen, megvan hogy fér el, milyen, hány fokos fittingek kellenek. Az olajtermosztát kb 4Oe volt, ugyan megtaláltuk a taiwani klónját is tizenezerért, de én azt nem mertem bevállalni az ilyen hűtés szempontjából létfontosságú cuccnál... Ami még speciális alkatrész volt, a két csati az olajhűtő aljára. A tavalyi szezonban 80 és 110-115 fok között mozgott az olajhő:-) Ez alól egy kivétel van: Amikor hosszú tartós hideg eső van, akkor csak 60-65 fok, de ezzel nem lehet mit tenni, mert ilyenkor az eső meg a felverődő lé az egész blokkot hűti. Egy dolgot tapasztaltam még, egy kicsit ingadozik az olajszint, attól függően hogy nyitva vagy zárva van a cucc, de minimális, úgyhogy ezzel nem kell foglalkozni. |
kokrno | 17469 | 2019. január 28. 20:25 | Válasz erre: 17467 |
Kellenek az ilyen szerelmes emberek, különben minden a bontókban végzi. Én ingatag ember vagyok, hol erre kacsintoö, hol arra, annyi minden tetszene. Persze nem veszek semmit, házra kell a pénz. Most erre pl. erre izgultam rá: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/uaz/469/uaz_469-13907749 |
kokrno | 17468 | 2019. január 28. 20:19 | Válasz erre: 17467 |
Jópár prémium olyan 200E körül kérné az első nagygenerálokat. Pl. futóműszilentek. Az első tulajok ilyenkor vetik le őket. Meg az alkatrészek kopási görbéje exponenciális. Sokáig semmi észrevehető, azután rohamos romlás. Azután eleve sokat jelent az igénybevétel. A jobb nyugati körülmények között azért lassabban kopó cucc nálunk nagyobb igénybevételt kap, rossz utak , gyanús kutakon tré üzemanyag. Ami kint még kihúzná valameddig, nálunk hamar megadja magát. Amúgy a régi Mercisek is lefitymálják az újabbakat. Kinek hol a határ, de általában a 201-124-126 vonalig veszik igazi Merciknek őket. Unokatesómnak volt egy 2000 körüli C-je. Amikor a klasszikus hátsó rugótöréssel szervízbe ment, mondták ott, hogy tele vannak 2003 utániakkal. |
cblaci | 17467 | 2019. január 28. 19:54 | Válasz erre: 17455 |
Persze hogy nem Mercis sajátosság, csak most konkrétan azokról beszélgettünk. Nem tudom emlékszel-e még mennyire kiakadtam amikor 4 éve a nagyobbik fiam vett egy 20 éves 2,8-as sorhatos Bimmert, abban is csak a költségesen fenntartható ócskavas halmazt láttam, főleg az akkor még itthoni fizetéséhez képest, sajnos igazam lett mert költött rá rengeteget. Aztán beláttam, hogy ez is egyfajta szerelem, nem a mindennapok közlekedését segítő racionális döntés, persze ettől még tavaly ugyanúgy kiakadtam amikor megvette kint az 5x drágább E 92-est... Idén januári történet, az egyik kollégám a német rokonaitól hozott egy egygazdás 180-as kompresszorost, igazán gyönyörű autó, mivel 2005-ben újonnan vették, garantáltan 170ezer km-t futott. Lábán hozta haza kb. ezer km-ről, aztán itthon érdekes történet vette kezdetét, de inkább nem írom le, mert nem szeretném a mercisek bajszát huzigálni vele. Persze japán szekérrel is lehet szívni mint a torkos borz, lásd a szarrá rohadt Accordot, amiről meséltél. A hobbi autózást és a mindennapos használatot nehéz összefésülni egy szerelemből tartott, ráadásul nagy étvágyú autóval, persze nem lehetetlen de annak ára van, ha pedig még koros is, nagyon ritka a folyamatosan fenntartható tökéletes állapot. Ez tart vissza, pedig higgyétek el nekem is tetszenek az öreg legendák. |
kokrno | 17466 | 2019. január 28. 16:22 | Válasz erre: 17463 |
A vákkumos rendszer az enyémnél sem volt egyszerű. Megvétel után zöldkártyán 0,5 CO(?) helyett 2,0 tudott. A karbis munkája, a döglött lambdaszonda cseréje, és a hiányzó katalizátor pótlása után már hozta az előírt értékeket. Az EGR szelep átvezető csöve később lett kidugítva, de mindent megcsináltattam, ami a rendes emissziós rendszerhez szükséges. Keveset jártam vele messzire, a városija 12-14 liter volt. De melóba busszal jártam helyben, így nem foglalkoztatott, akkor mentem vele, ha kedvem volt hozzá. Alapvetően luxus volt az autó, Esztergomban mindent meg tudtam volna oldani helyben busszal, gyalog. A rokonlátogatásokat meg akár bérautóval meg lehetett volna oldani, és még mindig olcsóbb lett volna, mint az autó fenntartása, javítása. Dehát autómániás vagyok, szeretek autózni, így áldoztam erre a luxusra. Jelenleg nagyon macerás lenne a bejárás busszal, rengeteg idő elmenne várakozásra, a busz kerülőire. Így az idő pénz nagyon igaz, sok benzinnel váltom ki a megspórolt időt. |
inazuma400 | 17465 | 2019. január 28. 15:22 | Válasz erre: 17455 |
Ha már úgyis autók a téma, akkor bedobom ezt ide, ez se mai gyerek már azért :) https://youtu.be/9Vwb1LZRgQ8 |
inazuma400 | 17464 | 2019. január 28. 15:14 | Válasz erre: 17448 |
Majd körül nézek, de ennyiért sose fogok venni ilyeneket, mmint 60 ezrekért, max 20 belefer, de nagyon jónak kell lennie, és az sem most lesz...
|
kantorbalu | 17463 | 2019. január 28. 08:02 | Válasz erre: 17461 |
Én nem sokat konyítok a rendszerekhez. A benzines autómban van egy motor vezérlő elektronika (ennek védelmében kapott egy teljes új motor kábelezést), egy lambda szonda, légtömeg mérő (ez is cserélve volt), levegő hőmérséklet mérő, relék, alapjárati motor. Azt hiszem ennyi... A mechanikus részek szabályozását, működtetését vákuumos “hajtással” oldották meg, ami ebben a modellben nem igényel külön vákuum motort, mert egyszerűen a szívó oldalra csatlakoztak be és mindenféle okos szelepekkel működtetik. Két benzin pumpa és katalizátor (teljes kipufogó rendszert cseréltettem). Amíg ezek nem voltak rendben, komolyan betegeskedett az autó. Azóta penge. A fogyasztást hagyjuk...
|
kantorbalu | 17462 | 2019. január 28. 07:47 | Válasz erre: 17459 |
Igen gondolkodóba ejtett ezen fejlesztés kivitelezése az én gépemen is. Persze csak ha Tanárúr vállalja. De az út kitaposva, talán már egyszerűbb lenne a második menet... Gondolom, meleg időben is jól működik. Vagyis a közbe iktatott termosztát nem zavarja a keringést, amikor intenzív hűtésre van szükség? |
kokrno | 17461 | 2019. január 27. 23:06 | Válasz erre: 17455 |
Igen, pl. egy hasonló korú BMW is megkéri a magáét. Csak ezek az autók lógó béllel is vonulnak, és nagyon sokára adják meg magukat. Így sokan mondják, hogy mennyit kibírnak, csak közben már nagyon siralmas állapotban vannak. Így kerül az öreg autók nagyja a roncstelepre, és amiknek megadják, ami kell egy autónak, mint te a tiédnek, azok maradnak meg kordokumentumnak. Mert az új autón minden új ( nohát, milyen okos vagyok, ugye?). De az alkatrészeknek más az igénybevétele, és más az élettartama. Idővel, ha cserélik is a kopó dolgokat, eljut az autó arra a szintre, amikor mindig akad olyan alkatrész, ami éppen elkopott. Soha nincsen vége, csak a teljesen felújított veteránoknál. Ami , kb. Az új autó szintjét hozza. De egy öregecske autóra senki sem költ annyit, hogy minden alkatrészt újra cseréltessen, azokat is, amik még bírnák egy ideig. |
Kovacspeter | 17460 | 2019. január 27. 22:58 | Válasz erre: 17453 |
Egy K-Jetronic, egy Motronic, és egy karburátoros:-) Egyébként itt is beigazolódik a séma, minél egyszerűbb valami, annál kevesebbe van, még ha öreg is. A kis R9 fillérekből elvan, és igen pöpec állapotú gép. |
Kovacspeter | 17459 | 2019. január 27. 22:52 |
Jelentem, az olajtermosztáttal megokosított Inazuma 0 fokos külső hőmérsékletig elég hamar bemelegszik, és tartja a 80 fokos olajhőt. Frecska tanárúrnak mégegyszer köszönet.
|
Kovacspeter | 17458 | 2019. január 27. 22:46 | Válasz erre: 17418 |
A Muhos Pataki Népi Fürdő egy nagyszerű, vendégszerető szálláshely. Ne tömegesen látogatott helyre gondolj mint mondjuk Szoboszló. Ez tulajdonképpen egy kis panzió, ahol a megérkezéskor a csángó tulajdonosa úgy köszönt hogy "Adjon az Isten szép estét"... http://www.muhos.ro/# |
Kovacspeter | 17457 | 2019. január 27. 22:39 | Válasz erre: 17418 |
Deáky tanár úrról csak a legnagyobb tisztelettel lehet beszélni, amit Gyimesbükkön véghezvitt. Majd mesélek. Egyébként Gyimesbükk azon kevés település egyike akik megtapasztalták a kétszeres elcsatolást. Először volt ugye trianon. Aztán a kommunizmusban egy szép napon ellopták a település pecsétjét, majd hamisítottak egy okiratot hogy kérik a Bákó megyéhez csatlakozást. Megtörtént...a rendszerváltás után minden kísérlet hamvába holt, hogy ezt visszacsinálják.
|
Kovacspeter | 17455 | 2019. január 27. 22:27 | Válasz erre: 17419 |
Az a baj Laci, hogy ez nem Merci sajátosság. Egy koros és bonyolult autó üzemeltetése - többnyire - szigorú fenntartási költségekkel párosul. Sajnos ezek alól a japánok sem kivételek, meg semelyik márka gépei sem. Csodák nemigen vannak, persze a neten Grimm legszebb meséi keringenek, hogy az öreg paripa csak olajat meg gyertyát kért sokszázezer km-en át. Hát persze:-)
|