9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Suzuki Inazuma 400 750 1200
Következő oldal

hacse 6872 2012. november 11. 21:05   Válasz erre: 6870
Nem adtam volna a nevemet hozzá. :o)
    

hacse 6871 2012. november 11. 21:03   Válasz erre: 6865
Hát mer' anno alapítótag voltam és most az évfordulóra meghívtak minden "régi motorost" egy közös dalolásra.
    

Kovacspeter 6870 2012. november 11. 21:03   Válasz erre: 6869
Pedig azt hittem szabadalmaztatni fogod;-)
    

hacse 6869 2012. november 11. 21:01   Válasz erre: 6866
Már amikor az Ina találkáról hazaérkeztem akkor leszedtem azt a förmedvényt.
    

hacse 6868 2012. november 11. 20:59   Válasz erre: 6867
Mondjuk én nem ott vettem..: D
    

Kovacspeter 6867 2012. november 11. 20:37   Válasz erre: 6866
Közben megtaláltam: Hajdúszoboszló, Baross utca 4;-)http://tomitesgyar.shp.hu/hpc/ws_ugyfelszolgalat_3g.php?azonosito=tomitesgyar
A gugli a barátom.
    

Kovacspeter 6866 2012. november 11. 20:13   Válasz erre: 6860
Hol jutni ilyen cucchoz?
Ja, látom hogy az állat telóvédõ leszedõdött;-)
    

Kovacspeter 6865 2012. november 11. 20:10   Válasz erre: 6858
Énekkarból?
    

Kovacspeter 6864 2012. november 11. 20:10   Válasz erre: 6857
Jól lent van a víz, lehet hogy Erdélyben keveset engednek a víztározókból. A múltkor a felsõ szakaszán, a Révi-szorosban nem volt olyan alacsony.
Még feljebb levõ szakasz a Nagymagyar-barlangnál:
    

Kovacspeter 6863 2012. november 11. 20:07   Válasz erre: 6856
Kihasználtam munkával. De neked jó kis karika lehetett.
    

Kovacspeter 6862 2012. november 11. 20:04   Válasz erre: 6855
Köszönöm.
    

hacse 6861 2012. november 11. 19:52   Válasz erre: 6850
Nem gondoltam volna rólam, hogy ekkora elme vagyok.... :-I
    

hacse 6860 2012. november 11. 19:42  
Na: a felsõ füleket szélesebbre kell hagyni, kb 30-mm-esre, de az enyémrõl leszakadtak, mer' hajlítgattam, azt meg ez az anyag nem tûri, de anélkül is jó, megtartja a rács felsõ széle.
    

hacse 6859 2012. november 11. 19:32  
Na:
    

hacse 6858 2012. november 11. 19:19   Válasz erre: 6856
Igen kihasználtam! Miközben a helyi kulturális egyesület fennállásának 15 . évfordulója alkalmából szervezett ünnepi mûsoron az énekkarból kifelé tekintgettem az ablakon, hogy milyen tuti az idõ, de jó lenne gurulni egyet. :-( ..lállálálálállálá..
    

cblaci 6857 2012. november 11. 18:14  
Érdekességképpen megmutatom amit a körösszakáli Gróf Tisza István híd alatt láttam. Annyira alacsony a Sebes-Körös, hogy látszanak a régi fahíd cölöpjei. Az "új" híd 1926-27-ben épült, az elõdje talán a 1860-80-as gátépítések során.
    

cblaci 6856 2012. november 11. 17:58  
Remélem ti is kihasználtátok a mai remek idõt!
    

cblaci 6855 2012. november 11. 17:55   Válasz erre: 6854
Beszéltem Lacival, jól emlékeztél, amint ideje engedi megkeresi a felvételeket.
    

Kovacspeter 6854 2012. november 11. 15:59   Válasz erre: 6853
Ha jól láttam a Torockó túrán is videózott, az érdekelne.
Amikor mentünk felfelé az Ördöngös-völgyben az Aranyosfõi jégbarlang felé, ott világosan emlékszem hogy kamerázott.
    

cblaci 6853 2012. november 11. 09:00   Válasz erre: 6852
Találtam a gépemen néhány olyan videót amit Laci csinált, ezek között van a patakátkelés is és ezekbõl lett szerkesztve az is amit már elküldtem neked, ezek a Jád-völgy túrán készültek, erre gondolsz?
Vagy csinált Torockón is? Nagyon keveset találkozunk sajnos, de beszélek vele és ha van olyan videó amit nem láttunk akkor elkérem és átpasszolom egy CD-n a régiekkel együtt.

    

Kovacspeter 6852 2012. november 11. 00:03  
Te Laci, lehet hogy már kérdeztem, de Jenei Laci készített a múltkor Erdélyben valami videót, lehetséges azt megszerezni?
    

Kovacspeter 6851 2012. november 11. 00:00  
Halló Zoli Bácsi!
Ha hazaérkezel Izráelbõl, akkor esetleg tennél fel valami képnézegetõ oldalra egy fotógalériát? Érdekelne nagyon, mert a 90-es évek végén én is voltam, bejártuk a Bibliai helyszíneket, meg hát a Holt-tenger, Negev-sivatag sem maradt ki.
    

cblaci 6850 2012. november 10. 20:10   Válasz erre: 6849
Szerintem, avagy megint csak gondolkodok... :-)

Igen! Nagyon messze, egészen a túlsó határ közelében van egy ember aki tisztán lát! "Minden mindennel kölcsönhatásban és összefüggésben van". Ez nagy igazság kérem és bár van közöttünk több mint 400km de az idézett mondat hallatán szinte megnõtt az atmoszféra körülöttem annyira, hogy érzem a metakommunikácíót ami közöttünk létre jött és ezáltal megértettem a felém áradó mondanivalót az élet eme nagy igazságáról. Viszont ahhoz sok ez a 400km hogy lássa az én bölcs márkatársam ahogy toporzékolva non-verbálisan írom ezeket a sorokat, mert úgy érzem igazam van, pedig meg sem szólalok mer az akkor már verbális lenne:-) Szóval a téli tárolás az egy gyûjtõ fogalom amibe sok minden beletartozik, de -visszatérve az alaptézishez- ez sokkal bonyolultabb annál mint ahogy azt mi gondolnánk és bizony jóval túlmutat kedvenceink kényeztetésén. Pillangóeffektus! mindenki ismeri, "képes egy pillangó brazíliai szárnycsapása Texasban tornádót kiváltani" vagyis ha egy folyamatba beavatkozunk -még ha csak kismértékben is- késõbb nagy mértékû változásokat idézhetünk elõ a végsõ állapotban. Most próbáljuk meg félretenni determinista hitünket és képzeljük el azt, hogy tetteinknek igenis van a késõbbiekben következménye. Mondok egy példát, van aki nem foglalkozik a motorral különösképpen csak betolja az eresz alá, igaz tavasszal kicsit többet barkácsol vele de akkor is beindul és már boldogan szeli is a kilómétereket, azaz nem avatkozott bele semmilyen folyamatba. Na ez a magatartás az amit elítélünk, hiszen mi nem vagyunk olyanok! Mi gondosan mosogatjuk, ápoljuk, betakargatjuk, néha megnézzük, mert jó újra látni meg ilyenek... ám a nagy gondossággal bezárunk egy viriont is a takaró alá ami kristályos állapotban arra vár hogy gazdatestbe jutva kedvére garázdálkodjon. Eljön az április amikor már mindenkinek mehetnékje van, elõvesszük a motorokat de még csak egy kisebb kört megyünk mer hideg van... viszont annak a bizonyos kis vírus formának ez pont elég ahhoz, hogy megfertõzzön bennünket és mire jönnének a nagyobb túrák mi lázas betegen az ágyat nyomjuk. A haverunk -aki az eresz alól vette elõ a motorját amin még a tavalyról rászáradt bogarak demonstrálják szomorúan az elmúlást- nyomja a kapunk elõtt a kürtöt, erõd nincs kimenni csak az ablakot nyitod ki. Látod ahogy boldog mosolya körbeéri a fejét miközben így üdvözöl "hú de szar színed van vazze, jössz motorozni?" legszivesebben lelõnéd de még ahhoz is alig van erõd, hogy elküld melegebb éghajlatra. Most akkor mi a helyes út? Ezért mondtam én, hogy ez nem olyan egyszerû mint ahogy azt mi gondolnánk, hiszen a Hacse is megmondta, minden mindennel kölcsönhatásban és összefüggésben van! Ennyit errõl, dióhéjban...
:-D
    

hacse 6849 2012. november 10. 11:31   Válasz erre: 6839
Minden mindennel kölcsönhatásban és összefüggésben van, legjobb példa erre a Föld 1 C fokkal való felmelegedése ,ami máris klímaváltozásokat okoz. Nem mindegy tehát, hogy mit rakunk be télire a gép mellé. Mentálisan és fizikailag is megviselhetik kedvencünket a nem megfelelõ tárolási körülmények. ...ezt a baromságot..húú.
    

Billigpeter 6848 2012. november 10. 00:45  
A Laci, az nem olyan. Ennyit tudok elmondani. Kérem, kapcsolja ki.
    

Kovacspeter 6847 2012. november 10. 00:29   Válasz erre: 6846
Fontos hogy mindig nálad legyen, kérésre azonnal fel tudd mutatni, pl. közúti ellenõrzésnél, céges szerzõdés aláírásakor a megrendelõnek, ilyenek;-)
    

Billigpeter 6846 2012. november 10. 00:25  
És ha kell, bármikor felmutatom bizonyítékképpen a villamosbérletem:-)
    

Kovacspeter 6845 2012. november 10. 00:25   Válasz erre: 6844
Persze hogy nem! De lehet hogy most elcsábult. Az agancsos kólát végül is szereti.
    

Billigpeter 6844 2012. november 10. 00:22   Válasz erre: 6839
A Laci, az nem olyan!
    

Kovacspeter 6843 2012. november 10. 00:13   Válasz erre: 6838
Köszönöm.
    

Kovacspeter 6842 2012. november 10. 00:12   Válasz erre: 6841
Úgy legyen. Nézd már Laci elõzõ hozzászólását, tán feljavította a kedélyét vmi szíverõsítõvel, vagy vérképzõvel, esetleg folyékony kenyérrel.
    

Billigpeter 6841 2012. november 10. 00:00   Válasz erre: 6840
és marad is benne.-), de holnap elviszem feltölteni! (hogy az ina irigy legyen:-)
    

Kovacspeter 6840 2012. november 9. 23:55   Válasz erre: 6837
Akkor azért bírta ki a 3 évet, azokban valszeg ciklikus akkumulátor van.
    

cblaci 6839 2012. november 9. 23:50  
Most aztán teljesen tanácstalan vagyok, amiben eddig hittem, ami mellett kiálltam azt most sorba megcáfolják. Teljesen összekeveredett a téli motortárolás a csirketartással, sõt van aki még szalmát is rakna alá mint a szopós malacnak. Aztán ott az én Billig komám aki letakarta egy ponyvával oszt 3 évig baszott rá, majd most elõvette rugott rajta hármat és már ment is. Hacse szerint nem jó'mondom mert itatáshoz csak csirkeitató a jó, de az Oszifõ meg aszongya az is csak akkor tuti ha agyagból van... és még Sinyus is lapít pedig lenne megoldás a motorja keringésének helyreállítására.
Alszok inkább...
Aviszonlátás!
    

Billigpeter 6838 2012. november 9. 23:46   Válasz erre: 6832
Kérdezem.
    

Billigpeter 6837 2012. november 9. 23:44   Válasz erre: 6835
És a típusát se igazán tudom megmondani, mert egy szünetmentes tápból szedtem ki. Akkor még volt rajta egy címke, de az azóta olvashatatlan. Biztos, hogy közel álltak a teljesítmény adatok, mer egyébként nem tettem volna vele. Bírta a cirkuszt, mert jártam vele:-)
    

Billigpeter 6836 2012. november 9. 23:30   Válasz erre: 6834
próbálkozzunk.
    

Billigpeter 6835 2012. november 9. 23:29   Válasz erre: 6833
az.
    

Kovacspeter 6834 2012. november 9. 23:08   Válasz erre: 6830
Sinyus eltûnt. Próbálkozzunk telepátiával kapcsolatot teremteni.
    

Kovacspeter 6833 2012. november 9. 23:02   Válasz erre: 6826
Ez most komoly?
    

Kovacspeter 6832 2012. november 9. 23:01   Válasz erre: 6824
Szó lehet róla. Kérdezd már meg légyszi, mennyiért vesztegeti.
    

Kovacspeter 6831 2012. november 9. 23:00   Válasz erre: 6822
Sajnos nem nagyon, pedig veterános rendezvényekre inkább azzal kéne járni. Bár ott az Inazuma is nagyon szokott tetszeni az embereknek, ellentétben máshol észre sem veszik az ósdi motort, fõleg a fiatalabb korosztály
    

Billigpeter 6830 2012. november 9. 22:59  
Ahhoz képest, hogy nincs olaj a dojcse blokkba, a szivattyú mégis talált, és csúszósabbá tette a kompressziómérést. ez csak azt jelenti, hogy két mûködõ olajszivattyút birtokolok. Sinyus, esetleg nem lehet ez arrafelé érdekes?
Nem erõszak a disznótor, csak a disznónak.
    

Kovacspeter 6829 2012. november 9. 22:57   Válasz erre: 6819
Köszi.
    

Kovacspeter 6828 2012. november 9. 22:57   Válasz erre: 6818
Ja, beleolvastam a Cb fórumba, "a futó zápor, nyári szellõ"-n elpusztultam;-)
    

Kovacspeter 6827 2012. november 9. 22:55   Válasz erre: 6818
Az nem jó, kizárólag az agyagból készült itató a tuti;-)
    

Billigpeter 6826 2012. november 9. 22:55   Válasz erre: 6825
Kínai, most nem megyek ki megnézni:-)
    

Kovacspeter 6825 2012. november 9. 22:54   Válasz erre: 6815
Nem semmi teljesítmény az akkutól. Mi fajta van benne?
    

Billigpeter 6824 2012. november 9. 22:52   Válasz erre: 6822
Cimbinek van 0 km-es jaffa generátor, ha érdekel.
    

Billigpeter 6823 2012. november 9. 21:29   Válasz erre: 6818
Meg némi szalmát alászórni tanácsos, hogyha elérzékenyülne, az felitassa. Aztán meg jó lesz paradicsom alá biológiai növekedésserkentõnek.
sztem se jó a veder, mer abba a vizenyõ megpimpósodik tavaszig, oszt nem isszák a lovak, mer bitangpusztulatosan fostos.
    

hacse 6822 2012. november 9. 21:19   Válasz erre: 6816
A Jaffa idõnként beindítódik?
    

hacse 6821 2012. november 9. 21:15   Válasz erre: 6816
Énismostanábantervezemeztet. Szép lett. De az is volt.
    

hacse 6820 2012. november 9. 21:13   Válasz erre: 6818
A vödör nem jó, KIZÁRÓLAG a CSIRKEITATÓ jó! Ezt nem jó' mondtad Lacc.
    

hacse 6819 2012. november 9. 21:10   Válasz erre: 6813
Jól érted. Jó majd dobok.
    

cblaci 6818 2012. november 9. 20:30   Válasz erre: 6816
Csirkeitató! tényleg basszus ezt felejtettem el! Télire nem árt berakni a motor mellé egy kis vizet, akinek nincs csirkeitatója az rakhat be egy kisebb vödröt is, nehogy kiszáradjon tavaszig! :-D
Jó'mondtam?
    

Billigpeter 6817 2012. november 9. 20:29   Válasz erre: 6816
Még a vaku fénye is seggreesik rajta:-)
    

Kovacspeter 6816 2012. november 9. 20:18  
Erre a mûveletre kb két évente egyszer vagyok hitelesítve: felpolíroztam a leömlõket.
A kép címe: Fényes leömlõk csirkeitató és Jawa elsõ kerék társaságában.
    

Billigpeter 6815 2012. november 9. 20:15   Válasz erre: 6797
A Laci válasza se rossz, de azért volt számûzve az öreglyány, mert nem volt elég tárolóhelyem. Az egyik barátom garázsában állt leponyvázva három évig, és most hazakerült. (hírét vette a vidámszínpadnak, és nem akarta tovább kerülgetni). Mivel csak ideiglenes tartózkodásra készült, semmiféle elõkészítést, konzerválást nem kapott, így töltött el három évet egy fûtetlen, de zárt helyen leponyvázva, még az akksi sem volt belõle kivéve. mikor hazahozták, én lepõdtem meg a legjobban, hogy a gyújtáskulcsot elfordítva felparázslott a töltésjelzõ, meg az üres visszajelzõ. Kíváncsiságból kinyitottam a benzincsapot, három szívatós rúgás gyújtás nélkül, meg két sima gyújtással, oszt felébredt csipkerózsika álmából a jó öreg keletnémet technika. okádta a füstöt derekasan, de egy fél perc járás után már vidáman vette a túrát, mintha csak tegnap lett volna leállítva.:-)
Hozzáteszem, ezt nem azért írtam, mert ez a követendõ példa a téli letárolásnál, ez inkább csak ilyen lábjegyzetféleség:-) De az meg hülyeség, mert a lábammal meg nem tudok jegyzetelni. Megyek, veszek én is egy jetit.
    

cblaci 6814 2012. november 9. 20:15   Válasz erre: 6811
A Jeti (angolosan Yeti) az egy nagy szõrös állat, nekem van itthon mer vettem egyet a Jeti bótba, ezér hót irígy a Billig is meg a Kovács tanárember is, merhogy nekik nincs, de nem is való nekik. A Billig pl. kakaóscsigát etetne vele... noormális? A Kovács meg nem tudna gyakorolni a tubán mer beidegesedne a Jeti és ráhajtogatná a hangszert. A pálinkafõzést nem tudom... még nem próbáltam de szerintem fájna neki, úgyhogy azt én sem gondolnám biztosan.

    

Kovacspeter 6813 2012. november 9. 20:13   Válasz erre: 6805
Ha jól értem a rács meg a hûtõbordák közé szorítottad be? Ha megjavul a fotógép dobjál már fel képet légyszíves, erõsen gondolkodom valami efféle megoldáson.
    

Kovacspeter 6812 2012. november 9. 20:08   Válasz erre: 6804
Kb. egyetértek az írással. Esetleg egy processzoros csepptöltõ jól jöhet az akkunak hosszú állásnál.
Benzinadalékot nem használok még télen sem, mondjuk nem fél évet áll a gép, november elején még, márciusban már lehet gurulni, azt meg kibírja, nem szokott ezzel baj lenni. De az elgondolkodtató amit a múltkor mondtál annál a nevenincs kútnál Erdélyben, ahol alig mertünk tankolni, hogy egy túrán mindenkinek durrogott a motorja a szar benzintõl, kivéve a tiedet.
Még annyit tennék hozzá hogy beindítás után menni kell a motorral, álló helyzetbe járatni nem szerencsés.

    

hacse 6811 2012. november 9. 20:03   Válasz erre: 6799
Én nem tom ezt a Yeti dolgot se . Annyit hallottam, hogy lehet belõle pálinkát fõzni, de ezt nem gondolnám biztosan.
    

hacse 6810 2012. november 9. 19:58   Válasz erre: 6806
Szép a motorod Peti. Nekem az ETZ mindig szép motor marad. Életem legszebb élményeit ETZ-vel éltem meg.
    

hacse 6809 2012. november 9. 19:50   Válasz erre: 6804
Az én véleményem is szubjektív ebben a témában, úgy gondolom nagyon régóta rendelkezem motorbiciklivel , tehát régóta tárolok. Van egy jövõre 30 éves MZ- ami 95% - ban gyári , szép állapotú, és üzembiztos. Általában 5-6 évig kibírja benne egy akksi. Ahogyan azt kezeltem az megfelel még a legdrágább Bimotáknak is úgy gondolom.
    

Kovacspeter 6808 2012. november 9. 19:47   Válasz erre: 6799
Lakásban tartod, vagy az udvaron? Idegenekkel barátságos?
    

Billigpeter 6807 2012. november 9. 19:43   Válasz erre: 6799
És mit eszik a jeti? Kakaóscsigát?
    

Billigpeter 6806 2012. november 9. 19:41   Válasz erre: 6795
Ennek tényleg ételhordószíne van:-) A matricát meg direkt lejjebb tettem, hogy az alacsonyabbak is jól láthassák:-)
    

hacse 6805 2012. november 9. 19:41  
Ma motoroztam egy jó órácskát , olyan 10-12 C- fokos idõben , elõtte gyártottam egy hûtõtakarót hõálló, 0,5 mm-es klingerit szerû anyagból. Precízen kivágtam, olyan hûtõ szélességû és 10 cm hosszú , tehát teljesen leengedve több, mint a hûtõ felét takarja. Ebben az állásban hagyva indultam útnak, és jó fél órás országúti motorozás után érte el a 80 fokot az olaj . Kicsit köröztem városban is , úgy 90 fokos lett a hõmérséklete a kenõanyagnak, majd hazafelé tartva az úton 90-100-as tempó mellett 80 fokra hûlt, mondjuk akkor már sötét volt és a hõ olyan 7-8 fok lehetett, Én is úgy gondolom, hogy nem árt neki , ha le van takarva , mer' amúgy 60 fok körül lett volna a cucc. Le is fotóztam - bár nyilván a kutyát sem érdekli - a takaróelemet, de nem tom feltölteni, mer' rögtön utána bekapcsolhatatlanná vált a fotógépem. A hûtõ elõtti rács kiválóan hozzászorítja a hûtõhöz , és könnyen kivehetõ, meg hát jó.
    

cblaci 6804 2012. november 9. 15:15   Válasz erre: 6803
Ne keresd, bemásolom ;-)

cblaci November 4. 19:14

Szerintem...

1. A motort szezon közben is ápoljuk és tisztán tartjuk, mert úgy marad hosszú idõn keresztûl szép. A láncápolás szezonban fõleg kiemelten fontos!

2. Erre is igaz, hogy ezt is el kell végezni idõközönként a szezonban is, esõ után evidens a krómozott fényezett felületek ápolása.
Romániában eláztunk a Bihar-hegységben, mikor itthon lemostam a motort azt tapasztaltam, hogy a kormányvégeken futórozsda keletkezett (futórozsda az ami még pasztával eltüntethetõ). Más minden pasztázva volt elõtte, nem is bántotta a savas esõ...

3. Egyetértek, tárolni tele tankal kell és üzemanyag stabilizáló adalékkal, erre használom én a spurit, egy kicsit megemelve a szokásos dózist. Azt viszont nem értem, ha stabilizáljuk a benzint minek leengedni a karbit, nem jobb az ha kiszárad... ráadásul nagyban nehezíti a következõ indítást is.

4. Az olaj valóban savasodik, de ha betartjuk a normális csereperiódusokat és nem gagyit veszünk, hanem 3-4 ezret fizetünk érte literenként, akkor annak kutya kötelessége rendet tartani belül! Az tegyen bele friss olajat aki nem indítgatja télen a motort és hermetikusan lezárt, állandó hõfok mellett száraz helyiségben tárolja a tél során. Akkor mondhatja el tavasszal, hogy friss olajjal kezdte a szezont.

5. Na ezzel nem értek egyet. Szerintem eleve nem jó ha sokáig áll egy motor, a gyertyákat eleve körülményes kiszedni (tank le benzincsövek kábelek...) nem olyan egyszerû mint a szoci motoroknál és 4T motorba olajat önteni jó nagy baromság is. Eleve nehezebben indul ha sokáig állt, hát még ha belekerül az evõkanál olaj... A gyûrûk védelmét a "felsõ kenés" biztosítaná amely a mai benzinekbõl jóformán hiányzik. Az ólom kivonása után lehetett kapni ólompótlót, de kiváló a Metabond benzinadaléka is vagy akár a spuri is. Viszont ha ritkán van indítva a motor és nem mozog a dugattyú, dolgozik a pára (amit nem tudunk kizárni) és teszi a dolgát ami nekünk nem jó. Most akkor visszatértem oda, hogy bizony néha nem árt indítani, és ha van adalék a benzinben a felsõ kenés is jobban biztosított mint az evõkanál olaj esetében ami abszolút nem az égéstérbe való. A blokban is cirkulál az olaj és átöblíti ott is ahol lecsapódhat a pára és elindulna az oxidációs folyamat. De a lényeg! ha már elindítottuk a motort ne csináljunk fél munkát mert az sokkal ártalmasabb, hanem melegítsük üzemmeleg állapotra, hogy a pára eltünjön a blokkból. Túlzáokba se kell esni, 3-4 hetente elég.

6. Ezzel majdnem egyetértek, az akkumulátor pólusainak nem csak télen, hanem mindig tisztának kell lenni! Ha fûtött garázsban áll a motor, vagy a belsõ hõmérséklet nincs 0°C alatt felesleges kiszedni, néha úgyis elindítjuk az 5-ös pontban leirt okok miatt. Ha gyengélkedik az akksi akkor rátölthetünk, vagy ha kint tároljuk a motort akkor esetleg érdemes bevinni az akksit. Visszatérve az indításra, ha kint tároljuk a motort (nálam ez szóba nem jöhetne) akkor viszont ne akkor indítsuk ha -20°C van, akkor inkább ne is nyuljunk hozzá és várjuk a jobb idõt, itt nálunk tartósan hónapokig úgy sem áll ez fenn. Akkor viszont légszûrõnél és kipufogónál mindenképpen be kell bedugni, én a garázomban is ledugaszolom a kipuf végét és a légszûrõházat télen. Amirõl viszont nem esett szó a FAGYÁLLÓT ELLENÕRÍZNI KELL! mert az tud még csak csúnya dolgokat produkálni... amihez képest az olaj savasodása csak egyszerû piaci kofalárma.

7. Ez teljesen igaz nem tudok belekötni.

8. Van benne valami, de mi szerencsére nem Szibériában lakunk.

9. Letakarjuk persze, de a párát nem tudjuk kizárni.

10. Esti mese, de van benne igaz. Viszont én azt mondom, ha betartjuk olajválasztásnál a gyártó által elõírt teljesítményszintet akkor az olaj ken! Persze lehet belerakni 20W-50-es olajat a 10w-40 helyett, sõt az is lehet, hogy csendesebb lesz vele, csak nem télen amikor a hidegoldali tulajdonságok érvényesülnek leginkább.

Picit olyan szocimotoros beütésû volt a cikk, gondolom azért is volt a kis "szúnyogemzé" a képen. Ellenvélemények lehetnek és vannak is, viszont ez engem már nem ingat meg mert régóta így csinálom, ezért a hozzászólásom is teljesen szubjektív.

    

Kovacspeter 6803 2012. november 9. 15:07   Válasz erre: 6801
Szépen? Az mit jelent? Na majd megnézem ha lesz idõm.
Ahogy ismerlek ezek a leírt ápolási feladatok nálad sem csak a téli tárolás velejárói.
Mondjuk komoly hogy a középállványra húzást fontos momentumként említi meg... én ha lehet mindig úgy szoktam leállítani.
    

Kovacspeter 6802 2012. november 9. 15:02   Válasz erre: 6798
A két ütem és a négy ütem harca! Viszont mindkettõ ételhor...oh bocsánat gyöngyház színû;-)
    

cblaci 6801 2012. november 9. 14:59   Válasz erre: 6800
Hû ezt a cikket de szépen megválaszoltam nemrég a CB500 fórumon...
    

Kovacspeter 6800 2012. november 9. 14:57  
Indul a téli tárolásos cikkek szezonja;-)
http://www.motorrevu.hu/csemege/tiz_tipp_teli_tarolas
A felsorolt ápolási feladatokat év közben sem árt megejteni, ha valaki törõdik a gépével, nem?
Ezt a karburátorleengedéses-olaj a gyertyanyílásba dolgot feleslegesnek gondolom, ha három-négy hetente szép száraz idõben megy a gép egy olyan 20 km-es karikát. (Én így szoktam, egy hõálló bõrdarabot ráerõsítek az olajhûtõre, kókány megoldás, de így eléri az üzemi hõmérsékletet az olaj)
Viszont a 10. pontban leírtakat érdemes megszívlelni, az egy helyben járatás nem tesz jót a gépnek, menni kell vele.
    

cblaci 6799 2012. november 9. 14:57   Válasz erre: 6796
Ez igaz, én is mindig csak egy helyen veszek Jetit, eddig még mind igazi volt!
:-)))

    

cblaci 6798 2012. november 9. 14:49   Válasz erre: 6797
Szerintem nem lehetett õket összezárni mert marták egymást... lenézte az Ina az öreg füstöst :-) de most fordult a kocka! Nagy bõszen pöffeszkedik az MZ "na mi van nagypofájú véres lett a torkod...", az Ina meg csak mereszti azt az egy nagy lámpáját szomorúan. Na de nem lesz ez mindig így hiszen ott az új motorblokk a vidámszinpad emelvényén, közvetlen a súgólyuk elõtt és hamarosan újra felnyerít a ménes! Aztán majd megint külön kennelbe zárja õket a Billig még mielõtt újra összeugranának :-)

    

Kovacspeter 6797 2012. november 9. 14:11   Válasz erre: 6792
Miért lett számûzve az öreg Emcett?
    

Kovacspeter 6796 2012. november 9. 14:09   Válasz erre: 6790
Ja, vagy mint a Jeti, állítólag létezik, de csak pár ember találkozott vele, ha igaz... szerintem ha normális helyrõl veszi az ember, akkor nem lehet baj.
    

cblaci 6795 2012. november 9. 10:47   Válasz erre: 6792
Nahát! ennek az ETZ-nek is olyasmi szine van mint az é... :-) és még jól is áll neki! Viszont az a matrica egy kicsit elcsúszott a tankon...

A dojcsén jó viszonyban vannak azok a kompressziók ;-)
    

VVLaci 6794 2012. november 9. 07:29   Válasz erre: 6792
Azok nem rossz értékek egy hideg blokktól! :-) A lényeg, hogy nem nagyon térnek el egymástól. Akkor bonthatod tovább.

Összeállt a Jawa, a részleteket majd elmesélem.
    

Billigpeter 6793 2012. november 9. 00:10   Válasz erre: 6789
Ne aggódjál Csabi, úgy még sose volt, hogy ne lett volna valahogy:-)

Habár egyszer a Bánátságba egy fél óráig úgy volt, hogy nem volt sehogy.....
    

Billigpeter 6792 2012. november 8. 23:33  
Ma megkompressziómértem a dojcse blokkot, az egyes hengerben 13 bar, a kettesben 12, a hármasban 13, a négyesben 11.
a manual szerint a kompresszióviszony 10,7:1 -hez, úgyhogy azt gondolom, hogy fogalmam sincs róla. az adatokat elnézve nincs túl rossz kondícióban.
Ma hazatért az öreglány is kétévnyi számûzetés után, beengedtem a vidámszínpadra, hogy ne duzzogjon:-)
    

Billigpeter 6791 2012. november 8. 23:25   Válasz erre: 6790
Azt nem tudom, milyen, csak a parasztfelkelést ismerem, mert az minden reggel megtörténik :-)
    

cblaci 6790 2012. november 8. 21:04   Válasz erre: 6789
Igazából senki sem tudja, olyan mint a feltámadás... beszélik.
    

hacse 6789 2012. november 8. 18:52   Válasz erre: 6788
Most akko' nem tom mi van ..
    

Kovacspeter 6788 2012. november 7. 23:17   Válasz erre: 6782
Attól hogy olcsó, még nem biztos hogy szar, legalábbis reménykedem. Gyuláék is hasonló árakon dolgoznak, sõt lehet hogy most náluk még kedvezõbb is, õk biztosan a nagykerbõl hozzák.
    

Kovacspeter 6787 2012. november 7. 23:05   Válasz erre: 6781
Kimentem megszagolni egy bontott doboz Motult, nem tûnt rossznak, olyan motulos a szaga. No de majd kiderül.
    

Kovacspeter 6786 2012. november 7. 22:45   Válasz erre: 6780
Remélem nem igazolódik be a kétséged, a gépem bõ 50 ezer kilométert üzemelt Autótékás Motullal. Nem hallottam eddig panaszt rájuk, elvileg a Motul nagykerbõl szerzik be, de megpróbálom leinformálni ezt a dolgot.
    

Kovacspeter 6785 2012. november 7. 22:38   Válasz erre: 6777
És még a köbcenti is megegyezik;-)
    

Kovacspeter 6784 2012. november 7. 22:35   Válasz erre: 6773
Kevés dolog tetszik, de nem hengerfüggõ nálam a dolog.
Ez is a kevesek közé tartozik: Kawasaki H2 vagy Mach4, 750 ccm, két ütem, három henger. http://www.youtube.com/watch?v=0YFiTiXpfoo&feature=related
Ez mit tudhat basszus...
    

Kovacspeter 6783 2012. november 7. 22:30   Válasz erre: 6772
Méretre vágott átlátszó fólia?
    

cblaci 6782 2012. november 7. 20:23   Válasz erre: 6781
Ma Billig Petinek is elmondtam a telefonban, én azon csodálkoztam a legjobban, hogy mindig 12ezer felett fizettem 4liter Motul-ért cserében, míg másoktól hallottam 8-9 ezres történetet is ugyanazért a mennyiségért. No meg a képes motoron is lehetett olajhamisítási cirkuszokról hallani...
Lehet kapni még eredetit ha olyan helyrõl veszed, és az jó! Tehát az eredeti Motul az jó! De az ember ugye bizalmatlanná válik. Most Xado-ra pártoltam át, de elõször még a gélt kevertem a Motulhoz, úgy viszont drága. Kipróbáltam a 4T-s 10W-40-es alap olaját is a Xado-nak, azóta azt használom és a tavaszt is azzal kezdem. Az biztos, hogy a kezeit törném ketté akik a boszorkánykonyháikban olajat kotyvasztanak és jó pénzért árulnak súlyos motorkárokat!

    

hacse 6781 2012. november 7. 18:05   Válasz erre: 6780
Na, Motult se használok többet. Amikor valamivel kapcsolatban felmerül ilyesmi, akkor az tapasztalataim szerint nem véletlen. Már két féle olajjal jártam így . Az egyik autószerelõ ismerõsöm mondja , hogy sok német meg osztrák polgár cserélteti nála az olajat az autójában és egyik sem bízza az olajvásárlást másra , mind Németbõl , meg Osztrákból hozzák magukkal, és ami a legfontosabb, hogy nem az általunk rajongásig szeretett márkákat veszik, hanem olyanokat , mint Selénia ,Bixxol, meg ilyesmiket, mondván, hogy az oilhamisítás ipari méreteket ölt és a vezetõ gyártók termékeit érinti elsõsorban. Nekem is így kezdõdött anno a Swift- emnél ugyanazt a márkát használtam évszázadokon át , ugyanazt a csomagolást bontottam meg sokadszorra , aztán egy kicsit gyanús volt a színe meg a szaga , de mondván, hogy valamit fejlesztettek rajta biztos , beleinjektáltam a gépbe : gallyra is vágta a gumitömítéseket a motorban villámgyorsan. Halott szimmeringek és elporladó gumigyûrük maradtak utána . Megfogadtam akkor , hogy ha ilyen még egyszer felmerül , ha csak a gyanú szintjén is , akkor többet nem foglalkozom avval a márkával. Hát most felmerült. A Motulnak" Motul" szagúnak kell lennie állítólag, ugye a leengedés után is . Ti már többször használtatok ilyen fajtát , erõsítsétek meg!
    

Billigpeter 6780 2012. november 7. 17:37  
Jó estét!

A mai napra tervezett hengerfej eltávolítást a másik blokkról elnapoltam, mert a valóvilágos srác kerített egy kompressziómérõt, és rámérünk, hogy hogy ityeg a fityeg:-)
Lehet, hogy tévedek, de vannak kétségeim az autótékás motul olajjal kapcsolatban, mert amit a régi blokkból leengedtem, annak mindenre hasonlít a szaga, csak olajra nem. azt gondolom, hogy a láncszakadás rövid idejû trauma volt, az nem indokolja ezt a változást. A szakértõimmel is szaglásztatom majd egy kicsit, utána kimondjuk az ítéletet, addig nem akarok téves következtetéseket levonni.

    

cblaci 6779 2012. november 7. 17:20   Válasz erre: 6776
Ja az más, akkor tetszik!
;-)
    

hacse 6778 2012. november 7. 17:03   Válasz erre: 6772
Élõben szebb! ..nem...nem szebb élõben sem..De legalább véd.
    

hacse 6777 2012. november 7. 17:01   Válasz erre: 6771
Hamisítatlan Kispolák hang! De ugye mondanom sem kell, hogy nekem nagggyon tetszik. Éljenek az 1-2 hengeresek! ...még ha Honda is az illetõ.. :o)
    

hacse 6776 2012. november 7. 16:57   Válasz erre: 6774
Ecsém, ha odaragasztod nem látszik a karc! A motorkerékpár címû , 60-as évekbeli szakkönyv is leírja világosan , hogy festéklepattogzást és a karcokat egy ízléses matricával szépen el lehet "tüntetni".
    

hacse 6775 2012. november 7. 16:53   Válasz erre: 6768
Szép motor, jó motor , mer' körlámpás..
    

cblaci 6774 2012. november 7. 16:52   Válasz erre: 6772
Jó de mi nem bútorlábat akarunk rajta csúsztatni, csak a karcokat szeretnénk eltüntetni :-)))
    

cblaci 6773 2012. november 7. 16:50   Válasz erre: 6771
Akkor jól mellényultunk Peti, neked a két henger tetszik... nekem meg a Honda... :-)
    

ELőző oldal
Hoterkep

Tagok száma: 22118