9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Suzuki Inazuma 400 750 1200
Következő oldal

Billigpeter 7474 2012. december 30. 16:40   Válasz erre: 7446
Természetesen õk voltak az elsõk, akik transzponderrel szereltették fel azt a nem kis számú ebállományt, amit birtokolnak. Törvénytisztelõ, jogkövetõ állampolgárok, nem értem, hogy gondolhatod az ellenkezõjét:-)
egyébként nem tudom, mekkora teljesítménynövekedést okoz a beépített chiptuning, de a Laci hívójelû elfogóvadász tisztára meg van táltosodva tõle:-)
    

cblaci 7473 2012. december 30. 14:16   Válasz erre: 7471
A más tésztát arra értettem, hogy nagyobb odafigyelést igényel. Végülis olyan kevés az ilyen téli járatás helyben (1 max. 2 alkalom), hogy szerintem mi reagáljuk túl a történetet, a futármotorokat naponta indítják mégsem halnak bele. Megtörtént ebéd után a járatás és mivel apósom pálinkáját megkóstoltuk elõtte így nem mentem vele sehova. Nem csalódtam, a legelején egyszer leállt de hamar magáratalált a gép. Az elsõ indítás a garázsban történt (ekkor még nem volt nálam a fényképezõgép), nem toltam ki hátha szerelni kell, felesleges aggodalom volt...
Aztán kint folytattam a mûveletet és azt már rögzítettem, elõször alacsony fordulaton sebességbe kapcsolva, majd mikor 70°C fölé ment a hõfok egy kicsit megforgattam, Kb. 10perc és toltam is vissza a helyére. Nálam egész évben üzemkész a motor, akksi bele és lehet is menni. Az ilyen "helybetopi" a legritkább, de arra jó, hogy az akkut felpezsdítse és megfürödjenek a motor belsõ alkatrészei az olajban.
Youtube-os a film, a sportmotoron mostanában sok a "melegszendvicsevõ", inkább megkímélem magam a buta hozzászólásoktól.
http://www.youtube.com/watch?v=B3R7DIXGZSg
    

Kovacspeter 7472 2012. december 30. 13:00   Válasz erre: 7466
Ez a legjobb megoldás! Esetleg pár darab traktor súlyt is rá lehet akasztani a gépre, hadd szenvedjen. Hátránya a mûveletnek hogy nagyon eszi a gumit, de hát annak meg az a dóga, inkább a gumi fogyjon mint az ország.
    

Kovacspeter 7471 2012. december 30. 12:54   Válasz erre: 7467
Nem annyira más tészta, amiket leírt a M.Dr. azok a télre is érvényesek.
0 fok vagy az alatt kifejezetten káros beindítani, ha mész vele, ha nem. A helyben járatás megintcsak a lejjebb leírtak miatt nem jó megoldás, a hátsó kerék megforgatása a seb. fokozatokban nem jelent terhelést. Egyáltalán nem akarok beleszólni meg okoskodni, de én ezt így tanultam a Keresztapámtól is (autószerelõ szakmája is volt), ezt mondják a motoros szakemberek, élükön Frecska úrral, na meg ez az állítólagos MotorDr.
Tapasztalataim: 4-5 fok környékétõl teljesen kitakart hûtõnél (egy kicsit még túl is ér rajta a takaró) egy 4-5 km megtétele után már 40-50 fokos az olaj, és odafigyelve eléri a 90-et. Sokkal hamarabb mint helyben járatva.
De hát a legtutibb valóban a teljes téliesítés.
    

VVLaci 7470 2012. december 30. 11:29   Válasz erre: 7469
Lehet, hogy a spurit én is kipróbálom.

Karbitisztításra meg ott van az ultrahangos mosó. :-)))
    

cblaci 7469 2012. december 30. 10:57   Válasz erre: 7468
Szia Laci!
4. éve van nálam a motor, karbi tisztítással kezdtem, azóta nekem nincs ilyen gondom. Karbitisztítót nem használok csak a spurit de azt folyamatosan, téli elrakásnál kicsit nagyobb mennyiségben.
Ilyen még nem volt, hogy közel 2 hónapig álljon a motor ezért most kíváncsian várom mit produkál induláskor. 4-5 hetet gond nélkül átvészelt eddig és hamar beindult még nagyon hideg idõben is.
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/motor/ujevi-jaratas-es-valasz-80104
    

VVLaci 7468 2012. december 30. 10:46   Válasz erre: 7467
Szép napot!
Mivel a porlasztó nyitott rendszer, a mai pancsolmány, amit benzinnek neveznek, nagymértékben el fog párologni. Rettentõ mennyiségû nagyon illékony anyag van benne. Ha mond valamit, a szavatossági ideje zárt tárolóedényben 3 hónap!!!
Egy hónapi állás után szinte üres a porlasztó, viszont egy zöldes por lerakódást tapasztalhatsz a csészékben, a fúvókákon.
Amikor megvettem a motorom, fél éve állt, néha megpróbáltak ráindítani, de csak a porlasztók kaptak újabb adag párolognivalót. Az alapjárati fúvókák teljesen eltömõdtek, a nagyon pici furatból egy tûvel sikerült kitolnom a lerakódás gilisztáját. A nagyobb fúvókák átmérõje is jelentõsen csökkent. Ezért érdemes hosszabb állásnál leengedni az anyagot a porlasztókból.
    

cblaci 7467 2012. december 30. 10:27   Válasz erre: 7464
A cikk szerint:
"Az indulás elõtti motormelegítés olyan kérdés, ami még a szakembereket is megosztja."
Akkor egy zenemûvész és egy amperbohóc miért ne gondolhatná másképpen ;-)
Abban egyetértek, hogy minél hamarabb érje el az üzemi hõfokot, szezonban annyit melegítem én is amíg a kaput kinyitom, kisebb terheléssel, alacsonyabb fordulatszámon teszem meg az elsõ kilómétereket aztán hamar bemelegszik és lehet magasabb fordulatszámon is énekeltetni.
A téli ébresztés más tészta -szerintem- erre írtam, hogy " ésszel" kell csinálni, nem mintha olyan sok lenne de némi tapasztalatom összegyült azért már az évek alatt. Bármennyire is tiszták a karbik nem (csak) ettõl függ az indíthatóság hanem attól is, hogy mennyi benzinkészlet maradt a csészékben, ha lecsökkent elõször annak kell pótlódni mielõtt az égéstérbe jut a tüzelõanyag. Ennek én kivárom a természetes folyamatát, mint ahogy le sem engedem a benzint úgy fel se töltöm. Ezért aztán kicsit hebeg habog az elején, sõt lehet le is áll, de ez az állapot nem tart sokáig ha egyébként rendesen be van állítva a motor. Ha beindult nem tépkedem a gázt csak esetleg alapjárathoz közel tartva a ford.szám mutatót játszok vele egy kicsit, ebbõl érzem mikor kezd helyreállni a rend, úgy a karbiknál és úgy az olajáramlást illetõen. A szivatót minél hamarabb visszatolom alapállásba, ez 1-2 perc vagy annyi sem, nagyban függ a kinti hõmérséklettõl is.
Amikor már egyenletes a járása sztenderen vegigzongorázom a sebességeket -mint amikor nyáron elindulok- óvatosan és szinte alig pörgetve, hogy némi erõlködése is legyen a fokozatok között. 5-be vagy 6-ba kicsit leengedem a fordulatot és mélyrõl pörgetem fel de csak 2-3 ezerig. Ha mondjuk ugyanezt tenném rajta ülve mondjuk 0°C környkén akkor a terhelés intenzívebb lenne ugyan de nem lennék sokkal elõrébb mert a menetszél brutálisan hûtené a nagy hõleadó képességû motorblokkot ami méginkább késleltetné a hõtermelést még akkor is ha az olajhûtõt betakarom. Nyilván arra figyelek, hogy visszaváltásnál kicsit megfékezem a hátsó kereket és a váltót sem rugdosom ész nélkül. Ha pedig felmelegszik 60-70°C-ra kicsit megûberelem jobban, hadd járja át rendesen a benzin minden zugait a fúvókáknak. Persze ha száraz hideg van akkor megyek vele, de elõtte akkor is eljátszom az elõzõleg leírtakat csak rövidebb ideig. A lényeg hogy üzemmelegre jártom a blokkot a belsõ pára maradéktalan kiûzésének érdekében, majd legugaszolom a légszûrõt és a kipufogó végét és úgy tolom vissza a motort a helyére.
Talán a legjobb megoldás az lenne ha teljesen téliesítené az ember és nem indítgatna, viszont ehhez meg túl hosszú a tél és némileg csillapítani kell a motor utáni sóvárgást, ezért indítgatom havonta egyszer, bár most -mint írtam- már lassan 2 hónapja nem volt beindtva.
    

hacse 7466 2012. december 30. 10:07   Válasz erre: 7463
A terhelés úgy is megvalósítható, hogy a helyben járatás idejére legalább ketten ráültök, vagy felmálházod, vagy spaniferrel lehúzatod a talajhoz a gépet. Rengeteg féle módon megoldható a dolog. A lényeg, hogy szenvedjen a gép, oszt majd jól kiizzad. ;-]
    

hacse 7465 2012. december 30. 10:03  
Meg kell vásárolni a legeslegdrágább, nanotechnológiás kenõanyagokat , reá kel pattanni arra a motorbiciklire , aztá' húzni kell neki , mint a marha . A kenés az olaj dóga , nehogy má' még azzal is nekem kelljen foglalkoznom, hogy ott benn a blokkban feléledtek e az olajmolekulák, vagy nem fáznak e , vagy jó közérzetnek örvendenek e. :o))) Tréfát félretéve van egy olyan régi elmélet , miszerint a benzinben dús robbanóelegy , amit ugye a szívatóval állítunk elõ, sokkal jobban lemossa a hengerfalról az olajat, tehát nem érdemes sokat helyben topiztatni a motort mert lassabban melegszik , tehát tovább van szükség dúsításra. Cáfolatokat kérnék! Amúgy szerintem , mint mindig: arany középút, ami a motordoki mondandójának is a lényege.
    

Kovacspeter 7464 2012. december 30. 09:02   Válasz erre: 7463
Vagy a MotorDr: http://totalbike.hu/technika/motordoktor/doki070119/
Ehhez pluszban hozzátehetõ hogy a mi gépeink meg ráadásul léghûtésesek, ami még tovább ront a helyzeten. Álló helyben járatva (még télen is), amikor az olaj még csak kb. 60 fokos, a henger már annyira forró hogy a tojás megsülne rajta. A 60 fok meg közel sem üzemi hõm.
    

Kovacspeter 7463 2012. december 30. 08:52   Válasz erre: 7460
Bocs hogy belevau, de jobb a moccnak ha szakítasz idõt egy kicsit menni vele, nem nagyon jó az álló helyzetben való járatás. Sok oka van, egyszer Frecska úr részletesen elmondta hogy miért nem szerencsés ez a dolog.
Az a lényeg hogy minél hamarabb érje el az üzemi hõmérsékletet, terhelést kell kapjon, álló helyzetben ez csak nagyon sokára sikerül.
    

Kovacspeter 7462 2012. december 30. 08:42   Válasz erre: 7461
Vagy esetleg ketten-hárman megfogják, aztán körbeviszik az udvaron párszor, hadd legyen néha szerencséje a boldogtalan stabilmotorjának;-)
    

cblaci 7461 2012. december 29. 22:31   Válasz erre: 7457
helybetopi... :-)
    

cblaci 7460 2012. december 29. 22:29   Válasz erre: 7455
Dilemma vagy nem, lesz-e alkalmam menni vele vagy nem, én holnap beindítom az biztos! November 11-óta nem volt beindítva, ha nem lesz idõm menni vele akkor csak kitolom és sztenderen megjáratom a fokozatokat ésszel és visszatolom a helyére.
Ennyi kell neki, meg nekem is ;-)
    

Kovacspeter 7459 2012. december 29. 22:23   Válasz erre: 7457
Azok így jártak;-)
    

Kovacspeter 7458 2012. december 29. 22:22   Válasz erre: 7456
Ok.
Ja igen, a 2013-ról beugrott.
    

hacse 7457 2012. december 29. 21:50   Válasz erre: 7455
A stabilmotorokat csak helyben lehet járatni, akkor azoknak soha nincs szerencséjük...? :-()
    

hacse 7456 2012. december 29. 21:45   Válasz erre: 7454
Yuasát szeretnék, de nem annyira a tajvanit, inkább a japppánt, mondjuk az drágább , de eszméletileg jobb. ( Aztán majd meglátjuk mit enged meg a jövõ évi költségvetés..) Igen már tisztáztuk az árakat emilben, és megencsak köszönöm és aztat is mondtuk, hogy majd 2013-ban rendezzük a bótot. :D
    

Kovacspeter 7455 2012. december 29. 21:29  
Örök dilemma ez a téli járatás-nemjáratás.
Legjobb a motort elrakni télire, vagy ha nem, akkor havonta egyszer menni kell vele egy 15-20 km-t fagymentes száraz útviszonyok esetén. Helyben járatni nem annyira szerencsés.
    

Kovacspeter 7454 2012. december 29. 21:20   Válasz erre: 7446
Amennyiben nem sürgõs, akkor ha gondolod nézek majd valamit ´ócsón´. Mi legyen, Yuasa, vagy osztrák-kínai (Banner), esetleg német-kínai (Varta)?
Nem emlékszem hogy írtam-e, de a Hiflo légszûrõ végül is 3000 pénz lett.
    

Kovacspeter 7453 2012. december 29. 21:13   Válasz erre: 7448
Igazából ahogy a pólónyomdász ember írta, elõször meg kéne javítani a minõséget. Ha igaz, az egyik haver sógora meg tudná csinálni, de mostanában nem tudtam ezzel foglalkozni. Átküldöm neki az anyagot, hogy mit lehet belõle kihozni, és mondjon rá egy árat.
    

hacse 7452 2012. december 29. 20:45   Válasz erre: 7451
Értettem Uram! ... viszont itt a hangsúly meg a lényeg a babaprojekten van ...
    

cblaci 7451 2012. december 29. 20:35   Válasz erre: 7450
A Te esetedben ez nem olyan egyszerû, felelõsséged van (mint ahogy ezt nekem is írtad már) mert benne vagy abba a négyesbe akik a legtöbbet eszetlenkednek itt és ezzel életben tartják a fórumot. Szóval nem tûnhetsz csak úgy el mert akkor én hülyeségeket beszélek és még a tali értelmét is megkérdõjelezem...

Remélem világos voltam vazze! :-)))
    

hacse 7450 2012. december 29. 18:37   Válasz erre: 7444
Akko' én is igazoltan vagyok távol, amikor távol vagyok..
    

hacse 7449 2012. december 29. 18:35   Válasz erre: 7439
Military Police Logistic ....? A régi tengerészgyalogos múltadból vannak még ezek a kapcsolataid ? :=]
    

hacse 7448 2012. december 29. 18:29  
Póló ügyben annyit tudok írni, hogy errefelé hímzõszakkört még nem tudtam találni, nyomtatóbrigád több is van az árak tisztázás alatt, de mondanom sem kell , hogy év vége van és ilyenkor semmi nem úgy megy , ahogy kellene.
    

hacse 7447 2012. december 29. 18:20   Válasz erre: 7437
A valódi neveletlen emberek nem kérnek bocsánatot a neveletlenségükért , úgyhogy KawaÉvi most lebuktál; vagy nem is vagy neveletlen , vagy az álneveletlenek nem kis létszámú csoportjába tartozol, vagy csak szeretnél neveletlen lenni.. :o)))
    

hacse 7446 2012. december 29. 18:03   Válasz erre: 7434
Nekem meg se kölyökkutyám , se öreg kutyám nincsen, csak olyan átlagos másodéves, állítólag németjuhász-husky keverék (bár szerintem ott másféle "szakemberek" is belepiszkáltak a karburátorba ) kan. Immáron csipppes kutya lett belõle, mer' mondom, ha az összes Magyarországon élõ cigányember becsipppelteti mindazösszes szanaszéjjel kóborló ebgyét 3500 Ft/ egyed áron , akkor én is leszek olyan fain gyerek oszt' beruházok ebbe a buliba . MERUGYE BEFOGJÁK TRANSZPONDEREZNI FENTEBB EMLÍTETT EMBERTÍPUSOK A KUTYUSKÁIKAT ?! A motorakksim meg aztat mondta, hogy ennyi vót, 6év 7hónapnyi verejtékes munka után. Már vártam ezt a bejelentést egy ideje, és most legalább nem kell azon gondolkodnom , hogy a télen beindítgassam e a moccot vagy ne. Majd tavasszal vásárolok egy áramforrást és akkor majd mondhatnátok ötleteket is hogy honnan lehetne leakasztani olcsón egy jó minõségû - lehetõleg - japppán akkut. Egyebet elmondani nem tok, kérem kapcs..........
    

adorizoli 7445 2012. december 29. 10:24   Válasz erre: 7442
Laci!
Kobak köszöni a jókívánságot.
A Spurit, a naftalinszagút befecskendeztem a teli tankba, hogy mán meg ne ''molyosodjék'' a motor. Egy kicsivel többet adagoltam, ahogy korábban írtad. Indult is szépen, persze azután, hogy - csodálkozásomra - elõbb nem akart berobbanni, ugyanis elfelejtettem megnyitni a benzincsapot. De az akku kibírta a nyaggatást.

VVlaci!
Semmiképpen sem akartam kimenni vele a városba, mert az utakon locsog a sós víz. Hogyne, hogy aztán kezdhessem újra az alapos mosást és a kényesebb felületek befújását. Miután bekapcsolt a hûtõventilátor, egy párat gázoltam, de nem nagyot.
Az udvarunkban lakik egy nyugdíjas autójavító, szintén Laci. Mikor meglett a négyütemû CB500-asom, megcsodálta, megdicsérte, hogy milyen szépen ciripel-duruzsol, és többek között azt tanácsolta, hogy üresben soha ne pörgessem fel nagyon a motort, mert ilyenkor más erõk hatnak benne, mint terhelés alatt. Ha jól emlékszem, valamit még mondott a szelepek mûködésérõl is, de a részleteket már nem tudom felidézni. Ezért nem is szoktam nagyokat gázolni üresben, még akkor sem, amikor valaki megnézni és meghallgatni szeretné.
    

cblaci 7444 2012. december 29. 01:21  
Szücsi barátom miatt aggódtam amiért eltünt, írtam is neki egy mailt. Néhány nap után válaszolt és köszöni jól van, olvas minket és neki is a villámos póló tetszik. Viszont babaprojekten dolgozik ;-) úgyhogy igazoltan van távol, jövõre viszont jön a talira!
    

cblaci 7443 2012. december 29. 01:16   Válasz erre: 7439
Nem is mondtad, hogy elköltöztél a trópusokra a fecskékkel... azért a tigrisszúnyoggal vigyázz ha gatyaszárra vetkõzöl, nem játék a Chikungunya-láz.
Amúgy nem mondom tényleg betyárosan lekonzerváltad a gépet Kácson... legközelebb ne így rakd el télire :-)
    

cblaci 7442 2012. december 29. 01:13   Válasz erre: 7434
Kívánok még az öreg Kobaknak néhány szép "nyugdíjas" évet!

Remélem a rossz szagú kis piros folyadékról nem felejtkeztél el és azt is adagolod a CB-nek. Mielõtt én letettem a gépet egy kicsivel többet raktam bele mint a szokásos adag, ez már bevett szokás és nincs is gondom hosszú állás után sem az indítással.
    

VVLaci 7441 2012. december 28. 21:25   Válasz erre: 7437
Hamarosan megérkezik az ultrahangos mosóm, lesz itt pici-puci a karbiknak! :-)))

Ma egyébként a nagyvassal mentem bevásárolni, megtankoltam, lemostam, letakartam, az évre vége a motorozásnak. (mármint erre a 3 napra)
    

Billigpeter 7440 2012. december 28. 19:51   Válasz erre: 7436
Szia Évi!

Valóban roti, étvágya az már most is van, ismerem a fajtát, megjelenés, nyogodság, értelem: "A nyugodt erõ":-) Egyet már "elhasználtam":-) Nekem is nagy kedvencem a fajta,ezért volt rajta a kívánságlistán. Az enyémet dzsoni- nak hívták, mert az szép magyar név. hogy ennek mi lesz a neve, az majd elválik, jelenleg mindenki másképp hívja:-)

    

Billigpeter 7439 2012. december 28. 19:42   Válasz erre: 7435
Ma egész nap kint ökörködtem az udvaron, és legalább öt kollégát láttam, aki éppen porlasztót tisztított:-) Pedig hát nem volt olyan gatyarohasztó hõség, reggel én is elindultam rövidgatyába, de vissza kellett jönni, mert csípett a szúnyog:-)
Én abba a táborba tartozok, aki eltételkor konzervál, tavasszal elõszed, közbe meg békén hagy:-) persze most könnyen beszélek, hogy én nem szoktam indítgatni:-(
Miután már teljesen lemondtam róla az évre, ma délután 5 órakor megjött a jézuska egy szakadt, zöldszínû transzporterrel, amire az volt írva, hogy MPL. Biztos hogy Õ volt személyesen, mert szakállas volt, és volt a hóna alatt egy recy papírból készült A4-es sárga buborékos boríték, amire rá volt írva veressel, hogy SGP(Suzuki Genuine Parts). :-)
Mivel már késõ volt, meg dolgom is volt, ezért nem zavartalak. Majd megbeszéljük, hogy mikor lenne alkalmas a történet.


    

Billigpeter 7438 2012. december 28. 19:24   Válasz erre: 7431
Mindig a Jók mennek el :-(
Nyugodjon békében!
    

KawaÉvi 7437 2012. december 28. 19:04   Válasz erre: 7435
Ma én is beindítottam (2,5 hónap után). El nem mozdítottam a helyérõl, de húztam neki egy pár kövéret, és mikor üzem-meleg lett, állítottam csak le. Biztos már a véleményedet erõsítem csak magamban, de egyre érzem ennek a porlasztó tisztításnak a jelentõségét, és fontosságát :-) (Nagyon nehezen indult...)
Csak jönne már a tavasz!

Amúgy sziasztok! Bocsánat a neveletlenségemért...
    

KawaÉvi 7436 2012. december 28. 18:59   Válasz erre: 7426
Gyönyörû kiskutya, és ha jól látom rottweiler. Jó étvágya lesz, úgy egy éves kora tájékán, és bizony lesz alkalmad "megmutatni" ki az úr a házban (ha nem, akkor a fejedre nõ).
Az enyémet Mózes-nak hívták. Imádom ezt a fajtát! Kemény gazdát kíván, de nagyon eszes, erõs, értelmes kutya.
    

VVLaci 7435 2012. december 28. 17:51   Válasz erre: 7434
Ha javasolhatom a járatásra: jobb elvinni egy 10-20 km-es körre, kicsit átmozgatni a porlasztókat, mint egyhelyben járatni alapjáraton. Az a lényeg, hogy a porlasztó minden rendszerében mozogjon a benzin, ne alakuljon ki dugulás. Még az is jobb, ha másképp nem megy, hogy húzni neki néhány nagy gázt.
    

adorizoli 7434 2012. december 28. 16:39   Válasz erre: 7431
Laci!
Most olvastam fel a családnak mindazt, amit Bundásról írtál. Több minden összevág ebben azzal, amit a mi kutyánkkal, Kobakkal élünk át. Az elsõ oltás nagyon rosszul sikerült az állatorvos ügyetlensége miatt. Ezért 14 éve mindig szájkosárral megyünk a kötelezõ oltásokra. Most már a 15-ik éve felé közeledik. A szeme homályos, hallása tompult és szelektív, szintén nagyokat alszik, néha fel sem ébred, amikor belépünk a házba. Szaladni már nincs kedve, pedig régebben, ha sétáltatás közben nekilódultam vele egy ki ügetésre, vissza kellett fogni. Vannak jobb napjai, de már korántsem a régi. Velünk van a házban, és ezért még inkább követjük öreg napjainak alakulását.
Az igazság az, hogy ''állatian'' hozzánk tudnak nõni ezek a lények.
Megkottyant az idõ, mert így ''felmelegedett'' a motor is. Így hát beindítottam, hogy az akku is mozogjon egy kicsit, és addig járattam csendben míg üzemhõmérsékletre melegedett.
    

VVLaci 7433 2012. december 27. 22:45   Válasz erre: 7431
Hát rendesen könnybe lábadtam...

Könnyû legyen neki az út!
    

hacse 7432 2012. december 27. 21:47   Válasz erre: 7431
Isten nyugtassa..
    

cblaci 7431 2012. december 27. 21:05   Válasz erre: 7426
Nagyon aranyos kiskutya, biztosan nagy az öröm otthon, mint ahogy nálunk is az volt amikor hazavittem Bundást.
1999 november 10-én született azon a telephelyen ahol dolgoztam, gyönyörû németjuhász szülõk legkisebb kölyke volt. Ahogy nõttek a kiskutyák mindegyik gazdára talált, már csak õ maradt és igazából már szabadulni szeretett volna tõle a gazdája aki biztonsági õrként dolgozott ott. Még olyan okos szemû kiskutyát nem láttam mint õ volt, úgy nézett rám mint aki jönni akar velem haza, volt már kutyám de mégis hazavittem, biciklivel egy szatyorban. Apósomnak volt pár németjuhásza ezért jól ismerte õket, sokszor ugratott azzal, hogy selejt kutyát vittem haza, fõleg mivel még 6hónapos korában kajla volt mindkét füle. Szépen fejlõdött és bizony mire elmúlt 1éves már tekintélyt parancsoló nagy testû és jó kiállású kutyává fejlõdött. Egyik alkalommal még pénzt is ajánlottak érte, egy telep õrzéséhez kellett volna, természetesen nem adtam oda. Nagyon okos kutya volt szinte együtt nõtt fel a gyerekekkel, imádott velük labdázni aminek nagyon sok gumilabda látta a kárát, sõt a bõr sem igazán fogott ki rajta, csak az egy kicsit késõbb lukadt ki. Imádta télen húzni a szánkót a gyerekekkel, volt olyan, hogy én állítottam le a játékot mert úgy lihegett a kutya, hogy attól féltem valami baja lesz. Elõször 6évesen lett nagyon beteg egy kötelezõ oltás után több napig nem evett, a doki azt mondta nagyon ritka az ilyen és 50% a túlélési esély. Túlélte, de annyira benne maradt, hogy a következõ kötelezõ oltásnál teljesen kifordult magából és nekem támadt. Akkor nagy volt a nyomás a nagyszülõk részérõl, hogy el kell altatni mert a gyerekekre is veszélyes lehet. Igazából csak én ismertem és tudtam, hogy az elõzõ oltás miatt történt a dolog és egyébként soha nem támadna rám. Kennelben volt de ha otthon voltam kiengedtem az udvarra, a cicákat sem bántotta, akkor is kint volt amikor összejött a család vagy a barátok és az udvaron fõzõcskéztünk. Egy ilyen alkalommal egy jutalomfalat miatt összebalhézott az egyik cirmossal, láttam rajta legszívesebben ketté harapná egy fogással... de annyira szófogadó volt, hogy amikor rászóltam még a pofont is eltûrte a macskától. Ekkor értették meg a szülõk miért ragaszkodtam annyira hozzá amikor történt az a kis affér az oltásnál. Kétszer jött elõ a csípõizületi betegsége, elõször viszonylag hamar kigyógyította az orvos, másodjára -idén tavasszal- nagyon szenvedett és felmerült az is, hogy talán jobb lenne neki is ha elaltatnánk. Az orvos szerint 10-15 évet élnek átlagosan és õ már akkor majdnem 13 volt... de én mégis ragaszkodtam hozzá, hiszen úgy tudott rám nézni azokkal az okos szemeivel, hogy a szívem szakadt meg ha az altatásra gondoltam. Legyengült és ráadásul a hallása is rossz volt már, de a nyár végére egész jól összeszedte magát. Igaz volt olyan amikor teljesen közel mentem hozzá és csak akkor vett észre, meg olyan is volt amikor annyira mélyen aludt, hogy úgy szóltam be az óljába "öreg, vacsora!" mire aztán nagy nehezen kikászálódott enni... de szerencsére nem voltak fájdalmai az utóbbi idõben. Az udvaron is szaladgált egy kicsit, tényleg nagyon bíztam benne hogy a telet is átvészeli. Most meg van ez a chip-es mizéria, pont a napokban beszélgettünk Krisztivel hogy biztosan megviseli szegényt ez is... viszont õ ezt már nem várta meg. Tegnap egész nap aludt és mikor a vacsorát vittem neki már csak a fejét emelte fel, éreztem már készül... hiszen jól ismertem. Este 11-kor még kimentem hozzá, csendes volt, mélyen aludt és már a simogatásra sem reagált. Ma reggelre örökre elaludt az öreg Bundás. Szomorú a történet vége de mégis azt gondolom tartalmas élete volt aminek most ért a végére. Méltósággal viselte az öregséget és csendesen ment el, sok kedves emléket hagyva maga után. Régebbrõl is van sok fotóm amikor még nem volt digitális technika.
Most tavaszig nem akarok másik kutyát, akkor viszont majd megint egy németjuhászt, a nevét azt már tudom, remélem méltó lesz rá.
Az udvar végében vagy egy 3éves fûz, oda temettem el, nagyon hiányzik...
    

Kovacspeter 7430 2012. december 27. 16:47   Válasz erre: 7423
Zoli bácsi, én eddig két Andor-féle ülést láttam, mindkettõ nagyon szép és kifogástalan munka volt.
    

hacse 7429 2012. december 27. 15:50   Válasz erre: 7426
Szép kutya. A neve lehet László , vagy Laca , satubbi, ha mindenáron ahhoz a "védelmi" vonalhoz ragaszkodsz..:-))
    

VVLaci 7428 2012. december 27. 14:02   Válasz erre: 7426
Tündéri Sanyi-feje van! :-))))

És majd mondhatod, hogy a Laci a Sanyit támogatja, de mindjárt itt lesznek! :-))))))
    

Billigpeter 7427 2012. december 27. 12:52  
A tömítések még mindig nem érkeztek meg, és ma már nem is fognak (ezt abból gondolom, Hogy még Gyula se kapta meg) Úgyhogy a feltámadás egyelõre várat magára.
    

Billigpeter 7426 2012. december 27. 12:48  
Tegnap kaptam még ajándékot: a kollégáim megleptek vele, mert egyszer elszóltam magam, hogy szeretnék egyet. Csak az a baj, hogy ez már nem lehet Laci :-)
    

cblaci 7425 2012. december 26. 21:46   Válasz erre: 7424
:-)
Igazából ha belegondolok tényleg nem lehet könnyû velem... viszont nehezebb lenne nélkülem.
    

hacse 7424 2012. december 26. 13:17   Válasz erre: 7422
Ezt a sok mindent megérdemelted, mer' "jógyerek vótá" kettõezertizenkettõben ugye ? Vagy nem egészen ? :-)) Egy biztos ; ha a Krisztina nevû télanyó illen szép ajándékot adományozott neked - az a Krisztina , aki nap , mint nap "elszenvedi" azt a lehetetlen, simlis alakot, aki a Cblaci - , akkor Te valamit vagy nagyon jól csinálsz, vagy nagyon jól adod elõ a dolgokat. Egyik sem lebecsülendõ .. Gratula ! :o))
    

adorizoli 7423 2012. december 26. 07:51   Válasz erre: 7421
Laci!
Nyugodt vagyok az ülés tekintetében, mivel ezt mindketten garantáljátok. Itt, Kolozsváron is ajánlottak valakit, aki állítólag jól dolgozik, de inkább Andor mellett döntöttem, mert a te minõsítésed számomra elsõdleges.
Ha fekete lesz, nem gond.
    

cblaci 7422 2012. december 25. 23:53   Válasz erre: 7420
Ez a Télapós dolog is ki van adva vállalkozásban :-) ráadásul olyanok mint a futárszolgálat. Nálam három Télapó is járt, a Miskolc környéki a szûrõket hozta és Péternek hívják, Pestrõl egy szintén Péter nevû Télapó hozta a gyertyákat, a képeskönyvet pedig egy kedves fiatalasszony -Télanyó- hozta aki Krisztinaként mutatkozott be :-)
Kacifántos egy világ ez...
    

cblaci 7421 2012. december 25. 23:50   Válasz erre: 7419
Az ülésed felõl nyugodt lehetsz Zoli bácsi, Andornak nem csak szép munkája van hanem motoros is ráadásul, így aztán pontosan tudja milyennek kell lennie egy jó ülésnek. Elmondtam neki, hogy kicsit szeretnél kivetetni a szivacsból, a motorodat pedig átküldtem neki a szín miatt. Most éppen nem volt nála olyan szín de megpróbál szerezni, de ha netán fekete marad akkor is ütõs lesz a deréktámasz és a varrás kialakítása miatt. Billig Peti Fõnixére is õ varta az ûlést és nagyon szép lett!
    

Billigpeter 7420 2012. december 25. 21:54   Válasz erre: 7416
Szia Laci!
Örülök, hogy hasznos dolgok kerültek a fa alá. Nálunk sajnos a Jézuska beszállítói problémákkal küzdött (remélem, majd jól megkötbérezi :-). De nem panaszkodom, örülök az alsóruházat + némi különleges szeszesital összeállításnak, a többi meg remélem, hogy a héten megoldódik:-)
kellemes karácsonyt.

    

adorizoli 7419 2012. december 25. 21:06   Válasz erre: 7410
Laci!
Köszönöm, hogy felvetted a küldeményt, és hogy az ülést is leadtad. Ha esetleg kérdései lennének a mesternek, megadhatod neki az e-mail címemet.
Hogy neked milyen technikai érzékkel és tájékozódottsággal rendelkezõ angyalod van!?

    

Kovacspeter 7418 2012. december 25. 21:01  
Áldott Karácsonyt Kívánok!
    

Kovacspeter 7417 2012. december 25. 20:59   Válasz erre: 7407
Isten hallgassa meg.

    

cblaci 7416 2012. december 25. 19:00  
Sziasztok!
Kinek mit hozott a Télapó? Nem tudom hogy csinálta de nekem és a motoromnak pontosan tudta mire van szükségünk
:-)
Aminek viszont a legjobban örülök az egy szép képeskönyv, Pál Zoltán Erdély természeti kincsei címmel. Öröm lapozgatni hiszen többször is visszaköszönnek azok a helyek amelyeket Kovács Petivel már felkerestünk, ilyen pl. a Szkerisóriai-jegesberlang vagy Torockó magával ragadó látképe és ízléses falusi életformája, de még sorolhatnám...
Viszont az is látszik a könyvbõl, hogy milyen sok olyan varázslatos hely van még amit nem láttam, így hát alig várom már a következõ szezont és bízok benne, hogy néhány lapot sikerül kipipálnunk jövõre is a könyvbõl.
Mindenkinek további kellemes ünnepi hangulatot kívánok!
    

adorizoli 7415 2012. december 24. 23:56   Válasz erre: 7414
Mindenkinek kívánok áldott és szép karácsonyt!
    

cblaci 7414 2012. december 24. 18:29  
Boldog Békés Karácsonyt kívánok minden Inazuma tulajdonosnak és azoknak is akiknek nem jutott e remek típusból!
    

Billigpeter 7413 2012. december 24. 15:50  
Szerintem Áldott, Békés, Boldog Karácsonyt kívánok mindenkinek, akik ezt olvassák, meg a többieknek is, akik nem. Szerintem.:-)
    

Billigpeter 7412 2012. december 24. 15:47   Válasz erre: 7409
Nem tudom, miért tûnt el, szerintem én nem csináltam vele semmit. Bár tegnap délelõtt a keresztlányom nyomkodta vadul a telefonom, lehet, hogy õ intézte el.
    

hacse 7411 2012. december 24. 11:37  
Há' nem azér' mondom, de a saját nevemben is békés, boldog Karácsonyt kívánok nektek motoros barátaim kivétel nélkül! ;o))
    

cblaci 7410 2012. december 23. 19:19   Válasz erre: 7407
Szia Zolibá!
Az ûlésed már jó helyen van, köszönöm a szíverõsítõt! :-)
    

cblaci 7409 2012. december 23. 19:18   Válasz erre: 7402
Vajon melyik feltételnek nem felelt meg a hozzászólás? Miért dolgozott itt a kombájn? :-)
    

cblaci 7408 2012. december 23. 19:15   Válasz erre: 7406
Köszönöm Peti, matricát akarok gyártatni és a méretarány miatt kellett, még nem tudom melyik lesz, a tankbõrömön lévõ írás mérete tûnik leginkább megfelelõnek.
    

adorizoli 7407 2012. december 23. 18:53   Válasz erre: 7383
Peti!
Isten nyugtassa keresztapádat, neked pedig adjon vigasztalást.
Ugyanolyan korú volt mint én.
    

Kovacspeter 7406 2012. december 23. 16:28   Válasz erre: 7319
A '3d-s' gyári felirat mérete 28x200 mm.
    

Billigpeter 7405 2012. december 23. 16:10   Válasz erre: 7404
Oké, ha megjött a cucc, kereslek. Elõre is köszönöm.
    

VVLaci 7404 2012. december 23. 10:50   Válasz erre: 7403
Pénteken szabin vagyok, ha kell, ráhúzhatjuk a hengersort, mert az nem egyemberes.
    

Billigpeter 7403 2012. december 23. 00:09  
És lehet, hogy a karácsonyfa alatt ott figyelnek az új tömítések:-) ha ez így lesz, akkor még az éven megnézzük a feltámadást:-)
    

cblaci 7401 2012. december 22. 19:41   Válasz erre: 7399
Ezek után én még büszkébben viselem a Laci hívójelet :-)
    

VVLaci 7400 2012. december 22. 08:09   Válasz erre: 7399
:-)))))
Én nem vagyok ilyen bátor! :-)
    

Billigpeter 7399 2012. december 21. 22:51  
És azt gondolom, hogy mindahány kutyám lészen ezután, annak mindnek Laci lesz a neve. A név, ami már bizonyított:-)
    

Billigpeter 7398 2012. december 21. 22:27   Válasz erre: 7397
Az apjáról kapta a nevét, de õ is megérdemeli. A barátommal sétáltunk felsõzsolca sötét vidékén. Laci(az apa) lemaradt, mert a keríréseket kelett lehugyozni, meg ilyenek. szembe találkoztunk egy húszfõs bennszülött hadsereggel, amely ecselte velünk, hogy a nálunk lévõ pénzeszközöket jó lenne, ha a rendelkezésükre bocsátanánk.
Mi említettük, hogy ítt jön mögöttünk a Laci, de nem vették komolyan, csak annyit mondtak, hogy na jöjjön az a Laci, oszt akkor mi van?
De akkor odaért a Laci, és ahuszonhárom bennszülött kb 43 irányaban szétszéledt, mi meg bátran kérdezgettük, hogy "mivan gyerekek, megjött a Laci, csak meg kellene vele beszélni, hogy mi legyen ezután.?
Na az Én Lacim ennek a Lacinak az utóda, egy ordas német-juhász, de rászolgál az apja nevére.
    

cblaci 7397 2012. december 21. 21:37   Válasz erre: 7396
hm... olyan értelmes az a kutya, hogy megérdemli a Laci nevet...???
    

Billigpeter 7396 2012. december 21. 21:21   Válasz erre: 7395
Van, de még egyelóre nem otthon tartom. (hiányos a kerítés) egy ordas német juhász, és úgy hívom, mint téged: Laci!
    

VVLaci 7395 2012. december 21. 20:56   Válasz erre: 7394
Neked van kutyád?
    

Billigpeter 7394 2012. december 21. 18:34   Válasz erre: 7393
Hát ez lesz a holnapi program, meg az állatorvos is jön a kutyát csipszelni.:-) Neki viszont jó karácsonya lesz.

    

cblaci 7393 2012. december 21. 17:35   Válasz erre: 7391
Volt már egy-két napos tévedés a maja naptárban, úgyhogy ne örülj elõre, de szerintem nyugodtan elindulhatsz megvenni a karácsonyi ajándékokat nem fogod megúszni :-)
    

cblaci 7392 2012. december 21. 17:30   Válasz erre: 7389
Lélekben ott lesz velünk a Transzalpina túrán.
    

Billigpeter 7391 2012. december 21. 17:02  
Mivel az ausztáloknál elmúlt éjfél, és mégse lett vége a világnak, úgy túnik,hogy a mai napra meghirdetett világvége az érdeklõdés hiányára elmarad, a maják meg kinyalhatják:-)
Úgyhogy tovább kell szenvedni ezen a sárgolyón, de legalább láthatok egy fõnixet feltámadni:-)

    

Kovacspeter 7390 2012. december 21. 09:57   Válasz erre: 7319
Megmérem ha még aktuális. Kétféle létezik, a 'lapos' kicsit nagyobb méretû, mint pl. Csabié, a 'háromdimenziós' kicsit kisebb ami az enyémen is van.
    

Kovacspeter 7389 2012. december 21. 09:45   Válasz erre: 7384
Köszönöm Barátaim.
Szerette Erdélyt, a Tiszát is.
    

hacse 7388 2012. december 20. 21:55   Válasz erre: 7383
Részvétem.
    

KawaÉvi 7387 2012. december 20. 19:31   Válasz erre: 7383
Ismeretlenül is részvétem! Nagyon fiatal volt még...:-(

Miután én is lassan de biztosan közelítek az ötödik x-hez eszembe jut egy régi történet. Talán húsz éves ha lehettem, és Édaspámnak meséltem egy emberrõl aki - a szavaimmal élve - egy ötven éves vénember volt. Apu felkapta a fejét és sértõdést színlelve mondta, hogy mondhatok ilyet, hogy valaki ötven évesen vénember. Helyesbítettem magam, de emlékszem a lelkem mélyén akkor tényleg úgy éreztem. Eltelt azóta sok-sok év. Ma egy jó karban lévõ ötvenes férfit tényleg férfiként értékelek, és eszembe sem jutna az a szó, hogy vén...
    

VVLaci 7386 2012. december 20. 17:30   Válasz erre: 7383
:((((((
Részvétem!
    

Billigpeter 7385 2012. december 20. 17:26   Válasz erre: 7383
õszinte részvétem!
    

cblaci 7384 2012. december 20. 10:28   Válasz erre: 7383
Nem találok szavakat, nagyon sajnálom!
Reméltem találkozok vele, szerette Erdélyt, bejatós volt a motorja amikor nem jött el egyszer velünk, így aztán személyesen nem találkoztunk.
Nyugodjon békében!

    

Kovacspeter 7383 2012. december 20. 09:56   Válasz erre: 7334
Felfoghatatlanul szomorú dolog miatt nem jártam erre.
Meghalt a Keresztapám. 56 éves volt.
Nagyon szeretett volna jönni a Transalpina túrára.
    

Billigpeter 7382 2012. december 19. 23:03  
Szép, kecses, bájos, tetszetõs, vonzó, csábító, szemrevaló, csinos, takaros, díszes, ékes, pompás, gyönyörû, igézõ, elbájoló, elbûvölõ, bûbájos, elragadó jó éjszakát mindenkinek:-)
    

Billigpeter 7381 2012. december 19. 22:57   Válasz erre: 7374
Így sem volt a történet vége túl vidám, de túléltem. Azonban azt meg kell hagyni, hogy ezek a suzukis mérnökök mindig kitalálnak valamit:-)
Például azt, hogy a láncszakadás ellenére sincs semmilyen látható nyoma annak, hogy a vezérlés felbomlása után a szelepek , meg a dugattyú egymásba vert volna. a többi kár meg azért következett be, mert szerencsétlen vagyok.
    

Billigpeter 7380 2012. december 19. 22:44  
A számból vetted ki- a bélést:-D
    

cblaci 7379 2012. december 19. 22:38   Válasz erre: 7378
Oppan gangnam style... :D
    

Billigpeter 7378 2012. december 19. 22:32   Válasz erre: 7376
Ahogy a Laci barátom mondaná: " Nem baj, ha szarabb lesz, mi pont leszarjuk, mert kemények vagyunk":-)
bikicsunáj:-)
    

Billigpeter 7377 2012. december 19. 22:27   Válasz erre: 7375
Szeretem a fagyit, szívesebben nyaltam volna veletek egy ötgombócosat, minthogy motorosokat ilyesztgessek a parkolóban:-)
De azóta közkívánatra- meg elsõsorban a sajátomra- lekerült a nyitott dob, úgyhogy jövõre csak a suhogás marad:-)
    

KawaÉvi 7376 2012. december 19. 22:20   Válasz erre: 7373
Nincs ami egyensúlyozzom :-)

Nem kell úgy szomorkodni. Jövõre még szarabb lesz :-))) Legalábbis ezzel biztatnak...
    

cblaci 7375 2012. december 19. 22:19   Válasz erre: 7372
Annyival egészíteném ki a történetet, hogy Szilvásváradon csak azért húztál el elõttem mert én a motoromtól kb. 300 méterre álltam és fagyit nyaltam... arról nem is beszélve, hogy az ott lévõ tömeggel együtt -egymást összetaposva- kerestünk fedezéket, ugyanis akkor került fel rá az új nyitott sportdob aminek ropogása kimerítette a terrorcselekmény fogalmát.

    

KawaÉvi 7374 2012. december 19. 22:18   Válasz erre: 7372
Hát örülök, hogy nagyobb baj nélkül megúsztad.
Nekem kétszer lett vezérmûláncom cserélve, és számtalanszor megfordult a fejemben milyen kárt okozhat egy menet közben történõ szakadás. De gondolom nagyobb sebességénél - mondjuk egy autópályán - nem lett volna ilyen vidám a vége.
    

ELőző oldal
Felhokep

Tagok száma: 22118