Billigpeter | 7575 | 2013. január 5. 15:08 |
Örömmel szeretném bejelenteni, hogy ma 14 óra 10 perckor újra felhördült az ételhordó:-) Ehun egy videjó, elég szar, mert telefonnal készült, de legalább nem jó:-) Ezúton szeretném megköszönni mindenkinek, aki az ételhordó feltámasztásában tevékenyen, vagy csak lélekben részt vett. KÖSZÖNÖM!!!!!! :-) http://youtu.be/UcS4fGVVHJM |
Kovacspeter | 7574 | 2013. január 5. 14:36 | Válasz erre: 7571 |
A 100 e. az nem semmi! 10500-nál 41 ló, 35 Nm 9500-nál, 110 kila...ezzel már el lehetne bohóckodni. Menetpróba is van: http://www.motorrevu.hu/motor/Yamaha_WR_250_F |
hacse | 7573 | 2013. január 5. 14:09 | Válasz erre: 7566 |
Hajrá Billigpeter ! Szerintem ez már a célegyenes elõtti kanyart megelõzõ girbe - gurba szakasz eleje, ahol tartasz. Szurkolok neked, hogy minél elõbb robbanjon a benya a hengerekben ! ;o ) |
cblaci | 7572 | 2013. január 5. 07:38 | Válasz erre: 7566 |
Egy nagy lépéssel megint elõrébb vagy, remélem hamarosan a hangját is megmutatod egy rövidke videó formájában.
|
hacse | 7571 | 2013. január 5. 04:03 | Válasz erre: 7569 |
Annyit tudnék elmondani a WR 250-esrõl ,hogy élõben még nem láttam, meg, hogy egy futármotorként használt példányt 100000 km-es (!) futás után szétszedtek - asszem motorrevü valamelyik régebbi használt motor tesztjében írták - aztán mivel nem találtak benne tûrésen felüli kopást , azzal a lendülettel össze is rakták. Állítólag se típushibája se más hibája nincs. Ez lenne a tökéletes szeretõ ? Amúgy ez még azér´ enduró. Hogy csúnyán fejezzem ki magamat; lájkolom .
|
Motogirl | 7570 | 2013. január 5. 02:06 | Válasz erre: 7566 |
Ezek a képek Nekem nagyon ismerõsek! Ilyet már én is láttam élõben az istállómban, mikor teljes generált kapott a paci anno! Azért a puding próbáját várd meg még mielõtt elkezded a pezsgõt bontani! :) Nehogy egy fél ménes a garázsban maradjon és ne vedd észre! :) |
Kovacspeter | 7569 | 2013. január 4. 23:51 |
Küzdelmes kapaszkodás a Bihar-hegységben a Varasó-tó közelében. http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/enduro/balnatura-3-nap-1-resz-2012-107534 A kis Wr úgy halad mint kés a vajban. Bár az inkább már talán krosszgép mint enduro? Csabi, te értesz ehhez. |
cblaci | 7563 | 2013. január 4. 21:07 |
Mi ez a sok bácsizás? Nyugdíjas klub lett az Inazuma fórum? Stilszerûen egy nyugdíjas vicc: Két régi ismerõs összefut a tengerparton. Az egyik nemrég ment nyugdíjba, és meséli a másiknak, hogyan telnek a hétköznapjai: - Reggel elég késõn kelek, kényelmesen megreggelizek, aztán kifekszem a verandára és pihengetek egész délelõtt. Aztán eszem egy könnyû ebédet, délután teniszezem, golfozom vagy hajózom egyet. Este elfogyasztok egy finom vacsorát, jó borral, elszívok egy kubai szivart, és utána kifekszem a verandára megint. A másik férfi megállapítja, hogy ez aztán irigylésre méltó életmód. Késõbb elmeséli a feleségének, hogy hogyan él a nyugdíjas ismerõs. A felesége megkérdezi: - Mit is mondtál, hogy hívják a feleségét? - Azt hiszem, Verandának. :-) |
Kovacspeter | 7562 | 2013. január 4. 15:56 | Válasz erre: 7560 |
Horváth bácsi! A japán Yuasát nem valószínû hogy meg tudom szerezni lényegesen olcsóbban mint a motoralkatrészes ár, a taiwanit viszont valószínûleg igen. |
VVLaci | 7561 | 2013. január 3. 22:01 | Válasz erre: 7558 |
Peti bácsi! Itt van egy moci a mûhelyben hasonló problémával. Ha a hengerfej még külön van, inkább vidd be 20 fokra! Én tavaly szintén ilyenkor mértem a sajátomat, hidegen 10 fokon mindent cseréltem volna (2-3 század), a konyhában 20 fokon mérve tökéletes volt. Csak egy napig hagyd melegedni!!!!!!!!!!! Beállítás után ha könnyen fordulnak a szelepek akkor jó. De elõtte kend össze rendesen olajjal. |
hacse | 7560 | 2013. január 3. 21:41 |
Kovacspeter bácsi! Azt mondtad, hogy a japán Yuasa akku irgalmatlanul drága. Hát nem óccó az biztos, de a motoralkatresz.eu-n 16700 magyar pénz , ugyanakkor a tajvani toplite-os változat 14400. Ebben az esetben vagy veszek sokkal olcsóbban valami kínait, vagy akkor inkább a japánosssat. Nincs igazam? Vagy nincsen? Az is olyan undorító dolog, hogy a japcsi 3-8 évet bír elméletileg, a toplite-os meg 2-5 évet... Ez mint információ egy nagy semmi , fõleg annak fényében , hogy bármelyik lötyögõsavas kínai xar is kibírhat 4, vagy 5 évet ha egy picit odafigyel rá az ember. Romlott ez a világ.... |
hacse | 7559 | 2013. január 3. 19:55 | Válasz erre: 7553 |
Ezt megerõsíthetem én is. Az enyémek középértékre vannak belõve és félmeleg állapotban - meg már 15 perces állás után is - zörögnek benne a vasdarabok.
|
cblaci | 7557 | 2013. január 3. 19:33 | Válasz erre: 7556 |
Vidd be a lakásba egy éjszakára (vagy egy fél napra) az összerakott blokkot és ha átmelegedett szobahõmérsékleten állítsd be a szelephézagot és majd csak aztán rakd be a vázba. Ha Andi be tudta vinni az egész motort akkor nehogy már te a blokkal ne bírj... ;-) |
Billigpeter | 7556 | 2013. január 3. 19:27 | Válasz erre: 7555 |
De legalább válaszoltál rá:-) A 20 fokot én is vágom, csak nem akartam ennyire felfûteni a vidámszínpadot. De lehet, hogy hõlégfúvóval felmelegítem az egész blokkot 20 fokosra, oszt mire visszahûl, készen lesz a balhé. |
cblaci | 7555 | 2013. január 3. 19:20 | Válasz erre: 7554 |
Amúgy igazd van, nem tõlem kérdezted a szelepbeállítást...
|
Billigpeter | 7554 | 2013. január 3. 19:08 | Válasz erre: 7551 |
Hát ez a kérdés szerintem a láncszakadásom okával együtt felkerül a tettes ismeretlen feliratú polcra:-)
|
cblaci | 7553 | 2013. január 3. 19:06 | Válasz erre: 7539 |
20°C az arany középút és ha javasolhatom ne hagyj rá az értékekre, legyél pontos és inkább "húzóra" passzoljon... én már emiatt bontottam vissza a szelepfedelet mert hallatszott felmelegedési ciklusban a szelephang.
|
cblaci | 7552 | 2013. január 3. 19:01 | Válasz erre: 7545 |
Azon is betojtam amit az egyik odavalósi motoros ismerõsöm mesélt. Elment a keresztesi fiatalokkal motorozni az öreg, azok meg húzták a gázt rendesen... az elõl motorozók észlelték a trafit és lassítottak, az öreg meg kihasználva az alkalmat odaadta a tüzet és végigelõzte a sort :-) nem is kellett sokat várnia és jött a 60ezres csekk... sérelmezte is az öreg, hogy miért csak õ kapott! Az elsõ inazuma talira együtt mentünk, gondoltam félúton megállok hadd pihenjen... elõször azért emelt szót amiért megálltunk mert az õ lába még ennyitõl nem macskásodik meg, aztán meg a 100-110-es tempóval is baja volt... nem azért vett õ 750-est hogy pöcsöljön az úton... Amúgy amikor a szolnoki elkerülõn eltünt a horizontról még utána a telefonban is megkérdezte, hogy biztos nem volt trafipax... mert õ nem sok mindent látott nyélgázon :-) |
Kovacspeter | 7551 | 2013. január 3. 18:44 | Válasz erre: 7550 |
Ez érdekes, ekkora körülbelüli futásteljesítménynél vajon miért kellett azt széthúzni?
|
Billigpeter | 7550 | 2013. január 3. 18:35 | Válasz erre: 7549 |
Az is volt már széthúzva, ezt abból gondolom, hogy a forgattyúsház két fele fekete tömítõvel lett összerakva, ez gyárilag színtelen (az enyémbe is az volt). de ahogy méregettük a dógokat, a 45000 futásteljesítmény valós lehet, különösebb barmolásnyom nem látszott.
|
Kovacspeter | 7549 | 2013. január 3. 18:26 | Válasz erre: 7548 |
A dojcse blokkon nem voltak szerelési nyomok?
|
Billigpeter | 7548 | 2013. január 3. 18:22 | Válasz erre: 7546 |
Meg a hengerfej(kompletten), a kupplunglamellák (jobb állapotban voltak, mint az enyémben), az üres fokozat jeladója, olajhõfokmérõ, hûtõmaszk:-) Szóval ültünk a habostorta tetején, szedegettük a mazsolát:-) az alkatrészbõségbõl kiválogattuk a legjobbakat, és az került összeépítésre.
|
Kovacspeter | 7546 | 2013. január 3. 18:16 | Válasz erre: 7544 |
Király. A donor blokkból csak a fõtengely meg a lánc került át a tiedbe?
|
Kovacspeter | 7545 | 2013. január 3. 18:14 | Válasz erre: 7522 |
Emlékszel, az is komoly volt amikor mentünk Szolnok környékén az elkerülõn, az Öreg ment középen, egyszer csak kiteszi az indexet balra, átsorolt a belsõ sávba, húzott egy kövéret aztán eltûnt a szemhatáron. Arra tippeltem hogy kipróbálja mennyit megy a gép. És igen, jól gondoltam, amikor megálltunk, akkor közölte hogy ez volt a cél;-)
|
Billigpeter | 7544 | 2013. január 3. 18:11 | Válasz erre: 7543 |
Hát, ha odafent is akarják, akkor szerintem szombaton visszakerül a motor a vázba, esetleg be is lesz indítva. Igaz, marad még némi kozmetikázás tavaszra, mer most nem annyira jó festeni:-)
|
Kovacspeter | 7542 | 2013. január 3. 18:06 | Válasz erre: 7521 |
Szóval beszóót'! Magával többet nem beszélek;-) |
Billigpeter | 7541 | 2013. január 3. 18:05 | Válasz erre: 7533 |
Hát ez igazán ott van szakmailag:-) A szõnyeggel a gumireszelés nyomait takartátok le a padlón?
|
Kovacspeter | 7540 | 2013. január 3. 18:03 | Válasz erre: 7516 |
Írtam egy hozzászólást, de mielõtt elküldtem volna lerohadt a net. Na mégegyszer rövidebben. Ez a Tdm volt? Az Inazumával egyszer próbáltam, mínuszokban képtelen elérni az üzemit. (teljesen fedett olajhûtõvel sem) A Yamakka sem tudta. Gondolom a léghûtéseseknél ez nehezebb ügy, de hasonló ´mínuszos´ körülmények között egy X11-essel sem sikerült elérni, a hûtõközeg sem. Nodehát ezek szerint van ollan gép ami tudja. |
Billigpeter | 7539 | 2013. január 3. 18:02 | Válasz erre: 7534 |
Ne melegítsél egyelõre semmit, inkább aztat mondd má meg, hogy minimum hány foknak kell lenni a helységben ahhoz, hogy korrektül lehessen szelephézagot állítani?
|
hacse | 7538 | 2013. január 3. 17:29 | Válasz erre: 7528 |
Esett itt már szó telehányt blokkról régebben . Nem?
|
hacse | 7537 | 2013. január 3. 17:26 | Válasz erre: 7531 |
Még egy kicsikét gyakorolsz , úgy összerakod , tömítés se kell bele. ..ehe.
|
hacse | 7536 | 2013. január 3. 17:22 | Válasz erre: 7534 |
Én ezek után már nem vagyok benne biztos , hogy az olaj nem árt e többet a motornak , mint amennyit használ .... :-]
|
hacse | 7535 | 2013. január 3. 16:55 | Válasz erre: 7533 |
Ez...eez már azér' durva. .....és erkölcstelen.. ;o)))
|
VVLaci | 7534 | 2013. január 3. 07:59 | Válasz erre: 7532 |
Bármikor! Csak egy kis 220 (230) kell, meg egy merülõforraló és akár a mûanyag flakonjában is megmelegítem!!!:-)))))) Nehogymár hidegen töltsd be a blokkba!!! Még meghapcisodik! :-))) |
Motogirl | 7533 | 2013. január 2. 23:39 |
Kicsit megkésve, de BUÉK fiúk! Megéltük a 2013 évet remélem gyorsan tavasz lesz és lehet menni gépészkedni egy kicsit! Nálunk nagy becsben van az új vas, szava nem lehet a bánásmódra! :) ![]() |
cblaci | 7532 | 2013. január 2. 21:56 | Válasz erre: 7531 |
Majd a VVLaci jól felmelegíti neked üzemmelegre -4fokban 10perc alatt! :-)))
|
Billigpeter | 7531 | 2013. január 2. 21:54 |
Ma felraktam a hengersort a blokkra kétszer is, elõször csak gyakorlásképpen (kimaradt az egyik tájolóhüvely), másodszorra viszont rutinból vérprofin sikerült:-). Most már csak a visszafolyó olajcsõ tömítésének kéne megjönnie, és jöhetne végre egy kis olajsavasító téli helybenjáratás:-)
|
cblaci | 7530 | 2013. január 2. 21:50 | Válasz erre: 7528 |
Már ne is haragudj de ez orbitális nagy hülyeség... De nekem tetszik! :-))) |
Billigpeter | 7529 | 2013. január 2. 21:48 | Válasz erre: 7523 |
Fogalmam sincs, hogy meddig fogok élni, abban viszont biztos vagyok, hogy ma van az életem hátralévõ részének elsõ napja:-)
|
Billigpeter | 7528 | 2013. január 2. 21:45 | Válasz erre: 7526 |
Egyszerûen tele kell szórni az olajteret orbit rágóval, mert nem csak visszaállítja az olaj természetes PH értékét, hanem megakadályozza a kávé és vörösbor okozta elszínezõdéseket is:-)
|
hacse | 7527 | 2013. január 2. 21:22 | Válasz erre: 7526 |
Én ,hácsé kijelentem , hogy a hátrelévõ életem során a téli tárolás témaköréhez csak ehhez a hozzászólásodhoz hasonló, humoros stílusban vagyok hajlandó hozzászólni, valamint az ezzel kapcsolatos témákat lehetõség szerint kerülni fogom. Mindenki úgy tárol, ahogy akar és minden módszer jó. Punktum.
|
cblaci | 7526 | 2013. január 2. 21:04 | Válasz erre: 7525 |
:-) Vazze! Mekkora ötlet! Nálad a pont, itt agyalunk ezzel a járatással kapcsolatban és írtózunk az olajban történõ savasodások kialakulásának még a gondolatától is... Közben meg elfelejtkezünk arról, hogy tanultunk mi kémiát is. A savasodás a lúgokkal közömbösíthetõ! Na kérem, mosmá´ lehet ám indítogatni eszetlenül a gépezeteket, reggel, délben, este, sõt hajnalban is mer´ mi rájöttünk a megoldásra. Némi hypó vagy trisó az olajbetöltõ nyíláson keresztül beadagolva és már helyre is áll az egészséges PH érték a blokkban! :-D |
hacse | 7525 | 2013. január 2. 20:52 | Válasz erre: 7524 |
Ha lúgosodna , jobb lenne ? ph 5.5 ....Az élet káros az egészségre meg a motorokra ..
|
cblaci | 7524 | 2013. január 2. 20:34 | Válasz erre: 7523 |
Igazad van Csabi, szerintem se jó helyben járatni mer' savasodik...
|
hacse | 7523 | 2013. január 2. 20:13 | Válasz erre: 7522 |
Tudom , hogy a Wikipédia meg a többi lehetetlen értelmezõ izé azt írja ,hogy a 25-ön kívül még sokféle hozzáállás van a kérdéshez, de az hülyeség kérem! Én annak idején úgy tanultam, hogy 25 , meg jobban szeretem az egyértelmû dolgokat. Egyébként az teljesen világos mindenki számára, hogy ha 112,34-et jelentene, akkor is kevés lenne. ;D Zoli bácsinak minimum még egy emberöltõt kívánok , meg mindenkinek annyit , amennyit szeretne!
|
cblaci | 7522 | 2013. január 2. 19:10 | Válasz erre: 7520 |
Nem feltétlen, többféle értelmezése van, mondják az ember teljes életére is, de ismert a 25év is, vagy a Keresztény vallás szerint 32év. Sõt még szerintem mást is találnál ha utánanéznél... Na de ha Te már csak 25 évet adtál akkor (a 40-hez hozzáadva) az 65 év... azért remélem ennyi legalább lesz, bár Fehér Zoli bácsi most lesz tavasszal 70 és tavaly õ mondta, hogy 180-al ment az Inazumájával és még mindig volt egy marék gáz... Legalább olyan egészséget kívánok mindõnknek 70évesen mint amilyennek az "Öreg" örvend! ;-) |
hacse | 7521 | 2013. január 2. 18:55 | Válasz erre: 7519 |
Most mondjuk nem lett vóna, de azér' én beszótam...:o)))
|
hacse | 7520 | 2013. január 2. 18:53 | Válasz erre: 7518 |
.....egy emberöltõ az 25 év.....az tényleg kevés. ;o]
|
cblaci | 7518 | 2013. január 2. 18:21 | Válasz erre: 7511 |
Nagyon sok helyen nem jártam még... de igyekszem az arányt a járt utak javára billenteni... persze tudom azt is, hogy ezekhez az élményekhez sajnos kevés egy emberöltõ, de ha jut belõle egy kevés én annak is örülni fogok.
|
VVLaci | 7516 | 2013. január 2. 07:29 |
Jó reggelt! Járatáshoz: tegnap gurultam egy karikát, -4 fok, vízhûtõ 2/3-a takarva, 10 perc után üzemi hõfokon a motor és a hûtõközeg. |
Kovacspeter | 7515 | 2013. január 1. 23:05 | Válasz erre: 7513 |
Gyertek! A Tdm univerzális, bírja a rosszabb útviszonyokat. |
Kovacspeter | 7514 | 2013. január 1. 23:03 | Válasz erre: 7510 |
Mi köszönjük! Az kalauzolást meg mindent. Az a leereszkedés hosszadalmas volt, de nekem arról is szép élményeim vannak, a havasi táj, a hangulat miatt nagyon megérte. Mondjuk a gyerekfej nagyságú kövek nem hiányoztak, de hát végül is ami a lényeg motort nem törtünk. Utólag néztem térképen, kb. 6-8 km lehetett a nehéz szakasz. Amikor a vége felé megálltunk pihenni, akkor azért volt egy kis megkönnyebbülés hogy távolról meghallottunk egy kakaskukorékolást. Civilizáció! Aztán tovább törtetve találkoztunk egy útszélen üldögélõ fejkendõs anyókával, elõször azt hittem boszorkány;-) De amikor megszólítottad, akkor kiderült hogy egy móc néni, és nagyon megörültünk annak amit mondott: Közel van már Reketó! |
VVLaci | 7513 | 2013. január 1. 22:40 | Válasz erre: 7511 |
Hajlandó vagyok korán kelni egy szép túráért majd a tavasz vége felé! (csak a gyereket lehessen itthon hagyni egy napra) Szerintem B.Péter barátom is így gondolja! :-)))
|
Kovacspeter | 7511 | 2013. január 1. 22:35 | Válasz erre: 7508 |
Nem tûnt vészesnek a kis kopasz hegy, de mire felértünk...huhú, az is igaz hogy elõtte eléggé kifáradtunk, de a körpanoráma megérte. A Bihari csúcsokról-tetõkrõl sincs olyan kilátás. Tavasszal egynaposakat bármikor lehet csinálni, csak meg kell várni hogy a hó visszahúzódjon, közel a Bihar, a Királyerdõ, na meg a Béli-hegység, ott még lehet hogy nem is jártál. |
adorizoli | 7510 | 2013. január 1. 12:39 | Válasz erre: 7501 |
Imre215 | 7509 | 2013. január 1. 12:25 | Válasz erre: 7497 |
Szia! A TDM a barátomé, aki egyben a szomszédom is. Gyakran gurulunk együtt. Ha ráér, elhozom az idei találkozóra.
|
cblaci | 7508 | 2013. január 1. 10:03 | Válasz erre: 7507 |
Kovacspeter | 7507 | 2013. január 1. 01:41 | Válasz erre: 7506 |
cblaci | 7506 | 2012. december 31. 22:52 | Válasz erre: 7502 |
A túrák szempontjából ettõl rosszabb évünk ne legyen Peti! Nekem ez az év hozott nagy változásokat az eddigiekhez képest és terelte a figyelmem az új célok felé, ezt neked is köszönhetem. ![]() ![]() ![]() |
Kovacspeter | 7501 | 2012. december 31. 22:06 | Válasz erre: 7496 |
Boldog Új Évet Zolibá! Mi is köszönjük! (azt hiszem beszélhetek többes számban) A kép címe: Cigarettaszünet a Királyerdõ tetején ![]() |
Kovacspeter | 7500 | 2012. december 31. 22:00 | Válasz erre: 7493 |
Az idokep.hu szerint nálatok napközben 5-10 fok volt, teljesen jó túraidõ. Szoboszlón -2 és köd, részemrõl kilõttem a szilveszteri gurulást. |
cblaci | 7499 | 2012. december 31. 21:54 | Válasz erre: 7496 |
hacse | 7498 | 2012. december 31. 19:48 | Válasz erre: 7488 |
Peti bá a karburálása, meg esetleg a hûtése nem mínuszokra van beállítva , de a mechanika meg az olajozás az nem különbözik azoktól, amik mínuszokra is be vannak "lõve". Az meg nem jellemzõ, hogy átlag felhasználó 20w-s oil-t használ.
|
adorizoli | 7496 | 2012. december 31. 17:10 |
Laci, Peti! Megköszönve a közös motorozások alkalmait is, kívánok nektek és természetesen mindenkinek szép új évet. ![]() |
kawa70 | 7495 | 2012. december 31. 16:11 | Válasz erre: 7494 |
Megnyugtatlak. Mindenfelé remek napsütéses idõ volt csak itt lehet vágni a ködöt.Ma Kisvárdán voltam, ott is hétágról sütött a nap. MEg az ország szinte minden pontján.............
|
KawaÉvi | 7494 | 2012. december 31. 15:56 | Válasz erre: 7493 |
De csodaszép idõ van/volt arrafelé. Itt a szomszéd házat nem lehet látni olyan köd van... Már lassan zavarni fog minket a napfény :-))) Boldog új esztendõt kívánok! |
Imre215 | 7493 | 2012. december 31. 15:35 | Válasz erre: 7491 |
Sziasztok! Íme a mai motorozásról készült képek.
![]() ![]() |
Kovacspeter | 7491 | 2012. december 31. 11:49 | Válasz erre: 7481 |
Helló Imre! Ha készül videó vagy fotó, akkor ne tartsd magadban, töltsd fel légyszi ide ha lehetséges. Jó gurulást! |
Kovacspeter | 7490 | 2012. december 31. 11:46 |
Csatlakozom Petihez, emlékezzünk az elmúlt évre, vessünk számot, mit tettünk jól, mit nem. Becsüljük meg és vigyázzunk szeretteinkre, családunkra, barátainkra. Emlékezzünk azokra akik már nincsenek velünk. Adja az Isten, hogy egy kicsit szebb, jobb jövõje legyen ennek a szerencsétlen országnak. Boldogabb Új Évet Kívánok! |
Kovacspeter | 7489 | 2012. december 31. 11:26 | Válasz erre: 7478 |
Az akkuról jut eszembe, a 'Japán' Yuasa nem lesz olcsó még 'reklámáron' sem.
|
Kovacspeter | 7488 | 2012. december 31. 11:23 | Válasz erre: 7477 |
Az a baj, hogy egy utcai túramotor nem mínusz fokokra lett tervezve. (Egy belpiacos meg mondjuk plusz néhány foknál már be se indul, talán ha átfúvókázzák akkor igen) 0 fok alatt hiába van kitakarva a hûtõ, az üzemi hõmérsékletet egyszerûen nem lehet elérni, akár vizes, vagy léghûtéses a gép. De van itt szakember, Billig Peti szerelõ bácsija, beszéljen ezekrõl inkább õ. |
Kovacspeter | 7487 | 2012. december 31. 11:15 | Válasz erre: 7473 |
Hát lehet hogy túlreagáljuk, egy-két alkalom nem lehet vészes. Gondolom csak úgy 150 ezer km után derülne ki, hogy a gyakori téli használat, indítgatás, milyen mérhetõ dolgokat eredményez. Azt a futásteljesítményt meg nagyon kevés motor éri meg. A futármoccok nem halnak bele, de nem is a futásteljesítményükrõl híresek, azt hiszem közülünk nem nagyon venne senki futármotort, hacsak nem nagyon olcsó. Jó ötlet a Youtube-os feltöltés. |
Billigpeter | 7486 | 2012. december 31. 11:06 |
Álljunk meg, és emlékezzünk a mögöttünk álló évre! Emlékezzünk a sikereinkre és a kudarcainkra, a megszegett és betartott ígéreteinkre. Arra, amikor a legjobb kalandokban volt részünk, és amikor bezárkóztunk, hogy elkerüljük a csalódásokat. Valójában errõl szól a Szilveszter. Kapunk még egy esélyt, hogy megbocsássunk, hogy jobbak legyünk, többet adjunk, többet szeressünk, éljünk. Ne töprengjünk azon, mi lett volna ha, örüljünk annak, ami jönni fog. Boldog Új Évet Kívánok! |
VVLaci | 7485 | 2012. december 30. 22:21 |
Kedves Urak! Nektek is kívánok minden jót, boldogat, sokat röhögõset, még több motorozósat! :-))) |
cblaci | 7483 | 2012. december 30. 20:58 |
Na kérem! Mégegyszer elmondom ezévben, hogy mi az igaz és mi nem az! A téli járatástól függetlenül, legyen az a motor sík úton járatva vagy rögösön, sárba, hóba vagy múrván, de az is mindegy ha a garázs elõtt sztenderen burrogtatják és tojásokat sütnek a hengerein (nahát még ilyet...) sõt nekem az is nyóc ha be sem indítják merhogy kopik... szóval ezektõl a dolgoktól függetlenül, korra, nemre vagy nemi indentitástól függetlenül (csak buzi ne legyen), éljen határon innen vagy határon túl, tartozzon bármelyik felekezethez stb... most kihasználva a lehetõséget mer´ holnap már ügyelet és ki tudja mi lesz... szóval minden idei vagy tavalyi vagy sokkal régebbi ismerõsömnek, inazumásnak, TDM-esnek, Hondásnak meg a többinek is kívánok én boldog farsangot! Ja nem... ez a februári beszédem... na mindegy szóval a farsangig az odáig jó, onnan jön akkor az, vagyis az helyet következik ez, vagyis hogy kívánok mindenkinek olyan új évet amilyet szeretne és amilyenrõl álmodik, ehhez társuljon még nagyon jó egészség, szeretet és bõség. Egyszerûsítve: BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK MINDENKINEK! Aviszonlátás jövõre! (ha esetleg addig már nem) |
hacse | 7482 | 2012. december 30. 20:33 | Válasz erre: 7481 |
Szeva Imre! Tartalmas motorozást ,boldog és motoros élményekben gazdag Újesztendõt kívánok! |
Imre215 | 7481 | 2012. december 30. 19:44 |
Sziasztok Inazuma Társak! Mindenkinek nagyon boldog Újévet kívánok sok motorozással a viharban lesújtó villámcsapás jegyében :)) Errefelé ahol az én villámom gyakran lesújt, a mennydörgésre megfelelõ idõt jósolnak holnapra úgyhogy holnap beindítom a gépet és megyek egy kört a szokásossá minõsülõ szilveszternapi útvonalon (Gyõr-Pannonhalma szakasz). Üdv mindannyiótoknak! Imre |
hacse | 7480 | 2012. december 30. 18:32 | Válasz erre: 7476 |
Tiszta horror; az olaj belesavasodik, a benzin beletrutymákosodik , a párás levegõ még ad a belsõ korróziónak, satubbi... Az apósom meg röhög az egészen, van neki egy Pannónia motoros háztáji csettegõje , amit - szó szerint értve - évente egyetlen alkalommal szokott elindítani , kukorica betakarítás alkalmával a háza mögötti területrõl fuvarozza be vele a terményt, következésképpen soha a büdös életben nem melegszik fel a motorja mer' egy- egy forduló alkalmával megy vagy 3 percet. Hozzáteszem ehhez még azt , hogy kb 3-4 évesre sikerült talán felfrissíteni benne a benzint, de csak azért mert én szoktam neki mondani, hogy töltsön bele , mer' bele fog "zöldülni" az anyag , aztán mehet a karbipucc. Annyi biztos , hogy az én Briggs motoros fûnyíróm tavalyi benzinnel nem indul el tavasszal. Az élet nem egyszerû.
|
hacse | 7479 | 2012. december 30. 17:49 | Válasz erre: 7474 |
Chiptuning ! ÁÁÁÁÁÁÁ vazz! Rákapcsoljuk a gépre oszt állítunk rajta. Csak nehogy elõbb - utóbb mi is így járjunk....
|
hacse | 7478 | 2012. december 30. 17:46 | Válasz erre: 7476 |
Ja nekem jó , mer' mindig beszabályozza valami összetevõ az indítgatást , illetve nem indítgatást. Most példának okáért az akkumulátornak nevezett alkotóelem pusztulása határozta meg a téli tárolás módját. Mint ahogy neked sincs egyelõre sok választási lehetõséged Péter. :o)) ...ugyanakkor viszont : :o((
|
hacse | 7477 | 2012. december 30. 17:35 | Válasz erre: 7471 |
Igazából valóban nem tesz jót a téli hidegben való indítgatás , de ugyanúgy nem tesz jót mondjuk egy személyautó motorjának sem, mégis hány autót indítgatnak fagyos reggeleken naponta , vagy 2 naponta , vagy összevissza , aztán több százezer kilométereket elmennek azok az erõforrások. Vagy ahogy Mozsonyi László villamosrendszer-helyreállító is leírja mûvében; ott vannak a futármotorok ( és nem biztos, hogy mindegyik fûtött garázsból indul), amiket ugyancsak rendszeresen indítanak. Nem jó neki, az biztos,de van még sok , ami nem jó neki . Ezt még ráadásul egy kicsit lehet a szívatóval szabályozgatni, az én Toyotám viszont rögtön több, mint 2000-et forog , ha mínusz húszban röffentem , akkor is , aztán nem tudok vele mit csinálni, injektor van oszt hali, de tudnék még pár ilyen forgós típust mondani. Tudom, az autó az más ! Az autó az más?
|
Billigpeter | 7476 | 2012. december 30. 16:56 |
Egyelõre nem fenyeget a téli indítgatás, még mindig azt gondolom, hogy télen nem kell indítgatni, oszt nem okoz gondot az olajsavasodás. ha jól emlékszem, tavaly a Csabiéba nem savasodott az olaj, mer nem is volt benne. Ebbõl gondolom, hogy nem is nagyon indítgatta.:-) A hideg motorolaj sûrûbb, így annak mozgatása a szivattyú által ad valamennyi terhelést a hideg motornak. Egyetértek Lacival, szerintem is túl van reagálva a történet, és ha rám hallgattok, mindenki azt csinál, amit akar:-)
|
Billigpeter | 7475 | 2012. december 30. 16:45 | Válasz erre: 7449 |
Nem voltam tengerészgyalogos, mert nem tudtam a tengeren gyalogolni, állandóan belemerültem. Kipróbáltam édesvízen is, de az sem sikerült. Így nem lettem sem tavi gyalogos, sem pedig folyami gyalogos, de mint pataki gyalogos egész jó eredményeket értem el:-) |