pandamaci | 1391 | 2006. április 11. 07:57 |
na akkor most lötyög a kormánycsapágy, vagy nem ? különben a fékbetétek 2 csapra vannak felfûzve, és egy hajlitott lemezrugó feszíti õket- ha bent a rugó és nem törött szerintem nem tudnak zörögni,kopogni. |
Macko | 1390 | 2006. április 10. 22:10 | Válasz erre: 1389 |
Ez érdekes! (Mármint a fékpofák kopogása) Nekem mondjuk álló helyzetben is hallani, ha berugóztatom az elejét. Mi kormánycsapágynak halljuk, de ettõl még tévedhetünk. Az elõbb beszéltem Ispánnal telefonon, Õ ma volt a Full Gasnál. Ott a szokásos duma hangzott el: "Ezzel együtt kell élni, ez ilyen bizonyos szériáknál." Õ is azt mondta, hogy ezt a magyarázatot nem fogadja el. A héten még én is meglátogatom õket emiatt - csak hogy érezzék a törõdést... |
hornoti | 1389 | 2006. április 10. 20:50 | Válasz erre: 1386 |
Egy Suzuki szalonban tudsz igényelni újat, némi konvertibilis HUF-ért és persze egy kis várakozási idõ is kell. A motoroknál nem tudom pontosan az ügymenetet, az autónál így mûkszik. A kereskedõ pedig megigényli a gyártól. Szgk-nál legutóbb 5-6000 Ft volt. kopogás: ma elvittem a gépet egy nagyon jó mûhelybe, azt mondta a fõnök, hogy elsõ hallásra a fékpofák kopognak a féknyeregben. A proféta szóljon belõle ! |
Macko | 1388 | 2006. április 10. 19:28 | Válasz erre: 1385 |
Az enyémet 2004. decemberében vettem át. Ez az elsõ 2005-ös évjáratú adagból volt, ezeknek volt elõször fekete a váza.
|
Macko | 1387 | 2006. április 10. 19:26 | Válasz erre: 1386 |
Ha visszamést oda, ahova vetted, csinálnak újat. Lehet, hogy kérnek érte valami aprót, de nem biztos. Mivel nem volt még szervized (ugye jól emlékszem), azzal nem kell bajlódni. Én annak idején a Piaggio-ét nem leltem, ott ingyen készítettek újat. |
Gumikacsa | 1386 | 2006. április 10. 14:22 |
Újra itt vagyok, bár még 2 hétig motorozási tilalom van rajtam! Nem találom a szervízkönyvem, vkinek ötlete ilyenkor mit lehet tenni?
|
Cserpi | 1385 | 2006. április 10. 08:52 |
Üdv Mindenki! Hétvégén nem voltam gépközelben. Az elsõ futómûvem nem kopog, pedig keményebbre van állítva a gyárinál. Sajnos hétvégén fogtam egy hatalmas kátyut a Bükkben, de nem koppant. Mivel eléggé megoszlik ez a kopogás, szerintem egy szériában tapasztalható csak. Akinek kopog az eleje mikor vette a gépet? Lehet egy szállítmány, mert mindenki 6000-s szervízt emlegeti. A kipufogónál szinte mindegy szerintem melyik nevesebb (nem garázsban összegányolt) gyártóét rakod fel, kis eltérések vannak, amit vszínüleg te nem veszel észre annyira. A hétvégén sajnos volt egy motoros baleset Miskolcon, ahol kihajtottak egyik társunk elé. Ha már csak azt nézed, hogy észrevegyenek, akkor is érdemes felrakni egy dörgõt. |
Daty | 1384 | 2006. április 9. 21:28 | Válasz erre: 1373 |
Varadero!!! Kérlek írd meg, hogy van-e nálatok oilerbe való olaj, ami nem bántja az "O" gyûrût! Ja, az ára is érdekelne! Köcce!! Daty ui: király a középsztender, 20 perc alatt lfelszereltem!:-))) |
Macko | 1383 | 2006. április 9. 19:44 | Válasz erre: 1380 |
Jövõ héten én is beosonok a Full Gashoz ez ügyben!
|
pandamaci | 1382 | 2006. április 9. 09:16 |
kormánycsapágy ell.: ha bakra rakjátok a motort, és a z elsõ kerék szabadon a levegõben van, mozgassátok meg,nem kotyog-e. /Persze valaki segítsen,nehogy lelökd a paripát,és figyelje a kormány nyaknál mozog-e/. A kormánycsapágy 2 kúpos valami, azaz körmös anyával beállítható.Na azért azt tudni kell, ha eddig sokáig laza volt, és egy ponton kiverõdött, már hiába állítod be, lehet azután kormányforgatás közben akadni fog. És ezen kívül más is kopoghat-addig kell megoldni mig garanciális. lásd1373 |
Dzundzo | 1381 | 2006. április 9. 09:14 |
Sziasztok ! 1600 km nél járok és nekem is koppan ha nagyon rossz az út. Üdv :Laci |
Tomota | 1380 | 2006. április 9. 08:48 | Válasz erre: 1369 |
Az enyén is "diszkréten", de kopog..... Valakinek reklamálni kellene és a többieket is értesíteni az eredményrõl! Én valszeg a jövõ héten megyek a 6 ezresre és meg is fogom tenni, de "kontrol eredmény"azért nem ártana. Zsifi-nel minden bizonnyal igaza lehet, de jelzem elég nehéz eldönteni, hogy a kormánycsapágykottyan, vagy a telószár szólalt meg.........?! De a hang az kétségtelen van és elõrõl jön........(a fene egye meg!) |
Tazdevil | 1379 | 2006. április 9. 07:54 | Válasz erre: 1369 |
A kipunál szerintem mindegy ( a beváltak közül) milyet rakatsz rá, csak a tömése és a hossza megfelelõ legyen a stromhoz. Az enyémen Raptor van és nagyon cool. Nagyon eltalált mély hang, jobban megy a teljes tartományban és csak 7 decivel fogyaszt többet vele. Mondjuk jobban is húzom, mióta hangja van. Vezetõ ülésbõl gyönyörû a hang, de nem zavaró, viszont az utcán garantált a közönség.
|
Tazdevil | 1378 | 2006. április 9. 07:48 | Válasz erre: 1369 |
Az enyém nem csinálja, szerintem nem normális a jelenség.
|
Macko | 1376 | 2006. április 8. 23:04 |
Az aktuális gurulásokban épp jól megdicsértem a Kawa ER6n-t. Csak nagyon halkan és csakis és kizárólag itt jegyzem meg, hogy olyan nagyon jó volt visszaülni a Stromra... Egy egész hangyányival kevésbé megy jól, de a kényelem, futómûkomfort és a szélvédelem annyival jobb, hogy azt el sem lehet mondani! |
Macko | 1375 | 2006. április 8. 22:38 | Válasz erre: 1371 |
Én a Bódis-t javaslom, azt a Full Gas rakja fel. Ha Bogláron szerelteted, meg is mérik fékpadon. Ha összefutunk valahol, szívesen megmutatom, milyen. Én már majdnem 10 ezret a sportdobbal mentem, nagyon szeretem. |
Ispan | 1374 | 2006. április 8. 22:26 |
Háló. Néha nekem is csinálja ,és a zongorahangoló füleimet nagyon zavarja Megoldás.................... ?????? Tényleg vágjam le a fülemet? |
Zsifi | 1373 | 2006. április 8. 21:21 | Válasz erre: 1371 |
Kipuffancs: Moto-cafe A kormánycsapágy hangját meg kell szüntetni!!!!!!!!!!!! Egyre rosszabb lesz és zavarja a stabilitást és irányíthatóságot!!!!! Azért beszélnek le róla mert 20-onezer pénz a csapágy és egy szar meló a csere... Reklamáljatok!!! |
Tomota | 1372 | 2006. április 8. 21:09 | Válasz erre: 1368 |
Miért? Gondolod, ha mind ketten benéznek a "nekik rendelt lukon" látni fogják egymást? Ha mégsem akkor meg bélcsavarodásod van, sûrgõsen keresd fel belgyógyász orvosod is !!! (0:}> |
Zstrom | 1371 | 2006. április 8. 20:49 | Válasz erre: 1369 |
Hali! Macko, az én motorom is ugyanezt csinálja, pedig alig van benne 4 ezer (ráadásul cserélték az elejét). Szerintem mi vagyunk túlérzékenyek, ha lenne rádiónk, fel kellene hangosítanunk :). Tudja valaki, hol lehet 650-esre valami jobban hangzó kipufogót keríteni? És, hogy érinti-e ez a garanciát? kösz, elõre is |
kovee | 1370 | 2006. április 8. 20:02 | Válasz erre: 1369 |
Hali! Szerintem reklamáld meg, nekem nincs ilyen gondom, még nagyobb kátyúnál sem. Pedig gyári beállításokkal megyek(a hazsnálati útmutatóban lévõ), sem elõrõl sem hátulról nem hallottam6éreztem ilyen hangokat. Üdv! |
Macko | 1369 | 2006. április 8. 19:51 |
Lenne egy kérdésem minden DL650 tulajhoz! Az én motoromon a kormánynál minden durvább berugózásnál (kátyú) egy erõs koppanó hang hallatszik. Az ezres és a hatezres szervíznél is rákérdeztem, két különbözõ szervízben mondták, hogy ez természetes, a csapágy adja, ne is foglalkozzak vele. A jelenség 0 km-es kora óta megvan, de talán most erõsebb mint korábban. Tegnap odaadtam a motort Tunguskának, szerinte nem normális a dolog és lehet hogy simán kiverõdött a csapágy. Nektek van hasonló kopogás a kormánynál? Ha egyedi a jelenség, akkor sürgõsen megreklamálom egy garis szervízben. Köszi elõre is az infókat! |
Gumikacsa | 1368 | 2006. április 8. 19:10 |
Útálok mindenkit akinek nincsenek begyulladva a veséi! Testvérek az orvosoktól mentsen meg titeket az Isten! Kiderûlt, hogy az urológusom meg a fogorvosom régi cimborák: most mit mondjak símán sarokba szorítva érzem magam
|
kovee | 1367 | 2006. április 8. 11:35 |
Ja! és még annyit, hogy a gyári szûrõ 3400ft, az olaj literje 2800ft(motul 10w-40). Üdv! |
kovee | 1366 | 2006. április 8. 11:33 | Válasz erre: 1361 |
A gyõri reálnál szintén 3500ft a rezsi óradíj, amúgy az 1000-re és 6000-re szervíz munkadíja 5000 huf egységesen. Az olajat, szûrõt vagy viszed, vagy ott veszed. Üdv! |
Ispan | 1364 | 2006. április 7. 21:37 |
Örömmel jelentem hogy a vasam kezd megszépülni Baromi jó a középállványvettem 3 kappa dobozt bukócsõ,szóval faszentos |
Daty | 1363 | 2006. április 7. 19:42 |
Varadero!!! Kérlek írd meg, hogy van-e nálatok oilerbe való olaj, ami nem bántja az "O" gyûrût! Ja, az ára is érdekelne! Köcce!! Daty ui: király a középsztender, 20 perc alatt lfelszereltem!:-))) |
Macko | 1362 | 2006. április 7. 12:23 | Válasz erre: 1361 |
Én az ezres szervízért az Amargónál 22-t fizettem, a hatezresért a King Motors-nál 20-at, a 18 ezresért pedig a Hollósnál 35-öt. Ez utóbbinál volt az az ominózus eset - amit már korábban leírtam - hogy nem cserélték ki a légszûrõmet, hozzás sem nyúltak. 400 km-rel a szervíz után kivertem belõle két marék port meg 30 darazsat. Legközelebb megpróbálom én a Full-Gast.
|
Cserpi | 1361 | 2006. április 7. 11:35 |
Ha már a munkadíjak szóba kerültek. Kíváncsi vagyok mennyi 1 óra munka Pesten illetve dunántúlon? Miskolcon 3500 kemény pénz. A 16 szerintem sem vészes szervízért. 3 liter olaj + szûrõ beficcen 11-12000-be lazán.
|
wurci | 1360 | 2006. április 6. 17:15 | Válasz erre: 1359 |
így van pandamaci! Pontosan ezt kaptam. Közepes minõségû olajat (Ipone), gyári szûrõt, és 1 óta munkadíjat. De full szintetikus hiperszuper olaj úgyse kell a vstrom-ba. Szerintem ez így reális és elfogadható!
|
pandamaci | 1359 | 2006. április 6. 14:32 |
16 eFt ert -nem akarom elvenni a kedved, -de közepes áru olajat kapsz,gyári szûrõvel, gyengén mért munkadijjal.
|
KOVI | 1358 | 2006. április 5. 13:30 | Válasz erre: 1337 |
HI! MENNYIIII? 16000?! ANNYI PENZ A VILAGON NEM VAN? NA JO NEM KUKACOSKODOM. BIZTOS 7 NYELVEN BESZEL AZ OLAJ, MEG EREDETI SZURO. |
Cserpi | 1357 | 2006. április 3. 14:59 |
A nadrágkidörzsöléshez csak annyit, hogy tankpad párti vagyok. V-Strom felirattal szépet lehet kapni. Szerencsére nekem nem kell, mert nem csüriszkölöm ki a tankot. A polírpaszta és a wax jól kihozza egyébként a karcokat. A tanktáskám meg szivacs talpas, így az sem karcol, bár nem is olyan esztétikus, mint a mágneses, mivel a bukócsõhöz és a tank elé van fogatva a heveder. Éves szinten azt a pár alkalmat meg kibírom. Drága jó 1000-es szervíz. De rég is volt! 20000-nél járok.:))) Miskolcon viszont ott voltam a motor mellett, amikor szervizelték, így láttam mit is csinálnak, illetve kértem mit és hogy csináljanak. |
Ispan | 1355 | 2006. április 1. 03:20 |
Versenyezzünk!!!!!k KI KEL FEL KORÁBBAN.???????????????????????????? A Jágermeister alján KB. 4 CM magasságában maradt egy kis innivaló. |
Ispan | 1353 | 2006. április 1. 02:40 |
Ha meglátjátok a DRÁGÁM bal oldalát mindenki egy imát mond Hogy ne kerüljön ebbe a helyzetbe. Csak javasolni tudom HA MEGVETTED A VASAT ÉS AZT IS ELDÖNTÖTTED HOGY MINDENFÉLE JÓ DOLOGGAL FELSZERELED, AKKOR NE HABOZZ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! AZONNAL SZERELD FEL,MERT ÚGY JÁRSZ MINT ÉÉN zSIFI! A BAL INDEKSZEM IS KAPOTT EGY TASLIT. |
Zsifi | 1352 | 2006. március 31. 21:23 | Válasz erre: 1344 |
Te nem mondtad, hogy a gyárit kérdezed. Az SW-Motech palettáján az alsó hasidom megegyezik... |
Tomota | 1351 | 2006. március 31. 19:20 | Válasz erre: 1349 |
Szia Dzsundzo! biztosan szép, de nekem a gyári Suzuki mágneses tankáskám került kb .ennyibe. (talán a feltett képemen is látszik valami belõle...) |
Dzundzo | 1350 | 2006. március 31. 19:15 | Válasz erre: 1349 |
Bocsi az elözö hozzászólás Wurcinak szólt elsõsorban ,csak elrontottam a cimzést
|
Dzundzo | 1349 | 2006. március 31. 19:14 | Válasz erre: 1348 |
Szia Tomota ! Én Zsifi-tõl rendeltem bör tankvédöt szerintem tuti-jól néz ki ára 28000 körül van de szerintem megéri.Enyém fekete és himezve van a V-Strom felirat esetleg érdemes utánajárni csattokkal a teteljén tanktáska rögzitéshez Üdv:Laci |
Tomota | 1348 | 2006. március 31. 19:05 | Válasz erre: 1338 |
wurci! Valszeg a dolgot ketté kell választani.... ha a gatyád kidörzsöli a fényezést arra kaphatók a kereskedésekben a márkanévre megnyomott un. tankpadok...kb 4-4.5 ezet Ft/db--- más a problema mágneses tanktáskával ui. arra spes dekor fólia kell, de dekorossal rakasd fel mert marha macerás... nekem van ilyen ..viztiszta fóliát ajánlok.... |
Daty | 1347 | 2006. március 31. 19:00 | Válasz erre: 1345 |
A cikkszámot nem én írtam, hanem a Spare Suzukitól küldték! Ez a legnehezebb, a próba! Elég messze van a cucc! Zsifi szerit egy a rendelési szám az 1000-re és a 650-re, a Spare szerint ami az 1000-re jó, az nem jó a 650-re! Na most akkor mi is van, kérdem én ismét? |
Dzundzo | 1346 | 2006. március 31. 18:59 |
Sziasztok! Ma voltam ezres szervizen,sokáig tanakodtam de úgy döntöttem a Full Gas-hoz viszem Budaörsre.Igy is tettem és én is csupa jókat irhatok ,róluk hiszen nagyon korrekt modon,gyorsan és szerintem korrekt áron dolgoznak.Tudom ajánlani mindenkinek .Nekem pontos összeg 14705 FT lett szemben a Hollós által elözetesen ajánlott 20-25000 Ft-al szemben.Kicsit nagynak tartom a külömbséget. Remélem segit a véleményem a szervizre igyekvökön. Üdv :Laci |
pandamaci | 1345 | 2006. március 31. 18:45 |
daty ami cikkszámot irsz, az a 650 re való, de színszám még kell utána. A dl 1000 re ilyen idom képe se a német, se a magyar lapon nincs fent-bár attól még lehet hogy van hozzá. a legbiztosabb ha odapróbálod / nem biztos hogy tök egyforma |
Daty | 1344 | 2006. március 31. 18:24 | Válasz erre: 1342 |
Szia Zsifi! Tegnap mielõtt írtam neked, írtam a Spare suzukinak is, ezt a választ kaptam ma tõlük: "Tisztelt címzett ! A DL1000-es gyári hasidom és a rendelhetõ 990D0-27G70-... - DL650-es hasidomok nem felcserélhetõk. Üdvözlettel/Best regards Németh Zoltán MSC Spare Parts Dep. Tel.:+36-33-541-272 Fax:+36-33-541-270" Na akkor most mi az igaz? Üdv! Daty |
Zsifi | 1342 | 2006. március 31. 17:52 | Válasz erre: 1340 |
sajna még nem. A némettekkel felvettem a kapcsolatot...
|
Macko | 1341 | 2006. március 31. 17:49 | Válasz erre: 1339 |
Egyedül a mágneses tanktáskától lesz nagyon csúnya. Én késõn kaptam észbe, úgyhogy most már mindegy.
|
tunguska | 1340 | 2006. március 31. 17:31 |
Zsifi, Jött már felnyitható sisakhoz head-set? + egy 456-os is érdekelne. |
nanupapa | 1339 | 2006. március 31. 17:06 | Válasz erre: 1338 |
dekorboltban átlátszót... De színe válogatja.. nekem a sötétzöldön nem látszik. Turtle Wax polírcuccal meg simán eltûnik. De szerintem hozzá tartozik a motor használatához. |
wurci | 1338 | 2006. március 31. 16:51 |
Kérdezni elfelejtettem :) Van valakinek vagy hallottatok már ilyen védõfóliáról amit a tankra kell feltenni hogy védje a fényezést? A mosóban mondta a srác hogy látszik ahogy a nadrágom dörzsölõdik a tankhoz, és hogy ez késõbb elcsunyulhat, úgyhogy rakjak rá ilyen védõfóliát. Csak nem tudom milyet érdemes, meg hol lehet venni stb.... köszi |
wurci | 1337 | 2006. március 31. 16:13 | Válasz erre: 1302 |
Sziasztok! Végül is a fullgasnal kötöttem ki ezres szervízre, és nagyon kellemesen csalódtam, mármint figyelembe véve a márkaszervízekrõl keringõ rossz híreket. 16ból kijött az egész szervíz, nagyon korrektek voltak mind a szerelõk és az eladók is. Üvegfalon keresztül még leselkedni is lehet hogy mit csinálnak, így a nagyon bizalmatlanok végig nézhetik az egész procedúrát és személyesen gyõzõdhetnek meg róla hogy mindent valóban megnéznek és kicserélnek. Melegen ajánlom õket mindenkinek, és biztos hogy legközelebb is oda fogom vinni a motort. Bocsi a reklámért, gondoltam hátha segít valamit a véleményem azokon akik szervíz elõtt állnak. |
Macko | 1336 | 2006. március 31. 13:33 | Válasz erre: 1334 |
Az ülés alá rakd, mert 1. ott van hely 2. ott az akku, tehát könnyen megoldod a folyamatos töltést 3. tudsz csinálni két kulturált kivezetést a csatlakozóknak oldalt, ahova csak be kell dugni a madzagokat Persze ezt csak úgy elképzelem, én nem építettem be... |
hornoti | 1334 | 2006. március 31. 12:53 | Válasz erre: 1333 |
Zsifi, 1, mi van a headszettemmel ? 2, mondj egy tippet, hogy az intercom-ot hova tudom beépíteni a Stromon ( úgy látom nem vízálló ) hívtalak, de sikertelenül |
pandamaci | 1332 | 2006. március 31. 10:53 |
Ha nagyon foglalkoztat a leállás , vedd le az akku sarut 1-2 percre, attól felejt. De lehet soha többet nem csinálja.
|
enemy8 | 1331 | 2006. március 31. 10:19 |
Molnarattis!!!! Nekem is elõfordult már egyszer. Dombról mentem lefelé gáz nélkül, 3.-ban! Egyszercsak kigyulladt a piros!!! Leállítottam, vártam 1-2 percet aztán el is múlt ez a tünet! Nem tudom mitõl lehetett. Szerintem nekem a lejtõnek is köze volt hozzá, mert elég meredek a pannonhalmi krosszpálya bejárata!!! Aztán lehet hogy semmi köze nem volt hozzá, de hálistennek többször nem csinálta! Hétvégén jó idõ lesz!!! |
nanupapa | 1330 | 2006. március 31. 10:03 |
Gyújtástérkép meg hasonlók..a legprimitívebb belekontárkodása a motorba. Ész nem kell hozzá, csak drága cucc.. Tökös gyerek vezérmûtengelyt, hajtókarokat és dugattyút cserél. A többi maximum kurva drága úri mulatság....ez a laptoposdi jó móka, de a jópárszát óra amit a mérnökök beleöltek abba, hogy a gyári rendszerrel a legjobb emissziót és teljesítményt nyújtsa a gép.. ebbe meg belekontárkodik a szomszéd Józsi + 2 Le ért valahol.. A köbcenti nem hazudik.. :) |
Galad | 1329 | 2006. március 31. 09:46 | Válasz erre: 1326 |
A folytást azért én másnak nevezném ebben az esetben!! Ugyanis a DL motorja csak annyira folytott amennyit a katalizátor és a hozzá illesztett gyujtástérkép levesz a teljesítménybõl. Külsõleg tényleg olyan a blokk mint az SV -é, de más a primer hajtás, és a vezérmûtengely. Ehhez hangolták az elektronikát. Így tudja alacsonyabb fordulaton a nyomatékot leadni. Tekintettel arra, hogy a két gépet más és más stílusú motorozásra tervezték. Persze bele lehet piszkálni mindegyikbe, de legjobb tunning a köbcenti növelés. Mert ugye a fizika és a matek nem hazudik. :-))
|
molnarattis | 1328 | 2006. március 31. 09:32 |
Sziasztok ! Tegnap elõvettem a vasat, és kerültem vele egyet. De történt valami ! Egy fõútra kikanyarottam amikor láttam, hogy kb 150 m-re pirosat mutat a lámpa, ezért úgy gondoltam, hogy nem húúúúúzom meg, mint normális Gixeres csávók, hanem szépen lassan megközelítem. Ahogy 1-es bõl 2-be váltok láss csodát leált a motor alattam !!!!! Félrehúzódtam és újraindítottam, majd továbmentem. Történt már ilyen veletek? Nem volt hideg a motor, és az alapjárat is jól be van állítva. |
pandamaci | 1327 | 2006. március 31. 09:21 |
tudod: bármit választhatsz:)) mint a munkában: gyorsat, olcsót, jót , de ezekbl csak egyet. Na : ha rátesznek neked 5 Nm-t meg a végére 5 Le-t , ki vagy segítve ?? Ez kb. annyira érzed, minthogy 13 fokos vagy 16 fokos vizet iszol. 1000 ccm 100 le 100 Nm és nem lesz kicsi. /egy darabig:) ? / |
kovee | 1326 | 2006. március 31. 08:34 |
Én azért abból a halom fojtásból kivennék picit, fõleg mivel köztudott, hogy a V-strom motorja egy lefojtott, de ezáltal nyomatékosabbá tett SV motor( szaklapban olvastam!!). Namármost nekem nem a száguldozás a lényeg, hanem ha túrázom full packal(topcase,oldalbõröndök,asszony tanktáska), akkor kényelmesen tudjak alsó-középtartományba nyomulni. Tudom hogy erre a megoldás egy erõsebb motor(nagy Vara vagy strom), de arról meg nem ér le a lábam. Meg szerintem olcsóbb megoldás ugyan arra ha a kisebbik motort veszed meg és alakítod, mint ha a nagyot veszed és azt meg ültetni kellene. De tudom ezek mind személyes sajátosságok. Üdv! |
pandamaci | 1325 | 2006. március 31. 08:19 |
ok ,abban igazad van ,valamit, valamiért. Jobban menjen , benzint visszatermeljen, füst meg zajnormáknak továbbra is megfeleljen , ez gyakorlatban mind egybe nem fog menni. Az is tény, hogy egy utcai motorból jóval többet is ki lehet hozni ha már valaki komolyabb szinten mûveli a motorozást ,és ennek szükségét érzi- kb. elõbbiekbõl egyet választhat a többi rovására :)) .Az elektronika /mérsékelt,ésszel végzett/ átírása ideális esetben nem teszi tönkre a motort,de semmiképpen nem élettartam növelõ hatású. /eltúlzott csiptuningos autó is Q..ra megy, míg bírja / Részemrõl azért egy átlagos gyerek, átlagos utcai motorját úgy hagynám ahogy meggyártották |
Cserpi | 1324 | 2006. március 31. 07:49 |
Jó reggelt mindenkinek! Látom lázba hozott egy-két embert az elektronika átírása. Természetesen nem barkács gányolásról van szó. Aki átírta nekem egyrészt street fighter-kedik (Suzuki), másrészt a Suzukinál szerelõ, amióta Miskolcon megnyílt a szalon, harmadrészt Sv-t hajt, aminek a motorja tök ilyen (Nem gyári azon már sok minden), és negyedszer a miskolci profi quadosok vezetõ szerelõje. A gyári csatlakozón keresztül írta át. Van vmi gépe ehhez. A lényeg, hogy minden fordulatszámhoz értéket tud írni, így egyedi elektronika lesz. Én alsó és közép tartományba írattattam pluszt a hegyi menetek miatt. Nagyon érezhetõ a különbség higgyétek el, bár a fogyasztás is megnõtt kb 1-1,5 literrel. De vmit valamiért.:))) A technikai részletekrõl többet nem tudok. Szumma: Erõsebb, nyomatékosabb a motor, kevesebbet váltok vissza hegyen, a fogyasztás viszont megnõtt, viszont kárpótol az érzés.:))) A sportdobra visszatérve tényleg teljesítmény növekedés érhetõ el, mivel könnyebben "köhög" a motor. Macko a telefonszámom adott, de remélhetõleg megyek/megyünk az egri találkozóra. Ott dumálhatunk ezekrõl a dolgokról. pandamaci: A közúti forgalomba kerülõ motorok azért tisztességesen vissza vannak folytva. A gyár a közúti igényeket nézi. Kompromisszumot kell kötnie, és az átlagos motorosra tervez. A motornak nem igazán árt ez az átírás, mivel nem stiften hajtom, hanem piros elõtt elváltok. De így még addig sem kell huzatni, mivel nem baj, hogy visszaesik a fordulat. Van tartalék alul is. Igazad van a gyári tuning dobokkal kapcsolatban. De az az igazság, hogy azokat végsebességre, és a max fordulatra készítik általában. Csak példaként vegyél egy versenymotort, és két pályát teljesen eltérõ jelleggel. Az egyiken a sebesség, a másikon a kanyarokból kijövett a nyomaték számít. Ugyanaz a motor, kipufogó, mégis másként viselkedik a vas. Ezt a különbséget az elektronikában kell keresni. Üdv mindenkinek! |
Macko | 1323 | 2006. március 30. 16:39 | Válasz erre: 1322 |
Beszkenneltem Neked, csak most nem bírom feltölteni. Ha sikerült, jelzem, vagy ha akarod, átdobom emilben. |
pandamaci | 1322 | 2006. március 30. 16:21 |
macko : ugyanazon fékpadról elõtte utána mindegyik mérési görbéd megvan? És valóban a második görbe mindenhol felette van? enemy 160 tól nem fog szétesni, sõt a kopás sem ekkor a legnagyobb , hanem mikor télen hidegen elindítod, és rövid távon közlekedsz, fõleg ha hidegen pörgeted is. csak 160 nal ezzel nem a legjobb menni, nem arra való az egész felépítése miatt. Annyit húzz neki ahol jól és biztonságosan érzed magad rajta. Különben minden óra pontossága kérdéses. |
Macko | 1321 | 2006. március 30. 15:44 | Válasz erre: 1318 |
Nekem Bódis dob van Stromon. Megmérték elõtte és utána, mind a teljesítmény-, mind a nyomatékgörbe végig a gyári fölött van. Átlagosan 5%-ot javult, érzésre pedig kicsivel talán könnyebben pörög fel.
|
Macko | 1320 | 2006. március 30. 15:41 | Válasz erre: 1319 |
Na az a 205 az valójában szerintem a gyárilag megadott 180. Nekem óra szerint 202-203 körül megy, ekkor mutat a GPS 182-t. Ha óra szerint 160 körül közlekedsz, az véleményem szerint biztosan nem tesz különösebben rosszat a motornak. Biztos jobban kopik, mintha otthon a garázsban áll, de ezért van. |
enemy8 | 1319 | 2006. március 30. 15:38 |
Köszönöm a hozzászólásaitokat! De tényleg csak az érdekelne, hogy motorikusan okozok-e neki kárt ilyen tempóval? Egyszer lemértem a végét, óra szerint 205 körül volt! |
pandamaci | 1318 | 2006. március 30. 15:29 |
hát ilyen sportdoboktól,meg elektonika tudományos átírástól szeintem kis fordulatszámokon romlik a teljesítmény + motorozhatóság . Azaz ha stílusod a max fordulat 3/4 ed-e feletti , akkor állj neki, mert általában ott várható javulás. Ha megnézel egy spec. komoly dobhoz v. rendszerhez adott jelleggörbét, ezt ott se titkolják. Ha meg tudatlanul irogatja valaki az elektronikát , /már ha tudja! / akkor meg nehogy kidugja a motor a nyelvét a végén. / még + 15 fok elõgyújtás pl.találomra középfordulaton / A japán szerinted nem próbálgatta ki mire igy kiadta? Fogyasztás csükkenést se várj ilyentõl- esetleg a dobtól a hang lesz amit máshogy hallasz. |
Macko | 1317 | 2006. március 30. 14:41 | Válasz erre: 1311 |
Baja biztos nem lesz, ha 160 körül mész vele. Persze gondolom, óra szerinti 160-ról van szó, és az valóban úgy 145 körül van - az enyémen. Viszont ennél a tempónál már nagyon érzékeny a legkisebb oldalszélre is, könnyen válik instabillá az eleje. Szerintem ez az, ami miatt 140-150 között érdemes vele max. utazni. De ez csak szubjektív tapasztalat. |
Macko | 1316 | 2006. március 30. 14:38 | Válasz erre: 1314 |
Ez az elektronika dolog engem nagyon érdekel. Mikor tudnánk összefutni és összehasonlítani a két mocit? Szívesen le is gurulok Hozzád! |
kovee | 1315 | 2006. március 30. 11:33 | Válasz erre: 1314 |
Szega Cserpi! Érdekelne, hogy hol és mennyit módosítottak az elektronika jelleggöbéjén. Ha ez nem megy akkor kérlek mond el hogy pontosan hogyan változott a menetteljesítmény -nyomatékgöbe- fogyasztás! üdv! |
Cserpi | 1314 | 2006. március 30. 11:19 | Válasz erre: 1305 |
Sziasztok Motoros tesók! Én még csak a héten regisztráltam, de már lassan 2 éve hajtom a drága Dl 650-t. Igaz sok minden változott rajta már a gyárihoz képest. Gyerekkoromtól krosszozok, és endurozok, de már átpártoltam az aszfaltra. Sok mocit kripóbáltam, de összességében ez bizonyult akkor (2002) a legjobbnak. Hogy csatlakozzak az elõttem szólókhoz az én gépemet is elméletileg ki lehetne próbálni. Sport dob, és az elektronika át lett írva a stílusomhoz. A lényeg, hogy sokkan meglepõdnek amit látnak.:))) Nyomatékban alsó fordulaton sincs hiány. Mivel sokat megyünk a Bükkben, a Mátrában és Szlovákia lejtõin, így nekem az alsó és közép fordulatszám tartomány a lényeg. A kormány nekem (180 cm) pont jó, és állva - sokat megyek így - is könnyen motorozható nekem a Dl. Hogy a másik dologhoz is hozzászóljak pandamacinak igaza van: 160-ra vegyél sportgépet, bár nekem itt még stabil a Strom is. E felett azért a szelet megérzi, és rángatja a motort. 200-nál már érdekesen viselkedik.:))) Nekem is lenne egy kérdésem: Kinek van progresszív rugó az elsõ telóban? Mi a tapasztalata? A bólintás mennyire szünt meg? Balesetmentes utat! |
kovee | 1312 | 2006. március 30. 10:23 | Válasz erre: 1311 |
Hali! Szerintem a 130 az ideális, de 160 sem káros neki hosszútávon. Legalább kiég a kox belõle! :-)) A fogyasztás szempontjából viszont a 110-120 a legjobb. Igaz 90-nél mégjobb, de az már forgalomkorlátozás! Üdv! |
enemy8 | 1311 | 2006. március 30. 10:18 |
Sziasztok! Nos végre itt van már a jó idõ :) ! Nekem is V-strom-om van 650-es. Szerintetek mennyi az az utazó sebesség ami nem árt neki? Én úgy 130-160 km/h között szoktam használni! Ez nem tesz rosszat neki szerintetek? Elõre is köszönöm a hozzászólásokat! Széles utat mindenkinek, és gyönyörû napsütéses idõt!!!! |
Macko | 1310 | 2006. március 30. 06:33 | Válasz erre: 1305 |
Egyébként az, hogy "A kormány nekem lehetne kissé magasabb és széleseb" nagyon könnyen megoldható. Nagy Dani kollégám az Autótesztnél 176 centi magas, neki sem tetszett a kormány szöge. Bontóban vett egy Africa Twin kormányt, azzal nagyságrendekkel jobb lett. Még nekem is kényelmesebb, pedig én 190 vagyok. Kicsit közelebb és magasabban van, meg jobban állnak a markolatok. Aki szembesül hasonló problémával, javaslom! |
apach | 1308 | 2006. március 29. 23:00 | Válasz erre: 1307 |
én nem adom oda az enyémet, csak kulcs nélkül. :-))
|
Macko | 1307 | 2006. március 29. 20:45 | Válasz erre: 1305 |
Majd egyszer odaadom a sajátom. Az már messze nem bejáratós, akkor talán visszavonod a fürgeség hiányolását. Meg a hangja sem a széria singer-replika... |
Szabadsag-Vandora | 1305 | 2006. március 29. 20:36 |
Kedves Viharlovagok! Be kell vallamon,hogy most megemelem a bukósisakomat elõttetek egy picit! Nos,miért is? Ma volt alkalmam Gumikacsa vasalójával menni egy kört és ez volt,a nap,ami megváltoztatta az életemet…. Ja,ez nem tv-reklám?Nem,hanem az élet délután Pesten.Szóval hõsünk motorját kipróbáltam és nagyon tetszett.Könnyebb,mint a bajor behemót,igaz a fürgesége is szerényebb,de jól irányítható.A kormány nekem lehetne kissé magasabb és szélesebb,de jól állt.A motorblokk jól húz és még férfiasan vibrál jelezve,hogy nem holni utcai talicskát tol az ember. A kapcsolókhoz szokni kellett,de pár dudálás a kanyar elõtt azt jelezte,hogy jövök.Nyugi,sikerült befordulni is,nem csak hangoskodni. A fékek jól fognak,különösen a hátsó,még vizes úton is.Az elsõ teleszkóp kissé puha,de biztos lehet rajta feszíteni. Ha még egyszer születnék talán ezt a tipust választanám… De,maradok az,aki vagyok és ezután is hûséges a kacsacsõrühöz. További kellemes motorozást minenkinek. SZV |
pandamaci | 1304 | 2006. március 29. 08:05 |
talán sárban, erdõben próbáld, ott talán belemegy 6,5 is :))) |
Macko | 1303 | 2006. március 28. 22:12 |
A szombat reggeli után most tankoltam elõször. Kíváncsiságból számoltam egy fogyasztást. 5,6 lett, ami erõsen meglepett, hisz a 338 km-bõl úgy 120-at az Euroringen tettem meg, és abból vagy 80 biztos nem kis gázon volt. Azt hittem, lényegesen több lesz. |
Macko | 1302 | 2006. március 28. 14:05 | Válasz erre: 1300 |
Szerintem ez nem lehet szempont. Ott veszek meg valamit, ahol abban a pillanatban a legjobb ajánlatot adják. Az lehet Sátoraljaújhely is, simán leutazok kétszer egy autóért vagy egy motorért, ha a végén nyerek rajta. A szervíz meg attól függ, melyik van legközelebb hozzám és hol korrekt a munka. |
wurci | 1301 | 2006. március 28. 12:17 | Válasz erre: 1300 |
OK, tehát akkor az a javaslat hogy ha lehet akkor oda vigyem szervízre is ahol vettem. Egyébként azért vettem náluk, mert volt egy jó karácsonyi akciójuk, ahol jóval a többi kereskedõ alá mentek, és még a régi motoromat is beszámították.
|
pandamaci | 1300 | 2006. március 28. 10:45 |
wurci kiutálnak,ha nem is mondják,legalább az elején, fõleg ha valamit még reklamálsz is. Ha már ötödik szervizre azután is oda viszed folyamatosan, akkor már nem.A pénz nekik is pénz. Miért nem oda viszed ahol vetted? Vagy miért ott vetted? akkor jók voltak, megbíztál bennük ,szervizre meg nem ? A legrosszabb, ha a jó fizetõs kötelezõ szervizekre egyik helyre viszed , amikor meg garanciális gond van azzal meg máshova mész, össze-vissza.Bár hivatalosan bárhol ellátják,ahol kint a cégér. |
wurci | 1299 | 2006. március 28. 09:13 | Válasz erre: 1297 |
Atus, a black motorsnál vettem, csak õk egy kicsit messzebb vannak, és nem akarok oda kimenni. Számít egyébként valamit hogy hol vettem a motort? Mármint csak nem fognak kiutálni a full gastól, csak azért mert black motorsos rendszámom van. Legalábbis remélem. Köszi mindenkinek a doboztanácsokat, látom azért a kappa vagy givi felé húztok rendesen. Hát jó! |
Macko | 1298 | 2006. március 27. 23:53 | Válasz erre: 1295 |
Nekem Kappa van, az nagyon jó. Esett már rá a motor mindkét oldalára, még úgy is, hogy fent volt az oldalkuffer. Akadtam bele a topcase-zel sorompóba (elhajlítottam), annak is alig van nyoma. Ráadásul azt Zsifinél jó áron meg is tudod venni. |
Atti | 1296 | 2006. március 27. 19:33 |
Wurci! A Hollóst én sem ajánlom, nagyon keserû tapasztalataim voltak velük, át akartak verni rendesen. A dobozokat illetõen pedig inkább Givi vagy Kappa. Üdv.! |
wurci | 1295 | 2006. március 27. 16:57 |
Mégegy kérdés ha már ilyen gyorsan válaszoltatok: Nonfango dobozzal van valakinek tapasztalata? Egy kicsit olcsóbbnak tûnik mint a Givi vagy a Kappa, de a websitejuk úgy néz ki mintha õk is komolyan gondolnák ezt a dolgot. |
wurci | 1294 | 2006. március 27. 14:37 | Válasz erre: 1293 |
Akkor asszem a full-gashoz viszem, úgyis õk vannak a legközelebb. Felhívtam õket, azt mondták olajtól függõen 18-20 körül lesz, egy óráig tart, meg lehet várni, a nézelõdésre konkrétan nem kérdeztem rá. Majd meglátjuk! Köszi mégegyszer mindenkinek! |
Macko | 1293 | 2006. március 27. 12:22 | Válasz erre: 1292 |
Nekem meg pl. Hollósék a 12 ezresnél "elfelejtették" kicserélni a légszûrõt. Kifizettem, majd 400 km múlva levettük a tankot, és kiráztam a betétbõl kb. 12 darazsat meg egy lapát port... Sajna nem tettem el a számlát, úgyhogy nem is reklamáltam. |
Gumikacsa | 1292 | 2006. március 27. 11:36 |
Én a Hollóst nagyon merem ajánlani, õk is rendesek, a motor nézhetõ, csütörtökön megyek...
|