Dzundzo | 1491 | 2006. április 22. 21:07 |
Üdv mindenkinek régi és új ismerösöknek! Szerencsésen megérkeztem, remélem mindenki épségben hazaért.Datynak és segitõinek köszönet a szervezésért,lebonyolitásért jó volt ennyi DL-t egy helyen látni .Külön köszönet a kitûzökért Tomotának és Vadarédonak További szép estét,remélem holnap is talizunk a Pépépe gurulásán |
Tomota | 1490 | 2006. április 22. 20:41 | Válasz erre: 1489 |
Én is remélem,hogy MINDENKI szerencsésen hazaért. :-))) Részemrõl igen kellemesen éreztem magam és én is igen örültem, hogy az "új és régi " ismerõsöket viszont láthattam, válthattunk néhány szót. Köszi Daty a szervezést és a kellemes napot. Ja és öröm volt ennyi DL-t együtt látni ......a kapott ötletekrõl nem is beszélve..... (-;}> |
Daty | 1489 | 2006. április 22. 20:31 |
Szeretném megköszönni mindenkinek, hogy eljött, és jelenlétével emelte a találkozó színvonalát! Köszönöm a segítõknek a tökéletes munkát! Köszönöm, hogy eljöttetek, nagyon sok szimpatikus embert ismertem meg általatok! Köszönöm azoknak is, akik nem DL-lel jöttek, és mégis örültek társaságunknak! És végül köszönöm a gratulációkat!:-) ui: remélem mindenki épségben hazaért! És végül Uraim / Hölgyeim, lehet szervezni a következõ találkozót, én ott leszek!!!:-) Mackó, király voltál!:-) |
binlaci | 1488 | 2006. április 22. 18:30 |
http://www.vatera.hu/listings/index.php?us=Bethor Megfogadtam, hogy nem segítek ingyen senkinek, nem is értem, hogy miért védik a gátakat önkétesen mindennemû haszon nélkül, mint ahogy állítják. Az a minimum, hogy megfizessék a munkát, legfõképen akkor amikor élethalálról van szó. És tessék itt vagyok, semmi érdekem nem fûzõdik hozzá és beollózok nektek teljesen ingyen egy helyet, ahol a piaci árnál lényegesen olcsóbban juthattok hozzá OLAJHOZ: )))))))) |
pandamaci | 1487 | 2006. április 22. 09:34 |
peti a szervizben is igy kellene hozzáállni a dolgokhoz,mint te otthon.Ha már valaki odaviszi,kapjon is valamit a pénzéért. /-vagy csak az a biztos, amit az ember maga csinál?:(/ Az olaj különben milyen amit beletettek? Soha nem hallottam ilyenrõl. |
Macko | 1486 | 2006. április 21. 23:18 | Válasz erre: 1484 |
Azóta mentem jó 350 km-t. Szóval, nem tökéletes ez még. Továbbra is kopog valami, ha nagyobb úthibán megyek át, lehet hogy ez már tényleg csak a teló, lehet hogy még mindig a csapágy. Nekem középsztenderem sajna nincs, így az elsõ kereket nem tudom a levegõbe juttatni, hogy ellenõrizzem. Annyi tény, hogy a kisebb hibáknál már nem zajong, míg régen szinte minden útegyenetlenségen koppant. Pl. nem tudom, hogy a csapágy zsírzottságát ellenõrizték-e, vagy csak meg lett húzva. |
nanupapa | 1485 | 2006. április 21. 22:34 | Válasz erre: 1484 |
még a végén vannak tökösek is...:)) Mióta használnak kúpgörgõ helyett sima kosarast...???????????? és még ezt emlegetik endúrónak... |
peti74 | 1484 | 2006. április 21. 21:57 | Válasz erre: 1482 |
Az elsõ szervíz egy olajcserében (2,7 l igol propuls 15w50) és egy genuine parts feliratú olajszûrõ cseréjében nyilvánult meg. Átnézés maximum a vállam felett volt:) Szerencsére 25ezer sem volt. Ha lesz egy unalmas fél napom, akkor majd szépen végignézem egy nyomatékkulccsal az összes lényeges csavarkötést, amihez hozzáférek. Nem hiszem, hogy nálam lelkiismeretesebben megcsinálná bárki. Én úgy vagyok vele, hogy vettem egy motort a pénzemért, de a mai magyar lelkisimeretlen és izzadságszagú, mindentfelszámlázós szervízszolgáltatásból nem kérek. Állítom, hogy a letöltött 400 oldalas angol nyelvû repair manual alapján szinte bámit meg tudok csinálni, ha kell. Óránként 6ezerért meg fõleg. Amúgy sem szeretem, ha bárki hozzápiszkál a motoromhoz, csak azért mert van egy embléma a munkaköpenyén. Amúgy a kormánycsapágyat szétkaptuk, alul-felül bezsíroztuk - bár volt benne valamennyi - meghúztuk szorosabbra az állítócsavart, aztán összeraktuk. Szerintem most épp hogy nem lett szoros. A motort elejét megemelve, a két végállás között könnyedén mozgatgató a kormány, de szinte bármelyik állásban megállítható úgy hogy nem mozdul tovább a saját súlyától. A service manual alapján dolgoztunk, a csavarokat megfelelõ nyomatékra húztuk. Egy dolgot lõttünk be érzésre, magát a csapágyfeszességet. Érdekességképpen Itt a manual úgy számszerûsiti a dolgot, hogy a mûvelet végén a feszesség akkor jó, ha a kormányvégre akasztott és a kormányra merõlegesen tartott - tehát érintõ irányú - rugós erõmérõvel (tisztára, mint az általános iskolai fizkaórán) a kormány 200-500 g erõvel mozdítható. Utólag azért kimértem ezt az értéket egy hosszú rugó, egy tolómérõ, egy konyhai mérleg és néhány kisebb súly segytségével. Az én kormányom középállásból 850 g erõhatásra mozdul meg, tehát feszesebb, mint a gyári elõírás. Most így marad, hétvégén motorozunk 4-500 km-t, aztán megmérem újra a rugóval. Ha 500g alá megy, akkor jó, ha nem akkor kicsit lazítok rajta. A végeredmény ugyanaz lett, mint Mackónál. Az a bizonyos bosszantó kopogás teljesen megszûnt, csak a givi plexi zörög amikor átmegyek egy fekvõ rendõrön :) Össze sem hasonlítható az elõzõvel. Kis sebességnél nem venni észre hogy szoros lenne a kormány, de olyan 70-80 felett a motor egyenesfutása mintha javult volna. (lehet, hogy az utánfutást kismértékben megváltozott ? Hmm ?) Csináltam célszerszámot a körmös anyákhoz, amivel meg lehet húzni a csapágyat, ha valaki van olyan elvetemült, mint én, szívesen odaadom. Azt a 80 Nm-et simán átviszi. Azok a körmös anyák mellesleg aluminiumból vannak, úgyhogy nem illik ám dornival hozzányúlni. Meglepõ volt, hogy a kormánycsapágy egy ferdehatásvonalú, axiális kosaras GOLYÓScsapágy, én kúpgörgõket vártam. Ja, és most már elismerem, tényleg nem a féktárcsa zörög. Üdv, Peti74 |
nanupapa | 1483 | 2006. április 21. 19:38 | Válasz erre: 1482 |
"Különben akinek motorja van, és menni tud vele, saját maga is átnézheti néha,aztán ha nem találja meg a hibát,akkor is ráér itt kérdezni. " Ne legyél má ilyen panda. :) " se kedvem se idõm se semmim nincs hozzá".... |
pandamaci | 1482 | 2006. április 21. 12:22 |
peti az elsõ szerviz 1000 km nél ugye megvolt, és lekiismeretesen átnézték a motort ? -vagy csak egy laza olajcsere 25ezerért és mehetsz ? Aki szervizelte, kérdezd meg, szerinte hogyis van ez??? Különben akinek motorja van, és menni tud vele, saját maga is átnézheti néha,aztán ha nem találja meg a hibát,akkor is ráér itt kérdezni. /lásd :korábbi kérdések hogy kopog a dl eleje... és szerviz válasza, hogy ez ilyen... |
peti74 | 1481 | 2006. április 21. 10:41 |
Sziasztok ! Tegnap megvettem Zsifitõl a Hepko középsztendert. Kb. 20 perc alatt tényleg felszerelhetõ. Nagyon eltalált szerkezet, tényleg csak lábbal kell mûködtetni, a 95 kg-os testsúlyom bõven elegendõ a motor középsztenderre rakásához, kézi erõ nélkül. A motor orrnehéz, tehát láncot fújni is lehet így. És ha a 95 km súlyomat a hátsó ülésre helyeztem, a motor akkor is az elsõ keréken maradt, ergo szerintem full csomagokkal is könnyen sztenderre rakható majd. Mellesleg középsztenderen lényegesen nagyobbnak tûnik a motor, mint oldalsztenderen, talán még jobban is néz ki tõle :) Viszont, ha már középsztenderen van, krokodillal aláemeltem a bukócsõnek annyira, hogy átbillenjen a hátsó kerékre és ne hintázzon. Két elsõ teló vége megragad, és lássatok csodát, a teljes elsõ futómû billeg, vagyis a motorom kormánycsapágya laza. Nem nagyon, de azért a tengelynél érzésre 3-4 mm játéka lehet, kézzel elõre-hátra mozgatva érezhetõ és határozott kottyanása van. Ez beszarás. A motorban most van 2100 km. Ma meghúzom a kormánycsapágyat, természetesen olyan ember segítségével, akinek ebben komoly gyakorlata van (és mellesleg nem érdekelt abban, hogy a csapágy minnél elõbb kifingjon, ezéer nem fogja túlhúzni). Legalább megtanulom ezt is. Mackónak megjavult, majd írok, hogy nekem miként változik a mutatványtól a sok vitát kiváltott "zörgés". Üdv, Peti74 |
peti74 | 1480 | 2006. április 21. 10:24 | Válasz erre: 1479 |
Hi. Itt baloldalt : "Túrák" menüpont, azon belül "Elsõ DL talákozó", azt olvasd végig, az alján a hozzászóláokat is. Ott írja to-ga (2006-04-14 23:29:12) Találkozási pontok a következõk: Budaõrs Agip Pest felé 8.50-9.00 M3 kivezetõ Shell 9.45-10.00 M3 Füzesabony lehajtó kb. 11.00 Eger Tesco 11.30. Üdv, Peti74 |
BiaStrom | 1479 | 2006. április 21. 09:54 |
Tisztelt Úrak! Mivel az Index döglõdik karbantartás miatt, itt kérdezem meg, hogy holnap hánykor lesz a találka az M1-M7 Agip kútnál? |
ripper22 | 1478 | 2006. április 20. 23:19 |
Tiszti hallgató vagyok.. és húsvét hétfõn mentünk le és most csütörtök jöttünk vissza. de még mindig lent van 300 katona.. és a tisza rettentõen magas,, komolyan.. nehéz tv-bõl. ezt kivenni.. de nagyon sokan dolgoznak lent 12 órás váltásba.. nappal -- éjjel.. és esõbe.. |
Macko | 1477 | 2006. április 20. 22:59 | Válasz erre: 1476 |
Gratulálok Nektek. Mármint hogy lementetek Szegedre gátat rakni. Olyan jó ilyet olvasni meg hallani. Õszinte elismerésem!
|
ripper22 | 1476 | 2006. április 20. 22:44 |
hali., .most jöttünk meg a Tiszáról.. Szegedrõl.. pakoltuk a gátat.. na.. higgyetek binLacinak.. Én láttam a motorját.. és ahhoz képest hogy tényleg annyit ment. nagyon szép a gépe... és egybe van.. lehet neki hinni.. |
Oldi | 1474 | 2006. április 20. 20:44 | Válasz erre: 1473 |
Ja, itt van elõttem még a D forgalmi, - 45 kW / 6000ford. Igen, ca. ennyit le is lehet tenni minden szituban az aszfaltra... Most már más a szitu: ha meghúzom, csak riszálja a seggét, mint egy rosszlány..:-) Ha meg elfogy a benyám (tavalyelõtt állandóan ez volt a bajom) akkor jobb a simo :-) |
Hadvezér | 1473 | 2006. április 20. 16:03 | Válasz erre: 1463 |
Láttam a leírását!Tényleg annyi volt,az enyém meg 20 kW ,de nem leírás,hanem forgalmi szerint... Oldinak tökmindegy,hogy mivel megy,ha kerülgetni akarja a sort,egy simsonnal is megteszi!(Kivéve persze,ha elfogy a benya...) |
binlaci | 1471 | 2006. április 20. 13:30 | Válasz erre: 1469 |
Szlovákoknál nem kell matrica, sem a csehetnél. A szlovák rendõr viszont próbálkozik a magyar motorossal, fõleg rajkánál, a határátlépésnél, mert tudja hogy magyarban kell matrica és azt is tudja, hogy a magyar motoros nem tudja, hogy szlovákiában nem kell matrica a motorra. Az osztrákoknál meg kell matrica, de tök olcsó egyszer kétszer lehet menni matrica nélkül, mert nem veszélyes az ellenõrzés, de ha elkapják akkor kivégzés a minimum. És az is fontos hogy RAGASSZÁTOK FEL, mert ha nincs felragasztva akkor olyan mindha nem is lenne. És lehet olyan matricát is kapni, ami elõl ragad és lehet olyat is ami hátúl ragad. Na ezt hívják NYUGATEURÓPÁNAK. Szopós kommunista magyar autópályakezelõ meg nem csinált motormatricát, ugyan annyiba kerül mint az autóra, igaz felragasztani sem kell, mert rendszámregisztrálós. Ezt hívják OROSZ TAJGÁNAK!!!!!!!!
|
binlaci | 1469 | 2006. április 20. 13:16 | Válasz erre: 1466 |
Szeretném közkincsé tenni a tapasztalatom, használjátok egészséggel. Nyugodtan használjátok az autópályát matrica nélkül, mert a kamerák csak elölrõl vesznek. Egyre kell csak vigyázni, hogy parkolóba NEM szabad beállni. Ja és ha egy olyan kocsi halad az úton amelyen kamere van szerelve, azt nem tanácsos megelõzni, jobb ha megállunk. Tolatni úgysem fog. Na ebbe kössetek bele, könnyû lesz)))))))))
|
Macko | 1466 | 2006. április 19. 22:19 | Válasz erre: 1459 |
Nekem tavaly volt. Szezon elején megvettem, hogy majd soxor leszaladunk pancsizni a Velencei tóhoz, meg túrák, stb. Nem számoltam ki év végén, de 10-et biztosan buktam rajta. Idén nem is vettem, majd dobálom az SMS-eket.
|
Ispan | 1465 | 2006. április 19. 21:39 | Válasz erre: 1459 |
Egész Magyarországon ember nincsen Rajtad kívül
|
nanupapa | 1464 | 2006. április 19. 20:53 | Válasz erre: 1463 |
Pedig akkor is abból állt neked a túra, hogy menet körben kerülgettek a menetoszlopot.. |
nanupapa | 1463 | 2006. április 19. 20:52 | Válasz erre: 1462 |
Te még mindig mindenhol azt kamillázod Oldi, hogy az XV 61 lóerõs volt???????? |
Oldi | 1462 | 2006. április 19. 20:41 | Válasz erre: 1447 |
Hi! Annak idején az AKMT-vel nekem az 1100-es XV is 4 alatt ivott...:-) (Máskor meg éppen hogy kijöttem a 7-bõl.:-)) |
nanupapa | 1461 | 2006. április 19. 20:36 |
Ezzel azt akarom mondani, hogy mindegy milyen képet teszel fel .)) |
nanupapa | 1460 | 2006. április 19. 20:36 | Válasz erre: 1458 |
2 dolog lehet laci. Vagy nagyon "idehamuzzál" effekt jön vagy aszongyák, hogy itt csak kis strombolók vannak..:))) |
binlaci | 1459 | 2006. április 19. 20:33 | Válasz erre: 1454 |
Egész magyarországon van-e olyan ember akinek a motorján éves autópálya matrica van? Rajtam kívûl persze!
|
binlaci | 1458 | 2006. április 19. 20:27 | Válasz erre: 1454 |
21 liter megy a tankba, de nem porszáraz amikor tankolok. 19-20literrel megteszek 300km-t Két liter lehet a nagyonfinom és a nagyon sportos vezetés közt. A két végléeten folyamatosan nem motorozik senki. Így reálisan 1 literrõl beszélünl. 1 liter pluszfogyasztás az 1 km-megtételekor 2,7Ft. Lánckopás 1 km -alatt 1.8 Ft gumikopás kilóméteremként 3.10Ft 6 literes fogyasztás 1 km-re 16.80Ft minõségi olaj és szûrõ: 1 km-re 2.30 Ft légszûrõ 1 km-re 0.60Ft értékvesztés 10000km/év/5év 20Ft/km biztosítás szervíz 5Ft/km Most nem jut egyéb az eszembe, de ha arányosítom akkor ez a legszûkebb aránypár: 2.7:52,6 Ez testvérek között makszimum 5 % és akkor úgy húzod neki ahogy akarod. Egyéb iránt azon gondolkodtam, hogy milyen képet rakjak fel a bemutatkozásom lapjára. Szerintem a kilóméterórát fogom lefotózni. |
Ispan | 1456 | 2006. április 19. 19:54 |
Eger felé félúton mindenki a telóját fogja hallgatni Az enyém is jobb lett |
Macko | 1455 | 2006. április 19. 19:50 |
Na akkor itt a megoldás az elsõ futómû kopogására (legalábbis nálam). Elmnentem ma a Full-Gas-hoz. Azzal kezdték, hogy az elsõ telókban a teflongyûrûk, ezzel együtt kell élni, stb. Aztán próbakör, mondta a srác, hogy ez valóban csapágy lesz. Meghúzták, azóta gyakorlatilag semmi hangja. Igyekeztem belemenni minden kátyúba. Gyakorlatilag semmi hangja, néha lehet némi kis zajt hallani, de arról szinte azt sem tudom megállapítani, teleszkóp vagy zörög valami az elsõ idom mûanyagjaiban. Össze sem lehet hasonlítani az eddigivel. |
pandamaci | 1454 | 2006. április 19. 17:37 |
hát azért nem mindenkinek mindegy, mennyit eszik: ha a 94 ezer km-t 7,5 ös átlagfogyasztás helyett 5,5 össel teszed meg, kb 1900 liter benzined / 470 ezer Ft megmarad:)) különben futárkodsz ? És mennyivel? mert ugyi 170 nél nem 5 öt eszik:)) |
binlaci | 1453 | 2006. április 19. 17:25 | Válasz erre: 1434 |
pont hétvégén nem megyek, örülõk néha, ha leszállhatok róla.
|
binlaci | 1452 | 2006. április 19. 17:21 |
Mint említettem volt én vagyok a magyar király, ha a futásteljesítményt mérjük. A fogyasztás témához csak annyit, hogy motoron átlagfogyasztást és ebbõl mért üzemanyagköltséget számolni értelmetlen. Ezt azért merem állítani, mert a teljes költség, ha kilóméterre leosztjuk, az olyan magas, hogy a benne foglalt üzemanyag és fõleg a lehetséges 1-2literes fogyasztásváltozás pluszköltsége keveset számít. ÉS AKI ÉRTI AZ ELÕZÕEKEK, AZ MEHET EGY KÖRT A MOCIMMAL.
|
nanupapa | 1451 | 2006. április 19. 13:02 | Válasz erre: 1450 |
Értem. Én máshogy képzelem el azt, hogy motort tartok. Úgy néz ki keveseket érdekel a saját motorjuk a rajta ülésen kívül. |
Gumikacsa | 1450 | 2006. április 19. 12:01 |
Nanu, ez igaz h, otthon is meglehetne csinálni, de se kedvem se idõm se semmim nincs hozzá... JA igen és még pecsétem se!
|
Ispan | 1449 | 2006. április 19. 11:59 |
GUMIKACSA! NEKEM A PARDI CÉG IS SZIMPATIKUS VOLT DE A SZERVÍZT NEM ISMEREM
|
Ispan | 1448 | 2006. április 19. 11:56 |
KÉT ÁLLÁSOS SZERELÕ HELYSÉG.A SZALON FELÉ EGY HATALMAS ÜVEG FAL MINDENT LÁTHATSZ. NAGYON SZERETEM HA EGY MÜHELY TISZTA RENDEZETT.EZ FELTÉTELEZI AZT IS HOGY A MUNKA IS PRECÍZ PONTOS |
Ispan | 1447 | 2006. április 19. 11:53 |
ODAFELÉ NAGYRÉSSZT AUTÓPÁLYA VOLT 100-120 UTAZÓ A HEGYEK KÖZÖTT,MÁR KANYARGÓSABB 70-80 .VISSZAFELÉ EGY 22 KM SZAKASZ 160-195 ENNYI VOLT A MAXIMUM. UTÁNA VÉGIG ESÕBEN 80-120 KÖZÖTT VALÓBAN NEM A GYORSASÁGRÓL SZÓLT A DOLOG DE BIZTONSÁGOSAN HAZAÉRT MINDENKI |
nanupapa | 1445 | 2006. április 19. 11:37 | Válasz erre: 1443 |
de mennyivel, mennyi volt az átlagsebesség. Én is tudok 4 körülit produkálni, de az nem örömmotorozás hanem unalmas tötymörgés. |
Ispan | 1444 | 2006. április 19. 11:35 |
JA ÉS A LEGFONTOSABB MIKOR RÁÜLTEM ÉS KIPRÓBÁLTAM ÉSZREVEHETÕEN SOKKAL JOBB VOLT |
Ispan | 1443 | 2006. április 19. 11:32 |
AZT GONDOLTAM HOGY EGY KICSIT SZÁMOLJATOK A GYAKORLÁS SOSEM ÁRT 1120KM 42 LITER 3.8 L |
Ispan | 1442 | 2006. április 19. 11:29 |
EGY ÓRÁT DOLGOZOTT A SRÁC.AKI AKARJA ÜVEG MÖGÜL NÉZHETI,HOGY HOGY BÁNNAK A DRÁGÁVAL ÉN FELÍRTAM5 DOLGOT LAZA LÁNC LAZA KUPLUNG FÉNYSZÓRÓ MAGAS LÁBFÉK MAGAS. JA ÉS EMLÍTETTEM A KORMÁNYRÓL JÖVÖ KOPOGÁST /AMIT A MOSTANI TÚRA ALATT EGYSZER SEM HALLOTTAM. Õ IS A FÉKPOFÁKAT EMLÍTETTE |
nanupapa | 1441 | 2006. április 19. 11:24 | Válasz erre: 1439 |
egy olajleereszõ csavar talán nem haladja meg az emberi faj képességeit..
|
nanupapa | 1440 | 2006. április 19. 11:23 | Válasz erre: 1438 |
átlagsebességet is kellene írni a fogyasztáshoz...
|
Ispan | 1439 | 2006. április 19. 11:22 |
NAGY IGAZSÁGOD VAGYON NANUPAPA.ANNAK AKI ÉRT HOZZÁ. DE ÉN A ZONGORAHANGOLÓ FÜLEIMMEL MAX.HALLOM HOGY ZÖRÖG DE HOGY MIÉRT????? |
Ispan | 1438 | 2006. április 19. 11:18 |
EGYÉBKÉNT MEGJÁRTUK PLITVICÉT 1120 KM 42 LITER EZT SZINTE LE SEM MEREM ÍRNI ANNYIRA KEVÉS.MINDENKINEK AZ VOLT A VÉLEMÉNYE HOGY A HORVÁT BENZIN 0.5 -1 LITERREL JOBB FOGYASZTÁST PRODULÁLT KÉT FAJTA 95 BENZINÜK VAN.AZ EGYIK 8 KUNA A MÁSIK OLCSÓBB VALAMIVEL AZ ELSÕ ETAPRA ( MAGYAR BENZIN 4.9 L. VOLT A FOGYASZTÁS |
nanupapa | 1437 | 2006. április 19. 11:10 | Válasz erre: 1435 |
Otthon szervíz.Gyors, olcsó és nem kell gyanakodni.... |
Ispan | 1436 | 2006. április 19. 11:03 |
ÉN TEGNAP VOLTAM A 6000 -EN.A FULL GAS-HOZ VITTEM. NEKEM MÁR AKKOR SZIMPATIKUSAK VOLTAK AMIKOR KIPRÓBÁLHATTAM A MOTORT.EZ AZÓTA SEM VÁLTOZOTT.CASTROL OLAJJAL SZÜRÕ NÉLKÜL 12000 FT. A SZERVIZKÖNYV CSAK MINDEN HARMADIK OLAJCSERÉNÉL ÍRJA A SZÛRÕ CSERÉT.ÕK AKARTÁK VOLNA CSERÉLNI ÉN HIVATKOZTAM A GYÁRI ELÕÍRÁSRA. |
pandamaci | 1434 | 2006. április 17. 21:45 |
hát akkor te majdnem minden hétvégén min. 2000 km-t mész ?? Ha a láncot sprével néha megfujod, 15 ezernél többet kell kibírnia. Amit megtakaritasz, azon kapsz légszûrõt,nem kell mosni.:))) ha a fele igaz,akkor is Q jól birja a dl. |
binlaci | 1433 | 2006. április 17. 19:43 | Válasz erre: 1432 |
bécsben veszem az olajat, mint minden egyebet és nem csak motorhoz, még akkor is, ha drágább, de nem drágább. Ez az 6. garnitúra lánc rajta. A fogaskereket, csak minden másodiknál cserélem.Köszönöm, hogy értékeled a futásteljesítményem, nagyon jól esik, sajnos olyan ismerõsökkel vagyok megáldva, hogy csak pislognak, ha részletezem a motodolgaimat ....A leghosszabb egyfolytában megtett utam Staszburg-Párizs-Straszburg-Gyõr, ezt reggel 8-tól másnap 9 óráig tettem meg, és nézegettem sok mûemléket is közben)))) De tényleg igaz)))) Egyébként télen nem használom csak 15fok felett)))))
|
pandamaci | 1432 | 2006. április 17. 08:43 |
binlaci ez komoly? 3 év se és 94 e km?? és mosod a papirszûrõt?? De nem mondod, hogy az olaj is a teckóból van 5 liter 1200 Ft-ért ?? :)) |
binlaci | 1431 | 2006. április 17. 08:23 |
94000km tettem a DL-1000-es be 2003 06.06.-án vettem. Eddig 2 légszûrût vásároltam hozzá. Az a módszerem, hogy ki szoktam mosni a légszûrõt. Van egy magasnyomásû kocsimosóm, azzal kimosom, megszárítom a napon és azt rakom vissza ami sorban következik. Minden olajcserénél megteszem ezt. Az olyajszûrõt minden 3. olajcserénél cserélem csak ki. Egyébként ezt írja és javasolja a saját kezelési utasítása is. Amit még feltétlen javasolnék a V-stomosoknak, a hátsó lengõvillámál azok a tartócsavarok, azzal a fúrcsa kontraanyával, azt idõnként meg kell ám húzni ám...
|
Hadvezér | 1430 | 2006. április 17. 03:49 | Válasz erre: 1429 |
A Kondorosi úton,az uszodával szemben van egy szûrõbolt,elég jó árai vannak,érdemes megnézni.
|
nagyHoHo | 1429 | 2006. április 16. 21:00 | Válasz erre: 1428 |
Nehogy azt hidd, hogy eredeti alkatrészt szoktam venni. A beszerzési forrás a filtercenter...nagyon korrektek mindenben, az árak is verhetetlenek, de ez nekik nem volt is csak ezt tudják rendelni. Amúgy az olajszûrõ - tényleg japán - 1390,- Honda CBR 600 F hez.
|
nanupapa | 1428 | 2006. április 16. 20:44 | Válasz erre: 1427 |
basszák meg a dumájukat! a yamahás sem japán, kutya tudja ki gyártja....asszem az armafilt is holland papírból dolgozik. A yamahánál akkor patttant el pár ezer idegsejtem, amikor egy Genuine parts-os agyonmatricázott Yamahás túlméretezett (kb.2 x akkor volt, mint a szûrõ) dobozban volt egy levegõszûrõ, mindenféle cikkszám, csomagolás nélkül. A árat akkor találták ki jó zsírosan megszorozva.... A Denso olajszûrõ sem japán mégis horror áron adják(3200.-)., sõt a Yamaha feliratú NGK gyertya sem.....Valaki kurvára örül annak, hogy színes, gyárinak nevezett cuccokat vehet a motorjára, hát én nem. Fõleg ebben a kavalkádban, ahol asse tudni, honnan van a cucc. De a kereskedõk, importõrök élvezik túlárazni a cuccaikat, fõleg , mert a motorozás úri hobbi lett. |
nagyHoHo | 1427 | 2006. április 16. 20:29 | Válasz erre: 1426 |
Nekem van egy beszerzési forrásom, de az utángyártott ott is 7400. Ezek szerint az nem rossz ár. Azt mondták azért ilyen drága mert japán...
|
nanupapa | 1426 | 2006. április 16. 20:17 | Válasz erre: 1425 |
Én az enyémbe egyszer vettem, 7000 körül. Azóta csak papírt teszek bele újat. De az enyém tetején és alján csak egy mûanyag merevítõ van amit le lehet szedni. Tehát könnyû gyártani hozzá. Armafilt-es a papír. De megpróbálhatsz írni az Armafiltnek, hátha gyárt. A Banditnak ilyen buzi fém házas van, megpróbáltuk szétszedni, de szinte lehetetlen barmolás nélkül. Ezért vett egyet a cimborám. Próbálj meg autósboltban a Championnak utána nézni. Általában az autósboltokban ami van katalógus abban benne vannak a motorok is és tudnak rendelni. Én így veszek olajszûrõt a Yamahához...3000 helyett 1670ért. |
nagyHoHo | 1425 | 2006. április 16. 20:07 | Válasz erre: 1424 |
Szia Nanu! Utángyártott levegõszûrõ beszerzési forrásra nincs valami tipped ??? Kösz.
|
nanupapa | 1424 | 2006. április 16. 20:02 | Válasz erre: 1423 |
lásd levegõszûrõ....Genuine Part- 8700ér Bandit 400ba. és még mondja valaki , hogy olcsó a Suzuki. |
Zsifi | 1423 | 2006. április 16. 19:38 | Válasz erre: 1422 |
Én ültem Mackó talicskáján szombaton.. Iszonyatos zajok jöttek ki belõle!!!! Nálam már cseréltek volna MOTORT is!!! De (azon a motoron legalább is) sem fékhiba, sem kormánycsapágy probléma nincs!!!!!!!!! Ez ugyan kissé megnyugtató... DE! A hang az a villaszárakból jön! valószínüleg a benne levõ rugó koppan elég csúnyán. Cseréljenek csak ha kell százat!!! Úgyis drágán adnak mindent....)) |
nanupapa | 1422 | 2006. április 16. 16:46 |
Elmondása szerintnél is lehet bibi... Ha a motor nem tökéletesen egyenesen áll már akkor hoppánincsbenneolaj. Ilyenkor szokták túltölteni... Futómûhöz.. Bazze a józan paraszti eszeteket ha használnátok kedves Daty akkor rájönnétek, hogy mi a bibi. Ha már ennyi Strom mániás van, akkor guruljatok már le egy szervízbe és ugyanmá szedessetek szét egy garanciális motort vagy motorokat... Van má szerelési kézikönyv is. SImán ki lehetett volna már zárni a kormánycsapágyat...nem tökörészni meg elméletet gyártani a szériahibára meg garanciázni...bohóckodni. Itt pöcsöl mindenki és nem tudjátok eldönteni, hogy most a tárcsa vagy a kormánycsapágy. Bazz én fel sem ülnék addig a motoromra amíg ki nem deríteném , hogy mi kotyog. Látom jobb inkább valami látszólag logikus dumával hajtani a motort és egymás légbõlkapott ötleteire bólogatni.....A lényeg a megnyugvás és megkönnyebbülés, hogy ez ilyen...Látszik a kedves kolléga összeszedett néhány általános információt és a számára megfelelõ összefüggésekkel bebizonyította saját magának, hogy ugyan már, semm baj. Hiszen ez egy Strom. A fékrendszer legyen az Tokico, Brembo, Grimeca, Nissin vagy tökmindegy és legyen az bármilyen motoron nem szar egyik sem. Nekem az Yamahámon nem kotyog, nem zörög semmi pedig Brembo. Be is baszna ha zörögne. Szóval nem megnyugodni hanem addig hajtani a dolgot, amig ki nem derül a kotyogás miértje.... |
boxer | 1420 | 2006. április 14. 19:36 | Válasz erre: 1418 |
Az igen. Ennyi olajat még a Bömösöm se eszik, pedig az tehetséges olajfalóként van elkönyvelve. Egy korrekt kidolgozású japán motornál ez nagyon soknak tûnik. Ha garanciális (márpedig az), én biztosan nem hagynám annyiban. Normál, nem csutkagázos, hidegen szét nem hajtós stílusnál ez durvának tûnik. Kb fél órája értem haza egy jó barátommal motormustráról. Mivel õ még tapasztalatlan, ezért engem kért meg, hogy segítsek neki a tipus kiválasztásában. Én pedig a ti kedvenc tipusotokat ajánlottam neki egyértelmûen és valószínû, hogy hétfõn meg is veszi. Miután olvastam ezt az esetet, nyeltem egy nagyot. Ha õ is kifog egy ilyet, ráadásul az én ajánlásomra... |
pandamaci | 1419 | 2006. április 13. 12:28 |
4500 km nél még nem foglalkoznék ekkora olajfogyasztással, gyûrû visszaforgatásért meg végleg nem szedetném szét./ ugyanis a dugattyú meg gyûrûk ennyi km re azért már bejáródtak a jelenlegi állásba, azaz ha szétszedik, valamit cserélni is illik.Ha nem javul a helyzet ,a 2 éves gar. lejárta elõtt is ráér szétszedetni . És minden kimérhetõ , henger dugó átmérõ, gyûrûhézag , szepelszár, szelepvezetõk stb esetleg forditva szerelt dugattyú gyûrû ! / Hajtsa 6 ezerig,/bátrabban / akkor ugyis lesz olajcsere ,esetleg próbáljon motul 5100 -t 10w 40 et.És akkor azért nézze meg ,az olajat tényleg kicserélik e mindet:) rendes olajra . |
Cserpi | 1418 | 2006. április 13. 11:46 | Válasz erre: 1394 |
Castrol Actevot használnak a szervízben. Elmondása szerint 3500 km/litert eszik. 4500km van a motorban. Normálisan használja nem csapat vele. A szervíz szerint a gyûrûk vannak összefordulva, ezért eszi az olajat. Mint mondta nem okoz mûszaki problémát, de rohadt idegesítõ állandóan utána tölteni. Ja, és azért benyóra is jobb lenne költeni mint olajra, mert ugye nem azzal megy. |
Zsifi | 1417 | 2006. április 12. 22:17 | Válasz erre: 1416 |
Nem kavar be!!! Az ami neki kell az nincs ot!! Ha ott lenne már nem piszkálhatna...)) Hornoti! Holnap útjára indítom!!! Bocsi.. |
Macko | 1416 | 2006. április 12. 20:15 | Válasz erre: 1415 |
Ott van Nála a boltban! Siessé, mert eladja ám az összeset!!! |
hornoti | 1415 | 2006. április 12. 19:51 | Válasz erre: 1414 |
Zsifi Mi van a headszettemmel ? Qrva jó lenne már összeraknom a bukókat, csak már egy hónapja nem tudom a headszett hiánya miatt. |
Zsifi | 1414 | 2006. április 12. 17:15 | Válasz erre: 1413 |
Nem kell vele foglalkozni....)) Mókás! Érdekes nekünk Hondásoknak tényleg nem kell vele foglalkozni, pedig úszó féktárcsánk van szinte mindenen. Szóval az egy faszság!!!! amikor azt mondja valaki, hogy kopogó fékkel, futómûvel nem kell foglalkozni!!! Bár lehet hogy igaza van, legfeljebb megdöglesz... üdv Zsiif |
Daty | 1413 | 2006. április 12. 17:00 |
Üdv mindenkinek! Egy kis segítség a "kopogás" miértjéhez: Peti74 nick nevû új fórumos tagunk küldte: "Én is agyaltam rajta, hogy mi a fene kopog az elsõ futómûben, még akkor is, ha csak tolom és belefékezek. Elõszõr hibásan összeszrelt futómûre gondoltam, de végül rájöttem. Egyértelmûen az úszó féktárcsák okozzák a hangot. A féktárcsákat 6 db belül üreges szegecs tartja a helyén, az oldalirányú billegést pedig 6 db hullámos (rugós) alátét hivatott csökkenteni. Ennek ellenére a tárcsáknak van egy icipici játéka, kézzel is lehet õket billegtetni az agyon. Fékezéskor ez a kis játék adja hangot. Ha finoman meglököm az egyik féktárcsát oldairányban, ugyazt a kopogó hangot lehet hallani. Valamiért kicsit emlékeztet egy mûanyagidom kopogására. Ahogy ismerõsöktõl hallotam néhány öregebb ezres dl-en szabályosan zörög a féktárcsa menet közben. A lényeg, hogy az úszó féktárcsák nagy része ilyen, nem kell, nem is érdemes vele foglalkozni." Ezen a kinken is leírják ugyanezt : http://vstrom.info/cgi-bin/moin.cgi/What's_the_clicking_sound_when_I_use_my_front_brakes%3f Minden jót kíván: Daty |
apach | 1412 | 2006. április 11. 22:24 | Válasz erre: 1411 |
holnap itthon dolgozom, max 20 percre leugrok az OTP-be, ha jössz, szívesen látlak, elõtte csörgess meg.
|
Macko | 1411 | 2006. április 11. 22:00 | Válasz erre: 1410 |
Reggel 7-re megyek polcot szerelni a Westendbe, utána felrakatom a nyári gumikat a kocsimra. 3-ra Gyerekekért oviba. Ha a kettõ között lesz idõ rá, ok. Ha nem, csütörtökön! |
apach | 1410 | 2006. április 11. 21:56 | Válasz erre: 1409 |
kipróbálhatod az enyémmel is, itthon vagyok egész nap.
|
Macko | 1409 | 2006. április 11. 21:45 |
Ok, holnap kipróbálom, amit Cserpi írt az 1392-ben. Köszi a tanácsokat, egyszer csak megoldódik a dolog. Ez fõleg azért lenne jó, mert a jelek szerint szériahiba, ami mindenkit zavar. |
Macko | 1407 | 2006. április 11. 21:11 | Válasz erre: 1406 |
Akkor már inkább egy egész BMW-t... De az nem holnap lesz. |
boxer | 1406 | 2006. április 11. 21:01 | Válasz erre: 1404 |
Inkább vegyél bele Bmw-telelever elsõ futómûvet. Már itt sem vagyok. |
Macko | 1405 | 2006. április 11. 21:00 |
Na, ma teszteltem a csattanásokat. Jöhet a fékbõl vagy a csapágyból is, ezt menet közben hang alapján nem tudtam megállapítani. Viszont erõs ráfékezéseknél érzem (vagy érezni vélem) a csapágy enyhe kotyogását. Budaörsön a szétbombázott úton direkt kerestem a lukakat. Egymás után belementem úgy 10 kátyúba. Csattant minegyikben akkorát, mint a p.csa. Viszont ha csak fékkel idegesítem, másfajta hangot ad ki, ámbár az sem szép. Úgyhogy nem jutottam közelebb. |
Macko | 1404 | 2006. április 11. 20:57 | Válasz erre: 1399 |
Akkor veszek a Stromba két Honda márkájú kormánycsapágyat. Akkor jobb lesz?
|
nanupapa | 1403 | 2006. április 11. 19:41 |
Ált. az elfogyaszott üzemanyag mennyiséghez szokták megadni az olajfogyasztást. Azt kõ megnézni, meg nem ferdén nézegetni a motort, mer a fejetekre esik meg úccse áll egyenesen....egyébként meg mást nem ehet..:) |
Ispan | 1401 | 2006. április 11. 17:35 |
Ugye milyen jópofa gyerek ez a Zsifi????? Nem tudja valaki ,h.milyen motorja van?? |
Zsifi | 1399 | 2006. április 11. 17:19 |
Egyébként pedig tök egyszerû megoldás van a kopogásra és minden egyébb bajra: Úgy hívják: HONDA!!!....))))))))))))))))))))))))))))
|
to-ga | 1398 | 2006. április 11. 14:41 |
Én a fékpofára szavazok, az elsõ nagyobb bólintásos fékezésnél is koppan, aztán a következõknél már nem. Az idom járdáról lehajtásnál egész más hangot ad, nem koppan. |
KOVI | 1397 | 2006. április 11. 13:04 | Válasz erre: 1388 |
UDV MINDENKI! NEKEM IS EBBOL A SZERIABOL VAN (2004.OKT.) ES AZ ELEJETOL FOGVA KOPOG. NEKEM A TELESZKOPOT GYANITOTTAK A SZERVIZBEN, AZT MONDTAK,H TELJESEN TERMESZETES. -AMIT KETLEK. AZ-AZ ERDEKES,H HA AZ ELSO DOCI UTAN JON ROGTON EGY KOVETKEZO, AKKOR NEM KOPPANIK. MOST LE VAN SZEDVE EPPEN A FEJIDOM,KIPROBALOM,H ESETLEG NEM AZ -E A LUDAS. AZTAN MAJD 24EZRESNEL EROSZAKOSABB LESZEK A SZERVIZBEN. |
Zsifi | 1396 | 2006. április 11. 11:59 | Válasz erre: 1392 |
Ha nem full szintetikus olajat használ akkor nem fogja enni... Egyébként pedig nem jelent mûszaki problémát az olajfogyasztás.. |
Tomota | 1395 | 2006. április 11. 11:30 | Válasz erre: 1389 |
Nekem is szó szerint azt mondták, mint Hornoti kollegának....nem csapágy, fékpofa....hm? Talán igazuk van.... |
pandamaci | 1394 | 2006. április 11. 09:16 |
cserpi cimborád a motorjában pontosan milyen olajat használ, es pontosan 1000 km re mennyit eszik belõle? És hogy hajtja? Ötletek, ha a szerviz nem tudná amit nem hiszek : szr híg olaj pl autóba való 0w30 5w 30 , vagy egyéb nem bele való bejáratás kihagyása, hidegen üveghangig húzza neki elfúrt motor ami majdnem kizárt,mert akkor másé is ilyen lenne. Ha 6000 re 1-2 dl kell bele, /vezetéstõl függõen / az normális, mert ugye nem villanymotor van bent |
apach | 1393 | 2006. április 11. 08:27 | Válasz erre: 1392 |
szeva! nekem nem eszi, de egy SV-s nekem egyszer azt mondta, hogy cseréljem le az olajmárkát, mert amit a szervízben tesznek bele (asszem castrol) azt lassan eszi. ugyan nemértek hozzá, csak eszembe jutott a felvetésedre. lehet ez az ok? (olaj minõség)? |
Cserpi | 1392 | 2006. április 11. 08:19 | Válasz erre: 1390 |
Told oda a falhoz szembõl, támaszd neki az elsõ kereket, és ne húzd be a féket. Ha így is kopog miközben rugóztatod, biztos, hogy a kormánycsapágy. Egyik Dl-es (2005-ös) cimborámnak a motorja eszi az olajat. Nincs olajfolyás, és a kipufogó sem kormos. Hova lesz az olaj? A szervíz sem tud rá ésszerû magyarázatot. A blokkot meg nem akarja megbontatni, mert a motor megy rendesen, semmi szokatlan nincs vele. Vkinél hasonló észrevétel? |