Hadvezér | 1790 | 2006. június 9. 20:16 | Válasz erre: 1761 |
Minden óra 10 %-ot siet!Különben a gyorshajtásból perek lennének,amit nem vállalnak a gyártók,inkább elõreállítják a mérõt. Volt egy digitális tachográfos teherautóm,ott hajszálpontosan 10 % volt az eltérés,minden sebességtartományban! Pépépe!Huzamosabb ideig Mol Botond olajjal jártam,a kuplung még nem érzi,de fene tudja.... |
Pépépe | 1789 | 2006. június 9. 20:02 | Válasz erre: 1788 |
Azért arra kiváncsi leszek, hogy a kuplung mit fog szólni ahhoz az olajhoz? Rá volt irva: "wet clutch kompatible" ???
|
binlaci | 1788 | 2006. június 9. 18:08 |
Hazaértem és lejárt a 6000km-es szakasz, rutinszerûen nekiállok a nagyszervíznek. Olajcsere. Leengedem az olajat, kicsavarom az olajszûrõt kiöntöm ami bennemaradt, visszacsavarom, jól kicsöpögtetem, oldalsztenderen is és függõlegesen is álljon, nyúlnék a polcra a kasztrol szitetikosért, hát nincsen. Elfelejtettem, hogy elfogyott. Ott állok olaj nélkül. Ez annyira elkeserített, hogy beleöntöttem a minibuszom 2,5TDI olaját. Had szokja)))))
|
binlaci | 1787 | 2006. június 9. 17:58 | Válasz erre: 1786 |
Akkor vedd le a sárvédõt és úgy próbáld ki. Mert tényleg, mintha az erõsítené fel a hangot. Ma próbálgattam egy kicsit, hogy a diagnózis pontos legyen. Tehát: kicsit meggurítom elõre kikapcsolom a motort tök sima uton gurulok 5-el. Behúzom az elsõ féket. Ilyenkor kattan. Ez után pedálozok a lábammal hátrafelé behúzom az elsõt visszajkattan, de egy irányba kétszer nem kattan. Vissza kel kattannia, hogy megint ugyanabban az irányban kattanjon. Engem nem zavar.
|
peti74 | 1786 | 2006. június 9. 10:01 | Válasz erre: 1780 |
A csõ-a-csõben lötyögést tényleg úgy gondoltam, hogy a játék a lengéscsillapító összecsúszásától indul, és nem a kormánykifliktõl. Ha a levegõben van az elsõ kerék (középsztender, súly hátul) és a cimborám lent rángatja a telõ végét, akkor fentrõl a telóval párhuzamosan benézve az idomok között, szemmel látni ahogy "törik" a teló vonala az összeeresztésnél. Nyilván ilyenkor miniális az átfedés a két csõ között, ha rajta ülök az úton, akkor jobban össze vannak csúszva, tehát a jelenség még kevésbé érezhetõ. A kormánycsapágyat pedig úgy sikerült meghúzni, hogy a felsõ kiflit le kellett venni hozzá, tehát a kifliben a teló felsõ vége is új poziciót kapott. Szóval csak tapogatódzok én is. A legyszívesebben kivenném a telókat és szétkapnám õket, csináltam már ilyet. De lehet, hogy elõtte két dolgot megpróbálok. Az egyik, hogy forgatok a belsõ csöveken egy-egy negyed fordulatot, ha netán görbe, vagy kopott, (de ugye mindkettõ teljességgel kizárt) akkor változnia kell a jelenségnek. A másik, hogy leeresztem belõle az olajat és rakok bele másikat. A manual csak annyit ír, hogy "use fork oil SS8 or an equivalent oil. Hátha egy másik hidraulika olajjal nem csinálja. Magasabb a viszkozitása, jobb a filmképzõ képessége (nem is tudom, hogy hidraulika olajnál van-e egyáltalán ilyen), vagy mittudomén ? A hang, amit ki lehet belõle csalogatni akár álló helyzetben berugóztatásnál, egy fémes kattogás belül a telóban és hozzá egy a mûanyag sárvédõ recsegése. Mintha a két szár nem tökéletesen párhuzamosan mozogna, és tekergetné azt a mûanyag sárvédõt. |
Macko | 1785 | 2006. június 9. 09:52 |
Egyébként a kopogásra visszatérve: Tóth Laci, a Motorrad szervízvezetõje elég sokat próbálgatta a motoromat a hangot keresgélve, és tett egy megfigyelést, amiben igaza van (leellenõriztem). Ha fékezve megyek bele a gödörbe, nem koppan. Ha felengedett fékkel, koppan. Ha van lehetõség, próbáljátok ki a tesztet, és írjátok be a tapasztalataitokat! Köszi! |
peti74 | 1784 | 2006. június 9. 09:42 | Válasz erre: 1783 |
Szerintem simán elképzelhetõ, az olajfogyasztás függhet az olajtól is. Személyautóknál már tapasztaltam ilyet, hogy az egyik olajat jobban fogyasztotta, a másikat meg nem.
|
Pépépe | 1783 | 2006. június 9. 08:43 | Válasz erre: 1782 |
Az elképzelhetõ-e, hogy van két ugyanolyan típusú motorkerékpár, és az egyik eszi az olajat egy kissé, a másik pedig nem? Egyébként (nem magyar forrás) az ezres SV (és a DL is, merthogy ugyanaz a blokk) esetében sok megtett kilóméter után JELENTÕS olajfogyasztást tapasztaltak. Meg kell nézni mit ir a gyári manual olajfogyasztásra, és ha azon belül van, akkor figyelgetni kell, töltögetni, esetleg a következõ cserénél másfajta olajjal próbálkozni... |
binlaci | 1782 | 2006. június 9. 08:29 | Válasz erre: 1779 |
Ekkor a olajfogyasztásnál amit e gyermeköm leírt, annak lenne még valami tünete. ))))) Lehet, hogy az olajszûrõt nem húzta meg a szervizes, de az nem olajfogyasztás, hanem olajfolyás.
|
binlaci | 1781 | 2006. június 9. 08:23 | Válasz erre: 1778 |
Ha meghúzzák azt a csavart ott középen a kormánytengelynél, akkor a lengéscsillapító tartó csavarokat fel kell lazítani (NEGY PONTON) és a meghúzás után megint meghózni. Ha ezt nem tesszük, akkor a teleszkópok kitámasztanak és a tengelycsavar meghúzása nem eredményez szorítást.
|
binlaci | 1780 | 2006. június 9. 08:16 | Válasz erre: 1778 |
"Olyan, mintha az elsõ teló lötyögne, mármint a belsõ csõ a külsõ csõben." Kizárt, lehetetlen. "lent a tengelynél szemmel látható (2-3 mm-es) játéka van a elõre-hátra" De a kormánytól indúl a mozgás, nem pedig a lengéscsillapító összecsúszásától. "csövek megszorulnak a külsõ csõben ezért nem rugózik. Szerintetek ilyen van ? " NINCS "). A kormánycsapágy meghúzása (kb 1500 km-nél) után, átmenetileg mintha csökkent volna a hang" Ebbõl látszik, hogy jó helyen keregélnek. |
peti74 | 1778 | 2006. június 8. 17:56 | Válasz erre: 1768 |
Engem is újra foglalkoztat ez kopogás elõl (DL650, 4500 km). A kormánycsapágy meghúzása (kb 1500 km-nél) után, átmenetileg mintha csökkent volna a hang, de ahogy gyûltek a km-k és ahogy melegedett az idõ egyre jobban elõjött megint. Én elég alaposan átvizsgáltam a gépet, megrángattuk rendesen, néztük mindenhonnan, és szerintem a hang, amit a gödrökben hallani nem a féktárcsa és nem is csapágy adja. Olyan, mintha az elsõ teló lötyögne, mármint a belsõ csõ a külsõ csõben. Annyra, hogy teljesen kirugózva lent a tengelynél szemmel látható (2-3 mm-es) játéka van a elõre-hátra. Mintha kikopott volna, csak azt nem tudom, hogy micsoda, mert ha jól láttam a manualt, akkor a DL telóiban nincs csúszógyúrû, csak csõ mozog a csõben. Ráadásul vannak bizonyos gödrök vagy huppanók, amiket az amúgy puhára állított teló nem tud csillapítani. Egy bizonyos sebesség és egy bizonyos útakadály esetén úgy megy át rajta, mintha egy merev villa lenne. Arra gondolok, hogy az ütéskor a hirtelen hátraefeszített belsõ csövek megszorulnak a külsõ csõben ezért nem rugózik. Szerintetek ilyen van ? Azt tudom még elképzelni, hogy egy vastagabb lengéscsillapító olaj esetleg megszüntetné ezt a kopogó hangot hangot. Zsifi már két hónappal az elõtt megmondta, hogy szerinte a telók belsejébõl jön a hang. Azt hiszem igaza van. Szerintem én is a garancia rögös útját fogom választani, barkácsolós gyerek vagyok, de nehogy már a 7 hónapos motoromon magam javítsam az elsõ telókat. |
apach | 1776 | 2006. június 8. 15:56 | Válasz erre: 1775 |
Igen-igen! De Én a 4 óráson leszek, Így az idén kimarad az Alsóörsi buli! :- ((( Mi van veled? el voltál tûnve! Jó a kép a bemutatkozódban! Voltál valami szép helyen, vagy csak álomkép?? :-)) |
KIRO-650 | 1775 | 2006. június 8. 15:37 |
Szasz apach! Tescon kersztûl figyelem az eseményeket, saját net c vágányon . Mit szólsz az ötlethez? Szépen gyarapodot a csapat.
|
KIRO-650 | 1772 | 2006. június 8. 12:16 |
Késõbb benézek addigra várom a jelentkezéseket! Szóljatok a többieknek is!
|
KIRO-650 | 1771 | 2006. június 8. 12:12 |
Szasztok rajongók és persze a többieknek is! Árúljael valaki az örsi felvonulás kezdetét! Stromos ütközés a fel vonulás után? Kiváncsi lennék a kedves ismekedõsökre.
|
PePe-VFR | 1770 | 2006. június 8. 12:02 | Válasz erre: 1768 |
huhaaa, kiváncsi vagvyok hogy megoldodik e ez a kopogás a féktárcsacserével. a másik, hogy a másikra mutogatni sokkal könnyebb. Mecsek: tõlem lehetne ott alvós buli, gondolom ez az igényektõl függ. nekem mindegy!? kik Jönnének????????????? egy vagy két nap??????????? |
Macko | 1769 | 2006. június 8. 12:00 | Válasz erre: 1767 |
Az enyémben még csak 20 van, de a 12 és a 18 ezres között minimum alá ment az olajszint. Úgyhogy mostantól már ez sem bír ki egy olajcserényit, tölteni kell bele.
|
Macko | 1768 | 2006. június 8. 11:56 |
Na, elhoztam a motort a Motorradtól. Szétszedték az elejét, kicserélték a telókban az olajat, átnézték a telókat, szétszedték, megzsírozták és meghúzták a kormánycsapágyat (szerintük a Full Gasnál túlhúzták...). Ezen kívül a bal oldalon a motort a vázhoz rögzítõ csavar 2mm-t lötyögött! Csak ennyit mozgott az egész blokkom. Ja, most ugyanúgy kopog, mint elõtte. Úgyhogy maradt a féktárcsa. Jövõ héten megrendelik, gariban csere, aztán megint megírom a tapasztalatokat. |
enemy8 | 1767 | 2006. június 8. 09:37 |
Sziasztok! Végre itt a jó idõ!!! :)))) Közeleg a 30000-es szervizem! Az normális hogy 1-2dl olajat fogyaszt 3e km után? |
Atti | 1765 | 2006. június 6. 12:28 |
Mecsek és környéke? Nekem lenne! Nagyon is! Ottalvós lenne, vagy egynapos gurulás?
|
PePe-VFR | 1764 | 2006. június 6. 09:10 |
én is emlitettem ezt a kopogást az 1000-es szervízen, a válasz azt volt hogy a féktárcsának van ilyen hangja, de én is kormány csapágyra tippelek. A kilométer óra kb 5 %-ot csal, ezt trafipaxal mértük meg, ugyhogy valószinû hogy pontos. kinek lenne kedve egy 24-i mecsek túrához??? én dombovári vagyok, s szivesen megszervezném, már emlitettem a másik forumosoknak is!? |
binlaci | 1762 | 2006. június 6. 07:50 |
Én 5 %-ot számoltam, hogy többet mér az óra. Autópályán lehet megmérni. Megpróbál egy szakaszt kinézni magának az ember, pl. 5km. Ezt az út menti kilométerkövek jelzik. És megpróbál egyenletes sebességet felvenni 180 150 120 km/H és méri az idõt, ezt többször megteszi, és otthon kiszámolgatja EXCEL táblázatba foglalja, kiszínezi és beírja a fórumba))))) FALS levegõnél nekem durrogott, és fõleg melegben, túlhevült állapotban. De nem zavart különösebben. Mentem a SZAJNA partján -tavaly nyáron történt- és gyakran durrant egyet az araszoló forgalomban. Elõtte robbantottak nem sokkal a londoni metróban. Tele volt rendõrrel minden. Az egyik barom, amikor durrant egyet a gépem azt hitte, hogy a közelben robbantottak.. Forgott párizsi genya feje mint a periszkóp. Nagyon teccett. |
Macko | 1761 | 2006. június 6. 07:23 | Válasz erre: 1760 |
Az óra szerint van. És nem keveset siet. Az én 650-em 200 felett megy óra szerint. GPS-szel mérve meg valamivel 180 felett. És annyit is adnak meg végsebességnek. És az annyi is! Egész biztos, hogy az ezresnek is siet átlagosan 10% körül az órája. Persze lehet, hogy a KTM-é is, bár olyat még nem ellenõriztem. Eddig az egyetlen márka, aminek már 3 példánya járt nálam és szinte tök pontos, az az egyik szomszédos topicban található. Ilyen kéthengeres izéket gyártanak zömmel, amikbõl oldalra lógnak ki a köcsögök a lábad elé... |
Galad | 1760 | 2006. június 5. 23:10 | Válasz erre: 1755 |
230-240? Vazz. Ezért nyomott le a múltkor egy DL1000 Várpalota Veszprém között?
|
pandamaci | 1759 | 2006. június 5. 21:11 |
szelephézag : a korongokat méret szerint lehet venni , de gyakorlatilag nem ennek a kopásától változik a szelephézag. /Igaz a himbás-csavaros állításún gyakrabban kell piszkálni,de azért néha erre a fajtára is rá kell nézni../ Ha nõ a hézag azt meghallod,mert csattog mint öreganyád varrógépe, ha kicsi lesz az nem zajos, azt csak akkor veszed észre, ha már elégett 1-2 szelep. Ott tudnak hézagot állitani,ahol van egy vödör lapka,/korong mindegymineknevezed hézagoló franckarika,/ azaz van mibõl válogatni. Különben a szelephézag állítás amit gyakorlatilag változtat a vezérlésen /szelepek nyitása zárása holtpontokhoz képest fokban/,az elenyészõ, attól nem megy jobban a gép. Fals levegõtõl lesz gyengébb, fõleg hidegen, finom haladásnál rángatósabb,neheze/bbe/n induló. pl szívócsõ gumi kirepedés,vákuumcsõ szétmállás,valamelyik állítócsavar elveszés stb...Fals levegõ a befecskendezõst mégjobban megtréfálja. 20 éves opel ha jól emlékszem ,az hyd. állítású nem ilyen, de a 78 as évjáratú 128 as fiaté már hasonló elven van állítva.Ebbõl nem lehet kiindulni,mert dugattyú meg mióta világ a világ, azóta van a motorban:))))))))))) |
nanupapa | 1758 | 2006. június 5. 20:56 |
vagy mégsem? opelék hidrotõkés hengerfejeket gyártottak mán anno. bár én hülyeségnem tartom, hogy a felület miatt kopna kevésbé, mivel a vezérmûtengely bütyke ugyanolyan nagy felületen fekszik fel a himbára, mint a lapkára. De mindegy. Talán a magas fordulatszám miatt alkalmazzák. Kevesebb alkatrész , gyorsabb szelepnyitás / zárás. Bár a tököm tuggya. |
nanupapa | 1756 | 2006. június 5. 20:49 | Válasz erre: 1755 |
Amottan Opeléknál 20 éve is már hidrotõke volt, nem lapka. Lapkát a sárgák használnak elõszeretettel, mer tudják, hogy kell legyártani, meg síkeccerû. binlaci. Ezek századokat hégazolnak, nem valószínû, hogy 30km/h-val megnöveli a végsebességedet. A falsch levegõ meg valószínû, hogy magasabb alapjárattal járna, bár az injektor nem tom pontosan , hogy viseli a többletlevegõt. |
kovee | 1755 | 2006. június 5. 20:40 | Válasz erre: 1754 |
Elvileg ha fals levegõt szív akkor szegényebb lessz benyában a keverék, így lassab lessz a motor. Ezért én ennek tulajdonítom. Amúgy a nagy DL végsebessége a gyár szerint is 230-240 között van. A kicsié 180-200max. A pogácsát meg lehet cserélni ha elkoptak, de a nagy felület miatt többet bír mint a himba-szelepszár kapcsolatú. Kicsit röhelyes, de ilyeneket már a 20 éves opeleken is alkalmaztak, ott még lapka volt a pogácsa helyett. Üdv! |
binlaci | 1754 | 2006. június 5. 20:17 |
Szelephézagot állított már valaki a dl-1000-én? Nekem volt már egy állítás rajta. Ilyen hézagolópogácsás. Elvileg örökös és sose kell hozzányúlni. De ne kössön bele senki. Amit mondani akarok és kérdezek is egyben, hogy mia tapasztalat a hézagolás után milyen lett. Az én tapasztalaton nem mérvadó, ugyan is a hézagolással együtt volt egy FALS levegõ szívása a motornak, és meg lett szüntetve ez a hiba is. Azóta 230 a végsebessége. Elötte 200volt. Hogy ez a ketõ közül miért van, nemtudom.
|
Gumikacsa | 1753 | 2006. június 4. 22:56 | Válasz erre: 1751 |
Mondjuk õk nem mentek messzire, csak sacc 300 Km-t :))) A koránykapcsolók szerintem a Yamahától valók, szintúgy "házon" belül... |
Macko | 1751 | 2006. június 4. 22:15 | Válasz erre: 1750 |
Ez a globalizáció, kérlekalássan. Az autóiparban nagyobb arányban figyelhetõ meg, de biztosan lesz még hasonló a motorok között is. Bár ez egy kicsit emocionálisabb terület, mint a négykerekeûeké, eddig legalábbis a hasonló próbálkozások nem nagyon jártak sikerrel. Pl. ez a KLV1000 sem lett jó eladás, a DL1000-hez képest semmiképpen. |
Gumikacsa | 1750 | 2006. június 4. 22:09 |
Ma találkoztam egy Kawa KLV 1000-rel. Nekem furcsa, hogy a vázon rajta hagyták a suzi adattáblát! Mondjuk a kormánykapcsolók sokkal igényesebbek mint a Stromon szerintem...
|
nanupapa | 1749 | 2006. június 4. 20:19 |
Most volt itt a kölök. Hibátlan a motor. Tehát nem lazult fel, nem kopog, nem kattog a kormány elforgatásakor. Panaszkodik, hogy nehéz vele egykerekezni, max ennyi. |
Macko | 1748 | 2006. június 4. 08:42 | Válasz erre: 1747 |
Nem is jó terepre! Rossz aszfaltútra tökéletes, meg nagyon enyhe földúton is lehet vele menni. De szerintem erre is tervezték. |
nanupapa | 1747 | 2006. június 3. 22:13 |
Bár aki aszondja jó terepre az hazudik. Még most is azt mondom. Azoknak a felniknek van 2 kilómétere terepen, oszt csá. De amúgy megy , mint a barom. |
nanupapa | 1746 | 2006. június 3. 22:11 | Válasz erre: 1745 |
Mentem vele. A motor egyébként teljesen rendben van. Valószínû , hogy a km is valós. Nem hinném, hogy azért adták el. Tényleg szinte teljesen száraz volt a csapágy. Miután összeraktam , mentem vele, nem volt hangja.A fékek is kurva jók. Jövõ héten találkozom vele, majd megkérdem. Bár kétlem, hogy fellazulna. Nem tud. Egyébként DRZ-n láttam már olyat, hogy szarráment a csapágy. A kormány elforgatásakor kattanó hangot adott. |
Macko | 1745 | 2006. június 3. 18:42 | Válasz erre: 1744 |
Biztos azért adta el, mert qvára kopogott az eleje! Nekem egyébként elvben ok a csapágyam, mégis kopog. Mondjuk sokkal kevésbé, mint mielõtt meghúzták a csapágyat. Meg azt sem tudom, hogy megkenték-e. Nanu! Írd meg légyszi, hogy teljesen megszûnt-e a kopogás! Pár nap használatot várjatok meg, utána informálj a tapasztalaitokról, légyszíves! Köszi elõre is! |
nanupapa | 1744 | 2006. június 3. 17:55 |
Egy haverom tegnap vett egy Stromot. 3900km van benne. Neki is ugyanez volt a hiba. A kormánycsapágy nem volt rendesen meghúzva és kopp száraz volt az egész cucc. Most végeztünk . Az egész buhera 2 óra alatt lemegy. Nem kell hozzá semmi spec szerszám csak egy kis odafigyelés. Télleg nem innen adta el valaki? Budapesten vette és a volt tulaj egy Varadero-t vett helyette. |
kovee | 1743 | 2006. június 3. 15:09 |
Üdv! Stromosok! Saját tapasztalatom volt, mikor a váltópedál állító kis csavar elveszett, és kénytelen voltam 2-esben hazabotorkálni 20km-rõl. Mivel ez a csavar speciális(egyik fele jobbos a másik balos menetû), célszerû betárolni egy tartalék darabot a szerszám készletbe. Ára "csak" 1500ft a 2 rögzítõ anyával együtt, de a bosszúság sokkal roszabb! Üdv! |
binlaci | 1742 | 2006. június 3. 14:14 |
Én magam javítom a gépemet, mindent én csinálok rajta. Csavar ki, csavar be és a kettõ között kell még csinálni valami keveset. De motorozni nyáron lehet, szervizbe télen vinném, ha vinném.
|
Macko | 1741 | 2006. május 31. 19:03 | Válasz erre: 1740 |
Azt fogják mondani, hogy tanulj meg együtt élni a hanggal. Nekem eddig 4 szervízben mondták. |
PePe-VFR | 1740 | 2006. május 31. 15:17 |
az én gépem még új, van benne 1000 km s nekem is szólj az eleje, holnap megyek szervizre s majd megkérdezem!?
|
Macko | 1739 | 2006. május 31. 06:25 | Válasz erre: 1738 |
Mindegyik kopog, kivétel nélkül. Azért igyekszem, hogy az enyémen kiverekedjem a megoldást még a gariidõ alatt! Aztán közzétesszük minden fórumon, és megindulhat a lavina!!! |
enemy8 | 1738 | 2006. május 31. 06:21 |
Nekem is "szól" az eleje amikor gödörbe érkezek! A szervizes srác a tank és a váz között valami izét bezsírozott, aztán ennyi. Azóta jobb lett valamivel. De szerinte a kormány nincs meghúzva rendesen. Egyébként a tárcsa valóban mozog, ez egy ilyen rugalmas tárcsa. De csak fékezéskor hallat magáról! |
Macko | 1737 | 2006. május 30. 17:31 |
Fejlemény: a Motorradban Tóth Laci is megnézte, kipróbálta. Kézzel ütögetve Neki is kopog a tárcsa, de szerinte a berugózáskor hallható hang nem az, hanem mégis a teló. Csütörtökön otthagyom a bringát, szétkapja az elejét. Azt mondta, arra gyanakszik, hogy nem jó vagy nem megfelelõ mennyiségû az olaj a telóban. Állítólag SV-vel már volt ilyen tapasztalata. További fejlemény pénteken vagy jövõ kedden. |
Macko | 1736 | 2006. május 30. 11:13 | Válasz erre: 1735 |
Egyébként a múltkor, amikor a Wenson vezetéstechnikán voltunk az Euroringen, Pépépe mutatta a BMW hátsó telóján ugyanezt az állítócsavart. Ott pályázás elõtt föltekertünk mindent maximumra, és sokkal stabilabb volt a GS, mint közúti üzemmódban. Utcán szerintem még akkor is elegendõ a gyári csillapítás (ez azt hiszem pont középállást jelent), ha utassal tolod szerpentinen. Nekem a Strommal legalábbis nem volt eddig gondom soha, csak pályán jelentkezett ez a zavaró behintázás a hátuljánál. Ha majd egyszer kipróbálom kemény hátsóval, megírom milyen a különbség. |
binlaci | 1735 | 2006. május 30. 10:30 | Válasz erre: 1731 |
nanupapa! Hozzányúltál már? Milyen tapasztalatod van? Én sem tudtam egyébként, pedig 120at nyomtam bele eddig. Már egyszer szétszedtem darabokra a hátúlját, mert eltört a hátsó lengõvilla és kezemben volt a hátsó teló és nem tünt fel, hogy van rajta egy állítócsavar. Egy haversrác kérte kölcsön a használatiutasítást, mert vett használtan egy gépet és nem volt meg a könyve. Aztán õ mondta, hogy szerepel benne, tehát írja a könyve. |
Galad | 1734 | 2006. május 29. 23:05 | Válasz erre: 1723 |
Azért érdemes figyelembe venni, a motor teljesítményét, a vázgeometriát, a futómû beállítását, és annak függvényében megítélni a gumi tulajdonságait.
|
Macko | 1733 | 2006. május 29. 21:39 |
Ja, a lényeget meg elfelejtettem: fõleg azért akartam ma megnézetni a motort, hogy mi kopog az elejében. Úgy fest, hogy mégis a féktárcsa lesz. Beszéltem a Magyar Suzuki Rt-vel, õk odaszóltak a Motorradnak, holnap megyek oda is. Hátha egyszer valaki biztosan rájön erre az idegesítõ szarságra. Ha sikerül valahogy gariban kicseréltetni a tárcsákat, akkor biztosan kiderül. Még egy lehetõség, hogy a teló belsejébõl jön a hang, de ahhoz semmilyen alkatrészt nem lehet beszerezni, csak komplett teleszkópot cseréltetni, de az állítólag ugyanilyen lesz. Ha a teleszkóp belsejében kellene valamit cseréltetni, akkor kivárhatatlan alkatrész-szállítási idõvel kell számolni. Folyt. köv. holnap este! |
Macko | 1732 | 2006. május 29. 20:41 | Válasz erre: 1731 |
Látod. Egyébként nem tudom, hogy normál, utcai használatnál milyen sûrûn kell állítgatni. |
nanupapa | 1731 | 2006. május 29. 20:37 | Válasz erre: 1729 |
ez kiru, hogy nem tudtad. Akkor , hogy a csákányba tesztelsz te motorokat???
|
binlaci | 1730 | 2006. május 29. 20:02 | Válasz erre: 1729 |
"..............Fontos továbbá, hogy a hátsó villa feszesen álljon.(oldalra nem mozdúlhat) Néha utána kell húzni. Ezt úgy tehetjük meg: Az átmenõ tengelycsavar anyáját és a másik oldalon lévõ körmös anyát meglazítjuk, utána húzunk az imbuszcsavarnak (ami a tengely), majd visszaengedjük picit. Utána a 2 anyával lefikszáljuk megint.... (dl-1000-nél) ........." És erre mit mondott? |
Macko | 1729 | 2006. május 29. 19:24 | Válasz erre: 1728 |
A ruóstag csillapítását lehet szabályozni a bal oldalt, a teló alján levõ csavarral. Mellette van is egy H (hard) és egy S (soft) betû segítségképpen. Ezt nemtudtam. Az elõfeszítés meg ugye állítható a jobb oldali kerékkel. Ezt tudtam. Persze mondta azt is, hogy a kettes kanyarban lehet hogy le fog érni a sztenderem teljesen felkeményítve is. Meg azt is mondta, hogy nem nagyon kéne erõltetni a pályázást ezzel a motorral, nem oda való. Mondjuk ezt tudtam eddig is...
|
binlaci | 1728 | 2006. május 29. 18:46 | Válasz erre: 1724 |
"......Pont reggel beszéltem egy motorszerelõvel......" Mackó! És mitt mondott a független szerelõ a futómûállítási lehetõségekrõl? Konkrétan a hátsóról? |
PePe-VFR | 1727 | 2006. május 29. 17:47 |
én mindenképp a mishelin pilot road-ot javaslom, nagyon jó kis gumi, a német Motorrad-ban megnyerte a tesztet a túra endurok között. én biztos erre cserélném! bár igaz hogy a VFR-re 60.000 forint volt az egy pár - mai szerintem nem rossz ár érte. azóta se pilot road se VFR!
|
kovee | 1726 | 2006. május 29. 16:06 | Válasz erre: 1725 |
Köszi Enemy!! Csak azért kérdeztem, hogy majd ha cserélek, akkor tudjam kb mennyi km-t bír az a gumi. Nálam még a Michelin Pilot is számításba jöhet, de a pénz is közbeszól majd! Várható csere jövõ tavasszal-nyáron. Üdv! |
enemy8 | 1725 | 2006. május 29. 15:53 |
Kedves Kovee!!! 15e van a tourance-ban! Még van rajta, csak júliusban megyünk Grossglocknerre, azért kell majd lecserélnem! |
Macko | 1724 | 2006. május 29. 12:51 | Válasz erre: 1720 |
Én még csak a gyári Bridgestone-t meg most az Anakee-t használtam. Ég és föld a Michelin javára! Pont reggel beszéltem egy motorszerelõvel, aki két garnitúra Metzeller után váltott Anakee-ra - most van fent Neki a harmadik - és azt mondta, ahhoz képest is jobb. Igaz, Õ BMW R1200GS-sel megy. Úgy évi 50 ezret...
|
Judi | 1723 | 2006. május 29. 12:02 |
Metzeler Tourance nagyon király, ez tapasztalat. PIrellit hanyagold, Bridgestone csúszik, MIchelin tarajosra kopik. Csak onnét tudom, mert gumiabroncs értékesítésel foglalkozom. Ha kell ár szólj és beszélünk.
|
enemy8 | 1720 | 2006. május 29. 10:26 |
Helló! Gumit kéne vennem. Segítsetek légyszi. Most Metzeler Tourance van fenn a vason. Szerintem jobb mint a gyári Bridge. Néztem Dunlop Trailmax, Pirelli Scorpion! Használt valamelyikõtök ilyeneket? Köszi! |
binlaci | 1718 | 2006. május 28. 17:53 | Válasz erre: 1717 |
Elõzõben 190-volt))) Kizártnak tartom, hogy adna, ez nem Ámerika...
|
boxer | 1717 | 2006. május 28. 11:43 | Válasz erre: 1716 |
Szép teljesítmény. Mennyi lesz benne, mire eladod? Még vagy 3x ennyit rakj bele, aztán a Suzu hátha ad egy újat cserébe reklámként.
|
boxer | 1715 | 2006. május 27. 13:28 |
Ha Macko leszereli az oldalsztendert, jó lesz a féldisznónak. Elvégre alig áll a lábán...
|
Zsifi | 1714 | 2006. május 27. 11:23 | Válasz erre: 1713 |
A disznót egészben szokják levágni........ Egy világ dõlt bennem össze!!! Azt hittem a féldisznót is levágják egyszer...))) |
Tomota | 1713 | 2006. május 27. 09:19 | Válasz erre: 1711 |
becki! A disznót egészben szokják levágni........ így értelem szerûen a jelzett súly erre értendõ... (0-;}> |
Tomota | 1709 | 2006. május 27. 08:20 | Válasz erre: 1701 |
Mackó! backon hasított félsertés vágósúlya 95-105 kg. ( a félreértések elkerülése végett ) ;-0))))) vagyunk egy páran..... |
Galad | 1708 | 2006. május 27. 07:40 | Válasz erre: 1707 |
Asszem a kompetenciám és nem terjed ki a feltett kérdés megválaszolására, továbbá kellõ információval sem rendelkezem! Hát erre a kérdésre talán jobb lenne ha Mackó válaszolna!! Galád hívja Mackót! Mackó Mackó jelentkezz!! Kérdés a #1707-ben! |
becki | 1707 | 2006. május 27. 07:30 | Válasz erre: 1706 |
Ügyes válasz! De akkor meg nem értem amit Mackónak írtál, ezekszerint neki nagymotorja van.
|
Galad | 1706 | 2006. május 27. 07:27 | Válasz erre: 1705 |
Általánosságban 51 ccm-tõl már nagymotornak számít, és jogosítvány köteles. A többi már csak nézõpont, és egyéni elvárás kérdése. :-))
|
becki | 1705 | 2006. május 27. 07:24 | Válasz erre: 1704 |
Akkor megkérdezem általánosságban: mekkora a nagymotor???? (cm3-ben)
|
Galad | 1704 | 2006. május 27. 07:22 | Válasz erre: 1703 |
Khm... khm.. na de kérem! Ez olyan kérdés, mint amikor egy hölgytõl nyíltan megkérdezik, hogy hány éves! :-))
|
Galad | 1702 | 2006. május 27. 07:12 | Válasz erre: 1701 |
A megoldás szerintem nagy embernek = nagy motor!! Szerencsére a pszichológusok még nem elemezték ki teljesen a motorosokat! Tudod az autóról azt írták, hogy fordítotan arányos, minél kissebb a férfiassága az embernek annál nagyobb az autója!! :-)) Szerintem motornál ez egyenesen arányos!! !!!!!!! |
Macko | 1701 | 2006. május 27. 07:03 | Válasz erre: 1699 |
Galád! Nettóban is (ha csak a saját bundámban állok mérlegre) elérem az ember és disznó számára elõírt minimumot. Bõrben, bukóban meg erre azért még rájön pár gramm. Hétfõn úgyis viszem a motort egy független szerelõhöz. Már korábban bejelentkeztem, megpróbál rájönni, mitõl kopog az eleje. Ha már ott vagyok, megnézzük a futómûállítás lehetõségeit, meg az oldalsztendert is. |
Macko | 1700 | 2006. május 27. 07:00 | Válasz erre: 1698 |
Ja. Meg az érdi fagyikat is - 6-7 gombócot együltõben... Ezt az elõbb kifelejtettem. |
Galad | 1699 | 2006. május 26. 23:37 | Válasz erre: 1697 |
Szóval komolyan! Ha terhelés nélkül döntögeted a mocit, nem a valós benyomódást, és az alkarészek valós földtõl való távolságot látod. Nézd nem vagy egy tedd el. s elé se vedd egy szál bélû gyerek! Ha jó tecnikával bezúzol egy jó ívû gyors kanyarba, a sújerõ ami a rugózás tengelyirányára hat, lazán felfuthat a valós érték kétszeresére. Az pedig a Te esetedben, egy nyomásponton (mivel ugye egy helyen ülsz) minimum 200kg alatti berugózást mutat! De szerintem Te több mint 100 kg bruttó vagy!!
|
Macko | 1697 | 2006. május 26. 22:11 | Válasz erre: 1694 |
Mit gondolsz, miért eszem a Gastroyal napi 1300 kalóriás menüjét? (Meg mellé azt a kis Milkát kiegészítésnek?) |
PePe-VFR | 1695 | 2006. május 26. 19:31 |
köszönöm szépen. Ki az a Zsifi??? mert a tagok között nincsen, legalábbis én nem találom!? tudja valaki hogy hol érhetem el??? |
Galad | 1693 | 2006. május 26. 13:18 | Válasz erre: 1689 |
Kanyar+ kanyarsebesség+centripetális erõ= túlterhelés, következmény>>> nagyobb mértékû berugózás, folytassam?
|
Macko | 1692 | 2006. május 26. 11:23 | Válasz erre: 1691 |
Újat vegyél, keresd meg itt az oldalon Zsifit! Nem hiszem, hogy bárki levenné a használt cuccait, azzal együtt adják el a motorokat is! |