20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
V-STROMOS ISMERKEDÕS
Következő oldal

Hadvezér 1790 2006. június 9. 20:16   Válasz erre: 1761
Minden óra 10 %-ot siet!Különben a gyorshajtásból perek lennének,amit nem vállalnak a gyártók,inkább elõreállítják a mérõt.
Volt egy digitális tachográfos teherautóm,ott hajszálpontosan 10 % volt az eltérés,minden sebességtartományban!

Pépépe!Huzamosabb ideig Mol Botond olajjal jártam,a kuplung még nem érzi,de fene tudja....
    

Pépépe 1789 2006. június 9. 20:02   Válasz erre: 1788
Azért arra kiváncsi leszek, hogy a kuplung mit fog szólni ahhoz az olajhoz? Rá volt irva: "wet clutch kompatible" ???
    

binlaci 1788 2006. június 9. 18:08  
Hazaértem és lejárt a 6000km-es szakasz, rutinszerûen nekiállok a nagyszervíznek. Olajcsere. Leengedem az olajat, kicsavarom az olajszûrõt kiöntöm ami bennemaradt, visszacsavarom, jól kicsöpögtetem, oldalsztenderen is és függõlegesen is álljon, nyúlnék a polcra a kasztrol szitetikosért, hát nincsen. Elfelejtettem, hogy elfogyott. Ott állok olaj nélkül. Ez annyira elkeserített, hogy beleöntöttem a minibuszom 2,5TDI olaját. Had szokja)))))
    

binlaci 1787 2006. június 9. 17:58   Válasz erre: 1786
Akkor vedd le a sárvédõt és úgy próbáld ki. Mert tényleg, mintha az erõsítené fel a hangot. Ma próbálgattam egy kicsit, hogy a diagnózis pontos legyen. Tehát: kicsit meggurítom elõre kikapcsolom a motort tök sima uton gurulok 5-el. Behúzom az elsõ féket. Ilyenkor kattan. Ez után pedálozok a lábammal hátrafelé behúzom az elsõt visszajkattan, de egy irányba kétszer nem kattan. Vissza kel kattannia, hogy megint ugyanabban az irányban kattanjon. Engem nem zavar.
    

peti74 1786 2006. június 9. 10:01   Válasz erre: 1780
A csõ-a-csõben lötyögést tényleg úgy gondoltam, hogy a játék a lengéscsillapító összecsúszásától indul, és nem a kormánykifliktõl. Ha a levegõben van az elsõ kerék (középsztender, súly hátul) és a cimborám lent rángatja a telõ végét, akkor fentrõl a telóval párhuzamosan benézve az idomok között, szemmel látni ahogy "törik" a teló vonala az összeeresztésnél. Nyilván ilyenkor miniális az átfedés a két csõ között, ha rajta ülök az úton, akkor jobban össze vannak csúszva, tehát a jelenség még kevésbé érezhetõ.
A kormánycsapágyat pedig úgy sikerült meghúzni, hogy a felsõ kiflit le kellett venni hozzá, tehát a kifliben a teló felsõ vége is új poziciót kapott.
Szóval csak tapogatódzok én is. A legyszívesebben kivenném a telókat és szétkapnám õket, csináltam már ilyet.
De lehet, hogy elõtte két dolgot megpróbálok. Az egyik, hogy forgatok a belsõ csöveken egy-egy negyed fordulatot, ha netán görbe, vagy kopott, (de ugye mindkettõ teljességgel kizárt) akkor változnia kell a jelenségnek.
A másik, hogy leeresztem belõle az olajat és rakok bele másikat. A manual csak annyit ír, hogy "use fork oil SS8 or an equivalent oil. Hátha egy másik hidraulika olajjal nem csinálja. Magasabb a viszkozitása, jobb a filmképzõ képessége (nem is tudom, hogy hidraulika olajnál van-e egyáltalán ilyen), vagy mittudomén ?
A hang, amit ki lehet belõle csalogatni akár álló helyzetben berugóztatásnál, egy fémes kattogás belül a telóban és hozzá egy a mûanyag sárvédõ recsegése. Mintha a két szár nem tökéletesen párhuzamosan mozogna, és tekergetné azt a mûanyag sárvédõt.
    

Macko 1785 2006. június 9. 09:52  
Egyébként a kopogásra visszatérve: Tóth Laci, a Motorrad szervízvezetõje elég sokat próbálgatta a motoromat a hangot keresgélve, és tett egy megfigyelést, amiben igaza van (leellenõriztem). Ha fékezve megyek bele a gödörbe, nem koppan. Ha felengedett fékkel, koppan. Ha van lehetõség, próbáljátok ki a tesztet, és írjátok be a tapasztalataitokat!
Köszi!
    

peti74 1784 2006. június 9. 09:42   Válasz erre: 1783
Szerintem simán elképzelhetõ, az olajfogyasztás függhet az olajtól is. Személyautóknál már tapasztaltam ilyet, hogy az egyik olajat jobban fogyasztotta, a másikat meg nem.
    

Pépépe 1783 2006. június 9. 08:43   Válasz erre: 1782
Az elképzelhetõ-e, hogy van két ugyanolyan típusú motorkerékpár, és az egyik eszi az olajat egy kissé, a másik pedig nem?

Egyébként (nem magyar forrás) az ezres SV (és a DL is, merthogy ugyanaz a blokk) esetében sok megtett kilóméter után JELENTÕS olajfogyasztást tapasztaltak. Meg kell nézni mit ir a gyári manual olajfogyasztásra, és ha azon belül van, akkor figyelgetni kell, töltögetni, esetleg a következõ cserénél másfajta olajjal próbálkozni...

    

binlaci 1782 2006. június 9. 08:29   Válasz erre: 1779
Ekkor a olajfogyasztásnál amit e gyermeköm leírt, annak lenne még valami tünete. ))))) Lehet, hogy az olajszûrõt nem húzta meg a szervizes, de az nem olajfogyasztás, hanem olajfolyás.
    

binlaci 1781 2006. június 9. 08:23   Válasz erre: 1778
Ha meghúzzák azt a csavart ott középen a kormánytengelynél, akkor a lengéscsillapító tartó csavarokat fel kell lazítani (NEGY PONTON) és a meghúzás után megint meghózni. Ha ezt nem tesszük, akkor a teleszkópok kitámasztanak és a tengelycsavar meghúzása nem eredményez szorítást.
    

binlaci 1780 2006. június 9. 08:16   Válasz erre: 1778
"Olyan, mintha az elsõ teló lötyögne, mármint a belsõ csõ a külsõ csõben." Kizárt, lehetetlen.
"lent a tengelynél szemmel látható (2-3 mm-es) játéka van a elõre-hátra" De a kormánytól indúl a mozgás, nem pedig a lengéscsillapító összecsúszásától.
"csövek megszorulnak a külsõ csõben ezért nem rugózik. Szerintetek ilyen van ? " NINCS
"). A kormánycsapágy meghúzása (kb 1500 km-nél) után, átmenetileg mintha csökkent volna a hang" Ebbõl látszik, hogy jó helyen keregélnek.
    

Macko 1779 2006. június 8. 18:09   Válasz erre: 1774
Na jó, de Te nem is nagyon mész vele! :-)))
    

peti74 1778 2006. június 8. 17:56   Válasz erre: 1768
Engem is újra foglalkoztat ez kopogás elõl (DL650, 4500 km). A kormánycsapágy meghúzása (kb 1500 km-nél) után, átmenetileg mintha csökkent volna a hang, de ahogy gyûltek a km-k és ahogy melegedett az idõ egyre jobban elõjött megint. Én elég alaposan átvizsgáltam a gépet, megrángattuk rendesen, néztük mindenhonnan, és szerintem a hang, amit a gödrökben hallani nem a féktárcsa és nem is csapágy adja. Olyan, mintha az elsõ teló lötyögne, mármint a belsõ csõ a külsõ csõben. Annyra, hogy teljesen kirugózva lent a tengelynél szemmel látható (2-3 mm-es) játéka van a elõre-hátra. Mintha kikopott volna, csak azt nem tudom, hogy micsoda, mert ha jól láttam a manualt, akkor a DL telóiban nincs csúszógyúrû, csak csõ mozog a csõben.
Ráadásul vannak bizonyos gödrök vagy huppanók, amiket az amúgy puhára állított teló nem tud csillapítani. Egy bizonyos sebesség és egy bizonyos útakadály esetén úgy megy át rajta, mintha egy merev villa lenne.
Arra gondolok, hogy az ütéskor a hirtelen hátraefeszített belsõ csövek megszorulnak a külsõ csõben ezért nem rugózik. Szerintetek ilyen van ?
Azt tudom még elképzelni, hogy egy vastagabb lengéscsillapító olaj esetleg megszüntetné ezt a kopogó hangot hangot.
Zsifi már két hónappal az elõtt megmondta, hogy szerinte a telók belsejébõl jön a hang. Azt hiszem igaza van.
Szerintem én is a garancia rögös útját fogom választani, barkácsolós gyerek vagyok, de nehogy már a 7 hónapos motoromon magam javítsam az elsõ telókat.

    

apach 1777 2006. június 8. 15:56   Válasz erre: 1776
mármint a 24 óráson,,,,,,,
    

apach 1776 2006. június 8. 15:56   Válasz erre: 1775
Igen-igen! De Én a 4 óráson leszek, Így az idén kimarad az Alsóörsi buli! :- (((
Mi van veled? el voltál tûnve!
Jó a kép a bemutatkozódban! Voltál valami szép helyen, vagy csak álomkép?? :-))
    

KIRO-650 1775 2006. június 8. 15:37  
Szasz apach! Tescon kersztûl figyelem az eseményeket, saját net c vágányon . Mit szólsz az ötlethez? Szépen gyarapodot a csapat.
    

binlaci 1774 2006. június 8. 12:44   Válasz erre: 1767
olajfgyasztás nulla
    

apach 1773 2006. június 8. 12:18   Válasz erre: 1772
Jé! az elveszett ember! :-))
    

KIRO-650 1772 2006. június 8. 12:16  
Késõbb benézek addigra várom a jelentkezéseket! Szóljatok a többieknek is!
    

KIRO-650 1771 2006. június 8. 12:12  
Szasztok rajongók és persze a többieknek is! Árúljael valaki az örsi felvonulás kezdetét! Stromos ütközés a fel vonulás után? Kiváncsi lennék a kedves ismekedõsökre.
    

PePe-VFR 1770 2006. június 8. 12:02   Válasz erre: 1768
huhaaa, kiváncsi vagvyok hogy megoldodik e ez a kopogás a féktárcsacserével.
a másik, hogy a másikra mutogatni sokkal könnyebb.

Mecsek:
tõlem lehetne ott alvós buli, gondolom ez az igényektõl függ. nekem mindegy!?
kik Jönnének????????????? egy vagy két nap???????????
    

Macko 1769 2006. június 8. 12:00   Válasz erre: 1767
Az enyémben még csak 20 van, de a 12 és a 18 ezres között minimum alá ment az olajszint. Úgyhogy mostantól már ez sem bír ki egy olajcserényit, tölteni kell bele.
    

Macko 1768 2006. június 8. 11:56  
Na, elhoztam a motort a Motorradtól. Szétszedték az elejét, kicserélték a telókban az olajat, átnézték a telókat, szétszedték, megzsírozták és meghúzták a kormánycsapágyat (szerintük a Full Gasnál túlhúzták...). Ezen kívül a bal oldalon a motort a vázhoz rögzítõ csavar 2mm-t lötyögött! Csak ennyit mozgott az egész blokkom.
Ja, most ugyanúgy kopog, mint elõtte. Úgyhogy maradt a féktárcsa. Jövõ héten megrendelik, gariban csere, aztán megint megírom a tapasztalatokat.
    

enemy8 1767 2006. június 8. 09:37  
Sziasztok!
Végre itt a jó idõ!!! :))))
Közeleg a 30000-es szervizem!
Az normális hogy 1-2dl olajat fogyaszt 3e km után?
    

binlaci 1766 2006. június 6. 15:05   Válasz erre: 1764
Amihez ezeknek köze van abban én nem hiszek
    

Atti 1765 2006. június 6. 12:28  
Mecsek és környéke? Nekem lenne! Nagyon is! Ottalvós lenne, vagy egynapos gurulás?
    

PePe-VFR 1764 2006. június 6. 09:10  
én is emlitettem ezt a kopogást az 1000-es szervízen, a válasz azt volt hogy a féktárcsának van ilyen hangja, de én is kormány csapágyra tippelek.
A kilométer óra kb 5 %-ot csal, ezt trafipaxal mértük meg, ugyhogy valószinû hogy pontos.

kinek lenne kedve egy 24-i mecsek túrához??? én dombovári vagyok, s szivesen megszervezném, már emlitettem a másik forumosoknak is!?
    

Gumikacsa 1763 2006. június 6. 08:06   Válasz erre: 1761
Uralra gondolsz? :)))
    

binlaci 1762 2006. június 6. 07:50  
Én 5 %-ot számoltam, hogy többet mér az óra. Autópályán lehet megmérni. Megpróbál egy szakaszt kinézni magának az ember, pl. 5km. Ezt az út menti kilométerkövek jelzik. És megpróbál egyenletes sebességet felvenni 180 150 120 km/H és méri az idõt, ezt többször megteszi, és otthon kiszámolgatja EXCEL táblázatba foglalja, kiszínezi és beírja a fórumba)))))

FALS levegõnél nekem durrogott, és fõleg melegben, túlhevült állapotban. De nem zavart különösebben.

Mentem a SZAJNA partján -tavaly nyáron történt- és gyakran durrant egyet az araszoló forgalomban. Elõtte robbantottak nem sokkal a londoni metróban. Tele volt rendõrrel minden. Az egyik barom, amikor durrant egyet a gépem azt hitte, hogy a közelben robbantottak.. Forgott párizsi genya feje mint a periszkóp. Nagyon teccett.

    

Macko 1761 2006. június 6. 07:23   Válasz erre: 1760
Az óra szerint van. És nem keveset siet. Az én 650-em 200 felett megy óra szerint. GPS-szel mérve meg valamivel 180 felett. És annyit is adnak meg végsebességnek. És az annyi is!
Egész biztos, hogy az ezresnek is siet átlagosan 10% körül az órája.
Persze lehet, hogy a KTM-é is, bár olyat még nem ellenõriztem.
Eddig az egyetlen márka, aminek már 3 példánya járt nálam és szinte tök pontos, az az egyik szomszédos topicban található. Ilyen kéthengeres izéket gyártanak zömmel, amikbõl oldalra lógnak ki a köcsögök a lábad elé...
    

Galad 1760 2006. június 5. 23:10   Válasz erre: 1755
230-240? Vazz. Ezért nyomott le a múltkor egy DL1000 Várpalota Veszprém között?
    

pandamaci 1759 2006. június 5. 21:11  
szelephézag :
a korongokat méret szerint lehet venni , de gyakorlatilag nem ennek a kopásától változik a szelephézag. /Igaz a himbás-csavaros állításún gyakrabban kell piszkálni,de azért néha erre a fajtára is rá kell nézni../
Ha nõ a hézag azt meghallod,mert csattog mint öreganyád varrógépe, ha kicsi lesz az nem zajos, azt csak akkor veszed észre, ha már elégett 1-2 szelep.
Ott tudnak hézagot állitani,ahol van egy vödör lapka,/korong mindegymineknevezed hézagoló franckarika,/ azaz van mibõl válogatni. Különben a szelephézag állítás amit gyakorlatilag változtat a vezérlésen /szelepek nyitása zárása holtpontokhoz képest fokban/,az elenyészõ, attól nem megy jobban a gép.
Fals levegõtõl lesz gyengébb, fõleg hidegen, finom haladásnál rángatósabb,neheze/bbe/n induló. pl szívócsõ gumi kirepedés,vákuumcsõ szétmállás,valamelyik állítócsavar elveszés stb...Fals levegõ a befecskendezõst mégjobban megtréfálja.
20 éves opel ha jól emlékszem ,az hyd. állítású nem ilyen, de a 78 as évjáratú 128 as fiaté már hasonló elven van állítva.Ebbõl nem lehet kiindulni,mert dugattyú meg mióta világ a világ, azóta van a motorban:)))))))))))

    

nanupapa 1758 2006. június 5. 20:56  
vagy mégsem? opelék hidrotõkés hengerfejeket gyártottak mán anno.
bár én hülyeségnem tartom, hogy a felület miatt kopna kevésbé, mivel a vezérmûtengely bütyke ugyanolyan nagy felületen fekszik fel a himbára, mint a lapkára. De mindegy.
Talán a magas fordulatszám miatt alkalmazzák. Kevesebb alkatrész , gyorsabb szelepnyitás / zárás. Bár a tököm tuggya.





    

nanupapa 1757 2006. június 5. 20:50   Válasz erre: 1755
bocs kovee , félreolvastam.

    

nanupapa 1756 2006. június 5. 20:49   Válasz erre: 1755
Amottan Opeléknál 20 éve is már hidrotõke volt, nem lapka. Lapkát a sárgák használnak elõszeretettel, mer tudják, hogy kell legyártani, meg síkeccerû.

binlaci. Ezek századokat hégazolnak, nem valószínû, hogy 30km/h-val megnöveli a végsebességedet. A falsch levegõ meg valószínû, hogy magasabb alapjárattal járna, bár az injektor nem tom pontosan , hogy viseli a többletlevegõt.
    

kovee 1755 2006. június 5. 20:40   Válasz erre: 1754
Elvileg ha fals levegõt szív akkor szegényebb lessz benyában a keverék, így lassab lessz a motor. Ezért én ennek tulajdonítom. Amúgy a nagy DL végsebessége a gyár szerint is 230-240 között van. A kicsié 180-200max. A pogácsát meg lehet cserélni ha elkoptak, de a nagy felület miatt többet bír mint a himba-szelepszár kapcsolatú. Kicsit röhelyes, de ilyeneket már a 20 éves opeleken is alkalmaztak, ott még lapka volt a pogácsa helyett.
Üdv!
    

binlaci 1754 2006. június 5. 20:17  
Szelephézagot állított már valaki a dl-1000-én? Nekem volt már egy állítás rajta. Ilyen hézagolópogácsás. Elvileg örökös és sose kell hozzányúlni. De ne kössön bele senki. Amit mondani akarok és kérdezek is egyben, hogy mia tapasztalat a hézagolás után milyen lett. Az én tapasztalaton nem mérvadó, ugyan is a hézagolással együtt volt egy FALS levegõ szívása a motornak, és meg lett szüntetve ez a hiba is. Azóta 230 a végsebessége. Elötte 200volt. Hogy ez a ketõ közül miért van, nemtudom.
    

Gumikacsa 1753 2006. június 4. 22:56   Válasz erre: 1751
Mondjuk õk nem mentek messzire, csak sacc 300 Km-t :)))
A koránykapcsolók szerintem a Yamahától valók, szintúgy "házon" belül...
    

kovee 1752 2006. június 4. 22:32  
Még a végén csak 5 féle motor lessz :-((
    

Macko 1751 2006. június 4. 22:15   Válasz erre: 1750
Ez a globalizáció, kérlekalássan.
Az autóiparban nagyobb arányban figyelhetõ meg, de biztosan lesz még hasonló a motorok között is. Bár ez egy kicsit emocionálisabb terület, mint a négykerekeûeké, eddig legalábbis a hasonló próbálkozások nem nagyon jártak sikerrel. Pl. ez a KLV1000 sem lett jó eladás, a DL1000-hez képest semmiképpen.
    

Gumikacsa 1750 2006. június 4. 22:09  
Ma találkoztam egy Kawa KLV 1000-rel. Nekem furcsa, hogy a vázon rajta hagyták a suzi adattáblát! Mondjuk a kormánykapcsolók sokkal igényesebbek mint a Stromon szerintem...
    

nanupapa 1749 2006. június 4. 20:19  
Most volt itt a kölök. Hibátlan a motor. Tehát nem lazult fel, nem kopog, nem kattog a kormány elforgatásakor.
Panaszkodik, hogy nehéz vele egykerekezni, max ennyi.

    

Macko 1748 2006. június 4. 08:42   Válasz erre: 1747
Nem is jó terepre!
Rossz aszfaltútra tökéletes, meg nagyon enyhe földúton is lehet vele menni.
De szerintem erre is tervezték.
    

nanupapa 1747 2006. június 3. 22:13  
Bár aki aszondja jó terepre az hazudik. Még most is azt mondom. Azoknak a felniknek van 2 kilómétere terepen, oszt csá.
De amúgy megy , mint a barom.

    

nanupapa 1746 2006. június 3. 22:11   Válasz erre: 1745
Mentem vele. A motor egyébként teljesen rendben van. Valószínû , hogy a km is valós. Nem hinném, hogy azért adták el.

Tényleg szinte teljesen száraz volt a csapágy. Miután összeraktam , mentem vele, nem volt hangja.A fékek is kurva jók.
Jövõ héten találkozom vele, majd megkérdem. Bár kétlem, hogy fellazulna. Nem tud.

Egyébként DRZ-n láttam már olyat, hogy szarráment a csapágy. A kormány elforgatásakor kattanó hangot adott.

    

Macko 1745 2006. június 3. 18:42   Válasz erre: 1744
Biztos azért adta el, mert qvára kopogott az eleje!
Nekem egyébként elvben ok a csapágyam, mégis kopog.
Mondjuk sokkal kevésbé, mint mielõtt meghúzták a csapágyat.
Meg azt sem tudom, hogy megkenték-e.

Nanu!
Írd meg légyszi, hogy teljesen megszûnt-e a kopogás!
Pár nap használatot várjatok meg, utána informálj a tapasztalaitokról, légyszíves!
Köszi elõre is!
    

nanupapa 1744 2006. június 3. 17:55  
Egy haverom tegnap vett egy Stromot. 3900km van benne. Neki is ugyanez volt a hiba. A kormánycsapágy nem volt rendesen meghúzva és kopp száraz volt az egész cucc. Most végeztünk . Az egész buhera 2 óra alatt lemegy. Nem kell hozzá semmi spec szerszám csak egy kis odafigyelés.

Télleg nem innen adta el valaki? Budapesten vette és a volt tulaj egy Varadero-t vett helyette.


    

kovee 1743 2006. június 3. 15:09  
Üdv! Stromosok!
Saját tapasztalatom volt, mikor a váltópedál állító kis csavar elveszett, és kénytelen voltam 2-esben hazabotorkálni 20km-rõl. Mivel ez a csavar speciális(egyik fele jobbos a másik balos menetû), célszerû betárolni egy tartalék darabot a szerszám készletbe. Ára "csak" 1500ft a 2 rögzítõ anyával együtt, de a bosszúság sokkal roszabb!
Üdv!
    

binlaci 1742 2006. június 3. 14:14  
Én magam javítom a gépemet, mindent én csinálok rajta. Csavar ki, csavar be és a kettõ között kell még csinálni valami keveset. De motorozni nyáron lehet, szervizbe télen vinném, ha vinném.
    

Macko 1741 2006. május 31. 19:03   Válasz erre: 1740
Azt fogják mondani, hogy tanulj meg együtt élni a hanggal.
Nekem eddig 4 szervízben mondták.
    

PePe-VFR 1740 2006. május 31. 15:17  
az én gépem még új, van benne 1000 km s nekem is szólj az eleje, holnap megyek szervizre s majd megkérdezem!?
    

Macko 1739 2006. május 31. 06:25   Válasz erre: 1738
Mindegyik kopog, kivétel nélkül. Azért igyekszem, hogy az enyémen kiverekedjem a megoldást még a gariidõ alatt!
Aztán közzétesszük minden fórumon, és megindulhat a lavina!!!
    

enemy8 1738 2006. május 31. 06:21  
Nekem is "szól" az eleje amikor gödörbe érkezek!
A szervizes srác a tank és a váz között valami izét bezsírozott, aztán ennyi.
Azóta jobb lett valamivel. De szerinte a kormány nincs meghúzva rendesen.
Egyébként a tárcsa valóban mozog, ez egy ilyen rugalmas tárcsa. De csak fékezéskor hallat magáról!
    

Macko 1737 2006. május 30. 17:31  
Fejlemény: a Motorradban Tóth Laci is megnézte, kipróbálta. Kézzel ütögetve Neki is kopog a tárcsa, de szerinte a berugózáskor hallható hang nem az, hanem mégis a teló. Csütörtökön otthagyom a bringát, szétkapja az elejét. Azt mondta, arra gyanakszik, hogy nem jó vagy nem megfelelõ mennyiségû az olaj a telóban. Állítólag SV-vel már volt ilyen tapasztalata.

További fejlemény pénteken vagy jövõ kedden.
    

Macko 1736 2006. május 30. 11:13   Válasz erre: 1735
Egyébként a múltkor, amikor a Wenson vezetéstechnikán voltunk az Euroringen, Pépépe mutatta a BMW hátsó telóján ugyanezt az állítócsavart. Ott pályázás elõtt föltekertünk mindent maximumra, és sokkal stabilabb volt a GS, mint közúti üzemmódban.
Utcán szerintem még akkor is elegendõ a gyári csillapítás (ez azt hiszem pont középállást jelent), ha utassal tolod szerpentinen. Nekem a Strommal legalábbis nem volt eddig gondom soha, csak pályán jelentkezett ez a zavaró behintázás a hátuljánál.
Ha majd egyszer kipróbálom kemény hátsóval, megírom milyen a különbség.
    

binlaci 1735 2006. május 30. 10:30   Válasz erre: 1731
nanupapa!
Hozzányúltál már? Milyen tapasztalatod van?
Én sem tudtam egyébként, pedig 120at nyomtam bele eddig. Már egyszer szétszedtem darabokra a hátúlját, mert eltört a hátsó lengõvilla és kezemben volt a hátsó teló és nem tünt fel, hogy van rajta egy állítócsavar. Egy haversrác kérte kölcsön a használatiutasítást, mert vett használtan egy gépet és nem volt meg a könyve. Aztán õ mondta, hogy szerepel benne, tehát írja a könyve.
    

Galad 1734 2006. május 29. 23:05   Válasz erre: 1723
Azért érdemes figyelembe venni, a motor teljesítményét, a vázgeometriát, a futómû beállítását, és annak függvényében megítélni a gumi tulajdonságait.
    

Macko 1733 2006. május 29. 21:39  
Ja, a lényeget meg elfelejtettem: fõleg azért akartam ma megnézetni a motort, hogy mi kopog az elejében.
Úgy fest, hogy mégis a féktárcsa lesz.
Beszéltem a Magyar Suzuki Rt-vel, õk odaszóltak a Motorradnak, holnap megyek oda is. Hátha egyszer valaki biztosan rájön erre az idegesítõ szarságra.
Ha sikerül valahogy gariban kicseréltetni a tárcsákat, akkor biztosan kiderül.

Még egy lehetõség, hogy a teló belsejébõl jön a hang, de ahhoz semmilyen alkatrészt nem lehet beszerezni, csak komplett teleszkópot cseréltetni, de az állítólag ugyanilyen lesz. Ha a teleszkóp belsejében kellene valamit cseréltetni, akkor kivárhatatlan alkatrész-szállítási idõvel kell számolni.

Folyt. köv. holnap este!
    

Macko 1732 2006. május 29. 20:41   Válasz erre: 1731
Látod.
Egyébként nem tudom, hogy normál, utcai használatnál milyen sûrûn kell állítgatni.
    

nanupapa 1731 2006. május 29. 20:37   Válasz erre: 1729
ez kiru, hogy nem tudtad. Akkor , hogy a csákányba tesztelsz te motorokat???
    

binlaci 1730 2006. május 29. 20:02   Válasz erre: 1729
"..............Fontos továbbá, hogy a hátsó villa feszesen álljon.(oldalra nem mozdúlhat) Néha utána kell húzni. Ezt úgy tehetjük meg: Az átmenõ tengelycsavar anyáját és a másik oldalon lévõ körmös anyát meglazítjuk, utána húzunk az imbuszcsavarnak (ami a tengely), majd visszaengedjük picit. Utána a 2 anyával lefikszáljuk megint.... (dl-1000-nél) ........."

És erre mit mondott?


    

Macko 1729 2006. május 29. 19:24   Válasz erre: 1728
A ruóstag csillapítását lehet szabályozni a bal oldalt, a teló alján levõ csavarral. Mellette van is egy H (hard) és egy S (soft) betû segítségképpen. Ezt nemtudtam. Az elõfeszítés meg ugye állítható a jobb oldali kerékkel. Ezt tudtam. Persze mondta azt is, hogy a kettes kanyarban lehet hogy le fog érni a sztenderem teljesen felkeményítve is. Meg azt is mondta, hogy nem nagyon kéne erõltetni a pályázást ezzel a motorral, nem oda való. Mondjuk ezt tudtam eddig is...
    

binlaci 1728 2006. május 29. 18:46   Válasz erre: 1724
"......Pont reggel beszéltem egy motorszerelõvel......"
Mackó!
És mitt mondott a független szerelõ a futómûállítási lehetõségekrõl? Konkrétan a hátsóról?
    

PePe-VFR 1727 2006. május 29. 17:47  
én mindenképp a mishelin pilot road-ot javaslom, nagyon jó kis gumi, a német Motorrad-ban megnyerte a tesztet a túra endurok között. én biztos erre cserélném! bár igaz hogy a VFR-re 60.000 forint volt az egy pár - mai szerintem nem rossz ár érte. azóta se pilot road se VFR!
    

kovee 1726 2006. május 29. 16:06   Válasz erre: 1725
Köszi Enemy!!
Csak azért kérdeztem, hogy majd ha cserélek, akkor tudjam kb mennyi km-t bír az a gumi. Nálam még a Michelin Pilot is számításba jöhet, de a pénz is közbeszól majd! Várható csere jövõ tavasszal-nyáron.

Üdv!
    

enemy8 1725 2006. május 29. 15:53  
Kedves Kovee!!!
15e van a tourance-ban!
Még van rajta, csak júliusban megyünk Grossglocknerre, azért kell majd lecserélnem!
    

Macko 1724 2006. május 29. 12:51   Válasz erre: 1720
Én még csak a gyári Bridgestone-t meg most az Anakee-t használtam. Ég és föld a Michelin javára! Pont reggel beszéltem egy motorszerelõvel, aki két garnitúra Metzeller után váltott Anakee-ra - most van fent Neki a harmadik - és azt mondta, ahhoz képest is jobb. Igaz, Õ BMW R1200GS-sel megy. Úgy évi 50 ezret...
    

Judi 1723 2006. május 29. 12:02  
Metzeler Tourance nagyon király, ez tapasztalat. PIrellit hanyagold, Bridgestone csúszik, MIchelin tarajosra kopik. Csak onnét tudom, mert gumiabroncs értékesítésel foglalkozom. Ha kell ár szólj és beszélünk.
    

Zsifi 1722 2006. május 29. 11:23   Válasz erre: 1720

Michelin Anakee
    

kovee 1721 2006. május 29. 11:11   Válasz erre: 1720
Mennyi km van a metz-ben?
Üdv!
    

enemy8 1720 2006. május 29. 10:26  
Helló!
Gumit kéne vennem. Segítsetek légyszi.
Most Metzeler Tourance van fenn a vason. Szerintem jobb mint a gyári Bridge.
Néztem Dunlop Trailmax, Pirelli Scorpion!
Használt valamelyikõtök ilyeneket?
Köszi!
    

Gumikacsa 1719 2006. május 28. 19:01   Válasz erre: 1716
Ügyes...
    

binlaci 1718 2006. május 28. 17:53   Válasz erre: 1717
Elõzõben 190-volt))) Kizártnak tartom, hogy adna, ez nem Ámerika...
    

boxer 1717 2006. május 28. 11:43   Válasz erre: 1716
Szép teljesítmény. Mennyi lesz benne, mire eladod? Még vagy 3x ennyit rakj bele, aztán a Suzu hátha ad egy újat cserébe reklámként.
    

binlaci 1716 2006. május 27. 20:13  
http://motorozz.hu/img/members/binlaci.JPG

Uf!
    

binlaci 1716 2006. május 27. 20:13  
http://motorozz.hu/img/members/binlaci.JPG

Uf!
    

boxer 1715 2006. május 27. 13:28  
Ha Macko leszereli az oldalsztendert, jó lesz a féldisznónak. Elvégre alig áll a lábán...
    

Zsifi 1714 2006. május 27. 11:23   Válasz erre: 1713
A disznót egészben szokják levágni........

Egy világ dõlt bennem össze!!! Azt hittem a féldisznót is levágják egyszer...)))

    

Tomota 1713 2006. május 27. 09:19   Válasz erre: 1711
becki!
A disznót egészben szokják levágni........
így értelem szerûen a jelzett súly erre értendõ... (0-;}>
    

Galad 1712 2006. május 27. 08:32   Válasz erre: 1710
:-)))
    

becki 1711 2006. május 27. 08:25   Válasz erre: 1709
A félsertés 95-105 kg? Nem sok az egy kicsit?
    

nanupapa 1710 2006. május 27. 08:24   Válasz erre: 1709
tengelytávval nem lehet beszállni a buliba?

    

Tomota 1709 2006. május 27. 08:20   Válasz erre: 1701
Mackó!
backon hasított félsertés vágósúlya 95-105 kg. ( a félreértések elkerülése végett ) ;-0)))))
vagyunk egy páran.....
    

Galad 1708 2006. május 27. 07:40   Válasz erre: 1707
Asszem a kompetenciám és nem terjed ki a feltett kérdés megválaszolására, továbbá kellõ információval sem rendelkezem! Hát erre a kérdésre talán jobb lenne ha Mackó válaszolna!!


Galád hívja Mackót! Mackó Mackó jelentkezz!! Kérdés a #1707-ben!
    

becki 1707 2006. május 27. 07:30   Válasz erre: 1706
Ügyes válasz! De akkor meg nem értem amit Mackónak írtál, ezekszerint neki nagymotorja van.
    

Galad 1706 2006. május 27. 07:27   Válasz erre: 1705
Általánosságban 51 ccm-tõl már nagymotornak számít, és jogosítvány köteles. A többi már csak nézõpont, és egyéni elvárás kérdése. :-))
    

becki 1705 2006. május 27. 07:24   Válasz erre: 1704
Akkor megkérdezem általánosságban: mekkora a nagymotor???? (cm3-ben)
    

Galad 1704 2006. május 27. 07:22   Válasz erre: 1703
Khm... khm.. na de kérem! Ez olyan kérdés, mint amikor egy hölgytõl nyíltan megkérdezik, hogy hány éves! :-))
    

becki 1703 2006. május 27. 07:20   Válasz erre: 1702
A Te motorod nagynak számít?
    

Galad 1702 2006. május 27. 07:12   Válasz erre: 1701
A megoldás szerintem nagy embernek = nagy motor!! Szerencsére a pszichológusok még nem elemezték ki teljesen a motorosokat! Tudod az autóról azt írták, hogy fordítotan arányos, minél kissebb a férfiassága az embernek annál nagyobb az autója!! :-))
Szerintem motornál ez egyenesen arányos!! !!!!!!!
    

Macko 1701 2006. május 27. 07:03   Válasz erre: 1699
Galád!
Nettóban is (ha csak a saját bundámban állok mérlegre) elérem az ember és disznó számára elõírt minimumot.
Bõrben, bukóban meg erre azért még rájön pár gramm.
Hétfõn úgyis viszem a motort egy független szerelõhöz. Már korábban bejelentkeztem, megpróbál rájönni, mitõl kopog az eleje. Ha már ott vagyok, megnézzük a futómûállítás lehetõségeit, meg az oldalsztendert is.
    

Macko 1700 2006. május 27. 07:00   Válasz erre: 1698
Ja.
Meg az érdi fagyikat is - 6-7 gombócot együltõben...
Ezt az elõbb kifelejtettem.
    

Galad 1699 2006. május 26. 23:37   Válasz erre: 1697
Szóval komolyan! Ha terhelés nélkül döntögeted a mocit, nem a valós benyomódást, és az alkarészek valós földtõl való távolságot látod. Nézd nem vagy egy tedd el. s elé se vedd egy szál bélû gyerek! Ha jó tecnikával bezúzol egy jó ívû gyors kanyarba, a sújerõ ami a rugózás tengelyirányára hat, lazán felfuthat a valós érték kétszeresére. Az pedig a Te esetedben, egy nyomásponton (mivel ugye egy helyen ülsz) minimum 200kg alatti berugózást mutat! De szerintem Te több mint 100 kg bruttó vagy!!
    

apach 1698 2006. május 26. 22:24   Válasz erre: 1697
Mert kívánja a szervezet! :-))
    

Macko 1697 2006. május 26. 22:11   Válasz erre: 1694
Mit gondolsz, miért eszem a Gastroyal napi 1300 kalóriás menüjét?
(Meg mellé azt a kis Milkát kiegészítésnek?)
    

becki 1696 2006. május 26. 19:32   Válasz erre: 1695
Varadero néven van fent.
    

PePe-VFR 1695 2006. május 26. 19:31  
köszönöm szépen.
Ki az a Zsifi??? mert a tagok között nincsen, legalábbis én nem találom!?
tudja valaki hogy hol érhetem el???
    

nanupapa 1694 2006. május 26. 13:22   Válasz erre: 1693
magyarul foggyá le Macko :D

    

Galad 1693 2006. május 26. 13:18   Válasz erre: 1689
Kanyar+ kanyarsebesség+centripetális erõ= túlterhelés, következmény>>> nagyobb mértékû berugózás, folytassam?
    

Macko 1692 2006. május 26. 11:23   Válasz erre: 1691
Újat vegyél, keresd meg itt az oldalon Zsifit!
Nem hiszem, hogy bárki levenné a használt cuccait, azzal együtt adják el a motorokat is!
    

ELőző oldal
Felhokep

Tagok száma: 22115