tsanyi | 1435 | 2011. január 21. 12:51 |
Motorosok mekkája lehetne Venezuela:)) http://www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20110121-benzinar-a-vilagban-3-forinttol-522-forintig-lehetett-tankolni.html
|
tsanyi | 1434 | 2011. január 19. 15:19 |
Szegediek, egy kérdés. Nektek az normális, hogy megépítették az M43-ast ami ugye elkerülõ, de kamionnal vagy tgk-val 7.5 felett a városon keresztül kell mennem. Én ezt nem értem, ma Hvásárhelyen voltam és odafelé a városon át a 30-as táblák alatt építési területen mentem a szép és egyenes elkerülõ helyett, visszafelé lehet azon jönni. Ki volt vajon az a nagyeszû aki ezt így akarta?.....minek épült az elkerülõ ha pont a kamionokat terelik át a városon?
|
tsanyi | 1433 | 2011. január 17. 13:54 |
Ezt a cikket magamon tetten értem: http://www.origo.hu/tudomany/20110117-agy-memoria-gondolkodas-hogyan-hatnak-a-szamitogepek-az-agy-evoluciojara.html 2 hete kitöltöttem egy iq tesztet és a káét kezemen meg tudtam számolni az elért pontszámot(az jó?), de most, hogy elõvettem már össze se volt mit adni(az rossz?)....:)) |
tsanyi | 1432 | 2011. január 17. 13:53 | Válasz erre: 1431 |
Na ez az......egyik kutya másik eb.......remélhetjük, hogy repül mind, de a pénzünk nélkül.....menjenek üres zsebbel....
|
qqriq64 | 1431 | 2011. január 17. 13:39 | Válasz erre: 1430 |
Ugyanannyira tisztességes mint a kormányé. Õket ki bünteti meg?
|
tsanyi | 1430 | 2011. január 17. 13:21 |
Visszatérve kicsit a manyupra, ez tisztességges eljárás? ....és it még nem volt szó a bezárásukról: http://index.hu/gazdasag/magyar/2011/01/17/felmilliora_buntettek_az_atveros_nyugdijpenztari_toborzo_szemelyt/
|
qqriq64 | 1428 | 2011. január 17. 12:55 | Válasz erre: 1427 |
Alig találtam róla fotót. Ilyen lett volna a Nemzeti Színház az Erzsébet téren.
![]() |
qqriq64 | 1427 | 2011. január 17. 12:42 | Válasz erre: 1422 |
Nem tisztem és nagyon távolálljon tõlem hogy megvédjem a fideszt de én láttam milyen lett volna az a színház amit az Erzsébet térre terveztek. Én még olyan ronda építményt nem láttam. A Dunapláza stílusában tervezett sivár alumínium förmedvény. Baromi ronda.
|
Szicsu600 | 1425 | 2011. január 17. 11:38 | Válasz erre: 1423 |
Én már csak abban bízom, hátha a mostaniak nem lopnak ANNYIT. mint fletó és komcsi bandája.:) Mert lopni mindegyik fog, mert ezért vannak.Magukért.
|
Jani55 | 1424 | 2011. január 17. 10:17 |
Dr! És ami(k)rõl nemigen beszél senki, mert nagyon is kellemetlen, meg már régen is volt, de annyiban tartozik ide, hogy milliárdok mentek el (akkori árakon): volt "adószakértõk éjszakája", "ezüsthajó", "Josiptot", "Etelka a Világkiállítással", "Tocsik", meg "brókerbotrány" és vég nélkül sorolhatnánk! Nyitva hagynám én is a kocsim hátsó ablakát, de valahogy senki nem bobja be az aktatáskáját 2 millával, nokiásdobozban sem hoz nekem senki semmit... Na ezért tartunk itt! |
Bubó Doki | 1423 | 2011. január 17. 09:59 |
Ha ezt a sok kidobott pénzt a szegény térségek, és a szegény emberek, kisvállalkozások megsegítésére fordították volna, sokkal elõbb tartana ez a szegény ország.....
|
Jani55 | 1422 | 2011. január 17. 08:49 |
Visszamenõlegesen (is) vizsgálva, volt itt elcseszett mega beruházás bõven: Gondoljatok Bõs-Nagymaros ügyére. Hány milliárdba került az országnak? (és ugye milyen elõnyös országunknak a véglegesnek tekinthetõ mai helyzet?) De volt itt Erzsébet téri nagyberuházás (Nemzeti Színház)is, meg Kormánynegyed építési szándék és sorolhatnánk. Metrokocsik ügye: Alston szerelvények korszerûek, a világ minden részén futnak, a magyar szabványoknak nem felel meg?????? (Kik és mikor, hogyan egyeztettek ebben az ügyben? Megrendelték, visszaigazolták, legyártották/gyártják, most találják fel magukat az illetékesek?) A közelmúltból és innen a környékünkrõl: Sukoró... Mennyibe került ez már eddig is az államnak? (és mennyibe fog kerülni, ha a "befektetõi csoport" érvényesíteni fogja a már megkötött szerzõdéseit??? Kiemelt kormányberuházás volt!) Konkrétan vidéki kis városunkban: Velencei-tó Kapuja beruházás (több, mint két milliárdért???) |
tsanyi | 1420 | 2011. január 17. 08:42 | Válasz erre: 1419 |
Egyenlõre enyit nyilatkozik róla Tarlós: http://index.hu/belfold/budapest/2011/01/17/tarlos_egyelore_nincs_penz_a_gyalogoshidra/ amúgy igazad van, de ha nem építenek ilyen haszontalan dolgokat mibõl lopnának?.....úgy mint elõdeik a völgyhíd és az M6 alagútjanak építõi és az összes hasonló tolvaj.......jó lenne börtönben látni mindet kivétel nélkül, hogy várhatja el bárki is a törvények betartását ha a vezetõik ilyen durván sértik meg azokat büntetlenül?........én ezen elmélkedem.... |
Bubó Doki | 1419 | 2011. január 17. 08:19 |
Két dolgon elmélkedek: Olvasom a hírek között, hogy a fityisz egy új gyalogoshidat készül építeni a dunán, a Petõfi híd szomszédságában. Ez nagyon sok milliárdba fog kerülni. Közben az ország keleti felében a belvíz miatt összedõlt házak mellett idõs emberek sírnak, hogy minenük odaveszett, földönfutók lettek. 1. Köll a fenének az a rohadt híd. 2. Azt a sok milliárdot nem kellene kárenyhítésre fordítani inkább? 3. Egy ország nagyságát nem inkább az határozza meg, hogy mit, hogyan tesz az állampolgáraiért? 4. Magánemberek, kis cégek felajánlásokat tesznek, segítenek, lakókonténert adnak, szivattyúznak, a derék kormányunk meg szórja a pízt fasságokra. 5. Ez a híd dolog is kezd hasonlítani az értelmetlen 4-es metróra...... Hát ezen elmélkedek, és úgy látom, hogy ez így nem jó.... |
qqriq64 | 1418 | 2011. január 14. 13:19 |
A kutak többsége a MOL-tól veszi az üzemanyagot. Nem tudom tesznek e bele valami adalékot. A LUKOIL-t nem tudom honnan veszi de az OMV a saját Shwehat-i finomítójából hozza. Építettek Csepelen egy Dunatár nevû tározót (ott voltam én is építettem) ahova uszályon hozzák az üzemanyagot. Azért kellett a tározó mert nyáron amikor nem hajózható a duna akkor kénytelenek voltak õk is megvenni a MOL olaját. Amióta elkészült a tározó ott tudnak tartalékolni üzemanyagot azt viszont nem tudom hogy eleget e ahhoz hogy kitartson egész nyáron. Feltételezem hogy ha nem akkor a keleti régióba megveszi a MOL- tól a nyugatiba meg áthozza a saját finomítójából. Minden más társaság a MOL-tól veszi.
|
Larten | 1417 | 2011. január 13. 20:05 | Válasz erre: 1413 |
Egyébként hogy MOL vagy kié a benzin, az nem sokat befolyáfol, hanem a "Benzinkúttechnika" a nagy varázsló. Mint Óz a csódák csodájában |
tsanyi | 1416 | 2011. január 13. 20:02 | Válasz erre: 1414 |
hazudtam.....csak az ár miatt.....ilyen mennyiségnél a 10 ft is számít...
|
Larten | 1415 | 2011. január 13. 20:02 | Válasz erre: 1414 |
Én is tankolok sokszor az érdi Luknál, nem tapasztaltam. Pedig tankolás elõtt megmondom mennyi fog bele menni, +- 0,5-1 literen belül. 80 literes a tankom. |
tsanyi | 1414 | 2011. január 13. 19:56 | Válasz erre: 1412 |
A madaras tecsó kúton tankolok nem csak az ár miatt hanem mert nem is rossz....nekem pedig napi 100l a minimum....omv jó volt ahogy Larten mondja 5 évvel ezelõtt, azóta a minõség megvan, de a mennyiség már kevésbé....az érdi lukoilnál meg simán belemegy a 42l-es tankba 46 liter úgy, hogy még van benne....persze ki van írva(vajon miért), hogy a gépjármûvek könyvében a tank kapacitása csak tájékoztató jellegû, az õ kútjuk jól mér...:))
|
Jani55 | 1413 | 2011. január 13. 19:56 |
Magyarországon gyakorlatilag minden MOL, úgy tudom a színes kutak is, kettõ kivételével (az egyik OMV)... Reggel hatkor már sorállás volt. A varába viszont a hatlábúkutyás benzint tankolom, miután korábban kitapasztaltam. Utánajártam, kiderült, hogy Mol benzin, a leeresztés után adalékolják. |
Larten | 1412 | 2011. január 13. 19:49 | Válasz erre: 1410 |
Szicsuval egyet értek, 1-2 tank után számold ki a fogyasztást, nem fogsz többé ott tankolni. OMV már nem a régi az is lezüllött. Mondjuk a nyugati határ mentén jó, mert félek az osztrákok ellenõrzésétõl. Utóbbi 1-1,5 évben csak Lukoil, be akarnak törni a piacra, qrva jó a fogyasztásom velük, vigyáznak a minõségre. Úgy 4-5 ezer km-t megyek/hó |
Szicsu600 | 1411 | 2011. január 13. 17:48 | Válasz erre: 1410 |
Mondjuk olyan is.:D A dízel gk-ba nem tankolom, a Varába próbáltam.5 tank után olyan köhögve indult reggelente, hogy azonnal visszaálltam az OMV-re. Azóta semmi gond. Karburátoros és régebbi dízeleknél elmegy, de injektoros vasakba Én nem teszem.Fõleg hogy min 90-100.000 Ft egy befecskendezõ fej egy mai dízelbe. Persze, ez csak az Én véleményem.:) |
Jani55 | 1410 | 2011. január 13. 15:41 |
Egy hete kitárgyaltuk az Óriásboltok elõnyeit... Ma kellemes meglepetés ért: gondoltam, ha már ott vagyok, itatom a járgányt. A gázolaj is, a benzin is ezekben a parkolókban üzemeltetett kutaknál a legolcsóbb! |
qqriq64 | 1409 | 2011. január 8. 11:49 | Válasz erre: 1406 |
A helyi önkormányzatokon múlik hogy engedik e. Budapesten általában 5év tilalom van bontásra. 5éven belül még akkor sem engedik ha egy üres telekre például gázt akarnak bevezetni.A csõtõrés persze más.
|
Jani55 | 1408 | 2011. január 8. 11:48 | Válasz erre: 1406 |
Ez errefelé sem mese!!! Én is szoktam dübörögni az illetékeseknél, nem a legnagyobb boldogságukra! (hányszor kiutáltattam már magam!) |
qqriq64 | 1407 | 2011. január 8. 11:43 | Válasz erre: 1404 |
Néhány éve egy nyomorult uszodát is csak botrányos körülmények között tudtunk éppencsak határidõre csapnivaló minõségben átadni. De azért olimpiát tudnánk rendezni mi?
|
desiderus | 1406 | 2011. január 8. 11:43 |
Bubó dokikám : a gondolatodat tovább görgetve...elkészül a fasza, új út, mindenki örül...aztán fél év múlva jön valamelyik szolgáltató és felvágja, lefektet, begányol. Egy hónap múlva x szolgáltató....3 hónap múlva y szolgáltató...és a több tízmillió forintból felújított burkolat minõsége még a római kori hadiutak minõségét sem éri el... Ez nem mese barátaim, ez a szemem elõtt zajlott le pár éve szûkebb hazámban. A Polgármesteri hivatalban a kisköcsög meg nézett rám amikor megkérdeztem, hogy nem lehetne összeegyeztetni a szolgáltatókkal az aktuális kivitelezéseket ? Az más tészta ha csõtörés, vagy bármi más miatt fel kell bontani, de amikor fél éven belül 3-4 szolgáltatónak jut eszébe, hogy éppen arra van dolga, ahol az új út elkészült... |
Jani55 | 1404 | 2011. január 8. 11:33 | Válasz erre: 1402 |
Ism: Ha már végképp muszáj az utakat felvágni, miért nem lehet azt a csatorna aknát/fedlapot tökéletesen tervezni/kivitelezni? A rendre elkövetett és ezért már ismert hibákból miért nem okul senki? |
qqriq64 | 1402 | 2011. január 8. 11:27 | Válasz erre: 1397 |
A csatornát általában az út közepén viszik egyik oldalán van a vízgerinc másikoldalán a gázgerinc. A zöldsávban meg a járdában a kábeleket viszik. Azért viszik az út közepén a csatornát mert így van legtávolabb a házaktól. Nem lehet egy 2tõl 6méter mélységû árkot kerítéstõl háztól 1vagy kétméterre vinni.
|
Bubó Doki | 1401 | 2011. január 8. 11:25 |
Valahogy olyan érzésem van, hogy egy félkész, össze-vissza fércelgetett, foldozgatott országban élünk. Senki sem csinál meg valamit JÓL, hanem gyorsan, látszólagosan, ötletszerûen. És nem csak a tárgyszerû dolgokra gondolok, hanem az adórendszeren át az összes szabályra, törvényre, amit mindíg forgatnak, toldozgatnak, és a következõ klientúra is csak variál, ront rajtuk ötletszerûen. Pl. a Kresz: 1975 óta foltozgatják, nem életszerû, félreérthetõ és félremagyarázható, már régen az EGÉSZET kellett volna újraírni, és a jelen kor szerint alkalmazni. De csak elmélkedek..... |
Larten | 1400 | 2011. január 8. 10:32 |
Létezik a garancia visszatartás, 2-5-10%/1-2 év. De sokszor a finanszírozó tulajdonosi kör létrehoz e KFT-t, ami a generál kivitelezõ lesz és ez fog csõdbe menni. Ez ma az országban a módi, büntetlenül megteszik. Ahogy Gabesz mondta; se píz, se posztó. Voltam is ilyenben, Bfüred Anna Hotel wellness bõvítés projekt. |
qqriq64 | 1399 | 2011. január 8. 10:28 |
Bubó nagyon egyszerû a válasz. Egy történettel megvilágítom. Az egyik amerikai ûrhajóst megkérdezték mire gondolt fenn az ûrben. -Arra gondoltam hogy ezt az ûrhajót olyan alkatrészekbõl rakták össze amelyik a legolcsóbb ajánlat volt a versenytárgyaláson és ezen múlik az életünk. Minden építkezésnek kátyúzástól a toronyházépítésig pontos mûszaki leírása van. Nagyon pontosan leírtad a kátyúzás menetét. Száraz idõben körbevágni kitakarítani kátránnyal meglocsolni beaszfaltozni szintrehengerelni. Ami ettõl eltér a gányolás. Mint mondtam az aknaépítésnél a mûszaki leírásból hiányzik az hogy az elõregyártott aknák alá negyedköbméter (4talicska) gyenge C6-os betont tegyenek. Mivel öldöklõ harc van a piacon a megrendelésekért egyik kivitelezõ sem áldozza be azt a kis betont és a ráfordított idõt. Elmondom hogy megy ez. A gép kiássa az akna helyét, az egyik oldalon már belóg a csõ amire milliméterpontosan rá kell tolni az aknakamrát gumigyûrûstõl. Lapáttal kialakítanak egy szintet ami annyival van lejjebb a belógó csõ alsó részénél amennyi az aknakamra fenekének a vastagsága. Vízmértékkel húzzák le milliméter pontosan mert ha magasabb akkor nem megy rá a csõre ha alacsonyabb akkor rámegy de mikor a gép elengedi akkor lehúzza a csövet. A mûanyag csövek nem törnek el de a lejtés megváltozik az aknakamra néhány centivel lejjebb lesz és amikor kész a meló és a geodéták mérik az aknák közötti lejtést akkor nem fog stimmelni. Na most a lényeg az hogy az akna alatti szintet nem lehet döngölõbékával (wacker) megtömöríteni mert a büdös életben nem lenne pontos a szint. Ezért kellene lejjebb szedni 10centivel azt tömöríteni rátenni a gyenge betont azt milliméterpontosan elsimítani rátenni az aknakamrát és alatta szépen megköt a beton. De ez nem így történik mert valaki nem így találta ki.Na ennyit az aknákról. Térjünk vissza az utakra. Az útnak három dolog van ami a legjobban árt. Az egyik ha nincs alapja a másik a meleg aharmadik a fagy. Akármilyen erõs beton legyen az út alatt ha nincs alatta jól tõmörített altalaj vagy zúzott kõ akkor a húszcentis mixerbeton is eltörik. Éppen ezért az utak alá úgynevezett CKT-t tesznek ami nem más mint a leggyengébbbeton ami létezik (C4) . Magyarul nem betonoznak erõsen az út alá hanem alapot csinálnak neki. A melegre nem térek ki mindenki tudja hogy a nyomvályúk attól vannak. A fagy és az olvadó hólé a legkártékonyabb mert az roncsolja az utat. Beszivárog a repedésekbe és a fagy szétfeszíti darabolja. Nézzétek meg hogy az olyan utaknál ahol új szegélykövet is raknak ott a szegélykõ mellett 20centi öntött aszfalt van és csak utána van a hengerelt aszfalt.Azért mert a fagy elsõsorban az út szélén a szegélykõ mellé beszivárgó vízzel tud rombolni. Az önzöttaszfalt viszont nagyon jól zár. A mellékutcákban ahol nincs szegélykõ van ahol még CKT-t sem tesznek az út alá hanem úgynevezett meddõt ami nem más mint a sóderbányák betonkészítére alkalmatlan mellékterméke. Ilyen helyeken a kukásautón kívûl nagy teherforgalom nincsen ezért az út is ennek megfelelõen van építve. Végül nagy általánosságban elmondhatjuk hogy az útépítés technológiája olyan amilyen a forgalom és a terhelés függvénye. Saját tapasztalatom az hogy alegjobb útalap a makadám út. A makadám utat egy McAdam nevû skót mérnök találta ki és egymás mellé beékelt egymást támasztó kövekbõl áll ha ezt az utat nem bontják meg valami közmûvezeték árkával akkor erre ráaszfaltozva kiváló utat kapunk. Sajnos már bontatlan makadám út csak elvétve van. Az útjavítások amik itt nálunk folynak az az ország szégyene. Pláne annak ismeretében hogy hány bõrt lehúznak az utat használóktól ezerféle adó, sarc, sáp révén. Hú de belemerültem. |
Bubó Doki | 1398 | 2011. január 8. 10:09 |
Elkészül az út, vagy a javítás, és utána a kivitelezõt csõdbe rántják, és eltûnik. Jogutód nélkül megszûnik. Az építõiparban ez a módi. Utána se garancia, se píz, se posztó.....és az alvállalkozókat sem fizetik ki. Ettõl az is szerencsétlen csõdbe megy...Csak elmélkedek, mi lenne ha egy bizonyos pénzösszeget a befejezéstõl számítva mondjuk egy évig zárolnának, garancia címén? Ha jó a meló, és még él a cég megkapja, ha nem majd más befejezi gariban....
|
Jani55 | 1397 | 2011. január 8. 10:01 | Válasz erre: 1392 |
Szép és mesteri példák vannak Fejérben is: kedvencem, mikor aránylag jó, ezer éves utakat vágnak fel, utólagos csatornázás miatt hosszában végig (és az ezekhez tartozó csatornabekötések biztosítására), minden ingatlanról keresztben is... Példák: Szfvár, Pozsonyi út abszolut járhatatlan már, megsüllyedt, ferde csatornafedlapok sorozata, javítási foltok a foltok hátán, méterenként. Persze véletlenül sem egyvonalban, hanem rendszertelenül, összevissza! Kikerülni kocsival lehetetlen, két kerekûvel is mûvészet. Pedig, ha jól emlékezem, frissen felújított útburkolatot vágtak fel annak idején... Adony: Pusztaszabolcs felõl: aránylag jó utat vágtak fel a csatornázáshoz, a jobb oldali részt végig... Sem tömöríteni, sem csatornafedeleket szintezni újonnan sem tudtak, mára már mindenütt megsüllyedt, az útátfúrások helyein szinte tíz cm-t is! Pusztaszabolcs: Velencei út, úgyszintén! Tökéletes lett, csak gratulálni tudok az építõknek (meg akik átvették az utat, azoknak meg különösképp, akik nem tudják, vagy nem is akarják érvényesíteni a garanciális javítási jogaikat)! Ha már útépítés: Külön bírom, amikor a sztrádaépítés (M6) ment, itt a környék utjait igencsak tönkretették a kõszállító kamionok! Volt úgy, hogy a Velence - Pusztaszabolcs útvonal Pusztaszabolcs felé menõ oldala teljesen le volt szakadva (komolyan, mint egy hadiút), javítás javítás után, mára az eredmény? Szárazon csak tudunk közlekedni, de vizes körülmények között életveszélyesek a kátyúk, mert nem láthatóak. Lovasberény-Vereb között úgyszintén... Kérdéseim: -Miért nem lehet a csatornát eleve pl. a járda (árok) alá építeni, mért kell a jó utakat tönkre tenni? -Ha már végképp muszáj az utakat felvágni, miért nem lehet azt a csatorna aknát/fedlapot tökéletesen tervezni/kivitelezni? A rendre elkövetett és ezért már ismert hibákból miért nem okul senki? -Ha már ezek a dolgok így vannak évek óta, miért nem lehet olyan szerzõdéseket kötni a tervezõkkel, kivitelezõkkel, hogy igenis felelnek a munkájukért, kötelesek saját költségükön javítani? (talán akkor becsületes munkát végeznének) |
Bubó Doki | 1396 | 2011. január 8. 09:13 |
Az aknafedél: Q64, én ezt értem: De nálunk nyugatabbra stimmelnek az aknafedelek....SÕT!!!!! a vasúti átjárókban is pontos a magasság.....Nem állnak ki a sínek, nem kell egy buckán átugratni, egyszerûen szintben vannak...nem értem....Pedig itt is az útépítéseket a Bau-mittudomén osztrák cég csinálja. Lehet hogy az itthon ellopott anyagot náluk építik be?? Más: megyek a Nánási úton, útjavítás. Két gumicsizmás melós egy-két lapát matériát szór a lukba, majd a csizmával letapossa, és megy a következõkhöz. Kérdem, nem kéne kitakarítani, körbevágni, beletömöríteni, szintre hengerelni? Válasz: ááááá, minek, egy két hét múlva úgyis kiesik....Hát, igy biztosan.....félmegoldások, gányolók országa vagyunk. Arról nem is beszélve, hogy csak minden második harmadik lukat tömik be, mert "az még kicsi, és csak kevés négyzetméterre van píz".....eztet mondták a szakik. |
RENEGADE | 1395 | 2011. január 7. 23:48 | Válasz erre: 1382 |
A benzikutas esetre az a magyarazat szerintem,hogy hulyenek nezik az embereket.Pontosabban mindenki tele van gondal bajjal es nem tud kelloen oda figyelni a reszletekre.Ezt hasznaljak ki azok akik (olyanok).Egyszeru a megoldast! bank kartyaval kell fizetni.
|
qqriq64 | 1394 | 2011. január 7. 22:45 |
Bocs hogy belevau de történetesen ebben a mûfajban dolgozok 30 éve. Többezer aknát építettem már fel. Nem a csatornaépítõk miatt nincsenek szintben. A csatornások csak durva megközelíthetõleges szintbehelyezést csinálnak. Az útépítõk feladata a pontos szintbehelyezés mert õk terítik hozzá az aszfaltot õk tudják hány rétegben milyen vastagon terítenek. Ez teljesen független a mélyépítõktõl. Egyébként milyen alapjának kéne lenni egy aknának ami másféltõl hatméter mélységig van földben? Az aknakamra belsõ átmérõje egy méter külsõ minimum egyharminc. Ez fekszik fel a földre. A mûszaki leírás semmilyen alapot nem ír elõ. Régen monolit azaz helyben betonozott földnedves betonból készültek az aknakamrák ezekre építették fel az aknát gyûrûkbõl valamint kis és nagyszûkítõbõl a fedlap alá 5 vagy tízcentis betongyûrûkkel hézagoltunk. A monolit beton kitöltötte a kiásott gödröt és nem vagy csak igen ritkán talajvizes környezetben süllyedt egy kicsit. Jópár éve elõregyártott aknakamra az elõírás a vízzáróság miatt. Mivel ezeket milliméterpontosan kell lehelyezni igy tömörített kemény talajt lehetelen kialakítani alatta. Na ezek hajlamosak a megsüllyedésre. De ez az elõírás. Ha a mûszaki leírásban szerepelne egy réteg gyenge beton az aknakamra alá ami nem kell hogy erõsebb legyen egy jól tömörített föld keménységénél az már biztos alap lenne. De nem így van elõírva. A fedlapok alá a betongyûrûkön kívûl még alumínium, ugynevezett szegmensek vannak a milliméter pontos szintbeállításhoz Ezek nem gyûrûk hanem 20szor 10centis befelé lejtõ elemek. Azért nem gyûrûk mert így az út dõlésének megfelelõen a fedlapot bármelyik oldalán hozzá lehet emelni az út szintjéhez.De ez minden esetben az útépítõk feladata. Biztos láttatok már útépítést amikor egy réteg aszfalt van még leterítve és kiállnak a fedlapok. Na akkor szokták körbebontani és beállítani mert akkor már látszik a végleges szint. Való igaz nem mindig sikerül.Sõt. Soha.Bocs hogy lyen hosszúra sikerûlt de nem lehet rövidebben elmagyarázni.
|
desiderus | 1392 | 2011. január 7. 21:03 | Válasz erre: 1391 |
Gábor, ez idáig rendben. De a XXi.-ik században ez olyan qurvára megoldhatatlan ?
|
Pegaso650 | 1391 | 2011. január 7. 20:58 | Válasz erre: 1390 |
Pedig de! Gyártottunk már útépítõknek úgynevezett aknakiemelõket, mert idõnként kell a fedlap alá :o A gyûrûknek nincs alapja és ezért egyre lejjebb nyomódnak. Hittétek volna? |
tsanyi | 1389 | 2011. január 7. 20:16 | Válasz erre: 1388 |
Ezt a futómûves lobbi érte el és részesedést szereztek az útépítõknél azért, hogy minél több gömbfejet cseréljenek!.....:)).......
|
desiderus | 1388 | 2011. január 7. 20:09 | Válasz erre: 1387 |
Szia Larten, jó reggelt. Ne bánkódjál, mi is ipari tanulóként kezdtük a hülyeség gyártást, és mára mesterré váltunk. Elmélkedem tovább...mi a bûzbombás, herótos, vöröriszapszagú, hattyúszaros bánatért nem tudják ezeket a kibaxott csatornafedeleket egy szintbe hozni az úttesttel ? Ha van közöttetek hozzáértõ, igazán mesélhetne. |
Larten | 1387 | 2011. január 7. 19:48 |
Megjöttem, visszaolvastalak benneteket, vinnyogtam a röhögéstõl. Már nem is szólok semmit hozzá, mert csak ipari tanuló vagyok hozzátok képest. |
kawa70 | 1386 | 2011. január 7. 18:59 |
Na remek...Miután porrá amortizáltuk a jármûveket, teleszarjuk a világot.
|
desiderus | 1385 | 2011. január 7. 18:46 | Válasz erre: 1384 |
Igen, és miután levetted a jólzáró, teleszellentett ruhát, akkor egy hétig ne menj emberek közelébe, mert a pórusaidba bele fog ivódni a nem éppen Eau de Cologne illatú (vagy mi a pÖcsÖm) légnemû gáztermék. szato: a figyelemelterelés módja, velem is sokszor eljátszották, fapofával végighallgatom és utána közlöm, hogy jó volt, nem veszek semmit, majd kérem a visszajárót...volt amikor a dupláját mondtam és a debil visszaadta, annyira belefeledkezett a szövegelésbe... |
tsanyi | 1384 | 2011. január 7. 18:30 | Válasz erre: 1383 |
Akkor már meg is van oldva a ruhád fûtése a treffenre......1 hét bab és végig tele tudod fingani a ruhád, de alulra olyan nylon ruha kell ami nyaknál, kéznél és lábnál légmentesen zár.......csak kötözd maga a motorra, mert ha felfúvódik lerepülhetsz!....:)
|
Ispan | 1383 | 2011. január 7. 16:23 |
Nem birtam megállni, hogy ehhez a magasröptû lényegretörõ, környezetkímélõ kis elmélkedéshez hozzá ne szóljak. Csupa jobbnál jobb ötlet. Nekem is van egy. A kenyérgõz!!!! Valamikor réges régen,a sokk ember így melegítette a B.SZ.K.R.T.(régen ez volt a B.K.V. neve) Pullmann kocsijait, hogy egy kicsit melegebb legyen télen. Miért ne lehetne alkalmazni a motoron is:-))))))))))))))) |
szato | 1382 | 2011. január 7. 15:06 |
Sziasztok..... Elmélkedek,hogy miért akart becsapni ma egy benzinkutas 1000ft-tal,ha adtam jattot is a semmiért neki?::(( Fizettem... elvette a pénzt,,aprót visszaadta,elkezdte a pontgyûjtés,meg a akciókat ecsetelni,,,, mondtam nem gyûjtök semmit,,,,, téblábolt vártam még az 1000 ft-ot vissza adja...de csak nem... szóltam,hogy kellene még egy ezres.... Jól van na!!! de kötelezõ elmondanunk az akciókat.... Kérdeztem,hogy miért csak a 3 db százast adta vissza ,miért nem rendesen az összes vissszajárót? Hát elõször az aprót kell,meg el kell tenni a papírpénzt, és azt utána.... rendben van,de esszét tartani a pontgyûjtésrõl stb.a visszaadás közben,megszakítva azt, és miért kell szólni hogy még jár vissza pénz???.... hát azért mert ezt igy szoktuk.....válaszolta... Budafoki-Prielle Kornélia sarok Mol kút.... Élmélkedem azóta is..... |
Bubó Doki | 1379 | 2011. január 7. 09:13 |
És ha marhapörkölt alakban veszem magamhoz a jószágot, én is annyi metángázt fogok kibocsátani? Védd a környezetet: Egyél marhapörit!!!!! |
Jani55 | 1378 | 2011. január 7. 08:54 |
Ha már ezen elmélkedünk: A tudósok szerint, a szarvasmarhák, a jávorszarvasok által kibocsátott metángáz komoly tényezõje lehet az éghajlat felmelegedésének, a kérõdzõ egy év alatt akár 2 tonna szén-dioxiddal egyenértékû metánt termelhet. (ha ezt x milliós állománnyal felszorzom?) Az emberiség? (ha ezt x milliárddal felszorzom?) |
Bubó Doki | 1377 | 2011. január 7. 07:37 |
Azon elmélkedek, Dezsõ Úr, hová teszi az üzemanyagot? Mer' tányérba nem viheti, kilötyög.....A tank helyére tegyen egy ételhordót...))))))
![]() |
desiderus | 1376 | 2011. január 6. 21:47 |
A vicces fiúkkal közlöm, hogy elmélkedem... Ilyen benzinárak mellett át fogom alakítani a motoromat gázosra... Finggázosra.... |
desiderus | 1375 | 2011. január 6. 21:11 | Válasz erre: 1373 |
Ne fürgyí le, akarom mondani ne porolj azzal a motorral, te. Csak told ki és csendben brummogj, mert megzavarod a madarakat és hullani fognak. Ne tessék vihogni, mert Ámerikában is hullanak meg Svégyországba is, megmondta a ReTekLub. |
Larten | 1374 | 2011. január 6. 21:09 |
Talán még be is öltözök és húzok egy kövéret. Addig meg figyelem mennyi hülyeséget írtok. :))) |
Larten | 1373 | 2011. január 6. 20:56 | Válasz erre: 1371 |
Nincs semmi gond, várjuk azt a 10 fokot hétvégére. Kimegyek brummogni vagy fél órát a garázs elé a vassal. |
desiderus | 1372 | 2011. január 6. 20:55 | Válasz erre: 1370 |
Sanyi arra vigyázz, hogy a túlnyomás alatt levõ végbélszél nehogy kilõje a szegecseket a tangából és kárt tegyen az élõerõben.
|
desiderus | 1371 | 2011. január 6. 20:53 | Válasz erre: 1369 |
Áh, Mr.Larten. How do you do ? Janival világmegváltunk vagy legalábbis próbálunk. Valami gond van Uraim ? |
desiderus | 1368 | 2011. január 6. 20:33 |
Eszem-f@szom-fingom megáll !!!! Komolytalan banda. DE....fingani kell, mert ha visszatartod, akkor felkúszik a gerinced mentén az agyadba és akkor jönnek a szar gondolatok.... És különben is, nem mindegy, hogy fingva porzol vagy porozva fingol.... |
Bubó Doki | 1362 | 2011. január 6. 17:29 |
Ez már csak így van, Csabus...de sajna még várni kell a jó idõre, így marad a duma és a hülyülés, meg az elmélkedés-vita-ideológia gyártás, és a többi.)))
|
galoscsabus | 1361 | 2011. január 6. 17:25 | Válasz erre: 1356 |
Elmélkedünk, összesküvés elméleteket gyártunk, konspirálunk, stb.... Ha majd lehet jókat és sokat motorozni, úgy is lemegy a topik a lista alsó felébe :-))))))) |
Bubó Doki | 1360 | 2011. január 6. 17:21 |
Ha elfûrészeled a fingot, a felét betesszük a Jani kocsijába, és rájön, hogy a szmog és a por sokkal jobb...)))))
|
Bubó Doki | 1358 | 2011. január 6. 15:28 |
Vegyél autóillatosítót, már lehet kapni "újautó szagot" is, és olyan érzésed lesz mintha egy új Q7-ben ülnél.....Csak azután nehogy eltaposs valakit!
|
Jani55 | 1357 | 2011. január 6. 15:17 | Válasz erre: 1355 |
Dr: Felmenet semmi gondom nem volt (automata, aktívszenes, stb), de a Fiastyúk utcában "kinti programom" volt, bõ háromnegyed óra a <S>friss, tiszta</S> levegõn. Na ez betett nekem. Onnan át, a Szentendrei útra, az jó volt (kedvenc kocsikám automata üzemmódban indul, mire át/kidolgozta a benti levegõt, eltelt valamennyi idõ) és akkor voltak a lentebb írt busz/golf események. És idõnként ki....ik velem, vételez kintrõl is levegõt.. tehetek róla, pont ott és akkor???
|
gourman | 1356 | 2011. január 6. 13:29 |
Hogy én ebbe a topikba miért nem néztem eddig bele:))))))))))) Itt nem elmélkedés folyik hanem,öldöklés:)))))))))) Csak az utolsó 3-4 oldalt olvastam vissza,háááát tanulságos volt....multik,por,vakcínák miegyéb....:) |
Bubó Doki | 1355 | 2011. január 6. 11:57 |
Jani, legközelebb kapcsold be a légkondit, és állítsd belsõ keringetésre.
|
Jani55 | 1354 | 2011. január 6. 11:44 |
Hogy a "témához" is szóljak: esetenként tûzveszélyes, tehát vigyázni!
|
Jani55 | 1353 | 2011. január 6. 11:42 |
Nos: álló szmog, füst, por, jó kis ködszitálással, nem irigylem a fõvárosiakat! Volt dolgom a XIII ker Fiastyúk utcában és a III. ker Szentendrei úton. A forgalom inkább volt álló, araszolós, mint haladós (visszafelé nem panaszkodom, jól lehetett jönni). Én, aki a vidéki, "aránylag tiszta" levegõhöz szoktam, teljesen kikészültem, megfájdult a fejem, egyértelmûen csak a rossz levegõre foghatom. Kifogtam egymás után két <S>hibátlan</S> buszt is, nem nagyon tudtam helyezkedni, nagyon finom volt. Hosszasan jött mellettem, elõttem egy öreg I-es golf, na az egyedül annyit füstölt (benzines létére), mint húsz robogó (pedig azok is finomak tudnak lenni). Azt hihetnénk, elmúlt a trabant-wartburg idõszak, de nem. Hosszasan húzzák a kék felhõsávot... Erre bezzeg nem áll rá a rend éber õreinek a szeme! (hiába van a legkorszerûbb autókám, tök mindegy, egy-két ilyen <S>környezetbarát</S> gépezet annyit árt, mintha ezer kocsi "normál környezetszennyezéssel" halad. És akkor mi lehetett pl: Miskolcon, ha ott megengedett volt forgalmi eng. felmutatásával tömegközlekedni? Kétszer töményebb? |
tsanyi | 1352 | 2011. január 6. 11:29 | Válasz erre: 1350 |
Ha a gáz nagy erõvel távozik akkor a hosszanti kényszerítés hatására még növekedhet a sebessége amitõl a jegesedés is elnidulhat és az por állapotot is felvehet ami láthatóvá teszi a gázt a pézsén......,de ez még jobban tettenérhetõ ha a robbansászerû gáz sodor magával némi szilárd tartalmat is és akkor a tanga vertikális elmozdításával kis képeket is alakíthatunk kedvünk szerint...:)
|
citrom11 | 1351 | 2011. január 6. 11:16 | Válasz erre: 1350 |
És még mindig ott marad a nagy kérdés, hogy ha fingot fûrészel valaki az porzik-e? Mert most épp az történik :-)))))
|
Bubó Doki | 1350 | 2011. január 6. 11:00 |
Ez már nagyon tudományos fingás, Sanyi! De még nem tudjuk, hogy gáz, vagy por? Ha mindkettõ, milyen arányben? És ezek az összetevõk károsak-e? És a papírzsepi megszûri-e? És még folytatnám, de átadom Desiderus kollégának a kérdezést....
|
tsanyi | 1349 | 2011. január 6. 10:40 | Válasz erre: 1348 |
Igaz viszont, hogy ez nem a hagyományos vákuum hanem torlónyomásos verzió, de épp ezért egy tanga hosszában való felezése a fúvókának akár elég is lehet....:)....én csak elmélkedek és továbbgondolom a lehetõségeket...
|
tsanyi | 1348 | 2011. január 6. 10:20 |
Ezért kell tangában fingani!.....az már a levesest is porlasztja és mint tudjuk a jó porlasztás a megfelelõ terülés alapfeltétele....:)
|
Bubó Doki | 1347 | 2011. január 6. 08:42 |
A finghoz is tegyetek egy fehér zsepit, fûrészelés elõtt, és utána is, hogy lássuk a különbséget...)))))))
|
desiderus | 1346 | 2011. január 5. 20:04 | Válasz erre: 1344 |
Gábor, ne fûrészelj, mert az is porol, oszt elmélkedhetünk tovább... :-))))
|
tsanyi | 1345 | 2011. január 5. 17:41 |
Azon elmélkedem, hogy a megjelentek vajon miért érezték kötelességüknek, hogy odamenjenek: http://rec.postr.hu/csinto/
|
Pegaso650 | 1344 | 2011. január 5. 17:33 |
Ez a poros dolog egy kicsit már olyan fingfûrészelés nem? De titokban jól mulatok :D |
Jani55 | 1343 | 2011. január 5. 08:33 | Válasz erre: 1341 |
Szakember: Most jutott eszembe: tegyél a kitûnõ mûszaki állapotban levõnek hitt motorod kipufogójához egy fehér papírzsebkendõt. Valamit látni fogsz rajta 1perc után is. (az életben, kigyorsításokkor ennek ezerszereseit küldi a környezetbe) Utána vizsgálódhatsz, a kipufogógáz jellemzõ összetételérõl... |
Jani55 | 1342 | 2011. január 5. 07:53 | Válasz erre: 1341 |
Rendben, tudomásul véve, biztosan megfelelõen képzett és jó szakember vagy. Szép új világunkban, a "kopóanyagok" sem kopnak el már, hiszen az alkatrészkereskedõknél az eladási statisztikákban pl: autógumik (köztudomású, keményebb alapanyagúak, mint a motorgumik, 70-100ekm-t futnak), fékpofa/fékbetét/féktárcsa már rég nem szerepel (bár a gumisok, mikor leveszik a kerékcsavarokat, valami kiporzást tapasztalnak, mikor a légkulcs mûködik, fõleg az elsõ keréknél, néha a felniket le is takarítják), a kocsimosókban az ülepítõket sem kell már tisztítani, hiszen a jármûvekrõl nem kerülhet oda semmi, de valamiért mégis oda jár ez a sok ... Azt meg már nem is mondom, hisz tapasztalati tény, minden közlekedõnek, tízpercenként kell az ablakmosót mûködtetni, mert a szmötyit le lell mosatni (ha látni is akarnak) a szélvédõrõl, városi körülmények között. Kitalálni is nehéz: csak nem az elõttem haladó veri/porlasztja fel? Ha szabad javaslom, a BKV Buszgarázsba egy "üzemlátogatást" kérjél, szakmai vezetéssel. Megtudhatod (többek között), hogy Bp-en csak a buszok milyen alkatrészeket és mekkora mennyiségben koptatnak el éves szinten... |
desiderus | 1341 | 2011. január 4. 21:11 |
Nem janikám, motorszerelõként életemben nem láttam még se fékdobot, se féktárcsát, azt sem tudom mi az. Azt talán tudom, hogy egy belsõégésû motornak füstgáza van és nem füstpora, de most már ebben sem vagyok biztos. És a mai EOBD-vel szerelt benzines autókat bizony nem látom füstölni, biztos rossz a szemem...és mi az a dízel ? A gumi füstöl ? Nálatok mindenki padlógázon rajtol el a lámpától ? Nem semmi... Olyan extrémen porrá szétesõ autókat meg utoljára a MadMAx-ben láttam, nem tehetek róla... És most már más szemmel fogom nézni a járda mellett felhalmozódott finom port, tudva, hogy valamikor valamilyen autó alkatrésze lehetett... Barátom, ennyi hozzáértést....megyek és széttépem a certificate-ot amelyik a motorkerékpárszereléshez értésemet hivatott volna bizonyitani...hiába okosabbtól mindig tanul az ember... |
Jani55 | 1340 | 2011. január 4. 20:43 | Válasz erre: 1338 |
desiderus: ne akard már, hogy mindent részletesen megmagyarázzak: Szedtél már szét fékszerkezetet (tárcsásat, dobosat, mindegy)? Mennyi ott a por? és vajon az mi??? (a fékbetét és a féktárcsa) A kuplungházban sem marad meg, onnan is kihull az elkopott betétanyag, bármi is az. Gumi ugye nem kopik (nem füstöl) sosem? Hová lesz??? Benzines kocsit, motort sem láttál még füstölni? (füstgáza és bizony füstje van, nézd meg! Hová lesz a benzin, az adalékaival együtt, még tökéletes égéskor is?) A katalizátor ki-, el-, átég, a kipufogórendszer sem rozsdásodik se kívül, se belül. Dízelt már láttál kormolni, na ezt legalább elismered. Kényes helyeken rozsdásodik az átlagéletkorú és annál öregebb gépjármûállomány, az alvázak tenyérnyi helyeken vakotázsok, esik le a reve a festékkel együtt (de nyilván ilyent sem láttál), az olajsár, stb., esnek le mûa. darabok, csavarok, amiket a kerekek a sárral, vagy a kõkeményre száradt darabjaival együtt porrá õrlnek, de ilyent sem láttál, elképzelni meg végképp nem tudod? Hová lesz, ha leesett a kocsik, teherautók alvázáról? Nem is szórnak télidõbem szóróanyagot az úttestre, biztosan ez sem porlik el (pedig ez is tonnaszám kerül ki, verik fel a kocsik). Nézd már meg egyszer is, bármikor, bárhol, az úttest, járdaszegély melletti közvetlen sávját, milyen vastagon van ott az a lisztfinomságú akármi??? Mindaz, amit próbálok megmagyarázni, de Te nem is tudod elképzelni sem. Nekem még nincs vége a napomnak, mentem... |
kawa70 | 1339 | 2011. január 4. 20:15 |
Szerintem manapság már nem elsõsorban a közlekedés a felelõs a szmogért és a légszennyezettségért (bár nem is javít a helyzeten) sokkal számottevõbb az erdõk és zöld területek hiánya és az ipari környezetszennyezés. Lassan már minden területet beépítenek, a kitermelt erdõket nem telepítik újra mert az nem kevés pénzbe kerül.
|
desiderus | 1338 | 2011. január 4. 19:53 |
jani: a fékbetéteket már régóta nem azbeszttartalmú anyagból gyártják mint ahogy a kuplungtárcsa anyagát sem. Ennél fogva kevesebb kopadék keletkezik mint 20 éve. A gumi nem porszerûen kopik, hanem olyan alakban mintha radírgumit használnál.(ennél jobban nem tudom érzékeltetni) Az én kipufogórendszerem nem porol (mert a motorom nem port termel) és nem kormol, mert nem dízel. A sok kocsiszekrény elrozsdásodik és abból por lesz ? Ez nekem új, és végiggondolva tanulással telt éveimen, nem jut eszembe más mint az, hogy a rozsdásodás lassú oxidációs folyamat...olyan lassú, hogy sok évtizedbe kerülne, amíg a mai galvanizált karosszériák por alakban végezzék...és belejussanak a levegõbe...bár a fémpor a levegõnél jóval nehezebb, ezért lisztfinomságúnak kell, hogy legyen ahhoz, hogy a levegõbe kerüljön, az oxidáció erre nem igazán képes. |
Jani55 | 1337 | 2011. január 4. 19:28 | Válasz erre: 1328 |
desiderus: A por honnan? Nem az autókból??? Minden pirosnál fékezünk: fékbetét, féktárcsa kopik = kiporzik. Kuplungszerkezet minden elindulásnál, váltásnál, úgyszintén. Gumik kopnak (mert ugye elfogynak)... A kipufogórendszer is kormol, porzik. A sok acél kocsiszekrény, karosszéria elrozsdásodik, stb, stb. A rengeteg sár, egyéb szennyezõdés, amit a kerekek felvernek, elkoptatnak. Tehát: minden piros lámpánál, a kocsik ezerszám, egész nap, napokon, heteken keresztül, folyamatosan. Ez ezer tonnákban mérhetõ! Állt a levegõ, tehát a szél sem fújta ki a szmogot a városból, esõ sem mosta ki a levegõbõl. Azon túl, Budapesten is van fûtés, még ha gázzal fûtenek javarészt, (annak is van visszamaradó pora) de a családiházas kerületekben füstölnek ám mindennel. Már majdnem megfulladtam (kint), mert a kedvenc kocsikámban aktívszenes pollenszûrõ van, az sokat lekötött. (de nem minden kocs ilyen, sok mindenki másnak sokkal rosszabb volt) |
tsanyi | 1336 | 2011. január 4. 18:52 | Válasz erre: 1335 |
És ahogy írják egy kisebb vulkán egy pöffenése több károsanyagot bocsájt ki mint a világ összesen egész évben.....nem mi okozzuk ezt sok tudós szerint(igaz sok szerint igen) hanem az a világ rendje......
|