Pépépe | 172 | 2005. november 18. 08:16 | Válasz erre: 159 |
Kovee!!!! Rosszul hallottad!! A F egyhengeres nem eszi az olajat!!!! Az a boxerra jellemzõ, és az sem káros olajfogyasztás, hanem természetes a motor kialakításából adódóan!!!! Ne terjesszünk hamis információkat!!! Pls...
|
Apu | 171 | 2005. november 18. 07:59 | Válasz erre: 166 |
Négy éve chopperezek városban is. Reggelente azzal viszem a gyereket iskolába, azzal járok dolgozni. Mivel a fordulékonysága még így is job, mint bármely autóé, a forgalomban semmilyen gondot nem okoz. Viszont a megjelenése miatt sokkal kevesebb atrocitás ér, mint amiket itt olvasok. Szerintem nagyon kényelmes, és ha nem egykerekezni akarsz, akkor tökéletes választás szinte bármelyik chopper.
|
saman | 170 | 2005. november 17. 22:54 |
A legjobb motor az ami a tiéd. Ezért jól kell választanod! Bármelyiket is választod - jól választottál, mert a tiéd! :)))) Ugye világos? |
Galad | 167 | 2005. november 17. 20:44 | Válasz erre: 152 |
Tehát, amikor kapod a válaszokat, érdemes megnézni, a névre kattintva, hogy miféle az ürge, milyen motorral jár és mennyit. A " mióta" nem annyira döntõ, mert lehet, hogy régi motoros kevés tapasztalattal, de sok elméleten alapuló véleménnyel. Ja ha mégis nagyobb, V2 túraendurón gondolkodnál, vannak olyan típusok, hogy a kezdeti idõszakban az injektor térkép átírásával, 50-60 LE közé vissza lehet csippenteni õket. Aztán ha úgy érzed ura vagy a gépnek, akkor vissza lehet állítani fokozatosan is a 100-120 LE-t. Aztán irány a horizont!
|
Galad | 166 | 2005. november 17. 20:32 | Válasz erre: 164 |
Igaz! A chopper sokkal alkalmasabb városi közlekedésre, különösen a fõvárosban : -))
|
Galad | 165 | 2005. november 17. 20:30 | Válasz erre: 162 |
Látom megint a régi téma! Nemrég Daty keresett motort, arrafelé is érdemes visszaolvasni. De le lehet rágni újra a csontot. Egy kicsit beleugatok én is, elõre is bocsi! Elsõsorban magadat kell ismerned, a céljaidat, aztán választani motort! Ez is egy irány ha nem akarsz a jövõben motort cserélgetni: http://www.990adventure.com Ez mint mondtam, szinte végleges megoldás aszfalton és "End of the World and Beyond" utakon. Csá!
|
Apu | 164 | 2005. november 17. 20:25 |
A moto guzzi most hoz ki egy új túramotort. Igaz 1200 cc, de nagyon jók az adatai. Ez nem városi méret, de a "túraendúrók" sem városba valók. Na és ott a H-D...
|
papi | 163 | 2005. november 17. 20:22 |
gezam a súlytól ne félj, a túl könnyû motor sem jó, nem érzed ,hogy van alattad valami,nem a hátadon kell vinni !!
|
gezam | 162 | 2005. november 17. 20:06 | Válasz erre: 160 |
köszi srácok a sok hasznos infót, hétvégére lesz miröl agyalnom...mondjuk nem sürgõs a dolog, szerintem már csak jövõ év elején veszek, így lesz idõm jól körbejárni a témát!
|
nagyHoHo | 161 | 2005. november 17. 20:01 |
Gézám, Ha nem akarsz problémát és van rá pénzed, Hondát vegyél. De erre magad is rájössz, ha nézegeted az utcán parkoló motorokat, illesztések, blokk öntvény kidolgozottsága, mûszaki megoldások és akkor rájössz, hogy a Honda miért jobb. Lehet, hogy én elfogult vagyok, de az én elfogultságom sosem alaptalan...:) Amúgy a 600-as motor szerintem mindenre elegendõ. |
Sipy | 160 | 2005. november 17. 18:48 | Válasz erre: 157 |
Gezam! Az ABS-rõl csak annyit, hogy nem sokszor mûködik, akkor is leginkább a hátsó keréken, de ha az elsõnél kellene és nincs akkor ajjjjjaaaajjjj! Valószínû, hogy nem maradsz állva! A fékút száraz úton elenyészõ módon nõhet egy gyakorlott motoros esetében, nedves úton viszont akár 5 m-rel is csökkenhet (a MotoMix magazin szerint). F650 GS-ben valóban van, és az ajó, hogy ha nem akarod, hogy mûködjön akkor ebben a tipusban ki lehet kapcsolni. Errõl bõvebb információt Pépépe tud mondani, mert neki ez a tipus van. De az ABS-szel kapcsolatban van néhány szólás a CBF különítményben is, ha érdekel olvasd el. Üdv: Sipy |
kovee | 159 | 2005. november 17. 18:47 | Válasz erre: 158 |
Én csak annyit tennék hozzá, hogy sok panaszt hallottam az F650-es BMW olajfogyasztására. Ha elsõsorban városra szeretnéd hazsnálni akkor Honda transalp, Suzuki DL650-t javaslom attól függõen, hogy utazik-e veled utas+pack. Motorikusan én a Honda V2-esét tartom a legmegbízhatóbbnak, ennek ellenére DL-t vettem, mert több pacit kaptam a pénzemért(meg dobozokat), valamint jobban tetzsett mint a transalp(noha a transalp tud pá olyan dolgot amit a DL nem. HISS, kézvédõ, max 4l-es fogyasztás). Azonban ha több pézem és motoros tapasztalatom lett volna akkor DL1000 vagy Varadero(utóbbi jobban bejön). Ja !nálam a V2-es alapkövetelményé vált, a nyomaték és kezelhetõség miatt. Azonban BMW boxerje is jó, de az csak 1000-resben van. Szóval nézd meg mennyi pénzed van, olvass sokat. aztán vedd meg amelyik a legjobban tetszik!! :-))) |
csango | 158 | 2005. november 17. 14:42 |
Szia Gezam! Kezdõ vagy újrakezdõ motornak többnyire 500-650-es, 50-80 LE motort szoktak venni. A Suzuki GS500 - Kawa ER-5 - Honda CBF500 az alsóbb range, ezeket nagyon jó és olcsón fenntartható gépeknek tartják, de val.szeg hamar kinövik õket az elsõ gazdák, mert a használat piacon fõleg a Suzukiból és a Kawából elég nagy a választék. A Suzuki Bandit 650 - Suzuki SV 650 - Suzuki DL 650 - Honda CBF 600 - újabban Kawa ER-6N a felsõbb range, a 600-as Fazert sportosabb karaktere miatt talán nem számítanám ide. Ezeket már lassabban lehet kinõni és meg lehet tanulni velük motorozni. Bocs, ha valamelyik kimaradt. Az F650 GS az elõzõ csoporttól egy kicsit gyengébb teljesítményû és egy kicsit drágább is. Talán félõ, hogy hamar kinövöd és akkor sokat buksz rajta. Annyi viszont biztos, hogy nagyon kényelmes, én már vezettem ilyet. Szóval, szabad a pálya, és a Számodra megfontolandó motorok köre talán kicsit bõvebb a hozzászólásodban emlitett két típusnál. Üdv: Csángó |
gezam | 157 | 2005. november 17. 14:34 | Válasz erre: 156 |
ABS-t kihasználjátok a motoron? Elsõ-hátsó keréken is van jeladója? Pont arra gondoltam, hogy kocsiban nekem van, de eddig néhányszor volt rá szükség, akkor is csúszós úton. Fékút nem csökken tõle jelentõsen csak megmarad a kormányozhatóság. Motornál ez máshogy van? Gondolom ez nem is minden motorhoz kérhetõ extra...F650-be lehet kérni azt tudom. Sok pénzért nem szívesen vennék olyat ami nem tetszik:) |
Sipy | 156 | 2005. november 17. 14:06 | Válasz erre: 152 |
Szia! Elõször is olyan motort vegyél amelyik tetszik, mert azt fogod szeretni. És ha szereted akkor kisebb az esélyed, hogy fél év után le akard cserélni. Az tény és való, hogy a budapesti utakra a magasabb építésû motorok valók, de igy is megnyugodhatsz, mert veseköved biztosan nem lesz. A másik amin érdemes elgondolkodnod az az ABS-es fék ami kezdõknek szerintem elég sokat tud segíteni a talpon történõ megállásban. ( Amikor új motort vettem, nálam elég jelentõs szempont volt.) Egyébként elég sokan vesznek kezdõk 600-650-es motort (minden csak azon múlik, hogy mi van a bukód alatt). Ezt a gyárak is észrevették, több cég is gyárt kezdõknek is ajánlott nagy motort (pl Honda CBF sorozata - most egy kicsit haza beszéltem - vagy a Suzuki Vstromja stb.). Ezekkel a motorokkal szerintem jó néhány évet lehúzhatsz, úgy hogy megfelelõnek fogod találni. |
gezam | 155 | 2005. november 17. 13:37 | Válasz erre: 149 |
Ilyen gyors válasz(ok)ra nem is számítottam, aztán történt egy leidõzítés, amire nyomtam két retry-t erre elküldte még 2x a hozzászólásom! Köszi a válaszokat, egyébként én is arra tippelek, hogy a tömegével lesz kis bajom elején, amúgy 2 keréken szoktam menni, csak mountainbike-kal ami 10kg körül van:) Érdekes váltás lesz. Terepezõ hajlamomat kiélem a montimmal cross country versenyeken, szóval a motor kizárólag közútra kell,n em terepezem szét az biztos. Amúgy a BMW jobban tetszik, csak drágább kicsit, így még átgondolom. Az jó hír, hogy kezdõként nem beszéltek le egy 600+-os motorról! |
hornoti | 154 | 2005. november 17. 13:28 | Válasz erre: 152 |
Na jó, legyen. Akkor még egyszer : :)))) Üdv ! Nehogy átnyomd máshová ! Itt nincs behalt fórum, legfeljebb egy kicsit hanyagoljuk :)) Egy - két "ügyeletesre" mindig lelsz és mivel mi mindenhez értünk, válasz nélkül nem maradsz. A saját tapasztalatom: Vstrom 650 elsõ nagymotorként. Eleinte tartottam tõle de inkább a súlyától, mint a teljesítménytõl. Aki tud ésszel motorozni azt nem csapja meg a füst, nem jelenthet gondot a lóerõ. A motor súlya, magassága inkább számít a kezdõknél. Mi az ezres Vstrom, a hatötvenes Vstrom és a Varadero közül döntöttünk a 650 mellett ( és a 650 Burgman is lebegett egy kicsit ). Azért írom, hogy mi, mert ha van állandó utasod, nem árt meghallgatni a véleményét. Nyílván, ha a kisebb ( itt:650 ) mellett voksolsz, elöbb - utóbb rutint szerzel és kacsingathatsz a nagyobb cc felé. Nálam is lassan elérkezik ez az idõ - mondjuk az 1000-es Vstromot már el tudnám képzelni - de mivel nagyon jó motor a 650-es így ki tudom motorozni az árát. Majd ha már amúgy is cserére érett a dolog, akkor választok egy nagyobbat. Úgyhogy szerintem nyugodtan belevághatsz egy 600 - asba. Az összes problémám a Vstrom 650-nel a gyári gumi volt, 7000 km után csere, mert kagylósra kopott és lassabb tempónál fékezéskor rázott ( de lehet, hogy csak Varadero kolléga dumálta tele a fejem, hogy vegyek Tõle új gumit :)) A V2-nek van akkora nyomatéka, hogy két személlyel, 3 dobozzal gond nélkül elmegy bárhová ( osztrák és szlovén Alpok, Magas-Tátra, Bakony, Pilis stb ). A bal oldali menüben találsz motorteszteket, ezt ill. a V-Stromos ismerkedõs topikot érdemes elolvasgatni. |
gezam | 153 | 2005. november 17. 13:27 |
Ez kicsit gázosan mûködik...vagy én vagyok béna:) Na örömmel látom, már válaszok is vannak:)
|
gezam | 152 | 2005. november 17. 13:25 |
Hello, Én most járok itt elõször, kérdésem ennek a fórumnak a témájába vág leginkább, így gondoltam nem nyitok újat, bár erre már régen jártatok... Szóval én tavaszra tervezem a jogsi megszerzését és elsõ motorom beszerzését. BP belvárosban dolgozom és most költözök ki kertvárosi részre, dugókban állva eddig írigykedve néztem a motorosokat és arra jutottam, hogy ha az idõ megengedi itt BP-en ez a leghatékonyabb közlekedési mód. Túra-endúró ami tetszik nekem+ amit így nulla rutinnal megfelelõnek érzek a városi szaladgálásra, persze azért olyan moci kellene ami hosszab távon sem kényelmetlen ha véletlenül kedvem támad többet menni. Eddig 2 típus került a látóterembe: BMW F650GS és Yamaha XT660X, új vagy 1-2 éves 10ekm alatti futásteljesítményûben gondolkodom. Tesztek városban jól használhatónak írják le mindkettõt....érdekelne a ti véleményetek is! Megbízhatóság, fentartási költségek tekintetében, ill. ha ajánlotok más típust, azt is megnézném. Másik kérdés, hogy kezdõ motorosnak ok egy 600+ ccm-es 50 HP körüli motor? Sokan azt mondják, gyorsan kinövi az ember ezt a kategóriát és hamar kell az erõsebb én ink. attól tartok nagy lesz ez nekem....vélemény errõl? Ha pár nap mulva senki nem reagál, akkor feltételezem, hogy ez egy behalt fórum és átnyomom ugyanezt máshová:) Elõre is köszi a tanácsokat! gézam |
gezam | 151 | 2005. november 17. 13:25 |
Hello, Én most járok itt elõször, kérdésem ennek a fórumnak a témájába vág leginkább, így gondoltam nem nyitok újat, bár erre már régen jártatok... Szóval én tavaszra tervezem a jogsi megszerzését és elsõ motorom beszerzését. BP belvárosban dolgozom és most költözök ki kertvárosi részre, dugókban állva eddig írigykedve néztem a motorosokat és arra jutottam, hogy ha az idõ megengedi itt BP-en ez a leghatékonyabb közlekedési mód. Túra-endúró ami tetszik nekem+ amit így nulla rutinnal megfelelõnek érzek a városi szaladgálásra, persze azért olyan moci kellene ami hosszab távon sem kényelmetlen ha véletlenül kedvem támad többet menni. Eddig 2 típus került a látóterembe: BMW F650GS és Yamaha XT660X, új vagy 1-2 éves 10ekm alatti futásteljesítményûben gondolkodom. Tesztek városban jól használhatónak írják le mindkettõt....érdekelne a ti véleményetek is! Megbízhatóság, fentartási költségek tekintetében, ill. ha ajánlotok más típust, azt is megnézném. Másik kérdés, hogy kezdõ motorosnak ok egy 600+ ccm-es 50 HP körüli motor? Sokan azt mondják, gyorsan kinövi az ember ezt a kategóriát és hamar kell az erõsebb én ink. attól tartok nagy lesz ez nekem....vélemény errõl? Ha pár nap mulva senki nem reagál, akkor feltételezem, hogy ez egy behalt fórum és átnyomom ugyanezt máshová:) Elõre is köszi a tanácsokat! gézam |
hornoti | 150 | 2005. november 17. 13:21 | Válasz erre: 148 |
Üdv ! Nehogy átnyomd máshová ! Itt nincs behalt fórum, legfeljebb egy kicsit hanyagoljuk :)) Egy - két "ügyeletesre" mindig lelsz és mivel mi mindenhez értünk, válasz nélkül nem maradsz. A saját tapasztalatom: Vstrom 650 elsõ nagymotorként. Eleinte tartottam tõle de inkább a súlyától, mint a teljesítménytõl. Aki tud ésszel motorozni azt nem csapja meg a füst, nem jelenthet gondot a lóerõ. A motor súlya, magassága inkább számít a kezdõknél. Mi az ezres Vstrom, a hatötvenes Vstrom és a Varadero közül döntöttünk a 650 mellett ( és a 650 Burgman is lebegett egy kicsit ). Azért írom, hogy mi, mert ha van állandó utasod, nem árt meghallgatni a véleményét. Nyílván, ha a kisebb ( itt:650 ) mellett voksolsz, elöbb - utóbb rutint szerzel és kacsingathatsz a nagyobb cc felé. Nálam is lassan elérkezik ez az idõ - mondjuk az 1000-es Vstromot már el tudnám képzelni - de mivel nagyon jó motor a 650-es így ki tudom motorozni az árát. Majd ha már amúgy is cserére érett a dolog, akkor választok egy nagyobbat. Úgyhogy szerintem nyugodtan belevághatsz egy 600 - asba. Az összes problémám a Vstrom 650-nel a gyári gumi volt, 7000 km után csere, mert kagylósra kopott és lassabb tempónál fékezéskor rázott ( de lehet, hogy csak Varadero kolléga dumálta tele a fejem, hogy vegyek Tõle új gumit :)) A V2-nek van akkora nyomatéka, hogy két személlyel, 3 dobozzal gond nélkül elmegy bárhová ( osztrák és szlovén Alpok, Magas-Tátra, Bakony, Pilis stb ). A bal oldali menüben találsz motorteszteket, ezt ill. a V-Stromos ismerkedõs topikot érdemes elolvasgatni. |
Pépépe | 149 | 2005. november 17. 13:01 | Válasz erre: 148 |
Nagyon jó választás az F650 GS, valószinû, hogy az XT sem rosszabb, de arról nem tudok nyilatkozni. A Bömös belépõ motorja, annak ellenére, hogy kicsit öszvér (Rotax szív) ízig-vérig BMW. Ez nem csak az árán látszik meg, hanem minden egyes elemén látszik. Rendelhetõ hozzá ABS, markolatfûtés, elakadásjelzõ, sõt mindezek szinte szériatartozékok, sokkal ritkább az amelyikben nincsenek meg. Városra, és nem száguldozós túrákra ideális társ, a futómû és ülés kényelme is megengedi a sok nyeregben töltött órát. Szélvédelme közepes, a nagyobb plexivel is, 130 körül már nem sok védelmet nyújt, de ezt a motort nem is arra tervezték, hogy ennél gyorsabban haladjon az ember tartósan. Ezzel a sebességgel azonban a világból is kimenne. Egyetlen hátrányt hallottam a típusról, éspedig a kormánycsapágy rövid élete. Fõleg városban, vagy sokat terepezve max 10ezer km-t bír. Az enyémet 11,5 ezer km-mel vettem, és valóban kellett csrélni a kormánycsapágyat. Azóta kb 5000-km van benne, kiváncsian várom, hogy nálam mennyit fog bírni. A gyári dobozszett elég jól néz ki (az ára is szép) és ezekkel komoly távolságokra is el lehet indulni. A szerszámokra nincs nagy szükség, olajfogyasztás semmi, olajcsere periódus 10 ezer km, és csak 2,3 liter kell bele!! Tehát ha megvetted, akkor már péztárcabarát. Az 50 ló teljesen ok kezdésnek, talán az egyhenger egy kicsit "munkás" lesz az elején, de hamar bele lehet jönni a sok kapcsolgatásba. Alsó fordulatszám tartományban teljesen barátságos(bár 2500 alatt nem használható), viszonylag nagy nyomatékkal, de az igazi ereje inkább 4500-tól jön meg (na most a S4 tulajok nagyot néznek, hogy a 4500 fordulat itt már magasat jelent) egyébként majdnem 8000 ig forgatható, de ha nem versenyzel akkor 3000-4500 között kell tartani, akkor a fogyasztás városban 4 liter körül, túrán 3,5 körül lesz. Hatalmas elõnyt jelent az ülés alatt elhelyezett 17 literes tank, ami nem okoz semmi meglepetést, ha teletankolod, akkor sem akar felborulni a motor, mert alacsonyan tartja a súlypontot. Igy a "tank" borítás alatt kapott helyet az akkumulátor, a hûtõ kiegyenlítõ tartálya, valamint az motorolaj tartály is (merthogy szárazkarteres a motor) Egyelõre ennyi az elfogulatlan :-) jellemzés, ha valamit kihagytam kérdezz bátran! |
gezam | 148 | 2005. november 17. 12:09 |
Hello, Én most járok itt elõször, kérdésem ennek a fórumnak a témájába vág leginkább, így gondoltam nem nyitok újat, bár erre már régen jártatok... Szóval én tavaszra tervezem a jogsi megszerzését és elsõ motorom beszerzését. BP belvárosban dolgozom és most költözök ki kertvárosi részre, dugókban állva eddig írigykedve néztem a motorosokat és arra jutottam, hogy ha az idõ megengedi itt BP-en ez a leghatékonyabb közlekedési mód. Túra-endúró ami tetszik nekem+ amit így nulla rutinnal megfelelõnek érzek a városi szaladgálásra, persze azért olyan moci kellene ami hosszab távon sem kényelmetlen ha véletlenül kedvem támad többet menni. Eddig 2 típus került a látóterembe: BMW F650GS és Yamaha XT660X, új vagy 1-2 éves 10ekm alatti futásteljesítményûben gondolkodom. Tesztek városban jól használhatónak írják le mindkettõt....érdekelne a ti véleményetek is! Megbízhatóság, fentartási költségek tekintetében, ill. ha ajánlotok más típust, azt is megnézném. Másik kérdés, hogy kezdõ motorosnak ok egy 600+ ccm-es 50 HP körüli motor? Sokan azt mondják, gyorsan kinövi az ember ezt a kategóriát és hamar kell az erõsebb én ink. attól tartok nagy lesz ez nekem....vélemény errõl? Ha pár nap mulva senki nem reagál, akkor feltételezem, hogy ez egy behalt fórum és átnyomom ugyanezt máshová:) Elõre is köszi a tanácsokat! gézam |
kovee | 147 | 2005. szeptember 29. 08:11 | Válasz erre: 146 |
Tudod én megelégednék a következõvel is: Hétfõ-Péntek-Szabadszerda-Hétfõ-Péntek-Szombat-Vasárnap! :-)) Ok akkor még visszatérünk rá! Üdv! |
Galad | 146 | 2005. szeptember 28. 22:51 | Válasz erre: 145 |
OK! Részemrõl csak talán a jövõ hónap. Hétköze ugye munka, hétvége meg csak 2 nap. Jobb lenne fordítva!
|
kovee | 145 | 2005. szeptember 28. 07:10 | Válasz erre: 143 |
Szerintem nem csak most megyek i. Átlagabn minden hónapban ki szoktunk ugarni bevásárolni a SCS-be. Tuti hogy lessz még alkalom. Aztán meg karácsony táján nagyon szép Bécs belvárosa! Üdv! |
oldi | 144 | 2005. szeptember 27. 23:02 | Válasz erre: 141 |
Bécstõl ca. 30km délre az A2-es (grazi) autópálya mentén. A honlapon lsd. lejjebb van kis térkép is... üdv.
|
Galad | 143 | 2005. szeptember 27. 21:52 | Válasz erre: 137 |
Hajaj! A 15-i hétvégén Erdélybe Biharba megyek. 8-i hétvége, vagy a Bakony túra, vagy a DrBig klub túrájára szeretnék menni. Állítólag már nem sok van vissza a motoros idõbõl. Még mennék amíg lehet, mert télen nem nagyon akarok a hidegben. Akkor kb 20-30-szor letörölgetem meg lekenem vax-al a gépet, dédelgetem meg ilyenek. Akkor majd lehet jönni menni autóval .
|
Tomota | 142 | 2005. szeptember 27. 20:44 | Válasz erre: 140 |
Ha valakinek úgy jár a szeme mint a sublót fiók az nemég nem fél, csak figyel......, ha közben össze is szarja magát,...nos akkor már bonyolúltabb a helyzet..... :)
|
kovee | 141 | 2005. szeptember 27. 20:12 | Válasz erre: 139 |
Hol van ez a hiltenbertg? Affene hogy nekem pont szombet délelõtt kell dúgoznom! Üdv! |
kovee | 140 | 2005. szeptember 27. 20:11 | Válasz erre: 138 |
Igaz kicsi a külömbség, de ha 1 élet megmarad akkor már megérte! Nem keverendõ össze a félelemmel! Amúgy egyetértek! Üdv! |
oldi | 139 | 2005. szeptember 27. 18:50 | Válasz erre: 132 |
http://www.auner.at/index1.htm Ezen a hétvégén motoros bolhapiac (Flohmarkt) lesz Hirtenbergben!!! Pénteken egész nap, szombat délelõtt. Itt még soha nem voltam, de a németországi bolhapiacok szuperek!!! Még bizonytalan, de nagyon el szeretnék menni, biztos jó dolgok vannak occcsóééé. üdv. |
Tomota | 138 | 2005. szeptember 27. 18:01 | Válasz erre: 127 |
kovee! A deffenzív vezetés lényege, hogy fel kell arra készülni, hogy a másik hibázik, vagy nem tartja be a szabályokat, amit Te említettél ti.,hogy vadásznak ... az már paranoia, de azért néha életet menthet. :) |
kovee | 137 | 2005. szeptember 27. 16:43 | Válasz erre: 136 |
Neem! Okt.8 vagy 15. A 7 végén dolgozom, ezért nem jó. A bakony túrát meg ki kell hagynom mert nem lessz kész a paperos. Üdv! |
Galad | 136 | 2005. szeptember 27. 16:00 | Válasz erre: 131 |
Melyik szombat? Úgy néz ki túlvállaltam magam, a csavargást illetõen. kezd rövid lenni az életem. Okt 1-n jó lehet, de 16.00-ra Veszprémben kell lennem, mert összedõl a világ!
|
kovee | 135 | 2005. szeptember 27. 08:42 |
Bocs! Már megint elõbb járt a szám, mint ahogy gondolkodtam volna! Megtaláltam! Üdv és kösz! |
kovee | 134 | 2005. szeptember 27. 08:41 |
A www.2rad.at-ra egy SSC-beli elektronikai bolt jelentkezik. Az auner-re semmi.
|
kovee | 133 | 2005. szeptember 27. 08:38 | Válasz erre: 132 |
Már csak azt kéne tudnom hogy hol vannak?Cím, internetes oldal....... Ha még van infód lécci! Üdv! |
Zsifi | 132 | 2005. szeptember 27. 08:32 | Válasz erre: 131 |
Akkor már nézzétek meg a 2Rad-ot is valamint az Aunert(itt vannak a legnagyobb akciók ha vannak)
|
kovee | 131 | 2005. szeptember 27. 08:29 | Válasz erre: 130 |
Még a HG is gondoltam, de kocsival. Tekintve hogy nem biztos hogy az okmányiroda megküldi addigra az új jogsimat. Van még tipped? Én szánnék egy teljes szombati napot a dologra! Üdv! |
Galad | 130 | 2005. szeptember 26. 20:43 | Válasz erre: 124 |
Csak oda? És mivel? Esetleg utasként be lehet szállni? Mocival már elõfordulhat, hogy befagy a .....
|
agyas | 128 | 2005. szeptember 22. 20:45 |
Hali skacok! Köszönöm a jó tanácsokat,amiból sokat fogok felhasználni a motorom kiválsztásánál. Bízom abban,hogy a tanácsaitok megfogadásával egy remek vasat tudok vásárolni és majd közös gurulásokon vehetk részt veletek . Agyas |
kovee | 127 | 2005. szeptember 22. 11:09 | Válasz erre: 126 |
Stimt! ezt úgy ismerem: Deffenzív vezetés! sajnos nem mindíg elég( Simy). Egy barátom mondta és az autónál is nagyon bevált: Úgy kell menni, mint ha vadásznának rád! Üdv! |
Tomota | 126 | 2005. szeptember 22. 10:08 |
kovee! teljesen igazad van! De, tényleg nagyon jó hogy robogón szereztél tapasznyalást, motorozásból,- nem véletlenül írtam így,- mert néhány alkalommal fel kell törülni az aszfaltot ahoz, hogy megtanuja az ember tisztelni a sebességet és fõkénz a nagymotort. Ráadsul figyelembe kell venni, hogy ezek a verdák átlagosan is kb. 200 kg-os öntömeggel rendelkeznek, igy ha csak rád borul is munka kimászni alóla. Szóval a képlet kicsit más mert robogó+ pénz=/ nagymotor ráadásul vannak mentalitásbeli klasszi különbségek is. Ha némelyik autós versenyezni akar velünksz... le, tudjuk hogy úgy is MI vagy unk a gyorsabbak, de nem kell feltétlenûl be is bizonyítanunk, mert õ tudatlan hülye ( de õ igy is fog meghalni ) nekünk viszont nem érdemes a bizonyitásba belehalnunk. |
kovee | 125 | 2005. szeptember 22. 08:25 | Válasz erre: 122 |
Hát az én véleményem a következõ: 1.Határozz meg egy összeget amit szánsz a motorra(ettõl késõbb természetesen eltérhetsz, de segít az elindulásban. Nekem 1,5-2,0misi volt, de csak azért mert nem tudtam hogy 1000-es vagy 650-es legyen.) 2.Mire akarod használni? Mert ugye a gyorsulásra nem túragép a legmegfelelõb, viszont hosszú túrára meg a sport nem jó.Túra= te+asszony+pakk. Ha megvan a köbcenti és a használati kör, jöhet az egyéni ízlés.Sport, Túrasport,Túra,Enduro,Chopper,Naked......Ez már csak te tudod megszabni. 3.Mûszaki tartalom: Ebben tudunk mi igazán segíteni a tapasztalatokkal. De tényleg fontos: Ülj fel a motorral és próbáld ki! Ebben meg a kereskedések tudnak segíteni. Én szántam rá egy hónapot a keresgélésre, de igazából már majdnem fél éve elkezdtem gondolkodni a dolgon. Aztán elõbb egy robogóval kezdtem a gyakorlatot( Gilera 180 FXR), és most váltok nagymotorra(DL650 Vstrom). Majd lessz egy nagyobb is, de elõbb tisztességesen meg kell tanulnom ezzel is bánni. Remélem tudtam segíteni, de szerintem az egészben a legfontosabb: Hagyj idõt hogy kiforrjanak a dolgok, és a végén azt vedd meg amelyik TETSZIK! Üdv! |
kovee | 124 | 2005. szeptember 22. 08:12 |
Hali! Október elején valószínû hogy megyek a Bécsi Louis gigastore-ba. Ha valakinek kell v.mi akkor megbeszélhetõ a dolog. pontos infót késõbb! Üdv! |
Galad | 123 | 2005. szeptember 21. 20:22 | Válasz erre: 122 |
Hát ez filozofikus választ érdemel, az pedig hosszú és gyakran elveszik benne a lényeg. Tehát nézzük a rövidebb kevésbé agitatív edigi tapasztalaton alapuló véleményt, amely persze messzemenõen szubjektív. Ergo, lehet hogy kevesen értenek vele egyet. Tehát kelet kontra nyugat. Nem tudom milyen mûszaki érzékkel vagy megáldva, de kezdj el szemszemlélõdni, és nézz meg mindkét oldalról azonos, vagy közel azonos kategóriájú motorokat. Pl. kelet: Suzuki, Honda, Yamaha, Kawasaki; Nyugat: Aprilia, BMW, Ducati, KTM, Triumph. Menj és nézd meg a túraenduróikat,a kidolgozásukat, a felhasznált anyagok minõségét a vázat, a lengõvillákat, a teleszkópokat, az idomzatot, a megjelenés egyediségét. És persze az árakat. Mert ugye, a beszerzés költsége befolyásolja az eladott darabszámot is. Tehát nem biztos hogy azért van sok a keleti fajtából mert az olyan jó; lehet hogy azért vettek sokat mert olcsó. Az olcsó az annyi mint jó? Azt mondják a magyar piac árérzékeny. Hát igen! Akkor az olcsó az jó. De vannak akik Apriliával, BMW-vel, Ducatival, és KTM-el járnak. Õk nem gyõzködik a többieket hogy ezt kell venni! Minek! Aki tudja milyen ezeknek a gépeknek a nyegében ülni az nem nagyon hezitál. Aki nem tudja az meg kritizál, és tanácsot ad mert a szõlõ lehet savanyú is. Ki kell próbálni ezt is azt is. Ha érzed a külömbséget akkor tudni fogsz választani, ha nem akkor is. A döntés mindenképp a tiéd, és Te döntöd el mi az ami neked megfelel. És ez a lényeg, mert kifizetni is neked kell meg megjelenni és használni is. Tudod, embert motorjáról...
|
Galad | 121 | 2005. szeptember 21. 10:17 | Válasz erre: 95 |
Hi Agyas! A Kawa túragép jól nézki, de állítólag csak a "gyári hibás" példányok futnak egy nyomon. De az is lehet, hogy ez csak rossz pletyka. Amúgy én is túraenduró párti vagyok, de a lenyugvó nap irányában gyártott gépek a szívem csücske. Ezek ugyanis gyárilag készen vannak, nem igényelnek tunningot.
|
papi | 120 | 2005. szeptember 21. 08:57 |
Sziasztok! Az elején kezdeném az ÁRA igen kedvezö a mai motor árakhoz képest.Én 7000km-t mentem idáig a kötelezö szervizen kivül egy csavart sem kellet meghúzni rajta a magasságom 183 egy s..vel szerintem 300km-t kilehet birni viszonylag kényelmesen.Fogyasztás kb 5-6 liter attól függ mennyire tolják.gyorsulása brutális a túra motorokhoz képest.Futómü fantasztikus. Az utas ülés pozició jó és kényelmes.190 cm-l ki kell próbálni azt nem tudom, de a GS 500-nál biztos sokkal kényelmesebb.Az utazó 150 körül teljesen jó,nincs nagy ellen szél.Többet nem tudok kérdezzetek.Üdv papi |
wurci | 119 | 2005. szeptember 20. 21:29 | Válasz erre: 102 |
Hello papi! Nekem is tetszik a gsx 750es, folyamatosan nézegetem, csak attól félek, hogy mivel 195 cm magas vagyok nem lesz sokkal kényelmesebb mint a mostani GS500as. Neked kenyelmes a jargany? wurci |
agyas | 118 | 2005. szeptember 20. 19:52 |
Üdv Papi! Köszönöm a jó tanácsit és igen nézegettem a gsx-750f-et és mitne mondjak bejön nekem a moci. Pár dolgot szívesen vennék ha írnál róla. Üdv:agyas |
kovee | 117 | 2005. szeptember 20. 16:09 | Válasz erre: 106 |
Köszi, megjött!! Pontosan így gondoltam én is!! Üdv és köszönet! |
kovee | 116 | 2005. szeptember 20. 16:08 | Válasz erre: 106 |
Köszi, megjött!! Pontosan így gondoltam én is!! Üdv és köszönet! |
kovee | 115 | 2005. szeptember 20. 16:07 | Válasz erre: 113 |
Igaz,csak már 2x át akartak ejteni, nem bízom bennük. A bukó az ajándék volt annyiért, remélem a minõsége is jó. Viszont ha a Louis-ban 35euro-ért van melegítõ(SAITO), meg 25-ért motoros cipõ, akkor inkább ott veszem garival. Hozzám közel van, 200km oda-vissza. ha nem egyedül megyek akkor nagyon király. A lánckerék-Lánc és ilyen dolgoknál nekem még messze van a csere(4200km), meg a gari miatt nem illdomos hozzányúlni! Üdv! |
Pépépe | 113 | 2005. szeptember 20. 15:58 | Válasz erre: 111 |
e-BAY- en nem néztél még szét? Vannak jo dolgok, és néha még olcsón is hozzá lehet jutni. Pl vettem bukócsövet 3,50 € ; lánckereket 13 € ; komplett elsõ villát 250 € ért. igaz, hogy elõre kell fizetni, meg plusz szállítási költség, meg ilyenek, de gyakran azzal együtt is megéri. Vagy egy eladótól ha szerencséd van több cuccot is tudsz venni. Ha nem vágod a németet, egy szótárral pár nap alatt mindent tudni fogsz ami lényeges :-) |
pandamaci | 112 | 2005. szeptember 20. 15:35 |
a www.spare.suzuki.hu lapon megnézheted mi van még hozzá. Ha a cikkszámot egy suzuki szervizbe bemondod,megmondják az árat,ill. hogy esztergomban van-e. Hát egykét dolgot meglepõ áron mérnek. A 20 eurós fûtés kagraner plt.on az alsó polcon volt,hát nem tudom...egyszerûbbnek nézett ki.Ez nem jelenti hogy nemjó. Viszont ha jol emlekszem a 34 eurós erõsen hasonlított a gyárira. |
kovee | 111 | 2005. szeptember 20. 15:06 | Válasz erre: 109 |
Én is nézegettem azt a 20ájróst, csak nem tudtam hogy jó-e. Azért nem mindegy hogy 35k(gyári), vagy 10k(louis)! meg nem akarom tönkrevágni a garis motor elektromos hálózatát. Bár ahogy néztem, 40w a legnagyobb teljesítménye(3amper). Egy rádiónak nagyobb az áramfelvétele(7A)! Üdv! |
kovee | 110 | 2005. szeptember 20. 15:02 | Válasz erre: 108 |
kösz! Különben mindenkinek van valami agyrágó bogara(néha több is!).Nekem a motor az egyik. Csak az a 14k az fáj egy kicsit a 2db mûanyag "vacakért". Csak összehasonlításul a bukócsövet vettem 19k-ért használtan. De hiába nézegettem az aprókat, nem találok ilyent használtan. A tükör az könnyen megy, 5k körül van 2 db( a gyári 8,5/db).Csak figyelni kell hogy ne csak szép hanem jó is legyen(EC minõsítés) Üdv! |
Pépépe | 109 | 2005. szeptember 20. 14:57 | Válasz erre: 108 |
Markolatfûtés? IGEN IGEN IGEN!!! A bömösön ugyan gyári van, kézvédõvel is kiegészítve, és nagggggyon hasznos. Reggelente is igen kellemes, esõs hideg idõjárásban viszont semmi sem kárpótol érte. Az elõzõ motoromon LOUIS féle 20 ájrós fûtés volt, és nekem az is nagyon bejött. Persze lehet, hogy aki nem fázóskezû annak nincs rá szüksége. De még nyáron is, ha esetleg rásötétedik az emberre, és órákat megy még az esti hûvösben, nincs is nála vastag kesztyû, akkor nagyon jól jön. Ha meleg van, akkor meg nem kapcsolod be :-) |
apach | 108 | 2005. szeptember 20. 14:43 | Válasz erre: 107 |
engem feldob a lelkesedésed kovee! nem is lehet másképp! A markolatfûtés azok szerint a barátaim szerint akinek van, felejthetõ. viszont a kézvédõ jó dolog, és szerintem gyárit rá!! (én okoskodtam egy olcsóbbal és megszívtam. felrakhattam a Derbimre, és javíthattam a festéket a v-stromon.) |
pandamaci | 104 | 2005. szeptember 20. 08:53 |
kovve , ne halgass senkire, diszítsd fel ahogy neked tetszik.
|
kovee | 103 | 2005. szeptember 20. 08:13 | Válasz erre: 100 |
Nézd! Azt mondják hogy a motorosok nem normálisak. Én csak öregbítem a hírnevünket! Inkább így mint perecekkel!!! :-)) Üdv! |
papi | 102 | 2005. szeptember 19. 19:38 |
Hali agyas Amennyiben szeretsz menni is ajánlanám a GSX 750 F-t kényelmes gyors megbizható. üdv |
Szabadsag-Vandora | 101 | 2005. szeptember 19. 17:55 | Válasz erre: 75 |
A Givi egy jól bevezetett márkanév.Fuvarosként a Givi Bessicai gyárából hordtam motyót,de a Kappa név alatt ugyanazt kapod ,de olcsóbban.Nekem is van a bömösön és meghozta az árát.Lásd Gondolatok egy esés körüli topic. Az Euromotor.hu bolt alatt lehet olcsón jót kapni. |
hornoti | 100 | 2005. szeptember 19. 17:23 | Válasz erre: 99 |
kovee ! Kezdek aggódni érted ! Mi lesz abból a motorból ? :) |
kovee | 99 | 2005. szeptember 19. 16:25 |
Aztán meg kéne rá kézvédõ(gyári 14k), meg valami jobb tükör. olyan rondák a tükrei! De szánnék egy jobbra már ezret. Tud valaki valami ócsssó helyet? Üdv4 |
kovee | 98 | 2005. szeptember 19. 16:23 |
Hali skacok! markolatfûtés?? Jó dolog? Mire kell vigyázni ha veszel a motorra? Louis-ben láttam 20-65 euróért, itthon 35-rõl indul! Üdv! |
ria_ch | 97 | 2005. szeptember 19. 12:01 | Válasz erre: 73 |
Krisztian, ez a pecsi dupla eses a 24 orason veletlenul nem egy kek V-Strom650 volt? Csak mert tudtommal a csapattarsamon kivul senki nem bukott ketszer :)) Ott a cso szepen megvedte a motort. A gep az elso alkalommal egy dombrol lefele jovet csuszott meg fekezesnel es majd 50 metert jott lefele mire az en gepemnek hatulrol nekiutkozve megallt. A masodik alkalommal pedig szinten lejton lefele vizes uton szallt be ugy fekve az erdobe, hogy teljesen felszantotta a fuvet es ketten kellettunk, hogy kitepjuk onnan valahogy. A motor serulesei : indexek es a sebvalto kar kiallo resze. A sracnak azt hiszem megrepedt vagy eltort a bokacsontja... A szervizben utolag megtalaltak azt a hibas rugot az elso villaban, ami a baleseteket okozta... Ha pontosabb info kell, akkor keresd AF2 -t az Index Motorbike foruman. |
kovee | 96 | 2005. szeptember 19. 10:30 | Válasz erre: 89 |
Köszi! Sajna a jogsi csak szept 30.-án lessz hozzá, addíg kussolok( ;-)). De az õszi bakonytúrára(okt. ?) már mennék. persze csak nyugisan. Üdv! |
agyas | 95 | 2005. szeptember 19. 07:26 |
Hali L11! Nézegettem a gépeket én is amiket felsoroltál de még néztem a kawasaki túragépet ,nekem nagyon bejön. Errõl véleményt tud valaki vagy esetleg te mondani? üdv. |
agyas | 94 | 2005. szeptember 19. 07:23 |
Hali hornoti! Köszönöm a tippet és a jó tanácsot. Igaz én a neten nézegettem a kawasaki túra gépét nagyon tetszik. Fülig-Jimmyt, nem ismerem hova valósi? üdv |
Tomota | 93 | 2005. szeptember 18. 20:47 |
kovee! kérdésedre.... PSZH= páncélozott szállitó harcjármú / nyuszibusz / Különben már ciilben is kapható- fegyverzet nélkül- gondoltam már rá, hogy én is veszek egyet és a lakótelepen tanítom vele a jobbkéz szabályt... sejtitek, hogy mindég én jövök majd jobbról..... :O) |
hornoti | 92 | 2005. szeptember 18. 19:59 | Válasz erre: 87 |
Amennyiben ráér holnap, akkor lefotózom ( ha nem felejtem el )
|
l11 | 91 | 2005. szeptember 18. 19:59 | Válasz erre: 88 |
Agyas! Szerintem egy nagy túramotor (Varadero, Bandit, Fazer) bõven több, mint amit ki lehet hajtani, és (kb ebben a sorrendben) kényelmesek is.. Persze még egyiket se vezettem :)))) L |
hornoti | 90 | 2005. szeptember 18. 19:56 | Válasz erre: 88 |
Olvasd el végig ezt a topicot, az összes kérdésedre benne van a válasz. Az 1000-es sv tk-ra törése és az egyben- maradásod után azonnal ülj át túragépre. Részleteket lásd lent ui: Fülig Jimmy-t ismered ? :))) |
hornoti | 89 | 2005. szeptember 18. 19:50 | Válasz erre: 83 |
kovee : Gratula vasárnap nem akarod bemutatni a bográcsparty-n ? PSZH : gumikerekes páncélozott csapatszállító jármû, nagyon kényelmetlen, viszont fókszvágen kisbusz ellen nagyon hatásos. Tomota: akkor lettem igazán ideges amikor megláttam, hogy a buszban 4 kisgyerek van. Bár az egyikük állítólag fel sem ébredt |
agyas | 88 | 2005. szeptember 18. 19:44 |
Csumi Skacok! Szeretném kikérni a véleményetek arról,hogy túramotort vegyek milyen típúsut,vagy gyorsaságit vegyek. 26 éves vagyok és volt egy suzuki sv 1000 s -em de júliusban tk-ra törtem egy baleset miadt. Szeretnék én is túrázni de néha hajtani is és nem tudok választani. Persze szeretnék egy jó társasághoz is csatlakozni túrázgatni. Várom véleményeteket. Üdv:agyas |
kovee | 87 | 2005. szeptember 17. 19:10 |
Skacok! Tud valaki fényképet küldeni arról gogy a gyári bukócsövet hol kell felfogatni(melyik csavar, távtartó hova megy)? Köszi elõre is! Üdv! |
kovee | 86 | 2005. szeptember 17. 19:04 | Válasz erre: 85 |
JÓÓvan na!! Egyszer fel kell nõni!! Amúgy nem akarok tudatlanul meghalni!! :-)))
|
apach | 85 | 2005. szeptember 17. 16:52 | Válasz erre: 84 |
Te Tomota! Itt gyerekek is vannak!!! Kovee! A PSZH a V-strom szovjet típúsú elõdje.Katonai Terepjáró Túra Motor orosz nyelvû rövidítése :-)))) |
kovee | 83 | 2005. szeptember 17. 13:29 |
MEEEGVAAAAAAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Most megyek letisztítani(esett az esõ mikor jöttünk haza), aztán fénykép az oldalra!! Üdv!!!! |
Tomota | 82 | 2005. szeptember 17. 09:16 | Válasz erre: 74 |
hornoti! Gondold el , ha akkor egy PSZH-val vagy, most micsoda elégedettség öltene el! :) |
kovee | 81 | 2005. szeptember 16. 10:17 | Válasz erre: 80 |
nekem is gyári van rajta, de nem szándékozom tesztelni. Azért ad egy kis biztonságérzetet is. Valahogy úgy van ez hogy ha eltörik a karod, az nem fáj annyira mint ha motorodba keletkezik kár! :-)))) Üdv! |
Apach | 80 | 2005. szeptember 16. 08:51 | Válasz erre: 79 |
ezt is köszi, de mint említettem nekem gyári van a mocin és amikor fölborítottak akkor jól jött.
|
apach | 75 | 2005. szeptember 15. 12:11 | Válasz erre: 61 |
a Givi az amelyik magasan feljön az idom mellé??
|
hornoti | 74 | 2005. szeptember 14. 22:10 | Válasz erre: 71 |
Eddig 1x volt kb 50-nel, még nem volt csõ de a vadiúj oldaLdobozok ( 1 napos ) is hasonló segítséget jelentettek.Igaz nem csúszott a gép de legalább a kisbusz oldalát beszakítottam :)
|
krisztian.fz6 | 73 | 2005. szeptember 14. 21:57 | Válasz erre: 66 |
Pécsnél estek a szerpentinen, kétszer is, két oldalra, a fickónak semmi baja sem lett, behozta a gépet. Ebbõl csak sejtem, hogy nem kétszer estek 150-nel egy nap alatt. :-)))
|