Sahsa | 184 | 2008. május 21. 16:45 |
Teme! Attól még útba ejthetitek a Malom völgyet egy rövid idõre. Vagy másfelé gurultok? |
Teme | 183 | 2008. május 21. 15:40 | Válasz erre: 182 |
Jujujj, a vasûárnap nekem nem gut. MAmával megyünk gurulni, már iszonyúan várja, meg izgul, így nem mondhatom le semmiképp se. Nem lehet csúsztatni? |
Sahsa | 182 | 2008. május 21. 14:30 |
Mint mondtam a vasárnap délután nekem is jó. A Malom völgy jó ötlet. Akkor vehetjük környékbeli ismerkedõsre a figurát...Azért kisebb gurulás is belefér.
|
Andrew1971 | 181 | 2008. május 21. 14:15 | Válasz erre: 180 |
Köszi Subi! ... vasárnap ráérek én is ha taliztok valahol |
Teme | 177 | 2008. május 21. 13:38 | Válasz erre: 173 |
Hello Subi, Én javaslom a Malom Völgyet. Szép hely és mindenkinek közel van. ODa aki akarja a családját is ki tudja hozni. Lehet focizni, miegymás. HA akarunk, sütögethetünk, de a büfében nagyon finom hekk van. Az idõpontban én megpróbálok alkalmazkodni. |
Andrew1971 | 176 | 2008. május 21. 13:01 |
Üdv mindenkinek! Júli 2-án megyünk Korfura Útvonal: Tatabánya-Ljubjana(vagy Graz felé)-Velence-Rimini-Róma-Nápoly-Brindisi-innen komppal Korfu 1800Km (3nap) Korfun eltöltünk 1 hetet 30.000Ft a szállás 1 hétre medencés, klímás apartmanban. Haza út: Korfu-Tesszaloniki-Nis Belgrád-Szeged-Tatabánya 1400Km (2nap) Ha érdekel valakit a túra, keressen Eddig 12-en vagyunk 9 motorral.... |
Vaslovas | 174 | 2008. május 21. 12:57 | Válasz erre: 173 |
Hát subi...ez nem biztos, hogy összejön részemrõl, mert én Érden lakom Pesten dolgozom és hétvégék elég sûrûek..:-( De ami késik nem múlik:-)) |
subi | 173 | 2008. május 21. 12:54 |
Spapa | 172 | 2008. május 21. 12:48 |
+ :-( Szombaton volt Cimbi barátunk temetése, aki betegségben halt meg. A 80-as évek óta Klubunk oszlopos tagja volt. Emléke örökre velünk marad. :-) Windhover MC Klubvezetõ ![]() |
subi | 171 | 2008. május 21. 12:43 |
Vaslovas! köszi az infót!!! na ez tetszik urak, valahogy így gondoltam mert így levan egyszerûsitve az árak és mégis könyebb a tájékozódás. Azért látom kezdünk pezsegni :-) |
Vaslovas | 169 | 2008. május 21. 11:50 |
Ha valaki szeretne túrára menni Lengyelbe az árak a következõek. - Szállás..............................20 EU - benzin 95-s oda vissza...............14.400 Ft 820km 90/ó - kaja Krakkóban (pizza,cóla)2 fõre.......18 EU - ásvány víz 2db 1/2 l-s...............1-3 EU - kv attól függ hol iszod..............2,5 - 3,8 EU Szlovákoknál nem kell matrica motorra...Lengyeleknél 1es szakaszokra csak...:3,6 Zt |
Vaslovas | 168 | 2008. május 21. 11:44 |
CCewa fõdiek:-) Ha valaki szeretne túrára menni Szlovénbe az árak a következõek. ( BLED ) - matrica (határig)....................750 ft - benzin 95-s oda vissza...............18.000 ft 936km 130/ó - kaja Bledbenbe (pizza,cóla)2 fõre.......16,00 EU - ásvány víz 2db 1/2 l-s...............1-3 EU - kv attól függ hól iszod..............2,00 EU - Szállás .............................20-35 EU Európa 1ik ékszere... |
subi | 166 | 2008. május 21. 11:23 | Válasz erre: 165 |
subi | 164 | 2008. május 20. 19:38 |
Horpage! Hát gratula a párodnak a jogosítvány megszerzéséhez :-) Mostmár jöhet a moci vásárlás!! és irány a szaggatott vonalak :-) |
subi | 163 | 2008. május 18. 12:40 |
Sahsa | 162 | 2008. május 14. 08:38 |
Spapa!! Errõl a flúgosról mesélhetnél kicsit! Gratula az eredményhez!! :-) S. |
subi | 161 | 2008. május 13. 22:02 |
subi | 160 | 2008. május 13. 22:00 |
subi | 158 | 2008. május 13. 21:26 |
a hõmérséklettel nem volt gond...a tökömön is a víz patakokban zuhogott :-)
![]() ![]() ![]() |
subi | 155 | 2008. május 13. 21:03 |
skacok! egy pár kép a BÉCSI túrámról!! ami szintén lélegzet elállítóan sikerült. 397km.
![]() ![]() ![]() |
subi | 153 | 2008. május 13. 20:50 |
szasztok skacok! egy pár kép a POZSONYI túránkról! iszonyuan jólsikerült :-) ![]() ![]() ![]() |
subi | 152 | 2008. május 13. 20:47 | Válasz erre: 150 |
sziasztok! ehez a erednényhez csak gratulálni tudok!! minden elismerésem a tietek. subi |
Spapa | 150 | 2008. május 13. 15:11 |
Csak tájékoztatásul közlöm, azt a jelzésértékû eredményt, hogy a Kétkerekû Flúgos Futam-ot csapatunk a SOLID GOLD nyerte, amely a 24 Órás csapatnak is a gerince. :-)))))
![]() ![]() ![]() |
futo | 149 | 2008. május 10. 10:16 | Válasz erre: 148 |
Felül, a kormámyon a dugattyú engedi az olajat (amit a fékkarral mozgatok). El van kopva.
|
Sahsa | 148 | 2008. május 10. 10:00 |
Balázs! Attól függ, hogy mit értesz felújító készlet alatt? A munkahengerek folyatnak? Szimeringeket keresel? |
mexikana | 147 | 2008. május 9. 22:30 | Válasz erre: 121 |
Valami kell....de majd figyelem a kérdésedre a választ ,hátha valaki tudja...mostmár az enyém is rendesen koszolodik,mert használom:-)
|
mexikana | 146 | 2008. május 9. 22:24 | Válasz erre: 136 |
Máj.31- jun. 1 lesz a kecskeméti pusztaparty túra a rendezvényeknél....ha érdekel..)
|
subi | 145 | 2008. május 9. 19:25 |
Sasha! megvan az uticél, BÉCS. a határig autópálya, onnét a falvakon át BÉCSig. Városnézés,fotózás, egy finom BÉCSi kávé, süti séta egy kis pihi a padon stb.majd haza du 16órakkór. Hát röviden ennyi. Ha valaki kedvet kapott erre a túrára írjon. Indulás MOL-09 ó subi |
futo | 144 | 2008. május 9. 15:10 | Válasz erre: 143 |
Köszi, épp most levelezek velük. ;) Az a gond, hogy nem értik mit akarok. Már másodszor ír fékbetétrõl a leányzó, pedig azt 2 hete vettem tõlük.
|
futo | 142 | 2008. május 9. 14:14 |
Sziaszok! Tud valaki olyan üzletet, ahol fékfelújító szettek kaphatók? Balázs |
subi | 141 | 2008. május 9. 12:20 |
Ahogy megtudom hogy hovamegyünk felrakom a topikra és ha valakinek kedve szottyan jönni csatlakozhat. Mindenkinek kellemes hétvégét addig is !!!! subi |
subi | 140 | 2008. május 9. 12:17 | Válasz erre: 139 |
sasha! persze nemcsak a horgászásról szól a buli :-) ez csak a szállás hely ahól meglehet pihenni, de persze az ivászat elég fontos egy ilyen helyen. Hát én sem fogtam botot a kezembe soha, de sörösüveget azt fogtam :-) késõbbiekben lehet ide is szervezni némi kirándulást,mert van mit látni a környezõ városokban és falvakban. Hétfõn a családdal megyünk valahova de hogy hova azt nemtudom. Mivel a manim is fogytán így nemtudom hogy merre tudunk menni. Már félek a nyártól mert iszonyuan viszi a pénzt a moci :-) már lassan gatyám se lessz :-)Hétfõ és kedd 2 naposra gondoltam, most van tervezés alatt, hogy hova menjünk. |
Sahsa | 139 | 2008. május 8. 20:40 |
Subikám! Én horgászni nem szoktam, mert nem tudok. Inni, viszont tudok. Gondolom ez is fontos lehet egy ilyen helyen nem??? :-))))))))) S. Ui: Dolgozol hétfõn? |
subi | 138 | 2008. május 8. 20:02 |
skacok! az elérhetõsége a cegléd meletti horgásztó és szabadidõ központnak. napi díj 1300 ft /fõ /éj én láttam benépesûlve és aztkell hogy mondjam nagyon ütõs.... mi a nyáron biztos hogy megyünk, ennyi pénzért és közel szilvásvárad és maga a buli amit rendezünk :-) "http://lapipocto.hu/" |
subi | 137 | 2008. május 8. 19:46 |
subi | 136 | 2008. május 8. 19:39 |
szasztok skacok! egy pár képet a kecskeméti túrámról,ha valakit érdekel szervezhetünk egy kellemes menetet :-) ![]() ![]() ![]() |
Teme | 135 | 2008. május 8. 08:19 | Válasz erre: 134 |
Szia Csiki, Gyõrbe elõször megyek, de szerintem ahol ott van Blörõ, az rossz nem lehet. Voltak már ismerõseim, nagyon dícsérik. Pilismaróton még régen voltam, akkor nagyon jó volt, állítólag azóta már nem olyan pöpec. De lehet, hogy megyünk. |
BTR | 132 | 2008. május 7. 18:25 |
Szervusztok tatabányai motorosok :) Eddig "csak" figyelemmel kísértem a topicot, olvasgattam, de nem szóltam bele, mert sajnos eddig egyik gurulásra sem tudtam volna elmenni. Vértessomlón lakom, az még belefér :) A Flúgosra én is neveztem, remélem jó móka lesz Üdv: Viktor |
Teme | 131 | 2008. május 7. 09:48 | Válasz erre: 130 |
Szia, Kösz a választ. Igen, B-Starrol én se hallottam sok jót. Flugosra mi nem, mert Gyõrben leszünk a találkozón. |
Csiki | 130 | 2008. május 7. 08:49 |
Teme, Rmc-s cuccokal van jo es rossz tapasztalatom pl a bstar cordura ruha, tanktaska gagyi! Maszkjuk jo, falco csizmam 3eves jol birja, esoruha 4000er jol birja... Jon kozuletek valaki a ketkereku flugos futamra a hetvegen? Udv: Csiki |
Teme | 128 | 2008. május 6. 19:34 |
Egy kis help kéne. Csizmavásárlás elõtt vagyok, kinéztem egy Grand Canyon Dry Speed típusút. VAn esetleg valakinek tapasztalata róla? RMC-s termék, ha RMS cuccokkal van tapasztalatotok, azt is szívesen fogadom. |
Teme | 127 | 2008. május 6. 07:40 | Válasz erre: 126 |
SZia, Én szívesen segítek, amiben tudok. Tatán lakom, és a Robival meg a Ritával is jó kapcsolatom van. Robi a Hotel üzemeltetõje, Rita meg a táboré. Még az esküvõnk is náluk volt. Szóval ha bármiben tudok segíteni, keress meg nyugodtan, az adatlapomon megtalálod az elérhetõségeim. |
Kawacsabi | 126 | 2008. május 5. 21:32 | Válasz erre: 125 |
...na mostmár csak sikerül:-)) "http://www.motorozz.hu/main.pl?menupage=tour&t_id=1959&session_id=SESSION_ID" |
Kawacsabi | 125 | 2008. május 5. 21:31 |
Elnézést a beledumáért,de ha eljönnétek,és segítenétek ...az jó lenne:-)) "http://www.motorozz.hu/main.pl" |
Benek | 124 | 2008. május 5. 21:11 |
Sziasztok én is csatlakoznék... Mosószerrõl nekem azt mondta az eladó a bécsi Louisban, hogy ha nem spécivel mosod akkor a klimamembrán eltömödik és tönkre megy. Bár nem tudom mi van akkor, ha folyékony mosószerrel mosom... |
horpage | 123 | 2008. május 5. 16:39 |
Ajjaj! Nekem a feleségem kimosta most a hét végén... Simán kézzel, de nem speckó mosószerrel. Akkor most lehet hogy nem lesz vízhatlan? Én erre nem is gondoltam... |
Sahsa | 122 | 2008. május 5. 08:15 |
Igen, olyan mosószer kell, mint a síruhákhoz. A túraboltokban lehet kapni, vagy a síboltokban. Van mosószer, és van spray is amivel be lehet fújni, hogy megõrizze a vízhatlanságát.
|
Buktaba | 121 | 2008. május 5. 07:46 |
Sziasztok! Volna 1 kérdésem...cordura ruhámat szeretném kimosni,kell a mosószer mellé tenni valami speckó anyagot tenni,hogy megtartsa a vízállóságát? Valahol ezt hallottam... Elöre is köszi ha valaki tud hozzászólni. Buktabá. |
horpage | 120 | 2008. május 4. 09:49 |
Hali! Szombaton ismét tettünk lépéseket az ismerkedés és a közös gurulás irányába. Subi, Sahsa és jómagam indultunk egy kanyarra Szlovákia irányába, de Esztergomnál gyülekezõ sötét erõ - akarom mondani felhõ - megfordított minket. Ezért Dunaalmás felé a Duna-menét jöttünk haza. Így is jó volt és ékes bizonyítéka, hogy különbözõ karakterisztikájú motorokkal is remekül el lehet lenni és menni, ha a rajta ülõ, vagy fekvõ embereknek olyan a hozzáállása... |
Andrew1971 | 119 | 2008. május 3. 14:43 |
Üdv mindenkinek... Holnap megyünk mocizni. Ha valakit érdekel, akkor reggel kilenckor indulás van. A túráknál vannak a részletek. |
subi | 117 | 2008. május 3. 05:47 | Válasz erre: 112 |
Futo! ceglédtõl 5 km rre. nagyon szép és kellemes hely de küldöm az elérhetõségét a weboldalnak...ot megnézheted. subi |
subi | 116 | 2008. május 3. 05:44 |
Üdv skacok! örülök és köszöntök minden kedved új tagot :-) a mi kis baráti topikban. a szombati gurulásról nemtudok semmit hogy mere, csak annyit, hogy 15 ó a melóhelyemen MOL lessz a tali. mindenkik nagy örömmel várunk. addig is mindenkinek jó utat. subi |
horpage | 115 | 2008. május 2. 21:51 |
komigeri | 114 | 2008. május 2. 17:07 |
Sziasztok! Én is csatlakoznék... :) Subi! ma délelõtt találkoztunk, tudni lehet, hogy holnap merre lesz a gurulás? ![]() |
Buktaba | 113 | 2008. május 2. 15:23 |
Szevasz Subi! Csatlakoznék a topikba:) Üdv Mindenkinek! Buktaba T.bányáról. ![]() |
subi | 111 | 2008. május 1. 20:17 |
skacok! Ma voltam egy kellemes túrán igaz egyedûl, fehérvér dunaföldvár kecskemét nagykõrös cegléd Bp majd haza nagykõrösrõl 1ó 12 perc alatt értem ha, hát húztam a szarvát.... az idõ csodálatos volt, sütött a nap kaja hegyek és találtam egy szuper helyet ahól lehet bulizni és horgászni , piknikezni, enni inni. napi 1300 ft/fõ faház és 4 fõs 1 faház, ebbõl 3 db van vagyis 12 fõ el lehet. gyönyörû a táj és csend nyugalom van. majd kirakom a képeket. nyáron tervezek arra egy 2 napos túrát ha valakit érdekel. addig is mindenkinek jó 4napos pihit és mocizást !!! egybe menjetek haza!!!! subi |
subi | 110 | 2008. május 1. 20:11 |
hernyó! rájöttem hogy te a kiállításra gondoltál, én meg a mocira :-) azthittem elakarod adni a tied és ígynézki :-) mindent értek.... |
hernyo | 109 | 2008. május 1. 20:11 | Válasz erre: 108 |
Subi! Gondolom Tihanyt sem akarod megvenni, mégis megnézted!:-)) |
subi | 108 | 2008. május 1. 19:41 |
hernyó! szerintem te féreértettél!!!!!! én a motórról beszéltem nem a belépõrõl :-) hát ezek a gépek számomra megfizethetetlenek ! vagy én értettem fére valamit :-) amúgy biztos nagy élmény volt ilyen csodálatos motorokat megnézni, kár hogy nem voltam ott. de majd legközelebb subi |
hernyo | 107 | 2008. május 1. 19:19 | Válasz erre: 103 |
subi | 105 | 2008. április 30. 16:32 |
Teme | 104 | 2008. április 28. 19:27 |
Sziasztok, Május 9-11 között 2 találkozó is lesz. Az egyiket már talán említettem, a másik meg Gyõrújbaráton lesz. Volt már ott ismerõsöm, azt mondta, nagyon jó. Én most kezdek el szervezni egy kisebb csapatot, akikkel péntek délután 2-kor indulnánk, kimennénk Louisba, mert szükségünk van néhány dologra, majd visszafelé bemennénk Gyõrújbarátra a buliba. Szerintem kb 8 körül oda is érkeznénk. 10-tõl lesz Beatrice koncert, éjféltõl meg Blöró üti a dobokat. Lesz olcsó sör, miegymás. Én mindenképp megyek akár egyedül is, de ha valakinek tetszik a program, szívesen venném, ha együtt gurulnánk. |
subi | 103 | 2008. április 28. 17:53 | Válasz erre: 102 |
hernyó! ennyi pénzt életembe nemláttam !!!amibe ez kerûl :-) |
subi | 101 | 2008. április 26. 10:00 |
szasz mindenkinek! Hát nemtudom, hogy ilyen idõbe lessz e valaki eljön koptatni az utat! Én biztos megyek az tény...egész héten dolgoztam mint a barom és nem tesz keresztbe az idõjárás az szent :-) alig vártam a hétvégét. Ha netán valaki rászánja magát és gondol egyet írjon és megbeszélhetjük a gurulást. Addig is kellemes pihenést mindenkinek !!!!! és jó utat. subi |
subi | 100 | 2008. április 25. 16:31 | Válasz erre: 99 |
sasha! ebben igazad van, valóban odavagyok a mociért és hogy eloszlassak minden nemü kételyt én nemazért választottam a vsztromot mert az milyen jó .....mert ezt sikerült hitelre és kedvezõ áron megvenni. mint írtam nagyon gyenge vagyok motorok téren, ha most egy tdm mel pötyögnék nekem azlenne az isten :-) valójában minden tipusnak megvan az elõnye hátránya, így abszolút nemérdekel milyen masina van alattam, hisz mindegyik megvan csinálva és lehet karcolni az utat. 2 kerék legyen alattam és menjen engem ez érdekel. én örülök minden kollégának akinek mocija van kinek ez kinek az, senki ne érezze magát kellemetlenûl hogy õneki milyen a mocija.....egyvalami öszzeköt benünket.....az élmény :-) és én azt rendületlenûl a magam módján gyûjtöm is. én mindenkivel szívesen elmegyek bárhova persze ha lótyi engedi. kívánok mindenkinek kellemes hétvégét és jó mocizást. subi |
Sahsa | 99 | 2008. április 23. 08:41 |
Subi imádja a mociját, ez így van rendjén....:-) Majd kimotorozza a 650-est és akkor jönnek a cikkek az 1000-esrõl:-))) Subi tudja, hogy én sokat vergõdtem , hogy V Strom, vagy nem, de a nem lett belõle. De egyéb okok miatt. Kétségtelen, hogy az egyik legkedvezõbb érték-ár arányú moci jelenleg a piacon. Rosszat sosem hallani róla. 3 szoros Alpok Királya gyõztes. Azért az nem szotyola... Ki gyõzte le tavaly??? BMW R 1200GS Ugye nevetséges?????? :-)))))))))))))))))) S. |
subi | 95 | 2008. április 22. 16:54 |
Nagyon, de nagyon kézenfekvõ lépés volt a Suzuki részérõl, hogy az ezres V-Strom után idén elõgurított egy kisebb, 650-es változatot is, hiszen a piac szemmel láthatóan tárt karokkal fogadja a túraendurók garmadáját. A kisebbik V-Strom ráadásul abban a szerencsés helyzetben van, hogy jóval kevesebb ellenféllel kell felvennie a versenyt a középkategóriás endurók között. Hihetetlenül meghasonlott élete van egy motortesztelõnek, amit igazából csak a profi pornószínészek tudnak igazán átérezni: egyik nap sportmotoron kell hasalni, utána mindjárt fel kell pattanni egy túraendúróra, hogy azt követõen egy chopper nyergében büntessen az élet, a néha-néha becsúszó quadozásról már nem is beszélve. Alig kezdünk el megismerni egy bringát, máris vissza kell adni, hogy a többi, hasonlóan kemény munkát végzõ kolléga vegye kezelésbe. A legnehezebb azonban mégis az, hogy elfogulatlanul üljünk rá az éppen soros motorra, elfeledve az elõzõ erényeit és hibáit. Õszintén bevallom, nekem ez sohasem sikerül, mindig kell egy-két nap, mire belerázódom, de utána konformista lelkem megtalálja a számára kedveset, nincs rossz bor, csak kevés szóda alapon. Sajnos a kisebbik V-Strom abban a szerencsétlen helyzetben volt, hogy közvetlenül az ezres nagytestvér után ültem rá, ezért az elsõ percekben azon törtem a fejem, vajon mûködik-e mindkét henger, és hogyan sikerült a Suzuki mérnökeinek ennyire tökéletes varrógéphangot alkotniuk. Szerencsére néhány nap alatt elfelejtettem a nagyobbik V-Strom ágyúdörgését, és utána már kitisztult fejjel kértem elnézést a 650-estõl az elsõ impressziók miatt. A külsõt és méreteket tekintve nincs sok különbség az ezreshez képest, avatott szem mindössze az alsó idomról, a kézvédõrõl és a kipufogókról különböztetheti meg a két változatot. A hasonlóságot csak növeli, hogy az idei modellévtõl a nagyobbik V-Strom is megkapta a 650-es frissebbnek ható mûszerfalát és a 3 fokozatban állítható szélvédõjét, ami nagyon praktikus hosszabb túrák lefutásakor. Méreteinek köszönhetõen a 650-es V-Stromnak is impozáns a megjelenése, hiába a 2 centivel mélyebb nyereg, ezen is elsõsorban a 180 centi felettiek érezhetik otthon magukat, míg az alacsonyabbaknak már komoly logisztikai feladat lehet a biztonságos megállás. Túraendurós mivoltából fakadóan kényelmesen, egyenes háttal ülhet az ember, azonban a kormányt én már-már túl magasnak találtam. A magasra emelt kormány további hátránya, hogy nagyon kevés visszajelzés érkezik a 19-es elsõ kerékrõl, aminek leginkább szegény, jobb sorsra érdemes tesztpilótánk látta a kárát egy kis mátrai csúszkálás során... Természetesen a 650-es V-Stromot sem lábtartó-koptatós kanyarodásra találták ki, azonban ha megszokjuk a magas súlypontot, már bátran lehet döntögetni endurónkat, egészen a 150-es hátsó gumi pereméig. A tekintélyes külsõ ne tévesszen meg senkit, a 650-es V-Strom mindössze 189 kilót nyom szárazon, motorját a népszerû SV-tõl kapta, így - egy stabil aluvázzal kiegészítve - minden adott az élménymotorozáshoz. Az ezres változathoz képest érezhetõen könnyebben billen a kanyarba a kisebbik V-Strom, azonban onnan kifelé igyekezve már jobban vissza kell kapcsolgatni, hogy megfelelõen tudjunk kilõni. A kéthengeres blokk kifejezetten pörgõsre lett hangolva, így rajta nem múlik a napi adrenalin begyûjtése, sokkal inkább a keményebb túragumik, a puha, rossz úton hintázásra hajlamos rugóstagok és a pilóta tudása jelenthetik a szûk keresztmetszetet. Az elsõ fékeket nem érheti panasz... Az elsõ fékeket nem érheti panasz, erejével gyakran még a villa sem tudott mit kezdeni, és hatalmas bólintásokkal, rosszabb esetben koppanással jelezte, hogy a hosszabb féktávokat kedveli. A bizonytalanul adagolható hátsó fékkel viszont nem sikerült megbarátkoznom az együtt töltött egy hét alatt, ezért büntetésbõl csak a legforszírozottabb helyzetekben használtam, ami azért is baj, mert egy imbolygós kanyarban nem jött volna rosszul egy jobban érezhetõ hátsó fék a motor lecsillapítására... Hegyi szerpentines száguldozással, autópályán lefutott erõltetett menettel és városi közlekedéssel együtt 5,5 literes átlagfogyasztást sikerült produkálnia tesztmotorunknak, ami egy visszafogottabb vezetési stílus mellett akár 4 literre is csökkenhet, legalábbis errõl számoltak be a megkérdezett tulajdonosok. A kedvezõ fogyasztásban elévülhetetlen érdeme van a tökéletesen belõtt injektornak is, a motor még lassú poroszkáláskor, alapjárat környékén sem rángat, és olyan gyorsan reagál a gázparancsokra, mint Császár Elõd egy vidéki diszkó meghívására. A legnagyobb sebesség, amit hosszas nekifutás után ki tudtam csikarni a V-Stromból, 205 km/óra környékén volt, ám ekkor már érezhetõen instabillá vált a motor eleje, a hatalmas idomot kénye-kedve szerint cibálta a menet- és az alattomos oldalszél. Persze nem az a túraendurók küldetése, hogy autókat villogjunk le vele, a motor érezhetõen 100 és 130 km/óra között mutatta legbarátságosabb oldalát, ekkor - a minimális menetszélnek és kényelmes üléspozíciónak köszönhetõen - olyan érzése van az embernek, hogy napokat el tudna motorozgatni megállás nélkül. Az éjszakai motorozás általában szükséges rosszként él a köztudatban, azonban endurónk nagyméretû reflektorai több mint elegendõ fényt teremtenek az útra, az pedig külön jó pont, hogy a mûszerfal gyönyörû narancssárga fényben virít. A kisebbik V-Strom is ugyanolyan praktikus és jól pakolható, mint az ezres kivitel, ráadásul a modell népszerûségének hála rengeteg cég állt rá a kiegészítõ felszerelések - dobozok, plexik, bukócsövek - gyártására, így bárki saját igényeinek megfelelõen szerelheti fel kedvencét. További elõnye a 650-es V-Stromnak, hogy közel 700 ezer forinttal olcsóbb, mint a nagyobbik márkatársa, így akinek az õserõre és ágyúdörgésre fáj a foga, igencsak meg kell toldania a motorra szánt összeget. A kategóriatársakkal összehasonlítva már kevesebb a gondolkodnivaló, ugyanis ár-szolgáltatás terén jelenleg a kisebbik V-Strom a legjobb választás a középkategóriás túraendúrók között. |
subi | 92 | 2008. április 22. 16:48 |
Update: Amikor ezt a cikket írtam, a motorom - nem túl magyarosan fogalmazva - el volt lopva. A cikk elkészülte után került meg, így a kesergõ része szerencsére már nem aktuális. Mint azt törzsolvasóink bizonyára tudják: ellopták a motorom. Egyelõre még a kezdeti sokk hatása alatt vagyok, így napom nagyobbik részét ábrándozással és esetleges utódok lehetõségének mérlegelésével töltöm. Az egyik igen ígéretes alternatíva a Kawasaki Versys. Olvasgattam róla fórumokban, egyéb helyeken és úgy láttam, igen nagy az igény a V-Strom - Versys összehasonlításra. (Korábban mindkét motort teszteltük: DL650 és Versys teszt.) Bizonyára nem a kanyarvadászok királya, de felépítéséhez képest kiváló Fotó: Kollár Attila Mivel a Versyst még tavaly próbáltam, a DL-t azonban három évig használtam, összehasonlító tesztnek nem nevezném írásomat, inkább összehasonlító merengésnek. Azoknak a leendõ tulajdonosoknak szeretnék segíteni gondolataimmal, akik számára e két típus is alternatíva. A DL-rõl nyílván sokkal több gyakorlati tapasztalatom van, de azért remélem sokan hasznosnak találják soraim. Mit látni és milyennek látszaniA DL modell 2002-ben mutatkozott be a Suzuki kínálatában a V-Strom DL1000 személyében. A felépítésében nagyon hasonló 650-es testvér 2004-ben érkezett. Tavaly ráncfelvarrást kapott a kis DL, amely elsõsorban az erõforrást érintette, és ABS-szel is felszerelték a gépet. Így elmondható, hogy a DL alapvetõen egy több mint 5 éves konstrukció. A Versys ezzel szemben 2007-es modell, az alapjául szolgáló ER-6 2006-ban mutatkozott be. Elöl is kis kerék van, ami az aszfaltos használhatóságot javítja A megjelenéssel kapcsolatban nem szeretnék hosszú sorokat kitölteni (annak ellenére, hogy az autós és motoros újságíróknak ez manapság divatos ám haszontalan elfoglaltsága), de megjegyzem, számomra egyik motor sem telitalálat. Ami gyakorlati oldalról ide kapcsolódhat az a fényszóró, amely mindkét gép dizájnjának meghatározó eleme. A V-Strom esetében csak szuperlatívuszokban tudok beszélni, a két fényágyú városi és országúti teljesítménye is fantasztikus, a Versys fényére azonban többen panaszkodnak. KényelemA két motor felépítését, üléspozícióját tekintve nagyon hasonló, akinek kényelmes a DL, az szeretni fogja a Versyst is és vica versa. A DL gyári kormánya hátranyilazottabb, sportosabb mint a Versysé, ezért az én motoromon le is cseréltem az Africa Twin kormányára. Nem szoktam különösebb ítéleteket hozni a gyári kormánnyal kapcsolatban, hiszen 10 ezer forint körüli összegbõl olyat tesz fel mindenki a motorjára, amilyen neki kényelmes. Kimondottan kényelmes mindkét jármû. A lábtartó-ülés távolság egyik motornál sem túl nagy Mindkét motornak viszonylag kicsi az ülés és a lábtartó közötti távolsága, erre sokan panaszkodnak, de hát ezen ugye segíteni vagy az ülésmagasság további növelésével, vagy a lábtartók lejjebbvitelével és ezzel együtt kanyarodási és terepezési képességek rontásával lenne lehetséges. Ezzel együtt kell élni. Az utas szempontjából a DL valószínûleg elõnyben van, de a Versys is kimondottan kellemes, már amennyire a motor mérete ezt engedi. Igaz mindkettõn csak rövidebb, városi utakat töltöttem hátul. Itt kell megjegyeznem, hogy mindkét motor hátsó rugóelõfeszítése állítható, ám míg a DL esetében kézzel, a Versys esetében csak szerszámmal lehetséges. Szélvédelmük nagyon hasonló, az ember a plexi felett néz ki. Bõségesen éri menetszél a sisakot, a testet kevésbé, de azért nem kell küzdeni az elemekkel. Kiegészítõ konzollal a Versysre is lehet dobozt szerelni (a korábban nálunk járt tesztmodellen is volt), a DL gyári kapaszkodója azonban legendásan jó. Masszív, könnyen bármilyen dobozt rá lehet applikálni. Kezelhetõség, ülésmagasságAnnak ellenére, hogy a Versys alig nyom kevesebbet a mérlegen mint a DL, lényegesen könnyebbnek érzõdik. Ez a legmeghatározóbb különbség a két motor között, és ez bizony nagy elõnye a Kawasakinak a Suzukival szemben. A DL-el az alacsony sebességû, szûk manõverek lényegesen kellemetlenebbek, nagyobb rutint igényelnek, mint a Kawasaki esetében. Fejnehéznek érzõdik, jellegzetesen könnyû vele elõadni a megállás utáni lassú eldõlés humoros és egyben szánalmas jelenetét. A Versys sokkal alkalmasabb városi szaladgálásra, dugóban kanyargásra mint a Suzuki. Könnyûnek, jól manõverezhetõnek érzõdik. Mindkét motorra igaz, hogy vagy hosszú láb, vagy ügyesség szükséges a biztonságos alacsonysebességû manõverezéshez Itt szeretném megemlíteni az ülésmagasságot is. A Versys 835, míg a V-Strom 820 milliméter magas. Ennek ellenére a Versys biztonságosabb érzést nyújt a kezdõk számára (már, ha leér egyáltalán a motoros lába) a fentebb említettek miatt. Az érem másik oldala, hogy a DL testesebb, „bálnásabb” motor benyomását nyújtja, ami feelingesebb annak aki szereti, és legtöbbünknek hosszú távú túrákon is kellemesebb lehet. Így ebbõl a szempontból azt lehet mondani, hogy ha túra akkor DL, ha város akkor Versys. Motor, dinamikaA DL motorja V2-es míg a Versys sorkettes elrendezésû. Igaz, hogy utóbbi valamivel gyengébb papíron, de azt kell mondanom, hogy ennek ellenére a valóságban sokkal jobban megy. Gyorsulása is dinamikusabb (egyesben gázról hajlamos kerékre állni, ez a DL-rõl nem mondható el) és a 200 körüli csúcssebességet is szívesebben éri el. Megdöbbentõen jó hangja van a Versysnek. A DL azonban ritkán marad meg a széria kipufogóval A két motor hangját sem lehet egy mondattal összehasonlítani. A V-Strom ugyebár V2-es, azt hiszem sokan osztják a véleményem, ha azt mondom, ennek a motornak a konstrukciójából adódóan sokkal jobb a hangja, mint egy sorkettesnek. Azonban a DL gyári kipufogója olyan mértékben fojtja a hangot, hogy ebbõl nem sokat hallani, így nem csoda, hogy a legtöbb DL-re valami utángyártott kipufogó kerül fel. A Versys ezzel szemben szériában is nagyon szépen szól, azt mondom összemérhetõ egy szellõsebb dobbal szerelt DL-el. Ha Versysem lenne a gyári dobot hagynám, de ha újra DL-em lenne, elsõ dolgom lenne egy új dob felszerelése. Használhatóság és vibráció tekintetében nagy különbség egyébként nincs, mindkét motornak kellemes, egyenletes a nyomatékgörbéje, és élvezetesen forgathatók is. Futómû, terepezésMindkét motorra rá lehet akasztani a túraendúró gyûjtõnevet, én azonban egy kissé árnyalnám a kérdést. A DL és a Versys futómûve is lágy rugózású (utóbbié talán némileg feszesebb), így a budapesti utakkal példásan megbirkóznak. A Versys rugóútja 10 milliméterrel hosszabb, mint a V-Stromé elöl (a DL ebben a tekintetben alulméretezett), ám ennek ellenére 17 colos kereket kapott. A terepalkalmasságban tehát nagy különbségeket nem mondhatunk el, már ami a futómûveket illeti, meg ugyebár ilyenkor mindig leírjuk, hogy a 200 kiló körüli, elsõsorban aszfaltra fejlesztett motorok nem keverendõk a DRZ400-al és társaikkal. Nem annyira vészes, amilyennek látszik, de a vadabb tulajdonosok mindenképpen szereljenek fel haspáncélt Ami mégis fontos és különbséget jelenthet, hogy a DL 19-es kerekére lehet bütykös (pl. Metzeler Karoo), vagy jó túraendúró gumigarnitúrát (pl. Michelin Anakee) venni, a Versys 17-esére azonban jellemzõen nem. Meg kell elégednünk legjobb esetben is sport-túra abroncsokkal, amelyek azonban érthetõen rosszak terepen, sárban meg egyenesen használhatatlanok. Ha tehát valaki ilyen szinten akar sarat dagasztani, vagy álmai között szerepel például egy Afrika túra, azaz tényleg túraendúrónak is akarja használni a motort, annak ez jelentõs hátrány a Versys esetében. Egyébként kellõ motoros tudással szinte bármilyen földúton, városi padkákon, kisebb lépcsõkön gond nélkül el lehet boldogulni mindkét motorral. Egyik motor sem nevezhetõ kimondott kanyarvadásznak, de felépítésüket meghazudtolóan kellemes velük tempósan kanyarogni, vagy akár pályanapra menni. A DL lábtartója gond nélkül letehetõ kiülve is, a Versysnél sem lehet ez másképpen, bár ezt nem forszíroztam amikor nálam volt, mivel tesztmotorral közúton ilyet nem próbálgatok. Ezt csak azért írom, mert a 19 colos elsõ kerék miatt sokan rágalmazzák látatlanban a DL-t azzal, hogy nem lehet vele kanyarodni, de ez nem igaz. Fék és a végAz „új” DL-nek új fékjei is vannak, amelyrõl kollégám azt írta, hogy jobbak mint elõdei. Én csak az elõdhöz tudtam hasonlítani a Versysét, és azt kell mondanom, sokkal jobbak annál, a ráncfelvarrás elõtti DL-ek egyik gyengéje ugyanis a kissé nyúlós elsõ fék. (Az én motoromon fém fékcsövekkel ezen javítottunk, de az eredménytõl nem ájultam el. ) Talán sokan várnak tõlem tanácsot vagy egyfajta verdiktet, én azonban ezt most nem vállalom. Egyfelõl remélem sikerült minden fontosabb szempontot objektíven összehasonlítani, így a döntést az olvasó kezébe tenni, másfelõl még erõsen él bennem az a sok csodálatos kaland, amit a saját motorom nyergében átéltem, a szívem hozzá húz. Nagyon irigylem azt, aki most vesz motort, és e két típus között válogat, egyikkel sem nyúlhat mellé. Csak vigyázzon rá! |
subi | 91 | 2008. április 22. 16:44 |
Teszt: Suzuki V-Strom DL650 ABS - 2007 Viharból folyóba 2007. december 3., hétfõ 0:28 Minden évre jut egy olyan tesztmotor, amire az ember már az átvételkor azt mondja, hogy úristen, errõl nem sok jót fogok írni. Aztán az egyhetes teszt alatt úgy összebarátkozik a motorral, hogy nem akarja visszaadni. A DL650 2007-es (ABS-szel szerelt) változata ilyen. – Tenczer Gábor A DL650, vagy ha úgy tetszik, a kis V-Strom nem új modell. Az õs a 2002-ben megjelent DL1000, ami a keresztségben a V-Strom nevet kapta. (A V betû még érthetõ a 90 fokos elrendezésû V-motor miatt, de a Strom hallatán - még most is emlékszem -, sokan elnyomtak egy félmosolyt, gondolván, hogy a japán "keresztapa" összekeverte a betûket és Storm helyett valahogy Strom-ot sikerült begépelnie a számítógépébe. A hivatalos verzió persze úgy szólt, hogy ezzel a névvel a gyár gesztust kíván tenni az egyik legnagyobb európai felvevõpiacnak, a németnek. Jó witz.) Mindegy, vihar (angolul storm) helyett folyó (németül strom) lett a DL-sorozat neve, ami a gépek ismeretében azért nem is annyira mellélövés. hirdetés A közepes sikert arató DL1000-t megjelenése után két évvel, 2004-ben követte a középkategóriás DL650, ami viszont igazi telitalálat lett. Azóta is az egyik legkedveltebb és legmegbízhatóbb Suzuki modell. A kis V-Stromot az idei modellévre szerelte fel ABS-szel a gyártó. (Hozzá kell tenni persze, hogy az ABS a konkurensek nagy részénél lassan alapfelszereléssé válik ebben a kategóriában.) Ez a modellfrissítés adott alkalmat a tesztre. Szembõl akár egy nagyrobogó Az rögtön látszik, hogy a DL650 nem a formatervezõk legjobb pillanatában született, sõt kifejezetten csúnyácska. Az elsõ idom mint egy nagyrobogóé, a blokk kesze-kusza csövektõl ölelt, a váz bumfordi, szögletes aluelemekbõl áll, a kipufogó borítása esetlen, a hátsó villa egyszerû mint az ácskapocs. A nagy, löbbös elsõ idom látszatra fejnehézzé teszi az egész gépet, az ülés jóval hátrébb esik, mint egy endurónál szokás. Kissé széles a tank Felpattanva a nyeregbe azt érzi a vezetõ, hogy a széles ülés kissé szétnyomja a combjait, furcsa a kicsit csopperszerû, hátra esõ pozíció. Elindulva az érzés fokozódik, menetközben az ember önkéntelenül is gyakrabban támaszkodik a kezére, mint ahogyan egy endurón vagy egy supermotón szokás, a tankra nem simul rá a motoros lába, kissé idegenül domborodik ki a combok között. Elsõ henger támadóállásban Némi városi motorozás után azért kijönnek a DL650 elõnyei is. A 67 lóerõs, nyomatékos V-motor alacsony, 2000-3000-es fordulattól szép folyamatosan húz a 10 500-as letiltásig. Jól fordul, jól tartja az utat, a vezetõ hamar nagy biztonságban és kényelmesen érezheti magát rajta. Erre még rátesz egy lapáttal az ABS is, ami nagy esõben is magabiztosságot kölcsönöz a vezetõnek. A váltó mint a vaj, könnyedén veszi a sebességet. A motornak jellegzetes zörgõs-morgós hangja van, ami jól megy a kompaktnak éppen nem nevezhetõ blokkhoz, amibõl szanaszét áll ki mindenféle az olajhûtõtõl a vízcsõig. Két analóg óra között a digitális kijelzõ - minden, ami kell Bár a városban is otthon van, legjobban a túrázást lehet élvezni a kis V-Strommal. Ha a nyerget beülte az ember, olyan kényelmes lesz, hogy a világból ki lehet motorozni vele. A bumfordi idom jól teszi a dolgát, iszonyatos jó a szélvédelme. A vezetõ szinte észre sem veszi, hogy már 120-140-160 km/órás sebességnél jár, 180-nál akár még rá lehet gyújtani a plexi mögött. Az aránylag hosszú és súlyos DL650 meglepõen gyorsan eléri a 190 km/órás sebességet az 5. sebességig felváltva, ám hatodikban már nem nagyon tud rátenni. (Körülbelül 200-ig viszi hosszas nyüstöléssel.) Egy ilyen jellegû túramotortól - mert a V-Strom, nyugodtan mondjuk ki, leginkább ebbe a kategóriába tartozik -, ez nem rossz. A tesztmodell ugyan az aszfalton a keresztbe fekvõ úthibákat, kátyúkat eleinte csuklásszerû bakugrással vette, ám a könnyen állítható rugóelõfeszítés segített ezen. A lengõkar egyszerû, mint egy ácskapocs A váz legalacsonyabb pontja - csak sziklával ne találkozzonAz aszfalton mutatott megbízható teljesítmény után már nem is olyan félve hajtottam le az útról a géppel. S lám a kis bumfordi meglepõen jól ment a könnyû-félnehéz terepen, annak ellenére, hogy a tervezéskor kissé elhanyagolták a hasi részek védelmét. Érzékeny helyekre került az önindító, a kipufogócsövet sem védi semmi a felcsapódó kövek ellen, ráadásul a váz legalacsonyabb pontja a lengéscsillapító lefelé dudorodó alsó bakja. Nehezebb terepre akkor se merészkedjen vele a motoros, ha egy stadion biztatja, hacsak nem szeretné nyomorítani a blokkot. Aki tehát nem villogni akar, hanem jókat kalandozni meg motorozni, akkor a kategóriában barátinak nevezhetõ áron tehet szert egy megbízható útitársra, ha az új DL650-est választja. Nagytokájú elsõ idom Mûszaki adatok: Suzuki DL650 ABS - 2007 Kéne: 576 Nem kéne: 160 Motor típusa: négyütemû, vízhûtéses, DOHC, 90 fokos V2-es, 4 szeleppel Furat x löket: 81,0 x 62,6 mm Hengerûrtartalom: 645 cm3 Teljesítmény: 67 LE 8800 1/min-nél Nyomaték: 60 Nm 6400 1/min-nél Végsebesség: 200 km/óra Keverékképzés: benzin befecskendezéses (39 mm-es szívótorok átmérõ) Váz: alumínium váz Felfüggesztés elöl: teleszkópos, tekercs-rugós, állítható rugó-elõfeszítés és lengéscsillapítás Felfüggesztés hátul: központi rugóstag, hidraulikus lengéscsillapítók, tekercsrugók, teljesen állítható rugó-elõfeszítés és húzó lengéscsillapítás Kerékabroncs elöl: 19M/C x MT2,5 colos, öntött alumínium-ötvözet Kerékabroncs hátul: 17M/C x MT4.0 colos, öntött alumínium-ötvözet Fékek elöl: kétdugattyús féknyergek, 310 mm-es dupla tárcsával Fékek hátul: egydugattyús 260 mm-es tárcsa Hosszúság: 2290 mm Szélesség: 840 mm Magasság: 1390 mm Tengelytáv: 1540 mm Ülésmagasság: 820 mm Önsúly: 189 kg Ár: 1 998 000 Ft |
subi | 90 | 2008. április 22. 16:31 |
Ha valaki elõször pillantja meg a Suzuki V-Storm-ot, jusson eszébe a bölcs modás: "Sose ítélj meg egy könyvet a borítójáról". A V-Storm külseje ugyanis nem mindenkinek nyeri meg a tetszését elsõ látásra. A V-Storm 1000 köbcentis, korábbi változatához képest a 650 igazi meglepetés. Bár fizikailag szinte pontosan ugyanakkora, sokkal egyszerûbb kezelni, köszönhetõen 20 mm-el alacsonyabb ülésmagasságának és 17 kg-al könnyebb súlyának. A mûszerek és kezelõkarok elrendezése megegyezik, de a mûszerek maguk újak. Az analóg és digitális kijelzõk kombinációja áttekinthetõ és ízléses, lehetõvé téve a legfontosabb információk könnyû áttekintését. A vastag ülés és a széles kormány ergonómikus elhelyezése kényelmes testtartást biztosít a motorosnak. A három pozícióba állítható szélvédõ tekintélyes szélvédett területet hoz létre és nem áll elõ a más motoroknál tapasztalt hátsó nyomás. Az egyetlen szépséghiba a lábtartó, mely pont a vádli útjában van, ha megállásnál le akarja tenni a földre a lábát a motoros. A felfüggesztést a Suzuki V-Strom 650 az 1000-estõl kapta, csakúgy mint a fékeket, csak az utóbbiak sokkal hatékonyabban fognak, valószínûleg a kisebb súly miatt. A szintén az 1000-estõl örökölt csomagtartó tisztességes mennyiségû csomagot (legalább 15 kg-nyit) képes hordozni anélkül, hogy a hátsó utas terét elvenné és különösebb akadályt jelentene a manõverezésben. A rácsra szerelhetõ doboz vízhatlan csomagszállítást tesz lehetõvé, de korlátozza az így szállítható csomag méretét. Bár a Suzuki V-Strom 1000-eshez képest a 650-es kisebb hengerûrtartalommal rendelkezik, a rendelkezésre álló lóerõ és gyorsulás tekintetében nem érezni olyan nagymértékû különbséget. A sebességváltó tipikus Suzuki, sima és percíz. Tizenkilenc literes tankjával és alacsony fogyasztásával igen nagy távolságok megtételére képes. A motor megjelenése terepjáró képességekre utal, és valóban: a DL650 tökéletesen alkalmas az idõnként zötyögõssé váló út leküzdésére. Az igazi terepen azért okozhat némi fejfájást. A motor összességében fantasztikus élményt nyújt, kiválóan alkalmas hosszú utak kényelmes megtételére. |
subi | 89 | 2008. április 22. 15:18 |
szasztok! mindenkitõl elnézést kérek és ilyen többet nemfog elõfordulni igérem. Ettõl féltem HORPAGE, hogy fognak jönni. sqajnos a kisértésnek nemtudtam ellenálni, ezért még1x bocsánat azoktól akik vártak ránk. valóban egy kellemes menet volt és képekkel tele, és élményekkel. legközelebb szeretnélek benneteket elhívni egy kis kitérõre, ami km-r ben nem sok de érinti szlovákiát is. gyül: - MOL TB. - komárom - komárnó - végig a dunaparton, pihivel, cigi üncsi kacsázás - párkány (sturovo) török cukrázda - esztergom - tát - majd a tarján felé - Tbánya ha valakinek megfelel kérem jelezze és hogy melyik idõpont jó neki. üdv subi |
SEA | 88 | 2008. április 20. 21:27 |
nah,mi meg lemaradtunk....pedig kettökor már tb-nvoltunk,de gondoltuk fél négyig felmegyünk a turulhoz....fél négykor meg nem volt senki a mol kutnál.((de azért gurultunk kicsit a "banyekkal".)),majd legközelebb...
|
horpage | 86 | 2008. április 20. 19:16 |
subi | 85 | 2008. április 20. 14:02 | Válasz erre: 83 |
benne vagyok de milessz a többiekkel addigra visszakellene érni a molra hátha valaki jönne, de megdumálhatjuk. |