| cizi | 6009 | 2010. június 16. 18:57 | Válasz erre: 6008 |
|
Féléves kölyökboxer , rajtakapta , csak már késõn ...
|
| cizi | 6007 | 2010. június 16. 18:43 | Válasz erre: 6005 |
|
Köszönöm a gyors választ , megkeresem Õket . Nagyon el van keseredve a lány , a férj tudta nélkül szeretné megjavíttatni .
|
| totokalmi | 6006 | 2010. június 16. 18:40 |
|
én is kérdeznék: szerintetek az 1.2-es lég-olajos Bandithoz lehet Giprot kapni?
|
| totokalmi | 6005 | 2010. június 16. 18:38 | Válasz erre: 6004 |
|
az asszony biztosan meg lett dícsérve! amúgy a kérdéseddel fordulj bizalommal zold1-hez vagy tsanyihoz itt a fórumon. itt õk az alkatrész "dílerek" |
| cizi | 6004 | 2010. június 16. 18:25 |
|
Sziasztok ! A "segítség" fórumra is megírtam , mert most valóban segítségre lenne szükség . A barátom hosszabb idõre elutazott és letakarta a motorját . A felesége az erõs szél miatt levette a ponyvát és a kutyájuk rendesen lerendezte a motort . 2008-as 650-es Bandit . Vezérlõkábel kötegre és feszültségszabályzóra lenne szükség a javításhoz . Ha valakinek van tippje , hogy honnan érdemes beszerezni , vagy van ötlete a javításra kérem segítsen . Elõre is köszönettel : Cizi |
| ErErpower | 6003 | 2010. június 16. 18:21 |
|
Akkor mire figyeljünk Motul olaj vásárlásnál 4Tnél? Made in EU legyen vagy mi?? köszi...
|
| Maxxy | 6002 | 2010. június 16. 17:19 |
|
VALAKI ÍRJA MÁR IDE A DENSO TIPUSÁT AMIT AZ NGK HELYETT LEHET HASZNÁLNI!!!
|
| Maxxy | 6001 | 2010. június 16. 17:18 | Válasz erre: 5989 |
|
K.Pesta! Részben igazad van! Csak,hogy...annyi eszem nekem is van,hogy hol ne mossam erõteljesen,mik azok a pontok ahová nem szabad nagyon nyomni a vassert! Példul nyilván a láncot ki kell hagyni,aztán a kerék agyakat,stb! Viszont ahová a takony leginkább felverõdik ott simán lehet mosni a sterimob-al. |
| Maxxy | 6000 | 2010. június 16. 17:13 | Válasz erre: 5986 |
|
csabu! Nem,mivel ott letakartam! A csatlakozó széthúzásakor tele volt vízzel! Kiszárítva,majd zsugorcsõvel leszigetelve! Egyébként mostmár biztos vagyok benne,hogy eddig is ez okozta a problémát amikor behülyült a GiPro! A kijelzõt egyértelmûen le kell takarni valami nylonnal,hogy azért ne kapjon vizet ha lehet,persze a használatijában az vagyon írva,hogy idõjárás álló,amiben benne van,hogy nem szabadna beáznia! Egyébként azóta semmi gond vele! |
| DaniD | 5999 | 2010. június 16. 15:39 | Válasz erre: 5989 |
|
Ha már így szóbajött ez a magasnyomású kenésgyilkosság... Sajnos szinte csak esõben mentem idén, és úgy látom ez nem is nagyon fog változni. Alig volt olyan utam, hogy ne áztam volna el. A kérdésemnek két fele van: - mik azok a helyek, ahol feltétlenül kenni kell a Bandikát, és mivel, Ti mit használtok? - ha nem áll módomban szétszedni, akkor is meg tudom adni a kellõ kenést valami módszerrel? |
| K.Istvan | 5995 | 2010. június 16. 11:42 | Válasz erre: 5994 |
|
Vagy akár mindkettõ, ha mérföld a 100-as szám utáni mértékegység. Szerintem a bonyolítvan a dolgot inkább galon/mérföld sokkal reprezentatívabb lenne! :) |
| vadasz | 5994 | 2010. június 16. 11:31 | Válasz erre: 5993 |
|
Én is így gondolom. // Most nem volt kedvem részletezni... // --- de azért felmerül az alsó határérték korrektségének kérdése, hiszen mi van ha utánfutón viszik?
|
| K.Istvan | 5993 | 2010. június 16. 11:27 | Válasz erre: 5992 |
|
Egy tökéletes példája annak, hogy lehet hülye kérdésre megfelelõen válaszolni! :)
|
| K.Istvan | 5989 | 2010. június 16. 08:56 |
|
Szerintem a magasnyomású mosónak egy elõnye van, hogy sokkal elöbb lehet cserélni a hibák lengõvillák csapágyazását, szerintem. Oda ahova nem fér be a kezem azt nem látja a szemem... Amúgy biztos nagyon élvezetes dolog, kb mint a homokfúvó. |
| tsanyi | 5988 | 2010. június 16. 07:43 | Válasz erre: 5979 |
|
Pedig de....ráadásul a forgalmazó keverte a dolgot, nem hamisítás történt hanem évjárat keverés csak az a gond, hogy változott az összetétel és így elvileg nem keverhetõ a régi az újjal bár a 4l-es kannában ugyanaz van........a Denso nem, hogy ugyanolyan jó hanem szerintem megbízhatóbb az NGK-nál a nem hamis verziónál is, gyárilag a suzukik régebben, az SV-k és az újabb gépek egy része is Denso-val jön ki. Nekem mindegy mert mindkettõt adom, bár az ngk-ról leszokóban vagyok az utóbbi garis gondok miatt.
|
| KRAVEN | 5987 | 2010. június 16. 06:56 | Válasz erre: 5985 |
|
Szappy! Én kerestem rugóstaghoz hozzáértõt. Köszönöm a tippet, de azóta saját kézbe vettem a dolgot és megoldottam. |
| csabu987 | 5986 | 2010. június 16. 06:02 | Válasz erre: 5979 |
|
Nem a kijelzõ alján lévõ nyomógombnál ázott be? Ilyet már nekem is csinált, de kiszáradás után semmi gond. Amúgy Agó azt mondta nekem telefonon, a magasnyomásút a kijelzõ körül csínján használjuk.
|
| szappy | 5985 | 2010. június 15. 23:08 |
|
valaki keresett teló szerelõt illetve problémázott a kérdéssel. aki igazán ért hozzá http://www.zenithracing.hu/ kérdezni is lehet. |
| TayRol | 5984 | 2010. június 15. 22:39 | Válasz erre: 5983 |
|
lampafeny es vallatas, vagy poligrafos vizsgalat.
|
| Norbu | 5983 | 2010. június 15. 22:37 | Válasz erre: 5982 |
|
Valószínûleg oridzsi,de azt mi honnan tudhatjuk biztosra?
|
| Maxxy | 5980 | 2010. június 15. 20:27 |
|
Denso gyertyánál milyen tipus kell bele? És van olyan jó mint az NGK?
|
| Maxxy | 5979 | 2010. június 15. 20:26 |
|
Hali! Én Repsolt használok kizárólag,biztos forrásból,no arról még nem hallottam hogy hamisíjjjják! És Maxxymálisan meg vagyok elégedve vele,a 4 litykós kannást 8 pézé veszem! No...tegnap lemostam a csoda mosóban a vasat! Gyönyörûen leviszi a bogarakat,meg minden,csak éppen a GiPro fokozat kijelzõm beázott a csatlakozónál,mint a pi...a! Össze-vissza mutatott mindent a d után üres helyett 5-öt mutatott,hatodikban meg csak 5.-et! Nosza csatlakozás szét,hajszárítóval kiszárítva,oszt víz és cseppmentesítés! A legszebb az egészben,hogy eddig is jópárszor megcsinálta már velem ezt a rohadék,de eddig mindig a kijelzõre gyanakodtam,hogy ott van valami érintkezési gebasz! |
| vadasz | 5978 | 2010. június 15. 12:45 | Válasz erre: 5977 |
|
Olyan világban élünk, ahol már a bikicsunájt is hamisítják !!!
|
| Norbu | 5977 | 2010. június 15. 11:29 | Válasz erre: 5969 |
|
A Motult is hamisítják már?Az faja...Tudsz biztos helyet ahol gyárit lehet venni tutira?Lassan olaj cserém lesz.
|
| zold1 | 5976 | 2010. június 15. 11:28 | Válasz erre: 5975 |
|
Az kellemes. Áj tink, disuz iz ö bigiing of bjútiful frendship
|
| tsanyi | 5975 | 2010. június 15. 11:07 |
|
Most kérdeztem rá a nagykerben a Denso X27ETR árára és jóval olcsóbb mint az NGK(amúgy ez általában is igaz), brutto 1400/db.....
|
| szappy | 5974 | 2010. június 15. 09:29 | Válasz erre: 5971 |
|
Az ötlet jó, mert emlékeim szerint neki is oda vwan szerelve, bár csak képen láttam és nem figyeltem annyira. Sok sikert a készítéshez és remélem a következõ talin megnézhetem. De ... hamár készítesz alkatrészeket akkor ha nem vagyok pofátlan kellene nekem is két bilincs a telók felsõ szárára oda ahova képen is van. egy jobbos és egy balos. tudod még mindig a "pótlámpa" felszerelése izgat! |
| zold1 | 5973 | 2010. június 15. 09:05 | Válasz erre: 5972 |
|
Széép, de Ez a megoldás arra jó, ha netán csattannál, akkor biztosan beszakadjon a hûtõd. Én úgy tenném fel, mint a banditokon. A két szélsõ szelepdekni csavarra felülrõl konzol, és ahhoz illesztve. Az mondjuk ritka okádékul néz ki.... |
| K.Istvan | 5971 | 2010. június 15. 08:58 | Válasz erre: 5935 |
|
Köszi az infót. Talán nem lesz olyan bonya.Szerintem ha gyári cucca van akkor kb képen levõ megoldfása lehet. Ehhez összedobtam egy vázlatot, talán még jó is lehet... |
| tsanyi | 5970 | 2010. június 15. 08:51 | Válasz erre: 5969 |
|
Sajnos igazad van.....elég pár gagyi ahhoz, hogy oda legyen a bizalom......:(
|
| zold1 | 5969 | 2010. június 15. 08:49 |
|
Az NGK is arra sorsra fog jutni, mint a castrol. Abból is felbukkant pár flakon hamis, -na azóta a "bármit, csak Castrolt ne" mondatot hallom mindenütt. Mert ugye a rossz hír gyorsabban terjed, mint a jó. BTW, a Motulos ember mondott még egy frankót. A motult úgy "hamisítják", hogy megveszik a legolcsóbb ásványit nagy tételben, aztán nyomdában nyomják rá a 7100 vagy a 300V matricáját. :OOOO Végülis hatalmas kárt nem okozol vele, csak mégis átb@szás felsõfokon. |
| vadasz | 5968 | 2010. június 15. 08:41 |
|
Nekem is NGK van benne már a 4. szett... ...semmi gond nem volt vele eddig.
|
| zold1 | 5967 | 2010. június 15. 08:39 | Válasz erre: 5965 |
|
Nem ismrem a lengyel nagyker-kisker árképzést, de 1100 a mélyen a hazai nagyker ár alatt van JR9B-nél.
|
| zold1 | 5966 | 2010. június 15. 08:38 | Válasz erre: 5963 |
|
Kraven gyertyáin kívül még sosem volt gondom. Pont nézegettem, ott vannak a polcon, teljesen gyárinak tûnnek.
|
| DaniD | 5965 | 2010. június 15. 08:08 | Válasz erre: 5963 |
|
Ejj, akkor egyáltalán bele se tegyem, akárhogy néz ki? Ez elég elkeserítõ...
|
| DaniD | 5964 | 2010. június 15. 08:04 |
|
Egyébként, itt a Denso keresõ... http://www.globaldenso.com/cgi-bin/global/plug/euro/mc/mc-maker.cgi |
| tsanyi | 5963 | 2010. június 15. 07:55 | Válasz erre: 5962 |
|
A mai gagyik már sokkal jobbak mint a régiek, alig lehet megkülönböztetni vagy nem is lehet viszont már a belerakásnál benne maradhat a menet....és akkor az még szerencsés mert nem belesülve a kiszedésnél kell kiperálni a benne maradt menetes részt....
|
| DaniD | 5962 | 2010. június 15. 07:52 | Válasz erre: 5948 |
|
Bassszus! Épp a minap rendeltem meg egy lengyel netes boltban a 4db NGK JR9B gy.gyertyát. Az a baj, hogy már ki is vizettem, várom csomagot. Tehát, nagy esély van rá, hogy megszívom. Mondjuk az árak is meglepõek voltak, mert több webshopban is kb. 1100Ft/db áron adják. Sebaj, most már legalább észre fogom venni, ha gagyi, és bele sem rakom a gépbe! Köszi az infot Tangerine! |
| tsanyi | 5961 | 2010. június 15. 07:52 | Válasz erre: 5959 |
|
talán egy helyrõl is szerezzük......fene tudja, már vitte is haver vissza reklamálni, de egyenlõre nincs válasz....
|
| tsanyi | 5960 | 2010. június 15. 07:51 | Válasz erre: 5957 |
|
Denso X27ETR......azok az esetek pedig most az utóbbi 1-2 hónapban történtek és messze nem egyediek.....mondom, a jobb még az ha csak szikra nincs....
|
| zold1 | 5959 | 2010. június 15. 07:47 | Válasz erre: 5939 |
|
Tõlem vannak, tavaly õszi beszerzés, szintén számlás nagyker...
|
| KRAVEN | 5958 | 2010. június 15. 07:43 | Válasz erre: 5953 |
|
Konkrétan nem ismerem a kapcsolást, nem tudom, hogy van-e benne zajszûrõ kondi, de ha van, akkor emberes darab lehet, mert lezsibbasztott rendesen... "...itten kérem minden meg lesz szûrve..." :-) Remélem igazad lesz, mert akkor ezen nem kell paráznom. |
| KRAVEN | 5957 | 2010. június 15. 07:41 |
|
tsanyi! Otthon nem jöttek be a képek. A betört gyertyamenet über brutál!!! Még nem is láttam ilyet. Ha pl valamelyik belsõ hengernél van, akkor komoly akrobata trükk lehet még csavarmentõvel is kiszedni. Ne haragudj, hogy újra megkérdezem: Akkor most melyik az igazi Denso Típus? (és az mennyi az ára?) Egy kicsit sok típust írtál és már nem vagyok biztos benne... :-)) |
| Yossarian | 5956 | 2010. június 14. 21:53 | Válasz erre: 5955 |
|
De mi baj lehet a TPS-el ?? Max jobban kell húzni neki. Vagynem? (Már ha jól gondolom, hogy mire gondolsz? ;) |
| Kazam | 5955 | 2010. június 14. 21:42 | Válasz erre: 5951 |
|
A szinkront és TPS ellenõrzést tényleg ne hagyd ki. Én nem tudok olyan injectoros banditról aminek gyárilag rendben volt. Nekem 12e-nél elég komolyat kellett állítani rajta. A motor hangján füllel hallottam. Most 24-nél mind határértéken belül volt a 4-es hengeren kellett minimálisat finomítani. A TPS természetesen nem jól volt beállítva. |
| Kazam | 5953 | 2010. június 14. 21:36 | Válasz erre: 5938 |
|
"Szóval ha valakinek van tippje ne tartsa magában: hogyan vághatott meg a fesz álló motornál ráadott gyújtás mellet a gyertyán át? " Zajszûrõkondi? |
| tsanyi | 5952 | 2010. június 14. 21:25 | Válasz erre: 5951 |
|
Gyertyacsere és általános átnézés és ha elérte a két éves életkort akkor még fékfolyadékcsere.....ja, és szinkron persze...
|
| Yossarian | 5951 | 2010. június 14. 21:21 | Válasz erre: 5949 |
|
Azt meg tudnád mondani, hogy Bandit 12e-s szervizhez az olajon és szûrõn kívül mi kell?
|
| tsanyi | 5950 | 2010. június 14. 21:14 | Válasz erre: 5949 |
|
JR9B.....a francba, már helyesbíteni sem tudok helyesen....:)))
|
| tsanyi | 5949 | 2010. június 14. 21:04 | Válasz erre: 5943 |
|
Bocs elnéztem, tényleg a JR8B kell bele....viszont akkor annak az a váltója amit írtam.....nézzek árat?
|
| tsanyi | 5948 | 2010. június 14. 20:51 | Válasz erre: 5945 |
|
De eddig csak a francia és a neten beszerzettek voltak szarok, viszont ezeket számlára vettük itthoni nagykerbõl....marad a denso, ami NGK-m van még elhasználom magam....
|
| tangerine | 5946 | 2010. június 14. 20:47 |
|
http://www.tolna.net/~tandigab/ngk/ Régebben én is megvizsgáltam párat. |
| tangerine | 5945 | 2010. június 14. 20:44 | Válasz erre: 5942 |
|
http://www.kovacsauto.hu/fs_main.php?fsurl=http%3A//www.kovacsauto.hu/hasznosinfo.php%3Flink%3Dngk_gyertya/ngk_gyertya Az a baj, hogy eléggé beterítették a piacot hamis NGK-kal. Könnyen lehet, hogy az a baj. |
| tsanyi | 5944 | 2010. június 14. 20:39 | Válasz erre: 5943 |
|
Nem CR9EK-t használsz?....azt írja elõ a gépkönyv normál használathoz nem? Annak az U27ETR a megfelelõje.
|
| KRAVEN | 5943 | 2010. június 14. 20:32 | Válasz erre: 5942 |
|
Abban tudsz segíteni, hogy a JR9B helyett milyen Denso megfelelõ? Adnék neki egy esélyt. |
| tsanyi | 5942 | 2010. június 14. 20:17 |
| tsanyi | 5941 | 2010. június 14. 20:08 | Válasz erre: 5940 |
|
Hát álló motornál tényleg érdekes.....nem lehet, hogy csak teljesen fel voltál villanyozódva a szerelés miatt és magadat ráztad meg?..:)
|
| KRAVEN | 5940 | 2010. június 14. 19:55 | Válasz erre: 5939 |
|
Igen NGK gyertyák. Hogy mikoriak azt nem tudom (talán decemberben rendeltem), de elég kacifántos a sztorijuk. Ami most az 1-es és 2-es hengerben dolgoznak azok már cserések, voltak rögtön a beépítés után. Most annak az eresztésnek az utolsó két darabját dobtam ki. Lehet, hogy szériahibásak, vagy valami... De akár az is lehet, hogy a gyertyáknak semmi közük a dologhoz Mindenesetre nem magyarázza a megrázást. |
| tsanyi | 5939 | 2010. június 14. 19:29 | Válasz erre: 5938 |
|
NGK gyertyák? Mikoriak? Nem véletlenül érdeklõdöm....
|
| KRAVEN | 5938 | 2010. június 14. 19:20 |
|
Szeretnék kérni egy kis "együtt gondolkodást". Leírom az elõzményeket, hátha segít: Hibakeresés elsõ felvonás: Motor indul. Megy mind a 4 henger. Bontás. A mérhetõ referencia értékek jók. A primer, szekunder ellenállások jók és a két kör azonos. A pipák azonosak, értéken belüliek. az 1-es henger nagyfesz kábelét kibontottam a trafóból (kár volt, mert erõs roncsolással jár, de megoldható ha nagyon muszáj) Mindent megtisztítva visszatettem, a kábelek pipa felöli végébõl 10 mm-t visszavágtam. Gyertyák ki: a 3-as és a 4-es henger gyertyája kormosabb (nem kórosan, csak a másik kettõvel összevetve tûnik fel) Kinti szikrapróba. Az egyik kormosabb gyertya jelentõsen haloványabb szikrát ad. Mindkét kormosat cserélem használt tartalékra. Most mind a négy kék, pattogós. CDI elektronika csatlakozó tisztítva, mérhetõ referenciaértékek jók. Itt volt egy jelenség amit nem értek. Kinti szikrapróba. Minden frankó. Az önindítózás után elkezdek matatni a gyertyapipák környékén, erre megvág a feszej... No mi a pi..? Ez induktív jeladónál hogy lehet? (beragadt hallnál még talán, de álló motornál induktív jeladóval?) A tirisztor kétállású alkatrész. gate fesz nélkül nem dörrentheti le a feszt papíron... Minden össze, indítok. Pöcc-röff, megy mind a négy henger. Kicsit járatom, majd ránézek a szinkronra. Szinkron rendben. 15 indításból 15-ször megy mind a négy. Az utolsó pöccintésnél mintha dadogott volna egy másodpercre, de biztosat csak hosszabb próba után tudok mondani. Szóval ha valakinek van tippje ne tartsa magában: hogyan vághatott meg a fesz álló motornál ráadott gyújtás mellet a gyertyán át? Ez lehet csak az egyetlen kiindulópontom, minden más rendben van, legalábbis a mérhetõ dolgok. Ahogy nézem ez megint egy tanulságos eset lesz... |
| vadasz | 5937 | 2010. június 14. 17:26 | Válasz erre: 5936 |
|
� Köszönöm!, megkaptam, tanulmányoztam, ki fogom próbálni, csak még nem volt rá érkezésem.. talán holnap... ...szólok amint van véleményem kiváncsi leszek. (nagyon minuszos a mostanihoz képest.. de ha tetszika vasnak.. miért ne maradna párezret, aztán visszacsere, aztán akkor kell dönteni)
|
| Yossarian | 5936 | 2010. június 14. 17:10 | Válasz erre: 5930 |
|
Megkaptad a PC térképem? Sikerült kipróbálni? Vélemény?? Vagy elakadt a szavad tõle ? ;)) |
| szappy | 5935 | 2010. június 14. 15:55 | Válasz erre: 5915 |
|
http://www.blackroad.hu/ István! Ha a kormány lengéscsillapítót komolyan gondolod vedd fel a kapcsolatot a fenti linken Szöszö-vel. Õ egy igazi 1400 tulaj. a motorján ami nincs az már nem is létezik a motorhoz. pesten van boltja és ha jól emlékszem Érden a lakása. érdemes vele elbeszélgetni a motorjáról sokat tud és szereli is. kb 2x annyi extra érték van a motoron mint amennyibe került eredetileg. szóval érdemes keresni. széles utat |
| tsanyi | 5934 | 2010. június 14. 15:17 | Válasz erre: 5928 |
|
A kawáknál a hátsófék sem segít.....katasztrofálisan rá tudnak szorulni.....ott csak a küllõ és 1.5m-es csõ....viszont azt nem vagyok hajlandó a tulaj jelenléte nélkül levenni....látnia kell, hogy nem jószántamból kínozom a gépét, amúgy a suzukik egész jól lejönnek légkulccsal is.....volt olyan évjárat amikor nem tettek az SV-nél menetrögzítõt ami a lemezes önzáró anya miatt nem is annyira szükséges....
|
| tsanyi | 5933 | 2010. június 14. 15:17 | Válasz erre: 5928 |
|
A kawáknál a hátsófék sem segít.....katasztrofálisan rá tudnak szorulni.....ott csak a küllõ és 1.5m-es csõ....viszont azt nem vagyok hajlandó a tulaj jelenléte nélkül levenni....látnia kell, hogy nem jószántamból kínozom a gépét, amúgy a suzukik egész jól lejönnek légkulccsal is.....volt olyan évjárat amikor nem tettek az SV-nél menetrögzítõt ami a lemezes önzáró anya miatt nem is annyira szükséges....
|
| tsanyi | 5932 | 2010. június 14. 15:14 | Válasz erre: 5927 |
|
A gumisok 1000nm-es légkulcsot használnak többségében és azért tépik meg nehogy lelazulás miatt pereljék õket pedig egy átlag szgk kerekét sem kell 150-nél jobban meghúzni.
|
| KRAVEN | 5931 | 2010. június 14. 15:13 | Válasz erre: 5930 |
|
Értelek. A gyárak tervezési szisztémáját nem értem. Az egyik fõ teherviselõ elem élettartamáról van szó, ami nem utolsó sorban az egyik legfontosabb biztonsági berendezés is egyben (egy elöregedéstõl letört index szerintem senkit nem zavar annyira, mint egy rugóstag fáradás miatt kanyarban behintázó motor, vagy pattogás miatt megnõtt fékút...) Vannak elemek, ahol NEM SZABAD spórolni. Mégis megteszik. |
| vadasz | 5930 | 2010. június 14. 15:02 | Válasz erre: 5929 |
|
Te mocidban kevesebb van mint az enyimben, és valszeg kevesebbet is látott. Ez igaz a motorok nagyrészére. /meg az az 50 is 70 fölött van/ |
| KRAVEN | 5929 | 2010. június 14. 14:51 | Válasz erre: 5921 |
|
Már csak azt mondd el, hogy a túróba fáradhat el egy rugóstag alattad 50.000 km alatt, mikor a megengedett terhelést 15-20%-nál jobban nem léped túl? Szvsz sokkal többet kéne kibírnia...
|
| KRAVEN | 5928 | 2010. június 14. 14:47 | Válasz erre: 5923 |
|
A hátsófékes megoldás szerintem teljesen jó. (legalábbis még nem találkoztam ebbõl eredõ problémával...) Amúgy megfigyeltem, hogy ha egyesek bizonytalanok abban amit csinálnak, akkor tépik a csavarokat. Csak sajnos a szaktudást / tapasztalatot nem lehet lehúzási nyomatékkal helyettesíteni :-) |
| tangerine | 5927 | 2010. június 14. 14:47 | Válasz erre: 5923 |
|
Nekem úgy tûnt, hogy lefelé nehezebb. Egyszer sikerült egy fix krovaszárat eltörni az autó kerékanyájának leszedésekor. Naná, hogy a gumisok töbsége is állat módra húzza meg az anyákat. Az hogy a kúp szétmegy a felniben eszébe sem jut. A 100 kilómmal ugráltam a krovaszáron, de meg sem nyikkant. Aztán hoztam a csövet, de az anya maradt, a krovaszár volt a gyengébb, pedig nem valami kínai gagyi, hanem Beta volt szegény. Azóta csak leszerelt kereket viszek gumishoz, ha szükséges. |
| Kazam | 5926 | 2010. június 14. 14:44 | Válasz erre: 5921 |
|
Ha már megint a telóknál vagyunk. Annó valamelyik híres teló kiegészítõ gyártónál láttam hogy valamilyen szelepet lehet belerakni. Elsõ telóról beszélek. Mi ez és mire jó? Gondolom valamiképp a csillapításba szól bele.
|
| zold1 | 5925 | 2010. június 14. 14:44 | Válasz erre: 5920 |
|
Pista módszere nekem bevált: Ráültem, sebességbe, hátsófekkel, fél kézzel :D
|
| K.Istvan | 5923 | 2010. június 14. 14:17 | Válasz erre: 5920 |
|
Szerintem ha 120Hm-rel lenne meghúzva, atök mindegy lenne hogy sebességbe rakor, rálépsz a fékre, vagy kitámasztod a küllöt, mert ezt a nyomatékot a motor is ráteszi a hátsókerékre! És a meghúzási nyomaték képletében van egy tag ami felfele tekerésnél (ráhúzásnál) hozzáadódik a csavarmenet emelkedési szögéhez , lelazításkor viszont kivonódik. Ez emlékezetem szerint a súrlódási félkúpszög. Így ELMÉLETBEN a lecsavarási nyomaték mindig kisebb mint a ugyannak a csavarnak a meghúzási nyomatéka. Ezért használunk a meneteken súrlódásnövelõ szereket, pl, ragasztót! Spec alátétet, önbiztósító anyákat, stb. Persze ha valaki roncsolásig húz egy csavarkötöést annak lehet aztán beszélni...te meg szedd le hogy a kihajtótengely ne maradjon a kezedben! Csak ezeket egy normál szakközépiskolában(szakirányban!!!) már tanítják, persze ha valaki bolti eladó, vagy biztonságiõr szakmából igazol át, arra nincs orvosság! |
| tangerine | 5922 | 2010. június 14. 14:11 | Válasz erre: 5915 |
|
Már én is nézegettem, csak ugye a felszerelés macera, mert nincs hova fogatni. Ha kitalálsz valamit, engem is érdekel. :) Egyszer majdnem eldobtam a vasat, pedig csak addig engedtem el a kormányt, míg a kesztyûmet húztam fel. Nálam a kopott elsõ gumi csinálta, mert csere óta nem szitál. |
| vadasz | 5921 | 2010. június 14. 14:04 | Válasz erre: 5918 |
|
de természetesen nyitott vagyok bármi más hozzáállásra... ...hozzáteszem, ez ugyanaz a téma mint a gumi. Van akinek minden faxa //természetesen mindig éppen az ami rajta van, és valahogy az mindig kurva ócsó vót//. Nyilván erõs mértékben felhasználófüggõ a dolog... ...mai gixxerfutómûre nemigen van szükség közúton //ezt most nem rád értem, a te futómûves gondod evidens nyilván//. Amit én és amerre, illetve ahogyan motorozok érzem, hogy brutálisan szarabb a futómû mint 50.000-el korábban volt. Biztos vagyok benne, hogy még így is jelentõsen jobb mint sok izé, amibe belenyúltak... ...viszont hamarosan // 20-30K múlva// csereérett lesz |
| tangerine | 5920 | 2010. június 14. 14:00 | Válasz erre: 5912 |
|
Arra lennék még kíváncsi, hogy mi a hivatalos módszer a leszerelésre, vagyis pontosabban a lefogásra, mert az a legnehezebb az egészben. Gondolom nem az, hogy botot dugunk a küllõk közé, vagy csavarhúzót a lánc közé, netán az egész családot felültetjük a gépre+fékre rálép. Mi lehet a legkíméleteseb módszer, ami semmit nem károsít, mert akármelyik verzió kifogásolható a lánc/váltó/fogaskerék/csapágy egészsége szempontjából (még a légkulcsos is)? |
| vadasz | 5919 | 2010. június 14. 14:00 | Válasz erre: 5918 |
|
Fából vaskarikát.... ....ha eccer egy gátlóban //elsõ telóban akár// a húzó illetve nyomófokoztai csillapítások lineáris rugóhoz vannak tervezve aligha fogsz érdemben javítani a rugó cseréjével. Látványos lesz a különbség, még ideális esetben // utánfutást, vázgeometriát, a motor súlypontjának egyedi eltolódását fékezés esetén és a menetkész tömeget - utasokkal- együttesen figyelembe vevõ progresszív rugó // is az fog történni, hogy a paraszt örül mint majom a farkának, mivel "hú vazze.. most nem ül be az eleje ha nagyot fékezek" .... .... és akkor hova szarjak? :D Nem véletlenül van motoroknak egyben futómûve és nem pedig rugó+telóolaj-húzó-nyomófokozati szelepek /ezek még kibõvítve lassú és gyors osztással/. Ahol a futómûnél kijön, hogy jó e vagy sem, azok nem az ilyen "nem ül be annyira" és hasonló dolgok, hanem amikor íven kátyút fogsz, meg hosszanti vájúkban döntesz, vagy éppeneleve nagyon egyenetlen úton tartja az ívet mintha sinen menne... vagy éppen nem tartja... |
| KRAVEN | 5918 | 2010. június 14. 13:53 | Válasz erre: 5917 |
|
"elõfeszítés állítgatásával elsõsorban szintezel": Lineáris rugóknál teljesen igaz. Mi van a progresszív szettekkel? |
| vadasz | 5917 | 2010. június 14. 13:47 | Válasz erre: 5914 |
|
Azt viszont tudod mûszaki emberke lévén, hogy az elõfeszítés állítgatásával elsõsorban "szintezel", nem pedig "kemény/puha" állítást teszel. //Ez ugye a húzó és nyomófokozati csillapítás állítása lenne, illetve rugócserével lehetne annak tényezõjét is változtatni// A szutyuki ezt a futómûvet úgy tervezte, hogy megadott egy ideális negatív rugóutat elõre is hátra is. Ha ezt beállítottad akkor mûködik ideálisan a futómû.
|
| vadasz | 5916 | 2010. június 14. 13:44 |
|
Gyuriék is és én is kb motor+200 kiló indulnak útnak... ...mindig. Nah az ha nem csak az az elvárás, hogy eljussunk valahogy a-b viszonylatban közel nem annyira triviális. Télleg szerencséje van annak, akinek gyáriban pont faxa, bár azért a gyárilag kialakított állítási lehetõségeket úgy gondolnám badarság lenne nem használni szükség esetén. De tény: Bandikából akármit csavargatsz nem lesz gixxer. Ha Cserélgetsz megközelítheted, de el nem érheted. Elõbbit kihagyni ésszerûtlen, utóbbit elkezdeni ugyanannyira... ...kivéve speciális eseteket: -Kraven: Nem légbõlkapottan elfáradt és gyárilag is xar gátló -Kazam és én: Hamarosan esedékes lesz szintén a gátlócsere, és mi nem ússzuk meg használt gixxergátlóval. |
| K.Istvan | 5915 | 2010. június 14. 13:43 | Válasz erre: 5903 |
|
Amúgy nem hiszem hogy sokat fogok szórakozni ezzel a dologgal. Ez lesz a vége, csak meg kell néznem a beépíthetõsi lehetõségeket. Ennyit megér a tempó! http://www.kormanylengescsillapito.com/#oldalak_elerhetoseg |
| csabu987 | 5914 | 2010. június 14. 13:40 | Válasz erre: 5908 |
|
Engem az zavart, hogy nekem a komlói utakhoz kemény volt. Felpuhítottam, hogy ne rázza szét a fejemet. Itt kátyú kátyú hátán, ahol meg elõtte kátyú volt, ott púp van. Iszonyat szar mindõségben javítják itt az utakat. Ezt a súly témát nem tudtam, akkor ezekszerint az ideális beállításon ülök, azért nem éreztem semmi gondot amióta megvan.
|
| K.Istvan | 5913 | 2010. június 14. 13:37 | Válasz erre: 5905 |
|
Hogy talán megértsd. Az "öreg" zongorája is szólt nem? Minek hangoltad akkor be, és minek állítottál még rajta késöbb? Csak azért írtam, hogy ne legyél annyira "földhözragadt". |
| tsanyi | 5912 | 2010. június 14. 13:35 | Válasz erre: 5909 |
|
A 350nm-es légkulcs a legtöbbet nem szedi le fõleg a ragasztottat....amúgy 150 körülire kellene lehúzni típustól függõen, de tényleg a legtöbb helyen azzak teszik fel és akkor utána igen nehezen jön le legközelebb(nem beszélve az esetleges sérülésekrõl. Én csak levételhez használom a légkulcsot és direkt nem vettem erõsebbet(pl 1000nm-est) mert az már tör ha valami jobban szorul a kelleténél......amúgy nyomatéksokszorozóval a legkíméletesebb a levétel bármilyen anyánál és csavarnál szerintem, nincs ütés és feszegetés....
|
| K.Istvan | 5911 | 2010. június 14. 13:28 | Válasz erre: 5909 |
|
Azt én is tudom hogy légkulccsal gyerekjáték, meg valszeg azzal is tették rá, de azért nem csapágyragasztó szerû cuccal kellett volna rárakni. Nekem most csak a 200Nm-es nyomatékkulcs az elérhetõ, a kompresszoros projekt hátrébb van a sorban, annyira nem érzem szükségét. Csavarragasztót én is használok, de Loctite 243-asa simán jó mindenhova. |
| K.Istvan | 5910 | 2010. június 14. 13:23 | Válasz erre: 5904 |
|
A villahidak cseréjével elég nagy lesz a kompatibilitás más tipusokkal, de akkor cserélni kell a féknyergeket, elsõkereket, sárvédõt. De "pofon esetén" ezek sem merednak érintetlenek... De abban igazad van , hogy a váz akkor akkor is zselékocka marad. |