kawa70 | 116972 | 2017. augusztus 20. 22:19 | Válasz erre: 116970 |
Elvileg semmi, ha minden más kritériumnak megfelel. Az más kérdés hogy műszaki.vizsga alkalmával mit reagálnak.
|
Levi990 | 116971 | 2017. augusztus 20. 21:47 | Válasz erre: 116970 |
Kép lemaradt. H1-55W pont mint a ködlámpa. Erre mi lehet a jogszabàly ?
![]() |
Levi990 | 116970 | 2017. augusztus 20. 21:45 |
Olyankor mi van ha a nappali menetfényt ködlámpának nevezzük?
|
kawa70 | 116969 | 2017. augusztus 20. 20:10 | Válasz erre: 116968 |
Valóban igy van, - meg ahogy lendvai is irja. A nappali menetfény lámpájának rendelkeznie kell az E jóváhagyáson kivül egy DRL de inkább RL számmal is, ami minősiti a lámpa funkcióját is. Az RL 00 pl. csak menetfény funkcióval rendelkezhet, mig a lámpa felkapcsolásakor fényerőt csökkentő, ezáltal helyzet jelzőként is funkciónáló meg ha jól emlékszem RL 07. Meg aztán vannak az irányjelzőként is funkcionálók szintén ás RL számmal. |
csokabi | 116968 | 2017. augusztus 20. 19:36 | Válasz erre: 116965 |
Ezek egyike sem tartalmaz nappali menetfény funkciót, hanem egyszerű helyzetjelzőként tudnak extrában világítani. Nem tudom, hogy mennyire legális, de nem tartom hülyeségnek. Az Africa Twinek is jól látszanak már messziről, hála ennek a gyárilag beépített plusz fényforrásnak.
|
lendvai | 116967 | 2017. augusztus 20. 19:19 | Válasz erre: 116965 |
Annyi a bibi, hogy nálunk motorra nem legális. A DRL tompított nélkül működhet csak, felkapcsolt tompítottnál ki kell kapcsolnia, vagy csökkentett fényerővel üzemelhet csak (éjszakai körülmények), a hatályos jogszabályok alapján azonban motorkerékpáron kötelező a bekapcsolt tompított fény. Így aztán szabhatjuk. :-) De illegálisan természetesen OK a dolog, elvégre egy jó kis sportdob sem legális, mégis mennyien használnak. :-)
|
lendvai | 116966 | 2017. augusztus 20. 19:14 | Válasz erre: 116964 |
Ez bizony így van. Ezeknek a cuccoknak az egyetlen kézzelfogható haszna a súrlódáscsökkentés, amit ezzel a fémfelületnemesítő hókuszpókusszal érnek el. Annyi a titka, hogy nagy nyomás alatt kell érintkezzenek a felületek, amit valószínűleg az olajfilm közvetít. Én az előző autómban a váltóba töltve éreztem kézzelfogható hasznot, onnantól nem szorult hidegen. De nagyjából ennyi, a fogyasztás nem csökkent, a gép nem lett izmosabb. Öreg motor volt már egyébként. A 4TX-ben is kipróbáltam, a súrlódáscsökkenés remekül működött, a nyomatékcsúcsnál frankón csúszott a kuplung, így ki is öntöttem. :-) Azóta jó minőségű olajon kívül nem használok mást. :-)
|
Flenegen | 116965 | 2017. augusztus 20. 17:49 |
A nagyvas-on elérhető e jeles drl index http://www.nagyvas.hu/motoralkatresz.php?mid=index_helyzetjelzovel |
Fido71 | 116964 | 2017. augusztus 20. 17:28 |
A Xado-s ember aszonta: szar motorba má' mindegy mit töltesz... Addig kell a jó cucc, amíg ép a gép. A Burgmanba egyszer én is tettem 10W-40-es Xado motorolajat, de semmit nem éreztem, a Castrol ActEvo után. |
pocak75 | 116963 | 2017. augusztus 20. 11:11 |
Naná... Főleg gépészmérnőkként vagyok szkeptikus.... De azért is írtam felújítás előtti motorban egy próbát megérhet... lehet nyer vele az ember egy kis időt a szezon végéig... de többet nem hinném. |
kawa70 | 116962 | 2017. augusztus 20. 11:02 | Válasz erre: 116961 |
Vannak, de mindent nem szabad teljesen komolyan venni. Pláne az ilyen olaj meg Viz nélkül is járo motorokat, meg a visszagyógyuló hibákat.
|
pocak75 | 116961 | 2017. augusztus 20. 10:57 |
biztos vannak már tök jó anyagok, és a technológia is ugásszerűen fejlődik.... de honnan tudja hogy hová kell beépülnie és hová nem? Én nem használok semmilyen adalékot, viszont azoknál az egyedeknél akiknek a felújítás felé közeledik a motor, lehet egy próbát megér mert annyira nem vészes az ára... |
VVLaci | 116960 | 2017. augusztus 20. 08:45 | Válasz erre: 116956 |
Jajjjjjjjjj!!!!!!! :((((((((((((( Beépülő kismanók? |
Fido71 | 116959 | 2017. augusztus 19. 21:31 |
Mármint ezt: http://xado.hu/webshop/alkalmazas-szerint/diesel-tererauto/xado-maximum-diesel-truck-detail
|
Fido71 | 116958 | 2017. augusztus 19. 21:29 |
Sógorom egy R420-as Scaniába töltötte bele 4 évvel ezelőtt. A fogyasztása közel 2 literrel csökkent, halkabb, erősebb lett. Azóta csak Xado-t használ. A változást én is észrevettem, néha járok én is az autóval. Nagyon jó cucc!!! |
night-rider | 116957 | 2017. augusztus 19. 17:50 | Válasz erre: 116955 |
és van aki ezt el is hiszi...2017-ben))))
|
kawa550 | 116956 | 2017. augusztus 19. 16:34 |
Valami probléma lehetett az erőben, szóval úszni, aztán a link: http://xado.hu/webshop/alkalmazas-szerint/motorkerekpar/ex120-motorokhoz-detail |
kawa550 | 116955 | 2017. augusztus 19. 16:33 |
Asszem a szerelőknek leáldozott, itt van a motoroknak való reuma krém.:))))))) Csak bekened ahol megkopott, oszt gó! Elég vastagon kenve még a főtengely felújítást is meg lehet talán úshttp://xado.hu/webshop/alkalmazas-szerint/motorkerekpar/ex120-motorokhoz-detailzni! :))) |
lendvai | 116954 | 2017. augusztus 18. 22:52 | Válasz erre: 116953 |
A dobok már valahol itt vannak Magyarországon, egy használt autó csomagtartójában érkeztek, tréleren, de még el kell majd juttatni sógorékhoz, onnan tudom elhozni. Nincs benne katalizátor, ami biztos, hogy jóval könnyebb, mint a gyári, lévén a dob és az összekötő cső is titánium. A hangja meg majd kiderül.
|
csokabi | 116953 | 2017. augusztus 18. 22:41 | Válasz erre: 116950 |
A dobokkal mi van, megkaptad már őket? Katalizátorosak egyébként? Kíváncsi vagyok milyen változásokat fogsz tapasztalni.
|
Flenegen | 116952 | 2017. augusztus 18. 21:30 | Válasz erre: 116950 |
lendvai | 116950 | 2017. augusztus 18. 20:38 | Válasz erre: 116948 |
Szembetalálkoztam Mátrafüred után felfelé menet egy szép fehér friss Multistradával.:-) A vezetője épp el volt foglalva a kanyarodással, így csak villantott egyet a LED fényszórójával.:-) Még mindig tetszik.:-) Na persze a Versys 1000 se rossz. Meg az S1000XR. Csak az a fránya plusz két henger.:-) Ma kértem egy árajánlatot a Rigotech-től, írjanak már nekem egy jó kis játszós mapet a gyári mellé. Nem ígérték, hogy meg tudják csinálni, nagyjából egy hét múlva kiderül. |
kawa550 | 116948 | 2017. augusztus 18. 18:30 | Válasz erre: 116947 |
Jóvan, akkó most ülj egy kicsit mellette, meg alatta is! :))))))))
|
lendvai | 116947 | 2017. augusztus 18. 17:59 | Válasz erre: 116946 |
Meg is dermedt a fórum a szakértelmedtől.:-) Én kihasználom a jó időt, jelenleg itt ülök a Mátra északi lábánál, a Parádi Kisvendéglőben egy jó kis káposztás sztrapacska fölött.:-) Vagy ahogy itt, Nadrág megye néhány régiójában nevezik, "uccurajta" fölött.:-)
|
kawa550 | 116946 | 2017. augusztus 18. 09:11 | Válasz erre: 116945 |
Azért írtam hogy a gyújtáskapcsolónál is lehet valami kezdődő hiba, különben nem égne a lámpa gyújtás nélkül, hiába testel esetleg a vezeték.
|
kormi1313 | 116945 | 2017. augusztus 18. 06:42 | Válasz erre: 116941 |
Köszönöm. Nem mászom bele ennyire. Nem értem, hogy leveszem a gyújtást akkor honnan kapja az áramot. Marad a szakember. |
kawa70 | 116943 | 2017. augusztus 17. 21:12 | Válasz erre: 116942 |
Látod, hogy nem nyúlnak a végletekig ezek az erősített láncok? :)) Azé az elárul valamit, hogy az 530 5,5 mm az 50 meg csak 5,2 mm átmérőjű tengellyel rendelkezik :) Én mégiscsak 530-ast vennék rá, mintahogyan tettem is amig meg volt a nagy zizi. |
kawa550 | 116942 | 2017. augusztus 17. 20:47 |
kawa550 | 116941 | 2017. augusztus 17. 20:38 | Válasz erre: 116940 |
kormi1313 | 116940 | 2017. augusztus 17. 17:40 | Válasz erre: 116939 |
Mindenki tudja,hogy sokat látott ember vagyol . Én még a kék vezetéket sem tudom hol keressem.
|
kawa550 | 116939 | 2017. augusztus 17. 14:01 | Válasz erre: 116938 |
Ki mondta és mikor, hogy én értek az elektronikához? Legyen mondjuk a gyújtáskapcsoló kezdődő halá lának előjele, vagy testel a világoskék vezeték valahol.
|
kormi1313 | 116938 | 2017. augusztus 17. 13:19 | Válasz erre: 116937 |
Kedves Gyula! Mint szakértőtől szeretném kérdezni, hogy mi van akkor,ha nem alszik el az üres fokozat vissza jelző lámpa. Most jöttem melóból és hiába vettem le a gyújtást a ganaj csak világított tovább. A kormány veszkapcsoló sem lőtte le . A gyújtást működtette. Aztán fél óra múlva jó lett. |
kawa550 | 116937 | 2017. augusztus 17. 09:14 | Válasz erre: 116936 |
Elrepült, 3 kört mentünk mire meglett a túloldalon az árokparton. Ezt nem én kalapáltam fel. :))))))))) 3. Teligáznál szállt el, nyema problema nélkül.
|
lendvai | 116936 | 2017. augusztus 17. 09:07 | Válasz erre: 116935 |
Ha rám hallgatsz ezt nem kiskalapáccsal nitteled össze. :-) Meg mész mintazállat. :-) El is engedett a lánc menet közben, vagy csak azon volt hogy ledobja a nittelésnél? Állítólag csúnyán le tudja rendezni az ember lábát meg a blokkot a kihajtás körülegy elszakadt lánc, ha nincs szerencséje.
|
kawa550 | 116935 | 2017. augusztus 17. 09:03 |
A kawasaki is egy szar! :))))))) Rexike tegnap éjjel Petőfit szavalt nekem. Mint az őrült ki letépte láncát. Most keritenem kő egy did 530 zvm-x patentszemet. Csak tudnám, mit tegyek rá, ha még ez a lánc se elég neki. Van ennél erősebb? |
lendvai | 116934 | 2017. augusztus 17. 08:58 | Válasz erre: 116933 |
Való igaz én is tudok olyan Renault-ról, Peugeot-ról, Citroen-ről, amikkel a tulajok szerint nem volt semmi gond náluk. Ez akár még igaz is lehet. A Renault 19-es annak idején elég megbízható gép volt, amiket ismertem legalábbis. De mellette ott vannak a lerohadó, út szélén dekkoló francia autók, amiket látok. Mielőtt bármelyik francia autótulajdonos felháborodna, látok Volkswagen-t, Fiat-ot is, sőt Mercedes S-Klasse is szomorkodott már a leállósávban. Mellé itt vannak a soha el nem romló BMW-k, Ducatik, egyebek és a Jocó által hazavonszolt széthullott darabok. Erről írtam tegnap, számomra ez a minőségbiztosítás kudarca, mert nekem ez azt jelenti (mindegy mi van a háttérben, az külön mise tárgya lenne), hogy nem tudnak a gyártók egyenletes, vagy legalább egy meghatározott meghibásodási rátájú minőséget gyártani. Valahol érthető a dolog, hiszen ha a technika egyre komplexebb lesz és egyre több elemből áll úgy a meghibásodás valószínűsége is nő. Ezektől eltekintve közrejátszik még a nem megfelelő karbantartás és a hozzáértés nélkül végzett javítások is. Az egyetlen érv, ami számomra amellett szólna, hogy szalonból vegyek autót/motort az, hogy tudom a tulaj hogyan bánik vele. :-) Aztán itt vége is a történetnek, az értékvesztésből boldogan elszervizelgetem a használt gépeimet. :-) A garanciális szervizek persze megint más kérdés, én örültem, hogy Rita Jazz-e már nem garanciális és én szervizelhetem, mert a szalonból vett autóban a kereskedés mindjárt az elején eltörte az A-oszlop burkolatának egyik rögzítőfülét miközben egy töltőkábelt szereltek be, de annyi gerinc már senkiben nem volt, hogy szóljanak, esetleg szakszerűen megjavítsák. Ehelyett odataknyolták valami ragasztóval, ami szépen el is eresztett egy idő után. Természetesen nem abba a kereskedésbe hordtuk vissza garanciális szervizre, a másik társaság javította meg. Ezek és az ehhez hasonló sumákságok sajnos nálunk elég nehezen bizonyíthatók, szerencsére ez nem volt egy nagy összeg, viszont az adott kereskedés jó hírének nem tesz jót, mert mi galád módon elmondjuk, hogy mit tettek. :-)
|
Flenegen | 116933 | 2017. augusztus 17. 07:53 | Válasz erre: 116932 |
Tudjátok ez autónál igaz hatványozottan. Jönnek új autót venni hozzám. Első indok a Kia mellett, hogy hosszú garancia idő mellett megbízható is, mert mindenhol ezt mondjàk és tényleg az. Amikor jön az autó beszámítás kérdése, szokott jönni az érdekes dolog. A világ legjobb 3 márkája a tulajdonosok szerint amit be kell számolni: Renault, Peugeot, Citroen.Ezekkel hosszú századokon át sohasem volt gond a tulajok szerint.
|
Fido71 | 116932 | 2017. augusztus 17. 07:15 |
Olyat senki nem mondott, hogy ez a legjobb, meg tökéletes. Távolról sem az.... ;) Megvannak a hibái ennek is. De ár-érték arányban azért elég jó. Jelen anyagi helyzetemben nem vagyok hajlandó többet adni egy motorért. A javításukért meg pláne. Ez nekem megbízható, olcsón fenntartható és még tetszik is. Ha szarnám a pénzt, akkor lenne egy vizesgées, egy kátéem, egy góódving, meg valami olasz is a garázsban. Mindegyik jó és szép. Meg nehogymáne.... :) |
Hitmanus | 116931 | 2017. augusztus 17. 06:44 |
Mosolyt csal az arcomra, hogy ez a fórum sem különb a többinél, amikor elmegy egy"vérre"menő fikázzunk más modelleket, mert a mi gépeinknél nincs és nem is lesz jobb.. A Tdm nem egy szép motor, meg elég öreges is..mármint a felhasználó rétegre gondolok:-).Bár bizonyos szögben vissza lehet rá nézni, viszont sosem hagyott cserben..de egyik japán motorom sem, és ez felül írja a kinézetét.. |
vasutas | 116930 | 2017. augusztus 16. 23:29 | Válasz erre: 116929 |
Volt három kardán lehajtás (egyik Marokkóból), egynél motor nem indult, a mostani esetnél még nem tudom.
|
Levi990 | 116929 | 2017. augusztus 16. 23:04 | Válasz erre: 116927 |
Én azért kíváncsi vagyok hogy milyen típusokon milyen hibák jöttek elő ami miatt utánfutón kellett hazahozni a motort. Messze nem motoroztam még anyit mint Te, de nálunk eddig egyetlen bmw-vel sem volt olyan baj ami miatt futózni kellett volna. 1200R, GS meg s1000r(na ez biztos nem életbiztosítás hosszútávon) |
kormi1313 | 116928 | 2017. augusztus 16. 22:26 | Válasz erre: 116924 |
vasutas | 116927 | 2017. augusztus 16. 22:19 |
Nem akartam hozzászólni,,, de itt sokan tudjátok, hogy évekig szinte csak BMW-sekkel túráztam. No és egy multisztráda jött még mindig a csapattal. Néha kölcsön kaptam a Ducattit, egy élmény volt vele döngetni, különösebb problémák nem voltak vele . A Bömösök közül azonban jó néhány az utánfutómon végezte, és ezek nem tizenéves gépek. A futóm jelenleg is Bled felé tart, hazamenteni egy GS-t. Nem teszek fel képeket,,, |
lendvai | 116926 | 2017. augusztus 16. 21:58 | Válasz erre: 116925 |
Az igazat megvallva nem sokat láttam a színéből meg a rajta ülő ruhájából. Tegnap szembejött, mintha metálbarna szín lett volna, ha létezik ilyen.
|
Levi990 | 116925 | 2017. augusztus 16. 21:47 | Válasz erre: 116919 |
Most megfogtál, nem vagyok jó angolos, nem is értek mindent. Én még mindig azt mondom hogy amíg a gyártó cserél mindent addig ez nem hatalmas probléma, az a probléma ha köztudott a hiba de nem javítja a gyártó. Ítod hogy sokminden nem tetszett gyárilg neked, na ez a különbség, ha felülök a gs-re(amit egyébkent magamnak nem vennék mert fiatal vagyok hozzá) vagy a ktm-re akkor pont azt érzem hogy semmit sem kell cseréljek rajta, úgy jó minden ahogy van. Az a gs véletlenül nem egy fekete 15ös vizes, szürkés ruhában? Mert akkor az Yoss lesz. |
lendvai | 116924 | 2017. augusztus 16. 21:07 | Válasz erre: 116922 |
Hát nem is a TDM-en rugóztak, akik rugóztak, hanem sérelmezték mert beszélni mertünk itt az általuk birtokolt motorok kapcsán felmerült problémákról. Aztán jó kis szájkarate kerekedett belőle olykor. :-) Biztos szidják a Yamahákat is valahol, de engem pl nem érdekel, mert nekem megfelel ez a gép. A GS amúgy a két csöcstől eltekintve nagyon tetszik, ezt be kell valljam, de egyelőre nincs a listán. :-) Mellékesen ide tartozik, hogy a Mátra északi oldalán lefelé már kétszer találkoztam egy 1200GS-el, hát úgy kente a kanyarokban lábtartóig döntve lefelé, hogy öröm volt nézni. Valószínűleg jó az a futómű, lehet a TDM is dönthető lenne ennyire, de jelenleg előbb szarom össze magam, mert eddig mindig megcsúszott a hátsó gumi már feleennyire ledöntve is, így még nem próbálkozom vele. |
kawa70 | 116923 | 2017. augusztus 16. 21:01 | Válasz erre: 116922 |
Valóban nem, de nem is gondolják hogy az általuk használt motoron kivül nem létezik másik überfasza, meg a többi szart se ér :))
|
night-rider | 116922 | 2017. augusztus 16. 20:57 |
érdekes a bmw-sek és ktm tulajdonosok meg a ducattisok sem rugóznak egyáltalán a yamaha tdm-en meg aztán a hd-sek sem intrudereznek és dragstaroznak....a fene sem érti)))
|
kawa70 | 116921 | 2017. augusztus 16. 20:55 | Válasz erre: 116915 |
Na meg mi van azzal a számtalan bmw-vel amit lehet látni a motorosparadicsomokban ? Erre pl. azt tudom mondani, hogy akinek bmw-je van, az rendszeresen el tud menni ilyen helyekre - sőt egyenesen kötelező, de látni azért más motorokat is. Igaz, többségében turaendurók, de sok a gs is. Nekem nincs bmw-m, nem i s lesz de szivesen megküzdenék az alpokba minden hónapban 2-3 napot vagy többet. |
lendvai | 116920 | 2017. augusztus 16. 20:54 |
Séf bácsinak tisztelettel: mert minden rendes férfiember garázsában van egy ultrahangos tisztító, ami legalább 2 literes. :-)
![]() |
lendvai | 116919 | 2017. augusztus 16. 20:51 |
Közkívánatra KTM visszahívások és egyéb hibák: http://www.motorcyclenews.com/news/2016/december/ktm-adventure-recall/ http://thebikestig.com.au/problems-with-ktm-1190-adventure-electronics/ http://www.ktmforums.com/forums/adventure/75865-1190-reliability.html http://www.motorcyclistonline.com/long-term-ktm-1290-super-adventure-update-electronic-issues-and-bad-battery#page-2 Legyünk objektívek, ha már a minőségről és a megbízhatóságról van szó. A BMW-kről már esett szó korábban, ahogy a Yamaháról is. Van, akinek ezek a problémák bosszúságot okoznak ugyan, de együtt tud élni velük. Van, akiknek (nekem is) ezek válóokok. Ezért is várnék ki akkor is, ha most meglenne a keret egy másik gépre. A Yamaha TDM-et szeretem, de nem tökéletes gép, ott is vannak olyan dolgok, amik a fejlesztési büdzsé korlátairól árulkodnak. A gyári nyereg van, akinek OK, nekem a 4TX-en és a 900-on is vállalhatatlan volt, átalakítva, megoldva. A gyári kormány fogása is fura egy kicsit, kicserélve. A fék- és kuplungkar sem tetszett, azt is kicseréltem. Így már jóval szerethetőbb a gép, de ha valaki azzal jön, hogy ez neki nem üti meg a mércét és gyatrának tartja a minőséget/technikát/felszereltséget hát nem vágom szájon, neki mások az igényei. A korai Multistradáról is mesélte itt kolléga, hogy sokszor hisztizett a technika és nem indult be (ez nálam az azonnali válóok), de ha beindult, akkor volt ereszd el a hajam. :-) Na ez is egy kategória, ha ott van a boogie a gépben akkor azért előfordul egy kis hiszti olykor. :-) Ezért aztán várok türelemmel, ha eljön az ideje, akkor feltúrom a netet és kipróbálom a szóba jöhető gépeket. És nem érdekel, ha fikázzák a Hondát, Yamahát, Ducatit, KTM-et. :-) Meg az se zavar, ha hülye seggfejnek titulálnak. Mert nem érzem magam annak. :-) Ez így működik. Vannak népi bölcsességek, amikre érdemes hallgatni, erre mostanában jöttem rá. Pl nem zörög a haraszt, ha a szél nem fújja, vagy számolj el tízig, mielőtt megszólalsz. :-) Meg ilyenek. :-) |
Fido71 | 116918 | 2017. augusztus 16. 20:24 | Válasz erre: 116915 |
Van ismerős, aki azért vesz béjemvét, mert megteheti... Azt mondta, így messziről látszik, hogy nem "kispályázik". Elmegy 30 km-t és már 20 képe van fent róla a facsén. Státuszszimbólummá vált és van , aki nem adja alább. Az igazat megvallva egy boxi nekem is elférne itt a garázsban, de sajnos nincs időm annyit motorozni /meg így is elég nagy az arcom már/. Még a TDM is sok, ahhoz az évi 3-4 ezer km-hez. Bár, ez két szép külföldi túra... |
Levi990 | 116917 | 2017. augusztus 16. 16:32 | Válasz erre: 116916 |
A gyorsaság csak véletlen volt. Autókat szerintem felesleges ilyen temába belekeverni hisz nem sok köze van egyiknek a másikhoz, persze, ugyanaz a nevük :)
|
lendvai | 116916 | 2017. augusztus 16. 16:03 | Válasz erre: 116915 |
Ha Yamaha lett volna, akkor azt is berakom ide. Volt is visszahívása a TDM900-nak, egy szóval se tagadtam itt soha. A Hondáinknak is volt visszahívása, lásd Takata légzsákpatron. És autóipari beszállítónál dolgozom, így van egy kis rálátásom a folyamatokra, nem légből kapott információk alapján beszélek/írok stb. Gyanúsan gyorsan reagáltál és szerintem meggondolatlanul ítélkeztél. Én a magam részéről feléd, mint ember felé nem tettem semmilyen tiszteletlen kijelentést. Javaslom, hogy gondold ezt át. Nem várok semmit cserébe. :-)
|
Levi990 | 116915 | 2017. augusztus 16. 15:52 | Válasz erre: 116913 |
Na ez inkább csak egy gyenge és nevetséges visszavágás volt számodról :D erre nem lehet mit mondani. Keresgéljünk már yamaha vagy ducati típushibakat, mi van a váztörős fz1gyel ? Az szent és sérthetetlen ? Jaaa hogy a bmw legalább kijavítja ha valamit elszúrt :D Ez egy nevetséges hiba, de ez minket soha sem fog érinteni, kivéve aki innen rendőrmotoros... Na meg mi van azzal a számtalan bmw-vel amit lehet látni a motorosparadicsomokban ? Magyarázd már el hogy lehet ennyi hülye ember akik megveszik és több tízezer km-t pörgetnek bele hiba nélkül ? Ez a bmw fikázása már egy rögeszme, pláne ilyen vicces hibákat idehozva... Na meg az emlegetett KTM hibákról is linkelgess már, nem muszáj itt offolni, privátban is jó nekem :) |
lendvai | 116914 | 2017. augusztus 16. 15:45 | Válasz erre: 116913 |
Kiegészítésképpen: ezért egyébként mi, a fogyasztók is felelősek vagyunk. Mert a mindent akarok, de azt most rögtön és lehetőleg ingyen mentalitásnak köszönhetően ne csodálkozzunk, ha sok területen szart kapunk cserébe. Ha a gyártás is lefekszik az ilyen igényeknek, akkor sajnos semmi alapunk rinyálni a minőség miatt, nem igaz? De ebbe az irányba haladunk, ez sem kétséges. Ebben a képben a Ducati gagyi kínai műanyag kézvédője már csak egy apró porszem, azt ki tudom cserélni, ha nem tetszik. Még egy alulméretezett feszültségszabályzót is aránylag olcsón lehet kopenzálni. Ilyenkor javítjuk mi a fejlesztési és büdzsé problémákból származó minőségi bakikat. Mondjuk van az a költséghatár, amikor már nincs értelme megvenni az adott típust, kivéve, ha szeret szopni az emberfia, de hát vannak ilyenek is. :-) Mindemellett ott is futnak hibamentes példányok és ezek tulajdonosai védik habzó szájjal a mundér becsületét, de számomra ez az adott gyártó minőségbiztosításának a kudarca.
|
lendvai | 116913 | 2017. augusztus 16. 15:37 |
Ha már csak a BMW és a KTM tud minőséget gyártani, akkor itt egy példa a BMW minőségre: http://totalbike.hu/hirek/2017/08/15/rendormotorokat_hiv_vissza_a_bmw/ Ez nagy valószínűséggel fejlesztési baki, lehet a feszített időtervek miatt volt. De alapvetően egy blőd mérnöki bakinak lehet minősíteni, mert ha normál módon végigmegy a fejlesztés és a tesztelés folyamata, akkor ez már időben ki kellett volna derüljön. Ahogy egy mechanikus hibánál, törésnél a végeselem számítás az, ami segíthet a hosszadalmas tesztek modellezésében. A határon történő egyensúlyozgatásnak általában ez az eredménye, lásd a minimálkészletek az autógyártásban, ahol a legkisebb beszállítói hibának egy olyan leállás az eredménye, mint nemrég a BMW-nél volt. Na én ezt nem nevezném jó minőségnek. :-) |
lendvai | 116912 | 2017. augusztus 16. 13:49 | Válasz erre: 116911 |
Ebben lehet valami, mert az enyémben vannak zselés betétek, ha jól emlékszem pont a tojástartó környéken és volt már, hogy bőrgatyán keresztül sokáig sütött. :-)
|
pocak75 | 116911 | 2017. augusztus 16. 12:10 | Válasz erre: 116910 |
Hát nem tudom.... Nem tudom mi az igazság de valaki mondta hogy a napon nagyon átmelegszik és sokáig főzi a tojást....mint egy hőn-tartó akku... |
csokabi | 116910 | 2017. augusztus 16. 12:07 | Válasz erre: 116908 |
Én a helyedben kinyomoznám mely zselék a legjobb minőségűek és vásárolnék egyet az ülésbe. A mesternek csak egy fészket kell kialakítania a betét számára és beleragasztania. Ekkora volumenű átalakításnál nem hagynám ki a lehetőséget.
|
VVLaci | 116909 | 2017. augusztus 16. 10:26 |
Eladóvá vált egy barátom 2005-ös TDM 900-a. Gondos gazda, szépen karbantartott motor. Nyugodt szívvel tudom ajánlani. A pontos részletek hamarosan megszületnek. |
pocak75 | 116908 | 2017. augusztus 16. 09:53 |
lendvai | 116907 | 2017. augusztus 16. 08:25 | Válasz erre: 116905 |
Na igen, mindenkinek a saját tehene a legszebb, de azért nem jelenteném ki tényszerűen, hogy ez meg ez a gyártó gyárt csak minőséget. :-) Mert nem lehet, lévén a minőség definíciója és az egyes részek különböző funkcionalitása miatt. A Ducati mellett nézegettem én a KTM-eket is mint lehetséges utódokat. Tesztek, vélemények, fórumok. Aztán abban maradtam, hogy jelen állapotban van ott is néhány számomra megbocsáthatalan mérnöki ballépés, vagy fejlesztési időszűke problémából származó hiba, mindenesetre jelenleg nem jöhet szóba, mert nem az a megbízhatóság, mint pl a Yamaha. :-) Vagy a Honda. :-) Vagy a Kawasaki, még mielőtt beszólnak. :-) A neten bőséges infó áll rendelkezésre ezekről a meghibásodásokról. Megvárom idővel megszűnnek-e ezek a hibák, illetve az 1290 Super Adventure megbízható minőségi konstrukciónak bizonyul-e. A szivárgó Ducati teleszkóp bosszantó lehet, de valószínűleg könnyen orvosolható. Na meg ez a motor egy igazi kócos vad ribanc, ha ez kell akkor ott van hiszti is. :-) |
kawa70 | 116905 | 2017. augusztus 15. 23:47 | Válasz erre: 116903 |
Monjuk a bmw-t meg a minőséget csak módjával. Az emlitett túrán volt egy fiatal 1600 gt, ami azért már motorszámba megy még az én szememnek is. Na de hogy az olaj elfogyjon belőle ausztria közepén, erre egy japán rizskályha sem képes. Nekem volt közel 100 ezret futott kawasakim, abból két olajcsere között egy kicsi se fogyott, nemhogy rá kelljen locsolni menetközben plusz olaj után kutakodni a vadidegenben. GS-ek sem kivételek.
|
kawa70 | 116904 | 2017. augusztus 15. 23:42 | Válasz erre: 116901 |
Egy ilyen volt velünk ausztriába turázni. Nem igazán kedvelem a multistradat, de ugyanilyen szin volt. Többnyire mögöttem jött, és azért megnézegettem, kellemes látvány a szemnek, és nem is rossz technikának néz ki.
|
Levi990 | 116903 | 2017. augusztus 15. 22:48 | Válasz erre: 116901 |
Nemrég állt egy az enyém mellett, nyomatékosította bennem hogy csak BMW és a KTM tud minőséget gyártani a mai piacra. Ez tipikus ducati, szép és ennyi, a kézvédője olyan igazi kínai gagyi műanyag vagy alu vagy nem is tudom mi az de azt sugallta hogy hozzá ne érjek mert eltörik. Több részletében is az látszott hogy azrrt messze nem egy átgondolt motor, tervezgetjük, legyártjuk és lesz belőle valami. Az csak a hab volt a tortán hogy a jobb első telója folyatta az olajat, pedig nem egy sokat futott peldány volt. Tudom megint el leszek küldve messze, de nem érdekel. Egymás mellé kell rakni az 1200gs-t 1290adventure meg a multistradat. |
Flenegen | 116902 | 2017. augusztus 15. 22:32 | Válasz erre: 116901 |
Ez egy gyönyörű motor. Igazi olasz design. Nekem a kissebb is elegendő lenne:)
|
lendvai | 116901 | 2017. augusztus 15. 22:09 | Válasz erre: 116896 |
lendvai | 116900 | 2017. augusztus 15. 22:01 | Válasz erre: 116899 |
Engem ár függvényében érdekelhet. Még játszanék a Givi Airflow-val, kell hozzá egy 900-kompatibilis plexi. Referencia a Karex-féle, már ami az árat illeti. :-) Ha eljön az ideje küldj egy pü-t.
|
Flenegen | 116899 | 2017. augusztus 15. 21:37 |
Ha esetleg lesz egy eladó TDM900 gyári túraplexim érdekel valakit?
|
VVLaci | 116898 | 2017. augusztus 15. 21:27 | Válasz erre: 116888 |
De a fordulatszám jelvezeték is lehet szakadt.
|
kawa550 | 116896 | 2017. augusztus 15. 21:13 | Válasz erre: 116895 |
Az új VASAKTÓL? Könnyűfém szarok műanyaggal meg ragasztóval csavarok helyett. Annyira motorok, amennyire a mai emós srácok férfiak. :)))))))))))
|
lendvai | 116895 | 2017. augusztus 15. 21:09 | Válasz erre: 116894 |
A közlekedési múzeum jó hely. A modern technika a környezetemben nem egyszer megadta már magát. :-) A múzeumi daraboknál ilyesmiről még nem hallottam. :-) A minap benn voltam egy Honda szalonban, de akárhogy próbálkoztam egyik gép sem izgatott fel. :-) Funkcionális célgépeknek tűnnek, de egyikben sincs ott a boogie. :-) Márpedig ha motorozik az ember szerintem kell egy ribanc alá, amit be kell törni. :-) Attól is nő a bré, nem csak az új vasaktól. :-) |
night-rider | 116894 | 2017. augusztus 15. 20:26 | Válasz erre: 116891 |
A közlekedési múzeumban a helye mindegyiknek)))))))...
|
kawa70 | 116893 | 2017. augusztus 15. 20:09 | Válasz erre: 116890 |
Nem jó hondára ültél :)) Van néhány ami kurvajoo :) |
kawa550 | 116891 | 2017. augusztus 15. 18:13 |
És itt is nyugodjon le mindenki a pitsába, csak egy reggeli fuvart vállaltam a tevével a sérült tulaj helyett, nem az enyimé, kawa után nem veszünk szart.....:)))))))))))))))))
![]() |
kawa550 | 116890 | 2017. augusztus 15. 18:09 | Válasz erre: 116884 |
Az milyen az a normálisabb? Ami nem akarja a fejedet letépni egy nagyobb gázra? Akkor ez olyan. :)))))) A kiskawász öregebb volt mint ez, és csak 500ccm, szintén 2 hengerrel, de még a lefojtott 34 lovas állapotában is messze virgoncabb volt, mint ez a sivatagi teve. :D 100-ig még talán az sx4 gyorsulását is hozza, de 100 felett ezzel már meg kell tervezni minden előzést. De legalább a fék méltó hozzá, 2 kézzel tépve ha fékezni nem is, de lassítani lehet vele. A kormány kibaszott kényelmetlen, 5-5 centivel lejjebb és előrébb lenne a helye, a lábtartónak meg ugyan ennyivel hátrébb, mert úgy ül rajta az ember, mint egy vén buzi. :)))))))))) A mellközépig érő szélvédő pont olyan szar mint a tdm-é, 100 felett már örvényeket kelt, az ülés már 30km után is kényelmetlen volt, utassal a tulaj szerint még szarabb, mert előrecsúszik, nincs külön ülőfelület.Magas fokozatban 3000-alatt ugyan úgy rázza csak magát, mint a tádé, csak ez fenn se tér magához, végig olyan uncsi komótos marad. Honda. Hogy valami jót is mondjak, lassú tempónál kifejezetten könnyed és kezes, indulásnál olyan érzése van az embernek, hogy ezt még direkt se lehet lefullasztani. Azért a tulajnak sikerült az udvaron..... :) Könnyű terepen fasza lehet, de azt nem próbáltam, csak érzésre gondolom. |
kawa550 | 116889 | 2017. augusztus 15. 17:48 | Válasz erre: 116885 |
nferro | 116888 | 2017. augusztus 15. 17:41 |
Hello. A múltkori elektromos gond megoldódott, valóban akksi zárlat volt. Most meg hazafelé jövet megadta magát a fordulatszámmérő. Gyújtásnál holthelyzetből felugrik a nulla állásba, de utána semmi, csak lopja ott a napot. Jó lenne valami ötlet, hogy mi lehet. köszi |
Eugen | 116886 | 2017. augusztus 15. 17:10 | Válasz erre: 116879 |
Köszi a hozzászólást ! Én is hasonló dologra gondoltam, csak ez úgy nyüszít mint egy rossz lada difi.
|
zsotli | 116885 | 2017. augusztus 15. 16:12 | Válasz erre: 116866 |
szia Kawa! a zavizan-ra meddig megy aszfaltos út? kell sportcipő a csúcsra vagy motoroscsizmában leküzdhető?
|
mati12 | 116882 | 2017. augusztus 15. 13:02 |
Ezeken a típusú motorokon kezd kinézni valahogy az ember... :-)
|
kawa550 | 116881 | 2017. augusztus 15. 11:54 |
"Mikor az ördög templomba ment, síri csend lett odabent" Hát ezt is megértük emberek, szárnyascsirkés lettem! :)))))))))))) ![]() ![]() |
lendvai | 116880 | 2017. augusztus 15. 08:56 | Válasz erre: 116878 |
Síró harmadik fokozat: nagy valószínűséggel olasz import. Nekem is nyüszített, de gondot nem okozott, amíg nálam volt nem kellett foglalkozni vele. Ha valaki esetleg sűrűbb olajat javasol a hang megszüntetésére azzal ne barátkozz többet. :-) |
kawa550 | 116879 | 2017. augusztus 15. 08:23 | Válasz erre: 116878 |
Eugen | 116878 | 2017. augusztus 15. 02:32 |
Üdv tdm-esek!Most vettem egy 2001-es 4tx-et.Kérdésem az lenne,hogy a harmadik fokozata (nyüszítös).Mi a probléma? Vagy tipus jelenség lehet? Olaj levegős suzukiknál létező jelenségvolt .Ha gyorsítok akkor csendesebb de terheletlenül fel erösödik ahang. A többi fokozat zajmentes és szépen veszi a fokozatokat. Elöre is köszi az észrevételeket.
|
C.J.Jani | 116876 | 2017. augusztus 14. 19:07 |
Üdv Mindenkinek! Néhány fényképem, hogy a Transzalpina közelében mennyi szép dolog bújik meg. "Transzalpináig és vissza" https://www.facebook.com/janos.czirok.9/media_set?set=a.1492708287445503.100001190371271&type=3 |
kawa550 | 116874 | 2017. augusztus 13. 22:27 | Válasz erre: 116873 |
Ezzel most nem tudnék vitatkozni, és még az emberek nagy részét is utálom. :)))))))
|
kawa550 | 116872 | 2017. augusztus 13. 21:37 |
Belekóstoltam ma kicsit ebbe a Balaton kerülésbe, na nem nagyon, csak el akartunk menni előbb Vonyarcról a Cserszegtomaji kilátóba, ami persze már nem megközelíthető magánterület. Onnan visszaindultunk Badacsonyba, kis kilátás ilyesmi. Na, még mielőtt odaértünk volna, meguntam az életem a 2 irányból özönlő autósorok közt. Oszt húztunk a csába a felvidékre, hegyestű meg velőspirítós Gyulakeszin, meg a káptalantóti piac(szerintem zsibvásár), de ott is ami embertömeg volt, hát az valami hihetetlen és a felvidéken is böszme forgalom volt a szokotthoz képest. Nem nekem való ez, hiába szép a vidék.
|