28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Yamaha TDM
Következő oldal

kawa70 116972 2017. augusztus 20. 22:19   Válasz erre: 116970
Elvileg semmi, ha minden más kritériumnak megfelel. Az más kérdés hogy műszaki.vizsga alkalmával mit reagálnak.
    

Levi990 116971 2017. augusztus 20. 21:47   Válasz erre: 116970
Kép lemaradt. H1-55W pont mint a ködlámpa. Erre mi lehet a jogszabàly ?
    

Levi990 116970 2017. augusztus 20. 21:45  
Olyankor mi van ha a nappali menetfényt ködlámpának nevezzük?
    

kawa70 116969 2017. augusztus 20. 20:10   Válasz erre: 116968
Valóban igy van, - meg ahogy lendvai is irja.
A nappali menetfény lámpájának rendelkeznie kell az E jóváhagyáson kivül egy DRL de inkább RL számmal is, ami minősiti a lámpa funkcióját is. Az RL 00 pl. csak menetfény funkcióval rendelkezhet, mig a lámpa felkapcsolásakor fényerőt csökkentő, ezáltal helyzet jelzőként is funkciónáló meg ha jól emlékszem RL 07. Meg aztán vannak az irányjelzőként is funkcionálók szintén ás RL számmal.
    

csokabi 116968 2017. augusztus 20. 19:36   Válasz erre: 116965
Ezek egyike sem tartalmaz nappali menetfény funkciót, hanem egyszerű helyzetjelzőként tudnak extrában világítani. Nem tudom, hogy mennyire legális, de nem tartom hülyeségnek. Az Africa Twinek is jól látszanak már messziről, hála ennek a gyárilag beépített plusz fényforrásnak.
    

lendvai 116967 2017. augusztus 20. 19:19   Válasz erre: 116965
Annyi a bibi, hogy nálunk motorra nem legális. A DRL tompított nélkül működhet csak, felkapcsolt tompítottnál ki kell kapcsolnia, vagy csökkentett fényerővel üzemelhet csak (éjszakai körülmények), a hatályos jogszabályok alapján azonban motorkerékpáron kötelező a bekapcsolt tompított fény. Így aztán szabhatjuk. :-) De illegálisan természetesen OK a dolog, elvégre egy jó kis sportdob sem legális, mégis mennyien használnak. :-)
    

lendvai 116966 2017. augusztus 20. 19:14   Válasz erre: 116964
Ez bizony így van. Ezeknek a cuccoknak az egyetlen kézzelfogható haszna a súrlódáscsökkentés, amit ezzel a fémfelületnemesítő hókuszpókusszal érnek el. Annyi a titka, hogy nagy nyomás alatt kell érintkezzenek a felületek, amit valószínűleg az olajfilm közvetít. Én az előző autómban a váltóba töltve éreztem kézzelfogható hasznot, onnantól nem szorult hidegen. De nagyjából ennyi, a fogyasztás nem csökkent, a gép nem lett izmosabb. Öreg motor volt már egyébként. A 4TX-ben is kipróbáltam, a súrlódáscsökkenés remekül működött, a nyomatékcsúcsnál frankón csúszott a kuplung, így ki is öntöttem. :-) Azóta jó minőségű olajon kívül nem használok mást. :-)
    

Flenegen 116965 2017. augusztus 20. 17:49  
A nagyvas-on elérhető e jeles drl index

http://www.nagyvas.hu/motoralkatresz.php?mid=index_helyzetjelzovel
    

Fido71 116964 2017. augusztus 20. 17:28  
A Xado-s ember aszonta: szar motorba má' mindegy mit töltesz...
Addig kell a jó cucc, amíg ép a gép.
A Burgmanba egyszer én is tettem 10W-40-es Xado motorolajat, de semmit nem éreztem, a Castrol ActEvo után.
    

pocak75 116963 2017. augusztus 20. 11:11  
Naná...
Főleg gépészmérnőkként vagyok szkeptikus....
De azért is írtam felújítás előtti motorban egy próbát megérhet... lehet nyer vele az ember egy kis időt a szezon végéig... de többet nem hinném.
    

kawa70 116962 2017. augusztus 20. 11:02   Válasz erre: 116961
Vannak, de mindent nem szabad teljesen komolyan venni. Pláne az ilyen olaj meg Viz nélkül is járo motorokat, meg a visszagyógyuló hibákat.
    

pocak75 116961 2017. augusztus 20. 10:57  
biztos vannak már tök jó anyagok, és a technológia is ugásszerűen fejlődik.... de honnan tudja hogy hová kell beépülnie és hová nem?
Én nem használok semmilyen adalékot, viszont azoknál az egyedeknél akiknek a felújítás felé közeledik a motor, lehet egy próbát megér mert annyira nem vészes az ára...
    

VVLaci 116960 2017. augusztus 20. 08:45   Válasz erre: 116956
Jajjjjjjjjj!!!!!!! :(((((((((((((

Beépülő kismanók?
    


Fido71 116958 2017. augusztus 19. 21:29  
Sógorom egy R420-as Scaniába töltötte bele 4 évvel ezelőtt. A fogyasztása közel 2 literrel csökkent, halkabb, erősebb lett.
Azóta csak Xado-t használ.
A változást én is észrevettem, néha járok én is az autóval.
Nagyon jó cucc!!!
    

night-rider 116957 2017. augusztus 19. 17:50   Válasz erre: 116955
és van aki ezt el is hiszi...2017-ben))))
    

kawa550 116956 2017. augusztus 19. 16:34  
Valami probléma lehetett az erőben, szóval úszni, aztán a link:

http://xado.hu/webshop/alkalmazas-szerint/motorkerekpar/ex120-motorokhoz-detail
    

kawa550 116955 2017. augusztus 19. 16:33  
Asszem a szerelőknek leáldozott, itt van a motoroknak való reuma krém.:)))))))
Csak bekened ahol megkopott, oszt gó! Elég vastagon kenve még a főtengely felújítást is meg lehet talán úshttp://xado.hu/webshop/alkalmazas-szerint/motorkerekpar/ex120-motorokhoz-detailzni! :)))
    

lendvai 116954 2017. augusztus 18. 22:52   Válasz erre: 116953
A dobok már valahol itt vannak Magyarországon, egy használt autó csomagtartójában érkeztek, tréleren, de még el kell majd juttatni sógorékhoz, onnan tudom elhozni. Nincs benne katalizátor, ami biztos, hogy jóval könnyebb, mint a gyári, lévén a dob és az összekötő cső is titánium. A hangja meg majd kiderül.
    

csokabi 116953 2017. augusztus 18. 22:41   Válasz erre: 116950
A dobokkal mi van, megkaptad már őket? Katalizátorosak egyébként? Kíváncsi vagyok milyen változásokat fogsz tapasztalni.
    

Flenegen 116952 2017. augusztus 18. 21:30   Válasz erre: 116950
Nekem egy S1000RS-hez volt szerencsém egy Győr- Csesznek - Győr vonalon:)

Nem volt rossz de azért egy Duca Multistrada még jöhetne:)

Viszont mentem a 900-al sötétben. Hogy annak mennyivel jobb a lámpája mint a 850-esnek. Ég és föld:)
    

lendvai 116950 2017. augusztus 18. 20:38   Válasz erre: 116948
Szembetalálkoztam Mátrafüred után felfelé menet egy szép fehér friss Multistradával.:-) A vezetője épp el volt foglalva a kanyarodással, így csak villantott egyet a LED fényszórójával.:-) Még mindig tetszik.:-) Na persze a Versys 1000 se rossz. Meg az S1000XR. Csak az a fránya plusz két henger.:-)
Ma kértem egy árajánlatot a Rigotech-től, írjanak már nekem egy jó kis játszós mapet a gyári mellé. Nem ígérték, hogy meg tudják csinálni, nagyjából egy hét múlva kiderül.
    

Levi990 116949 2017. augusztus 18. 20:24  
Nem bonyolította túl ezt a Yamaha :D
    

kawa550 116948 2017. augusztus 18. 18:30   Válasz erre: 116947
Jóvan, akkó most ülj egy kicsit mellette, meg alatta is! :))))))))
    

lendvai 116947 2017. augusztus 18. 17:59   Válasz erre: 116946
Meg is dermedt a fórum a szakértelmedtől.:-) Én kihasználom a jó időt, jelenleg itt ülök a Mátra északi lábánál, a Parádi Kisvendéglőben egy jó kis káposztás sztrapacska fölött.:-) Vagy ahogy itt, Nadrág megye néhány régiójában nevezik, "uccurajta" fölött.:-)
    

kawa550 116946 2017. augusztus 18. 09:11   Válasz erre: 116945
Azért írtam hogy a gyújtáskapcsolónál is lehet valami kezdődő hiba, különben nem égne a lámpa gyújtás nélkül, hiába testel esetleg a vezeték.
    

kormi1313 116945 2017. augusztus 18. 06:42   Válasz erre: 116941
Köszönöm.
Nem mászom bele ennyire.
Nem értem, hogy leveszem a gyújtást akkor honnan kapja az áramot.
Marad a szakember.
    

kawa550 116944 2017. augusztus 17. 22:37   Válasz erre: 116943
Már tegnap megrendeltem. :)))))
    

kawa70 116943 2017. augusztus 17. 21:12   Válasz erre: 116942
Látod, hogy nem nyúlnak a végletekig ezek az erősített láncok? :))

Azé az elárul valamit, hogy az 530 5,5 mm az 50 meg csak 5,2 mm átmérőjű tengellyel rendelkezik :)

Én mégiscsak 530-ast vennék rá, mintahogyan tettem is amig meg volt a nagy zizi.
    

kawa550 116942 2017. augusztus 17. 20:47  
Itthon van a ződ szörny, de nem volt olyan eccerű, mint gondoltam. Kaptam a soproni yamakawahondánál nittelőszemet az 530-as zvm-x-hez, aminek elvileg lennie kéne a gépen, de persze nem az a lánc van rajt, hanem valami 50zv, ami a szervizes szerint ugyan az mint az 530, de a csap mégse jó hozzá, az eredeti 5.2, ez meg 5.5mm. Szóval nem sikerült egyből betenni, haza kellet jönni, próbáltam másikat vennei de nem volt. Akkor felfúrom, gondoltam én. Hát, a kobalt fúró nem így gondolta mikor elkezdett izzani, kibaszott kemény anyagból vannak ezek alánc alkatrészek. Utána dremmelre gondolta, hogy majd feltágítom a kis köszörűvel. Rosszul gondoltam. Végül némi flex után nagy nehezen kiütöttük a hüvelyt, így már lötyögve ugyan, de bement a csap, egy szelíd hazaútra elég volt.
A törött csap törési felülete teljesen sima, és nem is fényes, úgy néz ki, mintha már egy ideje e lett volna törve, és mozgás közben lecsiszolták volna egymást. De ez nem tuti, csak sejtés.
    

kawa550 116941 2017. augusztus 17. 20:38   Válasz erre: 116940
3vd-nél az a vezeték jön fel a jeladótól, azon keresztül kapja testet a kijelző. 4tx-ben nem vok biztos. De hogy az-e a baj, azt meg lehet nézni, de ahhoz le jön a sebváltókar, alatta a dekni, a lánckerékfedél, a lánckerék, alatta a védőlemez és ott már hozzáférni a jeladóhoz, de ha le is akarod venni, akkor vagy a deknire kell egy lyukat fúrni a csavarnál, vagy le kell venni a generátorfedéllel együtt az egészet, akkkor már az olaj is lejön.
    

kormi1313 116940 2017. augusztus 17. 17:40   Válasz erre: 116939
Mindenki tudja,hogy sokat látott ember vagyol . Én még a kék vezetéket sem tudom hol keressem.
    

kawa550 116939 2017. augusztus 17. 14:01   Válasz erre: 116938
Ki mondta és mikor, hogy én értek az elektronikához? Legyen mondjuk a gyújtáskapcsoló kezdődő halá lának előjele, vagy testel a világoskék vezeték valahol.
    

kormi1313 116938 2017. augusztus 17. 13:19   Válasz erre: 116937
Kedves Gyula!

Mint szakértőtől szeretném kérdezni, hogy mi van akkor,ha nem alszik el az üres fokozat vissza jelző lámpa. Most jöttem melóból és hiába vettem le a gyújtást a ganaj csak világított tovább. A kormány veszkapcsoló sem lőtte le .
A gyújtást működtette. Aztán fél óra múlva jó lett.
    

kawa550 116937 2017. augusztus 17. 09:14   Válasz erre: 116936
Elrepült, 3 kört mentünk mire meglett a túloldalon az árokparton. Ezt nem én kalapáltam fel. :))))))))) 3. Teligáznál szállt el, nyema problema nélkül.
    

lendvai 116936 2017. augusztus 17. 09:07   Válasz erre: 116935
Ha rám hallgatsz ezt nem kiskalapáccsal nitteled össze. :-) Meg mész mintazállat. :-) El is engedett a lánc menet közben, vagy csak azon volt hogy ledobja a nittelésnél? Állítólag csúnyán le tudja rendezni az ember lábát meg a blokkot a kihajtás körülegy elszakadt lánc, ha nincs szerencséje.
    

kawa550 116935 2017. augusztus 17. 09:03  
A kawasaki is egy szar! :)))))))
Rexike tegnap éjjel Petőfit szavalt nekem. Mint az őrült ki letépte láncát. Most keritenem kő egy did 530 zvm-x patentszemet. Csak tudnám, mit tegyek rá, ha még ez a lánc se elég neki. Van ennél erősebb?
    

lendvai 116934 2017. augusztus 17. 08:58   Válasz erre: 116933
Való igaz én is tudok olyan Renault-ról, Peugeot-ról, Citroen-ről, amikkel a tulajok szerint nem volt semmi gond náluk. Ez akár még igaz is lehet. A Renault 19-es annak idején elég megbízható gép volt, amiket ismertem legalábbis. De mellette ott vannak a lerohadó, út szélén dekkoló francia autók, amiket látok. Mielőtt bármelyik francia autótulajdonos felháborodna, látok Volkswagen-t, Fiat-ot is, sőt Mercedes S-Klasse is szomorkodott már a leállósávban. Mellé itt vannak a soha el nem romló BMW-k, Ducatik, egyebek és a Jocó által hazavonszolt széthullott darabok. Erről írtam tegnap, számomra ez a minőségbiztosítás kudarca, mert nekem ez azt jelenti (mindegy mi van a háttérben, az külön mise tárgya lenne), hogy nem tudnak a gyártók egyenletes, vagy legalább egy meghatározott meghibásodási rátájú minőséget gyártani. Valahol érthető a dolog, hiszen ha a technika egyre komplexebb lesz és egyre több elemből áll úgy a meghibásodás valószínűsége is nő. Ezektől eltekintve közrejátszik még a nem megfelelő karbantartás és a hozzáértés nélkül végzett javítások is. Az egyetlen érv, ami számomra amellett szólna, hogy szalonból vegyek autót/motort az, hogy tudom a tulaj hogyan bánik vele. :-) Aztán itt vége is a történetnek, az értékvesztésből boldogan elszervizelgetem a használt gépeimet. :-) A garanciális szervizek persze megint más kérdés, én örültem, hogy Rita Jazz-e már nem garanciális és én szervizelhetem, mert a szalonból vett autóban a kereskedés mindjárt az elején eltörte az A-oszlop burkolatának egyik rögzítőfülét miközben egy töltőkábelt szereltek be, de annyi gerinc már senkiben nem volt, hogy szóljanak, esetleg szakszerűen megjavítsák. Ehelyett odataknyolták valami ragasztóval, ami szépen el is eresztett egy idő után. Természetesen nem abba a kereskedésbe hordtuk vissza garanciális szervizre, a másik társaság javította meg. Ezek és az ehhez hasonló sumákságok sajnos nálunk elég nehezen bizonyíthatók, szerencsére ez nem volt egy nagy összeg, viszont az adott kereskedés jó hírének nem tesz jót, mert mi galád módon elmondjuk, hogy mit tettek. :-)
    

Flenegen 116933 2017. augusztus 17. 07:53   Válasz erre: 116932
Tudjátok ez autónál igaz hatványozottan. Jönnek új autót venni hozzám. Első indok a Kia mellett, hogy hosszú garancia idő mellett megbízható is, mert mindenhol ezt mondjàk és tényleg az. Amikor jön az autó beszámítás kérdése, szokott jönni az érdekes dolog. A világ legjobb 3 márkája a tulajdonosok szerint amit be kell számolni: Renault, Peugeot, Citroen.Ezekkel hosszú századokon át sohasem volt gond a tulajok szerint.
    

Fido71 116932 2017. augusztus 17. 07:15  
Olyat senki nem mondott, hogy ez a legjobb, meg tökéletes.
Távolról sem az.... ;)
Megvannak a hibái ennek is.
De ár-érték arányban azért elég jó.
Jelen anyagi helyzetemben nem vagyok hajlandó többet adni egy motorért.
A javításukért meg pláne. Ez nekem megbízható, olcsón fenntartható és még tetszik is.
Ha szarnám a pénzt, akkor lenne egy vizesgées, egy kátéem, egy góódving, meg valami olasz is a garázsban.
Mindegyik jó és szép.
Meg nehogymáne.... :)
    

Hitmanus 116931 2017. augusztus 17. 06:44  
Mosolyt csal az arcomra, hogy ez a fórum sem különb a többinél, amikor elmegy egy"vérre"menő fikázzunk más modelleket, mert a mi gépeinknél nincs és nem is lesz jobb..

A Tdm nem egy szép motor, meg elég öreges is..mármint a felhasználó rétegre gondolok:-).Bár bizonyos szögben vissza lehet rá nézni, viszont sosem hagyott cserben..de egyik japán motorom sem, és ez felül írja a kinézetét..
    

vasutas 116930 2017. augusztus 16. 23:29   Válasz erre: 116929
Volt három kardán lehajtás (egyik Marokkóból), egynél motor nem indult, a mostani esetnél még nem tudom.
    

Levi990 116929 2017. augusztus 16. 23:04   Válasz erre: 116927
Én azért kíváncsi vagyok hogy milyen típusokon milyen hibák jöttek elő ami miatt utánfutón kellett hazahozni a motort. Messze nem motoroztam még anyit mint Te, de nálunk eddig egyetlen bmw-vel sem volt olyan baj ami miatt futózni kellett volna.
1200R, GS meg s1000r(na ez biztos nem életbiztosítás hosszútávon)
    

kormi1313 116928 2017. augusztus 16. 22:26   Válasz erre: 116924
Szevasztok!

Az is probléma, hogy hiába motorozok ötven éve, nem próbáltam ki a különböző gyártmányokat, kisebb nagyobb kategóriákat pláne huzamosabb ideig. A 850 es tetszett, még belefért a keretbe, mentem vele megvettem és használom. Most jöttem haza vele, csapnivaló a lámpája. Ez van. És lesz.
    

vasutas 116927 2017. augusztus 16. 22:19  
Nem akartam hozzászólni,,, de itt sokan tudjátok, hogy évekig szinte csak BMW-sekkel túráztam. No és egy multisztráda jött még mindig a csapattal. Néha kölcsön kaptam a Ducattit, egy élmény volt vele döngetni, különösebb problémák nem voltak vele .
A Bömösök közül azonban jó néhány az utánfutómon végezte, és ezek nem tizenéves gépek. A futóm jelenleg is Bled felé tart, hazamenteni egy GS-t.
Nem teszek fel képeket,,,
    

lendvai 116926 2017. augusztus 16. 21:58   Válasz erre: 116925
Az igazat megvallva nem sokat láttam a színéből meg a rajta ülő ruhájából. Tegnap szembejött, mintha metálbarna szín lett volna, ha létezik ilyen.
    

Levi990 116925 2017. augusztus 16. 21:47   Válasz erre: 116919
Most megfogtál, nem vagyok jó angolos, nem is értek mindent. Én még mindig azt mondom hogy amíg a gyártó cserél mindent addig ez nem hatalmas probléma, az a probléma ha köztudott a hiba de nem javítja a gyártó.
Ítod hogy sokminden nem tetszett gyárilg neked, na ez a különbség, ha felülök a gs-re(amit egyébkent magamnak nem vennék mert fiatal vagyok hozzá) vagy a ktm-re akkor pont azt érzem hogy semmit sem kell cseréljek rajta, úgy jó minden ahogy van.
Az a gs véletlenül nem egy fekete 15ös vizes, szürkés ruhában? Mert akkor az Yoss lesz.
    

lendvai 116924 2017. augusztus 16. 21:07   Válasz erre: 116922
Hát nem is a TDM-en rugóztak, akik rugóztak, hanem sérelmezték mert beszélni mertünk itt az általuk birtokolt motorok kapcsán felmerült problémákról. Aztán jó kis szájkarate kerekedett belőle olykor. :-) Biztos szidják a Yamahákat is valahol, de engem pl nem érdekel, mert nekem megfelel ez a gép. A GS amúgy a két csöcstől eltekintve nagyon tetszik, ezt be kell valljam, de egyelőre nincs a listán. :-)
Mellékesen ide tartozik, hogy a Mátra északi oldalán lefelé már kétszer találkoztam egy 1200GS-el, hát úgy kente a kanyarokban lábtartóig döntve lefelé, hogy öröm volt nézni. Valószínűleg jó az a futómű, lehet a TDM is dönthető lenne ennyire, de jelenleg előbb szarom össze magam, mert eddig mindig megcsúszott a hátsó gumi már feleennyire ledöntve is, így még nem próbálkozom vele.
    

kawa70 116923 2017. augusztus 16. 21:01   Válasz erre: 116922
Valóban nem, de nem is gondolják hogy az általuk használt motoron kivül nem létezik másik überfasza, meg a többi szart se ér :))
    

night-rider 116922 2017. augusztus 16. 20:57  
érdekes a bmw-sek és ktm tulajdonosok meg a ducattisok sem rugóznak egyáltalán a yamaha tdm-en meg aztán a hd-sek sem intrudereznek és dragstaroznak....a fene sem érti)))
    

kawa70 116921 2017. augusztus 16. 20:55   Válasz erre: 116915
Na meg mi van azzal a számtalan bmw-vel amit lehet látni a motorosparadicsomokban ?


Erre pl. azt tudom mondani, hogy akinek bmw-je van, az rendszeresen el tud menni ilyen helyekre - sőt egyenesen kötelező, de látni azért más motorokat is. Igaz, többségében turaendurók, de sok a gs is.
Nekem nincs bmw-m, nem i s lesz de szivesen megküzdenék az alpokba minden hónapban 2-3 napot vagy többet.
    

lendvai 116920 2017. augusztus 16. 20:54  
Séf bácsinak tisztelettel: mert minden rendes férfiember garázsában van egy ultrahangos tisztító, ami legalább 2 literes. :-)
    

lendvai 116919 2017. augusztus 16. 20:51  
Közkívánatra KTM visszahívások és egyéb hibák:

http://www.motorcyclenews.com/news/2016/december/ktm-adventure-recall/

http://thebikestig.com.au/problems-with-ktm-1190-adventure-electronics/

http://www.ktmforums.com/forums/adventure/75865-1190-reliability.html

http://www.motorcyclistonline.com/long-term-ktm-1290-super-adventure-update-electronic-issues-and-bad-battery#page-2

Legyünk objektívek, ha már a minőségről és a megbízhatóságról van szó. A BMW-kről már esett szó korábban, ahogy a Yamaháról is. Van, akinek ezek a problémák bosszúságot okoznak ugyan, de együtt tud élni velük. Van, akiknek (nekem is) ezek válóokok. Ezért is várnék ki akkor is, ha most meglenne a keret egy másik gépre.
A Yamaha TDM-et szeretem, de nem tökéletes gép, ott is vannak olyan dolgok, amik a fejlesztési büdzsé korlátairól árulkodnak. A gyári nyereg van, akinek OK, nekem a 4TX-en és a 900-on is vállalhatatlan volt, átalakítva, megoldva. A gyári kormány fogása is fura egy kicsit, kicserélve. A fék- és kuplungkar sem tetszett, azt is kicseréltem. Így már jóval szerethetőbb a gép, de ha valaki azzal jön, hogy ez neki nem üti meg a mércét és gyatrának tartja a minőséget/technikát/felszereltséget hát nem vágom szájon, neki mások az igényei. A korai Multistradáról is mesélte itt kolléga, hogy sokszor hisztizett a technika és nem indult be (ez nálam az azonnali válóok), de ha beindult, akkor volt ereszd el a hajam. :-) Na ez is egy kategória, ha ott van a boogie a gépben akkor azért előfordul egy kis hiszti olykor. :-)
Ezért aztán várok türelemmel, ha eljön az ideje, akkor feltúrom a netet és kipróbálom a szóba jöhető gépeket. És nem érdekel, ha fikázzák a Hondát, Yamahát, Ducatit, KTM-et. :-) Meg az se zavar, ha hülye seggfejnek titulálnak. Mert nem érzem magam annak. :-) Ez így működik. Vannak népi bölcsességek, amikre érdemes hallgatni, erre mostanában jöttem rá. Pl nem zörög a haraszt, ha a szél nem fújja, vagy számolj el tízig, mielőtt megszólalsz. :-) Meg ilyenek. :-)
    

Fido71 116918 2017. augusztus 16. 20:24   Válasz erre: 116915
Van ismerős, aki azért vesz béjemvét, mert megteheti...
Azt mondta, így messziről látszik, hogy nem "kispályázik".
Elmegy 30 km-t és már 20 képe van fent róla a facsén.
Státuszszimbólummá vált és van , aki nem adja alább.
Az igazat megvallva egy boxi nekem is elférne itt a garázsban, de sajnos nincs időm annyit motorozni /meg így is elég nagy az arcom már/. Még a TDM is sok, ahhoz az évi 3-4 ezer km-hez.
Bár, ez két szép külföldi túra...
    

Levi990 116917 2017. augusztus 16. 16:32   Válasz erre: 116916
A gyorsaság csak véletlen volt. Autókat szerintem felesleges ilyen temába belekeverni hisz nem sok köze van egyiknek a másikhoz, persze, ugyanaz a nevük :)
    

lendvai 116916 2017. augusztus 16. 16:03   Válasz erre: 116915
Ha Yamaha lett volna, akkor azt is berakom ide. Volt is visszahívása a TDM900-nak, egy szóval se tagadtam itt soha. A Hondáinknak is volt visszahívása, lásd Takata légzsákpatron. És autóipari beszállítónál dolgozom, így van egy kis rálátásom a folyamatokra, nem légből kapott információk alapján beszélek/írok stb. Gyanúsan gyorsan reagáltál és szerintem meggondolatlanul ítélkeztél. Én a magam részéről feléd, mint ember felé nem tettem semmilyen tiszteletlen kijelentést. Javaslom, hogy gondold ezt át. Nem várok semmit cserébe. :-)
    

Levi990 116915 2017. augusztus 16. 15:52   Válasz erre: 116913
Na ez inkább csak egy gyenge és nevetséges visszavágás volt számodról :D erre nem lehet mit mondani. Keresgéljünk már yamaha vagy ducati típushibakat, mi van a váztörős fz1gyel ? Az szent és sérthetetlen ? Jaaa hogy a bmw legalább kijavítja ha valamit elszúrt :D Ez egy nevetséges hiba, de ez minket soha sem fog érinteni, kivéve aki innen rendőrmotoros...

Na meg mi van azzal a számtalan bmw-vel amit lehet látni a motorosparadicsomokban ? Magyarázd már el hogy lehet ennyi hülye ember akik megveszik és több tízezer km-t pörgetnek bele hiba nélkül ? Ez a bmw fikázása már egy rögeszme, pláne ilyen vicces hibákat idehozva...
Na meg az emlegetett KTM hibákról is linkelgess már, nem muszáj itt offolni, privátban is jó nekem :)
    

lendvai 116914 2017. augusztus 16. 15:45   Válasz erre: 116913
Kiegészítésképpen: ezért egyébként mi, a fogyasztók is felelősek vagyunk. Mert a mindent akarok, de azt most rögtön és lehetőleg ingyen mentalitásnak köszönhetően ne csodálkozzunk, ha sok területen szart kapunk cserébe. Ha a gyártás is lefekszik az ilyen igényeknek, akkor sajnos semmi alapunk rinyálni a minőség miatt, nem igaz? De ebbe az irányba haladunk, ez sem kétséges. Ebben a képben a Ducati gagyi kínai műanyag kézvédője már csak egy apró porszem, azt ki tudom cserélni, ha nem tetszik. Még egy alulméretezett feszültségszabályzót is aránylag olcsón lehet kopenzálni. Ilyenkor javítjuk mi a fejlesztési és büdzsé problémákból származó minőségi bakikat. Mondjuk van az a költséghatár, amikor már nincs értelme megvenni az adott típust, kivéve, ha szeret szopni az emberfia, de hát vannak ilyenek is. :-) Mindemellett ott is futnak hibamentes példányok és ezek tulajdonosai védik habzó szájjal a mundér becsületét, de számomra ez az adott gyártó minőségbiztosításának a kudarca.
    

lendvai 116913 2017. augusztus 16. 15:37  
Ha már csak a BMW és a KTM tud minőséget gyártani, akkor itt egy példa a BMW minőségre:
http://totalbike.hu/hirek/2017/08/15/rendormotorokat_hiv_vissza_a_bmw/
Ez nagy valószínűséggel fejlesztési baki, lehet a feszített időtervek miatt volt. De alapvetően egy blőd mérnöki bakinak lehet minősíteni, mert ha normál módon végigmegy a fejlesztés és a tesztelés folyamata, akkor ez már időben ki kellett volna derüljön. Ahogy egy mechanikus hibánál, törésnél a végeselem számítás az, ami segíthet a hosszadalmas tesztek modellezésében. A határon történő egyensúlyozgatásnak általában ez az eredménye, lásd a minimálkészletek az autógyártásban, ahol a legkisebb beszállítói hibának egy olyan leállás az eredménye, mint nemrég a BMW-nél volt. Na én ezt nem nevezném jó minőségnek. :-)
    

lendvai 116912 2017. augusztus 16. 13:49   Válasz erre: 116911
Ebben lehet valami, mert az enyémben vannak zselés betétek, ha jól emlékszem pont a tojástartó környéken és volt már, hogy bőrgatyán keresztül sokáig sütött. :-)
    

pocak75 116911 2017. augusztus 16. 12:10   Válasz erre: 116910
Hát nem tudom....
Nem tudom mi az igazság de valaki mondta hogy a napon nagyon átmelegszik és sokáig főzi a tojást....mint egy hőn-tartó akku...
    

csokabi 116910 2017. augusztus 16. 12:07   Válasz erre: 116908
Én a helyedben kinyomoznám mely zselék a legjobb minőségűek és vásárolnék egyet az ülésbe. A mesternek csak egy fészket kell kialakítania a betét számára és beleragasztania. Ekkora volumenű átalakításnál nem hagynám ki a lehetőséget.
    

VVLaci 116909 2017. augusztus 16. 10:26  
Eladóvá vált egy barátom 2005-ös TDM 900-a. Gondos gazda, szépen karbantartott motor. Nyugodt szívvel tudom ajánlani.

A pontos részletek hamarosan megszületnek.
    

pocak75 116908 2017. augusztus 16. 09:53  
Na úgy néz ki találtam egy helyi kárpitost, aki 20-25 között vállalja az átalakítást pár képet láttam, zselés betétet nem tud bele tenni, de most nem is az lenne a lényeg nekem. Autó és bútor kép van fent bőven az alapján szépen dolgozik, motorból kevesebb van,(de a piac itt szűkösebb is bolhavégen) az is főleg cruiser vagy oldtimer, most kb 1-2 hétre vállalja, és 3 napos átfutással. Valamikor megnézem személyesen is meg hogy milyen anyagai vannak.
    

lendvai 116907 2017. augusztus 16. 08:25   Válasz erre: 116905
Na igen, mindenkinek a saját tehene a legszebb, de azért nem jelenteném ki tényszerűen, hogy ez meg ez a gyártó gyárt csak minőséget. :-) Mert nem lehet, lévén a minőség definíciója és az egyes részek különböző funkcionalitása miatt. A Ducati mellett nézegettem én a KTM-eket is mint lehetséges utódokat. Tesztek, vélemények, fórumok. Aztán abban maradtam, hogy jelen állapotban van ott is néhány számomra megbocsáthatalan mérnöki ballépés, vagy fejlesztési időszűke problémából származó hiba, mindenesetre jelenleg nem jöhet szóba, mert nem az a megbízhatóság, mint pl a Yamaha. :-) Vagy a Honda. :-) Vagy a Kawasaki, még mielőtt beszólnak. :-) A neten bőséges infó áll rendelkezésre ezekről a meghibásodásokról. Megvárom idővel megszűnnek-e ezek a hibák, illetve az 1290 Super Adventure megbízható minőségi konstrukciónak bizonyul-e.
A szivárgó Ducati teleszkóp bosszantó lehet, de valószínűleg könnyen orvosolható. Na meg ez a motor egy igazi kócos vad ribanc, ha ez kell akkor ott van hiszti is. :-)
    

nferro 116906 2017. augusztus 16. 06:16   Válasz erre: 116898
Köszönöm Laci.
    

kawa70 116905 2017. augusztus 15. 23:47   Válasz erre: 116903
Monjuk a bmw-t meg a minőséget csak módjával. Az emlitett túrán volt egy fiatal 1600 gt, ami azért már motorszámba megy még az én szememnek is. Na de hogy az olaj elfogyjon belőle ausztria közepén, erre egy japán rizskályha sem képes. Nekem volt közel 100 ezret futott kawasakim, abból két olajcsere között egy kicsi se fogyott, nemhogy rá kelljen locsolni menetközben plusz olaj után kutakodni a vadidegenben. GS-ek sem kivételek.
    

kawa70 116904 2017. augusztus 15. 23:42   Válasz erre: 116901
Egy ilyen volt velünk ausztriába turázni. Nem igazán kedvelem a multistradat, de ugyanilyen szin volt. Többnyire mögöttem jött, és azért megnézegettem, kellemes látvány a szemnek, és nem is rossz technikának néz ki.
    

Levi990 116903 2017. augusztus 15. 22:48   Válasz erre: 116901
Nemrég állt egy az enyém mellett, nyomatékosította bennem hogy csak BMW és a KTM tud minőséget gyártani a mai piacra.
Ez tipikus ducati, szép és ennyi, a kézvédője olyan igazi kínai gagyi műanyag vagy alu vagy nem is tudom mi az de azt sugallta hogy hozzá ne érjek mert eltörik. Több részletében is az látszott hogy azrrt messze nem egy átgondolt motor, tervezgetjük, legyártjuk és lesz belőle valami. Az csak a hab volt a tortán hogy a jobb első telója folyatta az olajat, pedig nem egy sokat futott peldány volt.
Tudom megint el leszek küldve messze, de nem érdekel. Egymás mellé kell rakni az 1200gs-t 1290adventure meg a multistradat.
    

Flenegen 116902 2017. augusztus 15. 22:32   Válasz erre: 116901
Ez egy gyönyörű motor. Igazi olasz design. Nekem a kissebb is elegendő lenne:)
    

lendvai 116901 2017. augusztus 15. 22:09   Válasz erre: 116896
Azért ezt ragasztóval elég macerás lenne összehozni. :-) Kezd körvonalazódni mi lesz a sorsunk Ritával kb 5-10 év múlva, amikor a TDM eladósorba kerül. :-) Az idő mejd igazolja, hogy megbízható-e az új technika. :-) Addigra meg talán még motorozni is megtanulok. :-) Ha meg kiderül, hogy ez is a szokásos hisztis olasz technika, akkor marad a japán vas. :-)
    

lendvai 116900 2017. augusztus 15. 22:01   Válasz erre: 116899
Engem ár függvényében érdekelhet. Még játszanék a Givi Airflow-val, kell hozzá egy 900-kompatibilis plexi. Referencia a Karex-féle, már ami az árat illeti. :-) Ha eljön az ideje küldj egy pü-t.
    

Flenegen 116899 2017. augusztus 15. 21:37  
Ha esetleg lesz egy eladó TDM900 gyári túraplexim érdekel valakit?
    

VVLaci 116898 2017. augusztus 15. 21:27   Válasz erre: 116888
De a fordulatszám jelvezeték is lehet szakadt.
    

VVLaci 116897 2017. augusztus 15. 21:25   Válasz erre: 116888
TPS-szenzor bekakált.
    

kawa550 116896 2017. augusztus 15. 21:13   Válasz erre: 116895
Az új VASAKTÓL? Könnyűfém szarok műanyaggal meg ragasztóval csavarok helyett. Annyira motorok, amennyire a mai emós srácok férfiak. :)))))))))))
    

lendvai 116895 2017. augusztus 15. 21:09   Válasz erre: 116894
A közlekedési múzeum jó hely. A modern technika a környezetemben nem egyszer megadta már magát. :-) A múzeumi daraboknál ilyesmiről még nem hallottam. :-)
A minap benn voltam egy Honda szalonban, de akárhogy próbálkoztam egyik gép sem izgatott fel. :-) Funkcionális célgépeknek tűnnek, de egyikben sincs ott a boogie. :-) Márpedig ha motorozik az ember szerintem kell egy ribanc alá, amit be kell törni. :-) Attól is nő a bré, nem csak az új vasaktól. :-)
    

night-rider 116894 2017. augusztus 15. 20:26   Válasz erre: 116891
A közlekedési múzeumban a helye mindegyiknek)))))))...
    

kawa70 116893 2017. augusztus 15. 20:09   Válasz erre: 116890
Nem jó hondára ültél :))
Van néhány ami kurvajoo :)
    

Flenegen 116892 2017. augusztus 15. 18:33   Válasz erre: 116891
Akko megnyugodtam:)
    

kawa550 116891 2017. augusztus 15. 18:13  
És itt is nyugodjon le mindenki a pitsába, csak egy reggeli fuvart vállaltam a tevével a sérült tulaj helyett, nem az enyimé, kawa után nem veszünk szart.....:)))))))))))))))))
    

kawa550 116890 2017. augusztus 15. 18:09   Válasz erre: 116884
Az milyen az a normálisabb? Ami nem akarja a fejedet letépni egy nagyobb gázra? Akkor ez olyan. :))))))
A kiskawász öregebb volt mint ez, és csak 500ccm, szintén 2 hengerrel, de még a lefojtott 34 lovas állapotában is messze virgoncabb volt, mint ez a sivatagi teve. :D 100-ig még talán az sx4 gyorsulását is hozza, de 100 felett ezzel már meg kell tervezni minden előzést. De legalább a fék méltó hozzá, 2 kézzel tépve ha fékezni nem is, de lassítani lehet vele. A kormány kibaszott kényelmetlen, 5-5 centivel lejjebb és előrébb lenne a helye, a lábtartónak meg ugyan ennyivel hátrébb, mert úgy ül rajta az ember, mint egy vén buzi. :)))))))))) A mellközépig érő szélvédő pont olyan szar mint a tdm-é, 100 felett már örvényeket kelt, az ülés már 30km után is kényelmetlen volt, utassal a tulaj szerint még szarabb, mert előrecsúszik, nincs külön ülőfelület.Magas fokozatban 3000-alatt ugyan úgy rázza csak magát, mint a tádé, csak ez fenn se tér magához, végig olyan uncsi komótos marad. Honda.
Hogy valami jót is mondjak, lassú tempónál kifejezetten könnyed és kezes, indulásnál olyan érzése van az embernek, hogy ezt még direkt se lehet lefullasztani. Azért a tulajnak sikerült az udvaron..... :) Könnyű terepen fasza lehet, de azt nem próbáltam, csak érzésre gondolom.
    

kawa550 116889 2017. augusztus 15. 17:48   Válasz erre: 116885
Az utolsó kb 6-7km-es szakasz a kassza után(fizetős a természetvédelmi terület) földút, amit tavaly kavicsfeltöltéssel foltozott be valami idióta, motorral nagy öröm. Tádéval simán leküzdhető, ati a béjemvé rt-vel jött fel gond nélkül. Mi motoros csizmában sétálgattunk, kb 1km-t kell menni a parkolótól a csúcsig, az úttal páthuzamosan kezdődő kis ösvény a domboldalban a rövidebb út.
    

nferro 116888 2017. augusztus 15. 17:41  
Hello.
A múltkori elektromos gond megoldódott, valóban akksi zárlat volt. Most meg hazafelé jövet megadta magát a fordulatszámmérő.
Gyújtásnál holthelyzetből felugrik a nulla állásba, de utána semmi, csak lopja ott a napot.
Jó lenne valami ötlet, hogy mi lehet.

köszi
    

Eugen 116887 2017. augusztus 15. 17:12   Válasz erre: 116880
Köszi a hozzászólást!
    

Eugen 116886 2017. augusztus 15. 17:10   Válasz erre: 116879
Köszi a hozzászólást ! Én is hasonló dologra gondoltam, csak ez úgy nyüszít mint egy rossz lada difi.
    

zsotli 116885 2017. augusztus 15. 16:12   Válasz erre: 116866
szia Kawa! a zavizan-ra meddig megy aszfaltos út? kell sportcipő a csúcsra vagy motoroscsizmában leküzdhető?
    

Flenegen 116884 2017. augusztus 15. 14:21   Válasz erre: 116881
Végre valami normálisabb motor.....
    

rimen 116883 2017. augusztus 15. 13:29   Válasz erre: 116882
De vannak kivételek!
    

mati12 116882 2017. augusztus 15. 13:02  
Ezeken a típusú motorokon kezd kinézni valahogy az ember... :-)
    

kawa550 116881 2017. augusztus 15. 11:54  
"Mikor az ördög templomba ment, síri csend lett odabent"
Hát ezt is megértük emberek, szárnyascsirkés lettem! :))))))))))))
    

lendvai 116880 2017. augusztus 15. 08:56   Válasz erre: 116878
Síró harmadik fokozat: nagy valószínűséggel olasz import. Nekem is nyüszített, de gondot nem okozott, amíg nálam volt nem kellett foglalkozni vele.
Ha valaki esetleg sűrűbb olajat javasol a hang megszüntetésére azzal ne barátkozz többet. :-)
    

kawa550 116879 2017. augusztus 15. 08:23   Válasz erre: 116878
Pitting, apró kis felületi hibák a fogaskeréken. Amíg csak sivít, nem kell vele foglalkozni, esztétikai hiba. Probléma akkor van, ha elkezdi kidobálni a fokozatot, vagy gyorsításnál olyan rángatást érzel, mintha átugrana a lánc, ilyenkor a fogaskerékpár cserés. De ez esetben sem a felületi kopás a baj, ami a hangot adja, hanem a kapcsolókörmök éle kopik le.
    

Eugen 116878 2017. augusztus 15. 02:32  
Üdv tdm-esek!Most vettem egy 2001-es 4tx-et.Kérdésem az lenne,hogy a harmadik fokozata (nyüszítös).Mi a probléma? Vagy tipus jelenség lehet? Olaj levegős suzukiknál létező jelenségvolt .Ha gyorsítok akkor csendesebb de terheletlenül fel erösödik ahang. A többi fokozat zajmentes és szépen veszi a fokozatokat. Elöre is köszi az észrevételeket.
    

varajani 116877 2017. augusztus 14. 20:58   Válasz erre: 116876
Köszönjük!
    

C.J.Jani 116876 2017. augusztus 14. 19:07  
Üdv Mindenkinek!
Néhány fényképem, hogy a Transzalpina közelében mennyi szép dolog bújik meg.

"Transzalpináig és vissza"

https://www.facebook.com/janos.czirok.9/media_set?set=a.1492708287445503.100001190371271&type=3
    

Nmiki 116875 2017. augusztus 14. 10:47   Válasz erre: 116872
Jó helyen jártál, csak rosszkor. :)
    

kawa550 116874 2017. augusztus 13. 22:27   Válasz erre: 116873
Ezzel most nem tudnék vitatkozni, és még az emberek nagy részét is utálom. :)))))))
    

Flenegen 116873 2017. augusztus 13. 22:20  
Egy türelmetlen anticociális kawás vagy, az a te bajjod:)
    

kawa550 116872 2017. augusztus 13. 21:37  
Belekóstoltam ma kicsit ebbe a Balaton kerülésbe, na nem nagyon, csak el akartunk menni előbb Vonyarcról a Cserszegtomaji kilátóba, ami persze már nem megközelíthető magánterület. Onnan visszaindultunk Badacsonyba, kis kilátás ilyesmi. Na, még mielőtt odaértünk volna, meguntam az életem a 2 irányból özönlő autósorok közt. Oszt húztunk a csába a felvidékre, hegyestű meg velőspirítós Gyulakeszin, meg a káptalantóti piac(szerintem zsibvásár), de ott is ami embertömeg volt, hát az valami hihetetlen és a felvidéken is böszme forgalom volt a szokotthoz képest. Nem nekem való ez, hiába szép a vidék.
    

ELőző oldal
Hoterkep

Tagok száma: 22123
5 621 Eddigi túrák
14 221 826 km
34071 Eddigi túra-résztvevők