28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Yamaha TDM
Következő oldal

pocak75 117073 2017. augusztus 24. 13:49   Válasz erre: 117072
nem jelentősen... szerintem...vagy nem tudom milyen a normál állapot ;-) mivel lehet állítani össze-vissza, magasság, dőlés lehet pont jó beállítást találtam el. Azért megnézem valamikor célirányosan mennyire mozgatja a plexit...
    

MentoL 117072 2017. augusztus 24. 13:35   Válasz erre: 117067
Nálad nem "remeg"?
    

MentoL 117071 2017. augusztus 24. 13:34  
Köszi a válaszokat!
Most Givi plexi van fent, de nekem még ez sem elég magas, mert pont a bukóra hordja a szelet, és 2 óra után csak zúg a fejem...

Flenegen: pont ezért kérdeztem, köszi!
Van náluk olyan is, ami a két szélén tart, lehet, hogy az nem lebeg annyira?
    

Flenegen 117070 2017. augusztus 24. 11:13   Válasz erre: 117065
Használati érték 100%, de a 900-on úgy remegett a túraplexin, hogy azt hittem eltörik.

Kb 10 km-t volt fent el is adtam. Ebayen ez 7-8 ezer ft.
    

Fido71 117069 2017. augusztus 24. 10:16   Válasz erre: 117068
Vigyázz Csabi, mert mindjárt Te is "megmondóember" leszel, akit utálni kell/ene/! ;)
    

night-rider 117068 2017. augusztus 24. 10:05   Válasz erre: 117065
faszra se való..felesleges pénz kidobás
    

pocak75 117067 2017. augusztus 24. 09:30   Válasz erre: 117065
nekem is van fönt hasonló....nem tudom milyen lenne nélküle nem próbáltam.... ezzel vettem a motort.
Givi túra plexin van és annak ellenére hogy a szemem nagyon érzékeny(már ha gyalogosan van egy kis szembeszél, elkezd könnyezni) sokat járok felhajtott sisakplexivel.
    

kawa550 117066 2017. augusztus 24. 08:52   Válasz erre: 117065
Asszem flenegen akart a múltkor eladni valami ilyesmi toldót, nála érdeklődj.
    

MentoL 117065 2017. augusztus 24. 08:45  
Hello,
Állítólag valakinek van ilyen plexi toldója TDM-en. Hátha közületek való. Vajon ez milyen lehet? (legelső): http://www.motorplexibolt.hu/content_torzs-Webshop-Motorplexik-Plexi_toldok__magasitok
    

kawa550 117064 2017. augusztus 23. 21:45   Válasz erre: 117057
Én biza befújom rendesen felülről az alsó ágat, kap abból az oldala is. Mikor koszos lesz, akkor van itthon petróleum, meg egy kimustrált szivacs, 20 centis darabonként letörlöm a petrolos szivaccsal az oldalát és egyből egy száraz ronggyal áttörlöm, csilli villi lesz a külső heveder, az úgy már elég jól néz ki. De most még a belső is csillog. :))))
    

kawa70 117063 2017. augusztus 23. 21:42   Válasz erre: 117061
Ezért érdemes időnként tisztára pucolni a láncot és pepecselés közben jobban szemügyre venni . Tulzásb én se viszem, általában csak akkor szoktam, ha kiveszem a kereket. De volt hogy ebből indult ki a lánccsere.
    

kawa550 117062 2017. augusztus 23. 21:39   Válasz erre: 117054
De mot még olyan cíp! Még belül is mindenhol arany színben csillog! :)))))
    

kawa550 117061 2017. augusztus 23. 21:37   Válasz erre: 117051
A tervezett did zvm-x 530 arany ment rá. Különben a múltkor igazad volt, leszerelve lepucoltam a régit, és átnézve több görgő belső felén volt repedés, volt olyan is, amiből ki volt törve kis darab is. Ami jó hír, hogy a hátsó lánckerék is gyári volt, és a did zv 50 is egy o gyűrűs lánc, ami már rég nem divat, ezek mind arra utalnak hogy talán nincs visszatekerve az óra, esetleg még valós is lehet a km, mert eddig bármit néztem kívül belül, az mind erre utalt.
    

kawa70 117060 2017. augusztus 23. 21:34   Válasz erre: 117059
Jut is eszembe erről. Reklámozzák ezt a száraz láncsprayket, amik az összemocskolás elkerülésével még érdekelnének is, de ahol nincs igénybevétel -mint Pl a lánc oldala- ott nem rozsdásodik majd? Mivel nem alakul ki egy filmréteg ami gátolná az oxidáciot.
    

lendvai 117059 2017. augusztus 23. 21:26   Válasz erre: 117058
Nana! Csak néhány láncszemről volt szó, de megsúrolgattam őket. :-)
    

kawa70 117058 2017. augusztus 23. 21:17   Válasz erre: 117057
Dehogy:)))) igénytelen mer igy meg rozsdaboglya a lánc oldaliránybol:))
    

lendvai 117057 2017. augusztus 23. 21:12   Válasz erre: 117056
Húbazmeg, most leírtam hogy kell a láncot fujkálni, hogy az oldala ne legyen koszos. Akkor én most megmondóember lettem? :-)))
    

lendvai 117056 2017. augusztus 23. 21:10   Válasz erre: 117054
Én lábujjhegyen fujkálom, kizárólag felülről a görgőket, úgy egész tiszta marad a lánc oldala. Már ha tiszta volt előtte is. :-) Viszont őszinte megbotránkozásomra legutóbb rozsdafoltokat fedeztem fel néhány láncszem oldalán. Skandalum! :-)))
    

lendvai 117055 2017. augusztus 23. 21:07  
Én a néhány évnyi ittlétem alatt (2010 óta) azt tapasztaltam, hogy ez a topik valamilyen szinten érzékeny a "megmondóemberekre". Egyszerűen kiveti magából, néha szelíden, néha durván. A különböző véleményekkel úgy látom nincs itt gond, egyszerűen néhányan érzékenyebbek bizonyos stílusokra, amit valahol mindkét oldalon tiszteletben kéne tartani, aztán vagy sikerül, vagy nem. Rólam eddig még egy Yamahás se szedte le a keresztvizet, mert Ducatit, KTM-et meg BMW-t nézegetek. :-)Emlékeim szerint a már távozott "megmondóemberek" stílusa azért inkább a felső tűréshatárhoz volt közel az itt átlagosnak mondható mérce alapján, vagy azon túl. Ha meg, hogy kissé népiesen fejezzem ki magam bedugjuk a seggünket egy ilyen ablakon, akkor a nagy számok törvénye alapján előbb-utóbb biztosan megbasznak bennünket. :-) A mimózalelkű motorostársaimtól elnézést kérek! :-) A statisztika alapján pedig azt mondhatjuk hogy lehet próbálkozni itt "megmondóembereknek", de eddig még senkinek nem sikerült. Legyen Ön az első! :-))))
Kawa bácsi ezek alapján ha "megmondóember" lenne már rég kiutálták volna innen. Ő csak "őszintébben" reagál bizonyos dolgokra szerintem, ami nem feltétlenül baj, viszont lehet sok ember csőrét baszkurálja. De az meg az ő problémájuk. :-) Én ha nem bírnám a képét nem mentem volna vele nyaralni, már nem az első alkalommal. :-)))
De ahogy a jó öreg Wolf mondta, "Ne kezdjük már itt..." :-)))))
    

Fido71 117054 2017. augusztus 23. 21:07  
Nekem is illen lett, azt rendelés után gondolkodtam, hogy milyen ocsmány is lesz a fehér spray-től.
... és tényleg! :)))
    

csokabi 117053 2017. augusztus 23. 21:06   Válasz erre: 117052
Előtte még leápolja xado-val, attól majd megerősödik:)
    

lendvai 117052 2017. augusztus 23. 20:58   Válasz erre: 117051
Aranyláncot, most írta. :-) Az arany, mint tudjuk puha fém, az első nyélgáznál szanaszéjjel szakad neki, aztán kuncoghatunk. -)
    

kawa70 117051 2017. augusztus 23. 20:49   Válasz erre: 117050
Milyen láncot sikerült végülis beszerezni?
    

kawa550 117050 2017. augusztus 23. 20:47  
Aztat má montam hogy van új aranyláncom? :))))))))) Holnap letépem a belit nekijje! :D
    

kawa550 117049 2017. augusztus 23. 20:28   Válasz erre: 117047
Alakulgat. Olyan kép nincs, amin elbír olyan motort is, amit a Heavy Industries Ltd gyárt? :)))))) Csak mert az nehézfémipar, nem ilyen szar műanyagok......:D
    

kawa550 117048 2017. augusztus 23. 20:25   Válasz erre: 117046
Szerinted van az a szint, amit át lehet lépni komoly következmény nélkül, tehát pl megengeded itt valakinek, hogy ne csak árnyaltan ekézzen, hanem hogy konkrétan kurvaanyázzon(valahol megvolt a régi gépen lementve az oldal, pont azért hogy később ne tudja letagadni az egyébként saját maga által később törölt hozzászólását), és úgy véled, ha ő volt az aki először lépett túl a vitán a durva sértegetésig, akkor az a hibás, aki nem lépte meg ezt a szintet, viszont a meglépőnek kilátásba helyezte a megtorlást. Te dolgod. Nekem ez nem fér bele. Ha újra megesik valakivel, hogy ennyire megfeledkezik magáról, ugyan az lesz a reakcióm.
Nem csípem ezt a levigyereket, kicsit se. De sosem fogom anyázni, bármekkora baromságokat is írjon, és nem csak azért, mert ismerem és tisztelem a szüleit, hanem mert ezt a szintet én nem lépem át egy vitában.
Hogy ki kedvel meg ki nem, kicsit sem érdekel. Van már elég barátom. Ezen kívül van még egy komoly hibám is, ami persze engem kicsit sem zavar. Akiről egyszer azt gondoltam hogy egy fax, az nekem már soha nem lesz a barátom, ha a csillagokat hozza le az égről, akkor se.
    

csokabi 117047 2017. augusztus 23. 20:12   Válasz erre: 117044
Elég rendes motor?:)
    

csokabi 117045 2017. augusztus 23. 20:01   Válasz erre: 117039
A silányabb matt fényezés rendben lenne, de ez foltos volt. A sötét részek nem árnyékok, hanem a műanyag alapszíne. Inkább ne is fújtak volna rá semmit sem. 15000 eurós motorról beszélünk.
    

kawa550 117044 2017. augusztus 23. 20:00   Válasz erre: 117042
Sirály az állvány. Elbírhat ez rendes motorokat is?:))))))))))
    

kawa550 117043 2017. augusztus 23. 19:58   Válasz erre: 117019
Ez inkább a te reszortod, de valami olyasmit olvastam valahol, hogy ezeket az emelt fényerőket azzal érik el, hogy vékonyabb a szál, jobban felizzik, ami aztán egyrészt nem tesz neki jót, másrészt a vékonyabb szál a rezgésekre is kényesebb.
Velem is előfordult 2x, hogy kereszteződésben elnéztem jobbra is balra is álló helyzetben, nem láttam senkit, elindultam oszt eccer csak ott volt előttem az én utamra bekanyarodni akaró szürke passat. Na, ebben a 2 kereszteződésben azóta 2x nézek el minden irányba és csak utána indulok.
    

csokabi 117042 2017. augusztus 23. 19:58   Válasz erre: 117037
Demomotor volt, szerintem gyári fényezéssel.
    

kawa550 117041 2017. augusztus 23. 19:52   Válasz erre: 117038
A fillérbaszásra elképesztő példák vannak, az én ótómból pl az anyósülés tetőkapaszkodóját spórolták ki, mert az csak egy szinttel feljebb tartozék. A helyére kerülő 2db takaró bizbasz talán még többe is került mint a hiányzó kapaszkodó. :))))
    

Fido71 117040 2017. augusztus 23. 19:50  
A fényekről...
Van, aki a szembe jövő /felváltva villogó ködlámpa és fényszóró, 8 darab kék-piros lámpa/ szép, nagy sárga autót sem veszi észre, amin van még 2 légkürt meg 2 még a sziréna is.
Szépen lehúzódik a szembejövő 3 autó, Ő meg negyedikként simán kielőz, mert azt hitte, hogy Őt akarják elengedni. Megállunk egymással szemben /szándékosan nem veszem le a hangot/ és integet, hogy tolassak, mert ő nem tud.... :))))
Elröhögtem magam és hátratolattam.
Szinte minden vonuláskor találkozni ilyen kretén emberekkel. Sokszor egyszerűbb és gyorsabb lenne hang és fény nélkül eljutni oda, ahova szeretnék. Ezt azért írom, mert a másik véglet meg az, mikor utoléred, előzésre készülsz fel és abban a pillanatban állórafékez előtted és elngedi mindkét kezével a kormányt, hogy Ő bizony mindent megtett. Hát, anyád... :(
Ritka az, aki átlátja a helyzetet és ha szemből összefüggő kocsisor van, de láthatóan nem férnénk el hiába húzódnának le, akkor visszapakol kettőt és tol egy kövéret, hogy minél hamarabb el tudjon engedni.
Na, szóval: aki f@sz, az az is marad, hiába a feltűnősködés.
De igazat adok annak, aki felteszi a pót-lámpát /ami szerintem szabálytalan/, mert ha egy csattól megment azzal, hogy észrevett, megérte 40 évig használni!
Ezért is motorozunk, mi mindig láthatósági mellényben... ;)
    

kawa550 117039 2017. augusztus 23. 19:50   Válasz erre: 117035
Ebben pl én se látok különösen kirívót. Általános dolog ez szerintem mindenhol, autóknál is, hogy a nem(vagy nem mindig, pl motortér, csomagtartó belseje)látszó dolgok silányabb matt fényezést kapnak csak, autónál már olyanról is hallottam, ahol a motortér nem csak matt volt, de még a színe is más.
    

Robi70 117038 2017. augusztus 23. 19:46   Válasz erre: 117035
Így tudják olcsón piacra dobni a terméküket. Abból a szerény vételárból már nem futja ilyen drága extrákra.:)
Röviden, ez a vásárlók érdekében ilyen amilyen.:)
    

mati12 117037 2017. augusztus 23. 19:43  
Ez valami átfújt szar lehet.Az enyém alul felül egyforma fekete.
    

kawa550 117036 2017. augusztus 23. 19:42   Válasz erre: 117027
Nem öcsém, nem kell! :))) Ha gond van az öcsémezéssel, csak szólj, majd nem csinálom, sőt még elnézést is fogok kérni érte.
És ha te is anyázol majd mint a geszti haverod, akkor neked is be fogok ígérni egy szájbaverést, mert ahogy mondod, én egy ilyen ember vagyok. Az, hogy erről a anyázós "apróságról" elegánsan megfeledkeztél csak hogy sikáld a haverod emlékét, na, az rólad is sok mindent elárul.
    

csokabi 117035 2017. augusztus 23. 19:09   Válasz erre: 117031
Ez egy GS csőre. A szemnek szánt fele szépen fényezett, míg az aljára már csak permet jutott. Azt úgysem látják, minek normálisan megcsinálni... Ez a fajta szemlélet szerintem teljesen általános a mai gépjárműgyártásban, nem csak a bajorokra jellemző.
    

Englishman 117034 2017. augusztus 23. 19:04   Válasz erre: 117000
"Szevasztok
Mivel hosszas keresés után sem találtam a TDM-rõl egy fórumot sem a neten, ezért úgy döntöttem itt nyitok egyet. Jó lenne hasonló motorral rendelkezõ emberekkel beszélgetni, tapasztalatot cserélni, és esetleg túrákat szervezni..... Addig is széles utat és jó idõt kívánok minden motorosnak!

Üdv.
Zsolt "

1e ati5995
2e vasutas
3e Dewy
4e petyatdm
5e Balu68
6e kawa550
7e CJKrisz
8e egoka
9e vasutas
10e CJKrisz
11e Endruz
12e CJKrisz
13e PalmBela
14e vadasz
15e Suprati
16e Suprati
17e lendvai
18e kawa550
19e cizi
20e Suprati
21e Tamas85
22e heilm72
23e hamster
24e kawa550
25e CJKrisz
26e fazakas66
27e predator9
28e Lokátoros
29e Englishman
30e galoscsabus
31e dinnyemag
32e szsolt
33e Suprati
34e hamster
35e oszika
36e Flenegen
37e Szilárd
38e hamster
39e dinnyemag
40e Suprati
41e furoember
42e hamster
43e fazakas66
44e VVLaci
45e CJKrisz
46e Scopy (Lendvai barátunk "emlékére")
47e tdm lori
48e szsolt
49e jimbeam
50e hgemini
51e fazakas66
52e scopy (bár ez így nem ért!)
53e Vasutas, hgemini, kawa550 3-as holtverseny!:)))))))))
54e hgemini
55e Tamas85
56e hgemini
57e csokabi
58e Robi70
59e Kilos
60e csokabi
61e jimbeam
62e hamster
63e gabor82, iszonyatos küzdelem árán:-)))
64e dinnyemag
65e furoember
66e Kilos
67e csokabi
68e Skuli és ati5995 fej fej mellett:)))
69e MadBob
70e Robi70
71e Endruz az eltévelyedett:)
72e Scopy (Tominak ajánlom!)
73e MadBob (mert mindenki aludt!)
74e Tonio
75e csokabi újabb trófeája:)
76e csabesz1
77e Flenegen újra (2014-02-24)
78e Scopy és Schindler holtversenyben! (2014-03-14)
79e csokabi (2014-03-30)
80e tomhahn (2014-04-13)
81e Tulok99 (2014-04-30.)
82e MadBob (2014-05-14)
83e Schindler (2014-05-29)
84e Tomhahn (2014-06-26)
85e Ati5995 (2014-07-30)
86e BIKE-R (2014-08-29)
87e Tomhahn (2014-09-30)
88e Karex (2014-10-28)
89e galoscsabus (2014-12-01)
90e Hr.Geiger és csokabi (2015-01-05)
91e tulok99 (2015-02-03)
92e Kilos és Skuli (2015-02-27)
93e Hr.Geiger (2015-03-21)
94e Flenegen (2015-04-17)
95e scopy (2015-05-08)
96e MadBob (2015-06-05)
97e Kawakarika (2015-07-08)
98e Schindler (2015 -08-13)
99e Kawakarika, hajnali unalmában:) (21-09-2015)
100e Tomhahn (2015-10-27)
101e Hr.Geiger ( 2015-12-10 )
102e gesszti (2016-01-10)
103e Kawa550(2016.02.01
104e Flenegen (2016-02-25)
105e Tomhahn (2016-03-17)
106e Kilos (2016-04-09)
107e Kilos (2016-05-03)
108e Karex (2016-05-31)
109e Kilos (2016-07-04)
110e Kawa550 (2016-08-18)
111e Tomhahn (2016-10-09)
112e Csanesz (2016-11-26)
113e Kawa550 (2017-01-15)
114e Kawa550 (2017-03-03)
115e Kucsi (2017-04-13)
116e Fido71 (2017-06-17)
117e Sagipet (2017-08-23)
    

lendvai 117033 2017. augusztus 23. 19:04   Válasz erre: 117030
Az egy régi bölcsesség, hogy tisztelet annak jár, aki nem kéri. Azt valahol ki kell érdemelni.:-) Én nem tudom velem és ősz fejemmel mi a helyzet, de nem kérek semmi ilyet. Engem nyugodtan öcskösözhettek, ha úgy érzitek túllőttem a célon le is faszozhattok.:-)
Mellette meg Sandokan testvér lássa lelkem ( :-) ) nekem nincs semmi bajom Kawa stílusával. Sok jó ötlettel segített ő már itt sokunknak és ha a hegesztése nem egy Nívó-díjas varrat is ott megfelel.:-) Alkalomadtán le is tesztelem. Ami meg nem tetszik tőle azt elengedem. Biztos van olyan, amit én tudok jobban megmondani...remélem.:-)
    

Robi70 117032 2017. augusztus 23. 18:59   Válasz erre: 117011
Szia Pisti!
Itt vagyok én (a háttérben). Figyelek, időnként talizgatunk a márkatársakkal is.
A lagzi másnapján nem tudtam, hogy te is ott vagy. Beköszöntem volna. Azt hittem csak a dágiak pakolásznak.
    

lendvai 117031 2017. augusztus 23. 18:56  
A lenti "megmondást" illetően én úgy vélem igen tapasztalt róka kell legyen az, aki ránézésre megmondja milyen minőségben készült egy motor. Kívül-belül gondolom. Kívül még csak-csak, de röntgenszem nélkül belül, hát...
Nézegettem teszteket a kedvenceimről: S1000XR, 1290 Super Adventure és Multistrada 1200S. Két műsor volt, az angol végül a BMW mellett foglalt állást. Az olasz meglepő módon objektív volt, szépen elmondták a pozitív és negatív tapasztalataikat mind a KTM-ről, mind a Ducatiról (ők ezt a kettőt tesztelték együtt, az angol nyelvű kollégák, ha jól em
lékszem kaliforniaiak a BMW-t és a Ducatit). Abban azonban vita nélkül egyetértett mindkét társaság, hogy a külső kidolgozás minősége a Ducatin a legjobb. Persze tudjuk, a külső nem minden és ennek a minőségnek a tartóssága is számít, de én pl azért választok ki egy gépet, mert szép! :-) Aztán a belbecs ismeretében elmúlhat a szerelem, de valljuk be egy nekünk tetsző motort azért jobban tud az ember szeretni.:-)
    

csokabi 117030 2017. augusztus 23. 18:50   Válasz erre: 117027
A beígért paskolás nem azért járt volna neki, mert kawa akart lenni, hanem a stílusáért vagy inkább annak hiányáért.
Engem cseppet sem zavarna, ha hemzsegnének itt a húzóemberek, akkor lenne csak igazán szórakoztató ide benézni. Azonban bologató jánosokból és érvelni képtelen, a saját igazukat megvédeni sem hajlandó egyénekből van több. Bár úgy látszik Gyula sara a fórum pusztulása, de szerintem mindenki másnak nagyobb része van benne, mint neki. Ő csak felerősíti az itt eleve meglévő gyengeségeket.
Kérdésem hozzád annyi lenne, hogy miután megemlítetted, hogy korod alapján több tiszteletre tartasz igényt és azt nem kaptad meg, az nagyon fájt? Ez a tüske mélyen lehet, mert tavaly is szóba hoztad...
Ezen például egy pillanat alatt tovább lendültem volna a helyedben.
    

lendvai 117029 2017. augusztus 23. 18:46   Válasz erre: 117024
Ez lenne az igazi, de a Type-S ködlámpája elég egyedi tojásforma és nem tudnám szépen megcsinálni a lökhárító szétszabdalása nélkül. Így egyelőre marad a téglalap forma LED-csík.
A stressz ezen fázisain én is keresztülmentem, részben a koromnál fogva. :-) Hehe, aki ismer, az most tudja mire gondolok.:-)
    

Kawakarika 117028 2017. augusztus 23. 18:22   Válasz erre: 117027
hirni=birni
Elnézést
    

Kawakarika 117027 2017. augusztus 23. 18:21   Válasz erre: 117026
Szóvà tettem,akkor,és mindjàrt,de semmi reakció nem volt....
Ezek szerint ha valaki kawa akar lenni akkor azt testileg kell jobb belátásra hìrni?
Ejnye Csabi ha Te ezt rendjén valónak látod akkor most egy világ omlott össze bennem:))))
    

csokabi 117026 2017. augusztus 23. 18:08   Válasz erre: 117022
Ha zavar az "öccsémezés", akkor tedd szóvá! Egy online fórumon szerintem nem gond, ha nem azzal kezdem a kommentemet, hogy " bocs, hány éves is vagy?".
Az pedig, hogy valaki több évet tud a háta mögött, mint más az nem teljesítmény, az csak egy adat.
Gessztit pedig fel se hozd! Na ő volt csak az igazi megmondóember. Azonnal kawa akart lenni, csak éppen az alant említett humor, irónia és szarkazmus teljes hiánya jellemezte. Mellé még erőszakos is volt. Az említett maflást nem én ígértem neki, de megnéztem volna.
    

kormi1313 117025 2017. augusztus 23. 17:54   Válasz erre: 117014
Nem húzott fel a kioktatással.
Egyszerűen nem láttam sok értelmét előhozakodni bizonyítvány magyarázattal. Van aki így gondolja van aki másként. Most pótolom a hsz. em et. Úgy vettem a motort, hogy van rajta két led sor a lámpák alatt. Nappal mindig használom. Van czipzaros sárga mellényem,ezt alkalom adtán felveszem. Lakott területen kívül felkapcsolom az alacsonyra állított fényszórót. Sajnos igy is volt vészfékezesem . Aztán. 1968 ban vettem meg az első rendszámos motoron. Danuvia 125. Kész csoda, hogy még élek. Ezért írtam, hogy a gondviselésben bízom.
    

csokabi 117024 2017. augusztus 23. 17:47   Válasz erre: 117019
Én ebben https://youtu.be/61_xmilb8yU gondolkodnék, ha úgy alakulna.

A stressz meg szemét dolog. Ha említenem kéne pár dolgot, hogy mi változott pozitívan az életemben az elköltözéssel, akkor a stressz jelentős mértékű csökkenése lenne az egyik. Nagyon feszült voltam odahaza, szívtájéki szúrás, fájdalom is gyakori volt sajnos és a hátamon is sok kiütés tette kellemessé az életemet és gazdagabbá a bőrgyógyászokat. Ezek szerencsére szinte teljesen elmúltak, ahogy kezdett jobbra fordulni a sorom.
    

Levi990 117023 2017. augusztus 23. 17:40   Válasz erre: 117022
Értem amit írsz, igaz is. Lesz meg erre szép válasz nagyon úgy érzem :) Aput ne keverjük be ide, nem bújok én mögé :)
    

Kawakarika 117022 2017. augusztus 23. 17:36   Válasz erre: 117018
Levi! Hagyd a francba!
Neked itt úgy sem lesz igazad,már a korodnál fogva sem.:((
Pedig a kor az "csak" egy állapot,a fiatalnak is lehetnek jó ötletei,sőt!Az öreg meg kussoljon.Én pl.le lettem "öcsémezve",pedig min.12-15évvel vagyok idősebb az illetőtől)
Itt max. édesapád miatt nem jársz úgy mint anno gesszti kolléga(ha régóta olvasod a fórumot,talán emlékszel rá.)
Ő is egy megmondóember volt,és konkrétan kapott egy olyan fenyegetést,hogy egy esetleges TDM talin ne kerüljön ütés közelbe!Azért ez elárulja a fenyegető egyéniségét,nem?Ennyit a demokráciáról.
Pedig voltak értelmes hozzászólásai,csak éppen itt nem szabad okosabbnak lenni,itt megvannak az íratlan szabályok.Van akitől minden elnézhető,tapsolnak neki még ha a vak is látja hogy egy tákolmány amit csinált,stb,stb.
Talán azt is észre vetted hogy sokan eltűntek innét,és nem csak azért mert a fórum nem úgy működik mint rég.:(((
Szereztem néhány személyes ismerőst itt a fórumon,kulisszák mögött megbeszéljük a szakmai tapasztalatokat ezzel segítve egymást.
Tudom, ha nem tetszik nem kell idejönni-hangzik a magyarázat.
Szóval van élet a fórumon kívül is,hajrá!:)))
    

Levi990 117021 2017. augusztus 23. 17:32   Válasz erre: 117020
Egyáltalán nem tartom azonosnak a kettőt, ránézel egy motorra, azon látod (persze csak ha figyeled) hogy mit hogyan raktak össze, mennyire gondolták át az egész motort, érzed a minőségbeli különbséget, és még mindig kiállok az mellett amit mondtam(direkt nem irok bővebben, nem kell újra belemenni) A visszahívásokra csak rá kell guglizni, ez meg megint más. Nem csak én írom hogy sokkal kevesebben fordulnak ki elém hanem más is, akkor ő is hazudik, vagy ez mind placebo? Kawának nincs fent plusz lámpa de kijelenti hogy az nem is hasznos, akkor most mi is van? Ugyanez volt a láncolajzóval, a markolatfűtéssel meg még nem is tudom mikkel, ezekben én is benne voltam de másban nem nagyon.
    

lendvai 117020 2017. augusztus 23. 17:15   Válasz erre: 117018
Megint csak felhívnám a figyelmed, hogy ha visszaolvasunk nálad is előfordultak ezek az általad felsorolt dolgok, így nem tartom hitelesnek, hogy ilyesmivel hozakodsz itt elő. Lásd pl bizonyos gyártók kategorizálása az elhallgatott visszahívásokat illetően stb. Tényként beállítani elegendő sokaságú statisztikai mintavétel hiánya nélkül levont következtetéseket. Persze ez egy ilyen játszma, a jó öreg Eric Berne írt erről egy jó kis könyvet, én a magam részéről szintén tanulságosnak tartom az ilyen jellegű hozzászólásokat is. Valahol bennem is megvan ez a vonás, bár dolgozok rajta, hogy uralkodni tudjak föötte, így nem is hibáztathatok érte senkit, de nem vagyunk egyformák, így ilyenkor előfordul, hogy elküldik a picsába az embert és nem érti miért. :-) Én a magam részéről ha nem tetszik egy topik akkor nem látogatom, így történt a nyavalygós fórummal is. :-) Az azóta elsüllyedt keresztyén topik az külön történet, amiatt kicsit szégyellem is magam, mert morbid módon szórakoztatott. De csak egy kicsit. :-)
    

lendvai 117019 2017. augusztus 23. 17:05   Válasz erre: 117016
Felhívnám a Séf bácsi figyelmét, hogy állítólag ma már nem divat a szőrös pöcs. Legalábbis a fitness termek zuhanyzóiban ténferegve (sport, fuj!) azt látom, hogy szinte nagypapakorúak is szorgalmasan borotválják. Hiába no, haladni kell a korral, na meg úgy nagyobbnak is látszik. :-) Én a magam részéről úgy vagyok a pótlámpákkal is, hogy tetszik, de egyelőre nem szánok rá pénzt. Sötétben bitos jobban látnék, de az éccakai motorozástól vallásos rémülettel ódzkodom. :-) Nekem abban nincs semmi öröm. :-) Egy jó kipufogó is csak zene lesz a füleimnek. :-) Amin gondolkodom, az a nappali menetfény az autóra, valami normálisabb kategória (GE, Philips, esetleg Hella), mert kezdem unni, hogy a napi szinten használt lámpáimban az eddig megszokottól sűrűbben fogynak az izzók. Lehet már az izzók sem a régiek, elvégre meg kell felelni a tömeggyártáson felnőtt fogyasztói társadalom igényeinek (vagy lehet, hogy a feszültségszabályzómra is rá kell nézni, kár, hogy egybe van építve a generátorral, nesze neked fogyasztói társadalom). :-)
Az ijesztő az, hogy a jelenség, amiről írtam már velem is megtörtént. Kicsit stresszes munka, túlterhelt agy, kereszteződés, megállok, nézek jobbra, semmi, nézek balra, semmi, még egyszer jobbra, majd balra, lassan indulok, reflexből balra, bazmeg, honnan kerül elő ez az autó, amikor több száz méterig látom az utat és nincs becsatlakozás, ahonnan kikanyarodhatott volna? Hát a túlterhelt agyam törölte. És ez már 2-3 alkalommal előfordult velem is, szerencsére mostanában nem. Így nem árt mindannyiunknak észnél lenni, ha feszítettebb életvitelt folytatunk, vagy éppen nyüzsgő közlekedési környezetben mozgunk, mert ahogy előfordulhat mással, hogy nem vesz észre bennünket, úgy velünk is megtörténhet, hogy nem vesszük észre a másikat.
    

Levi990 117018 2017. augusztus 23. 16:57   Válasz erre: 117016
Csak úgy repkednek a hatalmas oltások :) olvasok nagyon régóta, de ez tőled is nagyon szánalmas. Tapasztalat nélkül teszel kijelentést, ez mondjuk téged minősít de hát ez a te topicod vannak páran akik elhisznek neked mindent, a többiek meg megunták és nem írnak.
    

Jani55 117017 2017. augusztus 23. 16:40   Válasz erre: 117013
Igen van egyszerűbb magyarázatom is, (másodlagos), TETSZIK! Kurvára tetszik ezeken a gépeken, de az én esetemben a biztonság a fontosabb...
    

kawa550 117016 2017. augusztus 23. 16:37   Válasz erre: 117015
Látod látod, milyen egyszerű értelmes emberekkel beszélgetni, akik nem itt akarják megmutatni hogy már szőrös a pöcsük?:)))))))))))
Had foglaljam össze amit mondtál és ami teljesen összevág azzal, amit én is mondtam és most idézném is:"És természetesen vannak olyan szar lámpájú motorok mint a 4tx," és akkor sajnos a versys is, ahol teljesen indokolt lehet valami utólagos megoldáson gondolkodni.
Most mi pontosan min is vitázunk veled ha megkérdezhetem? :)))))))
    

Jani55 117015 2017. augusztus 23. 16:32   Válasz erre: 117012
Természetesen nincs, számottevő meg végképp nincs, (honnan is lenne), de saját az van.
10 év Varával, világított is rendesen, jól láthatóan, semmi probléma, de tényleg, egyetlenegy sem.
Fél év Versys, kb 8-10 esetben, miből 2 igen meleg helyzet volt. Autóból valóban nehezebben észrevehető a "félszemű", kisebb lámpatest... kisebb motornak tűnik...
Mindkét motor szemből nézve is ugyanakkora, én ugyanabban a ruhában, sisakban, ugyanavval a vehemenciával közlekedek. Akkor vajon mi változott?

Tudomásul kell venni, miután hónapok óta konkrétan ezt figyelem, látom, vannak a szemből érkező motorok között igen jól láthatók (Vara, stb), vannak szinte láthatatlanul érkezők (nem írok típust, senkit nem akarok megbántani), hiába világit a tompított. Van még rengeteg típus a két véglet között.

Mindenképpen kiegészítő fényforrás párti vagyok, főleg az olyan motorok esetében, ahol a jól láthatóságot beáldozták bármiért. Igazolva látom, saját tapasztalat... (de azt is tudom, nem ez volt a kérdés!)
    

kawa550 117014 2017. augusztus 23. 16:29   Válasz erre: 117004
És akkor most foglalkozzunk kicsit a mi kis Torghellénkkel is. :)))))))))) (gyengébbek kedvéért a humor magyarázata alant a képen)
Kedves Levente!
Kár volt annyira megrémülnöd, ahogy csokabi kolléga már sejtette, itt főleg a humor, irónia, szarkazmus ( a szavak jelentésének megfejtésében a wikipédia lehet a segítségedre, megértésüket és használatukat egyelőre nem várjuk el tőled, tapasztalatból tudjuk hogy kevéssé vagy felvértezve ezekkel az eszközökkel)fog megágyazni a mondanivalónak, nem a személyeskedő sértések. :D
Bár tudom hogy te mindenhez (jobban)is értesz, de azért látom van néhány sötét pont még, amire rá kell világítanom. (nem, ez nem visszacsatolás az előző témához, csak olyan szófordulat)
Ez egy nyilvános fórum, aki itt hozzászól, annak el kell tűrnie, hogy akiknek más a véleményük, azok is hozzá fognak szólni. Ha ez nem tetszik, ott a privát message. Így aztán nincs szükségem arra hogy megmondd, hozzászóljak-e még vagy sem.:))))))))
A megmondóemberezést nem kommentálnám különösebben, csak megjegyzem, hogy részemről felfedezni vélek némi gyermeki bájt abban, mikor a kulákparaszt leparasztozza a parasztot. :D
Aztán látom problémád van azzal, ha valaki feketén fehéren kezeli csak a dolgokat. Ezt mondjuk nem értem, hisz a kolléga abszolút nem sértő módon csak véleményt mondott, erre te egyből a "jóvanakkómotorozzlámpanélkülfeketemotoronfeketeruhában" jöttél. Ez tán nem a dolgok feketén-fehéren való kezelése volt? Vagy, ahogy a megmondóemberkedés is, ez is csak akkor számít és akkor szúrja a szemed ha nem te csinálod?
Ezen kívül semmi problémám nincs, inkább biztatnálak hogy írj még te is. A múltkor egy agyfurkász cimbivel történt beszélgetés folytán megvilágosodtam(nem, ez sem visszacsatolás), és már tudom, hogy ha helyiértékén nézzük az embert, meg amit mond, akkor ezen a szemüvegen keresztül a mondanivalója már nem bosszantó, hanem szórakoztató, így én már egy ideje jól szórakozom az írásaidon, legyen szó hetvenkedésről, térdkoptatás közbeni fejtartásról, vagy épp kiegészítő lámpákról.
Munkásságodhoz további sok sikert kívánva búcsúzom, mennem kő újra le(fel)láncolni a zőccségemet, amin csak egy lámpa van és annyi is marad. :))))))))))))))))
    

kawa550 117013 2017. augusztus 23. 16:00  
Másik gondolat(azért külön hozzászólásban, hogy a gyengébb értelmi képességűeknek ne okozzon akkora problémát a hirtelen sok szöveg értése) pediglen ez lenne:
Kendteknek nem tűnt még fel, hogy ez a kiegészítő lámpa dolog, mely kizárólag az észlelhetőség javítását célozza, 2 motorfajtán tenyészik csak leginkább?
Ott vannak a chopperek. Asszem nem vitatjuk, hogy ott leginkább az a dolguk, hogy krómozható felületet biztosítsanak a számomra érthetetlen és értelmezhetetlen ízlésvilágú tulaj számára.
Meg a túraendúró jellegű vasakon. Sportmotoron, nakeden, klasszikusokon csak igen elvétve fedezni fel.
Mi lehet az oka? A plusz lumenek miért csak ezeken védenek? Másképp verik tán vissza fényt, vagy valami egyéb fizikai tünemény a magyarázat?
Szerintem lófaxt. Az én véredényem szerint azért, mert ezeknek a karakteréhez illik, ezeken mutat jól. És itt el is értünk az én véleményemet megalapozó dologhoz, hogy ezeknek a lámpáknak leginkább az a dolguk, hogy tetszenek a tulajnak, hogy menőbb és cool-ab legyen velük a verda. És emellett még néha hasznuk is lehet. De ez a kisebbik fő ok.
Amit viszont nem értek, hogy miért nem lehet ezt nyíltan kimondani, ahogy pl a Tibike comingoutolt az imént a kipuffjával? Faxnak kell balesetvédelmi hablatyokat keríteni köré? Azért tetted fel, mert neked tetszik. Pont. Innentől senkinek semmi köze hozzá, a te motorod egyetlen dolga hogy neked tetszen, senki más véleménye nem számít, igy oka sincs rá hogy beleszóljon.
Ha most hirtelen mindenki csak az igazat tudná mondani, és végig kérdeznénk a sportkipuff tulajokat hogy akkor te miért tetted fel, balesetvédelemből, vagy mert szebb/menőbb/jobbhangú/feltünőbb vele a motor szerinted? Nos, az első egy kurva kicsi halmaz lenne, a másik meg kurva nagy. És szerintem kb ugyan ez a helyzet a lámpákkal is. És ezzel semmi baj. Baj azzal van, mikor ezt nyakatekerten próbáljuk megmagyarázni, miközben magunk is tudjuk hogy nem úgy van.
    

kawa550 117012 2017. augusztus 23. 15:46  
A lumenek csatájához(amit nem a virtualrider korbácsolt fel), lenne néhány gondolatom, amihez nyugodtan tegye hozzá mindenki a saját ÉRTELMES gondolatát.
Tudom, van akit ezzel most kizártam, de én má csak ilyen kis kirekesztő vok, bocsika.:))))))
Az idősebbek, (akiknek már kifejlődött az egészséges éntudatuk és nem akarják minden témában azt bizonygatni, hogy ők szarták a spanyolviaszt is) talán még emlékeznek arra, mikor ezt a nappal is használj lámpát dolgot bevezették, akkor csak nálunk ment úgy hogy ez van és kész, más országokban, pl ausztria, először egy 1 éves próbaidőre vezették be kötelezően, aztán megnézték a tapasztalatokat, amik statisztikán és számokon alapultak, nem reményeken meg úgyemlékszemeken. Oszt ők azt a következtetést vonták le, hogy mivel nem csökkent észrevehetően a balesetek száma, így a kötelezőségét is megszüntették. Így utólag persze könnyű okosnak lenni, a nem csökkenés oka az, hogy az észlelést csak nagy távolságokról könnyíti meg számottevően a lámpa, a balesetek meg közvetlen érintkezés útján szoktak bekövetkezni, testközelből, ahonnan már lámpa nélkül is látszik az ember. Ettől függetlenül én is használom a mai napig, mert ahogy azt alant írtam, és ahogy a szövegértők kis kivétellel meg is értették, én is azt hiszem hogy "1db jó lámpa kell, az biztos.".
De vajon az extra, kötelezőn felüli lumenpártiaknak is van valami számottevő, nem a saját véleményükön alapuló statisztikájuk mérhető módon, számokkal is a kiegészítő lámpájukról?
    

kormi1313 117011 2017. augusztus 23. 15:39   Válasz erre: 117009
Szia Robi!

El vagy tűnve? Rég látalak!
Dágon is mondták, hogy ott voltál én meg bent beszélgettem a kultúrházban.
    

kawa550 117010 2017. augusztus 23. 15:33   Válasz erre: 117005
Eddig. Pont eddig. :))))))
    

Robi70 117009 2017. augusztus 23. 14:00   Válasz erre: 116996
Üdv kerenyij!
Itt találsz hasznos infókat a kivitelezéshez: http://www.tdm-yamaha.890m.com/index.php?page=GID
    

lendvai 117008 2017. augusztus 23. 12:01   Válasz erre: 117006
Nem korbácsoltál hullámokat, maximum egy kis hisztit. :-)
Én sem azért rakom fel a Leo Vince dobokat, hogy észrevegyenek, mert nem fognak (tudom és kész :-) ), fizika, hang és egyéb hullámok terjedése témakör. Maximum akkor ijesztek rájuk, amikor már elmentem mellettük, én is akkor szoktam megijedni az autóban. :-) Egyszerűen tetszik a hangja és hallgatni akarom, amikor éppen hallom menet közben, vagy állva. :-)
    

lendvai 117007 2017. augusztus 23. 11:55   Válasz erre: 117001
Fölösleges, bár meg lehet ismételni: nem, hangsúlyozom NEM arról volt szó, hogy a kiegészítő fényforrások és a feltűnő színek hülyeség, mert a paraszt úgyis kifordul elénk, hanem van az a szituáció, amikor szart se ér, mert a lentebb említett jelenség miatt a másik egyszerűen nem lát. De a láthatóságot javítják ezek a cuccok, viszont hamis biztonságérzetet is adhatnak pont ezért.
    

Flenegen 117006 2017. augusztus 23. 11:42  
nem akartam én azzal a link megosztással ilyen hullámokat korbácsolni.

Kawával értek egyet abban, hogy a kipuf és felnicsík meg egyéb csodák nem fognak jobban észrevehetővé tenni.

Viszont az saját tapasztalat, hogy egy világos ruházat, vagy láthatósági mellény / pánt az sok esetben javít a láthatóságon. Aki nem akar észrevenni, az bármit teszel sem fog, viszont van amivel igen. Aztán hogy a sok megoldás közül mi a placebo és mi a valós használható eszköz, azt az élet dönti el viszont szerintem ez a közlekedésben nem lesz mérhető...
    

csokabi 117005 2017. augusztus 23. 11:37   Válasz erre: 117003
Meddig vagy ma?:)))
    

Levi990 117004 2017. augusztus 23. 10:44   Válasz erre: 117001
Felesleges, süket fülekre fog találni. Olvastam már tőled elég olyan dolgot ami nem érdekelt és ez sem fog érdekelni tovább mert én tudom hogy előbb észrevesznek te meg hiszel amit akarsz. Votl már itt sokminden, a markolatfűtéstől a plexiken át láncolajzóig, te kijelentetted hogy mindegyik felesleges hülyeség. Most nem kell megint kimagyarázd, elég volt ennyi.
    

kawa550 117003 2017. augusztus 23. 10:17   Válasz erre: 117002
Dógozni is kő néha. :))))))
    

csokabi 117002 2017. augusztus 23. 09:56   Válasz erre: 117001
Ne ereszd bő lére, csak röviden, tömören! Megy az telóról is:)
    

kawa550 117001 2017. augusztus 23. 09:45   Válasz erre: 116999
Levente, önnek ismét igaza van!
Azért majd még otthonról, nem telóról hozzáfűzök pár szót......:)))))))))
    

sagipet 117000 2017. augusztus 23. 09:40  
Én is a láthatóság híve vagyok. Volt mindenféle LED-es vakító kiegészítő cucc a motoromon és természetesen a tompított is fel volt kapcsolva, mégsem vett észre az öreg, frankón kifordult elém. Sajnos sokan totál vakon, süketen, figyelmetlenül vezetnek és reflexek nélkül, ezeknek semmilyen lámpa sem elég. Közveszélyesek és nincsenek tudatában, de nagyon sokan vannak!
Ezen a motoron is lesz kieg fény, és fekete alapon neonsárga csíkos sisakot rendeltem ki, de már két hónapja érkezik!!! + a dzsekin is lesz fényvisszaverős csík mindenképpen. Ha már egy ember emiatt vesz észre, már megérte.
    

Levi990 116999 2017. augusztus 23. 09:36   Válasz erre: 116995
Most írják hogy ilyen nincs. A paraszt akkor is ki fog fordulni eléd, hisz ez ilyen fekete-fehér dolog, vagy-vagy :) Olyan nincs hogy javítottál a láthatóságodon. Erre már nem lehet mit mondani, a megmondóemberek megmondták és az a nagy igazság.
    

kawa550 116998 2017. augusztus 23. 09:18   Válasz erre: 116997
Nem! Mázlim nekem volt, mert az említett pünkösdi eset óta 1x sem jöttek ki elém, pedig csak 1 lámpám van. Igaz, az jó nagy...., :D
    

csokabi 116997 2017. augusztus 23. 09:09   Válasz erre: 116995
Le lett írva, hogy hülyeség. Szereld le és vágd ki a francba azokat a szarokat! Különben is, minek zavarod meg a kollektív tudatot ilyen nem bizonyítható tapasztalatokkal? Csak mázlid volt!:)
    

kerenyij 116996 2017. augusztus 23. 08:54  
Tud valaki segíteni fordulatszámmutatóba beépített ledes fokozatkijelző készítésére? A ledek az ezres számok alatt vannak elhelyezve.
    

Jani55 116995 2017. augusztus 23. 08:13  
A kiegészítő menetfényhez szeretnék: Egy hónapja van a Versysen GIVI led "ködlámpa", határozottan jó tapasztalataim vannak, azóta egyetlen esetben sem jöttek szembe, vagy kezdtek előzést a szembejövők, gondolom a jó láthatóságom miatt, (mi másért, minden más változatlan). Egyetlen esetben sem villogtak le, hogy zavarná őket a fénye.
Hozzászoktam, 10 évig Varával jártam, ott két tompított és két refi volt, mind működött (mint több más típusnál), a magyar szabályoknak nem felelt meg, mégis minden esetben simán átment műszakin, soha nem szólt rendőr sem emiatt. A Versysen (és még több más típuson), a jobboldali a tompított, a bal a refi, fél év motorozás után már nagyon zavaró volt, hogy a szembejövők vagy nem látják, vagy nem vesznek komolyan, vagy csak simán nem volt szerencsém, mert így jött ki, vagy akármi, de két közel egymás utáni, aránylag meleg helyzet után döntöttem, valami megoldás kell, hogy láthatóbb legyek. Refivel mégsem járhatok...
Sajnálatos, hogy a Kawasakinál semmilyen segítséget nem adtak, mert nekem jó lett volna, ha átszereljük 2x2-esre, de mereven elzárkóztak, hogy szabálytalan... (a jobbra-hajts rendszerű fejidomban értelemszerűen a tükörképes foncsorok vannak, ezt a megoldást még tanulmányozom)

Még valami: az Uralon vannak gyárilag kiegészítő lámpák, az első műszakin avval szórakoztak, hogy csak a refivel együtt világíthat. Pedig egyértelműen nem ködlámpa. Át kellett kötnöm, ill. megszüntetni azt a kapcsolási lehetőséget, hogy a tompítottak is együtt világítsanak... Azóta simán műszakizunk ugyanavval a kapcsolással.

A Versysen is marad műszakira a led "ködlámpa", nem lesz leszerelve, sem kikötve, majd meglátjuk (addig még a szabályok is változhatnak). "E"-jeles, tehát szabályos, a felszerelését is igyekeztem a megadott méretek keretein belül megoldani, nagy gond nem lehet...
    

lendvai 116994 2017. augusztus 22. 23:21   Válasz erre: 116993
Ez az! Pacsi! :-)
    

kawa550 116993 2017. augusztus 22. 22:39  
Látom nagy az okosság, karácsonyfa vagy fekete motor fekete ruhában leoltott villany mellett szénbányában.....
Maradván a szénbányás hasonlatnál, kurvára nem mindegy, hogy csak ülsz ott a tök sötétben magadnak, vagy épp rád világítanak 1(!) zseblámpával. De hogy abból az egy pontból egy, esetleg kettő, sőtmitöbb három lámpával világítanak-e rád, hát az már ugyan nem egy nagy különbség.
1db jó lámpa kell, az biztos. Hogy több kell-e?.......
Az agy, ahogy Tibi írta fura dolog, vakfolt stb. Aki nem vesz észre egy jól működő lámpával, az nem vesz észre hárommal se. Legjobb példánk az emlékezetes esős kirándulásunk, ahol védett autóúton haladtam elől, mögöttem a Tibi-Ati-Robi, mind a négyen felkapcsolt lámpákkal, oszt mégis úgy kirongyolt elénk nyílt egyenes úton a tata, hogy közben a pofámba bámult folyamatosan. Aki 4 motor 4 lámpáját nem veszi észre, az nem veszi észre 4 motor 6 lámpáját se.
Ezért aztán én ezeket a pótlámpákat is feltettem a felesleges feltűnési viszketegség polcra, az életmentő sportkipuff meg a felnicsík mellé. Szerencsére mások az én motoromra semmit sem szerelhetnek fel, a sajátjukra viszont amit akarnak, szóval csak rajta, akinek kell, tegyen fel kettőt, négyet, vagy amennyit akar, engem nem zavar.
És természetesen vannak olyan szar lámpájú motorok mint a 4tx, ahol sötétben még indokolt is lehet a pótlámpa.
    

lendvai 116992 2017. augusztus 22. 20:43   Válasz erre: 116989
Ezzel én is így vagyok, nem feltétlenül ad a kiegészítő világítás annyi plusz biztonságot, amennyit remélnék tőle. Akik eddig is félrehúzódtak, azok a plusz lámpa hatására ugyanúgy félrehúzódnak. A kiegészítő fények hatására lesz, aki ezután jobban észrevesz, de nem tudom kivédeni azt a jelenséget, ami valószínűleg közrejátszott ebbdn a tűzoltóautós balesetben is. Az emberi agy ugyanis terhelés hatására sajátos módon viselkedik és sok számunkra érthetetlennek tűnő helyzetben nem az autós bunkó, vagy rosszindulatú, netán hülye.:-) Egyszerűen nem lát bennünket, mert az agy törli a közeledő járművet. Ilyenkor lehetek én akárhogy kivilágítva, esetleg aszfaltszínű ruhában és motorral, nem az fog számítani. Mindemellett ha látnak, akkor valóban jobban észrevesznek, ha van valami, ami lüt a környezettől. De a fentiek tudatában én figyelek, távolságot tartok, lassítok stb. Jöttek már ki elém is, de nagyon ritkán és soha nem volt belőle még egy vészfékezésem sem.
    

kormi1313 116991 2017. augusztus 22. 20:39   Válasz erre: 116990
Jó, rendben.
    

Levi990 116990 2017. augusztus 22. 20:11   Válasz erre: 116989
Akkor ezentúl fekete motorral, fekete ruhával motorozz világítás nélkül, úgyis felesleges hisz a tűzoltót sem vette észre az ember... biztosan csak placebo, láthatóbbnak érzem magam, ezért sokkal több autó lehúzódik és sokkal kevesebb az elém forduló autó.
Te amikor közlekedsz és jön szembe veled autó ami nincs kivilágítva mert régi autója van és elfelejtette felkapcsolni a világítást, azt az autót ugyanolyan hamar észreveszed mint azt aminek vilàgít ami kell hogy világítson? Naugye.
    

kormi1313 116989 2017. augusztus 22. 17:15   Válasz erre: 116982
Amióta olvastam, hogy a stoptáblával védett főútvonalon nem adták meg az elsőséget a szirénázó és fényjelzést használó tűzoltó autónak és oldalról belerongyolt egy személykocsi, azóta nem hiszek semmi figyelem felhívó segédeszköznek! ( 4 es út.)A gondviselésben bízom!
    

Flenegen 116988 2017. augusztus 21. 17:25   Válasz erre: 116985
A nyári rezidencián nincs garázs:)
    

Flenegen 116987 2017. augusztus 21. 17:24   Válasz erre: 116986
Ez nem BMW, japánt nem tologatunk! Inkább elvinném a céges mobil bikát, azzal egyszerűbb lenne:)
    

night-rider 116986 2017. augusztus 21. 17:15   Válasz erre: 116985
ha lemerül az aksi könnyebben betolja)))
    

lendvai 116985 2017. augusztus 21. 16:04   Válasz erre: 116984
Nyáron kinn áll az udvaron? Miért? :-)
    

Flenegen 116984 2017. augusztus 21. 15:45   Válasz erre: 116979
Ha baszogatni akarsz ám legyen, de jegyezd meg végre, hogy nyáron nincs garázsban a vas:)
    

MentoL 116983 2017. augusztus 21. 14:19  
Sziasztok,
Tegnap óta néha kihagy az egyik henger, és a következő hibakódot mutatja ilyenkor:
31
Állítólag: Faulty ignition #2
Találkoztatok már ilyennel?
    

Levi990 116982 2017. augusztus 21. 12:24   Válasz erre: 116978
Érezhetően előbb és többen vesznek észre a forgalomban a lámpa miatt. A legfurcsább hogy ahol jártam idén( Montenegro-Horvát-Bosznia-Szlovénia-Ausztria-Olasz) sehol nem villogtak rám a szembejövők, amint beléptem magyarországra, már kezdtek villogni...
    

csokabi 116981 2017. augusztus 21. 11:58   Válasz erre: 116980
Az új motorokon a gyári kiépítés szabályos, de az utólagos, házi megoldások továbbra sem. Az alant leírt ködlámpa még a legjobb opció.
    

Fido71 116980 2017. augusztus 21. 11:40  
Nappali menetfény csak a gépkocsikon volt szabályos!
Változott azóta?
    

mati12 116979 2017. augusztus 21. 11:37   Válasz erre: 116978
Igazad van a garázsban max. arra lenne jó,hogy még véletlenül se menj neki sötétben a motornak.... :-)
    

Flenegen 116978 2017. augusztus 21. 11:28  
Én nem nagyon szeretem a nem hivatalos megoldásokat, emiatt nincs még kieg lámpa a motoron, viszont azt látom, hogy akinek van fent, ott nagyban javítja a láthatóságot.
    

mati12 116977 2017. augusztus 21. 11:18  
Szerintem itthon a motoros kiegészítőlámpa használata jelenleg csak a szervek jó illetve rossz indulatán múlik. Viszont azt tapasztalom,hogy szerencsére a jó indulatból van több. Az én motorom bukócsövén is van kiegészítőlámpa de soha sehol nem volt még problémám vele. A legutóbbi közúti ellenőrzésnél is feltűnt a rendőrnek,hogy fent van,de csak annyit kérdezett,hogy tapasztalok-e valami pozitív változást,hogy használom őket. A tavaszi műszaki vizsgára való bejelentkezéskor is kérdeztem a vizsgáztatót,hogy leszereljem-e annyit mondott ha van rajta "e" betű akkor maradhat. Mivel van rajta,így maradt is,kiegészítőlámpával együtt ment át a műszakin.
    

piratson 116976 2017. augusztus 21. 10:31  
A KRESZ elviekben nem teszi lehetővé motorkerékpárokon a nappali menetfény használatát, azonban hazánk által is elfogadott, és alkalmazott, az ENSZ EGB 53. számú Elõírása (6.13. ponttól) mégis lehetőséget biztosít erre. Ami fontos, hogy az előírásoknak megfelelően legyen bekötve, és a megfelelő helyre legyen felszerelve.

Miként szabad elhelyezni, és üzemeltetni a kétkerekűn:

A jóváhagyott típusból egy vagy kettő szerelhető fel a jármű elejére úgy, hogy a talaj felett legalább 250 mm, és legfeljebb mint 1500 mm-rel kell lennie, két nappali lámpa esetén a világító felületeket elválasztó távolság nem haladhatja meg a 420 mm-t.
A világító testek geometriai láthatóságának vízszintesen 20° kifelé és 10° befelé.
függőlegesen: 10° felfelé és 10° lefelé értékek közé kell esnie.
megengedett, hogy az elkormányzási szöggel együtt mozogjanak.
Úgy kell a motorkerékpár elektromos hálózatába bekötni,
hogy a nappali lámpa automatikusan kapcsoljon ki, amikor a fényszórók be vannak kapcsolva, kivéve akkor, amikor utóbbit arra használják, hogy váltakozó figyelmeztető jelzést adjon rövid időközönként.
A hátsó helyzetjelző lámpa kapcsoljon be, amikor a nappali lámpa be van kapcsolva.
Az első helyzetjelző lámpa(ák) és a hátsó rendszámtábla megvilágító készülék bekapcsolhat egyedileg vagy együtt, amikor a nappali lámpa(ák) be van(nak) kapcsolva.
    

Levi990 116975 2017. augusztus 20. 22:28   Válasz erre: 116973
A nappali menetfény fel lehet szereve de nem működhet. A ködlámpa fel lehet szerelve és működhet, nem nagyon találok olyat ami tiltaná motoron. Igen, ha a látási viszonyok indokolják... de ez világíthat míg a másik egyáltalán.
    

kawa70 116974 2017. augusztus 20. 22:22   Válasz erre: 116972
Ja, Auróra vonatkoztatva. Motornál lásd a korábban leirtakat Lendvai fórumtárs által.
    

lendvai 116973 2017. augusztus 20. 22:19   Válasz erre: 116970
Akkor hülyék vagyunk, mert a nappali menetfény folyamatosan világíthat, a ködlámpa meg csak akkor, ha köd van. :-) Persze ezt sokan rosszul értelmezik. Motornál tudomásom szerint nincs értelmezve a ködfényszóró. A kiegészítő fényforrások a legutóbb általam ismert jogszabályok alapján csak a gyári fényszórókkal egy vonalban (függőlegesen) szerelhetők fel, azaz csak 1db kiegészítő lámpa lehetett ez alapján szabályos. Most éppen nem tudom mi a hatályos jogerő, de a neten gondolom utána lehet nézni. Mindemellett sok gyártó gyári kegészítőként árul az idom két oldalára, bukócsőre stb szerelhető kiegészítő lámpákat. Persze vannak hülye jogszabályok, én se értek egyet sokkal, úgy vagyok vele, hogy saját elhatározásomból hajlandó vagyok áthágni ezt-azt, viszont ha megkúrnak érte akkor csöndben maradok, mert hát én tettem ki a seggem az ablakba. :-) De erre általában kicsi az esély kis hazánkban, én személy szerint még nem hallottam olyanról, hogy valakit a kiegészítő fényszóró, vagy a sportdob miatt büntettek volna meg az úton.
    

ELőző oldal
Felhokep

Tagok száma: 22123
5 621 Eddigi túrák
14 221 826 km
34071 Eddigi túra-résztvevők