csanesz | 121982 | 2018. augusztus 4. 22:28 | Válasz erre: 121981 |
Bár otthon van szőlőnk és igencsak dézsmálják. Ma kibactam velük. Mosószeres szappannal lemostam a szőlőt. Emkellett nekik. Rászállt és távozott...
|
csanesz | 121981 | 2018. augusztus 4. 22:21 | Válasz erre: 121980 |
Melóhelyre kell, de szinte ott lakok. Végül is ott többet vagyok mint otthon. :)
|
lendvai | 121980 | 2018. augusztus 4. 21:13 | Válasz erre: 121979 |
Hol laksz te, hogy ennyi rovarral kell küzdened? :-)
|
csanesz | 121979 | 2018. augusztus 4. 21:06 |
Fido71 | 121978 | 2018. augusztus 4. 20:20 | Válasz erre: 121974 |
Darázs-irtáshoz próbáld meg a féktisztító spray-t! 4 m-re elvisz és nagyon hatásos. |
kawa550 | 121977 | 2018. augusztus 4. 19:50 | Válasz erre: 121975 |
Ezek nem egy kupacban voltak, a hátsó szoba tetejébe a szarufák közé raktak 2 fészket és az összes szarufa végén csücsültek kupacokban a dögök. Oszt ott ugye műanyag tetőfólia kifeszítve, száraz fenyőfával kombinálva, nem tom mennyire okos dolog ott lánggal irtani. Én inkább vettem darázsirtót, faxa kis pisztolyos kupakja van, kis csövön keresztül még jó 2 méterről is lehet vele célozni. Jó cucc, aszittem majd percekig dühöngenek a dögök, kutyát meg a jószágokat elzártam, szomszédnak is szóltam hogy most ne szieztázzon az udvaron mer balhé leszen, de egy perc alatt a földön volt az összes, szinte azonnal megdöglöttek ahogy rájuk fújtam.
|
lendvai | 121976 | 2018. augusztus 4. 19:48 |
Megvolt az utolsó tesztem a hátsó ABS hiba lokalizálásához. Elöl-hátul felemeltem a motort, Rita jajveszékelve felkapaszkodott a nyeregbe és működtette a diagnosztikát, én meg forgatni próbáltam a kerekeket, míg a hidraulika működött. Elöl szépen forgott is, ahogy szakaszosan elment a nyomás, de hátul meg se mozdult. Így aztán a hátsó kör beragadt mágnesszelepe lesz a ludas, az enyhe pulzálás csak a rendszer rugalmasságából adódik, a menet közbeni hátsó fék blokkolásakor a kattanás meg a szelepnek kiadott nyitó jel, ami permanensen úgy is marad, mert nem indul meg a hátsó kerék. Így aztán szezon után kijön a hidraulika és alaposan ki lesz tisztítva. A megvásárolt ECU meg majd elmegy az E-Bay-en. |
lendvai | 121975 | 2018. augusztus 4. 19:39 | Válasz erre: 121974 |
Én szeretek veszélyesen élni, ugyanezt egy szál rövidgatyában követem el egy gázos forrasztóval. Mivel lazúrozom az eresz alját sűrűn belefutok spontán tömörülésekbe darazsak részéről. Mivel többszöri felszólításra sem hajlandóak távozni ezért a gázlánggal teremtek nekik olyan szituációt, ami szó szerint égő. Csak a mozdulat koreográfiáját kell kitalálni, hogy ne menekülhessenek. Eddig szúrás nélkül vagyok. :-)
|
kawa550 | 121974 | 2018. augusztus 4. 18:32 |
Végre megint beöltözhettem tetőtől talpig motoros ruhába, ahogy kell azt nyáron, még a vastag téli símaszkos nyakvédőmet meg a vastagabbik kesztyűmet is felvettem. Darázs irtáshoz. :)))))) Úgy nézhettem ki a létrán állva sisakban bőrben mint egy idióta, de megnyertem a háborút, 2 fészket kifüstöltem, az ellenség egy találatot se tudott bevinni, a csatateret halottak borították amerre mentem. :D |
kawa550 | 121973 | 2018. augusztus 4. 18:26 | Válasz erre: 121968 |
Nincs ezzel a hanggal semmi baj. Nagy a holtjáték az erőátvitelben, leállítás után a lendület még viszi az alkatrészeket, de a kompresszió meg megfogja ha pont zárva vannak a szelepek. Lassan vagy egyszerre, azon is múlik hogy pont hogy állnak abban a pillanatban mikor leállítod. Elfecsérelt idő ezzel 1 percnél tovább foglalkozni.
|
csanesz | 121972 | 2018. augusztus 4. 18:24 | Válasz erre: 121971 |
Nekem valami olyasmi elképzelésem van erről, Hogy leállást követően lendületből elér az egyik henger a sűrítésig, de a nyomástól már nem bírja átforgatni a főtengelyt és visszalöki a dugót. Szerintem ebből a visszalengésből képződhet akár a kuplungnál vagy a váltónál ez a hang. Szerintem... |
lendvai | 121971 | 2018. augusztus 4. 17:01 | Válasz erre: 121968 |
VVLaci mondta nekem anno mi ez a "klattyanó" hang, talán a kuplungszerkezet, ami a TDM-nél elég nehéz, de nem emlékszem pontosan, csak arra, hogy normális jelenség.
|
lendvai | 121970 | 2018. augusztus 4. 16:58 | Válasz erre: 121969 |
Ha az én termosztátom ilyen csattanó hangot adna akkor már szedném is szét. :-)
|
fer | 121969 | 2018. augusztus 4. 14:30 | Válasz erre: 121968 |
Ez nem a termosztát hanga? Nálam is van ilyen hang, és az er-5-nél is gyakran hallottam függetlenül a motor hőmérsékletétől!
|
csanesz | 121968 | 2018. augusztus 4. 13:39 |
Korábbi írásomhoz ígérten így áll le a vas: https://www.youtube.com/watch?v=oND2XETgNn4 Motulnál ritkábban halható az a "klattyogó" hang a végén. Ez lenne az az állapot, mikor nincs túlmelegedve és nem feszesebb a járása a motornak. Felújítás után olyan volt a leállás, mintha járatás alatt nyomtam volna egy Pause -t. A fogyasztás csökkenése nem csak a Repsoltól van. Még nem mondok rá semmit, de adalék biztos nincs az olajban. A lényeg, hogy jelenleg többször hallom, hogy így áll le és ez megnyugtat. Ha hajtom a lelkét 2-3 perc alapjárat után szintén így áll le. Szépen visszahűl. Még beszélek a Motul és a Repsol képviselettel, mert néhány vegyi infó kellene. |
lendvai | 121967 | 2018. augusztus 4. 10:02 | Válasz erre: 121966 |
Járó motornál cirkulál az olaj, ergo nem lehet olajszintet mérni, a 900-nál föcskölne is kifelé a töltőnyíláson. JBX-en ott a service manual, abban benne van minden. Járatni kell a motort, de aztán az ellenőrzéshez leállítani. Valószínűleg a kenőkörben lévő golyós szelep esetleges áteresztését kompenzálandó a járatás, de lehet, hogy más oka van. |
fer | 121966 | 2018. augusztus 4. 08:00 |
Most az olajszintet járó, vagy leállított motornál kell nézni? Mivel az én manuallom erről nem tesz említést, de találtam olyat ami leállított motort ír elő!
|
kawa550 | 121965 | 2018. augusztus 2. 16:53 | Válasz erre: 121964 |
Azzal elsőre nem is értettem mi a bánatos faxomat akar. :))))))
|
lendvai | 121964 | 2018. augusztus 2. 16:46 | Válasz erre: 121963 |
Ettől teátrális, ahogy a lábtartással beállítható verseny- és túra üzemmód is. :-)))
|
kawa550 | 121963 | 2018. augusztus 2. 16:18 | Válasz erre: 121962 |
Azért az alapjárat állítás mint race/touring üzemmód kapcsoló, az azé' odabac. :)))))
|
lendvai | 121962 | 2018. augusztus 2. 15:10 | Válasz erre: 121960 |
Elolvastam. Vidámabb nem lettem, néhol kicsit teátrális, de szódával elmegy. :-)
|
fer | 121961 | 2018. augusztus 2. 14:18 |
Itt meg egy kis néznivaló: https://www.youtube.com/watch?v=miIy6LeLgPk |
kawa550 | 121960 | 2018. augusztus 2. 13:35 |
Na Tibikém kisfiam, itt egy kis olvasnivaló vidámság. :))))))) https://tdm850joe.blogspot.com/2018/08/tdm-blog-introduction.html ![]() |
fer | 121959 | 2018. augusztus 1. 07:51 | Válasz erre: 121929 |
Na ez valóban érdekes, nekem a silkolene comp 4 10w 40-et esz rendesen a motor, mivel ez is észterbázisú mint a motul, ezért én is teszek egy próbát a repsol-al, még van kb 4 deci pótolni az olajat, ha elfogy akkor csere, és meglátjuk, bár a fogyasztást nekem már nincs hová lejjebb vinnie most legutóbb 349km/17L :)
|
csanesz | 121958 | 2018. július 31. 23:06 | Válasz erre: 121950 |
Ezzel egyetértek. :) Ezért is készülnek szabvány szerint. Érdemi különbség sokszor hideg állapotában mutatkozik. Az üzemi hőmérsékleten való működése egy dolog. |
csanesz | 121957 | 2018. július 31. 23:02 | Válasz erre: 121952 |
Igen azt tudom, hogy a két olaj nem azonos súlycsoport. Itt inkább a motoron van a hangsúly. Hogy melyiktől, hogy viselkedik. Az viszont lehet akár pozitív csalódás is. :)
|
csanesz | 121956 | 2018. július 31. 22:57 | Válasz erre: 121948 |
Nálam sajna az EBC lamella csúszik. Rugót is cseréltem gyárit. De csak 1 -es fokozatban indulásnál csúszik meg visító hangot adva.. Még, ha szeretnék sem tudok dinamikusan indulni. ÉS ELÍRTAM nem a lamellát cseréltem idén, mert azt a szerelő cserélte 2 éve. Idén csak a rugó volt cserélve. De azóta nem próbáltam a Motult. Az új rugók kézben összenyomva is erősebbnek mutatkoztak. No mindegy a lényeg 5100 -át újra próbálom. Ha eszegeti és több lesz a fogyasztás, akkor megy a levesbe. Hogy nem fog vele csúszni a kuplung? Érdemi változásban nem reménykedem. Amúgy is gyárira lamellák cseréje pár év múlva meg lesz. Addig végigpróbálok pár olajat. Már csak kíváncsiságból is kipróbálnám a 7100 -t.
|
lendvai | 121955 | 2018. július 31. 21:48 | Válasz erre: 121954 |
Dehogy volt, nagymamám is mindig azzal rakta el, attól lett finom sűrű az egész. :-)))
|
kawa550 | 121954 | 2018. július 31. 21:44 | Válasz erre: 121953 |
Az ajvar még csak csak, de a parpüré hiba volt. :D
|
lendvai | 121953 | 2018. július 31. 21:42 | Válasz erre: 121951 |
Homályos képet csinált az a fránya mobil. :-)) Raktam bele sűrített paradicsomot meg egy kis ajvárt is a tojás mellé, biztos azért néz ki úgy, mint a hányás, de hidd el nagyon finom lett. :-))) |
lendvai | 121952 | 2018. július 31. 21:41 | Válasz erre: 121942 |
Kíváncsi vagyok a csere eredményére. Az 5100-at meg nem feltétlenül érdemes direktben összehasonlítani a Repsol Moto Sintetico-val. A Motul szintetikus technológiával készült (rész-szintetikusnak is hívják), a Repsol meg full szintetikus lötty. Valami különbség biztos van ebből adódóan is. Én szeretek kipróbálni új dolgokat, ezért már régóta full szintetikus lével kenegetem a gépeimet. :-)
|
kawa550 | 121951 | 2018. július 31. 21:41 | Válasz erre: 121949 |
Alapjában felismerni véltem, csak nem tudtam nem váltott-e retúrjegyet ugyan arra az útra ahol bement....:))))))
|
kawa550 | 121950 | 2018. július 31. 21:38 | Válasz erre: 121944 |
Én már többször elmondtam, főleg mikor a newcomerek kérdezik hogy milyen olajat vegyenek a tádéba, melyik vált be, hogy tökmind1, valami ismertebb márka 10w40 és kécc, nincsenek ordas nagy különbségek. Épp ezért van most a rexibe occó mannol. Kipróbáltam, ugyan olyan minden tekintetben mint az összes eddigi olaj, csak lényegesen olcsóbb, így még sűrűbb cserével is jobban jövök ki, és a magyar importőrtől rendelem közvetlenül postán, így szinte kizárt hogy valami hamisított katyvasz legyen, ezért használom ezt, nem mert jobb vagy tökömtuggya. Ha lehetne ennyiért Mol olajat kapni, lehet hogy azt használnék, szerintem azok is megbízható minőségű olajak.
|
lendvai | 121949 | 2018. július 31. 21:35 | Válasz erre: 121947 |
Hát ha a te végterméked így néz ki, akkor ideje kivizsgáltatnod magad. :-) Ezt tojásos lecsónak nevezik mifelénk. :-) Remek felhasználási lehetősége megmaradt zöldségeknek és tojásoknak. :-))) És én szeretem. :-))) |
lendvai | 121948 | 2018. július 31. 21:33 | Válasz erre: 121935 |
Ki beszél ilyen sületlenségeket? Ha a kuplung lamella megfelelő minőségű, akkor igencsak el kell baszni az olajválasztást, hogy csússzon vele. Pl műszerolajat tölteni bele motorkerékpárba való olaj helyett. :-) Na meg aki igazolni akarja a saját választását. Pszichológia ez is, ha már választ az emberfia valamit szeret abban a tudatban leledzeni, hogy jól választott, ezért aztán hajlamos csak azokat a véleményeket, visszajelzéseket, statisztikákat meglátni, meghallani, amik az ő választásának helyességét erősítik meg. Olyan ez, mint a hit, csak itt a felelősségvállalás hiánya is meghúzódik alattomosan a háttérben, nevezetesen elismerni, ha hibásan választottam. :-) Sokaknak az nem megy. Az olajtéma meg már tényleg vallási alapokra van helyezve. Vannak rossz minőségű löttyök, persze, de azért egy ismert márkával ha nem hamisították nem nagyon lehet mellényúlni, amennyiben azért tisztában vagyunk a viszkozitás fogalmával és a dobozokon lévő teljesítményszintek jelentésével. De azok meg általában túlmutatnak a gépeink igényein. :-) |
kawa550 | 121946 | 2018. július 31. 21:29 | Válasz erre: 121945 |
Ez a vacsora előtti, vagy utáni kinézete ennek a dolognak? :)))))))))
|
lendvai | 121945 | 2018. július 31. 21:22 |
Én ma este ennyit foglalkoztam kémiával, de itt sem olaj, hanem mangalicazsír volt a kenőanyag. :-)
![]() |
Hr.Geiger | 121944 | 2018. július 31. 21:10 | Válasz erre: 121942 |
S'tét! :-) Nem kell ennyit rugózni az olajon, ez amúgy is egy vallási téma már. Mindenki azt használ, amiben hisz... Én például használtam Repsolt is, Castrolt is a motorjaimban, de miután egyik este felhívtam V.Rossi-t, aki dicsérte az ENEOS-t, azóta csak azt használok! :-) Sokkal tisztább, szárazabb érzés a motorozás. :-))))))))))))))) A fogyasztás meg szerintem inkább a jobb csuklótól függ, mint a kenőolajtól. |
csanesz | 121943 | 2018. július 31. 21:07 | Válasz erre: 121941 |
Az 5100 -át még egyszer kipróbálom. Melóhelyen van Würth kapcsolatunk. Kiderült, hogy övék a legnagyobb részesedés a Liqui Moly -ból. És az érdekes, hogy ami olajat Würt néven veszel olcsóbban kapod meg. Ne legyenek kételyek, mert a mi Würth az drága. A láncspray 700 Ft -al olcsóbb. Én Valvoline -t használok. Würtnek meg van egy elég komoly száraz zsírja. Az is listán van. |
csanesz | 121942 | 2018. július 31. 20:58 | Válasz erre: 121938 |
Olajmárkák ide vagy oda a végén az marad amit választunk. Vagy az ár vagy a tapasztalt hatás nyer. Persze csodák nincsenek, de minden tankolás után számolom a fogyasztást már 6 éve. Nem várok csodát a Repsol -tól, de ez olyan mint a Motul esete. Használjunk Motul 5100 -t, mert az a legjobb a TDM -be. De amíg nem próbáltunk mást nincs mihez hasonlítani. Kuplungcserénél cseréltem az olajat is. Egybe esett. Azt mondták a Motulos srácok, hogy gátolja a lerakódást. A ripityára szedett kiganyézott blokkban 10 000 Km után a kuplungnál még is volt lerakódás. Szal Repsollal tönkre nem teszem a vasat. Az lesz, hogy megy vissza a Motul 5100 és meglátjuk, hogy mi igaz ebből a fogyasztás értékből. Ugyanúgy megyek egy Balatoni távot az M7 -en.
|
Levi990 | 121941 | 2018. július 31. 20:54 | Válasz erre: 121939 |
Szerintem, ha ezt beváltnak érzed akkor ne cseréld másra. Illetve, ha cseréled, nem feltétlen motulra. Szerintem már nincs az a csoda a motulban, vagy a motul lett szarabb vagy a többi gyártó javult. |
Levi990 | 121940 | 2018. július 31. 20:51 | Válasz erre: 121938 |
És a z8-cal mi a helyzet, az jó gumi ? Mert biztosan több ezer elégedett felhasználó van :) A repsol, lehet hogy akkor is leírtam, de most megint mert ti szerettek átsiklani dolgok felett és elferdíteni kicsit a dolgokat. Jó a repsol, de csak jó állapotú vagy egy eleve kis hézagokkal járó motorba, mint pl a honda(ez a mi kis haveri körünknek a SAJÁT tapasztalata). Azt viszont kizártnak tartom hogy a fogyasztásba ilyen drasztikusan beleszóljon, ez legyen az én szegénységem. Az asztalon elterülő olaj meg csak ugye egy szemléltetés akart lenni hogy hígabb, és szerintünk miért nem vált be nekünk. Persze ez képeken annyira sem volt beszédes mint amikor valaki leírjahogy sportmotorokat aláz mégis 2cm majréja van. Huhuuu most én nagyon okos vagyok mert tudom hogy erre fog jönni válasz :) |
csanesz | 121939 | 2018. július 31. 20:43 | Válasz erre: 121937 |
Lehet, hogy Motul 5100 -t kellene megint használnom, hogy valóban beigazolódjon. Igaz a motorgenerál óta 10 000 Km ment bele - talán mostanában érte el a megfelelő kopást. Volt aki azt mondta 1 000 Km után bejáratódik. Ott még azért érződött, hogy nem. 5 000 -nél tapasztaltam, hogy leálláskor meg van az a klattyogó hang, amit akkor ad, ha nincs hajtva csak furikázok. Ha meghajtom a lelkét és hamar leállítom feszesen áll le a motor. Hallani, hogy van egy kis hőtágulás és nincs az a klattyanó hang. A dugók egyből megfogják a főtengelyt - legalább is ez jön le. Lehet sokan nem tudják így elképzelni milyen hangról beszélek. :) Ha tudom holnap felveszem. |
kawa550 | 121938 | 2018. július 31. 20:37 | Válasz erre: 121937 |
Látom kend is ismeri Churchill mondását, miszerint csak annak a statisztikának hiszek, amit magam hamisítottam. :)))))) Ha így önkényesen kibővítjük a kis statisztikánk mintavételezési körét, akkor miért állunk meg itt, és miért nem vesszük bele azt a több millió elégedett felhasználót is, akik miatt ez a húgy Repsol a világ egyik vezető motorkerékpár olaj gyártója lett? Ja mert hogy úgy előnytelenül változna a statisztikád eredménye? Hát, a tények makacs dolgok, nehéz velük vitatkozni. :))))) |
Levi990 | 121937 | 2018. július 31. 20:12 | Válasz erre: 121933 |
Tibi után szabadon, hiszen a statisztika számít. Ez 1motor ami javult a repsoltól, mondjuk fura hogy a fogyasztása csökkent de mindegy(ilyet nem is hallottam de még csak a neten sem olvastam ekkora mértékű fogyasztáscsökkenést). Nálunk 3motor zabálta(burgman, 3vd, yzf-250) a hornetnek meg akadt a váltó vele. Tehát 4-1 a repsol ellen :) |
csanesz | 121935 | 2018. július 31. 18:38 | Válasz erre: 121930 |
Mondjuk arra kíváncsi lennék, hogy Motullal mennyire csúszik az EBC kuplung lamella. Aszongyák Motullal nem csúszhat, talán a 7100 -at ki kéne próbálni. :) Nálam a váltó Repsolnál alacsony fordulaton városi döcögésnél könnyebben veszi a sebességeket, nem akad. Nagyobb fordulaton pedig ahogy kell. Ha meghajtom a lelkét jobban átjönnek a hangok az esetlegesen túlmelegedett olajnál. Ez párperc alapjárat után elhalkul. Szal nem rossz, nem rossz.... |
csanesz | 121934 | 2018. július 31. 18:16 | Válasz erre: 121933 |
Ez így ebben a formában nem áll meg! :) Mert ez így nagyon felületes és haloványan körvonalazott fogalmazás. ...de rátapintottál... :) |
kawa550 | 121933 | 2018. július 31. 16:22 | Válasz erre: 121929 |
Pedig van itt valami szakértő, aki az asztalra csöppentve meglaborvizsgálja és kimondja a verdiktet, hogy a repsol az langyos húgy, nem olaj. De most nem jut eszembe ki is az?......:))))))))))))))))
|
kawa550 | 121932 | 2018. július 31. 16:19 | Válasz erre: 121928 |
Mongyá valami elképesztően brutális nagy összeget, hadd aludjon ma egy kicsit jobban, hogy másnak is szar. :)))))))
|
kawa550 | 121931 | 2018. július 31. 16:17 | Válasz erre: 121925 |
Gondolom. Ha nekem ugyan azt többször is javítják és nem lesz jó, akkor valszeg én is visszavinném nekik az egészet a pitsába oszt baccák mög. Kivakarózni is tudnak nagyon, hogy miért nem az ő hibájuk. De ha egyszer már ott van csupaszon előttem, lenn van a nyomólap, kinn a lamellák rugók, akkor egyrészt látom/mérem hogy mi van szervizhatár alatt, vagy közelében hogy még egyszer ne kelljen mostanában szétszedni, meg akkor a kosarat se tart semeddig megnézni, megrángatni, csapágyát ellenőrizni, beverődéseket keresni stb. Oszt ha mindent JÓL rakok össze, akkor ott nincs új hiba egy darabig. A tehén kuplungját azon a télen újítottam fel, mikor megvettem. Soha többet nem kellett hozzányúlni több mint 70.000km alatt. A rexiét is átnéztem mikor vettem, minden hibátlan volt, semmit se cseréltem, összeraktam ahogy volt, azóta a második gumi kopik le róla, a tengerparti túrát még talán kibírja, de a kuplungnak nyikkanása sincs.
|
lendvai | 121930 | 2018. július 31. 15:18 | Válasz erre: 121929 |
Nekem semmi bajom nem volt a Repsollal. A Motul 7100 érzésre semmi pluszt nem adott, cserébe akadozóbb lett a váltó. Úgy gondolom a Repsol is tud annyit kenni, amennyit kell, cserébe a váltó is simán jár vele. Motul 5100 is volt a 4TX-ben, nekem nem volt semmi észrevehető különbség miután a Repsol Moto Sintetico-ra cseréltem, érdekes jelenség ez a te motorodnál.
|
csanesz | 121929 | 2018. július 31. 14:57 |
Érdekes dolog történt. Motul 5100 olaj volt mindig is a 4TX -ben. Felújítás után is. Országúton megette a 7-8 litert is. Idén is. Majd pár hónapja cseréltem olajat és hát, ha a Repsolt dicsérik, akkor miért ne? Tavaly a cimborám cserélt olajat nálam, gondoltam én is rávetemedem. Ő Repsol Sintetico 10w-40 én Motul 5100 10w-40 -re. De a Repsol ugyanazon hőmérsékleten cseppfolyósabb volt mint a Motul. Hát kipróbáltam. És jó pár ezer Km után mondhatom, hogy egyáltalán nem eszi az olajat a vas. A Motulnál furamód felújítás után is látványosan csipegette. A 7-8 literes üzemanyag fogyasztásom 5,2 literre esett vissza. Ez egy Budapest-Balaton táv a 811 -es út felé. Többnyire arra járkálunk... Múlthéten M7 -en mentem. Oda olyan 140 - 170 Km/h haza meg 150 180 Km/h -val. És nincs olajfogyasztás. Lehet marad a Repsol...? Ja az üzemanyag fogyasztásom hazafelé 7,7 liter volt. 198 Km (15 Km csalingázással) és 15,3 Liter benya. |
lendvai | 121928 | 2018. július 31. 14:17 | Válasz erre: 121927 |
Lényegtelen, tudod, mi magyarok szeretünk a másik zsebében turkálni, hogy aztán irigykedhessünk vagy kárörvendhessünk. :-) Ennek fényében mondhatsz számot 0-tól végtelenig. :-)))
|
night-rider | 121926 | 2018. július 31. 12:25 | Válasz erre: 121925 |
mennyi lett a bukta számszakilag..persze ,ha publikus..?
|
Flenegen | 121925 | 2018. július 31. 12:18 | Válasz erre: 121919 |
Teljesen mindegy már az egész.A javítás kapcsán vannak kérdőjelek bennem is,épp ezért lett a dolog vége ami lett.
|
Itil900 | 121924 | 2018. július 31. 12:15 | Válasz erre: 121901 |
Itil900 | 121923 | 2018. július 31. 12:11 | Válasz erre: 121919 |
A Red Baron-ról nekem is meg van a véleményem! Azt a Kawa z750- et, amit ők 1 200 000 - ért árultak 1 órás (!) átvizsgálás után 560 000 Ft- ot akartak adni. Nálam levizsgáztak. Akármilyen garancia, mentés...velem ne szórakozzanak!
|
mati12 | 121921 | 2018. július 31. 11:53 |
Gyerekek semmi baja nem volt annak a motornak,egyszerűen megromlott a sok állás közben...! :-)
|
Sander67 | 121920 | 2018. július 31. 11:46 | Válasz erre: 121915 |
Egyetértek a játszós motor elnevezéssel, mert volt szerencsém a Balaton felvidéken egy 30 km-es karikát menni egy Roadsterrel, és valójában megsült a lábam köze, meg kicsinek éreztem magam alatt.
![]() |
kawa550 | 121919 | 2018. július 31. 11:18 | Válasz erre: 121918 |
Azért a többszöri majd újra kuplunghiba semmiképpen nem jellemző, így erősen felveti a szerviz felelősségét, aki javította. Mert kuplunghibák a használatból előbb utóbb minden motoron lesznek, kopó alkatrész, de ha 1x RENDESEN megcsinálják, akkor ahhoz futásteljesítménytől függően(és ez azért nálad nem volt akkora) évekig nem kell hozzányúlni. Ha mégis, akkor ott valamit elbactak. Lehet hogy mégsem alaptalan a szóbeszéd a redbaromról?
|
Flenegen | 121918 | 2018. július 31. 10:31 | Válasz erre: 121917 |
Míg a 4 TX hibamentesen teljesített, addig a 900-as nem ( tudom típusbetegség, meg bele is lehet nyúlni, de akkor is ) többszöri kupplung hiba, TPS szenzor hiba miatt úton hagyott, majd újra kupplung hiba. Tudom, hogy adott esetben ez a karbantartás és a javítás hibája és hiányossága lehet, de elengedtem. A másik ok, hogy nem éreztem semmilyen oldalon a többlet ár mellett a minőségi változást. Alap helyzetben továbbra is szeretem és jó motornak tartom a TDM-et, de ebben az egy motorban csalódtam, mert több bosszúságot okozott mint élményt / örömet. |
Tomchy | 121917 | 2018. július 31. 09:12 | Válasz erre: 121916 |
Megtudható, miért volt a 4tx-hez képest csalódás a 900as?
|
Flenegen | 121916 | 2018. július 31. 09:07 | Válasz erre: 121913 |
Köszi a javallatot. 6 évig volt 850-es a 4TX, aztán kicsit kevesebb mint másfél év 900-ason amiben sajnos csalódtam. Így van ez most azt majd meglátjuk.....
|
lendvai | 121915 | 2018. július 31. 08:33 | Válasz erre: 121914 |
Na, te is megtaláltad ezt a rondaságot. :-) Mondjuk az újítás üdvözlendő, még a végén elkezd a Harley rendesen motorozható gépeket gyártani. A Streetfighter nekem például határozottan tetszik, mint egyszemélyes játszós motor.
|
kawa550 | 121914 | 2018. július 30. 23:22 | Válasz erre: 121911 |
Tessék itt az ideális jelölt. :))))))))) https://www.harley-davidson.com/us/en/motorcycles/future-vehicles/pan-america.html |
csanesz | 121913 | 2018. július 30. 23:06 | Válasz erre: 121911 |
Jaj, bocsi a neved miatt Flenegen! Még új vagyok... :)
|
csanesz | 121912 | 2018. július 30. 23:04 | Válasz erre: 121909 |
Fenegen: Talán segíthetek motorválasztás ügyben. Van egy Yamaha a márkája nem igazán ugrik be, de szerintem vannak fórumok ahol részletes tájékoztatást adnak a típusról. Sokan dicsérik korábban nem volt annyira ismert csak mostanában lett felkapott. Talán azért, mert megelőzte a korát. Van, hogy kitalálnak valamit az okosok és csak 10 - 15 év múlva döbben rá az ember, hogy mekkora találmány. Ha rendben van kivisz a világból. Nem kér sokat cserébe csak néha rá kell nézni, hogy a folyadékok meg a fékek rendben a szokásos mint minden más motornál. Szal valami TÁDEM, vagy TMD aszem 850 -es, de van 900 -as is. Utóbbinak jobb fogyasztása van és eggyel több sebessége. Aki használja szereti, de vigyázz! Az elején olyan mint egy betöretlen csikó... :) |
Flenegen | 121911 | 2018. július 30. 22:32 |
Nem is töröm össze magam. 15 kgmal nehezebb, 20 lóerővel erősebb és 10 nm-el kevesebb a 900-hoz képest...
|
kawa550 | 121910 | 2018. július 30. 22:12 | Válasz erre: 121904 |
Hát éppen ez az, hogy nem kis, hanem nagy rexi. Azé az 1100 csak több mint 850. De hogy 900-ról váltson az ember 800-as játékszerre vazze, há' ki hallott már olyant?! :)))))))))) Főleg uncsi honda vazzeg.....
|
Flenegen | 121909 | 2018. július 30. 21:54 |
Nem hozok kintről. Azért akad ám itthon is. Szerintem a legnagyobb gond, hogy még magam sem tudom mit is szeretnék... Csapongok...
|
lendvai | 121908 | 2018. július 30. 21:36 | Válasz erre: 121907 |
Nem tudom neked mekkora kínálat kell, 88 motorból lehet, hogy már tudnék választani. :-)
![]() |
Flenegen | 121907 | 2018. július 30. 21:30 | Válasz erre: 121906 |
Nem kell ahhoz saját műhely meg szerelő:) megoldom magam, nem nagy szám. Műszaki meg eredetvizsga, regadó befizetés oszt kész. A baj az hogy sajnos nem nagyon találok motort. A szezon közepén ki az aki eladja a motorját:)
|
lendvai | 121906 | 2018. július 30. 21:24 | Válasz erre: 121901 |
Mi a gond a német kínálattal? Neked még a honosítás se lenne nagy probléma, elvégre saját műhelyed is van szerelőkkel. :-) Vagy csak volt? :-)
|
lendvai | 121905 | 2018. július 30. 21:16 | Válasz erre: 121900 |
Még jó, hogy nem azt a kék TDM-et vettem meg anno, ami aztán Kilosé lett. Mit hallgathatnék most Zsuzsikától. :-) De az a Lawson-zöld Kawa, az tényleg szemet-lelket gyönyörködtető. :-) |
Flenegen | 121903 | 2018. július 30. 20:48 | Válasz erre: 121902 |
A 20-ai hétvégén motorral tervezünk egy gyors Glochner túrát. Igazából most 1 dolog hiányzik a motor....
|
Flenegen | 121901 | 2018. július 30. 20:10 |
elnézve a jelenlegi kínáltot a legnagyobb esélye egy VFR800 X lehet a befutó ha túra lesz. Egyenlőre sajnos nagyon szűk a kínálat....
|
kawa550 | 121900 | 2018. július 30. 17:03 | Válasz erre: 121899 |
Én sajnos nem vehetek ilyent, mert Zsuzsika szerint a kék az nem motorszín, de akit nem felügyelnek ilyen szempontból, annak remek vétel lehet. :))))))) https://www.hasznaltauto.hu/motor/kawasaki/zrx_1200_s/kawasaki_zrx_1200_s_nevre_irvagyarikivalo-13238703 Ez egy kicsit drágább, viszont a legszebb kivitel. :D https://www.hasznaltauto.hu/motor/kawasaki/zrx_1200_r/kawasaki_zrx_1200_r-9015256 |
Flenegen | 121899 | 2018. július 30. 16:08 | Válasz erre: 121898 |
Nem volt semmi feszültség:) Próbáltam a másik oldalon összeszedett infókat átadni, és némiképp segítségedre lenni néhány infóval, de nem erőszak a ... A kereskedőnek nehéz a dolga, mert ki kell elégíteni a vevői igényeket, mely nem mindíg egyszerű.Aztán ott a cég tulajdonosa, akinek jogos elvárása a profit termelés ( meg ugye a jutalék alapú bérezés is sokat nyom a latba ), és az importőr is meg tudja nehezíteni az eladást... Illetve ami a nagy baj, de ez autó és motor fronton is igaz, hogy Magyarország darabszámban az európai össz piacon tizedesjegy kerekítő tényező..... És hát ugye mindenki annak kedvez aki többet teljesít... De tényleg legyen úgy ahogy szeretnéd és legyen olyan motor, amilyet szeretnél. Én most a vásárlói oldalon vagyok és szó mi szó elég gyér a kínálat. |
lendvai | 121898 | 2018. július 30. 13:14 | Válasz erre: 121897 |
Úgy lesz. :-) Nekem úgy tűnik mintha lett volna némi feszültség a vevői és a kereskedői oldal között a lenti eszmecsere alapján. Vagy csak rossz nap volt. Nem állt szándékomban felbosszantani senkit, bár állítólag remek érzékem van hozzá. :-) Ehhez hozzájárul az is, hogy többször találkoztam már olyan kereskedői oldallal, ahol egybemosták a hülye vevő és a tudatos vevő fogalmát, ezért aztán ha tudatos vevőként viselkedtem megpróbáltak úgy bánni velem, mintha hülye vevő lennék irreális igényekkel és sértegetném őket: arra meg a remek érzékemnek köszönhetően hajlamos vagyok egy idő elteltével pszichopata módon reagálni. :-) De ha új jármű vásárlására kerül sor akkor Rita is ott lesz velem és ő majd segít, hogy a kereskedő is nyugodtan és elégedetten zárja az ügyletet, vagy ha nem jön össze az üzlet de egyébként jó kereskedő akkor mosolyogva köszönjünk el egymástól. :-))) |
Flenegen | 121897 | 2018. július 29. 22:13 | Válasz erre: 121894 |
Kívánom hogy legyen lehetőséged olyan motorra átülni amire igazán vágyakozol.
|
Flenegen | 121896 | 2018. július 29. 22:11 | Válasz erre: 121894 |
Én ezt nem kényszerhelyzetnek, hanem költséghely áthelyezésnek hívom, de tényleg nem akarok ebbe mélyebben belemenni, mert a Duca kereskedelem politikájában nem vagyok naprakész. És a magyarországi importőrök sok esetben ha jól megy a szekér akkor szándékosan blokkolják az eladásokat. Mert ha idén jöl megy akkor jövőre többet kell eladni, és akkor nehezebb lesz a terveket elérni és akkor nehezebben lesz meg az év közbeni és év végi bónusz a vezetőknek. Így megy ez.
|
lendvai | 121895 | 2018. július 29. 22:09 |
Szó volt erről korábban is, más is azon a véleményen van, mint én akkor és most: https://totalbike.hu/technika/motordoktor/2018/07/27/olcso_kinai_kipufogodobok/ |
lendvai | 121894 | 2018. július 29. 22:02 | Válasz erre: 121893 |
Hát erről beszélek, ha a kereskedő fizeti meg az árréséből akkor az kényszerhelyzet, nem igaz? Azt már bevallotta nekem egyikük, hogy nagyon kevés motort adnak el, az ilyen helyzetek szülnek ilyen kompromisszumokat. Én meg számolok, szorzok, osztok, elolvasom miket írnak a kereskedőről, szervizről, mert ez az egyik hobbim. :-) És mivel minél kevesebb motort adnak el az én egy darab vásárlásom fajlagosan annál többet nyom a latban, ezért aztán kihasználom, amit lehet. :-) Persze intelligens módon, csöndesen, diszkréten mosolyogva. :-) Mert ahogy a kereskedő, én is a saját kis üzletem (a saját pénzügyi háztartásom) profitábilis működtetését tartom szem előtt. Ezt mondjuk az olaszoknál pont nem tudnám érvényesíteni, ezért nem is ott keresgélek elsősorban. :-) |
Flenegen | 121893 | 2018. július 29. 21:47 | Válasz erre: 121891 |
Kamatmentes részlet nincs!!!! Max nem te hanem a kereskedő fizeti meg azt. Azt meg csak akkor tudja ha a motor árréssébe belefér. Oszt kész! |
lendvai | 121892 | 2018. július 29. 21:22 | Válasz erre: 121890 |
Nincsenek nekem hülye kívánságaim, én csak egy 1260S-t akarok majd venni, tessék engem meggyőzni arról, hogy majd náluk lesz érdemes elköltenem rá a pénzt. :-) Én majd eldöntöm, hogy meggyőző-e az ajánlat. Ez nem olyan, mint ha bécsi szeletet akarnék tejbegrízzel, mert az kicsit disszonáns, ha nincs a kínálatban. :-)
|
lendvai | 121891 | 2018. július 29. 21:17 | Válasz erre: 121889 |
Az a helyzet, hogy ha a kereskedő olyan konstrukciót ajánl, amiben a felét kifizetem, a másik felét meg kamatmentes részletre adják 1, vagy 3 évre, akkor az nekem azt jelenti, hogy a vevő van előnyben, mert a kereskedő nem tud úgy profitot realizálni, ahogy szeretne. Én meg ki akarom használni az ilyen helyzeteket. Erről beszéltem. Ha a magyar kereskedelmi kultúrába ez nem fér bele, akkor majd megpróbálom a német oldalon. Vagy más országokban. :-)
|
kawa550 | 121890 | 2018. július 29. 21:00 | Válasz erre: 121889 |
Nekem ne mondd, tudom én mire gondolsz mikor jön a hülye vendég/vevő a hülye kívánságaival. :)))))
|
Flenegen | 121889 | 2018. július 29. 20:57 | Válasz erre: 121887 |
Nem akarok sekit megsérteni, de ha ez puhaság akkor igen:) Nagyon nem értem itt a másik oldalon amit Tibi írt. A kereskedő nem énekel es nem nyal segget. Meghallgatja KEDVES ügyfelet, ha tudják kielégítik az igényét és profitot realizálnak. |
lendvai | 121888 | 2018. július 29. 20:55 | Válasz erre: 121885 |
Ez már több, mint hobbi, itt már az érzelmek dominálnak. :-)))) Tudod, türelmes vagyok, de van, amikor az elfogy és kell valami amilyen gyorsan lehet. :-))) Gépszíj még sehol, majd ha eljön az ideje akkor döntés születik. :-)
|
kawa550 | 121885 | 2018. július 29. 20:29 | Válasz erre: 121883 |
Tudom én, hogy mikor elkapja az embert a gépszíj, akkor nagy a lelkesedés, de kevés "butább" (milyen kis visszafogott vagyok mi?) dolgot tudok elképzelni, mint hitelre hobbyt venni. De mindenki a maga szerencséjének a pogácsa.:))))))
|
lendvai | 121883 | 2018. július 29. 20:04 | Válasz erre: 121881 |
A bankokat én nem akarom versenyeztetni, versenyeztesse őket a kereskedő, ha már egy szemérmetlen összeget készülök ott hagyni nála. Ha ez lesz a szitu, akkor ki kell énekelniük belőlem a pénzt és széles nyelvcsapásokal nyalogatni a hátsómat, mert a hazai motorpiac az olyan, amilyen. Én meg ilyenkor vevőnek érzem magam. Nincsenek irreális elvárásaim, csak annyi, hogy olyan motort vegyek, amilyet én akarok és mosolyogva adják el nekem. Az 1260S a Touring csomaggal nekem nem éri meg, mert 360 ezret dobnak rá, amiben van két oldaldoboz, egy középtámasz és fűthető markolat. Na ezekből nekem a két oldaldobozra van szükségem, azért meg az kicsit sok. Így új motor esetén maradna az 1260S, mert az aktív futómű azért jó dolog, a dobozokat meg külön szerezném be. Ha nem megy nekik, akkor meg megyek máshová. Ha meg használt, akkor a német tulajok általában rápakolják ezeket az extrákat és azokkal együtt adják el. :-) |
Flenegen | 121882 | 2018. július 29. 19:51 | Válasz erre: 121881 |
Ja és elméletben az új motorra kedvezőbb a kamat mint a használtra.
|
Flenegen | 121881 | 2018. július 29. 19:50 | Válasz erre: 121878 |
Az a baj, hogy lízingből mert ugye csak az van jó az nincs. Maximum jobb mint a többi. 12 év autókereskedelmi tapasztalat és az MNB hitelközvetítői végzettség birtokában mondom. Ha van kapcsolat és lehetőseg akkor meg kell a bankokat versenyeztetni, hidd lesznek különbségek.
|