12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Yamaha TDM
Következő oldal

Robi70 92539 2015. március 14. 19:13   Válasz erre: 92536
Azért kérdezted, mert ott leszel és nem tudod kiket keress a szemeddel?!
    

Robi70 92538 2015. március 14. 19:07   Válasz erre: 92536
Ha eláll a most még csepergõ esõ, én megyek! Lala56 és Alex50 is erõsíti majd a TDM szekciót! Ahogy a listát olvastam VityaXX és Bakkvik szintén ott lesznek. Legalább találkozunk Velük is személyesen.
    

albi 92537 2015. március 14. 19:03  
Én tervezem,hogy lemegyek. De ez még függ az idõjárástól .
    

Flenegen 92536 2015. március 14. 18:47  
Megy valaki a holnap megrendezésre kerülõ motorozz.hu évnyitóra?
    

jobbkormanyos 92535 2015. március 14. 18:28   Válasz erre: 92534
A 900-nál 10000-nél cserélem én is.
    

kawa550 92534 2015. március 14. 18:09  
csak mondom, hogy simán elõfordulhat a hornetnél(meg még sok másiknál) a 10.000-es gyári elõírás, csak ezért még ne hülyézz le senkit.....
    

csanesz 92533 2015. március 14. 17:18   Válasz erre: 92514
cxkopi!

Akkor így más a leányzó fekvése! :)
    

Hr.Geiger 92532 2015. március 14. 16:57   Válasz erre: 92511
Én csak a magam receptjét tudom leírni! :-)
November 29-én vettem a motort, másnap átesett egy " fertõtlenítésen" ami alapos motormosásból állt.
Aztán jött a szemrevételezés, mert ugye tiszta gépnél látszik minden igazából. Az ülésem ki volt szakadva, azóta már van egy másik, amin a huzat folytonossága hibátlan.
Igazából semmi extra javítás nem szükséges, mert full gyári, így csak a következõket végzem majd el hamarosan
- folyadékok cseréje ( fékolaj, hûtõfolyadék, motorolaj )
- szûrõk cseréje ( olaj, levegõ )
- gyújtógyertyák cseréje
- gumiabroncsok cseréje ( ez csak azért kell, mert így leszek nyugodt és pár évig ezzel nem kell majd foglalkoznom )

Nagyjából ebben ki is merült minden. A továbbiakban már csak az extrák felszerelése marad ( bukócsõ, hátsó doboz, GPS tartó, forgótányéros mikrosütõ, vízforraló valamint satelit TV) és indulhat a roadshow! :-)
Mivel még sokat nem mentem vele, így majd a " tesztek" során alakul ki a további tennivalók sora.
Bízom benne, hogy jó gép lesz!
    

aramo69 92531 2015. március 14. 16:25   Válasz erre: 92529
Karex!
Nem az olajfogyasztás miatt kérdeztem. Van egy hornettes ismerõsöm! (vagy is már nem az :) )Dicsekedett, hogy 6000e nél egy mili olaja sem fogyott a vasból. Mire rákérdeztem, mennyit mész vele? Mire õ. Mennyit mennyit. Háááááát 10000 e. Na ekkor dobtam egy hátast. Le is baxot, hogy ne osszam neki az észt! Tudja ,hogy hanyas a kabát. Ez a szitu, bevésõdött nálam!!! Ne haragudj......!!! :) Tudom, itt mindenki kérdez, kér segítséget, ha nem tud valamit. És mindenki segítõ kész is!!!!!!!!!!!!!!!!!


    

furfarag 92530 2015. március 14. 16:15   Válasz erre: 92529
Talán valami Excel táblázatba,vagy hasonlóba??
    

Karex 92529 2015. március 14. 15:59   Válasz erre: 92522
Tulok99, köszi. Azért tettem fel a kérdést, mert a szerelési segítséget (felhasználói tapasztalatokkal) fel kéne fûzni valami fontossági szál mentén, vagy hasonló......
Úgy látom nem sok mindenkit érdekel a téma, nem töröm össze magam miatta.

Aramo69 6000 az olajcsere periódus. Egy darabig nem fogyott, de ahogy kezdett hígulni az olaj, úgy kezdte enni. A végén elfogyott 1L hogy szinten legyen.
    

aramo69 92528 2015. március 14. 15:23   Válasz erre: 92477
Szia! Sziasztok!

Mennyit mész el olaj cserétõl cseréig??? Csak mert a 6000 e km-nél amit írtál ki tágult a pupillám.... :) Aztán lehet, hogy rosszul értelmeztem! :)
    

kawa550 92527 2015. március 14. 13:01   Válasz erre: 92526
Annyi belefér, akkor mégis inkább a váltónál lehet valami, villa ,kukactengely vagy akármi, az viszont csak szétszedve látszik. Ettõl függetlenül a kiverõdött kosár se jó.
    

Föni 92526 2015. március 14. 12:51   Válasz erre: 92525
Szia!
Kipróbáltam! Felraktam az állványra. Gyakorlatilag egy újjal sikerült a forgást megállítani és akár visszafelé is tudom tolni. Véletlenül egy új információhoz is jutottam miszerint, ha üresbõl második fokozatba kapcsolok nehezebb, mint egyesbe. Lányos zavaromban sikerült ez produkálni.
    

kawa550 92525 2015. március 14. 12:38   Válasz erre: 92524
Az hogy kerékkel a földön nem kúszik, az egy dolog. Fel kéne emelni a hátsókereket, elindítani, egyesbe tenni és megnézni hogy teljesen behúzott kuplungnál mekkora erõvel akarja tekerni a kereket. Valamennyire viszi mindig, a kiemelt lamellák közt is van az olaj miatt valamennyi surlódás, csak nem mindegy mennyire.
    

Föni 92524 2015. március 14. 12:09   Válasz erre: 92519
�Sziasztok!
Valami hasonlót lehet látni az én motorom kosarán is. Ebben az estben, igazolódni látszik, hogy a szervizben nincsenek vagy nem is akarnak a toppon lenni. Budapesten melyik gépmûhely lehet erre a munkára alkalmas?
A kuplung behúzott állapotban biztos, hogy kiemel. Nincs kúszása a motornak sebességben. Talán, ez miatt nem tulajdonítottak nagy jelentõséget a bemaródásoknak.
Nekem 9db (ha jól emlékszem) egyforma lamella került bele. Azt mondták, hogy ebbe az évjáratba 1999-es nem a 7+2-es változat kell. Lehet, hogy mégis?
Köszönöm az eddigi tippeket.
    

Robi70 92523 2015. március 14. 10:58  
Szasztok!
Ha valaki megfizethetõ vezetés technikai tréninget keres, itt találhat: http://regisztracio.kawasaki.hu/idopontfoglalas/
    

tulok99 92522 2015. március 14. 10:13   Válasz erre: 92511
Karex! a sorrend a következõ nálam: októberben állványra peckelni, felmérni, mivel kell foglalkozni ( láncszett, telók, gumik, olaj, bovdenek stb... ) decemberben beszerezni, januárban februárban megcsinálni, márciusban várni a napsütéses hétvégét... én így csinálom.
    

tulok99 92521 2015. március 14. 10:11   Válasz erre: 92486
Gyula! Hótehénke? :D nekem tetszik az ötlet! legalább nem leszek a talin egyedül albínó betmen!
    

tulok99 92520 2015. március 14. 10:11   Válasz erre: 92514
vagy a renszám birtokában bemenni az okmányirodába, és kikérni a mûszaki adatlapot 1000 ft-ért, amin rajtvan a vizsgánál rögzített km...
    

kawa550 92519 2015. március 14. 09:54  
Hát ha az az 1mm bemaródás itt van ahol a képen, akkor az nem csak, hanem hûbazdmeg. A vájatokból nehezen vagy nem mozdul ki a lamella, ezért nehezebb a váltás minden fokozatban kicsit, egyesbe meg azért annyira nehéz, mert olyankor az egyik váltótengely(kihajtás) teljesen áll így a kapcsolókörmök is nehezebben akadnak be, többi fokozat meg ugye menet közben kapcsolódik, mikor mindkét tengely forog valamennyire. Tessenek csak arra gondolni, hogy álló motornál gyakran csak úgy tudod sebességbe rakni, ha megmozgatod kicsit. Jó hír, hogy ez miatt még nem muszáj azonnal cserélni, gépmûhelyben le tudják marni, csak nagyon lényeges hogy mindenhonnan pontosan ugyan annyit szedjenek le. A szakit meg aki szerint 1mm beverõdés nem probléma, csókoltassuk.
    

sagipet 92518 2015. március 14. 09:36  
Bár hogy most belegondoltam, van igazság a jobbkormányos írásában is! Akkor viszont minden fokozatban nehezebb lenne a váltás, szerintem.
    

sagipet 92517 2015. március 14. 09:32  
Ha rendesen kiemel a kuplung, akkor nem az a hiba. A bemaródásoktól szerintem csak zöröghet. Holtjáték mekkora? Ha sikerül betenned egyesbe, el akar menni behúzott kuplunggal? Ha nem emel ki rendesen, az lehet hiba, akkor lentebb kell venni a holtjátékot a bovdenen, és ha az nem javít a helyzeten, akkor nem jó sorrenben rakták össze a kuplungot!
    

sagipet 92516 2015. március 14. 09:23   Válasz erre: 92498
Van egy reteszelõ mechanizmus, ami a váltóhengert mozgatja. Ha azt megbolygatták a szakik, és elmozdult, lehet okozhat ilyen problémát. Múlthéten raktam össze egy DR-Z-t, és annak az egyesbõl üresbe, és kettesbe lett nehéz a váltója, de ez volt a hibája. Ott ez az alkatrész pont a kuplung alatt van. De megjegyzem TDM-nél még nem néztem, és nem is tapasztaltam ilyet!
    

Föni 92515 2015. március 14. 08:21   Válasz erre: 92513
�Sziasztok!
Lehet, hogy a váltóban keresendõ a hiba. Ám, igaz lehet az is, hogy a kosáron tapasztalt lamella bemaródások okozzák ezt a tünetet. Egy ilyen kosár milyen áron vásárolható? Engem az bánt, hogy a szakszervizben miért nem mondanak errõl valamit!
    

cxkopi 92514 2015. március 14. 06:34   Válasz erre: 92480
az eredetvizsgán látni ez elõzõ átírások km-óra állásait.
mûszaki vizsgán meg az elõzõ vizsgák óra állásait. kell egy ismerõs vizsgabiztos, és meg nézetni vele.
    

jobbkormanyos 92513 2015. március 14. 03:06   Válasz erre: 92498
Szerintem 1mm bemaródás a kosáron sok.
Gondolj bele, minden kiemeléskor át kell ugrasztani a bemarásokon a lamellák füleit. Számolj: 1mm X lamellák száma X lamella fülek száma
50-nél nagyobb szám lesz.
A kuplungolás nem nehéz ?
    

scopy 92512 2015. március 14. 02:38   Válasz erre: 92510
Én is váltó hibára gondolok.

VVLaci? Sagipet?
    

Karex 92511 2015. március 13. 22:43  
De nagy csend lett......
Motor vételi/idõszakos karbantartását ápolását ki milyen sorrendben végzi? Hol fogtok hozzá?
    

Hr.Geiger 92510 2015. március 13. 21:26   Válasz erre: 92506
Csak egy észrevétel: ha a sebességváltás nehéz - csak az elsõ fokozatban - akkor miért a tengelykapcsoló ( kuplung ) lenne a hibás?
Annak - mint a neve is mutatja-az a feladata, hogy tengelyeket kapcsoljon össze, vagyis oldható kapcsolatot hozzon létre a fõtengellyel és a váltó bemeneti tengelyével. Ezt a funkcióját el is látja, hiszen mûködik a többi négy fokozatnál is-hiba nélkül.
Elmondásod szerint a kuplungban minden új, mint írod, mûködik is, csak " a váltókart töröd le" -> tovább kell lépni a kuplungtól a következõ erõátviteli egységhez.
Én inkább a váltómechanizmust ill. az egyes fokozatban dolgozó fogaskerékpárt vizsgáltatnám meg hozzáértõkkel - vagyis váltó problémát prognosztizálnék innét a messzi távolból.

    

cxkopi 92509 2015. március 13. 20:59   Válasz erre: 92477
Karex ábráján is látható, hogy az olaj jelzése20W40 esetében a hideg olaj sürüsége nõl, mig melegen a 15W40-EL AZONOS A HIGSÁGA.
Ha sürübb olajat akarnék én a W utáni számot növeném 50-re,igy adott melegen sürübb marad az olaj, mert üzem közben pedig meleg.
    

Föni 92508 2015. március 13. 20:50   Válasz erre: 92507
Az a baj, hogy a szakik sem tudják a pontos okát. A lamellák és a lemezek cserélve (gyári) + bovden cserélve.
Így õk sem értik a probléma okát.
Nincs tarsolyban olyan szerelõd, aki ért is ehhez a típushoz?

    

Muju 92507 2015. március 13. 20:10   Válasz erre: 92506
Èn is a kuplungra voksolok. Nagyobb fokozatoknál kuplung nèlkül is tudsz váltani . De ha a "szakik" megèrkeznek bizonyára több információval szolgálnak.
    

Föni 92506 2015. március 13. 20:03   Válasz erre: 92499
Szia!
Oda és vissza váltáshoz (nagyobb százalékban csak az 1 fokozat) nagy erõ kell. Néha azt hiszem, hogy le akar törni a váltókar.
Nem hiszem, hogy túlzásnak ítélhetem ezt a hibát hiszen, a szervizben is nézték.
Teljes kétségbeesés a jelen állapot.
    

szodasbacsi 92505 2015. március 13. 19:58   Válasz erre: 92503
Nem tervezek én annyira elõre.
Majd szombat dél körül eldöntöm.
    

Karex 92504 2015. március 13. 19:35   Válasz erre: 92497
Nagyon JÓÓÓÓÓ?
Jaszelé az, eladó is volt, hogy megvan-e még az más kérdés.
Ez: http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=88054
Õ: http://www.motorozz.hu/main.pl?menupage=member&mid=17160&session_id=SESSION_ID
    

Muju 92503 2015. március 13. 19:34   Válasz erre: 92502
Ès csatlakozol hozzajuk?
    

szodasbacsi 92502 2015. március 13. 19:26   Válasz erre: 92500
Nekem nem kell menni
Õk jönnek
    

csokabi 92501 2015. március 13. 19:19  
Ma valami gumikerekes harci szekeret üldöztem az autópályán, de nem értem utol. Fixen tartotta a 85 km/h-t...
    

Muju 92500 2015. március 13. 19:13  
Azt szeretnèm kèrdezni, hogy jön-è valaki hövõhèt szombaton Bükki gurulás egy kis Mátrával "túrára"???
    

Muju 92499 2015. március 13. 19:08   Válasz erre: 92498
Szia Föni.
Mire èrted azt hogy nehèz váltás?
    

Bukika 92497 2015. március 13. 18:00  
Hali Srácok.Lassan itt a tavasz és elõkerülnek a szebbnél szebb gépek,én még mindig keresek.Már nézetem egy párat,most vasárnap Small gépét szeretném megnézni ha meg lesz?Nem tud valaki ajánlani egy jóóó 850-est?
    

szodasbacsi 92496 2015. március 13. 17:27  
Pár napja volt szó arról, mennyire változnak az emberek, ahogy öregednek, erre ma olvastam, hogy megint elkapták a Repülõs Gizit.
89 évesen megszökött az öregotthonból, és besurrant Ausztriában egy házba.
    

szodasbacsi 92495 2015. március 13. 17:19   Válasz erre: 92466
Nincs ebben semmi titokzatos. Csak ez a fórum nem tolerálja az ékezetes nickneveket. Egyszerûen mindenki így hív, még némely idõs bácsika is. Sõt, még a gyerekeket is szokták azzal rémisztgetni, hogy ha nem viselkedsz rendesen, elvisz a szódásbácsi.
    

csanesz 92494 2015. március 13. 17:12   Válasz erre: 92486
Minek festeni? Fotósop a barátod... :)))
    

kawa550 92493 2015. március 13. 15:58  
csak vigyázzatok ! Ez még csak egy hevenyészett 10 perces látványterv,de még az is lehet hogy csinálok egy Hótehénkét! :-)))
    

ati5995 92492 2015. március 13. 15:54  
Tudom nem ide való-de hátha:158-164 gyerek L-es! 9999 Kabát+nadrág
    

fazakas66 92491 2015. március 13. 15:14   Válasz erre: 92486
Kipihented magadat mehetsz dogozni :)))
    

Karex 92490 2015. március 13. 15:12   Válasz erre: 92486
Ha a festéseim így sikerülnének, én nagyon mélyre ásnám magam...........:DDD
Még szerencse hogy neked nem kell, mert csak a képszerkesztéshez nem értesz, az nem nagy gond........... Persze ha nem grafikusként szeretnél megélni......
    

jobbkormanyos 92489 2015. március 13. 15:06   Válasz erre: 92486
Már majdnem azt hittem, ez lesz a tehénke nyári bundája !
    

galoscsabus 92488 2015. március 13. 14:24   Válasz erre: 92486
Trehány vagy vazze!
Az elsõ sárvédõ hátulját nem meszelted át :-)))
    

Nagern 92487 2015. március 13. 14:18   Válasz erre: 92486
Ez mi ez??!! Nagyon jól néz ki!!!
    

kawa550 92486 2015. március 13. 13:27  
He? :))))))))))
    

kawa550 92485 2015. március 13. 13:26   Válasz erre: 92483
Akkó tehénke még rendben van, 2L/6000km az átlag.:))))

    

csanesz 92484 2015. március 13. 12:55  
Igen ezt már említették a többiek is még régebben! :)
    

gezasz 92483 2015. március 13. 12:38  
A magas olajfogyasztás beégeti a szelepfészket , szeleptányérokat, mivel az olaj maradvány egy kicsit még ott izzik. A dugattyú kokszos lesz ami megint esetleg izzani fog rajta. Hosszútávon tehát még plussz problámát is okozhat a magas olajfogyasztás. Fél liter/ ezer kilométernél kell gondolkodni egy felújításon. Addig nem kell bántani, ha csak egy kicsi az olaj fogyasztás
    

csanesz 92482 2015. március 13. 12:34   Válasz erre: 92477
Ha csak és kizárólag nyárias idõben használod a gépet a 20w-40 -el semmi gond!
Persze számolni kell egy kicsit nagyobb a kopás mértékével is, hosszútávon.
De vagyunk egy páran, akik a nyári deres reggelen a 10w-40 -el szimpatizálnak a lakóhelyük végett köztük jómagam is! :)

Nekem a Motul 10w-40 -bõl 8000 Km alatt 2 litert eszik meg. És ez belefér nekem.
Olyan motor amúgy sincs, ami nem eszi.
Valamennyit mindegyik csipeget, ha a hengerfal barázdáiból indulok ki. :)
    

gezasz 92481 2015. március 13. 12:32   Válasz erre: 92472
Semmit nem ér a sûrûbb olaj. Próbáltam, vagy felújítod a hengert, vagy hosszabb túrán társad lesz egy flakkon olaj.
    

csanesz 92480 2015. március 13. 12:26   Válasz erre: 92469
Sajna az eredetvizsga nem tudja kimutatni, hogy egy jármûben az a Km valós vagy sem, de még szétszedett motornál sem.
A Km órát lehet befolyásolni akár digitális akár nem. Persze ettõl még a benne lévõ Km lehet valós. A Lényeg: állapotot veszel nem kilométert!

A kopás függ a tulajtól a karbantartási periódusoktól és az olajtól.
    

tulok99 92479 2015. március 13. 11:33   Válasz erre: 92472
olajból olyat tegyél bele, ami bele való, max töltesz utána havonta 3 decit. azzal ártasz neki a legkevesebbet. Tibi jól leírta miért, egy dolgot írt rosszul, ha folyton a piros tartományban mozog a fordulatszám mérõ, akkor minden motor csipegeti az olajat, nem csak a tdm. nincs olyan motor az ismeretségi körömben, amit ha rommá hajtanak, akkor nem fogyaszt az olajból, lehet akármilyen márka, akárhány henger, akármilyen új, meg hibátlan állapotú...
    

scopy 92478 2015. március 13. 11:33   Válasz erre: 92448
Örülök neki, ha Neked- Béla - bevált! Én úgy szereltem fel újra a meghibásodás után, hogy a hátsó lánckerék elülsõ részének középvonalától kissé lefelé volt vége a csepegtetõ tûnek. Így a hátsó lánckerék középtengelyére csöppenõ olajcsepp egybõl szétcsapódott az egész láncszem belsõ felén, ahonnan pedig a kerületi sebesség továbbítja a lánc külsõ felületei - így a kritikus gyûrûk és felületek - felé.

Egyébként valóban vákuumcsövön keresztül kapta a vezérlést.
    

Karex 92477 2015. március 13. 11:30   Válasz erre: 92472
Gyári ajánlás a képen.
Aki nem használja télen, annak 20W40 a nyerõ a mi viszonyaink között.
Nekem az elõzõ olajam 15W40-es volt, a csereperiódus feléig nem fogyott, azután kezdett fogyni, úgy hogy a 6000Km végére benyelt +1L-t hogy szinten maradjon a lé, és leengedve sokkal hígabb volt mint kellett volna.
    

scopy 92476 2015. március 13. 11:03   Válasz erre: 92447
LÁNCOLAJ

... Ahogy tanult barátunk Laci is írja. Én is használtam olyan viszkozitású olajat is, ami sûrûbb volt a dermedt méznél, de ez sem vált be igazán.

    

lendvai 92475 2015. március 13. 10:44   Válasz erre: 92471
Hát, ha 2m magas vagy, akkor a hólapát kategóriájú plexik fogják elvenni a fejedrõl a szelet, ezek nem. :-) Én egy Givi Airflow-t barkácsoltam anno a gépre, na az jó volt szélvédelem szempontjából, de nyáron alacsony sebességnél (<60km/h) csak felnyitott sisakkal lehetett elviselni, mert semmi szellõzés nem volt. Sokak szerint jól nézett ki, mások szerint jó ronda volt, én a DL-650 plexijét raktam fel egy saját készítésû konzollal. Szerintem sokan fogják itt azt mondani, hogy maradj a gyári plexinél. :-)
    

lendvai 92474 2015. március 13. 10:40   Válasz erre: 92472
Sokszor volt már téma ez a sûrûbb olaj. Én a magam részérõl az alábbiakat vallom, autók esetében volt tapasztalatom: a motor kopása, ami az egyik lehetséges oka az olajfogyasztásnak alapvetõen a hidegintítási periódusban a legnagyobb, amikor még nem épül fel az olajnyomás, illetve az alacsony fordulatról végrehajtott gyorsulásoknál, amikor az olajnyomás relatíve alacsony és az olajfilm nem tudja olyan hatékonyan ellátni a védõ, kenõ szerepét. Ha az olajfogyasztást csökkentendõ sûrûbb olajat rakok a gépbe, azzal késleltetem a hidegindításkor az olajnyomás és a kenés felépülését, tehát gyorsítom a motor kopását, ami növelheti az olajfogyasztást. Könnyû belátni, hogy ez egy öngerjesztõ folyamattá válhat. Kérdés, hogy tüneti kezelésre van-e szükség, aminek egy hatékonyabb módja ha hagyom a megfelelõ viszkozitású olajat a motorban és utánatöltök, mivel az olaj nagyságrendekkel alacsonyabb költség, mint egy felújítás, vagy megszüntetem a kiváltó okot, kinyögöm az esetleges felújítás költségeit és nem lesz gondom rá a továbbiakban. Esetleg megvizsgálom a vezetési szokásaimat és ha rendszeresen kergetem a piros mezõ környékére a fordulatszámmérõt, akkor tudomásul veszem, hogy a hozzáértõk szerint a TDM konstrukciójából adódóan magasabb olajfogyasztással reagálhat. Azt nem tudom, mi ez a konstrukciós ok, ezt csak másodkézbõl hallottam már több helyrõl.
    

scopy 92473 2015. március 13. 10:28   Válasz erre: 92428
Szia Dezsõ!

LÁNCOLAJOZÓ

Elnök úron is van. Használtam is,- nem is. Én sem tudtam beállítani rendesen. Akkor használtam egyértelmûen, mikor tényleg hosszú túrára indultam. Ekkor nem kellett lesegetnem a láncot. Viszont cserébe össze-vissza fröcskölte a hátsó kereket- néha még a gumi futófelületére is jutott a kritikus szélekre. Gondom nem volt ebbõl, hiszen kanyart évente egyszer látott, akkor is lábbal pedálozva fordultam el vele...
Más probléma is felmerült. Az olajcsõ két alkalommal égett el menet közben, nyilván nem vettem észre, így aztán az olajozóból a nedû szépen kicsurgott ott, a spontán keletkezett nyíláson oda, ahová éppen tudott. Hogybaxnámögakutya!

ÖSSZEFOGLALVA: SZERINTEM NEM ÉRDEMES ERÕLTETNI A LÁNCOLAJOZÓ HASZNÁLATÁT
    

hgemini 92472 2015. március 13. 10:07  
Sziasztok. Hamarosan nekilátok az olajcserének. Sokszor felhozott téma volt itt a fórumon az olajfogysztás... Sajnos nekem is csipegeti, túl drasztikus beavatkozást idén még nem szeretnék megejteni, viszont szerintetek érdemes lenne-e egy kicsit sûrübb olajat beletenni csere alkalmával? Ha igen, mit javasoltok?
    

colos 92471 2015. március 13. 09:25  
Sziasztok,
egy régi témára keresem még mindig az ideális megoldást, a 2m-es magasságomhoz...

http://www.secdem.fr/en/catalogue-moto.php?reference=BY092GT&typerecherche=moto&marque=YAMAHA&modele=900+TDM+&annee=02%2F14

Ezekrõl mi a vélemény????

    

tulok99 92470 2015. március 13. 08:47  
nem értem miért agyaltok ennyit ezeken az utólagos mókolásokon. ami gyári, azt mindig lehet, ami nem, azt meg általában nem lehet, max, ha minden törvényi elõírásnak megfelel, és elviszed egyedi vizsgára, ahol szintén megfelel, és bekerül a forgalmiba mint típusmódosítás. amég ez nincs meg és nem gyári, addig a rendõr tud érte büntetni... ha tetszik, vagy biztosnágosabbnak érzed, felszereled, aztán reméled, hogy senkit nem zavar. ha meg nem akarsz orosz rulettezni, nem szereled fel. akár nyitott dob, akár plussz lámpa, teljesen mind1. ha mindent szabadna, akkor káosz lenne, nem csak hatalom nélküli rend ( a'la kawa )az utakon.
    

Petya1988 92469 2015. március 13. 08:30   Válasz erre: 92462
csanesz! Azért látod így, mert már helyre tettem a dolgokat, sajnos elõtte fénykép nincsen. Jelenség az volt, hogy a piros lámpánál nagyon benzin szaga volt a motornak. Akkor kezdtem el gyanakodni. Egyenlõre csak 180km-t mentem vele, még új nálam. Az átégésbõl ítélve, nem most csúszott ki a helyérõl. A motorban 24 ezer km van, magyar papíros volt, és eredetvizsgán is mondták, hogy valós a km. :)
    

csanesz 92468 2015. március 13. 00:24   Válasz erre: 92464
Hát ezzel együtt kell élni.
Ezt kapjuk a pénzünkért! :)))

És attól még szabálytalan.
    

csanesz 92467 2015. március 13. 00:20   Válasz erre: 92463
Tudom, hogy szívóoldalon nem kéne lennie ilyen jelenségnek.
Volt szerelõnél a gyújtás rendben van. Csak szívatónál csinálja...
    

Robi70 92466 2015. március 12. 23:04   Válasz erre: 92465
Szasztok!
Így legalább fény derült a titokzatos "szodasbacsi" nick név történetére!:))))
    

szodasbacsi 92465 2015. március 12. 21:26   Válasz erre: 92463
"szívó oldalon nem igazán kéne lángnak kijönnie......"

Ezt elmondhattad volna a pár napja belinkelt Dnyeperemnek is. Néha akkora lángcsóvák csaptak ki a karbi szívótorkából, hogy öröm volt nézni. Fõleg akkor volt izgi, mikor épp volt egy kis túlfolyása, és csupa benzin volt kívülrõl a karbi. Egyszer még egy épp kéznél lévõ szódásflakont is be kellett vetnem a nagyobb kár megelõzése érdekében.
    

jobbkormanyos 92464 2015. március 12. 21:14   Válasz erre: 92460
Ja az új Bömösökön , Hondákon nem lehet egyszerre használni alapból, és mégis forgalomba helyezik õket.
    

Karex 92463 2015. március 12. 21:08   Válasz erre: 92462
Hát, nem tudom, de ha az enyém ilyen lenne, én már szétkaptam volna a télen........
A motor mûködési elvét alapul véve szívó oldalon nem igazán kéne lángnak kijönnie......
    

csanesz 92462 2015. március 12. 19:53   Válasz erre: 92453
Petya1988!

Bár nekem 850 -es (karbis) van, én olyat tapasztaltam hideg motornál ráhúzott (manuál) szívatóval (így max. 1500 forgott) mintha szusszanna egyet-egyet idõnként. :)
Légszûrõt levettem és a látvány olyan volt, mintha nem tudna idõ elõtt elégni az üzemanyag és, hogy is mondjam kicsit néha visszaég.

Talán nálad is hasonló lehet, nem tudom, hogy a 900 -nál milyen állítási lehetõségek vannak...
A gyújtásra azért érdemes lenne ránézni.
Lehet, hogy túl sok benyát kap. Ha egy alumínium így elkormosodik ott komoly hõ képzõdött. Belülrõl még okés, de, hogy kívül is...

Persze az is lehet, hogy csak tömítést kell cserélned, mert elõzõleg rosszul rakták vissza.
Tömítést mindenképp cseréld és tisztítsd le azt a kormosodást és használd!
"Install the game and joy!" :))

- Ha nem tapasztalsz hibát a motor járásában lehet, hogy nincs is nagy baj.


    

csanesz 92461 2015. március 12. 19:41   Válasz erre: 92458
Elõbb-utóbb lesz lépés az ügyben!

Én arra voksolok, hogy ugyanaz lesz, mint a gyárilag kivitelezett autó fényszórók esetében...

    

csanesz 92460 2015. március 12. 19:37   Válasz erre: 92459
Igen, de motoron folyamatosan kell a tompított!
Így a nappalifény a gyakorlatban nem játszhat a motoroknál (még).

És igen, vannak olyan autók ill. jármûvek ahol a tompított mellett mûködik folyamatosan a nappali fény is! De ebben az esetben a nappali fény ereje csökken, ha a tompítottat bekapcsolják, mivel este láthatóan szórt fényt ad és az igen csak zavaró lenne teljes fényerõn a szembe forgalomnak is!

És nem, ezt fényerõsség szabályzóval nem lehet befolyásolni, mert nem szabályos mint ahogy a nappali fény a motorokon!

:)))
    

jobbkormanyos 92459 2015. március 12. 16:27   Válasz erre: 92454
Azért, mert nappali fény, ez a lényege ,hogy nem kell hozzá tompított.
A tompítottat este használd.
Meg nem akarnak karácsonyfának látszó jármûveket az utakon.
Sok autónál látom, hogy a ködlámpa helyére, vagy annak magasságába teszik be a nappali fényt szabálytalanul.
    

kormi1313 92458 2015. március 12. 16:10   Válasz erre: 92449
Szevasz csanesz!

Valahogy így gondoltam én is, mert relével lehet használni szabályosan, úgy hogy ne világítson a tompítottal együtt. Viszont nyitva maradt a rendelet, mert az újabb gépek gyújtáskor eleve tompítottról indulnak.
Ugye hamarabb megbüntetnek gyorshajtásért a sok trafik miatt és az egyszerûbb is a hivatalnak, aztán meg nagyon nehéz betartani a megengedettet. Szóval én ledekkel vettem és így is használom. Szabálytalanul és megelégedéssel. :)
    

Vandis 92457 2015. március 12. 16:03   Válasz erre: 92435
Köszi!
Megfigyelés alatt áll.
    

lendvai 92456 2015. március 12. 15:32   Válasz erre: 92453
Szia Petya! Nézem a képeket és a kérdés, hogy mit jelent az, hogy nincs a helyén? Rosszul volt összerakva és nem volt rendesen rögzítve, vagy deformálódott és nem passzol a szívónyílásokhoz? A másik, amin tûnõdtem, hogy mitõl égett meg? Tanult kollégáim talán nagyobb tapasztalattal rendelkeznek, én arra gondolok, hogy itt valami visszadurrogott a szívótraktusba, hibásan beállított vezérlés, vagy sérült szívószelepek miatt. Én bekukkantanék a hengerfej alá, de elõtte várjuk meg nálam tapasztaltabbak tanácsát is. Annak a felületnek ott normál körülmények között nem szabad égettnek lennie.
    

dcsaby 92455 2015. március 12. 14:46   Válasz erre: 92454
Én így használom, de még nem volt probléma a közeggel.
    

sagipet 92454 2015. március 12. 14:20   Válasz erre: 92449
Azt nem értem, miért nem mehet tompítottal együtt?
    

Petya1988 92453 2015. március 12. 13:22  
Sziasztok! Január óta vagyok tulaja egy csodás TDM-nek :) Az elsõ javítás amit észrevettem, hogy a bal oldali injektor nincsen a helyén. 1-2 képet megosztok, lássatok ilyet is :) Látszik, hogy már jól meg volt égve, nem is tudtam letisztítani rendesen.
    

PalmBela 92452 2015. március 12. 11:42   Válasz erre: 92450
Na hogy az enyémen van-e "V" betû, meg E-system azt nem tom! Én a Lajosban vettem ákcijósan, 70 valahány ojróért, de vákumos és jó! ...jaaa E-system ->elektrónyikus....ígymáértem! :) Akkor kell ott lennie a tetején valami tekerentyûnek tuti!

Egyébként Grat a géphez! CÍP!
    

cizi 92451 2015. március 12. 11:39  
Eladó kipufogó!
    

dinnyemag 92450 2015. március 12. 11:31   Válasz erre: 92448
Szia Béla!
Köszi a hozzászólást, minden infó jól jön. A v- system "v" betûje a vákuumra utal, még az E-systemnek sem tartozéka az a két oldalról csöpögtetõ elem. Az egy extra tartozék csak külön adják, 16 euró.
    

csanesz 92449 2015. március 12. 10:06   Válasz erre: 92437
Szia kormi1313!

Ez itt a lényeg:
"a rendelet valóban engedélyezi a motorkerékpárokon bizonyos feltételek mellett a nappali menetfény használatát, ugyanakkor tiltja, hogy a tompítottal egyszerre üzemeljen. A KRESZ 44. § (7)276 bekezdése pedig egyértelmûen leírja, hogy a forgalomban részt vevõ motorkerékpárt - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani."

"Minden tekintetben szabályos, azaz gyári megoldású, vagy azzal teljesen megegyezõ utángyártott szettért aligha fognak bírságokat osztogatni, ugyanakkor ne lepõdjön meg senki, ha a tuningáruházak polcairól leemelt olcsó másolatok és a barkács bekötések miatt szó esetleg éri a ház elejét..."

Vagyis a jogszabály még nem teljes, ezért (feltételes módban) büntethetik!

Vagyis, ha a rendõr kedve olyan, akkor megbüntethet!
    

PalmBela 92448 2015. március 12. 09:45  
Napot!

Nekem van ilyen Scottoiler-em. Ami nekem van annak a tetején van egy tekerentyû, amit el lehet forgatni + és - irányba attól függõen, hogy mennyit adagoljon. A "nagykönyv" szerint a végponton 1 csepp/perc -el kell "folyon" az anyag! Mivel egy vákum csõ nyitja illetve zárja a csapot, amit valahova be kellett kötni a karbi környékére, és szerintem, kihangsúlyozva, hogy csak SZERINTEM, fordulatszám függõ a szelep nyitásának mértéke, én emelt 2500-3000-as fordulaton próbáltam beállítani, nem alapjáraton. Csak járó motornál nyit. Onnantól fogva gravitációs elven mûködik a dolog.
Esõ után kicsit odatekerek neki, hogy a kimosott olajat, pótoljam.
Én nagyon szeretem ezt a megoldást, mert utáltam láncot fújogatni. Persze ha rosszul van beállítva összgányolja a motort, dobozt, még a rendszámtáblát is, de ezzel megtanultam együtt élni! Mosás után persze lefújom a láncot, hogy mire körbekeni a szerkezet addig se fusson vizesen, esetleg szárazon.
Az ülés alatt van egy kis spec flakon amiben tartok plussz olajat, ha esetleg kell, így 6-7000 km-re elegendõ cucc van nálam.
Én nem próbálkoztam más olajjal, mert bár nem olcsó a gyári olaja és biztos lehetne találni megfelelõt, nekem ez bevált. Így is van itthon 2nagy flakon.
Az olajzó töltéséhez nem kell levenni a tartályt, hanem egy kis csövön keresztül, amin egyébként levegõt kap, fel lehet tölteni a rendszert.
Egyenlõre csak sima egy oldali kenés van, de ha lesz sok pénzem, beruházok egy v-systemre, ami két oldalról cseppent a lánckerékre, így talán jobb hatásfokkal keni a láncot.
Remélem tudtam segíteni...
    

VVLaci 92447 2015. március 12. 07:39   Válasz erre: 92428
Szerintem az olaj viszkozitásával lehet játszani.

Egy 10W-40-es motorolaj sokkal gyorsabban átfolyik, mint egy 85W-140-es hajtómûolaj.

Valószínûleg a Scottoiler által forgalmazott olaj is magas viszkozitású.
    

Karex 92446 2015. március 11. 22:25   Válasz erre: 92442
Biztosan sikerül........
    

Muju 92445 2015. március 11. 21:59  
A kacsacsõr viszont nekem is tetszik.
    

Muju 92444 2015. március 11. 21:56   Válasz erre: 92433
Vandis,
Ezt nagyon sz&#232;pen megfogalmaztad. A k&#232;pen látható trepnilemezen &#232;n az&#232;rt nagyot vihogtam...
    

desperado25 92443 2015. március 11. 21:46   Válasz erre: 92440
Két hete megvettem a hozzávalókat. Találkozóra már ilyen lesz a tdm-em.
Már csak azt kell eldöntenem, hogy forduljon, vagy álljon a kacsacsõr. Egyébként ez egy Ducati monster hátsó sárvédõ....
    

Kilos 92442 2015. március 11. 21:43   Válasz erre: 92439
Sziasztok!
Ezt a sárvédõ toldást már nézegetem egy ideje, de sajnálok kiadni érte 10 eFt-t. http://www.ebay.com/itm/Yamaha-TDM900-Extenda-Fenda-Fender-Extender-Front-Mudguard-Extension-05217-/201044371634?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item2ecf2da8b2
Karex, ha esetleg sikerül kisebb költséggel "legyártani" 900-ra is, engem érdekelne a dolog.
    

Tomi1 92441 2015. március 11. 21:41   Válasz erre: 92440
Ha valaha lesz TDM-em, szeretnék rá ilyent!
Tetszik.
    

Hr.Geiger 92440 2015. március 11. 21:30   Válasz erre: 92439
Ez a közeli kép tényleg csak azt bizonyítja, hogy távolról minden messzinek látszik! :-)
( és gusztábbnak is )

Így a közeli alapján valóban kissé bizarr, bár egy pohár kávét beszélgetés során rá lehetne tenni...
:-))
    

Karex 92439 2015. március 11. 21:16   Válasz erre: 92433
Most nagyon megsértõdtem.......
Nehéz munkával ideteremtek egy képet a népnek (valami indiai fórumról.......) az Õ okulása kedvéért, Te meg simán kölcsönveszed, sõt rá is rajzolsz.... vérlázító! :DDDD
Egyébként megtaláltam kacsacsõrû TDM egyéb képeit, ahol már nem néz ki olyan jól az az elsõ sárvédõutánzat, de mint ötlet megfogott, a jövõben faragok valami hasonlatosat.
Ezen kívül találtam elsõ sárvédõ toldást, ami biztosan készül a közeljövõben.
A kupakot meg szorítsd még egy kicsit, ha úgy sem jó, akkor húzz rá másik gumit (persze tömítõ gumigyûrû, de ez így túl precíz megfogalmazás, senki sem érti félre.....) :D

    

ELőző oldal
Hoterkep

Tagok száma: 22118