Robi70 | 92539 | 2015. március 14. 19:13 | Válasz erre: 92536 |
Azért kérdezted, mert ott leszel és nem tudod kiket keress a szemeddel?!
|
Robi70 | 92538 | 2015. március 14. 19:07 | Válasz erre: 92536 |
Ha eláll a most még csepergõ esõ, én megyek! Lala56 és Alex50 is erõsíti majd a TDM szekciót! Ahogy a listát olvastam VityaXX és Bakkvik szintén ott lesznek. Legalább találkozunk Velük is személyesen.
|
Flenegen | 92536 | 2015. március 14. 18:47 |
Megy valaki a holnap megrendezésre kerülõ motorozz.hu évnyitóra?
|
kawa550 | 92534 | 2015. március 14. 18:09 |
csak mondom, hogy simán elõfordulhat a hornetnél(meg még sok másiknál) a 10.000-es gyári elõírás, csak ezért még ne hülyézz le senkit.....
|
Hr.Geiger | 92532 | 2015. március 14. 16:57 | Válasz erre: 92511 |
Én csak a magam receptjét tudom leírni! :-) November 29-én vettem a motort, másnap átesett egy " fertõtlenítésen" ami alapos motormosásból állt. Aztán jött a szemrevételezés, mert ugye tiszta gépnél látszik minden igazából. Az ülésem ki volt szakadva, azóta már van egy másik, amin a huzat folytonossága hibátlan. Igazából semmi extra javítás nem szükséges, mert full gyári, így csak a következõket végzem majd el hamarosan - folyadékok cseréje ( fékolaj, hûtõfolyadék, motorolaj ) - szûrõk cseréje ( olaj, levegõ ) - gyújtógyertyák cseréje - gumiabroncsok cseréje ( ez csak azért kell, mert így leszek nyugodt és pár évig ezzel nem kell majd foglalkoznom ) Nagyjából ebben ki is merült minden. A továbbiakban már csak az extrák felszerelése marad ( bukócsõ, hátsó doboz, GPS tartó, forgótányéros mikrosütõ, vízforraló valamint satelit TV) és indulhat a roadshow! :-) Mivel még sokat nem mentem vele, így majd a " tesztek" során alakul ki a további tennivalók sora. Bízom benne, hogy jó gép lesz! |
aramo69 | 92531 | 2015. március 14. 16:25 | Válasz erre: 92529 |
Karex! Nem az olajfogyasztás miatt kérdeztem. Van egy hornettes ismerõsöm! (vagy is már nem az :) )Dicsekedett, hogy 6000e nél egy mili olaja sem fogyott a vasból. Mire rákérdeztem, mennyit mész vele? Mire õ. Mennyit mennyit. Háááááát 10000 e. Na ekkor dobtam egy hátast. Le is baxot, hogy ne osszam neki az észt! Tudja ,hogy hanyas a kabát. Ez a szitu, bevésõdött nálam!!! Ne haragudj......!!! :) Tudom, itt mindenki kérdez, kér segítséget, ha nem tud valamit. És mindenki segítõ kész is!!!!!!!!!!!!!!!!! |
furfarag | 92530 | 2015. március 14. 16:15 | Válasz erre: 92529 |
Talán valami Excel táblázatba,vagy hasonlóba??
|
Karex | 92529 | 2015. március 14. 15:59 | Válasz erre: 92522 |
Tulok99, köszi. Azért tettem fel a kérdést, mert a szerelési segítséget (felhasználói tapasztalatokkal) fel kéne fûzni valami fontossági szál mentén, vagy hasonló...... Úgy látom nem sok mindenkit érdekel a téma, nem töröm össze magam miatta. Aramo69 6000 az olajcsere periódus. Egy darabig nem fogyott, de ahogy kezdett hígulni az olaj, úgy kezdte enni. A végén elfogyott 1L hogy szinten legyen. |
aramo69 | 92528 | 2015. március 14. 15:23 | Válasz erre: 92477 |
Szia! Sziasztok! Mennyit mész el olaj cserétõl cseréig??? Csak mert a 6000 e km-nél amit írtál ki tágult a pupillám.... :) Aztán lehet, hogy rosszul értelmeztem! :) |
kawa550 | 92527 | 2015. március 14. 13:01 | Válasz erre: 92526 |
Annyi belefér, akkor mégis inkább a váltónál lehet valami, villa ,kukactengely vagy akármi, az viszont csak szétszedve látszik. Ettõl függetlenül a kiverõdött kosár se jó.
|
Föni | 92526 | 2015. március 14. 12:51 | Válasz erre: 92525 |
Szia! Kipróbáltam! Felraktam az állványra. Gyakorlatilag egy újjal sikerült a forgást megállítani és akár visszafelé is tudom tolni. Véletlenül egy új információhoz is jutottam miszerint, ha üresbõl második fokozatba kapcsolok nehezebb, mint egyesbe. Lányos zavaromban sikerült ez produkálni. |
kawa550 | 92525 | 2015. március 14. 12:38 | Válasz erre: 92524 |
Az hogy kerékkel a földön nem kúszik, az egy dolog. Fel kéne emelni a hátsókereket, elindítani, egyesbe tenni és megnézni hogy teljesen behúzott kuplungnál mekkora erõvel akarja tekerni a kereket. Valamennyire viszi mindig, a kiemelt lamellák közt is van az olaj miatt valamennyi surlódás, csak nem mindegy mennyire.
|
Föni | 92524 | 2015. március 14. 12:09 | Válasz erre: 92519 |
�Sziasztok! Valami hasonlót lehet látni az én motorom kosarán is. Ebben az estben, igazolódni látszik, hogy a szervizben nincsenek vagy nem is akarnak a toppon lenni. Budapesten melyik gépmûhely lehet erre a munkára alkalmas? A kuplung behúzott állapotban biztos, hogy kiemel. Nincs kúszása a motornak sebességben. Talán, ez miatt nem tulajdonítottak nagy jelentõséget a bemaródásoknak. Nekem 9db (ha jól emlékszem) egyforma lamella került bele. Azt mondták, hogy ebbe az évjáratba 1999-es nem a 7+2-es változat kell. Lehet, hogy mégis? Köszönöm az eddigi tippeket. |
Robi70 | 92523 | 2015. március 14. 10:58 |
Szasztok! Ha valaki megfizethetõ vezetés technikai tréninget keres, itt találhat: http://regisztracio.kawasaki.hu/idopontfoglalas/ |
tulok99 | 92522 | 2015. március 14. 10:13 | Válasz erre: 92511 |
Karex! a sorrend a következõ nálam: októberben állványra peckelni, felmérni, mivel kell foglalkozni ( láncszett, telók, gumik, olaj, bovdenek stb... ) decemberben beszerezni, januárban februárban megcsinálni, márciusban várni a napsütéses hétvégét... én így csinálom.
|
tulok99 | 92521 | 2015. március 14. 10:11 | Válasz erre: 92486 |
Gyula! Hótehénke? :D nekem tetszik az ötlet! legalább nem leszek a talin egyedül albínó betmen!
|
tulok99 | 92520 | 2015. március 14. 10:11 | Válasz erre: 92514 |
vagy a renszám birtokában bemenni az okmányirodába, és kikérni a mûszaki adatlapot 1000 ft-ért, amin rajtvan a vizsgánál rögzített km...
|
kawa550 | 92519 | 2015. március 14. 09:54 |
sagipet | 92518 | 2015. március 14. 09:36 |
Bár hogy most belegondoltam, van igazság a jobbkormányos írásában is! Akkor viszont minden fokozatban nehezebb lenne a váltás, szerintem.
|
sagipet | 92517 | 2015. március 14. 09:32 |
Ha rendesen kiemel a kuplung, akkor nem az a hiba. A bemaródásoktól szerintem csak zöröghet. Holtjáték mekkora? Ha sikerül betenned egyesbe, el akar menni behúzott kuplunggal? Ha nem emel ki rendesen, az lehet hiba, akkor lentebb kell venni a holtjátékot a bovdenen, és ha az nem javít a helyzeten, akkor nem jó sorrenben rakták össze a kuplungot!
|
sagipet | 92516 | 2015. március 14. 09:23 | Válasz erre: 92498 |
Van egy reteszelõ mechanizmus, ami a váltóhengert mozgatja. Ha azt megbolygatták a szakik, és elmozdult, lehet okozhat ilyen problémát. Múlthéten raktam össze egy DR-Z-t, és annak az egyesbõl üresbe, és kettesbe lett nehéz a váltója, de ez volt a hibája. Ott ez az alkatrész pont a kuplung alatt van. De megjegyzem TDM-nél még nem néztem, és nem is tapasztaltam ilyet!
|
Föni | 92515 | 2015. március 14. 08:21 | Válasz erre: 92513 |
�Sziasztok! Lehet, hogy a váltóban keresendõ a hiba. Ám, igaz lehet az is, hogy a kosáron tapasztalt lamella bemaródások okozzák ezt a tünetet. Egy ilyen kosár milyen áron vásárolható? Engem az bánt, hogy a szakszervizben miért nem mondanak errõl valamit! |
cxkopi | 92514 | 2015. március 14. 06:34 | Válasz erre: 92480 |
az eredetvizsgán látni ez elõzõ átírások km-óra állásait. mûszaki vizsgán meg az elõzõ vizsgák óra állásait. kell egy ismerõs vizsgabiztos, és meg nézetni vele. |
jobbkormanyos | 92513 | 2015. március 14. 03:06 | Válasz erre: 92498 |
Szerintem 1mm bemaródás a kosáron sok. Gondolj bele, minden kiemeléskor át kell ugrasztani a bemarásokon a lamellák füleit. Számolj: 1mm X lamellák száma X lamella fülek száma 50-nél nagyobb szám lesz. A kuplungolás nem nehéz ? |
Karex | 92511 | 2015. március 13. 22:43 |
De nagy csend lett...... Motor vételi/idõszakos karbantartását ápolását ki milyen sorrendben végzi? Hol fogtok hozzá? |
Hr.Geiger | 92510 | 2015. március 13. 21:26 | Válasz erre: 92506 |
Csak egy észrevétel: ha a sebességváltás nehéz - csak az elsõ fokozatban - akkor miért a tengelykapcsoló ( kuplung ) lenne a hibás? Annak - mint a neve is mutatja-az a feladata, hogy tengelyeket kapcsoljon össze, vagyis oldható kapcsolatot hozzon létre a fõtengellyel és a váltó bemeneti tengelyével. Ezt a funkcióját el is látja, hiszen mûködik a többi négy fokozatnál is-hiba nélkül. Elmondásod szerint a kuplungban minden új, mint írod, mûködik is, csak " a váltókart töröd le" -> tovább kell lépni a kuplungtól a következõ erõátviteli egységhez. Én inkább a váltómechanizmust ill. az egyes fokozatban dolgozó fogaskerékpárt vizsgáltatnám meg hozzáértõkkel - vagyis váltó problémát prognosztizálnék innét a messzi távolból. |
cxkopi | 92509 | 2015. március 13. 20:59 | Válasz erre: 92477 |
Karex ábráján is látható, hogy az olaj jelzése20W40 esetében a hideg olaj sürüsége nõl, mig melegen a 15W40-EL AZONOS A HIGSÁGA. Ha sürübb olajat akarnék én a W utáni számot növeném 50-re,igy adott melegen sürübb marad az olaj, mert üzem közben pedig meleg. |
Föni | 92508 | 2015. március 13. 20:50 | Válasz erre: 92507 |
Az a baj, hogy a szakik sem tudják a pontos okát. A lamellák és a lemezek cserélve (gyári) + bovden cserélve. Így õk sem értik a probléma okát. Nincs tarsolyban olyan szerelõd, aki ért is ehhez a típushoz? |
Muju | 92507 | 2015. március 13. 20:10 | Válasz erre: 92506 |
Èn is a kuplungra voksolok. Nagyobb fokozatoknál kuplung nèlkül is tudsz váltani . De ha a "szakik" megèrkeznek bizonyára több információval szolgálnak.
|
Föni | 92506 | 2015. március 13. 20:03 | Válasz erre: 92499 |
Szia! Oda és vissza váltáshoz (nagyobb százalékban csak az 1 fokozat) nagy erõ kell. Néha azt hiszem, hogy le akar törni a váltókar. Nem hiszem, hogy túlzásnak ítélhetem ezt a hibát hiszen, a szervizben is nézték. Teljes kétségbeesés a jelen állapot. |
szodasbacsi | 92505 | 2015. március 13. 19:58 | Válasz erre: 92503 |
Nem tervezek én annyira elõre. Majd szombat dél körül eldöntöm. |
Karex | 92504 | 2015. március 13. 19:35 | Válasz erre: 92497 |
Nagyon JÓÓÓÓÓ? Jaszelé az, eladó is volt, hogy megvan-e még az más kérdés. Ez: http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=88054 Õ: http://www.motorozz.hu/main.pl?menupage=member&mid=17160&session_id=SESSION_ID |
csokabi | 92501 | 2015. március 13. 19:19 |
Ma valami gumikerekes harci szekeret üldöztem az autópályán, de nem értem utol. Fixen tartotta a 85 km/h-t...
|
Muju | 92500 | 2015. március 13. 19:13 |
Azt szeretnèm kèrdezni, hogy jön-è valaki hövõhèt szombaton Bükki gurulás egy kis Mátrával "túrára"???
|
Muju | 92499 | 2015. március 13. 19:08 | Válasz erre: 92498 |
Szia Föni. Mire èrted azt hogy nehèz váltás? |
Bukika | 92497 | 2015. március 13. 18:00 |
Hali Srácok.Lassan itt a tavasz és elõkerülnek a szebbnél szebb gépek,én még mindig keresek.Már nézetem egy párat,most vasárnap Small gépét szeretném megnézni ha meg lesz?Nem tud valaki ajánlani egy jóóó 850-est?
|
szodasbacsi | 92496 | 2015. március 13. 17:27 |
Pár napja volt szó arról, mennyire változnak az emberek, ahogy öregednek, erre ma olvastam, hogy megint elkapták a Repülõs Gizit. 89 évesen megszökött az öregotthonból, és besurrant Ausztriában egy házba. |
szodasbacsi | 92495 | 2015. március 13. 17:19 | Válasz erre: 92466 |
Nincs ebben semmi titokzatos. Csak ez a fórum nem tolerálja az ékezetes nickneveket. Egyszerûen mindenki így hív, még némely idõs bácsika is. Sõt, még a gyerekeket is szokták azzal rémisztgetni, hogy ha nem viselkedsz rendesen, elvisz a szódásbácsi.
|
kawa550 | 92493 | 2015. március 13. 15:58 |
csak vigyázzatok ! Ez még csak egy hevenyészett 10 perces látványterv,de még az is lehet hogy csinálok egy Hótehénkét! :-)))
|
ati5995 | 92492 | 2015. március 13. 15:54 |
Tudom nem ide való-de hátha:158-164 gyerek L-es! 9999 Kabát+nadrág
![]() ![]() |
Karex | 92490 | 2015. március 13. 15:12 | Válasz erre: 92486 |
Ha a festéseim így sikerülnének, én nagyon mélyre ásnám magam...........:DDD Még szerencse hogy neked nem kell, mert csak a képszerkesztéshez nem értesz, az nem nagy gond........... Persze ha nem grafikusként szeretnél megélni...... |
jobbkormanyos | 92489 | 2015. március 13. 15:06 | Válasz erre: 92486 |
Már majdnem azt hittem, ez lesz a tehénke nyári bundája !
|
galoscsabus | 92488 | 2015. március 13. 14:24 | Válasz erre: 92486 |
Trehány vagy vazze! Az elsõ sárvédõ hátulját nem meszelted át :-))) |
kawa550 | 92485 | 2015. március 13. 13:26 | Válasz erre: 92483 |
Akkó tehénke még rendben van, 2L/6000km az átlag.:)))) |
gezasz | 92483 | 2015. március 13. 12:38 |
A magas olajfogyasztás beégeti a szelepfészket , szeleptányérokat, mivel az olaj maradvány egy kicsit még ott izzik. A dugattyú kokszos lesz ami megint esetleg izzani fog rajta. Hosszútávon tehát még plussz problámát is okozhat a magas olajfogyasztás. Fél liter/ ezer kilométernél kell gondolkodni egy felújításon. Addig nem kell bántani, ha csak egy kicsi az olaj fogyasztás
|
csanesz | 92482 | 2015. március 13. 12:34 | Válasz erre: 92477 |
Ha csak és kizárólag nyárias idõben használod a gépet a 20w-40 -el semmi gond! Persze számolni kell egy kicsit nagyobb a kopás mértékével is, hosszútávon. De vagyunk egy páran, akik a nyári deres reggelen a 10w-40 -el szimpatizálnak a lakóhelyük végett köztük jómagam is! :) Nekem a Motul 10w-40 -bõl 8000 Km alatt 2 litert eszik meg. És ez belefér nekem. Olyan motor amúgy sincs, ami nem eszi. Valamennyit mindegyik csipeget, ha a hengerfal barázdáiból indulok ki. :) |
gezasz | 92481 | 2015. március 13. 12:32 | Válasz erre: 92472 |
Semmit nem ér a sûrûbb olaj. Próbáltam, vagy felújítod a hengert, vagy hosszabb túrán társad lesz egy flakkon olaj.
|
csanesz | 92480 | 2015. március 13. 12:26 | Válasz erre: 92469 |
Sajna az eredetvizsga nem tudja kimutatni, hogy egy jármûben az a Km valós vagy sem, de még szétszedett motornál sem. A Km órát lehet befolyásolni akár digitális akár nem. Persze ettõl még a benne lévõ Km lehet valós. A Lényeg: állapotot veszel nem kilométert! A kopás függ a tulajtól a karbantartási periódusoktól és az olajtól. |
tulok99 | 92479 | 2015. március 13. 11:33 | Válasz erre: 92472 |
olajból olyat tegyél bele, ami bele való, max töltesz utána havonta 3 decit. azzal ártasz neki a legkevesebbet. Tibi jól leírta miért, egy dolgot írt rosszul, ha folyton a piros tartományban mozog a fordulatszám mérõ, akkor minden motor csipegeti az olajat, nem csak a tdm. nincs olyan motor az ismeretségi körömben, amit ha rommá hajtanak, akkor nem fogyaszt az olajból, lehet akármilyen márka, akárhány henger, akármilyen új, meg hibátlan állapotú...
|
scopy | 92478 | 2015. március 13. 11:33 | Válasz erre: 92448 |
Örülök neki, ha Neked- Béla - bevált! Én úgy szereltem fel újra a meghibásodás után, hogy a hátsó lánckerék elülsõ részének középvonalától kissé lefelé volt vége a csepegtetõ tûnek. Így a hátsó lánckerék középtengelyére csöppenõ olajcsepp egybõl szétcsapódott az egész láncszem belsõ felén, ahonnan pedig a kerületi sebesség továbbítja a lánc külsõ felületei - így a kritikus gyûrûk és felületek - felé. Egyébként valóban vákuumcsövön keresztül kapta a vezérlést. |
Karex | 92477 | 2015. március 13. 11:30 | Válasz erre: 92472 |
scopy | 92476 | 2015. március 13. 11:03 | Válasz erre: 92447 |
LÁNCOLAJ ... Ahogy tanult barátunk Laci is írja. Én is használtam olyan viszkozitású olajat is, ami sûrûbb volt a dermedt méznél, de ez sem vált be igazán. |
lendvai | 92475 | 2015. március 13. 10:44 | Válasz erre: 92471 |
Hát, ha 2m magas vagy, akkor a hólapát kategóriájú plexik fogják elvenni a fejedrõl a szelet, ezek nem. :-) Én egy Givi Airflow-t barkácsoltam anno a gépre, na az jó volt szélvédelem szempontjából, de nyáron alacsony sebességnél (<60km/h) csak felnyitott sisakkal lehetett elviselni, mert semmi szellõzés nem volt. Sokak szerint jól nézett ki, mások szerint jó ronda volt, én a DL-650 plexijét raktam fel egy saját készítésû konzollal. Szerintem sokan fogják itt azt mondani, hogy maradj a gyári plexinél. :-)
|
lendvai | 92474 | 2015. március 13. 10:40 | Válasz erre: 92472 |
Sokszor volt már téma ez a sûrûbb olaj. Én a magam részérõl az alábbiakat vallom, autók esetében volt tapasztalatom: a motor kopása, ami az egyik lehetséges oka az olajfogyasztásnak alapvetõen a hidegintítási periódusban a legnagyobb, amikor még nem épül fel az olajnyomás, illetve az alacsony fordulatról végrehajtott gyorsulásoknál, amikor az olajnyomás relatíve alacsony és az olajfilm nem tudja olyan hatékonyan ellátni a védõ, kenõ szerepét. Ha az olajfogyasztást csökkentendõ sûrûbb olajat rakok a gépbe, azzal késleltetem a hidegindításkor az olajnyomás és a kenés felépülését, tehát gyorsítom a motor kopását, ami növelheti az olajfogyasztást. Könnyû belátni, hogy ez egy öngerjesztõ folyamattá válhat. Kérdés, hogy tüneti kezelésre van-e szükség, aminek egy hatékonyabb módja ha hagyom a megfelelõ viszkozitású olajat a motorban és utánatöltök, mivel az olaj nagyságrendekkel alacsonyabb költség, mint egy felújítás, vagy megszüntetem a kiváltó okot, kinyögöm az esetleges felújítás költségeit és nem lesz gondom rá a továbbiakban. Esetleg megvizsgálom a vezetési szokásaimat és ha rendszeresen kergetem a piros mezõ környékére a fordulatszámmérõt, akkor tudomásul veszem, hogy a hozzáértõk szerint a TDM konstrukciójából adódóan magasabb olajfogyasztással reagálhat. Azt nem tudom, mi ez a konstrukciós ok, ezt csak másodkézbõl hallottam már több helyrõl.
|
scopy | 92473 | 2015. március 13. 10:28 | Válasz erre: 92428 |
Szia Dezsõ! LÁNCOLAJOZÓ Elnök úron is van. Használtam is,- nem is. Én sem tudtam beállítani rendesen. Akkor használtam egyértelmûen, mikor tényleg hosszú túrára indultam. Ekkor nem kellett lesegetnem a láncot. Viszont cserébe össze-vissza fröcskölte a hátsó kereket- néha még a gumi futófelületére is jutott a kritikus szélekre. Gondom nem volt ebbõl, hiszen kanyart évente egyszer látott, akkor is lábbal pedálozva fordultam el vele... Más probléma is felmerült. Az olajcsõ két alkalommal égett el menet közben, nyilván nem vettem észre, így aztán az olajozóból a nedû szépen kicsurgott ott, a spontán keletkezett nyíláson oda, ahová éppen tudott. Hogybaxnámögakutya! ÖSSZEFOGLALVA: SZERINTEM NEM ÉRDEMES ERÕLTETNI A LÁNCOLAJOZÓ HASZNÁLATÁT |
hgemini | 92472 | 2015. március 13. 10:07 |
Sziasztok. Hamarosan nekilátok az olajcserének. Sokszor felhozott téma volt itt a fórumon az olajfogysztás... Sajnos nekem is csipegeti, túl drasztikus beavatkozást idén még nem szeretnék megejteni, viszont szerintetek érdemes lenne-e egy kicsit sûrübb olajat beletenni csere alkalmával? Ha igen, mit javasoltok?
|
colos | 92471 | 2015. március 13. 09:25 |
Sziasztok, egy régi témára keresem még mindig az ideális megoldást, a 2m-es magasságomhoz... http://www.secdem.fr/en/catalogue-moto.php?reference=BY092GT&typerecherche=moto&marque=YAMAHA&modele=900+TDM+&annee=02%2F14 Ezekrõl mi a vélemény???? |
tulok99 | 92470 | 2015. március 13. 08:47 |
nem értem miért agyaltok ennyit ezeken az utólagos mókolásokon. ami gyári, azt mindig lehet, ami nem, azt meg általában nem lehet, max, ha minden törvényi elõírásnak megfelel, és elviszed egyedi vizsgára, ahol szintén megfelel, és bekerül a forgalmiba mint típusmódosítás. amég ez nincs meg és nem gyári, addig a rendõr tud érte büntetni... ha tetszik, vagy biztosnágosabbnak érzed, felszereled, aztán reméled, hogy senkit nem zavar. ha meg nem akarsz orosz rulettezni, nem szereled fel. akár nyitott dob, akár plussz lámpa, teljesen mind1. ha mindent szabadna, akkor káosz lenne, nem csak hatalom nélküli rend ( a'la kawa )az utakon.
|
Petya1988 | 92469 | 2015. március 13. 08:30 | Válasz erre: 92462 |
csanesz! Azért látod így, mert már helyre tettem a dolgokat, sajnos elõtte fénykép nincsen. Jelenség az volt, hogy a piros lámpánál nagyon benzin szaga volt a motornak. Akkor kezdtem el gyanakodni. Egyenlõre csak 180km-t mentem vele, még új nálam. Az átégésbõl ítélve, nem most csúszott ki a helyérõl. A motorban 24 ezer km van, magyar papíros volt, és eredetvizsgán is mondták, hogy valós a km. :)
|
csanesz | 92468 | 2015. március 13. 00:24 | Válasz erre: 92464 |
Hát ezzel együtt kell élni. Ezt kapjuk a pénzünkért! :))) És attól még szabálytalan. |
csanesz | 92467 | 2015. március 13. 00:20 | Válasz erre: 92463 |
Tudom, hogy szívóoldalon nem kéne lennie ilyen jelenségnek. Volt szerelõnél a gyújtás rendben van. Csak szívatónál csinálja... |
Robi70 | 92466 | 2015. március 12. 23:04 | Válasz erre: 92465 |
Szasztok! Így legalább fény derült a titokzatos "szodasbacsi" nick név történetére!:)))) |
szodasbacsi | 92465 | 2015. március 12. 21:26 | Válasz erre: 92463 |
"szívó oldalon nem igazán kéne lángnak kijönnie......" Ezt elmondhattad volna a pár napja belinkelt Dnyeperemnek is. Néha akkora lángcsóvák csaptak ki a karbi szívótorkából, hogy öröm volt nézni. Fõleg akkor volt izgi, mikor épp volt egy kis túlfolyása, és csupa benzin volt kívülrõl a karbi. Egyszer még egy épp kéznél lévõ szódásflakont is be kellett vetnem a nagyobb kár megelõzése érdekében. |
jobbkormanyos | 92464 | 2015. március 12. 21:14 | Válasz erre: 92460 |
Ja az új Bömösökön , Hondákon nem lehet egyszerre használni alapból, és mégis forgalomba helyezik õket.
|
Karex | 92463 | 2015. március 12. 21:08 | Válasz erre: 92462 |
Hát, nem tudom, de ha az enyém ilyen lenne, én már szétkaptam volna a télen........ A motor mûködési elvét alapul véve szívó oldalon nem igazán kéne lángnak kijönnie...... |
csanesz | 92462 | 2015. március 12. 19:53 | Válasz erre: 92453 |
Petya1988! Bár nekem 850 -es (karbis) van, én olyat tapasztaltam hideg motornál ráhúzott (manuál) szívatóval (így max. 1500 forgott) mintha szusszanna egyet-egyet idõnként. :) Légszûrõt levettem és a látvány olyan volt, mintha nem tudna idõ elõtt elégni az üzemanyag és, hogy is mondjam kicsit néha visszaég. Talán nálad is hasonló lehet, nem tudom, hogy a 900 -nál milyen állítási lehetõségek vannak... A gyújtásra azért érdemes lenne ránézni. Lehet, hogy túl sok benyát kap. Ha egy alumínium így elkormosodik ott komoly hõ képzõdött. Belülrõl még okés, de, hogy kívül is... Persze az is lehet, hogy csak tömítést kell cserélned, mert elõzõleg rosszul rakták vissza. Tömítést mindenképp cseréld és tisztítsd le azt a kormosodást és használd! "Install the game and joy!" :)) - Ha nem tapasztalsz hibát a motor járásában lehet, hogy nincs is nagy baj. |
csanesz | 92461 | 2015. március 12. 19:41 | Válasz erre: 92458 |
Elõbb-utóbb lesz lépés az ügyben! Én arra voksolok, hogy ugyanaz lesz, mint a gyárilag kivitelezett autó fényszórók esetében... |
csanesz | 92460 | 2015. március 12. 19:37 | Válasz erre: 92459 |
Igen, de motoron folyamatosan kell a tompított! Így a nappalifény a gyakorlatban nem játszhat a motoroknál (még). És igen, vannak olyan autók ill. jármûvek ahol a tompított mellett mûködik folyamatosan a nappali fény is! De ebben az esetben a nappali fény ereje csökken, ha a tompítottat bekapcsolják, mivel este láthatóan szórt fényt ad és az igen csak zavaró lenne teljes fényerõn a szembe forgalomnak is! És nem, ezt fényerõsség szabályzóval nem lehet befolyásolni, mert nem szabályos mint ahogy a nappali fény a motorokon! :))) |
jobbkormanyos | 92459 | 2015. március 12. 16:27 | Válasz erre: 92454 |
Azért, mert nappali fény, ez a lényege ,hogy nem kell hozzá tompított. A tompítottat este használd. Meg nem akarnak karácsonyfának látszó jármûveket az utakon. Sok autónál látom, hogy a ködlámpa helyére, vagy annak magasságába teszik be a nappali fényt szabálytalanul. |
kormi1313 | 92458 | 2015. március 12. 16:10 | Válasz erre: 92449 |
Szevasz csanesz! Valahogy így gondoltam én is, mert relével lehet használni szabályosan, úgy hogy ne világítson a tompítottal együtt. Viszont nyitva maradt a rendelet, mert az újabb gépek gyújtáskor eleve tompítottról indulnak. Ugye hamarabb megbüntetnek gyorshajtásért a sok trafik miatt és az egyszerûbb is a hivatalnak, aztán meg nagyon nehéz betartani a megengedettet. Szóval én ledekkel vettem és így is használom. Szabálytalanul és megelégedéssel. :) |
lendvai | 92456 | 2015. március 12. 15:32 | Válasz erre: 92453 |
Szia Petya! Nézem a képeket és a kérdés, hogy mit jelent az, hogy nincs a helyén? Rosszul volt összerakva és nem volt rendesen rögzítve, vagy deformálódott és nem passzol a szívónyílásokhoz? A másik, amin tûnõdtem, hogy mitõl égett meg? Tanult kollégáim talán nagyobb tapasztalattal rendelkeznek, én arra gondolok, hogy itt valami visszadurrogott a szívótraktusba, hibásan beállított vezérlés, vagy sérült szívószelepek miatt. Én bekukkantanék a hengerfej alá, de elõtte várjuk meg nálam tapasztaltabbak tanácsát is. Annak a felületnek ott normál körülmények között nem szabad égettnek lennie.
|
dcsaby | 92455 | 2015. március 12. 14:46 | Válasz erre: 92454 |
Én így használom, de még nem volt probléma a közeggel.
![]() |
sagipet | 92454 | 2015. március 12. 14:20 | Válasz erre: 92449 |
Azt nem értem, miért nem mehet tompítottal együtt?
|
Petya1988 | 92453 | 2015. március 12. 13:22 |
PalmBela | 92452 | 2015. március 12. 11:42 | Válasz erre: 92450 |
Na hogy az enyémen van-e "V" betû, meg E-system azt nem tom! Én a Lajosban vettem ákcijósan, 70 valahány ojróért, de vákumos és jó! ...jaaa E-system ->elektrónyikus....ígymáértem! :) Akkor kell ott lennie a tetején valami tekerentyûnek tuti! Egyébként Grat a géphez! CÍP! |
dinnyemag | 92450 | 2015. március 12. 11:31 | Válasz erre: 92448 |
Szia Béla! Köszi a hozzászólást, minden infó jól jön. A v- system "v" betûje a vákuumra utal, még az E-systemnek sem tartozéka az a két oldalról csöpögtetõ elem. Az egy extra tartozék csak külön adják, 16 euró. |
csanesz | 92449 | 2015. március 12. 10:06 | Válasz erre: 92437 |
Szia kormi1313! Ez itt a lényeg: "a rendelet valóban engedélyezi a motorkerékpárokon bizonyos feltételek mellett a nappali menetfény használatát, ugyanakkor tiltja, hogy a tompítottal egyszerre üzemeljen. A KRESZ 44. § (7)276 bekezdése pedig egyértelmûen leírja, hogy a forgalomban részt vevõ motorkerékpárt - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani." "Minden tekintetben szabályos, azaz gyári megoldású, vagy azzal teljesen megegyezõ utángyártott szettért aligha fognak bírságokat osztogatni, ugyanakkor ne lepõdjön meg senki, ha a tuningáruházak polcairól leemelt olcsó másolatok és a barkács bekötések miatt szó esetleg éri a ház elejét..." Vagyis a jogszabály még nem teljes, ezért (feltételes módban) büntethetik! Vagyis, ha a rendõr kedve olyan, akkor megbüntethet! |
PalmBela | 92448 | 2015. március 12. 09:45 |
Napot! Nekem van ilyen Scottoiler-em. Ami nekem van annak a tetején van egy tekerentyû, amit el lehet forgatni + és - irányba attól függõen, hogy mennyit adagoljon. A "nagykönyv" szerint a végponton 1 csepp/perc -el kell "folyon" az anyag! Mivel egy vákum csõ nyitja illetve zárja a csapot, amit valahova be kellett kötni a karbi környékére, és szerintem, kihangsúlyozva, hogy csak SZERINTEM, fordulatszám függõ a szelep nyitásának mértéke, én emelt 2500-3000-as fordulaton próbáltam beállítani, nem alapjáraton. Csak járó motornál nyit. Onnantól fogva gravitációs elven mûködik a dolog. Esõ után kicsit odatekerek neki, hogy a kimosott olajat, pótoljam. Én nagyon szeretem ezt a megoldást, mert utáltam láncot fújogatni. Persze ha rosszul van beállítva összgányolja a motort, dobozt, még a rendszámtáblát is, de ezzel megtanultam együtt élni! Mosás után persze lefújom a láncot, hogy mire körbekeni a szerkezet addig se fusson vizesen, esetleg szárazon. Az ülés alatt van egy kis spec flakon amiben tartok plussz olajat, ha esetleg kell, így 6-7000 km-re elegendõ cucc van nálam. Én nem próbálkoztam más olajjal, mert bár nem olcsó a gyári olaja és biztos lehetne találni megfelelõt, nekem ez bevált. Így is van itthon 2nagy flakon. Az olajzó töltéséhez nem kell levenni a tartályt, hanem egy kis csövön keresztül, amin egyébként levegõt kap, fel lehet tölteni a rendszert. Egyenlõre csak sima egy oldali kenés van, de ha lesz sok pénzem, beruházok egy v-systemre, ami két oldalról cseppent a lánckerékre, így talán jobb hatásfokkal keni a láncot. Remélem tudtam segíteni... |
VVLaci | 92447 | 2015. március 12. 07:39 | Válasz erre: 92428 |
Szerintem az olaj viszkozitásával lehet játszani. Egy 10W-40-es motorolaj sokkal gyorsabban átfolyik, mint egy 85W-140-es hajtómûolaj. Valószínûleg a Scottoiler által forgalmazott olaj is magas viszkozitású. |
Muju | 92444 | 2015. március 11. 21:56 | Válasz erre: 92433 |
Vandis, Ezt nagyon szèpen megfogalmaztad. A kèpen látható trepnilemezen èn azèrt nagyot vihogtam... |
desperado25 | 92443 | 2015. március 11. 21:46 | Válasz erre: 92440 |
Két hete megvettem a hozzávalókat. Találkozóra már ilyen lesz a tdm-em. Már csak azt kell eldöntenem, hogy forduljon, vagy álljon a kacsacsõr. Egyébként ez egy Ducati monster hátsó sárvédõ.... |
Kilos | 92442 | 2015. március 11. 21:43 | Válasz erre: 92439 |
Sziasztok! Ezt a sárvédõ toldást már nézegetem egy ideje, de sajnálok kiadni érte 10 eFt-t. http://www.ebay.com/itm/Yamaha-TDM900-Extenda-Fenda-Fender-Extender-Front-Mudguard-Extension-05217-/201044371634?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item2ecf2da8b2 Karex, ha esetleg sikerül kisebb költséggel "legyártani" 900-ra is, engem érdekelne a dolog. |
Tomi1 | 92441 | 2015. március 11. 21:41 | Válasz erre: 92440 |
Ha valaha lesz TDM-em, szeretnék rá ilyent! Tetszik. |
Hr.Geiger | 92440 | 2015. március 11. 21:30 | Válasz erre: 92439 |
Karex | 92439 | 2015. március 11. 21:16 | Válasz erre: 92433 |