galoscsabus | 92438 | 2015. március 11. 18:12 | Válasz erre: 92428 |
Szia Dezsõ! Hideg idõben kicsit jobban meg lehet nyitni ha dermedtebb az oil benne, de nyári melegben szinte teljesen zárt állapotban legyen. Nekem 1100-1200 km alatt pötyögtet el egy adag lõrét. |
kormi1313 | 92437 | 2015. március 11. 17:19 |
Szevasztok! Olvasgattam, lentebb volt ismét szó a ledes pótlámpákról. Tavaly valamit megbeszéltünk ezzel kapcsolatban. Valamirõl lemaradtam? Megváltozott az elõírás? Itten van egy link: http://www.sportmotor.hu/motoros_hirek/biztonsag/drl-nappali-menetfeny-motorkerekpar.html Akkor ez nem érvényes? |
MadBob | 92436 | 2015. március 11. 17:18 | Válasz erre: 92428 |
Szia! Én használom, magam szereltem fel és állítottam be a leírás szerint. (Kardános gépem volt az elsõ és hamar ráuntam a láncolajozásra.) A szerelõm megnézte a láncot és szerinte annyit kap mint ami kell. |
jobbkormanyos | 92435 | 2015. március 11. 16:46 | Válasz erre: 92433 |
Húzzál rajta , töröld le, ha folyik még, O gyûrû .
|
Vandis | 92433 | 2015. március 11. 16:07 |
Karex | 92432 | 2015. március 11. 14:55 |
Mit találtam nektek, van rajta minden, mi szemnek szájnak ingere......: Olyan cíííííp
![]() |
csokabi | 92431 | 2015. március 11. 13:19 | Válasz erre: 92425 |
Fent van a motorodon? Fent. Van hozzá típusbizonyítványod? Nincs. Akkor meg...
|
dinnyemag | 92430 | 2015. március 11. 13:06 | Válasz erre: 92429 |
Köszi! Így már kicsit jobb, német leírással nem sokra jutottam. Fel van már szerelve pontosan úgy ahogy a linken van bemutatva, majd próbálgatom a beállításokat. Maga a kütyü nem tûnik bóvlinak... |
kawa550 | 92429 | 2015. március 11. 12:11 | Válasz erre: 92428 |
Hát, nem túl bõbeszédû a cég, nem nagyon látni beállítási lehetõséget a mennyiséghez: http://installguides.ibooking.com/support_installation-guides-en.asp?command=model&id_manufacturer=16&id_model=146&kit= |
dinnyemag | 92428 | 2015. március 11. 12:00 |
Sziasztok! Használ vaki Scottoiler vSystem olajzót? Tavaly vett az elõzõ gazdi egyet, szervizben fel is szerelték de 1000 km alatt elpancsolt neki fél liter olajat, úgyhogy õ lezárta és vett egy lácsprayt. Ezek ennyire bonyolultak, vagy csak nem volt türelme az embernek? 200 euró van a számlán amibõl 139 a kütyü, 62 a szerelés. Ennyi pénzér kéne mûködni nem? |
kawa550 | 92427 | 2015. március 11. 11:22 | Válasz erre: 92420 |
Öhö. Udvariasan meg semmi arrogancia mi?! Mikor minden héten 2-3x megállítanak éjjel mikor jövök haza, ugyan ott, ugyan abban az idõben ugyan azzal a kocsival ugyan azok a rendõrök akik még poénkodnak is hogy magát gyakran megállítjuk ugye? Meg az anyjuknak az õ pics...... Vezet az ember 1 órát, 9 óra meló, megint egy óra vezetés, éjjel egy óra, 5 percre az ágyikótól oszt akkor jogosítvány forgalmi. Benyalok én annak aki udvarias tud maradni. Minap ráadásul valami kezdõ cingár szemüveges majmok voltak kinn, nem a térnél állítottak meg ahol van hely, hanem a temetõ bejáratába kellett betolatnom hogy igazoltatni tudjanak. Magyarul próbált vartyogni a köcsög hogy outlevel meg forgolmi. Bár értettem de azért: Tessék?? Utlevel forgolmi! Tessék??! Utlevel! Az nincs! Personal ausweise nem jó?! De, jó az is, megkapja, elindul vele. Jogosítvány nem kell?! De, megkapja, elindul. Autópapír?! Az is kell. Alkoholt ivott az elmúlt órában? Az elmúlt évben sem, adjad aztán fújom! Amíg az egyik köcsög nézi, jött a szokásos poén. Szállok ki a kocsiból, mondja hogy nem kell kiszállni. De én ki akarok, meg akarom én is nézni hogy mi a baj a kocsival, nem jó a színe, a formája, vagy mi hogy mindig engem állítasz meg bazze?! Hát nem köszöntünk egymásnak búcsúzóul..... |
csanesz | 92425 | 2015. március 11. 10:01 | Válasz erre: 92423 |
Igen ezzel tisztában vagyok! És igen csak a rendõr kedve az ami megszabja, hogy büntet vagy sem. Viszont, ha nincs bekapcsolva nem büntethet, mert nem használom. Ill nincs "tettenérés"! :) Igazság szerint segédfényszórónak raktam fel, ha gondom adódna a világítással és nem állandó használatra. Vagy az intenzíven szembe elõzgetõs útszakaszokra. Amúgy is fõkként a jobb oldalt világítja az esetlegesen hibás útszélek miatt, de persze ezt magyarázhatnám a rendõrnek... És városban semmiképp nem szabadna használni épp úgy, mint a ködlámpát! Azért már kaptam büntit és nem is volt köd! |
scopy | 92424 | 2015. március 11. 09:15 |
Jól...hergelt! (?) 100 ezeret azért írtam, mert annyi akkor is lenne a plusz költség, ha annyiért veszel, amennyiért eladsz. Sagipet-éknek :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))) |
tulok99 | 92423 | 2015. március 11. 07:44 | Válasz erre: 92398 |
tulok99 | 92422 | 2015. március 11. 07:35 | Válasz erre: 92379 |
valóban nem fog segít közlekedésbiztonságilag a hangos kipufogó, mivel egyetlen irányból hangosabb a gyárinál, mikor a motorral te vagy az autós elõtt.. ha oldalról érekzik, vagy szembõl, ugyan annyira nem fog téged hallani, mint gyári dobbal. nekem sem gyári a motor hangja, de csak azért, mert nekem így tetszik. semmit nem várok el tõle, életet menteni tuti nem fog... amúgy szerintem miután általában a világ elõre próbál fejlõdni ( mégha sokszor nem is sikerül ) feltételezem a 900-as tdm halkabb, max egyforma hangerõvel bír, mint a 4tx-ek.
|
VVLaci | 92421 | 2015. március 11. 07:21 | Válasz erre: 92403 |
Na így mentem neki egy Trabantnak félig szembõl kocsival... |
csokabi | 92420 | 2015. március 11. 05:41 | Válasz erre: 92418 |
Erre ne vegyél mérget! Simán neki állnak firtatni a pillácsaidat. Ha pedig jössz ezzel a "nincs joguk, mert külföldi forgalmival fut a motor" dumával, akkor még egy jó kis mûszaki vizsga is befigyel majd aminek persze te állod a költségeit. Semmi arrogancia, mindig csak udvariasan beszélni velük. Elmondod nekik, hogy miért raktad fel a lámpákat, hogy így nagyobb biztonságban érzed magadat. Aztán vagy megértik, vagy nem:)))
|
csokabi | 92419 | 2015. március 11. 05:27 | Válasz erre: 92416 |
Azok a lámpák gyárilag rendelkeznek hatósági engedéllyel (ABE, Zulassung) és a módosításokat felvezetik a forgalmira.
|
csanesz | 92418 | 2015. március 10. 23:34 | Válasz erre: 92416 |
Csak spekuláció részemrõl, de szerintem egy jármû kiépítésébe nem szólhatnak bele, ha az más országban van forgalomba helyezve. Igaz az más tészta, ha kopott abroncs, hibásan mûködõ világítás vagy olyan hiányossága ill. hibája van egy jármûnek ami a közbiztonságot veszélyezteti. Esetenként a túl hangos kipufogó is ide tartozik. Aszem osztrákiában pikkelnek rá... |
kawa550 | 92417 | 2015. március 10. 22:45 | Válasz erre: 92416 |
tanksapka szerint cdak törvények nélküli rend :-D
|
Hr.Geiger | 92416 | 2015. március 10. 22:21 | Válasz erre: 92415 |
csanesz | 92415 | 2015. március 10. 21:56 | Válasz erre: 92410 |
Na igen a COB ledek elég jó fényerõvel és ahhoz képest csekély hõleadás aránnyal rendelkeznek. De azért még sajna ki tudnak olvadnia foglalatukból megfelelõ hûtés nélkül és driver nélkül. A túlzott hõ hamar tönkreteszi a LED chipet, a driver 3-4000 Ft/db a COB LED kb. 600 Ft/db. Maga a 12 volt körüli COB LED csak 6,5 Watt és nincs belõle nagyobb 12 volton! És igen KRESZ szerint nem lehet és hivatalosan büntetik! Viszont hatásos! Ha biztonságot ad büntessenek! |
Muju | 92414 | 2015. március 10. 21:48 | Válasz erre: 92413 |
Köszi, csak kíváncsi voltam mièrt hívják így.
|
csanesz | 92413 | 2015. március 10. 21:44 | Válasz erre: 92409 |
dcsaby | 92412 | 2015. március 10. 21:43 |
Sziasztok Nekem az a tapaszatlatom,hogy amióta felkerültek elõre a ledes lâmpâk, jobban észrevesznek ès fèlrehúzódva elengednek az autós kollégàk. |
csanesz | 92411 | 2015. március 10. 21:39 | Válasz erre: 92408 |
Ez így van! De ahogy, azt tavaly is mondták, van ennél nagyobb gondjuk is... Jó párszor döcögtem el útszélen álló rendõr mellett és bár látta a nappali fényt mégsem pampogott! Az tetszett a legjobban, mikor tavaly a Baumax parkolójában odajött egy srác és kérdezte, hogy ezt hol vettem. Hát mondom ez házi! - De azért jól esett. |
Hr.Geiger | 92410 | 2015. március 10. 21:37 | Válasz erre: 92406 |
Itt igazából azt kell tisztázni, hogy mi az erõsebb indok a használatra: 1. szerintem kell 2. KRESZ szerint lehet? Mert ha az 1-es pont felülírja a hivatalos álláspontot, akkor illegalitásba vonulsz és kockáztatod a büntetéseket. Jó múltkor volt itt téma a LED-esítésrõl. Hivatalosan pl. TILOS! Mint tudjuk, a világ a LED technológia használatának növelése felé halad, talán 20 év múlva már hivatalosan is használhatjuk ezeket , utólagos átalakítás következményeként. http://zaol.hu/loero/a-led-ek-ura-1615471 http://zaol.hu/loero/jarmu-atalakitas-a-hatosag-elozetes-engedelyevel-1-1626438 |
csanesz | 92408 | 2015. március 10. 21:31 | Válasz erre: 92404 |
Én is azért sz@rakodtam annyit a "segédfényszórókkal", bár baromira szabálytalan helyen van és a létezése is szabálytalan, de jól megtervezett, vízálló SuperSeal csatikkal megoldva. És nem az eget világítja - le kell hozzá hajolni, hogy retinát égessen. |
Muju | 92408 | 2015. március 10. 21:31 |
Ha úgyakarják egy szaros világító szelepsapkába belekötnek pedig csak egy biciklire van felszerelve.
|
Muju | 92407 | 2015. március 10. 21:29 | Válasz erre: 92406 |
Hamár karácsonyfa. Azè nem vonyít a yard?
|
csanesz | 92406 | 2015. március 10. 21:26 | Válasz erre: 92403 |
Igen ez így kerek! Mikor elcsaptam egy "brinyiglist" autóval (Mogyoródi út - Mexikói sarok) Mexikóin mentem a Nyugati pu. felé ugyan ez volt: "akurvaéletbeezhogykerültide?????" De ez kicsit más, csak a szitu az! Szerintem karácsony fa kell elõre! |
Muju | 92404 | 2015. március 10. 21:22 | Válasz erre: 92398 |
Köszi. A dobozban ledszalag figyel ès jól látod egyforma fènyerõvel. Erre nemis gondoltam, de majd adok neki egy kis"folytást".... Köszi a tippet ès a szakèrtõi segítsèget!
|
lendvai | 92403 | 2015. március 10. 21:16 |
A hangos kipufogóhoz hozzászólva: neked megfájdulhat a fejed tõle hosszú távon, illetve aki mögötted megy azt roppantul zavarhatja, de a hang terjedési tulajdonságai miatt aki elõtted van az kevésbé fogja észrevenni. Véletlenszerû az esélye annak, hogy valamit hozzáad a biztonsághoz. Az egyik ok az emberi agy mûködése. Nem arról van szó, hogy mi, motorosok kicsik vagyunk és jelentéktelennek tartanak, hanem akkor és ott egyszerûen nem látnak. Túl sok információt kapunk egyszerre bizonyos helyzetben (keresztezõdés, lámpa, a többi autó, épületek, emberek, hangok, színek, szagok és így tovább) és az agy egy idõ után szelektál, mert nem tudja feldolgozni. Van, amikor épp a motorost veszi ki a képbõl, van, amikor mást. Talán többeknek volt már olyan élménye, hogy megállt, szétnézett, majd elindult és akkor "akurvaéletbeezhogykerültide?????" elhúzott egy autó, motor, vagy akármi. Na pont ez játszódik le, amikor úgymond "nem vesznek észre" bennünket. Ezen egy hangosabb kipufogó nem feltétlenül segít, mert ha a hangot hallja a másik fél, de épp a képet törli az agy, akkor hiába.
|
csanesz | 92402 | 2015. március 10. 21:16 | Válasz erre: 92390 |
Muju! A lényeg, hogy minél inkább hasonlítson a gyári színvonalhoz! Lehet, hogy nem ez a legjobb kifejezés rá. Így nem lesz olyan feltûnõ. Azt hiszik, hogy valami gyári Givi cucc... |
csanesz | 92401 | 2015. március 10. 21:13 | Válasz erre: 92399 |
De, ha oldalba rúgom az autót, azt is meghallják! :)
|
Kucsi | 92400 | 2015. március 10. 21:06 |
Én már sok-sok km-t motoroztam csendes kipufogóval, és egy kezemen megtudnám számolni azokat a helyzeteket amik veszélyesnek minõsültek.Szerintem nem a hangos kiputól fogjátok elkerülni a baleseteket, hanem a deffenziv vezetési stílussal, és az igazán alapos körültekintéssel.
|
Annonymus | 92399 | 2015. március 10. 20:56 |
Jó estét Naccságosurak!Teljes mértékben a hangosabb kipufogó mellett szavazok...már nemegyszer lett bizonyitva,hogy azért sokkal de sokkal jobban rámfigyeltek, hogy hallották a motor hangját.Sajnos hosszú utakon zavaró a nagyobb hang....máskülönben CSAKIS hangosabb kipufogóval mennék... Bármerre...De ezzel nem a könyökbõl kijövõ hangra gondolok:-)
|
csanesz | 92398 | 2015. március 10. 20:36 | Válasz erre: 92390 |
Néztem nagyon jó lett! A doboz szélein ugyanolyan erõsséggel világít mint a fékezésnél a középsõ rész? Ha igen, azt érdemes lenne kicsit vissza venni 820 Ohm esetleg 1,2 KOhm -os ellenállásokkal. Megtévesztõ lehet és, ha rendõr követ valószínû már csak azért is belekötne. Alapból olyan mintha fékeznél. A hátsó lámpa az szerintem tuti lett! Amúgy tényleg nagyon jó, szép munka! |
aramo69 | 92396 | 2015. március 10. 20:25 | Válasz erre: 92375 |
Ha lehúzod az áthidalást, és leáll, tuti! :)
|
Hr.Geiger | 92395 | 2015. március 10. 20:00 | Válasz erre: 92387 |
És ezért kértek 12 rugót? Ha jól emlékszem, akkor én 4360 Ft-ot fizettem az NKH-s vizsgáért, ezért a pénzért lemérték minkét féket és bónuszként még dudálhattam is egyet! :-) Valamiért nem érdekelte õket a 24 éves XJ villamossága, én kértem, hogy legalább a dudát nyomják meg, ha már dolgoztam vele.... és megengedték! :-) |
zolika8904 | 92394 | 2015. március 10. 19:56 | Válasz erre: 92393 |
Nem vagyok benne biztos,hogy változtatott volna a dolgokon.De ez olyan,mint lampával és lámpa nélkül motorozni.Nagyobbak az esélyeid,hogy lámpával észrevesznek mint anélkül.
|
csokabi | 92393 | 2015. március 10. 19:47 | Válasz erre: 92386 |
Szerinted változtatott volna valamit a helyzeten, ha hangosabb a dob? Õ azt sem hallotta volna, mert nem a forgalomra figyelt. Ráadásul még csak nem is a hang terjedési irányában lett volna... Ne érts félre, nem a hangosabb dobbal van gondom (egyszer úgyis leszedem Fidóét, ha lesz még valaha 900-asom:))). |
yamatomo | 92392 | 2015. március 10. 19:45 | Válasz erre: 92381 |
Köszi a felvilágosítást! :) Ajánlottam neki,hogy innen a fórumról is nézhet valami eladósorba kerülõ paripát.
|
Muju | 92390 | 2015. március 10. 19:43 |
Csanesz, kèsz lett a hátsó szemkisütõ, de ahogy te is mondtad biztos ami biztos kaptak a ledekhatosával 150 ohmot..:)
|
zolika8904 | 92389 | 2015. március 10. 19:42 | Válasz erre: 92388 |
Az útszakasz mellett kerékpár sáv húzodik.szerintem hirtelen összetévesztett egy kerékpárossal.Nem elõitéletbõl mondom,de egy nõ volt.
|
Muju | 92388 | 2015. március 10. 19:39 | Válasz erre: 92386 |
Az a baj hogy "á az csak egy motoros" mèg messze van.... Szindróma |
csanesz | 92387 | 2015. március 10. 19:38 | Válasz erre: 92384 |
Neeem, telefonon mondtam neki a karácsonyfa effektust és sajna kérték, hogy szedjem le, úgy vittem a gépet. Plexi nem volt fent és a két oldalsó kopoltyú. Így nem kötöttek bele. Igaz csak az elsõ féket nézték meg. Egyszer beindították és leállították, ennyi volt a nagy és félelmetes mûszaki vizsga.. |
zolika8904 | 92386 | 2015. március 10. 19:37 | Válasz erre: 92385 |
Én is szerencsére helyette is figyeltem.Egy mellék utcából vágott ki elém,ugy hogy kb 20 méterre voltam a keresztezõdéstõl.
|
csanesz | 92385 | 2015. március 10. 19:34 | Válasz erre: 92382 |
Én is figyelek nagyon és hiába zöld a lámpa vagy fehér én, akkor is körül nézek. Nem bízom az életem egy lámpára. Ezért is mondják az oktatók, hogy az autós helyett is figyelnie kell a motorosnak. |
Hr.Geiger | 92384 | 2015. március 10. 19:30 | Válasz erre: 92380 |
és ezek mind fent voltak a vizsgán is? :-)) |
csanesz | 92383 | 2015. március 10. 19:29 | Válasz erre: 92379 |
Én eddig 2 szer rúgtam oldalba autót menet közben. A harmadik felébredt az megúszta. Dudáltam, mint állat, de csak nem ébredtek fel. Persze utána pufogott mindegyik, de nem látták saját hibájukat. |
zolika8904 | 92382 | 2015. március 10. 19:28 |
Elõvigyázatosan és körültekintõen vezetek.Hiába változtatnék stilust,ha épp elsõbbségem van egy útkeresztezõdésben és nem adják meg...Persze az erõsebb hang nem zárja ezt ki,de talán ritkitja az esetek számát.Jobban észrevesznek.
|
csanesz | 92381 | 2015. március 10. 19:26 | Válasz erre: 92378 |
De sajna ott is tekerik az órát és olykor hanyagabbak, mint az Olaszok! Szétégett szeleptányér, búzát találtam a levegõszûrõbe és nem keveset. Hogyan? Igaz az nagy robogó volt, de akkor is! |
csanesz | 92380 | 2015. március 10. 19:22 | Válasz erre: 92374 |
Én ezért csináltam karácsonyfát a gépállatból!
![]() |
csokabi | 92379 | 2015. március 10. 19:22 | Válasz erre: 92374 |
Szerintem a vezetési stílusodon kellene változtatni. A hangosabb dob nem fog segíteni, az inkább csak placebo. Minden rossz szándék nélkül írtam amit írtam. A 900-nak 87 dB a hivatalosan mért zajszintje. A vázra ragasztott matricán van feltüntetve.
|
yamatomo | 92378 | 2015. március 10. 19:21 |
Szép estét Mindenkinek! :) Egy barátomat megfertõztem a TDM-el,és úgy gondolta belevág majd egy 850-es mociba. Németországban dolgozik,és bejelentett lakcímmel is rendelkezik. Érdemes onnan behozni egyet,mert esetleg olcsóbbak az illetékek,meg egyebek,vagy nincs lényeges különbség az hazai,és a németországi költségek között? Mondjuk ott nem tekerik az órát,vagy legalább nem nemzeti sport.
|
csanesz | 92377 | 2015. március 10. 19:16 |
Volt ott egy kis öreg Citroen. Purhabbal volt kibejlagolva a lengõkar!!! Egy alacsony pufi romagyerek vette nemrég 130 000 -ért és meghallotta a hírt teljesen magába zuhant. Természetesen nem ment át a vizsgán. Sajnáltam kicsit... |
csanesz | 92376 | 2015. március 10. 19:13 |
zolika8904 | 92374 | 2015. március 10. 19:08 |
Köszönöm szépen mindenkinek a tanácsát!Jóval többe kerülne a csere mint 100000.A fogyasztása nem zavar.Nagyon szeretem a motort.Az eggyik problémám ami miatt két alkalommal is majdnem balesetem volt(nem az én hibámból) az,hogy túlságosan csendes a motor és nem mindig vesznek észre az autósok.Szó sincs róla,hogy nagy ricsajt szeretnék.A 900-nak nincsen közép dobja.Az hangosabb? |
Hr.Geiger | 92373 | 2015. március 10. 19:03 |
Estét Hölgyek, Urak! Lehet ideológiát gyártani minden döntés mögé, de a tények makacs dolgok: a 900 -as képviseli a TDM hierarchia csúcsát, mûszakilag a legfejlettebb és technikában is a legkorszerûbb. De! Akikkel eddig beszéltem - mindkét típust hajtották - azok szerint a használati értéke a 850-nek a hétköznapokban nagyobb. Talán 2005-körül olvastam egy összehasonlító tesztet, ahol egy igen jó állapotú 850-est és egy akkor friss 900-ast teszteltek együtt. Ott akkor a 850-es tulaja azt nyilatkozta, hogy nem lát semmi olyan indokot, ami arra gerjesztené, hogy átüljön egy modernebb gépre. Talán a befecskendezõ és a katalizátor volt, ami tetszett neki, de köszöni szépen, marad a réginél, amíg el nem kopik. Nekem mindkét modell igen tetszik, bevallom õszintén, hogy a 900-as talán még jobban is, de valóban a költségek ( elsõsorban a beszerzési ) jóval magasabbak. Az üzemeltetésben már talán nincs akkora differencia, így aki tud áldozni rá, annak csak hajrá elõre! De akinek " csak" a korábbi gépekre fussa az eklézsiából, azok sem vesztenek semmit, mert a motorozás önmagában is fantasztikus élmény! :-) |
sagipet | 92372 | 2015. március 10. 18:05 |
Én is gondolkodtam már 900-asban. De ugyanúgy tudnék azzal is gurulni mint ezzel, minek szórjam a nem létezõ pénzemet. De ha egyszer találok egy olcsó hatos váltót eldobva valahol, lehet beruházok rá. Ennek se lenne sok értelme ha belegondolok, de nem is kell mindíg gondolkodni. Màs! Nem tudom mobilról most beírni nevünket, de sikerült megszereznem az utolsó szobát majsán, szóval +2 fõ a buliban! |
gezasz | 92370 | 2015. március 10. 16:33 | Válasz erre: 92368 |
Több lesz a bukta 100000 Ft.-nál a csere esetén. Sokkal több. Már eleve a két jármû ára is jelentõsen eltérhet. Most hirdetnek egy 900-asat 950ezer + papirozás. A régit max 650 estleg 700 ezerért lehet eladni. Tehát 350000 ft -nál is lehet több a "veszteség", de ennyi biztos.
|
scopy | 92368 | 2015. március 10. 14:39 | Válasz erre: 92362 |
Ki kell számolni, hogy azzal amit veszítesz a cserén, mennyi idõ alatt térülne meg az egy literrel takarékosabb géppel. Tegyük még hozzá az ismeretlen faktort, ami azt jelenti, hogy lehet nagyon rossz üzletet is csinálni... Szóval bukta a régin, keresés költsége, vétel költsége, adminisztráció költsége mindenféle folyadék cseréje, szerviz 100.000 forintból motorozhatsz vagy 5.000 km-t. 5.000 km-en, spórolnál 50 litert. Ha egy szezonban 5.000 km-t mész, akkor 5 év alatt vagy egálban. Ha 10-et mész, akkor fele... Mindegy. Egy literért én biztosan nem cserélnék. Nekem 3VD van, ami sokkal éhesebb egy 900-asnál. Beszippantja a 6,5 litert, de evett már ennél is többet. 200 km-ként tankolok a biztonság kedvéért. Az árkülönbözetet figyelembe véve 200 éves koromra hozná vissza a csere az árát. Ráadásul Elnök úr úgy rúgja az õ testét, hogy sok fiatal 900-as megirigyelné! |
Bimmer1 | 92367 | 2015. március 10. 14:22 | Válasz erre: 92364 |
Szét kell vágni és ami nem mûködik utanna ahoz tartozott :-D :-D :-D :-B
|
aramo69 | 92365 | 2015. március 10. 13:17 | Válasz erre: 92364 |
Szia! Egy elektronikát pluszban belehet rakni, és akkor a "rövid zár"helyett, az elektronika "dolgozik" Több motoron, autóban van ilyen. Hogy konkrétan mihez tartozik, a kábelköteg lekövetésével tudod meg. Ha jól látom az amire gondolok. így telefonon elég kicsi a kép. De szerintem az az. :) |
furfarag | 92364 | 2015. március 10. 12:03 |
Sziasztok.Kérdésem lenne.Ez mi ez a képen:-) Mármint a csati mi célt szolgál.
![]() |
aramo69 | 92363 | 2015. március 10. 07:29 | Válasz erre: 92362 |
Sziasztok! Totál egyet értek. Ha már ismered minden porcikáját, szerintem ne. ABS,(nem mindegyiknél) innyektor, hmmm És a pénztálca.... érték vesztés. Szerintem te még nem szerettél igazán bele a Tádéba. Ha igen, ez meg sem fordul benned. Jól van, Csak úgy írtam. De van benne igazság!!! :) Süssön rátok a nap! :) |
lendvai | 92362 | 2015. március 9. 21:58 | Válasz erre: 92361 |
Zolika, egy 4TX-nek az a 60 000km meg se kottyan, hacsak nem óra szerint annyi és olasz import. De szerintem akkor se kell sokat aggódni. :-) Hogy megéri-e lecserélni egy 2005-ös 900-ra? Nos, én pont egy ilyen cserét eszközöltem anno. Ha nem bánod az értékvesztést, akkor azt mondom igen. Ha igényed van a klasszikus karburátoros motorok feelingjére, akkor maradj a réginél. Ha zavar a fogyasztás, akkor cserélj, mínusz 1 liter várható. Ha taknyoltál már el saját fékezéstechnikai hibádból adódóan (mint én), akkor a 2005-ös 900-asok között már vannak ABS-el felszerelt darabok, egy kicsit kompenzálja a vezetéstechnikai hiányosságokat. De az gyakorlással fejleszthetõ. Szóval szerintem rajtad áll. Ha szereted a gépet, bevált és már ismered minden porcikáját, akkor én maradnék és kimotoroznám belõle, amit lehet. Majd utána váltanék. (Megjegyzem én nem azért váltottam, mert kimotoroztam belõle amit lehet és meguntam.) |
zolika8904 | 92361 | 2015. március 9. 21:46 |
Sziasztok!Pillanatnyilag egy 2001 es Tdm-el szelem az utakat.Nagyon bejon... Kivancsi volnek,hogy erdemese lecsereljem egy 2005-os modelre(az enyem mar a 60000 tapodja).Ha valaki tobbet tudna rola az elonyokrol es hatranyokrol,megkerem tajekoztasson engem.Elore is koszonom!
|
Czdoki | 92360 | 2015. március 9. 21:16 |
Valami ilyen szitu lehetett: https://www.youtube.com/watch?v=qlECozx6VWc :) |
kawa550 | 92359 | 2015. március 9. 21:13 | Válasz erre: 92349 |
Lassan olyan böcme nagy és kövér lesz az állat, hogy ilyennel már nem lehet tologatni, csak olyan villás kézi targoncával amilyennel a tescóban pakolnak hétfõtõl szombatig.:)))))))))))) De azt se kõ, mert követ ez minket szoros lábfogással ha kinn vagyunk, ma még fát se tudtam vágni tõle, mert állandóan odadugta a fejét a tuskóra, azt az ágat rágcsálta mindig amit én épp vágni akartam.:)) Viszont, és ez ellentmond annak amit hallottam, hogy hónapok kellenek a golyótlanítás után míg kiürülnek a hormonok, a miskárolás óta egyetlen harcos támadása se volt, kutyákat is békén hagyja, még fejcsapkodásból is csak 2 szolid kis próbálkozása volt, szóval teljesen megjavult. És szemmel láthatóan hamar kiheverte, már egész nap 2 pofára zabál.:)) |
szodasbacsi | 92358 | 2015. március 9. 21:01 | Válasz erre: 92349 |
Inkább tegyél fel egy olajos, vagy gumis kérdést, az még ma nem volt.
|
aramo69 | 92357 | 2015. március 9. 21:00 | Válasz erre: 92333 |
Üdv! nekem van! És szépek. :) 4tx. ha valakit érdekel.
|
szodasbacsi | 92356 | 2015. március 9. 20:59 | Válasz erre: 92355 |
Úgy kezdõdött, hogy: Húgom párja kapott egy telefont a "keresztgyerekétõl", hogy kéne neki egy fuvar, Gyöngyösrõl Mályinkába. De azt elfelejtette mondani, hogy mégis mit kéne szállítani. Visszahívatom, hogy azért kicsit bõvebben mondja már el, hogy elég a személykocsi, vagy teherkocsi kell. Azt mondja, a motorja lerohadt, haza kéne vinni. Akkor ez teherkocsis meló lesz. Gyöngyösön felvesszük a Lidl-nél a srácot, menjünk el a melóhelyére, mert ott hagyta a motort. No, ez tartott vagy félórát, a telefonos navi segítségével. Ott a Jawa, feltesszük, kikötözöm, akkor benyögi, hogy vett egy másikat, Nagyrédén, el kéne menni érte. Jól van elmegyünk, hamar meg is találjuk (végülis nemrég járt itt, mikor vette.) Feltesszük, amíg megírják a papírokat, lekötözöm. (Persze az elsõt ki kellett bogozni, odébb kellett tolni, hogy az új felférjen). Amikor kész a papírmunka, akkor kinyögi, hogy még fel kéne tenni az oldalkocsit is. Szerencsére az még épphogy befért keresztbe a két motor mögé. Ez az újonnan vett motor lett a szalagkorlát áldozata. (Ami amúgy a házuk elõtt van, úgyhogy nem volt hosszú a próbaút.) |
szodasbacsi | 92355 | 2015. március 9. 20:43 | Válasz erre: 92354 |
Bár, mondjuk sokat nem is vártam egy olyan embertõl, aki navigációval nem talál oda a saját munkahelyére....
|
szodasbacsi | 92354 | 2015. március 9. 20:40 | Válasz erre: 92348 |
Egyik ismerõsöm is vett egy oldalkocsis Jawát. Meg is igazította vele az elsõ szalagkorlátot.
|
Suprati | 92349 | 2015. március 9. 20:31 |
Más oldalon nem biztos, hogy mindenki láthatja, ezért felteszem itt is... Ötlet tudjuk kinek... :) ![]() |
Muju | 92348 | 2015. március 9. 20:25 |
Amúgy nekem eccer sikerült oldalkocsis vassal '350 jawa' menni hát mit is mondjak... A cimbora annyira örült az elsõ körnek, hogy intett egyet a szomszèdnak menet közben az oldalkocsiból oszt èn is igyekeztem követni az irányt az árokba. |
szodasbacsi | 92347 | 2015. március 9. 20:16 | Válasz erre: 92345 |
Ja, meg a legfontosabb a Dnyepernél a rükverces váltó! Ezzel valami amatõrfilm forgatásán is ott voltam. Ezt a kis Werkfilmet unokatesóm vette fel egy kis fényképezõgéppel a forgatási szünetekben: http://youtu.be/6QLAZg5QbvU <iframe width="420" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/6QLAZg5QbvU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> |
szodasbacsi | 92345 | 2015. március 9. 20:08 | Válasz erre: 92339 |
Nekem a K750-es az szólista. Nekem az utódja,a Dnyeper a felülszelepelt 650-es volt oldalkocsihajtásos. Ezt anno valami 6 km-es futásteljesítménnyel sikerült megvenni. Szerintem az is tologatva került bele, mert beindítani nem nagyon lehetett. A gyári karbik öntvényhibásak voltak, de szerencsére van utángyártott, nem ilyen lemezsublerral, hanem hengeres tolattyúval. ezzel már használni tudtam. (Azért érdekes volt, hogy az elsõ gyújtásállításnál már elõ kellett venni a menetfúró készletet...) Persze amíg ez a motor megvolt, összesen egyszer tudtam kimenni vele a hóba egy rendeset csapatni. Balra szépen, gázzal fordult, Jobbra viszont csak küszködéssel. Amúgy azt tapasztaltam, hogy az oldalkocsihajtás difizár nélkül nem sokat ér, mert így csak elkapar az oldalkocsi kereke, a motor meg marad állva a sárban. |
Muju | 92343 | 2015. március 9. 19:53 | Válasz erre: 92341 |
Akkó legközelebb azt is megnèzem!!!!! ;:))))
|
Muju | 92342 | 2015. március 9. 19:52 |
http://hu.m.wikipedia.org/wiki/T%C3%BCnde_%28motorker%C3%A9kp%C3%A1r%29
|
Annonymus | 92341 | 2015. március 9. 19:51 |
Nekem még lapul 1 ''kovrovec''Минск 59 -es gyári gumival..stb...a pince mélyén.
|
Muju | 92340 | 2015. március 9. 19:47 |
Ha már az idõs vasaknál vagyunk.....èn mèg gyerekkènt ´89 környèkèn eladtam apám ´61- ben vásárolt Tünde robogóját kemèny 3e forintèrt. Ha most találnèk 1-et kb 500e forintot kène èrte fizetni. Már többször ès naon megbántam.....
|