12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Yamaha TDM
Következő oldal

galoscsabus 92438 2015. március 11. 18:12   Válasz erre: 92428
Szia Dezsõ!
Hideg idõben kicsit jobban meg lehet nyitni ha dermedtebb az oil benne, de nyári melegben szinte teljesen zárt állapotban legyen.
Nekem 1100-1200 km alatt pötyögtet el egy adag lõrét.
    

kormi1313 92437 2015. március 11. 17:19  
Szevasztok!

Olvasgattam, lentebb volt ismét szó a ledes pótlámpákról.
Tavaly valamit megbeszéltünk ezzel kapcsolatban.
Valamirõl lemaradtam? Megváltozott az elõírás?
Itten van egy link: http://www.sportmotor.hu/motoros_hirek/biztonsag/drl-nappali-menetfeny-motorkerekpar.html
Akkor ez nem érvényes?
    

MadBob 92436 2015. március 11. 17:18   Válasz erre: 92428
Szia! Én használom, magam szereltem fel és állítottam be a leírás szerint. (Kardános gépem volt az elsõ és hamar ráuntam a láncolajozásra.)
A szerelõm megnézte a láncot és szerinte annyit kap mint ami kell.
    

jobbkormanyos 92435 2015. március 11. 16:46   Válasz erre: 92433
Húzzál rajta , töröld le, ha folyik még, O gyûrû .
    

csanesz 92434 2015. március 11. 16:31   Válasz erre: 92420
Nem veszek! :)
Csak spekuláció volt!
    

Vandis 92433 2015. március 11. 16:07  
Sziasztok!

Ne haragudj, Karex, de szeretném kisajátítani a képedet, mert ennél jobbat nem találtam a porblémám feltevéséhez :)

Megpróbálom tudományosan megfogalmazni a kérdésemet: ha olajpára van a deklin, az nagy baj? Itt O-gyûrût kell cserélni, vagy szimeringet? És ez általános jelenség? Mert nekem egyik motoromnál sem volt ilyen és olyat is hallottam, hogy üzemszerû.

Na mit szóltok, hogy nem azt írtam, hogy olajos a blokk bal oldalon ott, ahol egy húszassal ki lehet tekerni a kis kerek izét... a nagyobbikat :)
    

Karex 92432 2015. március 11. 14:55  
Mit találtam nektek, van rajta minden, mi szemnek szájnak ingere......: Olyan cíííííp
    

csokabi 92431 2015. március 11. 13:19   Válasz erre: 92425
Fent van a motorodon? Fent. Van hozzá típusbizonyítványod? Nincs. Akkor meg...
    

dinnyemag 92430 2015. március 11. 13:06   Válasz erre: 92429
Köszi!
Így már kicsit jobb, német leírással nem sokra jutottam. Fel van már szerelve pontosan úgy ahogy a linken van bemutatva, majd próbálgatom a beállításokat. Maga a kütyü nem tûnik bóvlinak...
    

kawa550 92429 2015. március 11. 12:11   Válasz erre: 92428
Hát, nem túl bõbeszédû a cég, nem nagyon látni beállítási lehetõséget a mennyiséghez:

http://installguides.ibooking.com/support_installation-guides-en.asp?command=model&id_manufacturer=16&id_model=146&kit=
    

dinnyemag 92428 2015. március 11. 12:00  
Sziasztok!
Használ vaki Scottoiler vSystem olajzót? Tavaly vett az elõzõ gazdi egyet, szervizben fel is szerelték de 1000 km alatt elpancsolt neki fél liter olajat, úgyhogy õ lezárta és vett egy lácsprayt. Ezek ennyire bonyolultak, vagy csak nem volt türelme az embernek? 200 euró van a számlán amibõl 139 a kütyü, 62 a szerelés. Ennyi pénzér kéne mûködni nem?
    

kawa550 92427 2015. március 11. 11:22   Válasz erre: 92420
Öhö. Udvariasan meg semmi arrogancia mi?! Mikor minden héten 2-3x megállítanak éjjel mikor jövök haza, ugyan ott, ugyan abban az idõben ugyan azzal a kocsival ugyan azok a rendõrök akik még poénkodnak is hogy magát gyakran megállítjuk ugye? Meg az anyjuknak az õ pics......
Vezet az ember 1 órát, 9 óra meló, megint egy óra vezetés, éjjel egy óra, 5 percre az ágyikótól oszt akkor jogosítvány forgalmi. Benyalok én annak aki udvarias tud maradni.
Minap ráadásul valami kezdõ cingár szemüveges majmok voltak kinn, nem a térnél állítottak meg ahol van hely, hanem a temetõ bejáratába kellett betolatnom hogy igazoltatni tudjanak. Magyarul próbált vartyogni a köcsög hogy outlevel meg forgolmi. Bár értettem de azért: Tessék?? Utlevel forgolmi! Tessék??! Utlevel! Az nincs! Personal ausweise nem jó?! De, jó az is, megkapja, elindul vele. Jogosítvány nem kell?! De, megkapja, elindul. Autópapír?! Az is kell. Alkoholt ivott az elmúlt órában? Az elmúlt évben sem, adjad aztán fújom! Amíg az egyik köcsög nézi, jött a szokásos poén. Szállok ki a kocsiból, mondja hogy nem kell kiszállni. De én ki akarok, meg akarom én is nézni hogy mi a baj a kocsival, nem jó a színe, a formája, vagy mi hogy mindig engem állítasz meg bazze?! Hát nem köszöntünk egymásnak búcsúzóul.....
    

csanesz 92426 2015. március 11. 10:03  
Szóval egy szó mint száz!

A motoros mindenképp szív!
    

csanesz 92425 2015. március 11. 10:01   Válasz erre: 92423
Igen ezzel tisztában vagyok!
És igen csak a rendõr kedve az ami megszabja, hogy büntet vagy sem.

Viszont, ha nincs bekapcsolva nem büntethet, mert nem használom.
Ill nincs "tettenérés"! :)

Igazság szerint segédfényszórónak raktam fel, ha gondom adódna a világítással és nem állandó használatra. Vagy az intenzíven szembe elõzgetõs útszakaszokra.

Amúgy is fõkként a jobb oldalt világítja az esetlegesen hibás útszélek miatt, de persze ezt magyarázhatnám a rendõrnek...
És városban semmiképp nem szabadna használni épp úgy, mint a ködlámpát! Azért már kaptam büntit és nem is volt köd!
    

scopy 92424 2015. március 11. 09:15  
Jól...hergelt! (?)

100 ezeret azért írtam, mert annyi akkor is lenne a plusz költség, ha annyiért veszel, amennyiért eladsz.

Sagipet-éknek :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    

tulok99 92423 2015. március 11. 07:44   Válasz erre: 92398
ha már karácsonyfát csinál valaki a dobozokból, szerintem mind1 mennyire fog világítani, ha meglátja a rendõr, akár erõs, akár halvány, valószínüleg ha rossz napja van, bele fog kötni, mivel teljességel szabálytalan a megoldás, vizsgán sem szabadna hogy elfogadják az utólag tetszõlegesen mókolt plussz világítást, illetve vannak szabványok, hogy féklámpa hány lehet, és geometrikailag hol kell hogy elhelyezkedjenek a jármûvön belül, illetve egymáshoz képest, stb... ugyan ez igaz a helyzetjelzõre is, a színükre, a fényerõre, stb... mindezeken kívül nincs bejegyezve a típusmódosítás a forgalmiba sem érzésem szerint. tehát gyengéd vagy erõs, ha meglátja és nem tetszik neki, akkor mindenképpen leint. ilyenkor pedig ezt kell mondani:
    

tulok99 92422 2015. március 11. 07:35   Válasz erre: 92379
valóban nem fog segít közlekedésbiztonságilag a hangos kipufogó, mivel egyetlen irányból hangosabb a gyárinál, mikor a motorral te vagy az autós elõtt.. ha oldalról érekzik, vagy szembõl, ugyan annyira nem fog téged hallani, mint gyári dobbal. nekem sem gyári a motor hangja, de csak azért, mert nekem így tetszik. semmit nem várok el tõle, életet menteni tuti nem fog... amúgy szerintem miután általában a világ elõre próbál fejlõdni ( mégha sokszor nem is sikerül ) feltételezem a 900-as tdm halkabb, max egyforma hangerõvel bír, mint a 4tx-ek.
    

VVLaci 92421 2015. március 11. 07:21   Válasz erre: 92403
Na így mentem neki egy Trabantnak félig szembõl kocsival...

    

csokabi 92420 2015. március 11. 05:41   Válasz erre: 92418
Erre ne vegyél mérget! Simán neki állnak firtatni a pillácsaidat. Ha pedig jössz ezzel a "nincs joguk, mert külföldi forgalmival fut a motor" dumával, akkor még egy jó kis mûszaki vizsga is befigyel majd aminek persze te állod a költségeit. Semmi arrogancia, mindig csak udvariasan beszélni velük. Elmondod nekik, hogy miért raktad fel a lámpákat, hogy így nagyobb biztonságban érzed magadat. Aztán vagy megértik, vagy nem:)))
    

csokabi 92419 2015. március 11. 05:27   Válasz erre: 92416
Azok a lámpák gyárilag rendelkeznek hatósági engedéllyel (ABE, Zulassung) és a módosításokat felvezetik a forgalmira.
    

csanesz 92418 2015. március 10. 23:34   Válasz erre: 92416
Csak spekuláció részemrõl, de szerintem egy jármû kiépítésébe nem szólhatnak bele, ha az más országban van forgalomba helyezve.

Igaz az más tészta, ha kopott abroncs, hibásan mûködõ világítás vagy olyan hiányossága ill. hibája van egy jármûnek ami a közbiztonságot veszélyezteti.
Esetenként a túl hangos kipufogó is ide tartozik. Aszem osztrákiában pikkelnek rá...
    

kawa550 92417 2015. március 10. 22:45   Válasz erre: 92416
tanksapka szerint cdak törvények nélküli rend :-D
    

Hr.Geiger 92416 2015. március 10. 22:21   Válasz erre: 92415
Mi az eredménye annak, ha mindenki nagy ívben tesz a szabályokra?
Anarchia
:-)

Amúgy én is gondolkodom ilyen illegális kiegészítõ lámpákban, de mi van akkor, ha mondjuk egy túrán külföldön állít meg a közeg, ahol nem szívbajosak és rögtön lelõnek?

Az EU-ban ez mennyire elfogadott?
Mert pl. a képen látható Kawa is gyárilag kapott hasonlókat, nem hinném, hogy Csanesz kezelte õket is! :-))
    

csanesz 92415 2015. március 10. 21:56   Válasz erre: 92410
Na igen a COB ledek elég jó fényerõvel és ahhoz képest csekély hõleadás aránnyal rendelkeznek.

De azért még sajna ki tudnak olvadnia foglalatukból megfelelõ hûtés nélkül és driver nélkül. A túlzott hõ hamar tönkreteszi a LED chipet, a driver 3-4000 Ft/db a COB LED kb. 600 Ft/db.
Maga a 12 volt körüli COB LED csak 6,5 Watt és nincs belõle nagyobb 12 volton!

És igen KRESZ szerint nem lehet és hivatalosan büntetik!
Viszont hatásos!
Ha biztonságot ad büntessenek!


    

Muju 92414 2015. március 10. 21:48   Válasz erre: 92413
Köszi, csak kíváncsi voltam mièrt hívják így.
    


dcsaby 92412 2015. március 10. 21:43  
Sziasztok
Nekem az a tapaszatlatom,hogy amióta felkerültek elõre a ledes lâmpâk, jobban észrevesznek ès fèlrehúzódva elengednek az autós kollégàk.
    

csanesz 92411 2015. március 10. 21:39   Válasz erre: 92408
Ez így van!
De ahogy, azt tavaly is mondták, van ennél nagyobb gondjuk is...

Jó párszor döcögtem el útszélen álló rendõr mellett és bár látta a nappali fényt mégsem pampogott!

Az tetszett a legjobban, mikor tavaly a Baumax parkolójában odajött egy srác és kérdezte, hogy ezt hol vettem.
Hát mondom ez házi!
- De azért jól esett.
    

Hr.Geiger 92410 2015. március 10. 21:37   Válasz erre: 92406
Itt igazából azt kell tisztázni, hogy mi az erõsebb indok a használatra:
1. szerintem kell
2. KRESZ szerint lehet?

Mert ha az 1-es pont felülírja a hivatalos álláspontot, akkor illegalitásba vonulsz és kockáztatod a büntetéseket.
Jó múltkor volt itt téma a LED-esítésrõl.
Hivatalosan pl. TILOS!

Mint tudjuk, a világ a LED technológia használatának növelése felé halad, talán 20 év múlva már hivatalosan is használhatjuk ezeket , utólagos átalakítás következményeként.
http://zaol.hu/loero/a-led-ek-ura-1615471
http://zaol.hu/loero/jarmu-atalakitas-a-hatosag-elozetes-engedelyevel-1-1626438
    

Muju 92409 2015. március 10. 21:35   Válasz erre: 92408
SuperSeal csatin mit èrtesz?
    

csanesz 92408 2015. március 10. 21:31   Válasz erre: 92404
Én is azért sz@rakodtam annyit a "segédfényszórókkal", bár baromira szabálytalan helyen van és a létezése is szabálytalan, de jól megtervezett, vízálló SuperSeal csatikkal megoldva. És nem az eget világítja - le kell hozzá hajolni, hogy retinát égessen.

    

Muju 92408 2015. március 10. 21:31  
Ha úgyakarják egy szaros világító szelepsapkába belekötnek pedig csak egy biciklire van felszerelve.
    

Muju 92407 2015. március 10. 21:29   Válasz erre: 92406
Hamár karácsonyfa. Azè nem vonyít a yard?
    

csanesz 92406 2015. március 10. 21:26   Válasz erre: 92403
Igen ez így kerek!

Mikor elcsaptam egy "brinyiglist" autóval (Mogyoródi út - Mexikói sarok) Mexikóin mentem a Nyugati pu. felé ugyan ez volt: "akurvaéletbeezhogykerültide?????"
De ez kicsit más, csak a szitu az!

Szerintem karácsony fa kell elõre!


    

Muju 92405 2015. március 10. 21:23   Válasz erre: 92402
OK! Igyexek ::))
    

Muju 92404 2015. március 10. 21:22   Válasz erre: 92398
Köszi. A dobozban ledszalag figyel ès jól látod egyforma fènyerõvel. Erre nemis gondoltam, de majd adok neki egy kis"folytást".... Köszi a tippet ès a szakèrtõi segítsèget!
    

lendvai 92403 2015. március 10. 21:16  
A hangos kipufogóhoz hozzászólva: neked megfájdulhat a fejed tõle hosszú távon, illetve aki mögötted megy azt roppantul zavarhatja, de a hang terjedési tulajdonságai miatt aki elõtted van az kevésbé fogja észrevenni. Véletlenszerû az esélye annak, hogy valamit hozzáad a biztonsághoz. Az egyik ok az emberi agy mûködése. Nem arról van szó, hogy mi, motorosok kicsik vagyunk és jelentéktelennek tartanak, hanem akkor és ott egyszerûen nem látnak. Túl sok információt kapunk egyszerre bizonyos helyzetben (keresztezõdés, lámpa, a többi autó, épületek, emberek, hangok, színek, szagok és így tovább) és az agy egy idõ után szelektál, mert nem tudja feldolgozni. Van, amikor épp a motorost veszi ki a képbõl, van, amikor mást. Talán többeknek volt már olyan élménye, hogy megállt, szétnézett, majd elindult és akkor "akurvaéletbeezhogykerültide?????" elhúzott egy autó, motor, vagy akármi. Na pont ez játszódik le, amikor úgymond "nem vesznek észre" bennünket. Ezen egy hangosabb kipufogó nem feltétlenül segít, mert ha a hangot hallja a másik fél, de épp a képet törli az agy, akkor hiába.
    

csanesz 92402 2015. március 10. 21:16   Válasz erre: 92390
Muju!

A lényeg, hogy minél inkább hasonlítson a gyári színvonalhoz!
Lehet, hogy nem ez a legjobb kifejezés rá.

Így nem lesz olyan feltûnõ. Azt hiszik, hogy valami gyári Givi cucc...
    

csanesz 92401 2015. március 10. 21:13   Válasz erre: 92399
De, ha oldalba rúgom az autót, azt is meghallják! :)
    

Kucsi 92400 2015. március 10. 21:06  
Én már sok-sok km-t motoroztam csendes kipufogóval, és egy kezemen megtudnám számolni azokat a helyzeteket amik veszélyesnek minõsültek.Szerintem nem a hangos kiputól fogjátok elkerülni a baleseteket, hanem a deffenziv vezetési stílussal, és az igazán alapos körültekintéssel.
    

Annonymus 92399 2015. március 10. 20:56  
Jó estét Naccságosurak!Teljes mértékben a hangosabb kipufogó mellett szavazok...már nemegyszer lett bizonyitva,hogy azért sokkal de sokkal jobban rámfigyeltek, hogy hallották a motor hangját.Sajnos hosszú utakon zavaró a nagyobb hang....máskülönben CSAKIS hangosabb kipufogóval mennék... Bármerre...De ezzel nem a könyökbõl kijövõ hangra gondolok:-)
    

csanesz 92398 2015. március 10. 20:36   Válasz erre: 92390
Néztem nagyon jó lett!

A doboz szélein ugyanolyan erõsséggel világít mint a fékezésnél a középsõ rész?
Ha igen, azt érdemes lenne kicsit vissza venni 820 Ohm esetleg 1,2 KOhm -os ellenállásokkal.
Megtévesztõ lehet és, ha rendõr követ valószínû már csak azért is belekötne.
Alapból olyan mintha fékeznél.

A hátsó lámpa az szerintem tuti lett!

Amúgy tényleg nagyon jó, szép munka!
    

csanesz 92397 2015. március 10. 20:29   Válasz erre: 92395
:)
    

aramo69 92396 2015. március 10. 20:25   Válasz erre: 92375
Ha lehúzod az áthidalást, és leáll, tuti! :)
    

Hr.Geiger 92395 2015. március 10. 20:00   Válasz erre: 92387
És ezért kértek 12 rugót?
Ha jól emlékszem, akkor én 4360 Ft-ot fizettem az NKH-s vizsgáért, ezért a pénzért lemérték minkét féket és bónuszként még dudálhattam is egyet! :-)
Valamiért nem érdekelte õket a 24 éves XJ villamossága, én kértem, hogy legalább a dudát nyomják meg, ha már dolgoztam vele.... és megengedték! :-)

    

zolika8904 92394 2015. március 10. 19:56   Válasz erre: 92393
Nem vagyok benne biztos,hogy változtatott volna a dolgokon.De ez olyan,mint lampával és lámpa nélkül motorozni.Nagyobbak az esélyeid,hogy lámpával észrevesznek mint anélkül.
    

csokabi 92393 2015. március 10. 19:47   Válasz erre: 92386
Szerinted változtatott volna valamit a helyzeten, ha hangosabb a dob? Õ azt sem hallotta volna, mert nem a forgalomra figyelt. Ráadásul még csak nem is a hang terjedési irányában lett volna...
Ne érts félre, nem a hangosabb dobbal van gondom (egyszer úgyis leszedem Fidóét, ha lesz még valaha 900-asom:))).
    

yamatomo 92392 2015. március 10. 19:45   Válasz erre: 92381
Köszi a felvilágosítást! :) Ajánlottam neki,hogy innen a fórumról is nézhet valami eladósorba kerülõ paripát.
    

Muju 92391 2015. március 10. 19:44   Válasz erre: 92389
Kalap volt rajta?
    

Muju 92390 2015. március 10. 19:43  
Csanesz, kèsz lett a hátsó szemkisütõ, de ahogy te is mondtad biztos ami biztos kaptak a ledekhatosával 150 ohmot..:)
    

zolika8904 92389 2015. március 10. 19:42   Válasz erre: 92388
Az útszakasz mellett kerékpár sáv húzodik.szerintem hirtelen összetévesztett egy kerékpárossal.Nem elõitéletbõl mondom,de egy nõ volt.
    

Muju 92388 2015. március 10. 19:39   Válasz erre: 92386
Az a baj hogy "á az csak egy motoros" mèg messze van....
Szindróma
    

csanesz 92387 2015. március 10. 19:38   Válasz erre: 92384
Neeem, telefonon mondtam neki a karácsonyfa effektust és sajna kérték, hogy szedjem le, úgy vittem a gépet.

Plexi nem volt fent és a két oldalsó kopoltyú.
Így nem kötöttek bele.
Igaz csak az elsõ féket nézték meg. Egyszer beindították és leállították, ennyi volt a nagy és félelmetes mûszaki vizsga..

    

zolika8904 92386 2015. március 10. 19:37   Válasz erre: 92385
Én is szerencsére helyette is figyeltem.Egy mellék utcából vágott ki elém,ugy hogy kb 20 méterre voltam a keresztezõdéstõl.
    

csanesz 92385 2015. március 10. 19:34   Válasz erre: 92382
Én is figyelek nagyon és hiába zöld a lámpa vagy fehér én, akkor is körül nézek.
Nem bízom az életem egy lámpára.

Ezért is mondják az oktatók, hogy az autós helyett is figyelnie kell a motorosnak.
    

Hr.Geiger 92384 2015. március 10. 19:30   Válasz erre: 92380
és ezek mind fent voltak a vizsgán is?
:-))
    

csanesz 92383 2015. március 10. 19:29   Válasz erre: 92379
Én eddig 2 szer rúgtam oldalba autót menet közben. A harmadik felébredt az megúszta.
Dudáltam, mint állat, de csak nem ébredtek fel.

Persze utána pufogott mindegyik, de nem látták saját hibájukat.
    

zolika8904 92382 2015. március 10. 19:28  
Elõvigyázatosan és körültekintõen vezetek.Hiába változtatnék stilust,ha épp elsõbbségem van egy útkeresztezõdésben és nem adják meg...Persze az erõsebb hang nem zárja ezt ki,de talán ritkitja az esetek számát.Jobban észrevesznek.
    

csanesz 92381 2015. március 10. 19:26   Válasz erre: 92378
De sajna ott is tekerik az órát és olykor hanyagabbak, mint az Olaszok!
Szétégett szeleptányér, búzát találtam a levegõszûrõbe és nem keveset. Hogyan?
Igaz az nagy robogó volt, de akkor is!
    

csanesz 92380 2015. március 10. 19:22   Válasz erre: 92374
Én ezért csináltam karácsonyfát a gépállatból!
    

csokabi 92379 2015. március 10. 19:22   Válasz erre: 92374
Szerintem a vezetési stílusodon kellene változtatni. A hangosabb dob nem fog segíteni, az inkább csak placebo. Minden rossz szándék nélkül írtam amit írtam. A 900-nak 87 dB a hivatalosan mért zajszintje. A vázra ragasztott matricán van feltüntetve.
    

yamatomo 92378 2015. március 10. 19:21  
Szép estét Mindenkinek! :) Egy barátomat megfertõztem a TDM-el,és úgy gondolta belevág majd egy 850-es mociba. Németországban dolgozik,és bejelentett lakcímmel is rendelkezik. Érdemes onnan behozni egyet,mert esetleg olcsóbbak az illetékek,meg egyebek,vagy nincs lényeges különbség az hazai,és a németországi költségek között? Mondjuk ott nem tekerik az órát,vagy legalább nem nemzeti sport.
    

csanesz 92377 2015. március 10. 19:16  
Volt ott egy kis öreg Citroen.
Purhabbal volt kibejlagolva a lengõkar!!!

Egy alacsony pufi romagyerek vette nemrég 130 000 -ért és meghallotta a hírt teljesen magába zuhant. Természetesen nem ment át a vizsgán.
Sajnáltam kicsit...
    

csanesz 92376 2015. március 10. 19:13  
Gépállat levizsgázott Solymáron!

12 000 Ft volt és összekeverték egy 1300ccm Hayabusával az adatokat, így az ügyintézés 20 perc helyett 2,5 óra volt.

Ezalatt sikerült egy tej nélküli csokis cappuccino -t vennem az ottani automatából!
...lemaradt a pohár :)

A jobboldali lámpám felsõ sarka be volt törve (már vásárláskor ilyen volt). Kristályos (térhálós) repedés van rajta ahol a víz sajna befolyt. Kloroformmal vulkanizáltam (a polikarbonát -ot) és szépen lezárta a sérülést, de a kloroform hatására kifehéredett az a rész, mert sajna elgázosodik, ha nincs terhelés vagy vákuum alatt a vulkanizált felület. Így kapott a metál kék festéshez egy hasonló árnyalatú matricát és, hogy ne világítsa át a matricát, mert az olyan gagyi, így kapott alá egy sötét kéket, ami egy kicsit túl lóg (2mm) a metál kék matricán. Ezt utána hajszárítóval rámelegítettem ennyi.

Aszongya az egyik vizsgáztató srác a másiknak, mikor látja a ragasztó csíkot a lámpa felsõ részén:

egyik:
- te gyere ide, nézd már!

másik:
- az mi, szemöldök? :)

egyik:
- szerinted ez milyen?

másik:
- olyan mintha gyári lenne.

Ezzel meg is tárgyalták a dolgot. :)


    

furfarag 92375 2015. március 10. 19:09   Válasz erre: 92364
Lehet,hogy riasztó elõkészítés??
    

zolika8904 92374 2015. március 10. 19:08  
Köszönöm szépen mindenkinek a tanácsát!Jóval többe kerülne a csere mint 100000.A fogyasztása nem zavar.Nagyon szeretem a motort.Az eggyik problémám ami miatt két alkalommal is majdnem balesetem volt(nem az én hibámból) az,hogy túlságosan csendes a motor és nem mindig vesznek észre az autósok.Szó sincs róla,hogy nagy ricsajt szeretnék.A 900-nak nincsen közép dobja.Az hangosabb?

    

Hr.Geiger 92373 2015. március 10. 19:03  
Estét Hölgyek, Urak!

Lehet ideológiát gyártani minden döntés mögé, de a tények makacs dolgok: a 900 -as képviseli a TDM hierarchia csúcsát, mûszakilag a legfejlettebb és technikában is a legkorszerûbb.
De!
Akikkel eddig beszéltem - mindkét típust hajtották - azok szerint a használati értéke a 850-nek a hétköznapokban nagyobb.
Talán 2005-körül olvastam egy összehasonlító tesztet, ahol egy igen jó állapotú 850-est és egy akkor friss 900-ast teszteltek együtt. Ott akkor a 850-es tulaja azt nyilatkozta, hogy nem lát semmi olyan indokot, ami arra gerjesztené, hogy átüljön egy modernebb gépre.
Talán a befecskendezõ és a katalizátor volt, ami tetszett neki, de köszöni szépen, marad a réginél, amíg el nem kopik.

Nekem mindkét modell igen tetszik, bevallom õszintén, hogy a 900-as talán még jobban is, de valóban a költségek ( elsõsorban a beszerzési ) jóval magasabbak. Az üzemeltetésben már talán nincs akkora differencia, így aki tud áldozni rá, annak csak hajrá elõre!
De akinek " csak" a korábbi gépekre fussa az eklézsiából, azok sem vesztenek semmit, mert a motorozás önmagában is fantasztikus élmény! :-)

    

sagipet 92372 2015. március 10. 18:05  
Én is gondolkodtam már 900-asban. De ugyanúgy tudnék azzal is gurulni mint ezzel, minek szórjam a nem létezõ pénzemet. De ha egyszer találok egy olcsó hatos váltót eldobva valahol, lehet beruházok rá. Ennek se lenne sok értelme ha belegondolok, de nem is kell mindíg gondolkodni.
Màs! Nem tudom mobilról most beírni nevünket, de sikerült megszereznem az utolsó szobát majsán, szóval +2 fõ a buliban!
    

Muju 92371 2015. március 10. 17:24  
Fènytechnika projektnek egyenlõre vège...hátul...
    

gezasz 92370 2015. március 10. 16:33   Válasz erre: 92368
Több lesz a bukta 100000 Ft.-nál a csere esetén. Sokkal több. Már eleve a két jármû ára is jelentõsen eltérhet. Most hirdetnek egy 900-asat 950ezer + papirozás. A régit max 650 estleg 700 ezerért lehet eladni. Tehát 350000 ft -nál is lehet több a "veszteség", de ennyi biztos.
    

aramo69 92369 2015. március 10. 15:25   Válasz erre: 92367
:)))))))))))))))))))))))))))))
    

scopy 92368 2015. március 10. 14:39   Válasz erre: 92362
Ki kell számolni, hogy azzal amit veszítesz a cserén, mennyi idõ alatt térülne meg az egy literrel takarékosabb géppel. Tegyük még hozzá az ismeretlen faktort, ami azt jelenti, hogy lehet nagyon rossz üzletet is csinálni...

Szóval bukta a régin,
keresés költsége,
vétel költsége,
adminisztráció költsége
mindenféle folyadék cseréje, szerviz

100.000 forintból motorozhatsz vagy 5.000 km-t.
5.000 km-en, spórolnál 50 litert. Ha egy szezonban 5.000 km-t mész, akkor 5 év alatt vagy egálban. Ha 10-et mész, akkor fele...

Mindegy. Egy literért én biztosan nem cserélnék.

Nekem 3VD van, ami sokkal éhesebb egy 900-asnál. Beszippantja a 6,5 litert, de evett már ennél is többet. 200 km-ként tankolok a biztonság kedvéért. Az árkülönbözetet figyelembe véve 200 éves koromra hozná vissza a csere az árát. Ráadásul Elnök úr úgy rúgja az õ testét, hogy sok fiatal 900-as megirigyelné!
    

Bimmer1 92367 2015. március 10. 14:22   Válasz erre: 92364
Szét kell vágni és ami nem mûködik utanna ahoz tartozott :-D :-D :-D :-B
    

aramo69 92366 2015. március 10. 13:19   Válasz erre: 92365
Gyújtás, üzemanyagrendszer, stb.
    

aramo69 92365 2015. március 10. 13:17   Válasz erre: 92364
Szia!
Egy elektronikát pluszban belehet rakni, és akkor a "rövid zár"helyett, az elektronika "dolgozik" Több motoron, autóban van ilyen. Hogy konkrétan mihez tartozik, a kábelköteg lekövetésével tudod meg. Ha jól látom az amire gondolok. így telefonon elég kicsi a kép. De szerintem az az. :)
    

furfarag 92364 2015. március 10. 12:03  
Sziasztok.Kérdésem lenne.Ez mi ez a képen:-) Mármint a csati mi célt szolgál.
    

aramo69 92363 2015. március 10. 07:29   Válasz erre: 92362
Sziasztok!
Totál egyet értek. Ha már ismered minden porcikáját, szerintem ne. ABS,(nem mindegyiknél) innyektor, hmmm És a pénztálca.... érték vesztés. Szerintem te még nem szerettél igazán bele a Tádéba. Ha igen, ez meg sem fordul benned. Jól van, Csak úgy írtam. De van benne igazság!!! :)
Süssön rátok a nap! :)
    

lendvai 92362 2015. március 9. 21:58   Válasz erre: 92361
Zolika, egy 4TX-nek az a 60 000km meg se kottyan, hacsak nem óra szerint annyi és olasz import. De szerintem akkor se kell sokat aggódni. :-) Hogy megéri-e lecserélni egy 2005-ös 900-ra? Nos, én pont egy ilyen cserét eszközöltem anno. Ha nem bánod az értékvesztést, akkor azt mondom igen. Ha igényed van a klasszikus karburátoros motorok feelingjére, akkor maradj a réginél. Ha zavar a fogyasztás, akkor cserélj, mínusz 1 liter várható. Ha taknyoltál már el saját fékezéstechnikai hibádból adódóan (mint én), akkor a 2005-ös 900-asok között már vannak ABS-el felszerelt darabok, egy kicsit kompenzálja a vezetéstechnikai hiányosságokat. De az gyakorlással fejleszthetõ.
Szóval szerintem rajtad áll. Ha szereted a gépet, bevált és már ismered minden porcikáját, akkor én maradnék és kimotoroznám belõle, amit lehet. Majd utána váltanék. (Megjegyzem én nem azért váltottam, mert kimotoroztam belõle amit lehet és meguntam.)
    

zolika8904 92361 2015. március 9. 21:46  
Sziasztok!Pillanatnyilag egy 2001 es Tdm-el szelem az utakat.Nagyon bejon... Kivancsi volnek,hogy erdemese lecsereljem egy 2005-os modelre(az enyem mar a 60000 tapodja).Ha valaki tobbet tudna rola az elonyokrol es hatranyokrol,megkerem tajekoztasson engem.Elore is koszonom!
    

Czdoki 92360 2015. március 9. 21:16  
Valami ilyen szitu lehetett:

https://www.youtube.com/watch?v=qlECozx6VWc

:)
    

kawa550 92359 2015. március 9. 21:13   Válasz erre: 92349
Lassan olyan böcme nagy és kövér lesz az állat, hogy ilyennel már nem lehet tologatni, csak olyan villás kézi targoncával amilyennel a tescóban pakolnak hétfõtõl szombatig.:)))))))))))) De azt se kõ, mert követ ez minket szoros lábfogással ha kinn vagyunk, ma még fát se tudtam vágni tõle, mert állandóan odadugta a fejét a tuskóra, azt az ágat rágcsálta mindig amit én épp vágni akartam.:))
Viszont, és ez ellentmond annak amit hallottam, hogy hónapok kellenek a golyótlanítás után míg kiürülnek a hormonok, a miskárolás óta egyetlen harcos támadása se volt, kutyákat is békén hagyja, még fejcsapkodásból is csak 2 szolid kis próbálkozása volt, szóval teljesen megjavult. És szemmel láthatóan hamar kiheverte, már egész nap 2 pofára zabál.:))
    

szodasbacsi 92358 2015. március 9. 21:01   Válasz erre: 92349
Inkább tegyél fel egy olajos, vagy gumis kérdést, az még ma nem volt.
    

aramo69 92357 2015. március 9. 21:00   Válasz erre: 92333
Üdv! nekem van! És szépek. :) 4tx. ha valakit érdekel.
    

szodasbacsi 92356 2015. március 9. 20:59   Válasz erre: 92355
Úgy kezdõdött, hogy: Húgom párja kapott egy telefont a "keresztgyerekétõl", hogy kéne neki egy fuvar, Gyöngyösrõl Mályinkába. De azt elfelejtette mondani, hogy mégis mit kéne szállítani. Visszahívatom, hogy azért kicsit bõvebben mondja már el, hogy elég a személykocsi, vagy teherkocsi kell. Azt mondja, a motorja lerohadt, haza kéne vinni. Akkor ez teherkocsis meló lesz. Gyöngyösön felvesszük a Lidl-nél a srácot, menjünk el a melóhelyére, mert ott hagyta a motort. No, ez tartott vagy félórát, a telefonos navi segítségével. Ott a Jawa, feltesszük, kikötözöm, akkor benyögi, hogy vett egy másikat, Nagyrédén, el kéne menni érte. Jól van elmegyünk, hamar meg is találjuk (végülis nemrég járt itt, mikor vette.) Feltesszük, amíg megírják a papírokat, lekötözöm. (Persze az elsõt ki kellett bogozni, odébb kellett tolni, hogy az új felférjen). Amikor kész a papírmunka, akkor kinyögi, hogy még fel kéne tenni az oldalkocsit is. Szerencsére az még épphogy befért keresztbe a két motor mögé.
Ez az újonnan vett motor lett a szalagkorlát áldozata. (Ami amúgy a házuk elõtt van, úgyhogy nem volt hosszú a próbaút.)
    

szodasbacsi 92355 2015. március 9. 20:43   Válasz erre: 92354
Bár, mondjuk sokat nem is vártam egy olyan embertõl, aki navigációval nem talál oda a saját munkahelyére....
    

szodasbacsi 92354 2015. március 9. 20:40   Válasz erre: 92348
Egyik ismerõsöm is vett egy oldalkocsis Jawát. Meg is igazította vele az elsõ szalagkorlátot.
    

nferro 92353 2015. március 9. 20:36   Válasz erre: 92314
cxkopi volt

    

Suprati 92352 2015. március 9. 20:36   Válasz erre: 92350
Lemaradtam :)
    

Muju 92351 2015. március 9. 20:36   Válasz erre: 92349
Jaja vót má
    

galoscsabus 92350 2015. március 9. 20:35   Válasz erre: 92349
# 92305
:-)))))
    

Suprati 92349 2015. március 9. 20:31  
Más oldalon nem biztos, hogy mindenki láthatja, ezért felteszem itt is...
Ötlet tudjuk kinek... :)
    

Muju 92348 2015. március 9. 20:25  
Amúgy nekem eccer sikerült oldalkocsis vassal '350 jawa' menni hát mit is mondjak...

A cimbora annyira örült az elsõ körnek, hogy intett egyet a szomszèdnak menet közben az oldalkocsiból oszt èn is igyekeztem követni az irányt az árokba.
    

szodasbacsi 92347 2015. március 9. 20:16   Válasz erre: 92345
Ja, meg a legfontosabb a Dnyepernél a rükverces váltó!
Ezzel valami amatõrfilm forgatásán is ott voltam. Ezt a kis Werkfilmet unokatesóm vette fel egy kis fényképezõgéppel a forgatási szünetekben:
http://youtu.be/6QLAZg5QbvU
<iframe width="420" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/6QLAZg5QbvU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
    

Muju 92346 2015. március 9. 20:11   Válasz erre: 92344
Háááperszehogy!
    

szodasbacsi 92345 2015. március 9. 20:08   Válasz erre: 92339
Nekem a K750-es az szólista.
Nekem az utódja,a Dnyeper a felülszelepelt 650-es volt oldalkocsihajtásos. Ezt anno valami 6 km-es futásteljesítménnyel sikerült megvenni. Szerintem az is tologatva került bele, mert beindítani nem nagyon lehetett. A gyári karbik öntvényhibásak voltak, de szerencsére van utángyártott, nem ilyen lemezsublerral, hanem hengeres tolattyúval. ezzel már használni tudtam. (Azért érdekes volt, hogy az elsõ gyújtásállításnál már elõ kellett venni a menetfúró készletet...)
Persze amíg ez a motor megvolt, összesen egyszer tudtam kimenni vele a hóba egy rendeset csapatni. Balra szépen, gázzal fordult, Jobbra viszont csak küszködéssel. Amúgy azt tapasztaltam, hogy az oldalkocsihajtás difizár nélkül nem sokat ér, mert így csak elkapar az oldalkocsi kereke, a motor meg marad állva a sárban.
    

Annonymus 92344 2015. március 9. 20:04  
De csak az étterem útán:-)
    

Muju 92343 2015. március 9. 19:53   Válasz erre: 92341
Akkó legközelebb azt is megn&#232;zem!!!!! ;:))))
    


Annonymus 92341 2015. március 9. 19:51  
Nekem még lapul 1 ''kovrovec''&#1052;&#1080;&#1085;&#1089;&#1082; 59 -es gyári gumival..stb...a pince mélyén.
    

Muju 92340 2015. március 9. 19:47  
Ha már az idõs vasaknál vagyunk.....&#232;n m&#232;g gyerekk&#232;nt ´89 körny&#232;k&#232;n eladtam apám ´61- ben vásárolt Tünde robogóját kem&#232;ny 3e forint&#232;rt. Ha most találn&#232;k 1-et kb 500e forintot k&#232;ne &#232;rte fizetni. Már többször &#232;s naon megbántam.....
    

ELőző oldal
Hoterkep

Tagok száma: 22118