dinnyemag | 92640 | 2015. március 15. 20:59 |
Sziasztok! Nagy a csend az évadnyitóról. Elmaradt? Mi voltunk a szomszéd kisvárosban évadnyitni, hát az itt úgy néz ki, hogy 20-30 japán meg olasz motor és vagy 400 BMW:-)) ![]() ![]() ![]() |
kawa550 | 92639 | 2015. március 15. 20:57 | Válasz erre: 92622 |
Szerintem erre a cikkre gondolt a billentyûket újra megtalált kolléga: http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/ :))))))) |
tulok99 | 92638 | 2015. március 15. 20:54 |
olajfilmileg én is azt mondom, hogy miután jár a motor, és alapjáratot megüti a fordulat, onnantól kezdvbe kell hogy legyen kenés. hogy hívják azt az olajat, meg szintetikus vagy nem, szerintem nem ez dönti el, hogy jó olaj vagy sem. a másik pedig hogy szerintem sem bucsuban lõtték a tervezõk a diplomájukat ( persze van kivétel, tudok olyan személyautó motort, amibõl 60.000km-enként elmfogy a kompresszió elégtelen olajzás miatt... ), de ha valami ketyeg magától pár másodpercet, és nincs megfelelõ kenés belül, akkor az konstrukciós hiba, vagy nem bele való motorolaj. sok okos marketingszöveg van, de én is úgy gondolom, hogy egy rendes motor nem eheti jelentõsen az olajat, ha a belelavó van benne. akár új, akár sokat futott.
|
Hr.Geiger | 92637 | 2015. március 15. 20:38 | Válasz erre: 92636 |
Szó sincs itt vitáról, inkább értekezünk egy mûszaki kérdésrõl. :-) Én azt vallom, hogy azok a mérnökök, akik tervezték ezeket a hajtómûveket, nem búcsúban lõtték a diplomájukat! Talán nem véletlen, hogy a tartós tesztelésre befogott gépek szétbontás utáni mérése is ezt tükrözi, hiszen 50 - 100 ezer km után is szinte gyári értéken van minden. Ha a felvetett tézis igaz lenne, akkor már gépmûhelyért kiáltana a fõtengely, a hengerek és a többi forgó-mozgó gépelem. De hála az égnek, ez nem így van! :-) |
csanesz | 92636 | 2015. március 15. 20:16 | Válasz erre: 92633 |
Az ok, de üresjáratban nincs terhelve a motor! Én, arra gondoltam, hogy alacsony fordulat, magas váltófokozat és csak erõlködik a gép. - A kenõanyagot is kilehet préselni egy alkatrész alól. Tisztában vagyok az "n(index)végtelen" fordulatnál kialakult filmréteggel. Tudom, hogy alacsony fordulaton is lehet jó kenése egy alkatrésznek! Csak kérdés a terhelés mértéke és a kenõképesség. Persze nem akarok veled vitázni csak megjegyeztem! :) |
Karex | 92635 | 2015. március 15. 20:15 | Válasz erre: 92624 |
Ezen a visszafogott minõségû képen (:DDD) nem látszik egy karc sem....... Jól néz ki! Mióta írtad, hogy szörny sárvédõ, rákerestem, és nem igazán vannak ezzel szerelve a szörnyikék, de tényleg ezekhez csinálják. Gyári cucc ez, vagy extra? |
Muju | 92634 | 2015. március 15. 20:04 | Válasz erre: 92630 |
5 tized mm el vèkonyabb nem tom kèpzelni mit okozhat ez ami kisebb èlettartamot okozna. De ezt is csak annyival magyarázták hogy a " gyári " mindig drágább.
|
Hr.Geiger | 92633 | 2015. március 15. 19:48 | Válasz erre: 92628 |
Ez a " nem alakul ki a filmréteg" duma biztosan nem olyan embertõl jön,aki látott már mechanikát közelrõl. Egy jó rendszerben már 120-250 fordulatnál van kb. 1 bar nyomás. Mennyi is az alapjárati fordulat egy motornál? 1200 ford / perc. 2500 alatt meg alig jársz - mert rángat - akkor mirõl beszélünk? :-) A siklócsapágyaknál a filmréteg kialakulása - ami megtetszett a médiamunkásnak aztán mindenhol terjeszti - az elsõ fordulatoknál jelentkezik, mikor az önindító belekezd a munkájába. Szárazon indul, aztán átmegy vegyesbe és jön a hidrodinamikai állapot. Ha kézbe vesz egy Striebeck -görbét, láthatja is ezeket. :-) Szóval lassú haladásnál is olajfilmen forog, aminek forognia kell, hacsak nincsen szarrá kopva minden. De akkor ott már a fordulat sem segít. :-) |
Hajtó | 92632 | 2015. március 15. 19:42 | Válasz erre: 92624 |
Érdekes ez a kacsacsõrû lény.. :) kíváncsi lennék rá élõben is. Van valami fizikai haszna is vagy csak díszítõ elemként funkciónál?
|
Hajtó | 92630 | 2015. március 15. 19:39 | Válasz erre: 92623 |
Ja világos, egyetértek. Egyébként ez az egyik mértet amit mondtak nekem is a szimeringre 55X43X11 csak adni nem tudtak. És kérdés hogy a méret különbség neme okoz majd gondokat? Rövidebb élettartam, olaj folyás, vagy bármi más mi tönkretesz egy túrát..
|
Hr.Geiger | 92629 | 2015. március 15. 19:37 | Válasz erre: 92627 |
Szörnybõl van jó pár típus... S4R, 620, stb. |
csanesz | 92628 | 2015. március 15. 19:33 | Válasz erre: 92622 |
Igaz! Csak sokan úgy vélik, ha alacsony fordulaton jár a motor, akkor kevesebbet fogyaszt. De azt nem tudják, hogy jobban kopik, mert nem alakul ki a filmréteg az alkatrészeken. Az optimális használat szerintem az ahol a motor járása kisimul. Nekem ez 3 800 - 4 000 ford. -tól valósul meg. Persze azért 6000 fölé is elküldöm néha. Egyszer nekem valaki azt mondta, hogy, akkor kell olajat cserélni amikor még nem tört úgy szét, hogy annak az állaga szinte a vízhez hasonlítana. Én ezért cserélem 7 - 8 000 körül. |
desperado25 | 92627 | 2015. március 15. 19:30 | Válasz erre: 92626 |
Ducati Monster. Már fél éve terveztem a projektet, de még csak 3 hete vettem meg a sárvédõt. Sajnos minden elem karcos, így az összképen még van mit dolgozni... |
Hr.Geiger | 92626 | 2015. március 15. 19:26 | Válasz erre: 92624 |
Basszus,tényleg nem sokat szaroztál..., ügyi vagy! :-) Melyik Szörnynek a hátsóját tetted fel? |
csanesz | 92625 | 2015. március 15. 19:18 | Válasz erre: 92623 |
Ha abból kevesebbet gyártanak, mert kevesebb motortípus használja azt a méretet, akkor sajna elõfordul, hogy irreálisan magas árak vannak és minimális eltérések.
|
desperado25 | 92624 | 2015. március 15. 19:18 |
Hali! Rá ment a mai napom, de szerintem jól mutat így kacsásan... ![]() |
Muju | 92623 | 2015. március 15. 19:02 | Válasz erre: 92620 |
Az az igazság hogy èn is utánnajártam van ez a mèret ennyièrt meg van az 55X43X11 aminèl csak a szimering 5500 tól indul ès a bóttyába se tudtak nekem hasznos információt adni arról,hogy azon az 5 tizednyi vastagságon mi a lóhere kerül ennyivel többe. Tudom ez se olyan nagy összeg de sok kicsi sokra megy .
|
Fido71 | 92622 | 2015. március 15. 18:58 |
Valahol olvastam, hogy nem a magas fordulat öli meg a motort, hanem a "túl"alacsony fordulaton kivenni szándékozott nyomaték. Gondolok itt arra, hogy szerintem hülyeség az, hogy ha valaki finoman és nem pörgetve használja a gépét, akkor az ráér olajat cserélni késõbb is. |
yamatomo | 92621 | 2015. március 15. 18:52 | Válasz erre: 92613 |
Mikor engedtem le az olajat,akkor megdöntögettem,meg szûrõt is cseréltem,így belecuppant a 4l,és pont a megfelelõ szinten van.
|
Hajtó | 92620 | 2015. március 15. 18:51 | Válasz erre: 92617 |
Csak azért kérdem mert ez egy harmadik mérte amirõl hallok.. :) Persze ez nem azt jelenti, hogy nem ez a jó, csak kicsit megkavarva érzem magam. :)
|
Muju | 92619 | 2015. március 15. 18:51 | Válasz erre: 92618 |
De ez már az új fejlesztèsû 5100 èn úgy tom.:)
|
csanesz | 92618 | 2015. március 15. 18:47 | Válasz erre: 92614 |
Nekem aszonta a szerelõm, hogy Motult használjak. A Liqui Moly nem jött be, de egy Repsol -ra vagy egy Valvoline -ra befizetnék. Úgy is csak adalék kérdése, hogy melyik milyen jó olaj szerintem. És amúgy mindegyiknek megvan a maga sajátossága. Mint legutóbb kiderült, mikor a Motul -os emberkével beszéltem (kint lesznek az AMTS -en), hogy az 5100 -ás is valami fém bevonatot képez az alkatrészek felületén. Hmm... Azta... |
Muju | 92617 | 2015. március 15. 18:43 | Válasz erre: 92616 |
Nekem mèg a polcon hever de wzzel lesz összerakva ès bittos hogy jó lesz. :)
|
Hajtó | 92616 | 2015. március 15. 18:41 | Válasz erre: 92603 |
Ha jól látom neked is 850 4TX-ed van. Neked ez a méret jó volt és ezzel van össze rakva és tutin mûködik?
|
csanesz | 92615 | 2015. március 15. 18:36 | Válasz erre: 92611 |
Naon ügyesz vagyol! :))) Küldj priviben egy címet, holnap lehet fel is adom pocstán! |
lendvai | 92614 | 2015. március 15. 18:31 | Válasz erre: 92598 |
Ez az 50-es olaj inkább a sportmotorokba valónak tûnik, a nevébõl adódóan is. Amúgy az, hogy félszintetikus, vagy szintetikus csak vallás és hit kérdése szerintem. :-) Azért, mert nekem van egy huszonéves automata mosógépem, amibe anno még Biopon mosóport használtak nem jelenti azt, hogy ha a legújabb folyékony mosószert használom bele az nem használna neki. :-) Ha a viszkozitás stimmel, mi baj lehet?
|
lendvai | 92613 | 2015. március 15. 18:28 | Válasz erre: 92597 |
3,6 liter a szervizkönyv szerinti mennyiség, ha a szûrõ is cserélve van. Mérési hibának soknak tûnik az a 0,4 liter, de ha az ablakban rendben van a szint, akkor szerintem nem kell aggódni. Attól, hogy kiürül a 4 literes doboz még marad benne valamennyi a falára tapadva, így szerintem kevesebbet töltöttél bele, mint 4 liter. :-)
|
csanesz | 92612 | 2015. március 15. 18:27 | Válasz erre: 92590 |
kormi1313! Én így tudom: Olajszûrõ elemcsere nélkül: 3,5 liter Az olajszûrõ elem cserével: 3,6 L (általános) Az olajszûrõ elem cserével és megdöntve 4,0 L Összesen (száraz motor): 4,2 L Én bemelegítve, minden leeresztõ pontot kinyitva sztenderre állítva és egy tetõlécet teszek a leeresztõ csavar ellentétes oldala alá. Így a 4 liter nekem legutóbb kevés volt. Az a 2 dl még kellett oda miután mentem vele úgy 15 Km -t. |
Muju | 92611 | 2015. március 15. 18:18 |
Ja ès csanesz a javallatodra a doboz helyzetjelzõje kapott 150ohm-ot pluszba, valamint a hátsó lampion is egy 250 elõtètet hogy haloványabb legyen mint a fèklámpa. Olyan jó lett hogy öntsèmámèg. A yard meg....
|
Muju | 92610 | 2015. március 15. 18:14 | Válasz erre: 92609 |
Ez bizony ott van. Ès szólok most hogy igen szeretnèk 1-et.
|
csanesz | 92609 | 2015. március 15. 18:12 | Válasz erre: 92608 |
Ha ez a szelepfedélnél csatlakozik, akkor oda van tömítésem! A Yahama ötösével adja ezt a méregdrága tömítést! Egyet vagy kettõt már elajándékoztam! Szólj, ha kell! |
Muju | 92608 | 2015. március 15. 18:06 |
Hónap mehetek a csapágybótba megest. Mè szereti yamaha a lapos tömítõgyúrûket? Vagy ez má agyon van gyötörve?
|
Muju | 92607 | 2015. március 15. 18:03 |
Sikerült egy 50 Ft-os tömítès miatt ma elfröcskölni a hûtõvízbõl. Hogy lehetek ilyen agyament hogy ezt nem cserèltem ki amikor a vezèrlèst csináltam. A gumigyûrû hogy gyûrje ki.
![]() |
jobbkormanyos | 92606 | 2015. március 15. 18:02 | Válasz erre: 92603 |
Ilyenek a porvédõk amit kaptam én is. 3900 volt az egész fuvardíj nélkül. |
jobbkormanyos | 92604 | 2015. március 15. 17:59 |
Olaj téma . Így tanultam. Full szintetikus 5W alatta Fél szintetikus 10W Ásványi 15W + felette Az hogy milyen reklámszöveggel akarja eladni a gyártó nem érdekel . Használtam: Valvoline 10W40 Q8 Super bike 10W40 Repsol moto syntetico 10W40 Jó volt mind, nem találtam különbséget köztük. |
Muju | 92603 | 2015. március 15. 17:57 | Válasz erre: 92577 |
Hajtó | 92602 | 2015. március 15. 17:57 | Válasz erre: 92601 |
Köszi ez nagy segítség. Már csak a pontos méretet kell hiteles forrásból beszereznem mert eddig két helyen érdeklõdtem és mindkét helyen más-más méretet mondtak ugyanarra az évjáratú gépre.. ??
|
jobbkormanyos | 92601 | 2015. március 15. 17:45 | Válasz erre: 92574 |
Szimering ,porvédõ, másnapra itt van, telefonon is rendelhetõ , méretek kellenek ! Most rendeltem én is . http://www.szimering.com/index.php/cat/c8_Fork-oil-seal-oil-seal--szimering--teleszk-p-szimering--fork-oil-seal-.html/page/9 |
Bukika | 92600 | 2015. március 15. 17:15 | Válasz erre: 92599 |
Hali!Köszi,nézegetem már a hirdetésben,de már vagy 1000-km-ert kocsikáztam és nem volt olyan amibe beleszeretek.Szóval azt mondod érdemes megnézni?
|
sagipet | 92599 | 2015. március 15. 16:57 | Válasz erre: 92497 |
Mezõtúron megnéztem egy 99-es 4TX-et Hercegh Gabinak, de végül nem azt vette meg, szóval az még megvan. Nem hibátlan (mint ahogy egy 15 éves gép sem), de egészen jó, ajánlható kategória. Ha érdekel a hahun megtalálod, kék színû.
|
Hr.Geiger | 92598 | 2015. március 15. 16:52 | Válasz erre: 92596 |
Há mán hogyne vóna nekik illen folyadék?! :-) http://olajcentrum.hu/termek/eneos-ultra-racing-4t-15w-50-1liter/ Sõt! Nekem is van egy ilyen teli flakon a polcon a garázsban, elég fejtörést okozva. Vegyek még mellé 4 db-ot és mehet be a gépbe, vagy inkább félszintetikusat vegyek? Tapasztalt motorosok állítják, hogy a 850-nek a félszint a jobb... Mágikus világ ez a kenõanyag, akárcsak az aerodinamika és a gumiválasztás! :-) ![]() |
kormi1313 | 92597 | 2015. március 15. 16:51 | Válasz erre: 92596 |
lendvai Szia! Úgy tettem ahogy írod. Akkor most elfogadható, hogy benyeli a 4 litert? |
lendvai | 92596 | 2015. március 15. 16:31 | Válasz erre: 92590 |
Ácsiácsi! Ha beletöltötted a 4l olajat még nem a valós, ellenõrizendõ olajszintet látod, lévén szárazkarteres agép, felül van az olajtartály. Járatni kell pár percig, majd leállítás után ellenõrizhetõ. Autókhoz képest szokatlan, de ez van. Repsol vs Motul: nekem volt mindkét fajta motorban mindkét fajta olaj. Lehet botfülû és -lábú vagyok, de nem vettem észre különbséget, azon kívül, hogy a Repsol full szintetikus, ergo nehezebben "nyíródik", a Motul meg drágább. És ha egy "szakember" hányja magára a keresztet azért, mert Motul félszintetikus helyett Repsol full szintetikust viszek a mûhelyébe, hát az többet nem lát. :-) A motulnak is van full szintetikus változata, azt hiszem a 7100-as sorozat, de aránytalanul drágábbnak tartom. Ha majd lesz egy turbós Kawasakim és full gázon pályázgatok vele tartós teszt gyanánt, akkor talán jobban megválogatom az olajat, de a mostani géphez, meg a mostani vezetési szokásaimhoz nekem a Repsol teljesen megfelel. Ha lesz rá alkalmam és van az Eneosnak full szintetikus olaja motorkerékpárokhoz, akkor talán még kipróbálom azt. |
kawa550 | 92593 | 2015. március 15. 15:30 | Válasz erre: 92592 |
én inkább utána szoktam, nem várom meg hogy rászáradjon...... :-)))
|
gezasz | 92592 | 2015. március 15. 15:27 |
Minden motorozás elõtt letisztítom szépen a villaszárat, ez a hosszú életû szimmeringek titka
|
gezasz | 92591 | 2015. március 15. 15:25 | Válasz erre: 92577 |
Repsol 15W-50 használok, de használtam 10W40 ásványi semmi különbség. Én még ebbe a motorba csak Repsolt raktam. Más motoromba minden félét, de különbséget nem vettem észre. Pedig volt benne ásványi, szintetikus félszintetikus, valamint különféle viszkozitású. A villaolaj ne legyen 10W- nél sûrûbb, a friss ,töretlen olaj eleve feszesebb futómûvet produkál. A villaszárankénti mennyiség lényeges . Ha nem folyik a teloolaj, nem hagy a száron egy pici kis olajpárát sem , én nem cserélném a szimmeringeket. Én ami jó azt nem bántom |
kormi1313 | 92590 | 2015. március 15. 15:20 |
Szevasztok! Elõször cseréltem, és csodálkozom, hogy a 4 liter betöltése után a szint teljesen jó. Nem kellett volna pár decinek maradni a kannában? Repsol full sintetik 10_40 |
Annonymus | 92588 | 2015. március 15. 14:56 | Válasz erre: 92565 |
Kinek a pap,kinek a papné!Én kezdtem castrol 10w40(hideg motornál tökéletes volt,amint bemelegedett csattogott a váltó + olajfogyasztás 1 l de szinte ordiotta a moci...cseréld le!)motul20w50(sima tökéletes váltó,csendes motor...de falta zabálta 2 l)repsol 15w50(tökéletes váltót,csendes motor...olajfogyasztás 4000-ig SEMMI utána kb.3dl)
|
Kilos | 92586 | 2015. március 15. 13:56 | Válasz erre: 92565 |
Repsol Moto Sintetico 4T 10W40 - eddig még csak ez volt beletöltve, minden tavasszal, szezonkezdéskor cserélem. Eddig évi 10-11 eKm-t mentem, így évente egyszer cserélek olajat. Tegnap vettem meg, szûrõvel együtt, a jövõhéten cserélem és kezdõdhet a motorozás. Tapasztalat: Nincs összehasonlítási alap mert még nem próbáltam másikat de nem is gondoltam rá, hogy váltani kellene. |
Hr.Geiger | 92585 | 2015. március 15. 13:47 |
Ezt is érdemes elolvasni, mielõtt belevágsz http://www.motorrevu.hu/beszamolo/csillapitas_helyes_beallitasa_1resz http://www.motorrevu.hu/beszamolo/a_csillapitas_helyes_beallitasa |
Hr.Geiger | 92584 | 2015. március 15. 13:37 | Válasz erre: 92582 |
Szia! Innét le tudod magadnak tölteni a kezelési útmutatót. http://motorcycle.diplo-best.com/review/YAMAHA/TDM850-2001 Nem magyar, de hasznos... |
csokabi | 92583 | 2015. március 15. 13:27 | Válasz erre: 92582 |
Tessék, iránymutatásnak... Közben eszembe jutott, hogy befotóztam már onenote-ba az egész füzetet. ![]() ![]() ![]() |
Hajtó | 92582 | 2015. március 15. 13:17 | Válasz erre: 92581 |
Igazad van több mint hiányos :) Javítom! :) Az enyém 2000-es 850 4TX. Gondolom nem sok közük lesz egymáshoz de hátha iránymutató tud lenni. Köszi. |
csokabi | 92581 | 2015. március 15. 13:09 | Válasz erre: 92580 |
Persze, hogy megkaphatod. Délután befotózom az oldalt a szervizkönyvbõl. Viszont nekem 900-as volt neked meg nem tudom milyened van, mert HIÁNYOS AZ ADATLAPOD!:)))
|
Hajtó | 92580 | 2015. március 15. 13:00 |
Óóóó nagyon jók vagytok. :) Fido köszi az infókat, a szimeringet vadászom már egy ideje. A találkozóra ennél frissebb listát nem tudtam elõvarázsolni a keresõvel, remélem nem hagyok ki evvel senkit.. :) Csokabi mond van esélyem megkapni tõled azokat a bizonyos gyári beállításokat vagy valami útmutatást a cél eléréséhez? Yamaha TDM 850-900 Találkozó (részletek: #88854) 2015. 05. 08-10. Kiskunmajsa Jonathermál gyógy-és élményfürdõ Hotel Kemping Megyek: Robi70 és Magdi Endrúz és Szilvi Andi és Scopy Ildi és Kilos Saci és Laci Lala56 és Hajni Betti és Fidó Kawa&Tudike Mex és Tündi dinnyemag és Carmen Kucsi + Teca Évi+Aramo69 Mariann&Tomhahn Rita+Lendvai Ati 5995 és Csilla Jónás Zoli és Zsuzsa yamaszaki&Tündi Tulok99+Petra fazakas66+Ami Alex50 és Éva Godisme71 és Petra vikusz+Bea István170 és Judit Csanesz TDMgirl+ura :) Ari és Laci Hajtó |
csokabi | 92579 | 2015. március 15. 12:48 | Válasz erre: 92577 |
Minõség, mennyiség itt is betartandó. Nem kell bele vastagabb olaj, be kell állítani rendesen és jó lesz. Nálam is el volt tekergetve minden amikor vettem és tisztára "hajózós" élmény volt, míg vissza nem állítottam gyárira az értékeket.
|
Fido71 | 92578 | 2015. március 15. 12:44 | Válasz erre: 92577 |
Hajtó | 92577 | 2015. március 15. 12:32 |
És hamar olaj. Épp elsõ teleszkóp karbantartás alatt áll a vas. Elõször is nem nagyon kaptam bele szimeringet és a hozzá tartozó porvédõt. Ha valakinek lenne ötlete azt megköszönném. A másik gondom hogy nem találtam adatokat a teloba való olajról, illetve hogy lehet-e egy kicsit vastagabb olajat tenni bele. Nem folyik és nincsenek futómû problémák, de szerintem kicsit jobban bólint mint kellene. Nem koppan le, de van, hogy akkorát bólint, hogy nem látok semmit a sötétben mert már maga elé világit 2-3 méterre. |
Fido71 | 92576 | 2015. március 15. 12:31 | Válasz erre: 92574 |
A Motul5100 /amit használtam/ csak félig szintetikus, a Repsol, amit vettem meg teljesen az. Elvileg késõbb "fárad" el. Meg még olcsóbb is volt. Olajszûrõ meg van 400 pénzért is, de én Championt veszek vagy HF-et. |
csokabi | 92575 | 2015. március 15. 12:23 | Válasz erre: 92574 |
Arra figyelj, hogy ellenõrzött forgalmazótól vásárolj! Akkor már nagy baj nem lehet.
|
Hajtó | 92574 | 2015. március 15. 12:20 | Válasz erre: 92567 |
Akkor nekem is vannak bajaim az érzékeléssel mert nekem sem tûnt fel semmi különbség. De a szerelõ épphogy nem kövezet meg ott a helyszínen, hogy nem Motult vittem a mûhelyébe. :) Hát haza vittem a Repsolt és vettem Motult. De most majd én cserélem le és megy bele a Repsol, kíváncsi leszek, de nem hiszem, hogy gond lesz vele..
|
csokabi | 92573 | 2015. március 15. 12:20 | Válasz erre: 92567 |
Dehogy vagy balf@sz. Azonos dimenziókkal rendelkezõ olajok között nem lehet olyan nagy különbség. Biztos vagyok benne, hogy akiknél tapasztalható volt eltérés, azok nem csak márkát, hanem kategóriát is váltottak.
|
Hr.Geiger | 92572 | 2015. március 15. 12:17 | Válasz erre: 92570 |
Én is mindig cserélem, nem hiszek a használt dzsuvás szûrõkben - ez van! :-) De Te hol veszed a filtert, hogy ilyen drága? 845 forintért már utánad dobják... :-))) |
Fido71 | 92571 | 2015. március 15. 12:16 | Válasz erre: 92569 |
Ha visszaolvasol, találsz egy névsort. Másold ki és írd be magad a végére. Ha nem megy, akkor bal oldalt van egy keresõ funkció. Amúgy én is onnan kerestem ki a TDM-tali infókat. ;) |
Fido71 | 92570 | 2015. március 15. 12:14 | Válasz erre: 92566 |
Itt az olajszûrõ cseréjét is minden másodikra írja. Talán én pazarló vagyok, de cserélem az olajjal együtt. Azon az ezresen már nem múlik semmi. |
Hajtó | 92569 | 2015. március 15. 12:13 | Válasz erre: 92561 |
Megvolt a telefon hívás. Azt mondták egy db egy ágyas szoba van csak már ami nekem pont jó lesz, úgyhogy ha megélem ott leszek. :) Van valaki a szervezõk részérõl akinek jelezni kellene, hogy szeretnék csatlakozni?
|
yamatomo | 92568 | 2015. március 15. 12:12 | Válasz erre: 92565 |
Szia! Szép napot Mindenkinek! :) Repsol 10w40 Sinteticot tettem bele,amikor hozzám került a moci... Aztán Yamalube került bele... Most pedig Motul 5100 10w40-es. A Repsol olajjal is tökéletesen mûködött,és nem éreztem különbséget az olajok között. A Motul olajjal talán még finomabb lett a váltó.
|
Fido71 | 92567 | 2015. március 15. 12:12 | Válasz erre: 92565 |
Pedig dicsérik páran. Én épp most vettem 8 litert, mert Tibi jókat mondott róla és mert teljesen szintetikus. Az 5100-es Motult váltom le vele, ami drágább is. Majd meglátjuk... Bár nagyon õszinte leszek: én semmi különbséget nem vettem észre, mikor a Castrol ActEvo-ról Motulra váltottam. De igazából egy motoromnál sem vettem észre semmit, ha olajat váltottam. Biztos balf@sz vagyok, de ez van. |
Hr.Geiger | 92566 | 2015. március 15. 12:11 |
Hello Skacok! Olajcsere periódusokhoz itt vannak a gyári ajánlások: 1. kép TDM 850 4TX 1997 2. kép TDM 850 4TX 2001 3. kép TDM 900 2004 ![]() ![]() ![]() |
Hajtó | 92565 | 2015. március 15. 11:57 |
Ha már olaj téma, A repsol olira nekem azt mondták nem szereti a TDM és hangos lesz tõle a blokk. Tapasztalatok, vélemények?
|
Fido71 | 92564 | 2015. március 15. 11:48 | Válasz erre: 92562 |
Mert nem tudják, hogy mekkora "vadállat" is lakozik benned legbelül... :D
|
vasutas | 92562 | 2015. március 15. 11:44 |
Az olajcseréhez szólva ,,, úgy emlékszem a használati utasításban úgy írják, hogy 6 és 10 ezer között . Mivel a motorhoz 4 év garanciát kaptam, így egy ideig rendszeresen hordtam szervizekbe a motort . Eleinte, mikor rákérdeztem, hogy most mennyi is a jó kilométer, alaposan szemügyre vettek és azt mondták, önnek elég lesz tízezrenként .-:) (vagy évente) |
Fido71 | 92561 | 2015. március 15. 11:44 |
Naezmegígye: http://www.jonathermal.hu/menupontok/szallasok_kiskunmajsan/motel_szallas_kiskunmajsan Szerintem hívd fel õket vagy ilyesmi... ;) |
Fido71 | 92560 | 2015. március 15. 11:42 |
Tisztelt TDM-es Társaság ! A 2015-ös TDM-es találkozó helyszíne :Link Ideje: 2015 máj. 8-10. A szállásfoglalás egyénileg történik, a motel honlapján megadott e-mail címen, esetleg telefonon / 06 (77) 481-855 /. A szállás árak megtalálhatóak a honlapon / elõszezoni árakat kell nézni /. Mindenki kap visszaigazolást a foglalásáról. A foglaláskor kérem mindenki írja oda, hogy Motoros találkozó 2015 máj. 8-10. Az étkezési igényeket is fel kell tüntetni foglaláskor ! Bármelyik szállástípus lefoglalható ! Javaslom a kétszemélyes motelszobákat a párosan érkezõknek, az egy éjszakát, egyedül itt töltõknek pedig a komfort nélküli faházakat . Étkezés : A Lópofa Csárdában. Reggeli mindkét nap /szombat , vasárnap / azonos. Svédasztalos reggeli: 2 féle rántotta, felvágottak, sajt, kenyér, zsemle, vaj, lekvár, joghurt, császárszalonna, méz, tea, gyümölcs juice, ásványvíz Ár: 1 500 Ft/fõ Vacsora: Egy fajta menü lesz. Pénteken az 1-es szombaton a 2-es. Aki cukorbeteg, lisztérzékeny, vega, vagy egyéb étkezési problémája van az jelezze a foglaláskor, nekik más menüt biztosítanak. Lehet étlapról is rendelni, akinek nem megfelelõ a menü. Akik rendeltek étkezést a szállás mellé, a recepción tudják átvenni az étkezésekre jogosító jegyeket. Vacsora 1. : Zöldborsó leves, vajas galuskával, fokhagymás sült csirkecomb, petrezselymes burgonyával, káposzta saláta 1 600 Ft/fõ. Vacsora 2.: Bográcsgulyás marhahúsból, túrós csusza 1 600 Ft/fõ Jelentkezni már is lehet. Szóljatok minden TDM-es ismerõsötöknek aki nem olvassa a fórumot ! |
Hajtó | 92559 | 2015. március 15. 11:31 |
Üdv! Gondolom a tádém találkozó minden momentuma megtárgyalásra került már, de én sajnos lemaradtam róla. :( Adnátok némi támpontot a tájékozódáshoz. Lehet még csatlakozni? Szálláslehetõségre bármi esély? Meg ilyenek.. Köszi. |
csanesz | 92558 | 2015. március 15. 11:26 | Válasz erre: 92555 |
Üdv itt pocak75! Jó motort vettél, jó csapathoz csatlakoztál! :) |
Kilos | 92557 | 2015. március 15. 10:56 | Válasz erre: 92555 |
Üdv a Csapatban pocak75 Small volt motorjával együtt! Remélem a TDM találkozón bemutatkozol! :)))) |
Hajtó | 92556 | 2015. március 15. 10:28 | Válasz erre: 92555 |
Üdv Pocak! Én is az újoncok közt vagyok még itt, de légy üdvözölve. :)) Fotó a gépsárkányról? |
pocak75 | 92555 | 2015. március 15. 10:07 |
Üdv Urak! Szeretnék bejelentkezni közétek Small volt motorjával. :-)))) |
varajani | 92554 | 2015. március 15. 09:28 | Válasz erre: 92549 |
Olajcsere intervallum: Africa, Varadero 12.000Km
|
Fido71 | 92553 | 2015. március 15. 08:12 | Válasz erre: 92551 |
Itt volt az mindig. ;) Viszont amit nem találok: az üzeneted, hogy mi van a "bizniszünkkel"? :) |
mati12 | 92551 | 2015. március 14. 23:05 | Válasz erre: 92547 |
Na mi a helyzet,csak nem megtaláltad a klaviatúrát....? :-)
|
csanesz | 92550 | 2015. március 14. 23:00 | Válasz erre: 92549 |
Lehet, hogy kipróbálom egyszer 9000 -ig. 2 litert ezalatt úgyis utána kell töltenem. :) Bár kuplungolásnál szoktam érezni 7 000 Km felett, hogy nem úgy viselkedik, mint szokott. Városban ez nagyon kijön. |
Czdoki | 92549 | 2015. március 14. 22:15 |
Hali! 9e.-12e. nél optimális cserélni. Ha valaki keveset használja akkor érdemes évente igen. |
csanesz | 92548 | 2015. március 14. 21:41 | Válasz erre: 92544 |
Biztos számít az is, hogy ki mennyire hajtja a vasat! És hogy mennyi olajat használ az a bizonyos gép. |
Fido71 | 92547 | 2015. március 14. 21:39 |
A Honda "dövil"-nél pl. 12ezer az elõírt olajcsere periódus. A 900-as könyve is 10ezret ír. Az viszont feledésbe merül, hogy "vagy évente"!! Bár, ez a mostani könyvekbõl kimaradt már. Talán a hiper-super szintetikus olajok miatt, nem tudom. Én évente cserélem, pedig csak 6-7 ezret gurulok vele. Az olaj és az olajszûrõ a legolcsóbb "alkatrész", amivel a motornak a legtöbb jót tudom tenni... ;) |
csanesz | 92546 | 2015. március 14. 21:25 | Válasz erre: 92534 |
Beon! A Triumph -nak is van gyári 10 000 -es olajcserés intervallumú gépe! Nekem meg aszonta a szerelõ 10 - 12 000 -ként is elég csereberélni az olajat. Én maradok a 7 - 8 000 -nél. Nekem ott közel, olyan csere érett álagu a "szósz"... |
yamatomo | 92544 | 2015. március 14. 20:56 | Válasz erre: 92535 |
Szép estét Mindenkinek! Én 9.000 km-nél cseréltem az õsszel. Indokolatlannak tartom 6.000 nél cserélgetni,de ezt a Yamaha szervizes szerelõ is alátámasztotta. Persze biztosan nem árt, ha korábban cseréli az ember.
|
Czdoki | 92543 | 2015. március 14. 19:43 |
Egy pacsira kint leszek, de majd jól elbújok :) Amúgy is egy kis simsonnal jön a cimbim :) |
Flenegen | 92542 | 2015. március 14. 19:34 |
Kicsit sok volt a hét. Napi 12órákat nyomtam. 6 autó forgalomba helyezés és átadás + 4-et rendeltek. Közben meg ugye a többi sallang.... Szóval jó lenne de majd meglétjuk...
|