12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Yamaha TDM
Következő oldal

Karex 92741 2015. március 17. 09:09   Válasz erre: 92740
Bizony, ha már szétszedted ennyire, nem árt ezt megnézni.
    

VVLaci 92740 2015. március 17. 08:03   Válasz erre: 92721
Én annyi ellenõrzést csinálnék, hogy óvatosan levenném a legfelsõ gyûrût, egyrészt körben megmérném, hogy van-e méretváltozás/eltérés rajta, azután a dugóval végigtolnám a hengeren, hogy ne legyen esetleg ferdén, és a henger aljától a tetejéig több ponton megmérném hézagmérõvel a gyûrû végei közötti hézagot. Ezzel képet kapnál arról, hogy a henger hordós kopású-e. Ugyanis akkor a henger közepén nagyobb lesz a hézag.
    

VVLaci 92739 2015. március 17. 07:58   Válasz erre: 92735
Szia!

A gyártó 45°-os szögig garantálja a kifolyásmentességet.

A sav üvegszövetben van felitatva, ezért én azt csinálnám, hogy beraknám, ha már úgyis megvan és figyelnék arra, hogy sav nyomait látom-e valahol.
    

Small 92737 2015. március 17. 02:30   Válasz erre: 92678
Én kérek. :) Angliai címre kihozod? :) Remek kis hosszúhétvégi guriga...
A cím akkor: GU1... :D

Csak egy dologra figyeljetek a ház elõtt, ha többet álltok itt mint 2 óra, keményen megvág a nepáli csíkszemû szottyadt parkolóõrbácsi 100 fontra. :) Én tudom, megfizettem már a tanulópészt.. :( :D
    

csokabi 92736 2015. március 17. 02:27   Válasz erre: 92735
Hali! Nálam is ilyen volt szolgálatban és semmiféle problémát nem tapasztaltam.
    

dexxter 92735 2015. március 16. 23:15  
Szép jóestét a fórumlakó márkatársaknak. Egy TDM 900 akkumulátor cseréje ügyében szeretnék tanácsot kérni.
Az öreg Yuasa akksi a télen kilehelte lelkét, a közelgõ mûszaki vizsga tiszteletére gyors cserére szántam el magam, talán túl gyorsra... A VARTA Powersport AGM YT12B-BS változatát gondoltam okos megoldásnak a majd dupla annyiba kerülõ YUASA helyett.
Mentségemre legyen, korábban itt is többen ajánlották ezt megvételre, ahogyan tegnap kutakodtam a fórum történelmében.
Akksi vétellel kezdõdött a mai nap, savval feltöltés, egész napos levegõztetés, este az új szerzemény körbe csodálása. Hoppá! Az oldalán felirat, az akkumulátor csak álló helyzetben építhetõ be! Hogy egyértelmû legyen, ügyes ábrák mutatják, hogyan szabad, hogyan tilos beépíteni.
No, itt fáradtam meg egy csöppet, ui. a TDM 900-ban az akkumulátor szinte fekvõ poziban van installálva.
Mi a véleménye a tisztelt fórumozóknak errõl az intelemrõl? Vettem egy 15eFt-os ajtókitámasztót, vagy mégis használható a Varta zselés cucc a TDM-ben?
    

csanesz 92734 2015. március 16. 22:57  
Ha nincs vagy nehéz beszerezni az nem szerencsés...

Persze tudom, van aki megengedheti magának.
Én kizárólag gyári cuccot használok!

Még tavaly megvettem a hengertalp és fej tömítéseket, szelepszár szimeringeket.
A lehúzó gyûrûket csak, akkor és akkorát amekkora kell majd.
Ez így 40 000 Ft volt kis kedvezménnyel.

    

kawa550 92733 2015. március 16. 22:30   Válasz erre: 92728
Nem ismerem az illetõ mûhelyt sem a munkáit, így csak nagy általánosságban a saját tapasztalat:
Mikor az öreg kawába kellettek új dugók meg gyûrûk, akkor a fax magyar kawa kereskedés(gyõr, horsepower) jól megvezetett, azt mondták hogy ilyen öreg motorhoz már rendelni se lehet gyári dugót, mert már a központi raktáruknak sincs. Én meg voltam akkora fax, hogy elhittem, miközben még most is vagy 10 helyrõl lehet az ebay-en rendelni gyári dugókat hozzá. Lényeg a lényeg, rendeltem ilyen magyar dugó és gyûrû gyártó kisiparostól, konkrétan: http://kelemenmotor.gportal.hu/ ez volt az. Õk is csináltak bármilyen gyûrût, akár króm gyûrût is, meg még nikasilos hengerek felújítását is. Kb 500km alatt nem megolvadt vagy átégett a dugójuk, hanem szétmorzsolódott az egyik mint a száraz gyurma. Hosszas vita után annyiban maradtunk, hogy kaptam újakat, amiknek csak az anyagárát kellett kifizetnem. Innentõl kezdve nekem semmilyen kisipari dugó/gyûrû/henger meg tömítés nem játszik. Lehet hogy egy gyûrû készletnél lehet velük spórolni 10-15 rugót, de nem hinném hogy megéri a kockázatot egy gyári alkatrészhez képest, a minõségükrõl meg akkor még szót sem ejtettünk.
    

csanesz 92732 2015. március 16. 22:21   Válasz erre: 92700
Sajna nem az autókon van a hangsúly, hanem az útminõségén!
Egyes aszfalttípusok sajna csúsznak, mint a takony, ha vizes.
És ott van a rétegesen töredezett, berepedezett szemcsés felületû, megfáradt, szétmorzsolódott út részek és út szélek.
A töltésekrõl nem is beszélve, ami egy hidegebb tavaszi vagy õszi reggelen teljesen áthûl.
Ezt nem jelzik útjelzõ táblák a legtöbb helyen!

    


tulok99 92730 2015. március 16. 22:07   Válasz erre: 92714
Feri! szerintem sem indokolt neked a nagyfelújítás, nem volt a gépeddel gond sem teljesítményben, sem fogyasztásban, sõt, szebb volt a blokk hangja, mint az enyémnek, amiben kevesebb km van... szimmeringeket dobd le, vedd meg a két tömítést, aztán hajítsd össze, ha kész vagy, menjünk motorozni! ( persze ha kevés két kéz, akkor is szólhatsz nyugodtan, elég közel vagyok... )
    

tulok99 92729 2015. március 16. 22:03   Válasz erre: 92700
a 100km/h fõúton szerintem nekünk örkké álom marad, mert minden bokor mellé jár legalább 60-as de sokszor 40-es tábla is itthon, amik teljesen indokolatlanok sokszor. ezek után nem számítok emelésre. a jármûvekrõl pedig egyáltalán nem vagyok meggyõzve, hogy mûszakilag annyira jól állnánk, meg arról sem, hogy annyira komoly autókkal jár a magyar. rengeteg új csilli-villi autó van a piacon, ami múszakilag egy nagy 0. olyan kicsi fékrendszerekkel, meg suttyó futómûvel, hogy nem is értem, mi volt vele a cél. a 15 éves autómon 300x24-es tárcsa van, sok autón a szalonban meg 280x12-es...
    

jobbkormanyos 92728 2015. március 16. 22:00   Válasz erre: 92703
Kalocsán van egy dugattyúgyûrû készítõ, méreteket kell megadni, legyártja, krómgyûrût is készít.
    

galoscsabus 92727 2015. március 16. 21:51   Válasz erre: 92686
"Svájc gyönyörû"
Annyival kiegészíteném szigorúan szubjektíve, hogy a hegyek Svájcban is gyönyörûek.
Mert a lakott területek unalmasak és szürkék.
Az emberek meg egyszerûen csak unalmasak......ja és szürkék :-))

Van pár hely ahová visszavágyom, de Svájc nincs a listán.....

Az igaz, hogy nagyon kell náluk vigyázni a jobb csuklóval (és ezek szerint a követési távval is).
Tudok olyan esetrõl, amikor a lakott területen 110 körül kavircoló honfitársunknak elkobozták a motorját, kapott 30 nap börtönt, ami idõ alatt a várost kellett napi 8 órában takarítania és a végén úgy engedték el, hogy a haverok érte mentek és kipengettek a bíróságon kb. 3000 CHF bírságot és jó idõre ki is tiltották Svájcból.
Szóval lehet mondani, hogy komolyan veszik a kilengéseket......
    

Hr.Geiger 92726 2015. március 16. 21:43   Válasz erre: 92721
Ezzel nincs is semmi baj, mert az esetek 70%-ban a kikeményedõ szimmeringek a ludasak az olajfogyasztásban. De!
Egy bontás során számolni kell több olyan tömítéssel, amit egyszer használatosnak terveztek, ilyen pl. a leömlõk tömítései, a hengerfej- és a hengertalp tömítés, továbbá a szelepfedél tömítés is, ha már öreg, kikeményedett, akkor kuka. Ezekkel a járulékos költségekkel sajnos kalkulálni kell.
Aztán amit Kawa leírt, hogy érdemes lenne megnézni, ha már lent a henger is, hogy a gyûrûk mennyire vannak elkopva, mert a maradék 30%-ot õk teszik hozzá az olajfogyasztáshoz.
Persze ez is pénz, de most olcsóbb elvégezni, mint bosszankodni majd fél év múlva, hogy még mindig csipegeti az olajat és szedhetem szét újra, amikor majd a fenti tömítéseket ismét be kell szerezni...
A pénz nagy úr, tudom, de egyszer kell sírni nagyot, hogy utána évekig mosolyogni tudjunk! :-)

    

Kucsi 92725 2015. március 16. 21:41  
Jó éjszakát.
    

cizi 92724 2015. március 16. 21:33  
Motoralkatrészeket autósboltokban kell rendelni.Sokkal olcsóbbak...
    

cizi 92723 2015. március 16. 21:31   Válasz erre: 92722
Diósdon
    

Kucsi 92722 2015. március 16. 21:30   Válasz erre: 92720
Hol is vetted?
    

Kucsi 92721 2015. március 16. 21:29   Válasz erre: 92717
A szétszedés elsõdleges oka a szelepszár szimmeringek cseréje. Nem akarok kókányolni, és tudom, hogy régi tömítéssel nem illik összerakni, és nem is teszem.Az ok egyébként az olajfogyasztás volt. Utána olvasgatva a legfõbb gyanusított a szimmering lett.
    

cizi 92720 2015. március 16. 21:24   Válasz erre: 92719
Bosch kb.12-ért?
    

Kucsi 92719 2015. március 16. 21:24  
Addigra biztosan kész lesz. Húúú, még aksit is vennem kell.
Egyébként, ha nem lenne kész, akkor lezuzunk anya Scarabeojával.
    

oraculus 92718 2015. március 16. 21:23   Válasz erre: 92684
Azt mondja, hogy egy civil rendõrautó követte 500-1000 méteren keresztül, majd mint a Németeknél bekapcsolták a kék villogó és a STOP feliratú kijelzõt. Kiszálltak és azt mondták neki: Ön 80 km/h sebességgel haladt és az jó, de túl közel volt az Ön elõtt haladó gépkocsihoz. A követési távolság be nem tartásáért 1.500,-CHF+300,-CHF általános költségek+100,-CHF bírósági költségek.

Továbbá mondták neki, hogy még további 350,-CHF büntetést járna "nem engedélyezett átalakítások" miatt. Rá kérdezett mégis mi lenne az, erre a rendõr pontosan ezt mondta:
A rendszám nem 60°-os szögben áll, ezért vizuálisan nem tökéletesen leolvasható. Legyen szíves egy kicsit meghajlítani a rendszámtábla tartót amikor legközelebb használni fogja a motorkerékpárját.
    

Hr.Geiger 92717 2015. március 16. 21:22   Válasz erre: 92714
Barát!
ne haragudj, de hadd kérdezzem meg, akkor miért bontottad meg a technikát?
Most már túl késõ a pénzen agyalni, ha összerakod a régi dolgokkal, akkor az " gányolás", már bocs a kifejezésért.
Ha kevés a pénz, vegyél valami utángyártott tömítéskészletet ( pl. Athena ) aztán kapja meg az a blokk azt, ami megjár neki. Sajnos a motorjavításban nincs kegyelem, akkor inkább nem is kellett volna megbontanod.
    

cizi 92716 2015. március 16. 21:19   Válasz erre: 92714
Kucsi bácsi! Bármit csinálsz azért májusra rakd össze!:))
    

cizi 92715 2015. március 16. 21:18   Válasz erre: 92712
Én is egyetértek azzal amit írtál. A száz körüli tempó az ami még nagyon rendben van. Én azért egy picit gyorsabban szeretem, ha van rá lehetõség, mert nem igazán szereti a gép a 100-at 6.-ban.

    

Kucsi 92714 2015. március 16. 21:17   Válasz erre: 92710
Az a baj, hogy már a henger tömítés is bónusz,mert nem terveztem.Ha így gondolkodok, akkor egy teljes felújítás lesz a vége, arra pedig sem pémzem, sem kedvem, de szerintem arra nincs is szükség, valahol határt kell húzni.
    

cizi 92713 2015. március 16. 21:14   Válasz erre: 92712
Azt még nem próbáltam! 200-at is csak egyszer, pár másodpercig, de nem is akarom többé!:))

    

Hr.Geiger 92712 2015. március 16. 21:12   Válasz erre: 92711
és 220 felett ?
:-)))
    

cizi 92711 2015. március 16. 21:10   Válasz erre: 92702
Felénk Pest megyében 100-nál és 130-nál is ugyanúgy döglenek a bogarak a sisakon és a ruhán.
    

kawa550 92710 2015. március 16. 21:05   Válasz erre: 92708
Sokat nem látsz majd rajtuk, valszeg inkább csak megkeményedtek az évek alatt. Inkább azon kéne elgondolkodni, hogy ha már lenn a henger is, nem kéne-e gyûrûket is cserélni. Persze az anyegin múlik minden......:)
    

gezasz 92709 2015. március 16. 20:59   Válasz erre: 92707
Hengerfej tömítés 20000 Ft. Hengertalptömítés 4500 Ft ha jól emlékszem
    

Kucsi 92708 2015. március 16. 20:56  
Bennem is ez vetõdött fel, hogy nem szeretném újra szétszedni azért mert folydogálna valami a hengernél.Roppant kiváncs vagyok a szimmeringek állapotára.
    

Kucsi 92707 2015. március 16. 20:53  
Még nem vettem semmit,de már meg kellene rendelnem.
    

Hr.Geiger 92706 2015. március 16. 20:51   Válasz erre: 92705
Komplett tömítéskészletet vettél hozzá?
Mert akkor nem kéne a régi talptömítést bent hagyni, hanem újakkal összerakni.
Ezen a tételen nem múlhat már semmi és kár lenne még egyszer bontani a blokkot.
    

Kucsi 92705 2015. március 16. 20:47  
Mert szelepszár szimmeringet akarok cserélni.
    

Hr.Geiger 92704 2015. március 16. 20:44   Válasz erre: 92703
Miért szedted le a hengerfejet?
    

Kucsi 92703 2015. március 16. 20:42  
Egy kis szerelés.
Levarázsoltam a hengerfejet.A hengerben nem éreztem semmilyen vállat.Ránézésre a hengerfej is rendben, de majd azt még alaposan át kell nézni.
Kérdés:Megmozdult a henger is,így szerintem cserélni kellene a henger tömítést is. Van más vélemény is?
    

Hr.Geiger 92702 2015. március 16. 20:38   Válasz erre: 92700
Látod, ezen én is el szoktam gondolkodni! Ha átlépem az osztrák határt, ott pl. mehetek 100 km/h-val lakott területen kívül...
Na, de a lényeg, hogy én szeretem a magam tempóját autózni, motorozni. Aki ebben lassítani próbál, azt megelõzöm.
( Még a rendõrt is faluban, aki 30 -as " járõrsebességgel" araszol. )

Persze a sebességet én is ki szoktam próbálni " német autópályákon", de jobban szeretem a 100-as tempót. Ott lehet nézelõdni, nem rohansz át a tájon, belefér még a mérési tûrésbe és sokkal kevesebb bogarat kell letakarítani géprõl, ruháról! :-))

    

yamatomo 92701 2015. március 16. 20:31   Válasz erre: 92699
Azért valljuk be,hogy a motorosok nagy többsége "bûnözik",ha a megengedett sebesség betartásáról van szó. :) Legalábbis az országutakon nagyon gyakori. Lakott területen mindig betartom.
    

gezasz 92700 2015. március 16. 20:27   Válasz erre: 92699
Mondjuk nálunk is népszerû a másik seggében loholni, ezáltal nyomást gyakorolni rá, hogy gyorsabban menjen. Vasárnap is megyek lakott területen 60-nal de azért két centire ott van mögöttem. Akkor elõzzön de nem mer, én meg nem megyek jobban mint lehet . A 43-as fõút falvaiban szeretnek mérni.
Azt viszont nem értem miért nem lehet felemelni a sebességhatárokat országúton 100-ra? Sokszor semmi indokolja tötyörgéseket. Korszerû autokkal járunk zömében, amelyeknek már 100-al menni is keserves, megállni viszont nem gond. Vezetni is sokkal könnyebb egy mai autót, mint egy Ladát vagy valami hasonlót
    

Hr.Geiger 92699 2015. március 16. 20:17  
A büntetésekhez: aki feszegeti a pofonos ládát, az ne csodálkozzon, ha az néha ki is nyílik! :-)
Ezekkel az " okos trafikkal " , melyek tesztelése még márciusban is tart, mi is hamarosan mindenhol " felügyelet alatt" leszünk, de akik betartják a szabályokat, azoknak nincs mitõl félniük.
Szóval a 90 km/h helyett 130 km/h ill. a méréshatárig terjedõ túllépésre ( Vmax ≥ 250 km/h )még azt mondom, hogy magának köszönje a vezetõ!
De egy vagyonra megbüntetni valakit, a követési távolság be nem tartásáért - hááát Pajtikáim, ott az intézkedõ rendõrt elmeorvoshoz vinném! Még jó, hogy nem ítélték azonnali halálra!

    

yamatomo 92698 2015. március 16. 20:06   Válasz erre: 92695
A tótoknál is viszonylag lazán kezelik a dolgokat. Nem vadásznak a motorosokra. Viszont sokan benyelik azt,hogy a vasúti sorompót jelzõ táblánál már csak a korlátozott sebességgel szabad haladni... Ami,ha nem tévedek 30 km/h. Hiába van akár 50-100 méterre az átkelõhely. Erre nagyon harapnak,és tuti a büntetés. Az idén lesz 2 éve,hogy Csoltó elõtt lemeszeltek a tót yardok. 90 helyett 130 km/h,meg semmilyen okmány nem volt nálam. Elõször be akartak vinni,de aztán beérték 20 euróval,meg a BMW-s barátomat is 20 euróra büntették. Ez inkább ajándék volt,mint büntetés... Kimondottan normálisok voltak. Az igaz,hogy az intézkedõ rendõr felvidéki magyar volt, (Josef Mezödy) a másik kettõ meg magyarul sem tudott,vagy legalábbis nem akart beszélni. Ja...õ váltott nekünk eurót,mert azt meg éppen nem vittünk. Meg mondta,hogy ír egy papírt és nyugodtan menjünk tovább Kassára. Inkább hazafelé indultunk. Búcsúzóul még hozzátette,hogy sürgõsen cseréljek hátsó gumit,ami két nap múlva meg is jött,mert megrendeltem már korábban. Azt már csak megsúgta,hogy pénteken,és vasárnap mérnek a Rozsnyói járásban...:)))) Szombatonként lehet csapatni...
    

csokabi 92697 2015. március 16. 19:53   Válasz erre: 92695
Hát ja, szeretnek mindent szabályozni...
Romániában nem voltam még, de azért onnan is hallani érdekes büntetési tételeket, no meg etnikai megkülönböztetést. Olaszoknál már többször volt szerencsém motorozni és nyaralni is. Életemben ott akartak elõször kirabolni. Aztán a taxis is olyan pofátlanul le akart húzni minket, hogy rá akartam hívni a rendõrt. Mosolyt, kedvességet alig kaptunk, pedig hagytunk ott lóvét rendesen. A motorozási kultúrájuk sem nyerte el a tetszésemet. Féktávon bevágni a másiknak meg kanyarban kiszorítani... Akkor inkább már az oszik. Kis helyismerettel simán meg lehet úszni a zsarukat.
    

yamatomo 92696 2015. március 16. 19:37   Válasz erre: 92684
Szép estét Mindenkinek! :) Ez nem kis összeg... Akkor a hazai állapotok még Istenesek. Mondjuk idióta dolog így rátapadni fõleg egy autóra. Mert,hogy önerõbõl meg nem állt volna,ha az autós valamiért satuzik,az biztos. Ennyi pénzbõl körbemotorozhatta volna a golóbist...meg vissza. Nem megyek Svájcba...
    

gezasz 92695 2015. március 16. 19:32   Válasz erre: 92689
Nekem már az osztrákok sem szimpatikusak tavaly óta. Talán még a Balkán meg Románia ahol nem fenyegetnek az állandó büntetéssel, és lazábban kezelik a közlekedési szabályokat. Valamint még talán az olaszok tartoznak ide
    

csokabi 92694 2015. március 16. 19:15   Válasz erre: 92691
Lefoglalják a motort, mobilt, karórát, stb...
    

csanesz 92693 2015. március 16. 19:13   Válasz erre: 92677
Szerintem minden hegesztésnél ráégetett egy kesztyût azt csodálkozik, hogy vajon, mikor bõrözte le a hegesztéseket? :)))))))))
    

csanesz 92692 2015. március 16. 19:10   Válasz erre: 92676
Öcsém, még a db szám is páratlan! :)))))))))
    

Annonymus 92691 2015. március 16. 19:01   Válasz erre: 92679
S hogyan hajtják be...szegény társunkon....nemlehet fellebbezni...ez ABSZURDUM!!!
    

night-rider 92690 2015. március 16. 19:00   Válasz erre: 92689
vagy olaszba...
    

csokabi 92689 2015. március 16. 18:55   Válasz erre: 92688
Van különbség... A svájciak is inkább az osziknál motoroznak:)
    

kawa550 92688 2015. március 16. 18:48   Válasz erre: 92686
Annyiban módosítanám a megállapítást, hogy svájc IS gyönyörû, pont annyira mint ósztria meg dél-tirol hasonló részei, de semmivel se szebb, viszont drágább, meg ezek szerint ölég szopatós a magamfajta nótórius gyorshajtóknak, szóval sose megyek oda, majd megnézem a hegyeiket errõl az oldalról.:)))))))
    

csokabi 92687 2015. március 16. 18:39   Válasz erre: 92685
A helyiek is megkapják csak náluk az ilyen nagyobb összegek kiszabásánál figyelembe veszik a fizetését és például a hiteleit, hogy azért nehogy családi csõd legyen belõle.
    

csokabi 92686 2015. március 16. 18:35   Válasz erre: 92682
Svájc gyönyörû, csak a KRESZ-t kell betûrõl betûre betartani...:)))
    

Hr.Geiger 92685 2015. március 16. 18:29   Válasz erre: 92679
Autópályán motorral követni valakit 80-nal? Ez annyira morbid...
Lehet, hogy olcsóbban járt volna, ha 120 -szal megelõzi!
:-)

Ettõl függetlenül azért ott is vannak idióta büntetési tételek, vagy ez csak egy lehúzás a külföldiekkel szemben?
    

csokabi 92684 2015. március 16. 18:24   Válasz erre: 92679
Tényleg nem sok az a 30 frank, de igazából a tûréshatár miatt mutattam meg. Ez lakott területen lemegy 3 km/h-ra. Másik kolléga is vár egy hasonló kerek összegre, mint amit mutattál. Gyorshajtás, tilosban elõzéssel párosítva biztonsági öv nélkül. Nagy divatja van még az anonim feljelentgetésnek is. Nem kizárt, hogy a haverodra is az elõtte haladó hívta rá yardot. Betegek...
    

csokabi 92683 2015. március 16. 18:16   Válasz erre: 92677
Vagy csak fél gõzzel dolgozik...:)))
    

Vandis 92682 2015. március 16. 17:55   Válasz erre: 92679
Lehet mégiscsak jól jártunk, hogy tavaly kimaradt Svájc :P
    

Vandis 92681 2015. március 16. 17:54  
Sziasztok!

Ha rövid idõre is, de jó volt, hogy találkoztunk az évadnyitón!

    

MrBatihu 92680 2015. március 16. 17:20   Válasz erre: 92624
Sziasztok!

Nekem is nagyon tetszik csõrösen a TDM!
A hasidom után megvan a következõ projekt!
    

oraculus 92679 2015. március 16. 17:12   Válasz erre: 92674
Sziasztok!
Hát nagyon olcsón megúszta. A volt osztálytársamat pénteken 1.900,-CHF-re (kb. 550ezer Ft) büntették a nem megfelelõ követési távolság miatt.
Ticino kantonban (Svájc) ment az autópályán egy H*nda CB600F Hornet motorral 80 km/h sebességgel, az elõtte haladó gépjármú pedig 5-8 méterre volt tõle. Aki idén arra felé motorozna vigyázzon.
    

Robi70 92678 2015. március 16. 16:32  
Pálinkás kémcsõ? Ingyen és bérmentve?? Még Valakinek???

1. Alex50
2. Carmen
3. Saci
4. Laci
5. Gabi (Cizi-é)
6. Mariann (Tomhahn)
7. Éva (Alex50)
8. Aramo69
9. Éva (Aramo)
10.
11.
12.
13.
14.
15.
    

Robi70 92677 2015. március 16. 16:30   Válasz erre: 92676
Persze! Mivel jobbkezes vagy, így ezek a kézvédõk hamarabb tönkremennek. Jobbal fogod a meghegesztett, de még forró vasakat, csiszolásnál is jobban igénybe van véve.... 'Osztán kihajítod õket. A balos meg "még jó lesz valamire"!!!:)))
    

kawa550 92676 2015. március 16. 16:24  
Látom megint leült a fórum, itt van nektek egy kis off, az úgynevezett kesztyû paradoxon.
Meg tudja valaki mondani, hogy miért van az, hogy az ember a saját mûhelyében talál 6 balkezes és egyetlen egy kibaxott jobbkezes kesztyût? :)))))
    

walla 92675 2015. március 16. 12:50   Válasz erre: 92672
Sziasztok.

Szegeden valóban kicsit többen verõdtünk össze, de ez már a múlt...

Ellenben 2015.04.12-én 13 órai kezdettel ismét lehetõség nyílik kerülni egyet Szeged belvárosában pár 100 motoros társaságában.

    

csokabi 92674 2015. március 16. 12:49  
Egyik kolléga gyûjtötte be. Azért vannak dolgok amik otthon "jobbak".
    

csanesz 92673 2015. március 16. 12:13  
Csõrös kivitelhez találtam néhány alternatívát:
http://motoroswebaruhaz.hu/spd/3857UFO/MUANYAG-ELEM-HATSO-SARVEDO-YAMAHA-3857UFO
http://motoroswebaruhaz.hu/spd/2897UFO/MUANYAG-ELEM-HATSO-SARVEDO-YAMAHA-2897UFO

Ebben látok némi fantáziát:
http://motoroswebaruhaz.hu/spd/3845UFO/MUANYAG-ELEM-HATSO-SARVEDO-YAMAHA-3845UFO

Egy gyûjtemény:
http://www.rmcmotor.hu/termekek/Sarvedo-Sarvedotoldat

Én nem annyira kilógóban gondolkodok. Valami szolidabb, visszafogottabb verzió érdekelne.
- De az ötlet nagyon tetszik! :)
    

varajani 92672 2015. március 16. 09:24   Válasz erre: 92671
Szegeden a szezon záráson valamivel többen voltak:-)
http://www.fmp-motorosok.hu/component/content/article/1-friss-hirek/340-az-fmp-s-szezonzaro-felvonulason-808-agra-suetoett-a-nap

    

Robi70 92671 2015. március 16. 09:05   Válasz erre: 92665
Annyira jó sem volt!
Különleges, mert ekkora csapatban még nem gurultam.
De 64 km-t 1,5 óra alatt tettünk meg!:(
Az út mentén ácsorgó, integetõ, mosolygó emberek és a rég látott cimborák, kárpótoltak mindenért.

    

Robi70 92670 2015. március 16. 08:32   Válasz erre: 92668
Ahhh! Szóval Te vagy az!:)
Találkoztunk már (Felsõtárkányban), de a motorod alapján nem ismertelek meg.
Így már tényleg nem titokzatos!:)))
    

Fido71 92669 2015. március 16. 08:29   Válasz erre: 92639
Pontosan ez volt az! ;)
    

BobRock 92668 2015. március 16. 07:08   Válasz erre: 92660
Nem vagyok annyira titokzatos ;-)
Csak nem túl aktív, inkább csak csendben olvasgató :-)
    

desperado25 92667 2015. március 16. 07:07   Válasz erre: 92629
Ha jól néztem az Monster 2000-tõl : S2R 800, 1000; 620ie, 800ie...

így néz ki: http://de.picclick.com/Ducati-Monster-Heckabdeckung-251000914746.html
    

Kucsi 92666 2015. március 15. 22:46   Válasz erre: 92663
Én nem tudom mi a baj,de szerintem gyorsan felejtek.
Azt a keveset is elfelejtettem, amit nagy nehezen megtanultam. :)
    

Hajtó 92665 2015. március 15. 22:36   Válasz erre: 92664
171 résztvevõ és a szervek jármûvei.. :) nem lehetett rossz.. :)
    

Robi70 92664 2015. március 15. 22:30   Válasz erre: 92660
Némileg túl saccoltam a létszámot: https://www.youtube.com/watch?v=ocfxTk6bmzo&feature=youtu.be
Ezen az Etyeken készült videón valóban hosszú a sor, de 169 motort és egy trájkot számoltam meg (a felvezetõkön kívül).
    

kawa550 92663 2015. március 15. 22:28   Válasz erre: 92662
Nem megy ez a linkelés neked ma.:))))))
http://www.motorsprint.hu/
Azt meg tudni kell, hogy a netes tudakozok (cylex) azért vannak hogy ne találj meg semmit.....
    

Kucsi 92662 2015. március 15. 22:14   Válasz erre: 92659
Nekem a szomszéd srác szerezte be Fehérváron.
https://székesfehérvár.cylex.hu/ceg-info/motor-sprint-436637.html

    

Hr.Geiger 92661 2015. március 15. 22:11   Válasz erre: 92641
" inkább a túlnyomást szabályozzák valami visszacsapó szeleppel. "
Ezt teljesen jól látod! Az olajkörben van egy rugós biztonsági szelep, aminek az a feladata, hogy a fordulatszám emelkedésével növekvõ olajnyomást szinten tartsa, hiszen ha ez nem lenne, az elsõ gyorsításkor szétnyomná az olaj az összes tömítõelemet..., pláne hidegen. Ilyenkor rugóerõ ellenében nyit és a felesleg visszamegy oda, ahonnét a pumpa felszívta.
Aztán ahogy melegszik ( hígul ) a szállított közeg ill. a fordulatszám kezd stabillá válni, a rugó elvégzi a munkát és zárja a kerülõutat a teknõ (tartály) felé.
A mai modern jármûvekben már kezdenek terjedni a variálható szállítási menyiséget biztosító elektromosan vezérelt szivattyúk, ahol a mindenkori üzemállapotnak megfelelõen hol több, hol kevesebb mennyiséget képes a pumpa a kenési helyekre juttatni.
Vagyis már nem csak a vezérmûtengelyeket lehet menet közben " fokolni", hanem az olajszivattyút is...

A hülyeség öl, nem a tudás! :-)
    

Robi70 92660 2015. március 15. 22:08  
Szasztok!
Mi is évad nyitottunk Lalával.
A végállomáson találkoztunk Atival, Albival, Cizivel, Pacsával.
Vandának és titokzatos bordó 850-es kísérõjének csak integetni tudtunk. Elkerültük egymást megint.:(
Szóval "hivatalosan" is elkezdõdött az amúgy 4. hete tartó motoros szezon!:)))
Reméltem, hogy valaki fényképez a menet oszlopban is. Mert az szentségtelen hosszú volt. Egy km elõttem és kb. ugyan ennyi mögöttem, tömött kettes sorban.
A beregisztrált 200 motornak, simán a duplája lehetett!
    

Hajtó 92659 2015. március 15. 22:03   Válasz erre: 92658
megjött, köszi. Most már csak azt áruld el honnét tudnék egy ilyet rendelni?
    

Kucsi 92658 2015. március 15. 22:00  
Elküldtem.
    

Hajtó 92657 2015. március 15. 21:55   Válasz erre: 92656
hajto@freemail.hu

Köszi.

    

Kucsi 92656 2015. március 15. 21:54   Válasz erre: 92655
Tudom.Adj egy email címet és elküldöm.
    

Hajtó 92655 2015. március 15. 21:42   Válasz erre: 92653
Kucsi kedves vagy, de az üzenetben sem volt kép.. :(
    

csokabi 92654 2015. március 15. 21:37   Válasz erre: 92653
Ha csak egy "kép" kell...:)
    

Kucsi 92653 2015. március 15. 21:34  
Nem tudom betenni a képet.
    

Kucsi 92652 2015. március 15. 21:33  
Ez nem jött össze.
    

Kucsi 92651 2015. március 15. 21:30   Válasz erre: 92630
Szimmering témához. Nekem ez került be.Dupla gyûrûvel rendelkezik.
    

albi 92650 2015. március 15. 21:24  
Csak pár kép a mai napról:
    

dinnyemag 92649 2015. március 15. 21:19   Válasz erre: 92648
:-)))))))))))))))))))))))))
    

kawa550 92648 2015. március 15. 21:17   Válasz erre: 92644
Ammég haggyán, de finom is!:))))))))))
http://lmgtfy.com/?q=s%C3%A1rgadinnye
    

csanesz 92647 2015. március 15. 21:16   Válasz erre: 92637
Igaz, városban gyakran esik úgy, hogy alacsonyabb fordulaton használom, mint azt "illene" és bajom nem volt belõle.

Persze van, hogy én kerítek egy apró problémának nagy pocakot! :)
De itt azért felnyitják a szemem, hogy az nem úgy van.

Én mechanikai mûszerész vagyok, de az autók, motorok mechanikája teljesen másképp viselkedik, mint amivel a szakmámban találkoztam eddig.
    

dinnyemag 92646 2015. március 15. 21:14   Válasz erre: 92643
LS2, egyenesen kínából:-)) Kb. a Lidlis sisak minõsége dupla áron, de ebbõl volt xxl-es:-)
    

csokabi 92645 2015. március 15. 21:12   Válasz erre: 92642
:)))
    

dinnyemag 92644 2015. március 15. 21:12   Válasz erre: 92642
A sárga az cííííp:-)))))))))
    

csokabi 92643 2015. március 15. 21:11   Válasz erre: 92640
Kényelmes az új kupak? :) Jól néz ki.
    

kawa550 92642 2015. március 15. 21:02   Válasz erre: 92640
Baszki és már elkezdte a színrefújást! Nézzétek a garázskaput!:))))))))))))))))
    

kawa550 92641 2015. március 15. 21:01   Válasz erre: 92638
Én is olvastam valahol hogy ésszel ugyan, de egybõl tolni kell neki indulás után, mert akkor nyom eleget az olajpumpa ha van hozzá fordulat. Ez részben igaz is lehet, de abban is biztos vagyok, hogy ezek a ferdeszemû buzik úgy méretezték az olajpumpát hogy az alapjárat felett már mindig legyen elég nyomás, és inkább a túlnyomást szabályozzák valami visszacsapó szeleppel. Mert azt azért nehéz lenne tagadni hogy õk tudnak motort tervezni meg gyártani az elmúlt 30 év tapasztalata alapján, nem a fotelben ülõ nethuszárok. :)))))
    

ELőző oldal
Hoterkep

Tagok száma: 22118