Kilos | 96056 | 2015. június 8. 13:58 | Válasz erre: 96053 |
Az 1000-1100 - as alapjárat alacsony, azzal nekem is leállt már néhányszor, fõleg városban, lámpánál való várakozás után ha túlmelegedett a motor. Az alapjáratot a motor jobb oldalán található állítócsavarral emeld fel 1300-ra. A bal oldali kábelköteg barna vezeték kiiktatása a levegõszûrõ nagyobb átmérõjû szívónyílását teszi szabaddá és nem az alapjárat állítására szolgál. Ennek - a "flappantyú"-nak nevezett szelepnek a kiiktatása más módon is lehetséges és az alacsony fordulati nyomaték csekély emelésére alkalmas, sõt javasolt - azt hiszem itt mindenki megcsinálta és bevált. A plexivel kapcsolatban annyit, hogy én 176 cm vagyok és nekem tökéletesen bevált a GIVI túraplexie, ami 8 cm-rel magasabb a gyárinál. Ha kényelmeasen kihúzom magam, kellemes menetszél éri a sisakomat, de nagyobb sebességnél sem kell még erõsen görnyednem ahhoz, hogy lejjebb bújjak a plexi mögé. A sisakrázás, nálam is jelentkezik de, csak ha egyedül és úgy 150-155 körüli tempóval megyek. Utassal még soha sem volt sisakrázás, még dobozos teherautó után sem, legfeljebb néha néha érezni mintha valaki megnyomná oldalra a sisakot, de nem rázkódik. |
MadBob | 96055 | 2015. június 8. 13:39 | Válasz erre: 96053 |
Nekem gyári túraplexim van MRA X-creen-el. 175 magas vagyok és semmi bajom a menetszéllel. Kapni kapok, de engem nagyon nem zavar mert egyenletesen. Egyedül nagy tempónál nagy teherautó mögött haladva dobálják az áramlatok a motor elejét jobbra-balra, de elõzéssel, rosszabb esetben lemaradással elmúlik a jelenség.
|
cizi | 96054 | 2015. június 8. 13:35 | Válasz erre: 96053 |
Szerintem az 1000-1100 alapjárati fordulat kicsi. Ez az évjárat beleesett a visszahívásba az alapjárat miatt. Ki lett cserélve az alkatrész? Esetleg ezért is lehet, hogy leáll. |
Hitmanus | 96053 | 2015. június 8. 13:04 |
Na most akkor nem lettem okosabb:) Az lesz, hogy veszek valami f.s Givi túraplexit, megnézem mi a változás...bár mondjuk tegnap gondoltam arra, hogy Püspökladánytól Szolnokig motor után kötöm a bukómat és elkoptatom.Olyan szinten zavart, hogy ide-oda jár a fejem(oldal irányba)..(Nolan N90). Viszont van vele egy olyan, hogy néha induláskor egyben, nyikorog valami amíg el nem indul, meg olyan kicsit rágva, remegve indul el, de csak egyben, meg le is tudok vele fulladni városban.XT-nél ez az alacsony alapjárat miatt volt meg a gázfröcsre leálló egy henger tulajdonsága.Ott feljebb állítottam az alapjárati csavaron és jó lett.Itt meg ha akarnám akkor egy videó szerint a bal oldali borítás alatt van egy kábelköteg, amibõl ki kell húzni a barna kábelt, lekötni, vissza és már magasabb is az alapjárat és gáz rángatásra nem fullad meg..Amúgy az enyém 1000/1100 szokott lenni az alapjárat. |
suny5539 | 96052 | 2015. június 8. 11:57 |
kawa a te jószágod 3vd, ne keverd össze a kedves bérgyilkos urat, 900-asról volt szó... A 3vd elég jól aerodinamikált, próbáltam már párszor, mondjuk már abban az idõben megnyitották a plexit felül a szárny végi leváló örvények kiegyenesítése céljából, nah dehát a fejlesztõ banda nem vitte ezt tovább nyilván felejtettek...nyílván....kac kac Amúgy meg a 3vd meg más okból rosszabb állítólag szétrázza a csuklódat, bár én nem mentem vele annyit hogy jelentkezzen a problem így nem tudom megerõsíteni. |
kawa550 | 96051 | 2015. június 8. 11:16 |
kawa550 | 96050 | 2015. június 8. 11:10 |
Az a ti bajotok hogy hisztisek vagytok, csak lakott területen belül szoktam 120-nál lassabban menni, de nekem semmi bajom a szélvédelemmel, biztos mert kicsi vagyok. :))))))))))) Bérgyilkosmanus, te meg ha eccer valamiért megbontod az idomot, tedd meg magadnak azt a szívességet, hogy mész egy kört idom meg plexi nélkül, aztán rájössz hogy marad a gyári vagy kisebb lesz helyette. A nagyobb ugyan javít a szélvédelmen, de növeli a turbulenciát meg az oldalszélérzékenységet + ha igazán jól véd, akkor városban megdöglesz mögötte. |
Hitmanus | 96049 | 2015. június 8. 10:25 |
Még jó, hogy többek között a szélvédelem hiánya miatt cseréltem le az XT-t a TDM-re, aztán most meg kiderül, hogy ez még rossz e téren:)
|
suny5539 | 96048 | 2015. június 8. 10:07 |
Hitmanus | 96047 | 2015. június 8. 09:24 |
Vandis | 96046 | 2015. június 8. 09:14 |
Sziasztok! Egy ilyenbe "botlottam" ma reggel a neten. http://www.adesiviestampe.it/catalogo/prodotto/nome/TDM%20850%20TWIN%201996%20-%201998/id/1897/lang/en Gyári matricák, de egyedi színben is lehet rendelni. |
kawa550 | 96045 | 2015. június 8. 00:28 |
Szabad motorokról is beszélni ebben a teherótós topikban?:)))))))))) Ma jutott eszembe hogy fehértehénrõl még nem is vót hegyesvölgyes kép....:) ![]() ![]() |
Nmiki | 96044 | 2015. június 7. 22:54 | Válasz erre: 96036 |
Nálunk van 3 Sprinter, havi 21-23 ezer km között futott darabja, évek óta. ( idén májusban szûnt +ez a fix meló. ) Heti 5 napban nyomták ezt a km-t a sofõrök, Frankfurt - Bp között. Az autók egész jól bírták, pedig mindegyik "milliomos". Ha megfelelõen karban vannak tartva, szinte mindent kibírnak ezek a gépek.
|
Flenegen | 96043 | 2015. június 7. 19:08 |
4 kézben járnak a srácok is. Hátfal megvágva átalakítva fûggöágynak ott alszanak. Van amikor napota ezer km felett futnak. Egyedi szerviz szerzõdés van velük. Soknak tûnik, de amikor nagy érték van akkor menni kell. Az Audi meg ugye ad nekik melót rendesen. Volt rá példa, hozy az autó még emelõn volt, de már rakták egyik kocsitból a másikat. Nincs idõ álldogálni. |
Flenegen | 96042 | 2015. június 7. 19:04 | Válasz erre: 96040 |
Az ebayen keress rà a motrobike led handguard-ra. Találsz vagy 6 ezertõl. Én is gondolkozom rajta egy idelye:)
|
Fido71 | 96041 | 2015. június 7. 17:25 | Válasz erre: 96039 |
Bakker, tényleg! Ott nincs Tachográf! Benéztem... :( Én már azzal is álmodom. |
GASpeer | 96040 | 2015. június 7. 17:24 |
Szeretnék markolathoz kézvédõt vásárolni, elsõsorban menetszél ellen. Tanácsot kérnék, hogy melyiket érdemes megvenni. Láttam egy BMizén nagyon facásat, ledes indexel, menetfénnyel, de az gondolom egy vagyon. |
csokabi | 96039 | 2015. június 7. 15:00 | Válasz erre: 96036 |
Nem lehetetlen. Még DHL-es koromban találkoztam több ilyen 3,5 tonnást használó cég sofõrjével a nagyobb elektronikai gyártók (Solectron, Flextronics, stb.) telephelyén. Õk mesélték, hogy gyakran csak egy hétvégét vannak otthon egész hónapban. Összegyûjtik a szabadnapokat és egyszerre veszik ki mikor nincs annyi fuvar vagy szervizben van a szekér. Amúgy egész nap nyomják a gázpedált, gyakran négykézben. Anglia, Hollandia, Németország és a többi nemzetközi célország. Akinek kevés, de értékes áruja van és direkt fuvart keres, azok csak ilyen cégekkel szállíttatnak. Két sofõr tachográf kötelezettség nélkül 100-120 km/h-ás átlaggal nagyon sokat lenyom naponta. Nekik nem kell a hétvégi kamionstoppal foglalkozniuk és szinte mindenhova behajthatnak. Akkoriban (2004-2005) kerestek valamivel 1000 euró felett. Amelyik vállalkozó komolyan csinálta ezt az üzletet, az mind Sprintert, Craftert vagy LT-t vásárolt. Szóval az 1000 kilcsi naponta inkább a normális futásteljesítmény ezeknél a cégeknél, mint óra tekergetés:)
|
scopy | 96038 | 2015. június 7. 13:40 |
Oszika kipipálva. De jó volt hallani... Fido! Jó szemed van a trafikhoz... A sebességmérõ... 5 l/100km extra |
Fido71 | 96037 | 2015. június 7. 10:29 |
Pár hete befogtam munkába járásra a szürkét, hogy lefogyjon már a hátsó. Napi 2X 15-20 km ingázás. Hááát így, a 900-as is megeszi az 5 litert százon. |
Fido71 | 96037 | 2015. június 7. 10:29 |
Pár hete befogtam munkába járásra a szürkét, hogy lefogyjon már a hátsó. Napi 2X 15-20 km ingázás. Hááát így, a 900-as is megeszi az 5 litert százon. |
Fido71 | 96036 | 2015. június 7. 10:25 | Válasz erre: 96028 |
Havi 27-28ezer km azért még egy 1,5 T-s autónak is nagyon komoly futásteljesítmény havonta... Napi 1000 kilcsi a hónap minden napján? Lehet, Õ meg elõre tekergeti az órát? :)))) |
kawa550 | 96035 | 2015. június 7. 09:21 | Válasz erre: 96032 |
Átérzem mártirságod barátom, így részt is vállalok benn, mivel ma ragyogó nyári idõ van, feláldozom magam ismét, tehénnel megyek melózni ezeken az ocsmány utakon.....:))))))))
![]() |
kawa550 | 96034 | 2015. június 7. 09:19 | Válasz erre: 96033 |
Egyetértek a csávóval, rengeteg pénzt kéne elkölteni már ahhoz is, hogy egy kicsit jobb motorom legyen és még többet hogy sokkal jobb. Az öreg tehén még ma is kenterbe veri sok mindenben az olcsóbb új motorokat de még a középkategóriát is megszorongatja, miközben annyiba(se) kerül mint azoknak a regisztrációs adója.
|
scopy | 96032 | 2015. június 7. 02:50 |
Mategnap itt volt nálunk Sagipet és a mi kis Juditunk! Kellemes kis gatyábarázást kapott azapukám Suzuizé Eko-ja. Peti guggolt pár órát a tekermotor mellett, a csajok csacsogtak én pedig komoly szakmai munka keretén (kretén) kereteim belül fõztem egy marhapörit. (Birka nem volt...) Peti annyira élvezte a dühöngõ gépezetet, hogy az egyik(!) próbakör megtételekor komolyan aggódtunk, hogy Judit rám marad és Peti európai túrája ideje alatt megvarrja az összes szakadt ruhámat! De csak visszatért. Kisvártatva valamilyen ürüggyel megint elszáguldott... Akkor meg azért aggódtam, hogy elmotorozik a tankból biztosan vagy 0,347 liter keveréket! Megbarnult a hajam, mert már ugye õsz volt elõtte... Borzalmasan nehéz volt. Ilyen egy mártír élete. |
scopy | 96031 | 2015. június 7. 02:33 | Válasz erre: 96030 |
Koszi Lackó! Akkor most jól felhívom! Szerintetek õszintén fog örülni? |
hamster | 96030 | 2015. június 6. 16:39 | Válasz erre: 96027 |
Itthon van már csak bújkál.Sajnálja a képeket,meg az élményeket tõlünk,ezért nem írogat.:-)
|
Flenegen | 96029 | 2015. június 6. 09:26 | Válasz erre: 96013 |
http://www.hasznaltauto.autentik.hu/?hirdeteskod=9043351
|
Flenegen | 96028 | 2015. június 6. 09:25 |
Kollégámnak van egy ügyfele, aki fuvarozással foglalkozik. Nála 3 évente cserések a Sprinterek, mert addig megbízhatóak szerinte. Csak nálunk vásárol és szervizeltet. Nem nagyon szokott 1 millio km alatt visszajönni autó tõle. Aztán elviszik a románok, mert szerintük a 3 ezres merci sprinterek a 3x ennyit is megfutják. |
scopy | 96027 | 2015. június 6. 03:56 |
TUD VALAKI OSZIKÁRÓL? (Nem fogadom el, hogy igen...szép, dús haja és kevés gyermeke van...stb.) Tényleg! |
csokabi | 96026 | 2015. június 5. 22:44 | Válasz erre: 96024 |
A kamu bõrözést leszámítva errõl http://totalcar.hu/tesztek/2015/06/04/igy_nez_ki_egy_nem_kimelt_volvo_xc_90_a_400_ezredik_kilometere_fele/ sem mondanám meg, hogy 400 000-t futott...
|
csokabi | 96025 | 2015. június 5. 22:39 | Válasz erre: 96023 |
Csakhogy jól aludjál!:) http://www.origo.hu/auto/20121213-meg-se-kottyant-a-felmillio-kilometeres-kinzas-a-suzuki-swiftnek.html |
Kilos | 96024 | 2015. június 5. 22:38 | Válasz erre: 96023 |
Papíron ennél sokkal többet is tud! :)))) Az Astra ami miatt kérdeztem 1.200.000 km-t ment 8 év alatt! - legalább is ennyit akart a tulaj elszámolni a NAV felé. Az autó úgy nézett ki mint egy 8 éves "Vasárnapi" autó! Vicc volt az egész történet amit a pasas elõadott. |
kawa550 | 96023 | 2015. június 5. 22:31 | Válasz erre: 96021 |
Engemet nem vezettek meg! Egy opel max milliméterbõl tud 700.000-et teljesíteni!:))))))))
|
csokabi | 96021 | 2015. június 5. 22:20 | Válasz erre: 96020 |
https://opelpost.com/06/2014/die-kilometer-helden-rollen-weiter/ A corsásnál 699 999 km után nullára váltott az óra 700 000 helyett. Ezek szerint jól hallottad:) |
Kilos | 96020 | 2015. június 5. 22:13 | Válasz erre: 96018 |
Nyertél, valóban 6 számjegy! A kérdés ugyanaz, de ezek szerint nem nullázódik elõbb! :) Azt az információt kaptam egyszer, hogy az Opelok órája 699.999 után nullázódik. -erre kerestem volna igazolást vagy tagadást. |
Hr.Geiger | 96019 | 2015. június 5. 21:56 | Válasz erre: 96017 |
6 számjegyes a km óra, EU szabvány, minden autóban szvsz. Nézzél bele jobban! :-) |
kawa550 | 96018 | 2015. június 5. 21:55 | Válasz erre: 96017 |
Velem nem lehet komolyan beszélni mikor szabadnapos vagyok, tehát: 5 számjegyes számlálónál még a 100.000 is igen szép mutatvány lenne, nemhogy az 1.000.000 a maga 7 számjegyével......:))))))))))) |
Kilos | 96017 | 2015. június 5. 21:44 | Válasz erre: 96015 |
Értem mire célzol Kawa, de azt a részét ismerem, gyakran kell vele foglalkoznom. Ezt most komolyan kérdeztem. 5 számjegyes számlálója van, de úgy tudom, hogy az Opeleknél az átfordulás (nullázódás) nem az egymilliomodik km-nél következik be.
|
Hr.Geiger | 96016 | 2015. június 5. 21:26 | Válasz erre: 96015 |
ez nem Opel specifikus, majdnem minden autónál, motornál így mûködik... :-( |
kawa550 | 96015 | 2015. június 5. 21:24 | Válasz erre: 96014 |
Nincs megadva gyári adat, csak idõintervallum. Nagyjából eladás elõtt 1 héttel. :)))))))))))))
|
Kilos | 96014 | 2015. június 5. 21:14 | Válasz erre: 96012 |
Bocsánat, egy szakmai kérdés! Megtudja valaki mondani, hogy hány km megtétele után nullázódik le az OPEL km számlálója?
|
csokabi | 96013 | 2015. június 5. 19:46 | Válasz erre: 96012 |
Ejjj, azok a szmájlik és pont a lényeges mondatok után...:)
|
Flenegen | 96012 | 2015. június 5. 19:04 | Válasz erre: 96010 |
Dehogy lesz!:) Mi minden esetben a valós adatokat közöljük:) Majd megveszi valami pesti nepper, azt eldobja a szervizkönyvet és visszarakja 120 ezerre... |
lendvai | 96011 | 2015. június 5. 18:59 | Válasz erre: 96008 |
Én se akartam tekergetni, csak néha meg kell markolni, amikor kitolatok a garázsból. :-) Ez ráadásul fûthetõ, a belsõ oldala keményebb, mint a sima gumi markolaté, ennélfogva nem is igen akaródzik neki tapadni a kormányra.
|
csokabi | 96010 | 2015. június 5. 18:49 | Válasz erre: 95978 |
Ezek szerint jövõ héten már lesz egy alig 100 000-t futott, nyugdíjas orvos házaspár templomba járó, gázos kombija?:)
|
MadBob | 96009 | 2015. június 5. 18:44 |
"Szevasztok Mivel hosszas keresés után sem találtam a TDM-rõl egy fórumot sem a neten, ezért úgy döntöttem itt nyitok egyet. Jó lenne hasonló motorral rendelkezõ emberekkel beszélgetni, tapasztalatot cserélni, és esetleg túrákat szervezni..... Addig is széles utat és jó idõt kívánok minden motorosnak! Üdv. Zsolt " 1e ati5995 2e vasutas 3e Dewy 4e petyatdm 5e Balu68 6e kawa550 7e CJKrisz 8e egoka 9e vasutas 10e CJKrisz 11e Endruz 12e CJKrisz 13e PalmBela 14e vadasz 15e Suprati 16e Suprati 17e lendvai 18e kawa550 19e cizi 20e Suprati 21e Tamas85 22e heilm72 23e hamster 24e kawa550 25e CJKrisz 26e fazakas66 27e predator9 28e Lokátoros 29e Englishman 30e galoscsabus 31e dinnyemag 32e szsolt 33e Suprati 34e hamster 35e oszika 36e Flenegen 37e Szilárd 38e hamster 39e dinnyemag 40e Suprati 41e furoember 42e hamster 43e fazakas66 44e VVLaci 45e CJKrisz 46e Scopy (Lendvai barátunk "emlékére") 47e tdm lori 48e szsolt 49e jimbeam 50e hgemini 51e fazakas66 52e scopy (bár ez így nem ért!) 53e Vasutas, hgemini, kawa550 3-as holtverseny!:))))))))) 54e hgemini 55e Tamas85 56e hgemini 57e csokabi 58e Robi70 59e Kilos 60e csokabi 61e jimbeam 62e hamster 63e gabor82, iszonyatos küzdelem árán:-))) 64e dinnyemag 65e furoember 66e Kilos 67e csokabi 68e Skuli és ati5995 fej fej mellett:))) 69e MadBob 70e Robi70 71e Endruz az eltévelyedett:) 72e Scopy (Tominak ajánlom!) 73e MadBob (mert mindenki aludt!) 74e Tonio 75e csokabi újabb trófeája:) 76e csabesz1 77e Flenegen újra (2014-02-24) 78e Scopy és Schindler holtversenyben! (2014-03-14) 79e csokabi (2014-03-30) 80e tomhahn (2014-04-13) 81e Tulok99 (2014-04-30.) 82e MadBob (2014-05-14) 83e Schindler (2014-05-29) 84e Tomhahn (2014-06-26) 85e Ati5995 (2014-07-30) 86e BIKE-R (2014-08-29) 87e Tomhahn (2014-09-30) 88e Karex (2014-10-28) 89e galoscsabus (2014-12-01) 90e Hr.Geiger és csokabi (2015-01-05) 91e tulok99 (2015-02-03) <BR>92e Kilos és Skuli (2015-02-27) <BR>93e Hr.Geiger (2015-03-21) <BR>94e Flenegen (2015-04-17) <BR>95e scopy (2015-05-08) <BR>96e MadBob (2015-06-05) |
sagipet | 96008 | 2015. június 5. 18:35 | Válasz erre: 95975 |
Egy réteg szigetelõszalag alá oszt kalap! De amúgy a bal markolatot nem kell tekergetni! :)
|
kawa550 | 96007 | 2015. június 5. 15:40 | Válasz erre: 95983 |
Nono! Okoztá te má mostanában meglepetést itten!:))))))))) Meg én má hallottam olyant, hogy bébiruha vásárlással adták az érintett tudtára a jövendõ érkezést! Monnyuk az azért furcsa lenne, hogy te adod a Rita tudtára az érkezést, de egy mérnöknél sose lehet tudni. Én má ezt a jogvitát se értettem itt alul azzal a vonzalommal foglakozó melegtörvénnyel vagy mivel....:)))))))))))
|
MadBob | 95984 | 2015. június 5. 14:20 |
Mindjárt kezdõdik az Angolórám és nem akarok lemaradni a következõ ezredfordulóról. Segít valaki?
|
lendvai | 95983 | 2015. június 5. 14:11 | Válasz erre: 95980 |
Az apa ebben az esetben húgom párja. :-) Kíváncsi egy birkatenyésztõ vagy, de szerinted hogy tudtunk volna összehozni a találkozó óta egy gyermeket, akinek ekkora lába van? :-))))
|
MadBob | 95982 | 2015. június 5. 14:11 | Válasz erre: 95981 |
A LED-esítés nem hiszem hogy érdemi változást okozna a fesszabályzónak. Hiszen az indexek és a féklámpa LED-esítése után is ugyanannyit jelent kikapcsolt állapotban mint az izzós. A hátsó helyzetjelzõ meg kb. 5 W-nyi változás, ami szinte semmi. De akot nagyon zavar az rakjon fel elõre 2x3W LED-es nappali fényt és kompenzálta a hátsó lámpát. :)
|
VVLaci | 95981 | 2015. június 5. 14:02 | Válasz erre: 95974 |
Értem én, hogy péklapát, de ennél a generátornál mindenképp megtermelõdik az a 350-400W. Vagy mondhatnám, fordulatszámfüggõen 50-70V, amivel a fesszabályzó kezd valamit. Ha van tovább fogyasztó, akkor elengedi, ha kevés, akkor elfûti.
|
lendvai | 95979 | 2015. június 5. 12:48 | Válasz erre: 95977 |
Az bögre, kérlek szépen, nem doboz, és a Highway To Hell borítóját nyomták lángok mögé a felirat alatt. :-) Azt nem nevezném tündérinek, de az is tetszik. :-)
|
Flenegen | 95978 | 2015. június 5. 12:33 |
Ma ismét igazolta az élet az állapotot veszünk és nem km óra állást címû fejezetet. Beszámoltunk egy 299.106 km-t futott benzin gázos Astra H Caravant. Az autó állapota a 2 utáni futást igazolja, tehát akár lehetne 100e km alatti is. Ennyit tesz egy gondos gazda, a megfelelõ szervízháttér és szolgáltatás és hogy valaki ugyan használja az autót, de megadja neki ami kell. |
lendvai | 95976 | 2015. június 5. 12:10 |
Ezt meg ma szereztem. :-) Hát nem tündéri? :-) Apa hercegnõjének... :-))) Közben Ati kollégával is összefutottam, fecsegtünk egy jót. :-)
![]() |
lendvai | 95975 | 2015. június 5. 12:07 |
Hátsó féket lepróbáltam, nem szorul. Öröm é bódottá'! :-) A fékfolyadék ki lesz azért cserélve. Most elgondolkodtam azon hogy mûködik az ABS a TDM-en, mert itt nem látok külön fékfolyadék tartályt és szivattyút, mint az autóknál. De majd utánanézek. Na meg azon is elgondolkodtam, hogy miért eresztett el megint a bal markolatom ragasztása és hogy mi a pék faszával ragasszam meg, hogy tartson. Lehet, hogy markolatragasztóval kéne kísérletezzek, volt már Palmatex, sziloplaszt, pillanatragasztó (az volt eddig a legjobb és legtartósabb, alu kormány, nem tükrös krómfelület), amit ajánlgattak. |
lendvai | 95974 | 2015. június 5. 12:03 | Válasz erre: 95973 |
Értem én, de Lenz törvényét szerintem nem érdekli a hardver környezet. :-) Ha ott mágneses mezõ elektromos energiát hoz létre, akkor az áram mágneses tere a törvény alapján keresztbe tesz az õt létrehozó mágneses térnek. Ha a generátor jobbra forogva hozza létre az áramot, az áram mágneses tere balra igyekszik fordítani a generátort. :-) Én erre gondoltam.
|
VVLaci | 95973 | 2015. június 5. 10:07 | Válasz erre: 95972 |
Tiborom, azt vedd figyelembe, hogy a motorunkon lévõ generátor nem visszagerjesztéses, hanem állandó mágnesû. Tehát a fordulatszám függvényében megtermeli azt a 350-400W energiát, amit a fogyasztók el kellene, hogy használjanak. A többit a fesszabályzó elfûti. Minél kevesebb a fogyasztó, annál többet fog a szabályzó elfûteni. És minél nagyobb a hõterhelés a szabályzón, annál hamarabb öregszik. Régebbi Yamahákon volt olyan generátor, aminek az álló és forgórésze is tekercs, ott a gerjesztéssel szabályozzák a megtermelt energiát. (FZX750, XJR1200...) Ez a rendszer valóban kevésbé fogja vissza a fõtengelyt! :-) |
lendvai | 95972 | 2015. június 5. 09:52 | Válasz erre: 95970 |
A mindenképpen megtermelt áram hõ formájában disszipálódik valamerre, de ha alacsonyabb az áramfelvétel, akkor kevésbé fogja vissza a generátort, Lenz törvénye által. A kevésbé visszafogott generátor meg könnyebben engedi forogni a fõtengelyt. :-) Ezek persze nem számottevõ erõk ebben az esetben, de azért a tudat ott van, hogy ha már flappantyú nélkül ártok az EU környezettudatosságának, akkor ezzel ha csak minimálisan is, de csökkentem az üzemanyagfogyasztásomat és a károsanyag-kibocsátást. :-)))) Szépen megfogalmaztam? :-))))
|
csanesz | 95971 | 2015. június 5. 09:25 | Válasz erre: 95970 |
Én kompenzáltam! Hátsó lámpa ledes lett! Plusz kapott 2db ledes lencsés "köd" lámpát 2x6,5 watt (COB LED) és 2db ledes nappali fényt. Házilag készített led fogyasztóval. A fogyasztásáról nincs értelme beszélni, de nem is olyan erõs, hogy napfény mellett feltûnjön. Szürkületben vagy este hatásos. És a telefon közel 1 ampert igényel navigációként, igaz csak 5 volton... |
VVLaci | 95970 | 2015. június 5. 09:06 | Válasz erre: 95967 |
Szép-szép ez a ledesítés, csak a mindenképpen megtermelt árammal mi lesz fogyasztók híján??????
|
VVLaci | 95969 | 2015. június 5. 09:05 | Válasz erre: 95957 |
Hát a motoroknál menetirányban balról számolják mindig.
|
kawa550 | 95968 | 2015. június 5. 08:27 | Válasz erre: 95966 |
Abbiztos, hogy ha nyernék a lottón ilyen milliárdokat, akkor tuti nekem is lenne ilyen rohangászós állatos birtokom, állatokat szeressük, embereket annál kevésbé.:)))))
|
lendvai | 95967 | 2015. június 5. 08:09 | Válasz erre: 95965 |
kawa550 | 95965 | 2015. június 5. 07:07 | Válasz erre: 95964 |
Azt te nem tudhatod. Egy pótalkatrész soha nem felesleges, max csak épp nem kell. Teszem azt neked megy valaki hátulról, vagy a garázsban lefejeli egy birka, megrágja egy kecske, ilyesmi... :-)))
|
scopy | 95964 | 2015. június 5. 01:40 | Válasz erre: 95963 |
Gyula vazze apukám egy Suzuizé Eko kapáldábajáró korántsem boldog tulajdonosa. Mutattam neki Laci lámpáját és a Te írásod, azóta a ebajtot (me' ugye többesszám os múltidõ) lesi, me' ke' neki egy olyan a pócra! Mi a faxnak a pócra egy ledes lámpa? :-))) |
kawa550 | 95963 | 2015. június 4. 22:42 | Válasz erre: 95961 |
Ennyit akkor is megért, ha csak felteszed a polcra a garázsban. :))
|
kawa550 | 95962 | 2015. június 4. 22:41 | Válasz erre: 95958 |
Hát biza a zzr-nél is a baloldali volt az 1-es henger, menetirány szerint, valszeg azért, mert motoroknál régebben még középen volta vezlánc, a zizin meg a gpz-n is, nem volt egyértelmû hogy a vezérléstõl számítva, mint az ótóknál.
|
Kilos | 95961 | 2015. június 4. 22:41 | Válasz erre: 95960 |
0,99 EU-ért volt kirakva! Még nem volt rá licit, hát rálicitáltam egy EU-val - csak, hogy lássam hogyan is állunk. Ebay elfogadta és teljes megdöbbenésemre rám is maradt! :)))) Az már csak hab a tortán, hogy egy hét alatt már itt is van! |
kawa550 | 95960 | 2015. június 4. 22:29 | Válasz erre: 95959 |
Milyen idiótának kell lenni ahhoz, hogy minimál ár nélkül tegyen fel valamit az ember? Ennyiért nem vagyok hajlandó becsomagolni és elmenni a postára vazze!:)))))))
|
Kilos | 95959 | 2015. június 4. 22:26 |
Kilos | 95958 | 2015. június 4. 22:19 | Válasz erre: 95957 |
Én is ebbõl indultam ki, de a TDM-nél nem így van! Tibi kitette a 95874 alatt. |