Hr.Geiger | 123337 | 2018. december 28. 11:08 | Válasz erre: 123331 |
Há Kend akkor jól rácuppant a szívatóra! :-) Bár első kereket itt nem láttam, de van pár hasznos cucc még ebből a kifilézett GS-ből, ráadásul közelebb is van Neked, mint Baja. https://www.willhaben.at/iad/kaufen-und-verkaufen/d/suzuki-gs-500-89-01-281225764/ Aztán itt a főnyeremény Kendnek, 40 ájróért szinte kívánja, hogy leüssed: https://www.willhaben.at/iad/kaufen-und-verkaufen/d/reifen-felge-gratis-dabei-suzuki-gs-500-282779111/ Remélem, sikerül összeraknod azt a jobb sorsra érdemes jószágot! Mindehhez kitartást, jó egészséget és sok türelmet kívánok! Valamint BÚÉK minden motorosnak! :-) |
lendvai | 123336 | 2018. december 28. 08:53 | Válasz erre: 123335 |
A te membránod Yamaha, a Suzuki a volt 4TX-embe került, de pár éve amikor a tulaj utoljára jelentkezett még rendben volt. :-))))
|
lendvai | 123334 | 2018. december 27. 19:18 | Válasz erre: 123333 |
Hát az enyém száraz volt, amikor kiszedtem (mivelhogy megöregedett szegény és repedés okán elhunyt). :-) Ami ott felpárologhat az ugyanúgy el is párologhat, biztos ez történt. :-) Cserélni meg japán termékre lett, feltételezem az benzinálló, ha a Suzuki a nevét adta hozzá. :-) Azóta már eladtam, de feltételezem azóta is teszi a dolgát.
|
kawa550 | 123333 | 2018. december 27. 18:28 | Válasz erre: 123332 |
Valamennyi benzin biztos hogy bejut oda, már csak akkor is mikor áll és a tű mellett szépen felpárolog, így biztos hogy benzinállónak kell lennie. Yamaha SR500-nál tipushibának számít, hogy a membrán megdagad a benzintől, okosok szerint időlegesen javítható azzal ha kiveszik és radiátoron szárítják 1-2 napig, utána újra jó egy ideig.
|
csanesz | 123332 | 2018. december 27. 18:13 | Válasz erre: 123329 |
:)))) Motoros cimborák, robogós fórumán írták. - A kenegetéssel már találkoztam. Hori cimborám TDM850 -ben. - Szerintem most is olvassa a fórumot. :) Rendes srác... - Szentségeltünk, mert a karbiba mindenhova jutott belőle. Valami fehér zsíros szar, mint a hűtőpaszta a procikhoz. 4 óra alatt takarítottam ki. Utángyártott membránt raktak bele. Nem igazán volt benzinálló. Nekem a szerelőm megmondta ahogy egy motor össze van rakva az úgy jó. Csak mindig gyári alkatrész legyen és jó olaj. Nem kérnek ezek a gépek sokat, de azt rendesen meg kell adni. Azóta így teszek. Nincs vele gondom. Az EBC lamellát, ha elkoptattam megy bele a gyári. De lehet, hogy jövőre cserélem, ha ráunok. Monyuk érdekes, mert eddig 4 motor karbijához volt szerencsém és mindegyiknek volt benya "párlat" belül a tölcsérben. Végül is így lenne logikus, mikor visszaengedem a gázt akkor szívó hatás lép fel a membránban amire a visszanyomó rugó is rásegít és kerülhet bele egy kevés nafta. |
kawa550 | 123331 | 2018. december 27. 14:42 |
Bár én is inkább motorozni mentem volna, hogy az isten baszná teherbe így karácsony után ezt a szájbakúrt gs-t!:)))))) Le akartam venni a féktárcsát a felnifestés előtt, mégiscsak egyszerűbb úgy. Számítottam némi anyázásra a csavarok meglazításánál, volt hogy csak erőszakra engedtek. Na, most a 6-ból 5 simán meglazult, aszittem díszmenet lesz séta tempóban. Erre az utolsó megragadt egy fél fordulat után. Megmelegítettem, mert az okosok szerint attól elenged a menetragasztó ha az fogja, kapott wd-t is bőven, tehát beletört a picsába. Megfúrtam, aztán beletört a vastagabbik törtcsavarkihajtó. Azt kifúrtam egy kobalt fúróval, ami kihúzás közben, mikor már kész volt a lyuk, beletört a lyukba. Na, azt nem lehet kifúrni semmivel, hívhatom a bajai bontót új kerékért..... A beletört kipuffcsavarnál meg úgy döntöttem, ha már tőcsavart jáccik a geci, akkor legyen is az, hozzáhegesztettem egy másik csavart és mostantól anyával, tőcsavarként fogja a kipuffot a rohadék. Mégiscsak jobb ha így fogja 4 csavar mintha hagynám 3 csavarral. Vázat kipofoztuk, már nem rozsdás, ültetés is visszaalakítva, akár egy jó nap is lehetett volna. |
vasutas | 123330 | 2018. december 27. 13:38 |
Mint látom, mindenki más-más motorteleltetős módszerre esküszik.-:) Én, ha tehetem havonta egyszer-kétszer feltöltöm az akkuját.-:) Ma is kapott egy harminc kilométeres gyors töltést, ráadásul gyönyörű napsütésben és hét fokban. |
lendvai | 123329 | 2018. december 27. 08:54 | Válasz erre: 123327 |
Hol hallottad már megint ezt a bölcsességet a membránról, csak nem valamelyik Facebook fórumon? :-) A membrán a karburátorban eleve "száraz" körülmények között üzemel, nem éri sem olaj, sem benzin. A gumi öregszik, teljesen mindegy neki, hogy mozog, vagy sem. A halála lehet más, ha mozgás közben repedezik meg, vagy álltában keményedik és az első mozdulatnál reped. A gumi alkatrészek kenegetése mindenféle cuccal meg szintén vita tárgya sok fórumon, de én a magam részéről soha nem szedtem volna szét a karburátort, hogy összekenjem a membránt, örültem, ha kicseréltem egyszer és nem kellett megint szétszedni. :-))) És ugyanúgy vagyok vele, mint a láncolajzóval: nem vagyok meggyőzve arról, hogy egy membrán rendszeres ápolása meghosszabbítja annyival az élettartamát, hogy érdemes legyen a karburátort szerelgetni érte. |
csanesz | 123327 | 2018. december 26. 23:57 | Válasz erre: 123321 |
Arról már hallottam, hogy a karbi membránnak nem jó, ha szárazon áll. Egy zárt pólusú guminak nem jó, ha szárazon van? Motornak meg az nem jó, ha megy, mert kopik. Ilyen télire leeresztős dolgot már én is hallottam. A benya sem fog belesavanyodni. Eddig még nem volt ilyen nálam. Olajat én is benne hagytam. Tavasszal cserélem. Lehet, hogy savasabb lesz, lehet hogy vizesebb. Én még nem láttam neten sem képet sem más bizonyítékot, hogy ez milyen nagy baj lenne. |
csanesz | 123325 | 2018. december 26. 23:42 | Válasz erre: 123320 |
Természetesen valamennyi marad rajta. :) Csak nem annyi, hogy 150 Km -ként márkától függően akár 7 deci is elillanjon menet közben. Éttem én! :)
|
arta | 123322 | 2018. december 26. 19:58 |
Üdvözlet mindenkinek! Meg persze Boldog Karácsonyt! Októberben lettem TDM tulajdonos, azóta követem a fórumot is, de csak most vitt rá a lélek a regisztrálásra. Sok jó tanácsot, ötletet olvastam itt azóta - köszönet mindegyikért! |
kawa550 | 123321 | 2018. december 25. 18:20 | Válasz erre: 123317 |
Értelme nincsen, csak a tulajoknak hiányzik már a motor oszt ezzel pótcselekszenek. Aztán meg kell ideologizálni hogy miért is jó ez. Részemről karbi kipucolva, leeresztve, motor meg áll emelőn. Majd megyek tavasszal, vagy ha véletlenül olyan jó idő lenne mint tavaly karácsony körül, akkor előveszem egy körre de az se ilyen faluvégéig meg vissza, hanem akkor már egy értékelhető 80-100km minimum. De nyilván mindenki azt csinál a motorjával amit akar, csak nem kő a duma hogy ez még jó is. Van, aki szerint ez a leeresztés se jó amit én csinálok, merthogy jobb a tűszelepnek ha nem szárazon áll(gondolom, akkor a raktárakban a még be nem épített tűszelepek is egy befőttes üvegben vannak benzinnel felöntve), én motorom, majd én azt tudom. A télire friss olajjal eltenni dologban logikailag van értelem, nem savasodik, nem ülepszik le semmi belőle. Ehhez képest én most is, meg mindig, akkor cserélek, mikor letelik a 6000, csak ezért nem baszok ki -a tél közeleg miatt-még jó olajat. Láttam párszor belülről a motorjaimat, ezt is fogom még most a télen ha a gyerek motorjával készen leszünk(azt már jól szétkaptuk, úgy döntöttünk hogy az egész átfényeződik, felnikkel együtt, meg akkor már a váz is kap egy alapos felszépítést, mert felújításnak azért nem mondanám, kipuff sincs már rajta, akku környékét is szétbontottuk és már meg van rendelve a szelepfedél új tömítése, úgyis lesz szelephézagolás, akkor már az is legyen meg) mert ezen is szelephézag ellenőrzés, de én még lerakódást meg leülepedést egyik motoromban sem találtam, a használt olajat szinte kénsavnak beállítani dolgot is erős túlaggódásnak tartom, szóval a következő olajcsere úgy május végén várható nálam. |
lendvai | 123320 | 2018. december 25. 18:09 | Válasz erre: 123316 |
Csanesz, a hengerfal azért van úgy hónolva, hogy az olajfilm ott maradjon. Ezt segíti a viszkozitásból származó tapadás is, szóval ne aggódj miatta. :-)
|
Sander67 | 123319 | 2018. december 25. 18:02 | Válasz erre: 123317 |
Szia Csanesz! A legrosszabb amit elkövetsz a sztenderen váltogatással, hogy megégeted a kuplunglamellákat.Tapasztalat.
|
Itil900 | 123318 | 2018. december 25. 18:01 | Válasz erre: 123317 |
Majd, ha Petya megcsinálja a középsztendert, lehet én is megpróbálom. Oldalra támasztva viszont biztos vicces lenne kiengedett kuplunggal...:)))
|
csanesz | 123317 | 2018. december 25. 17:31 |
...bár igaz én 20 percig is járattam amíg be nem indult a venti. Ezalatt fel le váltogattam a fokozatokat is. Semmi értelme...
|
csanesz | 123316 | 2018. december 25. 17:29 | Válasz erre: 123312 |
Ezen én is filóztam. Fölös indítgatni. Tavaly vagy idén év elején télen ráeszméltem arra a tényre, hogy a hengerfalat nem hozom jobb helyzetbe, ha időnként indítgatom télen. Korábban úgy tartottam, hogy legyen rajta olajréteg. Ok... De az égéstérben? Ha ott olajos az már rég rossz. Szal aksitöltőt neki és aki akarja kipufot és karbit ledugóz. Én csak időnként töltögetem télen az akksit. Nálam a garázsban sosincs fagy, így elvan az akksi is lassan 7éve. |
Itil900 | 123315 | 2018. december 25. 16:00 | Válasz erre: 123312 |
Drága barátom! Mint lentebb írva vagyon: be sem a ndítottam, csak állt! Én voltam a legjobban meglepve, hogy beindult...! Következőleg megyek is vele! A cikket löszi, tényleg terhelés mellett lehet igazán melegíteni!
|
Itil900 | 123314 | 2018. december 25. 15:52 | Válasz erre: 123311 |
Nézzetek le, de ez magas nekem , mint gilisztának a padka!
|
lendvai | 123313 | 2018. december 25. 11:21 | Válasz erre: 123312 |
Vajon miért a Facebook-csoportokkal csipkelődik a cikkben? :-)) Biztos az olajnyomás lefúvó szelep és az utánégető is ludas lehet a dologban. :-)))))
|
kawa550 | 123312 | 2018. december 25. 11:13 | Válasz erre: 123310 |
Megszorult a szivató patron. Mész is vele, vagy csak indítgatod hogy árts neki? https://hegylakok.hu/2018/12/hideginditas-kopas/?fbclid=IwAR07ILSWbvAdGLsMj1-N3MexctBAq6kb5j_vpKPO6-aYpRud9q0euJToako |
lendvai | 123311 | 2018. december 25. 11:11 | Válasz erre: 123310 |
Nagy valószínűséggel ez: http://www.tdm-yamaha.heliohost.org/?page=CS1 Beragadt a levegőszabályzó szelep. Ki kell szedni, kitisztítani, megkenegetni és visszarakni. |
Itil900 | 123310 | 2018. december 25. 10:54 |
Két és fél hónapos állás után ( csillaggarázs, ponyva alatt) szinte azonnal beindult a vas. Bemelegedett szépen, csak az alapjárat maradt 1800 körül. Mi lehet a prücök?
|
Itil900 | 123309 | 2018. december 25. 10:43 |
Mindenkinek kellemes karácsonyi ünnepeket kívánunk, utazásban, gurulásban gazdag boldog új évet!
![]() |
Sander67 | 123306 | 2018. december 24. 19:19 |
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket a motoros Uraknak és Hölgyeknek.
![]() |
cizi | 123305 | 2018. december 24. 17:55 | Válasz erre: 123304 |
Kellemes ünnepeket kívánunk minden ismerősnek és ismeretlennek!
|
Robi70 | 123298 | 2018. december 24. 09:44 |
Szasztok! Boldog, motoros ajándékokban gazdag Karácsonyt kívánunk Nektek! Magdi és Robi ![]() |
lendvai | 123297 | 2018. december 23. 11:53 | Válasz erre: 123296 |
Amit én látok és a magam szintjén fel tudok fogni az, hogy a természet és az emberiség történelme során az ember, mint "homo sapiens" mindig egetverő hülyeségről tett sokszor tanúbizonyságot. A jelenleg zajló folyamatok is, mint mindig egy olyan krízisbe fognak torkollni, ami a természet törvényei szerint meg fogja tisztítani a környezetet. Hogy ez hogyan fog lezajlani, azt sajnos nem tudom megmondani. lehet pozitív változás, de lehet szimpla kihalás is. Az én véleményem szerint jelenleg a sikeres túlélés záloga a sok helyen már jelen lévő kisebb-nagyobb közösségek megerősödése és fennmaradása. Mit jelent ez? Számomra azt, hogy tudatosan távol tartom magamtól azokat a tényezőket, embereket, akik káros hatással vannak rám, ránk. Te valahol szerintem szerencsés helyzetben vagy, mert a mezőgazdaság révén még elég közel vagy ahhoz a természethez, amihez az ember is tartozik és bár ezen természet törvényei fölött lévőnek hiszi magát mégis időről-időre bebizonyosodik, hogy nem így van. Ők lesznek a szükséges veszteség, ami az egyensúly felé próbálja terelni a dolgokat. Én is találkozom mélyszegénységben élő emberekkel, a magam módján segítek nekik: legutóbb a szülői ház teljes berendezése hozzájuk vándorolt. Kérdés, hogy ezzel valóban segítek-e nekik? Lehet csak időlegesen, de én jelen helyzetben ennyit tudok tenni. A fejekben uralkodó zűrzavart nem tudom megváltoztatni, mert az csak akkor változik, ha azt a zűrzavaros elme birtokosa maga is akarja. Egy zűrzavaros elme viszont a legritkább esetben döbben rá, hogy változtatni kell. Na ez a paradoxon. Annyit tudok neked mondani, hogy nagyrészt a személyes tapasztalataim alapján az a pokol, amiben az emberek nagy része jajveszékel nem kívülről jön, hanem belülről. Ha ezt tudod és meg tudod értetni a gyermekeiddel is, akkor egy olyan nézőpontváltást lehet elérni, ami általában ha nem is tudja megszüntetni a negatív külső tényezőket, de egy másik szemszögből nézve elviselhetővé teszi őket. És akkor már sokkal több energia marad arra, hogy a saját élete jobbá tételén fáradozzon az ember. Kicsit paradoxnak tűnik ez is, de sokszor a saját életünket olyan módon tehetjük a leghatékonyabban jobbá, ha nem magunkon igyekszünk elsősorban segíteni, hanem másokon. Mert az ad egy olyan plusz energiát, amit aztán szintén a saját életünk jobbá tételére fordíthatunk. Neked ott van a családod, a gyermekeid, fordítsd feléjük az energiáidat. Tanítani nem csak az iskola tudja őket, sőt egyre kevésbé. Az elsődleges modell mindig a család, a szülők. Ha te adsz egy követendő modellt nekik, akkor szerintem nem lesz gond. ja, és a világ mindenkinek nyitott, még ha sokan nem is hisznek benne. Van egy bolygónk, ahol nem Magyarország az egyetlen hely. Van, akinek máshol van a boldogsága, csak meg kell mozdulni érte. Van, akinek csak a fejében kell rendet tenni. Aztán elkezdeni dolgozni rajta. Na ez nem nagyon megy a többségnek. |
PalmBela | 123296 | 2018. december 23. 11:29 | Válasz erre: 123295 |
Sziasztok! Tibi! És akkor szerinted mit lehet tenni? Hanyatló oktatás mellet, milyen lehetőségek vannak annak aki itthon "akar" maradni? Gondolok itt pl. magunkra. 3 lányom van, csak remélhetem, hogy legalább az egyiknek megtetszik a mezőgazdaság, mert ott tudok neki segíteni (minden téren), de mi lesz a másik kettővel? Hova küldjem? Milyen szakmát adjak/válasszanak nekik/maguknak és azt hol tudják, majd kitanulni? Nyilván szerencsés helyzetben vagyok, mert bízom benne, hogy megengedhetem majd magunknak, hogy jó helyen tanuljanak. A minap jótékonysági tevékenység közben olyan mély szegénységben élő gyerekeknél voltam, ahol elgondolkodtató, hogy mi lesz azokkal az értelmes srácokkal akiknek esélyük sincs kitörni onnan ahol most vannak. Otthon sem azt látják, hogy lehetne menni előre. De néha jön 5kg krumpli... :( Nu de a lényeg, hogy szerinted ebből van kiút? Mi lehet az ergye oktatás ellenszere, és nem egyéni szinten? |
lendvai | 123295 | 2018. december 23. 09:32 | Válasz erre: 123294 |
A kulcsszó itt a "lenne". Ahogy hanyatlik az állami oktatás színvonala nem kell meglepődni azon milyen "szakemberek" kerülnek ki az iskolapadokból. Az igazi tudást olyan helyeken lehet összeszedni, ahol a csemetéd is dolgozik, ha hagyják. A magyar mentalitás meg amúgy sem sokat segít ezen, tisztelet a kivételnek. Van pedagógus ismerős, illetve volt. Otthagyta az iskolát, mert elege lett a hülye szülők kezelhetetlen hülye gyerekeiből. Valahol ez is egy öngerjesztő folyamattá vált. A távozók helyét nem tudják betölteni, mert a jó szakemberek már vagy foglaltak, vagy kivándoroltak. Így aztán az egyre csökkenő létszámra lesz rátolva a plusz munka, azok a szerencsétlenek meg hallgatnak és tűrnek. Pedig lehet nemet mondani és az a munkahely, amelyik ezt retorziókkal próbálja megoldani nem érdemli meg, hogy jó szakemberek dolgozzanak neki. Én a magam részéről nem egyszer mondtam már nemet ilyen esetben, sokszor még így is később, mint kellett volna és csodák-csodája, nem történt semmi. Vagy elmentem máshová, mert a tudásom ér annyit, hogy el tudom adni magam máshol is. A politika sem tesz jót ezeknek a területeknek, ahogy az látható, bár nem minden portálon ("aki nem vak" by Tankcsapda). :-) A magam részéről (mivel én is átéltem már) maximálisan meg tudom érteni azokat, akik más országban folytatják. Megjegyzem felkészülten, mert a kimegyek Angliába szerencsét próbálni nyelvtudás és szaktudás nélkül kategóriát nem sorolom az életképes konfigurációba. :-) Talán még az oktatáshoz sorolható az a számomra elcsépelt közhely, hogy hány Nobel-díjas tudóst adtunk a világnak. Egy nagy lófaszt adtunk, azoknak az embereknek a döntő hányada egyszerűen elmenekült innen, mert nem hagyták őket alkotni, kutatni, oktatni stb. Na ennyit a jelenlegi oktatási színvonalról, már ami az állami szférát és a diákanyagot illeti. Mindemellett biztos, hogy vannak olyan oktatási intézmények, amelyek még hozzák a színvonalat, de ők más kategóriába tartoznak. Vannak még nagyon jó szakembereink és pedagógusaink is, kérdés hogy meddig. |
kawa550 | 123294 | 2018. december 22. 23:23 | Válasz erre: 123293 |
Ja, működni működhet. Régen a karbi szinkront se prop tech műszerekkel csinálták, csak betoltak egy hézagmérőt a pillangószelep alá oszt kész volt a "beállítás" ami működött is. Úgy ahogy. Aztán csak áttértek a népek a szinkronteszterekre meg a szívócső diagnosztikára. Oszt az ember azt gondolná, ha valakinek, akkor az iskolának kutya kötelessége lenne nemhogy követni a kort, de még inkább elébe menni.
|
lendvai | 123293 | 2018. december 22. 21:45 | Válasz erre: 123291 |
Ha a tisztelt ügyfél nem látja és mellette működik is, akkor akár még jó is lehet. Bár az, hogy vastag bennem ébreszt némi kételyeket, de ha keskenyebb, mint egy fog távolság akkor nincs vele gond. Én inkább aggódnék amiatt, hogy véletlenül letörlöm. :-))))
|
PalmBela | 123292 | 2018. december 22. 19:58 | Válasz erre: 123282 |
Szia Ati! Írtam Pü-t! Majd nézz rá! Ünnepek alkalmából nem szeretnélek telefonon zavarni. :) Üdv: B |
kawa550 | 123291 | 2018. december 21. 19:33 | Válasz erre: 123283 |
Suliból még hátravan ezen kívül még egy év, ez csak ilyen fusi meló, zsebpénzért. A suli meg kb az a szint, amiről nemrég a totalcaron is volt egy cikk, a Csonka meg a Bánki sulikról, annyival jobb helyzetben, hogy itt azért szerelhetnek is a műhelyben, úgy ahogy. Minap újságolta hogy vezérlést cseréltek valami kocsin, kérdeztem hogy milyen vezérlésrögzítőt használnak, van típusonként vagy valami univerzális. Hát, azt mondta hogy elég univerzális, egy jó vastag alkoholos filc, amivel összejelölik mielőtt szétszednék, nesze neked szakma..... |
sjanek | 123288 | 2018. december 21. 12:45 |
Sziasztok, Már régebben leváltottam a TDM-et (egy ahogy itt nevezik csirkeszárnyasra), de maradt pár cuccom a garázsban ami csak a helyet foglalja. Szóval 2003-as 900-asra való dolgok: gyári kicsit karcos kipufogópár, tükörpár, első felső fékmunkahenger (tartaléknak kellet, mert egyszer nem sikerült kivennem a csavart belőle a fent lévőn) eredeti fék és kuplung karok. Jelképes áron (egy csoki, vagy egy üveg tokaji muskotály) elvihető. A cuccok Kazincbarcikán vannak, Miskolcra is be tudom vinni. Üdv Jani |
lendvai | 123283 | 2018. december 21. 09:04 | Válasz erre: 123280 |
Ügyes a gyerek, nagy kultusza van a régi 911-eknek mindenfelé a világban. Ez azt jelenti, hogy suli után marad ott főállásban? (Ha már befejezte a sulit és már mondtad valamikor az csak azért van, mert ahogy lentebb írtad féleszű vagyok. :-))))))) |
ati5995 | 123282 | 2018. december 21. 08:54 |
Itt a lehetőség hogy minőségi, de ne drága sisakban motorozz,vagy az utasod-Eladó Nolan N-90-es- "S" méretben, ezüst színű,napszemüveggel, utas sisakként párszor használt-megkímélt állapotban, a rajta lévő matricák hátulról gond nélkül levehetők.Bp.XVIII.-ker-ben. T:209246716 A kommunikáció nem eladó!! Azért nincs kiszedve,mert ha nem veszik meg-megmarad.
|
kawa550 | 123281 | 2018. december 20. 22:18 | Válasz erre: 123271 |
kawa550 | 123280 | 2018. december 20. 22:11 |
lendvai | 123279 | 2018. december 20. 15:55 | Válasz erre: 123278 |
Ez van, biztos aranyhalak voltak az őseim. :-)))) Ma Butapesten autóztunk, lassan 30 éve csinálom, de úgy tűnik egyre romlik a helyzet. Mintha az emberek a technika fejlődésével fordított arányban mozogva egyre butábbak és életképtelenebbek lennének. A motorhoz szokva meg hatványozottan ügyetlennek és lassúnak tűnik a forgalom, pedig nem nagyon szoktam a sebességhatárok fölött közlekedni, pont a fent említett okok miatt. |
kawa550 | 123278 | 2018. december 20. 15:39 | Válasz erre: 123275 |
Arról hát, csak ez a féleszű nem tud 2 dologra 1 napnál tovább visszaemlékezni. :)))))))))))
|
furfarag | 123277 | 2018. december 20. 10:54 |
Sziasztok,Rég jártam erre.Olvasom a restanciám. Kawa550, te nagyon ügyes csóka vagy. Nekem nagyon tetszik az a fényezés. Le a kalappal. Na, most hogy így körbenyaltalak :))) ,Kívánok minden motoros társamnak boldog Karácsonyt,és sok-sok motoros ajándékot a fa alá. |
lendvai | 123276 | 2018. december 20. 09:05 | Válasz erre: 123275 |
Úgy már hihetőbb, a GS ki is ment a fejemből. :-)
|
Utalatos | 123274 | 2018. december 20. 08:35 | Válasz erre: 123272 |
Ne már! Szegény kacsa.:-(( A "müszaki hülyeségek" csak nekem azok, nem kell komolyan venni! Egyszerűen annyira béna vagyok minden ilyesmihez, hogy inkább csak idegbajt kapok, ha bármi ilyesmivel kell foglalkoznom, márpedig mindennap előjön valami vacakság, ami megkeseríti a napomat. Nekem egy izzócsere is olyan nagy ügy az autómon, hogy elötte a YouTube-on nézem meg, hogy kell csinálni:-( Na, miután tegnap befaragtuk a fát,(hogy otthon hogy fogom megcsinálni egyedül, az egy külön stressz forrás), ma díszítünk, ezért el is köszönök. |
lendvai | 123273 | 2018. december 20. 08:12 | Válasz erre: 123270 |
A Suzukis vesszőfutást olvasgatva nekem egy dolog motoszkál a fejemben: mi van az Avensissel? Na meg milyen keréktengelyt raktak be fordítva, aminek útban van a kipufogó és a blokkból is ki kellett csavarozni a leömlőt? A kihajtó féltengelyt? Azt hogy? Vagy hátul merev tengelyes a futómű? Írj még néhány "műszaki hülyeséget", mert vizuális típus vagyok és nem állt össze a kép tengelyügyileg. |
lendvai | 123272 | 2018. december 20. 08:06 | Válasz erre: 123271 |
Műszaki hülyeség???? Kedves nővérem, ez így ugye ítélkezés, ezt te is tudod. :-)))) Az meg nem szép dolog, mondhatni "utálatos". :-))))) Az állatokról meg majd Kawa mesél neked. :-)))))) Én annyit tudok, hogy a kacsa elhunyt. |
Utalatos | 123271 | 2018. december 20. 07:59 | Válasz erre: 123270 |
Most, hogy sikerült az ónos esőben beszánkáznom a munkahelyemre, hírtelen csak egy dolog izgat: kawa550, mi van az állataiddal?:-) Most komolyan. Abban biztos vagyok, hogy a férfiakat jobban érdekli ez a sok motoros, olajozós, tankfestős műszaki hülyeség, de engem ma reggel tényleg az érdekelt, hogy mi lehet a "háziállataiddal", mert olyan rég írtál róluk? Az se baj, ha egy fényképet teszel fel róluk beszámoló helyett. Vannak ugyan fontosabb gondjaim, problémáim így Karácsony elött, de ez most tényleg érdekelne! És nincs semmi "utálatosság" az érdeklődésem mögött. |
kawa550 | 123270 | 2018. december 20. 06:57 | Válasz erre: 123269 |
Mármint hogy stilizált alig felismerhető báránkát? Olyant én is tudok. Én már 10 évvel ezelőtt ilyennel fújtam a tortákat vazze. :))))))))) Ezzel inkább apró karcokat tud javítani aki ért hozzá. Én meg ezzel a tetves suzukival szopok. Akármihez nyúlok 2 másik problémát találok alatta. Kivettem az akkut tölteni, hát nem csak a delej hiányzik, de a sav fele is. De megtaláltam, ott volt az akkudoboz alatt, meg is mart faszán mindent, ki kell szedni a dobozt meg a tartót, de ahhoz le kell bontani az idomot meg ki kell venni a kereket. A keréktengelyt fordítva rakta be valami barom, és valszeg akkor mikor nem volt fenn a kipuff, mert nekimegy a dobnak, nem lehet kivenni, tehát le kell venni a kipuffot is. Befújom a csavarjait csavarlazítóval hogy könnyen lejöjjön. Ja 3-at a négyből, mert a negyedik hiányzik. Persze levétel után az is meglett, ott van beletörve a blokkba. |
lendvai | 123269 | 2018. december 19. 12:43 | Válasz erre: 123267 |
kawa550 | 123267 | 2018. december 18. 18:31 | Válasz erre: 123266 |
Lepereg rólam a rosszindulatod. :))))) Ezt is én csináltam:
![]() ![]() ![]() |
lendvai | 123266 | 2018. december 18. 17:59 | Válasz erre: 123265 |
Halvány emlékeimben él még a sajátkezűleg hegesztett lábtartó. :-))))) Ez alapján én azt javallanám, hogy ne fényezd újra a picsába, hanem fényeztesd újra a picsába, hátha akkor szebb lesz. :-)))))
|
kawa550 | 123265 | 2018. december 18. 17:46 | Válasz erre: 123264 |
Mi meg motoroztunk. :)))) Már ha annak lehet hívni hogy a falu hosszú utcáján 2x oda vissza kihúzattam a rosszvasat, a Krisz meg 3x. Aztán nekiálltunk szétszedni meg kivakarni a koszból, rozsda nyomok kozmetikázása ilyesmi. Tankon van egy kis horpadás, meg rendesen karcos a tanktáskától, szerintem azt újrafényezem a pitsába, az a legegyszerűbb. Meg a fehér felnikre is úgy rá van égve a fékpor, hogy szerintem azokat is. |
kawa550 | 123262 | 2018. december 17. 21:52 | Válasz erre: 123261 |
Nem, ez a krisz motorja , a sziliét is valszeg lecseréljük ha lehet, épp annak próbálunk utánajárni hogy lesz a2 az a1-ből, meg hogy miért nem mehetett ő is egyből az a2-re mint most a krisz.
|
kawa550 | 123260 | 2018. december 17. 21:14 |
Na, má megin annyi motor van a garázsban, hogy én már nem tudok bemenni és egy még így is kiszorult a kiscgarázsba. Tacsi meg újra megy a kert végébe egy nejlon alá. :)))))
![]() |
lendvai | 123259 | 2018. december 17. 20:04 |
Szorgalmas egy robotunk van, írni kellett valamit az élen maradásért. :-)
|
lendvai | 123258 | 2018. december 17. 15:14 |
Mivel fűtetlen a garázs és a ventillátoros fűtőtest nem túl hatékony ezért beszereztem egy infrapanelt, amit rá tudok kötni a kapcsolt ágra is. Kíváncsi vagyok mennyivel lesz komfortosabb, ha kinn kell dolgoznom valamit. Vagy csak a motorban szeretnék gyönyörködni télvíz idején. :-))))
|
lendvai | 123257 | 2018. december 17. 14:39 | Válasz erre: 123255 |
Biztos lehetsz benne, hogy lesz aki nem bírja ki. :-) De hát ilyenekre is szükség van, különben nem találtak volna ki sok-sok szép magyar jelzőt. :-)))
|
Levi990 | 123256 | 2018. december 17. 08:45 | Válasz erre: 123254 |
Viszont a csodaplexidnél azt mondtad, hogy ha jól működik, nem számít mennyire ronda :) de hát ronda is volt meg nem is működött. Sok beszéd feleslegesen... |
kawa550 | 123255 | 2018. december 17. 08:21 |
Má megin' csak mi vagyunk szem előtt. Kíváncsi leszek, a mi kis szorgalmasaink hány olyan szekeret tolnak fel megint a domb tetejére, amin senki se ül.:))))))
|
lendvai | 123254 | 2018. december 17. 07:43 | Válasz erre: 123251 |
Amint azt korábban is leírtam én nem lebeszélni akarom a láncolajzót használókat annak megvételétől, felszerelésétől, használatától. Nekem egyszerűen nem tetszik, a vaktában odadobált anyagi és praktikum érvek pedig reprezentatív minták és hozzájuk tartozó számok nélkül nem meggyőzők, mert sok bennük a szubjektív tényező. Ennyit a makacs mérnöki fejemről. :-))) Az teljesen normális, hogy ha van valamilyen érzelmi kötődés, akkor az ember mintegy önigazolásként odaillő érveket keres és hajlamos figyelmen kívül hagyni az ellenérveket. Erre remek példa a lenti eszmecsere. Én sem vagyok kivétel, ha van kötődés akkor én is azon kapom magam, hogy ugyanezt játszom. A munkahelyen és egyéb területeken szerzett tapasztalatok alapján ez akkor gond, ha mániákus jelleget ölt, mert ebben az esetben az ember nem hajlandó vagy nem tud felelősséget vállalni az előforduló hibákért. Azt mindenki eldöntheti, hogy ő melyik kategóriába esik. A magam részéről én már túl vagyok ezen, ha egy gyertyacseréhez előre kell buktatni a hűtőt is rövid káromkodás után végül nem a Yamahát hibáztatom a tervezésért. Fido kolléga kicsit epésen, de azért szemléltette ezt a felelősségvállalós dolgot lenn. Ha valaki makacsul ragaszkodik a német autók és a német minőség mítoszához a XXI. században annak ellenére, hogy a prémium bajor vasa már harmadszor hagyja cserben az úton akkor sem fogja soha beismerni, hogy valami az autóval nincs rendben. :-))))) Én ha felrakok valamit a motorra, akkor a funkció mellett ugyanolyan fontos, hogy számomra esztétikus is legyen. A fék- és kuplungkarokat sem azért cseréltem le, mert CNC-mart alumínium, mindkét oldalon állítható, kikönnyített, hogy ha törik ne tőből törjön. A faszt, azért vettem meg, mert tetszik. :-))) De van, ami nem tetszik, azt akkor sem rakom fel, ha amúgy könnyebbé tenné az életem. :-))) Másnak biztos tetszik, tessék nyugodtan használni, nincs ezzel semmi baj, de ne akarjon engem senki meggyőzni, hogy az én kedvenc színem nem a zöld kell legyen, hanem a piros, mert az nem fog menni. :-))))) |
lendvai | 123253 | 2018. december 17. 06:45 | Válasz erre: 123252 |
Tedd hozzá a gyengébbek kedvéért, hogy két szett láncról van szó, mert józan paraszti logika alapján ha egy lánc 50 ezret bírt ki, akkor nem fog kibírni még 100 ezret. :-)))))))
|
kawa550 | 123252 | 2018. december 16. 23:26 | Válasz erre: 123251 |
Az én abszolute nem mérnöki szakács fejemmel megpróbálom érthetően levezetni azt a 150-et: Kell mennem 50-et, hogy tudjam hogy olajozó nélkül annyit bír. Aztán kell mennem olajozva 100-at, hogy kijelenthessem, 2x annyit bír. Mifelénk az 50+100 az 150.......:))))))))))
|
Jani55 | 123251 | 2018. december 16. 23:21 | Válasz erre: 123245 |
Az előbbi válaszommal együtt értékeld, de külön is szeretnék válaszolni: Levezetted, hogy kb 50ekm-t ment a lánc... Rendben, de nem tudom, (az én, szintén makacs mérnök fejemmel) belátni, miért várunk a kb dupla futásteljesítmény helyett még további 100ekm-t, hogy a gondolatmeneteddel összesen kb 150ekm-nél tartsunk??? Ez nem duplája, nagyon nem... A Varás fórumokon olvashatsz utána, egy láncszett átlagosan hány km-t jelent, ahhoz képest az enyém bátran állíthatom, a duplája volt... Semmilyen lánctisztítás (áztatás-mosás-olajozás-sprézés), plusz a külön erre fordított figyelem, idő és pénz nincs arányban egy automatikusan működő, odafigyelést csak egyéb kötelező szerviz, ill gumicsere alkalmával igénylő vacakkal szemben, ami akkor is csak annyi, hogy 5ccm olajat öntöttem bele (a 10 év alatt elfogyó 0,8 kg gyakorlatilag semmi pénzt nem érő olajból). Hogy valami egyszerű és praktikus, garantált a működése, nincs hibalehetőség, ez nekem fontos. Hogy esztétikus, elegáns megoldás egy filléres, vacak olajlevezető cső méginkább filléres kötegelőkkel való rögzítése? Megítélés kérdése, nekem tökéletes volt tíz éven keresztül. Igeiglenesnek szántam, mégis végleges maradt. A szépség egyébként is szubjektív. |
Jani55 | 123250 | 2018. december 16. 22:49 | Válasz erre: 123244 |
Az én vakuumos Scottoilerem került 12eFt-ba, motorkiállításon vettem. Magam szereltem fel, a készletben található kiegészítőkkel, egy fél délutánba került. Tíz év alatt kb 0,8kg 80W90 olajat használtam el, kb 1eFt volt. Lánckarbantartás ezen túlmenően nem volt, utánállításokra sem volt külön szükség, hiszen gumicserék alkalmával az megtörtént. Soha nem tisztítottam a láncot, mindig öntisztult, a lentebb látható állapotban volt. Nem tudom mennyit spóroltam avval, hogy nem kellett egyetlen egyszer sem költenem láncsprérke és nem kellett erre külön odafigyelnem, evvel vacakolnom, mégis mindig közel optimális kenése volt. Igen, én sem járok 100ekm-ig egyetlen egy járgányommal sem. (autókkal sem) |
kawa550 | 123249 | 2018. december 16. 22:30 | Válasz erre: 123248 |
Hát most egy égőcseréért inkább nem ugranék ki Sollenauba. :))))))) Meg hát nem is az enyém a motor. :) Csak ugye helyzetfelmérés, hogy van-e annyi előnye a dolognak, amiért már megéri foglalkozni vele. Öccáz eur-ért odaadná a kisgyerek, a blokk szépen halkan jár, ahogy el is várható egy hondától, nem füstöl, nem kopog nem zörög, viszont gázadásra leáll, egy alapos teljes szétszedéses karbipucc meg szinkron a minimum, de lehet hogy egy felújítás is ráférne a karbikra ahhoz 6 rugó/db a készlet, a benzincsap be van állva, alig tudtuk kinyitni, az megint egy 6 rugós készlet, aztán 10 éves gumik vannak rajta(nem látszik rajtuk, jól néznek ki, alig kopottak)amit én már nem hagynék a gyerekem alatt, az alsóhangon 55 rugó, a sokat álltakon megszokott hogy a főfékhengerbe is belerohad a cucc, megint 6 rugó, egy akku még 10, és mivel nincs érvényes műszakija, csak egyedi forgalomba helyezéssel lehet behozni az +20 rugó. Szóval ott tartunk hogy összesen már 260 felett járunk, ha a suzi tényleg jó és mondjuk le lehet 900-ra alkudni, akkor a végén 20-30 rugóért kéne a hidegben szerelgetni napokig. Hát a faxom, annyiért még a havat se lapátolom el. :)))))) |
lendvai | 123248 | 2018. december 16. 21:29 | Válasz erre: 123247 |
Ha ez még a klasszikus terheléses indexrelé nem biztos, hogy gond, lehet az egyik izzó 21 helyett 5W-os, vagy valami hasonló. Cseréld meg az izzókat, ha akkor is ugyanaz az oldal pislog gyorsabban, akkor igényelhet némi fejvakarós munkát. :-))
|
kawa550 | 123247 | 2018. december 16. 21:01 |
Hogy más is legyen, megnéztem ma egy A2-vel is vezethető cb500-ast a gyereknek ósztriában, 2 éve áll, műszakija sincs, akku se volt benne, de azért életre keltettem a szuziról megbikázva a tulaj legnagyobb örömére. Igen jó áron ideadnák, és szerintem egy karbipucc után pöpec tanuló motor lenne. Viszont volt egy furcsaság amit nem igen értek. A bal oldali indexei 2x olyan gyorsan villognak, mint a jobb, olyan, mint mikor az egyik égő kiég, de itt mind a 4 működik rendesen, csak az egyik oldal 2x gyorsabban. Nem ledes, sima égős. Holnap még megnézek egy gs500-at is, képen az is jól néz ki(kivéve az ocsmány dobozt, amit már a hazaúton ledobok róla ha megveszem :)))))) azt hibátlannak írja a tulaj, kipróbálható, érvényes műszakis stb, igazából afelé hajlok még ha 2x annyiba kerül is. https://www.willhaben.at/iad/gebrauchtwagen/d/motorrad/honda-cb-500-pc33-280820263/ https://www.willhaben.at/iad/gebrauchtwagen/d/motorrad/suzuki-gs-500-283376227/ |
Fido71 | 123246 | 2018. december 16. 20:32 |
Ez csak olyan: "legyen nekem fent olyan is" dolog. Birtokolni jó, még akkor is, ha nem sokat ér. Nézd meg a német autó tulajokat... :))) |
lendvai | 123245 | 2018. december 16. 20:27 | Válasz erre: 123244 |
Pont ezen töprengtem én is, de már nem mertem többet írni, mert megköveznek érte. :-))) A magam részéről amúgy is úgy vagyok vele, hogy akarja a fene a lánc élettartamát tologatni és motorozni a nyúlás felső határán zajongó lánccal. Amúgy sem tudnám igazolni a dupla élettartamot, mert életszerűtlen. Én 72 ezernél cseréltem le azt a láncot, amit az előző tulaj ha jól emlékszem 20 ezernél rakott fel, mert gyengének ítélte a gyárit, vagy valami ilyesmi. Számoljunk 50 ezret. Ha hitelt érdemlően ki akarom jelenteni, hogy az olajozó használatával ehhez képest minimum megduplázódott az élettartam, akkor minimum 100 ezret kell még menjek vele, kínosan ügyelve arra, hogy ugyanolyan terhelések érjék a láncot, mert a makacs mérnök fejemben csak akkor lesz hiteles a mérés. Tartunk tehát ugyanannál a motornál, 150 ezer kilométernél. Nekem sem életszerű, kiadok 100 rugót, az 2 szett lánc kerékkel, ugyanott vagyok. Kényelmesebb? Ha én szerelem be az olajzót akkor K.I. hogy nem. Ha mással szereltetem be, akkor igen, de anyagilag nem vagyok beljebb. És mivel nekem sem az a célom, hogy anyagilag beljebb legyek, hanem az, hogy a motorom kifogástalan műszaki és esztétikai állapotban legyen, ezért a féktárcsáimat sem átallottam betétestül gyári Yamahára cserélni úgy, hogy még volt néhány század mm a tárcsavastagság alsó határáig. Ennélfogva én nem akarom a láncom élettartamát figyelni, inkább cserélem idő előtt. Na meg egy felkötegelt olajvezetékkel sem rontanám el a leendő motorom gyönyörű egyoldalas lengőkarjának művészlelkű mérnökök által végeselem-számított vonalait. :-)))) De tiszteletben tartom azok véleményét is, akik használnak ilyet vagy szeretnének ilyet használni a motorjukon. Használják nyugodtan. Elfogadni viszont a láncélettartam növekedést mint racionális érvet nem fogom. :-))) |
kawa550 | 123244 | 2018. december 16. 19:51 |
Én a magam részéről úgy vagyok vele, hogy a gumim környékén sehol ne csepegjen semmi olaj, se koszolós mértékben, se máshogy. De más meg gondolhatja máshogy, ő dolga. Viszont ezeken felül is felmerül bennem pár kérdés, ha már így pörög ez a téma. Az én láncom olyan 40.000-et ment el a tádén úgy, hogy amolyan átlagos vagyok, nem hanyagolom el, de nem is pucolom meg fújogatom állandóan, én pl sose viszek magammal túrára sprét, kibírja az hazáig, akkor is ha 1500km. Bár kétlem, de egy fene, menjen el a dupláját olajozóval. Az úgy minimum 80.000km. Na, én még soha egy motoromat se tartottam meg annyi ideig, hogy ennyit menjek vele, szóval a megtakarítás egy szuper olajozóval is csak elméleti lenne, mert mire elérném a megtakarításhoz szükséges futásteljesítményt, a motor már valszeg nem is lesz nálam. És akkor hol van még az olajozó(ha profi, nem házi barkács) árának megtérülése? Ennek az árán pl https://www.scottoiler.com/us/product/esystem-electronic-chain-oiler/ veszek 2 teljes szett láncot meg lánckereket a motoromra, nem rosszat, amivel elmegyek vagy 80.000km-t, és ezt még túl kéne szárnyalnom hogy valami értelme is legyen. Ti hogy vagytok ezzel, hányan mentetek 100.000 felett ugyan azzal a motorral? |
BarthaL | 123243 | 2018. december 16. 12:34 |
Jó példa erre a Scottoiler V-System és Scottoiler E-System Más módon kapják a vezérlő jeleket.
|
Jani55 | 123242 | 2018. december 16. 12:29 |
BarthaL | 123241 | 2018. december 16. 12:27 |
A házi gyártmánynál éppen szükséges mennyiség beállítása lehetetlen. Aki gondolkodik a beépítésen, lehetőleg olyat válasszon amit tág határokon belül, fokozatmentesen lehet beszabályozni. Figyelembe veszi a sebességet, kerékfordulatot, nagyobb sebességnél arányosan csökkenti a dózist ... A 100000 km-es lánc élettartam a mese kategória volt nekem előtte, használva, 35000 km-el a láncomban(annak mostani állapotát ismerve) már ezt is másként látom.
|
dinnyemag | 123240 | 2018. december 16. 12:23 | Válasz erre: 123233 |
Nem kell a dual csoda, bőven jó ez így egyik oldalról a lánckerékre. Négy éve használom, nem dobálja sehova az olajat, ha beállítod türelmesen , hogy percenként 2 cseppet adagoljon. Egy tartállyal ötezer kilométert megyek, de még szárazra így sem ürült soha... Szerintem jó. Én inkább mellette szavazok:-). Scottoiler v-System van a motoromon.
|
lendvai | 123238 | 2018. december 16. 09:56 | Válasz erre: 123233 |
lendvai | 123237 | 2018. december 16. 09:47 | Válasz erre: 123235 |
Ez így van rendjén, jólesik belecsipogni olyasmibe, amivel még nem volt dolgunk. :-))) Például a desmodromic vezérlés karbantartása. :-))))) Mindemellett egy gyilkossági ügyben ítélkező esküdtszéket és a bírót sem úgy válogatják, hogy embert kellett ölniük előtte, mégis tudnak helyes döntést hozni. :-)))) A fizika ismerete meg amit a két szememmel láttam hasonló alap. :-)))) |
BarthaL | 123236 | 2018. december 16. 09:27 |
Sziasztok! Nekem Pro-oiler láncolajozóm van, duál injektorral párosítva. Nagyon szeretem, pár éve még kiröhögtem aki ilyet használt. |
Fido71 | 123235 | 2018. december 16. 09:22 |
Így van, én is lebeszéllek róla, pedig még nem is láttam ilyet! ;)
|
Levi990 | 123234 | 2018. december 16. 08:43 | Válasz erre: 123233 |
Olyanoktól kérdezd inkább akik használják is mert itt csak megpróbálnak lebeszélni olyanok akik soha sem használták.
|