Robi70 | 107413 | 2016. május 15. 05:19 |
Szasztok! Karesz, tegnap sikerült letesztelni a hátsó sárvédõtoldattot. Ezzel, autópálya tempónál is csak a doboz alja és hátulja lett sáros. Úgyhogy lécci álmodd meg az árát, mert ez marad nálam.:) |
csanesz | 107412 | 2016. május 14. 22:10 | Válasz erre: 107409 |
Pedig lenne ismerõs aki kölcsön adná. :) Autó kizárt, elvesztené a varázsát... |
kawa550 | 107411 | 2016. május 14. 21:32 | Válasz erre: 107410 |
Inkább pumpálok naponta 5x és veszek havonta újat! :)))))))))))))
|
lendvai | 107410 | 2016. május 14. 21:23 | Válasz erre: 107407 |
Séf bácsi, ez szerintem valami karmikus cucc lehet nálad. Annyit szidod õket, kezdd el szeretni derék labanc testvéreinket és akkor nem ér ilyen biciklis gyalázat. :-)
|
Hr.Geiger | 107409 | 2016. május 14. 21:23 | Válasz erre: 107408 |
Nem hinném, hogy máséra gondolt, inkább arra hogy beugrasz a kocsidba és lejössz cimbizni... :-)) |
csanesz | 107408 | 2016. május 14. 21:14 | Válasz erre: 107405 |
Köszönöm a tippet, de más gépét nem szívesen venném kölcsön.
|
kawa550 | 107407 | 2016. május 14. 20:00 | Válasz erre: 107406 |
El ne hidd baccki, de hétfõn leeresztett tök lapos hátsókerékkel találtam a helyén. A közeli kúton feltoltam, és milyen érdekes, azóta egy dekát se eresztett. Szóval valami jótét osztrák léleknek köszönhettem, hogy ejtené teherbe a jó k édesanyját, de lehetõleg von hinten szájon át.
|
csokabi | 107406 | 2016. május 14. 19:42 |
Gyula biztos tudja kölcsönözni a drótszamarát, ha még nem nyúlták le azok a fránya oszik:)
|
csanesz | 107404 | 2016. május 14. 16:29 |
Motorom nem lesz kész idõben, így visszamondtam az Orfû találkozót.
|
tulok99 | 107403 | 2016. május 14. 15:09 | Válasz erre: 107395 |
Nem is kell pótolni, mostanában nincs mit lezárjak vele... Találkozóra elviszem, ott átadom! |
Lomha 8V | 107402 | 2016. május 14. 07:44 |
sagipet #107389: Nem vagyok egy sietõs fajta, mondjuk nem is rizsföldön szoktam motorozni. Anfanger001 #107396: Azt én is szívesen kipróbálnám, állítólag nagyon jó. pocak75 #107397 : Nem sok naked jellegû motor van a Harley kínálatában, talán valami épített motort láttál. Az Indian pedig egy 101 Scout, ha jól nézem, ami elég értékes, ha eredeti. Nem egy szakállas, vékony jóember volt vele? Mintha láttam volna ezt a Velodrom Millenárison. |
pocak75 | 107401 | 2016. május 14. 07:16 | Válasz erre: 107400 |
A szomszéd HD-ját javította a fickó de még õk beszélgettek le se bírtam róla venni a szemem....
|
csokabi | 107400 | 2016. május 14. 04:54 | Válasz erre: 107397 |
Kényelmesnek látszik, ezt én is szívesen tudnám a garázsodban...:)
|
csokabi | 107399 | 2016. május 14. 04:52 | Válasz erre: 107395 |
:)))))) Hol éltél amikor még otthon éltél? Melyik városban és mikor jöttetek el onnan? |
Muju | 107398 | 2016. május 13. 23:27 |
Jó hír! http://www.hegylakok.hu/2016/05/kiemelt_cikk/tobb-kilometer-motorosbarat-korlat-matraban |
pocak75 | 107397 | 2016. május 13. 23:19 | Válasz erre: 107388 |
megnéztem nem az. Kerestem V road talán egyszer láttam élõben így képen más.. De ezt viszont szívesen tudnám a garázsban: ![]() |
Anfanger001 | 107396 | 2016. május 13. 22:57 |
Buell-t senki sem nézegette??? Spori blokkal neked verzióban kipróbálnám :))
|
Anfanger001 | 107395 | 2016. május 13. 22:56 | Válasz erre: 107393 |
Abszolút tudnék örülni neki, de a záradat nem tudom pótolni ... Tényleg kell az ilyesmi Magyarországon???
|
vasutas | 107394 | 2016. május 13. 20:55 | Válasz erre: 107392 |
Köszönöm ! Nem találtam én sem két félét . Felhívtam egy hengerfejes céget, õk szerint mindegy . Talán cseréltek nyolcat valamikor másfélére . |
tulok99 | 107393 | 2016. május 13. 20:54 |
sziasztok urak! 4 tx ungarische manuell a'la Lendvai elfelejtõdött odaadódni az új tulajnak sajna... nem volt szándékos, cserébe benne felejtettem a tárcsafékzárat... lényeg, hogy egy magyar nyelvû tdm 4 tx használati útmutató lesz nálam a talin, ha kell valakinek.
|
Flenegen | 107392 | 2016. május 13. 20:38 |
Több alkatrészes weboldalon megnéztem de nem hoz kipuf - szívó tõkét . Egyféle van a cromaxn is meg a bárdinál is. |
vasutas | 107391 | 2016. május 13. 18:51 |
Autószerelõ kollégák segítségét kérném . Rám maradt egy szétszerelt Ford Escort, már a hengerfejnél tartok, a hidrotõkéket tenném vissza .Bár egyformának tûnnek a hidrotõkék, illeszkednek is minden helyre, kicsit mégis mások . Az egyik fajtának nagyobb az oldalán lévõ lyuk és nagyobb a belsejében lévõ tõke vastagsága . A másiknak pedig kisebb a lyuk az oldalán és tõke is vékonyabb, kb 8 mm átmérõjû . Melyik lehet a szívó és melyik a kipufogó oldalon ? Vagy mindegy ? Ez egy 1,6-os Zetec motor . |
Lomha 8V | 107388 | 2016. május 13. 15:19 |
Meg tudná valaki mondani a TDM gyári kormányának méreteit? És aki esetleg kicserélte más kormányra, az mire cserélte? lendvai #107383: Ne hallgass hülyeségre, abban higgy, amit magad is próbáltál. A menetszél feszítõ hatása naked gépeknél is megvan, mégsem hallottam soha ezt a sületlenséget. Arról nem is beszélve, hogy nem értem chopperre miért ne kéne felöltözni? A TDM-el is mehetek kisgatyában, mi köze hozzá annak, hogy milyen motor? pocak75 #107385: Naked kinézet, matt feketében, az a Nightster lehet. Az is egy Sportser változat. sagipet #107386: 8 évig jártam olyan motorral, amin toltam talppal a szelet, de ezt soha az életben nem tapasztaltam. |
ati5995 | 107387 | 2016. május 13. 11:36 |
Hátha valakinek!!!http://www.jofogas.hu/pest/Givi_52_literes_doboz__doboztarto_konzollal_48427789.htm
|
sagipet | 107386 | 2016. május 13. 08:55 |
Mikor leszálltam róla, gyalog majdnem lefeküdtem a járdán mert úgy csúszott a talpam. Szóval a csopperezés veszélyes dolog!!
|
pocak75 | 107385 | 2016. május 13. 06:11 |
A szomszedomnak is hd van nézzétek el tudatlasagom se fodalmam sincs milyen...de nem is tetszik... voltunk már együtt gurulni mondta hogy probaljam ki de nem kívántam. .. viszont a haverjanak van épített hd az tetszik de haza nem vinném max az árát. Berúgós blokk amcsibol ,springer villa (csak a villa dupla annyiban fajt mint a tdm) viszont van egy hd ami nekem is tetszik nem tudom milyen tipusa mert annyira hogy megjegyezzem azert nem, matt fekete es inkabb sima naked kinézet. .
|
sagipet | 107384 | 2016. május 13. 05:37 |
Láttatok már közelrõl sporit? Kb akkora mint egy kemping bicikli! Nõknek vagy törpéknek ok, de nekünk nem való. A blokkja tetszik, kerültem egyszer vele, tiszta bogár lett a talpam! :)
|
lendvai | 107383 | 2016. május 12. 22:48 | Válasz erre: 107374 |
Ausztrál barátom HD-s barátja mondta, hogy ha motorozni akarsz akkor nem veszel HD-t. HD-t akkor veszel, ha csak jól akarsz mutatni a nyeregben. Egyedül a Sportster alkalmas motorozásra. Ezt nem én mondtam, hanem egy ausztrál HD-s.:-) Azt is mondta még, hogy szerinte a chopperes üléspozíciónál idõvel borítékolható a gerincfájdalmak megjelenése a menetszél feszítõ hatása és az alulöltözöttség miatt. Így hát maradok a TDM-nél, mert a Sportster nekem túl van árazva.
|
Kilos | 107382 | 2016. május 12. 21:14 | Válasz erre: 107375 |
Zsotli, a Kassai Völgy látogatásra a létszám miatt írd fel magad légyszíves! https://docs.google.com/spreadsheets/d/1IwmlRu7zkShEed1tv_rsToJNwypzqdFFBjTGxFv4dwQ/edit?pref=2&pli=1#gid=871490646 |
Flenegen | 107381 | 2016. május 12. 21:07 |
Nem tom miért de nekem is tetszik. Most az R850 r tetszõdik vagy azonos de nagyobb motorral...
|
kawa550 | 107380 | 2016. május 12. 20:30 | Válasz erre: 107377 |
Baccki, ez a csík még egy kinemmonnyuknak is jól tud állni! :))
|
kawa550 | 107379 | 2016. május 12. 20:30 | Válasz erre: 107376 |
Mi az hogy! Ráadásul Pdtdi! Abból is a rosszabbik 2.0! :))))))))))
|
ikim2025 | 107378 | 2016. május 12. 20:27 | Válasz erre: 107373 |
Nekem GIpro X-type fokozat kijelzõm van,de az nem felejti el,ha leveszed az aksit,mert flash memóriában tárolja az programozást.
|
zsotli | 107375 | 2016. május 12. 20:00 | Válasz erre: 107371 |
Kassai völgyre kell elõre jelentkezni vagy elég ha reggel odaérek orfûre az indulásra?
|
kawa550 | 107374 | 2016. május 12. 19:46 | Válasz erre: 107372 |
Á, csak viccelek.:))) Szeretem ám a buzikat, meg a hd is egy kurta jó motor......:))) De miért mondod hogy az egyetlen? Hát annyi szép modelljük van, ha csak ez jó motorolni, akkó mire jó a többi, tán buziskodni?:)))))))))))) |
Fido71 | 107373 | 2016. május 12. 19:45 |
Pro-tech fokozatkijelzõje van valakinek /rajtam kívül/? Akksit cserélnék, de nem tudom, hogy újra be kell-e tanítani vagy megjegyzi a "dolgokat".... :( Ha igen, akkor hogyan megy a betanítás???? |
lendvai | 107372 | 2016. május 12. 19:25 | Válasz erre: 107369 |
Séf bácsi olyan elõítéletes.:-) Én például szívesen elröfögnék egy 1200-as Sportsterrel, az egyetlen Harley, ami tetszik és motorozásra alkalmasnak látszik.
|
Kilos | 107371 | 2016. május 12. 18:37 |
Yamaha TDM Találkozó 2016.05.27. - 29. Orfû https://docs.google.com/spreadsheets/d/1IwmlRu7zkShEed1tv_rsToJNwypzqdFFBjTGxFv4dwQ/edit?pref=2&pli=1#gid=543312771 Ha valaki szállást keres: Csajkás Júlia Panoráma Camping üzemeltetési vezetõ csajkasjulia@gmail.com +3630/2986652 |
sagipet | 107370 | 2016. május 12. 18:01 |
Meg tudja valaki mondani nekem hogy milyen hibát jelez a fodulatszámmérõ ha gyújtás ráadásakor 3000-et mutat egy pillanatra? Járó motornál is mutatja idõközönként. Enyém csinálja 4TX. TPS szenzorra tippelek. Valaki járt már így?
|
kawa550 | 107369 | 2016. május 12. 16:07 |
Úgy látom ez a tyúkos téma beletalált a közízlésbe!:))))))))))) Még szerencse hogy nem fiatal kakasok a téma, mert akkor biztos sok Hd tulaj lenne itt.....:)))))))))
|
lendvai | 107368 | 2016. május 12. 13:30 | Válasz erre: 107364 |
Fejlõdünk, persze.:-) Elsõ lépés, hogy nem nehezítjük meg a saját életünket izgága tyúkokkal.:-) Szóval marad a digitális képstabilizátor.:-)
|
Penzi | 107366 | 2016. május 12. 11:41 |
Miért, nem elég? ))) Csak szólok a tyúk a tojáson megülni szokott ))) |
evdem | 107365 | 2016. május 12. 11:38 |
Tyúkja válogatja, mert van egy némely amelyik azt hiszi elég ha hangosan kotkodál :)))
|
Penzi | 107364 | 2016. május 12. 10:53 |
Aham, nem kínlódunk, pokróc, tojás ….. Úgy látom van még hová fejlõdnötök )))) |
VVLaci | 107362 | 2016. május 12. 09:16 | Válasz erre: 107361 |
Letakarod valami sötét ronggyal, megnyugszik! Vagy nem, de az biztos! :D
|
lendvai | 107361 | 2016. május 12. 08:51 | Válasz erre: 107360 |
Keresek inkább más kihívást, mint izgága tyúkokkal hadakozni.:-) Azokat ott hagyom az út szélén.:-)
|
Penzi | 107358 | 2016. május 12. 07:28 | Válasz erre: 107333 |
Egy izgága tyúkkal többet látnál, nem csak az elõre utat )))) |
Lomha 8V | 107357 | 2016. május 12. 07:24 |
Elkészültünk a motorral, eszméletlen jó lett, nagyon kellemes vele menni. Több kép sajnos nem született, mert a komám 1-1.5 hónapos túrára indul maholnap és sietnünk kellett. 195.000- lett a vége mindennel, de nem bánom, mert nagyon jó. Karex: Felraktam a plexit, de sajnos kipróbálni még nem tudtam. Amint megyek vele, rögtön referálok. |
Flenegen | 107356 | 2016. május 12. 06:29 | Válasz erre: 107355 |
Petya89 Megtalálod a tagok között, vagy a dobozok topikban |
Hitmanus | 107355 | 2016. május 12. 06:21 |
Volt itt egy kolléga, aki bukócsövet, középsztendert csinált. Tudja valaki, hogy ki õ? |
Hitmanus | 107354 | 2016. május 12. 06:11 |
http://www.kepesmotor.hu/motoros_taska_doboz/p1639671&st=Yamah
|
Karex | 107353 | 2016. május 11. 21:36 | Válasz erre: 107352 |
Najóvanna, akkó inkább úgy mondom, én nem nyúlok bele........ :DDD |
lendvai | 107352 | 2016. május 11. 20:46 | Válasz erre: 107351 |
Akkor rosszul szûrted. :-) A ledesítés, ha megfelelõ minõségû a cucc kevésbé terheli a generátort, ennélfogva kevésbé is "rúg vissza". Az, hogy mennyi fölösleget kell elfüstölnie a feszültségszabályzónak meg benne van a nevében: a plusz feszültség dönti el, nem a terhelõ áram. Fogyasztó meg mindig lesz a körben. Az még soha nem ártott egy generátornak, ha kevésbé volt terhelve. Amennyiben az állandó mágnesû generátorhoz nem tartozna feszültségszabályzó, úgy a terheléstõl függne a feszültség, de nekünk van, így feltételezem ez itt nem kulcskérdés. Tananyag itt: http://www.kepzesevolucioja.hu/dmdocuments/4ap/13_0675_022_101030.pdf |
Karex | 107351 | 2016. május 11. 20:02 |
Köszi a fordìtást. Azt szûrtem le ezekbõl a szavakból, hogy nem kell piszkálni a TDM, és még sok más hasonló rendszerû motor elektromos rendszerét ledesítéssel, mert úgy találták ki, hogy kell a rendszernek a fogyayztó........ Max átcsoportosítás pl.: hátul ledek, elöl légvédelmi refi...... Köszi minden hozzáértõnek. Most mondanám, hogy bezzeg az MZ, ott szabályozható teljesítményû a generátor, ha nem kell az áram, nem terheli a motort. De nem mondom. A terhelés mértékérõl: az elõbb említett MZ generátor forgórészén folytonossági hiba keletkezett a drótozásban. Így megszûnt mûködni, és terhelni a motort. 1- 2 paci hirtelen megjelent a többi mellett. És mint jó, pihent lovak mindjárt az élre is álltak a húzásban. Észrevehetõ a töblet. |
gesszti | 107349 | 2016. május 11. 19:33 |
Volt itt mostanában villanyászat, és tyúkok... Jött egy kép, ami tökéletesen összefoglalja az elmúlt 1-2 nap témáját: |
Kilos | 107348 | 2016. május 11. 19:03 |
Yamaha TDM Találkozó 2016.05.27. - 29. Orfû https://docs.google.com/spreadsheets/d/1IwmlRu7zkShEed1tv_rsToJNwypzqdFFBjTGxFv4dwQ/edit?pref=2&pli=1#gid=543312771 Ha valaki szállást keres (pl: Gabeszxmen!!) : Csajkás Júlia Panoráma Camping üzemeltetési vezetõ csajkasjulia@gmail.com +3630/2986652 |
lendvai | 107347 | 2016. május 11. 16:08 | Válasz erre: 107346 |
A te gerjesztésedet szabályozza csak Zsuzsika, én hozzád nem nyúlok se fáslival se tyúkkal. :-)
|
kawa550 | 107346 | 2016. május 11. 15:55 | Válasz erre: 107345 |
Tom. Próbáljad meg szabályozni a gerjesztésemet. Csak ne valami rámfáslizott pipivel, mert a Zsuzsi levágja az izénket. Igen, a tiédet is, mer az olyan..... :-)))
|
lendvai | 107345 | 2016. május 11. 15:48 | Válasz erre: 107344 |
Te is csak gerjeszted itt a feszültséget. :-)
|
kawa550 | 107344 | 2016. május 11. 15:08 | Válasz erre: 107341 |
A vödör tuti jó feszültség csillapításra, pl ha a jótestû jány kicsit csúnyácska, akkor a fejére oszt...... :-)))
|
kawa550 | 107343 | 2016. május 11. 15:06 | Válasz erre: 107341 |
Ez a szárnyasjószág ledek elé is jó stabilizátornak? Élelmiszeriparban használják, a tyúkleves ízének stabilizálására, arra biztos jó.
|
lendvai | 107342 | 2016. május 11. 14:54 | Válasz erre: 107337 |
Szerintem a laikus kollégák most tették le a lantot (vagy a vödröt) és megállapították, hogy mi itt csak feszültséget gerjesztünk.:-) Alapszabály, hogy elõször mindig ideális modellekkel magyarázunk, tehát nincs belsõ ellenállás meg vasveszteség meg disszipáció. Üresjárás van és ideális generátor. Különben a világ összes vödre nem lesz elég az izgága tyúkok kordában tartására.:-) |
lendvai | 107341 | 2016. május 11. 14:50 | Válasz erre: 107338 |
Szerintem a vödörre kösd rá.:-) És fáslizz oda egy tyúkot is a stabilizálás végett.:-) De nyugodt tyúk legyen, mert az izgága fajta folyton összeszarja a cuccot.:-)
|
csanesz | 107340 | 2016. május 11. 13:38 | Válasz erre: 107338 |
Én kimértem egy gyújtásra kötött vezetéket az ülés alatti bizti táblán. és arra kötöttem egy relét, majd az kapcsolja az akksiról a naftát egy kötõdobozba ami a fejidomba lett elhelyezve és onnan sokfelé megy amiket utólag bekötöttem.
|
gesszti | 107339 | 2016. május 11. 12:33 | Válasz erre: 107337 |
Azért valamennyire közelebb vagyunk a cucc mûködéséhez. Ugye onnan indultunk, hogy ez egy fix gerjesztésû generátor, és a felesleges energiát elfûtjük. Aztán nem is, mert a feszszab ezzel a fáziseltolással csökkenti a gerjesztést, és csak az ehhez szükséges folyamatban kell fûteni. Lényeg, a lényeg, ettõl se lesz nagyobb a globális felmelegedés, és nem gond a feszszabnak, ha csökkentjük a rendszer elektromos terhelését. (ledesítünk) Probléma megoldva. Jöhet a sör. :-) |
pocak75 | 107338 | 2016. május 11. 12:29 |
Ha már elektronyosság hová érdemes bekötni a kieg ledes lámpát? simán a világítás vezetékére, világítás vezetékére de relézve, esetleg natúrban az aksira? Bár jobb lenne ha gyújtással menne... |
evdem | 107337 | 2016. május 11. 12:10 |
Szerintem ahogy próbáljuk egyre egyszerûbbé és közérthetõbbé is tenni úgy lesz egyre bonyolultabb :)))) Itt nem csak a fesz. szab fûti el a felesleget, hanem szerencsétlen generátor is, hisz a visszatápláláskor tulajdonképpen a generátorban lévõ légrés is mint ellenállás (igaz mágneses) viselkedik és ide most nagyon szép differenciál egyenleteket lehetne leírni, ráadásul a fordulatszám változással a freki is változik és ez is belekavar a dologba, hísz fázis eltolással történik a folyamat. Szóval a lényeg 350 W -s a 3VD generátora ebbõl olyan 30 W a gyújtás ( ahol van üa. szivattyú, injektor, digitális mûszerfal ott további cca 80-100W, de ott valószínû a generátor is nagyobb) az összes többi az ilyen olyan izzók amit ha összeadunk kapunk egy össz felvett teljesítményt ami e között és a 350 W között van az szabad préda. (mindez jó állapotú aksinál érvényes) |
csanesz | 107336 | 2016. május 11. 10:28 | Válasz erre: 107332 |
Vagyis fent kell tartani a gyárilag megadott egyensúlyt, mert az lenne a generátor számára az optimális? Az igaz így utólag beugrott, hogy tényleg fesz. generátorról beszélünk és nem áram generátorról - van különbség... A vödrös példa tényleg találó! :) "Minél több fogyasztót kapcsolok be a motoron, annál vastagabb az a csõ" Vagyis annál több elektron vándorol a vezetõn keresztül? Mert akkor itt beszélhetünk áramerõsségrõl (nem áram generátorról :) ). "Minél vastagabb a csõ, az annál inkább visszafogja a generátort, mintegy fékezi azt. Erre el lehet képzelni valami fékezõ mechanikát." Ez, ha túl nagy okozhatná hosszútávon a meghibásodását? Saját maga által gerjesztett mágneses mezõt képez? |
gesszti | 107335 | 2016. május 11. 09:43 | Válasz erre: 107331 |
Egy ekkora teljesítmény 5000-es fordulaton egy 6-10 Nm-t el is visz a 86-ból.
|
gesszti | 107334 | 2016. május 11. 09:34 | Válasz erre: 107332 |
Azért a feszültség, és az általa létrejövõ áram elég gyakran együtt járnak. Generátoros üzemnél nem is nagyon fordul elõ, hogy a generátort teljesen lekapcsoljuk az áramkörrõl. A Lenz törvény gyakorlatilag nem más, mint az energiamegmaradás törvénye. Amekkora teljesítményt kiveszel a generátorból, annyit be is kell fektetned. (tudom, hatásfok, így valamivel többet) Befelé megy tehát a fordulatszám x nyomaték - teljesítmény, kifelé meg jön feszültség, x áramerõsség - Ez is teljesítmény. Jó a vizes példa, de annyit módosítsunk rajta, hogy a szivattyú nem az alsó vödörbõl szív, hanem egy kútból, (fõtengely) és az alsó vödörbõl elfolyik a víz (lámpák, gyújtás, ülésfûtés, stb) |
lendvai | 107333 | 2016. május 11. 09:06 | Válasz erre: 107330 |
Semmi gond ezzel, vannak izgága tyúkok, meg vannak nyugodt tyúkok. Kinek-kinek ízlése és igénye szerint. :-) A stimulánsokban nem hiszek, az csak tüneti megoldás. :-)
|
lendvai | 107332 | 2016. május 11. 09:04 | Válasz erre: 107328 |
Nem, nem, a generátor nem áramot termel, hanem feszültség keletkezik. Egyszerûen elég nehéz ezt leírni. Adott a generátor. Legyen fenn egy teli vödör, lenn meg egy üres. Ez a potenciálkülönbség. Ahogy forog a generátor megtölti a vödröt, illetve szinten tartja benne a vizet. Minél gyorsabban forog a generátor, annál magasabb a vízszint. A két vödröt összeköti egy csõ, ez jelképezi a fogyasztókat. Ha bekapcsolok valamit, akkor a fenti vödörbõl elkezd folyni a víz a lentibe, onnan meg a generátor visszaszivattyúzza a fentibe, hogy tartsa a vízszintet. Minél több fogyasztót kapcsolok be a motoron, annál vastagabb az a csõ, amin a víz lefolyik. Na és itt jön a csavar, ami nem látszik, az a bizonyos Lenz-törvény. Minél vastagabb a csõ, az annál inkább visszafogja a generátort, mintegy fékezi azt. Erre el lehet képzelni valami fékezõ mechanikát. A fölösleges vizet (feszültséget) a túlcsordulás megakadályozása végett el kell vezetni. Ez a feszültségszabályzó dolga. Tárolni nem lehet, ezért el kell párologtatni. Na ez az "elfûtés", amit egy másik csõvel (valamilyen ellenállással) oldanak meg. Tulajdonképpen a fogyasztók (izzók, relék stb) is "elfûtik" az energiát, csak annak van látványos eredménye (fény, kattogás), míg a fölösleges energia elfûtésének csak hõ az eredménye. Remélem így kicsit érthetõbb a téma, persze én sem vagyok szakértõ benne, így csak az általam megértett folyamatot próbáltam "lefordítani". :-) |
csanesz | 107331 | 2016. május 11. 08:39 | Válasz erre: 107329 |
500W? Az olyan 35,7 Amper körül van 14 Volttal számolva. Az szép! :) Arra kíváncsi volnék, hogy a gyertyák mennyit vesznek fel? |
Penzi | 107330 | 2016. május 11. 07:38 | Válasz erre: 107308 |
Ehhez azért meg kell találnod a megfelelõ tyúkot vagy az ideális nyugtatót, tuti begyógyszerezték..... )))))
|
gesszti | 107329 | 2016. május 11. 06:36 | Válasz erre: 107328 |
A teljes mennyiséget nem lehet elfûteni. Majd 500W-nyit tud a tdm generátora. Evdem leírása szerint a feszszabályzó a három fázis tekercseit úgy kapcsolja össze, hogy kvázi rontja a gerjesztést, ezzel csökkenti a generátor teljesítményét. Csak azt kell elfûteni a szabályzónak, ami ebben a szabályzó körben "felesleg". Hol van már a jó öreg 6V-os 60W-os MZ dinamó? :-))) |
Karex | 107328 | 2016. május 10. 22:41 | Válasz erre: 107325 |
Egyszerû formában le lehet ezt írni? Hogy van ez most? A rendszer miatt a termelt áram a fordulatszám függvénye. Ha van mûködõ fogyasztó az használja ezt el, ha nincs elég (kevés, vagy kis fogyasztású) akkor a fesszab? Viszont ne terheljük túl a rendszert mert a fesszab sül meg? Bocs, a "rendes" generátort értem, de ez nem világos még...... :D És mivel ilyen szépeket írtok itt róla, most már érdekel az egyszerûsített mûködése..... |
gesszti | 107327 | 2016. május 10. 21:37 | Válasz erre: 107325 |
Ezért a korrekt leírásért szerintem megérte foglalkozni egy kicsit a témával. ...azért ha egy a tdm feszszabályzójához hasonló szabályzó áramköri rajza a kezed ügyébe kerül, akkor megoszthatnád még velünk. |
Karex | 107326 | 2016. május 10. 20:54 | Válasz erre: 107324 |
Itt 15fok max, szemerkélõ esõ. A Z6 tart..... :D Mûhelynap...... |
evdem | 107325 | 2016. május 10. 20:53 | Válasz erre: 107306 |
Nem tudok teljesen korrekt értékeket mondani, mert épp költözésben vagyok, és sejtésem sincs hol vannak a cuccaim jó része. Alapvetõen a dolog úgy mûködik, hogy mikor eléri a kívánt feszültséget amit az akku alapján "tud" ( ezért is nem üzemelünk semmilyen ilyen rendszert aksi nélkül) akkor vissza csatolja a felesleges feszültséget a következõ tekercsbe ami a fázis eltolás miatt fojtja a generátort ezáltal csökken a feszültség, ez a visszacsatolás egy ellenálláson (vagy többön, de lehet valamilyen aktív eszköz is a kialakítástól függ) keresztül valósul meg amin kis áram mellet nagy feszültség esés keletkezik. Tulajdonképp itt alakul hõvé a feleslegesen megtermelt energia. Minél több a fogyasztó annál több a folyó áram így mikor a fesz. szab. -on eléri a küszöb értéket és a felesleget átvezeti az ellenálláson akkor a kapcsolás jellegébõl adódóan ez az áram megjelenik az ellenálláson és ilyenkor fût rendesen. Evvel semmi gond nincs hisz erre tervezték ( ami persze nem mindig igaz ), viszont ha túlterheljük akkor megkotlik. Ami érdekes, hogy ilyenkor általában valamelyik dióda adja fel a harcot. A TDM ilyen szempontból nem egy problémás darab, de egy VFR -el már például ne indulj hosszú útra tarcsi fesz. szab nélkül. Suzukinál már láttam olyat, hogy a megdöglött szabályzó helyett valami keeway cuccot adtak a boltba tulajnak, mondván õk is avval szerelik, mert a gyári 40 ezres árral szemben ez olyan 2500 Ft és még jobb is. Na ritkán írok de akkor legalább jó sokat. :))) |
kawa550 | 107324 | 2016. május 10. 20:51 | Válasz erre: 107323 |
Itt mifelénk délelõtt még 20 fok felett volt, mikor jöttünk haza, akkor is volt még 18. Meg nem sültünk, de meg se fagytunk. De a mariazeli templomban benn, na ott olyan hideg volt, hogy szó szerint ütött ahogy beléptünk, mint egy hûtõkamra vazzeg.
|
Robi70 | 107323 | 2016. május 10. 20:04 | Válasz erre: 107319 |
Gondolom nem volt gatyarohasztó hõség Mariazell környékén. Tavaly nyáron 3-4 fokkal hûvösebb volt a hegyek közt mint itthon. Ha ezt levonom a mai Dorogon mért 14 fokból....cidri lehetett.⛄😊
|
csanesz | 107322 | 2016. május 10. 19:51 | Válasz erre: 107308 |
Lendvai! Az a baj, hogy odaszarik! :) A TDM -et meg úgy belehet dönteni a kanyarba, hogy kitörik Lizzy nyaka... |
pandamaci | 107321 | 2016. május 10. 19:42 | Válasz erre: 107312 |
A jobb oldali eredetinek néz ki, (ma kb ilyen dobozban árulják) ..... Bal oldali nem tudom mi. (v.mikor? gyártott) |
desperado25 | 107320 | 2016. május 10. 19:07 |
kawa550 | 107319 | 2016. május 10. 18:17 |
kawa550 | 107318 | 2016. május 10. 18:05 | Válasz erre: 107315 |
Itt van képekkel a 3vd, de szerintem is jobban jársz ha a fedélbõl szerzel egy 4tx változatot, mint ha rézcsavarkákra vadászol meg barkácsolsz ahogy én. https://picasaweb.google.com/103973879426139514992/BeszerelesKepek |
Robi70 | 107316 | 2016. május 10. 14:42 | Válasz erre: 107315 |
Szia Sola! Ez az oldal kiindulási alapnak jó: http://www.jbx9.16mb.com/index.php?page=GIND Itt pedig remélem megnyílik az enyém beszerelésekor készült képsor: https://plus.google.com/photos/117814188424942127780/albums/5744194710018305873 A lényeg röviden: A fokozatkijelzõ jeladója gyárilag be van építve a motorodba. Ehhez egy elektronikát kell varázsolnod, egy kijelzõvel (a JBX-es linken látod) és mûködõképes a dolog. Mivel neked (a reg. lapod szerint) 3vd-d van, a jeladó mûanyag kupakot, át kell alakítanod, hogy a vezetékeket rögzíthesd rajta. Vagy beszerzel valahonnan egy 4tx ugyanilyen alkatrész, mert az gyárilag kész van. Az elektronika össze tákolásához majd a többiek adnak segítséget, mert az magas nekem. |
sola | 107315 | 2016. május 10. 14:02 |
Napsütést Mindenkinek! Szeretném megtudni, hogyan lehet a 3vd-be utólag fokozatkijelzõt építeni. Nyilván a memóriámmal van a baj, de elég sokszor eltévedek a váltóban :-) ! Elõre is köszönöm mindenkinek a segítséget! |
TIZ | 107314 | 2016. május 10. 12:55 |
Rendcsinálás közben találtam egy zacskót amiben a képen látható csavarok voltak, sejtésem szerint a TDM bukócsõ és középállvány szerelése során kerültek le a géprõl. Akit érdekel átveheti tõlem!
![]() |