28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Yamaha TDM
Következő oldal

lendvai 107313 2016. május 10. 12:38   Válasz erre: 107312
Valószínûleg dizájnváltás volt a címkét illetõen. Az 5100-as egy rész-szintetikus (vagy technoszintetikus, mert az jobban hangzik) olaj, én használtam ilyet is, aztán áttértem a fullszintetikus Repsolra, ahol szintén volt dizájnváltás, de ott más a tárolóedényzet színe is változott. :-) Igazából lényegi különbséget nem éreztem, a Repsol viszont full szintetikus létére olcsóbb, mint a Motul, így maradtam a spanyol technológiánál a francia ellenében. :-)
    

zolika8904 107312 2016. május 10. 11:16  
Sziasztok.A ket olaj kozott van valami kulombseg?Ti 10w40 -est hasznaltok? Olajcsere elott allok es gondolkodom,hogy melyiket tegyem bele.Vajon csak a palackozas mas...? Elore is koszonom.
    

Robi70 107311 2016. május 10. 11:04   Válasz erre: 107310
Amikor tényleg túlszárnyalja, az már drón légifelvétel lesz.😉
    

Karex 107310 2016. május 10. 10:01   Válasz erre: 107308
Eeez nagyon nagy!
Azt hittem csinál az emberke egy csillapított rudazatos cuccost, de túlszárnyalta minden fantáziám.........
:D
    

kawa550 107309 2016. május 10. 09:12   Válasz erre: 107308
Az elvet értem, de a bionikus stabilizátor honnan tudja merre kõ néznie? Vagy olyan mint a magyar focista, csak arra tud nézni amerre megy?:)))))))))
    

lendvai 107308 2016. május 10. 08:39   Válasz erre: 107305
Túlbonyolítod, odafáslizol egy tyúkot a motorra, a fejére a kamera és máris kész a tökéletes képstabilizátor. :-)

https://www.youtube.com/watch?v=VRKu785g0O0
    

Muju 107307 2016. május 10. 07:36   Válasz erre: 107300
Na ez válasz. :) De jó hogy megkèrdeztem! :D
    

gesszti 107306 2016. május 10. 06:53   Válasz erre: 107296
Neked, meg a Medvének köszönöm a hozzászólást.
A Lenz törvény alapján a generátorból kivett energiamennyiséggel arányos, a fordulatszámmal ellentétes irányú forgatónyomaték jelenik meg a forgórészen. Ez miatt volt az alapjáratváltozás.

evdem,
"Mivel itt egy 3 fázisú generátorról van szó, az egyes tekercseken keletkezett feszültséget beleoltja a másik tekercsbe evvel "fojtva" a generátort. Ez a fojtó áram ( mert itt már folyik) fûti a fesz szab-t. A felhasználó minél több fogyasztót kapcsol be a rendszerbe annál nagyobb ez a "fojtás" "

Drusza, ezt az utolsó mondatot boncolgathatnád egy kicsit, mert nekem nem kerek.
Ha több fogyasztót kapcsolunk rá, és nem változik a gerjesztés, akkor a fojtásnak csökkennie kellene, nem?
    

csanesz 107305 2016. május 9. 23:39  
Tavaly terveimben volt idén végre megvalósul, de nem az Orfû találkára!

Egy tengelyû giroszkópos kameratartón agyaltam és úgy fest egész kicsi elektronikával megtudom oldani. Csak a szervomotor a kérdéses, mert abból bivaly kell a tartósság miatt és egy cseppálló burkolat.

Kimondottan motorra tervezem. Még kilátásban van egy manuális forgatás is aminek az áramköre kész van.
Sorozatgyártás még odébb van de tervbe van véve.
    

Karex 107304 2016. május 9. 23:36   Válasz erre: 107302
Öhöm...
Egyetértek.
Fõleg az utolsó mondattal.
:D
    

csanesz 107303 2016. május 9. 23:11   Válasz erre: 107283
Lendvai!

Hát nem lesz gyári! :)
De hasznos.

2 hete voltam a Tokodi kárpitosnál széket kárpitoztatni - õ csinálta a motorülést.
Egy háttámla mérethez hasonló szivacs darabot kértem tõle ingyen adta...
Sisakhoz is kértem azt is guberált a hulladékosból. :)

Itthon van PVC lapom, hidd el ki jön az! :)
    

kawa550 107302 2016. május 9. 22:48   Válasz erre: 107300
Szakértõként csak azt jegyezném meg kiegészítésként, hogy a foglyot fogjuk meg, de azt nem fogjuk látni hogy a foglyunk mit fog látni. Vagy valami ilyesmi....:))))))))))
    

lendvai 107301 2016. május 9. 22:44   Válasz erre: 107300
Némileg megnyugodtam. Halvány emlékeimben Lenz törvénye rémlik ezzel a fojtogatással kapcsolatban. Régebbi, kisebb teljesítményû motorokkal megáldott autóknál azt hiszem ez olyan érzékelhetõ tünettel járt, hogy ha felkapcsolták a reflektort akkor csökkent az alapjárati fordulatszám, mert a fojtás terhelte a generátort és nehezebb volt a motornak forgatnia. Ha nem tévedek.
Ha alkalmam lesz én is beledesítem amit tudok, de csak megfelelõ minõségû cuccal. Az autóipari szabvány kicsit más, mint a Mitifusi kínai dzsunkasztenderd, így azért kínai és kínai között is lehet lényeges különbség. :-) A vibráló-döglõdõ LED meg elég ronda látvány. :-)
    

evdem 107300 2016. május 9. 22:35  
Pár gondolat a dologhoz. Elõször is mint a neve is mutatja feszültség generátor a szerencsétlen ( nem áram generátor az egy teljesen más dolog). Másodszor az áram tudja, ismeri a fizikát a legtöbb felhasználóval ellentétben, így nem áramlik a vezetékben csak azért mert, hanem csak akkor ha erre jó oka van, például a felhasználó bekapcsolt egy fogyasztót az áramkörbe és akkor is csak annyi áram folyik ami a fogyasztó kiszolgálására szükséges. Az a jobb sorsa érdemtelen generátor semmi mást nem csinál csak a forgó mágneses tér hatására feszültséget indukál a tekercseiben minél nagyobb a fordulat annál többet, hogy pontosan mennyit az tervezés függvénye, de általában olyan jó 150- 180 V körüli értéket. Ilyenkor elméletileg csak annyi áram folyik ami a fesz. szabályzó saját aktív elemei (diódái) felvesznek, gyakorlatilag azért több, mert a járó motor gyújtása, az indításkor felvett áram pótlása miatt erre szükség van, ez jó akku esetében 1-2 A. Ilyenkor ha rámérünk a generátor kapcsaira ( és nem a fesz szab !) azt foglyuk látni, hogy az adott fordulat számhoz tartozó feszültség csökken és minden további fogyasztó felkapcsolásánál tovább csökken, majd van egy kritikus szint ez általában olyan 55 V környékén van amikor már nem tudd tovább csökkenni és elkezdjük túlterhelni a generátort ami ezt általában valamilyen tekercs zárlattal hálálja meg nekünk. Ez eddig csak a generátor lélektana volt és ebbõl a szempontból mindegy a szabályzás módja. A MI motorunknál és jellemzõen még a motorok 90 % ra állandó vasmaggal oldották meg a gerjesztést, pusztán az egyszerûsége okán. Mivel a gerjesztést nem tudjuk szabályozni ezért a megtermelt feszültséggel kell valamit tenni, és most jön a nagy trükk. Ezt a hányatott sorsú fesz. szab nem úgy oldja meg, hogy válogatja az elektronokat, hogy aszondja : te kellesz az égõnek ,te meg az irányjelzõnek te meg nem kellesz senkinek hát jól befûtök veled. Teljesen máshogy oldja meg a dolgot. Mivel itt egy 3 fázisú generátorról van szó, az egyes tekercseken keletkezett feszültséget beleoltja a másik tekercsbe evvel "fojtva" a generátort. Ez a fojtó áram ( mert itt már folyik) fûti a fesz szab-t. A felhasználó minél több fogyasztót kapcsol be a rendszerbe annál nagyobb ez a "fojtás" és ilyenkor kezd egyre inkább melegedni, csúnya szóval disszipál.
Tehát nyugodtan körbe lehet motorozni a földet világítás nélkül.
Ellenben az irányjelzõt is illik bele számolni, mert ha kiterheljük a rendszert teljes kapacitására, majd felkapcsoljuk hozzá az irányjelzõt és azért ez kulturált embereknél gyakori -mármint az irányjelzõ használat- na olyankor Bud Spencer -i pofonokat adunk szegény technikának olyan percenként 30-60 szor.
Na jó hosszú lett, de legalább bonyolult :))))
    

kawa550 107299 2016. május 9. 22:34   Válasz erre: 107297
Akkor itten most elmondanám, hogy én is fosok, aki aszongya hogy nem, az hazudik. Namost ez egy nehézség, és mi azért teremtõdtünk erre a földre, hogy legyõzzük a nehézségeket. Szóval fossál te is, és csak azért is boríccsá, ahogy én is!:)))))))))
Jelzem hogy a fizikusaink kezdhetik a vitát a tapadásvesztés súrlódási együtthatóinak fáziseltolódásos változásairól, vagy valami hasonló faszságok. :)))))))
    

kawa550 107298 2016. május 9. 22:31   Válasz erre: 107296
Úgy szeretem, mikor a delejrõl vitatkoztok, mert ahányan értetek hozzá, annyifélét beszéltek, oszt ráadásul mindenki komoly szakszavakkal támasztja alá amit tud(?), így aztán a büdös életbe nem tudjuk meg hogy lehet-e szalonnasütõvé alakítani azt a kibacott potenciálkülönbséget, vagy hagyni kõ a pitsába csak feszt szabályozni langyosan. :)))))))))))
    

lendvai 107297 2016. május 9. 22:07   Válasz erre: 107290
Azé' nem borítok nagyot a kanyarban Séf bácsi, mert fosok, különösen amióta odaborítottam a Mátrában. :-) De azért fokozatosan próbálkozom, de nem szeretnék hirtelen elfeküdni. Nem éreztem még hogyan indul meg a motor segge leborítva, ha szépen fokozatosan azzal nem lenne semmi bajom, hanem ha hirtelen csúszik ki alólam: na attól fosok. :-)
    

lendvai 107296 2016. május 9. 22:04   Válasz erre: 107294
Hát én anno villamosmérnökként végeztem és igaz, hogy a villamos gépekhez, generátorokhoz nem sok közünk volt, lévén mûszerekkel és automatizálással foglalkoztunk, de emlékeim szerint itt olyasmirõl van szó, hogy a változó mágneses tér indukál feszültséget a tekercsekben. Feszültséget és nem áramot ("ampert", ahogy mondják, pedig annak semmi köze az áramhoz, az csak az áramerõsség mértékegysége). Áram akkor lesz belõle, ha valami zárt körben a feszültség (népies nevén potenciálkülönbség) hatására áram tud megindulni. Így az én értelmezésemben a feszültségszabályzó csak a generátor által a 14,xV feszültséghez képest indukált plusz feszültséget fûti el a megfelelõ zárt körön belül. Ennélfogva igenis számít, hogy fogyasztóként 100 Wattnyi halogént, vagy 10 Wattnyi LED-et akasztok rá. Elfûteni nem a 90 Watt különbséget fogja, hanem a feszültségkülönbséget, így mindenképpen spórolok az energiával.
Ez természetesen az én ösztönös reakcióm a lent írtakra, egy pohár 3 puttonyos tokaji aszú után és tisztán a régmúlt emlékeire hagyatkozva. Nem olvastam utána hogyan mûködik pontosan a TDM generátora és feszültségszabályzója, így a tévedés jogát fenntartom. :-)
    

Kilos 107295 2016. május 9. 21:12  
Yamaha TDM Találkozó
2016.05.27. - 29. Orfû

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1IwmlRu7zkShEed1tv_rsToJNwypzqdFFBjTGxFv4dwQ/edit?pref=2&pli=1#gid=543312771
    

gesszti 107294 2016. május 9. 20:11   Válasz erre: 107291
Ezen a képen látszik is, hogy semmi mást nem tud csinálni a szabályzó, mint hogy a test felé elfûti a felesleget.
    

gesszti 107293 2016. május 9. 20:05   Válasz erre: 107291
Fix gerjesztésû generátornál nincs olyan, hogy "nincs amper". Állandó mágnes forog az állórész tekercsei körül. Mindig termel áramot, akkor is, ha nem kapcsolsz semmi fogyasztót. Ha nincs bekapcsolva lámpa, akkor el kell fûteni a felesleges energiát, különben túlságosan megemelkedne a feszültség, és sülne az akksi.

Fix gerjesztésû generátor szabályzója a felesleges áram elfûtésével szabályoz, míg a változtatható gerjesztésû generátor (átlagos autó generátor) a gerjesztõ tekercsen átmenõ árammennyiség módosításával szabályoz.
    

Muju 107292 2016. május 9. 19:55   Válasz erre: 107291
Köszi, így már tisztább a kép.
    

gezasz 107291 2016. május 9. 19:46   Válasz erre: 107289
A teljesítményhez amper is kell. Ha nincs amper akkor ugye teljesítmény, azaz hõ sincs. Nincs mit eldisszipálnia a hÛtõbordának.Tehát lámpa és egyéb fogyasztók nélkül sem lesz baja a feszszabályzódnak. Sõt mivel nincs teljesítmény ezért a generátorod vezetékeit sem fogod elfüstölni.A feszszabályzó a generátor gerjesztését szabályozza az ideális 14.2-5 voltra. A jelentkezõ feszültség különbség megy el hõként de ez nem olyan jelentõs. Leterheled plussz fogyasztókkal markolat fûtés, lámpa erdõ,stb., akkor már veszélybe kerülhet a generátor és a többi elektromos cucc
    

kawa550 107290 2016. május 9. 18:31   Válasz erre: 107288
Azé, mer állandójan fékezõ a kanyarban, ahelyett hogy borítaná. Há azé. :-)))
    

Muju 107289 2016. május 9. 18:27   Válasz erre: 107270
Régebben is volt már téma a külömbözõ fogyasztók csereberéje, és már akkor is gondolkodóba estem, mint"laikus"
Semmilyen autóvillamossági és másegyéb elektronikai hozzáértésem sincs de csak józan parasztival gondolkodva kérdezném a tõlem sokkaljobban hozzáértõket. :)
Mi történik akkor ha lekapcsolom a világítást és úgy motorozok el a világvégéig? Mivel a lámpát le lehet kapcsolni, most ha azt mondja itt valaki hogy akkor szénnéég a fesszabályzó, vagy indián füstöt fog eregetni a generátor akkor azt elég nehezen vélem hihetõnek. Vagy netán tévednék-e???? Monnyuk a mai vasakon már a gyújtás ráadásával a lámpa is bekapcsol, de a régebbieknél ugyebár nem. És ha jól emlékszem ez a lámpásdi nappal nem is oly régtõl van szabályozásban.
De természetesen javítsatok ki ha nagyot tévedtem!!
Ezért érdekes számomra, hogy mennyit is kell fogyasztóként használni.
    

lendvai 107288 2016. május 9. 18:13   Válasz erre: 107285
Mer' mész minta zállat! :-) Most már nekem is be kell kapcsolnom, lássam miért csúszik alattam a PR4.:-)
    

Lomha 8V 107287 2016. május 9. 17:39   Válasz erre: 107269
Ja, értem, köszi. Akkor nem érdekes.
    

Robi70 107286 2016. május 9. 15:19  
Sikeresen beszedtem a lecserélés elõtt álló elsõ gumiba egy aprócska szöget.
Mivel 1000-1500 km még van benne, megcsináltattam. De asszem a héten megrendelem az újakat.
    

Robi70 107285 2016. május 9. 15:15  
Szasztok!
Ma vagyok szabadnapos, tehát ma voltunk motorolni. Tekeregtünk a Börzsönyben és a Szlovákoknál is kicsit.
Végre nem felejtettem el elindítani ezt a Pirelli Diabló címû alkalmazást.
Ez jött össze.
    

vasutas 107284 2016. május 9. 14:15  
A Givi 46-os dobozomhoz én kaptam a gyári háttámlát is . A párom az elsõ rövidebb út után levetette, mert nyomta a hátát . Pedig mi mindketten vékonyak vagyunk ,,,
    

lendvai 107283 2016. május 9. 14:14   Válasz erre: 107281
Nekem ilyen van a dobozon, azért azt ezekbõl az anyagokból nem hozod össze. Ha nem számít a kinézete akkor OK, de az eredeti azért amellett, hogy drága szép is.
    

Yoshimura 107282 2016. május 9. 13:38  
Tegnap az Agárd utáni nádasra tekintõ fa kilátón(ál) dekkoltam, arra gurult pianoban egy piros TDM, netán innen valaki?
    

csanesz 107281 2016. május 9. 13:34   Válasz erre: 107280
8 mm vastag PVC lap, kárpitostól közép kemény szivacs, és motorülés kárpit.
Max 2 000 Ft!
    

Muju 107280 2016. május 9. 12:50   Válasz erre: 107279
Vagy csinál magának.
    

pocak75 107279 2016. május 9. 12:41   Válasz erre: 107277
igen pont ezt néztem én is...
Egy darab habosított mûanyag, jobb esetben 2 tenyérnyi mûbõr...
Ráadásul olyan ami vagy kell vagy nem... Drága hobbi de a szükséges dolgokon nem spórol az ember fia max morog érte..
    

STURM86 107278 2016. május 9. 12:00  
Sziasztok, segítségetekre lenne szükségem!

Szeretnék rendelni egy TDM 850 3VD vázat. Kellene a váz súlya, hossza, szélessége és a magassága!

Elõre is köszönöm a segítséget!
    

Muju 107277 2016. május 9. 11:54   Válasz erre: 107268
Nèmelliket jó hogy lehet kapni. http://moto.hu/motor-kiegeszitok/csomagtartok/dobozok/givi-e95s-hattamla-turadobozokhoz
    

oraculus 107276 2016. május 9. 11:37  
Sziasztok!
Ha kellene LED-es irányjelzõ, maradt nálam kettõ darab (egy pár).
Itthon vettem õket, nem e-bay-rõl rendelve és a fényük ellentétben sok másiknak nem gyenege. Többit privátban.
    

csanesz 107275 2016. május 9. 10:41   Válasz erre: 107274
Szó se róla nagyon tetszik! :)

Volt szerencsém olyan LED irányjelzõhöz amiben csak 3db LED volt, de hozta az elvárást!

Ki kell próbálni!
    

Flenegen 107274 2016. május 9. 10:04  
Az indexnél nem feltétlen a felület, hanem a fényerõ a lényeg. A led technika szerintem ezt megoldja. Inkább a formai kialakítással van nekem is gondom.

A háttámlát a vatera.hu-n löttem véletlen. Az elmúlt idöszakban az oldladobozokat és tartókat keresem, illetve az oldaltáskákat is nézegetem de ott csak a givi easylock vagy a hepco Cbow jöhet számításba.

Ugyan tudom, hogy a motorozás drága hobby, de az új az megfizethetetlen, a használtat meg ki kell fogni.
    

pocak75 107273 2016. május 9. 10:00  
Jól néz ki de...nem tudom nem lesz-e túl kis felületû az indexnek....fényerõ az oké de felület se mindegy...a gyári nagy kockák nekem se tetszenek de a nagyon miniatûr felé sem biztos hogy jó lenne elmenni...így is könnyen levegõnek nézik a motorost :-(
Givi háttámlát honnan sikerült?
Körözök én is bár nem givi dobozom van (kappa) de amit hirdetnek hozzá az givié....
10+posta magasságában...
    


Flenegen 107271 2016. május 9. 09:33   Válasz erre: 107267
Az ebayes index drl változat 3 vezetékes, a leírás szerint a drl t kikapcsolja ha indexelsz.
    

csanesz 107270 2016. május 9. 09:12   Válasz erre: 107263
Úgy tudom fix és a fölöst elégeti.
Én ezért cseréltem le a hátsó világítást házilag készített ledesre ami 1,4 Watt lett a 21W/5W helyett. Itt az 5 Wattot kell fixnek nézni, mert a 21 Watt csak pillanatnyi fogyasztás.

Nagyjából 4 Wattot nyertem és így elõre felraktam a segéd fényszórókat.

Pár Watt többlet belefér ez csak az én dilim, hogy legyen meg a gyári terhelés.
Amúgy meg a fesszabályzónak ez a dolga.
Ha jobban terheled kevésbé melegszik viszont, akkor generátorod lesz jobban terhelve.
Persze ezt ne úgy vedd, hogy egy izzóval több van és leég minden.

2db 55 Wattos ködlámpát elbír még!
Ilyenkor lenne jó egy mutatós voltmérõ. Rákötöd Paksot és szabályzás elõtt rámérsz egy fix fordulaton ha a fordulat mellett esni kezd a feszültség akkor melegszik túl a generátor és az nem jó neki.
Ezt a mutatós mûszerrel szépen lehet követni.

Polgárpukkasztás végett a szkóp lenne a legjobb... :)

Inkább a fesszabályzó füstöljön...
    

kawa550 107269 2016. május 9. 09:11   Válasz erre: 107268
Valszeg azért, mert ez sem külön háttámla, hanem a doboz utas felöli oldalára ragasztható gumi cucc, nekem is hánykolódik valahol egy a garázsban.

http://polo-motor.hu/image/cache/catalog/152/70150000230_1-228x228.jpg
    

Lomha 8V 107268 2016. május 9. 09:03  
Dobjatok kérlek képet, ha tudtok, hogy néz ki egy ilyen háttámla a motoron. Próbáltam rákeresni, de a Givi szó miatt kizárólag csomagtartó cuccokat láttam.
    

csanesz 107267 2016. május 9. 08:42   Válasz erre: 107262
Azzal óvatosan, mert a nappali fény -fénye elnyomhatja az indexet!
Van, hogy a nappali fény kikapcsol az index üzem alatt.
Elvileg ezt 3 vezetékkel szokták megoldani és egy relével(ez utóbbi esetenként be van építve).
    

lendvai 107266 2016. május 9. 08:38   Válasz erre: 107264
Nekem úgy rémlik anno hasonló összeget fizettem egy új Givi háttámláért.:-) Én nem használom, de Rita szereti.
    

Flenegen 107265 2016. május 9. 08:38  
Projekt halasztás miatt a következõ szettet feldobnám beszerzési áron:

2db led fényforrás 2 oldalú ragasztóval fém házzal, hozzá kapcsoló 12mm belsõ átmérõvel.

Iá:2500 huf
    

Flenegen 107264 2016. május 9. 08:32  
Vannak még akik jószívûek. Most érkezett a futár, kemény3380 ft kifizetése után birtokomba került eg szinte új Givi háttámla.

Kíváncsi leszek felszerelve milyen.
    

gesszti 107263 2016. május 9. 07:43   Válasz erre: 107262
Milyen módon van szabályozva a tdm generátora? A gerjesztés fix, és a szabályzó elfûti a felesleget, vagy a gerjesztés van változtatva?

Ha fix a gerjesztés, akkor nem biztos, hogy jó ötlet az elektromos fogyasztás csökkentése. Többet kellene elfûteni a feszszabályzónak.
    

Flenegen 107262 2016. május 9. 06:21   Válasz erre: 107254
Az sem rossz.

Eddig a legjobb az ebayen talált led index melybe be is van építve a nappali menetfény.


    

csanesz 107261 2016. május 9. 01:42   Válasz erre: 107253
Flenegen!

Elképzelhetõ, hogy nem lesz olyan erõs napsütésben, hogy egyeseknek feltûnjön a magasabban elhelyezett irányjelzõ.
Inkább kiegészítõ irányjelzõként lenne hatásos. Bár az én karácsonyfámra is gondoltam ilyet, de csupán látvány elemként.
Alapból adnék neki egy elõfeszítést így este gyengén világítana és az irányjelzõ funkciónál meg normál fényerõvel mûködne.

Nappalifénynek meg maradna az amit arra találtak ki. Mert azt semmilyen foglalatos LED lámpa nem übereli.
Ugyanis azok kb. 100mA -t vesznek fel (1 - 1,4W), míg a nappalifények 600 - 900mA -t (8 - 12,5W jobbak) és látványos a különbség.

Nekem épített LED lámpám van egy ködlámpa testben. Nappal mint egy eltévedt Szentjánosbogár. Este azért látványos.
    

Karex 107260 2016. május 8. 23:06  
Amúgy láncot a korábban itt a jobb oldalon futó reklámjukra kattintva a motoralkatrész.eu- ról rendeltem.
Motortípus alapján válogatva. Oszt az van.
    

Karex 107259 2016. május 8. 22:10   Válasz erre: 107253
Virtuál motorokon nem kell semmilyen lámpa......
:D
Én személy szerint inkább keresnék valami szépnek gondolt célhardvert, azt tenném fel.
    

Karex 107258 2016. május 8. 22:07   Válasz erre: 107256
Hasznos kiegészítés ez, mennyire kell?
Légyszi írj priviben árat nekem......
    

Karex 107257 2016. május 8. 22:05  
Ma végre volt lehetõségem kiengedni a ménest. Nagyon kellett már.
Mentem kb egy százast...... aztán bogártalanítás, simogatás ápolás, lánckenés.
Most szép tisztán várja a talit.........
    

kozmax 107256 2016. május 8. 22:04   Válasz erre: 107232
A mai napig a gyári elsõ lánckeréken meg van a gumi zajcsillapítás ;)
    

Karex 107255 2016. május 8. 22:02   Válasz erre: 107224
Illik, nem illik, ha a lánckerék jól néz ki még rajta, én simán ráraknék egy új láncot, nem várnám meg, mìg a nyúlott lánc megeszi a lánckereket.
MZ nél szoktam csinálni, mert ami láncot kaptam a környéken, az elég szépen nyúlik.
Inkább cserélem rendszeresen, mint ritkábban szettben. A lánckerekek még szinte újak....... a következõ csere DID lesz...... úgy tudom az nem nyúlik annyira, MZ méretben sem.

    

csokabi 107254 2016. május 8. 22:01   Válasz erre: 107253
Nem rossz ötlet. És ahhoz mit szólsz, ha a visszapillantókat békén hagynád és a végsúlyokat cserélnéd indexesre?
    

Flenegen 107253 2016. május 8. 21:28  
Jár az agyam a motoros nappali menetfényen.láttam ma egy motort, ami ötletet adott. A gyári visszapillantókat le kéne cserélni indexesre, oda átkötni az indexeket.

Az indexbúrákat kicserélni sima fehérre, beledobni erõs ledes izzókat és az világíthat állandóra.

Vélemény?
    

Hr.Geiger 107252 2016. május 8. 20:54   Válasz erre: 107251
Sõt! Amit Te preferálsz - igaz, mást már nem is tudnál venni - az még erõsebb, mint ami Tibién van. :-)
http://www.didlanc.eu/didlanc.htm
    

gesszti 107251 2016. május 8. 20:44   Válasz erre: 107250
Na, az egy rendes lánc. Eszerint nem csak én preferálom az erõsebb láncot.
    

lendvai 107250 2016. május 8. 20:39   Válasz erre: 107238
Az én DID láncszemeimre 525 ZVM2 van írva. Állítólag ez valami erõs fajta. Egyelõre jól bírja, még az elõzõ tulaj rakatta rá.
    

gezasz 107249 2016. május 8. 20:38  
Úgy már rögtön más:)
    

Flenegen 107248 2016. május 8. 20:38   Válasz erre: 107244
2 sarokkal arrébba a bolt:)

Egyébiránt a másik helyen kérték hogy motorral menjek és próbáljam ki motoron is a sisakot, lehet hogy a boltban jó meg kényelmes de a motoron meg hangos...

Vásárlás csak motoros teszt után....
    

csokabi 107247 2016. május 8. 20:34   Válasz erre: 107243
Ejró gezasz, ejró!:)
    

Hr.Geiger 107246 2016. május 8. 20:33   Válasz erre: 107243
A leírt árak uniós valutában értendõk...
:-)
    

gesszti 107245 2016. május 8. 20:33   Válasz erre: 107243
€
    

gezasz 107244 2016. május 8. 20:32   Válasz erre: 107242
Sisakot csak boltban próbálva. Eddig mindig XL-es kellett. A mostani valamiért L-es, ez volt a jó méret
    

gezasz 107243 2016. május 8. 20:30   Válasz erre: 107240
142 ezer ft-ért?? A lánc és a két fogaskerék? Vagy valamit rosszul értelmezek?
    

Flenegen 107242 2016. május 8. 20:28  
Nekem 55 ezernél cserélték a gyárit. Most JT let did lánccal, hangosabb de türhetõ.

Sisakom 7. Szezont kezdené. Gondolkozom a sisak cserén. Most Laser Vertigot használok. A boltban ahol szoktam vásárolni a Nolant és az AGV-t erõltetik. Gondolkozom a túra sisakban de nincs nagyon kínálat. Most viszont találtam egyet:


    

Muju 107241 2016. május 8. 20:07  
Èn ezt vettem, majd szólok ha cserès lett, hogy mennyit bír. Eddigi 1200 km alatt semmi baja : D
    

Hr.Geiger 107240 2016. május 8. 19:57   Válasz erre: 107239
A Lajcsiék 142 pénzért adják a D.I.D szettet a motorodra, a Regináért meg 170 -et kérnek.
Mindkettõ megfelelõ neked, nem úgy láttalak motorozni, mint aki ész nélkül rángatja neki...
:-)
    

gesszti 107239 2016. május 8. 19:50   Válasz erre: 107238
Pont ezért írtam, mert alább meg a gyengébb láncot ajánlották a másik lánckeresõnek.
    

Hr.Geiger 107238 2016. május 8. 19:44   Válasz erre: 107233
Az OEM lánc az alábbi volt:
Yamaha 945814611800 CHAIN (DID525HV KAI 118LE)
Vagy rendelsz ilyent Kéthelyen, vagy a D.I.D. katalógusból, amit a 900-hoz írnak: DID525ZVM-X
Ezt ajánlja amúgy a 850-esekhez is a cég...
    

vasutas 107237 2016. május 8. 19:26   Válasz erre: 107232
Gyári megoldás lehet, szalonból toltuk ki a motort ,,,
Az akkut is 11 év után vettem ki egy nagyobb túra elõtt, egy barátom pedig még két évig használta .
    

Robi70 107236 2016. május 8. 19:20   Válasz erre: 107232
A lecserélt elsõ lánckerekem ilyen gumírozott volt. De nem csak hegyesre kopott, hanem egy fog hiányzott róla. Letörött. Volt olyan hangja, mint egy lánctalpasnak.
    

kawa550 107235 2016. május 8. 19:18   Válasz erre: 107234
No, azért selejtnek nem mondanám, elhasználtam már párat, és egyik se látszott túl kopottnak mikor cseréltem a lánccal együtt, igazából bármelyik kiszolgált volna még 1 láncot is, csak aszongyák nem illik. Hogy zajosabb, az biztos.
    

ErErpower 107234 2016. május 8. 19:12   Válasz erre: 107232
Pontosan csakis ilyet kell feltenni! a sima JT az selejt, és zajos lesz tõle a lánc!
    

gesszti 107233 2016. május 8. 19:11   Válasz erre: 107231
A 900-ashoz a gyári lánc a did 525 hv. Ez melyik mai típusnak felel meg?
    

kawa550 107232 2016. május 8. 19:07   Válasz erre: 107228
Ez volt a gyári lánckerék a 4tx-en? Csak mert a 3vd gyári lánckerekén a fém kerékre kétoldalt rá van gyógyítva egy kemény gumi karika, zajcsillapításnak. Akkor az újaknál ezt már lefejlesztették róla a könyvelõk hogy 2 fillérrel olcsóbb legyen?
    

ErErpower 107231 2016. május 8. 19:07   Válasz erre: 107228
Errõl beszélek! gyári akkor gyárit miért? sajnáljátok rá? ami jó az hosszan is jó lesz a futása ennyi, 1x kell megvenni és go! :-)
    

gesszti 107230 2016. május 8. 19:06   Válasz erre: 107228
Gyárilag 43 fogas a hátsó?
    

csokabi 107229 2016. május 8. 19:02   Válasz erre: 107228
Ezek tényleg elég jól néznek ki. Hajtod te azt a motort rendesen?:)
    

vasutas 107228 2016. május 8. 18:54  
Megmutatom, milyen kerekeket vettünk le 64 ezernél, mondta is a szerelõ, ezt még elkunyerálja valaki ,,
Pedig nálam a megtett kilométerek nagy része két személlyel és "agyonpakolással" telt, fõleg a hegyekben .
    

Robi70 107227 2016. május 8. 18:47   Válasz erre: 107224
Kapható! Ha a Te stílusodhoz ez a párosítás passzol, akkor miért ne. Legalább ilyen tapasztalat is lesz.
    

Robi70 107226 2016. május 8. 18:44   Válasz erre: 107222
Szevasz Jocó. Megelõztél a válaszoddal.:)
Lánc tartóssággal kapcsolatban mindig Te jutsz eszembe. Izé agyamba.😉
    

vasutas 107225 2016. május 8. 18:44   Válasz erre: 107223
Benézett,,, -:)
    

gesszti 107224 2016. május 8. 18:44   Válasz erre: 107221
Nálam pont ez a gond, hogy a lánckerekek még sokáig bírnák, de a gyengébbik típusú did lánc már gatyára van nyúlva rajta. Ezért gondolkodok az erõsebb láncon.
    

Robi70 107223 2016. május 8. 18:42   Válasz erre: 107220
Ez pedig jobb csukló függõ, mint a fogyasztás. Ha benéz vasutas Jocó, elmonnya mit bír nála egy láncszett. 60000km rémlik vele kapcsolatban ez ügyben. De egy ugyan ilyen láncot haza lehet vágni 15 ezer alatt is.
    

vasutas 107222 2016. május 8. 18:39  
A gyári láncot én 64 ezernél cseréltem . Egy helyi szerelõnél rendeltem meg az erõsebbik DID láncot, az országban akkor elérhetõ legkorrektebb árat mondta érte, ráadásul abban az árban fel is rakta . Ugyan így vettem a gumikat is a gumisnál .
Mondjuk, ha nálam kéred az autód kuplung cseréjét, én is lecserélem munkadíj nélkül, az Unixnál adott árért .-:)
    

Robi70 107221 2016. május 8. 18:38   Válasz erre: 107218
Egy dolgot biztosan tudok. 3 szezont használtam (30-35ezer km) az 525 zx láncomat és még bírja. Mire ez a lánc beadja a kulcsot, a lánckerekek is hegyesre kopnak. Cserélni pedig egyben illendõ õket.
    

gesszti 107220 2016. május 8. 18:37   Válasz erre: 107219
Miért?
A 2 hengeres jelentõsen lüktetõ majd másfélszeres nyomatéka szerintem jobban megviseli a láncot, mint egy sor 4 majd lineáris nyomatéka. Nem így van?
    

ErErpower 107219 2016. május 8. 18:30  
Lóerõhöz megfelelõ láncot kell venni! típus szerint....
    

gesszti 107218 2016. május 8. 18:17   Válasz erre: 107217
Az a 200+ ezen az oldalon elírás. Nézd meg a did katalógusban a típust.
Hiába csak 80 lovas a tdm, nyomatékból többet tud, mint egy 100 lovas hornet.


    

Robi70 107217 2016. május 8. 18:14   Válasz erre: 107216
Ezt a láncot 200+ lóerõs motorokhoz ajánlják. http://motoralkatresz.eu/termekek/DID/525ZVMX_116_szemu_lanc/
Szerintem a 80 lovas TDM-re elég a 100 le-ig kalibrált 525 VX lánc. A kettõ közötti árkülönbözet 9500 Ft. Az másfél tanknyi benya és kb 500km-nyi élvezet. De persze mindenki eldönti mire adja ki a pénzét.😏
    

gesszti 107216 2016. május 8. 17:19   Válasz erre: 107212
A DID VX-es lánc nem gyenge a tdm nyomatékához? Inkább ZVMX-et venném. (yamaha márkaszervizes szerelõ mondta, hogy a gyengébbet tdm-re nem tanácsolja)
A JT láncból az X1R a gyengébb, és Z1R az erõsebb változat.
    

oraculus 107215 2016. május 8. 16:42   Válasz erre: 106947
Sziasztok!
A lábtartó, defektjavító szett, combtáska, tanktáska és a hengerzsák már elkeltek.
A többi cucc még eladó és van még más is. Azokat késõbb összeírom.
    

furfarag 107214 2016. május 8. 16:23   Válasz erre: 107212
köszi a tippet,jó árai vannak.
    

ELőző oldal
Hoterkep

Tagok száma: 22119
5 623 Eddigi túrák
14 222 466 km
34072 Eddigi túra-résztvevők