Lomha 8V | 109130 | 2016. július 9. 12:42 |
Na emberek, leírom elölrõl, hátha valaki lemaradt. Olyan tünet volt a motoron (4TX), hogy ha 50-60-as tempónál elengedtem a kormányt, akkor elkezdett hintázni a kormány, aztán pár másodperc alatt egyre rosszabb lett és már-már csapkodásba ment át. Fékezéskor pedig kicsit olyan érzés volt, mintha hullámos lenne a tárcsa, szóval ilyen bólogatósan fékezett az elsõ fék. Természetesen a féktárcsákat megmérettem, de azok nem ütöttek, szóval máshol kellett keresni a hibát. Én a fékcsapokra gyanakodtam, mert mint tudjuk a TDM úszó féktárcsával rendelkezik. Féktisztítóval jó alaposan megfújtam a csapokat, többször is egymás után. Közben egy tiszta ronggyal kicsit megrángattam jobbra-balra. Szemmel nem láttam, hogy jött volna ki kosz, de a tünetek elmúltak. Gyönyörûen fut egyenesen, mikor nem fogom a kormányt; és megszûnt a bólogatás fékezéskor. Valószínûleg egy rendszeresen használt és karbantartott motornál nem jön elõ ez a probléma, de az enyém olaszból van és ráadásul sokat állt. Gondoltam leírom a sztorit, hátha más is így jár. |
Robi70 | 109128 | 2016. július 9. 08:12 | Válasz erre: 109127 |
Mégiscsak megy a háztól Piroska?! Mi lesz helyette? |
Anfanger001 | 109127 | 2016. július 9. 05:13 | Válasz erre: 109126 |
Én árulom de ma még találkozóra megyek vele... a héten kérték a szomszéd városból de mondtam a hétvége még az enyém :))
|
Karex | 109126 | 2016. július 8. 23:43 |
Hurrá hétvége! Irány motorolni! Már aki éppen nem adja el a vasat. Vagy nyaral. Vagy nem ér rá. A többiek guruljanak egyet. Velem együtt. |
Yoshimura | 109125 | 2016. július 8. 13:27 |
Bocs, itt a hirdetés linkje: https://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/yamaha_tdm_850_4tx._mo-i._sz.kony._friss_musz-10357208 |
Yoshimura | 109124 | 2016. július 8. 13:27 |
Sziasztok! Eladó a motorom, pusztán anyagi okokból. Érdeklõdés CSAK telefonon, ha megadod a számodat, visszahívlak. ![]() ![]() ![]() |
csanesz | 109123 | 2016. július 8. 13:06 | Válasz erre: 109120 |
Csopperen láttam ilyen stroboszkópos cuccot. A fehér villogó nem jelent semmit csak jobban büntetik mintha folyamatosan világítana. Nálam mindig félreállnak kivéve amikor nem. :) |
kawa550 | 109120 | 2016. július 7. 22:33 | Válasz erre: 109119 |
Egy idom alá rejtett kék stroboszkóp led nekem is jól jönne, a fehér motor mikrofonos emberrel a tükörben effektus így is elég jól müxik, az ótósok nagyrésze menekül az út szélére mert azt hiszik police. :)))))))))
|
creation | 109119 | 2016. július 7. 22:07 | Válasz erre: 109116 |
A kicsiket a középsõ "küklopsz lámpába (parkoló fény)" rendeltem. Kicsit jobban világítanak mint a gyári szofita jellegû valami. A projectorokat meg megszokásból. Igazából hiányolom kicsit, hogy nem világít be forduláskor. Az viszont tény, hogy nem rosszak a lámpái. Úgy fest, hogy mindkettõ az elsõ keréken jobb oldalt lesz. Csak még ki kell herélnem a stroboszkópot az egyikbõl, ami folyamatos használatban lesz. A másikban benne hagyom, hátha kell valamikor :) |
Fido71 | 109118 | 2016. július 7. 21:29 |
Nekünk nem volt semmi negatív tapasztalat a Becsalival.. Talán csak az, mikor beestünk este és mindenki /talán 23 fõ/ egyszerre akart zuhanyozni és így nem volt víznyomás. A reggeli és vacsora még nekem is elég volt /Kilós, Te tudod ez mit jelent :))))) / Addig hozták a finomságokat, amíg kértünk. A szobák tisztaságára sem volt panasz. Betti ritkán áll be papucs nélkül zuhanyozni, de most megtette /az elõzõ 2 szálláson nem/. Velünk kedvesek, segítõkészek voltak. Ja, talán a "szintiboy" egyik este, az kimaradhatott volna. Kevés itallal azonban az is elviselhetõ volt állítólag. Én nem ittam, nekem "fájt". A többiek még táncoltak is rá... :))))) |
Kilos | 109117 | 2016. július 7. 20:13 | Válasz erre: 109112 |
Hamarosan megnézem én is. 4 éjszakát leszünk ott.
|
kawa550 | 109116 | 2016. július 7. 19:01 | Válasz erre: 109115 |
Berendeltél, de mi a bánatnak? :)))))))))) A 3VD nem olyan nyamvadt lámpákkal van szerelve mint a 4tx, enyémbe 2(külön is kapcsolható) emelt fényerejû H4 es van, nem hogy bevilágítja az elõttem lévõ 1km-t, de még az aszfaltot is felszárítja enyhébb esõben. Nem kell erre semmilyen kiegészítõ lámpa. Persze ha csak esztétikai tuning, mert az tetszik, akkó nem szóltam. :) |
creation | 109115 | 2016. július 7. 17:28 | Válasz erre: 109111 |
"Note: NOT include Controller and Motors!" Megjegyzés: Vezérlõ és motorok nélkül! :) Én viszont berendeltem ebbõl: http://www.aliexpress.com/item/1-Pcs-Car-LED-in-wide-light-T10-5630-6-5730-SMD-highlighting-decode-width-modulation/32641479237.html?spm=2114.13010608.0.58.4Xa0YH és ebbõl: http://www.aliexpress.com/item/1PC-Catuo-1-xUniversal-Waterproof-Black-Shell-U3-LED-30W-Motor-Bike-Motorcycle-Headlight-Spot-Light/32645895398.html?spm=2114.13010608.0.73.4Xa0YH 2-2db-ot. Akinek szüksége van elektronikus index relére (nem bimetálos), az jelezze, 2 lábúból még van maradék 4db-om. :) |
cxkopi | 109112 | 2016. július 7. 14:16 | Válasz erre: 109104 |
�A kapuban pálesz, süti fogadtatá, ez OK Kaja: az asztalok hót koszosak, a lucskoskáposzta leves 1 tál lé, még a káposzta is hiányzott belõle, a második 1 hosszúkás tányérszerûségen gyanús kinézetû pörkölt, némi kagyló tésztával 4 fõre. A konyha hót kosz hemzsegett a legyektõl, 10 perc és húzz el, mert itt a következõ csoport. Szobák hót koszosak, 44 fõt vállaltak el, 3 helyen szórtak szét alvállalkozói szállásokra falun belül, ill Farkaslakán. Ja és az udvaron 2 db X5 bömös, meg 1 másik BMW a ház elõtt. Mindez 3.-án vasárnap du. Panaszra meg a sértõdés. |
csanesz | 109111 | 2016. július 7. 13:14 | Válasz erre: 109110 |
Igaz: Package included: - 1 x Aluminum gimbal (approx 100g) |
creation | 109110 | 2016. július 7. 12:54 | Válasz erre: 109109 |
A motor se jár hozzá, csak a szerkezet, nézd a leírást :) Tömítést még megbeszéljük, köszönöm :) |
csanesz | 109109 | 2016. július 7. 12:31 | Válasz erre: 109108 |
Ez csak a váz és motor, amúgy a váz ugyanaz. Vezérlés és szenzor nincs hozzá.
|
Robi70 | 109108 | 2016. július 7. 10:22 | Válasz erre: 109107 |
Csanesz, ez mi lehet? http://www.ebay.com/itm/2-Axis-CNC-Aluminum-Brushless-Camera-Mount-Gimbal-Kit-for-DJI-Phantom-Gopro-FPV/281998780155?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D37252%26meid%3D695253cd34da4ee19d197bfd7de22dcb%26pid%3D100005%26rk%3D1%26rkt%3D6%26sd%3D401098099951 Ránézésre olyan, mint amit belinkeltél, csak elektronika nélkül. Alkatrész vagy egy más fajta kamera állvány? |
csanesz | 109107 | 2016. július 7. 10:06 |
ÉÉÉS végre! http://www.ebay.com/itm/401098099951?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT 10 000 Ft -ért van giroszkópos kameratartó!!!! Igaz 2 tengelyes, motorkerékpárra csak 1 kell így marad egy tartalék motor. A motorra bármilyen konzolt fel lehet csavarozni és arra bármilyen sportkamera felmehet. Így kiiktatható a másik motor. A villanymotor golyóscsapágyas! 3,7 voltról megy, állandó tápot összelehet neki hozni plusz egy burkolatot az elektronikáknak. A motor jobb, ha szellõzik. |
lendvai | 109106 | 2016. július 7. 10:02 | Válasz erre: 109099 |
900-nál ezt nem tudod elõadni, 3liter után meg kell járatni, mert különben nem fér bele a 4 liter. Le is van írva, de én elfeledkeztem róla elõször, fél liter olaj folyt végig a blokkon, féktisztítózhattam meg törölgethettem utána.:-)
|
csanesz | 109105 | 2016. július 7. 09:44 | Válasz erre: 109096 |
creation! Ha nem találsz ilyen kis tömítésnek valót szólj küldök párat... Privátban küldj címet. |
Fido71 | 109102 | 2016. július 7. 06:08 | Válasz erre: 109097 |
Nem tudom. Mi épp 2 hete aludtunk meg 4 napot a Becsaliban. Nem éreztük átb@szva magunkat a kinti árakhoz képest. A személyzet kedves volt, a kaja több, mint elég. Mi volt a gondotok? Ha nem publikus, akkor priviben.... |
Kilos | 109101 | 2016. július 6. 23:45 | Válasz erre: 109100 |
Lehet állítani oldalirányban is! A bal oldali lámpa hátulján van az állító csavar.
|
fazakas66 | 109100 | 2016. július 6. 22:50 |
Hali ...a 900 on lehet oldalirányba is állítani a foncsort vagy csak fel le? |
kawa550 | 109099 | 2016. július 6. 22:28 |
Én meg leeresztettem a régit, lekaptam az olajszûrõ fedelét, elmentem szûrõért meg rézalátétért, addig kicsöpögött minden, fedél,szûrõ, csavarok vissza, 4 liter olaj bele, oszt a faxom se tudja hol áll a szint, de rosszul nem állhat, akkor meg mit nézegessem?:)))))))))))))
|
gezasz | 109098 | 2016. július 6. 21:45 | Válasz erre: 109094 |
Én meg gondolkozás nélkül mind a 4 litert beleöntöm. Oszt jó a szint
|
cxkopi | 109097 | 2016. július 6. 21:38 |
Erdélyi Túrázók! Ha Székelyszentlélekre tévedtek, a becsali panzióval óvatosan, inkább kerüljétek. Gyimesbükkön a Deáky panziót viszont ajánlom.Jó kaja, figyelmesek nagyszerû mûsort adtak a helyi népszokásokból. |
creation | 109096 | 2016. július 6. 21:33 | Válasz erre: 109074 |
Csanesz és Kawa550, Szóval az van, hogy nem is párolog, meg nem is fogy egyik se igazából. Ez az lesz, hogy napokat állt kint az esõn míg megvettem és most "taposom" ki belõle a bentmaradtat. Járatás során sehol egy bubi a tartályban. Még gázhúzásnál sem emelkedik meg jelentõsebben a szint. Rátöltök a hétvégén. Kikeverem adatlap szerint, 1-1l holmit veszek hozzá. A kapcsolóház tömítés jó ötlet, azért azt még bevetem. |
MadBob | 109095 | 2016. július 6. 20:51 | Válasz erre: 109092 |
Lehet még az olajleeresztõ visszahelyezésének elmulasztása. Ezt majdnem 4 literes olajtócsa jelzi a földön a motor alatt. :)
|
Robi70 | 109094 | 2016. július 6. 20:47 | Válasz erre: 109092 |
Én leeresztés és szûrõcserét követõen, 3 liter betöltése után járatom kb. 1 percet, majd gondolkodás nélkül öntöm a 4. litert. Így lesz alsó és felsõ nívószint között.
|
Jana0505 | 109092 | 2016. július 6. 20:16 |
Üdvözlet mindenkinek. Segítséget szeretnék kérni tapasztaltabb motoros társaktól. Tavaly õsszel vettem egy TDM 850 4TX-et, 97-est, eljött az olajcsere ideje,lecseréltem és nem látom a nívóüvegen a szintet. Nem akarok analfabétának látszani de ezt nem értem. Olajcsere elõtt lehetett látni,utána nem. Majdnem 4 liter olajat töltöttem bele elvileg már elégnek kellene lenni. Csak én jártam így vagy erre van esetleg valami magyarázat.Elõre is köszönöm a tanácsot vagy hozzászólást.Üdv. |
kawa550 | 109091 | 2016. július 6. 19:53 | Válasz erre: 109088 |
A gts az olyan mint a vadkati, megbámulja az ember, de otthonra nem kéne. :-)))
|
sandryder | 109090 | 2016. július 6. 19:26 | Válasz erre: 109088 |
Köszi a megosztott tapasztalataidat, és élményeidet.
|
Fido71 | 109088 | 2016. július 6. 19:02 | Válasz erre: 109085 |
csanesz | 109087 | 2016. július 6. 18:50 |
Jövõre lehet benevezek egy lengyel túrára. Volt egy ismerõsöm (Dokipapával vezényelve) és mesés tájakon mentek. Valami tó komplexumot néztek meg ami több kis tóból áll több 10 Km -en keresztül.
|
csanesz | 109086 | 2016. július 6. 18:43 | Válasz erre: 109082 |
Kedves Karex! Még véletlenül se gondolj ilyesmire! Mint ahogy azt már korábban írtam a legfiatalabb 850 -esek 15 évesek és ezalatt ezek a gépek megjárták a világot. Hozzánk a megfáradt elhanyagolt darabok kerülnek, amibe már mindenféle olajnak nevezett sz@rt töltöttek és több 10 000 Km mentek el velük amit az a sz@r kent. Szóval a használt 850 -ben alapból 100 000 van, mert ilyen fatális hiba 60 -70 000 -nél nem lehet egy ilyen gépnél, ha rendesen karbantartják. Ha egy motorban annyi olajsár volt amin a szerelõ is elcsodálkozik csoda, hogy eljutott idáig. Vagyis inkább természetes, hogy eljutott idáig, hiszen TDM!!! :))) Nekem még mindig nem vette el a kedvem a javítási költség ellenére sem. Igazából az lenne a normális, amit egy ismerõsöm csinál. Megveszi a használt motort szétszedi és cseréli amit kell. Persze ez a megoldás nem való mindenki zsebének. Én is csak egyszer vállaltam be, hogy bontsák a motort és teljes felújítás legyen. Hosszútávra tervezek a kicsikével... |
sandryder | 109085 | 2016. július 6. 18:36 | Válasz erre: 109079 |
Ja tényleg, akkor csak a 15W/50-es fullsint. Más téma, a bakossanyinak milyen csodabogár hangvillás mocija van? Én is megyek a szervezésében Erdélyi túrára, amelyiken ti voltatok, az hogy sikerült?
|
Karex | 109084 | 2016. július 6. 18:01 | Válasz erre: 109083 |
A kékre gondolsz? Az van minden rendes férfi garázsában minimum egy. Mert ugye egy offródra, egy csillivillinek a vitrinbe, egy hétköznapra, egy meg túrázni.... :DDD |
kawa550 | 109083 | 2016. július 6. 17:49 | Válasz erre: 109082 |
Könnyen dumálsz, van egy szinte tökéletes motorod, amit 30 évig csak gyártottak változatlanul, mert nem kellett fejleszteni. Vagy valami ilyesmi...... :-)))
|
Karex | 109082 | 2016. július 6. 17:43 |
Tényleg ne haragudjatok már, de kezditek összetörni a bennem kialakult TDM képet. Megbízható, strapabíró, túramotor, jól kitalált blokkal, stb, stb...... Erre sorban jönnek az emberkék: fõ a víz, zabálja az olajat, vízzel együtt, sokat eszik, elkopott a fõtengely olaj nélküli használatnál, szar a szélvédelem, kopog a kormánycsapágy, jönnek a bogarak, kopik a gumi. Minnyáeladomagecibe!!!!!!!! |
kawa550 | 109081 | 2016. július 6. 17:18 | Válasz erre: 109076 |
Igen, az olajtartályba kell tölteni, 4 liter.
|
kawa550 | 109080 | 2016. július 6. 17:16 | Válasz erre: 109078 |
Na, a repsol elõtt volt actevo és rohaggyak mög, de én annál ásványira emléxem, épp azért próbáltam ki, hátha kevesebb fogy(nem). :-))) Ez a unixnál a félszintek közé volt sorolva, de a power1-belül van sima,racing stb..... |
Fido71 | 109079 | 2016. július 6. 17:03 |
http://olajshop.hu/CASTROL-POWER-1-4T-10W-40-ACTEVO-10W-40-1-L Háááát, itt is résszintetikust ír a 10W-40-re... |
sandryder | 109078 | 2016. július 6. 16:59 | Válasz erre: 109077 |
Az actevo az ásványi&szintetikus volt, viszont a Power1 fullszintetikus. Az olajhamisítás kapcsán egy szakíró megírta, hogy a flakonos olajok minden 3. literje hamisított, amit csak arányként említett.
|
Fido71 | 109077 | 2016. július 6. 16:51 |
Ránéztem erre a Castrol Power olajra.... Hát ez volt a régi Actevo. :)))) A TDM elsõ olajcseréjét ezzel csináltam /mert a Burgmannál is ezt használtam és maradt még 2 liter/. A 900-as /az enyém legalábbis/ sokkal csendesebb és simább lett a következõ cserénél a Motullal. Amúgy most olvastam, hogy lebukott valami olajhamisító az országban. 50.000 autóra elég olajat foglaltak le nála. Újracentrifugált olajak, márkás gyártók termékeiként. |
attila68 | 109076 | 2016. július 6. 16:32 |
Egy kis segítséget kérek. 1991 tdm 3vd olaj beöntõ járata az ülés alatt, a nívópálca helyére történik? Nemrég vettem a gépet és amiket láttam a neten azok nem ott voltak. |
sandryder | 109075 | 2016. július 6. 16:13 | Válasz erre: 109063 |
Jómagam a tavalyi szezon végén váltottam le a Repsol sinteticót a Castrol Power1-re, amit Pesten a Mogyoródi úti Castrol márkaboltban szereztem be 2760Ft/l(15W/50) áron, ami még mindig olcsóbb mint a Motul, viszont legalább olyan jó.Osztom Kawa550 véleményét a motor mûködési zajcsökkenéssével kapcsolatban, de más tapasztalatom még nincsen. |
csanesz | 109074 | 2016. július 6. 16:10 | Válasz erre: 109073 |
A menetszélnek azt a gõzt el kellene hajtania, ha olyan lentrõl csapódna le az ülésen. Ha meg nem, akkor nagyon intenzívnek kellene lennie, hogy eljusson az ülésig. |
kawa550 | 109073 | 2016. július 6. 15:46 | Válasz erre: 109066 |
Normál esetben ott nem lehet gõz. Nem valahol a blokk mögött csöpög és az arról elpárolgó gõz? Ha nem, akkor asszem szarban vagy.
|
csanesz | 109072 | 2016. július 6. 14:11 | Válasz erre: 109070 |
Attól is vizes lehet a 'zülés', ha megcsûröd a szarvát bepisilsz. :)))
|
csanesz | 109071 | 2016. július 6. 14:09 | Válasz erre: 109070 |
Persze, persze ne fessük.... :) A hûtõvíz nem párolog, mert az az olajos trutyi (fagyálló) megköti a desztillált vizet. Aszongyák hogy csak desztillált víz mehet hozzá, de én óvatosabb voltam és kikevert hûtõvizet adtam hozzá (rózsaszín G12) A vízpumpa tömítése miatt jobb, ha kikevert hûtõvizet adsz hozzá. |
creation | 109070 | 2016. július 6. 12:58 | Válasz erre: 109069 |
Szia, Ne fessük egyenlõre az ördögöt a falra. A fogyás nem akkora, mint a folt amit a nadrágomon találok egy egy motorozás után. Lehetséges, hogy a két dolognak nincs kapcsolata, de azért ha haza értem meglesem. Ha úgy látom, hogy rendellenes a helyzet, akkor biztosan szerelõ lesz a megoldás. Egyenlõre a folyadék pótlása desztilált vízzel elegenedõ? Csak mert valahol alsó szinten van most. Bár hozzá teszem, hogy tán ha 3mm-el feljebb volt mikor megvettem és azóta bele ment egy 1000-es, akkor ez nem is fogyás, betudható a párolgásnak (Ja, ezzel nyugtatom magam :) ). |
csanesz | 109069 | 2016. július 6. 12:33 | Válasz erre: 109068 |
Nem feltétlen kerül az olajba is, nem törvényszerû... Én úgy állok egy hiba elé, hogy kb 2500 alkatrészbõl áll egy motorkerékpár és legalább ennyi hibalehetõséggel rendelkezik. Nekem az olajjal keveredett a hûtõlé és az olaj nem színezõdött el pedig 400 Km -en egy tágulási hûtõ elfogyott jobb napokon. A szelepfedél alatt habosodott máshol nem és dugig volt olajsárral az egész motor. Lehet csak gáz kerül a hûtõbe. |
creation | 109068 | 2016. július 6. 12:02 | Válasz erre: 109067 |
Szia Csanesz, Ha buborék van benne, akkor az finoman hengerfejességre utal s akkor az olajban is megjelenik, ha jól apellálok. De nincs olaj fogyásom és nem füstölök. Ha haza érek, járatom kicsit állásában ülés nélkül és meglesem. Utántöltés desztilált vízzel érdemes? Csak mert köv. hóban minden folyadékot cserélni fogok (mert nem tudom mit használt az elõzõ tulaj). |
csanesz | 109067 | 2016. július 6. 11:33 | Válasz erre: 109066 |
creation | 109066 | 2016. július 6. 11:12 | Válasz erre: 109056 |
Hello, Lent a csõ az rendben van, de hosszabb úton, ha bemelegedett a jármû érezni azt a bizonyos édeskés illatot és pár percre rá az ülés elkezdi beszívni azt, majd a kiegyenlítõ tartály felett elkezd szépen átnedvesedni a nadrágom. Bár még ez sem teljesen világos hogy hogyan, mert az ülés alja mûanyag, szóval vannak még bennem kérdõjelek, viszont akárhányszor veszem le az ülést és támasztom a falhoz, a tank felé esõ két csücskénél rendszeresen megjelenik a földön némi víz. Elképzelhetõ, hogy szivacs csere sokat jelentene, mert az elõzõ tulaj nem hiszem hogy garázsban / letakarva tartotta. |
csanesz | 109065 | 2016. július 6. 09:59 | Válasz erre: 109057 |
Lomha 8V! Elõször mérd meg mennyi hely van a "fénytestnek", mert több méret is van LED -esbõl. Ha jól tudom minimum 38 mm van egy ilyen lámpában, ha izzó volt benne. Nekem ködlámpám van és a legkisebb belsõ mérettel. Hatékony LED -et nem találtam hozzá, így építettem 5db Creed LED -bõl 2 fénytestet. 100 mA fogyasztása van és szürkülettõl vagy borús napokon már látható. Én mostanában fogom lecserélni narancssárgára, de az már nem épített lesz. Ilyen lencsésbõl nekem COB LED -es van. Tudja amit kell 6,5 Watton. Többet ezek nem tudnak, mert a teljesítményük szabványos és fénytest függõ (9 db pici LED alkot 1 COB ledet 12 volthoz vagy 14 volthoz. 18 volthoz aszem 12 LED társul) amit feszültség értékkel határoznak meg 80 voltig. |
kawa550 | 109064 | 2016. július 6. 09:25 | Válasz erre: 109063 |
Nyócezernyóccáz vót a junixná a lötty. :))))) Pár száz jó magyar forinttal drágább mint a repsol, de nyilván nem ez fog romlásba dönteni. Majd meglátjuk mi lesz a "friss olaj"érzés elmúltával, de az biztos hogy repsolt többet nem veszek. Próbáltam én már mindenféle löttyöt még ilyen louisos procycle meg gerickés saját márkásakat is, meg ásványit, meg 20w-t meg tököm tudja, de egyiknél se tapasztaltam ilyen számottevõ különbséget(rossz irányban) mint ennél. Még a végén meg kell változtatnom a mind1 milyen csak márkás elméletemet. Természetesen akinek más a véredénye, annak is igaza van, saját motor, saját érzés, demokrácijja.... :))) |
lendvai | 109063 | 2016. július 6. 08:59 | Válasz erre: 109053 |
Ha ez a placebo olcsóbb, akkor én is átnyergelek a Repsolról a Castrolra. :-) De azért megvárom mi lesz Tehénke blokkjával néhány olajcsere alatt. :-) |
mati12 | 109062 | 2016. július 6. 08:03 | Válasz erre: 109057 |
Ha találsz valahol jóféle H3-as ledes izzót az engem is érdekelne.
|
kawa550 | 109060 | 2016. július 5. 23:01 | Válasz erre: 109059 |
Behúzott féknél elõre-hátra mozgatva a motort elég jól érezni a kottyanást ha fogod kézzel a csapágynál és túl nagy a holtjáték.
|
Lomha 8V | 109059 | 2016. július 5. 22:47 | Válasz erre: 109058 |
Fékezéskor enyhe remegést érzek, de a betétek jók, a kopásuk is szép, egyenletes. A tárcsák nem ütnek, indikátor szerint bõven határon belül vannak. Ezért gondoltam, hogy talán a csapok nem mozognak rendesen a kosztól. Mondjuk a kormánynyak-csapágyra is gondoltam, mert ha elengedem, a kormányt , elkezd kicsit kóvályogni és néha hallok egy kis kattanást onnan.
|
kawa550 | 109058 | 2016. július 5. 22:14 | Válasz erre: 109057 |
Ilyent még kérdés szinten sem hallottam. Különbözõ anyagokból vannak, a hõtágulás meg a folyamatos használat miatt amúgy sem igen tud összerohadni. Miért jutott eszedbe hogy kéne?
|
Lomha 8V | 109057 | 2016. július 5. 22:02 |
kawa550 | 109056 | 2016. július 5. 22:02 | Válasz erre: 109054 |
lajostrom | 109055 | 2016. július 5. 21:19 | Válasz erre: 109051 |
Kértem már, Gézu? Ne csak a hátsó féket! Az olyan vidéki-biciklis. Motorfék! (gyenge vicc!) |
creation | 109054 | 2016. július 5. 20:38 |
Sziasztok, Elsõ hibajelenség: A kiegyenlítõ tartályból szökik a nedû, mert a túlfolyó csöve nincs letömítve a tartályhoz. Ötlet eme problémára? Fogjak némi gumit és faragjak? Vagy van valami "echte gyári" megoldás erre? |
kawa550 | 109052 | 2016. július 5. 20:24 | Válasz erre: 109051 |
Én is használtam louisos(saito) betétet, nem is egyszer, meg hasonló Gerickés organikust is, soha nem volt velük bajom, semmit se koptattak el, még mindig az a tárcsa van elõl hátul amikkel vettem 8 éve a gépet és most sem kell még cserélni. Km adatom az nincs hogy mennyit megy, nem írom fel az ilyesmit, ha elkopott csere. Csak azóta tettem bele mást, mióta nem azon a környéken dolgozok. Többször is voltam velük glockneren meg mangarton. |
gezasz | 109051 | 2016. július 5. 20:14 |
Sziasztok! Tanulság. Kb 6000 km-el ezelõtt hátsó fék betét csere, valami Louisos. Most meghajtottam a gépet az Alpokban, fékbetét a felénél kevesebbre kopott, olyan vastag lett mint amit kicseréltem. A féktárcsa az a tragédia. Kifényesedett, megkopott, a felülete nem egyenletesen síma. A régi fékbetéttel vettem a gépet ami már ugye használt volt, beleraktam még vagy 40000 km-t. Így cseréltem. Ez a mostani 6 ezer alatt lerendezett mindent. Pedig a régivel is végig jártam a Glocknertõl a Stelvio-ig mindent. |
kawa550 | 109049 | 2016. július 5. 18:14 |
No, kapott friss vért a tehén. Bár lehet hogy még korai az öröm, mert ugye nyilván nagy a különbség a friss olaj vs 6000-et futott régi olaj közt, de a friss castrol power1 10w40 klasszisokkal tûnik jobbnak mint a repsol sintetico, zongorázni lehet a különbséget. A repsollal állandóan hallani véltem némi szelepcicergést melegen, holott ugye a szakmûhely is pontosan beállította meg én is ellenõriztem a hézagot mielõtt összeraktam, a teljesen új láncnak is soxor mintha hallottam volna a hangját melegen, és a váltó egyértelmûen hangosabb és darabosabb volt vele mint más olajakkal. Szóval repsol most volt benn 2x, elõször meg utoljára. A hallani vélt szelephang eltûnt, a lánc néma, a váltó sokkal halkabb és könnyebb. Olajfogyasztás nem volt mérhetõ a felújítás óta. |
Fido71 | 109048 | 2016. július 5. 17:02 | Válasz erre: 109044 |
Az adatlapomon látszik. 185 cm vagyok, mert már megyek össze... :( |
Kilos | 109046 | 2016. július 5. 15:40 | Válasz erre: 109042 |
Lóri, mindegyiket lehet javítani gumigombával. A belsõ folt miatt az lett volna az igazán tartós és legjobb megoldás. |
creation | 109045 | 2016. július 5. 15:17 |
Szervusztok, Szóval én is megvettem. Végre nálam van a '93-as TDM 850 3VD Németbõl behozott nekem új járgányom. :) Lesz majd pár kérdésem, mert a következõ szezon szervízzel kezdõdik (olaj, fékbetét, féktárcsa, hûtõfolyadék, levegõszûrõ, olajszûrõ, kormányvégsúly, ajánlott gumik...). |
Hitmanus | 109044 | 2016. július 5. 14:00 | Válasz erre: 109043 |
Aha..értem:) És milyen konfigod van plexi téren a hány centidhez? |
Fido71 | 109043 | 2016. július 5. 11:34 |
Mi a múlt héten jöttünk meg egy közel 3ezres túráról. A többi 22 ember a tanúm, hogy még autópályán sem hajtottam le a sisak állrészét. Kivéve, mikor esett. Szerintem Te vagy túl kényes és pont. ;) |
tdm lori | 109042 | 2016. július 5. 10:29 | Válasz erre: 109041 |
Kilos a vászon gumit lehet javítani gumigombával vagy csak az acél szálast, ha acelszálast lett volna tudnak arra belsõ foltot is tenni ez volt a szöveg a gumisnál.
|
tdm lori | 109040 | 2016. július 5. 09:37 |
Köszönöm a válaszokat kezdek megnyugodni, el olvastam már minden oldalt és a szakvélemeny az, hogy cseréld vagy fokozott tempoval mehetek de csak pár 100 km, a tapasztalatok mást mondanak ez egy apró juk volt nem is nevezném szegnek de ez a csunya kráterrel attol tartok, hogy a vászon szálat meg szakították, lassan még járok vele, hogy lássam mi történik körülötte. Igen a gumimba nagyon sok van még 5000 mentem vele és elképesztõen jol tart egy ilyen nagy és nehéz gép allat is, jol tapad vizes uton is pirelli angel GT és (A) de az ára is meg van és kell egy kis idõ mire össze gyujtögetek egy ujjra. Apropo vászon gumit gumigombával lehet javitani? mert nálunk a nagy gumisok még csak nem is hallotak rolla, lassan mindent én magam kell csináljak:(( |
Kilos | 109039 | 2016. július 5. 09:33 | Válasz erre: 109030 |
Balázs, a fejrázásban mindenképp számít az 5 cm különbség. Nem mindegy, hogy a nyakadra kapod - mert magasabb vagy- a szélvédõ felsõ élérõl leváló menetszelet vagy a sisakod plexiére. Számít a bogarak esetében is. Ezek a kis dögök a súlyuk miatt kissé magasabban - a szélvédõ felsõ élénél összesûrûsödõ, ezért nagyobb nyomású levegõ áram fölött - repülnek, ezért a gyári plexinél, nekem, állandóan tele volt a sisakom szétkenõdött bogártetemmel, de még a kabátom is tarkállott tõlük. A Givi túra plexivel a kabátom teljesen tiszta - legfeljebb az oldalról érkezõ nagyobb bogarakkal ütközök - a sisak plexin inkább csak a menetszéllel érkezõ muslicák vagy egyéb könnyû bogarak kenõdnek szét, a nagyobb plecsni elég ritka. Szóval én maradok a túra plekónál!
|
kawa550 | 109038 | 2016. július 5. 09:30 | Válasz erre: 109032 |
Úgy is indulok lassan olajat venni, rohaggyak meg, bemegyek a csapágyboltba is oszt veszek ilyen méretût, ha stimmel, akkor még fel is írom majd a méretet! :))))))))))) Már meg se tudnám mondani, hány ilyen kis szirszart vettem már csapágyboltban hányféle helyre, de ez a méretfelírás valahogy mindig elmaradt..... :D
|
kawa550 | 109037 | 2016. július 5. 09:26 | Válasz erre: 109031 |
Használd pár napig és többször nézz rá a guminyomásra, ha nem csökken, nyugodtan elkoptathatod teljesen, nem te leszel az elsõ meg nem is az utolsó, sokunknak volt már ilyen.
|
Robi70 | 109036 | 2016. július 5. 09:10 | Válasz erre: 109031 |
Szia Lóri! Én 1 szöget kaptam nemrég az elsõ gumimba. A gumis azzal kezdte a javítást, hogy felbõvítette a lyukat a kukac méretéhez. Ez a nagyobb lyuk Nálad már adott volt. Bátorság (esetleg hülyeség) vagy nem, de azóta is ugyanúgy használom, mint elõtte. Eleinte jobban figyeltem a guminyomást, de azóta csak menek vele, 'oszt kécc.
|
Kilos | 109035 | 2016. július 5. 09:09 | Válasz erre: 109031 |
Basszus Lóri! - ebben a gumiban még sok van! Figyeld a foltot. Ha azt veszed észre, hogy kidudorodik, vagy a környezeténél jobban kopik akkor a belsõ szövet váz nem tart - akkor sajna kuka. Szerintem nem lesz vele gondod, de azért nézz rá gyakran. Két hét múlva én is megnézem! :))))) |
lendvai | 109034 | 2016. július 5. 09:05 | Válasz erre: 109031 |
Szia Lóri! Van a neten néhány cikk a gumijavításról: http://www.kekhold.hu/?page=hasznos&content_id=s6_13 Az biztos, hogy olyan már nem lesz, mint elõtte volt, de használható. Persze ha szeretsz 200-al gurulni akkor már nem feltétlenül jó megoldás szerintem. Javaslom, hogy figyeld a javítás helyét, ha úgy tûnik kezd elválni a ragasztás a gumitól akkor érdemes egy cserén elgondolkodni. Egy új gumi még mindig olcsóbb, mint törött idomokat cserélni. |
lendvai | 109033 | 2016. július 5. 08:57 | Válasz erre: 109020 |
Én 181cm vagyok, a nagyobbik Yamaha túraplexi van fenn, plusz egy MRA toldat. Van szélzaj és autópála tempónál némi turbulencia, de simán belefér hosszabb etap is (>600km). Az autópályát mondjuk ha leeht kerülöm, de néha nincs más megoldás a távolság és az idõ miatt. A sisakom HJC R-PHA ST, a tesztek szerint csendesebb, mint a Schuberth S2. Privát véleményem szerint nem csendes, ráraktam a sisakbeszélõt, az még rátett egy lapáttal, de nem gond. A füldugó szerintem alapfelszereltség, különben hosszú távon tuti a halláskárosodás a magasabb frekvenciákon. Volt nagy hólapát plexim, tudományosan megtervezett külsõ toldattal (Givi Airflow), de kisebb tempónál gyakorlatilag nem volt menetszél, ami átszellõztette volna a sisakom, így megfõtt az agyam. Turbulencia szempontjából azt mondják a naked a jó, én meg nem szeretek tele lenni bogárral, így ez a megoldás nekem OK. Valaki egyszer azt írta, pont a TDM kapcsán, hogy aki motorozni akar az ne rinyáljon a szél miatt. :-) Ezzel egyet is értek. Ha valakit zavar a szél, akkor inkább üljön autóba, akkor nem lesz ideges, mert úgy motorozni nem igazán biztonságos. :-) Lehet egy Gold Wing megoldja ezt a problémát, a bõrszerkóhoz viszont ragaszkodom, 35 fokban bukva megmentette már a bõröm, tökéletes szélvédelem mögött viszont valószínûleg leájulnék a motorról. A TDM nyersességéhez meg nekem hozzátartozik, hogy a vibráció mellett néha megdobálja a sisakot is. De elfogadom, hogy valakinek ez nem jön be, akkor tényleg el kell adni a gépet, mert ez jobb nem lesz, az biztos.
|
Robi70 | 109032 | 2016. július 5. 08:46 | Válasz erre: 109018 |
Ahogy Kawa mondja, gyorsan és olcsón. Csapágybolt. Szerintem a mérete megegyezik a 4tx-el. 63x4mm, 12x2,5mm. Pár száz forint az egész. Amúgy nem kell minden olajcserénél újat betenni. Ha nem szivárog az olaj, jó állapotban van a régi, maradhat. Én bekészítettem már a tartalékot, de nem használtam fel, mert nincs rá szükség. |
tdm lori | 109031 | 2016. július 5. 07:33 |
Hitmanus | 109030 | 2016. július 5. 06:54 | Válasz erre: 109023 |
A gyári kis méretû plexi volt a szar? Én 181 vagyok.Szerinted számít az az öt centi magasság különbség ugyan annál a túrapkexinél? A Az autóban ülés nem olyan jó.Ott nem idegesítem fel magamat a gépjármû miatt, max a közlekedõk miatt:-) |