19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Yamaha TDM
Következő oldal

lendvai 109230 2016. július 13. 16:49   Válasz erre: 109226
Sisakot illetõen nekem egy HJC R-PHA ST van, ami tesztek szerint a Schuberth S2 kategóriája zajt illetõen,de a TDM-en ez is hangos. Igaz rábiggyesztettem egy sisakbeszélõt is, ami tovább rontja az akusztikát. Füldugó van, használom. :-)
    

pocak75 109229 2016. július 13. 16:31  
Bár nem olvasok mások gondolatában, de szerintem Karex nem amiatt emelte fel a hangját hogy negatívat írtál hanem, hogy õ kísérletezik, hogy ezt a negatívumot korrigálni tudja, pézt idõt beleölve, és esetleg nem vagy nem elég visszajelzést kapott....
    

Fido71 109228 2016. július 13. 15:47   Válasz erre: 109225
Mindenki tudja, hogy a szélvédelem szar és ez már többször le is volt írva.
KÖtve hiszem, hogy ezen valaki felháborodott volna.

Amúgy linkeld már be azt a hsz-t /a pont olyat, mint azon a másik fórumon/ , amiben habzó szájjal neked ugrott valaki, mert én felületes vagyok és biztosan átugrottam... ;)


    

Hitmanus 109227 2016. július 13. 14:59   Válasz erre: 109226
Nekem a múltkor volt egy Shark Speed-R sisakom.
Azt le is cseréltem mert rángatta a fejemet a szél eléggé, de még ötvenes robogón is.Lett egy N87-es Nolan.Na az egy fokkal jobb, csak hangosabb.
A füldugó segített.

A K3-as sisak olyan szinten hangos volt nekem, mintha levegõ pisztollyal fújnának be a sisakba.
Mondjuk ez is fejforma és ember függõ lehet..

Szóval.Én is próbálom megszokni...
    

Flenegen 109226 2016. július 13. 14:37   Válasz erre: 109225
Kedves Hitmanus,

ugyan nem engem szólítottál meg, de engedd meg hogy válaszoljak.

Tudjuk, hogy a 850-es 4TX és a 900-as is szar szélvédelembõl. A hólapáttól a leszerelt vagy rövidített plekóig a társaság más használt mindenkélét. Nekem is volt már többféle: gyári - kappa túra - Karex féle - kappa túra + kiegészítõ toldat

Maradt a kappa túra, az volt a legjobb, de messze nem az igazi. Ez ilyen én megszoktam mint sokan mások....

A gyári ülés sokunknak szar. Az enyém is át lett szabva, most imádom.... A haver szerint nem jó, én így szeretem. Többen vagyunk akiknek átalakított ülés van.

Elfogadjuk mi a Te véleményed is, csak egy gond van ezzel a témával.Ez rohadtul szubjektív és sisak függõ. Próbálj ki több sisakot is, mert az is lehet részmegoldás. Én a múltkor tesztre próbáltam egy AGV K3-at,meglepõ eredménnyel.
    

Hitmanus 109225 2016. július 13. 13:53   Válasz erre: 109222
Kedves Karex!

A gyári és plexi/kiegészítõ plexi gyártók által forgalmazott cuccok nem hoztak nagy változást a szélvédelem és komfort terén nálam.
Az általad tervezett, készített plexikrõl nem tudok nyilatkozni, mivel nem próbáltam.

Én elhiszem, hogy TDM fórumon vagyunk..de ha valami szar az adott fórum témáját megalkotott modellen(történetesen a TDM-en), akkor azt el lehet fogadni.

Ez pont olyan, mint az elõzõ motorommal voltam egy fórumon.Ha bármi negatív tapasztalatom volt vele kapcsolatosan, és le is mertem írni, akkor majdnem, hogy habzó szájjal kitiltottak és mintha a fórum adminja tervezte volna azt a motort, személyes sértésnek vette.

Nincsen olyan, hogy tökéletes motor.Sem a TDM sem pedig más.Valamelyiknek kevesebb valamelyiknek több a negatív tulajdonsága, de van.
Ettõl még nem lesz szar motor egyik sem, csak meg kell szokni a "kellemetlen"tulajdonságait, vagy olyan motort keresni, kipróbálni, amin kevésbé vannak zavaró tényezõk.

Minden FUNatikus TDM rajongótól elnézést kérek, ha megbántottam valamivel.

U.I:A TDM900 egy nagyon jó motor, csak személy szerint nekem a szélvédelme a gyengesége.
    

kawa550 109224 2016. július 13. 10:37   Válasz erre: 109223
Má csak 2.5 nap meló, oszt kipróbáljuk van-e szellõzés a tengerparti úton! :)))))))
https://hu.webcams.travel/webcam/fullscreen/1394209810
    

lendvai 109223 2016. július 13. 10:28   Válasz erre: 109222
A szélvédelem és a szellõzési komfort mindig fordított arányban áll egymással, ezt nem árt tudomásul venni. :-) Magyarul: vagy fú a szél és rángatja a sisakot valamilyen mértékben, vagy nem fú a szél, nem rángat és lefõ a fejem a sisakban. :-) Ezen a skálán vannak lehetséges eredmények, kinek-kinek igénye szerint. :-)
    

Karex 109222 2016. július 13. 10:18   Válasz erre: 109221
Továbbra is számítok az ilyen emberkék segítségére a majdani tesztelésnél.
Sokat próbált, semmisem jó.
    

Hitmanus 109221 2016. július 13. 08:03   Válasz erre: 109212
Szia!

Nem akarlak elkeseríteni, de mindegy milyen plexi vagy kiegészítõ plexi van a 900-on, elb@szott egy szélvédelme van.
Én kb. kettõ szezon alatt próbáltam már mindenféle plexit és "tudományos" cuccot, hátha kicsit komfortosabb lesz, de nem.

Vagy megszokja az ember, hogy ilyen vagy eladja.
    

Rolidave007 109220 2016. július 13. 04:47   Válasz erre: 109219
Köszi!

    

Karex 109219 2016. július 13. 01:32   Válasz erre: 109217
Ülést leemeled, és a tank tartóhídja alatt jobb oldalt.
    

MadBob 109218 2016. július 12. 22:04   Válasz erre: 109217
Itt találsz manualt, abban benne van: http://www.jbx9.16mb.com/index.php?page=DOCS

    

Rolidave007 109217 2016. július 12. 18:47  
Sziasztok! 4tx-ben hol van az index relé? Néha begyorsul a villogás, de elöl-hátul jók az izzók, úgyhogy a relénél lehet a hiba...
    

kawa550 109216 2016. július 12. 18:13   Válasz erre: 109215
Bacca mög! Hát bólogatás is vót, nem csak rázás meg riszálás? Hát kitõl vetted, Shakin' Stevenstõl?! :-)))
    

Lomha 8V 109215 2016. július 12. 17:45  
Helló emberek!

Kicsit elfoglalt voltam, de most reagálok arra, hogy a giroszkóp hatás miért jött elõ a beállt fékcsapok miatt. Hát semmiért! Ti mondtátok jól, azt a hátsó doboz okozta, amit leszedtem, mikor a fékcsapokat fújkáltam. Most visszatettem és ugyanúgy kóvályog, ha elengedem a kormányt. Szóval a bólogatást valóban a fékcsap tisztítás oldotta meg, de a szitálás a hátsó doboz miatt van.
    

Flenegen 109214 2016. július 12. 16:59   Válasz erre: 109209
Nálunk az elsõ ilyen vetkõzést egy alapos veréssel jutalmaznák a kollégák, plusz az összes retkes göncöt kidobnák a kukába...
    

zsotli 109213 2016. július 12. 14:57  
Szèp napot mindenkinek ebben a hideg idõben. Èrdeklõdnèk, hogy Sirokra jön e valaki innen?
    

todaytom 109212 2016. július 12. 14:48  
Nincs valakinek 900-ra egy eladó túraplexije vagy egy plexi magasítója?
    

kawa550 109211 2016. július 12. 13:57   Válasz erre: 109210
A mire? Nincs rákötve a vízre..... :-)))
    

Karex 109210 2016. július 12. 13:02   Válasz erre: 109209
No ezért itt nálunk az EU-ban lõnének a hatóságok azt hiszem. A személyzeti mosdóra gondolok.......
Persze Te nem az EU- ban dolgozol, hanem A- ban.

    

kawa550 109209 2016. július 12. 11:19  
Igényes osztrák kolléga átöltözött. Van szekrény is, de akkor ki kéne nyitni még egy ajtót is.....
    

lendvai 109208 2016. július 12. 08:24   Válasz erre: 109205
Külön filozófiaszakkört lehetne nyitni arról mi a veszélyesebb és mi okoz balesetet. Elég sok változó van egy ilyen egyenletben, az én véleményem, hogy soha nem a motoros, autós, biciklis a gond, hanem csak az ember, aki vezeti. :-) Mûszaki hiba? Nagyrészt az is emberi hanyagság eredménye. A maradék meg a kalkulálható veszteség. :-) Engem nem érdekelnek a statisztikák, motorozok, néha belekeveredek felelõtlen helyzetekbe is, de még nem volt gondom belõle. Sõt, sokszor vagyok olyan felelõtlen is, hogy romos erkélyek alatt gyalogolok! Na az ám a veszélyes téma, hiszen nem tudhatom mikor szakad le! :-) De hát az életünket sokféleképpen lehet élni. Meg lehet élni a pillanatokat, vagy gubbasztani a négy fal között és attól rettegni mikor esik rám egy repülõgép. :-)
    

tomhahn 109207 2016. július 12. 08:12   Válasz erre: 109206
Ezt a fürdés átlagodból számoltad ki?
:-))))
    

Fido71 109206 2016. július 12. 05:46  
Mi ezzel a probléma?
Én is már háromszor meghaltam... :)

    

kawa550 109205 2016. július 11. 23:37  
Na ugye hogy bármit meg lehet magyarázni! :)))
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2013/07/10/motorozni_halalos/
    

furfarag 109204 2016. július 11. 23:31   Válasz erre: 109190
Ismered a mondást "kár beléd":-))))))))))Bocsi,de ez jutott az írásodról az eszembe:-) Most vettem én is Motul-t bele.Kíváncsi leszek rá.
    

kawa550 109203 2016. július 11. 23:11   Válasz erre: 109200
Ezt kikérem magamnak!:))))
Teljes vót a létszám. Ahmed pociján a piros folt vót a 2 pont, egyéb mellkaslövés 1 pont, így az elérhetõ legtöbb pont 2 sorozattal 44, ebbõl nekem lett 43, a kistökinek meg 35, utána jött a leány meg a nagyobbik, erõteljesen lemaradva. Hát hjába, van aki gyilkolásra született. :D
    

kawa550 109202 2016. július 11. 23:09   Válasz erre: 109201
De, figyeltem, ott jöttem rá hogy a lõdözéshez több tehetségem van. Bár már én is tok mobillal hangolni....:))))))))))))
    

Suprati 109201 2016. július 11. 21:55   Válasz erre: 109194
Nem figyeltél, hogy a leány hogyan csinálja? :)
    

lendvai 109200 2016. július 11. 21:39   Válasz erre: 109199
Miért, vasárnap csak Artúrék voltak otthon? :-)))))
    

kawa550 109199 2016. július 11. 21:20   Válasz erre: 109198
Én is pengettem ma is elég sokat, de csak az egyhúroson. :)))))))) 20 lépésrõl 30 centis körön belül van a szóráskép, a vasárnapi háziversenyt meggyõzõ fölénnyel nyertem. :))))
    

lendvai 109198 2016. július 11. 20:47   Válasz erre: 109194
Te vagy megmentve, az én ujjaim még mûködnek, ha kicsit nehézkesen is. :-) Azt mondjuk nem tudom hogy tornászom fel a Thunderstruck intróját 133-as tempóra a koncerten használt pengetési technikával, mert most 90-nél tartok és nem egyszerû. :-)
    

lendvai 109197 2016. július 11. 20:44   Válasz erre: 109192
Nem a Zunikumra gondoltam, azt én is szeretem, de valami rettenetes kõolajpárlatot árulnak Vilmos Körte néven. :-)
    

kawa550 109196 2016. július 11. 20:13   Válasz erre: 109195
Szerencsére már az se, elég az abc. :))))))))))
https://hu.wikipedia.org/wiki/Tabulat%C3%BAra
    

Fido71 109195 2016. július 11. 19:55  
Akkor már csak a kottát kell ismerni?

    

kawa550 109194 2016. július 11. 19:45  
Tibi bazdmeg! (nem, ez itt most nem egy idézet az Argóból....:)))))
Meg vagyunk mentve!:))))))
https://www.youtube.com/watch?time_continue=241&v=n5gtluPTPq4
    

Yoshimura 109193 2016. július 11. 18:19   Válasz erre: 109171
Akkor kopik kagylósan a gumi, ha nincs jól kicentírozva a kerék és/vagy már pumpál a gátló, nem csillapít nagy hatékonysággal. Független ez, hogy a motorodon hova állítod, ha a lengécsillapító megfelelõ állapotban van. Autónál is ugyanez a szitu.
    

Fido71 109192 2016. július 11. 16:58   Válasz erre: 109190
A Zunikum miért mûanyag???
Bakker, az egyik kedvencem... :(
    

Figo222 109191 2016. július 11. 16:04   Válasz erre: 109190
Ezennel lavina állj, köszi szépen :)
Le is foglaltam az idõpontot, jövõ héten megtörténik a dolog, köszi szépen.
Motoros üdv! Levi
    

lendvai 109190 2016. július 11. 14:39   Válasz erre: 109189
Na ez megint elindítja az olajlavinát. Én full szintetikust raknék bele, mert ha választanom lehet pl a Zwack-féle mûanyag szeszesital és a valódi pálesz között, akkor a jobb minõséget fogom inni.:-)
Ha a keresésben rákeresel a TDM fórumban az olaj témára, akkor mindent megtalálsz, amire szükséged lehet. Gumi ügyben ugyanúgy. Flappantyúról is kimerítettünk mindent.:-) Membrán meg nincs a 900-ban.:-)
    

Figo222 109189 2016. július 11. 14:07  
Sziasztok!

Elsõ olajcseréhez közeledem, ezért érdeklõdöm, hogy milyen olajat tegyek a 900as gépembe? Nem kell kifejezetten márka, mert az hosszú vitához vezethet :) Úgy olvastam, hogy 10w40-s kell, de full szintetikus, vagy részszintetikus? Köszi!
    

Karex 109188 2016. július 11. 12:54   Válasz erre: 109187
Ez a világítás téma megvan minden 4TX- nél. Van aki észere sem veszi, mert nem megy éjjel.
Elõször mindenképpen állítsd be. Erre a legjobb sötétben egy elhagyott egyenes.
A tompított törését a bal sáv közepéig vidd el, mert a szög felett középen mintha egy vakfolt lenne a vetített képben (nálam).
Minél hosszabb égõt raksz bele, annál összeszedettebb a kép ( itt a gyári szórásra, vagy az eltérõ márkákra gondolok, az ízzószál pozíciójára az alaptól).
Fényerõn meg plusszos égõk, vagy xenon a segítség.
Nem lehet nappali fényre számítani vele éjjel, de használhatóvá tehetõ.
Aztán persze van még a kìnai lézerkard, íbélyrõl........
    

Zeebowski 109187 2016. július 11. 12:21  
Üdv ismét!

Most, hogy pár hete ismerkedek a géppel (TDM 850 4TX) megfogalmazódott pár kérdés is.
Elsõként a világítás beállítás illetve lehetõség szerint fejlesztés a témában érdeklõdnék.

Kérdés 1: A fényszóró magasság állítás miként zajlik? Azzal a 4 hosszú csavarral kell babrálni a fényszóró hátulján?

Kérdés 2: fényszóró hatásfok fejlesztés, tuning felejtõ vagy vannak megoldások? Xenon, led, akármi?

Nem tudom másoknál mennyire jól világítják be a gyári fényszórók az utat, de nálam borzalom. Tompított esetén kettõ vonalig látok, refivel 3-4 vonal!
    

Anfanger001 109186 2016. július 11. 01:15   Válasz erre: 109128
900 vagy Fazer...
https://www.youtube.com/watch?v=RX36uTYx3Tc
6:06

https://www.youtube.com/watch?v=IaM_wqORUjU
5:31

:)))) Buli vóóóót, találkoztam Sági Petivel és csápoltunk a Lordra...
    

csanesz 109185 2016. július 11. 01:14   Válasz erre: 109183
Elgondolkodtam...

Van 4mm -es alumíniumom, abból tudnék hajtogatni valami hasonlót és nem is kér sok törõdést.
4db "L" alak akár profil húzott anyagból (lépcsõ szegély) és két lap anyag. 4db szárnyas anya, 4db csavar beragasztva a profilokba.
Plusz a rögzítés a plexire. Gumiágy, alátámasztás stb... a szokásos.

Ha lenne "L" profilom 20 perc alatt kész. Amúgy 40. :)))

Spóroltam egy 20 -ast. :)
Haveromnak úgy is kell valami hasonló, majd neki legyártom próbaképp...
A finomítást ráér utána...
    

csanesz 109184 2016. július 11. 01:03  
Én kamera ügyben egy mindenes konzolt csináltam a kormány közepére és erre építettem egy kamera tartó konzolt próbaképp robosztus, túlméretezett PVC és Poliamid felhasználásával. Ott nem rezonál és nincs gumilappal csillapítva.

Ha megjön az ebay -en rendelt cumó az a plexi elõtt lesz elhelyezve a rögzítõ csavarjai által, de az csak jövõre lesz szalonképes.
Szervóval lesz mozgatható jobbra-balra. Egyenlõre nem lesz esõ álló.

A bukó keretre szerelve sajna nálam nem jött be pedig szerintem egy lágyabb gumilappal orvosolható a dolog.
    

Karex 109183 2016. július 10. 22:16  
A kamera, GPS felfogatás hosszával lehet hangolni a rezonanciát.
Persze sokat kell próbálni, de a nem rezgõ felvétel nézhetõ csak......
ahogy Robi írja.

Felfogatás: http://www.ebay.com/itm/MRA-XCC-Klemme-Paar-fur-XCTA-XCSA-Aufsatze/151889111387?_trksid=p2047675.c100623.m-1&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D20160323102634%26meid%3D557d7b7eead44b56b058faca11e01add%26pid%3D100623%26rk%3D4%26rkt%3D6%26sd%3D151895043138
ez tetszik, csipeszes rendszerû.
Persze ez meg a plexi összesen pont kiadja a bolti árat...... :D
http://motorplexibolt.hu/content_torzs-Webshop-Motorplexik-Plexi_toldok__magasitok

Persze van nálunk is külön felfogatás:
http://www.bikeparts.hu/termekeink/plexik/pleximagasito/xca-mechanika
    

Robi70 109182 2016. július 10. 21:37   Válasz erre: 109172
Több helyen kipróbáltan a kamerát én is. A sisak a legjobb helye szerintem. Minden motorra rögzített kamerás felvételem, élvezhetetlen lett a remegéstõl.
    

Flenegen 109181 2016. július 10. 21:29   Válasz erre: 109172
https://m.youtube.com/watch?v=DcQaGy-EQ0w

Ennél ott volt a kamera
    

nferro 109180 2016. július 10. 21:12   Válasz erre: 109179
Hú vazze. Nem gyenge fillérekben mérik.😩 Köszi a linket.
    


gezasz 109178 2016. július 10. 20:51   Válasz erre: 109171
Kagylós gumikopást a rossz lengéscsillapító okoz./Így tanultam / Magyarul én úgy gondolom amikor szinte semmit nem csillapít, és ezért hintázik az egész felfüggesztés
    

nferro 109177 2016. július 10. 20:37   Válasz erre: 109169
Szia. A felfogatást honnan szerezted? Én is ilyesmiben gondolkodom.
    

sjanek 109176 2016. július 10. 20:30   Válasz erre: 109175
Felnyílós sisakra nem egyszerû feltenni (csak oda próbáltam, nem tetszett), meg azért ott is fúj a szél rendesen, talán jobban mint máshol. Hát marad a kísérletezés.
Azért köszönöm az észrevételeket!
    

Hitmanus 109175 2016. július 10. 20:14  
Én a mellemre szoktam rakni a GoPro-t, egy "mellhám"segítségével.
A sisakon annyival volt jobb, hogy tudtál vele nézelõdni, a mellen meg ami elõtted van, plussz-mínusz mekkorára van állítva a periférikus látása a kamerának.

Sisakon iszonyat zajos a felvétel és nehéz tõle a bukó.
    

kawa550 109174 2016. július 10. 19:59   Válasz erre: 109172
Nekem a bukógombára volt párszor feltéve, meg idomra, plexire, de mindenhol rezonál csak a sisakon nem, oda meg nem vok hajlandó feltenni, így nem használom, csak búvárkodáshoz. :)))
    

kawa550 109173 2016. július 10. 19:58   Válasz erre: 109171
Hát a kagylós kopás azt eredményezi ami a neve, kis foltszerû kopások körbe a gumin, nem egyenletesen, így aztán durva esetben rázhat az eleje. Monnyuk én ilyennel még se autón, se motoron nem találkoztam valóságban. Én is csak képen láttam ilyent. Én is legtöbbször 2 személlyel használom, de csak az átkapcsolót szoktam hátul használni, elõl az elõfeszítésbõl még kinn van 2 csík, csillapítás kifele a másodikban. Hátul ugye nincs mérce, azt én érzésre tekergettem oda ahol nekem tetszik, hogy jó-e vagy tudományos, hát azt pont leszarom.
Szóval szerintem felesleges fullra keményíteni, fõleg magyarországon, nem lesz attól jobb.
A guminyomásom viszont elõl 1-2, hátul 2-3 tizeddel magasabb mint a gyári ajánlás, nekem az is így tetszik jobban a pr4-el.
    

sjanek 109172 2016. július 10. 19:55  
Sziasztok!
Használ valaki "sisak kamerát" nem a sisakon? Mármint úgy értem, hogy a motorra szerelve. Nekem az idomon van az index fölött, de túlságosan rezonál. Petya féle bukócsövem van, most azon agyalok, hogy arra fogom föltenni. Akinek van megosztaná, hogy õ hová tette fel, és mik a tapasztalatok?
Köszi!
Más: ma voltunk a Kékesen, láttam pár TDM-et. A felújított út minõsége frankó lenne, ha nem zúzott kõvel borították volna be a padkát (kanyarokban elég király, amikor mindenhol üveggolyók vannak).
    

Hitmanus 109171 2016. július 10. 19:43  
Szerintetek, ha fullra felkeményítem a futómûvemet, mivel általában dobozokkal, utassal megyek, akkor nem lesz kagylósra kopva a gumim?

Illetve a kagylós kopás mit eredményez 0
    

Hitmanus 109170 2016. július 10. 19:41   Válasz erre: 109169
Igen, fasza.Próbáltam az MRA X-creen kiegészítõ plexit
Jól lehet állítgatni, de ahol jó lenne a szélvédelem, ott már nagyon rezeg, berezonál, nem csak rossz úton, mivel így már súly kerül a nagyplexire, és félõ, hogy nem fogja bírni a fejidom.

Így marad a kis mra plexi majd.
    

MadBob 109169 2016. július 10. 19:27  
MRA plexi by Karex.
Precíz mint egy svájci óra, olcsó mint az Aldi!
Csak ajánlani tudom!
    

csanesz 109168 2016. július 10. 18:57  
Meggyütt a fõtengely!
    

furfarag 109167 2016. július 10. 18:04   Válasz erre: 109165
Nem lehet,hogy beázott?
    

Fido71 109166 2016. július 10. 17:44   Válasz erre: 109164
Tényleg!
Ezek is voltak, bár az Ossiánt sosem kedveltem.

A Metallica, Maiden és talán még a Saxon volt nálam akkor a sláger a külföldiek közül.

Tankcsapda nálam meg örök kedvenc, amióta létezik.

https://www.youtube.com/watch?v=zDEb_W35_Vs

Azonosulni tudok a gondolataikkal. ;)
    

kawa550 109165 2016. július 10. 15:16  
Közben meg légszûrõt cseréltem. Hát, 35 fokban ez nem egy kellemes dolog, mit ne mondjak....
A fokozatkijelzõm meg haldoklik. Gyújtás ráadás után nem egybõl jelennek meg a számok, hanem csak 1-2 másodperccel késõbb és akkor is elõször csak parázslik és szép lassan erõsödik fel a fénye, de nappali fényben így is nehéz leolvasni, mert olyan mintha az összes szegmens kapna valami kis kóbor feszültséget, + az aktuális fokozatnak megfelelõ meg a teljeset. Kábelt átnéztem ha már úgyis lenn volt az idom, de a lánckereket már nem voltam hajlandó leszedni, majd a lánckerék szimeringgel együtt valamikor télen, mert már az is cseppenik néha.
    

kawa550 109164 2016. július 10. 15:10   Válasz erre: 109163
Biztos van, csak én, annak ellenére hogy legalább 6-7 Lord koncerten voltam életemben, csak erre az egyre emléxem.
Monnyuk pokolgépre meg egyre sem, mivel azt meg sose hallgattam. :))))))))
Akkoriban én még puha voltam, Edda, Ossian, P.Mobil, õs Bikini ilyesmi. :D Még a soproni Moby Dickhez is csak annyi közöm volt, hogy a Mentest baxogattuk eccer a fertõn hogy na mi van, úszni tanul a fehér bálna? :)))
    

Fido71 109163 2016. július 10. 14:22   Válasz erre: 109161
Azért van jó pár klassz számuk a vándoron kívül!
Tizenévesen szinte mást sem hallgattunk magyar együttesek közül.
Még a Pokolgép talán.
    

Fido71 109162 2016. július 10. 14:17   Válasz erre: 109156
Nem akartam leírni, hogy kié volt és milyen márka, mert akkor megint mindenkinek negyobb bukót kell venni az arcok miatt... :)))

Öööööööö, a tied pont nem néztem. ;)

Amúgy megforogta a 10-et.
    

kawa550 109161 2016. július 10. 10:42   Válasz erre: 109159
Sitkén voltunk tavaly Lord koncerten. :)))) És ott is a minirokkerek jöttek utánuk. :D
Itt mifelénk nagy rajongótábora volt a Lordnak régen, Szombathelyiek lévén sokat játszottak a környékbeli falunapokon meg búcsúkon. De hát ezen a vándoron kívül sose sikerült nagyot dobniuk, igazán sose futottak be, hiába a fél évszázad.
    

kawa550 109160 2016. július 10. 10:38   Válasz erre: 109158
Részben a kiengedett fõfékhenger dugattyúja okoz némi szívást mikor visszajön, az picit visszahúzza a dugókat alul, másrészt meg mindig van valamennyi ütése a tárcsának, az visszapofozza amennyire kell jó esetben. Persze lehet olyan hogy szorul. Szokott is olyan lenni a dugók kinyomásánál hogy a 2 oldal nem egyformán mozog, amelyik könnyebben jár, az jön kifelé mint állat, a másik fele meg marad benn. Azért van a képen az a vasdarab köztük, így feltámaszkodik azon mielõtt kiesne a helyérõl oszt jön utána a másik fele szépen. Pucolás után ár együtt mozognak. A hátsóféknél én is jártam egyszer úgy, hogy az egyik oldali dugó úgy beragadt, hogy még ezt a kitámasztó vasat is meggörbítette az ellenkezõ oldali, de a másik fél még akkor se mozdult meg. A könnyen mozgót teljesen vissza kellett nyomni, pillanatszorítóval meg vasakkal kitámasztani és utána tudtam az ellenkezõ oldalit nagy nehezen kipumpálni, de pucolás után az is helyrejött.
Szerintem az enyém se foroghat többet 1-2 fordulatnál, én is hallom tolásnál hogy hozzáér, fõleg ha 1-2 hetet áll.
    

sagipet 109159 2016. július 10. 10:31   Válasz erre: 109157
Szép kis csapat lehetett!
Mi Lord koncerten voltunk, ha már itt volt a közelben, meg ha már 45 éve nyomják. + még megvártunk egy mûanyag rock (paradicsom) koncertet is Judit kedvéért. Találkozunk is három délrõl jött TDM-es cimborával, illetve egy "A kezdõvel innen :), na meg egy régi jó baráttal, szóval jó volt a buli! Igaz, a hányás elmaradt...
    

lendvai 109158 2016. július 10. 10:07   Válasz erre: 109139
Nekem a hátsó szorult meg egyszer, le is égett a festék a betét lemezérõl, elöl semmi bajom nem volt eddig, de hallani, ahogy súrlódik a fékbetét a tárcsához, ahogy tolom a gépet a garázsban. Az szerintem normális, mert minimális érintkezés van, menet közben meg az úszógatyás tárcsa valószínûleg viszalökdödi a betétet. :-) Akkor a hátsó féknek nekiestem cipõfûzõvel a la Séf bácsi, kinyomtam a dugattyúkat amennyire tudtam, kockáztatva, hogy kilövöm õket és takaríthatok. :-) Azóta semmi gond, a tárcsák melegek, amikor megállok egy hosszabb etap elõtt (mert ezek után azért rájuk szoktam nézni), de ha nem fékeztem nagyot elõtte akkor kézmeleg a cucc. Forgást még nem néztem, majd ha szezon után felbakolom az elsõ kereket. :-)
    

lendvai 109157 2016. július 10. 10:02  
Tegnap a Mátra felé menet gyönyörû veterán vasakkal találkoztunk, mindegyiken Peking-Paris matricával. Volt jópár Datsun Z, csodálkoztam is, hogy nekieresztik ezeket a szépségeket ilyen túrának, elég kopottak és koszosak voltak mindannyian. Náluk szebb talán egy Alpine A110 volt.
    

Endruz 109156 2016. július 10. 09:49   Válasz erre: 109154
Fido az enyém mennyit forgott??? :-))))
    

Fido71 109155 2016. július 10. 08:40   Válasz erre: 109142
Ennek már megérte nekiállni... :))))

    

Fido71 109154 2016. július 10. 08:39  
Kevés a másfél fordulat...
Pár motor kerekét megpörgettem a túrán, mert idegesített.
Volt, amelyik 10 x is körbeforgott.

    

kinetic 109153 2016. július 10. 02:31  
Sziasztok!
Érdeklõdnék, a 2018-as Budapest Bamako túráról, van-e itt olyan aki benevez?
Az is érdekelne, van-e itt olyan motoros, aki volt már motorral Afrikában?
    

csanesz 109152 2016. július 10. 00:12   Válasz erre: 109139
Fido71!

Én még az életben nem takarítottam. 3 évvel ezelõtt kapott Nissin betétet azt kalap-kabát...

Betét nincs elégve (csavarhúzóval megkaparod a szélét és omlik)? Tudom buta kérdés, de a jelenség sem hétköznapi.

Az 1-1,5 fordulat nálam is megvan.
    

lendvai 109151 2016. július 10. 00:10   Válasz erre: 109141
Ez igaz, most, hogy jobban megnéztem a hozzászólást. :-) A féktárcsa forgását egy másodpercig se tagadtam. :-) De fenntartom a véleményem, hogy valami, ami olyan közel van a tengelyhez, mint a féktárcsa nem tudom elképzelni hogy rázhatja a kormányt 50-60-as tempónál. Mert a fékcsap (szerintem hülye elnevezés, vízcsap OK, de fékcsap bakker, sose zártam még el a fékemet :-) ) a tárcsát engedi mozogni, de a keréknek attól nem kéne úgy, hogy vibráljon. :-) Az úszásról nem is beszélve, az a mozgás sok minden ott, de úszásnak nevezném utoljára. :-) Ki fordította le ezeket a szavakat? :-)
    

Yoshimura 109150 2016. július 9. 23:42   Válasz erre: 109130
Nekem is így csapkod, de le....arom :)
Volt már más motoron is ilyen élményem, kopott és némileg kagylós elsõ gumival.
    

Yoshimura 109149 2016. július 9. 23:39   Válasz erre: 109130
Elsõ gumi! ?
    

kawa550 109148 2016. július 9. 23:06   Válasz erre: 109146
Aki nem tunná kép nélkül elképzelni:)))))))))
    

kawa550 109147 2016. július 9. 23:01   Válasz erre: 109144
Ja hogy az ijjen thai-szólás?! :))))))))))
    

Karex 109146 2016. július 9. 22:49   Válasz erre: 109145
No, a képeket képzelje mindenki mellé. Amilyent akar. Nem hagyja a fórum ismét.........
    

Karex 109145 2016. július 9. 22:44  
Ittam is a sütire, fehigitottam a cukrot.....
Víz. Vagyis vizek:

    

Flenegen 109144 2016. július 9. 22:13   Válasz erre: 109143
Ua mint az itten:)
    

kawa550 109143 2016. július 9. 21:51   Válasz erre: 109140
Mijjaz a szegon? :))))))))))
    

kawa550 109142 2016. július 9. 21:49   Válasz erre: 109139
Én néha szoktam, de csak fékbetét cserénél, külön ezért nem szedem szét.
    

kawa550 109141 2016. július 9. 21:46   Válasz erre: 109138
Most, hogy elraboltak a zufók, és kurta okos lettem, mondanám a tisztelt ótóiparban dolgozó mérnök úrnak, hogy itten úszó FÉKTÁRCSA a szóban(meg a kerékkel együtt) forgó dolog. Ami azért úszó, mert csak pár kis szegecs/csap tartja a helyén a belsõ agyon, különben szerkezetileg nem egy egység a kettõ. Ettõl úszó. És forog. Szóval hülyeséget tetszik beszélni. De én nem értek hozzá, mer csak szakács vok. :))))))))))
http://motorinfo.hu/sporthirek/muhely/2006/01/16/feknyereg_es_a_szegecsek/#.V4FTofmLTIU
    

Flenegen 109140 2016. július 9. 21:43  
Eladó lenne egy szegont használt Bestway Easy Set medence. Mérete 300x86. Sajnos nekünk nagy , így kihasználatlan. Takarófólia, vízforgató, medence. Egy új szûrõ kell bele és tökéletes.
    

Fido71 109139 2016. július 9. 21:42  
Fék.
Másnál is elõfordult, hogy esõben, utána poros úton közlekedik és a fék fog egy kicsit?
A JBX ír róla tavaly meg is puceráltam a pogácsákat /azóta talán 6ezret mentem/, most meg megint.
A porvédõket jónak ítélem, nincs szakadásnak nyoma.
Középállványra húzva forog a kerék, de talán 1-1,5 fordulatot tud csak megtenni.

Más milyen gyakran szokta pucolni ill. szoktátok-e egyáltalán?
    

lendvai 109138 2016. július 9. 21:25   Válasz erre: 109137
Na, a pókházai viharsarok is el lett rabolva a zufók által, ezé´ beszélsz félre már te is. :-) Idõközben eszembe jutott, hogy a féket lehet tisztogatni meg igazgatni, az nem forog menet közben, maximum a féktárcsa, így azt én kizárnám, hogy a kormányszitáláshoz bármi köze lenne a féknyeregnek és a többi fix alkatrésznek.
Ma végre sikerült eljutni a Mátra északi oldalára esõ nélkül. :-) Egészen a parádsasvári elágazóig ereszkedtünk, majd kapaszkodtunk vissza. Az új aszfalt igen fasza lett, de többé-kevésbé élvezhetetlen, mert valami gyengeelméjû ide is azt találta ki, hogy zúzottkövet szór az útpadkára. Gondolom így több maradt a zsebben, mintha normálisan megcsinálta volna. Ezért aztán nagyjából minden második kanyar tele van szórva a padkáról származó zúzottkõvel a buszok és a teherautók jóvoltából, egyedül a keréknyomok járhatók. Ez így kellemetlen a motoroknak is, meg az autók szélvédõjének és fényezésének is. Azt hiszem megvárom, míg elkopik a kõ a padkáról, mert ez így adrenalinvadászatnak jó volt, de normálisan motorozni nem lehetett. Persze meglehet, hogy elkényelmesedtem attól a néhány osztrák karikától, ahol a kanyar ívét kell csak figyelni, nem azt, hogy melyik kátyú akarja kettétörni a kereket. :-)
Ettõl eltekintve az út sokkal jobb, mint amilyen a felújítás elõtt volt.
    

kawa550 109137 2016. július 9. 18:40   Válasz erre: 109136
Szerintem meg túl sok zsír meg cukor kezd felhalmozódni a szinapszisaidnál így kissé gyengül az ingerületátvitel, ezért beszélsz hülyeségeket......:)))))))))))
A kerék meg a zidegenek miatta rázott, ez tuti. :D
    

Karex 109136 2016. július 9. 17:20  
Szerintem a felhalmozódott kosz okozott súlypont áthelyezõdést a térhajtómûben....... azért rázta be az elejét.
:D

    

Fido71 109135 2016. július 9. 17:01   Válasz erre: 109134
A doboz az ok.
Az más típusnál is megvan.
A gumira is van magayarázat.
De így tényleg X akta. :)
    

lendvai 109134 2016. július 9. 13:53   Válasz erre: 109133
Szerintem semmi, de látatlanban nem tennék rá nagyobb összeget. A kormánycsapkodásnak például oka volt anno a Dunlop gumi, amit gyárilag raktak a 900-ra, ez viszont 4TX. Oka volt már a hátsó doboz is nagyobb tempónál, de ez most nem tekinthetõ nagy tempónak. Nekem ez még így rejtély.
    

Fido71 109133 2016. július 9. 13:10   Válasz erre: 109130
Nem vágom... :(
A csapoknak mi köze a giroszkóp-hatáshoz?
    

Karex 109132 2016. július 9. 12:51   Válasz erre: 109129
Sz@r helyen lakol. A múltkor is csak nálatok esett. A csapat többi tagja azt kérdezte hol volt esõ......
Gyere erre pont motoros idõ van. Meleg, fátyolfelhõs, kellemes lengedezõ szellõvel.
    

Karex 109131 2016. július 9. 12:48   Válasz erre: 109130
Köszönet a nép nevében.
Bevésem a felderített és megoldott TDM rejtélyek könyvébe.......
    

ELőző oldal
Hoterkep

Tagok száma: 22119
5 622 Eddigi túrák
14 221 826 km
34071 Eddigi túra-résztvevők