lendvai | 109230 | 2016. július 13. 16:49 | Válasz erre: 109226 |
Sisakot illetõen nekem egy HJC R-PHA ST van, ami tesztek szerint a Schuberth S2 kategóriája zajt illetõen,de a TDM-en ez is hangos. Igaz rábiggyesztettem egy sisakbeszélõt is, ami tovább rontja az akusztikát. Füldugó van, használom. :-)
|
pocak75 | 109229 | 2016. július 13. 16:31 |
Bár nem olvasok mások gondolatában, de szerintem Karex nem amiatt emelte fel a hangját hogy negatívat írtál hanem, hogy õ kísérletezik, hogy ezt a negatívumot korrigálni tudja, pézt idõt beleölve, és esetleg nem vagy nem elég visszajelzést kapott....
|
Fido71 | 109228 | 2016. július 13. 15:47 | Válasz erre: 109225 |
Mindenki tudja, hogy a szélvédelem szar és ez már többször le is volt írva. KÖtve hiszem, hogy ezen valaki felháborodott volna. Amúgy linkeld már be azt a hsz-t /a pont olyat, mint azon a másik fórumon/ , amiben habzó szájjal neked ugrott valaki, mert én felületes vagyok és biztosan átugrottam... ;) |
Hitmanus | 109227 | 2016. július 13. 14:59 | Válasz erre: 109226 |
Nekem a múltkor volt egy Shark Speed-R sisakom. Azt le is cseréltem mert rángatta a fejemet a szél eléggé, de még ötvenes robogón is.Lett egy N87-es Nolan.Na az egy fokkal jobb, csak hangosabb. A füldugó segített. A K3-as sisak olyan szinten hangos volt nekem, mintha levegõ pisztollyal fújnának be a sisakba. Mondjuk ez is fejforma és ember függõ lehet.. Szóval.Én is próbálom megszokni... |
Flenegen | 109226 | 2016. július 13. 14:37 | Válasz erre: 109225 |
Kedves Hitmanus, ugyan nem engem szólítottál meg, de engedd meg hogy válaszoljak. Tudjuk, hogy a 850-es 4TX és a 900-as is szar szélvédelembõl. A hólapáttól a leszerelt vagy rövidített plekóig a társaság más használt mindenkélét. Nekem is volt már többféle: gyári - kappa túra - Karex féle - kappa túra + kiegészítõ toldat Maradt a kappa túra, az volt a legjobb, de messze nem az igazi. Ez ilyen én megszoktam mint sokan mások.... A gyári ülés sokunknak szar. Az enyém is át lett szabva, most imádom.... A haver szerint nem jó, én így szeretem. Többen vagyunk akiknek átalakított ülés van. Elfogadjuk mi a Te véleményed is, csak egy gond van ezzel a témával.Ez rohadtul szubjektív és sisak függõ. Próbálj ki több sisakot is, mert az is lehet részmegoldás. Én a múltkor tesztre próbáltam egy AGV K3-at,meglepõ eredménnyel. |
Hitmanus | 109225 | 2016. július 13. 13:53 | Válasz erre: 109222 |
Kedves Karex! A gyári és plexi/kiegészítõ plexi gyártók által forgalmazott cuccok nem hoztak nagy változást a szélvédelem és komfort terén nálam. Az általad tervezett, készített plexikrõl nem tudok nyilatkozni, mivel nem próbáltam. Én elhiszem, hogy TDM fórumon vagyunk..de ha valami szar az adott fórum témáját megalkotott modellen(történetesen a TDM-en), akkor azt el lehet fogadni. Ez pont olyan, mint az elõzõ motorommal voltam egy fórumon.Ha bármi negatív tapasztalatom volt vele kapcsolatosan, és le is mertem írni, akkor majdnem, hogy habzó szájjal kitiltottak és mintha a fórum adminja tervezte volna azt a motort, személyes sértésnek vette. Nincsen olyan, hogy tökéletes motor.Sem a TDM sem pedig más.Valamelyiknek kevesebb valamelyiknek több a negatív tulajdonsága, de van. Ettõl még nem lesz szar motor egyik sem, csak meg kell szokni a "kellemetlen"tulajdonságait, vagy olyan motort keresni, kipróbálni, amin kevésbé vannak zavaró tényezõk. Minden FUNatikus TDM rajongótól elnézést kérek, ha megbántottam valamivel. U.I:A TDM900 egy nagyon jó motor, csak személy szerint nekem a szélvédelme a gyengesége. |
kawa550 | 109224 | 2016. július 13. 10:37 | Válasz erre: 109223 |
Má csak 2.5 nap meló, oszt kipróbáljuk van-e szellõzés a tengerparti úton! :))))))) https://hu.webcams.travel/webcam/fullscreen/1394209810 |
lendvai | 109223 | 2016. július 13. 10:28 | Válasz erre: 109222 |
A szélvédelem és a szellõzési komfort mindig fordított arányban áll egymással, ezt nem árt tudomásul venni. :-) Magyarul: vagy fú a szél és rángatja a sisakot valamilyen mértékben, vagy nem fú a szél, nem rángat és lefõ a fejem a sisakban. :-) Ezen a skálán vannak lehetséges eredmények, kinek-kinek igénye szerint. :-)
|
Karex | 109222 | 2016. július 13. 10:18 | Válasz erre: 109221 |
Továbbra is számítok az ilyen emberkék segítségére a majdani tesztelésnél. Sokat próbált, semmisem jó. |
Hitmanus | 109221 | 2016. július 13. 08:03 | Válasz erre: 109212 |
Szia! Nem akarlak elkeseríteni, de mindegy milyen plexi vagy kiegészítõ plexi van a 900-on, elb@szott egy szélvédelme van. Én kb. kettõ szezon alatt próbáltam már mindenféle plexit és "tudományos" cuccot, hátha kicsit komfortosabb lesz, de nem. Vagy megszokja az ember, hogy ilyen vagy eladja. |
Karex | 109219 | 2016. július 13. 01:32 | Válasz erre: 109217 |
Ülést leemeled, és a tank tartóhídja alatt jobb oldalt.
|
MadBob | 109218 | 2016. július 12. 22:04 | Válasz erre: 109217 |
Itt találsz manualt, abban benne van: http://www.jbx9.16mb.com/index.php?page=DOCS |
Rolidave007 | 109217 | 2016. július 12. 18:47 |
Sziasztok! 4tx-ben hol van az index relé? Néha begyorsul a villogás, de elöl-hátul jók az izzók, úgyhogy a relénél lehet a hiba...
|
kawa550 | 109216 | 2016. július 12. 18:13 | Válasz erre: 109215 |
Bacca mög! Hát bólogatás is vót, nem csak rázás meg riszálás? Hát kitõl vetted, Shakin' Stevenstõl?! :-)))
|
Lomha 8V | 109215 | 2016. július 12. 17:45 |
Helló emberek! Kicsit elfoglalt voltam, de most reagálok arra, hogy a giroszkóp hatás miért jött elõ a beállt fékcsapok miatt. Hát semmiért! Ti mondtátok jól, azt a hátsó doboz okozta, amit leszedtem, mikor a fékcsapokat fújkáltam. Most visszatettem és ugyanúgy kóvályog, ha elengedem a kormányt. Szóval a bólogatást valóban a fékcsap tisztítás oldotta meg, de a szitálás a hátsó doboz miatt van. |
Flenegen | 109214 | 2016. július 12. 16:59 | Válasz erre: 109209 |
Nálunk az elsõ ilyen vetkõzést egy alapos veréssel jutalmaznák a kollégák, plusz az összes retkes göncöt kidobnák a kukába...
|
zsotli | 109213 | 2016. július 12. 14:57 |
Szèp napot mindenkinek ebben a hideg idõben. Èrdeklõdnèk, hogy Sirokra jön e valaki innen?
|
todaytom | 109212 | 2016. július 12. 14:48 |
Nincs valakinek 900-ra egy eladó túraplexije vagy egy plexi magasítója?
|
Karex | 109210 | 2016. július 12. 13:02 | Válasz erre: 109209 |
No ezért itt nálunk az EU-ban lõnének a hatóságok azt hiszem. A személyzeti mosdóra gondolok....... Persze Te nem az EU- ban dolgozol, hanem A- ban. |
kawa550 | 109209 | 2016. július 12. 11:19 |
Igényes osztrák kolléga átöltözött. Van szekrény is, de akkor ki kéne nyitni még egy ajtót is.....
![]() |
lendvai | 109208 | 2016. július 12. 08:24 | Válasz erre: 109205 |
Külön filozófiaszakkört lehetne nyitni arról mi a veszélyesebb és mi okoz balesetet. Elég sok változó van egy ilyen egyenletben, az én véleményem, hogy soha nem a motoros, autós, biciklis a gond, hanem csak az ember, aki vezeti. :-) Mûszaki hiba? Nagyrészt az is emberi hanyagság eredménye. A maradék meg a kalkulálható veszteség. :-) Engem nem érdekelnek a statisztikák, motorozok, néha belekeveredek felelõtlen helyzetekbe is, de még nem volt gondom belõle. Sõt, sokszor vagyok olyan felelõtlen is, hogy romos erkélyek alatt gyalogolok! Na az ám a veszélyes téma, hiszen nem tudhatom mikor szakad le! :-) De hát az életünket sokféleképpen lehet élni. Meg lehet élni a pillanatokat, vagy gubbasztani a négy fal között és attól rettegni mikor esik rám egy repülõgép. :-)
|
tomhahn | 109207 | 2016. július 12. 08:12 | Válasz erre: 109206 |
Ezt a fürdés átlagodból számoltad ki? :-)))) |
kawa550 | 109205 | 2016. július 11. 23:37 |
Na ugye hogy bármit meg lehet magyarázni! :))) http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2013/07/10/motorozni_halalos/ |
furfarag | 109204 | 2016. július 11. 23:31 | Válasz erre: 109190 |
Ismered a mondást "kár beléd":-))))))))))Bocsi,de ez jutott az írásodról az eszembe:-) Most vettem én is Motul-t bele.Kíváncsi leszek rá.
|
kawa550 | 109203 | 2016. július 11. 23:11 | Válasz erre: 109200 |
Ezt kikérem magamnak!:)))) Teljes vót a létszám. Ahmed pociján a piros folt vót a 2 pont, egyéb mellkaslövés 1 pont, így az elérhetõ legtöbb pont 2 sorozattal 44, ebbõl nekem lett 43, a kistökinek meg 35, utána jött a leány meg a nagyobbik, erõteljesen lemaradva. Hát hjába, van aki gyilkolásra született. :D |
kawa550 | 109202 | 2016. július 11. 23:09 | Válasz erre: 109201 |
De, figyeltem, ott jöttem rá hogy a lõdözéshez több tehetségem van. Bár már én is tok mobillal hangolni....:))))))))))))
|
Suprati | 109201 | 2016. július 11. 21:55 | Válasz erre: 109194 |
Nem figyeltél, hogy a leány hogyan csinálja? :)
|
lendvai | 109200 | 2016. július 11. 21:39 | Válasz erre: 109199 |
Miért, vasárnap csak Artúrék voltak otthon? :-)))))
|
kawa550 | 109199 | 2016. július 11. 21:20 | Válasz erre: 109198 |
Én is pengettem ma is elég sokat, de csak az egyhúroson. :)))))))) 20 lépésrõl 30 centis körön belül van a szóráskép, a vasárnapi háziversenyt meggyõzõ fölénnyel nyertem. :))))
|
lendvai | 109198 | 2016. július 11. 20:47 | Válasz erre: 109194 |
Te vagy megmentve, az én ujjaim még mûködnek, ha kicsit nehézkesen is. :-) Azt mondjuk nem tudom hogy tornászom fel a Thunderstruck intróját 133-as tempóra a koncerten használt pengetési technikával, mert most 90-nél tartok és nem egyszerû. :-)
|
lendvai | 109197 | 2016. július 11. 20:44 | Válasz erre: 109192 |
Nem a Zunikumra gondoltam, azt én is szeretem, de valami rettenetes kõolajpárlatot árulnak Vilmos Körte néven. :-)
|
kawa550 | 109196 | 2016. július 11. 20:13 | Válasz erre: 109195 |
Szerencsére már az se, elég az abc. :)))))))))) https://hu.wikipedia.org/wiki/Tabulat%C3%BAra |
kawa550 | 109194 | 2016. július 11. 19:45 |
Tibi bazdmeg! (nem, ez itt most nem egy idézet az Argóból....:))))) Meg vagyunk mentve!:)))))) https://www.youtube.com/watch?time_continue=241&v=n5gtluPTPq4 |
Yoshimura | 109193 | 2016. július 11. 18:19 | Válasz erre: 109171 |
Akkor kopik kagylósan a gumi, ha nincs jól kicentírozva a kerék és/vagy már pumpál a gátló, nem csillapít nagy hatékonysággal. Független ez, hogy a motorodon hova állítod, ha a lengécsillapító megfelelõ állapotban van. Autónál is ugyanez a szitu.
|
Fido71 | 109192 | 2016. július 11. 16:58 | Válasz erre: 109190 |
A Zunikum miért mûanyag??? Bakker, az egyik kedvencem... :( |
Figo222 | 109191 | 2016. július 11. 16:04 | Válasz erre: 109190 |
Ezennel lavina állj, köszi szépen :) Le is foglaltam az idõpontot, jövõ héten megtörténik a dolog, köszi szépen. Motoros üdv! Levi |
lendvai | 109190 | 2016. július 11. 14:39 | Válasz erre: 109189 |
Na ez megint elindítja az olajlavinát. Én full szintetikust raknék bele, mert ha választanom lehet pl a Zwack-féle mûanyag szeszesital és a valódi pálesz között, akkor a jobb minõséget fogom inni.:-) Ha a keresésben rákeresel a TDM fórumban az olaj témára, akkor mindent megtalálsz, amire szükséged lehet. Gumi ügyben ugyanúgy. Flappantyúról is kimerítettünk mindent.:-) Membrán meg nincs a 900-ban.:-) |
Figo222 | 109189 | 2016. július 11. 14:07 |
Sziasztok! Elsõ olajcseréhez közeledem, ezért érdeklõdöm, hogy milyen olajat tegyek a 900as gépembe? Nem kell kifejezetten márka, mert az hosszú vitához vezethet :) Úgy olvastam, hogy 10w40-s kell, de full szintetikus, vagy részszintetikus? Köszi! |
Karex | 109188 | 2016. július 11. 12:54 | Válasz erre: 109187 |
Ez a világítás téma megvan minden 4TX- nél. Van aki észere sem veszi, mert nem megy éjjel. Elõször mindenképpen állítsd be. Erre a legjobb sötétben egy elhagyott egyenes. A tompított törését a bal sáv közepéig vidd el, mert a szög felett középen mintha egy vakfolt lenne a vetített képben (nálam). Minél hosszabb égõt raksz bele, annál összeszedettebb a kép ( itt a gyári szórásra, vagy az eltérõ márkákra gondolok, az ízzószál pozíciójára az alaptól). Fényerõn meg plusszos égõk, vagy xenon a segítség. Nem lehet nappali fényre számítani vele éjjel, de használhatóvá tehetõ. Aztán persze van még a kìnai lézerkard, íbélyrõl........ |
Zeebowski | 109187 | 2016. július 11. 12:21 |
Üdv ismét! Most, hogy pár hete ismerkedek a géppel (TDM 850 4TX) megfogalmazódott pár kérdés is. Elsõként a világítás beállítás illetve lehetõség szerint fejlesztés a témában érdeklõdnék. Kérdés 1: A fényszóró magasság állítás miként zajlik? Azzal a 4 hosszú csavarral kell babrálni a fényszóró hátulján? Kérdés 2: fényszóró hatásfok fejlesztés, tuning felejtõ vagy vannak megoldások? Xenon, led, akármi? Nem tudom másoknál mennyire jól világítják be a gyári fényszórók az utat, de nálam borzalom. Tompított esetén kettõ vonalig látok, refivel 3-4 vonal! |
Anfanger001 | 109186 | 2016. július 11. 01:15 | Válasz erre: 109128 |
900 vagy Fazer... https://www.youtube.com/watch?v=RX36uTYx3Tc 6:06 https://www.youtube.com/watch?v=IaM_wqORUjU 5:31 :)))) Buli vóóóót, találkoztam Sági Petivel és csápoltunk a Lordra... |
csanesz | 109185 | 2016. július 11. 01:14 | Válasz erre: 109183 |
Elgondolkodtam... Van 4mm -es alumíniumom, abból tudnék hajtogatni valami hasonlót és nem is kér sok törõdést. 4db "L" alak akár profil húzott anyagból (lépcsõ szegély) és két lap anyag. 4db szárnyas anya, 4db csavar beragasztva a profilokba. Plusz a rögzítés a plexire. Gumiágy, alátámasztás stb... a szokásos. Ha lenne "L" profilom 20 perc alatt kész. Amúgy 40. :))) Spóroltam egy 20 -ast. :) Haveromnak úgy is kell valami hasonló, majd neki legyártom próbaképp... A finomítást ráér utána... |
csanesz | 109184 | 2016. július 11. 01:03 |
Én kamera ügyben egy mindenes konzolt csináltam a kormány közepére és erre építettem egy kamera tartó konzolt próbaképp robosztus, túlméretezett PVC és Poliamid felhasználásával. Ott nem rezonál és nincs gumilappal csillapítva. Ha megjön az ebay -en rendelt cumó az a plexi elõtt lesz elhelyezve a rögzítõ csavarjai által, de az csak jövõre lesz szalonképes. Szervóval lesz mozgatható jobbra-balra. Egyenlõre nem lesz esõ álló. A bukó keretre szerelve sajna nálam nem jött be pedig szerintem egy lágyabb gumilappal orvosolható a dolog. |
Karex | 109183 | 2016. július 10. 22:16 |
A kamera, GPS felfogatás hosszával lehet hangolni a rezonanciát. Persze sokat kell próbálni, de a nem rezgõ felvétel nézhetõ csak...... ahogy Robi írja. Felfogatás: http://www.ebay.com/itm/MRA-XCC-Klemme-Paar-fur-XCTA-XCSA-Aufsatze/151889111387?_trksid=p2047675.c100623.m-1&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D20160323102634%26meid%3D557d7b7eead44b56b058faca11e01add%26pid%3D100623%26rk%3D4%26rkt%3D6%26sd%3D151895043138 ez tetszik, csipeszes rendszerû. Persze ez meg a plexi összesen pont kiadja a bolti árat...... :D http://motorplexibolt.hu/content_torzs-Webshop-Motorplexik-Plexi_toldok__magasitok Persze van nálunk is külön felfogatás: http://www.bikeparts.hu/termekeink/plexik/pleximagasito/xca-mechanika |
Robi70 | 109182 | 2016. július 10. 21:37 | Válasz erre: 109172 |
Több helyen kipróbáltan a kamerát én is. A sisak a legjobb helye szerintem. Minden motorra rögzített kamerás felvételem, élvezhetetlen lett a remegéstõl.
|
Flenegen | 109181 | 2016. július 10. 21:29 | Válasz erre: 109172 |
https://m.youtube.com/watch?v=DcQaGy-EQ0w Ennél ott volt a kamera |
nferro | 109180 | 2016. július 10. 21:12 | Válasz erre: 109179 |
Hú vazze. Nem gyenge fillérekben mérik.😩 Köszi a linket.
|
MadBob | 109179 | 2016. július 10. 20:56 | Válasz erre: 109177 |
Ebay-en vettem: http://www.ebay.com/itm/MRA-Gelenke-fur-X-Creen-Touring-Aufsatz-XCTA-Aufsatz-Spoiler-Scheibenbefestigung-/151895043138?hash=item235da66c42:g:AgcAAOSwv-NWVXcI |
gezasz | 109178 | 2016. július 10. 20:51 | Válasz erre: 109171 |
Kagylós gumikopást a rossz lengéscsillapító okoz./Így tanultam / Magyarul én úgy gondolom amikor szinte semmit nem csillapít, és ezért hintázik az egész felfüggesztés
|
nferro | 109177 | 2016. július 10. 20:37 | Válasz erre: 109169 |
Szia. A felfogatást honnan szerezted? Én is ilyesmiben gondolkodom.
|
sjanek | 109176 | 2016. július 10. 20:30 | Válasz erre: 109175 |
Felnyílós sisakra nem egyszerû feltenni (csak oda próbáltam, nem tetszett), meg azért ott is fúj a szél rendesen, talán jobban mint máshol. Hát marad a kísérletezés. Azért köszönöm az észrevételeket! |
Hitmanus | 109175 | 2016. július 10. 20:14 |
Én a mellemre szoktam rakni a GoPro-t, egy "mellhám"segítségével. A sisakon annyival volt jobb, hogy tudtál vele nézelõdni, a mellen meg ami elõtted van, plussz-mínusz mekkorára van állítva a periférikus látása a kamerának. Sisakon iszonyat zajos a felvétel és nehéz tõle a bukó. |
kawa550 | 109174 | 2016. július 10. 19:59 | Válasz erre: 109172 |
Nekem a bukógombára volt párszor feltéve, meg idomra, plexire, de mindenhol rezonál csak a sisakon nem, oda meg nem vok hajlandó feltenni, így nem használom, csak búvárkodáshoz. :)))
|
kawa550 | 109173 | 2016. július 10. 19:58 | Válasz erre: 109171 |
Hát a kagylós kopás azt eredményezi ami a neve, kis foltszerû kopások körbe a gumin, nem egyenletesen, így aztán durva esetben rázhat az eleje. Monnyuk én ilyennel még se autón, se motoron nem találkoztam valóságban. Én is csak képen láttam ilyent. Én is legtöbbször 2 személlyel használom, de csak az átkapcsolót szoktam hátul használni, elõl az elõfeszítésbõl még kinn van 2 csík, csillapítás kifele a másodikban. Hátul ugye nincs mérce, azt én érzésre tekergettem oda ahol nekem tetszik, hogy jó-e vagy tudományos, hát azt pont leszarom. Szóval szerintem felesleges fullra keményíteni, fõleg magyarországon, nem lesz attól jobb. A guminyomásom viszont elõl 1-2, hátul 2-3 tizeddel magasabb mint a gyári ajánlás, nekem az is így tetszik jobban a pr4-el. |
sjanek | 109172 | 2016. július 10. 19:55 |
Sziasztok! Használ valaki "sisak kamerát" nem a sisakon? Mármint úgy értem, hogy a motorra szerelve. Nekem az idomon van az index fölött, de túlságosan rezonál. Petya féle bukócsövem van, most azon agyalok, hogy arra fogom föltenni. Akinek van megosztaná, hogy õ hová tette fel, és mik a tapasztalatok? Köszi! Más: ma voltunk a Kékesen, láttam pár TDM-et. A felújított út minõsége frankó lenne, ha nem zúzott kõvel borították volna be a padkát (kanyarokban elég király, amikor mindenhol üveggolyók vannak). |
Hitmanus | 109171 | 2016. július 10. 19:43 |
Szerintetek, ha fullra felkeményítem a futómûvemet, mivel általában dobozokkal, utassal megyek, akkor nem lesz kagylósra kopva a gumim? Illetve a kagylós kopás mit eredményez 0 |
Hitmanus | 109170 | 2016. július 10. 19:41 | Válasz erre: 109169 |
Igen, fasza.Próbáltam az MRA X-creen kiegészítõ plexit Jól lehet állítgatni, de ahol jó lenne a szélvédelem, ott már nagyon rezeg, berezonál, nem csak rossz úton, mivel így már súly kerül a nagyplexire, és félõ, hogy nem fogja bírni a fejidom. Így marad a kis mra plexi majd. |
MadBob | 109169 | 2016. július 10. 19:27 |
MRA plexi by Karex. Precíz mint egy svájci óra, olcsó mint az Aldi! Csak ajánlani tudom! ![]() ![]() |
Fido71 | 109166 | 2016. július 10. 17:44 | Válasz erre: 109164 |
Tényleg! Ezek is voltak, bár az Ossiánt sosem kedveltem. A Metallica, Maiden és talán még a Saxon volt nálam akkor a sláger a külföldiek közül. Tankcsapda nálam meg örök kedvenc, amióta létezik. https://www.youtube.com/watch?v=zDEb_W35_Vs Azonosulni tudok a gondolataikkal. ;) |
kawa550 | 109165 | 2016. július 10. 15:16 |
Közben meg légszûrõt cseréltem. Hát, 35 fokban ez nem egy kellemes dolog, mit ne mondjak.... A fokozatkijelzõm meg haldoklik. Gyújtás ráadás után nem egybõl jelennek meg a számok, hanem csak 1-2 másodperccel késõbb és akkor is elõször csak parázslik és szép lassan erõsödik fel a fénye, de nappali fényben így is nehéz leolvasni, mert olyan mintha az összes szegmens kapna valami kis kóbor feszültséget, + az aktuális fokozatnak megfelelõ meg a teljeset. Kábelt átnéztem ha már úgyis lenn volt az idom, de a lánckereket már nem voltam hajlandó leszedni, majd a lánckerék szimeringgel együtt valamikor télen, mert már az is cseppenik néha. |
kawa550 | 109164 | 2016. július 10. 15:10 | Válasz erre: 109163 |
Biztos van, csak én, annak ellenére hogy legalább 6-7 Lord koncerten voltam életemben, csak erre az egyre emléxem. Monnyuk pokolgépre meg egyre sem, mivel azt meg sose hallgattam. :)))))))) Akkoriban én még puha voltam, Edda, Ossian, P.Mobil, õs Bikini ilyesmi. :D Még a soproni Moby Dickhez is csak annyi közöm volt, hogy a Mentest baxogattuk eccer a fertõn hogy na mi van, úszni tanul a fehér bálna? :))) |
Fido71 | 109163 | 2016. július 10. 14:22 | Válasz erre: 109161 |
Azért van jó pár klassz számuk a vándoron kívül! Tizenévesen szinte mást sem hallgattunk magyar együttesek közül. Még a Pokolgép talán. |
Fido71 | 109162 | 2016. július 10. 14:17 | Válasz erre: 109156 |
Nem akartam leírni, hogy kié volt és milyen márka, mert akkor megint mindenkinek negyobb bukót kell venni az arcok miatt... :))) Öööööööö, a tied pont nem néztem. ;) Amúgy megforogta a 10-et. |
kawa550 | 109161 | 2016. július 10. 10:42 | Válasz erre: 109159 |
Sitkén voltunk tavaly Lord koncerten. :)))) És ott is a minirokkerek jöttek utánuk. :D Itt mifelénk nagy rajongótábora volt a Lordnak régen, Szombathelyiek lévén sokat játszottak a környékbeli falunapokon meg búcsúkon. De hát ezen a vándoron kívül sose sikerült nagyot dobniuk, igazán sose futottak be, hiába a fél évszázad. |
kawa550 | 109160 | 2016. július 10. 10:38 | Válasz erre: 109158 |
Részben a kiengedett fõfékhenger dugattyúja okoz némi szívást mikor visszajön, az picit visszahúzza a dugókat alul, másrészt meg mindig van valamennyi ütése a tárcsának, az visszapofozza amennyire kell jó esetben. Persze lehet olyan hogy szorul. Szokott is olyan lenni a dugók kinyomásánál hogy a 2 oldal nem egyformán mozog, amelyik könnyebben jár, az jön kifelé mint állat, a másik fele meg marad benn. Azért van a képen az a vasdarab köztük, így feltámaszkodik azon mielõtt kiesne a helyérõl oszt jön utána a másik fele szépen. Pucolás után ár együtt mozognak. A hátsóféknél én is jártam egyszer úgy, hogy az egyik oldali dugó úgy beragadt, hogy még ezt a kitámasztó vasat is meggörbítette az ellenkezõ oldali, de a másik fél még akkor se mozdult meg. A könnyen mozgót teljesen vissza kellett nyomni, pillanatszorítóval meg vasakkal kitámasztani és utána tudtam az ellenkezõ oldalit nagy nehezen kipumpálni, de pucolás után az is helyrejött. Szerintem az enyém se foroghat többet 1-2 fordulatnál, én is hallom tolásnál hogy hozzáér, fõleg ha 1-2 hetet áll. |
sagipet | 109159 | 2016. július 10. 10:31 | Válasz erre: 109157 |
Szép kis csapat lehetett! Mi Lord koncerten voltunk, ha már itt volt a közelben, meg ha már 45 éve nyomják. + még megvártunk egy mûanyag rock (paradicsom) koncertet is Judit kedvéért. Találkozunk is három délrõl jött TDM-es cimborával, illetve egy "A kezdõvel innen :), na meg egy régi jó baráttal, szóval jó volt a buli! Igaz, a hányás elmaradt... |
lendvai | 109158 | 2016. július 10. 10:07 | Válasz erre: 109139 |
Nekem a hátsó szorult meg egyszer, le is égett a festék a betét lemezérõl, elöl semmi bajom nem volt eddig, de hallani, ahogy súrlódik a fékbetét a tárcsához, ahogy tolom a gépet a garázsban. Az szerintem normális, mert minimális érintkezés van, menet közben meg az úszógatyás tárcsa valószínûleg viszalökdödi a betétet. :-) Akkor a hátsó féknek nekiestem cipõfûzõvel a la Séf bácsi, kinyomtam a dugattyúkat amennyire tudtam, kockáztatva, hogy kilövöm õket és takaríthatok. :-) Azóta semmi gond, a tárcsák melegek, amikor megállok egy hosszabb etap elõtt (mert ezek után azért rájuk szoktam nézni), de ha nem fékeztem nagyot elõtte akkor kézmeleg a cucc. Forgást még nem néztem, majd ha szezon után felbakolom az elsõ kereket. :-)
|
lendvai | 109157 | 2016. július 10. 10:02 |
Tegnap a Mátra felé menet gyönyörû veterán vasakkal találkoztunk, mindegyiken Peking-Paris matricával. Volt jópár Datsun Z, csodálkoztam is, hogy nekieresztik ezeket a szépségeket ilyen túrának, elég kopottak és koszosak voltak mindannyian. Náluk szebb talán egy Alpine A110 volt.
|
Fido71 | 109154 | 2016. július 10. 08:39 |
Kevés a másfél fordulat... Pár motor kerekét megpörgettem a túrán, mert idegesített. Volt, amelyik 10 x is körbeforgott. |
kinetic | 109153 | 2016. július 10. 02:31 |
Sziasztok! Érdeklõdnék, a 2018-as Budapest Bamako túráról, van-e itt olyan aki benevez? Az is érdekelne, van-e itt olyan motoros, aki volt már motorral Afrikában? |
csanesz | 109152 | 2016. július 10. 00:12 | Válasz erre: 109139 |
Fido71! Én még az életben nem takarítottam. 3 évvel ezelõtt kapott Nissin betétet azt kalap-kabát... Betét nincs elégve (csavarhúzóval megkaparod a szélét és omlik)? Tudom buta kérdés, de a jelenség sem hétköznapi. Az 1-1,5 fordulat nálam is megvan. |
lendvai | 109151 | 2016. július 10. 00:10 | Válasz erre: 109141 |
Ez igaz, most, hogy jobban megnéztem a hozzászólást. :-) A féktárcsa forgását egy másodpercig se tagadtam. :-) De fenntartom a véleményem, hogy valami, ami olyan közel van a tengelyhez, mint a féktárcsa nem tudom elképzelni hogy rázhatja a kormányt 50-60-as tempónál. Mert a fékcsap (szerintem hülye elnevezés, vízcsap OK, de fékcsap bakker, sose zártam még el a fékemet :-) ) a tárcsát engedi mozogni, de a keréknek attól nem kéne úgy, hogy vibráljon. :-) Az úszásról nem is beszélve, az a mozgás sok minden ott, de úszásnak nevezném utoljára. :-) Ki fordította le ezeket a szavakat? :-)
|
Yoshimura | 109150 | 2016. július 9. 23:42 | Válasz erre: 109130 |
Nekem is így csapkod, de le....arom :) Volt már más motoron is ilyen élményem, kopott és némileg kagylós elsõ gumival. |
kawa550 | 109148 | 2016. július 9. 23:06 | Válasz erre: 109146 |
Aki nem tunná kép nélkül elképzelni:)))))))))
![]() |
Karex | 109146 | 2016. július 9. 22:49 | Válasz erre: 109145 |
No, a képeket képzelje mindenki mellé. Amilyent akar. Nem hagyja a fórum ismét.........
|
kawa550 | 109142 | 2016. július 9. 21:49 | Válasz erre: 109139 |
Én néha szoktam, de csak fékbetét cserénél, külön ezért nem szedem szét.
![]() ![]() |
kawa550 | 109141 | 2016. július 9. 21:46 | Válasz erre: 109138 |
Most, hogy elraboltak a zufók, és kurta okos lettem, mondanám a tisztelt ótóiparban dolgozó mérnök úrnak, hogy itten úszó FÉKTÁRCSA a szóban(meg a kerékkel együtt) forgó dolog. Ami azért úszó, mert csak pár kis szegecs/csap tartja a helyén a belsõ agyon, különben szerkezetileg nem egy egység a kettõ. Ettõl úszó. És forog. Szóval hülyeséget tetszik beszélni. De én nem értek hozzá, mer csak szakács vok. :)))))))))) http://motorinfo.hu/sporthirek/muhely/2006/01/16/feknyereg_es_a_szegecsek/#.V4FTofmLTIU |
Flenegen | 109140 | 2016. július 9. 21:43 |
Eladó lenne egy szegont használt Bestway Easy Set medence. Mérete 300x86. Sajnos nekünk nagy , így kihasználatlan. Takarófólia, vízforgató, medence. Egy új szûrõ kell bele és tökéletes.
|
Fido71 | 109139 | 2016. július 9. 21:42 |
Fék. Másnál is elõfordult, hogy esõben, utána poros úton közlekedik és a fék fog egy kicsit? A JBX ír róla tavaly meg is puceráltam a pogácsákat /azóta talán 6ezret mentem/, most meg megint. A porvédõket jónak ítélem, nincs szakadásnak nyoma. Középállványra húzva forog a kerék, de talán 1-1,5 fordulatot tud csak megtenni. Más milyen gyakran szokta pucolni ill. szoktátok-e egyáltalán? |
lendvai | 109138 | 2016. július 9. 21:25 | Válasz erre: 109137 |
Na, a pókházai viharsarok is el lett rabolva a zufók által, ezé´ beszélsz félre már te is. :-) Idõközben eszembe jutott, hogy a féket lehet tisztogatni meg igazgatni, az nem forog menet közben, maximum a féktárcsa, így azt én kizárnám, hogy a kormányszitáláshoz bármi köze lenne a féknyeregnek és a többi fix alkatrésznek. Ma végre sikerült eljutni a Mátra északi oldalára esõ nélkül. :-) Egészen a parádsasvári elágazóig ereszkedtünk, majd kapaszkodtunk vissza. Az új aszfalt igen fasza lett, de többé-kevésbé élvezhetetlen, mert valami gyengeelméjû ide is azt találta ki, hogy zúzottkövet szór az útpadkára. Gondolom így több maradt a zsebben, mintha normálisan megcsinálta volna. Ezért aztán nagyjából minden második kanyar tele van szórva a padkáról származó zúzottkõvel a buszok és a teherautók jóvoltából, egyedül a keréknyomok járhatók. Ez így kellemetlen a motoroknak is, meg az autók szélvédõjének és fényezésének is. Azt hiszem megvárom, míg elkopik a kõ a padkáról, mert ez így adrenalinvadászatnak jó volt, de normálisan motorozni nem lehetett. Persze meglehet, hogy elkényelmesedtem attól a néhány osztrák karikától, ahol a kanyar ívét kell csak figyelni, nem azt, hogy melyik kátyú akarja kettétörni a kereket. :-) Ettõl eltekintve az út sokkal jobb, mint amilyen a felújítás elõtt volt. |
kawa550 | 109137 | 2016. július 9. 18:40 | Válasz erre: 109136 |
Szerintem meg túl sok zsír meg cukor kezd felhalmozódni a szinapszisaidnál így kissé gyengül az ingerületátvitel, ezért beszélsz hülyeségeket......:))))))))))) A kerék meg a zidegenek miatta rázott, ez tuti. :D |
Karex | 109136 | 2016. július 9. 17:20 |
Szerintem a felhalmozódott kosz okozott súlypont áthelyezõdést a térhajtómûben....... azért rázta be az elejét. :D ![]() |
Fido71 | 109135 | 2016. július 9. 17:01 | Válasz erre: 109134 |
A doboz az ok. Az más típusnál is megvan. A gumira is van magayarázat. De így tényleg X akta. :) |
lendvai | 109134 | 2016. július 9. 13:53 | Válasz erre: 109133 |
Szerintem semmi, de látatlanban nem tennék rá nagyobb összeget. A kormánycsapkodásnak például oka volt anno a Dunlop gumi, amit gyárilag raktak a 900-ra, ez viszont 4TX. Oka volt már a hátsó doboz is nagyobb tempónál, de ez most nem tekinthetõ nagy tempónak. Nekem ez még így rejtély.
|
Fido71 | 109133 | 2016. július 9. 13:10 | Válasz erre: 109130 |
Nem vágom... :( A csapoknak mi köze a giroszkóp-hatáshoz? |
Karex | 109132 | 2016. július 9. 12:51 | Válasz erre: 109129 |
Sz@r helyen lakol. A múltkor is csak nálatok esett. A csapat többi tagja azt kérdezte hol volt esõ...... Gyere erre pont motoros idõ van. Meleg, fátyolfelhõs, kellemes lengedezõ szellõvel. |
Karex | 109131 | 2016. július 9. 12:48 | Válasz erre: 109130 |
Köszönet a nép nevében. Bevésem a felderített és megoldott TDM rejtélyek könyvébe....... |