19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Yamaha TDM
Következő oldal

Muju 110346 2016. szeptember 7. 19:41   Válasz erre: 110344
Mámeg nyilazni akarsz 😃
    

VVLaci 110345 2016. szeptember 7. 19:40   Válasz erre: 110338
Arra gondoltam, hogy méressétek meg a hengert, mennyire hordós, mert lehet, hogy egy hónolás nem elég. De egy gépmûhely ezt simán megmundja.
    

kawa550 110344 2016. szeptember 7. 19:39   Válasz erre: 110332
Te ne dumájjá, te má korán belenyúltál a tutiba a Carmennel. :))))
Van új körbálám, emberalakos céllal, mikó gyöttök? :D
    

Muju 110343 2016. szeptember 7. 19:38   Válasz erre: 110341
Nem akarok semmit se kidobni az ablakon se máshol csak nem vágom hogy ha mèricskèlek mit tok vele spórolni.
    

kawa550 110342 2016. szeptember 7. 19:38   Válasz erre: 110329
Ez így ebben a formában nem igaz. Az ellentétek-igen rövid kis idõre- vonzzák egymást, de hosszútávon megmaradni csak a hasonlóval lehet, mert azt nem kell "elviselni".
Alapvetõen utálja az embereket, de szereti az állatokat és a néhány kiválasztott barátot, sose beszél politikailag korrekten, rock zenét hallgat, motorozik, nyilaz, szeret enni, szarik a fogyókúrára meg az egészséges életmódokra, okos, csinos, nem is tom ezt most magamról írom vagy a Zsuzsikáról....:))))))))
    

kawa550 110341 2016. szeptember 7. 19:32   Válasz erre: 110338
Most az komoly, hogy egy gyûrûfészek kapirgálás próbálkozásához kibaxol az ablakon 30.000+ forintnyi tömítést hogy spórolj 30.000ft-ot a gyûrûkön? Vagy még nagyobb eséllyel bukj ugyan ennyit + 2x szétszedés meg összerakás?
    

Muju 110340 2016. szeptember 7. 19:29   Válasz erre: 110339
Köszi
    

kawa550 110339 2016. szeptember 7. 19:27   Válasz erre: 110334
Hengerfej felújítás szakmûhelyben szimeringekkel szelepvezetõk cseréjével, köszörülés becsiszolás 30.000, hengerfej/talp tömítés+ gyûrûszett 2 hengerre 68.000. Meg a munkadíj ha nem magad csinálod.
    

Muju 110338 2016. szeptember 7. 19:25   Válasz erre: 110336
Mire gondolsz? Szelepszár szimering csere az nem tètel. Ha le van tapadva az olajlehúzó és kitakarítjuk mèg akár jó is lehet?
    

Muju 110337 2016. szeptember 7. 19:22  
Amit csanesz írt nemrèg, hogy ha felpörgeted melegen ès akkor füstöl vagy ha visszaengeded a gázt akkor gyúrû vagy szelepszár szimering, hát ez így is úgy is. Napi 120 km 120-as de inkább felette tempóval 1000 km ès 0,4-0,6l motul 5100 lemegy a torkán. Eddig ez nem volt jellemzõ,de nem is jártam vele atópályán. 6000km normál használat nál evett 1,6l körül. Vèlemènye? Esetleg?
    

VVLaci 110336 2016. szeptember 7. 19:18   Válasz erre: 110334
Mielõtt bármit veszel, borítsátok szét és mérjetek, vagy méressetek! Sokat lehet spórolni! :)
    

VVLaci 110335 2016. szeptember 7. 19:16   Válasz erre: 110333
Bõven 30 fölött, ugyan a 2. próbálkozásra, (nem röhög!!!) de megvan az IGAZI! :D
    

Muju 110334 2016. szeptember 7. 19:14  
Sziasztok! Bocs hogy a társválasztás idilli környezetèbe beleszólok más tèmával, de a gèpem indiánná változott. Füstjelekkel kommunikál.
Azokohoz fordulnèk akik a közelmúltban újították fel a vasat. Mennyibe fáj egy gyûrûszett? A többit már nagyjából ki bugáztam a netrõl. Gyári cuccost akarok mindenkèpp
    

Fido71 110333 2016. szeptember 7. 19:11  
Elmúltam bõven 30, mire nõsültem.
Elsõre meg is találtam.

    

dinnyemag 110332 2016. szeptember 7. 18:07   Válasz erre: 110328
Carmen is, ahogy Zsuzsika, idõnként olvassa a fórumot. Így a hszed végével tökéletesen egyetértek, bólogatok is hozzá nagyokat és olyasmit motyogok, hogy "bizony-bizony"
    

Karex 110331 2016. szeptember 7. 18:00   Válasz erre: 110330
Természetesen a zárójeles rész közelebbi ismeretség esetén érvényes, messzirõl jött ember azt mond.......
:D
    

Karex 110330 2016. szeptember 7. 17:49   Válasz erre: 110329
Ezzel nem tudok egyetérteni (sõt, egyenesen sértésként fogadnám, ha ezt rám mondanád), és most itt nem fejteném ki ez irányú véleményem.
Kawa véleményével kell egyetértenem, a szorgalmas próbák és válogatás után kéne csak engedélyezni a nálunk honos életfogytig rendszert.
Ha én körülnézek, több sikertelen kísérletet látok mint sikereset.
És ez nem azért van, mert csak azt veszem észre.

    

lendvai 110329 2016. szeptember 7. 17:01   Válasz erre: 110324
Ehhez azért annyit fûznék hozzá, hogy minden férfi mellett olyan nõ van, amilyen õ maga és ez fordítva is igaz. Az "ellentétek vonzzák egymást" nagy,kamu, a hasonlók vonzzák egymást. Így abból, hogy milyen nõ, vagy nõnek látszó valaki van mellettünk huzamosabb ideje már következtetni lehet a saját személyiségünkre, illetve annak aktuális állapotára is.
    

kawa550 110328 2016. szeptember 7. 15:40   Válasz erre: 110324
Nyilván a saját rossz tapasztalat elviszi az ember véleményét rossz irányba, de elég ha itt körülnézel, és látod hogy többünknek van itt normális nõje mint akinek nem.
Szóval nem olyan reménytelen ez.
Én inkább a tartós kapcsolatot-fõleg házasságot- tiltanám be minimum 30 éves életkorig. Mert mióta én elváltam és felnõtt fejjel választok, azóta csak normális nõim voltak, ráadásul ahogy öregszem, egyre jobbak. Monnyuk én már megérkeztem, nem kell tovább keresgélni. :)))))))
    

csanesz 110327 2016. szeptember 7. 13:41   Válasz erre: 110325
Még azt elsõ robeszomon csináltam nyeregbontást. Már nem emlékszem, hogy volt tömítve, de nem szívesen állnék neki ismét.

Ma próbáltam a hátsó féket, már most érezni a különbséget.
Hamarosan rendbe rakom rendesen. És az elsõkre is ránézek.

De próbaképp a legkisebb fecskendõ tûvel azért próbálkoznék...

    

ikim2025 110326 2016. szeptember 7. 09:42  
A yutubon láttam,hogy egy 10 es imbuszkulcsot tesz a fékbetétek helyére (akkorát,amekkora befér a nyergen lévõ horonyba),és ugy nyomja ki a dugattyukat a helyérõl,de így nem esik ki,csak kijön,a beszorult is,és meglehet tisztítani.
    

Karex 110325 2016. szeptember 7. 09:25   Válasz erre: 110321
Nyereg bontás.
Sokan beleesnek a hibába, hogy a munkahengereket nem a fékrendszerben összeszerelve akarják kiszedni.
Még bent a helyén megfogod a könnyen mozgót, a másik biztosan enged.
Ha már alig van bent, akkor lehet szétszedni a rendszert.
Persze a fékfolyadék szintet nézni kell a pumpálás közben.
A sûritett levegõ ebben az esetben elég veszélyes.
    

Karex 110324 2016. szeptember 7. 09:19   Válasz erre: 110317
Kedves nexudes, köszönjük a történetedet és a bizalmat hogy megosztottad velünk.
A motorral biztosan elõrébb jutsz, de nõt ne keress rendeset. Nincs olyan. A kivétel itt is erõsíti a szabályt, és elég ritka..........
    

csanesz 110323 2016. szeptember 6. 22:51   Válasz erre: 110322
Köszi!
No, akkor csinálok jó kis szerszámot.
    

kawa550 110322 2016. szeptember 6. 22:29   Válasz erre: 110321
Ha benyomni lehet, akkor ki is könnyen jön. Betétek ki, oszt megpumpálod. Mikor elérik azt a részt, ami máskor takarásban van és tiszta, az már simán kijön kézzel is miután az egyiket kiköpte a nyomás. Ha az egyik nagyon jön a másik meg nem mozdul, akkor kell a mozgót kitámasztani hogy a másik oldal is jöjjön.
    

csanesz 110321 2016. szeptember 6. 22:22   Válasz erre: 110319
Én normál esetben két nagy méretû villáskulcsot teszek a munkahengerek közé és a nagy lapfelületük egy darabig nem roncsolják a munkahengereket. Ha már nagyon visszacsúsztak közé teszek még egy villáskulcsot és így tovább.

De ahogy írtad én is 6 -os laposvasat próbáltam elõször a reszelõ helyett. Hajlott rendesen.

A dugók kiszedése lesz a harci feladat. A benyomásuk nem gond.
    

csanesz 110320 2016. szeptember 6. 22:12   Válasz erre: 110318
Ha szétszedem a nyerget ott nincs valami tömítés? Vagy csak pasztával kell tömíteni?

A fékhatás már most érezhetõen jobb.
Hétvégén csúnyán belecsúsztam egy pirosba. Közel a keresztezõdés közepén álltam meg.
    

kawa550 110319 2016. szeptember 6. 21:58   Válasz erre: 110316
Eccer én is nagyon megszívtam a hátsót, volt ott is minden, pillanatszorítóval elhajlított 6-os laposvasak, hosszas anyázások, falhoz baxott szerszámok ahogy kell.
Utána gyártottam házilag egy ilyen dugóvisszanyomó kézikészüléket. http://albaszerszam.hu/21404/yato-fekmunkahenger-visszanyomo-0-65-mm.jpg
    

gezasz 110318 2016. szeptember 6. 19:55   Válasz erre: 110316
Nincs mese szét kell szedni a féknyerget. Hasonló volt az én problémám is. Szétszedés után látszott, hogy a porvédõ karmantyú púposra dagadt a sok kosztol, és ez megfogta a munkahengert. Takarítás után ismét jó lett,de fogok rendelni újat mert némi kopás és gyürõdés azért keletkezett a karmantyukon.
    

nexudes 110317 2016. szeptember 6. 16:45  
Sziasztok!
Olvasom a hozzászólásokat és megosztom én is veletek. 2009-2012 idõszak. Édesanyám is meghalt :(, asszony lelépett, cég ahol dolgoztam vegetál sorban elbocsájtások, privát melót nem fizették ki anyagot visszaszerezni nem tudtam bizt. örök vigyázták a telephelyet. Szóval kaptam bõven az élettõl.
Mindig lottózom és mindig akkor van szerencsém amikor kell, lett egy 5-ösöm a 6-os lottón. Mit csináljak ennyi pénzzel, motorvizsgát :D
Motorvizsga, kabát sisak térdvédõ kesztyû vesevédõ.
Elsõ moci: TS125 muzeális darab összerak, hogy megtanuljam, hogy is mûködik egy moci, pótapám motorja elsõ fizetéseibõl vette.
Következõ gép GS500E legjobb évben 19e km, legrosszabban 12e. Közben munkahely váltás, munkanélküliség és Csaba TDM900A-ja nálam kötött ki.
Komótos felújítás, majd április végétõl elkezdtem hajtani. Munkába is járok vele nap mint nap Bp, eddig 10e ment bele.
Mindig csodáltam egyik forumtag mociját a túrákon õ szólt, hogy van egy törött. Na mondom ez is jókor, meló még van vagy épp nincs, mire megvettem már melóm se volt. több mint 1 évet várt ezért, hogy össze legyen rakva.
Mire költöttem, extrák :) : dobozok, hátsó táska, "komolyabb" motoros navi, ülés ültetés, kb 4 cm, rádiós bluet. átbeszélõ. Ezek a polcon: pageres riasztó,kiegészítõ lámpák, oldaldobozok a polcon télen lesz idõm felrakni.
Mi a különbség a GS500E és a TDM között a hátamat még fiatalon szétbasztam, ezért 330-380km volt a max amit a GS-el egy nap tudtam menni és a végén le kellett rúgni a motorról mert leszálni nem tudtam, TDM-el 680km, és még le tudok szállni. Ez magáért beszél. Imádom.
Amióta motorozom, egyszer ültem robogón (3-5km, külsõ kerület) és halálfélelmem volt , eskü :D
Olajról pedig, a GS500E kicsit ette az olajat, léghûtés annak megfelelõ illesztés és valszeg vmi hamis olajat is kapott már nálam (motul) füstölt is ahogy kell. Azután csak XADO-t raktam bele (kerámiás) 6e km 0,3-0,5l olajfogyás, Elõtte 1-1,3 liter. Burgmannál is bevált egy ismerõsnél a régebbi hengeresnél ami a kopós fajta volt.
Nagyon szeretném vagy 10 évig használni, remélem összejön. Már csak vmi rendes nõ kell ;-)
    

csanesz 110316 2016. szeptember 6. 16:41  
Ma hátsó fékbetét csere volt soron.
- Hogy roh@dna meg!
Beállt az egyik munkahenger.
Aszem télen ezzel is lesz dolgom, mert ami beállt elégé makacsolja magát. Mozog, de csak feleannyit mint a másik.

Amikor korlátozott a lehetõségek tárháza. Azért a használt fékbetétet a békebeli reszelõ alá tettem.
    

kawa550 110315 2016. szeptember 6. 16:36   Válasz erre: 110311
+1 :-D
    

csanesz 110314 2016. szeptember 6. 16:23   Válasz erre: 110312
Szerintem lesz hosszabbítás, de csak télen. Elmegy vele, de éppen hogy.
A fékcsõ határeset azon forgatnom kell kicsit.
Kábelek, miegymás elmegy.
    

Flenegen 110313 2016. szeptember 6. 15:37   Válasz erre: 110310
Míg benzinkúton dolgoztam nekem is annyi idõm volt mint tenger. Lehet hogy az értékrend vagy a fontossági sorrend van máshogy nàlam.
    

ikim2025 110312 2016. szeptember 6. 14:37   Válasz erre: 110307
Szia!

Szóval a kuplung bovdent nem kell meghosszabitani?
Minden kábel elég hosszú?
    

lendvai 110311 2016. szeptember 6. 13:19   Válasz erre: 110310
Na, az elsõ ember, aki úgy gondolkodik, mint én. Kár, hogy béjemvéje van. :-) Ha összegyûjteném az összes kifogást, amit eddigi életem során különbözõ emberektõl hallottam és mindegyikért kapnék egy forintot már rég meglenne a Super Tenere. :-)
Nálam is torlódnak tennivalók, de csak az én lustaságom eredménye, viszont igaz, hogy sokkal jobban hangzik, ha azt mondom, hogy még nem volt rájuk idõm. :-)
    

mati12 110310 2016. szeptember 6. 13:04  
Mindig arra van idõnk amire akarjuk,hogy idõnk legyen.... A többi csak kifogás.
    

Flenegen 110309 2016. szeptember 6. 12:56  
Érdekes, a honda robogómat napi szinten használtam munkába járásra és kirándulni is. Abba 2 év alatt 13 ezer ment bele.
A burgmannal belenyúltam azt nem sikerült megszeretni. Kb 2000 kmt mentem vele.
A TDM-et imádom, de sajnos idõ nincs hogy sokat menjek vagy ha lenne akkor az idõ nem teszi lehetõvé.
    

Fido71 110308 2016. szeptember 6. 10:28  
Mikor vettem a gépet az elõtte levõ években én is beletettem egy 10-est a Burgiba évente. Gondoltam, ha messzebbre megyünk ez jobb lesz. Megvettem, majd rövidesen változott az életvitelem és Betti is elkezdett 24 órákat ügyelni. Kevés a közösen eltölthetõ szabadidõ, meg ugye a gyerekek is kicsik még. Nem lehet õket mindig lepasszolni. Egy hónapban egy hétvégén van együtt a család.
Ez van, majd lesz ez még így sem... ;)


    

csanesz 110307 2016. szeptember 6. 09:47  
A kormány magasítás baba lett állítás után.
Köszi Robi70! :)
    

Lomha 8V 110306 2016. szeptember 6. 05:54   Válasz erre: 110281
Én naponta írhatnám ki, annyi TDM-et látok. Ezek most speciális esetek voltak, amiket belerejtettem egy ilyen "láttam egy TDM-et" hozzászólásba. :) A suli elõtt parkolóssal valószínûleg ugyanazért voltunk ott, vele beszéltem volna arról a dologról, ha itt van. Villány pedig 10 km. - re van tõlem, azzal a kollégával pedig össze tudtam volna futni egy pár szóra. Szóval itt volt mögöttes tartalom. :)
    

csanesz 110305 2016. szeptember 5. 23:26   Válasz erre: 110303
Jellemzõ... :)))
    

Flenegen 110304 2016. szeptember 5. 22:11   Válasz erre: 110302
Sajnálom ha így gondolod. Nekem ez a természetes. 1992-ben 12 évesen kaptam az eslõ Puch típusú motorom, azóta mindíg van motor a garázsban. És remélem ez így is marad. A TDM esetében pedig szerintem irreálisan nagy amortizációval nem kell számolni.

Ha csak erre mennék valószínû, hogy nem a TDM lenne a garázsban.... Nem ez a modell a parádézós paripa...

    

kawa550 110303 2016. szeptember 5. 22:03   Válasz erre: 110298
Én csak azt nem értem, hogy az ilyen évi összesen 1 hosszabb túrányi használatokhoz mirossebnek kellenek ilyen kényelemnövelõ plexik, kormánykiemelések, ülésátalakítások meg akármik, mikor annyit féllábon is ki lehet bírni. :))))))))
    

jobbkormanyos 110302 2016. szeptember 5. 21:59   Válasz erre: 110301
Ez nem azé van, hanem , nehogymá nekem ne legyen, mikor a szomszédnak is van.
    

Flenegen 110301 2016. szeptember 5. 21:21   Válasz erre: 110300
Az évi 1000 km ha 3 nap alatt teszem meg akkor kb 60.000 ftért bérelhetsz motort. Ja és elõre mondjam meg mikor kell. Ezért a 60.000 ezerbõl kifizetem az éves biztit, adókat sszervizt meg mûszakit oszt akkor megyek ha akarok..
    

gezasz 110300 2016. szeptember 5. 21:12   Válasz erre: 110295
3 év 3 hónap óta van nálam a gép. 43000 km tettem bele . elvileg azért tarjuk hogy használjuk. Évi 1000 km-nél már a bérlés is szóba jöhet. A hétvégén már megvolt az 1018 km. Ez csak két nap alatt
    

csanesz 110299 2016. szeptember 5. 21:02  
Vicces dolog!
Kuplung használatnál villantott a refi.

    

csanesz 110298 2016. szeptember 5. 20:59  
Távtartók fent vannak!
Még lesz kis állítgatás a kormányon szerintem.
Kuplung bowden házat egyenlõre kiakasztottam a helyérõl, de lehet hogy tényleg kell az a 3 cm -el hosszabb ház.

Sokkal jobban érezni a gépet döntögetéskor, tetszik. Ülést jobban kilehet használni.
Kicsit fura volt elsõre a kormány, de lentebb állítottam kicsit a markolat pozíciója miatt. Holnap megint próba.

Kölcsönbe kaptam, de marad. :)
    

csanesz 110297 2016. szeptember 5. 20:47   Válasz erre: 110293
Végül is, ha belegondolok én átlag évi 5 000 -et gurulok.
Ha 2001 óta lenne nálam, akkor 75 000 -et tettem volna bele.

Az ironikus az, hogy valóban 75 000 van benne. :)
    

csanesz 110296 2016. szeptember 5. 20:41  
Köszönöm az infókat, akkor nincs para! :)
    

Flenegen 110295 2016. szeptember 5. 19:55   Válasz erre: 110291
Az enyém 16 éves. 2 évesen lett forgalomba helyezve, addig állt. Majd 2007-ben beszámította a Red Baron. Igazolhatóan 2011 februárig ki volt vonva a forgalomból. 2011 februárjában 42400 km-el toltam ki azóta a 6 szezon alatt ment bele a 15 ezer km. Az idén eddig még 1000 km sem mentem. De ha a virtuális km-ekrõl kell nyilatkozni, akkor szerintem nálam többet senki sem ment:)

Viszont amióta nálam van a vas vezetett a szervizkönyv és megvan az összes számla.
    

kawa550 110294 2016. szeptember 5. 19:08  
Én nem tom mirü beszítek. A tavaszi felújítás óta a 3. olaj megy bele ha hazajöttem jövõ héten a horvátoktól, és én is 6000-enként cserélem mint ti......:)))))))
    

Fido71 110293 2016. szeptember 5. 18:37   Válasz erre: 110288
Miért?
Az enyémben 10 évesen 37 ezer van... :( :( :(
Az idén is csak a TDM Tali, egy Fekete-tengeri kanyar és pár egy napos auzstriai gurulás fért csak bele...
A kisScarába viszont belement az idén is 6ezer km eddig.
Az a munkába-járós...
    

cxkopi 110292 2016. szeptember 5. 16:57  
Köszönöm az infókat!
Ez most kimarad, sosem bíztam a csodaszerekben.
    

jobbkormanyos 110291 2016. szeptember 5. 16:57   Válasz erre: 110288
Meg kell nézni, mikor lett forgalomba helyezve /enyém két évet várt míg eladták 11év, 65ekm./ Ismerek olyat aki, kb 1ezer km-t megy egy év alatt túramotorral./

    

lendvai 110290 2016. szeptember 5. 16:47   Válasz erre: 110288
Ha igaz a km, akkor nagyon megkímélt, már ami a futásteljesítményt illeti. Nekem 2005-ös gépben van 70 ezer és ez valós. Ez nem túl frekventált használat által került bele.
    

kawa550 110289 2016. szeptember 5. 16:31   Válasz erre: 110282
Nem kõ abba semmi, csak 50-enként friss olaj. Az enyémbe legalábbis más nem kellett az elmúlt 10 évben, pedig 6x annyit futott mint a tiéd.
Minden futómû/váltó/motor alkatrész eredeti, kivéve a nívópálcát, mert azt cserélni kellett, mert már nem ért bele az olajba. :)))) Csak viccûtem, azért kellett cserélni, mert a sok fiatalkori hokizástól úgy megerõsödött a markom, hogy eccer a markomba maradt a pálca vége. De úgy kõ nekem, faxnak húzogatom ki állandóan, mikor úgyse kell rátölteni. :D
És csodák(rajtam kívül) nincsenek, meg csodaszerek se. Azt még ki lehet magyarázni, hogy gyárilag miért nem tesznek akkor bele, mert azt akarják hogy 5 évente cseréld stb. De hogy a nagy olajcégek miért nem "nemesítik" meg a termékeiket azzal, hogy belelöttyintenek valamit ha ilyen eccerû? Há mer nem az. Nem véletlen, hogy csak a teleshopos reklámcégek kínálgatnak prolongot meg a zapám faxát. Persze majd jönnek az esztergályosok, hogy pedig õk használják a metaanyámhátát és 2x annyi ideig jó az esztergakés meg ilyenek. Lehet. De az is tuti, hogy a metaizé nem intelligens, nem válogat, mindenhol ugyan az a hatása, ott is ahol nem kellene. Ott is csökkenti a súrlódást, ahol nem kéne, nem olyan hõstabil stb mint a jó olaj, esetleg még annak is csökkenti a jó tulajdonságait.
Olvastam én már olyan szakértõi cikket, aminek az lett a vége, hogy ezek közül az a jó, ami legalább nem árt......
http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/2012/11/13/merjem-e_hasznalni_a_metabondot/
    

csanesz 110288 2016. szeptember 5. 15:43  
Errõl tud valaki valamit?
http://www.kepesmotor.hu/yamaha-tura_enduro/p1680760

Egy cimborám szemet vetett rá. A Km -t kissé keveslem a 13 évhez.
Vélemény?
    

Englishman 110287 2016. szeptember 5. 11:43   Válasz erre: 110284
Mi is két keréken voltunk, fejenként kettõn.
Épp egy bringás pihenõben igyekeztünk pótolni a vizet és a zoxigént, mikor elviharoztatok abban a laza balos kanyarban. :)
    

Robi70 110286 2016. szeptember 5. 11:27   Válasz erre: 110281
Valóban csak egy gesztus, de annak kedves. Külön topikot nem érdemel, azért 1-1 hsz belefér. Szerintem...

    

csanesz 110285 2016. szeptember 5. 10:25   Válasz erre: 110282
Volt nálunk a cégnél egy ügynök Vörösvárról több mint 10 éve. Mutatta a teszt munkadarabot normál olajban és Metabond -os olajban.
Majd mi választottunk teszt munkadarabot a saját anyag készletünkbõl.
Természetesen sárgarézre esett a választás! :)))
Ott bizonyított a Metabond! Tudja amit kell, mert a réz bizony alig kopott. 50 Newtonnal nyomtak egy 5mm átmérõjû húzott szálanyag oldalát egy forgó csapágy perselyéhez. Csak horzsolás volt látható. De sima olajnál megzabálta a csapágypersely a sárgarezet.

Bár én nem használok adalékokat inkább jobb olajat veszek. Autót 2006 -ban vettem. Jó olajat használok hozzá és 130 000 km óta nem nõtt az olajfogyasztás.

Ebbõl kifolyólag nem látom értelmét az adalékoknak. Motul után meg nem kell semmi egyéb csak rendszeres csere.
    

Robi70 110284 2016. szeptember 5. 09:38   Válasz erre: 110279
Fertõrákosról mentünk Bõs felé. A kõfejtõ után, megnéztük a vízierõmûvet. A válasz röviden, igen. Remélem autóval voltatok, mert motoron meg kellett volna ismerjelek benneteket.:)
    

lendvai 110283 2016. szeptember 5. 09:16   Válasz erre: 110282
Én használtam, nem igazán tudom eldönteni, hogy ér-e valamit. A súrlódáscsökkentõ hatása érezhetõ, mert kísérletképpen beraktam a TDM-be, csúszni is kezdett a kuplung. :-) Anno az autóban raktam motorba is, váltóba is, érezhetõ hatása a váltónál volt, onnantól hidegen az emelt fordulatnál nem akadt az egyes és a hátramenet. A motor csipegette az olajat 10 évig, míg nálam volt az autó, de nem nõtt meg az olajfogyasztás. Nem tudom megítélni, hogy a Metabond hatása volt-e. Jelenleg is adagolok az autó motorolajába, de ott szimplán az a cél, hogy az oldószer tartalom tisztítsa a motort, mivel ez is szopogatja az olajat, a gyanú szerint le vannak tapadva az olajlehúzók, nagy valószínûséggel a marketing maszlag 20 ezer kilométeres olajcsere periódus és/vay rossz minõségû olaj az oka, de az is lehet, hogy valamelyik elõzõ tulaj hidegen padlózgatta.
Ami fontos, hogy a Metabondnak van váltóba való ajtómûolaja, de az csak a 80W-90 kategóriájú váltóolajhoz való. Nekem pl a váltóban is motorolaj volt az illesztések miatt, így anno a váltóba is a motorolaj adalékot töltöttem.
Mindent összefoglalva szerintem szükségtelen, mert ha tényleg tudná azt, amit mondanak róla, akkor mindenki csak ezt használná (Spuri, Prolong stb ellenében). Kárt valószínûleg nem okoz, de ha jó minõségû olajat használunk megfelelõ csereperiódussal akkor szükségtelen. 40 000km után fémszemcsék a váltóban lehet néhány félreváltás eredménye is, attól én még nem töltenék bele semmit, attól, hogy keményebb lesz a felület egy összeakadt fogaskerékpárból ugyanúgy le tud pattogni pár szemcse, csak keményebb lesz. :-)
    

cxkopi 110282 2016. szeptember 5. 08:28  
Urak!
Használ valaki METABOND-ot?
SX4-es 40 000km, 8 év váltó olajleeresztõ csavaron fémszemcsék, ezért a kérdés, (a Metabond váltóba valót ajánlották). Ér ez valamit?
    

lendvai 110281 2016. szeptember 5. 08:15  
Jó reggelt! Azon tûnõdöm mi a célja azoknak a kérdéseknek, amik akkor merülnek fel, ha valahol valaki az országban lát egy TDM-et. :-) Rendben, kíváncsi vagyok, ki volt az (én a magam részérõl együtt tudok élni a tudatlansággal, ha nem tudom ki jött velem szemben a Mátrában vagy Karakószörcsög külterületén). :-) Ha valaki jelentkezik, hogy õ volt akkor mi történik? Nem láttam még, hogy bármilyen beszélgetés kialakult volna arról miért volt ott, kikkel volt ott, mit csináltak, milyen volt stb. Érdekes dolog, valami gesztus értékû dolgot sejtek mögötte, számon tartjuk a márkatársakat, érdeklõdünk meg ilyesmi, de igazából nem látok mögötte tartalmat.
    

Lomha 8V 110280 2016. szeptember 5. 06:48  
900-as gép a balassagyarmati Dózsa György általános iskola elõtt. Innen volt valaki? Villányban pedig egy sárga-szürke 850-es.
    

Englishman 110279 2016. szeptember 4. 22:27   Válasz erre: 110272
Sziasztok!

Robi!
Nem ti jártatok véletlenül a Fertõ-tó körül?
Ma délután 15 óra körül Hegykõ - Fertõhomok - Hidegség környékén, Balf irányából Fertõd felé. Volt még egy méretes túragép is a kis csapatban.
    

csanesz 110278 2016. szeptember 4. 21:59   Válasz erre: 110272
Egyszer már kaptam tõled tanácsot ülés szivacsozás paraméterezésérõl.
Bejött! :)))

Kormánycserét akarom megúszni. A szivacs markolat nagyot dobott a dolgon, de most már érzõdik, hogy alacsony a kormány - nagyon rádõlök. A hosszabbított bowdenház még belefér, ha tényleg szükséges.

Köszi! :)
    

sandryder 110277 2016. szeptember 4. 21:59   Válasz erre: 110276
Mert én is az utolsó pillanatban regisztráltam a motoglobe.eu honlapra ahol hirdették a túrát, másrészt az onroad.hu oldalát sûrûbben kéne olvasni. Igérem hogy legközelebb nagy médiafelhajtást csinálok a TDM fórumon.
    

Karex 110276 2016. szeptember 4. 21:54   Válasz erre: 110273
No, akkor itt és most megkérdezném, miért nem jelezte ezt a gurulást senki itt, ezen a fórumon?
Esetleg linkelve az eredeti kiírását......
    

csanesz 110275 2016. szeptember 4. 21:53   Válasz erre: 110271
Az nem baj, annyi belefér! :)))
    

sandryder 110273 2016. szeptember 4. 21:50  
Stét!
Ma csapattam egy nagy gurulást a Balaton felvidéken az Onroad szervezésében Sárvári Zsolt (Mackó)vezetésével, ami nagyon tartalmas kanyarvadászat volt a
Yamaha teszteléssel megtöltve. Az MT-07-es majd az MT10-es próbakörei után,
az a tapasztalatom, hogy a TDM-et nem múlja felül egyik sem komfortban. Na jó az MT-10-est rosszalkodásra alkották a japók, de túrázni nem kéne egyik sem. Az egyik túl erõs hozzám a kisebbik meg kicsi és gyengécske.
    

Robi70 110272 2016. szeptember 4. 21:49   Válasz erre: 110267
Szasztok!
Csak építsd be azt a kormány magasítót Csanesz. Ki sem fogod venni. Kényelmesebb testtartást ad a mi magasságunkhoz. A vezetékek, bowdenek rendben lesznek. Bár én, Dinnyemag tanácsára 3 cm-rel hosszabb kuplung bowdent csináltattam, de a gyári sem fog feszülni.
    

evdem 110271 2016. szeptember 4. 18:27   Válasz erre: 110266
A fiam ki is tagadna :)))
    

csanesz 110269 2016. szeptember 4. 17:18   Válasz erre: 110268
Bakker!
Ha ezt tudom... :)
    

cizi 110268 2016. szeptember 4. 17:12   Válasz erre: 110266
Ma láttam hasonlót a Bakancsos utcában bolhapiacon!:))
    

csanesz 110267 2016. szeptember 4. 16:38  
Valaki próbált már 3cm -es kormány magasítót?
Hétfõn kapok kölcsön próbára, de ha nem passzol nem bontanám a kormányt.
    

csanesz 110266 2016. szeptember 4. 16:29   Válasz erre: 110259
A helikopter eladó? :)))

A kis vonatomhoz meg a hátrahúzós tankomhoz jól jönne...
    

evdem 110265 2016. szeptember 4. 15:21   Válasz erre: 110260
A motorba 2 tungsram van azt tungsram márkaboltba vettem, ez a tartalék égõm, ezt egy sima szoci autósboltba vettem (régen ezt tettük a skodákba, wareszokba ez volt a tunying:)). Nem emelt fényerejû, de nekem teljesen jól világít olyan 8000 km mentem idáig vele még nem kellett cserélni. Maga a lábkiosztás mint bármelyik H4-es. Az én gépemet úgy van bekötve, hogy 2 tompított megy egyszerre és ha váltok akkor a jobbos a refi.
    

cizi 110264 2016. szeptember 4. 14:35  
Mikor hívhatlak? Jó a telefonszámod a reglapon?
    

kawa550 110263 2016. szeptember 4. 14:31   Válasz erre: 110262
Ja, kûggyed. :D
Mekkora ökör lehet már, aki nem tud postára adni egy csomagot.....
    

cizi 110262 2016. szeptember 4. 14:23  
Jó napot! Tudna valaki abban segíteni, hogy Sopronban átvesz egy csomagot?
Sajnos az eladó nagyon bizonytalan és nem járatos a postázásban.
    

kawa550 110260 2016. szeptember 4. 13:15   Válasz erre: 110259
Én meg ilyent még nem is láttam. Pedig valszeg ez van pontosabban elhelyezve a foncsorban, lehet hogy nem villognának annyian a pofámba.:)))) Hogyi adják ezt és mennyi idõnként kell cserélni? Nekem az emelt fényerejûek azért évente 1x biztos elhaláloznak. Cseresznyére úgy kötöttem be, hogy a két oldal külön kapcsolható, így ha 1 kiég, felkapcsolom a másikat. :D
Csatlakozója milyen? Marad az eredeti, vagy azt cserélni kell?
    

evdem 110259 2016. szeptember 4. 12:21  
De lehet venni olyan H4-es égõt aminek az alja R2 foglalthoz passzol, nekem ez van benne.
    

kawa550 110258 2016. szeptember 4. 10:51   Válasz erre: 110257
Én a soproni szoci meg egyéb autós jármûkereskedésben vettem, de ha a környéketeken nincs, tuti lehet rendelni is.
http://www.mtz-traktor-alkatresz.hu/hu/mtz-elektromos-alkatreszek/lampak-lampaburak-izzok/izzo-fogl-atalakito-h4-re.html
    

attila68 110257 2016. szeptember 4. 10:31   Válasz erre: 97241
Szia Kawa 550! Segítenél hol lehet beszerezni azt a kis gyûrüt amivel az elsõ lámpákat át lehet alakítani? Köszi.atti
    

Karex 110256 2016. szeptember 4. 07:56   Válasz erre: 110248
:D
    

Karex 110255 2016. szeptember 4. 07:52   Válasz erre: 110250
:D
Szerintem Te tudod, hogy a TDM az nem egy AMG GT-S.
Mindent a helyén kell kezelni.
Ennek ellenére, szerintem bátran piszkáld meg, vagy annyira megfontolt, hogy nem csinálsz marhaságot.......
Csak a próbákhoz szerezz egy darab német autópályát.
    

Kilos 110254 2016. szeptember 3. 23:53   Válasz erre: 110251
Remélem a szakértõ választ ad arra is, hogy hogyan került oda az a dísztárcsa?
    

lendvai 110253 2016. szeptember 3. 22:36   Válasz erre: 110252
Már törölve a hibakód. Jellemzõen eddig kétszer fordult elõ, mindkét alkalommal német autópályán 160+ tempónál. :-) Meglehet a kiherélt ECU ott éppen olyan jelkombinációt kap, ami alapján azt mondja, hogy nem oké az O2 szenzor. Na ezt kell becsapni hogy ne világítson nekem fölöslegesen, mert a tunernek van egy szélessávú szondája, az ECU itt már nem mér semmit, nem is tud beavatkozni, csak rinyál a Check Engine lámpával.
    

evdem 110252 2016. szeptember 3. 22:01   Válasz erre: 110238
A motorokban lévõ viszonylag egyszerû rendszerek alapvetõen 4 érzékelõ adatai alapján dolgoznak.A lambda mondja meg a kipufogó gáz alapján a keverék minõségét, a légtömeg mérõ a beáramló levegõ mennyiségét, a tps ami a tolattyú, vagy pillangó szelep ( melyik milyen megoldást alkalmaz) pillanatnyi helyzetét valamin van még egy holtponti jeladó, de ez a keverék képzésben nem játszik szerepet az idõzítés miatt van rá szükség. Mikor megterveznek egy motort ezen jeladók adataira megadnak egy görbét ami optimális a motornak. A tuner dobozok általában annyit csinálnak, hogy valamelyik jeladó értékét eltolják a valóságoshoz képest. pl. a lambda jelet eltolják 1- 2 tized volt -tal evvel becsapva a vezérlõt aki az így kapott adatok alapján állítja be a keveréket. Persze ez elég leegyszerûsített magyarázat, de lényeg ennyi. Mivel tized voltokról beszélünk, én elõször fognák egy nagyítót és minden forrasztást átnéznék a nyákon, valamint a csatlakozásokon, hisz pár ohm átmeneti ellenállás már gondot okozhat. De lehet érdemes lenne végig csiburászni az egész rendszert már csak a tudás végett is. A tunerba érkezõ lambda, légtömeg, tps értékét, valamint a motorvezérlõ felé továbítotatt is.
    

zsotli 110251 2016. szeptember 3. 21:59  
Ugye nem innen volt valaki? Elég csúnyán néz ki .... http://babara.hu/2016/09/03/motorbaleset-4/
    

lendvai 110250 2016. szeptember 3. 21:40   Válasz erre: 110243
Pedig át lesz írva, csak nem nyúlkálok bele ész nélkül.Elõször tanulok Az 5000 fölötti tartományban szeretnék neki egy kis plusz energiát, mert ott ritkán használom, az a ritka alkalom meg autópályán, hatodikban, ott meg már elég kelletlenül gyorsul. Persze lehet, hogy nekem vannak túlzott igényeim a 86 LE és 89Nm-rel szemben. De hát a világ már nem lehet ugyanaz egy AMG GT-S után. De sebaj, maximum lesz egy Super Tenere.
    

jimbeam 110249 2016. szeptember 3. 21:22  
Köszi. Az ülés alját eszembe sem jutott megnézni. Ebbõl is látszik mekkora mûszaki zseni vagyok.
    

csanesz 110248 2016. szeptember 3. 21:18   Válasz erre: 110246
Nem fontos alkatrész, csak a katapult ülés gyújtórakéták rögzítését biztosítja.

    

jimbeam 110247 2016. szeptember 3. 20:55  
igen sikerült

    

jimbeam 110246 2016. szeptember 3. 20:54  
Sziasztok!
Úgy tûnik kb. 2 év kihagyás után visszatértem az aktív fórumozáshoz és mint annak idején ismét egy kérdéssel kezdeném.
Tudja valaki mi ez az alkatrész? Valahonnan az ülés alól esett ki, amikor kifordítottam azt a fület az ülés alatt, amibe a csomagrögzítõ hálót szoktam akasztani, de sehol nem sikerült felfedezni a helyét. Gondolom nem létfontosságú, mert bementem a motorral dolgozni és még élve haza is értem, de akkor is. Legyem már minden a helyén na. (remélem a képeket is sikerül feltölteni)
    

Karex 110245 2016. szeptember 3. 20:04   Válasz erre: 110243
Inkább két lábbal motorozz, a gyökereket meg dudáld le, üsd el, intsél be nekik.
:D
Azt mondja a mûholdkép, holnap motorozok.
Valaki, valamerre?
    

Karex 110244 2016. szeptember 3. 20:02   Válasz erre: 110240
Nem nevezném tuningnak, csak finomhangolásnak.
Mint tudjuk a gyárban egy kb értéket adnak a beállításoknak, amivel a legtöbb földrészen mûködni fog a moci. Ezt szerintem helyileg, körülményekhez és felhasználási viszonyokhoz kéne igazítani, minden motornál.
Persze ez nem szokás mert.......
Az injektorokat kívülrõl könnyen állítgatod, egy hozzá való kütyüvel. A karbikba bele kell nyúlni.
Optimalizálva a dolgokat mindjárt kisebb fogyasztás adódik azonos teljesítmény mellé, vagy nõ a teljesítmény az azonos üza fogyás mellett.
Ezeket amúgy igazán csak pályán lehetne végigjátszani, és pontosan mérni.
A közúton marad a kevesebb koksz, kisebb fogyasztás elérésének vágya.

    

ELőző oldal
Felhokep

Tagok száma: 22119
5 622 Eddigi túrák
14 221 826 km
34071 Eddigi túra-résztvevők