Macko | 6127 | 2008. május 12. 21:52 | Válasz erre: 6124 |
Köszönöm Karu, ezt csak viccnek írtam, illetve csak annyit, hogy én voltam olyan f@sz, hogy elfelejtettem feltölteni a gépemet, így saját képem nincs. De a tieidet néztem, jók! |
Ispan | 6126 | 2008. május 12. 19:13 | Válasz erre: 6123 |
B_Jani | 6125 | 2008. május 12. 18:17 | Válasz erre: 6122 |
Csak vicc vót :o)) De már abbahagyom a "viccelõdést"
|
karu | 6123 | 2008. május 12. 15:51 | Válasz erre: 6119 |
Ispan remek embernek ismertünk meg köszönöm hogy velünk tartottál. Remélem a kávé is izlett:-)))))) |
krisztian.fz6 | 6122 | 2008. május 12. 14:52 | Válasz erre: 6108 |
BJani, most lett a motorba az 58 ezredik km, de még a gyári betéteket koptatom.
|
krisztian.fz6 | 6121 | 2008. május 12. 14:20 | Válasz erre: 6104 |
Bocs, de én nem készülök fel soha. Veszek egy térképet, berajzolom a körülbelüli utat és lesz ami lesz. Azt neked is mondtam, hogy én nem készülgetek. Még egy 6000 km-es utat is így "tervezek" meg.
|
Macko | 6120 | 2008. május 12. 14:04 | Válasz erre: 6117 |
Kilátásunk volt, fényképezõgépünk viszont nem. :o)
|
Ispan | 6119 | 2008. május 12. 13:50 |
Sziasztok! Most már én is itthonról . 1130 km lett a vége. Visszaolvasva a beírásokat,nagyon sok megfontolandó válasz és viszontválasz érkezett. Mindenki levonhatja a konzekvenciát,és tanuljunk belõle.Talán a legfontosabb a tolerancia,és az alkalmazkodás képessége. Számomra sok minden kikristályosodik egy túrából,és mivel még nem érzem magam elég felkészültnek ezért még csak készülök,de már nagyon gazdag tapasztalattal rendelkezem. És ezt gyarapítottam ezzel a két napos Tátrai kirándulással is. Egyébként sokadszorra jártam errefelé de mindig tud újat nyújtani télen nyáron tavasszal -õsszel is mindig más és más. Jót motoroztunk szép helyeken, köszönöm mégegyszer no pá is pán |
karu | 6114 | 2008. május 12. 12:54 | Válasz erre: 6113 |
Hivd fel ezt a számot 06705850436 keresd Ricsit. Ennél többet nem tudok segíteni. |
pimpike | 6113 | 2008. május 12. 12:38 |
Üdv. mindenkinek! Szükségem lenne egy fzs 1000-hez való olajhûtõre illetve egy grafitszürke elsõ sárvédõre. Ha tud valaki eladóról,szóljatok. Köszke! |
B_Jani | 6109 | 2008. május 12. 12:05 |
Ja, a székelykáposzta konzervben is egész jó. Csak ajánlani tudom :-))
|
B_Jani | 6108 | 2008. május 12. 12:03 |
Szeressük egymást gyerekek! - Igaza van Karunak (#6097) elég volt ennyi a fikából... Nekem így is tetszett, annak ellenére, hogy vegyes érzelmekkel értem haza én is. Miskolcon Krisztiánnak elmondtam a véleményem pro- és kontra. Tovább ragozni nincs értelme. Én az a fajta faszi vagyok, aki szereti a BMW-s "klikket" is, de szívesen elgurulok Krisztiánnal is. Addigra talán Krisztián jobban spórol majd a fékbetéttel is :-))) |
goimo | 6107 | 2008. május 12. 12:00 |
Valóban sok mindent csináltok másképp.Van amit jobban és amit kevésbé.Mindkettõböl láttunk.Az tény hogy összeszokott csapat vagytok,de mi is.Mindig is csodáltam ezeket a nagy vasakat,hogy a p...ába lehet ekkorákat vele kanyarodni.Már kikerülgettek rendesen az e.ringen is,ami megmaradt bennem. Az elmúlt 2 nap sokat nött a szememben a márka,amit biztosan nem véletlen választanak egyre többen-máraki megtheti-.De szerintem nem volt ezzel a 2 nappal semmi baj,hisz így kerek a világ!Ettõl eltekintve elõfordult,hogy 6-7 motor eltünt szem elõl és hogy néha a 16 motorbol 10 nem tudta hogy mit fogunk látni a következõ 2-3 órában. |
boxer | 6106 | 2008. május 12. 11:39 | Válasz erre: 6098 |
"Ha valakinek nem tetszett miért jött velünk??" No de Krisz! Ha nem vegyünk veletek, honnan tudtuk volna meg, hogy tetszik-e vagy sem.? Én már többször említettem: - Belátom, mások a szokásaink, más a motorozási stílusunk. Ezt csak úgy tapasztalhattuk meg, ha kipróbáljuk. Forma-1. Igen, talán bunkóság volt részünkrõl 10 percet ráhúzni. Kibírtuk volna nélküle is. Nincs mit rajta szépíteni. Kívánok nektek minél több jó fészeres túrát szép tájakon! Üdv. Boxer |
goimo | 6105 | 2008. május 12. 11:37 |
Szép napost! Krisz nem kell magyarázkonod! Akik kedvelnek azoknak nem kell,akik kevésbé azoknak felesleges! |
boxer | 6103 | 2008. május 12. 11:31 | Válasz erre: 6097 |
Csak azt tudom megelõzni, aki elõttem van. A piros Suzuki (Nabs) nem került elém. Amúgy sem elõzgettem, hanem csak kikerültem no. :-)) Egyébként meg értsétek meg, nem akarunk titeket fikázni. Leírtuk a véleményünket. Én történetesen építõ célzattal tettem és a korábbi tapasztalataimra alapoztam. Nincs abban semmi gond, ha ti ezt máshogy csináljátok. Ha nektek úgy a jó, akkor maradjon is úgy. Mi egymás elõtt sem szoktuk elhallgatni a véleményünket. Mi is hibázunk épp eleget és mint itt tapasztalható is, a mi viselkedésünk sem felel meg mindenkinek. Valószínûleg ezért nem tartozunk egy szoros baráti körbe ezután sem. Bár emberileg nekem sok kifogásom senki ellen nem volt. |
krisztian.fz6 | 6101 | 2008. május 12. 11:24 | Válasz erre: 6097 |
Karu, mi is volt a baj az útvonallal??? Bocsi, ha jegyzettel a kezemben nem fogok 1100 km-t motorozni feleslegesen. Nézd el nekem, légyszi. :-))
|
boxer | 6100 | 2008. május 12. 11:22 | Válasz erre: 6096 |
Én meg megnéznélek téged a fika kétütemûddel egy 3méter mély aknából kijövetelkor. Én pedig csak egy létrát kérnék... Ennyit a példádról. Valamit rosszul érthettél az eddigiekbõl. De legalábbis máshogy, mint az célunk, célom volt. |
krisztian.fz6 | 6098 | 2008. május 12. 11:20 | Válasz erre: 6095 |
Itt a lényeg a kirándulás volt, közben nézelõdni. Nem a száguldozás. Ha valakinek nem tetszett miért jött velünk?? Én senkit sem hívtam, össze se voltunk kötve, így bármikor leléphettetek volna. Ha maradtatok akkor meg alkalmazkodjatok. Még soha sem volt ilyen gond egy túrán sem, de érdekes módon most a BMW-s klikk miatt már majdnem szar volt az egész. Ez nem jó, lassan mentünk, éhesek vagyunk, itt miért álltunk meg? Ott miért nem....sorolhatnám. Azért Ti is észrevehetnétek magatokat. Már 3 vagy 4 éve szoktunk mi fazeresek együtt motorozni, de még ilyen széthúzás soha sem volt. Forma 1. Engem nem nagyon zavart, hogy páran azt figyelmen kívûl hagyták, hogy majd 20 ember rájuk vár a parkolóban beöltözve, miközben Õk a verseny nézik. Ha nem vették észre magukat....sajnálom. Nem az én hibám. De pár ember biztos nem örült neki.... |
karu | 6097 | 2008. május 12. 11:19 |
Jó gyerekek ennyi elég volt a Krisztiánnak hogy kicsit összébb huzza magát. Külömbség kettõnk között az hogy ha én kiirok egy túrát akkor én azt elõtte egyedül bejárom jegyzetelek utána átgondolom othon az útvonalat. Barátom ezt most nem tette mert õ ugy gondolta Szlovákia specialista ez most igy sikerült neki. És még azért az is a külömbség köztünk hogy én nemigazán szoktam másoknak beszólni ezt inkább most sem teszem. Nekem nagyon tetszett a túra és a társaság jól éreztem magam. Engem nem zavar ha valaki kanyar elõtt fékez akkor tiz méterrel nagyobb távolságot tartok nem lógok rajta. A motorozási tudásrol csak annyit hogy volt velünk egy piros Suzuki Japán betükkel dekorálva na akkor neki be lehet szolni mértnem õt elõztétek meg. |
DeV | 6096 | 2008. május 12. 10:55 | Válasz erre: 6095 |
Hát igen, a béemvé...Ti vagytok a tökös motorosok, mert aszfalton és terepen is verhetetlenek vagytok. Habár azért terepen megnéznélek boxer, valami lájtos hegyi úton Te a gs-sel, én meg valami kis fika 25ös kétütemûvel, hogy melyikünk változtatja gyorsabban a helyét motorozás nélkül...:) Na süssön rád a nap!
|
boxer | 6095 | 2008. május 12. 10:26 | Válasz erre: 6094 |
Miért, motoroztatok is? Nevezzük azt inkább helyváltoztatásnak. Abból is a lájtosabb. A gyalogtúra egyébként miért kellett? Egyszerre hangolódott el az összes zongora? Ha felhívtatok volna, visszamentünk volna kimenteni titeket, hogy ne kelljen gyalogolni. Hmm... Mondom én, hogy a virtuális és az élõ Krisztián nem egy és ugyanaz a személy. Emez olyan, mint egy kemény, tökös csávó, a hétvégi meg, mint egy másodikos gimnazista az elsõ csók után. :-)) (Ígérem, nem fogok ide járni topikot rombolni. Ez a ti váratok, amit nem kívánok bevenni. Úgyis csak gyenge poénokra tellik.) |
krisztian.fz6 | 6094 | 2008. május 12. 10:15 |
De a lényeg, a kemény fazeresek nem rohantak haza. Nekünk kevés volt a 2 napos motorozás, hazaút elõtt még tettünk egy fél órás gyalogtúrát az Alacsony Tátrában. Hiába, mi öszetartunk. :-)
![]() |
krisztian.fz6 | 6093 | 2008. május 12. 09:53 | Válasz erre: 6091 |
Bekeretezteti, majd kiteszi a sufnijába. :-))
|
boxer | 6092 | 2008. május 12. 09:46 | Válasz erre: 6089 |
Krisztián! Nem szabad másra fogni a dolgot! Egyszerûen vannak hiányosságok a ritmusérzékedet illetõen. Bár nem beszéltem össze Mackoval, de õ is ugyanígy látja érdekes módon. Nekünk sem ment rögtön. Ezt tanulni kell. És utána pedig alkalmazni. Én is most motoroztam az idén harmadjára. Az elsõ alkalom március 15.-én 30km, aztán két hete egy 400km-es kör és aztán ez a mostani hétvége. Tehát még nem vagyok bemelegedve. Van önkritikám is és éreztem, hogy többször hibázok is. Ettõl függetlenül a teljesen más ritmus miatt kínszenvedés volt a nyomodban motorozni. A tükörben pedig azért látsz olyan nagynak, mert az is vagyok. :-) De azért ha nem fékeztél volna, vagy vetted volna el automatikusan a gázt minden kanyar elõtt, akkor nem futottam volna rád minduntalan. Akik ismernek engem, tudják rólam, hogy utálok fékezgetni. Én az egyenletes haladás híve vagyok. Ezért történt, hogy a "technikás" egyenesekben elnyúltál elõlem, míg a kanyarok elõtt és bennük a saját tempómat tartva is beértelek. A féklámpavillogtatás fékezés nélkül pedig egyértelmûen az önbizalom hiányára utal. De mivel mögötted voltam, így azért éreztem, hogy nemcsak villogtattál általában... Mindenesetre tényleg fokozatos javulás volt megfigyelhetõ részedrõl és ez jó jel. Többet kell olyanok után motoroznod, akiknek ez már jobban megy és akkor ráérzel te is a ritmusra elõbb-utóbb. A szervezést illetõen egy gondolat még. Ha egy ekkora csapatot vezetsz, egész egyszerûen nem elég az, hogy hellyel-közzel sjted az útvonalat. Nem megengedett az, "ahogy lesz, úgy lesz" elmélet. 2-3 haverral motorozva nincs belõle gond, de túrát vezetve így nem szabad csinálni. Túravezetõként nem az az elsõdleges cél, hogy te jól érezd magad, hanem hogy az általad vezetett barátaidnak a lehetõ legjobbat nyújtsd! Persze elképzelhetõnek tartom, hogy a közvetlen, régi barátaid elcsodálkoznak sorainkon és nem értenek minket, mert mindent rendben lévõnek találtak. De ez is csak azt bizonyítja, hogy mások vagyunk. Viszont vannak más dimenziók is. |
TeeJay | 6091 | 2008. május 12. 09:46 | Válasz erre: 6087 |
<b>'Mindig cinkeled Karut itt a fórumon, így ki kell jelentenem: nagyságrendekkel jobban motorozik, mint te.'</b> Azt hiszem karu aranyba foglalja a nevedet... :-DDD |
boxer | 6090 | 2008. május 12. 09:27 | Válasz erre: 6086 |
Azért a kempinges-konzervest illetõen egy kicist igazságtalan vagy, mert már a szervezkedés során látszott, hogy viszonylag kevés nomád hajlamú társad akadt még márkatársaid között is. Arról nem is beszélve, hogy a kemping bejáratánál kissé vacogva te magad is a fedett, fûtött szállást favorizáltad. A szálló udvarán sem láttam nagy serénykedést a sátortábor felállítását illetõen, pedig talán a tulaj nem harapta volna le a nomád kisebbség fejét. Ha mégis megpróbálta volna, akkor mi megvédtünk volna titeket. Indiánt meg tényleg jól otthagytuk. Mindannyian. Nem én, nem te, nem õ. Mindannyian. De az is igaz, hogy erre neki is figyelnie kellett volna egy kicsit jobban. |
krisztian.fz6 | 6089 | 2008. május 12. 09:24 | Válasz erre: 6087 |
Igen, a szombati napon küzdöttem a motorral, ezt én is éreztem. A gond az, hogy 2 hete vettem elõ a gépet, októbertõl nem motoroztam így elég sok idõ kimaradt. Majdnem fél év. De hogy az új garnitúra gumimat félretegyem a nyárra, most egy elõl féloldalasan kopott macadam 90-as garnitúra van a motoron, aminek (finoman szólva) idõ kell, hogy elnyerje a bizalmamat. Mellesleg a szlovák kanyarokban sem bízom, szal nem ausztriai megbízhatóság. És még egy kellemetlen bukta élmény is bennem lapul..azóta óvatosabban vezetek, ezt mások is mondták, akikkal motoroztam a baleset elõtt és után. Kanyaroknál nem mindig fékezek, de megszokásból kicsit hozzányúlok a fékhez, sokszor kb csak annyira, hogy felvillan a féklámpám. Ezt nem tudom miért van, régi rossz szokás. De talán a legrosszabb az, mikor egy 400 kg-os nagy GS 2 méterre követ, és a tükörbe azt nézem, mikor jön belém, ez rettenetesen zavaró tud lenni. Bár mikor kielõztetek akkor jobb volt menni a húzóerõ miatt. Többet kéne motoroznom, gyakorolni, tudom. De nincs mindig rá idõ, sajnos. |
Macko | 6088 | 2008. május 12. 09:18 | Válasz erre: 6086 |
"Egyébként meg kempinges-konzerves túrát szavaztunk meg, nem is értem, mit kerestünk éttermek és szállodák közelében." Emlékeim szerint nagyon hamar feladtátok a sátrazást Tátralomnicon... És a bungalót sem erõltettétek, miután megszemléltétek a kedves kis százlábút Indi telefonján. :o) |
Macko | 6087 | 2008. május 12. 09:11 | Válasz erre: 6078 |
A túravezetõ megelõzése valóban súlyos függelemsértés, ezt be kell látnunk. Azonban fontos látni az okát. Megfogadtam már túra közben, hogy nem fogok negatív hangot megütni utána, ezért megpróbálom nagyon objektívan leírni néhány tapasztalatomat. A túravezetéssel szerintem nem volt semmi baj. Komoly navigációs gond nem volt, ennyi minden 1000 kilométeres kanyarban elõfordul szerintem. Valóban nagy felelõsség elöl menni. A nagyon durva hiba az út melletti megállásokkal volt. Olyan veszélyhelyzeteket teremtettél ezzel, ami csodálom, hogy nem vezetett balesethez. Ugyanis szinte minden esetben a kanyar kijáratánál, ahol megláttad a szép panorámát, intenzív lassítással megálltál. A sor vége sokszor a kanyar kijáratánál volt. Néha majdnem beleálltam az utolsó motorba. Hogy egy autós sem tolt össze minket, az egyenesen csoda. Ebbõl vond le a tanulságot szerintem. Nem kell sokat vátoztatni, csak elõbb kiteszed az indexet, fokozatosan lassítasz és egy hosszabb egyenes legvégén állsz meg. Inkább gyalogolj vissza fotózni! A másik gond a motorozási technikáddal volt. Ez vezetett oda, hogy megelõztünk. És nem azért, mert száguldozni akartunk. Csupán azért, mert olyan ritmustalanul motoroztál, hogy az valami borzalom. Mindig cinkeled Karut itt a fórumon, így ki kell jelentenem: nagyságrendekkel jobban motorozik, mint te. Õ sem száguldozik, mégis sokkal stresszmentesebb volt mögötte menni (pedig ott is eltöltöttem 600 kilométert). Ehhez hozzá kell a teljesség kedvéért tenni, hogy vasárnap, sõt már szombat késõ délután is javult a helyzet, az indulás utáni rész volt a legszörnyûbb. Az alapbaj azonban nem változott: minden kanyar elõtt úgy állsz bele a fékbe, hogy majdnem felnyársalunk hátulról. Ezen a saját érdekedben is érdemes változtatni, akkor is, ha nem akarsz túrákat vezetni a jövõben. Jobban fogod érezni magad a motoron, ha javulsz ezen a téren. Szóval én a helyedben nem vetném el a Yamaha motoros tréningeken való részvételt ilyen kategórikusan. Nagyon sok tanulnivalód lenne. Ami persze nem baj, mert mindenkinek van mit tanulnia. Csak ne add úgy elõ magad, mint aki mindent tud. Ja, és az utolsó szó jogán: a "BMW-vel majd jól lemaradok" kérdést remélem lezártuk... |
krisztian.fz6 | 6086 | 2008. május 12. 08:43 | Válasz erre: 6084 |
Szia Indián!! Bocs, hogy otthagytunk. Pont melletted fordultam meg abban a parkolóban mikor megálltál. Ha szólsz, hogy idõznél egy kicsit, akkor maradtam volna veled, de a csapat többi része akkor már elhúzott. Talán pont a BMW-sek mentek elõl. Utolérni esélyem se lett volna õket azon az úton. De gondolom beszaladtál egy benzinkútra és vettél egy térképet. Ez a minimum. Ja, és ha ottmaradtál volna abban a parkolóban akkor telón megmondtuk volna, merre gyere, vagy viszamentünk volna érted, de elindultál valamerre, a pontos helyzeted sem tudtad, így ne csodálkozz rajta, hogy elvesztettük egymást. Túrát még nem vezényeltem, nem nagy öröm elõl menni, és mindenki kedvében járni. Valami biztos nem fog valakinek tetszeni. Ez a Karu szopatása volt felém, de belementem, Õ is kap tõlem épp eleget. :-)) Egyébként meg kempinges-konzerves túrát szavaztunk meg, nem is értem, mit kerestünk éttermek és szállodák közelében. Direkt ez lett volna benne a lényeg, hogy egy kissé más túra lett volna, mint egy megszokott kör. De nem szóltam, mert akkor én lettem volna a feketebárány. Máskor figyelmesebben el kellene olvasni a túrakiírást és úgy készülni. |
boxer | 6085 | 2008. május 12. 08:41 |
Szevasztok Yamahások! Köszönöm, hogy részt vehettem a hétvégi, általatok szervezett túrán. 1-2 momentumtól eltekintve jól éreztem magam. Köszi Krisztiánnak a vezetést, bár sokszor nem volt fogamra való. Belátom, mások a motorozási, túrázási szokásaink. Mindenesetre megpróbáltuk, de nem nagyon sikerült az összhangot megtalálni. Ettõl függetlenül örülök, hogy találkoztam veletek, bár érzésem szerint megismerni nem sikerült egymást. Szép napot mindenkinek! |
indián | 6084 | 2008. május 12. 08:02 | Válasz erre: 6067 |
Krisztián ! Köszönjük a túrát , a táj valóban gyönyörû volt , csak egy kicsit az összetartást , és néha a túravezetõ képzettségét hiányolotam ! Az összetartásnál nem a Fazeresekre gondoltam , mert ti nagyon jól el voltatok együtt ( tisztelet a kivételnek ) !Engem pl ott hagytatok mint a ........t , és GPS + térkép nélkül ( úgy , hogy még sosem voltam Szlovákiában hamar átvergõdtem MO-ra ! Úgy hogy csak megjegyezném zárszóként : Ha túrát vezényelsz ezután : Több FELKÉSZÜLÉSSEL , és NAGYOBB LOJALÍTÁSSAL azok felé akik részt vesznek a túrádon !!!! |
Macko | 6082 | 2008. május 12. 07:12 | Válasz erre: 6067 |
Azért írod ezt, mert nem tudod, mekkorát motoroztunk azon a szakaszon, ahol másfelé mentetek! Mondjuk az aszfalt minõsége necces volt, de a vonalvezetése brutális!
|
goimo | 6080 | 2008. május 11. 23:58 |
Hali! Beestem én is,1170 kilcsi után hazaérve 11 fokban. Köszi mindenkinek mindent,jó volt minden csak a vége kissé elnyult. De sebaj,hátha ettõl kemélyebb lettem:-D |
krisztian.fz6 | 6078 | 2008. május 11. 23:51 | Válasz erre: 6076 |
Hiányzott-hiányzott...mert megelõztétek, azért hiányzott. A Tátra meg ilyenkor a legszebb, tavasszal, mikor még havas a teteje. Legalábbis nekem ilyenkor tetszik a legjobban. |
Dodiba | 6076 | 2008. május 11. 23:45 | Válasz erre: 6067 |
Na szépjóestét Nektek! Kedves Krisaztián. Mi is együtt értünk haza a barátainkkal. Csak a túra jelentõs részén hiányzott elõlünk a túravezetõ........................ Egyébként szép a Tátra. Sziasztok! |
krisztian.fz6 | 6075 | 2008. május 11. 23:42 | Válasz erre: 6071 |
Tényleg ott volt ez a jelentéktelen piros motor. Pont a kép közepén éktelenkedik.
![]() |
karu | 6073 | 2008. május 11. 23:38 | Válasz erre: 6056 |
Ezt meg hogy adtad elõ ? hozzászolás rövid sorozatban?
|
krisztian.fz6 | 6072 | 2008. május 11. 23:37 |
Nem tudjátok, videofelvételt hová lehet feltölteni??? Karu interjúja és a a mozgóképfelvétel az alagútnál nagyon jó lett. :-))
|
Nabs | 6071 | 2008. május 11. 23:36 |
És Köszönöm Yamada...Yamama...vagyis a hondásoknak, hogy megszervezték a túrát. Köszi neked is Krisztiánhonda. :))))))
|
karu | 6069 | 2008. május 11. 23:30 |
Én 22.30 ra értem haza és a trip 1 1369km mutatott. Köszönöm mindenkinek a részvételt. |
B_Jani | 6068 | 2008. május 11. 23:23 |
Sziasztok! Köszi még1x a lehetõséget a túrára. Nekem tetszett. Képeket majd dobok én is, csak kicsit kialszom magam :-) |
krisztian.fz6 | 6067 | 2008. május 11. 22:54 |
A túra végefelé ismét beigazolódott, hogy a fazeresek milyen öszetartó csapat. Szenzációs!! A többiek mind szétszéledtek, mi még túráztunk egy kellemeset.
|
Macko | 6062 | 2008. május 11. 22:24 | Válasz erre: 6061 |
Mert a rövidebb úton jöttetek haza, biztosan azért. :o)
|
Macko | 6060 | 2008. május 11. 22:21 |
Mi is itthon. Talán már Dodiék is megérkeztek, Ispán írta a PUB-ban, hogy landolt Diósjenõn. Indit még sikerült megtalálnunk, együtt jöttünk a magyar szakaszon. Õ még szegény egy darabig úton lesz hazafelé. Nekünk 1070 km a vége. |
DeV | 6058 | 2008. május 11. 22:16 |
Na sziasztok! Király volt a túra, nekem majdnem 1100 km lett hazáig. Viszont kicsit megnyomtam a költségeket, mert asszem lekaptak 190 körül a pályán. Szerencsémre jellemzõ, hogy az egész úton hazafelé aránylag normálisan mentem végig autópálya mentesen, csak az utolsó 30 km-re mentem fel, mert már rohadtul fájt a fejem és minél elõbb be akartam venni valami gyógyszert. Egy felüljáróról mértek, de nem szembõl, hanem az elhaladókat hátulról és csak akkor vettem észre, amikor már szinte beértem a felüljáró alá. Egy kicsit rossz kedvem lett tõle, de azért nem bántam meg, hogy elmentem:) Örülök, hogy személyesen is megismerhettelek benneteket.
|
Athlonator | 6056 | 2008. május 11. 00:15 | Válasz erre: 6055 |
Persze lehet váltani recsgés nélkül és is váltottam már volt olyan hogy 300km-t elszakadt kuplung bovdennel tettem meg. És csak azt mondtam kuplungal kíméletesebb.A tengelyest meg szerintem nem egészen érteted amit írni akartam de ezt így nem is lehet magyarázni.Mert amit írtál van benne igaazság.Például ha 2-es bõl teszed 1 es be a tengely megál és egy kis ideig csak a fogaskerekek csúsznak a tengelyen akkor a másiik tengely nem forog. Pl ha Áló helyzetbõl teszed egyesbe van egy kis hangja a váltónak ha viszont megtolod a micit szinte semmi hangja.Mert az egyik tengelyt is elkezdi a motor kereke. forgatni. |
JZL | 6055 | 2008. május 10. 23:01 | Válasz erre: 6054 |
Egyszerûen csak érzék kell hozzá. Kuplung nélkül is lehet csattanás nélkül váltani - föl - le, de kuplunggal is recsegtethetsz, ha falábú vagy. Viszont, amit a tengelyekrõl írtál, az újdonság számba megy nekem, mert akárhogy nézem, a váltóban a két tengely sosem forog azonos sebességgel, mivel pont azért találták ki, hogy a fogaskerék párok áttételi aránya szerint változtassák meg a két tengely forgási sebességét. Különben mi értelme lenne a váltónak? |
Kissumi | 6053 | 2008. május 10. 16:02 |
Vitatkoztok ilyen sz@rságon! Lehet váltani kuplungnélkül és semmi baja nem lesz töle!!!! |
Athlonator | 6052 | 2008. május 10. 07:56 | Válasz erre: 6051 |
Igen fogva van akkor hogy ha motorfékezel ami nem baj hogy ha nem egyik pilanatról a másikra kell rákényszeríteni egy tengelysebességre. Mert a motor tovább gurul és akrámennyire próbálod tehermentesíteni ezeknek a hornyoknak nem tesz jót. Nem véletlenül van benne a gépkönyben hogy kuplung nélül nem váltsunk. Amúgy meg sokat bírnak. A Dt-met sokszor viszem ki terepre és azt igazán nem kímélem,már van benne 40 000Km De a fogaskerekei mintha újak lennének.
|
TeeJay | 6051 | 2008. május 10. 07:04 | Válasz erre: 6050 |
Kuplung nélkül csak a váltó <b>tehermentesített</b> állapotában tudsz váltani. És ez nem azon múlik, hogy mi érezzük, hanem azon hogy tehermentes legyen a váltó. Egyébként nem sikerül. Ha ez nem megy akkor tényleg csak a fogaskerek gyilkolása jön. Kuplung használatával meg lamellákat eszed. Egyébként is az FZ6S kuplungja jóval többet kap mint az N-né, mert idióta módon van megoldva a bowden elvezetése. Amit írtál azért is -boccs- tévedés, mert ilyen alapon motorféket sem szabadna használni, 'a motor fogva van' abban az esetben is... |
Athlonator | 6050 | 2008. május 10. 00:35 | Válasz erre: 6017 |
Hát nem nemtudom de a kuplongos váltás mindig kíméletesebb marad mint a kuplung nélküli.Ugyanis kuplung nélkül a motor fogva van!Így váltás kor a motorkerépár tehetetlensége rákényszerül a motorra. Ha kuplungolsz ott ebbõl sok elnyelõdik és nem rángatja úgy a mocit.Az hogy húzo egy kis gáz te lehet nem érzed de motor igen. A váltótengelyen mindegy milyen sebességben minden fogaskerék forog.Ugyanis csúsznak a tengelyen,így függetlenül tudnak forogni.A fogaskerekek belseje hornyolt.A váltótengely közepénen található még egy tengely amit csapágygolyók vesznek körül.És mikor váltasz ez a tengely mozog a váltótengelyben és tolja ki a csapágygolyókat amik a fogaskerék hornyaiban fennakadnak.Minnél feljebb váltasz ez a tengely úgy nyomul beljeb és más fogaskerébe.És más foagkerébe akad bele hírtelen változik meg a fogaskerék fordulatszáma és ez nem annyira kíméletes.Abban teljesen igazad van hogy visszakapcsolásnál érdemes egy kis gázfröccsöt húzni a mivel az egyik tenegelynek nem hagyod leesni a fordulatszámát és ilyenkor nincs akkora zaja,mert a két tenly fordulata azonos ez mondjuk sebességfüggõ. |
krisztian.fz6 | 6048 | 2008. május 9. 18:56 | Válasz erre: 6046 |
"http://www.rchopups.co.uk/item--STS-28-Pullstart-Engine-for-Monster-Truck-or-1-8-Buggy-D28M--STS28.html" ilyet, csak rotostartost |
krisztian.fz6 | 6047 | 2008. május 9. 18:47 | Válasz erre: 6042 |
Karu volnék. Ennek a csapágy dolognak biztos volt elõzménye pl rendellenes hang, szerencséd hogy nem ált be a kerék. Máskor jobban figyelj! |
krisztian.fz6 | 6046 | 2008. május 9. 18:36 | Válasz erre: 5948 |
Pintati. Ez nem benzines. :-))) Én valószínû most rendelek Hong-Kongból egy 28-as STS-t. Most úgy hírlik, ezek a legjobb ár-érték arányú erõmûvek.
|
TeeJay | 6045 | 2008. május 9. 13:22 | Válasz erre: 6044 |
Nekünk 26-ra van idõpontunk a kezdõ kurzusra. De utána menni akarok valamikor haladóra is. Pont azért mert "kvázi 'ingyen' van" és eddig jókat hallottam róla. |
Raido | 6044 | 2008. május 9. 11:28 | Válasz erre: 6043 |
szeressük is a Yamahát érte :) Te mikor mész? :) esetleg második kurzus?
|
TeeJay | 6043 | 2008. május 9. 10:58 | Válasz erre: 6039 |
Aye-aye. (tapsolos smiley) Igazából nem egy elviselhetetlen tétel, ha meg az ár/érték arányt nézzük kvázi 'ingyen' van - de legalábbis az eredeti ár töredéke. |
Spapa | 6042 | 2008. május 9. 10:45 | Válasz erre: 5904 |
Hallgassatok Karura! Zsírozzatok! Múlt heti túrára indulásomkor kiderült, hogy tönkrement a jobboldali hátsókerék csapágy. Majd rakok föl elrettentõ képeket. Teljesen szárazon futhatott már egy ideje, a golyók némelyike belapult, némelyikrõl le volt pattanva egy-egy cementált rétegdarab, a belsõ gyûrü el volt törve. Az is lehet, hogy a perecelésemnek se vezetõi hiba volt az oka, hanem az, hogy forszírozott helyzetben megszorult, megbillent egy pillanatra a hátsó kerék. |
Raido | 6041 | 2008. május 9. 10:40 | Válasz erre: 6039 |
oké, köszi hát... egy héttel elõbb szólnak akkor még oké lenne, de ez kicsit túl hamar volt valsz. sok embernek :S na mind1... majd júniusi tréningen gondolkozom.... ha valaki lesz aki még csak akkor tud jönni az szóljon aztán összebeszélünk :) |
Spapa | 6040 | 2008. május 9. 10:38 | Válasz erre: 5966 |
Szia Csiki! Nekem 2002-es FZS 1000-es van, és nagyon meg vagyok vele elégedve. Már túl vagyok 66.000 km-en.:-) Átlagos fogyasztás normál túratempónál (120-140), csomagokkal 5,3 l/100km. Nem normális esetben (170+) ez fölmehet 6,5-7 l-re. Kisebb gondom csak a kupplunggal volt úgy 35000 km tájékán, de szerintem annak is megvolt az oka. Futómûve nem egy sportmotoros, de nagyon kényelmes rosszabb utakon is. |
Macko | 6039 | 2008. május 9. 10:20 | Válasz erre: 6038 |
Kaptam választ. A jövõ keddet törölték, ugyanis összesen 3 regisztráció volt rá. A kereskedõk ma kapnak körlevelet a részvételi díj levásárlásáról. Ennyit tudtam meg. |
Macko | 6038 | 2008. május 8. 22:35 | Válasz erre: 6034 |
Megkaptam, reggel továbbítom az illetékesnek, meg megkérdezem ezt a levásárlás-dolgot is.
|
Raido | 6037 | 2008. május 8. 22:30 | Válasz erre: 6036 |
áh nem lehet... itt én vagyok a mester :) na viccet félretéve... holnap végre húzok haza... több mint egy hét brümm-brümm... mondjuk kezdhetem tankolással a dolgot mert multkor amikor még "olcsó" volt a benzin leraktam negyed tankkal a gépet :S
|
karu | 6036 | 2008. május 8. 21:45 | Válasz erre: 6034 |
Te diszidens te menj Finnországban mester kurzusra.
|
karu | 6035 | 2008. május 8. 21:42 | Válasz erre: 6029 |
Jó lesz ha mindig ápolod nem kell hozzá ennyi idõ es egyre szebb lesz. Gratulálok gondolom a többieknek is tetszik. |
Raido | 6033 | 2008. május 8. 21:36 | Válasz erre: 6032 |
oké... kiváncsi vagyok :) elforwardolom neked a levelet amit kaptam, õk spec. 10 ropi befizetésrõl beszélnek (ami persze tényleg még jó árnak számít)
|
Macko | 6032 | 2008. május 8. 21:12 | Válasz erre: 6031 |
Én már nem tudom, mi van. Annyi derült ki, hogy a kereskedések saját tréningeket szerveznek. Hogy jövõ kedden lesz-e vagy sem, arról már fogalmam sincs. Holnap ráérdeklõdök telefonon. |
Raido | 6031 | 2008. május 8. 20:22 |
most kaptam Hilcz-tõl levelet május 13-as mesterkurzusra.... ööö most akkor lesz valami vagy sem Macko? ha az itteni csapat megy akkor megyek én is :$
|
Macko | 6030 | 2008. május 8. 17:07 | Válasz erre: 6028 |
Na azóta beszéltem a Yamaha Hungariával, a World-ös csapat be is van náluk jegyezve, úgyhogy a jövõ kedd sztornó lesz.
|
TeeJay | 6028 | 2008. május 8. 15:52 | Válasz erre: 6027 |
Nekünk 05.26-ra adott YH idõpontot, nem hiszem, hogy ilyen szinten flexibilis a csapat.
|