karel78 | 15608 | 2010. október 23. 22:34 | Válasz erre: 15607 |
Köszönöm, ránézek, ilyesmire gondolok én is de ha nem boldogulok akkor megnézetem. :)
|
tranyo | 15607 | 2010. október 23. 22:27 | Válasz erre: 15597 |
A két karbin van egy-egy alapjárati keveréket állító (nálam réz fejû) csavar. Lehet, hogy valamelyik el van állítva nálad. A gyári beállítás 2 és 1/4 fordulat, zárt állapotból kifelé csavarva. |
ficsmester | 15606 | 2010. október 23. 20:48 | Válasz erre: 15591 |
A krovakészletemben van 3 olyan krova ami direkt gyertyakulcs is "bumi van benne és kellõ képen hosszú" van 16' 18' 21' vagy 22' nem is tudom, de nincs szívem elköszörülni ugyhogy majd veszek egyet valahol! Amikor megvettem a transalpot és barátnõmel idultunk vele haz, az elsõ 100 méter után azt mondta hogy nem akar róla leszálni soha :D A Dt után olyan volt mint egy deszka után egy fotel. Már most nagyon elszomorító a rosz idõ és hol van még a vége... Ti mitcsináltok a vasakal télire? Van olyan aki kivonatja a forgalomból? Megéri az? Bár szerintem amég nem lesz drasztikusan 0 fok alatt a hõmérséklet és nem teszem el a gépet |
TPBalaton | 15605 | 2010. október 23. 20:28 | Válasz erre: 15603 |
Köszönjük az infót!! De késõbb is várjuk az összehasonlítást,mert Te vagy talán az elsõ aki mind2 lovat +ülte!! |
k2golden | 15603 | 2010. október 23. 20:19 | Válasz erre: 15602 |
Lévén fagypont és az elmúlt napokban esett-havazott, terepen is nagyon lassan mozogtam. Így nem érzem még a kérékméret különbségét. A testtartás ugyanolyan jó, kényelmes. Merevebb a felfüggesztése, de a "döntögetést" ma kihagytam, csak vitorlázgattam a kanyarokban. Nagyon jól jön a plusz lóerõ/nyomaték, és jól jönne a 6. fokozat is. De ez már ezerszer elhangzott - mindenki tudja. Lényeg, hogy féltem tõle az újítások miatt, de máris nagyon megszerettem! Az asszony azt mondja, hogy kényelmesebb a hátsó ülés, lévén szélesebb. |
TPBalaton | 15602 | 2010. október 23. 20:05 | Válasz erre: 15600 |
Mik az 1. benyomások a 650-eshez képest??
|
TPBalaton | 15601 | 2010. október 23. 20:05 | Válasz erre: 15600 |
A 19-es elsõ kerék nem rosszabb mint a 21-es? A rendszám ideiglenes?:-)) |
k2golden | 15600 | 2010. október 23. 20:01 |
karel78 | 15599 | 2010. október 23. 18:43 |
Köszönöm szépen danyila a véleményt Annyit még elmondanék, hogy ha pl szintén beindítom ,rajta a szívató és hozzányúlok a gázkarhoz akkor is beindul az elsõ henger így szívatóval együtt, de ha elengedem a gázt és még rajta a szívató akkor ismét csak a hátsó henger megy. Ami a legdurvább az egészben ,hogy most már tudom hogy ez kezdetektõl így van csak a napokban vettem észre, ezt a gondot, gyertyahibára gondoltam de nem az és gondoltam ha nem gyújtás akkor csak üzemanyag lehet. Az az igazság, hogy arra is gondoltam ,mivel egy elektronikai egység( kapcsoló,jeladó) van a karburátor jobb oldalán, hogy ez direkt van így amolyan japán furfang :). De mégegyszer köszönöm, meg fogom most már akkor nézetni, lehet csak valami egyszerû állítási hiba van (remélem) :) A rosszban a jó, hogy közben fabrikáltam magamnak egy gyertyakulcsot egyszerû csõkulcsból mivel a 18-as méret nem ismert sehol( úgy néztek rám a boltokban mintha urduul beszélnék ) Pont kiér a mély részekbõl is, ráütöttem egy 10-es anyát így tökéletesen ki tudom csavarni a gyertyát. Még gumicsövet fogok beleragasztani hogy ki is tudjam húzni vele :D és ne kelljen pecázni. Még egyszer kösz |
danyila | 15598 | 2010. október 23. 16:09 | Válasz erre: 15597 |
Valami gebasz van. Menni kellene mindkettõnek. De ha már így van örülj, hogy nem akkor áll le amikor visszatolod. :-) Ez lehet karburátor szinkron probléma. Alpjáraton szívatóval nem kap elég levegõt. Elveszed a + benzint - visszatolod a szívatót - helyreáll a keverési arány és elindul. Próbáld szívatóval túráztatni - akkor is be fog indulni. Ha így beindul - akkor szinkron probléma van. Szinkronizálásnál ugyan is pont azt állítjuk be, hogy a két karburátor mindig ugyan annyi levegõt engedjen át és ezzel ugyan olyan dús vagy szegény keverék jöjjön létre. Fordulaton már ez "nem gond" - nem ilyen látványos - menni fog mindkettõ, csak az egyik nem tol majd annyira mint a másik - túlfogyasztás és teljesítményvesztés a végeredmény. |
karel78 | 15597 | 2010. október 23. 15:14 |
Üdv Ficsmester! A kis dobozkák az un kislégszûrõk vagy subfilter ,96-tól szerelik a transalphoz az üresjárati emisszió javítására tehát közvetlenül környezetvédelmi oka van én úgy tudom. Egyszer cseréltem már ilyet párban megrendeltem Hondánál és így volt 750 Ft.Olajozni nem kell csak szárazon beletenni ritkán kivenni kifúvatni. Kérdésem lenne bárkihez aki tudna segíteni bár lehet vicces hogy nem tudom de amikor beindítom a motort és rajta van a szívató akkor cask a hátsó henger megy, ha visszatolom akkor indul be az elsõ is . Ez normális??? vagy valamit nagyon nem tudok, vagy valami gebasz van :) 96-osom van. Kösz |
tranyo | 15596 | 2010. október 23. 14:44 | Válasz erre: 15594 |
Igen, mivel a hátsó henger hátsó gyertyájához min. meg kell emelni a tank végét. Elöl a bal oldalit a hûtõ mögött benyúlva kell szerelni. Kicsi a hely, de megoldható. Ezek a gyertyák mélyebben vannak, ezért jó a gyári kulcs. |
Games | 15595 | 2010. október 23. 14:11 | Válasz erre: 15589 |
En is ezt csinaltam. De gyergyakulcs crovat. HA csak kis idore kell es bp-en akkor kolcsonadom.
|
danyila | 15592 | 2010. október 23. 10:05 | Válasz erre: 15585 |
A 600-as gyertyáit nem ismerem, de a 650-eshez is csak a saját gyertyakulcsa jó. Az elõl és a hátul levõ gyertyák csak azzal jönnek ki. Számít a kulcs hossza. Ha hosszab nem fér be, ha rövidebb nem éri el. Az oldalsókra persze ez nem vonatkozik.
|
tranyo | 15591 | 2010. október 23. 08:57 | Válasz erre: 15589 |
A gyári gyertyakulcs azért jobb, mert belül van benne gumi, ami kicsavarás után megfogja a gyertyát. A sima kulcs benne hagyja és igen nehéz kivenni. |
kisti | 15590 | 2010. október 23. 08:52 | Válasz erre: 15589 |
a sima crova nem elég hosszú a portcelánrészhez, meg sztem ha útközben szorulsz rá lecc elég gondod amúgy is mint még a "kb" gyertya kulccsal kínlódj.
|
ficsmester | 15589 | 2010. október 23. 08:48 | Válasz erre: 15587 |
Na de az már nem 12ezer! Amugy arra gondoltam hogy egy crovát elköszörülök anyira hogy beférjen a gyertya és hengerfej fala közé.
|
kisti | 15588 | 2010. október 23. 08:44 | Válasz erre: 15586 |
A karburátorok szellöztetõjére gondolsz szerintem.
|
kisti | 15587 | 2010. október 23. 08:42 | Válasz erre: 15585 |
A gyári (89216-MJ1-000) 4800,-FT hozzá. Asszem talán 18-as, Beta-ban létezik, de télleg drága. |
ficsmester | 15586 | 2010. október 23. 08:37 |
Amúgy a tank alatt, mindkét oldalon van 1-1 kis dobozka amiben szivacs van, valami szellõzõ lehet de pontosan mi is az?
|
ficsmester | 15585 | 2010. október 23. 08:21 |
Uhh a gyertya csere... Nem találok hozzá gyertyakulcsot, az öszes haveromnál kerestem ebbõl 1 mindenféle robanómotoros kütyüt szerel és még neki sincs. Két autósboltban is kérdeztem, az egyik ben csak néztek rám bután a másikban meg azt mondták hogy 12ezeré tudnak rendelni :S Ja csak érdekesség képpen, egyik ismerõsöm most rendelt cr-f 450-hez gázbovdent és csak csekély 17ezer forint volt LOL |
tranyo | 15584 | 2010. október 22. 21:39 | Válasz erre: 15581 |
Igen, a 12ezret bõven túlteljesítik. Legutóbb kb. 22ezer után cseréltem, de még bírták volna. Sem a hézag, sem a pólus nem volt lestrapálva. |
TPBalaton | 15581 | 2010. október 22. 19:22 |
Mennyi km után szoktatok gyertyát cserélni? A könyvben lévõ km adatnál még teljesen újak a gyertyák. |
tranyo | 15579 | 2010. október 22. 18:26 | Válasz erre: 15573 |
Igen, ismerem az üzletet. Még nem tartok ott, hogy válogassak más motorok között:) Az Italmondo-val kapcsolatban: Kiégett az egyik mûszerfal égõ a motoron. 1,7 wattos. A Hondánál 800 HUF lett volna egy db. Itt 315 HUF-ért hármat kaptam. Igaz 2 wattosat, de ez elhanyagolható többlet és a fényén sem látszik. |
pipers | 15575 | 2010. október 22. 17:48 | Válasz erre: 15574 |
Vigyázz rá, mert az elsõ ezer km-en bejáratós! :))
|
Bob&Bobek | 15573 | 2010. október 22. 17:08 | Válasz erre: 15569 |
Sziasztok! Tranyo! Szerintem Békéscsabán az Italmondo-nál mindent beszereznek Gilera-hoz. Én ezt az RC 600-at nem ismertem.... Rákerestem a neten, és azt látom, hogy a blokk paraméterei kísértetiesen hasonlítanak a Pegaso 600 adataihoz. Csak az olaj/levegõ hûtésû, és nem automata a dekompresszor. |
tranyo | 15572 | 2010. október 22. 11:28 | Válasz erre: 15571 |
Ennek volt. Indulás elõtt direkt kértem, szereljék vissza nekije... |
genier | 15571 | 2010. október 22. 11:14 | Válasz erre: 15565 |
Ilyen szempontból a CB1300 volt nagy élmény! -- Igen, félelmetes, hogy nincs eleje a motornak!! :-)) |
tranyo | 15569 | 2010. október 22. 11:02 | Válasz erre: 15566 |
Nézegettem én is az RC600-at. Állítólag nagyon jó enduro, csak hát az alkatrészek beszerzése...
|
Motomoto | 15568 | 2010. október 22. 10:43 | Válasz erre: 15555 |
"A legfontosabb, hogy jól érezd magad a motoron és a saját komfortzónádon belül motorozzál. Ne érdekeljen, hogy mások elmennek elõled és az sem, hogy lehagysz másokat. Az sem, hogy meddig járod le a gumit." Szívembõl szóltál. Ha ezt mindenki a fejébe vésné, talán baleset is kevesebb lenne. A majrécsíkról meg annyit: inkább a gumidon legyen, mint az alsónadrágodban :-) |
Orbb | 15567 | 2010. október 22. 10:35 | Válasz erre: 15564 |
Sztem nem emelné az orrát! Igaz nem próbáltam még! Attól függetlenül nem nevezném "erõmûnek"! Mindenhol egyenletesen szépen tol, nem lep meg, vagy rúg hátba. Kisimult, és a végletekig felhasználó barát. Ezt nagyon szeretem benne. Számomra mindig is 1 hosszútávú futó marad. Aki ha kell, normálisan elgurul... de ha úgy tartja kedved, azért szépen lehet "fûzni" :-) |
Okta | 15566 | 2010. október 22. 10:34 | Válasz erre: 15505 |
Egy rugóra jár az agyunk. :-) (Na jó, leszámítva a csoppert...) Erre a listára vedd fel a '96 utáni DR650-t szerintem mindenképpen. Amerikából rengeteg kiegészítõt és tuning alkatrészt lehet hozzá még most is kapni. Esetleg az XR650L, ami a Dominator blokkos és önindítós. (De itthon nem találtam még eladót...) TT600, XR400 jó kis gépek, de berúgósak. (Csakúgy, mint az XR650R - mint amit bakkvikk is árul, tuning futómûvel - pedig ott már van póóóver.) Amit mostanában nézegetek az a Gilera RC600. Tudom, ne káromkodjak itt a Transalp fórumon... :-DDDDD Végül mindig odajutok, hogy marad nekem ez a BIG (egy daraBIG)...ha lesz majd keret rá, inkább ezt finomhangolom és megtanulok együtt élni a hibáival. ;-) |
tranyo | 15565 | 2010. október 22. 10:31 | Válasz erre: 15564 |
Ilyen szempontból a CB1300 volt nagy élmény! Még most is megborzongok, ha belegondolok. Pedig 4 éve volt. Próbáltam a VFR800-at is, amikor kijött. Nála a futómû volt állat. Állatkodni meg a CBR600RR. Szinte, mint egy biciklit, olyan könnyû írányítani. |
danyila | 15564 | 2010. október 22. 09:59 | Válasz erre: 15563 |
A VFR egy dolog miatt izgat mint motor. Nem venném meg, mert amit ki akarok rajta próbálni, azt ha a sajátom volna nem tenném. Így kölcsönkérnék egyet. :-) Felmennék az autópályára. Azt figyelném, hogy 100-as tempóban ötödikbõl egyet vagy kettõt visszakapcsolva hogyan emeli fel az elsõ kereket gyorsításkor - ha egyáltalán felemeli. Harmadikból negyedikbe érve letenném és húzva egy kövéret a negyedik elején újra felemelném az elejét. Nem emelném magasra csak egy 10 cm-re. Azt nézném, hogy ebben az elsõ kerék magasságban meddig gyorsul, mikor kell letenni. Eszembe nem jutna vele kanyarogni. Az erõmûben az erõt kell kiélvezni. Kanyarodni minden motor képes. :-) |
Orbb | 15563 | 2010. október 22. 09:47 | Válasz erre: 15562 |
Kicsit sztem már túl is beszéltük a dolgot :-) Szóval 2nap alatt akkora információ halmazt kaptam, csak pislogok mint hal a szatyorba :-) És nekem pont ez a lényeg :-) És a rossz úton van most a hangsúly! Ahol a VFR-ütött, õ csak siklani fog :-) És még V-motor is :-) |
tranyo | 15562 | 2010. október 22. 09:43 | Válasz erre: 15556 |
Valami hasonló hozzáállás kell a TA-hoz. Mert eszköz, hogy eljuss a kívánt helyre. Kell hozzá egy jó adag kompromisszum készség is. Nem gyors, nem dinamikus, fékei nem harapósak és a futómûve sem sportos. ...de 120 km/h-val a világból kivisz (két személlyel is), kellõen kényelmes, megbízható, jól pakolható, nem ijed meg ha rosszabb az út és kedved szerint felszerelheted bármilyen praktikus dologgal. Idõnként még élvezetes is! Asszem pont a praktikus kifejezés illik rá a legjobban. |
Pat Bateman | 15560 | 2010. október 22. 09:42 | Válasz erre: 15545 |
Csatlakozom, szerintem sem lehet teljesen eltüntetni - ennek vsz. az az oka, hogy Neked (és nekem is) Givi bukócsöved van. Nekem újra kellett fújnom a bukócsövet, mert teljesen leszedte a festéket a tréning + utána Kakucs (meg kicsit evett az anyagból is...). Az oktatók mondták, hogy ne nagyon döntögessem, mert elõbb ér le a bukócsõ, mint a koptató, és ha nagyot döntök, akkor kiemelheti a motort. Ezzel együtt azért leszedtem a bukócsõrõl a festéket, de akkor is maradt a gumi szélén érintetlen rész. Amúgy genier hozzáállása szimpatikus: nekem okozon örömet a motorozás :) |
Orbb | 15559 | 2010. október 22. 09:40 | Válasz erre: 15557 |
Társaságom sem jeleskedik a "kézen álló"motorok kapcsán :-) /XT660,DL650.../ Tehát a tempo már adott :-) Az útjaitokat pedig remélem 1x-er megízlelhetem :-) |
danyila | 15558 | 2010. október 22. 09:39 | Válasz erre: 15542 |
Nem vágod. Attól nem lesz egy motor kanyarvadász, mert jól be kell dönteni és ezt jól tûri? - legyen !! A TA magas súlypontú - ezért ugyan azt a kanyart ugyan olyan sebesség mellett kisebb bedöntéssel képes bevenni. Nem kell annyira dönteni, mint egy gsxr750-et. A 120-as virsli gumi kanyarbéli aszfalttal érintkezõ pontja jóval közelebb van a gumi hossztengelyétõl, mint a balonosé. Ezért stabilabb a TA meg a DRZ kanyarban és ezért nem stabil a ballonos gumi. A ballonos gumit úgy teszik "stabillá" hogy puhára csinálják. Ezért nem célszerû preferálni a minél szélesebb gumit. Én tudom, hogy a 130-as gumi "jobban néz ki" a TA-on. És még jobban nézne ki a 150-es. Sokan kérdezik is itt mindig, hogy jó e rá. Persze hogy jó rá, csak majd nem tudsz vele úgy kanyarodni mint eddig. De én már ezekre a kérdésekre nem reagálok, mert annyiszor volt róla szó és mindenki csak hajtogatja, hogy a széles gumi így megy úgy milyen fasza. Miközben a Tranyo által linkelt cikkben pont az ellenkezõje derül ki. Kanyarvadászat. A magam részérõl szívesen kanyargok, de ebben nem azt élvezem, hogy a kormányom a földet súrolja. Én inkább lassabban hajtok és közben nézegetek. A kanyarvadászat a csõlátásról szól. Aki csõlátni megy a hegyekbe az tegye. Mindenki arra költi a motoros pénzét amire akarja. A kanyarodás veszélyes és annál veszélyesebb, annál tehetetlenebbek vagyunk, minél jobban be van döntve a gép. Kinek van nagyobb esélye talpon maradni egy kanyarban megcsúszás esetén - honnan van esély korrigálásra mély döntésbõl, vagy kevésbé mélybõl? Az albán túra másról sem szólt, hogy a jó minõségû aszfalton aprokavicsoshomokörlmény csíkok voltak a kanyarokba, pont az íven. Ezen csak a TA féle motorok nem csúszank meg, mert nem volt annyira bedöntve, hogy kimenjen alólunk. Én a most lecserélt Contnental Escvape gumimmal a zabljaki fennsikon, nyáron a +5-8 fokban elsõ osztályú aszfalton úgy csúszkáltam, mint ha bakelit lett volna a hátsó gumim. Még sem kellett a tempón csökkenteni, mert a kanyarokban szinte ugyan úgy tudtam "dönteni". Mert eleve nem kell mélyre dönteni, ha be akarok venni egy kanyart. Ezzel a kemény gumival egy sport motor trélert hívott volna, mert kanyarokban tolni kellett volna gyalogosan. Mindenki olyan gumit tesz a motorjára amilyet akar és oda megy motorozni és olyan sebességgel döntögetve ahogy akar. Kellemes túrúzást és jól tapadó gumikat minden topiklakónak ! :-) |
k2golden | 15557 | 2010. október 22. 09:36 | Válasz erre: 15556 |
Ezért váltottam TDM-rõl Transalpra. Sokkal kényelmesebben, nyugodtabban tudtam a TA-val motorozni. Persze ehhez hozzajárultak a mi útjaink...
|
Orbb | 15556 | 2010. október 22. 09:32 | Válasz erre: 15492 |
Uraim! Iszonyat reggelre mit összehoztak, de legalább tanultam! :-) Köszönöm mindenkinek! Igazság szerint a hirdetésben is írom, hogy a VFR-ereje nekem még kicsit sok, ciki-nem ciki...na meg a súlya :-) Kell még pár tízezer kilcsi, hogy kimotorozzam! Szóval ki kell próbálnom a 600as, és 650es TA-ot is. Miáltal a VFR-határait messze nem veszegetem, úgy érzem, a TA-teljesen kiszolgálna! |
genier | 15555 | 2010. október 22. 09:32 | Válasz erre: 15545 |
Kivételesen komolyra fordítva: totálisan tökmindegy, mekkora a majrécsík. A legfontosabb, hogy jól érezd magad a motoron és a saját komfortzónádon belül motorozzál. Ne érdekeljen, hogy mások elmennek elõled és az sem, hogy lehagysz másokat. Az sem, hogy meddig járod le a gumit. A motorozás - bármivel - élvezkedés és nem görcsölés. |
genier | 15554 | 2010. október 22. 09:29 | Válasz erre: 15552 |
Végre nyugodtan tudtunk beszélgetni, mert nem voltál.. :-))))) -- "Akkor azt is megtanultam, hogy nem a motor teszi a motorost... " Ez egy elég nagy igazság..:-))) |
BRUDER mester | 15552 | 2010. október 22. 08:50 | Válasz erre: 15551 |
Jóreggelt! Nyitás. Mi volt este, nem bírtatok elaludni? :-) |
pipers | 15550 | 2010. október 21. 22:11 | Válasz erre: 15542 |
LOL! Akkor a nagyon gyérek jelzõt vond vissza, de azonnal! ;) "a TA ( különösen a 600-asok) nagyon gyérek kanyarvadászni" |
pipers | 15549 | 2010. október 21. 22:05 | Válasz erre: 15538 |
Ha ceruzával rajzolod, akkor mind a kettõ ugyanakkora ponton érintkezik, mert a vonalvastagság elhanyagolható. :)))
|
k2golden | 15548 | 2010. október 21. 22:02 | Válasz erre: 15547 |
Akkor azt is megtanultam, hogy nem a motor teszi a motorost...
|
k2golden | 15547 | 2010. október 21. 22:01 | Válasz erre: 15546 |
Hát igen, az emlékezetes motorozás maradt számomra! :-) Fõként a magabiztos kijelentésem után, miszerint beállok Szabolcs mögé...:-))) |
tranyo | 15546 | 2010. október 21. 21:56 |
Zsózsó! Emlékszel mikor Szabolcs a DRZ-vel mindenkit lenyomot a szerpentínen? Nem csak a TA-t, de az FZR1000-t és a GSF1200-t is. Az egyenesben utolérték, de aztán lemaradtak. |
TPBalaton | 15545 | 2010. október 21. 21:52 | Válasz erre: 15541 |
Nekem elõl kb fél cm,hátul talán 1,5cm-ezt nem tudom pontosan.De most lett elõl rendesebb gumi felrakva,majd jövõ nyáron vékonyítom a majrécsíkot.:-)) De szerintem 650-esen nem lehet teljesen eltüntetni.De jövõre majd kiderül!:-) |
k2golden | 15544 | 2010. október 21. 21:52 | Válasz erre: 15542 |
Tehát: meggyõztelek! :-))) ...a rengeteg tapasztalatommal...:-))
|
genier | 15542 | 2010. október 21. 21:48 | Válasz erre: 15540 |
Vágom. Amit ma megtudtam: 1., a TA a szerpentinek királya, egy kanyarvadász állat 2., Minél szélesebb a gumi, annál jobban lehet dönteni Asszem erre az információáradatra iszom egy sört.. :-)))) Jóccaka Belétek!! |
pipers | 15540 | 2010. október 21. 21:42 | Válasz erre: 15495 |
"de szerintem nagyon is dönthetõ motor. Ami plusz a TA-nak az elõbbiekkel szemben, hogy ezt utassal is úgyanúgy megtudtam csinálni." Hja, az erdélyi szerpentineken két személlyel nagyon élveztem a kanyargást, csak az volt a gond, hogy bal oldalt a bukócsõvel karcoltam, jobb oldalt meg a a középállvány széle szikrázott a betonon, a mögöttem jövõk örömére :) Nagyon ment, de ha egy hússzal/harminccal több ló húzta volna, akkor lett volna az igazi! Le sem cseréltem volna, inkább cseréltem volna benne rugókat, elöl-hátul progresszivre. |
tranyo | 15538 | 2010. október 21. 21:40 | Válasz erre: 15532 |
Rajzolj egy egyenest, s vele érintõleg egy 2 cm és egy 20 cm átmérõjû kört. Na, melyik érintkezik nagyobb felületen az egyenessel?:)) |
genier | 15537 | 2010. október 21. 21:39 | Válasz erre: 15535 |
Passz, a gyári van rajta, elõírt méretû gumival.
|
genier | 15536 | 2010. október 21. 21:39 | Válasz erre: 15534 |
Biztos érdekes olvasmány, de most - még - semmi szándékom doktorálni a kérdésbõl.. :-)) |
tranyo | 15534 | 2010. október 21. 21:36 | Válasz erre: 15523 |
Ajánlom olvasásra: http://www.pasztoy.hu/motor/doles.php Különösen a "A GUMIABRONCS SZÉLESSÉGE ÉS A DÕLÉSSZÖG" részt! |
Szicsu600 | 15533 | 2010. október 21. 21:34 |
Minden típusú motort le lehet dönteni a saját gumijának a széléig. Igy vannak kitalálva, csak szerszám kérdése az egész, nem váz és gumiméret. Persze az igaz, hogy egy bizonytalanabb, nem éppen arra fejlesztett futómûvel rendelkezõ vasat parásabb ledönteni, de attól még lelehet.
|
genier | 15532 | 2010. október 21. 21:33 | Válasz erre: 15524 |
Szerintem a széles abroncs is azon a 3 centis felületen tapad, mint a keskeny...
|
danyila | 15531 | 2010. október 21. 21:33 | Válasz erre: 15526 |
Én sem megyek többet ny.európába kanyarogni. Egy hét után már untam én is. |
genier | 15529 | 2010. október 21. 21:30 | Válasz erre: 15522 |
Tudod miért? -- Tudom. An-dee lejjebb teszi a vasat, így aztán rendesen lejárja a gumit. :-))) Nem szeretnélek flusztrálni, de a Királyhágón a 600-as TA 120-as hátsó gumiján ( Hejdejó K60) nem maradt rinyacsíkom. ******* Tehát amikor látok szupersport vasakat, 3 centis hátsó rinyacsíkkal, a gazdi meg megmagyarázza, hogy már ennél jobban nem megy le sehogyse, de a lábtartó koptatócsavarja még érintetlen, addig elnézõen mosolygok és sajnálkozó arcot vágok, hogy valóban, ezek a csodagépek a technikás egyenesek bajnokainak lettek fejlesztve.. Tisztelet ( nagy tisztelet) a kivételnek. |
k2golden | 15528 | 2010. október 21. 21:29 | Válasz erre: 15523 |
Elmennék veletek, de nem akarom túlzottan koptatni a féktárcsáimat...:-)))
|
tranyo | 15526 | 2010. október 21. 21:28 | Válasz erre: 15523 |
No meg, megvan a saját kanyargós csapatom. Az 5. után már untam is a Großglocknert:-) |
tranyo | 15524 | 2010. október 21. 21:25 | Válasz erre: 15521 |
Átgondoltam. Hogy nagy sebességgel tudjon kanyarodni, nagyon be kell döntenie, a kanyarban a kifelé ható erõ miatt. Ez csak széles abronccsal tudja megtenni, ami tapad is kellõképpen. Én is láttam olyan sportmotorost, aki még félt is a kanyartól.:) |
genier | 15523 | 2010. október 21. 21:25 | Válasz erre: 15495 |
Ne cáfolj meg, mert ahogyan látom, eddig egyetlen olyan motorod sem volt, amivel lehetett volna menni kanyarban... :-)))))))) Így aztán nem is nagyon tudhatod, milyen az, amikor valaminek rendes fékje, meg merev váza van. Javaslom, próbálj ki hosszabb távon egy CBF 600-at, 1000-et, Fazert, Nagybanditot, esetleg RT1200-at, FJR-t vagy Pan Eu-t. Vagy - igaz, ez már rázósabb - gyere el velünk ( velünk = Bike-R, Taro, Imi, stb.) egyet kanyarogni, amikor tényleg élvezzük, hogy kanyar van, és utána átértékeled a 600-as, 650-es TA dönthetõségét, fékjeit. Ne érts félre, nem arról beszélek, kinek hosszabb a szerszáma..:-)))))) Csak arról, hogy a TA-t nem kanyarvadászatra csinálták. Bár a 700-as már inlább aszfaltmotor. |
TPBalaton | 15522 | 2010. október 21. 21:24 | Válasz erre: 15521 |
De Te is!!:-)) 130/80-as gumi van a gépemen. Ua. a 700-as TA-on is. Enyémen 2cm majrécsík van,An-dee gépén zéró volt. Tudod miért? Mert a 700-as TA felnije sokkal szélesebb és ezáltal a gumi nem fordul annyira vissza a felni közepe felé mint a 650-esen.Éppen ezért közelebb van a széle az aszfalthoz és hamarabb eléri azt. |
genier | 15521 | 2010. október 21. 21:18 | Válasz erre: 15507 |
Ezt azért gondold át még egyszer.. Én a városban is lejárom a DV-n lévõ 150-es gumi mindkét szélét fullra, 180-as hátsó gumit még egyet sem láttam ilyet, minden ott volt 1-2 centis rinyacsík és nem azért, mert rosszabbul mennek, hanem a gumi adottságai miatt. Beszélgessél nagy chopperesekkel, hogy mennyire dönthetõek a 200-as hátsó gumik. :-)))) ( A MotoGP meg azért dõl annyira, mert olyan lágy az abroncs felülete ( ezáltal tapad, mint a rágógumi), hogy elnyalják 150 km alatt. De ez csak az egyik ok, van még vagy 8 másik is) |
Szicsu600 | 15520 | 2010. október 21. 21:11 |
Ezért is gondolom, hogy talán a Bömbi 800-asa egy kicsit köztes megoldás, mint a GUMINÕ és az ALKOHOLMENTES sör.:D
|
BIKE-R | 15517 | 2010. október 21. 21:07 | Válasz erre: 15505 |
Ztaki éppen most árulja a túrásított DRZ400-át. Az NX650 Dominator 3000 km-enkénti olajcsere periódusa miatt nem a legideálisabb túrajárgány. |
Zsifi | 15516 | 2010. október 21. 21:03 |
A piackutatások eredménye azt hozta ki, hogy a túraendúró vásárlók, használók 95%-a sosem megy le az aszfaltról. ezért nem érdekli egyik gyártót sem a terepképesség. 200 kg felett már amúgy sem beszélhetünk ilyesmirõl. |
Szicsu600 | 15515 | 2010. október 21. 20:58 | Válasz erre: 15514 |
Jól látod. Elmentek a kényelem és extra irányába a gyártók. Amúgy szerintem is az F800 GS most ami "könnyû és finom " kategóriába sorolható.Jó kis vas az. Csak hát ugye....:(
|
tranyo | 15514 | 2010. október 21. 20:56 | Válasz erre: 15506 |
No meg az a baj, hogy igazi túraendúrót már nem igen gyártanak. Esetleg a kis Ténéré vagy még talán az F800GS. Szerintem a Honda sem fog visszatérni ehhez a kategóriához. Pedig az XR-ek is alkalmasak lennének, de az emissziós szabványok miatt az EU-ban már nem kaphatók. Átdolgozni meg nem akaródzik nekik. Pedig szerintem az olcsóbb, egyszerûbb felépítésû, puritánabb, könnyebb túranedurónak lenne piaca is. Jobban, mint a 2,5 M feletti bálnáknak. |
Zsifi | 15513 | 2010. október 21. 20:48 | Válasz erre: 15511 |
Nem lesz Varadero...meg mindegy nekem már van...))
|
TPBalaton | 15511 | 2010. október 21. 20:47 | Válasz erre: 15509 |
Téged meg nem látni mostanában itt a fórumon! Tutira a milánoi Vara bemutatóra koncentrálsz!! Már teljesen ki lehetsz idegileg itt az utolsó napokban!.-))))))) |
Zsifi | 15509 | 2010. október 21. 20:41 | Válasz erre: 15500 |
Voltam Varásokkal lájtos terepen,ott a Vara irányította a lovast. Ja...bénáknak nem ajánlott...inkább a könnyû bicikli..) Rendes motorosnak mindegy min ül...áll..) |