TPBalaton | 15508 | 2010. október 21. 20:38 | Válasz erre: 15507 |
Ja.Csak ez magasabb falú lenne és attól tartok úszkálna,pumpálna a hátulja. Vagy talán a guminyomással ki lehetne küszöbölni. |
tranyo | 15507 | 2010. október 21. 20:35 | Válasz erre: 15504 |
A legjobb irányíthatósága a keskenyebb abroncsnak van. Lásd kerékpár vagy krosszmotorok. Keskenyebb abronccsal kevésbé is kell bedönteni, viszont nem lehet akkora kanyarsebességet elérni. A széles abroncs jobban dönthetõ, így nagyobb kanyarsebesség is érhetõ el (MotoGP). |
TPBalaton | 15506 | 2010. október 21. 20:35 | Válasz erre: 15505 |
Hónaljszárítót??:-))))))) Már megint?:-)) A könnyû enduró az tényleg jó 5let.A súly behatárolja nagyon a terepezést. Ha az XR-ünkben még lenne 5-6 paci,akkor tuti lenne nagyon! Terepen is használható lenne és hosszabb túrán 100 fölötti utazót lehetne menni. |
tranyo | 15505 | 2010. október 21. 20:29 | Válasz erre: 15501 |
Súlyra kisebbet és hasmagasságra nagyobbat. Vagyis egy olyan endúrót, ami ideálisabb tereptúrázásra. A legjobb egy DRZ400S lenne, amit egyszerû és nem drága átalakításokkal túrára alkalmassá lehet tenni. Szóba jöhetne még az NX650, XR400, XT600, TT600 és DR350 is. Max. 500ezret áldoznék rá, a maradékbõl meg vennék egy 15-20 év közötti choppert kevés km-vel. |
TPBalaton | 15504 | 2010. október 21. 20:25 |
Én most gondolkodok a kis XR-en a gyári 110/90 Pirelli MT60 helyett 120/90 Heidenau cserében.Még éppen elférne a láncvédõ mellett,úgy mértem. Csak azt nem tudom mennyire befolyásolja a méret váltás az irányíthatóságot. |
tranyo | 15502 | 2010. október 21. 20:21 | Válasz erre: 15498 |
Szerintem az 130/80. Ez a gyári mérte is a 600-asnak. A 140 még beférhet, de a 150 már nem. |
TPBalaton | 15501 | 2010. október 21. 20:21 | Válasz erre: 15499 |
Na.Új hírek Tranyo mit venne helyette?? Tranyo??!!:-))))))) |
TPBalaton | 15500 | 2010. október 21. 20:20 | Válasz erre: 15499 |
Én is kacsingatok a Varára,de a nagy súlya miatt inkább nem. Voltam Varásokkal lájtos terepen,ott a Vara irányította a lovast.Én meg aránylag könnyen tudtam manõverezni. Ja+ 3. moci csak keresztben férne el a garázsban,ha elférne.:-) |
k2golden | 15499 | 2010. október 21. 20:15 | Válasz erre: 15497 |
Ja, és azt is el kell mondjam, hogy fentem a fogam Tranyó Transalpjára! De végül több tényezõ hatására (asszonyi tényezõ is közre játszott), 700-as lett. Végül is Danyila és Regal keresték nekem ezt a motrot. |
ficsmester | 15498 | 2010. október 21. 20:12 |
Hát én itt kis "taknyosnak" számítok közötetek de, rengeteg mocit kiprobáltam, ez a mániám :D! Amikor elõször ültem TA-n azt hidtem hogy majd valami lomha, nehéz, fakerekeken guruló vasdarab és a próba igen kellemes csalódást hozott! Szerintem nagyon jo vele motorozni dönteni meg fõleg nagyon lehet! A superteneret meg a big Dr-t fele enyire-sem lehet döntögetni! Kétszemélyel is nagyon faszán dönthetõ! Én azt vettem észre h ha magas falú gumi van hátul akor van fura nyúlós érzete pl 150/80 van most hátul azthiszem. Amikor elhoztam baromi stabil volt, nem sétált a hátulja, hanem amikor elmentem elenõrizni a guminyomást a hátsóban 3.9 bar volt:O Viszaengedtem 2.5-re és azóta egy picit sétál a hátulja. Szerintem ez egy alacsonyab gumival orvosolható lenne pl 140/70
|
k2golden | 15497 | 2010. október 21. 20:11 | Válasz erre: 15496 |
Igen. De Danyilának és Regalnak köszönhetõen megmaradtam a Transalpnál.:-) |
k2golden | 15495 | 2010. október 21. 19:41 | Válasz erre: 15492 |
Kedves Genier, meg kell cáfoljalak! :-) Nem sok motrom volt, 10 év alatt Jawa, Mz, XT600, Pegaso650, TDM650. De egyikkel sem tudtam olyant dönteni mint a Transalppal! Az, hogy két 100m-re levõ visszafordító között nem sikerült 180-nal menni (egyébként sem akartam) egy dolog, de szerintem nagyon is dönthetõ motor. Ami plusz a TA-nak az elõbbiekkel szemben, hogy ezt utassal is úgyanúgy megtudtam csinálni. Mondom én ezt, aki majdnem hûtlen lettem a TRANSALPhoz.:-) |
tranyo | 15493 | 2010. október 21. 18:05 |
Az olajfogyasztás igazából csak az 1990 elõtti, ún. fekete blokkosokra igaz. Nekem ilyen volt. Közel 100 ezerrel adtam el és még bontatlan volt a blokkja. A CDI-nek általában a csatlakozója szokott szórakozni. Az enyém pl. érzékeny volt a párára. Miután ki lett tömítve a csati és a doboz találkozása, mûködött tovább. Viszont van, hogy belül kell újra forrasztani. A javítás olcsóbb, ha van hozzá szaki. Lehet venni újat is. Kb. 100 EUR az ára. Ja, és hengerenként van egy-egy. |
genier | 15492 | 2010. október 21. 16:52 | Válasz erre: 15491 |
Használattól függõen 60-80k km után fordulhat elõ a régebbi TA-knál az olajfogyasztás. Pontosan, ahogyan mondod: a VFR után a TA ( különösen a 600-asok) nagyon gyérek kanyarvadászni. Ez attól lehet, mert nem erre a felhasználási módra tervezték õket, hanem arra, hogy rossz utakon, full megpakolva is elmenjenek hosszú távra. ( Egy nap alatt hazajöttem Burgasz fölül, 1100 km, három doboz, hengerzsák, tanktáska)+ a topcase tetejére egy Kecsua 2 sec-os sátor pókozva). Am CDI-k hibásak, az ülés alatt vannak, állítólag szétülik a userek, de szerintem ez nem igaz, simán kontakthibásak lesznek. |
Orbb | 15491 | 2010. október 21. 16:01 | Válasz erre: 15489 |
Csak mint modellt linkeltem :-) de akkor hanyagolom! Az olaj csipegetés mit jelent? 140.000EKM-er után? :-D mert azért az már elég emberes...sõt a 100feletti is az :-) CDI-k miért?/melegedés?/ Tehát emberi tempóban(90Km/h/-nem lehet élvezeteset motorozni, teszem azt a mátrában, mert nyeklik a váz vagy mi? A fékjeit szoknom kell, VFR után. Nállam a terep, fõleg a HC-terep ritkán jönne elõ, mondjuk csk akkor, ha elgurul a gyógyszer. Rendben! ;) THX! |
BRUDER mester | 15490 | 2010. október 21. 15:24 | Válasz erre: 15488 |
Ja, mint a Weltauto reklámban: Bejárattuk önnek. Ez mekkora duma. :-)
|
genier | 15489 | 2010. október 21. 15:23 | Válasz erre: 15486 |
Almamotort ne erõltesd. szerintem. Én magánszemélytõl vennék, követhetõ elõéletût ( legalább 2-3 évre visszamenõleg) A 600-ast 96-ig Japánban gyártották, gyermekbetegségei, nagyobb futás után olajcsippentgetés, valamint az ülés alatti CDI-k szoktak elszállni. A váza valóban nem a mai követelményekhez készült, kicsit csavarodós-nyúlós, de nem kell vele kanyarvadászni. A fékjei is visszafogottak, hogy finom legyek, ellenben mindenhol elmegyek vele, ahol az operettendúró társai is. Igaz, én jóformán csak terepen használom, de eldõlésen kívül még semmi bajom se lett..:-))) Ha tudsz, akkor vegyél 650-est, mégiscsak újabb tekknológia, erõsebb motor. |
genier | 15488 | 2010. október 21. 15:17 | Válasz erre: 15474 |
Mármint mit hogy bír?? :-))) Éppen be van járatva, innentõl lehet húzni neki. |
BRUDER mester | 15487 | 2010. október 21. 15:16 | Válasz erre: 15486 |
http://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201026362038732/sort/priceasc/usedcars/engine-size-cars/3l_to_3-9l/model/xj/make/jaguar/page/3?logcode=p Én meg ennyi pénzért vennék 2 stükköt ebbõl. Egy ilyen kéket, meg egy bordó kompresszorosat. :-))))) Miért ilyen drága egy 10-13 éves motorkerékpár? |
Orbb | 15486 | 2010. október 21. 14:27 | Válasz erre: 15484 |
Szóval akkor inkább õt? http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_transalp_650-4189655 Vagy fiatalabbat ajánlotok! Amúgy õt néztem ki: http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_transalp-4033872 |
TPBalaton | 15485 | 2010. október 21. 13:53 | Válasz erre: 15483 |
Kicsit hozzárakni és 650-est venni!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
tranyo | 15484 | 2010. október 21. 13:53 | Válasz erre: 15483 |
Hát ez erõsen állapot függõ. Lehet, hogy 650-est is kapsz ennyiért. |
Orbb | 15483 | 2010. október 21. 13:39 | Válasz erre: 15482 |
Királyság :-) ;) Bíztató! A 700.000EFT 98as motorért reális? Vagy esetleg megérne 700EFT-ot a 96-os japánban összerakott? |
tranyo | 15482 | 2010. október 21. 13:27 | Válasz erre: 15481 |
Nekem volt 600 (1989-es) és van 650-es. Nem tapasztaltam zavaró rezonanciát. A gyári elõírás a 12ezrenkénti ellenõrzés. Én szelephézagot 32ezernél állítottam, de akkor is a tûrésen belül volt még. Csavaros állítású, nem lapkás. Karbiszinkront is akkortájt csináltam. |
Orbb | 15481 | 2010. október 21. 13:13 | Válasz erre: 15480 |
HA nem rázza ki a fogamból a tömést :-D, akkor nem gond a rezonancia! Megnyugtattak! igaz még csak nézelõdök, de szeretnék a lehetõ legfelkészültebben a motor elé álni. Gondolom karbi szinkron+szelephézagolás! itt is 15.000EKM-ként kell? |
TPBalaton | 15480 | 2010. október 21. 13:04 | Válasz erre: 15479 |
650-esen én nem tapasztalom ezt erõsebben,de a V2-eseknek természetesen van rezonanciája. Régebbi 600-asoknak voltak gyermekbetegségei. 650-eseknek nem hallottunk. Itt a fórumon talán Tranyo gépében van a legtöbb km,de nem volt különösebb gondja. Az enyémben 46,5k körül van,de blokk,stb. tökéletes állapotban. |
Orbb | 15479 | 2010. október 21. 12:39 | Válasz erre: 15477 |
Ohhh Forog itt is az élet :-) THX! Tehát akkor semmi "hibája"nincs, vagy amire vételkor az általános dolgokon kívül, kiemelt figyelmet kell fordítanom? Transalpnak van a idom belsõ felén védõ szivacs? Valamint meséltek olyat is, hogy: váz+futómû merevségének hiánya. magas fordulaton jelentkezõ nagy rezonancia miatt az utas lábtartói zsibbadásig maszírozták a talpat... |
tranyo | 15477 | 2010. október 21. 12:21 | Válasz erre: 15476 |
Modelltörténet, színek: http://www.transalp.de/technik/modellgeschichte/ 2002-ig a 650-es is Olaszban készült. Nekem nem volt, de különösebb gondokról nem hallottam. |
Orbb | 15476 | 2010. október 21. 12:16 | Válasz erre: 15475 |
A könyvet köszönöm, már töltöm :-) Amúgy ez az összeszerelési mizéria igaz? Mert Transalp.hu-n írták is, hogy 96után voltak összeszerelési hibák...:-( Ami még érdekel, azok a gyári színkombinációk! |
tranyo | 15475 | 2010. október 21. 12:03 | Válasz erre: 15472 |
A fesz.szabályzó nem típushiba, mint a VFR750-nél. Mûhelykönyvek: http://www.manualedereparatie.info/hu/categorii/honda.html http://www.mosue.neostrada.pl/manual.htm http://www.biker-world.hu/kategoria_motor_tree.php?p=Szervizk%C3%B6nyv&p0=Honda,%20Motorbuch&szint=4&parent_cat_id=573&cat_name=1998%20%28PD10%29&hivo_cat_id=157&h_hivoszint_id=3&h_cat_id=157&path_marka=Honda&path_tipus=XL%20600V%20Transalp&path_evjarat=1998%20%28PD10%29 1997-tõl Olaszban gyártottak, elõtte még japánban. A CDI gyújtásdoboz hibája szokott elõfordulni, de úgy emléxem, ezt 95 után már korrigálták. |
TPBalaton | 15473 | 2010. október 21. 11:55 | Válasz erre: 15468 |
Hát az 1kicsit túlzás,hogy a 650-esen könnyen lehet égõt cserélni!:-)))
|
Orbb | 15472 | 2010. október 21. 11:37 |
Tiszteletem az Uraknak! Lehet már sokan jöttek ide ilyen "butaságokkal"de nem találtam más forumot! A következõk miatt írok! Rendelkezem 1 RC36/2-Vfr-el, de árulom. Helyette szeretnék egy Transalpot, 97-98-ast. De szervízkönyvet nem találok hozzá, valamint a Transalp.hu régebben üzemelt, most miért nem tudok belépni? Illetve mi az, ami a fent említett gépeknél tipus hiba lehet? /gondolok itt fesszabra.../ Segítségetek köszönöm! |
genier | 15471 | 2010. október 21. 10:50 | Válasz erre: 15453 |
66k km van benne, nagy szerencsémnek kéne legyen, hogy még egy ezres belefusson az idén, hétfõtõl 3 hétig autóval országjárok... ***sza meg... |
ficsmester | 15470 | 2010. október 21. 10:12 | Válasz erre: 15469 |
Hát igen de ehez le kell szedni azokat amiket az elõb felsoroltam, legalábis én így gondolom. Másoh nem férek mögé
|
tranyo | 15469 | 2010. október 21. 10:05 | Válasz erre: 15468 |
Itt is be kell nyúlni mögé és úgy széthúzni, majd levenni a védõgumit...
![]() |
ficsmester | 15468 | 2010. október 21. 09:53 |
Esetleg valaki tudja hogyan lehet kivenni az elsõ lámpából az izzót anélkül hogy az egész elejét darabokra szedném? Vagy csak ugy lehet? Oldal idomok le, müszerfal borítás le, elsõ idom le és majd utána talán odaférek? Haverom 650esén a lámpa alatt van egy kis nyilás amin keresztül könyen ki lehet cserélni, de ezen....
|
ficsmester | 15467 | 2010. október 20. 23:14 | Válasz erre: 15455 |
Aha köszi! Amugy a az nem az enyém, csak linkeltem egy képet amin látszik az a vacak.
|
pipers | 15466 | 2010. október 20. 22:07 | Válasz erre: 15461 |
Meg volt még egypár érdekesség, de mindent nem árulok el :)
|
pipers | 15465 | 2010. október 20. 22:05 | Válasz erre: 15462 |
6 kört kellett megtenni egyszerre, azt még bírtuk :)
|
Games | 15463 | 2010. október 20. 22:04 | Válasz erre: 15461 |
A hatmeteres korben a korbe korbe mit jelent? egyre gyorsabban?
|
TPBalaton | 15462 | 2010. október 20. 21:53 |
Körbe-körbénél 5 kör után rókázás van! Malévos zacskót is adnak?:-)))) |
pipers | 15461 | 2010. október 20. 21:45 | Válasz erre: 15460 |
egyenes és eltolt szlalom, karika, nyolcas, minden ami az az egyesben volt, csak nehezítve. Pályázás is volt. A legdurvább a hatméter átmérõjû kör belsejében körözés volt. |
Lippi | 15460 | 2010. október 20. 21:39 | Válasz erre: 15459 |
Szia! Röviden fel tudnád vázolni, hogy milyen feladatok voltak? Engem is érdekel a kurzus. Köszi! |
pipers | 15459 | 2010. október 20. 21:31 |
Véget ért ma a 2. szintû Safety-s képzés. Nagggyon szuper volt, de nehéz! Amíg az 1. szintûrõl úgy jöttem el, hogy jól megy és mindent meg tudok csinálni (persze, hogy mit gondol az ember, meg mit is tud ténylegesen, az két különbözõ, de az érzés ez volt), addig innen úgy jöttem el, hogy ezt még sokat kellene gyakorolni ahhoz, hogy biztonsággal meg tudjam mindig csinálni és ahhoz, hogy "jól" megcsináljam, meg még annál is többet. Évente legalább egyszer elmegyek majd egy ilyen kettes szintû gyakorlóra.
|
Games | 15457 | 2010. október 20. 20:59 | Válasz erre: 15450 |
Megall az egyik henger, azt miko hozza piszkitok akko beindul. Szerintem a csatlakozonal lesz valami, de ami biztos hogy nem tudom. |
tranyo | 15455 | 2010. október 20. 20:57 | Válasz erre: 15454 |
Rá van írva: FUSE.:)) Ott vannak a biztosítékok. A teteje könnyen levehetõ, simán kézzel. |
ficsmester | 15454 | 2010. október 20. 20:52 |
genier | 15450 | 2010. október 20. 20:33 | Válasz erre: 15447 |
Nekem 12k-ért csinált meg egy szaki két CDI-t. Így most van négy... -- Honnan tudod, hogy érintkezési hibája van, mik a jelek?? |
tranyo | 15449 | 2010. október 20. 20:02 | Válasz erre: 15447 |
CDI javítás: http://www.rrr.de/~phil/?cdi http://www.transalp.de/technik/pd-technik/reparaturen/zuendbox.php Hátha segít... |
TPBalaton | 15448 | 2010. október 20. 17:45 | Válasz erre: 15447 |
Ha nem sikerül 2 vállra fektetni,akkor van kb.2 szaki hungáriában akik ilyennel foglalkoznak.
|
Games | 15447 | 2010. október 20. 15:22 | Válasz erre: 15446 |
Erintkezesi hibaja van. Azert meg nem akarok ujat, csak nem tudom hogyan lehet ezzel a muanyaggal serules nelkul megbirkozni. :)
|
tranyo | 15443 | 2010. október 20. 14:27 | Válasz erre: 15440 |
Nincs mit! nekem ilyen van: http://www.louis.de/_40811b495f8e2126ac7269a89bf2fedc71/index.php?topic=artnr&artnr=10003929 Fontos, hogy használaton kívül mindig fesztelenítve kell tárolni, hogy a rugó ne fáradjon. |
Motomoto | 15441 | 2010. október 20. 14:06 | Válasz erre: 15439 |
Nekem is benn van, csak a könyv otthon van, én meg hirtelen kitaláltam, hogy munka helyett inkább nyomatékkulcsot keresek :-)
|
TPBalaton | 15439 | 2010. október 20. 14:04 | Válasz erre: 15436 |
650-esé 88Nm. Gondolom a 700-asé is hasonló lehet. De az én kezelési könyvemben bent van.81. oldalon. |
Motomoto | 15436 | 2010. október 20. 13:59 |
Nem tudja valaki véletlenül, hogy a hátsó keréktengely rögzítõ anyáját milyen nyomatékkal kell meghúzni?
|
Games | 15435 | 2010. október 20. 13:56 | Válasz erre: 15432 |
Hat azert ezt tulzas adagolasnak hivni, inkabb biztonsagi retesz. Akkor se folyik, ha nyitva van, csak ha van vakum. Mondjuk erdekes miert van ott a helye a masodik csonek is, eredetileg ugy terveztek, aztan meggondoltak magukat? :)
|
tranyo | 15432 | 2010. október 20. 13:00 | Válasz erre: 15430 |
Aha, értem. Hát pontosan már nem emléxem. Akkor a benya adagolásához elég neki az 1 vákuumcsõ... |
TPBalaton | 15431 | 2010. október 20. 12:44 | Válasz erre: 15430 |
Ja.Az lesz a kérdés.:-) Nyomtató,scanner régi. |
Games | 15430 | 2010. október 20. 12:42 | Válasz erre: 15407 |
Gyarilag egy megy a benzincsapra, a masik le van eg ycsavarral dugozva. Azt kicsavarva lehet szinkront allitani. Amugy tenyleg erdekes, mert a benzincsapon ott a helye, de a szervizkonyv is csavarral jeloli a masik hengeren. Win7 jobb. A legjobb windows. idaig. De igaz az inkompatibilitas, ami regebbi hardvereknel fordul elo(leginkabb periferiak). Uj gep vasarlasanal mindenkepp ezt tedd fel de nezd meg hogy nyomtato, scanner ha van, azokhoz van-e driver. |
TPBalaton | 15429 | 2010. október 20. 12:37 | Válasz erre: 15428 |
Végre 1 rendes motort raktál a reglapodra!:-))))
|
SvShrek | 15428 | 2010. október 20. 12:31 | Válasz erre: 15427 |
Úgy látszik, Hondáéknál mindenki Fekete Laci és így kalibrálják a súlyt:o(((
|
TPBalaton | 15427 | 2010. október 20. 12:30 | Válasz erre: 15425 |
Ezt a súlyt már nem kellene gyarapítani!! Még pár lóerõ,6.gang,jobb szélvédelem. Király gép lenne!! |
SvShrek | 15426 | 2010. október 20. 12:29 |
Majd veszünk F800GS-t, vagy az új 800 Triumph-ot. Ezek betyár cuccok:o)
|
SvShrek | 15425 | 2010. október 20. 12:27 | Válasz erre: 15424 |
Errõl nem beszélnek. Viszont van más ígéret. Szerintem nem jó felé megy a Honda, már ha igaz:o((( Beszélnek egy VFR 800 blokkos túra enduroról. Így sem könnyû. Mi lesz így? Triump tiger 1050. Mire való? Semmire:o( |
TPBalaton | 15424 | 2010. október 20. 12:21 | Válasz erre: 15421 |
Szerinted ? év múlva lesz TA modellfrissítés?
|
SvShrek | 15421 | 2010. október 20. 12:17 | Válasz erre: 15420 |
Gratulálok nekik!!! Valóban az esedékes szervizt a kereskedõ csinálja, majd kiszámlázza a Hondának, amit térítenek. Siralmas:o(
|
tranyo | 15420 | 2010. október 20. 12:14 | Válasz erre: 15419 |
Amikor utoljára voltam (tavaly elõtt), kellett fizetni. Akkor aszondták, nekik kell szervizelni tankolni stb. |
SvShrek | 15419 | 2010. október 20. 12:10 | Válasz erre: 15417 |
Ott kértek pénzt????? De durva. Összességében, ezt a Honda állja. Mire kértek pénzt?????????? |
SvShrek | 15418 | 2010. október 20. 12:10 | Válasz erre: 15415 |
Nem, csak aláíratnak veled egy felelõsség vállalásit.
|
tranyo | 15416 | 2010. október 20. 12:08 | Válasz erre: 15410 |
Ellenõrizni kell (12000 km-ként) és állítani, ha szükséges.
|
TPBalaton | 15415 | 2010. október 20. 12:00 | Válasz erre: 15414 |
Tesztkaravánkor kell vmennyit perkálni a körért?
|
SvShrek | 15414 | 2010. október 20. 11:56 | Válasz erre: 15413 |
Ez ilyenkor kicsit bonyolultabb ennél, de meg lehet oldani.
|
TPBalaton | 15413 | 2010. október 20. 11:55 | Válasz erre: 15411 |
Ja.Ezt én sem értem hogyan nem lehetett! Honda oldalán +lehet nézni,hogy melyik kereskedõnél milyen tesztmotorok vannak.Szerintem az összeset kilehet próbálni,csak nem 1 helyen. |
SvShrek | 15411 | 2010. október 20. 11:53 | Válasz erre: 15406 |
Mert nem szóltatok nekem:o) Most is van tesztmotor.
|
TPBalaton | 15410 | 2010. október 20. 11:48 | Válasz erre: 15409 |
650-esen kellett már állítani a szinkronon?
|
tranyo | 15409 | 2010. október 20. 10:32 | Válasz erre: 15407 |
Szerintem mindkét csõnek lennie kéne. Így karburátor szinkront sem lehet rajta mérni, állítani. Nekem volt 600-as (1989-es), és úgy rémlik azon is megvolt mindkettõ. |