ficsmester | 15912 | 2010. november 19. 09:10 |
Van olyan itt aki nem tudja zárt garázsban tárolni a motorját? Sajnos nekem nem fér be az autó mellé és csak egy féltetõs fészer alatt tudom tárolni. A Dt befért egy használaton kívüli szobába ami az udvaról nyílik de a TA nem fér be az ajtón :S |
genier | 15909 | 2010. november 18. 12:52 |
Én eccer álltam - túl közel - egy KTM mellé, hát majdnem elektronikát kellett cseréljek, csak akkor indult be a TA, amikor eltoltam mellõle... :-)) |
genier | 15908 | 2010. november 18. 12:51 | Válasz erre: 15905 |
Jaja, még a végén valami baja lesz a motorjainknak... :-)) |
Okta | 15907 | 2010. november 18. 12:08 | Válasz erre: 15905 |
Ötezeré' ilyet kapni. :-P ...de szerintem rá lehet ragasztani egy HRC logót... ;-) |
TPBalaton | 15906 | 2010. november 18. 11:56 | Válasz erre: 15905 |
Kátéjemes:-)) ----------- Én rakok majd nyárra valami szellõsebbet.Talán spoileres lesz. |
danyila | 15905 | 2010. november 18. 11:05 | Válasz erre: 15904 |
KI tesz fel a Hondájára KTM-es felirattal kézvédõt? :-)
|
Okta | 15904 | 2010. november 18. 11:00 |
Nemrég itt volt szó alubetétes kézvédõrõl. Találtam egy eladót olcsón: http://www.kepesmotor.hu/motor_kormany/p494266
|
ficsmester | 15903 | 2010. november 16. 20:28 | Válasz erre: 15901 |
Egyébként így van ahogy mondod! Amikor a komentet írtam még nem volt viszarakva a gyári, délután viszacserélétem és akor vettem észre hogy tényleg nem volt olyan nyomatékos a nyitottal alul de kb 2500-tól meg sokkal joban húzott a nyitottal. Ugyan ezt tapasztaltam a Dt-nél az Arrow végdobal
|
SvShrek | 15901 | 2010. november 16. 16:41 | Válasz erre: 15900 |
Én azt figyeltem meg, ha egy motorra nyitott dobot teszel és nem nyúlsz a blokkhoz, akkor csak felül lesz erõsebb, de ez sem minden esetben igaz. Alsó tartományokban általában gyengébb, de nem kell 1500-on motorozni és király lesz:o) De ez nem is az a motor, amelyiken a teljesítmény netovábbja miatt raknánk dobot. Szebb hangja van (kinek a pap....).Egy ezresnél már érezhetõbb, de a "kicsiknél,, szerintem csak a hanghatás.
|
ficsmester | 15900 | 2010. november 16. 16:15 |
Egyébként a teljesítménye is jobb lett! Hamarab és joban elkezd húzni mint edig.
|
SvShrek | 15898 | 2010. november 16. 13:41 | Válasz erre: 15896 |
Ha mindenképpen magyar dobot akarsz venni, akkor vegyél BÓDIS-t. Kicsit várni kell rá, de a legjobbak között van világszinten. Kapsz hozzá furulyát és TÜV papírt is. Szerintem gondolkodj inkább alu dobban. Egy ilyen motorra nem megy a titán vagy rozsdamentes (szerintem). Az alu igénytelen. 2 évente, vagy 30-40 ezrenként újra tömeted, aztán gyí tovább:o)
|
ficsmester | 15897 | 2010. november 16. 13:32 |
Itt egy videó a hangról. A minõsége kicsit gatya. http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/kipufogo/transalp-hang-teszt-77776 |
ficsmester | 15896 | 2010. november 16. 13:26 | Válasz erre: 15894 |
Hát akor lehet hogy még meggondolom, olcsó vétel lenne és szép állapotban van a dob ezért gondoltam hogy megveszem. Modjuk én külföldre nem igazán fogok járni a magyar makkok meg szerintem anyira nam baszogatnak ezért, bár nemtudom. A Raptor-ról vélemény? Martin?
|
SvShrek | 15895 | 2010. november 16. 13:14 | Válasz erre: 15886 |
Genier! Ha láttál e-s MASTEK dobot, akkor az külön kérésre lett gravíroztatva. Sem engedélye nincs rá és minõséget sem tud gyártani. De aki már látott ilyet közelrõl, az tudja, hogy nem ezt kell venni:o) |
SvShrek | 15894 | 2010. november 16. 13:12 | Válasz erre: 15883 |
Ez azért baj, mert a rend éber õrei seggbe kúrnak:o) A MAstek egy hulladék. amennyiben szép hangú és jó minõségû dobot akarsz keress normális gyártónál. Ne ezen spórolj! Leo, Akra, Shark, stb..ezek mindegyikéhez kapsz e betût is, meg TÜV igazolást is. Tõlem már kértek ilyen papírt az osztrákok, szerencsére van, mert sokba fájt volna. |
pipers | 15893 | 2010. november 16. 12:43 | Válasz erre: 15892 |
Nekem ez a kedvencem: http://www.youtube.com/watch?v=yPalej_W64s |
danyila | 15892 | 2010. november 16. 12:18 |
http://www.youtube.com/watch?v=3Y1V1bjtHPQ&feature=related Itt kezdõdik az értelmezése a motor hangnak. Ha valamibõl ezt a minimumot nem lehet kihozni, akkor nem érdemes elkezdeni átalakítani. Ilyen-olyan dobokat felrakni. Vagy legyen rendes hangja, vagy maradjon fent az eredeti kipufogója. |
ficsmester | 15891 | 2010. november 16. 11:19 |
Hejbéli kolléga 650esén amikor meghallotam a Miv-et muzsikálni majd ki ugrott a szívem! :D De most ezt ahogy tegnap rádugtuk hát... Eszméletlen szép hangja lett tõle! Nem ordít, nem lett nagyon hangos, hanem mély és dübörgõs mint állat! Nagyon tetszik!!! Azt viszont én sem értem hogy miért nincs bene semilyen jelölés. Pedig biztos hogy a Mastek-ék álltal készített dob. Majd a gyártót megkérdezem. Erdetileg egy 650es Ktm-re készítették, aztán megvette egy kawasaki er5-õs srác de õ nem alakítatta át mert közben eladta a mocit, most pedig nállam van a dob, szinte alig volt használva
|
tranyo | 15890 | 2010. november 16. 10:42 | Válasz erre: 15883 |
Én nyugodtan használnám. Ha nem durrog extrém módon, akkor nem okozhat bajt. Fõleg egy karbis motornál. A 600-ason nekem is nyitott dob volt. Az alapjárati keverék-állító csavaron kellett egy kicsit dúsabbra állítani, és igen faxa lett! A 600-ason nincs katalizátor sem. A gyári dobja is tök egyszerû, csak fojtás van benne. A nyitottabb dobbal a kiáramló gázok sebessége lesz nagyobb, ami miatt elszegényedhet a keverék, ehhez kell a fenti beállítást eszközölni. Asszem Niko használt évekig Mastek dobot a 650-esén, gond nélkül. |
ficsmester | 15889 | 2010. november 16. 10:40 | Válasz erre: 15888 |
Igen! Ezzel is tisztában vagyok. Tavaszal viszem szerelõhöz átnézetni és majd elõte felrakatom a dobot.
|
pipers | 15888 | 2010. november 16. 10:23 | Válasz erre: 15887 |
A gyári dobhoz van a motor beállítva. Ha más dobot teszel fel, hozzá kell hangolni. Minõségi dobok felszerelése után ezt megteszi egy jó szervíz.
|
ficsmester | 15887 | 2010. november 16. 09:44 |
De nincs is nagy hangja! Csak szép! De már kaptam válasz levelet a gyártótól is, majd õ megmondja hogy eredeti-e vagy nem. Még nincs kifizetve, csak próbára van nálam, szóval bármikor viszaléphetek bár azt nem szívesen tenném mert szerelmes lettem a hangjába. Az meg hogy a mögöttem guruló mit gondol, hát... Maradjon le vagy elõzön meg :) Meg max ketten szoktunk meni, a havernak meg MIV van a 650-esen de én szeretek mögötte meni! Imádom a hangját!!!
|
genier | 15886 | 2010. november 16. 09:38 | Válasz erre: 15885 |
Megkérdezted a véleményemet, én meg elmondtam..:-))) Minõsítés nélkül, ki tudja, milyen anyagokból, zajterhelést okozva "jó hanggal" végiggurulni bárhol, szerintem taplóság. (Azt mondjuk nem értem, hogyan lehet egy MAstek minõsítés nélkül, mikor temérdek "E"-jelû terméke van...) Az ilyen dobot használóknak szoktam kívánni, hogy menjenek már maguk mögött egy egyszerû, 5-600 km-es túrát napon belül. |
genier | 15884 | 2010. november 16. 09:28 | Válasz erre: 15883 |
Ha a véleményemet kérdezed, akkor én a Holdig rugdosnám azt a tahót, aki feltesz egy ilyet a motorjára. |
ficsmester | 15883 | 2010. november 16. 09:02 |
Okta | 15882 | 2010. november 15. 22:40 |
Sziasztok! Tudom, hogy van köztetek olyan, aki terepre is gyakran merészkedik. ;-) Ez a felhívás nemcsak nekik szól: Jön a tél, azaz motorosok számára a tervezgetések idõszaka. Nekem is... Ezért kérlek válaszoljatok, hogy lenne-e igény részetekrõl (személy szerint illetve azon társaság részérõl – márkaklub, motorostársaság, stb. – kiket ismertek/képviseltek) az alábbi programra. Május vége felé gondoltam egy „nagyendurós” (600ccm+, 160kg+) találkozót összehozni. Helyszínnek a nagycenki enduropályát néztem ki. (Neten keressetek rá: elég sok kép- és videoanyag található róla, a határhoz való közelsége miatt az osztrákok is kedvelik. Pl: http://vimeo.com/11462637 ) A tulaj magyar (ez nem derül ki a weboldalukból ugyan: http://www.mx-enduro.at/de/home/ ), a pálya bérleti díja HUF1.000,-/kopf, a sátrazást tartalmazza a bérleti díj. További képek itt: http://www.goonriders.at/streckenuebersicht/nagycenk.htm Nem „Biges” rendezvény lenne, hanem márka- és típusfüggetlen off-roados találkozó. Tehát az elsõ kérdésem az lenne, hogy egyáltalán lenne-e igényetek egy ilyesmi találkozóra? Beszéltem Stefan Hesslerrel (http://www.hessler-motorsport.de/site/), hogy ha van rá igény, eljönne-e egy tréninget tartani. Bemásolom a válaszát: „do you Know when your offroad Meeting is? im pride that you ASK me for that this Job is Not only for Money for me so i think the Fuel costs for the Transporter ( Car) should Be enough greets stefan“ Gondolom Dakar-ridert nem farag senkibõl két nap alatt, de szerintem hasznos dolgokat tudna nekünk mutatni/mondani...ilyen tréningeket szokott szervezni: http://www.youtube.com/view_play_list?p=887E793028427C09 (Egy bármilyen motoros oktatásért sok pénzeket szoktak elkérni. Az említett útiköltség kb. HUF60.000-80.000 ha jól számolom, ez mondjuk 20 fõre elosztva HUF4.000,- fejenként.) A második kérdésem tehát, hogy a találkozó keretén belül lenne-e igény egy ilyen tréningre. Kérlek jelezzetek vissza, hogy érdemes-e foglalkoznom egyáltalán az ötlettel. Illetve ha van ötlet, javaslat vagy egyéb megjegyzésetek, azt is írjátok meg. 2010-ben május elég csapadékos volt. Kérdés, hogy mi az az idõjárás, ami még a nagy többségnek “belefér” - feltételezve, hogy 2011 májusi idõjárásról még semmit se tudunk. Két lehetséges idõpont: május 28-29 és június 4-5 szerintem. A dátummal kapcsolatban is írjatok. Ha bármilyen ötlet/vélemény/javaslat még van, írjátok meg azt is. Köszi. Üdv Okta drbig-club@freemail.hu |
TPBalaton | 15880 | 2010. november 15. 12:19 |
Tegnap voltam egy 450km-es karikán. Dunaújváros,Hernád,Veresegyháza,Pilisborosjenõ. Haza Bicske felé jöttem,mert arra érdekesebb.:-) Volt olyan kanyar,hogy az ágak a tükrön és a sisakon csattogtak.:-))) |
danyila | 15879 | 2010. november 15. 09:42 | Válasz erre: 15878 |
Ilyet a 650-esen nem tudunk használni, mert nekünk nincsenek csavarok a sapka galléron. Nem lehet rögzíteni oda semmit.
|
Motomoto | 15878 | 2010. november 15. 09:19 | Válasz erre: 15877 |
Ilyet használ valaki? Givi tanklock system: http://www.givi.it/Communication-en/News-en/TANKLOCK-SYSTEM-VIDEO |
k2golden | 15877 | 2010. november 15. 08:49 | Válasz erre: 15876 |
Nem tévé, térkép! :-)) Nem a takarással van gond, hanem a rögzítéssel. Ugyanis a 650-rõl megtartott tanktáskám mágneses. |
BRUDER mester | 15876 | 2010. november 15. 08:38 | Válasz erre: 15875 |
Én nem használok, így nem takarja el a tévét.
|
k2golden | 15875 | 2010. november 14. 20:29 |
Egy kérdésem van a 700-as tulajokhoz: Milyen tanktáskát használtok, illetve lehet használni a 700-as tankjára? Fõ szempont nálam a térkép használata, tárolása. Köszi elõre is! |
TomRed | 15874 | 2010. november 13. 22:21 | Válasz erre: 15871 |
Holnapra meleg rekord várható, megyek gyakorolni a Transalp vezetését.:) http://www.motorozz.hu/main.pl?menupage=tour&t_id=3975&session_id=SESSION_ID
|
k2golden | 15870 | 2010. november 13. 09:30 | Válasz erre: 15863 |
Hasznos, mert nem fagy ki az "érzés" az kezedbõl. De hosszú távon egészségtelen, mivel nem érzed annyira, hogy kihûlnek a kisízületek, és elõsegíti késõbbiekben a reumatoid ízületgyulladást. |
TPBalaton | 15869 | 2010. november 13. 09:23 | Válasz erre: 15867 |
Az nekem is jó lenne,csak tovább kéne menni még a Bükkben.
|
BRUDER mester | 15868 | 2010. november 13. 08:40 | Válasz erre: 15867 |
Ez pont egy akkutöltésnyi út lenne nekem innen, most, hogy már nem tekerek semerre sem. De hát ugye a kannibálok. :-) |
genier | 15867 | 2010. november 12. 21:16 | Válasz erre: 15862 |
Vasárnap megyünk, Szécsény-Hollókõ-Parádsasvár-Eger. |
genier | 15866 | 2010. november 12. 21:16 | Válasz erre: 15863 |
Nagyon jó dolog, csak bíztatlak a beszerzésére. És Zsifi ára meg jó is.. |
Szicsu600 | 15865 | 2010. november 12. 20:04 | Válasz erre: 15863 |
Addig nem nagyon éreztem a hiányát amjg nem volt. Az egyik legjobb extra motoron, Télen nyáron esõben és a hágókon is sokat jelent ha van ami a kesztyû alatt duruzsol.:)
|
Zsifi | 15864 | 2010. november 12. 20:01 | Válasz erre: 15863 |
nem melegít, hanem a véredet nem hagyja kihûlni és lelassulni... Oxford/nálunk/23.900,- Az Oxford gyártja a Honda gyári markolatfûtéseit. |
ITI-Szan | 15863 | 2010. november 12. 19:43 |
Sziasztok! A markolatfûtésrõl jut eszembe, annak van értelem? Már mint értem, hogy melegít, de az újjaidat azért fújja a hideg szél. Nem érzed, hogy hideg, de az izületeidnek azért nem tesz jót. Vélemény? Igazság szerint gondolkodom a megvételén.... Típus tipp? Bolt? Ár? Köszi. |
pipers | 15861 | 2010. november 11. 22:41 | Válasz erre: 15858 |
Szerintem ezért érdemes új mociba 5w-40-est rakni. Jobban ken hidegen.
|
genier | 15860 | 2010. november 11. 21:09 | Válasz erre: 15858 |
Az enyémben szerintem 100 fölött van, 6-7 dl/1000 km
|
TPBalaton | 15859 | 2010. november 11. 20:28 | Válasz erre: 15858 |
Hideg idõben monnyuk nehezebben tekeri magát amíg be nem melegszik a gép.:-)))
|
TPBalaton | 15858 | 2010. november 11. 20:27 | Válasz erre: 15857 |
Ja. Van 1 XR125L-ünk 100260km-rel. 20W-50-est rakok én is bele,mert3dl/1000km a fogyasztása olajból. Ha 10W-40-es Motult raknák bele,5dl simán lemenne a torkán!:-))))) |
genier | 15857 | 2010. november 11. 20:23 | Válasz erre: 15856 |
Azt gondoltam, hogy - mivel csipegeti az olajat -, nem adok neki túl híg löttyöt, mégiscsak 17 évet, csillió km-rel.. :-))) |
TPBalaton | 15855 | 2010. november 11. 19:56 | Válasz erre: 15854 |
Azzal elmehetsz melegebb éghajlatra!!:-)))))))))
|
genier | 15854 | 2010. november 11. 19:49 |
Lett jó áron Motul 5100 15-50-es olajam. beletöltsem a TA-a? :-)) |
Lippi | 15853 | 2010. november 10. 13:39 | Válasz erre: 15852 |
Vállald el! Jó dolog, ott figyel a paripámon, elégedett vagyok vele, jó szolgálatot tett eddig.
|
BRUDER mester | 15852 | 2010. november 10. 13:14 | Válasz erre: 15850 |
Ezt most kaptam, hogyasszonygyahogy: 360 fokos fûtés. Ez azért kemény. Én még a szaunába sem merek bemenni, ez meg itt 360 fok. Durva, na. :-) Gyõzd le a hideget az Oxford markolatfûtéssel! A Dream kínálatában most megjelent a várva várt Oxford markolatfûtés, amely univerzálisan felszerelhetõ minden motortípusra! Fõbb jellemzõi: - 360 fokos fûtés - Akkumulátorvédelem - 5 fokozatban állítható Az Oxford markolatfûtés kedvezményes ára: 29 900 Ft !!! |
BRUDER mester | 15850 | 2010. november 10. 10:53 | Válasz erre: 15849 |
Ma már csak szemerkél, abban az 1 méteres csíkban majd lefestjük a falat. :-)
|
Okta | 15849 | 2010. november 10. 08:15 | Válasz erre: 15848 |
Valakinek cserélgetni a vödröket, lavórokat... ;-) Amúgy remélem nem nagy a kár. |
TPBalaton | 15847 | 2010. november 9. 20:36 | Válasz erre: 15846 |
Itt Siófokon mondták,a motoros vizsgán mindig esik az esõ! Úgy is volt nálam a rutinon. 2 hete 1 ismerõs is esõben vizsgázott!:-)))) |
BRUDER mester | 15846 | 2010. november 9. 20:30 | Válasz erre: 15845 |
Épp az elébb dörgött. Asszen nem vitzes lesz a mai iccaka. Nappaliból megyen a pallásfeljáró, és a falon szolíd vízcsíkok dizájnolódnak lefelé. Hát hurrá. |
TPBalaton | 15845 | 2010. november 9. 20:28 | Válasz erre: 15844 |
Itt is szakad! De általában a tetõcserekor mindig felhõszakadás van!:-) |
BRUDER mester | 15844 | 2010. november 9. 20:26 | Válasz erre: 15842 |
Baccki, ittenik szakad. Ami nem baj, csak éppen múlt héten lekapták a házrúú a tetõt. Máma az egyik fele fent lett, de délben el kezdett szakanni, erre ezek a suhamérok benyögték, hogy esõben nem szegelnek, oszt elmentek haza. Asszem készítek lavórokat. Há mondok, ezek rosszabbak, mint a kommenisták. |
TPBalaton | 15842 | 2010. november 9. 19:54 |
Már megint a pincében a topik!:-) Vasárnapra megint hõséget igérnek!:-)) |
k2golden | 15841 | 2010. november 9. 13:08 | Válasz erre: 15840 |
:-) Sóvidéki dombságból a Firtos-tetõ. Firtosváralja és Énlaka közötti útszakaról nézve. |
Kazi | 15840 | 2010. november 9. 12:55 | Válasz erre: 15835 |
A pici angyalka meg otthon! Hát igen erre jók a nagymamák! Melyik domb az ott az Õrangyal feje fölött? |
BRUDER mester | 15838 | 2010. november 9. 09:00 | Válasz erre: 15837 |
"Ez a gyári nagyon sz.r a murván. " Jó. Akkor mégsem én vagyok a bénakacsa. :-) |
k2golden | 15837 | 2010. november 8. 21:04 | Válasz erre: 15836 |
Az eddigiekhez már túl sokat nem lehet hozzaadni. Tény, hogy ez már inkább utcai motor. Nagyon kényelmes, nagyon könnyû terelgetni, kanyarokban döntöhetni. Így "lájtosan" elmeneget, de komolyabb terepen már idegen. De ezt eddig is tudta mindenki. Azért kiváncsi vagyok egy jobb gumival, mondjuk TKC80-nal, mit remekel. Ez a gyári nagyon sz.r a murván. |
TPBalaton | 15836 | 2010. november 8. 20:27 | Válasz erre: 15835 |
Úgy könnyû!!:-) Aztán mesélj az új géprõl még!! |
k2golden | 15835 | 2010. november 8. 19:46 | Válasz erre: 15834 |
Látjátok? Mögöttem ül az õrangyalom...:-))
![]() |
k2golden | 15834 | 2010. november 8. 19:45 | Válasz erre: 15820 |
Csak hogy én se maradjak le...:-) Ez csak amolyan kellemes, lightos volt, ismerkedés az új TA-val. ![]() |
Motomoto | 15832 | 2010. november 8. 17:09 | Válasz erre: 15828 |
Aha :-) És az ST? A képek alapján derekasan küzdötte le a dagonyákat. |
TPBalaton | 15831 | 2010. november 8. 15:39 | Válasz erre: 15830 |
Bagoly üzemmód?:-))) Mi újság? Fejlesztések?:-) |
TPBalaton | 15829 | 2010. november 8. 14:58 | Válasz erre: 15827 |
Csak,hogy tudjam mennyi a levegõ hõmérséklete...:-))
|
genier | 15828 | 2010. november 8. 14:51 | Válasz erre: 15823 |
Õ csak a talipontra jött el, hogy megnézhesse/kipróbálhassa az ST-t, de terepre már nem tartott velünk. Megértettük... :-)))) |
TPBalaton | 15826 | 2010. november 8. 12:43 | Válasz erre: 15825 |
Ja az olajost. De én a külsõ levegõ hõmérõre gondoltam.:-) |
Motomoto | 15823 | 2010. november 8. 09:13 | Válasz erre: 15821 |
Jó képek! Merre voltatok? A TDM hogy bírta a terepet?
|
danyila | 15822 | 2010. november 7. 20:23 | Válasz erre: 15820 |
Pontosabban az Atkai holtág. Ez egy 110 hektáros U alakú holt Tisza. Régebben idejártam horgászni. Ilyen idõben ideális, de ha esni kezd, azonnal menekülni kell, mert olyan agyagos sáros a talaj, hogy nem lehet kimenni. Legalább is autóval biztosan nem. |
genier | 15821 | 2010. november 7. 20:01 | Válasz erre: 15816 |
Mi is mentünk egy rövid kört, http://picasaweb.google.com/turabiker/20101106OFFROAD# gyorsan vissza kell raknom a Mitas C02-ket a K60-ak helyett, mert katasztrófaközeli állapotok uralkodtak tapadásilag... :-))) |
regal | 15818 | 2010. november 7. 18:55 | Válasz erre: 15817 |
Nem cserél motort! Jó neki a régi,ezt csak kipróbálta! Nem rossz annyi biztos. ![]() |
danyila | 15816 | 2010. november 7. 18:25 |
Mentünk gy kört Regallal. http://danyila.selfip.org/trep2010_nov_07/DSCF4401.avi http://danyila.selfip.org/trep2010_nov_07/DSCF4408.avi http://danyila.selfip.org/trep2010_nov_07/DSCF4410.avi ![]() ![]() ![]() |
ficsmester | 15814 | 2010. november 7. 18:08 |
Köszönöm de kaptam kerekeket. Valószínû a hét végén ösze is dobjuk
|
Games | 15813 | 2010. november 7. 16:13 | Válasz erre: 15812 |
Ha a kerekrol jon a hajtas akkor az a muanyag eroatviteli gyuru ment tonkre. Visszaolvasva talalsz arat, asszem 5200, csak nem tudom brutto vagy netto. :) Megkeressem a rackszekreny kerekeket? :):)
|
ficsmester | 15812 | 2010. november 7. 14:48 |