7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Motorgumik! Ki mit ajánl, ki mire esküszik?
Következő oldal

tranyo 878 2009. március 30. 12:48  
A Tourance nem rossz, de az Anakee jobb, fõleg vizes aszfalton.
    

TPBalaton 877 2009. március 30. 12:31   Válasz erre: 876
Igazad van,de én abszolút aszfaltos gumit akarok.A Tourance szerintem túraenduró gumi inkább aszfaltra.
    

vadasz 876 2009. március 30. 10:14   Válasz erre: 869
TA-ra nagoyn is van hátsó gumi, nem is egy. Amit javaslok ( és nagoyn nagyon sok kilómétert el lehet vele menni):

TOURANCE - 120/90 - 17 M/C 64S

elõre meg:

TOURANCE Front - 90/90 - 21 M/C 54S

jah ezek metzeler gumák.

Kis kawámon volt olyan gondom, hogy télleg nem volt rá gumi.. 18"-as kerék, és 110-es hátsó kellett volna... 120-ban volt BT45 (hátsó persze) ... sok sok boldog kilómétert tettünk meg együtt.
    

Jani55 875 2009. március 29. 22:21  
Évi! Nagyon jól tetted, hogy új gumikat szereltettél!
Új gumiknak nincs is alternatívája!
(én sem járok 3 évnél öregebb gumikon soha sem)
    

KawaÉvi 874 2009. március 29. 20:12  
Még talán annyit, hogy mivel a minõségnek ára van, hát nekem is jól ki kellett nyitni a bukszát :-))) A két gumit helyben 75.000,-Ft ért kaptam volna meg. De én utánajártam hol olcsóbb...
    

KawaÉvi 873 2009. március 29. 20:09  
Sziasztok!
Mivel korábban olvastam, hogy a Dunlopra rosszat mondtak, én szeretnék egy ellenpéldát mondani. Az én Kawasakimon Bridgeston gumi volt, ami vizes úton, és már egy kicsit lazább talajon is csúszott. Néhány hete lecseréltem a gyárilag elõírt Dunlop gumikra (elõre F17 hátra K425). A gumicserét sem úsztam meg esõ nélkül, ráadásul a város túlsó végébõl kellett hazagurulnom. Nagyon meg voltam ijedve (új gumi, vizes út - Jesszusom, míg hazaérek végem!), és már az elsõ néhány méteren is megéreztem azt a biztonságot, amit azóta is folyamatosan tapasztalok. Hideg aszfalt, vizes út, lazább talaj mindegy. Kitünõ tapadása van, a kanyaríven mintha a földhöz lennék ragasztva, egy élmény vele a motorozás! Más kérdés, hogy ezek a gumik zsír újak (DOT 4808), a felrakás elõtt érkeztek a hazánkba, tehát egy régebbi használt Dunlopról nyilatkozni nem tudok!
Az én tapasztalatom alapján ajánlom mindenkinek!
    

C1800Rider 872 2009. március 29. 17:47   Válasz erre: 867
Kérd meg gacsoi-t hogy mutassa meg Photoshoppal hogy milyen lenne. :-) Az egyhangú feketeségben mindenképp nagyon mutatós tud lenni egy kis elütõ más szín.
    

pandamaci 871 2009. március 29. 15:46   Válasz erre: 869
hd-n elol átlag 25 ezret bír...
    

cujethu 870 2009. március 29. 15:45   Válasz erre: 866
Egy 900-as Vulcan!

Nekem meg még ráér, csk tajékozódom, meg szeretem ezt a témát!
    

TPBalaton 869 2009. március 29. 15:45   Válasz erre: 863
Dunlop 404f volt a Transalpomon hátul.5300km,aztán vége!!
Szárazon nem volt gond a tapadással,esõben nem mentem vele.
Valszeg azért bírta csak eddig,mert f-es volt,tehát elsõ gumi.De csak ez volt aszfaltra ebben a méretben.Lehet,hogy ezért bírt ki csak ennyit??
    

pandamaci 868 2009. március 29. 15:44   Válasz erre: 866
ja és nem felemás, túltárolt stb miatt óccsó...
    

cujethu 867 2009. március 29. 15:44   Válasz erre: 865
Szia Rider!

Igen én is a Metzelerben gondolkodom, de nem a fehérben!
Az inkább valami klsszikusabb choppere való, szerintem.
Vagy feldobná ?! Várj, elkezdek rajta gondolkodni! :D
    

pandamaci 866 2009. március 29. 15:43   Válasz erre: 864
chopper-cruiser motor volt a kawa??? :))
Nálam michelin, dunlop, mezteler, pirelli volt, meg van a listán...Aztán ebbõl amit hamar olcsón be tudok szerezni, az lesz.. Mielõtt valaki hozzászólna ,chopper-cruiser gumik
    

C1800Rider 865 2009. március 29. 15:41   Válasz erre: 864
Metzeler ME880-ast nagyon dícsérik több fórumon. Gondolom nem véletlenül. :-) Ha van a méretedben fehér oldalfalas biztos nem lenne csúnya a tök fekete motorodon. :-)
    

cujethu 864 2009. március 29. 15:34   Válasz erre: 863
A Dunlopról nem sok jót hallottam. Egy havernak ilyen van a Kawáján és azt mondja, vizen olyan, mintha jéegen motorzna vele!

De ha a Michelin tényleg jó, akkor felveszem a listára a Metzeler mellé. Igazából autón is Michelint használok.
    

pandamaci 863 2009. március 29. 15:32   Válasz erre: 862
Commandert ha körömmel megnyomkodod, is puhább. A z irc olyn volt mint a bakelit, de az esõt kopottan is q.a jól birta.A hátsó nekem nagyon kiszogletesedett, igen rossz volt ezután dönteni.
( Itt én bemelegedésrõl, szárazban megcsusztatásról nemigen beszélnék, ez nem az a mûfaj...Dunlop d404 et is meg mernék venni ha ez lekopik, aztis láttam több ilyen stílusú motoron, az is kb ezt tudja.
    

cujethu 862 2009. március 29. 15:23   Válasz erre: 861
A Michelinrõl én pont azt hallottam, hogy kemény!
Azt mondod, hogy puhább, mint az IRC? Pedig az sem kemény és nekem tetszik, hogy hamar melegszik.
A commander mintája pedig majdnem úgyanaz, mint az IRC-é.
    

pandamaci 861 2009. március 29. 15:16   Válasz erre: 860
irc wf 920 at lehet kapni, 24 a hátsó 18 az elsõ. Baj vele az, hogy az elõ keresztmetszete olyan szögletes!! mint egy autóé..A michelin ommander jó, puhább mint az irc, valószinû elobb elfogy valamivel. Most van bent 20 ezer km,hátul 3mm minta középen.
    

cujethu 860 2009. március 29. 15:11   Válasz erre: 859
Igen. Nekem M800-on van!

Gondoltam ugyanolyant teszek rá. De ha ennyi....

A Michelinek milyenek?
    

pandamaci 859 2009. március 29. 15:02   Válasz erre: 858
Ja,én tudom. A suzuki szervizben alkatrészként szerezheted be. A hátsó gumika kb 54 ezer Ft volt 2 éve, olcsóbb euronál. Na ezért vettem michelin commandert. A gs 23 a gyár teszi a vl 800 ra, külön nem árulják.
    

cujethu 858 2009. március 29. 13:50  
Sziasztok!

Tudja valaki hogy itthon ki forgalmaz IRC gumit és mennyiért?
Egészen pontosan IRC GS-23 érdekelne!

Köszi.
    

Macko 857 2009. március 27. 12:32   Válasz erre: 855
Lehet hogy kipróbálom...
    

Vaslovas 856 2009. március 27. 12:04  
Nekem a Chopperen, volt fenn Roadtec Z6, karcolásig bírta.
Bár megjegyzem nem könnyû jármû az enyém!!!
Veri teljesen rakottan az 550-600 kilót..
    

galoscsabus 855 2009. március 27. 11:56   Válasz erre: 854
16 ezer körül kezdett el itt-ott elbizonytalanodni (árnyékos-párás szerpentin az Alpokban, nagyobb esõ..), de 18-nál lett cserélve. Még a törvényi 1,6 felett volt így is, de nem akartam rángatni a halál f@szát :-)
    

Macko 854 2009. március 27. 11:41   Válasz erre: 853
Az Anakee ugyanaz, mint a Conti, egyetlen hibája a gyenge oldalfal.
A TDM-en neked mennyit futott a Z6?
    

galoscsabus 853 2009. március 27. 11:33   Válasz erre: 852
"A másik nagy kérdõjel a Z6, az vajon milyen lenne túraendúrón és meddig bírná? Végülis én a Conti Road Attackot is szerettem a motoron, leszámítva a gyenge oldalfalát."
Egy próbát megérne a Z6. Amikor a TDM-en elõször használtam, számomra istenbiz' új fejezetet nyitott a szerpentinezõs-hosszútávú túrás dimenzióban.
Az oldalfal teherbírása és stabilitása mesés, ráadásul láttam a terméklistán a szükséges méretekben, "enduro" megjelöléssel.
A Conti esetében semmi más bajom nem volt, mint a megpakolt motor imbolygása, rogyadozása a kemény, gyors-áttevõs kanyarokban. Gondolom ez a karkasz általad is említett tulajdonságából adódik. Lehet, hogy kisebb teherrel/nyugisabb tempóval ez soha sem jön elõ.

A Tourance-ban azért bíznék meg látatlanban, mert Metzeller.
Az Anakee-rõl pedig nagyon kellemes véleményeket olvastam/hallottam, fõként a vizes tulajdonságait illetõen.

    

Macko 852 2009. március 27. 11:18   Válasz erre: 850
Én még soha nem használtam a "régi" Tourance-ot. A másik nagy kérdõjel a Z6, az vajon milyen lenne túraendúrón és meddig bírná? Végülis én a Conti Road Attackot is szerettem a motoron, leszámítva a gyenge oldalfalát.
    

zizispáros 851 2009. március 27. 10:16   Válasz erre: 850
Nekem a Tourance jött be,legfõbb képpen azért,mert nagyon sokáig bírta.Állandó 2személy +pakolva 18.000-20.000km.
    

galoscsabus 850 2009. március 27. 10:11   Válasz erre: 848
Most én is így gondolom.
Remélem sikerül a szezonban anyit jönni-menni, hogy cserélni kelljen a gumikat :-))
Aztán meg, visszaolvasva egy csomó hozzászólást, vagy Tourance, vagy Anakee, vagy a "régi nagy szerelem" Z6.
    

dilike 849 2009. március 27. 09:24  
Mackó közel áll az igazsághoz,amikor horvátból jöttünk hazafelé (160,autópálya,szakadó esõ,1 személy 3 dobozzal),egy sima sávváltásnál enyhe ívû kanyarban ródeóztam vele egyet , talán a nyomvályú szélén a dombocska dobott el , nem mentem vissza kipróbálni.Nem valószínû , hogy direkt én korrigáltam helyesen , inkább véletlen manõver lett belõle,nem tudatos illetve talán a Vara jóindulata mentett meg,a franz tudja.Hátulról is jól nézett ki a dolog , mert mellémjöttek a többiek és kérdezték minden oké-e.
    

zizispáros 848 2009. március 27. 09:13   Válasz erre: 846
Sziasztok!
"Talán sokan túlpozicionálják ezt a gumikérdést?!"
Ebben igazad van.Én is egy kicsit,vagy nagyon,nem tudom,de túl reagáltam ezt a gyári gumi kérdést mikor meg vettem a mocit.Azóta változott a véleményem,csak másképpen kell vele menni,és nagyon is jó ez.Majd ha cserélni kell,akkor megint a régen megszokottat.
    

Macko 847 2009. március 27. 08:40   Válasz erre: 846
A Trailwing igazi gyengesége, amikor valamilyen hirtelen dolog történik esõben. Más komoly baja nincs.
Viszont vizes felületen olyan hirtelen veszít tapadást és annyira átmenet nélkül, ami komoly veszélyforrás.
Szóval ha esõben képes vagy kiemelt defenzivitással közlekedni, el lehet azzal járni.
Cserébe persze jó sokáig tart!
    

galoscsabus 846 2009. március 27. 08:24  
Tartozom egy õszinte beismeréssel, persze elsõsorban magamnak.
Mikor vettem a Varaderot, az elõzetes információk alapján már majdnem a vásárlás napján lecseréltettem rajta a gyárilag felszerelt Bridgestone T.W.gumikat.
Most, hogy kb. 2 ezer km-t elkarikáztam rajtuk, be kell látnom, hogy még nagyon sok idõnek kell eltelnie ahhoz, hogy nagy arc nélkül ki merjem jelenteni:
"Ez a gumi nekem kevés!"
Valószínû, hogy egy rogyásig pakolt, kétszemélyes Alpok-túrán nem fogom a földön húzni a lábtartót velük, de nem is hinném, hogy ez lenne a legfontosabb.
Talán sokan túlpozicionálják ezt a gumikérdést?!
És itt természetesen nem a "profi" pályatigrisekre gondolok.
    

Zsifi 845 2009. március 27. 07:22   Válasz erre: 839
bt016? elmondom h mit mondott róla pár pályázni is járó srác +pl. gumibáró. ha ezeket a kategoriáju gumikat 80-90%-os tapadásunak veszem, akkor pl. ami most fent van cirka 5éves technologia d208 valahol a 40% környékén van, szóval majdnem kéccer olyan jól tapad mint a régi szar 208?

Ez ugye azért butaság, mert ezek szerint 5 évvel ezelõtt senki nem kanyarodott lábtartón, mert nem volt olyan gumi??
A gumik 99%-a sokkal többet tud mint a motor és a motoros.
Amikor a gumi tapadást veszt az vezetési hiba..ennyi
    

bareszz 844 2009. március 26. 21:11  
"http://www.r17.hu/index.php?page=shop.browse&category_id=488&option=com_virtuemart&Itemid=26&vmcchk=1"
én itt vettem ill. rendeltem. korektek
    

freemailpeter 843 2009. március 26. 21:01  
hahó

nem tud véletlen valaki 180/55ös méretbe corsa 3 as gumit joárazva
    

thedoctor46 842 2009. március 26. 20:51   Válasz erre: 840
ez teljesen igaz vadász, kár is errõl vitatkozni.
én is m.o. pl.-ra gondoltam mikor irtam.
    

Spider 841 2009. március 26. 15:16  
egy érdekes hír
"http://www.motogphirek.hu/index.php?news=445"
    

vadasz 840 2009. március 26. 10:18   Válasz erre: 839
az a nagy baj eben thedoctor46, hogy az a legritkább eset nálunk, túramotorosoknûál ,hogy tökéletesen (és nem túl) melegedett gumival tökéletes útminõség mellett az elérhetõ legnagyobb oldalirányú tapadást a legnagyobb lehetséges kanyarsebességen próbálgassuk.

Vagy ne mmeleg a gumi, vagy az út nem olyan, de leginkább a sebesség nem ebbe a tartományba esik.

DE a gumi tapadási határainak közelébe pont ezekmiatt a tényezõk miatt sokszor kerül(het) az ember, mert a por, a nem megfelelõ hûmérséklet, a kanyarban változó útminõség már nem a gumi ideális és legnagyobb tapadásából "von el" hanem egy eleve nem tökéletesen "kondicionált" gumi-t próbálgat.

Saját példa: Kiugrok swájca, ott szerpentinezek... ez 1200 km autópálya oda, ugyanennyi vissza, ott párszáz kilóméter szerpentin... ...ha oylan a gumim amit a szerpentinen szeretnék, akkor azzal neccesen jutok el odáig (2 személy mellett a motorom összsúlya 285+én(110)+utas(65)+dobozok részben tele(35) --- ami 450 kiló felett van, és ha ezzel autópályán 160 al mész 1000 km et egyseggel... ...nah az betesz a legtöbb guminak.

Ezért ne mis naogyn érdemes belemenni ebbe a gumit így meg úgy kihasználunk dologba, mert a "kihasználunk" definíciója felhasználási területenként változik, ne mis picit, mint ahogyan a feni péndából sejthetõ talán.
    

thedoctor46 839 2009. március 26. 01:04  
bt016? elmondom h mit mondott róla pár pályázni is járó srác +pl. gumibáró. ha ezeket a kategoriáju gumikat 80-90%-os tapadásunak veszem, akkor pl. ami most fent van cirka 5éves technologia d208 valahol a 40% környékén van, szóval majdnem kéccer olyan jól tapad mint a régi szar 208? jó hogy szóba került a kanyarsebesség, oldalerõ stb. namármost ha a gagyi 208-at egy kis svvel ami ugye 60/60 és nem 80/55 (ugye nem kell ezt itt elmagyarázni hogy mit jelent:)) 200nál ugy lapra lehet vágni hogy nem marad 1centis rinyacsík és az amit használ ugy felmelegszik hogy beleragad a kavics (ez konkrétan szlovákiában a zemplén felett a dargó-hágon volt) akkor azt mondom én sem vagyok jó motoros, de sztem ti sem tudjátok teljesen kimotorozni (tisztelet a kivételnek) ezeket a mai utcára használható sportosabb gumikat. vagy nem és tévedek :)
    

erdokerulo 838 2009. március 24. 15:18   Válasz erre: 837
Én csak csak... :-)
Majd megnézem a gumát jobban, ui. a kopásjelzõig még nincs lekopva se elöl, se hátul, de az elsõ guma még az eredeti - tehát 5. éves, azzal amiatt megyek óvatosabban.
Szóval szép lájtosan elgurulgatok addig :-)

    

DiabloCorsa 837 2009. március 24. 15:08   Válasz erre: 836
Áprils 10 körül jön. Kibírod addig?
    

erdokerulo 836 2009. március 24. 13:45  
DiabloCorsa
Hála Istennek közeleg a jó idõ, tudsz-e már esetleg infót, hogy mikor jön 120/60 R17-es Diablo guma? A honlapot néztem, ott csak az Angel van fönn, hogy áprilisi szállítással már rendelhetõ.
Köszi!
Gábor
    

Spider 835 2009. március 23. 20:22  
Oszitrek
Igen a BT16 3 komponensû
arról már volt több teszt is google be találsz infót

pandamaci
Hát nem akadásig húztam
de mivel egyesben hagytam volt nyomaték rendessen

    

pandamaci 834 2009. március 23. 20:04   Válasz erre: 826
50 nél, utassal, mekkorát rántottál oda neki,hogy keresztbe jöttél ki a körforgalomból?? Versenypályán van az a körforalom? :)))
    

oszitrek 833 2009. március 23. 19:54   Válasz erre: 826
Azt mondod, h jó a BT14? A BT020 elég szar volt nekem. Állítólag a BT16 meg már több komponensû?
Mert nekem bevált ez a Conti, de ugye ki kéne próbálni a többit is.
    

oszitrek 832 2009. március 23. 19:44   Válasz erre: 828
Ezt írtam???
Jah, az instruktor haverod az én motorommal mi??? Hát bocsi, de nem tett le 1 millát érte. Amu ha eljöttél volna Veszprémba a No Limit-re ahol volt a vezetés technikai tréning akkor megnézhettél volna. :) Megyek idén is. :)
    

oszitrek 831 2009. március 23. 19:40   Válasz erre: 826
Na ez így már sokkal jobb, és értékelhetõbb. :)
Itt is kb 10-15 fok körül lehetett. Nekem amu a Road Attack fogott rendesen, de kellett hozzá vagy 100km hogy jó legyen a felülete a téli állás után. Aztán elkezdett tapadni is. :) Párszor gyorsulgattunk a Hayabusás haverommal, aztán a GSXR-em emelgette 2-esben is az elejét. Bár volt utasom is amitõl jobban nyomtuk az aszfaltba a gumit. Viszont a poros úton néha megcsúszkált a hátulja még hazafelé is. Amu 194 km-t mentünk.

Nincs harag :)
    

Vaslovas 830 2009. március 23. 19:38   Válasz erre: 828
Teljes mértékben igaza van..!!!!
Azéé nem jött mert még a tutit keresi:))))))
    

oszitrek 829 2009. március 23. 19:29   Válasz erre: 824
Látod! Te is plusz információ vagy! Pl hogy volt utasa. Ha van utasod és úgy is csúszkál egy gumi, az tényleg szar.
    

Macko 828 2009. március 23. 19:24   Válasz erre: 825
Oszitrekhez képest akkor is mind kutyaütõ fakezûek vagyunk!!! :-D
Ezt õ már régen is megmondta, csak sajnos nem jött el megmutatni nekünk a tutit. Azóta is szomorkás vagyok...
    

oszitrek 827 2009. március 23. 19:24   Válasz erre: 825
Persze, ez teljesen igaz. Ezért más az emberek véleménye is. :) Még jó! Különben tök megszívnánk. Meg a gumigyártók is. :D
    

Spider 826 2009. március 23. 19:18  
Szombaton 30-40 perc motorozás alatt (12-15 fok volt napsütés) majdnem az összes kanyarban alacsony sebességgi fokozatban (1esbõl kigyorsításon)elcsúszott
még pontosabban körforgalomból kifelé 50nél gyorsítottam 1es bõl és keresztbe ment a hátulja(nem mintha zavarna mert egy kis burntõl nem ilyedek meg, hála a DR-Z nek)
Gondolom hogy ez nem történne 3as ban mert ott nincs akkora nyomaték
Egyszerûen arra akartam kitérni ezzel hogy ez a gumi sem melegszik meg gyorsan...sõt
De ez az ÉN véleményem
A Bridgestonal letapostam 12000 Km-t és nem nagyon tudok rá rosszat mondani.BT14 rõl beszélek

Nincs harag

    

Vaslovas 825 2009. március 23. 19:18  
Nyugi emberek!!
Két egyforma vezetõ nincs, mindenki másképp vezet.
Függ a futómû beállítástól, a guminyomástól,a burkolat és a gumi hõfokától, állapotától a testsúlytól és áthelyezésrõl, a motor súlyától központi súlyozásától, a
Gáztól és fékkezeléstõl..stb.
Még két azonos motoroknál is más paraméterek vannak más-más vezetõnél....lásd akár motor GP-t!!
    

vacak1022 824 2009. március 23. 19:00   Válasz erre: 816
Szia!

Tud motorozni és dönteni is tud a kanyarba,nem most kezdte el.
A következtetést meg ne vond le egyszerre.Az utak meg lehet hogy erre felé szarok,de nem volt se por ,se sár,se nem 4éves gumi,se nem használta télen.Egyszerûen nem jó a gumi,és én voltam az utas,még mielõtt ebbe is belekötnél hogy sz@r az utas,nem vagyok az.aztán ennyi.
    

oszitrek 823 2009. március 23. 18:02   Válasz erre: 819
Ebben teljesen igazad van. Mindenkinél más még ugyan azon a motoron is. Amu én sem mondtam, h milyen profi vagyok, sõt még keveset tudok, de én szeretek értelmes hozzászólásokat, észrevételeket olvasni.
    

oszitrek 822 2009. március 23. 17:57   Válasz erre: 818
Sértõdés nincs, folytatás van... :)
Na ja, az jó ha leírja, h milyen neki, csak akkor írja már le a körülményeket is. Pl mint nekem szombaton. Poros volt az út, meg igen rossz állapotúak lettek az utak. Meg azt is leírhatná, h 4 éves a gumim, és lehet azért csúszkál, vagy mert a poros úton csúszkálni is fog, vagy mert hülyén kanyarodik és azért csúszik ez a gumi, de bármilyen lenne fent az is csúszkálna, vagy mert egész télen nem ment vele, és most az elsõ köröknél még nem tapad jól...

Általában mi úgy szoktuk megnézni, h normálisan döntögetem-e a motort kanyarokban, h megnézem a majrécsíkot, vagy a lábtartó szélét. :)

Bocsi, de van egy haccázas gixxerje(aminek alapból eléggé könnyû a hátulja), és húzza is neki, akkor normálisan, a körülményeket is figyelembe véve írja meg a véleményét a gumiról.
    

DiabloCorsa 821 2009. március 23. 15:05   Válasz erre: 820
Ha a közepén keresztben lévõ barázda elkopott nullára ajánlott cserélni.
    

TPBalaton 820 2009. március 23. 12:46  
Pirelli MT60-nak nincs kopásjelzõ a közepén,csak kicsit kijjebb.Akkor addig lehet koptatni?Mert sok guminak pl nincs is középen profil 2cm-en sem.
    

erdokerulo 819 2009. március 23. 09:49  
Egyetértek Vadásszal, a topic is azt a célt szolgálja, hogy mindenki elmondhassa a tapasztalatait a klféle gumákról.
Nyílván, aki régebb óta, és évente többet motorozik, több tapasztalatra tesz szert, de azt se felejtsük el, hogy ugyanaz a guma, ugyanazon a motoron is tud mást mutatni, ha eltérõ vezetési tudású/stílusú emberke ül a mocin. Azaz, lehet, h nincs is kihasználva a guma valós tartalékai.
Amúgy szerintem is kevesen születnek motorral a popsikjuk alatt, a többség tanulta/tanulja, azaz majd' mindenki volt egyszer kezdõ. Tehát szerintem se kéne senkit "fikázni" a motoros tudása vagy éppen még nem tudása miatt.
Apropó, valahol olvastam, hogy Talma 4 évesen kezdett motorozni/versenyezni(?) apja által épített 50 cm3-is mocin. Na ez pl. már "mocival a popsi alatt születés" esete... :-)
    

vadasz 818 2009. március 23. 09:12  
emberek ! Conti meg bt 20 meg akármi... Spider leírta neki mi a tapasztalata vele... ennyi... nektek más... azt is mindenki szivesen olvassa (én legalábbis, mert rohadtul nem vagyok hajlandó kijelenteni próbe elõtt semmirte, hogy ez iylen vagy olyan)


Oszitrek: én parkolóban 1-esben is peremig döntöm, és ott még a mitas vagy akármi sem csúszik (nyilván fizika tudja a dolgát) ... most az, hogy te peremig döntöd akárhova felfelé az egy dolog, de erõsen sebességfüggõ is, hogy az a peremig mekkora oldalerõt igényel... ...és ezzel most nem a contit védem vagy támadom, senem a BT-t.

Alighanem az ilyen: "Akkor tanulj meg motorozni..." megszólalásokat mellõzni kéne, bár ti tudjátok... ...azért valakinek a motorozását ilyen módon "helyrettenni", hogy annyit mondott szegény gyerek, hogy csuszkált a guma.... ejnyebejnye !...


ennyit akartam... remélem se sértõdés .. se folytatása ennek...

köszönöm!
vadasz
    

oszitrek 817 2009. március 23. 03:11   Válasz erre: 815
Nekem is a Bt020-nál sokkal jobb a Road Attack!
    

oszitrek 816 2009. március 23. 03:03   Válasz erre: 814
Akkor tanulj meg motorozni...
Érdekes, h én a GSXR1000-remmel Visegrádnak felfelé peremig döntögettem a Road Attack-ot(elöl és hátul is), és nem csúszkált.
    

SanyiFZ6S 815 2009. március 22. 18:19  
Nekem a Conti Road Attak sokkal jobb,mint a Bridgestone bt 20-as.
    

Spider 814 2009. március 22. 16:03  
Most voltunk gurulni
Arra rájöttem hogy Continental sport attack -ot mégegyszer nem veszek úgy csúszkált alattam a motor mintha jeges lenne az út
Ennél még az agyon alázott Bridgeston is jobban teljesített.

    

er6f 813 2009. március 20. 14:11   Válasz erre: 812
De ez még nem jelent azt, hogy rossz is amit gyárt!
    

DiabloCorsa 812 2009. március 20. 13:16  
Olcsó a Conti motorgumi.

Itt a következménye. Mindig a legolcsóbb megy tönkre, ezt már régen tudjuk. Õk úgy látszik õk nem tudták.

"Bezárja nyugat-európai üzemeit a Continental

A gumigyárnak nincs más választása, le kell építenie a két legköltségesebb egységét. Szlovákiában 20%-os leépítés lesz.

1.900 alkalmazottjának mond fel a német Continental gumigyár, Európa második legnagyobb autó- és motoralkatrészeket elõállító multivállalata. A cég elõbb két hannoveri üzemét csukja be (ez 780 munkahely megszûnésével jár), aztán pedig a franciaországi Clairoix következik újabb 1.120 dolgozó elbocstásával.

Utóbbi gyárat 2010 márciusáig végleg felszámolják. De nincs biztonságban a szlovákiai Púchov Continental-kirendeltsége sem, 20%-os leépítést terveznek északi szomszédunknál.

A vállalat az európai piac meggyengülésével magyarázza az elbocsátásokat. "Elemeztük a lehetséges forgatókönyveket, és arra jutottunk, hogy a gumiabroncs-ágazat csak akkor maradhat versenyképes, ha bezárjuk a két legköltségesebb európai üzemünket. Sajnos nem volt alternatíva."

"http://www.motorinfo.hu/magazin/2009/03/17/bezarja_nyugat_europai_uzemeit_a_continental/"
    

thedoctor46 811 2009. március 20. 11:11   Válasz erre: 751
azt te is tudod, meg sztem mindenki aki ledobta már a d220-at róla h annál minden gumi jobb szinte :) amikor feltettem a d208-at azt hittem mennybe értem és ennél jobb már nem lehet, "tévedtem" :D megvettem a bt016-ot és ha jó idõ lesz valószinü recskázni fogok a ruhában :DD ennyit jelent 5 év
    

erdokerulo 810 2009. március 20. 06:20   Válasz erre: 809
Jó reggelt,
esetleg ki lehetne egészíteni olyan oldalak linkjeivel, ahol az ember teszteket, leírásokat találhat az adott típusról. Pl. a német PS magazin csinál ilyen teszteket.

Szép napot, melegebb idõt!
    

Viking 809 2009. március 19. 21:23  
Sziasztok.
Esetleg nem lenne érdemes létre hozni egy "motortesztek"-hez hasonló "gumitesztek" menüt? Ahová mindenki le tudná írni a saját gépén használt gumi jellemzõit. ( pl: futott Km, tapadás, kép a mintázatról, motor jellege, teljesítménye, stb.). Ha már gumi, nekem eddig a Pirelli Diablo Superbike és a Mitas C10/C11 vált be.

    

B_Imi 808 2009. március 19. 17:39   Válasz erre: 807
Kösz!
    

freemailpeter 807 2009. március 19. 15:34   Válasz erre: 790
szia
még egy kis leirás hozzá "http://www.motorinfo.hu/bemutato/2007/12/02/dunlop_roadsmart/"
    

DiabloCorsa 806 2009. március 19. 14:15   Válasz erre: 805
Ha jobb idõ lesz jöhetsz vagy futár leviszi. (ha még meglesz)

erdokerulo!

/60 is lesz, hasonló árban.
    

Nnobi 805 2009. március 19. 14:03   Válasz erre: 801
Köszönöm gyors válaszod vidéki vagyok, így ilyen gyorsan nem megy.
Még egyszer köszi

    

erdokerulo 804 2009. március 19. 12:01   Válasz erre: 803
Tényleg kicsit határozatlan vagyok... vagy nem?

Igazándiból a vásárlás helye látszik egyenlõre biztosnak, lévén DiabloCorsától végig korrekt infókat kaptam - persze mástól is, de nála venni is lehet - de annál izgalmasabb lesz, ha végre veszek vmi gumit... :-)
    

vadasz 803 2009. március 19. 11:56  
OFF

Zsemlét én is meg szoktam nézni legalább 4-5 boltban, mielõtt megveszem, és érdemes felbontani a macskakonzervet is vásárlás elõtt, mert némelyikben egy-két miliméterrel kevesebb anyag van :D

bocsika.... ....de már kikivánkozott :D

ON
    

erdokerulo 802 2009. március 19. 11:25   Válasz erre: 801
DiabloCorsa,

köszönöm a választ, méretben lesz-e 120/60 R17? Nekem ugyanis ez a gyári méretem. Vagy ha nem, akkor feltehetek nyugodt szívvel elõre 120/70-es gumit? Errõl (is) eléggé megoszlanak a vélemények.

Akkor nem kapkodom el a vásárlást, megvárom a Diablót nálad. Sajna a D207e-rõl - a gyári híreken túl, ami nyílván némileg elfogult - nem találtam én sem érdemi infót.
    

DiabloCorsa 801 2009. március 19. 10:54   Válasz erre: 798
Sync pár 68.200,- felszerelve. Jöhetsz érte, raktáron van.
1117 Budafoki 113/b tel: 206-26-26

erdokerulo!

A D207 igen régi minta. Került idén a minta végére 1 db e betû és olcsó lett az ára. Errõl még nem tud senki semmit. Diablo futásteljesítménye hátul 10-12, elöl 15 -18 ezer km. Panasz nem volt rá soha. A 120/70 - 160/60R17 H-s pár ára 50-53 között lesz az árfolyamtól függõen.
    

oszitrek 800 2009. március 19. 10:34   Válasz erre: 781
Qualifier II volt a motoromon, és elkopott kb 5000km alatt...

Amu igaz amit vadász ír.
Felraksz valamilyet amilyet gondolsz, és legközelebb cserélsz másmilyenre. Nekem is volt már Dunlop, Bridgestone, Metzeler, Continental, Pirelli, Michelin... Nekem ezekbõl a legjobban a Continental jött be, utána meg a Dunlop. Ezért használom ezeket.
    

erdokerulo 799 2009. március 19. 10:21   Válasz erre: 777
Szia DiabloCorsa,
tényleg nem ajánlotta eddig senki, meg a látóterembe se került, de az egyik forgalmazó ajánlatában szerepelt elég jó áron, ezért néztem utána a gyártó honlapján.
DE:
mivel említetted, hogy "H" indexû Pirelli Diablód lesz a hónap vége felé, amit Conti árban tudnál adni, érdekelne, hogy mi a véleményed a két gumiról. (Diabló vs. 207e.) Úgy láttam, ez utóbbi nálad is van, és azon az árszinten, mint a másik forgalmazónál.
Tehát:
félretéve az esetleges félreértéseket, komolyan érdekelne a véleményed a fentebbi két gumiról. Még nem vettem meg, és bármit veszek is, szívesen veszem Nálad, ezzel is méltányolva a korrekt hozzáállásodat.
Köszi: Gábor
    

Nnobi 798 2009. március 19. 07:56   Válasz erre: 797
Sziasztok!
érdeklõdnék mibe fájna nekem nálad a pirelli
110/80R19 - 150/70R17 V SCORPION SYNC pár
ha jól tudom ez a új fejlesztésû guma túra endurókra
és van e valakinek tapasztalata ezzel a gumival

segítséget elõre is köszi
    

DiabloCorsa 797 2009. március 19. 07:24   Válasz erre: 782
Ez idéntõl változni fog. Pénz érdekeltségû leszek!!!
Conti kell?
Fizes foglalót és meglesz, ha a gyári raktárban van!!
Pirelli sajnos nem fizet azért, mert azt árulom.
    

Boszika 796 2009. március 19. 06:04  
zsifi foglalkozik vele meg engem foglalkoztat vele :)
    

Zsifi 795 2009. március 18. 21:02   Válasz erre: 792
ezekkel is..)
    

ekowob 794 2009. március 18. 20:52   Válasz erre: 792
Hülyeséget kérdeztem, ill. elöbb körül kellett volna néznem.
:-)
    

B_Imi 793 2009. március 18. 20:50   Válasz erre: 791
Az én motoromra való méretben csak túragumit lehet kapni,ami nem is nagy baj, mert évente nem akarnék azért két garnitúra sportgumit kicsengetni.Most Z6 van rajta,bevált,tartós,jól lehet vele tempósan is motorozni.De lassan cserélni kell,és hátha jobbak a két komponensû,új fejlesztések.
    

ekowob 792 2009. március 18. 20:49   Válasz erre: 786
Zsifi!
Ezekkel te foglalkozol, vagy csak belinkelted?
    

freemailpeter 791 2009. március 18. 20:37   Válasz erre: 790
amugy nekem tetszik a gumi, ha csak turáznék, bizotos nem gondolkoznék rajta, egy gumis ismerõsöm azt mondta jobb minta bt021 ,
    

B_Imi 790 2009. március 18. 20:29   Válasz erre: 789
Én sem ismerek senkit aki használná,pedig már majd egy éve kapható.
    

freemailpeter 789 2009. március 18. 20:21   Válasz erre: 788
még nem sokan raktak fel, én 1 banditost ismerek, de õ is most tette fel ,ugyhogy még sokat nem tud mondani
    

B_Imi 788 2009. március 18. 20:17  
Valakinek van már tapasztalata a Dunlop Sportmax Roadsmart gumiról?
    

Jani55 787 2009. március 18. 20:02   Válasz erre: 782
Csak jelezni szeretném: DiabloCorsa bármilyen márkájú gumit beszerez a kívánságunkra... ha létezik, beszerzi.
    

Zsifi 786 2009. március 18. 16:54   Válasz erre: 783
Az most márciusban pl párban 120/70ZR17 és 180/55ZR17
59.900,-

"http://www.motocafe.hu/sys/main.pl?tem=index.html&menupage=news"
    

erdokerulo 785 2009. március 18. 16:43  
a németeknél találtam egy oldalt, ahol az elterjedtebb gyártók honlapjain lehet a német piacon jóváhagyott gumi-motor párosításokat megtalálni.
ha ott azt írják, hogy "alternatív gumi a gyártó (mármint a motor) jóváhagyásával", akkor szerintem nyugodtan fel lehet rakni a gumit.

"http://www.motorradonline24.de/thread.php?postid=83647"

    

erdokerulo 784 2009. március 18. 16:30   Válasz erre: 782
Relax, iagzad van, nem vagyok ideges... meg a tréfát is értem... csak nem szeretem... :-)

Szal a gumigyártóknak azért szerintem van némi felelõsségük abban, hogy melyik mocira mit ajánlanak - szigorúan "általános" felhasználási körülmények mellett.

Másrészt a németeknél még valami típusjóváhagyási lap is van, ami plusz biztonságot jelenthet.

Végül is igazad van, 20-30k után már sejteni fogom a dörgést... :-)
    

csabu987 783 2009. március 18. 15:45   Válasz erre: 782
Én pl tartós túragumit szeretnék majd hátulra, tojok rá hogy milyen kemény, csak ne kopjon el 5e km alatt. Legtöbb szavazatot a Metzeler Z6 kapta, így majd azt fogok VADÁSZ-ni)))))))))

    

vadasz 782 2009. március 18. 15:40  
N Y U G I ! :D

nem kötekedni akartam, hanem poénból írtam amit írtam.. jórészt.

Continál vannak tények... csak van aki él ezekkel a dolgokkal van aki nem.. tény hogy bármi más guminál jobban felágaskodik a vas kanyarban ha fékezel... ...nyilván nem kell fékezni kanyarban... (több okból sem... ...és a pro-conti tábornak így igaza is lesz)

... talán egy dologt mondanék, de akkor msot komolyan:

Az hogy a gyártó "mit ajánl" a motorodhoz csupán abból adódik, hogy veszi valami okos szaki a motor súlyát, teljesítményét, meg talán még a stílusát is, de ebben már ne mvagoyk biztos... ...és besuvassza a saját gumi-csoportosítás kategóriájába...

...namármost azt õk nem tudják, hogy te mit csinálsz azzal a 80 vagy mennyi pacival, és azt sem, hogy miylen sûrün akarod cserélgenti a gumit... ...meg azt sem hogy Dubai-ban fogod e használni, vagy esetleg észak-finnországban.

... és emiatt volt az a sok emberke, aki ide megpróbált írni saját véleményt, hogy abból kibogarászhassad.. ...de ezt bármi másnál mint a guminál lehet is használni.. a guminál igazad van, nehézkes.

Amit én lassú kényelmes mocizásnak nevezek, az másnak õrült száguldás, és tuti van nem egy figura körünkben aki meg az én száguldozásom mellett még rágyújtana egy pipára unalmában... ...DE a gumiválasztásnál a felhasználásicél az elsõdleges... az meg csak minimálisan szubjektív (kivéve DiabloCorsa-t mert õ Pirelli érdekeltségû :D )

részemrõl lezárva.... ....20-30 ezer kilóméter mulva már te is tudni fogod mirõl pampogott itt a nép :D
    

erdokerulo 781 2009. március 18. 15:04   Válasz erre: 780
Vadász:
már ne haragudj, de azért, mert nem olyat választottam, amit itt ajánlott valaki, még egyáltalán nem jelenti azt, hogy nem figyelek az itt elhangzott véleményekre. Sõt.
DE:
- van ugye a contit javaslók tábora, és van ugye az ellentábor. már itt nem egyszerû a döntés. Egyszerre nem lehet igaza az adott gumitípust támogatóknak és az ellenzõknek. Vagy mégis? Hát persze: ez bizony szubjektív dolog! Ha még ugyanolyan mocin is van fönn a kérdéses gumi, mint amire én keresek, akkor is különbözhetnek a tapasztalatok!
- a Metzeler, Michelin, Bridgestone, Dunlop és Pirelli gyári gumiválasztó oldala legalább 2 de van, amelyik 4 típust is ajánl. Ezek közül valóban volt olyan, amiben a hozzászólók nagyjából egyet is értettek: pl. Metzeler Z6, vagy Michelin Pilot Road2.

igazad van, ha nem lesznek jó tapasztalataim a Dunlop-al, akkor valszeg nemcsak típust váltok, hanem gyártót is. de várjuk meg a végét.
(a d218-t nem ajánlja, de a qualifeierII-t igen... :-)))
    

vadasz 780 2009. március 18. 14:49  
Diablo, te antiConti :D


erdokerulo:
... jó gumiválasztás fontos, de felteszel valamit ami méretben passzol (és ha már fogalmad nicsen róla hogy mi alapján is válasszál gumit meghallgatsz pár véleményt), aztán elkopi, és ezelk alapjá nfelteszel valami mást.. aztán azután vissza az elsõhöz, vagy a másodikat mégegyszer, vagy váltasz megint (mert ugye azonos gumiból is jön ki új modell) ...

de ha már úgy sem figyelsz semmire amit valakik javasolnak, én írok olyat, hogy mindenki befonja a haját :D : rakjál fel Dunlop D218-at !

uff :D
    

erdokerulo 779 2009. március 18. 14:47   Válasz erre: 777
Valóban - ezen a fórumon - nem ajánlotta senki, de máshol utánaolvasva jókat írtak róla. Árban pedig kb. ott van - na jó, +5k - mint a Conti RoadAttack.

Nyílván mindenki az újabb gumikat nyomja, de a D207-est mint a kategória etalonját emlegetik, az "e" pedig ennek a továbbfejlesztése. Az tény, hogy nem sport-touring, inkább sportos jellegû, de a Dunlop gumiválasztója ajánlja a mocimhoz.

Mégegyszer tényleg köszönöm mindenkinek - kivétel nélkül! - az észrevételeit, ha már lesznek konkrét tapasztalataim a gumival, akkor szívesen megosztom itt veletek.

Széles utat, olcsó benzint és gumifákat mindenkinek!
Gábor
    

ELőző oldal
Felhokep

Tagok száma: 22125
5 621 Eddigi túrák
14 221 826 km
34071 Eddigi túra-résztvevők