TPBalaton | 877 | 2009. március 30. 12:31 | Válasz erre: 876 |
Igazad van,de én abszolút aszfaltos gumit akarok.A Tourance szerintem túraenduró gumi inkább aszfaltra.
|
vadasz | 876 | 2009. március 30. 10:14 | Válasz erre: 869 |
TA-ra nagoyn is van hátsó gumi, nem is egy. Amit javaslok ( és nagoyn nagyon sok kilómétert el lehet vele menni): TOURANCE - 120/90 - 17 M/C 64S elõre meg: TOURANCE Front - 90/90 - 21 M/C 54S jah ezek metzeler gumák. Kis kawámon volt olyan gondom, hogy télleg nem volt rá gumi.. 18"-as kerék, és 110-es hátsó kellett volna... 120-ban volt BT45 (hátsó persze) ... sok sok boldog kilómétert tettünk meg együtt. |
Jani55 | 875 | 2009. március 29. 22:21 |
Évi! Nagyon jól tetted, hogy új gumikat szereltettél! Új gumiknak nincs is alternatívája! (én sem járok 3 évnél öregebb gumikon soha sem) |
KawaÉvi | 874 | 2009. március 29. 20:12 |
Még talán annyit, hogy mivel a minõségnek ára van, hát nekem is jól ki kellett nyitni a bukszát :-))) A két gumit helyben 75.000,-Ft ért kaptam volna meg. De én utánajártam hol olcsóbb...
|
KawaÉvi | 873 | 2009. március 29. 20:09 |
Sziasztok! Mivel korábban olvastam, hogy a Dunlopra rosszat mondtak, én szeretnék egy ellenpéldát mondani. Az én Kawasakimon Bridgeston gumi volt, ami vizes úton, és már egy kicsit lazább talajon is csúszott. Néhány hete lecseréltem a gyárilag elõírt Dunlop gumikra (elõre F17 hátra K425). A gumicserét sem úsztam meg esõ nélkül, ráadásul a város túlsó végébõl kellett hazagurulnom. Nagyon meg voltam ijedve (új gumi, vizes út - Jesszusom, míg hazaérek végem!), és már az elsõ néhány méteren is megéreztem azt a biztonságot, amit azóta is folyamatosan tapasztalok. Hideg aszfalt, vizes út, lazább talaj mindegy. Kitünõ tapadása van, a kanyaríven mintha a földhöz lennék ragasztva, egy élmény vele a motorozás! Más kérdés, hogy ezek a gumik zsír újak (DOT 4808), a felrakás elõtt érkeztek a hazánkba, tehát egy régebbi használt Dunlopról nyilatkozni nem tudok! Az én tapasztalatom alapján ajánlom mindenkinek! |
C1800Rider | 872 | 2009. március 29. 17:47 | Válasz erre: 867 |
Kérd meg gacsoi-t hogy mutassa meg Photoshoppal hogy milyen lenne. :-) Az egyhangú feketeségben mindenképp nagyon mutatós tud lenni egy kis elütõ más szín.
|
cujethu | 870 | 2009. március 29. 15:45 | Válasz erre: 866 |
Egy 900-as Vulcan! Nekem meg még ráér, csk tajékozódom, meg szeretem ezt a témát! |
TPBalaton | 869 | 2009. március 29. 15:45 | Válasz erre: 863 |
Dunlop 404f volt a Transalpomon hátul.5300km,aztán vége!! Szárazon nem volt gond a tapadással,esõben nem mentem vele. Valszeg azért bírta csak eddig,mert f-es volt,tehát elsõ gumi.De csak ez volt aszfaltra ebben a méretben.Lehet,hogy ezért bírt ki csak ennyit?? |
pandamaci | 868 | 2009. március 29. 15:44 | Válasz erre: 866 |
ja és nem felemás, túltárolt stb miatt óccsó...
|
cujethu | 867 | 2009. március 29. 15:44 | Válasz erre: 865 |
Szia Rider! Igen én is a Metzelerben gondolkodom, de nem a fehérben! Az inkább valami klsszikusabb choppere való, szerintem. Vagy feldobná ?! Várj, elkezdek rajta gondolkodni! :D |
pandamaci | 866 | 2009. március 29. 15:43 | Válasz erre: 864 |
chopper-cruiser motor volt a kawa??? :)) Nálam michelin, dunlop, mezteler, pirelli volt, meg van a listán...Aztán ebbõl amit hamar olcsón be tudok szerezni, az lesz.. Mielõtt valaki hozzászólna ,chopper-cruiser gumik |
C1800Rider | 865 | 2009. március 29. 15:41 | Válasz erre: 864 |
Metzeler ME880-ast nagyon dícsérik több fórumon. Gondolom nem véletlenül. :-) Ha van a méretedben fehér oldalfalas biztos nem lenne csúnya a tök fekete motorodon. :-)
|
cujethu | 864 | 2009. március 29. 15:34 | Válasz erre: 863 |
A Dunlopról nem sok jót hallottam. Egy havernak ilyen van a Kawáján és azt mondja, vizen olyan, mintha jéegen motorzna vele! De ha a Michelin tényleg jó, akkor felveszem a listára a Metzeler mellé. Igazából autón is Michelint használok. |
pandamaci | 863 | 2009. március 29. 15:32 | Válasz erre: 862 |
Commandert ha körömmel megnyomkodod, is puhább. A z irc olyn volt mint a bakelit, de az esõt kopottan is q.a jól birta.A hátsó nekem nagyon kiszogletesedett, igen rossz volt ezután dönteni. ( Itt én bemelegedésrõl, szárazban megcsusztatásról nemigen beszélnék, ez nem az a mûfaj...Dunlop d404 et is meg mernék venni ha ez lekopik, aztis láttam több ilyen stílusú motoron, az is kb ezt tudja. |
cujethu | 862 | 2009. március 29. 15:23 | Válasz erre: 861 |
A Michelinrõl én pont azt hallottam, hogy kemény! Azt mondod, hogy puhább, mint az IRC? Pedig az sem kemény és nekem tetszik, hogy hamar melegszik. A commander mintája pedig majdnem úgyanaz, mint az IRC-é. |
pandamaci | 861 | 2009. március 29. 15:16 | Válasz erre: 860 |
irc wf 920 at lehet kapni, 24 a hátsó 18 az elsõ. Baj vele az, hogy az elõ keresztmetszete olyan szögletes!! mint egy autóé..A michelin ommander jó, puhább mint az irc, valószinû elobb elfogy valamivel. Most van bent 20 ezer km,hátul 3mm minta középen.
|
cujethu | 860 | 2009. március 29. 15:11 | Válasz erre: 859 |
Igen. Nekem M800-on van! Gondoltam ugyanolyant teszek rá. De ha ennyi.... A Michelinek milyenek? |
pandamaci | 859 | 2009. március 29. 15:02 | Válasz erre: 858 |
Ja,én tudom. A suzuki szervizben alkatrészként szerezheted be. A hátsó gumika kb 54 ezer Ft volt 2 éve, olcsóbb euronál. Na ezért vettem michelin commandert. A gs 23 a gyár teszi a vl 800 ra, külön nem árulják.
|
cujethu | 858 | 2009. március 29. 13:50 |
Sziasztok! Tudja valaki hogy itthon ki forgalmaz IRC gumit és mennyiért? Egészen pontosan IRC GS-23 érdekelne! Köszi. |
Vaslovas | 856 | 2009. március 27. 12:04 |
Nekem a Chopperen, volt fenn Roadtec Z6, karcolásig bírta. Bár megjegyzem nem könnyû jármû az enyém!!! Veri teljesen rakottan az 550-600 kilót.. |
galoscsabus | 855 | 2009. március 27. 11:56 | Válasz erre: 854 |
16 ezer körül kezdett el itt-ott elbizonytalanodni (árnyékos-párás szerpentin az Alpokban, nagyobb esõ..), de 18-nál lett cserélve. Még a törvényi 1,6 felett volt így is, de nem akartam rángatni a halál f@szát :-)
|
Macko | 854 | 2009. március 27. 11:41 | Válasz erre: 853 |
Az Anakee ugyanaz, mint a Conti, egyetlen hibája a gyenge oldalfal. A TDM-en neked mennyit futott a Z6? |
galoscsabus | 853 | 2009. március 27. 11:33 | Válasz erre: 852 |
"A másik nagy kérdõjel a Z6, az vajon milyen lenne túraendúrón és meddig bírná? Végülis én a Conti Road Attackot is szerettem a motoron, leszámítva a gyenge oldalfalát." Egy próbát megérne a Z6. Amikor a TDM-en elõször használtam, számomra istenbiz' új fejezetet nyitott a szerpentinezõs-hosszútávú túrás dimenzióban. Az oldalfal teherbírása és stabilitása mesés, ráadásul láttam a terméklistán a szükséges méretekben, "enduro" megjelöléssel. A Conti esetében semmi más bajom nem volt, mint a megpakolt motor imbolygása, rogyadozása a kemény, gyors-áttevõs kanyarokban. Gondolom ez a karkasz általad is említett tulajdonságából adódik. Lehet, hogy kisebb teherrel/nyugisabb tempóval ez soha sem jön elõ. A Tourance-ban azért bíznék meg látatlanban, mert Metzeller. Az Anakee-rõl pedig nagyon kellemes véleményeket olvastam/hallottam, fõként a vizes tulajdonságait illetõen. |
Macko | 852 | 2009. március 27. 11:18 | Válasz erre: 850 |
Én még soha nem használtam a "régi" Tourance-ot. A másik nagy kérdõjel a Z6, az vajon milyen lenne túraendúrón és meddig bírná? Végülis én a Conti Road Attackot is szerettem a motoron, leszámítva a gyenge oldalfalát.
|
zizispáros | 851 | 2009. március 27. 10:16 | Válasz erre: 850 |
Nekem a Tourance jött be,legfõbb képpen azért,mert nagyon sokáig bírta.Állandó 2személy +pakolva 18.000-20.000km.
|
galoscsabus | 850 | 2009. március 27. 10:11 | Válasz erre: 848 |
Most én is így gondolom. Remélem sikerül a szezonban anyit jönni-menni, hogy cserélni kelljen a gumikat :-)) Aztán meg, visszaolvasva egy csomó hozzászólást, vagy Tourance, vagy Anakee, vagy a "régi nagy szerelem" Z6. |
dilike | 849 | 2009. március 27. 09:24 |
Mackó közel áll az igazsághoz,amikor horvátból jöttünk hazafelé (160,autópálya,szakadó esõ,1 személy 3 dobozzal),egy sima sávváltásnál enyhe ívû kanyarban ródeóztam vele egyet , talán a nyomvályú szélén a dombocska dobott el , nem mentem vissza kipróbálni.Nem valószínû , hogy direkt én korrigáltam helyesen , inkább véletlen manõver lett belõle,nem tudatos illetve talán a Vara jóindulata mentett meg,a franz tudja.Hátulról is jól nézett ki a dolog , mert mellémjöttek a többiek és kérdezték minden oké-e.
|
zizispáros | 848 | 2009. március 27. 09:13 | Válasz erre: 846 |
Sziasztok! "Talán sokan túlpozicionálják ezt a gumikérdést?!" Ebben igazad van.Én is egy kicsit,vagy nagyon,nem tudom,de túl reagáltam ezt a gyári gumi kérdést mikor meg vettem a mocit.Azóta változott a véleményem,csak másképpen kell vele menni,és nagyon is jó ez.Majd ha cserélni kell,akkor megint a régen megszokottat. |
Macko | 847 | 2009. március 27. 08:40 | Válasz erre: 846 |
A Trailwing igazi gyengesége, amikor valamilyen hirtelen dolog történik esõben. Más komoly baja nincs. Viszont vizes felületen olyan hirtelen veszít tapadást és annyira átmenet nélkül, ami komoly veszélyforrás. Szóval ha esõben képes vagy kiemelt defenzivitással közlekedni, el lehet azzal járni. Cserébe persze jó sokáig tart! |
galoscsabus | 846 | 2009. március 27. 08:24 |
Tartozom egy õszinte beismeréssel, persze elsõsorban magamnak. Mikor vettem a Varaderot, az elõzetes információk alapján már majdnem a vásárlás napján lecseréltettem rajta a gyárilag felszerelt Bridgestone T.W.gumikat. Most, hogy kb. 2 ezer km-t elkarikáztam rajtuk, be kell látnom, hogy még nagyon sok idõnek kell eltelnie ahhoz, hogy nagy arc nélkül ki merjem jelenteni: "Ez a gumi nekem kevés!" Valószínû, hogy egy rogyásig pakolt, kétszemélyes Alpok-túrán nem fogom a földön húzni a lábtartót velük, de nem is hinném, hogy ez lenne a legfontosabb. Talán sokan túlpozicionálják ezt a gumikérdést?! És itt természetesen nem a "profi" pályatigrisekre gondolok. |
Zsifi | 845 | 2009. március 27. 07:22 | Válasz erre: 839 |
bt016? elmondom h mit mondott róla pár pályázni is járó srác +pl. gumibáró. ha ezeket a kategoriáju gumikat 80-90%-os tapadásunak veszem, akkor pl. ami most fent van cirka 5éves technologia d208 valahol a 40% környékén van, szóval majdnem kéccer olyan jól tapad mint a régi szar 208? Ez ugye azért butaság, mert ezek szerint 5 évvel ezelõtt senki nem kanyarodott lábtartón, mert nem volt olyan gumi?? A gumik 99%-a sokkal többet tud mint a motor és a motoros. Amikor a gumi tapadást veszt az vezetési hiba..ennyi |
bareszz | 844 | 2009. március 26. 21:11 |
"http://www.r17.hu/index.php?page=shop.browse&category_id=488&option=com_virtuemart&Itemid=26&vmcchk=1" én itt vettem ill. rendeltem. korektek |
freemailpeter | 843 | 2009. március 26. 21:01 |
hahó nem tud véletlen valaki 180/55ös méretbe corsa 3 as gumit joárazva |
thedoctor46 | 842 | 2009. március 26. 20:51 | Válasz erre: 840 |
ez teljesen igaz vadász, kár is errõl vitatkozni. én is m.o. pl.-ra gondoltam mikor irtam. |
vadasz | 840 | 2009. március 26. 10:18 | Válasz erre: 839 |
az a nagy baj eben thedoctor46, hogy az a legritkább eset nálunk, túramotorosoknûál ,hogy tökéletesen (és nem túl) melegedett gumival tökéletes útminõség mellett az elérhetõ legnagyobb oldalirányú tapadást a legnagyobb lehetséges kanyarsebességen próbálgassuk. Vagy ne mmeleg a gumi, vagy az út nem olyan, de leginkább a sebesség nem ebbe a tartományba esik. DE a gumi tapadási határainak közelébe pont ezekmiatt a tényezõk miatt sokszor kerül(het) az ember, mert a por, a nem megfelelõ hûmérséklet, a kanyarban változó útminõség már nem a gumi ideális és legnagyobb tapadásából "von el" hanem egy eleve nem tökéletesen "kondicionált" gumi-t próbálgat. Saját példa: Kiugrok swájca, ott szerpentinezek... ez 1200 km autópálya oda, ugyanennyi vissza, ott párszáz kilóméter szerpentin... ...ha oylan a gumim amit a szerpentinen szeretnék, akkor azzal neccesen jutok el odáig (2 személy mellett a motorom összsúlya 285+én(110)+utas(65)+dobozok részben tele(35) --- ami 450 kiló felett van, és ha ezzel autópályán 160 al mész 1000 km et egyseggel... ...nah az betesz a legtöbb guminak. Ezért ne mis naogyn érdemes belemenni ebbe a gumit így meg úgy kihasználunk dologba, mert a "kihasználunk" definíciója felhasználási területenként változik, ne mis picit, mint ahogyan a feni péndából sejthetõ talán. |
thedoctor46 | 839 | 2009. március 26. 01:04 |
bt016? elmondom h mit mondott róla pár pályázni is járó srác +pl. gumibáró. ha ezeket a kategoriáju gumikat 80-90%-os tapadásunak veszem, akkor pl. ami most fent van cirka 5éves technologia d208 valahol a 40% környékén van, szóval majdnem kéccer olyan jól tapad mint a régi szar 208? jó hogy szóba került a kanyarsebesség, oldalerõ stb. namármost ha a gagyi 208-at egy kis svvel ami ugye 60/60 és nem 80/55 (ugye nem kell ezt itt elmagyarázni hogy mit jelent:)) 200nál ugy lapra lehet vágni hogy nem marad 1centis rinyacsík és az amit használ ugy felmelegszik hogy beleragad a kavics (ez konkrétan szlovákiában a zemplén felett a dargó-hágon volt) akkor azt mondom én sem vagyok jó motoros, de sztem ti sem tudjátok teljesen kimotorozni (tisztelet a kivételnek) ezeket a mai utcára használható sportosabb gumikat. vagy nem és tévedek :)
|
erdokerulo | 838 | 2009. március 24. 15:18 | Válasz erre: 837 |
Én csak csak... :-) Majd megnézem a gumát jobban, ui. a kopásjelzõig még nincs lekopva se elöl, se hátul, de az elsõ guma még az eredeti - tehát 5. éves, azzal amiatt megyek óvatosabban. Szóval szép lájtosan elgurulgatok addig :-) |
erdokerulo | 836 | 2009. március 24. 13:45 |
DiabloCorsa Hála Istennek közeleg a jó idõ, tudsz-e már esetleg infót, hogy mikor jön 120/60 R17-es Diablo guma? A honlapot néztem, ott csak az Angel van fönn, hogy áprilisi szállítással már rendelhetõ. Köszi! Gábor |
Spider | 835 | 2009. március 23. 20:22 |
Oszitrek Igen a BT16 3 komponensû arról már volt több teszt is google be találsz infót pandamaci Hát nem akadásig húztam de mivel egyesben hagytam volt nyomaték rendessen |
pandamaci | 834 | 2009. március 23. 20:04 | Válasz erre: 826 |
50 nél, utassal, mekkorát rántottál oda neki,hogy keresztbe jöttél ki a körforgalomból?? Versenypályán van az a körforalom? :)))
|
oszitrek | 833 | 2009. március 23. 19:54 | Válasz erre: 826 |
Azt mondod, h jó a BT14? A BT020 elég szar volt nekem. Állítólag a BT16 meg már több komponensû? Mert nekem bevált ez a Conti, de ugye ki kéne próbálni a többit is. |
oszitrek | 832 | 2009. március 23. 19:44 | Válasz erre: 828 |
Ezt írtam??? Jah, az instruktor haverod az én motorommal mi??? Hát bocsi, de nem tett le 1 millát érte. Amu ha eljöttél volna Veszprémba a No Limit-re ahol volt a vezetés technikai tréning akkor megnézhettél volna. :) Megyek idén is. :) |
oszitrek | 831 | 2009. március 23. 19:40 | Válasz erre: 826 |
Na ez így már sokkal jobb, és értékelhetõbb. :) Itt is kb 10-15 fok körül lehetett. Nekem amu a Road Attack fogott rendesen, de kellett hozzá vagy 100km hogy jó legyen a felülete a téli állás után. Aztán elkezdett tapadni is. :) Párszor gyorsulgattunk a Hayabusás haverommal, aztán a GSXR-em emelgette 2-esben is az elejét. Bár volt utasom is amitõl jobban nyomtuk az aszfaltba a gumit. Viszont a poros úton néha megcsúszkált a hátulja még hazafelé is. Amu 194 km-t mentünk. Nincs harag :) |
Vaslovas | 830 | 2009. március 23. 19:38 | Válasz erre: 828 |
Teljes mértékben igaza van..!!!! Azéé nem jött mert még a tutit keresi:)))))) |
oszitrek | 829 | 2009. március 23. 19:29 | Válasz erre: 824 |
Látod! Te is plusz információ vagy! Pl hogy volt utasa. Ha van utasod és úgy is csúszkál egy gumi, az tényleg szar.
|
Macko | 828 | 2009. március 23. 19:24 | Válasz erre: 825 |
Oszitrekhez képest akkor is mind kutyaütõ fakezûek vagyunk!!! :-D Ezt õ már régen is megmondta, csak sajnos nem jött el megmutatni nekünk a tutit. Azóta is szomorkás vagyok... |
oszitrek | 827 | 2009. március 23. 19:24 | Válasz erre: 825 |
Persze, ez teljesen igaz. Ezért más az emberek véleménye is. :) Még jó! Különben tök megszívnánk. Meg a gumigyártók is. :D
|
Spider | 826 | 2009. március 23. 19:18 |
Szombaton 30-40 perc motorozás alatt (12-15 fok volt napsütés) majdnem az összes kanyarban alacsony sebességgi fokozatban (1esbõl kigyorsításon)elcsúszott még pontosabban körforgalomból kifelé 50nél gyorsítottam 1es bõl és keresztbe ment a hátulja(nem mintha zavarna mert egy kis burntõl nem ilyedek meg, hála a DR-Z nek) Gondolom hogy ez nem történne 3as ban mert ott nincs akkora nyomaték Egyszerûen arra akartam kitérni ezzel hogy ez a gumi sem melegszik meg gyorsan...sõt De ez az ÉN véleményem A Bridgestonal letapostam 12000 Km-t és nem nagyon tudok rá rosszat mondani.BT14 rõl beszélek Nincs harag |
Vaslovas | 825 | 2009. március 23. 19:18 |
Nyugi emberek!! Két egyforma vezetõ nincs, mindenki másképp vezet. Függ a futómû beállítástól, a guminyomástól,a burkolat és a gumi hõfokától, állapotától a testsúlytól és áthelyezésrõl, a motor súlyától központi súlyozásától, a Gáztól és fékkezeléstõl..stb. Még két azonos motoroknál is más paraméterek vannak más-más vezetõnél....lásd akár motor GP-t!! |
vacak1022 | 824 | 2009. március 23. 19:00 | Válasz erre: 816 |
Szia! Tud motorozni és dönteni is tud a kanyarba,nem most kezdte el. A következtetést meg ne vond le egyszerre.Az utak meg lehet hogy erre felé szarok,de nem volt se por ,se sár,se nem 4éves gumi,se nem használta télen.Egyszerûen nem jó a gumi,és én voltam az utas,még mielõtt ebbe is belekötnél hogy sz@r az utas,nem vagyok az.aztán ennyi. |
oszitrek | 823 | 2009. március 23. 18:02 | Válasz erre: 819 |
Ebben teljesen igazad van. Mindenkinél más még ugyan azon a motoron is. Amu én sem mondtam, h milyen profi vagyok, sõt még keveset tudok, de én szeretek értelmes hozzászólásokat, észrevételeket olvasni.
|
oszitrek | 822 | 2009. március 23. 17:57 | Válasz erre: 818 |
Sértõdés nincs, folytatás van... :) Na ja, az jó ha leírja, h milyen neki, csak akkor írja már le a körülményeket is. Pl mint nekem szombaton. Poros volt az út, meg igen rossz állapotúak lettek az utak. Meg azt is leírhatná, h 4 éves a gumim, és lehet azért csúszkál, vagy mert a poros úton csúszkálni is fog, vagy mert hülyén kanyarodik és azért csúszik ez a gumi, de bármilyen lenne fent az is csúszkálna, vagy mert egész télen nem ment vele, és most az elsõ köröknél még nem tapad jól... Általában mi úgy szoktuk megnézni, h normálisan döntögetem-e a motort kanyarokban, h megnézem a majrécsíkot, vagy a lábtartó szélét. :) Bocsi, de van egy haccázas gixxerje(aminek alapból eléggé könnyû a hátulja), és húzza is neki, akkor normálisan, a körülményeket is figyelembe véve írja meg a véleményét a gumiról. |
DiabloCorsa | 821 | 2009. március 23. 15:05 | Válasz erre: 820 |
Ha a közepén keresztben lévõ barázda elkopott nullára ajánlott cserélni.
|
TPBalaton | 820 | 2009. március 23. 12:46 |
Pirelli MT60-nak nincs kopásjelzõ a közepén,csak kicsit kijjebb.Akkor addig lehet koptatni?Mert sok guminak pl nincs is középen profil 2cm-en sem.
|
erdokerulo | 819 | 2009. március 23. 09:49 |
Egyetértek Vadásszal, a topic is azt a célt szolgálja, hogy mindenki elmondhassa a tapasztalatait a klféle gumákról. Nyílván, aki régebb óta, és évente többet motorozik, több tapasztalatra tesz szert, de azt se felejtsük el, hogy ugyanaz a guma, ugyanazon a motoron is tud mást mutatni, ha eltérõ vezetési tudású/stílusú emberke ül a mocin. Azaz, lehet, h nincs is kihasználva a guma valós tartalékai. Amúgy szerintem is kevesen születnek motorral a popsikjuk alatt, a többség tanulta/tanulja, azaz majd' mindenki volt egyszer kezdõ. Tehát szerintem se kéne senkit "fikázni" a motoros tudása vagy éppen még nem tudása miatt. Apropó, valahol olvastam, hogy Talma 4 évesen kezdett motorozni/versenyezni(?) apja által épített 50 cm3-is mocin. Na ez pl. már "mocival a popsi alatt születés" esete... :-) |
vadasz | 818 | 2009. március 23. 09:12 |
emberek ! Conti meg bt 20 meg akármi... Spider leírta neki mi a tapasztalata vele... ennyi... nektek más... azt is mindenki szivesen olvassa (én legalábbis, mert rohadtul nem vagyok hajlandó kijelenteni próbe elõtt semmirte, hogy ez iylen vagy olyan) Oszitrek: én parkolóban 1-esben is peremig döntöm, és ott még a mitas vagy akármi sem csúszik (nyilván fizika tudja a dolgát) ... most az, hogy te peremig döntöd akárhova felfelé az egy dolog, de erõsen sebességfüggõ is, hogy az a peremig mekkora oldalerõt igényel... ...és ezzel most nem a contit védem vagy támadom, senem a BT-t. Alighanem az ilyen: "Akkor tanulj meg motorozni..." megszólalásokat mellõzni kéne, bár ti tudjátok... ...azért valakinek a motorozását ilyen módon "helyrettenni", hogy annyit mondott szegény gyerek, hogy csuszkált a guma.... ejnyebejnye !... ennyit akartam... remélem se sértõdés .. se folytatása ennek... köszönöm! vadasz |
oszitrek | 817 | 2009. március 23. 03:11 | Válasz erre: 815 |
Nekem is a Bt020-nál sokkal jobb a Road Attack!
|
oszitrek | 816 | 2009. március 23. 03:03 | Válasz erre: 814 |
Akkor tanulj meg motorozni... Érdekes, h én a GSXR1000-remmel Visegrádnak felfelé peremig döntögettem a Road Attack-ot(elöl és hátul is), és nem csúszkált. |
SanyiFZ6S | 815 | 2009. március 22. 18:19 |
Nekem a Conti Road Attak sokkal jobb,mint a Bridgestone bt 20-as.
|
Spider | 814 | 2009. március 22. 16:03 |
Most voltunk gurulni Arra rájöttem hogy Continental sport attack -ot mégegyszer nem veszek úgy csúszkált alattam a motor mintha jeges lenne az út Ennél még az agyon alázott Bridgeston is jobban teljesített. |
er6f | 813 | 2009. március 20. 14:11 | Válasz erre: 812 |
De ez még nem jelent azt, hogy rossz is amit gyárt!
|
DiabloCorsa | 812 | 2009. március 20. 13:16 |
Olcsó a Conti motorgumi. Itt a következménye. Mindig a legolcsóbb megy tönkre, ezt már régen tudjuk. Õk úgy látszik õk nem tudták. "Bezárja nyugat-európai üzemeit a Continental A gumigyárnak nincs más választása, le kell építenie a két legköltségesebb egységét. Szlovákiában 20%-os leépítés lesz. 1.900 alkalmazottjának mond fel a német Continental gumigyár, Európa második legnagyobb autó- és motoralkatrészeket elõállító multivállalata. A cég elõbb két hannoveri üzemét csukja be (ez 780 munkahely megszûnésével jár), aztán pedig a franciaországi Clairoix következik újabb 1.120 dolgozó elbocstásával. Utóbbi gyárat 2010 márciusáig végleg felszámolják. De nincs biztonságban a szlovákiai Púchov Continental-kirendeltsége sem, 20%-os leépítést terveznek északi szomszédunknál. A vállalat az európai piac meggyengülésével magyarázza az elbocsátásokat. "Elemeztük a lehetséges forgatókönyveket, és arra jutottunk, hogy a gumiabroncs-ágazat csak akkor maradhat versenyképes, ha bezárjuk a két legköltségesebb európai üzemünket. Sajnos nem volt alternatíva." "http://www.motorinfo.hu/magazin/2009/03/17/bezarja_nyugat_europai_uzemeit_a_continental/" |
thedoctor46 | 811 | 2009. március 20. 11:11 | Válasz erre: 751 |
azt te is tudod, meg sztem mindenki aki ledobta már a d220-at róla h annál minden gumi jobb szinte :) amikor feltettem a d208-at azt hittem mennybe értem és ennél jobb már nem lehet, "tévedtem" :D megvettem a bt016-ot és ha jó idõ lesz valószinü recskázni fogok a ruhában :DD ennyit jelent 5 év
|
erdokerulo | 810 | 2009. március 20. 06:20 | Válasz erre: 809 |
Jó reggelt, esetleg ki lehetne egészíteni olyan oldalak linkjeivel, ahol az ember teszteket, leírásokat találhat az adott típusról. Pl. a német PS magazin csinál ilyen teszteket. Szép napot, melegebb idõt! |
Viking | 809 | 2009. március 19. 21:23 |
Sziasztok. Esetleg nem lenne érdemes létre hozni egy "motortesztek"-hez hasonló "gumitesztek" menüt? Ahová mindenki le tudná írni a saját gépén használt gumi jellemzõit. ( pl: futott Km, tapadás, kép a mintázatról, motor jellege, teljesítménye, stb.). Ha már gumi, nekem eddig a Pirelli Diablo Superbike és a Mitas C10/C11 vált be. |
freemailpeter | 807 | 2009. március 19. 15:34 | Válasz erre: 790 |
szia még egy kis leirás hozzá "http://www.motorinfo.hu/bemutato/2007/12/02/dunlop_roadsmart/" |
DiabloCorsa | 806 | 2009. március 19. 14:15 | Válasz erre: 805 |
Ha jobb idõ lesz jöhetsz vagy futár leviszi. (ha még meglesz) erdokerulo! /60 is lesz, hasonló árban. |
Nnobi | 805 | 2009. március 19. 14:03 | Válasz erre: 801 |
Köszönöm gyors válaszod vidéki vagyok, így ilyen gyorsan nem megy. Még egyszer köszi |
erdokerulo | 804 | 2009. március 19. 12:01 | Válasz erre: 803 |
Tényleg kicsit határozatlan vagyok... vagy nem? Igazándiból a vásárlás helye látszik egyenlõre biztosnak, lévén DiabloCorsától végig korrekt infókat kaptam - persze mástól is, de nála venni is lehet - de annál izgalmasabb lesz, ha végre veszek vmi gumit... :-) |
vadasz | 803 | 2009. március 19. 11:56 |
OFF Zsemlét én is meg szoktam nézni legalább 4-5 boltban, mielõtt megveszem, és érdemes felbontani a macskakonzervet is vásárlás elõtt, mert némelyikben egy-két miliméterrel kevesebb anyag van :D bocsika.... ....de már kikivánkozott :D ON |
erdokerulo | 802 | 2009. március 19. 11:25 | Válasz erre: 801 |
DiabloCorsa, köszönöm a választ, méretben lesz-e 120/60 R17? Nekem ugyanis ez a gyári méretem. Vagy ha nem, akkor feltehetek nyugodt szívvel elõre 120/70-es gumit? Errõl (is) eléggé megoszlanak a vélemények. Akkor nem kapkodom el a vásárlást, megvárom a Diablót nálad. Sajna a D207e-rõl - a gyári híreken túl, ami nyílván némileg elfogult - nem találtam én sem érdemi infót. |
DiabloCorsa | 801 | 2009. március 19. 10:54 | Válasz erre: 798 |
Sync pár 68.200,- felszerelve. Jöhetsz érte, raktáron van. 1117 Budafoki 113/b tel: 206-26-26 erdokerulo! A D207 igen régi minta. Került idén a minta végére 1 db e betû és olcsó lett az ára. Errõl még nem tud senki semmit. Diablo futásteljesítménye hátul 10-12, elöl 15 -18 ezer km. Panasz nem volt rá soha. A 120/70 - 160/60R17 H-s pár ára 50-53 között lesz az árfolyamtól függõen. |
oszitrek | 800 | 2009. március 19. 10:34 | Válasz erre: 781 |
Qualifier II volt a motoromon, és elkopott kb 5000km alatt... Amu igaz amit vadász ír. Felraksz valamilyet amilyet gondolsz, és legközelebb cserélsz másmilyenre. Nekem is volt már Dunlop, Bridgestone, Metzeler, Continental, Pirelli, Michelin... Nekem ezekbõl a legjobban a Continental jött be, utána meg a Dunlop. Ezért használom ezeket. |
erdokerulo | 799 | 2009. március 19. 10:21 | Válasz erre: 777 |
Szia DiabloCorsa, tényleg nem ajánlotta eddig senki, meg a látóterembe se került, de az egyik forgalmazó ajánlatában szerepelt elég jó áron, ezért néztem utána a gyártó honlapján. DE: mivel említetted, hogy "H" indexû Pirelli Diablód lesz a hónap vége felé, amit Conti árban tudnál adni, érdekelne, hogy mi a véleményed a két gumiról. (Diabló vs. 207e.) Úgy láttam, ez utóbbi nálad is van, és azon az árszinten, mint a másik forgalmazónál. Tehát: félretéve az esetleges félreértéseket, komolyan érdekelne a véleményed a fentebbi két gumiról. Még nem vettem meg, és bármit veszek is, szívesen veszem Nálad, ezzel is méltányolva a korrekt hozzáállásodat. Köszi: Gábor |
Nnobi | 798 | 2009. március 19. 07:56 | Válasz erre: 797 |
Sziasztok! érdeklõdnék mibe fájna nekem nálad a pirelli 110/80R19 - 150/70R17 V SCORPION SYNC pár ha jól tudom ez a új fejlesztésû guma túra endurókra és van e valakinek tapasztalata ezzel a gumival segítséget elõre is köszi |
DiabloCorsa | 797 | 2009. március 19. 07:24 | Válasz erre: 782 |
Ez idéntõl változni fog. Pénz érdekeltségû leszek!!! Conti kell? Fizes foglalót és meglesz, ha a gyári raktárban van!! Pirelli sajnos nem fizet azért, mert azt árulom. |
ekowob | 794 | 2009. március 18. 20:52 | Válasz erre: 792 |
Hülyeséget kérdeztem, ill. elöbb körül kellett volna néznem. :-) |
B_Imi | 793 | 2009. március 18. 20:50 | Válasz erre: 791 |
Az én motoromra való méretben csak túragumit lehet kapni,ami nem is nagy baj, mert évente nem akarnék azért két garnitúra sportgumit kicsengetni.Most Z6 van rajta,bevált,tartós,jól lehet vele tempósan is motorozni.De lassan cserélni kell,és hátha jobbak a két komponensû,új fejlesztések.
|
ekowob | 792 | 2009. március 18. 20:49 | Válasz erre: 786 |
Zsifi! Ezekkel te foglalkozol, vagy csak belinkelted? |
freemailpeter | 791 | 2009. március 18. 20:37 | Válasz erre: 790 |
amugy nekem tetszik a gumi, ha csak turáznék, bizotos nem gondolkoznék rajta, egy gumis ismerõsöm azt mondta jobb minta bt021 ,
|
B_Imi | 790 | 2009. március 18. 20:29 | Válasz erre: 789 |
Én sem ismerek senkit aki használná,pedig már majd egy éve kapható.
|
freemailpeter | 789 | 2009. március 18. 20:21 | Válasz erre: 788 |
még nem sokan raktak fel, én 1 banditost ismerek, de õ is most tette fel ,ugyhogy még sokat nem tud mondani
|
B_Imi | 788 | 2009. március 18. 20:17 |
Valakinek van már tapasztalata a Dunlop Sportmax Roadsmart gumiról?
|
Jani55 | 787 | 2009. március 18. 20:02 | Válasz erre: 782 |
Csak jelezni szeretném: DiabloCorsa bármilyen márkájú gumit beszerez a kívánságunkra... ha létezik, beszerzi.
|
Zsifi | 786 | 2009. március 18. 16:54 | Válasz erre: 783 |
Az most márciusban pl párban 120/70ZR17 és 180/55ZR17 59.900,- "http://www.motocafe.hu/sys/main.pl?tem=index.html&menupage=news" |
erdokerulo | 785 | 2009. március 18. 16:43 |
a németeknél találtam egy oldalt, ahol az elterjedtebb gyártók honlapjain lehet a német piacon jóváhagyott gumi-motor párosításokat megtalálni. ha ott azt írják, hogy "alternatív gumi a gyártó (mármint a motor) jóváhagyásával", akkor szerintem nyugodtan fel lehet rakni a gumit. "http://www.motorradonline24.de/thread.php?postid=83647" |
erdokerulo | 784 | 2009. március 18. 16:30 | Válasz erre: 782 |
Relax, iagzad van, nem vagyok ideges... meg a tréfát is értem... csak nem szeretem... :-) Szal a gumigyártóknak azért szerintem van némi felelõsségük abban, hogy melyik mocira mit ajánlanak - szigorúan "általános" felhasználási körülmények mellett. Másrészt a németeknél még valami típusjóváhagyási lap is van, ami plusz biztonságot jelenthet. Végül is igazad van, 20-30k után már sejteni fogom a dörgést... :-) |
csabu987 | 783 | 2009. március 18. 15:45 | Válasz erre: 782 |
Én pl tartós túragumit szeretnék majd hátulra, tojok rá hogy milyen kemény, csak ne kopjon el 5e km alatt. Legtöbb szavazatot a Metzeler Z6 kapta, így majd azt fogok VADÁSZ-ni))))))))) |
vadasz | 782 | 2009. március 18. 15:40 |
N Y U G I ! :D nem kötekedni akartam, hanem poénból írtam amit írtam.. jórészt. Continál vannak tények... csak van aki él ezekkel a dolgokkal van aki nem.. tény hogy bármi más guminál jobban felágaskodik a vas kanyarban ha fékezel... ...nyilván nem kell fékezni kanyarban... (több okból sem... ...és a pro-conti tábornak így igaza is lesz) ... talán egy dologt mondanék, de akkor msot komolyan: Az hogy a gyártó "mit ajánl" a motorodhoz csupán abból adódik, hogy veszi valami okos szaki a motor súlyát, teljesítményét, meg talán még a stílusát is, de ebben már ne mvagoyk biztos... ...és besuvassza a saját gumi-csoportosítás kategóriájába... ...namármost azt õk nem tudják, hogy te mit csinálsz azzal a 80 vagy mennyi pacival, és azt sem, hogy miylen sûrün akarod cserélgenti a gumit... ...meg azt sem hogy Dubai-ban fogod e használni, vagy esetleg észak-finnországban. ... és emiatt volt az a sok emberke, aki ide megpróbált írni saját véleményt, hogy abból kibogarászhassad.. ...de ezt bármi másnál mint a guminál lehet is használni.. a guminál igazad van, nehézkes. Amit én lassú kényelmes mocizásnak nevezek, az másnak õrült száguldás, és tuti van nem egy figura körünkben aki meg az én száguldozásom mellett még rágyújtana egy pipára unalmában... ...DE a gumiválasztásnál a felhasználásicél az elsõdleges... az meg csak minimálisan szubjektív (kivéve DiabloCorsa-t mert õ Pirelli érdekeltségû :D ) részemrõl lezárva.... ....20-30 ezer kilóméter mulva már te is tudni fogod mirõl pampogott itt a nép :D |
erdokerulo | 781 | 2009. március 18. 15:04 | Válasz erre: 780 |
Vadász: már ne haragudj, de azért, mert nem olyat választottam, amit itt ajánlott valaki, még egyáltalán nem jelenti azt, hogy nem figyelek az itt elhangzott véleményekre. Sõt. DE: - van ugye a contit javaslók tábora, és van ugye az ellentábor. már itt nem egyszerû a döntés. Egyszerre nem lehet igaza az adott gumitípust támogatóknak és az ellenzõknek. Vagy mégis? Hát persze: ez bizony szubjektív dolog! Ha még ugyanolyan mocin is van fönn a kérdéses gumi, mint amire én keresek, akkor is különbözhetnek a tapasztalatok! - a Metzeler, Michelin, Bridgestone, Dunlop és Pirelli gyári gumiválasztó oldala legalább 2 de van, amelyik 4 típust is ajánl. Ezek közül valóban volt olyan, amiben a hozzászólók nagyjából egyet is értettek: pl. Metzeler Z6, vagy Michelin Pilot Road2. igazad van, ha nem lesznek jó tapasztalataim a Dunlop-al, akkor valszeg nemcsak típust váltok, hanem gyártót is. de várjuk meg a végét. (a d218-t nem ajánlja, de a qualifeierII-t igen... :-))) |
vadasz | 780 | 2009. március 18. 14:49 |
Diablo, te antiConti :D erdokerulo: ... jó gumiválasztás fontos, de felteszel valamit ami méretben passzol (és ha már fogalmad nicsen róla hogy mi alapján is válasszál gumit meghallgatsz pár véleményt), aztán elkopi, és ezelk alapjá nfelteszel valami mást.. aztán azután vissza az elsõhöz, vagy a másodikat mégegyszer, vagy váltasz megint (mert ugye azonos gumiból is jön ki új modell) ... de ha már úgy sem figyelsz semmire amit valakik javasolnak, én írok olyat, hogy mindenki befonja a haját :D : rakjál fel Dunlop D218-at ! uff :D |
erdokerulo | 779 | 2009. március 18. 14:47 | Válasz erre: 777 |
Valóban - ezen a fórumon - nem ajánlotta senki, de máshol utánaolvasva jókat írtak róla. Árban pedig kb. ott van - na jó, +5k - mint a Conti RoadAttack. Nyílván mindenki az újabb gumikat nyomja, de a D207-est mint a kategória etalonját emlegetik, az "e" pedig ennek a továbbfejlesztése. Az tény, hogy nem sport-touring, inkább sportos jellegû, de a Dunlop gumiválasztója ajánlja a mocimhoz. Mégegyszer tényleg köszönöm mindenkinek - kivétel nélkül! - az észrevételeit, ha már lesznek konkrét tapasztalataim a gumival, akkor szívesen megosztom itt veletek. Széles utat, olcsó benzint és gumifákat mindenkinek! Gábor |