vadasz | 1590 | 2010. február 11. 12:14 | Válasz erre: 1589 |
A Z6 a nyugis túrázásnál sokkal többet tud ! ! ! (az Interact méginkább) 5 szettet nyomtam le belõle eddig... ...olyan 7000-12000 km között lehet vele megtenni egy erõsebb motoron. |
Bandita56 | 1589 | 2010. február 11. 12:03 |
Sziasztok! Gumiválasztás elõtt egy kis segítséget kérnék.Banier (1583) felvetette a korábbi évjárat esetét. Neten vásároltatok már gumit? Mi van ha kihozza a fiú, és néhány éves a gum? Visszaviszi ha nem veszem meg? Nyugis túrázásra a Metzeler Z6 -ról van-e tapasztalatotok? Köszi elõre is! |
totokalmi | 1588 | 2010. január 23. 17:37 |
szevasztok! nem tud valaki esetleg Pécs környékén vagy Baranya megyében olyan motorgumist aki használt gumival is foglalkozik? válaszokat elõre is köszönöm! |
banier | 1587 | 2010. január 23. 16:14 |
Jövõhéten lessz szállítás ,hoznak nekem Diablo Corsa 3-at.. azt veszek ujonan. öreg és javított gumit inkább nem veszek. Köszi a hozzászólásokat.
|
rosejblee | 1586 | 2010. január 23. 16:12 | Válasz erre: 1583 |
Ha egy földi halandót kérdezel,nyugodtan vedd meg.Ha egy túl okos pénzeszsákkal fogsz beszélgetni,Biztos leherótozza.Magadnak kell eldönteni.Ha öregedésnek semmi nyoma az abroncson,akkor miért ne?Persze nyomáson.A hozzászóláért már most elnézést kérek,ez a magam véleménye,és nem vagyok kíváncsi senki máséra.Elõre is köszönöm.
|
galoscsabus | 1585 | 2010. január 23. 16:00 | Válasz erre: 1583 |
Hali! A 2005-ös TDM-en az volt gyárilag szerelve. Még vadonat újan is sz@r volt, el sem tudom képzelni, hogy milyen lehet 5 év tárolást követõen. Tele volt decemberben minden gumisbolt lapja jóárasított 2009-es gyártású gumikkal, nézz körül a neten. (Azt nem tudom, hogy pénzben mennyit nyerhetsz a különbségen, veszíteni viszont tudsz rajta hatalmasat, de az rossz esetben nem csak számokban lesz mérhetõ :-(( ) |
Zsifi | 1584 | 2010. január 23. 14:41 | Válasz erre: 1583 |
Azt elosztogatni is bûncselekmény...eladni pláne... Nem hiszem, hogy öt éven át biztosították neki a folyamatos hõmérsékletet és páratartalmat.. Gokartpályára gumibálának...arra még jó.. |
banier | 1583 | 2010. január 23. 12:39 |
Sziasztok ! Az egyik motorszalonban a raktárban maradtak gumik, jó árban eladnák õket. pl: van egy Metzeler Z4 hátsógumi ami 2005-ös . Megint a véleményeteket kérném érdemes e féláron megvenni ?? FZ6 motorra fõképp túrázni de néha 2 feletti sebességre. Köszi.
|
tsanyi | 1582 | 2010. január 18. 13:26 | Válasz erre: 1581 |
Mondjuk nem javított gumitól hanem franc tudja mitõl egyszer csak leeresztett. Javított gumitól durrdefekt nem hiszem, hogy lenne, ha elenged a ragasztás akkor szép lassan leereszt.
|
tsanyi | 1581 | 2010. január 18. 13:24 | Válasz erre: 1579 |
volt.....nem estem el, de persze mint írtam elsõt NEM javítok....
|
kilajsanyi | 1580 | 2010. január 18. 09:59 | Válasz erre: 1576 |
Korrekt, képmutatás nélküli vélemény. Respekt! |
csetka | 1579 | 2010. január 18. 09:48 | Válasz erre: 1575 |
Motorrevüben találtam:A gumijavítási technológiák korlátozott mértékben viselik a hõt,a gumi melegedését. Bizonyos hõfok felett bármilyen technológiával végezzük a javítást, az utólag "felvitt" gumi elválik az eretedeti, korábban vulkanizált anyagtól. Ezért egyértelmûen tilos a nagysebességû - V és Z - gumi javítása. Azok javítás után már nem lesznek teljes értékû gumik, azok csak 130 km/órás sebességig használhatók a javítás után. Autósok számára ez évek óta egyértelmû, nincs ebbõl vita. Motorosok még nem szivesen áldoznak saját biztonságukra és próbálkoznak meggyõzni a gumist, hogy majd lassan mennek. Amikor elétolják a papírt, hogy írja alá, tudomásul vette, hogy a gumival közlekedni baleset veszélyes, akkor általában kiderül, hogy mégis van pénz az új gumira. A nagysebességnél szétdurranó gumi mások testi épségét is veszélyezteti, nem csak a motor vezetõjét. Pl. utasát. Ha az autó gumija kudurran ritkán okoz balesetet, személyi sérülést. Volt már elsõ defekted motorral 130-nál? |
Oldi | 1578 | 2010. január 11. 09:57 | Válasz erre: 1577 |
Ebben teljesen biztos vagyok, talán egyszer...:-)))
|
Macko | 1577 | 2010. január 11. 05:50 | Válasz erre: 1576 |
Én? (Szinte) soha senkire! De nagyon meglepnélek autóban ülve is. :o))))) Akkor is, ha nem hiszed. |
Oldi | 1576 | 2010. január 11. 01:57 |
Na. Hali! Akkor én is belevau... A tréningekrõl. Úgy gondolom, hogy autót SOKKAL jobban vezetek, mint motort. Ott bõven km milliomos vagyok és talán az ifjúkori versenyzés, utána meg a 15 éves pesti taxis múlt ez feltételezi... Abban nekem is az a véleményem, hogy a technika megöli a vezetõ emberi képességeit. ABS elektronikus futómû szabályozás? Aki annak idején,kényszerbõl, minden fék nélküli autóval tudott balesetmentesen közlekedni Pesten, annak kellett hogy legyen némi érzéke a deffenzív vezetéshez....:-) A motor, az közel sem megy szerintem sem olyan jól, ott biztosan lenne "csiszolnivaló", de a megtett több százezer km, úgy gondolom már berögzítette a hibáimat is... (Azért minden csontom ép...:-) És akkor jön ezeknél a kurzusoknál az árkérdés, ami nem elhanyagolható...:-(( és ráadásul még sajnálom is a motoromat, -"mûanyag", ha eldõl a bénától, nem hiányozna... Na, ennyi, még ha Macko haragszik, akkor is...:-)))) |
tsanyi | 1575 | 2010. január 10. 21:52 | Válasz erre: 1574 |
Arra gondolok ha esetleg nem sikerülne a javítás.....mondjuk eddig mind sikerült. :)
|
tsanyi | 1573 | 2010. január 10. 21:42 | Válasz erre: 1572 |
Mint lejjebb írtam hátsót javítok....elsõt nem igazán. A javított gumikkal eddig sem volt baj. Egyébként olyat még nem hallottam, hogy eldurrant volna hirtelen és ebbõl még baleset is lett. Legfeljebb szép lassan leereszt.
|
rosejblee | 1572 | 2010. január 10. 21:37 |
Eddig Én soha semmilyen jármûvemmel nem kaptam defektet,kivéve a motoromat.Még idáig minden hátsó gumimban volt valami,volt amelyikben már kétszer is.Még idáig mindig megjavítottam,vagy javíttattam.Minden gond nélkül.
|
Macko | 1570 | 2010. január 10. 21:25 | Válasz erre: 1569 |
Mindennek még mindig nincs semmi köze a vezetéstechnikához. Igaz, a motorgumikhoz sem. :o))) Erre megesküszöm ha kell. :-D Úgyhogy részemrõl itt a téma off is. |
karu | 1569 | 2010. január 10. 21:07 | Válasz erre: 1568 |
Most mondtad el az igazat óvatosabb vezetéssel elkerülhetted volna. Tehát hiába van elsöbséged nem mindig élhetsz vele. Sajnos sokszor bejön a hibapont. |
Macko | 1568 | 2010. január 10. 20:58 | Válasz erre: 1567 |
Itt áll hibátlanul a garázsban. Nem volt az egy súlyos eset, csak anyagi kár volt. A konkrét esetnek nem sok köze volt a vezetéstechnikához. Kiértem egy autóbusz takarásából és telibevertek. Persze, még óvatosabb vezetéssel az is megúszható lett volna, vagy akár más útvonalat is választhattam volna. :o) |
karu | 1567 | 2010. január 10. 20:54 | Válasz erre: 1564 |
Igen arra gondoltam. Minden balesetnek két résztvevõje van. |
ekowob | 1566 | 2010. január 10. 20:54 | Válasz erre: 1563 |
De nem csak egyedül vagy az úton! Van amikor mások hibáját kell kivédened, és nem mindegy, hogy sikerül-e. Errõl (is) szól egy tréning: Hirtelen akadály kikerülés. De látom, menthetetlen vagy. Nem is próbálkozom többet. |
Macko | 1565 | 2010. január 10. 20:53 | Válasz erre: 1559 |
2008-ban, amikor a Yamaha Mesterkurzuson szinte hetente volt tréningünk, nagyon sok ilyen hozzáállású emberrel találkoztam. Aztán mégis mindenki sokat tanult és elégedetten távozott. Nekem ez a lényeg. Aki eljön a tréningre, annak szemében lássam a nap végén a csillogást. Meg az emberen a fejlõdést. Ez egy nagyon jó érzés. :-))) |
Macko | 1564 | 2010. január 10. 20:49 | Válasz erre: 1557 |
Melyik autómat és mikor??? Világosíts már fel arany csillag, mert én nem tudok róla... Ha a feleségem Swiftjére gondolsz: nekem jött oldalról egy Merci, egyébként meg szó nem volt totálkárról. |
karu | 1563 | 2010. január 10. 20:37 | Válasz erre: 1562 |
Hová fejlõdjek? Én tura motoros vagyok nem versenyzõ. Nekem tök mindegy mikor érek haza. Az a lényeg hogy baj nélkül tegyem meg a betervezett távot. |
ekowob | 1562 | 2010. január 10. 20:32 | Válasz erre: 1559 |
Nem semmi hozzáállás! Iskolapéldája a "már nincs hová fejlõdnöm" mentalitásnak, kár hogy semmi köze a valósághoz.. :-( |
C1800Rider | 1561 | 2010. január 10. 20:30 |
Hopsz lehet félreérthetõ lett. Én már tudom hogy tudnék arra érdemesektõl tanulni. Sõt lehet olyan mutat újat és hasznosat akirõl nem is gondolnám.
|
C1800Rider | 1560 | 2010. január 10. 20:29 | Válasz erre: 1559 |
Én sem hiszem hogy akár Mackótól akár bárki mástól tudnék újat tanulni. ÉN MÁR TUDOM! Holott ugyanígy én sem igazán hittem benne hogy nekem bárki tudna újat mutatni. Bár olyan hûdehajde régóta nem motorozom, már csak a koromnál fogva sem lehet 30+ évnyi motoros gyakorlatom. Viszont intenzíven ûzöm a motorozást. :-) |
karu | 1559 | 2010. január 10. 20:24 | Válasz erre: 1551 |
35 éve van jogsim nagymotorra nem hiszem hogy tul sokat tudnák tõled tanulni,
|
C1800Rider | 1558 | 2010. január 10. 20:17 | Válasz erre: 1557 |
Lehet az volt a vizsgafeladat. :-D "Mutassa be a feladat helytelen végrehajtását!" :-D |
karu | 1557 | 2010. január 10. 20:16 | Válasz erre: 1551 |
Mégis totálkárra törted az autódat. Nekem nincs ilyen diplomám mégis jól elvagyok. |
C1800Rider | 1556 | 2010. január 10. 20:16 | Válasz erre: 1555 |
Sztem a vészfékezés az amikor az adott útfelülethez tartozó legnagyobb fékerõt (még épp blokkolás nélkül) vagy kénytelen alkalmazni. Értelemszerûen ez egy forró nyári napon egész más fékerõ lesz mint télen a ködös-nyálkás úton. Ahhoz kell a tudás hogy ezt végre tudd hajtani akár éles helyzetben is és ha véletlen megblokkol akkor is csak a tapadáshatárig engedd vissza a féket és ne engedd el a féknyomást meg a teleszkópösszeülést teljesen. Ez a legnehezebb. A féket potméterként kezelni és nem kapcsolóként, elsõt-hátsót külön-külön. Sztem legalábbis.
|
karu | 1555 | 2010. január 10. 20:10 | Válasz erre: 1550 |
Hiába tud valaki vészfékezni ha nem engedik meg az utviszonyok. Kellõ tapasztalat és önmérséglet szügséges ahhoz hogy valaki egy ilyen nagy teljesitményû motort az úton tudjon tartani. Mert mostanában100-200lóerõs motorokról beszélünk. A közút nem versenypálya vannak fák szalagkorlát murva homok kátyú olajfolt stb. |
banier | 1554 | 2010. január 10. 20:10 |
Tavaly a motorkiállításon regisztráltam a Honda képviseletnél , így féláron mehettem a safety Hungariánál. Régóta motorozom de nagyon sokat tanultam ."http://safety-hungary.hu/hu"
|
ekowob | 1553 | 2010. január 10. 20:08 | Válasz erre: 1552 |
De a kabaréról mindenki tudja, hogy vicc. Itt viszont ezt sokan komolyan gondol(hat)ják. :-(( |
Zsifi | 1552 | 2010. január 10. 20:06 | Válasz erre: 1551 |
Rengeteg okos mondta van benne...)))) Én nem is merek írni.... 2010-es kabaré itt van megírva... |
Macko | 1551 | 2010. január 10. 20:05 |
Különösen jó ezeket úgy olvasni, hogy pár évig csináltam motoros tréningeket (idén mindenképpen folytatni szeretném), autós téren meg már végzett, diplomás instruktor vagyok. Inkább visszafogom magam. De jól szórakozom nagyon! :o))) |
tsanyi | 1550 | 2010. január 10. 20:01 | Válasz erre: 1549 |
Az tény, hogy a legtöbbet a defenzív vezetés segít.
|
karu | 1549 | 2010. január 10. 19:56 |
Megjegyzem én már öreg motorosnak számitok. Az én taktikám a következõ városban a forgalom ritmusával haladok nem váltogatom a sávokat ész nélkül.Mert abból van a legtöbb baleset amikor cikázol mondjuk négy sávos ut legkülsõbõl legbelsõbe az autós irányt vált belenéz a tükörbe nem lát senkit ezért megkezdi a manõvert a motor sokkal gyorsabb és kevésbé látható már meg is van a baj. Lámpánál indulás az autós még átmegy a világos piroson a motoros kajakra elstartol a piros sárgánál huzatja az eggyest tiltásig na ezt nem kéne! Mai motorokon tul gyorsan történnek az események elég csak a kilométer órát figgyelni pillanatok alatt akár 80-100km külömségek is lehetnek. Tehát nem árt mindenre gyorsan és azonnal reagálni jó döntést hozni és azonnal végrehajtani. Mert sokszor ezen múlik és nem a vészfékezésen. |
csetka | 1548 | 2010. január 10. 19:46 |
Tévedtem 1000-ft "http://www.motorozz.hu/main.pl?menupage=tour&t_id=2763&session_id=SESSION_ID"
|
csetka | 1547 | 2010. január 10. 19:42 |
Veszprémben a helyi rendõrök 500-ft becsületkasszáért tanították a tisztelt nagyérdemüt a nyílt napukon! Minden évben megrendezik!
|
vadasz | 1546 | 2010. január 10. 19:11 |
Húmimegy itt.... ....még szerencse hogy ehhez nem értek, mert még hozzá akarnék szólni. Minden szó egy nagy pazarlás lenne. Csaba!!!! |
galoscsabus | 1544 | 2010. január 10. 18:51 |
Ha már úgy is offolunk :-))) : A kedvencem az, amikor valaki jól pofára esik, mert (akár évtizedes motoros múlttal) kiderül, hogy fingja sincsen arról, hogy sz@r helyzetben hogyan kell a fékekhez nyúlni. És ilyenkor jön a leggagyibb mese, az "inkább elfektettem a motort, mint...blablablabla. Egy nagy f@szt!!!!! Szimplán csak elkúrta. Nem kicsit,...NAGYON!! Ezek miatt sem árt végig szenvedni pl. akár a HMI képzés elsõ részét, ahol látszólag semmi érdekes sem történik, de egy valamire rávezetik azt is (mint jómagam) aki évtizedek óta húzza a gázt: hogy vannak még hiányosságai! Ez már magában nem kis dolog. Aztán ki hogyan kíván/nem kíván tovább fejlõdni, az már az õ dolga. |
C1800Rider | 1542 | 2010. január 10. 17:24 | Válasz erre: 1541 |
nem biztos hogy a nagy tempóval fékezést kell elõször gyakorolni, hanem a HELYES fékezést! Sokan nem tudnak helyesen fékezni. Ha meg nem a helyes fékezést gyakorlod nagy tempóról, adtál a szarnak egy pofont. Mondom úgy hogy amikor a tréningre elmentem én is azt hittem hogy tudok fékezni. Tudok a lóf@szt... Most, sok gyakorlás után kapisgálom. Teszem hozzá hogy szinte minden nap a házunk elõtt hazaérkezéskor az utcában csinálok pár 50-60-ról vészféket a tanultak alapján. A bójakerülgetésnek is megvan a maga értelme (gyakorlom is a házunk elõtt hetente). Megtanulod a motorod kezelését. :-) ha azon szerencsések közé tartozol akik egy szûk kétsávoson meg tudnak szaró galamb mód nélkül is fordulni, akkor jó neked. Ha nem akkor meg majd megtanítják. :-D Hasznos lehet túrán ha meg kell fordulni és megy pikk-pakk nem csak ipszilonozva-lábbal toszogálva. Igazán meglepõ amúgy az volt amit a trénerünk elmondott. van némi rálátása motorosrendõrként a motoros balesetekre. nagy része városon belül aránylag kis tempónál történik! Csak elenyészõ az amikor országúton vagy a hegyekben elsokallja magát valaki. Sokkal jellemzõbb hogy kifordulnak elé, elfékezi magát a jóember és elfirkál vagy nem is keres menekülõutat hanem csak blokkoló kerékkel esés nélkül csúszik bele a másik félbe. No ehhez kell a kanyargászás. hogy megtanuld a motorod kis sebességgel kezelni, tudd mire képes, mennyire lehet dönteni, ahová nézünk, oda megyünk, ne azt bámuld ami az utat eltorlaszolja hanem kiutat keress és így tovább. Ezt kis sebességgel kell elkezdeni tanulni. Nem a Ringen gáztépéssel. Ami szintén hasznos, de elõször kis sebességgel légy igazán ura a mocidnak. |
tsanyi | 1541 | 2010. január 10. 17:14 | Válasz erre: 1538 |
2008-ban 2 erste-s tanfolyamot kaptam, de az elsõ elõtt megnéztem tulajdonképp mit is csinálnak(2-vel bólyák között imbolyogni és 30-ról fékezni). Még jó, hogy lehetett választani pályázást is helyette. Szerencsére 1-2 felvezetéses kör után úgy mehettünk ahogy tudtunk.....ott legalább 250-rõl tudtam próbálni a célegyenesben fékezni és kanyarodást is jó tempóval gyakorolhattam. Még ugyan nem voltam, de ahogy hallottam Tomato-nak a kakucsi tanítgatásai egész hasznosak.
|
C1800Rider | 1540 | 2010. január 10. 17:13 | Válasz erre: 1539 |
Ne sértegessen kend! Méghogy BMW-s maximalista! :-D A 3 betûs dolgokról a véleményem a tiédhez hasonlatos. Túlzottan magabiztossá tesznek. Ugyanakkor JÓ TRÉNINGGEL, sok gyakorlással a használatukat meg lehet tanulni és akkor már valóban segítségére lehetnek az embernek. De addig csak a magabiztosság és sokszor az árokfogás marad. Pölö csúszós úton nagyon jól lehet a 4x4-gyel repeszteni de amikor megállásra kerül a sor akkor bizony ugyanúgy áll meg mint bármi más, csak az ember hajlamos túlvállalni magát mert a kipörgõ kerekek nem figyelmeztetik idõben hogy hóhahó lassabban teee! |
rosejblee | 1539 | 2010. január 10. 17:06 | Válasz erre: 1537 |
Én nem vitatozni akartam,az oldal összes BMW-s maximalista tuljdonosával,épp ezért evvel a válasszal értek leginkább egyet.Érzésem szerint azért van némi igazam,hogy nincs szükségem az ilyen pénzkidobós tréningekre s 3betüs extrákra,mert az elmúlt 26 évben nem okoztam magam hibájából balesetet.A nem tudom hány 100ezer km is lehet hogy jelenthet valmit.De mindegy NEM fogok elmenni semmilyen számomra ûberdrágakurvajóbolt tanfolyamra,és autó vásárlásnl is inkább a praktikumot fogom keresni.Nem lessz túl szép amit most írok de azért érdemes megnézni külömbözõ honlapok ezzel kapcsolatos fotóit milyen típúsú vagy árú autó hever az árokban.Nagyon sok általános manager tipussal találkozhatuk,nem kiemelve egy egy példát.És kész.Pont részemrõl a biztonságtschnikai extrákról és vezetéstechnikai tréningekrõl a vita lezárva.
|
C1800Rider | 1538 | 2010. január 10. 17:03 | Válasz erre: 1537 |
Én tavaly kettõn voltam. Az egyik ez a low-cost rendõrös volt a másikat meg az új motorhoz adta a Suzuki. Haszontalannak még véletlenül sem nevezném egyiket sem, bár az is igaz hogy a Suzukis ingyenesért a hivatalos díjat egészen biztosan nem fizetném ki, ahhoz képest amit nyújtott drága lenne! De a másik az megérte. Talán pont ezért mondták a tavalyi résztvevõk hogy kéne csinálni az idén is. :-) ha nem érte volna meg szerintük, nem szeretnének ismétlést! :-)
|
tsanyi | 1537 | 2010. január 10. 16:43 |
Ha van pénzem azon túrázom mint a legtöbben. Talán egyszer kipróbálom, bár aki ismerõs volt ilyenen és hajlandó volt elmondani az igazat(ki vallaná be, hogy hiába dobott ki pénzt) általában feleslegesnek mondták.
|
C1800Rider | 1536 | 2010. január 10. 16:41 | Válasz erre: 1533 |
Mi tavaly az általad írt összeg töredékébõl (hétezerpárszáz) tréningeztünk a helyi motorosrendõrök kiképzõjével. Az idén is lesz megint mert igény az van rá. Remélem az ár sem változik majd jelentõsen. Lehet hogy egy kétnapos esõs-kelõs szigorú tréning valamivel többet nyújt, de annyival azért nem hiszem amennyivel drágább. Az elmélet gyakorlatba ültetését így is megoldottuk, szerencsére két eldõlésen (az egyik álló motorral a másik igen lassú tempójú forgolódásnál) más nem történt, nem erõltettek senkit és semmit olyanra amit nem érez biztonságosnak. viszont az is igaz hogy a legtöbbet az tanulta aki levetkõzte a félelmét és megtette amit mondtak a félelmei ellenére is. Ugyan nem a szomszédban laksz de ha érdekel elmondom a részleteket, hátha egy ilyen olcsóbb képzést ki tudsz csengetni.
|
ekowob | 1535 | 2010. január 10. 16:29 | Válasz erre: 1533 |
Egy kétnapos túra ára egy ilyen tréning. És azonnal visszajön, amikor nem kell fényezni az oldalidomot, és nincs szükség bukósisak, vagy légzsák cserére. Csak addig gondolod soknak, amíg el nem mész egy ilyenre. Hidd el, mókának sem utolsó. Lesz legalább annyi mesélni való róla a következõ túrán, mint többieknek arról amit kihagytál miatta! |
kicsi | 1534 | 2010. január 10. 16:29 | Válasz erre: 1533 |
pénz arra van, amire igazán akarod, hogy legyen!!!
|
tsanyi | 1533 | 2010. január 10. 16:15 |
Nem szívesen, de újra emlékeztetni kell mindenkit a magyar valóságra.....nincs pénz! Én is szívesen tréningeznék amolyan igazit mert tudom, hogy szükségem lenne rá, de nincs 50-60 rugóm egy ilyenre....C1800-nak igaza van, pont az ilyen vén hülyéknek mint én kéne ilyesmi mert magamon tapasztaltam, hogy túl sok erõsen rögzült fõleg túrás szokásom van.....viszont lé az nincs......
|
C1800Rider | 1532 | 2010. január 10. 16:00 | Válasz erre: 1528 |
A magadtól tanulással az a baj hogy ha valamit nem helyesen rögzítesz a kisagyadban akkor helytelen válasz fog jönni egy vészhelyzetre. Amivel vagy sikerül megoldani azt vagy nem. ha nem akkor az szar ügy mert a helyessel megoldhattad volna. Na erre kell a tréning. És igen, KELL! Mindenkinek! A régóta motorozóknak tán még többször kéne mint a friss húsoknak. A friss húsoknak nincs úgy berögzõdve a "motorozás" mint azoknak akik régóta cibálják a gépállatok bajszát.
|
Zsifi | 1531 | 2010. január 10. 15:54 | Válasz erre: 1529 |
Motorosnál ez úgy szokott kinézni, hogy aki a leginkább "tudok motorozni nekem nem kell" szöveg mögé bújik, annak kellene legjobban..azok a legbénábbak... ...és legelsõ sorban a LEGVESZÉLYESEBBEK mindenkire nem csak magukra. |
Macko | 1530 | 2010. január 10. 15:02 | Válasz erre: 1528 |
Tudnék neked nagy meglepetést szerezni egy tréningen, hidd el. Nagyon sokan jönnek ilyen magabiztosan, aztán nagyon hamar rájönnek, mennyire nem tudnak semmit. Mondjuk inkább úgy, hogy erre mindenki rájön. Nem véletlenül született a "Meg fogsz törni" c. cikk a Totalcaron. :-))) "http://totalcar.hu/magazin/kozelet/bmwft/" |
ekowob | 1529 | 2010. január 10. 14:28 | Válasz erre: 1528 |
"Nekünk és bölcsõ társaimnak nem kellett vezetéstechnikai tréning," Nektek, és bölcsõtársaidnak kellene a leginkább egy tréning. A "tudok vezetni" hozzáállással az a baj, hogy elzárja a fejlõdés lehetõségét! Nincs olyan ember, akinek nem lenne szüksége egy vezetéstechnikai tréningen való részvételre. Maximum a szintekben lehet eltérés. |
rosejblee | 1528 | 2010. január 10. 11:56 | Válasz erre: 1524 |
Nekünk és bölcsõ társaimnak nem kellett vezetéstechnikai tréning,elég volt erre a célra egy 3 fointos Wartburg,Trabant Lada amivel kiszaladtunk a Mátyásföli reptérre,oszt GO!Majd megtanultad a 8. kör végére:)Egy két kék folt meg nem probléma,nagyobb bajod úgysem lehetett.
|
Zsifi | 1527 | 2010. január 10. 11:22 | Válasz erre: 1526 |
..és honnan tudja megállapítani, hogy az acélöv sérült vagy sem???? Még akkor is lecsukják, ha nem ez miatt hal meg a motoros, de kiderül, hogy õ javította a baleset során fent lévõ gumit... |
banier | 1526 | 2010. január 10. 10:54 |
Sziasztok . Megkérdeztem egy olyan gumist aki 1 éve foglalkozik motorgumi javítással. Azt mondta Õ úgy tanulta , hogy a futófelületen a középsõ 5-6-8 cm en(gumi szélességétõl függ) maximum 3 miliméteres lyukat lehet javítani. Hengeres mütyürt bele ragaszt és belül plussz egy folt. Eltérõ módon nem javít,. Köszönöm a hozzászólásokat,
|
Macko | 1525 | 2010. január 10. 10:41 | Válasz erre: 1524 |
De a vezetéstechnikai tréningre meg csak a manager jön el a sok hárombetûssel, legalábbis a tudásáról szentül megrészegült zsigulis huszár elég ritka. :o))) Bár a manager is. Ld. mekkora érdeklõdés volt a vouchereinkre. :o( |
ekowob | 1524 | 2010. január 10. 10:17 | Válasz erre: 1521 |
"Ha ezeket a kiegészítõket valaki megszokja bízik benne és behal az elektronika (ami nem ritka)" Nagyon ritka, hogy "behaljon" pl. az ESP elektronika! Itt nagyon szigorú a gyárak követelményei. Általában kevesebb, mint 2,5 ppm az engedélyezett ráta. " akkor mi lessz??" Akkor lesz az, mint neked a zsigulival. De ettöl függetlenül nem szabad úgy vezetni, hogy "majd az elektronika megoldja"! "Én meg inkább megtanultam vezetni,mármint autót,de zsigulival is elcsapatok térdig érõ hóban 100x külömbül,mint a sok milliós 3betûs extrás csodák manager gazdáikkal,akiknek egy használati dolog az autó." Tényleg?! És mond hogyan fékezed egy fékpedállal mondjuk csak az ívbelsõ hátsó kereket? Vagy hogyan fejtesz ki különbözõ fékerõt a négy keréken, ügyelve arra, hogy közben egyik se blokkoljon?! Nem a térdig érö hóval van a probléma, mert azt látod, hanem a váratlan helyzetekkel, amit sokkal nagyobb eséllyel old meg egy manager vezetéstámogató rendszerek segítségével, mint nélküle! Ettõl még illik megtanulni rendesen vezetni, pl. egy vezetéstechnikai tréningen való részvétel segítségével. |
Koriori | 1523 | 2010. január 10. 10:02 | Válasz erre: 1503 |
Eleinte én is hordtam mindenféle javító eszközt, de aztán rájöttem, hogy egyedül képtelen vagyok megjavítani a defektes hátsókerekemet. Minimum 2 ember, és még egy motor kell hozzá. Nem egyszerû mutatvány. |
night-rider | 1522 | 2010. január 10. 09:27 | Válasz erre: 1521 |
de milyen motorgumit ajánlasz és mire esküszöl))))))))
|
rosejblee | 1521 | 2010. január 10. 09:13 | Válasz erre: 1520 |
Én meg inkább megtanultam vezetni,mármint autót,de zsigulival is elcsapatok térdig érõ hóban 100x külömbül,mint a sok milliós 3betûs extrás csodák manager gazdáikkal,akiknek egy használati dolog az autó.Nem is engednék jogosítvány közelbe nagyon sok emert,sõt azt sem aki nem tud rendesen közlekedni egy szervó,abs,esp,és még kitudja milyen szarokkal felszerelt autónak nevezett szarokon.Ha ezeket a kiegészítõket valaki megszokja bízik benne és behal az elektronika (ami nem ritka) akkor mi lessz??
|
ekowob | 1520 | 2010. január 6. 16:12 | Válasz erre: 1517 |
A biztonság az utolsó amin spórolnék! Balkán ide, Európa oda. Ha nincs pénzem, (gyakran van ilyen:-) ) nem megyek el egy túrára, vagy moziba, de nem kockáztatok "jó lesz az!" mentalitással! Amikor az autóm vettem, minden rendelhetõ passzív, és aktív védelmi berendezést belerendeltem. Hülyének is néztek, és mondták, hogy ezért a pénzért kaphattam volna jóval nagyobbat is. Persze aki mondta, annak drága könnyûfém felni van az autóján, de ESP nincs benne. Tipikus magyar mentalitás.. A jogszabály iránt csak azért érdeklõdtem, mert sehol nem látom azt feketén-fehéren leírva, hogy motorkerékpár gumit nem szabad javítani. Ameddig ez nem változik, addig marad az eredeti álláspontom, mely szerint erre is a szgk. abroncsok javítására vonatkozó szabályok a mérvadók. (Csak a futófelület középsõ 2/3-án keletkezett nem hasadásos sérülés javítható, ha a karkasz nem sérült, és csak, mint "H" sebességindexû gumi használható tovább. stb.) Ha azonban találok arra vonatkozólag valamit, hogy Mkp esetén még ez sem megengedett, nem fogok többé gumit javíttatni! (bár az MZ-m óta eddig se kellett. :-) ) Igaz, hogy egy jó hátsó abroncs majd' 50 000Ft, de ez nem pénz ahhoz a kárhoz képest, amit egy nem épp ideális pillanatban bekövetkezõ hirtelen nyomásvesztés okozhat. De ehhez több kell, mint egy szájhagyomány... |
Macko | 1519 | 2010. január 5. 19:14 | Válasz erre: 1518 |
Várrom sok van nagyon, én is 50-rõl szûkítettem ide a darabszámot. A jó megközelíthetõség és a történelmi jelentõség is szempont volt a szelektálásnál. Aztán az április elejére tervezett bejárásnál még rengeteg módosulás lesz valószínûleg. |
kisfeher74 | 1518 | 2010. január 5. 18:37 | Válasz erre: 1508 |
Szervusz Macko! Nagyon szépen köszönöm a válaszodat. A várakhoz kapcsolódóan én egy kicsit több várat találtam, de lehet hogy minden kis romot várnak néztem. |
bigyula | 1517 | 2010. január 5. 15:22 | Válasz erre: 1514 |
Hali Vadász! A megoldást Te is leírtad, ha nincs rá pénz, javítják az emberek. Fõleg most, válság idején. Sokan megvették hitelre a vasat és egyszerûen nem engedhetik meg maguknak, hogy egy kvázi új gumit kidobjanak. Kompromisszumot kell kötni, mint mindenben. Nekem sem volt pénzem, hogy ABS-es motort vegyek, pedig lehet, hogy pár év múlva õrült hazardõrnek fognak nézni ezért. Pénztárca kontra biztonság. Most, hogy sok mindent túléltem én nem járnék ilyen gumival, hacsak nem a hazajutás a tét. |
vadasz | 1516 | 2010. január 5. 14:41 | Válasz erre: 1515 |
Dettó... ...ezért is nem viccbõl mondtam :D //egy M3-as kopott szeget nálam egy vezetéstechnikain.../ |
Macko | 1515 | 2010. január 5. 14:36 | Válasz erre: 1512 |
Ez csak elvben vicces, valójában van hogy pumpálni sem kell. A DL650-en annak idején a motor 2000 kilométeres korában kaptam egy szöget. Ott fénylett a futófelület közepén. Na így jártam vele 11000 kilométert, egy kicsit nem eresztett soha. Amikor indultunk volna Horvátországba 2 személlyel meg sok csomaggal, gondoltam, mégis megjavíttatom, fõ a biztonság. Jó nagy (vagy 50-es) szöget szedett ki a gumis és valamivel javította (nem emlékszem, mivel). Odafelé még istenes volt, lent már kicsit engedett, visszafelé az autópályán minden áldott kútnál meg kellett állni fújni, 1 bar körüli nyomásoknál. 3 fölé fújtam mindig, és 50 km után már szitált a kezemben a kormány. Jó volt... Na ezt már lecseréltettem, amikor hazaértünk, egybõl! :o))) |
vadasz | 1514 | 2010. január 5. 13:19 | Válasz erre: 1513 |
Igazad van lényegében. Csak ne feledd, hogy az aki tõlünk keletre vagy erõsen délre megfoltoz egy gumit, az utánna ne mered neki szerpentinezni az Alpokban (a példa kedvéért) ... tehát azrét arányosságot ha tartasz azzal nincsen baj. Ha valaki amúgy európát járja utolsó fityingjeibõl, de a nemkalkulálható 1000 km-után defektes gumit nem tudja cserélni-emiatt foltoz... ..nah mi ezen vacilálunk.. és itt igenis van helye a beszélgetésnek. Ahogy 25 éve azt se tudta szinte senki,k hogy létezik téligumi, most eléggé furán néz rá mindenki, ha nem tud felmenni egy pár fokos dombocskán... ...régen senki sem tudott ott felmenni, de ne mis nagyon akart... ...ha meg mégis, akokr jöttek a pistabácsik meg a józsibácsik, aztán szépen feltolták. Afrikában ugyanez van... ...nincen komoly technika ( már ahol nincsen ), de nem is azon kisérletezgetnek, hogy az amúgy 140 kilóval terhelhetõ motortral utassal és csomagokkal nekivágnak egy európai körútnak. |
bigyula | 1513 | 2010. január 5. 13:11 | Válasz erre: 1511 |
Szükség törvényt bont, tehát ha haza kell jutni, nem kérdés a javítás. Ahogy észrevettem életem során, a biztonság igen relatív fogalom és függ a földrajzi helytõl is. Régióktól függõen változik az emberek "biztonság küszöbe" Nyugaton abszolút nem javítanak gumit,(megtehetik) mi már vitázunk róla, tõlünk keletre pedig természetes dolog a javítás. Talán nagyon óvatosak lettünk. Kirgiziában olyan autót vezettem, amiben a "lyukas külsõ gumi" és belsõ között külsõbõl vágott folt volt, mivel nem volt másik. Afrikában 1945-ös amerikai teherautókat is használtunk,legalább 20 éves, kiresvedt gumikkal. Megdöbbentõ, de a helyieknek ez volt az "elérhetõ biztonság". Ez nem jelenti azt, hogy kövessük ezt a példát,de néhányan rákényszerülnek. Sajnos EZ a magyar valóság. Bocs, ha hosszú voltam.
|
vadasz | 1512 | 2010. január 5. 11:10 | Válasz erre: 1511 |
Eccerû... ...szöget nem kell kihúzni, idõnként utánnapumpálni amit eresztett :D
|
tsanyi | 1511 | 2010. január 5. 10:45 |
Valóban nem szabad javítani. Ennek ellenére párszor megtettem mert volt, hogy 300km-t futott gumi kapott szöget és mivel a magyar motorosok zöme(most ne beszéljünk a jómóduakról akik fennen hangoztatják, hogy használtat soha meg csak újat és semmit nem javíttatnak) sajnos csóró velem együtt kár lenne kidobni egy drága gumit. Én gombával javítom ha a futófelület közepén helyezkedik el és nem túl meredek a behatolás szöge. Egyébként egy haver kukaccal javítja a gumijait és még pályán is ment vele nyáron melegben és semmi nem történt pedig erõsen emlegették a gumi szétrobbanását és hasonlókat, természetesen a kukacot csak hazáig érdemes feltenni bár mondom van aki már 6-8000-et is elment vele. Persze nyilván mindenki mindig mindent cserélne ha megtehetné, de sajnos nem ez a magyar valóság.
|
genier | 1510 | 2010. január 5. 10:12 | Válasz erre: 1499 |
Valami lehet ebben a jogszabályosdiban, mert amikor tavaly ( bocs 2008) szeptemberben Ausztriában, a csapatban egy FJR hátsó defektet kapott az 1000 km-es Roadtech Z6-on, aszonta a motorgumis, hogy nem javítja, mert becsukják érte. Gumiszálas javítószettet ad, ha akarjuk, de õ hozzá nem nyúl.. és látni sem akarja, mit csinálunk vele.. Taro gyáva szar volt, kicseréltette a gumit... :-)) |
Macko | 1508 | 2010. január 5. 08:14 | Válasz erre: 1505 |
El fog térni az anyagszerkezet és profilforma is. A touring túragumi, általában a középutat képviseli. A túrasport gumik általánosságban puhább anyagszerkezettel és hegyesebb profillal (mélyebbre dönthetõ a motor) készülnek. A custom gumik ennek az ellenkezõje: nem a dönthetõségé a fõszerep, viszont keményebb az anyag és hosszabb a futásteljesítmény. Hogy melyik mennyire drága, az szerintem inkább gyártó kérdése, mintsem gumitípusé. A GZ-250-re teljesen megfelel a custom gumi, legfeljebb a túra javasolható még, a sporttúra nehezen értelmezhetõ. :o) |
vadasz | 1507 | 2010. január 5. 08:04 | Válasz erre: 1505 |
A te motorodra kapható méterek között ha szerepel mind a 3 említett kifejezés az enhezen értelmezhetõ. Hol olvastad ezeket? Alapvetõen méterben passzoló gumik között válogassál, nagy bajt nem tudsz csinálni azzal. |
kisfeher74 | 1505 | 2010. január 5. 06:42 |
Szervusztok! Ne haragudjatok a hülye kérdésért, de szeretném megkérdezni, hogy mi a különbség a Touring, a Tura Sport, és a Custom elnevezések között? Melyiket válasszam, ha nem akarok túl drága gumit? Elöl: 110/90-16 Hátul: 130/90-15 Választ elõre is köszönöm. |
ekowob | 1504 | 2010. január 5. 03:44 | Válasz erre: 1499 |
"Van ilyen jogszabály." Én nem találom, pedig szét gugliztam magam, de valszeg bennem van a hiba, mert még csak a témába vágót sem találok.. |
TPBalaton | 1503 | 2010. január 4. 22:23 | Válasz erre: 1500 |
Tavaly volt 1 hátsó defektem tömlõssel.Egyik kanyarban elindult a hátulja.Hátranéztm,de nem láttam semmit a keréken,úton sem.Kanyarogtunk tovább legalább 1km a dombok között.Kiértünk a fõútra,falu vége tábla elõtt kezdtünk gyorsítani.1* csak jobbra-balra elindúlt a hátsó kerék.Nem lehetett megtartani,már sodródtam a bal oldal felé.Szerencse,csak 60-nal mentünk.Azóta van 2 belsõ+minden hozzávaló a mociban.:-)
|
bigyula | 1502 | 2010. január 4. 22:19 |
Hali Koriori! Michlen Anakee van fent, eddig jól vizsgázott. Viszont nem is feszegettem a határokat. Fõleg két személlyel használom, így a vagánykodás eleve kizárva. Esõben, téli hidegben is biztonságosnak tartom, bár az ára nem a legjobb. |
Macko | 1501 | 2010. január 4. 22:13 | Válasz erre: 1500 |
Pedig amikor a belsõ megy el, az még gusztustalanabb nyomásvesztést okoz, mint a belsõ nélküli abroncs! Nekem még a szakszerûtlenül megjavított robogómmal volt hátsó defektem, amit a belsõ okozott. Tavalyelõtt a Fazerrel meg 130 körül kaptam elsõ defektet, azt simán megfogtam. Semmi rémületes nem volt benne. |
Koriori | 1500 | 2010. január 4. 22:00 | Válasz erre: 1486 |
Na ja, eddig évente elhasználtam legalább egy garnitúrát én is, de nem mindenki megy annyit. Viszont olvasgatom itt a gumijavítós hozzászólásokat. Kérdem én mi lehet a helyzet a tömlõs (belsõs) gumikkal? Mert eddig én csak ragasztgattam a belsõket, ahogy az élet hozta. Persze külsõvel együtt cserélõdtek mindig, de volt olyan hátsógumim amin volt vagy 5 folt.
|
Zsifi | 1499 | 2010. január 4. 07:28 |
Van ilyen jogszabály. ...és nem azért nem szabad mert ereszt, hanem azért, mert nem lehet tudni, hogy a szög, csavar akármi épp az acélöv mellett ment be, vagy rajta keresztül. Ha rajta akkor baj van, de ezt senki nem tudja megállapítani.. |
C1800Rider | 1498 | 2010. január 3. 22:19 | Válasz erre: 1496 |
Foltozáshoz még annyit: lehet hogy az kavar a sztoriban hogy egy kis átmérõjû ehhez képest viszonylag nagy terhelésû de virsli gumiról van szó (130/70R12 RF), nemtom, mindenesetre nem volt hajlandó a gumis megfoltozni belülrõl.
|
C1800Rider | 1497 | 2010. január 3. 22:17 | Válasz erre: 1496 |
A gumis aki a javítószálat húzta, a foltot nem akarta még külön kérésemre se fölrakni (a céges autónk egy nappal rá lett szintén defektes, ugyanoda vittem annak a kerekét is ugyanakkor, abba foltot rakott) mert aszonta hogy a folt nem igazán tolerálja a motorkerékpárok állandóan változó gumiprofilját, hol innen hol onnan gyûrõdik a rádiusz kanyarban és azt mondta az úgy nem OK-s, el fog válni, csak idõ kérdése hogy mikor. Mindegy, a defekt soha nem öröm. Biztos elmormolnék pár imát felemlegetve minden aprószentjét a vén kaporszaklállúnak, de aztán idehaza lecserélném a gumit és nem javíttatnám akkor sem ha 1500km-t futott gumiról van szó. Útközben persze megjavítanám hogy haza tudjak lopakodni. |
Macko | 1496 | 2010. január 3. 22:06 | Válasz erre: 1495 |
Ezért írtam, hogy SZAKSZERÛ javítás. Ha kapsz egy defektet, és megdugózod, az lehet hogy sokáig tartja a nyomást, de nem biztonságos. Ha egy hozzáértõ gumis leveszi, megkeresi pontosan a defekt okát és belülrõl megfoltozza, az nem fog szétjönni. Persze ha olyan jellegû a sérülés, hogy az ily módon javítható legyen. Ehhez kell szakértõ, hogy ezt megállapítsa. Pásztóyéknál a szerelõ gyerek még nem hallott a Metzeler Karoo típusról, azóta nem annyira megyek hozzájuk... |
C1800Rider | 1495 | 2010. január 3. 21:52 | Válasz erre: 1493 |
Nekem Pásztóyéknál mondták hogy a motorkerékpárgumikat nem lehet javítani a gumigyártók szerint. Mondták ezt egy olyan (robogó)gumira, ami javítva lett javítószállal, de hetente pótolni kellett a levegõt mert picit eresztett. Aztán egyszer felmentem Pestre,ahol olyat láttam amit még soha. Feltehetõleg a "nagy" sebesség miatt a javítószál kilazult (120 körül a 12-es kerék elég sokat fordul, centrifugális erõ akad azért), eleresztette a levegõt és túlhevült a gumi. A ContiTwist gumi minden mintájának a végében ott figyelt egy-egy PET palackra való kupak méretû pukli ahogy a szövetvázról elvált a gumírozás, nemtom hogy nem kaptam durrdefektet. Nem rizikóztam, helyben cseréltettem. Azzal újabb 180km autópálya vállalhatatlan lett volna. Holott elõtte csak annyi bajom volt vele hogy picit eresztett! Egy helyi arc is jól járt, jött haza valahonnan a Dunántúlról, 200 körül a gixxerével, szintén szálas javítású gumival. Egy kisebb gixxer a pályán otthagyta, ami tûrhetetlennek bizonyult. A vasról kis idõ múlva a gumi ledurrant. No nem a parkolóban. Túlélte. A motorja nem annyira. |
ekowob | 1493 | 2010. január 3. 20:40 | Válasz erre: 1489 |
"Az EU-ban hivatalosan nem lehet motorkerékpár gumit javítani! Amelyik gumis ezt teszi az büntethetõ." Erre van valamilyen jogszabály is, vagy csak szóbeszéd? |
zoligs | 1492 | 2010. január 3. 20:37 | Válasz erre: 1490 |
Teljesen igazat adok, ismertem nagyon tapasztalt motorost, aki a vulkanizált gumija miatt autópályán halt meg nagy sebességû durrdefektnél. A bukója mai napig fenn van a Kékesi kegyhelynél:((
|
Macko | 1491 | 2010. január 3. 19:54 | Válasz erre: 1489 |
Ezért kell házilag javítani! :o))) Az enyém 1500-nál kapott szöget, most 13K körül van benne. |