karcsika | 1796 | 2010. augusztus 29. 23:51 | Válasz erre: 1793 |
Elképzelhetõ amit írsz, de én a zAnakee2-vel még egyszer sem sz@rtam össze magam a szerpentinen, és az agyonterhelt motorral (40kg csomag + a nõm) sem volt semmiféle negatív tapasztalat. Mentem Erdélyben az új autópályán 2személlyel szakadó esõben 140-el, és semmi extra sem volt... Mindezek mellett, én, mint kezdõ motoros, annak vagyok a híve, hogy az ember kitapasztalja egy adott gumi tulajdonságait, és határait, és aztán nem kell megszokni semmi újat, hanem hajtani a régi típust. Nekem a következõ szett is Anakee2 lesz. Nem variálom túl az életet, mert éppen elég bonyolult az így is. :-))) |
Macko | 1794 | 2010. augusztus 29. 18:31 | Válasz erre: 1792 |
Ez nagyon érdekes, amit írsz. Több tesztmotoron mentem Tourance-szal a keskenyebb méretben, ami az XTZ-n is van. Botrány szar, messze alulmúlja a "nagyendúrók" méretében mutatott viselkedését ugyanannak a típusnak. Szóval ezeknek csak a neve azonos... |
Macko | 1793 | 2010. augusztus 29. 18:30 | Válasz erre: 1790 |
"A versenypályát leszámítva minden gumi magasan teljesíti azt a normát, amit egy motoros motorzik aszfalton. Nemhinném hogy a szerpentinen a gumi lenne a szûk keresztmetszet..." Karcsi, ezzel vitatkozom. Szép, száraz aszfalt esetén igazad van, de esõben már nagyon nem mindegy, mi van ott lent az aszfalttal érintkezésben. Pl. a "sima" Tourance olyan kellemesen mászik le az ívrõl ott, ahol az EXP sínen megy, hogy öröm nézni. És nemversenypálya-tempónál, hanem tényleg normál országútinál. Szintén teljesen egészséges közúti sebességnél tudja az én kanyarodási komfortomat nagyon hazavágni egy gyenge oldalfal-merevségû gumi. Ilyen pl. az Anakee meg a Conti Road Attack - az eddigi pályafutásomból. Igaz, Anakeeból nem volt kettesem (meg nem is lesz). Amit eddig használtam a Gésán: Anakee (2 szett) KarooT (2 szett), Heidenau K76, Road Attack, EXP (most fut a 2. szett), "sima" Tourance és "régi" Karoo. Ha valakinek támpont, leírom a futásteljesítményeket is. Anakee 12 és 14 ezer, KarooT 9600 és 6600, K76 8500 (elajándékoztam, nem bírta a pályázást és kikeményedett, utána brutál szar volt, pedig jónak indult), Road Attack 6500 (levettem, egy rakás szar volt, ezt utáltam a legjobban), Tourance 17 ezer, EXP 9600 (még bírta volta, de hosszú út jött), a mostaniban meg 10 fölött van, de még megy egy darabig. Ebbõl nekem magasan-magasan az EXP "A GUMI", de a K60-ast azért még szeretném kipróbálni. |
f1gp | 1792 | 2010. augusztus 29. 10:48 | Válasz erre: 1761 |
Galoscsabus, Általános felhasználásra, száraz idõben lehet, hogy teljesen igaz amit írsz, ezt nem vitatom. Viszont aki 10 fok alatt (esõben is) motorozik, az hamarabb látni fogja a különbséget a szar meg a jobb gumik közt, ebben biztos lehetsz és ilyenkor nem egy esetben nagyon jól jön ez a különbség, ha a jobb gumi van fent... Igaz, nem a nagy többség használja így a motort. Nekem az xt660-on a sokak által agyondicsért (régi)tourance, hideg, vizes úton félelmetes volt, rettenet módon csúszkált, pedig óvatos duhaj vagyok. Lehet, hogy nagyobb motorokon, pl. Varán ott ilyenkor is tök jó, nem tudom, viszont az enyémen féltem vele rendesen. Az anakee 2 sokkal jobban bevált ilyen körülmények közt. |
Szicsu600 | 1791 | 2010. augusztus 29. 10:20 | Válasz erre: 1766 |
A Macko a Tourance EXP nálam 18.500 ment el az idén és talán még bírt volna egy 1.000-est.( Persze No súly és 2 személy hátúl). Amúgy meg a mostani gumik többet tudnak mint a "nagy átlag" motoros, ennek a topicnak maximum a gumik élettartama miatt van értelme, mert abban azért nagy a szórás. |
karcsika | 1790 | 2010. augusztus 29. 10:02 | Válasz erre: 1786 |
Csabim! Sajnos egyet kell értsek veled. A versenypályát leszámítva minden gumi magasan teljesíti azt a normát, amit egy motoros motorzik aszfalton. Nemhinném hogy a szerpentinen a gumi lenne a szûk keresztmetszet, inkább az apró kavics meg a kátyú jelent gondot. Ezzel szemben nekem nem sok fogalmam van a motorozásról, hiszen alig fõtereztem össze 1.5 szezon alatt 25000 kilcsit. :-))) A Michelin Anakee2 10112km után a közepén még 4mm-es mintamélységet mutat, pedig volt benne vagy 3000km autópálya kétszeméllyel, meg egy diszkrét Török kiruccanás, ahol a lemenõ nap fényénél a hõmérõ még 41celsiust mutatott. Ráadásul Bulgáriában a Kazanluk - Gabrovo szerpentinen nemigazán maradtam el a szpídpakkjoghurtdoboz fõterezõs-helyi-keménymagtól. Pedig fullos csomag volt + a csajom. Peace! |
Lentus | 1789 | 2010. augusztus 29. 09:32 |
Kawasaki GPZ 900R hátsó keréken használtam már Heidenau k64 mintázatu gumit. Most Pirelli sport demon van fenn, össze tudom hasonlítani a kettõt. Száraz úton semmi különbség, nedves, hidegebb aszfalton a heidenau hamarabb érezteti hol a határ. Ár érték arányban egy jó választás. A H.-val elmentem 16e km-t, a Pirelli 12-nél már jelzõn van. Vérmérséklet kérdése kinek mi kell.
|
bundas13 | 1788 | 2010. augusztus 29. 09:20 | Válasz erre: 1786 |
Igazából nem érdekel, hogy ki milyet megy közúton, mert én pl nem szoktam olyat menni, mert nincs értelme. Mehetnék, de még szeretnék élni. Ja és közúton teljesen mindegy milyen gumit raksz fel, mindegyikkel lehet bárhogyan menni, gyakorlatilag nem tudsz eljutni a határaihoz. Amúgy meg mindig a túramotorosok a királyok, akik sokkal jobban tudnak mindent, ebbe már beletörõdtem, ezért is nem szívesen állok le vitatkozni, mint béna rizskályhás - joghurtosdobozos. :D
|
galoscsabus | 1786 | 2010. augusztus 29. 09:06 | Válasz erre: 1768 |
Kedves Bundás! Velem nyugodtan vitatkozhatsz, vannak ész-érveim, ráadásul nagyon szívesen meghallgatom másokét is. Ha nem lett volna tiszta mire próbáltam utalni, akkor ajánlom figyelmedbe, hogy motorozz egyszer együtt pl. A Mackó által említett B.Gyula sporttárssal, aki a Heidi K60-as gumikon olyant ment múltkor a Varával a Mecsekben, hogy bármelyik átlagos rizskályha owner zokogva szopnále magát a megalázottságtól :-)! Ez nem vicc!! Egyébként én a saját számláimat már kifizettem, tanultam is belõlük talán többet is, mint szerettem volna. Van egy igen jó mondás (ami persze nem ide vágó, csak úgy eszembe jutott ;-) ) "Az okos a saját kárán tanul, a hülye máséból sem" :-)) Még sok-sok ezer balesetmentes km-t kívánok!!! |
sati | 1785 | 2010. augusztus 29. 08:31 |
Sziasztok. Én Trail Attack-ot tetem fel. Elõször fel sem tûntek a hiányosságai, mert tél volt. De ahogy javult az idõ a gumi nem változott. Mint ahogy Macko írta,az oldalfallal van gond. Még kis sebességû kanyarban is olyan érzés mintha fõtt tészta lenne. Kipróbáltam egy kicsit túlfújni, jobb is lett kanyarban, de a tapadás rovására (enyhén nedves úton nem tudtam megelõzni a kocsisort). Az pedig lehet, csak agyban rontja a biztonságérzetet hogy a hátsó Made in German az elsõt pedig már Taiwan-ban gyártatja a Conti. Szumma szummarum:alig várom, hogy lekopjon.
|
C1800Rider | 1784 | 2010. augusztus 29. 07:43 | Válasz erre: 1782 |
A Road Attack2 és a Trail Attack a futófelületen mindenhol ugyanazt a keveréket használja, csak valami hõkezelési eljárással elérik azt hogy középen keményebb. A Trail Attack is szóba jöhetne, szerelik is GS-ekre gyárilag, de csak akkor ha a sima Tourance-hoz képest minimális romlással képes magasabb futásteljesítményre.
|
Macko | 1783 | 2010. augusztus 28. 22:45 | Válasz erre: 1782 |
A Road Attack lényege (leírom újra): míg alacsony oldalfalnál megfelelõ, magas oldalfalnál már kevés az oldalfal merevsége. Ezért amikor rendesen megterhelsz egy motort (pl. két személy túrafelszereléssel), a magasabb oldalfal miatt elvész a szerkezeti merevség és pumpálni kezd a gumi. Alulcsillapítottan viselkedik még egy jó futómû is, és oda a stabilitás. Én átéltem, egyszer elég volt. Ha ragaszkodtok hozzá, kísérletezzetek vele. |
vlevi | 1782 | 2010. augusztus 28. 22:10 | Válasz erre: 1764 |
"Lehet jövõre meg kéne nézni egy Road Attack2-t. Úgyse járok terepen." Nalátod, én is pont ugyanezen gondolkodom. A 2-esnek már valami bizbasz keveréke van, a leírás szerint középen kemény, és kifelé folyamatosan puhább. Csak elég vegyes dolgokat hallom a Contiról. De ez nagyon függ attól, hogy milyen motorra teszik, és hogy használják. Azt viszont kétlem, hogy egy utcai gumi többet menne, mint egy túraenduró gumi. Szerintem sokkal kevesebbet. És azt sem hiszem, hogy a 2ct gumit a tartóssága miatt szeretnék :) |
tsanyi | 1780 | 2010. augusztus 28. 20:04 |
Én a Mitasról hallottam jókat....és láttam is, hogy mentek vele. Fene tudja, egyszer talán kipróbálom.
|
Macko | 1779 | 2010. augusztus 28. 20:02 | Válasz erre: 1774 |
A lánc szerintem fõleg a hirtelen gázadást nem tolerálja. Tehát ha te szépen folyamatosan tudod rátenni a gázt kigyorsításkor, a láncot remekül meg tudod kímélni. Ugyanakkor a gyorsításhoz slip kell így is úgy is, azaz egy dinamikus, de folyamatos kigyorsítással a gumid azért szépen fogy. Valahogy így el tudom képzelni. |
Macko | 1778 | 2010. augusztus 28. 20:00 | Válasz erre: 1776 |
Egyébként érdekességképen ott van a Heidenau K60. B51-nek a Varaderon eddig 16 ezret ment, és még remek állapotban van. Nekem az lesz a következõ. Olcsó, egy próbát megér. |
freemailpeter | 1777 | 2010. augusztus 28. 19:42 |
motorrevüben épp gumitesztrõl van szó, ami tetszik benne hogy 7 db suzuki banditot gumiztak fel, sport tura gumikkal,,,,és kb 4-5e km ert mentek vele,elég sok körülmény között,,,,
|
C1800Rider | 1776 | 2010. augusztus 28. 14:05 | Válasz erre: 1775 |
A mintamélység egy dolog, azt én is tiszteletben tartom. De a tartósság/tapadás terén keresem az optimumot ami még épp elviselhetõ anyagilag.
|
Jani55 | 1775 | 2010. augusztus 28. 13:57 | Válasz erre: 1769 |
Néztem a jelet, azért írtam, amit (1765). Hogy egyértelmû legyen: ...nem vagy hajlandó ennyit áldozni (erre gondoltam). Szerintem a legfontosabb alkatrész motoron/autón a gumi! És szívbaj nélkül cserélem, még ha van futófelület, akkor is. |
C1800Rider | 1774 | 2010. augusztus 28. 11:51 | Válasz erre: 1773 |
Azért nem annyira értem a dolgot mert a láncom 27e után kicsit már zörög, de nincs szét vagy szakaszosan megnyúlva. Nem a kigyorsítások teszik tönkre. Lehet hogy a hátsó fék túlzott használata? :-) A gyári betét 18e után lett kukás, után a BREMBO SP-s betétje 6e után kilehelte a lelkét!!! Most 07-es Brembo van benne, ez jobban bírja a koptatást. :-)
|
bundas13 | 1773 | 2010. augusztus 28. 11:39 | Válasz erre: 1771 |
Szerintem bennem még nagyobb hiba van, mert a hátsó contisport attack a gixxeren már elment több, mint 9e-t és még van benne 2-3e.... ja és párat már pályáztam is vele. Jó dolog, ha az ember nem tud motorozni, mert megkíméli a gumit :D
|
C1800Rider | 1772 | 2010. augusztus 28. 11:26 | Válasz erre: 1767 |
Õszintén? Ocsmány... Alapból se valami hûdeszép motor de ezzel a kis bicikli elsõ kerékkel rettenetesen néz ki.
|
C1800Rider | 1771 | 2010. augusztus 28. 11:24 | Válasz erre: 1766 |
Akkor nemtom mit rontok el, nekem most 9ekm után van még nem egészen 4mm hús hátul középen, a szélein valamivel több. A GS meg a DL között súlyra van egy csöppnyi különbség, tényleg fingom sincs mit kéne föltenni. Ha jobb ötletem nem lesz marad a Tourance, ezzel alapjában véve elégedett vagyok csak a tartósságától vártam többet. SM-sítás is kedv kérdése, pár szett gumi árát gondom elviszi a dolog. |
bundas13 | 1770 | 2010. augusztus 28. 11:22 | Válasz erre: 1769 |
asszem vagyunk így egy páran a kedvvel..... :(
|
bundas13 | 1768 | 2010. augusztus 28. 10:36 | Válasz erre: 1761 |
én nem tudok semmit a motorozásról, legszívesebben vitatkoznék is veled, de szerintem felesleges.... Megfogadom az ötletedet, felteszem a legrégebbi legszarabb gumit, majd amikor összevakartam a motort a pálya mellõl, akkor viszem hozzád a számlát, jó? Hamár ennyire okos tanácsokat tudsz osztogatni ;-)
|
Macko | 1767 | 2010. augusztus 28. 10:26 | Válasz erre: 1766 |
Így néz ki: http://www.onroad.hu/dl650-smt.html Jópofa, mi? :-))) |
Macko | 1766 | 2010. augusztus 28. 10:25 | Válasz erre: 1764 |
Érdekes. Jó pár barátom használ sima Tourance-ot DL650-en, rendszeresen 20 ezer fölött futnak. Nekem a GS-en (ami sokkal erõsebben fogyasztja a gumit a DL-nél), kibírt 17 ezret. Nabsnak a DL-en az EXP ment el 19 ezret. Szerintem ebben a méretben semmi nem veszi fel tapadásban az EXP-vel a versenyt. De ez csak az én véleményem... Ja, Road Attack volt nekem a Gésán. Nagyon jól tapadt, de annyira gyenge volt az oldalfala, hogy attól kúszott-mászott a motor a kanyarokban. 6500 alatt elkopott, és amikor levettük, nem akartam elhinni: olyan volt tapintásra az anyaga, mint egy pöttyös gumilabda... Sok olyan gumi van, ami pl. a "normál" 120-180-as méretpárosban bevált és jó, de nem biztos hogy automatikusan sikeres lesz a 110-150-es endúró-méretben is. Ja: ha nem mész terepre, gondolkozz el a motorod szupermotósításán. Dani megcsinálta, és nagyon jó lett. Onnantól mehet rá elõre 120-17, hátra 160-17 méret, amiben nagyobb a választék. |
Jani55 | 1765 | 2010. augusztus 28. 10:10 | Válasz erre: 1764 |
Mintha azt érezném ki az írásból, kedved lenne, csak nem vagy hajlandó...Én viszont ki fogom próbálni, mindenképpen! |
C1800Rider | 1764 | 2010. augusztus 28. 09:48 | Válasz erre: 1763 |
Nemtom. Valahogy nincs kedvem ($) egy jobb szezonban (az idei elég silány, de a 12-13e-t így is elérem sztem) kétszer gumit cserélni. A sima Tourance örülök ha megéri a 13ekm-t. És valahogy a kedv hiánya miatt nem érdekel hogy az EXP mennyivel jobb a sima Tourance-nál, ha év közben cserésre koptatom az onnantól kezdve az addigi pozitív képet végleg lerontja negatívba. Lehet jövõre meg kéne nézni egy Road Attack2-t. Úgyse járok terepen. Valaki csinálhatna már egy tetves 2ct gumit elérhetõ áron túraenduro méretben elõre is. |
Macko | 1763 | 2010. augusztus 28. 09:21 | Válasz erre: 1762 |
Ha pedig következõnek veszel egy Tourance EXP-t, ugyanezt az ugrást fogod átélni újra! A rossz hír, hogy onnan már nincs következõ lépcsõ. Jó hír viszont, hogy a Gésán a jelenleg futó EXP átlépte a 10 ezret, és még nem mondanám, hogy a végét járja. Úgyhogy ez sem olyan nagyon rövid életû, annyit fog tudni, mint régen az Anakee-k. |
C1800Rider | 1762 | 2010. augusztus 28. 08:59 | Válasz erre: 1761 |
Ezzel annyiban vitatkoznék hogy bár messze állok a 2:10-tõl (nem hiszem hogy a mocimmal lehet olyat menni a ringen) de bizony érezni a különbséget a gyári TrailWing meg a Metzeler Tourance-ok között. A TrailWing NEM tud annyit mint én. :-)
|
galoscsabus | 1761 | 2010. augusztus 28. 08:42 |
Ha már benne van a címben a "ki mit ajánl": Azt ajánlom, hogy az itt és sok másik fórumin zajló állandó "fingfûrészelés" helyett mindenki dobasson fel a motorjára egy garnitúrát a méretében elérhetõ legrégebbi és legszarabb gumiból. Aztán amikor csendes magányában, otthon, csak úgy gyónás képen belátja, hogy még az a gumi is tud annyit a motorozásról mint õ, akkor minden a helyére kerül. Persze aki a H.ringen 2.10 alatti idõket tud, arra ez nem vonatkozik :-))) |
oszitrek | 1760 | 2010. augusztus 28. 07:55 | Válasz erre: 1757 |
Köszi. El is bírt rajta 10e km-t, még a sportgumik max 5-6000-ret...
|
oszitrek | 1756 | 2010. augusztus 24. 23:56 | Válasz erre: 1745 |
Érdekes...nekem pont a Conti Sport Attack elöl és hátul a Road Attack tapad rendesen, de a híres Corsa 3 meg 70 km után is elforgott...de lehet azért mert 1000-res gixxerem van :))
|
Macko | 1755 | 2010. augusztus 24. 21:59 | Válasz erre: 1754 |
Javítok: lehet hogy mind a két hátsó kellene. Egy szupermotóvá épített DL650-re kellene, így az elsõ méret nem passzol rá sehogyan sem... De a 17-es hátsók jöhetnének, ha mondasz a kettõre egy árat! |
Macko | 1754 | 2010. augusztus 24. 21:57 | Válasz erre: 1753 |
Eladod külön a hátsót is? Pont az a méret kellene az egyik barátomnak! |
Endruz | 1753 | 2010. augusztus 24. 20:32 | Válasz erre: 1749 |
A hátsók 160/60 ZR17...az elsõ 120/70 ZR18...bocsi ez lemaradt :-))
|
bundas13 | 1752 | 2010. augusztus 24. 20:30 | Válasz erre: 1751 |
Ha Te mész vele, akkor jó :D én biztos hanyatbasztam volna magam vele :D Amúgy a Sport Attack és a Pirelli közti különbséget alõször az Eringen éreztem, addig a Sport Attack tökéletes volt számomra.
|
Endruz | 1748 | 2010. augusztus 24. 12:39 |
Esetleg valakit érdekel, típusváltás miatt maradt egy 80%-os Metzeler Z6 Roadtech 2006.15 heti gumim, egy Dunlop D220 2007.45 heti 30%-os hátsó gumim és egy Dunlop D220 2007.44 heti 70%-os elsõ gumim együtt összesen 15.000 Ft-ért elvihetõ.
|
name-ber | 1747 | 2010. augusztus 23. 20:01 |
,,Honda elsõ,hátsó felnik gumival, eladók a hátsó gumi,,99% -os,az elsõ 70%-os,,és még van 1 digitális kijelzõ is ,,, Honda 900 rr-ben volt,,,99-es évjáratú.. Érd:0670-501-7951,, |
ErErpower | 1746 | 2010. augusztus 21. 17:01 |
Nekem lassan 4000km van benne a Mislen pilot road 2ct n,nagyon megvagyok elégedve vele! semmi kopást nem látok rajta eddig! de lásd motorrevü ujszámában teszt gyõztesre ítélték nem hiába mondtam,én túra kép használom,más gumi típus nem kell! ha vennék csak ezt! :)
|
Spider | 1745 | 2010. augusztus 21. 16:54 | Válasz erre: 1732 |
Nem csak ez a conti szeria xar En a conti sport attack ot probaltam gixxerre haaaat Meg felig se kopott de doptam le Olcso de tapadas az nem nagyon van A haverom eltette amig nem szereztem neki phirelli super corsat,aztan most mar o is belatja hogy az a gumi nem tapad Nekem bt14 van fent de az is sokkal jobb mint a conti |
toncsi64 | 1744 | 2010. augusztus 21. 13:29 | Válasz erre: 1743 |
Parancsolj :) http://www.r17.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=1212&category_id=808&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26 |
Mike | 1743 | 2010. augusztus 21. 11:01 |
Sziasztok. Harley-ra keresek Dunlop-D402F MT90B16 fehér színû gumit elõre. Van valakinek 5lete, hol tudok ilyet venni jó árban? Köszi a segítséget Mike. |
szenteyb | 1742 | 2010. július 10. 10:22 | Válasz erre: 1741 |
tény, hogy a csíkokat nem én rajzolom az aszfaltba, de ha teljesen megfelelne, akkor nem lenne téma, nem diskurálnánk errõl. a búgó hang megvan, de a fûrészfog szerû, v hullámos a mintázat nincs. még nincs, de feltétlenül megvárni sem akarom :) A motor egyre inkább beesik a kanyarba, érezhetõen romlik a kanyarképessége. Csere lesz. azt még kimatekolom, hogy van -e keret az elsõt is lecserélni (aktuális a 36ezres szervíz is), vagy hogy szolgáljon -e ki még egy uilyen hátsót. köszönöm a hozzászólásokat! |
pandamaci | 1741 | 2010. július 10. 10:08 | Válasz erre: 1739 |
kérdéseidbõl ítélve te úgy közlekedsz azzal a motorral, hogy a gumik amit tudnak, neked igy is teljesen megfelelnek:) (ha szerinted rossz lenne,nem éreznéd biztonságosnak, már kérdezés nélkül is lecserélted volna) Különben ennyi km nél sok országút-autópálya egyenes haladás miatt a szögletesre (mint autókerék profil) kopott gumival szr kanyarodni.Meg ha a szélén fûrészfog szerû, v hullámos a mintázat, akkor kanyarodáskor - megdöntve- búgó hangot ad. |
bob | 1740 | 2010. július 10. 05:57 | Válasz erre: 1739 |
A szerelõ sztem jogos mondást tett. Én spec 12-15ezernél cserélem a gumikat.. és nem a kopás miatt elsõsorban, hanem mert öregszik, a szerkezete kap elég terhelést/ütést (kátyúk, gödrök, ..)... ergo ha nem is kopott el teljesen, vagy repedezett ki, 15nél mindenképp csere.
|
szenteyb | 1739 | 2010. július 9. 22:43 | Válasz erre: 1737 |
ok, köszi, átnézem nagyítóval - csak fel ne gyújtsam! :) ma látta egy hondás szerelõ és nem értette miért akarom lecserélni. abban az esetben viszont, ha mindenképpen cserélni akarom, akkor csakis az elsõvel együtt - mondta -, mert nem szabad két külön márkát használni (egyazon motoron). Az elsõ Trail Attack-ban még sok van, nem feltétlenül venném le. Mit gondoltok? |
Pegaso650 | 1738 | 2010. július 9. 19:16 | Válasz erre: 1733 |
Nekem a Pegazuson is karcol a lábtartó mióta a Pirellit lecseréltem Metzeler Tourance-ra. Sõt az is elõfordult már, hogy hiába karcolt, még mindig kellett egy picit dönteni, így a lábtartó kiemelte a hátsó kereket, na és akkor már leért a kormánysúly is :D Egyébként nekem nagyon bevált a Metzeler eddig hatezret tettem bele (a Pirellit 20 ezernél vettem le)és teljesen kimotorozom az elsõ kereket is, szerintem az egyik legjobb túraendúró gumi! |
Audimania | 1737 | 2010. július 9. 15:49 | Válasz erre: 1734 |
Kezdd a guminyomással, már 2-3 tized eltérés is sok lehet, fõleg, hogy mostanában meleg van. Ha a minta mm megfelelõ, és még tapad is kanyarban, én végignézném a mintázatot, nincs-e valahol valami beleszorulva (esetleg szög? :-( ), vagy nem szabályosnak nevezhetõ kopás (netán vágás) rajta, mert emiatt is adhat más hangot. Ennyi km-nél már a kockulás is szóba jöhet, mint hangadó :) A mintázat belsejét is nézd végig, nincs-e idõ elõtti repedezés a tövénél, amit normál ránézésre szinte észre sem venni. Ha ilyet látsz, szerintem csak akkor kezdj a cserén gondolkodni. |
bob | 1735 | 2010. július 8. 16:41 | Válasz erre: 1734 |
Cseréld .. pláne ha 15ezer van benne.. gondolom az életed többet ér mint pár tizezer Ft ... - bizony a motor nem olcsó dolog, benzin kell bele, szervízelni, gumit is kér.. stb.
|
szenteyb | 1734 | 2010. július 8. 16:32 |
sziasztok! Gumi-kopás-kérdés. 15 ezer km körül van a hátsó Conti Trail Attack-ban (Transalpon). a fútófelületen bõven érezni - és látni - már a kopást, de a mm-ek szerint még jó. Ha kicsit mélyebben döntöm, akkor menet közben más hangja van a guminak, mint egyenesen. Bizonytalanságot csak az útegyenetlenségeken érezek, de ez talán normális. Ti ilyenkor cserélitek már? Persze a helyes válasz ez: cseréljem, ha zavar. Kíváncsi lennék a véleményetekre. |
Macko | 1733 | 2010. június 17. 22:36 | Válasz erre: 1731 |
Ezért jó a Gésa: nincs is csavar a lábtartóban. Attól még néha leér. A bukócsõ még csak egyszer ért aszfaltot... :-) |
kilajsanyi | 1732 | 2010. június 17. 22:30 |
Conti Trail Attack beszámoló : Egy szar. Aki ebben gondolkodik én azt javaslom felejtse el. Legalábbis Varára biztos. Akinek meg nem tûnik fel esetleg, hogy szar az adja le a motorját és vegyen egy Suzuki Splash-t. |
kilajsanyi | 1731 | 2010. június 11. 19:33 | Válasz erre: 1727 |
Én azt gondolom, hogy a DL-en direkt vannak úgy pakolva a lábtartók, hogy már nekünk amatõröknek is simán, erõlködés nélkül leérjen. Sikerélménygenerátor.
|
kilajsanyi | 1730 | 2010. június 11. 19:32 | Válasz erre: 1727 |
Nálam talán a néha számomra tempós kanyargás miatt érzem, h kevés a Conti. Nekem nincs a lábtartóban már koptató csavar. Amikor gyakorolok, akkor általában legyalulom. Menet közben ritka az olyan kanyar ahol annyira kellene fektetni, hogy karcoljon.
|
C1800Rider | 1728 | 2010. június 11. 17:10 | Válasz erre: 1727 |
Asszonysikítozás és jajjleértalábam az nálunk is megvolt. :-)
|
Sioux | 1727 | 2010. június 11. 16:22 |
OK. Ezért is írtam,mert nincs másikkal tapasztalatom. Kár,hogy az embernek nincs lehetõsége végigpróbálni az összeset mielõtt vásárolna. Amúgy majrécsík nálam sincs. Egyszer két személlyel még az utaslábtartója is leért. Meg is lepõdtem rendesen mikor az asszony sikítozott.:) Ilyennel találkozott már valaki? (Nem vicc)
|
kilajsanyi | 1726 | 2010. június 11. 15:06 | Válasz erre: 1719 |
Sioux, Ha nekem is Contim lett vola lehet fel se tûnne. De a Metzeler messze elõtte jár.. Ha teheted, EXP-re cseréld! |
C1800Rider | 1725 | 2010. június 11. 14:40 | Válasz erre: 1724 |
Nekem a sima Tourance került fel március elején. Március közepén már nem volt rajta majrécsík. :-D Ebben a nagy melegben viszont néha meg-megcsúszkál, igaz csak kicsit és kontrollálhatóan. |
S.Csaba | 1724 | 2010. június 11. 14:28 | Válasz erre: 1723 |
Öreg az országút! :) A DL-re Michelin Anakee 2-t rakattam. Szerintem a világ legjobb gumija. Legalábbis a DL-re. Majrécsík már elfogyott :) |
desiderus | 1723 | 2010. június 11. 14:10 | Válasz erre: 1721 |
Sziaaa öreg barátom... :-))) A Metzeler csúszott... ? Lehet hogy olajos volt az út ? :-))) Viccet félretéve a gépkönyv szerint csak Metzeler illetve Pirelli az ajánlott...a Pirelli qurva drága lett volna anno a Metzeler nagyon bevált...sajnos éve már nem kaptam ebben a méretben csak ezt a francia xart... |
S.Csaba | 1722 | 2010. június 11. 13:53 |
Nekem Metzeler volt az XT-n a gyári gumi, csúszkált is rendesen. Most Mitas van rajta, azzal meg mindig leér a bakancsom kanyarban :)
|
desiderus | 1720 | 2010. június 11. 13:45 |
Metzeler...lehet, hogy drága de jó... Én most Michelin Macadam-on gurulok de ütöm a fejem a falba...egy mentségem van, az öreg vasra már nem nagyon van Metzeler ebben a méretben fõleg hátra... |
Sioux | 1719 | 2010. június 11. 12:37 |
Hali! Lehet követ dobálni,de nekem tetszik a Cont Trail Attack. Igaz nem rekorddöntögetés a célom. Szerintem átlagos használat mellett jól viselkedik. Lábtartó csak ritkán ér le.:)Terep nem érdekel,ezért a mintázattal nincs bajom,esõben pedig nem száguldozok. A puhaságát én is érzem ezért feszesebb futómûvel járok,ami a Dl-nek még jót is tesz. Metzellert még nem próbáltam ezért nincs véleményem róla.Lehet ha kipróbálnám most szidnám a Contit.:)Amúgy tartós hosszú életû guma. A hátsóban húszezer felett van és még bõven bírja,az elsõ még új. A hátsót egy defekt miatt cseréltem Contira.Persze másfajta motoron viselkedhet másként is. Amúgy az elsõ nekem is koreai és voltak vele gondjaim. Rázta a kormányt rendesen. Garanciában lecserélték,azóta jó. A hátsó pedig német.
|
Macko | 1718 | 2010. június 11. 06:08 | Válasz erre: 1714 |
Mondom még egyszer: nem azon van a hangsúly, hogy HOL gyártják, hanem hogy mekkora energiát fektet az anyacég a távol-keleti gyártás elõkészítésébe és ellenõrzésébe. Ugyanezt végignéztem pár cipõgyárnál. Aki komolyan rákészült, annak volt hogy javult a minõsége attól, hogy kivitte messzire a bérmunkát. Aki rájuk hagyta, hogy csinálták meg a terméket, és küldjék be, na azzal megszíttuk még mi is... |
Macko | 1717 | 2010. június 11. 06:05 | Válasz erre: 1713 |
A Contik oldalfalának tartása sokkal gyengébb, mint bármelyik Metzeleré. Mi egy szett Road Attack-kel mentünk olyan 6500-at, aztán levettem, mert nem szerettem. Állandóan tekergettem hátul a húzófokozatot, hogy biztos ott a baj, mert a motor két személlyel és csomaggal egyáltalán nem tartotta az ívet, folyamatosan mászott le róla. De semmi nem segített, csak a gumicsere. Azóta Metzeler van fent (17000-et ment egy szett "régi" Tourance, és most néhányat az EXP), és egyszer sem éreztem a jelenséget. A kedvencem egyébként a Karoo, azzal 1 baros nyomással is vidáman motorozol aszfalton, még a kanyarokban sem nagyon érzel semmit. Amikor Karooval jártunk mindenhova (ez olyan 15000 kilométer volt), konkrétan maximum 1,8-at fújtam a hátsóba. Két személy és csomag esetén is, pedig mi akkor túl vagyunk a motor terhelhetõségén. :-))) |
kilajsanyi | 1716 | 2010. június 11. 00:20 | Válasz erre: 1715 |
Amúgy sosem értettem meg a tökfej európai vásárlót. Azzal tudtak fára "mászatni" anno, amikor a kérdéses minõségû robogók és kismotorok betörtek a piacra, a tulajok meg már a kész sztorival mutatták be frissen szerzett guruló szemük fényét. Úgyismint : "..hát ez Suzuki licencé alapján van csinálja" "Honda motorja van, csak így olcsóbb, érted?!" Ez volt a kereskedõk nyílt titka, amit a vásárláskori bizalomszerzés céljából suttogtak el a bácsi fülébe. Holott mi? Szikánkosan törõ mûanyag szemeteket hoztak be tömegével, aminek a "mikuni karburátora" csak a benzint nem szerette, mert szétmart minden gumi és néha még alu alkatrészt is. Suzukinak suzuki licensz volt, de az alapanyag és a gyártástechnológia messze nem volt se japán, de még maszek szinten sem. |
f1gp | 1715 | 2010. június 10. 23:51 | Válasz erre: 1713 |
Igazán nincs mit :) Sajnos a gumi- és mûanyagiparban a Távol-Kelet (nem Japán :) ) eléggé betett az európai (szerszám)gyártóknak, mert sok melót kivittek oda fõleg autóiparból, mivel nagyon olcsók - bár szerencsére most már lázadoznak a több pénzért... :) A minõségrõl annyit, hogy már - ha akarnak - képesek jót is elõállítani, viszont ez már nem sokkal olcsóbb az európai áraknál. Viszont még nagyon sok a gány meló - persze az übermanagerek szeme elõtt csak a költségcsökkentés lebeg minden áron (ennek hatásával nem nagyon foglalkoznak). #10 - Csávó is enyhén kiakad :D +++ Nagyon jó :D Nekem most anakee van fent - eddig ez jól vizsgázott aszfalton (fõleg ott megyek) idõjárástól függetlenül. Az EXP-et eddig mindenki dicsérte, benne van a pakliban :) |
kilajsanyi | 1714 | 2010. június 10. 23:32 |
Bújom a netet. Mackó! Van azért panasz a kóreai TKC-re rendesen a német gyártásúakkal szemben. http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=104894&highlight=korea |
kilajsanyi | 1713 | 2010. június 10. 23:27 | Válasz erre: 1711 |
kösssz :P Inkább azt emelném ki, hogy egyszerûen gyenge az oldalfala. Hiába tolom fel 2,90 - 3.00-ra, akkor is olyan, mint a takony. Sajnos menet közben nem látom, de olyasmi, mint az autón a baszom ballonos gumival kanyarodni. Érzed, hogy takony, pedig fel van fújva. AZ EXP-vel ilyen nem volt. Vizes / hideg úton : Inkább hagyjuk. Figyelni kell rá. Mint Trail pedig nulla, de ez a mintázatból is látszik. A sima Tourancenak még van egy kis oldalfogása, tehát ha burkolat nélküli utakon jársz, akkor inkább azt ajánlnám. Ha csak néha bohóckodsz le, hogy csinálhass a fórumra pár adventure képet, akkor EXP, mert többet tud, mint a Conti Trail. Egyszóval nem egy kiegyensúlyozott, egyenletes teljesítményt nyújtó gumi, mint az EXP. Ez látszik egyébként, hogy valami cifra kóreai árazógép, amin lehet tekerni a számokat, tehát fröccsöntõ szerszámokat tervezõ embert, mint Te nem tartanak a kicsi gelbe csicsókák.:) Egyébként : http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=190787 #10 - Csávó is enyhén kiakad :D |
f1gp | 1712 | 2010. június 10. 23:23 | Válasz erre: 1711 |
Kilajsanyi, bocs nem láttam az #1705 -es hozzászólásod, akkor ezek szerint nem vagy megelégedve vele... Miért? |
f1gp | 1711 | 2010. június 10. 23:13 | Válasz erre: 1686 |
Hali, Nekem nem volt még Contim, csak egy gumi-és mûanyagfröccsöntõ szerszámokat készítõ cégnél megmunkálásokat tervezek/programozok, így már láttam közelrõl ilyen dolgokat. Elvben a gumi öntõformákban (szerszámokban) van egy ún. dátumbélyegzõ, ami egy cserélhetõ betét, ebbe mérettõl függõen vagy belemarják, vagy szikraforgácsolják, vagy lézergravírozzák a dátumot. A koreai gumidon - ahogy írtad is - a vulkanizálás után valószínû, hogy kézzel sütötték bele a DOT számot, mivel befelé áll a gumiba és hát elég randa valóban. Az, hogy fényes és bakelitszerû két dologtól lehet szerintem: 1. Ahogy Mackó is írta, több tartósítót/formaleválasztót (mert ennek az anyagnak ez igen lényeges feladata) tettek vulkanizálás elõtt a formába (esetleg olcsóbbat használtak :) ) 2. A gumi alapanyaga nem egyezik 100%-ig azzal, amit No.-ban csinálnak. Ez olyan, mint mikor mondjuk a benzint kicsit vizezik :) Mondjuk ez a felvetés elég meredek lenne, de sajnos a mai világban ez sem lehetetlen... Amúgy hogy vagy megelégedve ezzel a gumitípussal? Fõleg vizes/hideg aszfalton - egyszóval kedvezõtlenebb körülmények közt? |
kilajsanyi | 1709 | 2010. június 10. 23:12 | Válasz erre: 1707 |
De az EXP se jó csak tudja azt amit kell. Felteszed aztán lemotorozod a gumit róla anélkül,hogy foglalkoznál a motoron lévõ gumivel. De ez a Conti... |
kilajsanyi | 1708 | 2010. június 10. 23:10 | Válasz erre: 1706 |
Mondom, tapintásra is messze bakelitebb, mint a hátsó! De majd meglátom, ha ez is kopik egy kicsit, mert van benne valami amit Mackó mond a bevonatról... Hétvégén lesz egy bõ 1500 km-es kanyarom, majd beszámolok. |
Macko | 1707 | 2010. június 10. 23:10 | Válasz erre: 1705 |
EXP FOREVÖR!!! Contiban egyszer kipróbálom még a TKC80-at, más nem érdekel... |
kawa550 | 1706 | 2010. június 10. 23:08 | Válasz erre: 1702 |
Nekem ugyan road attack2 került fel 2 napja, de azon is domborodik az összes felirat. Vazz, lehet hogy már a gumikat is hamisítják a kinaiak? |
kilajsanyi | 1705 | 2010. június 10. 23:07 |
Viszont ettõl függetlenül a hátsó Trail Attack-el nem vagyok megelégedve, úgyhogy tartoztam az ördögnek egy pár Contival. Megy vissza következõre az EXP.
|
Macko | 1704 | 2010. június 10. 23:01 | Válasz erre: 1701 |
Amúgy sem szokott sikerülni, de most végképp nem tudok okosat mondani. Passz...
|
kilajsanyi | 1702 | 2010. június 10. 23:00 | Válasz erre: 1700 |
Na mindegy, holnap megfordíttatom meg dobok egy levelet a Conti customer supportnak, hogy õk mit szólnak hozzá. Még mielõtt szó érné a ház elejét, elmondom a gumisnak is, de eszemben sincs õt basztatni a hülyeségem miatt. |
kilajsanyi | 1701 | 2010. június 10. 22:59 | Válasz erre: 1700 |
Ilyen DOT nyomást még nem láttam. Sima kézi szerszám, mert - bár már paranoia - , de még a betûk mélysége sem stimmel.
|
Macko | 1700 | 2010. június 10. 22:54 | Válasz erre: 1696 |
Igazságod volt, domborodik. Tényleg nem olyan, mint a te gumidon.
|
kilajsanyi | 1698 | 2010. június 10. 22:51 | Válasz erre: 1693 |
az EXP-n is domborodik.... lehet, hogy hisztis vagyok, de a made in germany felirat több bizalommal tölt el.
|
kilajsanyi | 1696 | 2010. június 10. 22:49 | Válasz erre: 1693 |
Domborodnia kéne, EU szabvány. Mûszaki az E4-et próbáltuk belenyomni egy Deestoneba, elzavartak a picsába.
|