pimpa | 1898 | 2011. május 10. 16:18 | Válasz erre: 1897 |
Biztos el jön majd az ideje amikor nekem is le kell tennem a motorozásról de az még nem jött el szerencsére. Én a gumi meghibásodásának miértjére szerettem volna tanácsokat kérni, amiben mások meg is próbáltak segíteni -köszi még egyszer. A pénzemet megprómálom önállóan beosztani, eddig sikerült. :)
|
bob | 1897 | 2011. május 10. 16:09 | Válasz erre: 1896 |
Erre írtam már soxor, h a motorzás nem olcsó.. én is letettem 2 évig, mert nem tudtam volna rendesen szervízeltetni, gumit cserélni, tankolni, stb.. az életem meg többet ér. Sajna a motor benzinnel jár, gumit kell cserélni rajta, szervízeltetni kell, és van amikor már annyira idõs a gépsárkány, hogy új kell helyette... sosem volt kérdés nálam, hogy új gumi.. ha nem tudtam kiköhögni, akkor nem motoroztam.. |
pimpa | 1896 | 2011. május 10. 16:00 | Válasz erre: 1895 |
Sajnos a havi kiadásaimban nem csak a gumi vásárlás van benne. Amint lesz fölös 40-80 ezrem igérem gumira költöm, mert megérdemlem. :D |
bob | 1895 | 2011. május 10. 13:42 | Válasz erre: 1893 |
Nem hinném, hogy 40-80 ezer forintot ér az életed.. bár ha igen, akkor megérdemled.
|
bigyula | 1894 | 2011. május 10. 13:30 | Válasz erre: 1893 |
Ne a gumin spórolj, nem éri meg! Tapasztalatból mondom. Sajnos.
|
pimpa | 1893 | 2011. május 10. 13:16 |
Reggel megnéztem a gumi 2009-es, tehát nem különösebben öreg. Remélem a hétvégére beújítok valamit és lehet menni tovább. :) |
bigyula | 1892 | 2011. május 10. 12:58 | Válasz erre: 1883 |
Csatlakozom Pandamaci véleményéhez, ez a gumi életveszélyes.
|
Ferko | 1891 | 2011. május 10. 10:51 |
Sziasztok ! Van már fennt valakinek Michelin Pilot Road 3 ? Érdekelne milyen, de nem a reklám szöveg. |
pimpa | 1890 | 2011. május 9. 18:58 | Válasz erre: 1889 |
Még egyszer köszi aki szánt rám egy kis idõt, most már okosabb is lettem, remélem a következõ jobb választás lesz :)
|
tsanyi | 1889 | 2011. május 9. 18:51 | Válasz erre: 1886 |
Jártam így én is elvileg vadonatúj gumival ami párezer alatt ilyen lett, de 3-ad annyit futott el mint a gyári pedig ugyanaz volt elvileg........az okát nem tudom biztosan, öreg vagy rosszul tárolt lehetett....olcsó húsnak.......amúgy egy jó és fiatal használt még mindig jobb mint egy öreg új....bár pl. az egyik tényleg ügyes és gyors pályázó aki gumikkal foglalkozik sokszor igen öreg 5-8 éves gumikkal is nagyon jól megy....
|
pimpa | 1888 | 2011. május 9. 18:50 | Válasz erre: 1885 |
Ha ezt nem mutatod meg a büdös életbe nem jövök rá, hogy azok a számok mik. :D Köszi!
|
pimpa | 1887 | 2011. május 9. 18:49 | Válasz erre: 1884 |
Nekem nem csúszott. Igaz, nincs alattam egy versenygép de nem ijedek meg egy kis gázrángatástól, fogott rendesen.
|
pimpa | 1886 | 2011. május 9. 18:46 | Válasz erre: 1883 |
Ez is érdekes mert nem kockás. Akkor azt gondolnám, hogy elkoppott és slussz de majdnem gyári a formája is.
|
Pegaso650 | 1885 | 2011. május 9. 18:43 | Válasz erre: 1881 |
Fotóztam neked egyet :) A B279 a tököm tuggya mit jelent, de az utána jövõ 4 szám a fontos a gumi korát illetõen. Ebben az esetben a 3010 azt jelenti, hogy a 30. héten gyártották 2010-ben. ![]() |
tsanyi | 1884 | 2011. május 9. 18:41 | Válasz erre: 1882 |
Sima Diablo?...mert az elég kemény magában is nem csoda ha egy kis nap éri és repedezik.....nem csúszott?...mert nem egy sportgumi...
|
pandamaci | 1883 | 2011. május 9. 18:40 | Válasz erre: 1882 |
Azt a repedezett gumit ne elemezd, hanem dobd el! Ha levedlik, lehet motorostól pörögsz a hátadon. Használt gumi vételhez: 4-5 éves motorgumi sportos használatra már nemigazán alkalmas, elöregedett anyaga miatt nem tapad úgy mint az új, még ha mintázat van is rajta. Különben túramotoron a gumi széle lehet újszerû, szõrös, a közepe meg nullás - a sok autópályás használattól...Ha a gumi láthatóan szögletesre kopott, akkor sz.rul kanyarodik. Belül ha láthatóan javított , v szerelésnél sérült ,akkor is gondold meg, kell-e. |
pimpa | 1882 | 2011. május 9. 18:38 |
Egyébként ez egy Pirelli Diablo. Ez a második gumi a motoron -a gyárit már meg nem mondom milyen- és csak jókat tudok róla mondani. A gyárit veri, még ilyen állapotában is. :) |
pimpa | 1881 | 2011. május 9. 18:32 | Válasz erre: 1880 |
Oké, megnézem, már csak azért is mert holnap megyek az "új" gumit is megsasolni és azon is megkeresem a DOT számot, nem szeretnék nyár végén újra gumit cserélni. |
tsanyi | 1880 | 2011. május 9. 18:23 | Válasz erre: 1879 |
4 szám ami mellett többnyire ott a DOT felirat is, de nem mindig....a második kettõ jelöli az évet...
|
pimpa | 1879 | 2011. május 9. 18:19 | Válasz erre: 1877 |
Dot szám? :) Na azt nem tudom de holnap átnézem a gumit, akkor leszek újra motor közelbe. Jól jön minden info mert úgy néz ki újra használtra lesz csak pénzem és legalább tudom mire kell odafigyelnem. Köszi! |
Pegaso650 | 1878 | 2011. május 9. 18:17 | Válasz erre: 1876 |
Ettõl függetlenül ezzel egy métert se tovább :)
|
tsanyi | 1877 | 2011. május 9. 18:12 | Válasz erre: 1876 |
A kora kiderül a DOT számból ami bele van sütve az oldalán....
|
pimpa | 1876 | 2011. május 9. 18:11 | Válasz erre: 1875 |
Ezért hagytam ki a szombati túrát, nem szeretném ha bármi vagy bárki szállna... Nem tudom a korát jóárasítva vettem használtan tavaly nyár vége felémé, az öntési sorja még rajta van a széleken. |
tsanyi | 1875 | 2011. május 9. 17:46 | Válasz erre: 1874 |
Innentõl kezd el szépen leválni kisebb-nagyobb darabokban a közepe és hirtelen ott lesz a szál.....egy hosszabb túrán kínos lehet.......pedig láthatóan még van valamennyi minta.....mikori?
|
pimpa | 1874 | 2011. május 9. 17:42 |
rgary | 1872 | 2011. május 5. 08:24 | Válasz erre: 1871 |
Jani, vedd meg a H-at, mert ha motort cseréltek Riderrel szükség lesz a H-s gumira!:)))
|
C1800Rider | 1870 | 2011. május 5. 06:22 | Válasz erre: 1869 |
Elméletileg az S-es is elég lenne, de ha nem nagy az árkülönbözet akkor ne szarozz, vedd meg a H-st.
|
cujethu | 1869 | 2011. május 5. 04:38 | Válasz erre: 1868 |
Nem mintha sokat közlekednék 180 környékén... Azért érdekes, hogy elsõbõl csak H-s van, hátsósból meg S és H. |
C1800Rider | 1868 | 2011. május 4. 21:13 | Válasz erre: 1867 |
Elméletileg igen, de számítanod kell rá hogy az S-es index csak 180km/h-s sebességig biztonságos.
|
C1800Rider | 1866 | 2011. május 4. 20:50 | Válasz erre: 1865 |
Belsõt minden esetben cserélni kell. C-re mehet a TT és a TL de csak belsõvel. M-re pedig ne basszál ki magaddal belsõs gumival, mert a TL gumit kukaccal jó eséllyel megjavítod defekt esetén, a TT gumiban ha a belsõ ledefektel akkor majd nézel mint karácsonyi ponty a szatyorban. |
cujethu | 1865 | 2011. május 4. 20:47 | Válasz erre: 1864 |
M-re tömlõvel sem tehetek fel TT-s gumit? C-re tömlõvel tehetek fel TT-s és TL-es gumit is? Minden esetben cserélni kell a belsõt is? |
C1800Rider | 1864 | 2011. május 2. 21:59 | Válasz erre: 1863 |
Bármilyet tehetsz rá, amennyiben a tesód C-sére kell akkor úgyis tömlõvel és a tömlõt hintõporozva kell betenni (TL-t és TT-t egyaránt), ha a saját M-esedre akkor pedig az öntött felni miatt nem szükséges bele belsõ, de csak TL jöhet szóba.
|
cujethu | 1863 | 2011. május 2. 19:04 |
C800-ra kellene hátsó gumit vennem. A belsõs gumi van rajta. Tehetek rá Tubeless gumit belsõvel? Hallottam olyant, hogy a TL-es gumi kidörzsöli a tömlõt. Mi ebben az igazság? Vagy maradjak a Tubetype (TT-s) gumi mellett, esetleg TT/TL ? |
kispeti | 1860 | 2011. április 17. 12:52 | Válasz erre: 1859 |
A Kunta Kinte hozzád képes professzor ! Darabja annyi és döbbenjél meg 4 vennék ! :-)))))))))) |
Zsifi | 1857 | 2011. április 17. 12:33 | Válasz erre: 1856 |
Az egy elég jó gumi...régebben sokat használtam, sportosabb autókon..
|
kispeti | 1856 | 2011. április 17. 11:27 |
Egy "off"-os kérdés gumis szakembereknek ! Falken autó gumi minõsége érdekelne ! Köszi ! |
Ferikesv | 1855 | 2011. április 17. 10:47 |
Sziasztok! Érdekelne, hogy valaki használt már közületek DUNLOP ROADSMART gumit és milyen tapasztalatok voltak vele kapcsolatban? |
xxsanyi | 1854 | 2011. április 7. 19:59 |
Sziasztok! Én is keresnék használt 180/55X17 -es hátsó gumit.....Túra-sport vagy sport "kivitelben"....Aki tud az jelezze!! Köszi |
Pegaso650 | 1853 | 2011. április 3. 21:24 |
Kéne nekem: 2 db 130/60-13 gumiabroncs a robogókámra. Ócsóság elõny, kápráztassatok el :) |
Macko | 1851 | 2011. március 21. 19:55 | Válasz erre: 1850 |
Ha nem tapad akkor pont nem tud hanyatt esni. Szerintem. De lehet hogy tévedek. :-) |
tsanyi | 1850 | 2011. március 21. 19:35 | Válasz erre: 1849 |
akkor tapad rendesen...különben hanyatt estél volna..:)
|
Ferko | 1848 | 2011. március 21. 18:06 |
És ugyan milyen lesz a Michelin Pilot Road 3 ????? Már rendelhetõ. |
ekowob | 1846 | 2011. március 21. 03:53 | Válasz erre: 1843 |
Vicces. Én természetesen a márkára/típusra gondoltam. |
kawa70 | 1845 | 2011. március 20. 18:54 | Válasz erre: 1841 |
Conti Roadattack (ebbõl 2-õt nyúztam el elõl, hátul 3-at) vagy Michelin Pilot Road2 (ez most van fent, jónak tûnik).
|
rosejblee | 1843 | 2011. március 20. 17:35 | Válasz erre: 1842 |
Én megnéztem a gyári méreteket az oda nagyon széles lessz!
|
ekowob | 1842 | 2011. március 20. 16:59 | Válasz erre: 1841 |
"Elsõ gumit szeretnék venni a motoromra (gsx-f 600, méret: 120/70 r17)). Mi lenne a legmegfelelõbb?" Olyan, ami hátul is van. |
sanyi26 | 1841 | 2011. március 20. 16:06 |
Sziasztok! Elsõ gumit szeretnék venni a motoromra (gsx-f 600, méret: 120/70 r17)). Mi lenne a legmegfelelõbb? Normál használat, túrázós tempó, alkalmanként egy kis kanyarvadászat, pályázás nincs. Erre a felhasználásra szeretnék valami gumit. Árban is is minõségben is jót szeretnék. :) Avonról esetleg valakinek vélemény? A segítségeket elõre is köszönöm. |
szsolt | 1839 | 2011. február 26. 15:38 |
Sziasztok. Egy barátom megkért rakjam föl,hátha kell valakinek Ha érdekel valakit küldöm a számot!!! Van eladó gumija!!! Michelin Pilot Road 120/70 R 17 Zsír új Conti Sport Attack 180/55 R17 55 km-t futott 20-20.000 FT |
kisfeher74 | 1838 | 2011. február 23. 20:36 | Válasz erre: 1836 |
Szervusz! Nálunk Tatabányán a mûszakin Fékerõ mérés van, ezért az udvarban kell tenni egy kört. felgyorsulni 40-50-re, és ott kell egy intenzívet fékezni. Télen nem javaslom senkinek. Üdv: Rozsdás. |
Mano81 | 1836 | 2011. február 4. 17:52 | Válasz erre: 1833 |
A minta látszik mindenhol, széleken rendben, középen kopásjelzõ fölött,de nem sokkal. A 2000 km tapasztalatom szerint nem vagánykodva pl. esõben óvatosabban -belefér. |
Lentus | 1835 | 2011. február 4. 17:37 | Válasz erre: 1834 |
Igen.... nagyon durva. 1300-ért szerelik ki a kereket le-föl a gumit és még centírozzák is. A saját idõm ennél drágább :) Ellemben akinek ilyen motorja van, gondolom nem csak fagyizni jár vele, és ha egy nomád túra közben valahol a Marokkói sivatagban gumit kell cserélni... na akkor jönnek ezek a szerszámok :)
|
pandamaci | 1834 | 2011. február 4. 17:18 | Válasz erre: 1816 |
Nem kellene ezt az otthon szerelgetést mindenáron erõltetni..Nézni is rossz, mit mûvel az a majom
|
pandamaci | 1833 | 2011. február 4. 17:15 | Válasz erre: 1827 |
milyen mély mintázat van a gumidon, ha szerinted van még bent 2000 km, de a vizsgától meg félsz, hogy kidobják??
|
Mano81 | 1830 | 2011. február 4. 13:39 | Válasz erre: 1826 |
Ok, megnyugtattál. Én is ezt fogom mondani. Kora tavasszal úgyis csere.
|
tsanyi | 1829 | 2011. február 4. 13:39 | Válasz erre: 1828 |
Az M3 olcsóbb......bár volt aki most PP2-õt tudott 54-ért is venni......
|
Mano81 | 1827 | 2011. február 4. 13:36 | Válasz erre: 1825 |
A megszokott szervízbe. Talán átrúgják... Ha nem, akkor 6000ft bukta. (?)
|
gourman | 1826 | 2011. február 4. 13:36 | Válasz erre: 1823 |
Mano! Én januárban vittem mûszakira a Zasszony gsr-jét amin szintén kicsit kopott volt a guma(a kopásmérõt pont elérte),én rögtön a mûszaki állomáson szóltam a fickónak hogy télen nem fogok motorozni vele,de tavaszra ugyis lecserélem,de csak legyintett,és nem volt hátszél,szerintem csak nagyon indokolt esetben foglalkoznak vele... |
tsanyi | 1824 | 2011. február 4. 13:32 | Válasz erre: 1822 |
Itthon, de szerintem kint még olcsóbb lehet.....volt már eksönben a pár 50 alatt is...
|
Mano81 | 1823 | 2011. február 4. 13:30 |
Megy a drágám mûszakira, de hátsó gumit nem akarnék most cserélni, még van benne kb. 2000 km. Szerintetek? Mennyire veszik komolyan a vizsgát? |
gourman | 1822 | 2011. február 4. 13:29 | Válasz erre: 1820 |
KP! Azt a fejedre kellene húzni:))))))))))))))) Tsaniy most is Michelin PP2 van fent bevált darab volt,a Metzeler M3-ról jót hallottam de nem ismerem...Olcsó?Hol? |
tsanyi | 1821 | 2011. február 4. 12:47 | Válasz erre: 1819 |
Michelin PP2 vagy Metz M3, igaz régi, de legalább olcsó...
|
gourman | 1819 | 2011. február 4. 11:30 |
a Zasszony GSR 600-ára keresgélek gumát,mit gondoltok,mit tegyek rá fel?
|
tsanyi | 1818 | 2011. február 4. 09:39 | Válasz erre: 1816 |
ondolom ez csak vicc akart lenni....meg lehet csinálni othon is szépen hasonló módon, de ahogy itt mûvelte ez a vén hülye a felnit össze-vissza verve csak vicc lehet...:)))
|
Jani55 | 1817 | 2011. február 4. 09:33 | Válasz erre: 1816 |
Ekowob: Végignéztem! Tényleg szégyen... (Egynapos gány munka!) Kicsi ellentmondást érzékelek: pénz van mindenre: nem a kimondottan olcsóbb kategóriájú motorról van szó, van készülék, szerszám, segégeszköz,... akarat. Igényesség... Sok kárt okoztunk... Így van jól! (ezért nem veszek használt motort/autót sohasem)
|
ekowob | 1816 | 2011. február 3. 23:05 |
Kerékszerelés házilag. Szégyen. http://www.youtube.com/watch?v=H_fqzjQSAC0 |
TPBalaton | 1815 | 2010. október 1. 13:18 |
Ua.a felnin 120/90 és 130/80-as guminál lehet-e tapadási felület különbség? Mert a 130-as gumit jobban összehúzza ugye a felni.Ezért gondolkodok,hogy lehet nincs emiatt különbség. |
pandamaci | 1813 | 2010. szeptember 18. 21:30 | Válasz erre: 1812 |
tömlõ nélküliben elméletileg légzáró réteg is van, ami a belsõt helyettesíti
|
cujethu | 1812 | 2010. szeptember 18. 20:15 | Válasz erre: 1811 |
Röviden: A TT-s gumi csak tömlõvel szerelhetõ, a TL-s pediog tömlõ nélkül, de fûzött felnire tömlõvel is !? ui.: Az hogy lehet, hogy a Bridgestone Exedra-ja hátsó gumiban szrepel TL-ben az elsõ meg csak TT-s van? |
pandamaci | 1811 | 2010. szeptember 18. 19:14 | Válasz erre: 1810 |
szerintem jó eséllyel le fog ereszteni..(végeredményben 2x szereltetsz, meg lesz egy olcsón eladó, még szõrös gumid:)
|
kispeti | 1809 | 2010. szeptember 18. 15:22 | Válasz erre: 1807 |
Nekem is ez van fent, fehér oldallal, nagyon szuper ! A gumin ne spórolj !!!!!!!!
|
C1800Rider | 1808 | 2010. szeptember 18. 14:42 | Válasz erre: 1807 |
Lehet hogy nem véletlenül. :-) ha nem kell évente gumit venni csak 2-3 évente akkor az árkülönbözet nem olyan vészes.
|
C1800Rider | 1806 | 2010. szeptember 18. 13:45 | Válasz erre: 1805 |
ME880. Kérdezd meg datyt neki hogy tetszett. :-) Lehet pár ezressel drágább mint amit írtál.
|
cujethu | 1805 | 2010. szeptember 18. 11:08 | Válasz erre: 1804 |
Én Conti Milestone és Bridgestone Exedra között gondolkodom.
|
pandamaci | 1804 | 2010. szeptember 18. 10:25 | Válasz erre: 1803 |
Kb egy hete mentünk egy hosszabbat több chopperrel,parkolók ban hasonlítgattam a gumikat. Continental volt árban legolcsóbb,tapintásra legpuhább, legmelegebb, legtöbb esõelvezetõ borda.Michelin commander (az enyém,27ekm-rel)legkeményebb, kevésbé meleg,kevesebb bordasûrûség.Dunlop kettõ között. Ha a contival nem jön elõ minõségi hiba,jövõ tavasszal lehet én is azt veszek rá.r17gumi lapon most az a legolcsóbb,bár nagyon nagy árkülönbségek nincsenek,a kenda is csk kb 5 ezerrel olcsóbb, de azt talán még senki sem próbálta:)-motoron meg az 5 ezer spórolás késõbb esetleg megbánható.Ez a commander esõben nem tetszik.
|
cujethu | 1803 | 2010. szeptember 18. 10:00 |
Sziasztok! Nem tudtok valahol chopper gumi akcióról (130/90-16 és 170/80-15)? Köszi. |
Macko | 1802 | 2010. szeptember 1. 17:55 | Válasz erre: 1800 |
Kétszer volt nálunk teszten XTZ. Az elsõt Tourance volt - tényleg nagyon nem tetszett. A másodikon viszont Michelin Sirac azt hiszem, és az Zsorének és nekem is nagyon bejött, mindenféle körülmények között. http://www.onroad.hu/motor/bemutato/1683/ |
Sape | 1801 | 2010. szeptember 1. 16:44 | Válasz erre: 876 |
szai! Vizes úton hogy boldogultál a Tourance-val? |
f1gp | 1800 | 2010. augusztus 30. 09:00 | Válasz erre: 1798 |
Igen van az XT méretében is EXP. http://kekhold.hu/?mtype=21&khm=abr&lvl=4&iid=0_5_TouranceEXP&title=motorker%E9kp%E1r+abroncsok_Metzeler_EnduroUtcai De ha van még más gumi is, amirõl tudod ebben a méretben, hogy ok akkor örülök, ha mondod. Gondolom, hogy más a gumikopás - ebbe a motorba csak 60Nm szorult :) A sima Tourance, ami rajta volt gyárilag a motoron kb. 21-22ekm-t ment el (a minta tövében elkezdett repedezni a gumi - nem volt régi DOT), és egyszerre cseréltem mindkettõt. |
Macko | 1799 | 2010. augusztus 30. 06:23 | Válasz erre: 1796 |
Persze, a különbségek akkor jönnek elõ, ha van összehasonlítási alapod. Én is elhasználtam az elején 2 szett Anakeet, és nem volt bajom, elkönyveltem hogy ez ilyen, így kell vele motorozni. Akkor még élveztem is, hogy erõltetett tempónál mászik le a motor az ívrõl - mondjuk nagyon jól lehetett a határokat érzékelni, és tartósan lehetett azon motorozni. Azóta rájöttem, jobb ha nem érzek semmit, csak megy az egész, mintha sínen húznák. :-) |
Macko | 1798 | 2010. augusztus 30. 06:21 | Válasz erre: 1797 |
"A következõ valószínû Tourance EXP lesz, arról még az égvilágon semmi rosszat nem hallottam azon kívül, hogy kopik :)" Azt is vedd figyelembe, hogy ezt is nagyobb részben 100 Nm körüli motorokon használják. Az XTZ gumifogyasztása teljesen más! Egyébként van EXP a méretedben? |
f1gp | 1797 | 2010. augusztus 30. 00:13 | Válasz erre: 1794 |
Macko, Örülök annak amit leírtál - mert egy olyan motoros erõsítette meg a véleményem, aki már nálam jóval többet látott, tapasztalt e téren... Már néha kételkedtem a saját tapasztalataimban*, ugyanis a legtöbb ember, akivel beszéltem errõl váltig állította, hogy a Tourance márpedig az egyik legjobb gumi, nem érti, hogy mi a problémám. A Kékholdnál is kíváncsiskodtam, hogy milyen alternatíva van - õk is csodálkoztak rajta, mert szerintük jó gumi. Ebben a méretben valami miatt nem nyújtja ugyanazt a Tourance, mint a 110-150-es "nagyendúróknál" - akik nem értették mi a gondom, mind ilyen méretben használták. A következõ valószínû Tourance EXP lesz, arról még az égvilágon semmi rosszat nem hallottam azon kívül, hogy kopik :) * - még csak 4 éve ûzöm az ipart - 1 év kb. 6-7ekm 50-es robogó, 1 év - kb.15ekm Burgman400, és az utolsó 2 évben 31ekm XT660R - jó részben Bp és környéke egész évben. |