Bedouin | 1999 | 2012. április 2. 20:06 | Válasz erre: 1998 |
Én tavaly tettem fel, így nem nagyon szokott 5-6 éves gumim lenni :( |
pandamaci | 1998 | 2012. április 2. 19:55 | Válasz erre: 1997 |
csopperen elöl a michelin commander , dunlop d404, irc is elgurul 25-30 ezret.. GURUL ... nem sportolás :)) Azért tudni illik, hogy 5-6 évesen az anyaga is megváltozik, esõben nem olyan jó,még ha minta van is rajta.
|
Bedouin | 1997 | 2012. április 2. 19:04 | Válasz erre: 1995 |
Jelenleg 20.400 km van a tourance-omban :) Ma voltam Bicskén az Interatba és a Mayer Petit kérdeztem, hogy mondja már meg mennyi van még ebben a gumiban (természetesen nem mondtam meg az eddigi futásteljesítményét). Õ azt mondta, hogy 4-5 ezer még simán belegurul :) Említettem neki, hogy eddig mindenki levette rólam a keresztvizet, mikor elmondtam hogy 22 ezer km-re lõttem be a gumit :) Többség szerint 12-14 ezer a tourance és 8-9 ezer az EXP. Erre Õ csak annyit mondott, hogy: hát itt van láthatod :) |
zoligs | 1995 | 2012. április 1. 20:12 | Válasz erre: 1992 |
A TE tapasztalatod teljes egészében a valóságot tükrözi , de konkrét külömbségeket említenék egy párat . A Régi Tourance, a különáló tappancsok miatt nyúlik a kanyarban ( simán meg lehet szokni , kontrolálható), ABS es motoroknál nagyon el tud kagylósodni az elsõ gumi, de ezt csak nagy nehéz motoroknál észleltem eddig,átlagosan kb 2000 km el tud kevesebbet az EXP, mivel puhább az összetétele, ( nedves úton Jobban tapad). Az Anakee II az hasonló tudású mint az EXP, de a drasztikus árkülömbség miatt szerintem nem éri meg. |
vlevi | 1994 | 2012. április 1. 15:17 | Válasz erre: 1992 |
Én sem nagyon terveztem más gumit felrakni, csak gondoltam megkérdezem, hátha az elmúlt években bejött valami új. Ezek szerint semmi. |
Joccy | 1993 | 2012. április 1. 11:04 |
sziasztok Eladnám ezt a pár új Continentál Race Attack gumimat.45000 Ft .Ha valakit érdekel hívjatok vagy írjatok.Addig is széles utat. 190/55 ZR 17 120/70 ZR 17 ![]() ![]() ![]() |
Bedouin | 1992 | 2012. március 31. 23:05 | Válasz erre: 1990 |
Csak a saját véleményem: ne cseréld le a Tourance-ot, mert ár érték arányban verhetetlen, nekem most gurult bele a héten a 20.300 km és még van belõle 3 és fél mm!!! Jártam vele 2 személlyel, mentem vele terepen, voltam vele pályázni is és mindenhol tudta a dolgát :) Sosem volt EXP-m, de amennyivel az drágább az az én használatomban nekem nem nyújt többet és állítólag nem fog annyit elmenni, mint a sima Tourance. Nem célom senkit meggyõzni, csak a saját tapasztalataimat osztottam meg! |
nadtom | 1991 | 2012. március 31. 22:35 | Válasz erre: 1990 |
Szia Vlevi, A sima Tourance-tól egy fokkal jobb az EXP, szerintem ettõl nincs jobb gumi enduróra. Iszonyatosan jól tapad még vizes úton is. |
vlevi | 1990 | 2012. március 31. 22:26 |
Túraendúróra (DL-650?) mi mostanában az ajánlott? Az elmúlt 6 évben nem követtem a divatot, és mostmár talán ideje lenne gumit cserélni. Most Tourance van rajta. Más alternatíva? Anakee-nál zavar annak a vastag hosszanti folytonossági hiánynak a látványa, nem hiányzik onnan a gumi kanyarodás közben? Esetleg, mivel terepen sose járok, valami aszfaltosabb gumit érdemes kipróbálni? |
Oldi | 1989 | 2012. március 31. 20:26 | Válasz erre: 1987 |
Érdekel, szerintem jó az enyémre, kérek részletesebben leírást priv. üdv. |
SZICSU | 1988 | 2012. március 31. 19:35 | Válasz erre: 1985 |
Szia!Vizes felületen olyan mintha jégen mennél...
|
rosejblee | 1987 | 2012. március 31. 16:13 |
Van egy pár eladó Z6-om.Jó állapotúak,még motoron. 190/50-17 120/70-17 Átvehetõk Budapesten. |
csabesz1 | 1986 | 2012. március 20. 21:06 |
csabesz1 | 1985 | 2012. március 19. 20:22 |
Üdv Mindenkinek! Használt már valaki KENDA márkájú abroncsot motoron? Kinek mi a véleménye róla? Nekem elsõ guminak kellene az alábbi mintával, TDM-re. ![]() |
Analog | 1983 | 2012. február 10. 00:49 |
Eladó egy pár ÚJ!!! Continental SportATTACK 120/70R17 + 180/55R17 Irányár: 60eFt |
rado.sanyika | 1981 | 2012. január 29. 15:06 |
Sziasztok. Az elõzõ motoromról (K1200GT) megmaradt egy hátsó gumim. Eladnám: Metzeler Z6 180 55 17. 600km t mentem vele. Ha érdekel valakit jelentkezzen. Köszi. |
Macko | 1980 | 2011. december 26. 20:21 |
Van egy szett eladó Metzeler KarooT abroncsom. Részletek az apróhirdetések között: http://www.motorozz.hu/main.pl?menupage=ad_list&session_id=&ad_id=4291 |
C1800Rider | 1979 | 2011. augusztus 29. 22:45 | Válasz erre: 1977 |
Középen kopottabb guminak kopottabbak a vízelvezetõ árkok szélei is. Mindenképp kevesebb vizet tud elvezetni. Fõleg ha már annyira elkopik a gumi középen hogy a minták végei megszûnnek létezni.
|
pandamaci | 1978 | 2011. augusztus 29. 22:39 | Válasz erre: 1971 |
Ezt elsõ ránézésre addig fogod jónak látni, mig középen ki nem jön a vászonréteg..
|
kawa70 | 1977 | 2011. augusztus 29. 22:27 | Válasz erre: 1976 |
Terhelve gördülõ (motor súlya+vezetõ esetleg utas és csomagok) guminak egyébként még akkor is leérnek a vízelvezetõ mintái (igaz azoknak csak a végei) ha a közepén nincs mintázat Deformálódik annyit a gumma. De ez igaz lehet akkor egy középen kopottab gumira is........ |
C1800Rider | 1976 | 2011. augusztus 29. 22:18 | Válasz erre: 1974 |
Azért az is érdekes hogy az elsõ gumikon (azokon is amelyeknél a hátsón nincs középen minta) minden esetben van legalább hosszanti barázda de még inkább teljes mintázat. A farát egyenes menetben még csak-csak ki lehet védeni ha megmoccan de az eleje ha felúszik még egyenes menetben is ijesztõ lehet (autóval is az). Terhelve gördülõ (motor súlya+vezetõ esetleg utas és csomagok) guminak egyébként még akkor is leérnek a vízelvezetõ mintái (igaz azoknak csak a végei) ha a közepén nincs mintázat Deformálódik annyit a gumma. |
galoscsabus | 1975 | 2011. augusztus 29. 22:16 | Válasz erre: 1974 |
Azért ehhez tartozik még egy igen fontos adalék: A Metzeler a Z6-ot kimondottan úgy árulja, hogy csak párban javasolt az alkalmazása. Az elsõ gumi középen végigfutó mintája "takarítja" az utat a hátsó elõtt. |
kawa70 | 1974 | 2011. augusztus 29. 22:07 | Válasz erre: 1968 |
TPBalaton által linkelt gumi mintázat jó példa, eleve nincs középen vizelvezetõ minta. Az aqaplaning motorgumi estén sztem nehezebben jön össze (ha egyáltalán összejön) mint autógumi esetén, ahol sik felület érintkezik az uttesttel, mig motorgumi esetén a keresztmetszet inkább ék alaku és minimális a sikfelület - mintegy ék módjára és a felületi nyomás hatására kipréseli a vizet maga alól mintázat nélkül is. Sokkal fontosabb szerintem az oldaltartása és vezetése a guminak kanyarban haladáskor.
|
galoscsabus | 1973 | 2011. augusztus 29. 22:03 | Válasz erre: 1971 |
Ezért a képért kár volt elmenni Ukrajnáig :-))))) De, hogy az eredeti kérdésedre is mondjak valami okosságot: Ha kellõ mértékben elkopik, akkor le kell cserélni. Mindegy, hogy 1,6, vagy több a maradék! És csak ott mérjél mintamélységet, ahol minta van! :-))) |
kawa70 | 1972 | 2011. augusztus 29. 22:01 | Válasz erre: 1971 |
Ahol nincs minta, ott nem értelmezhetõ a profil mélység.......... Középen nincs mit méregetni, marad a kopásjelzõ. |
C1800Rider | 1970 | 2011. augusztus 29. 21:51 | Válasz erre: 1969 |
Az aquaplanning egy létezõ jelenség. Kopott gumival könnyebben összejön. Meg is lehet úszni meg bele is lehet halni. Kinek ez kinek az jön össze.
|
Macko | 1969 | 2011. augusztus 29. 21:36 | Válasz erre: 1968 |
Ebben azóta nem vagyok biztos, mióta Márk végigment a Bike Maratonon tavaly a silckre kopott elsõ gumijával. Pedig olyan esõ ritkán jön össze, mint ott volt...
|
C1800Rider | 1968 | 2011. augusztus 29. 21:34 | Válasz erre: 1967 |
Az lesz az igazi pocsékolás ha a nem kellõ mintamélység miatt megúszik a fara vagy az eleje esõben és emiatt kukásíthatod a motorod.
|
kawa70 | 1967 | 2011. augusztus 29. 21:12 | Válasz erre: 1965 |
Én is így tudom, de ezt a pocséklást nem engedhetem meg magamnak :)
|
hamster | 1965 | 2011. augusztus 29. 17:59 | Válasz erre: 1963 |
Szerintem is úgy szól a szabály hogy a minimum profilmélység(1,6mm)az egész futófelületre értendõ.Ha ennél az értéknél bárhol kisebb a "minta"akkor csere.
|
Bedouin | 1964 | 2011. augusztus 29. 17:43 | Válasz erre: 1963 |
Hát nem esküszöm, de szerintem az 1,6 mm bárholra értendõ.
|
TPBalaton | 1963 | 2011. augusztus 29. 16:44 |
Ki tudja? Conti Trail Attack-nak nincs középen kopásjelzõ,csak kicsit oldalt. Akkor odáig lehet koptatni vagy ha középen eléri az 1,6mm-t? |
kawa70 | 1962 | 2011. augusztus 1. 16:16 | Válasz erre: 1960 |
A gyártás évét és hetét jelzõ számokról van szó.........
|
kawa70 | 1961 | 2011. augusztus 1. 16:14 | Válasz erre: 1946 |
Meglepõ........Nekem hátul már három ment több mint 15 ezret, elõl még csak egyet használtam abból a tipusból, de az is bõven húsz felett ment.
|
k0diak | 1960 | 2011. augusztus 1. 16:13 | Válasz erre: 1953 |
"OLYAN GUMIT TILOS MEGVENNI, AMIN NINCS DOT-SZÁM!!! EZ ALAPSZABÁLY." Attol meg, hogy kiabalsz, nem feltetlen igaz. Miert lenne tilos? A DoT (Department of Transport) az USA-beli minosito szervezet, ettol meg mas orszagokban siman lehet legalis a gumi, peldaul Ausztraliaban sok nem Dot offroad gumi is legalis utcai hasznalatra, ha nincs NHS (not for highway service) jelzes rajta, es van olyan allam, ahol meg az is. Egy rahedli versenygumin (on/offroad) nincs DOT szam, csak tudni kell, mire valo. Europaban utcai hasznalatra E szammal kell a guminak rendelkeznie, illetve a sebesseg/tomegmutatoknak is meg kell felelni. Ez altalaban egybeesik a Dot minositessel. |
zsola75 | 1958 | 2011. augusztus 1. 15:24 |
Sziasztok! Pistike76! A Metzeller nem gyárt 2 komponensû gumit és a Z8-as illetve a régebbi Z-os sem az... Õk a nulla fokos acélövek rugalmasságával “játszanak”, hogy azt a hatást elérjék... Most tettem fel az FJR-re Z8-at, de kb.100Km-ert el kellett vele menni, hogy a formaleválasztó réteg lekopjon róla, egyébként meg vagyok vele elégedve... Üdv. |
kicsi | 1957 | 2011. július 23. 18:20 | Válasz erre: 1946 |
Nekem most van fenn egy új Z8. Eddigi tapasztalatom alapján azt mondhatom, hogy sosem volt jobb gumim. Elõtte volt Pirelli Dibaló Strada, Z6, és PR2, de ezeket magasan veri. Igaz az ára is..... |
pandamaci | 1956 | 2011. július 23. 16:57 | Válasz erre: 1947 |
Letelefonáltad?? A gumis ha tényleg nem mondta, hogy azért van fél?negyed? áron az egyébként szõrös gumi, mert qrvára túltárolt, és csak málnáskocsira lesz jó, akkor nem volt korrekt. Meg akkor se, ha ennek ellenére kicsiszolta a Dot számot.. Olcsón kínált portékát jól körbe kell járni, mivel csodák nincsenek. |
kispeti | 1955 | 2011. július 23. 16:44 | Válasz erre: 1947 |
Én azt hiszem, hogy visszakönyörögtem volna az árát, még az õ élete árán is ! :-)
|
Macko | 1954 | 2011. július 23. 16:38 | Válasz erre: 1950 |
A gumi új, mert nem futott. A gyártástól eltelt idõ alapján eldönteni, hogy megveszed-e, az meg a te dolgod. Én hagytam már ott emiatt nagyon jó árban levõ abroncsot. Igaz, utána motoroztam közel 10 ezret 8 éves abroncsokon is. :-) De arról is tudtam a vásárláskor, hogy mikori. |
Macko | 1953 | 2011. július 23. 16:36 | Válasz erre: 1947 |
OLYAN GUMIT TILOS MEGVENNI, AMIN NINCS DOT-SZÁM!!! EZ ALAPSZABÁLY. |
Pegaso650 | 1952 | 2011. július 23. 12:28 | Válasz erre: 1951 |
Az elõzõ poszt a csabus posztjához még jobban illik :)
|
Pegaso650 | 1951 | 2011. július 23. 12:27 | Válasz erre: 1948 |
Egyetértek, az ilyet hirdetni kell!!! Én mindig ezt teszem, nem azért, hogy nekem jobb legyen, hanem azért, hogy másnak ne legyen rossz! Hátha a gazember elõbb utóbb éhen hal - netán csontja törik :) |
galoscsabus | 1949 | 2011. július 23. 12:17 | Válasz erre: 1947 |
Ha ez a g.ci tróger egy hivatalosan nyilvántartott gumis, akkor minden fórumon tedd közzé a nevét! Plusz jelentsd fel. Ha privát üzlet volt, akkor elég egy fazonigazítás az arcán, de azt széklábbal! R17 net áruházban rendelt cimborám párban P.Road gumikat. Az elsõ, DOT szám alapján 2010-es. A hátsó 2005-ös. Eladhat 5 éves gumit újként????? |
olika | 1948 | 2011. július 23. 11:50 | Válasz erre: 1947 |
Sajnálom az esetedet.Egyszer én is belefutottam egy hasonló dologba.Egy szõrös futófelületü gumit találtam a sportmotor.hu oldalon.Telefon,egyezkedés majd a koma postára adta.Gumi megérkezett tisztességesen becsomagolva.Postásnak kifizettem és mikor kicsomagoltam egy agyon kopott sz@r volt a csomagolás alatt.Embert hívtam,hogy van némi gond.Ö azóta jön vissza venni a gumit.Sajnos ebbõl tanultam és ha neten veszek gumit,kikötésem,hogy olyan csomagolása legyen ahol azonnal szemre tudom vételezni a gumit anélkül,hogy megbontanám a csomagolást. Sajnos hiányzik emberekbõl a tisztesség. |
KAWALACI70 | 1947 | 2011. július 23. 10:25 |
Kovacspeter | 1946 | 2011. július 17. 11:48 |
Conti Road Attack 1-es, 1200-as Inazumán 12 ezer km-t bírt elõl... Soha többet. A jó öreg Metzeler Z6 Roadtec minden esetben elment legalább 25 ezret elõl hátul, stabil, tapad. Egy baja van: esõben vigyázni kell vele. Z8 Interact-al valakinek tapasztalat? |
Audimania | 1944 | 2011. július 13. 23:43 | Válasz erre: 1943 |
Még biztos elmegy néhány ezret, legalábbis remélem. Nem állatkodom, csak mindig utassal vagyok, plusz 1x-2x csomagok is, tehát teljes terhelés mellett az oldala keveset bír :( Akkor a 180/55R17 RoadAttack megéri a 23e Ft-ot? Mert ennél olcsóbb biztos nem lesz már. |
tsanyi | 1943 | 2011. július 13. 19:50 | Válasz erre: 1942 |
Az gáz.....ennyire keveset bírt?....vagy ilyen állat vagy?...:)))....nem kéne a körforgókat driftelve venni..:)
|
tsanyi | 1941 | 2011. július 13. 19:31 | Válasz erre: 1940 |
Megállni ugyanazzal sebességgel nem mindegy miképp jön össze, de a pénz sajnos nagy úr...ha fele árért van a Conti akkor vedd meg, a Road Attack1 nem annyira rossz, kb 15000-et el lehet vele menni néha többet is....
|
Audimania | 1940 | 2011. július 13. 19:25 | Válasz erre: 1936 |
Nomeg az is megfontolóssá teszi a dolgot, hogy alsókategóriás tudáshoz minek felsõkategóriás gumi? :)
|
Audimania | 1939 | 2011. július 13. 19:22 | Válasz erre: 1936 |
Pedig pont féláron adják. Illetve 1%-kal alatta :) Épp azért a dilemmázás ...
|
Szicsu600 | 1938 | 2011. július 13. 18:02 | Válasz erre: 1937 |
2 garnitúra PR2 volt eddig. Az elsõt 21.000 Km-nél dobtam le. Csak jókat tudok róla írni, fõleg esõben a hegyekben volt perfect.:)
|
tsanyi | 1937 | 2011. július 13. 17:57 | Válasz erre: 1932 |
A Conti Road2-re volt pár panasz, gyorsan kopik....a PR2 viszont elég tartós ahhoz képest mennyire jó.
|
Szicsu600 | 1936 | 2011. július 13. 17:55 | Válasz erre: 1932 |
Audimania!Túrasport kategóriában a PR2-3 felsõ kategóriás guminak számít s úgy is viselkedik.De persze mások is gyártanak már többkomponensût. Ma már 1 komponensût nem tennék fel csak ha féláron adják...se.:)
|
CJKrisz | 1935 | 2011. július 13. 17:49 | Válasz erre: 1932 |
Nekem PR2 volt a TDM-en és nagyon szerettem. Olyan 5-6ekm-t mentem vele (javarészt utassal), amikor eladtam a gépet, de igazából nyoma nem volt annak, hogy akár 100km is van benne. Esõben verhetetlen a PR2, de szárazon is a legjobbak között van. Ha nagyon nyúzod, (mondjuk pályán), akkor az oldalsó puha komponens elég hamar túlmelegíthetõ és szinte taknyolódik. De ez ugye nem is pályagumi. Túrázásra viszont tökéletes választás.
|
pistike76 | 1934 | 2011. július 13. 17:42 | Válasz erre: 1932 |
Szerintem érdemes . Nekem a nem kétkomponensû málházva és két személlyel kockás lett a közepe. Metzeler két komponensûnek a közepe jól bírta de a széle kicsit furcsán kopott. Most Bridgestone BT23-as van fönt és úgy néz ki bevált,azóta kétszer málháztam vele. |
tsanyi | 1933 | 2011. július 13. 17:39 | Válasz erre: 1932 |
Igen és a legjobb ilyen szempontból a PR2 illetve most már a PR3.....csak sajnos elég drága, de behozza az árát ha sikerül megvenni....
|
Audimania | 1932 | 2011. július 13. 17:33 |
Érdemes-e kétkomponensû gumit venni, ha mindig két személlyel közlekedem? Az elõzõ Metzeler középen kopott kockára ... a most fent lévõ ContiMotion közepe szinte kopásmentes, az oldala viszont félig lekopott. Ilyen módon értelmezett tartósságot tekintve jobb vétel-e a ContiRoadAttack? Köszönöm |
CJKrisz | 1931 | 2011. július 11. 14:00 | Válasz erre: 1929 |
Mit a viccben, amikor az ember csigapástétomot rendel és megkérdezi a pincértõl, hogy õszintén mondja meg, hogy ebben csak csiga van, vagy más is. - Csak magának megmondom, hogy van benne disznóhús is, fele-fele arányban. - Fele-fele? - Igen! Egy csiga, egy disznó. :)))) |
LaMeRick | 1930 | 2011. július 11. 13:55 |
Sziasztok! Motorgumit keresnék, sport/sporttúra, R18, 90/90-es elsõ, 110/90-es hátsó méretben. Eddig Brigestone BT45-öt használtunk, egész jó ár/érték arányú 16eFt elsõ 19eFt hátsó, viszont egyelõre mindenhol csak a honlapon van kint, raktáron meg szinte sehol. Ha valaki tud ilyet v. hasonlót annak megköszönném ha szólna. |
zi-zi | 1929 | 2011. július 11. 11:24 | Válasz erre: 1928 |
Ja, csak a fele-fele nem mindig a fele-fele. :-) Errõl a válásom jut eszembe. Asszony ügyvédje írt levelet, õk mit kérnek, szerintük ez az igazságos fele-fele. Jó, mondom akkor fordítsuk meg, én kérem azt a felét. Jaaa, az úgy nem jó. :-)))))) A fele-felének van kisebb fele is. :-)))) |
Macko | 1928 | 2011. július 11. 11:10 | Válasz erre: 1926 |
Amúgy ilyenkor kell alkalmazni Márk barátunk elméletét: amikor a gumi eléri a kopásjelzõt, na akkor kezdõdik az élettartamának a második fele. :-)))
|
Macko | 1927 | 2011. július 11. 11:09 | Válasz erre: 1924 |
Persze hogy szimpatikus volt, ha egyszer a Rákóczi úton van a mûhelye. :-)))
|
Audimania | 1926 | 2011. július 11. 11:07 | Válasz erre: 1924 |
Igen, van aki megérdemli a dicséretet. Legközelebb én is beugrom hozzá, ha a kétnapos külföldi utamra induláskor veszem csak észre, hogy kopott a gumim ... |
Balu | 1924 | 2011. július 11. 00:04 |
Sziasztok! Litavszki Csaba (gumis , Rákóczi út 72-74) Ha minden igaz ez a becsületes neve, a Csabi az biztos :-)... ) Balassagyarmaton az ország egyik legkorrektebb EMBERE! Történt ugyanis hogy halálosra kopott hátsó gumával befutottunk hozzá szombat délben!, azzal a kéréssel hogy azonnal segítsen valahogy, mert ezzel nem tudunk tovább menni. (teszem hozzá kétnapos Slotákiai túrát terveztünk :oops: ) Jól körülnézett , talált egy új gumit a padláson , szépen felszerelte , egy nagyon korrekt árat kimondott, és egy fia jattot nem fogadott el. Akinek a környéken bárminemû problémája akad bizton állíthatom hogy korrektül segíteni fog ha csak teheti . Nélküle a kétnapos túránk ott véget is ért volna Õ egy igazi Mot-a-Mot ember! Köszönöm! |
pimpa | 1922 | 2011. május 12. 11:35 |
Tegnap kicseréltettem és a gumis szerint simán elkopott. Lekopott róla az a réteg amin motorozni szokás.
|
Macko | 1921 | 2011. május 12. 07:36 | Válasz erre: 1920 |
De Márk ezzel a gumival (konkrétan vissza lett rakva, mert hibás volt, amit szánt a helyére) még végigment a tavalyi Bike Maratonon. Az éjszakai monszunesõvel együtt. Nem lassan... Ez pedig talán több egy fõterezésnél! :-) |
galoscsabus | 1920 | 2011. május 12. 07:01 | Válasz erre: 1915 |
Mackó! Azt az 1. gumit vétek volt még ledobni. Valami hozzáértõ szaki megvághatta volna (lehetõleg flex segítségével) és kibír még pár fõterezést! :-))) És ami sokkal inkább :-((( az az, hogy találkoztam olyan barommal, aki ezt meg is csinálta!!! |
Audimania | 1919 | 2011. május 11. 22:44 |
Pimpa #1886 szerint nem kockás. Meg lehet úgy terhelni a gumit (pályázás), hogy túlmelegedjen a belseje, és a külsõ kopásával jöjjön elõ ez a fajta elválás? (pl. F-1-ben is van túlmelegedés miatti "szemcsésedés", amire panaszkodni szoktak). |
Macko | 1918 | 2011. május 11. 22:23 | Válasz erre: 1917 |
Egyébként az 1. és 2. kép alapján erõsen kockás szerintem ez a gumi, csak a 2. kép nagyon közelrõl készült. Figyeljük a profilmélységet középen és távolabb.
|
Macko | 1917 | 2011. május 11. 22:22 |
Egyébként visszatérve a konkrét kérdésre. 1. Ilyen a Diablo újonnan. 2. Ilyen Pimpa gumija. 3. Egy új, de anyaghibás Diablo... ![]() ![]() ![]() |
kawa70 | 1916 | 2011. május 11. 22:16 | Válasz erre: 1915 |
A tavalyi 48 órást én is pontosan ilyen hátsóval zártam :) Elõtte való évben meg Krakkóból értem így haza, úgyhogy a következõ cserét már idõben kéne végezni........ |
Audimania | 1914 | 2011. május 11. 21:28 | Válasz erre: 1911 |
Nem értek egyet. A középrész kesekny ahhoz, hogy kockás kopás lenne, anélkül pedig bõven kell még guminak lennie. Még a jobboldali minta szélén is van repedés, mellette pedig ott a minta, ami legalább 1 mm lehet még, és nem rögtön ott kezdõdik a vászon.
|
kawa70 | 1913 | 2011. május 11. 20:57 | Válasz erre: 1912 |
Ezt nem értem..... Ettõl függetlenül egy motorkerékpáron lehet elõl-hátul különbözõ gumi, egy szgk-n lehet elõl két egyforma és hátul két egyforma gumi, egy három tengelyes teherautón lehet háromféle gumi tengelyenkénti megoszlásban. Nem kötözködésképp...... |
Tompecs | 1912 | 2011. május 11. 20:36 | Válasz erre: 1910 |
Nem kötöszködés képen: egytengelyes max 750kg-os utifutira elég az egyforma szerkezetû és megfelelõ minta mélységû gumi Bár ez ide kicsit off |
pandamaci | 1911 | 2011. május 11. 20:32 | Válasz erre: 1874 |
Ennek a fotón lévõ guminak a közepén már nagyon vékony a gumiréteg, azért van igy kipattogva, repedezve- azaz egyszerúen kopott a gumi, csak a közepén gyárilag nincs minta, igy nem tunik fel elsõre... Ha leszeded, piszkáld meg, szerintem pár tizeddel lejjebb a szovetvázat fogod látni.
|
kawa70 | 1910 | 2011. május 11. 19:48 | Válasz erre: 1905 |
Nem nézik. A motorra is az a mûszaki követelmény vonatkozik, mint más jármûvekre: Tengelyenként kell azonos szerkezetû és mintázatú gumival rendelkeznie. Én egyébként sem szoktam cserélgetni párban, bár többnyire ugyanazt a tipust használom. Jelenleg is különbözõ gumik vannak elõl és hátul. Elõl Pilot Road 2, hátul conti Roadattack. |
cujethu | 1909 | 2011. május 11. 19:47 | Válasz erre: 1908 |
Úgy rézékelem, hogy eddig a gyáriak voltak fenn. Rendeltem rá egy pár Bridgestone-t, de csak az elsõt tudták szállítani. Így hátul az új van, elõl meg a gyári. Ezért kérdezem, hogy ebbe beleköthetnek-e. Minta bõven 1,6 felett (3-3,5 mm). |
pandamaci | 1908 | 2011. május 11. 19:44 | Válasz erre: 1905 |
Különben hogy érzékeled hogy nem egyformák, észrevettél valamit ?
|
cujethu | 1905 | 2011. május 11. 19:20 | Válasz erre: 1903 |
Az egyformát én sem úgy gondoltam, hogy teljesen azonos méretben és mintában. Hanem, ha pl. hátul Bridgestone van, de az elsõ még bõven bírja az elõzõ, kell-e azt is Bridgestone elsõre cserlénem? Ilyent néznek-e mûszaki vizsgán? |
pandamaci | 1904 | 2011. május 11. 19:19 | Válasz erre: 1902 |
A legkötözködõsebb Magyar mûszakin is a tipusbizonyítványban lévõ gyári méret, és az 1.6mm minimális minta a követelmény, elöl lehet kenda, hátul meg micelinn tökmindegy :) / persze krossz meg pályagumi azért nem jó/
|
pandamaci | 1903 | 2011. május 11. 19:12 | Válasz erre: 1902 |
Nagyobb motoroknál az elsõ meg a hátsó gumi általában teljesen különbözõ méretû, és a mintázat sem 100% hogy megegyezik -azaz nem mindig egyforma. Az más kérdés, hogy egy adott gyártmányú (pl michelin) hátsónak van egy F es elsõkerékre való párja.. Feltételezem ,a gyártó kipróbálta, hogy keménység,tapadás, oldalkúszás , vízelvezetés stb miatt a kanyarodás, úttartás így lesz legnormálisabb. Mivel elég nagy a választék , találomra elol -hátul eltérõ márkával nem próbálkoznék. Bár van aki az F es gumit hátra, a normált meg elõre is felteszi, csak mert felfér rá... Német suzuki honlapon pl fent van, melyik motorra milyen méretet, márkát hagytak jóvá. |
cujethu | 1902 | 2011. május 11. 17:53 |
Az elsõ-hátsó gumik tekintetében van valami, olyasféle elõírás, mint autónál egy tengelyen azonos gumi? Itt egyformának kell lenni a két guminak? Figyelnek erre mûszakin, vagy csak nem legyen kopott, esetleg túlságosan öreg, repedezett?
|
Audimania | 1901 | 2011. május 10. 21:53 | Válasz erre: 1875 |
Túl alacsony vagy túl magas guminyomás (hosszabb ideig) okozhat ilyet?
|
lököttke | 1900 | 2011. május 10. 21:43 | Válasz erre: 1897 |
Tavaly nekem is volt bajom a gumimal. 2-éves kis paci s a hátsó gumim oldala tele volt hajszál repedésekkel. Bennem volt a para...Szerencsémre egy motor szerelõ haverom meg nyugtatott. De ahogy lett rá pénzem rá 1-évre a hátsó gumit le cseréltem. Igaz keveset gurultam s nem csak anyagi okok miatt és a hátsó gumim hajszál repedései végett, ha nem a sok meló is erõsen közbe szólt a motoros szezonomba. |