15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Motorgumik! Ki mit ajánl, ki mire esküszik?
Következő oldal

Macko 2000 2012. április 2. 22:32   Válasz erre: 1997
Nekem a Gésán az EXP is 14'500-at futott.
    

Bedouin 1999 2012. április 2. 20:06   Válasz erre: 1998
Én tavaly tettem fel, így nem nagyon szokott 5-6 éves gumim lenni :(

    

pandamaci 1998 2012. április 2. 19:55   Válasz erre: 1997
csopperen elöl a michelin commander , dunlop d404, irc is elgurul 25-30 ezret.. GURUL ... nem sportolás :)) Azért tudni illik, hogy 5-6 évesen az anyaga is megváltozik, esõben nem olyan jó,még ha minta van is rajta.
    

Bedouin 1997 2012. április 2. 19:04   Válasz erre: 1995
Jelenleg 20.400 km van a tourance-omban :)
Ma voltam Bicskén az Interatba és a Mayer Petit kérdeztem, hogy mondja már meg mennyi van még ebben a gumiban (természetesen nem mondtam meg az eddigi futásteljesítményét).
Õ azt mondta, hogy 4-5 ezer még simán belegurul :)
Említettem neki, hogy eddig mindenki levette rólam a keresztvizet, mikor elmondtam hogy 22 ezer km-re lõttem be a gumit :)
Többség szerint 12-14 ezer a tourance és 8-9 ezer az EXP.
Erre Õ csak annyit mondott, hogy: hát itt van láthatod :)
    

Joccy 1996 2012. április 2. 18:56  
sziasztok

gumik eladva..............széles utat
    

zoligs 1995 2012. április 1. 20:12   Válasz erre: 1992
A TE tapasztalatod teljes egészében a valóságot tükrözi , de konkrét külömbségeket említenék egy párat . A Régi Tourance, a különáló tappancsok miatt nyúlik a kanyarban ( simán meg lehet szokni , kontrolálható), ABS es motoroknál nagyon el tud kagylósodni az elsõ gumi, de ezt csak nagy nehéz motoroknál észleltem eddig,átlagosan kb 2000 km el tud kevesebbet az EXP, mivel puhább az összetétele, ( nedves úton Jobban tapad).
Az Anakee II az hasonló tudású mint az EXP, de a drasztikus árkülömbség miatt szerintem nem éri meg.

    

vlevi 1994 2012. április 1. 15:17   Válasz erre: 1992
Én sem nagyon terveztem más gumit felrakni, csak gondoltam megkérdezem, hátha az elmúlt években bejött valami új. Ezek szerint semmi.

    

Joccy 1993 2012. április 1. 11:04  
sziasztok

Eladnám ezt a pár új Continentál Race Attack gumimat.45000 Ft .Ha valakit érdekel hívjatok vagy írjatok.Addig is széles utat.

190/55 ZR 17
120/70 ZR 17
    

Bedouin 1992 2012. március 31. 23:05   Válasz erre: 1990
Csak a saját véleményem:
ne cseréld le a Tourance-ot, mert ár érték arányban verhetetlen, nekem most gurult bele a héten a 20.300 km és még van belõle 3 és fél mm!!!
Jártam vele 2 személlyel, mentem vele terepen, voltam vele pályázni is és mindenhol tudta a dolgát :)
Sosem volt EXP-m, de amennyivel az drágább az az én használatomban nekem nem nyújt többet és állítólag nem fog annyit elmenni, mint a sima Tourance.

Nem célom senkit meggyõzni, csak a saját tapasztalataimat osztottam meg!
    

nadtom 1991 2012. március 31. 22:35   Válasz erre: 1990
Szia Vlevi,
A sima Tourance-tól egy fokkal jobb az EXP, szerintem ettõl nincs jobb gumi enduróra. Iszonyatosan jól tapad még vizes úton is.
    

vlevi 1990 2012. március 31. 22:26  
Túraendúróra (DL-650?) mi mostanában az ajánlott?
Az elmúlt 6 évben nem követtem a divatot, és mostmár talán ideje lenne gumit cserélni.
Most Tourance van rajta. Más alternatíva? Anakee-nál zavar annak a vastag hosszanti folytonossági hiánynak a látványa, nem hiányzik onnan a gumi kanyarodás közben?
Esetleg, mivel terepen sose járok, valami aszfaltosabb gumit érdemes kipróbálni?


    

Oldi 1989 2012. március 31. 20:26   Válasz erre: 1987
Érdekel, szerintem jó az enyémre, kérek részletesebben leírást priv. üdv.

    

SZICSU 1988 2012. március 31. 19:35   Válasz erre: 1985
Szia!Vizes felületen olyan mintha jégen mennél...
    

rosejblee 1987 2012. március 31. 16:13  
Van egy pár eladó Z6-om.Jó állapotúak,még motoron.
190/50-17
120/70-17
Átvehetõk Budapesten.
    

csabesz1 1986 2012. március 20. 21:06  
Üdv mindenkinek!


Van egy darab eladó Heidenau 150/70-17 méretû és K76 mintájú hátsó abroncsom, a futófelület közepén mért 6,9 mm bordamélységgel.
Használt, nem új, de szerintem pár száz km-t mentek csak vele.
Az új ára a mofaker.hu-n 29 ezer meg egy pici.
Én kb. 18-ra gondoltam érte. Ha valakinek kell, üzenjen.
Zala megye

Csabesz1
    

csabesz1 1985 2012. március 19. 20:22  
Üdv Mindenkinek!

Használt már valaki KENDA márkájú abroncsot motoron?
Kinek mi a véleménye róla?
Nekem elsõ guminak kellene az alábbi mintával, TDM-re.
    

Analog 1983 2012. február 10. 00:49  
Eladó egy pár ÚJ!!! Continental SportATTACK
120/70R17 + 180/55R17
Irányár: 60eFt
    

kawa70 1982 2012. január 29. 17:34   Válasz erre: 1981
DOT? Mennyi a kikiáltási ár?
    

rado.sanyika 1981 2012. január 29. 15:06  
Sziasztok.
Az elõzõ motoromról (K1200GT) megmaradt egy hátsó gumim.
Eladnám:
Metzeler Z6 180 55 17.
600km t mentem vele.
Ha érdekel valakit jelentkezzen.
Köszi.

    

Macko 1980 2011. december 26. 20:21  
Van egy szett eladó Metzeler KarooT abroncsom.

Részletek az apróhirdetések között: http://www.motorozz.hu/main.pl?menupage=ad_list&session_id=&ad_id=4291


    

C1800Rider 1979 2011. augusztus 29. 22:45   Válasz erre: 1977
Középen kopottabb guminak kopottabbak a vízelvezetõ árkok szélei is. Mindenképp kevesebb vizet tud elvezetni. Fõleg ha már annyira elkopik a gumi középen hogy a minták végei megszûnnek létezni.
    

pandamaci 1978 2011. augusztus 29. 22:39   Válasz erre: 1971
Ezt elsõ ránézésre addig fogod jónak látni, mig középen ki nem jön a vászonréteg..
    

kawa70 1977 2011. augusztus 29. 22:27   Válasz erre: 1976
Terhelve gördülõ (motor súlya+vezetõ esetleg utas és csomagok) guminak egyébként még akkor is leérnek a vízelvezetõ mintái (igaz azoknak csak a végei) ha a közepén nincs mintázat Deformálódik annyit a gumma.

De ez igaz lehet akkor egy középen kopottab gumira is........
    

C1800Rider 1976 2011. augusztus 29. 22:18   Válasz erre: 1974
Azért az is érdekes hogy az elsõ gumikon (azokon is amelyeknél a hátsón nincs középen minta) minden esetben van legalább hosszanti barázda de még inkább teljes mintázat. A farát egyenes menetben még csak-csak ki lehet védeni ha megmoccan de az eleje ha felúszik még egyenes menetben is ijesztõ lehet (autóval is az).
Terhelve gördülõ (motor súlya+vezetõ esetleg utas és csomagok) guminak egyébként még akkor is leérnek a vízelvezetõ mintái (igaz azoknak csak a végei) ha a közepén nincs mintázat Deformálódik annyit a gumma.
    

galoscsabus 1975 2011. augusztus 29. 22:16   Válasz erre: 1974
Azért ehhez tartozik még egy igen fontos adalék:
A Metzeler a Z6-ot kimondottan úgy árulja, hogy csak párban javasolt az alkalmazása.
Az elsõ gumi középen végigfutó mintája "takarítja" az utat a hátsó elõtt.

    

kawa70 1974 2011. augusztus 29. 22:07   Válasz erre: 1968
TPBalaton által linkelt gumi mintázat jó példa, eleve nincs középen vizelvezetõ minta. Az aqaplaning motorgumi estén sztem nehezebben jön össze (ha egyáltalán összejön) mint autógumi esetén, ahol sik felület érintkezik az uttesttel, mig motorgumi esetén a keresztmetszet inkább ék alaku és minimális a sikfelület - mintegy ék módjára és a felületi nyomás hatására kipréseli a vizet maga alól mintázat nélkül is. Sokkal fontosabb szerintem az oldaltartása és vezetése a guminak kanyarban haladáskor.
    

galoscsabus 1973 2011. augusztus 29. 22:03   Válasz erre: 1971
Ezért a képért kár volt elmenni Ukrajnáig :-)))))

De, hogy az eredeti kérdésedre is mondjak valami okosságot:
Ha kellõ mértékben elkopik, akkor le kell cserélni. Mindegy, hogy 1,6, vagy több a maradék!
És csak ott mérjél mintamélységet, ahol minta van! :-)))
    

kawa70 1972 2011. augusztus 29. 22:01   Válasz erre: 1971
Ahol nincs minta, ott nem értelmezhetõ a profil mélység..........
Középen nincs mit méregetni, marad a kopásjelzõ.
    

TPBalaton 1971 2011. augusztus 29. 21:54   Válasz erre: 1966
Én pl. erre gondoltam.
    

C1800Rider 1970 2011. augusztus 29. 21:51   Válasz erre: 1969
Az aquaplanning egy létezõ jelenség. Kopott gumival könnyebben összejön. Meg is lehet úszni meg bele is lehet halni. Kinek ez kinek az jön össze.
    

Macko 1969 2011. augusztus 29. 21:36   Válasz erre: 1968
Ebben azóta nem vagyok biztos, mióta Márk végigment a Bike Maratonon tavaly a silckre kopott elsõ gumijával. Pedig olyan esõ ritkán jön össze, mint ott volt...
    

C1800Rider 1968 2011. augusztus 29. 21:34   Válasz erre: 1967
Az lesz az igazi pocsékolás ha a nem kellõ mintamélység miatt megúszik a fara vagy az eleje esõben és emiatt kukásíthatod a motorod.
    

kawa70 1967 2011. augusztus 29. 21:12   Válasz erre: 1965
Én is így tudom, de ezt a pocséklást nem engedhetem meg magamnak :)
    

TPBalaton 1966 2011. augusztus 29. 18:02  
De pl. sok guminak profil sincs a közepén.
    

hamster 1965 2011. augusztus 29. 17:59   Válasz erre: 1963
Szerintem is úgy szól a szabály hogy a minimum profilmélység(1,6mm)az egész futófelületre értendõ.Ha ennél az értéknél bárhol kisebb a "minta"akkor csere.
    

Bedouin 1964 2011. augusztus 29. 17:43   Válasz erre: 1963
Hát nem esküszöm, de szerintem az 1,6 mm bárholra értendõ.
    

TPBalaton 1963 2011. augusztus 29. 16:44  
Ki tudja?
Conti Trail Attack-nak nincs középen kopásjelzõ,csak kicsit oldalt.
Akkor odáig lehet koptatni vagy ha középen eléri az 1,6mm-t?
    

kawa70 1962 2011. augusztus 1. 16:16   Válasz erre: 1960
A gyártás évét és hetét jelzõ számokról van szó.........
    

kawa70 1961 2011. augusztus 1. 16:14   Válasz erre: 1946
Meglepõ........Nekem hátul már három ment több mint 15 ezret, elõl még csak egyet használtam abból a tipusból, de az is bõven húsz felett ment.
    

k0diak 1960 2011. augusztus 1. 16:13   Válasz erre: 1953
"OLYAN GUMIT TILOS MEGVENNI, AMIN NINCS DOT-SZÁM!!!
EZ ALAPSZABÁLY."

Attol meg, hogy kiabalsz, nem feltetlen igaz. Miert lenne tilos?

A DoT (Department of Transport) az USA-beli minosito szervezet, ettol meg mas orszagokban siman lehet legalis a gumi, peldaul Ausztraliaban sok nem Dot offroad gumi is legalis utcai hasznalatra, ha nincs NHS (not for highway service) jelzes rajta, es van olyan allam, ahol meg az is.

Egy rahedli versenygumin (on/offroad) nincs DOT szam, csak tudni kell, mire valo.

Europaban utcai hasznalatra E szammal kell a guminak rendelkeznie, illetve a sebesseg/tomegmutatoknak is meg kell felelni.

Ez altalaban egybeesik a Dot minositessel.
    

kawa70 1959 2011. augusztus 1. 16:12   Válasz erre: 1944
Bizony meg. Ha lesz még olyan, szólj.....
    

zsola75 1958 2011. augusztus 1. 15:24  
Sziasztok!

Pistike76! A Metzeller nem gyárt 2 komponensû gumit és a Z8-as illetve a régebbi Z-os sem az...
Õk a nulla fokos acélövek rugalmasságával “játszanak”, hogy azt a hatást elérjék...
Most tettem fel az FJR-re Z8-at, de kb.100Km-ert el kellett vele menni, hogy a formaleválasztó réteg lekopjon róla, egyébként meg vagyok vele elégedve...
Üdv.
    

kicsi 1957 2011. július 23. 18:20   Válasz erre: 1946
Nekem most van fenn egy új Z8. Eddigi tapasztalatom alapján azt mondhatom, hogy sosem volt jobb gumim.
Elõtte volt Pirelli Dibaló Strada, Z6, és PR2, de ezeket magasan veri.
Igaz az ára is.....
    

pandamaci 1956 2011. július 23. 16:57   Válasz erre: 1947
Letelefonáltad?? A gumis ha tényleg nem mondta, hogy azért van fél?negyed? áron az egyébként szõrös gumi, mert qrvára túltárolt, és csak málnáskocsira lesz jó, akkor nem volt korrekt. Meg akkor se, ha ennek ellenére kicsiszolta a Dot számot..
Olcsón kínált portékát jól körbe kell járni, mivel csodák nincsenek.
    

kispeti 1955 2011. július 23. 16:44   Válasz erre: 1947
Én azt hiszem, hogy visszakönyörögtem volna az árát, még az õ élete árán is ! :-)
    

Macko 1954 2011. július 23. 16:38   Válasz erre: 1950
A gumi új, mert nem futott.
A gyártástól eltelt idõ alapján eldönteni, hogy megveszed-e, az meg a te dolgod.
Én hagytam már ott emiatt nagyon jó árban levõ abroncsot.

Igaz, utána motoroztam közel 10 ezret 8 éves abroncsokon is. :-)
De arról is tudtam a vásárláskor, hogy mikori.
    

Macko 1953 2011. július 23. 16:36   Válasz erre: 1947
OLYAN GUMIT TILOS MEGVENNI, AMIN NINCS DOT-SZÁM!!!

EZ ALAPSZABÁLY.
    

Pegaso650 1952 2011. július 23. 12:28   Válasz erre: 1951
Az elõzõ poszt a csabus posztjához még jobban illik :)
    

Pegaso650 1951 2011. július 23. 12:27   Válasz erre: 1948
Egyetértek, az ilyet hirdetni kell!!!
Én mindig ezt teszem, nem azért, hogy nekem jobb legyen, hanem azért, hogy másnak ne legyen rossz!
Hátha a gazember elõbb utóbb éhen hal - netán csontja törik :)
    

galoscsabus 1949 2011. július 23. 12:17   Válasz erre: 1947
Ha ez a g.ci tróger egy hivatalosan nyilvántartott gumis, akkor minden fórumon tedd közzé a nevét! Plusz jelentsd fel.
Ha privát üzlet volt, akkor elég egy fazonigazítás az arcán, de azt széklábbal!

R17 net áruházban rendelt cimborám párban P.Road gumikat.
Az elsõ, DOT szám alapján 2010-es.
A hátsó 2005-ös.
Eladhat 5 éves gumit újként?????
    

olika 1948 2011. július 23. 11:50   Válasz erre: 1947
Sajnálom az esetedet.Egyszer én is belefutottam egy hasonló dologba.Egy szõrös futófelületü gumit találtam a sportmotor.hu oldalon.Telefon,egyezkedés majd a koma postára adta.Gumi megérkezett tisztességesen becsomagolva.Postásnak kifizettem és mikor kicsomagoltam egy agyon kopott sz@r volt a csomagolás alatt.Embert hívtam,hogy van némi gond.Ö azóta jön vissza venni a gumit.Sajnos ebbõl tanultam és ha neten veszek gumit,kikötésem,hogy olyan csomagolása legyen ahol azonnal szemre tudom vételezni a gumit anélkül,hogy megbontanám a csomagolást.
Sajnos hiányzik emberekbõl a tisztesség.
    

KAWALACI70 1947 2011. július 23. 10:25  
Sziasztok!
Engedjétek meg, hogy megosszam veletek esetemet.
A Képes motor gumis oldalán találtam egy gumit. Letelefonáltam, képet kértem. Nagyon jó vételnek tûnt. A csöcsök a futófelületen még megvoltak. Nem használták. Felrakattam az én gumiszerelõmmel és repedések lettek láthatók. Telefon a tulajnak, egyezkedés, "ha nem mentem el Hollandiába és a gumis nem tette tönkre akkor visszaveszi"-mondta a kiskõrösi gumis, István.
Kb. 20 km-t mentem a gumival. Többszöri telefonálás után végre megkaptam a pénzem egy részét. Mivel ÚJ gumiként már nem lehet eladni a 17-éves !!! gumit-mondta a kiskõrösi gumis, István.
Érdekes dolog, hogy az oldalfalból ki lett csiszolva a gyártás dátuma!!! Vajon miért??? De azért szerencsére látható a dátum. Nem értem, hogy miért nincs tisztesség bizonyos "gumikereskedõkben"? Miért újként hirdeti a régi gumit? Hát ennyi.
A gumi a motoron az egyik legfontosabb, megfelelõ mûszaki állapotban levõ alkatrész.

Ahogy mondtad kedves István "ezzel a gumival 300-zal is lehetne motorozni". Tedd ezt te.

Nekem van egy 7-éves lányom akinek szüksége van az apukájára és másnak sem akarok szenvedést okozni.



    

Kovacspeter 1946 2011. július 17. 11:48  
Conti Road Attack 1-es, 1200-as Inazumán 12 ezer km-t bírt elõl... Soha többet.
A jó öreg Metzeler Z6 Roadtec minden esetben elment legalább 25 ezret elõl hátul, stabil, tapad. Egy baja van: esõben vigyázni kell vele.
Z8 Interact-al valakinek tapasztalat?
    

tsanyi 1945 2011. július 14. 07:04   Válasz erre: 1944
Annyit meg.
    

Audimania 1944 2011. július 13. 23:43   Válasz erre: 1943
Még biztos elmegy néhány ezret, legalábbis remélem. Nem állatkodom, csak mindig utassal vagyok, plusz 1x-2x csomagok is, tehát teljes terhelés mellett az oldala keveset bír :(
Akkor a 180/55R17 RoadAttack megéri a 23e Ft-ot? Mert ennél olcsóbb biztos nem lesz már.
    

tsanyi 1943 2011. július 13. 19:50   Válasz erre: 1942
Az gáz.....ennyire keveset bírt?....vagy ilyen állat vagy?...:)))....nem kéne a körforgókat driftelve venni..:)
    

Audimania 1942 2011. július 13. 19:46   Válasz erre: 1941
Uhh, a ContiMotionban kb. 7e lehet :(
    

tsanyi 1941 2011. július 13. 19:31   Válasz erre: 1940
Megállni ugyanazzal sebességgel nem mindegy miképp jön össze, de a pénz sajnos nagy úr...ha fele árért van a Conti akkor vedd meg, a Road Attack1 nem annyira rossz, kb 15000-et el lehet vele menni néha többet is....
    

Audimania 1940 2011. július 13. 19:25   Válasz erre: 1936
Nomeg az is megfontolóssá teszi a dolgot, hogy alsókategóriás tudáshoz minek felsõkategóriás gumi? :)
    

Audimania 1939 2011. július 13. 19:22   Válasz erre: 1936
Pedig pont féláron adják. Illetve 1%-kal alatta :) Épp azért a dilemmázás ...
    

Szicsu600 1938 2011. július 13. 18:02   Válasz erre: 1937
2 garnitúra PR2 volt eddig. Az elsõt 21.000 Km-nél dobtam le. Csak jókat tudok róla írni, fõleg esõben a hegyekben volt perfect.:)
    

tsanyi 1937 2011. július 13. 17:57   Válasz erre: 1932
A Conti Road2-re volt pár panasz, gyorsan kopik....a PR2 viszont elég tartós ahhoz képest mennyire jó.
    

Szicsu600 1936 2011. július 13. 17:55   Válasz erre: 1932
Audimania!Túrasport kategóriában a PR2-3 felsõ kategóriás guminak számít s úgy is viselkedik.De persze mások is gyártanak már többkomponensût. Ma már 1 komponensût nem tennék fel csak ha féláron adják...se.:)
    

CJKrisz 1935 2011. július 13. 17:49   Válasz erre: 1932
Nekem PR2 volt a TDM-en és nagyon szerettem. Olyan 5-6ekm-t mentem vele (javarészt utassal), amikor eladtam a gépet, de igazából nyoma nem volt annak, hogy akár 100km is van benne. Esõben verhetetlen a PR2, de szárazon is a legjobbak között van. Ha nagyon nyúzod, (mondjuk pályán), akkor az oldalsó puha komponens elég hamar túlmelegíthetõ és szinte taknyolódik. De ez ugye nem is pályagumi. Túrázásra viszont tökéletes választás.
    

pistike76 1934 2011. július 13. 17:42   Válasz erre: 1932
Szerintem érdemes .
Nekem a nem kétkomponensû málházva és két személlyel kockás lett a közepe.
Metzeler két komponensûnek a közepe jól bírta de a széle kicsit furcsán kopott.
Most Bridgestone BT23-as van fönt és úgy néz ki bevált,azóta kétszer málháztam vele.
    

tsanyi 1933 2011. július 13. 17:39   Válasz erre: 1932
Igen és a legjobb ilyen szempontból a PR2 illetve most már a PR3.....csak sajnos elég drága, de behozza az árát ha sikerül megvenni....
    

Audimania 1932 2011. július 13. 17:33  
Érdemes-e kétkomponensû gumit venni, ha mindig két személlyel közlekedem?
Az elõzõ Metzeler középen kopott kockára ... a most fent lévõ ContiMotion közepe szinte kopásmentes, az oldala viszont félig lekopott. Ilyen módon értelmezett tartósságot tekintve jobb vétel-e a ContiRoadAttack? Köszönöm
    

CJKrisz 1931 2011. július 11. 14:00   Válasz erre: 1929
Mit a viccben, amikor az ember csigapástétomot rendel és megkérdezi a pincértõl, hogy õszintén mondja meg, hogy ebben csak csiga van, vagy más is.
- Csak magának megmondom, hogy van benne disznóhús is, fele-fele arányban.
- Fele-fele?
- Igen! Egy csiga, egy disznó.
:))))
    

LaMeRick 1930 2011. július 11. 13:55  
Sziasztok!

Motorgumit keresnék, sport/sporttúra, R18, 90/90-es elsõ, 110/90-es hátsó méretben.
Eddig Brigestone BT45-öt használtunk, egész jó ár/érték arányú 16eFt elsõ 19eFt hátsó, viszont egyelõre mindenhol csak a honlapon van kint, raktáron meg szinte sehol. Ha valaki tud ilyet v. hasonlót annak megköszönném ha szólna.
    

zi-zi 1929 2011. július 11. 11:24   Válasz erre: 1928
Ja, csak a fele-fele nem mindig a fele-fele. :-)
Errõl a válásom jut eszembe. Asszony ügyvédje írt levelet, õk mit kérnek, szerintük ez az igazságos fele-fele. Jó, mondom akkor fordítsuk meg, én kérem azt a felét. Jaaa, az úgy nem jó. :-))))))
A fele-felének van kisebb fele is. :-))))
    

Macko 1928 2011. július 11. 11:10   Válasz erre: 1926
Amúgy ilyenkor kell alkalmazni Márk barátunk elméletét: amikor a gumi eléri a kopásjelzõt, na akkor kezdõdik az élettartamának a második fele. :-)))
    

Macko 1927 2011. július 11. 11:09   Válasz erre: 1924
Persze hogy szimpatikus volt, ha egyszer a Rákóczi úton van a mûhelye. :-)))
    

Audimania 1926 2011. július 11. 11:07   Válasz erre: 1924
Igen, van aki megérdemli a dicséretet.
Legközelebb én is beugrom hozzá, ha a kétnapos külföldi utamra induláskor veszem csak észre, hogy kopott a gumim ...
    

Games 1925 2011. július 11. 00:22   Válasz erre: 1924
Civitas Fortissima! :)
    

Balu 1924 2011. július 11. 00:04  
Sziasztok!
Litavszki Csaba (gumis , Rákóczi út 72-74)
Ha minden igaz ez a becsületes neve, a Csabi az biztos :-)... ) Balassagyarmaton az ország egyik legkorrektebb EMBERE!

Történt ugyanis hogy halálosra kopott hátsó gumával befutottunk hozzá szombat délben!,
azzal a kéréssel hogy azonnal segítsen valahogy, mert ezzel nem tudunk tovább menni.
(teszem hozzá kétnapos Slotákiai túrát terveztünk :oops: )
Jól körülnézett , talált egy új gumit a padláson , szépen felszerelte ,
egy nagyon korrekt árat kimondott, és egy fia jattot nem fogadott el.
Akinek a környéken bárminemû problémája akad bizton állíthatom hogy korrektül segíteni fog ha csak teheti .
Nélküle a kétnapos túránk ott véget is ért volna
Õ egy igazi Mot-a-Mot ember!
Köszönöm!
    

pandamaci 1923 2011. május 12. 14:42   Válasz erre: 1922
:)
    

pimpa 1922 2011. május 12. 11:35  
Tegnap kicseréltettem és a gumis szerint simán elkopott. Lekopott róla az a réteg amin motorozni szokás.
    

Macko 1921 2011. május 12. 07:36   Válasz erre: 1920
De Márk ezzel a gumival (konkrétan vissza lett rakva, mert hibás volt, amit szánt a helyére) még végigment a tavalyi Bike Maratonon. Az éjszakai monszunesõvel együtt. Nem lassan...
Ez pedig talán több egy fõterezésnél! :-)
    

galoscsabus 1920 2011. május 12. 07:01   Válasz erre: 1915
Mackó!
Azt az 1. gumit vétek volt még ledobni.
Valami hozzáértõ szaki megvághatta volna (lehetõleg flex segítségével) és kibír még pár fõterezést!
:-)))
És ami sokkal inkább :-((( az az, hogy találkoztam olyan barommal, aki ezt meg is csinálta!!!
    

Audimania 1919 2011. május 11. 22:44  
Pimpa #1886 szerint nem kockás.
Meg lehet úgy terhelni a gumit (pályázás), hogy túlmelegedjen a belseje, és a külsõ kopásával jöjjön elõ ez a fajta elválás? (pl. F-1-ben is van túlmelegedés miatti "szemcsésedés", amire panaszkodni szoktak).
    

Macko 1918 2011. május 11. 22:23   Válasz erre: 1917
Egyébként az 1. és 2. kép alapján erõsen kockás szerintem ez a gumi, csak a 2. kép nagyon közelrõl készült. Figyeljük a profilmélységet középen és távolabb.
    

Macko 1917 2011. május 11. 22:22  
Egyébként visszatérve a konkrét kérdésre.
1. Ilyen a Diablo újonnan.
2. Ilyen Pimpa gumija.
3. Egy új, de anyaghibás Diablo...
    

kawa70 1916 2011. május 11. 22:16   Válasz erre: 1915
A tavalyi 48 órást én is pontosan ilyen hátsóval zártam :)
Elõtte való évben meg Krakkóból értem így haza, úgyhogy a következõ cserét már idõben kéne végezni........
    

Macko 1915 2011. május 11. 22:10   Válasz erre: 1914
Az nem is kopott gumi.
EZ kopott gumi...
    

Audimania 1914 2011. május 11. 21:28   Válasz erre: 1911
Nem értek egyet. A középrész kesekny ahhoz, hogy kockás kopás lenne, anélkül pedig bõven kell még guminak lennie. Még a jobboldali minta szélén is van repedés, mellette pedig ott a minta, ami legalább 1 mm lehet még, és nem rögtön ott kezdõdik a vászon.
    

kawa70 1913 2011. május 11. 20:57   Válasz erre: 1912
Ezt nem értem.....
Ettõl függetlenül egy motorkerékpáron lehet elõl-hátul különbözõ gumi, egy szgk-n lehet elõl két egyforma és hátul két egyforma gumi, egy három tengelyes teherautón lehet háromféle gumi tengelyenkénti megoszlásban. Nem kötözködésképp......
    

Tompecs 1912 2011. május 11. 20:36   Válasz erre: 1910
Nem kötöszködés képen: egytengelyes max 750kg-os utifutira elég az egyforma szerkezetû és megfelelõ minta mélységû gumi
Bár ez ide kicsit off
    

pandamaci 1911 2011. május 11. 20:32   Válasz erre: 1874
Ennek a fotón lévõ guminak a közepén már nagyon vékony a gumiréteg, azért van igy kipattogva, repedezve- azaz egyszerúen kopott a gumi, csak a közepén gyárilag nincs minta, igy nem tunik fel elsõre... Ha leszeded, piszkáld meg, szerintem pár tizeddel lejjebb a szovetvázat fogod látni.
    

kawa70 1910 2011. május 11. 19:48   Válasz erre: 1905
Nem nézik. A motorra is az a mûszaki követelmény vonatkozik, mint más jármûvekre: Tengelyenként kell azonos szerkezetû és mintázatú gumival rendelkeznie.
Én egyébként sem szoktam cserélgetni párban, bár többnyire ugyanazt a tipust használom. Jelenleg is különbözõ gumik vannak elõl és hátul. Elõl Pilot Road 2, hátul conti Roadattack.
    

cujethu 1909 2011. május 11. 19:47   Válasz erre: 1908
Úgy rézékelem, hogy eddig a gyáriak voltak fenn.
Rendeltem rá egy pár Bridgestone-t, de csak az elsõt tudták szállítani.
Így hátul az új van, elõl meg a gyári. Ezért kérdezem, hogy ebbe beleköthetnek-e.
Minta bõven 1,6 felett (3-3,5 mm).
    

pandamaci 1908 2011. május 11. 19:44   Válasz erre: 1905
Különben hogy érzékeled hogy nem egyformák, észrevettél valamit ?
    

cujethu 1907 2011. május 11. 19:30   Válasz erre: 1906
Azt még akkor nem olvastam! :)
    

tsanyi 1906 2011. május 11. 19:24   Válasz erre: 1905
Pedig erre is válaszolt..:)))
    

cujethu 1905 2011. május 11. 19:20   Válasz erre: 1903
Az egyformát én sem úgy gondoltam, hogy teljesen azonos méretben és mintában.
Hanem, ha pl. hátul Bridgestone van, de az elsõ még bõven bírja az elõzõ, kell-e azt is Bridgestone elsõre cserlénem? Ilyent néznek-e mûszaki vizsgán?
    

pandamaci 1904 2011. május 11. 19:19   Válasz erre: 1902
A legkötözködõsebb Magyar mûszakin is a tipusbizonyítványban lévõ gyári méret, és az 1.6mm minimális minta a követelmény, elöl lehet kenda, hátul meg micelinn tökmindegy :) / persze krossz meg pályagumi azért nem jó/
    

pandamaci 1903 2011. május 11. 19:12   Válasz erre: 1902
Nagyobb motoroknál az elsõ meg a hátsó gumi általában teljesen különbözõ méretû, és a mintázat sem 100% hogy megegyezik -azaz nem mindig egyforma. Az más kérdés, hogy egy adott gyártmányú (pl michelin) hátsónak van egy F es elsõkerékre való párja.. Feltételezem ,a gyártó kipróbálta, hogy keménység,tapadás, oldalkúszás , vízelvezetés stb miatt a kanyarodás, úttartás így lesz legnormálisabb. Mivel elég nagy a választék , találomra elol -hátul eltérõ márkával nem próbálkoznék.
Bár van aki az F es gumit hátra, a normált meg elõre is felteszi, csak mert felfér rá...
Német suzuki honlapon pl fent van, melyik motorra milyen méretet, márkát hagytak jóvá.
    

cujethu 1902 2011. május 11. 17:53  
Az elsõ-hátsó gumik tekintetében van valami, olyasféle elõírás, mint autónál egy tengelyen azonos gumi? Itt egyformának kell lenni a két guminak? Figyelnek erre mûszakin, vagy csak nem legyen kopott, esetleg túlságosan öreg, repedezett?
    

Audimania 1901 2011. május 10. 21:53   Válasz erre: 1875
Túl alacsony vagy túl magas guminyomás (hosszabb ideig) okozhat ilyet?
    

lököttke 1900 2011. május 10. 21:43   Válasz erre: 1897
Tavaly nekem is volt bajom a gumimal.
2-éves kis paci s a hátsó gumim oldala tele volt hajszál repedésekkel. Bennem volt a para...Szerencsémre egy motor szerelõ haverom meg nyugtatott. De ahogy lett rá pénzem rá 1-évre a hátsó gumit le cseréltem.
Igaz keveset gurultam s nem csak anyagi okok miatt és a hátsó gumim hajszál repedései végett, ha nem a sok meló is erõsen közbe szólt a motoros szezonomba.

    

tsanyi 1899 2011. május 10. 20:08   Válasz erre: 1898
Az életviteli tanács fizetõs....:)
    

ELőző oldal
Felhokep

Tagok száma: 22124
5 621 Eddigi túrák
14 221 826 km
34071 Eddigi túra-résztvevők