21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Sufnituning, avagy szerelési tippek otthonra
Következő oldal

hajaj 212 2007. február 7. 21:44  
Köszönöm a válaszokat, én is úgy gondoltam, hogy a három közül egyikkel sem lehet nagyon mellélõni, de így biztosabb vagyok.;)
    

cserkszcsaba 211 2007. február 7. 18:22   Válasz erre: 206
Hali mindkettõ jó márka.
    

oszitrek 210 2007. február 7. 15:49   Válasz erre: 209
A Hondánál meg az NSK-t használják elõszeretettel...
    

krisztian.fz6 209 2007. február 7. 15:38   Válasz erre: 206
A Koyo japán gyártmány, a yamahának is beszállítója. (gondolom, mert a kormánycsapágyam koyo) akor nem lehet rossz. De szerintem mindegy.
    

kilajsanyi 208 2007. február 7. 15:13   Válasz erre: 206
kettõ közül amelyik olcsóbb. Mind a kettõhöz volt már szerencsém. Jó cuccok.

    

oszitrek 207 2007. február 7. 14:01   Válasz erre: 206
Én az XX kerekekbe FAG-ot vettem...
    

hajaj 206 2007. február 7. 12:38  
Sziasztok! Csapágyakat cserélnék a blokkban, azt szeretném megkérdezni, hogy ti melyik márka csapágyait tartjátok a legjobb minõségûnek ezen a téren. Eredetileg Koyok voltak benn, nekem eddig még az SKF és a FAG jön szóba.
    

chipetke 205 2006. június 16. 15:40   Válasz erre: 204
Sejtettem... kösyönöm....
akkor új kar lesz a megoldás, addig meg kihúzom valahogy...
    

pandamaci 204 2006. június 16. 15:38  
chip
ha az esés után kezdett rezegni, kinyílhatott az a rész ami közt mozog a kuplungkar befogatása.. A szopás nem a rezgés, hanem az lesz ha valamikor letörik. Ha visszaegyengeted, ennek nõ az esélye. Ha meg valami gumialátéttel kihézagolod az meg nem 100 as megoldás...
    

opa 203 2006. június 16. 15:25  
Én önindítóm is gyakran csinált így és arra jutottam, hogy akku rossz volt ( autó akku-ról indítva sosem volt gond ). Ill. még az önindítóban lévõ csapágy volt kicsit szoros, de annak cseréje után is elõfordult.
    

chipetke 202 2006. június 16. 15:19  
Valakinek valami ötlete van, hogy mit csináljak a kuplungkarral?
Elsõ perecem óta 40-es tempó után berezonál. Próbáltam a hozzá tartozó csavart meghúzni, de semmi hatása, a csavar meg már be van tépve teljesen. Baromi idegesítõ a hangja, és az is csak átmeneti megoldás, hogy lefogom ujjal, mert baromi fárasztó egy túra közben állandóan tartani.
    

chipetke 201 2006. június 16. 15:18  
Valakinek valami ötlete van, hogz mit csináljak a kuplingkarral?
Elsõ perecem óta 40-es tempó után berezonál. Próbáltam a hozzá tartozó csavart meghúzni, de semmi hatása, a csavar meg már be van tépve teljesen. Baromi idegesítõ a hangja, és az is csak átmeneti megoldás, hogy lefogom ujjal, mert baromi fárasztó egy túra közben állandóan tartani.
    

Gumikacsa 200 2006. június 16. 13:29   Válasz erre: 198
Elég népszerû hiba, hogy a relé érintezõpogijai beégnek, gyönyörû fesz.esést tudnak így produkálni..
    

vaddiszno 199 2006. június 15. 14:03  
Szedd ki és irány az élsõ autó villanyos meg fogja tudni mondani hogy mi a baj és léphetsz tovább
    

kovee 198 2006. június 15. 12:52   Válasz erre: 197
Hali!
Az a 11,8 az elég kevés! Elõször töltsd fel az aksit, addíg meg mérd meg a relét hogy ha zár-e az érintkezõ.
Üdv!
    

hajaj 197 2006. június 15. 10:45   Válasz erre: 196
Az önindító és a relé között 11.8V körül van a fesz, az akku feka új, talán egy-másfél hónapos (régivel is próbáltam), a szénkefék nincsenek elkopva, bõven tûréshatáron belül vannak. Amit lehetett, kábelcsatlakozást mind felcsiszoltam. Az akku meg az önindító között még mérek, meg a testkábelt is jobban megvizsgálom, köszi!
    

pandamaci 196 2006. június 15. 10:39  
hajaj
rossz akku, rossz relé- ami csak kattog, de kifelé nem ad semmit-, oxidált akku saruk, oxidált / lerohadt/ testkábel csatlakozás, vagy a szénkefe ugy elkopott,hogy fennakad,és nem nyomódik rá a kommutátorra....
A kisebbekkel kezd. Bontható csatlakozások rendes tisztítása+az akku saruk meg a drótok végei közt inditózás közben mérj feszültség esést.
    

chipetke 195 2006. június 15. 10:15   Válasz erre: 194
Gondolom az akksi nincs lemerülve....
Igy viszont passz
    

hajaj 194 2006. június 15. 10:03  
ezt én is próbáltam, pár napja még mûködött ma viszont teljes halál. Elképzelni nem tudom, hogy mi történhet.
    

chipetke 193 2006. június 15. 09:48   Válasz erre: 192
Ilyet nekem is csinál néha...
azt szoktam csinálni, hogy berakom sebességbe, és egy kicsit beletolok. Többnyire segít, úgy gondolom, ilyenkor valami holtponton áll meg a dugó, és az önindító nem képes megforgatni...



bár nekem szerencsém van, mert berúgókarom is van. Azzal is arrébb lehet pöcögtetni, és már forgat is...
    

hajaj 192 2006. június 15. 09:45  
Sziasztok! Kéne egy kis segítség önindító témában. Az önindítóig van feszültség, a relé is kattan, de az önindító meg sem mozdul. Kiszereltem, felcsiszoltam a kommutátort, mert elég sok szén volt rajt. Utána jó is volt egy darabig, de volt hogy hirtelen beállt, megint csak kattanni volt képes, aztán hirtelen elindult. Persze ma, hogy fontos dolgom lett volna, végleg megadta magát. Megint felcsiszoltam polírpapírral, kifújtam a bordák közül a szénport, de semmi. Nincs több ötletem. A szénkefék jók, a tekercs nincs megégve, szakadást sehol nem tudtam kimérni, úgy vettem észre, hogy sehol nem is szorul forgás közben. Légyszi mondjatok valami okosat, mert megõrülök!
    

nagyHoHo 191 2006. május 29. 13:58   Válasz erre: 184
Uhhh...:)))
    

l11 190 2006. május 29. 12:22   Válasz erre: 189
Nanu! jól értetted, már nem sok állítási lehetõség lesz hátrafelé. Megnézem majd a lánckereket, még a héten
Köszi mindenkinek!

    

nanupapa 189 2006. május 29. 09:09   Válasz erre: 184
totálisan igaz. Azért mondtam az elsõt, mert azon szemmel látható a kopás. Én úgy értettem a kérdést, hogy a lánc már totál hátul van.
vagy is a kerék

    

gunyi 188 2006. május 29. 08:31  
L!

ha a lánckeréken a fogak tök hegyesek, el vannak görbülve, netán 1-2 le van töredezve akkor az kuka.
Valoszinuleg a lánc is, azt ugy tudod megnézni ha leszeded, s vizszintesen kinyujtod a levegõbe - nyilván csak egyféleképpen lehet.
Ha nagy a lelógás vizszinteshez képest akkor az is kuka.
Bár a láncszettetet ugyis egyszerre kell cserélni.
    

Macko 187 2006. május 28. 23:00   Válasz erre: 186
Hopp, így jár aki nem olvassa végig a hozzászólásokat, csak felelõtlenül írogat!
Jól megismételtem Galádot!
    

Macko 186 2006. május 28. 22:59   Válasz erre: 179
Ha a futófelületre is fújsz, biztos! :-)))
Meg Neked magadnak is sokat! Fájni is fog!
    

l11 185 2006. május 28. 21:45   Válasz erre: 184
Ezt a számítást nem teljesen értettem, inkább majd megmutatom a gépet egy hozzáértõnek :)))

    

Zsifi 184 2006. május 28. 21:40   Válasz erre: 182
Azt Te nem fogod látni szabadszemmel....
ha minden fog csak 0,05 mm-rt kopott az nem sok ugyebár...de ha azt számolod, hogy hátul van 45 fog annak a felén van a lánc....tehát mondjuk 20 szemen fekszik fel...
20*0,05 mm az mennyi is??? Az már 1 mm ami a láncnál nem kevés!!!!
    

Galad 183 2006. május 28. 21:36   Válasz erre: 179
Inkább az egészségnek ha futófelületre kerül!
    

l11 182 2006. május 28. 20:46   Válasz erre: 180
Köszi! És honnan látszik, hogy a fogak odavannak? Le vannak kopva? Hegyes, vagy gömbölyû a vége?
L
    

Zsifi 181 2006. május 28. 19:29   Válasz erre: 178
Nyugodtan húzd a végéig! Ez csak akkor gáz ha messzirõl (pl.: Auschwiz-ból) jössz-mész és útközben már nem tudsz feszíteni rajta...még le is eshet...)))
Láncot cserélni csak szettben, mert a fogaskerekeken úgysem látszik semmi...

üdv Zsifi
    

nanupapa 180 2006. május 28. 17:51   Válasz erre: 179
Nekem is sokszor volt láncspray-es, de nem vettem észre, hogy bármi baja lett volna, de ja abból indulok, ki hogyha az autók hûtõrendszerébe olaj kerül és belülrõl szétcseszi a gumicsöveket , akkor igen...szóval igazából nemtom.

Az elsõ lánckereket nézd meg ne a hátsót. Ha a fogak már odavannak, akkor szettcsere, ha nincsenek akkor nittelõszem , láncszem kiszed. Magánvélemény, nem tény. Én így csinálnám.


    

l11 179 2006. május 28. 17:45   Válasz erre: 178
Ja, még egy kérdés, a láncspray árt a guminak?
    

l11 178 2006. május 28. 17:37  
Urak!
Ha a lánc feszítésekor elérem az állíthatóság határát, akkor kell láncot cserélni? :)) vagy az már gáz, sokkal elõbb kellett volna? (még nem értem el, de következõre már el fogom szerintem)
Köszi!

    

oszitrek 177 2006. május 23. 20:19   Válasz erre: 176
A 10W50-es egy kicsit jobb olaj! Jobban bírja a hõt! Szerintem jó bele az! Nekem 10W60-as van!
    

ERIK_Bacsi 176 2006. május 23. 20:17  
Sziasztok. Volna tanácsotok arra hogy egy 400-as fazer-be milyn típusú ill márkáju olajat vegyek. (esedékes lenne a csere és miért fizessek érte ha én is letudom cserélni) DE MILYEN KELL BELE? Van szervizkönyvem abban 10W 30-at ír de akármelyik boltban kerestem mindütt a 10W 50-et (R4) akarják rámtukmálni. AZ IS JÓ?
Elõre is köszi a válaszat(okat) és bocsi hogy a tuningba irtam (kérdeztem)
    

oszitrek 175 2006. május 23. 20:12   Válasz erre: 174
A Louis-nál nézd meg mert ott jó ára van! Bár megkérdezheted a Ziksz4-et is...
    

hajaj 174 2006. május 23. 20:06  
Sziasztok! Rászántam magam egy nyomatékkulcs vásárlására, de nem vagyok képben, hogy mit érdemes megvenni.(mint minden szerszámra erre is csak EGYSZER szeretnék pénzt kiadni) Semmiképpen sem a "kattogós" típust szeretném, ti mit használtok/tudtok ajánlani?
    

pandamaci 173 2006. április 18. 10:35  
ha nyugisan mész vele, szerintem 5 liter körül el kellene mennie-még autópályán 110-120 alatt is.
Ha csutkóig húzogatod, sok hidegindítással, rövid távra , lehet ha semmi baja, akkor is beszív 7 et.
/ persze ha gyári az állapot :)) /
    

Gumikacsa 172 2006. április 18. 09:55  
Hali, bétuggyuk lõni, de az elsõ az XJR riogató lenne az elsõ
    

Oldi 171 2006. április 17. 22:59  
Hali!

Kérek Mindenkit akinek YAMAHA VIRAGO 535, 400-as motorja van irja már le, hogy neki mennyit fogyaszt átlagos városi használatban egy személlyel!
Mert a miénk egy kicsit sokat szerintem: majdnem 7 l !
Aztán érdekelne esetleg Nagyfaluban szerelõ, aki be tudná lõni ezt a dolgot (nem márkaszervíz..) kösz.
    

Oldi 170 2006. április 3. 12:18   Válasz erre: 169
Köszi!
    

pandamaci 169 2006. április 3. 12:10  
castrol EPX - 90 SAE 90 egy fokozatú ásványi olaj, API-GL 5 , MIL2105B , / az enyémbe gyárilag a SAE 90 et irják- 12.000 km es csere- kb. 2dl kell bele./
/ a lujizban van 5,5 euro fél liter- különben elég ritka termék !!! /

A 80w-90 nel ami ugye többhelyen beszerezhetõ, melegen motorfékre hallottam egy kis búgást, de túl jó fülem van, olajam is volt 2 féle , és ráértem kipróbálni:)) . API -GL 4 et semmiképpen ne tegyél bele, mert az váltó olaj , ami a tányér kúpkeréknél a nyírást nem annyira birja. 75w140 es csodaszerekkel se próbálkozz, az teherautóba való.
Motul-ban van még molibdénnel adalékolt difi olaj az is jó,csak a saját géped gyári viszkoztás ajánlást nézd meg.
Ha tiédbe a 80w90 is jó, azt könnyebben beszerzed, több márkában is van ,csak GL 5 legyen rajta.
Sokáig kibontva /évekig / az ásványi olajat ne tartsd a dobozban mert bomlik- inkább add neki valakinek ha marad.
    

Oldi 168 2006. április 3. 11:21  
Na hali!

KARDÁNOS kollégák figyu !!

Hol, mennyiért és milyen olajat vesztek a kardánba??

(Virago és FJR-be kéne a rendszeres 10e km-kénti olajcseréhez)

Köszi.
    

nagyHoHo 167 2006. március 20. 19:20   Válasz erre: 166
Na megcsináltam...köszi a segítséget ! Én eléggé maximalista vagyok, az adott technikából szeretem kihozni a maximumot.:)
A keverék csavarokat visszatekertem, majd adtam neki 2 fordulatot, majd mikor már beindítottam, kellett még egy 3/4-et kb. Aztán elmentem kicsit megzargattam. Nagggyon jó lett, én sokkal nyomtékosabbnak érzem alul (3000 körül).

Kicsit az alapjárat -minimálisan ingadozik-, egyenletes majd egy pár ütemet, mintha kapkodna...de lehet, hogy a nyitott kipuff. miatt van. Tavaly állítottam a keverékcsavarokon, de akkor az alapjárat volt tökéletes, viszont nem ment ennyire...
Köszönöm a segítséget !
    

pandamaci 166 2006. március 20. 08:29  
buktatók a 164 irás 2 sorában vannak: pl ha egy dugulás miatt jól eltekergetsz mindent...+ha nincs rá egy nyugodt délelõttöd, hozzáse kezdj.
Szinkrontesztert meg ha rá tudod tenni, jó esetben mind egyformát mutat.
Az meg hogy az alapbeállításu /lásd164/ keverékcsavarok együttes forgatásával finomitst, megtaláld a legmagasabb alapjáratot,nagyobb ügyessséget igényel.

Bár ha a hosszú téli állás miatt most vetted elõ, és furcsálod a járását /addig csak pár helyben berregtetés volt, és elõtte jó volt,/ én nem szedném szét. 1-2száz km után kitisztulnak a gyertyák, átjárja a benzin mindenhol olyan lesz mint volt.

    

nagyHoHo 165 2006. március 19. 21:18   Válasz erre: 164
Szia pandamaci tudtam, hogy Rád számíthatok...:) Vannak mûszereim is -szinkronteszter-, csak a keverék beállítással vannak szerintem gondok. Szal. a tünet az, hogy kicsit morcosabb hangja van mint tavaly, pedig nem nyúltam semmihez...Lehet, hogy kicsit ki kellen pucolnom, de gondoltam, ha már kipucolom akkor a keveréket is beállítom, meg egyúttal a szinkront is megnézem...még sosem állítottam, szerintem ráférne. Amúgy fogysztás rendben, jól is megy csak szeretném tudni, hogy a szezonra minden rendben van-e ?! De a légszûrõt azt lehet, hogy kicserélem...:) Kb. 14.000 van benne...
Köszi a segítséget !
    

pandamaci 164 2006. március 19. 20:44  
mindegyikben egyforma fúvókák, tûállás,benzinszint legyen.
/+ kikopva,repedve nincs semmi,falsot nem sziv ,gyertyák légszûrõ kompresszió jó,dugulás nincs ugye :)/
-Mivel hengerenként co-t hc, vagy szívócsõ vákumot ugyse tudsz mérni,az összes keverékcsavart hajtsd be ütközésig,majd ugyanannyira engedd ki mindet egyformára- pl: általános alapbeállitás a 2,5-3 teljes fordulatra kitekerés. / elõtte azért nem árt ha megszámolod hol álltak,ebbõl vehetsz átlagot, és az is lehet jóhelyen voltak. / .
Ha ennél kevesebbre engeded ki õket,hidegen fog esetleg leállni rángatózni,mert kevesebbet kap,ha sokkal többre kiengeded,akkor sokat kaphat,nyári melegben lesz sz.r, +kieshet a csavar!
-Mind a négy fojtószelepet állitsd vissza,hogy tökre lezárjon. Az ütközõ csavarokkal úgy ügyeskedj, hogy gázhúzásra innen hajszálra együtt kezdjenek nyitni,mind a 4 eccerre !!!/ez a lényeg,itt preciz legyél,ez tart legtovább/
Egyik ütközõcsavar viszi egybe mind a 4 et, azzal add meg neki a kellõ alapjáratot- persze üzemmelegen.
Ha jól sikerült, egyenletes az alapjárat,ha elengeded a gázt könnyen stabilan visszaáll,a és kis fordulatról, finoman húzva is simán gyorsít,nem rángat-dadog az átmenetnél.
Gázbowdennek ,szivatónak annyi játéka legyen,ha a kormányt forgatod,ne huzódjon.
Unalomból ne buzeráld, csakha tényleg sz.r! Ennél jobban mûszerek nélkül ne merülj bele,igy is jó lesz.
    

nagyHoHo 163 2006. március 19. 20:00  
Karbikat kellen szinkronizálnom. Kb. egy fél éve olvastam a neten a beállítás menetérõl, de most nem találom a keresõben.:(
Tud valaki segíteni, hol találok egy használható leírást ??
Úgy emléxem, hogy elõször a keverket kell beállítani, majd szinkron, majd ismét a keveréket. Ez így ok ??

Van valakinek tapasztalata, hogy mire érdemes figyelni, hol vannak a buktatók ????
    

pandamaci 162 2006. március 17. 18:57  
ha minden gyári adatra van/ lesz/ állitva benne, és mindene jól mûködik ,akkor az menni fog 2 fokban, meg 42 fokban is. Légszûrõ nélkül semmiképp ne menj vele,bár még nagy portól nem kell tartani,de esõ jöhet.

Ez a csúsztatásos kuplung elsõsorban neked árt, de ha besokallsz vele, / mondjuk eccer mégiscsak megugrik a paripa :))) / az egész sor dõlhet mint a dominóóó....
    

SirRobin 161 2006. március 17. 17:01  
Sziasztok!

Köszi a segítségeket, sajnos kénytelen leszek megvárni a 15 fokot. Voltam a Batsányi u-ban, nagyon rendesek voltak, de mondták, hogy felesleges lenne órákat állítgatni, 2 hét múlva újra kéne kezdeni (amennyiben ilyen hamar jön a jó idõ). Szóval eddig teli torokbol itta a levegõt a lelkem, most lett rá visszatéve rendesen a szûrõ, így már más beállítás kéne neki. Azért még egy utolsó tanácsot adjatok légyszi.

Merjem így használni? Mivel már nincs minusz, így szeretnék minél többet gurulni vele, de sajnos csak úgy mûködik, hogy induláskor felpörgetem 4000-ig, majd csúsztatott kuplunggal indulok. Azt mondták, hogy ennyi idõ alatt nem fogom tönkretenni a lamellákat (most lettek cserélve), tehát állítólag ezzel nem lesz baj. Bár nagyon idegesítõ, hogy ilyen nagy gázzal kell indulnom. Már arra is gondoltam, hogy leveszem a levegõszûrõt erre a két hétre. Vagy ezzel nagyobb kárt csinálok? Nagyon szeretnék holnap menni a túrára, de most elbizonytalanodtam, hogy egyáltalán merjem-e vállalni.

Mi a véleményetek?
    

pandamaci 160 2006. március 17. 15:52  
robin
ha ugy vetted, hogy gyakorlatilag / tudományosan kihagyva valamit/ légszûrõ nélkül ment, és amikor azt visszaraktad meg nem megy , akkor nehéz lesz telefonos segítséggel javitani-azaz komolyabb beállítást igényelhet.
Esetleg átjárható a légszûrõház? vagy ahol szív, nincs betömve ronggyal,esõruhával szerszámkészlettel?

Különben ha igy el lenne tömõdve, inkább ugy kellene neki dadogni és feketén füstölni, mint amikor rajta felejted a szivatót.
Amit irtál az olyan jelenség, mikor valamelyik karburátor membrán kiszakad , v. elakad és nem nyit.
    

chilli 159 2006. március 17. 15:15   Válasz erre: 158
Ha be tudsz gurulni a XVI.-ig Sashalomnál van a Batsányi u. 47-ben egy szerviz, asszem motowild vagy mi a neve. Egyszer én is benyaltam valami vacak benzint Szalkon majdnem hazaértem vele. A nyóckerben megállt a gép, a práter utca közepén igyekeztem rettenetesen marcona motorosnak látszani amíg odaértek a srácok a furgonnal. :))

A számuk:0614020947, 06702396635
    

SirRobin 158 2006. március 17. 14:10   Válasz erre: 157
Annyi változás volt, hogy tavaly mikor megvettem a levegõszûrõ csak ugy rá volt dobva a karburátorokra, most szét lett szedve és rögzítve lett. Mivel ma reggel hidegben is pöccre indult, pedig most nem garázsban álltam vele, így valószínübb, hogy nem gyertya, hanem levegõhiány :( Az a baj, hogy kénytelen leszek így használni, míg be nem jön a jobb idõ :(
    

pandamaci 157 2006. március 17. 07:54  
mi volt az elõzmény?
szétszedtél rajta valamit, v-csak most vetted elõ, és mikor eltetted jó volt ?

    

Zsifi 156 2006. március 16. 22:35   Válasz erre: 155
gyertyacsere...
    

SirRobin 155 2006. március 16. 21:00  
Sziasztok!

Segítsetek pls!
Szóval az a helyzet, hogy valamiért a kis öreg fzr-em 4000 alatt rángat. Eddig csak nehezen gyorsult, most viszont szinte fulladozik, ha terhelést kap. Üresben nincs vele gond, akkor simán pörög, de terhelés alatt le akar állandóan fulladni. Ha a kuplunggal játszok és felpörgetem, akkor nincs vele gond. Tud valaki tippet adni, hogy mi lehet a baja? Lehetséges, hogy a gyertyák elöregedtek? Vagy a karbo beállításával lehet a gond?
A szerelõ ismerõsöm még vagy 2 hétig nem tudja vállalni, nekem meg sürgös lenne. Szeretnék szombaton menni, de így nem biztos, hogy merem vállalni :( Szóval, ha tudtok Csömör környékén motorszerelõt, aki esetleg azonnal vállalna ilyen beállítást, akkor ne legyetek lusták, nyugodtan írjátok meg a számát :D
    

Szabadsag-Vandora 154 2006. március 4. 12:51  
Az alábbi kérés a Sanya nevû sráctól való.

VFR 750 es Hondához keresne komplett felnigarnitúrát,amire egy mérettel szélesebb abroncs is felszerelhetõ.
Hátra szeretne 150 es-t felrakni.
Tud valaki segíteni neki?
Köszönettel
    

pandamaci 153 2006. február 23. 08:05  
2 ütemûvel sok állás /több hónap/ után már jártam úgy,hogy a karburátorból a benzin kipárolgott, de a z alján az olaj ott maradt. Nme tudom milyen mocsok üzemanyag lehetett bent. Szétszedés után jöttem csak rá miért nem indul.
Következõ tél után már nem volt kedvem szétszedni, eldöntötem a mocit majdnem vizszintesre, azaz jól túlfolyattam ami kimosta. Különben a sok állás a tankban lévõ benzinnek is árt- gyengül tõle.

2 ütemût én eltevésnél szoktam jól beetetni olajjal, tavaszi indításkor lehet megkíván egy másik gyertyát..

Gyenge akkuval semmit ne kínozzatok,csk jol megszívja magát.
    

gunyi 152 2006. február 23. 07:14  
hajaj,

karbitisztításnál, benzin, vagy mosóbenzin is jó, de amit még ajánlanék az a féktisztító spray, ezzel - majd kompresszorral szépen át tudsz tisztítani minden járatot, ugy fog csillogni mint a Salamon töke.
A féktisztító spray is majdhogy tömény alkohol, csak lehet fujni, én mindig tartok otthon, bár féktisztításra még lehet nem használtam:)
    

hajaj 151 2006. február 23. 06:01  
Meg esetleg ha lenne pár tipp, hogy a karbikat miben érdemes kiáztatni, elég a benzin, esetleg rásegítsek tiszta alkohollal?
    

hajaj 150 2006. február 22. 21:52  
Szerintem nem kell semmi extra, legfeljebb egy kis szivató.

Engem viszont az érdekelne, hogy 4ütemnél tavaszi elsõ indítás elõtt mit érdemes csinálni? Esetleg pár rántás a berúgón jót tesz neki? (ahhoz hogy elinduljon biztos jó:) de még elõtte gyújtás nélkül gondolom)
    

Petipapa 149 2006. február 22. 21:37  
Különolajzású a moci. Yamaha TZR
    

Zsifi 148 2006. február 22. 20:21   Válasz erre: 147
Tegyél bele frissen kevert új benyát!
    

Petipapa 147 2006. február 22. 19:51  
üdv Néktek.
Szeretném a hozzáértõk jótanácsait kérni. Arról van szó, lassan elõveszem a mocim, ami 2ütemû, és be kell inditanom hónapok után elõször. Ilyen helyzetbe még soha nem kerültem, mindig volt járatva kicsit, most viszont a muszály másképp hozta, erre a télre másutt kellett tárolnom. Mi a helyes inditási mód elsõ alkalommal, hogy valamiféle plusz kenést adjak, és ne süljön be a dugó, ne karmoljam össze a henger falát?
    

Bandiii 146 2006. január 30. 09:01  
Kiszerelve töltöttem,nincs rajt se riasztó sem egyéb utólagos fogyasztó.
    

pandamaci 145 2006. január 30. 08:27  
riasztó vagy ilyesmi nincs benne ? /utólagos egyéb remekmûvek?
    

pandamaci 144 2006. január 30. 08:25  
és ha már töltöd, ne beszerelten tedd!
    

Bandiii 143 2006. január 30. 08:22  
Nem szórakozásból akartam tölteni hanem azért mert lemerült.Nem vettem ki a motorból ,hogy majd közbe úgy is megyek vele egy kicsit.De az idõ nem így gondolta,és a hideg garázsban lemerült.Ezért akartam feltölteni.Az lett a vége,hogy begurultam vele és mentem kb 10km-t tegnap.De ennyi idõ alatt nem töltõdik fel.Tavaszig pedig nem akarom úgy tárolni,hogy le van merülve.Ilyen egyszerû a problémám.
    

Macko 142 2006. január 30. 07:31   Válasz erre: 141
Holnap délben a Hõdök Terén. Kihívom a TV-ket is, és benne leszünk a híradókban!
Miért sértõdsz be mindenen? Úgy õszintén: szerinted a 140-essel bántani akartalak? Olvasd más el még egyszer!
(Aksikérdésben nem is akartam állást foglalni, mert nincs elég tapasztalatom.)
    

nanupapa 141 2006. január 30. 01:59  
akkó tõtögessetek vazz.
Macko, csontig.

    

Macko 140 2006. január 30. 00:49   Válasz erre: 139
De ha annyi ezrese lesz, akkor pláne nem kell Neki töltõ - annyi aksit vesz, amennyit csak akar!
Jut még nekünk is!
    

Oldi 139 2006. január 30. 00:38   Válasz erre: 138
Jaaj nanu, de uncsi vagy !
Azért én most hirtelen felindulásból, kívánnék neked annyi ezrest a zsebedbe, ahány aksit már megmentettem töltõvel, - egyszerûen alapfelszerelés....
    

nanupapa 138 2006. január 29. 23:16   Válasz erre: 137
persze, csak el kell adni valahogy a töltõket, ahhoz meg a tulajokat meg kell félemlíteni, hogyha nem akkor jajjjajajjj
    

krisztian.fz6 137 2006. január 29. 21:27  
Elõzõ motorom zselés akkuját is orosz töltõvel töltöttem tél után, 6 éves korában még tökéletes volt. A töltõn az ampert változtatom egy tekerõvel, így be lehet állítani,
    

nagyHoHo 136 2006. január 29. 19:27   Válasz erre: 135
Nem akartam leírni, mert mindenki döntse el maga. Szerintem is jobb idõnként új aksit venni, mint töltögetni...
    

nanupapa 135 2006. január 29. 19:21   Válasz erre: 134
nem nagyon értem ezt a töltõsdit. simán kibír egy 9Ah-s akksi 4-5 évet mindenféle basztatás nélkül....
Átlag 10-13 ezer pénzt egy akksi. 15 kb. egy töltõ , ami úgysem növeli meg az akksi élettartamát...tehát akkor mikor beszélünk???

    

nagyHoHo 134 2006. január 29. 19:18   Válasz erre: 131
A zselés akksit egy az egyben ki lehet nyírni a normál töltõvel. (Én is ezt tettem...:) ) Az ilyen akksikhoz impulzustöltõ jó. Lehet választani, vagy veszel 1-2 évente új akksit 6-8 ezerért vagy veszel egy impulzustöltõt 10-12 ezerért...

    

Bandiii 133 2006. január 29. 17:37  
Kösz mindenkinek a segítséget.
    

kovee 132 2006. január 29. 17:04   Válasz erre: 130
Ezt viszont barátom próbálta és jó a CBR-jéhez(ebben is zselés aksi van). Ezért egyetértek.
Üdv!
    

kovee 131 2006. január 29. 17:03   Válasz erre: 128
Biztos hogy nem lessz jó!!
A zselés aksiknak nem jó ez a régi töltõ! Túl durva a szabályozás, és nem pontos az lekapcsolási határ. Már a modern autókhoz sem merném használni akkor áramlökéseket tud produkálni( elektromos fedélzeti számítógépek érzékenyek ilyesmire).
Inkább kérj kölcsön egy havertól egy jobbfajtát!
Üdv!
    

pandamaci 130 2006. január 29. 16:58  
bandii
www.louis.at H-TRON AL300 batterieladegeraet / akku töltõ/ 9,95 euro , olyasmi mint egy telefontöltõ, 2 krokodil csipesszel.Megfelel a hagyományos savas akkuhoz,+ gondozásmenteshez+zseléshez is. 300mA -t tölt, azaz frissentartáshoz is jó lehet, tehát ezzel nem tudod elb.ni, igaz nem egy bika, de ráérsz tölteni nem ?

Van 5 eurós is, arra rá van irva, hogy zseléshez nem jó. / ugye az meg nem érdekel belül mibe különbözik/

Ha már tölteni akarod.

A cccp 10 rubeles töltõ is f@sza , de inkább lada korabeli 55Ah méretû akkuhoz gyártották, faterod is ahhoz vehette.
    

Pépépe 129 2006. január 29. 16:44   Válasz erre: 120
Érdemes elolvasni ezt a cikket a tisztánlátás végett:
http://www.bmwmcb.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=52&Itemid=66

    

Bandiii 128 2006. január 29. 16:36  
Aksitöltõ az valami orosz gyártmány,de állítható és van rajt ampermérõ is.Jól is mér mert multiméter is ugyanazt mutatja.0,4 ampernál is még 15V feletti a töltõfesz.Motorban rámértem Ott 13,8V körül mértem de ott nemtudom mennyi amper ment.Lehet,hogy ez a töltõ nem jó ehhez az akksihoz.Majd holnap elmegyek akksis emberkéhez itt lakik tõlem nem messze és kinyomozom a dolgot.Kösz a segítséget.
Bandi

    

pandamaci 127 2006. január 29. 16:32  
mégeccer !!!
zseléshez nem jó mindegyik töltõ!
    

kovee 126 2006. január 29. 16:21   Válasz erre: 124
Huh az egyenlõ egy gyorstöltéssel, ami nem a legjobb. Milyen aksitöltõd van? Mérd meg az áramfelvételét az aksinak, de elõtte állítsd 0,4A-ra(árammérés).
Az 1/10-es töltés sok lehet neki. Amúgy az aksi annyit vesz fel egyszerre amennyit engedsz neki. Õ minnél hamarabb igyekszik feltöltõdni, ezért kell a szabályozóáramkör. Lehet hogy ez ment tönkre a töltõdben.
Üdv!
    

Bandiii 125 2006. január 29. 16:05  
Nem nyitottam ki.
    

Bandiii 124 2006. január 29. 16:04  
8 Ah akku. Ha beállítom,hogy 0,8 A-ral töltsön akkor az akksin mért töltõfeszültség 16V körül van.Ez a problémám.
    

pandamaci 123 2006. január 29. 15:30  
meg a zselés akku általában zárt, nem szokták kinyitni.
/ forditva teszed fel az kizárt, mert azonnal kib.. .a a biztosítékot. De valóban, mit töltesz ,és mivel ? Azért nézd meg nehogy 20 amperrel nyomasd !
    

pandamaci 122 2006. január 29. 15:15  
bandi
a zselés akkuhoz nem jó mindenféle közönséges töltõ
    

kovee 121 2006. január 29. 14:42   Válasz erre: 120
Igen adhat, de az már rossz, vagy a túltöltés jele!!! Ellenõrizd a polaritást, a felvett töltõáram értékét( Ha nincs a töltõn ilyen akkor sima multiméter), ha utóbbi nulla akkor mérd meg a kapocsfeszt. 12,2 nyugalmi alatt nem érdemes tölteni.
Üdv!
    

Bandiii 120 2006. január 29. 14:29  
Van egy akksival kapcsolatos kérdésem.A zselés akksi is ad pezsgõ hangot töltéskor? Mert nekem pezseg.
Kösz.
    

Oldi 119 2006. január 28. 16:22   Válasz erre: 101
Papi bá: köszi szépen a ragasztás +oldódott, fényezve nem lesz most, ("nincs rá idõm"), a gombával pedig, ahogy kicsit enged az idõ, - megkereslek!
Kacsa: Neked is nagyon szépen köszi, - össze fogunk röffenni, akkor számítanék Rád, - be fogok szekennelni egy cikket errõl a témáról, és elküldöm majd a jövõ hét elején... tsááá

    

MotoCat 118 2006. január 27. 21:40   Válasz erre: 117
Na helyes, ajánlom is, hogy baráti áron adja:)
Te meg cserébe reklámozd:)
és örülök, hogy sikerült megegyezni;)
    

Camu 117 2006. január 27. 21:19  
Pandamaci: Mentségemre legyen mondva, hogy azt a deszkát az elõzõ tulajdonos szerelte rá, és nem tudom, hogy õ hogyan tudott igy motorozni vele, én ezért hajtom az elõretolt lábtartót, amit a Ti segitségetekkel ugy néz ki, megtaláltam! Egy honfitársunk legyártja baráti áron, a labancok nagyon mohók. Ajánlom mindenkinek a srácot:www.tom-tech.hu.
Apu: Tátott szájjal bámulok ezeken a csodákon, ha meg lesz a kiszemelt szponzor, úgy bevásárolok, de úgy!
Köszi mindenkinek!
Camu
    

Balu 116 2006. január 27. 20:30   Válasz erre: 115
Hehhe Te már beszúrtad magad az oldalra:)):))))))



Mc!
Brummm
    

Apu 115 2006. január 27. 20:25  
... hacsak így nem...

    

Apu 114 2006. január 27. 20:25  
Camu

esetleg nézd meg ezt http://www.kuryakyn.com/fpmc.asp?bn=metric&cn=Footpegs

bocs, nem tudom, hogy kell linket beszúrni
    

Balu 113 2006. január 27. 20:20   Válasz erre: 111
Télleg az :))
Én is ismerem:)

Brumm brumm
    

ELőző oldal
Felhokep

Tagok száma: 22120
5 621 Eddigi túrák
14 221 826 km
34071 Eddigi túra-résztvevők