hajaj | 212 | 2007. február 7. 21:44 |
Köszönöm a válaszokat, én is úgy gondoltam, hogy a három közül egyikkel sem lehet nagyon mellélõni, de így biztosabb vagyok.;)
|
oszitrek | 210 | 2007. február 7. 15:49 | Válasz erre: 209 |
A Hondánál meg az NSK-t használják elõszeretettel...
|
krisztian.fz6 | 209 | 2007. február 7. 15:38 | Válasz erre: 206 |
A Koyo japán gyártmány, a yamahának is beszállítója. (gondolom, mert a kormánycsapágyam koyo) akor nem lehet rossz. De szerintem mindegy.
|
kilajsanyi | 208 | 2007. február 7. 15:13 | Válasz erre: 206 |
kettõ közül amelyik olcsóbb. Mind a kettõhöz volt már szerencsém. Jó cuccok. |
hajaj | 206 | 2007. február 7. 12:38 |
Sziasztok! Csapágyakat cserélnék a blokkban, azt szeretném megkérdezni, hogy ti melyik márka csapágyait tartjátok a legjobb minõségûnek ezen a téren. Eredetileg Koyok voltak benn, nekem eddig még az SKF és a FAG jön szóba.
|
chipetke | 205 | 2006. június 16. 15:40 | Válasz erre: 204 |
Sejtettem... kösyönöm.... akkor új kar lesz a megoldás, addig meg kihúzom valahogy... |
pandamaci | 204 | 2006. június 16. 15:38 |
chip ha az esés után kezdett rezegni, kinyílhatott az a rész ami közt mozog a kuplungkar befogatása.. A szopás nem a rezgés, hanem az lesz ha valamikor letörik. Ha visszaegyengeted, ennek nõ az esélye. Ha meg valami gumialátéttel kihézagolod az meg nem 100 as megoldás... |
opa | 203 | 2006. június 16. 15:25 |
Én önindítóm is gyakran csinált így és arra jutottam, hogy akku rossz volt ( autó akku-ról indítva sosem volt gond ). Ill. még az önindítóban lévõ csapágy volt kicsit szoros, de annak cseréje után is elõfordult.
|
chipetke | 202 | 2006. június 16. 15:19 |
Valakinek valami ötlete van, hogy mit csináljak a kuplungkarral? Elsõ perecem óta 40-es tempó után berezonál. Próbáltam a hozzá tartozó csavart meghúzni, de semmi hatása, a csavar meg már be van tépve teljesen. Baromi idegesítõ a hangja, és az is csak átmeneti megoldás, hogy lefogom ujjal, mert baromi fárasztó egy túra közben állandóan tartani. |
chipetke | 201 | 2006. június 16. 15:18 |
Valakinek valami ötlete van, hogz mit csináljak a kuplingkarral? Elsõ perecem óta 40-es tempó után berezonál. Próbáltam a hozzá tartozó csavart meghúzni, de semmi hatása, a csavar meg már be van tépve teljesen. Baromi idegesítõ a hangja, és az is csak átmeneti megoldás, hogy lefogom ujjal, mert baromi fárasztó egy túra közben állandóan tartani. |
Gumikacsa | 200 | 2006. június 16. 13:29 | Válasz erre: 198 |
Elég népszerû hiba, hogy a relé érintezõpogijai beégnek, gyönyörû fesz.esést tudnak így produkálni..
|
vaddiszno | 199 | 2006. június 15. 14:03 |
Szedd ki és irány az élsõ autó villanyos meg fogja tudni mondani hogy mi a baj és léphetsz tovább
|
kovee | 198 | 2006. június 15. 12:52 | Válasz erre: 197 |
Hali! Az a 11,8 az elég kevés! Elõször töltsd fel az aksit, addíg meg mérd meg a relét hogy ha zár-e az érintkezõ. Üdv! |
hajaj | 197 | 2006. június 15. 10:45 | Válasz erre: 196 |
Az önindító és a relé között 11.8V körül van a fesz, az akku feka új, talán egy-másfél hónapos (régivel is próbáltam), a szénkefék nincsenek elkopva, bõven tûréshatáron belül vannak. Amit lehetett, kábelcsatlakozást mind felcsiszoltam. Az akku meg az önindító között még mérek, meg a testkábelt is jobban megvizsgálom, köszi!
|
pandamaci | 196 | 2006. június 15. 10:39 |
hajaj rossz akku, rossz relé- ami csak kattog, de kifelé nem ad semmit-, oxidált akku saruk, oxidált / lerohadt/ testkábel csatlakozás, vagy a szénkefe ugy elkopott,hogy fennakad,és nem nyomódik rá a kommutátorra.... A kisebbekkel kezd. Bontható csatlakozások rendes tisztítása+az akku saruk meg a drótok végei közt inditózás közben mérj feszültség esést. |
chipetke | 195 | 2006. június 15. 10:15 | Válasz erre: 194 |
Gondolom az akksi nincs lemerülve.... Igy viszont passz |
hajaj | 194 | 2006. június 15. 10:03 |
ezt én is próbáltam, pár napja még mûködött ma viszont teljes halál. Elképzelni nem tudom, hogy mi történhet.
|
chipetke | 193 | 2006. június 15. 09:48 | Válasz erre: 192 |
Ilyet nekem is csinál néha... azt szoktam csinálni, hogy berakom sebességbe, és egy kicsit beletolok. Többnyire segít, úgy gondolom, ilyenkor valami holtponton áll meg a dugó, és az önindító nem képes megforgatni... bár nekem szerencsém van, mert berúgókarom is van. Azzal is arrébb lehet pöcögtetni, és már forgat is... |
hajaj | 192 | 2006. június 15. 09:45 |
Sziasztok! Kéne egy kis segítség önindító témában. Az önindítóig van feszültség, a relé is kattan, de az önindító meg sem mozdul. Kiszereltem, felcsiszoltam a kommutátort, mert elég sok szén volt rajt. Utána jó is volt egy darabig, de volt hogy hirtelen beállt, megint csak kattanni volt képes, aztán hirtelen elindult. Persze ma, hogy fontos dolgom lett volna, végleg megadta magát. Megint felcsiszoltam polírpapírral, kifújtam a bordák közül a szénport, de semmi. Nincs több ötletem. A szénkefék jók, a tekercs nincs megégve, szakadást sehol nem tudtam kimérni, úgy vettem észre, hogy sehol nem is szorul forgás közben. Légyszi mondjatok valami okosat, mert megõrülök!
|
l11 | 190 | 2006. május 29. 12:22 | Válasz erre: 189 |
Nanu! jól értetted, már nem sok állítási lehetõség lesz hátrafelé. Megnézem majd a lánckereket, még a héten Köszi mindenkinek! |
nanupapa | 189 | 2006. május 29. 09:09 | Válasz erre: 184 |
totálisan igaz. Azért mondtam az elsõt, mert azon szemmel látható a kopás. Én úgy értettem a kérdést, hogy a lánc már totál hátul van. vagy is a kerék |
gunyi | 188 | 2006. május 29. 08:31 |
L! ha a lánckeréken a fogak tök hegyesek, el vannak görbülve, netán 1-2 le van töredezve akkor az kuka. Valoszinuleg a lánc is, azt ugy tudod megnézni ha leszeded, s vizszintesen kinyujtod a levegõbe - nyilván csak egyféleképpen lehet. Ha nagy a lelógás vizszinteshez képest akkor az is kuka. Bár a láncszettetet ugyis egyszerre kell cserélni. |
Macko | 187 | 2006. május 28. 23:00 | Válasz erre: 186 |
Hopp, így jár aki nem olvassa végig a hozzászólásokat, csak felelõtlenül írogat! Jól megismételtem Galádot! |
Macko | 186 | 2006. május 28. 22:59 | Válasz erre: 179 |
Ha a futófelületre is fújsz, biztos! :-))) Meg Neked magadnak is sokat! Fájni is fog! |
l11 | 185 | 2006. május 28. 21:45 | Válasz erre: 184 |
Ezt a számítást nem teljesen értettem, inkább majd megmutatom a gépet egy hozzáértõnek :))) |
Zsifi | 184 | 2006. május 28. 21:40 | Válasz erre: 182 |
Azt Te nem fogod látni szabadszemmel.... ha minden fog csak 0,05 mm-rt kopott az nem sok ugyebár...de ha azt számolod, hogy hátul van 45 fog annak a felén van a lánc....tehát mondjuk 20 szemen fekszik fel... 20*0,05 mm az mennyi is??? Az már 1 mm ami a láncnál nem kevés!!!! |
l11 | 182 | 2006. május 28. 20:46 | Válasz erre: 180 |
Köszi! És honnan látszik, hogy a fogak odavannak? Le vannak kopva? Hegyes, vagy gömbölyû a vége? L |
Zsifi | 181 | 2006. május 28. 19:29 | Válasz erre: 178 |
Nyugodtan húzd a végéig! Ez csak akkor gáz ha messzirõl (pl.: Auschwiz-ból) jössz-mész és útközben már nem tudsz feszíteni rajta...még le is eshet...))) Láncot cserélni csak szettben, mert a fogaskerekeken úgysem látszik semmi... üdv Zsifi |
nanupapa | 180 | 2006. május 28. 17:51 | Válasz erre: 179 |
Nekem is sokszor volt láncspray-es, de nem vettem észre, hogy bármi baja lett volna, de ja abból indulok, ki hogyha az autók hûtõrendszerébe olaj kerül és belülrõl szétcseszi a gumicsöveket , akkor igen...szóval igazából nemtom. Az elsõ lánckereket nézd meg ne a hátsót. Ha a fogak már odavannak, akkor szettcsere, ha nincsenek akkor nittelõszem , láncszem kiszed. Magánvélemény, nem tény. Én így csinálnám. |
l11 | 178 | 2006. május 28. 17:37 |
Urak! Ha a lánc feszítésekor elérem az állíthatóság határát, akkor kell láncot cserélni? :)) vagy az már gáz, sokkal elõbb kellett volna? (még nem értem el, de következõre már el fogom szerintem) Köszi! |
oszitrek | 177 | 2006. május 23. 20:19 | Válasz erre: 176 |
A 10W50-es egy kicsit jobb olaj! Jobban bírja a hõt! Szerintem jó bele az! Nekem 10W60-as van!
|
ERIK_Bacsi | 176 | 2006. május 23. 20:17 |
Sziasztok. Volna tanácsotok arra hogy egy 400-as fazer-be milyn típusú ill márkáju olajat vegyek. (esedékes lenne a csere és miért fizessek érte ha én is letudom cserélni) DE MILYEN KELL BELE? Van szervizkönyvem abban 10W 30-at ír de akármelyik boltban kerestem mindütt a 10W 50-et (R4) akarják rámtukmálni. AZ IS JÓ? Elõre is köszi a válaszat(okat) és bocsi hogy a tuningba irtam (kérdeztem) |
oszitrek | 175 | 2006. május 23. 20:12 | Válasz erre: 174 |
A Louis-nál nézd meg mert ott jó ára van! Bár megkérdezheted a Ziksz4-et is...
|
hajaj | 174 | 2006. május 23. 20:06 |
Sziasztok! Rászántam magam egy nyomatékkulcs vásárlására, de nem vagyok képben, hogy mit érdemes megvenni.(mint minden szerszámra erre is csak EGYSZER szeretnék pénzt kiadni) Semmiképpen sem a "kattogós" típust szeretném, ti mit használtok/tudtok ajánlani?
|
pandamaci | 173 | 2006. április 18. 10:35 |
ha nyugisan mész vele, szerintem 5 liter körül el kellene mennie-még autópályán 110-120 alatt is. Ha csutkóig húzogatod, sok hidegindítással, rövid távra , lehet ha semmi baja, akkor is beszív 7 et. / persze ha gyári az állapot :)) / |
Oldi | 171 | 2006. április 17. 22:59 |
Hali! Kérek Mindenkit akinek YAMAHA VIRAGO 535, 400-as motorja van irja már le, hogy neki mennyit fogyaszt átlagos városi használatban egy személlyel! Mert a miénk egy kicsit sokat szerintem: majdnem 7 l ! Aztán érdekelne esetleg Nagyfaluban szerelõ, aki be tudná lõni ezt a dolgot (nem márkaszervíz..) kösz. |
pandamaci | 169 | 2006. április 3. 12:10 |
castrol EPX - 90 SAE 90 egy fokozatú ásványi olaj, API-GL 5 , MIL2105B , / az enyémbe gyárilag a SAE 90 et irják- 12.000 km es csere- kb. 2dl kell bele./ / a lujizban van 5,5 euro fél liter- különben elég ritka termék !!! / A 80w-90 nel ami ugye többhelyen beszerezhetõ, melegen motorfékre hallottam egy kis búgást, de túl jó fülem van, olajam is volt 2 féle , és ráértem kipróbálni:)) . API -GL 4 et semmiképpen ne tegyél bele, mert az váltó olaj , ami a tányér kúpkeréknél a nyírást nem annyira birja. 75w140 es csodaszerekkel se próbálkozz, az teherautóba való. Motul-ban van még molibdénnel adalékolt difi olaj az is jó,csak a saját géped gyári viszkoztás ajánlást nézd meg. Ha tiédbe a 80w90 is jó, azt könnyebben beszerzed, több márkában is van ,csak GL 5 legyen rajta. Sokáig kibontva /évekig / az ásványi olajat ne tartsd a dobozban mert bomlik- inkább add neki valakinek ha marad. |
Oldi | 168 | 2006. április 3. 11:21 |
Na hali! KARDÁNOS kollégák figyu !! Hol, mennyiért és milyen olajat vesztek a kardánba?? (Virago és FJR-be kéne a rendszeres 10e km-kénti olajcseréhez) Köszi. |
nagyHoHo | 167 | 2006. március 20. 19:20 | Válasz erre: 166 |
Na megcsináltam...köszi a segítséget ! Én eléggé maximalista vagyok, az adott technikából szeretem kihozni a maximumot.:) A keverék csavarokat visszatekertem, majd adtam neki 2 fordulatot, majd mikor már beindítottam, kellett még egy 3/4-et kb. Aztán elmentem kicsit megzargattam. Nagggyon jó lett, én sokkal nyomtékosabbnak érzem alul (3000 körül). Kicsit az alapjárat -minimálisan ingadozik-, egyenletes majd egy pár ütemet, mintha kapkodna...de lehet, hogy a nyitott kipuff. miatt van. Tavaly állítottam a keverékcsavarokon, de akkor az alapjárat volt tökéletes, viszont nem ment ennyire... Köszönöm a segítséget ! |
pandamaci | 166 | 2006. március 20. 08:29 |
buktatók a 164 irás 2 sorában vannak: pl ha egy dugulás miatt jól eltekergetsz mindent...+ha nincs rá egy nyugodt délelõttöd, hozzáse kezdj. Szinkrontesztert meg ha rá tudod tenni, jó esetben mind egyformát mutat. Az meg hogy az alapbeállításu /lásd164/ keverékcsavarok együttes forgatásával finomitst, megtaláld a legmagasabb alapjáratot,nagyobb ügyessséget igényel. Bár ha a hosszú téli állás miatt most vetted elõ, és furcsálod a járását /addig csak pár helyben berregtetés volt, és elõtte jó volt,/ én nem szedném szét. 1-2száz km után kitisztulnak a gyertyák, átjárja a benzin mindenhol olyan lesz mint volt. |
nagyHoHo | 165 | 2006. március 19. 21:18 | Válasz erre: 164 |
Szia pandamaci tudtam, hogy Rád számíthatok...:) Vannak mûszereim is -szinkronteszter-, csak a keverék beállítással vannak szerintem gondok. Szal. a tünet az, hogy kicsit morcosabb hangja van mint tavaly, pedig nem nyúltam semmihez...Lehet, hogy kicsit ki kellen pucolnom, de gondoltam, ha már kipucolom akkor a keveréket is beállítom, meg egyúttal a szinkront is megnézem...még sosem állítottam, szerintem ráférne. Amúgy fogysztás rendben, jól is megy csak szeretném tudni, hogy a szezonra minden rendben van-e ?! De a légszûrõt azt lehet, hogy kicserélem...:) Kb. 14.000 van benne... Köszi a segítséget ! |
pandamaci | 164 | 2006. március 19. 20:44 |
mindegyikben egyforma fúvókák, tûállás,benzinszint legyen. /+ kikopva,repedve nincs semmi,falsot nem sziv ,gyertyák légszûrõ kompresszió jó,dugulás nincs ugye :)/ -Mivel hengerenként co-t hc, vagy szívócsõ vákumot ugyse tudsz mérni,az összes keverékcsavart hajtsd be ütközésig,majd ugyanannyira engedd ki mindet egyformára- pl: általános alapbeállitás a 2,5-3 teljes fordulatra kitekerés. / elõtte azért nem árt ha megszámolod hol álltak,ebbõl vehetsz átlagot, és az is lehet jóhelyen voltak. / . Ha ennél kevesebbre engeded ki õket,hidegen fog esetleg leállni rángatózni,mert kevesebbet kap,ha sokkal többre kiengeded,akkor sokat kaphat,nyári melegben lesz sz.r, +kieshet a csavar! -Mind a négy fojtószelepet állitsd vissza,hogy tökre lezárjon. Az ütközõ csavarokkal úgy ügyeskedj, hogy gázhúzásra innen hajszálra együtt kezdjenek nyitni,mind a 4 eccerre !!!/ez a lényeg,itt preciz legyél,ez tart legtovább/ Egyik ütközõcsavar viszi egybe mind a 4 et, azzal add meg neki a kellõ alapjáratot- persze üzemmelegen. Ha jól sikerült, egyenletes az alapjárat,ha elengeded a gázt könnyen stabilan visszaáll,a és kis fordulatról, finoman húzva is simán gyorsít,nem rángat-dadog az átmenetnél. Gázbowdennek ,szivatónak annyi játéka legyen,ha a kormányt forgatod,ne huzódjon. Unalomból ne buzeráld, csakha tényleg sz.r! Ennél jobban mûszerek nélkül ne merülj bele,igy is jó lesz. |
nagyHoHo | 163 | 2006. március 19. 20:00 |
Karbikat kellen szinkronizálnom. Kb. egy fél éve olvastam a neten a beállítás menetérõl, de most nem találom a keresõben.:( Tud valaki segíteni, hol találok egy használható leírást ?? Úgy emléxem, hogy elõször a keverket kell beállítani, majd szinkron, majd ismét a keveréket. Ez így ok ?? Van valakinek tapasztalata, hogy mire érdemes figyelni, hol vannak a buktatók ???? |
pandamaci | 162 | 2006. március 17. 18:57 |
ha minden gyári adatra van/ lesz/ állitva benne, és mindene jól mûködik ,akkor az menni fog 2 fokban, meg 42 fokban is. Légszûrõ nélkül semmiképp ne menj vele,bár még nagy portól nem kell tartani,de esõ jöhet. Ez a csúsztatásos kuplung elsõsorban neked árt, de ha besokallsz vele, / mondjuk eccer mégiscsak megugrik a paripa :))) / az egész sor dõlhet mint a dominóóó.... |
SirRobin | 161 | 2006. március 17. 17:01 |
Sziasztok! Köszi a segítségeket, sajnos kénytelen leszek megvárni a 15 fokot. Voltam a Batsányi u-ban, nagyon rendesek voltak, de mondták, hogy felesleges lenne órákat állítgatni, 2 hét múlva újra kéne kezdeni (amennyiben ilyen hamar jön a jó idõ). Szóval eddig teli torokbol itta a levegõt a lelkem, most lett rá visszatéve rendesen a szûrõ, így már más beállítás kéne neki. Azért még egy utolsó tanácsot adjatok légyszi. Merjem így használni? Mivel már nincs minusz, így szeretnék minél többet gurulni vele, de sajnos csak úgy mûködik, hogy induláskor felpörgetem 4000-ig, majd csúsztatott kuplunggal indulok. Azt mondták, hogy ennyi idõ alatt nem fogom tönkretenni a lamellákat (most lettek cserélve), tehát állítólag ezzel nem lesz baj. Bár nagyon idegesítõ, hogy ilyen nagy gázzal kell indulnom. Már arra is gondoltam, hogy leveszem a levegõszûrõt erre a két hétre. Vagy ezzel nagyobb kárt csinálok? Nagyon szeretnék holnap menni a túrára, de most elbizonytalanodtam, hogy egyáltalán merjem-e vállalni. Mi a véleményetek? |
pandamaci | 160 | 2006. március 17. 15:52 |
robin ha ugy vetted, hogy gyakorlatilag / tudományosan kihagyva valamit/ légszûrõ nélkül ment, és amikor azt visszaraktad meg nem megy , akkor nehéz lesz telefonos segítséggel javitani-azaz komolyabb beállítást igényelhet. Esetleg átjárható a légszûrõház? vagy ahol szív, nincs betömve ronggyal,esõruhával szerszámkészlettel? Különben ha igy el lenne tömõdve, inkább ugy kellene neki dadogni és feketén füstölni, mint amikor rajta felejted a szivatót. Amit irtál az olyan jelenség, mikor valamelyik karburátor membrán kiszakad , v. elakad és nem nyit. |
chilli | 159 | 2006. március 17. 15:15 | Válasz erre: 158 |
Ha be tudsz gurulni a XVI.-ig Sashalomnál van a Batsányi u. 47-ben egy szerviz, asszem motowild vagy mi a neve. Egyszer én is benyaltam valami vacak benzint Szalkon majdnem hazaértem vele. A nyóckerben megállt a gép, a práter utca közepén igyekeztem rettenetesen marcona motorosnak látszani amíg odaértek a srácok a furgonnal. :)) A számuk:0614020947, 06702396635 |
SirRobin | 158 | 2006. március 17. 14:10 | Válasz erre: 157 |
Annyi változás volt, hogy tavaly mikor megvettem a levegõszûrõ csak ugy rá volt dobva a karburátorokra, most szét lett szedve és rögzítve lett. Mivel ma reggel hidegben is pöccre indult, pedig most nem garázsban álltam vele, így valószínübb, hogy nem gyertya, hanem levegõhiány :( Az a baj, hogy kénytelen leszek így használni, míg be nem jön a jobb idõ :(
|
pandamaci | 157 | 2006. március 17. 07:54 |
mi volt az elõzmény? szétszedtél rajta valamit, v-csak most vetted elõ, és mikor eltetted jó volt ? |
SirRobin | 155 | 2006. március 16. 21:00 |
Sziasztok! Segítsetek pls! Szóval az a helyzet, hogy valamiért a kis öreg fzr-em 4000 alatt rángat. Eddig csak nehezen gyorsult, most viszont szinte fulladozik, ha terhelést kap. Üresben nincs vele gond, akkor simán pörög, de terhelés alatt le akar állandóan fulladni. Ha a kuplunggal játszok és felpörgetem, akkor nincs vele gond. Tud valaki tippet adni, hogy mi lehet a baja? Lehetséges, hogy a gyertyák elöregedtek? Vagy a karbo beállításával lehet a gond? A szerelõ ismerõsöm még vagy 2 hétig nem tudja vállalni, nekem meg sürgös lenne. Szeretnék szombaton menni, de így nem biztos, hogy merem vállalni :( Szóval, ha tudtok Csömör környékén motorszerelõt, aki esetleg azonnal vállalna ilyen beállítást, akkor ne legyetek lusták, nyugodtan írjátok meg a számát :D |
Szabadsag-Vandora | 154 | 2006. március 4. 12:51 |
Az alábbi kérés a Sanya nevû sráctól való. VFR 750 es Hondához keresne komplett felnigarnitúrát,amire egy mérettel szélesebb abroncs is felszerelhetõ. Hátra szeretne 150 es-t felrakni. Tud valaki segíteni neki? Köszönettel |
pandamaci | 153 | 2006. február 23. 08:05 |
2 ütemûvel sok állás /több hónap/ után már jártam úgy,hogy a karburátorból a benzin kipárolgott, de a z alján az olaj ott maradt. Nme tudom milyen mocsok üzemanyag lehetett bent. Szétszedés után jöttem csak rá miért nem indul. Következõ tél után már nem volt kedvem szétszedni, eldöntötem a mocit majdnem vizszintesre, azaz jól túlfolyattam ami kimosta. Különben a sok állás a tankban lévõ benzinnek is árt- gyengül tõle. 2 ütemût én eltevésnél szoktam jól beetetni olajjal, tavaszi indításkor lehet megkíván egy másik gyertyát.. Gyenge akkuval semmit ne kínozzatok,csk jol megszívja magát. |
gunyi | 152 | 2006. február 23. 07:14 |
hajaj, karbitisztításnál, benzin, vagy mosóbenzin is jó, de amit még ajánlanék az a féktisztító spray, ezzel - majd kompresszorral szépen át tudsz tisztítani minden járatot, ugy fog csillogni mint a Salamon töke. A féktisztító spray is majdhogy tömény alkohol, csak lehet fujni, én mindig tartok otthon, bár féktisztításra még lehet nem használtam:) |
hajaj | 151 | 2006. február 23. 06:01 |
Meg esetleg ha lenne pár tipp, hogy a karbikat miben érdemes kiáztatni, elég a benzin, esetleg rásegítsek tiszta alkohollal?
|
hajaj | 150 | 2006. február 22. 21:52 |
Szerintem nem kell semmi extra, legfeljebb egy kis szivató. Engem viszont az érdekelne, hogy 4ütemnél tavaszi elsõ indítás elõtt mit érdemes csinálni? Esetleg pár rántás a berúgón jót tesz neki? (ahhoz hogy elinduljon biztos jó:) de még elõtte gyújtás nélkül gondolom) |
Petipapa | 147 | 2006. február 22. 19:51 |
üdv Néktek. Szeretném a hozzáértõk jótanácsait kérni. Arról van szó, lassan elõveszem a mocim, ami 2ütemû, és be kell inditanom hónapok után elõször. Ilyen helyzetbe még soha nem kerültem, mindig volt járatva kicsit, most viszont a muszály másképp hozta, erre a télre másutt kellett tárolnom. Mi a helyes inditási mód elsõ alkalommal, hogy valamiféle plusz kenést adjak, és ne süljön be a dugó, ne karmoljam össze a henger falát? |
Bandiii | 146 | 2006. január 30. 09:01 |
Kiszerelve töltöttem,nincs rajt se riasztó sem egyéb utólagos fogyasztó.
|
Bandiii | 143 | 2006. január 30. 08:22 |
Nem szórakozásból akartam tölteni hanem azért mert lemerült.Nem vettem ki a motorból ,hogy majd közbe úgy is megyek vele egy kicsit.De az idõ nem így gondolta,és a hideg garázsban lemerült.Ezért akartam feltölteni.Az lett a vége,hogy begurultam vele és mentem kb 10km-t tegnap.De ennyi idõ alatt nem töltõdik fel.Tavaszig pedig nem akarom úgy tárolni,hogy le van merülve.Ilyen egyszerû a problémám.
|
Macko | 142 | 2006. január 30. 07:31 | Válasz erre: 141 |
Holnap délben a Hõdök Terén. Kihívom a TV-ket is, és benne leszünk a híradókban! Miért sértõdsz be mindenen? Úgy õszintén: szerinted a 140-essel bántani akartalak? Olvasd más el még egyszer! (Aksikérdésben nem is akartam állást foglalni, mert nincs elég tapasztalatom.) |
Macko | 140 | 2006. január 30. 00:49 | Válasz erre: 139 |
De ha annyi ezrese lesz, akkor pláne nem kell Neki töltõ - annyi aksit vesz, amennyit csak akar! Jut még nekünk is! |
Oldi | 139 | 2006. január 30. 00:38 | Válasz erre: 138 |
Jaaj nanu, de uncsi vagy ! Azért én most hirtelen felindulásból, kívánnék neked annyi ezrest a zsebedbe, ahány aksit már megmentettem töltõvel, - egyszerûen alapfelszerelés.... |
nanupapa | 138 | 2006. január 29. 23:16 | Válasz erre: 137 |
persze, csak el kell adni valahogy a töltõket, ahhoz meg a tulajokat meg kell félemlíteni, hogyha nem akkor jajjjajajjj
|
krisztian.fz6 | 137 | 2006. január 29. 21:27 |
Elõzõ motorom zselés akkuját is orosz töltõvel töltöttem tél után, 6 éves korában még tökéletes volt. A töltõn az ampert változtatom egy tekerõvel, így be lehet állítani,
|
nagyHoHo | 136 | 2006. január 29. 19:27 | Válasz erre: 135 |
Nem akartam leírni, mert mindenki döntse el maga. Szerintem is jobb idõnként új aksit venni, mint töltögetni...
|
nanupapa | 135 | 2006. január 29. 19:21 | Válasz erre: 134 |
nem nagyon értem ezt a töltõsdit. simán kibír egy 9Ah-s akksi 4-5 évet mindenféle basztatás nélkül.... Átlag 10-13 ezer pénzt egy akksi. 15 kb. egy töltõ , ami úgysem növeli meg az akksi élettartamát...tehát akkor mikor beszélünk??? |
nagyHoHo | 134 | 2006. január 29. 19:18 | Válasz erre: 131 |
A zselés akksit egy az egyben ki lehet nyírni a normál töltõvel. (Én is ezt tettem...:) ) Az ilyen akksikhoz impulzustöltõ jó. Lehet választani, vagy veszel 1-2 évente új akksit 6-8 ezerért vagy veszel egy impulzustöltõt 10-12 ezerért... |
kovee | 132 | 2006. január 29. 17:04 | Válasz erre: 130 |
Ezt viszont barátom próbálta és jó a CBR-jéhez(ebben is zselés aksi van). Ezért egyetértek. Üdv! |
kovee | 131 | 2006. január 29. 17:03 | Válasz erre: 128 |
Biztos hogy nem lessz jó!! A zselés aksiknak nem jó ez a régi töltõ! Túl durva a szabályozás, és nem pontos az lekapcsolási határ. Már a modern autókhoz sem merném használni akkor áramlökéseket tud produkálni( elektromos fedélzeti számítógépek érzékenyek ilyesmire). Inkább kérj kölcsön egy havertól egy jobbfajtát! Üdv! |
pandamaci | 130 | 2006. január 29. 16:58 |
bandii www.louis.at H-TRON AL300 batterieladegeraet / akku töltõ/ 9,95 euro , olyasmi mint egy telefontöltõ, 2 krokodil csipesszel.Megfelel a hagyományos savas akkuhoz,+ gondozásmenteshez+zseléshez is. 300mA -t tölt, azaz frissentartáshoz is jó lehet, tehát ezzel nem tudod elb.ni, igaz nem egy bika, de ráérsz tölteni nem ? Van 5 eurós is, arra rá van irva, hogy zseléshez nem jó. / ugye az meg nem érdekel belül mibe különbözik/ Ha már tölteni akarod. A cccp 10 rubeles töltõ is f@sza , de inkább lada korabeli 55Ah méretû akkuhoz gyártották, faterod is ahhoz vehette. |
Pépépe | 129 | 2006. január 29. 16:44 | Válasz erre: 120 |
Érdemes elolvasni ezt a cikket a tisztánlátás végett: http://www.bmwmcb.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=52&Itemid=66 |
Bandiii | 128 | 2006. január 29. 16:36 |
Aksitöltõ az valami orosz gyártmány,de állítható és van rajt ampermérõ is.Jól is mér mert multiméter is ugyanazt mutatja.0,4 ampernál is még 15V feletti a töltõfesz.Motorban rámértem Ott 13,8V körül mértem de ott nemtudom mennyi amper ment.Lehet,hogy ez a töltõ nem jó ehhez az akksihoz.Majd holnap elmegyek akksis emberkéhez itt lakik tõlem nem messze és kinyomozom a dolgot.Kösz a segítséget. Bandi |
kovee | 126 | 2006. január 29. 16:21 | Válasz erre: 124 |
Huh az egyenlõ egy gyorstöltéssel, ami nem a legjobb. Milyen aksitöltõd van? Mérd meg az áramfelvételét az aksinak, de elõtte állítsd 0,4A-ra(árammérés). Az 1/10-es töltés sok lehet neki. Amúgy az aksi annyit vesz fel egyszerre amennyit engedsz neki. Õ minnél hamarabb igyekszik feltöltõdni, ezért kell a szabályozóáramkör. Lehet hogy ez ment tönkre a töltõdben. Üdv! |
Bandiii | 124 | 2006. január 29. 16:04 |
8 Ah akku. Ha beállítom,hogy 0,8 A-ral töltsön akkor az akksin mért töltõfeszültség 16V körül van.Ez a problémám.
|
pandamaci | 123 | 2006. január 29. 15:30 |
meg a zselés akku általában zárt, nem szokták kinyitni. / forditva teszed fel az kizárt, mert azonnal kib.. .a a biztosítékot. De valóban, mit töltesz ,és mivel ? Azért nézd meg nehogy 20 amperrel nyomasd ! |
kovee | 121 | 2006. január 29. 14:42 | Válasz erre: 120 |
Igen adhat, de az már rossz, vagy a túltöltés jele!!! Ellenõrizd a polaritást, a felvett töltõáram értékét( Ha nincs a töltõn ilyen akkor sima multiméter), ha utóbbi nulla akkor mérd meg a kapocsfeszt. 12,2 nyugalmi alatt nem érdemes tölteni. Üdv! |
Bandiii | 120 | 2006. január 29. 14:29 |
Van egy akksival kapcsolatos kérdésem.A zselés akksi is ad pezsgõ hangot töltéskor? Mert nekem pezseg. Kösz. |
Oldi | 119 | 2006. január 28. 16:22 | Válasz erre: 101 |
Papi bá: köszi szépen a ragasztás +oldódott, fényezve nem lesz most, ("nincs rá idõm"), a gombával pedig, ahogy kicsit enged az idõ, - megkereslek! Kacsa: Neked is nagyon szépen köszi, - össze fogunk röffenni, akkor számítanék Rád, - be fogok szekennelni egy cikket errõl a témáról, és elküldöm majd a jövõ hét elején... tsááá |
MotoCat | 118 | 2006. január 27. 21:40 | Válasz erre: 117 |
Na helyes, ajánlom is, hogy baráti áron adja:) Te meg cserébe reklámozd:) és örülök, hogy sikerült megegyezni;) |
Camu | 117 | 2006. január 27. 21:19 |
Pandamaci: Mentségemre legyen mondva, hogy azt a deszkát az elõzõ tulajdonos szerelte rá, és nem tudom, hogy õ hogyan tudott igy motorozni vele, én ezért hajtom az elõretolt lábtartót, amit a Ti segitségetekkel ugy néz ki, megtaláltam! Egy honfitársunk legyártja baráti áron, a labancok nagyon mohók. Ajánlom mindenkinek a srácot:www.tom-tech.hu. Apu: Tátott szájjal bámulok ezeken a csodákon, ha meg lesz a kiszemelt szponzor, úgy bevásárolok, de úgy! Köszi mindenkinek! Camu |
Balu | 116 | 2006. január 27. 20:30 | Válasz erre: 115 |
Hehhe Te már beszúrtad magad az oldalra:)):)))))) Mc! Brummm |
Apu | 114 | 2006. január 27. 20:25 |
Camu esetleg nézd meg ezt http://www.kuryakyn.com/fpmc.asp?bn=metric&cn=Footpegs bocs, nem tudom, hogy kell linket beszúrni |