piratson | 5256 | 2014. április 26. 20:36 | Válasz erre: 5255 |
Ez egy öreg jószág, így szimpla tárcsafékes. Majd öregurasan hajtom :) Egyébként is nincs olyan vas, ami ne állna meg valahol :-) ;-) |
gezasz | 5255 | 2014. április 26. 19:46 | Válasz erre: 5254 |
Ha van rá lehetõség a dupla tárcsafékes modellbõl válasz, mert két személyes üzemmódban nagyon kifizetõdõ
|
piratson | 5254 | 2014. április 26. 19:13 | Válasz erre: 5253 |
Kösz a biztatást :-) Most ennyi fér bele a büdzsébe, mellesleg abban is gondolkodom, hogy ha "visszakapaszkodom" a nagyvasakhoz, ez az Anyókámé lesz.
|
gezasz | 5253 | 2014. április 26. 19:10 | Válasz erre: 5252 |
Szia! Ahogy elnéztem milyen motorjaid voltak, nehogy csalódjál! Mondom én akinek 8 évig volt Divije. A sportmotor.hu XJ-s topicjában valamivel nagyobb élet van mint itt.
|
piratson | 5252 | 2014. április 26. 18:19 |
Üdv!Már most bejelentkezem ide, bízva abban, holnap már egy xj600-as tulajdonosa leszek.
|
szamoca72 | 5251 | 2014. április 8. 19:52 | Válasz erre: 5170 |
Üdv.Ennyi idõ után lehet ,hogy butaság megkérdezni,de egy próbát megér.Meg van még a Divihez a lámpa?
|
dani416 | 5250 | 2014. március 15. 21:21 |
hilfe! 900-hoz lámpa burát honnan tudnék szerezni? ismer valaki bontót, boltot vagy egy hasznos linket?
|
dani416 | 5249 | 2014. március 10. 16:28 |
nincs valakinek 900-hoz felesleges elsõ index búrája? kicsit megzúztam. :-( 97-es Divi. |
bux2 | 5248 | 2014. március 10. 16:14 |
Ha elektronikai fojtás van az xj600-ban akkor az milyen jellegû lehet vagy hol van az lényegében ? Mit kell hozzá cserélni valakinek valami tipp esetleg ? Azért kérdezem mert karburátornál nincs fojtva a motor,karbi tisztítás és karbi szinkron meg volt már és eközben a szerelõ nem talált semmi eltérést a 45KW-oshoz képest. Szóval még mindig nincs meg a fojtás.
|
bux2 | 5247 | 2014. március 3. 19:33 |
Köszönöm a segítséget,mindenképpen szakemberre bízom az átalakítást. |
XJRider | 5246 | 2014. március 3. 19:28 | Válasz erre: 5245 |
Szia! Szerintem - magánvélemény, nem mérvadó - ha csak 140-et bírsz kitekerni a motorodból, akkor az nincs " kinyitva". Ha nem vagy tisztában a fojtás hollétében és eltávolításával, akkor inkább vidd el egy szakemberhez, mert a mûvelet azért igényel némi szakértelmet. A Diversion modellekbõl rengeteg fojtott változat szaladgál Európa útjain, 20 / 25 / 34 / 40 kW-os változatban, míg a " nyitott" 45kW-os. A teljesítményt a karburátorban ( fõfúvóka), a síber pozíciójában illetve a szívócsonkok szûkítésével érték el, de ha jól tudom, akkor levegõszûrõ házában is lehetnek eltérések. Hogy a Tiéd milyen? Nem tudni... Visszaalakításuk nem komplikált - annak, aki ért hozzá! - de az alkatrészek nem olcsók, érdemesebb inkább bontóban keresgélni a nyitott 61LE-s változat alkatrészeit és beépíteni azt. Neked szerencséd van, mert van a garázsban egy másik 600-as etalonnak, vagyis a minta kéznél van! :-) |
bux2 | 5245 | 2014. március 2. 22:05 |
petya89 | 5242 | 2014. február 23. 22:54 | Válasz erre: 5240 |
Szia A régi XJ 900 ok nak valamint a 900 Divi nek ennyi a hézag mint amit XJRider kolega írt! A 600 as Divi: szívó: 0,11-0,15 kipuf: 0,21-0,25 Üdv |
XJRider | 5241 | 2014. február 23. 21:35 | Válasz erre: 5240 |
Üdv! A 600-as adataival nem fogsz mellélõni, mert a régi léghûtéses típusoknál az értékek hasonlóak. Szándékosan nem azt írtam, hogy egyformák! Bár, ha összeveted a 600-ast a 900-as Diversion értékeivel, akkor a fent leírtak igazolást is nyertek... Szívó: 0,11- 0,15 mm Kipufogó: 0,16 - 0,20 mm Jó munkát! |
zekutya | 5240 | 2014. február 23. 20:58 |
�Üdv urak! Egy kis segítséget kérnék. A régi xj 900(31A) szelephézagját mennyire lapkázzam? Még eddig nem találtam hozzá adatot, csak a 600-as hoz. És még egy kérdés:A vezérlés jelét a vezmû tengelyek végén, a jobb oldalon lévõ bakok tetején lévõ furaton benézve találom? Elõre is köszi, sziasztok. |
Pistba64 | 5239 | 2014. január 29. 12:15 | Válasz erre: 5237 |
Szia gezasz! Biztosan igazad van. De én már csak ilyen vagyok. Ha valahonnan látom a motoron hogy, ereszt az olaj azt nekiállok és megcsinálom. Nem azért mert marha sok pénzem van. Csak egyszerüen utálom ha olajos a blok. Én azt hiszem ha egy kicsit kisseb árréssel dolgoznának a kereskedõk, talán többen is megtennék ugyan ezt. De mint írtam nem csak motoralkatrésznél van ez. Ugyan ez van a gépkocsiknál is. Az autószerelõ megkapja harmada áron az alkatrészt, aztán beépíti az autóba 5000 ft feletti órabérért. Na, ha ez na rablás akkor semmi. Persze lehet hogy ezen csak én vagyok felháborodav mert kevés a pénzem? |
Pistba64 | 5238 | 2014. január 29. 12:02 | Válasz erre: 5236 |
Szia! Egy lengyel motoralkatrész kereskedõ tette fel ebay-ra. |
gezasz | 5237 | 2014. január 28. 20:59 |
Pistba64 Nem akarom különösebben védeni a hazai kereskedõket, mert való igaz igen magas árakkal dolgoznak a nyugatihoz képest. Angliából rendelve minden alkatrész kevesebbõl jön ki mint itthon. De a hazai kereslet mondhatni szûkös, nincs itt olyan sok motorkerékpár a lakosságnál, ez réteg hobby. Kénytelen a kereskedõ nagyobb árréssel dolgoznia mint nyugati kollégája mert becsukhat . A napi pár vevõbõl, télen a nullából nem könnyû megélni. Környékünkön szinte nincs is motorosbolt pedig itt van a szomszédomban Szeged.Volt itt a válság elõtt mindenféle motor márkaszalon , motorosbolt tucatjával, meg szervízek.Most van egyYamaha márkakereskedés szervizzel ahol akár alkatrészt is lehet rendelni és most télen nyitott Honda és kész.Ja van még Louis 3X 3 méteres boltja, meg Hódmezõvásárhelyen vegetál még egy. Aztán sehol semmi. Ezek is alig élnek. A Yamaha már autókkal is foglalkozik, mert szerintem a válság õt is ledarálta volna különben. Félig meddig ezért vannak itt ekkora alkatrész árak hazánkban. Ha levinnék az árakat a nyugati szint alá becsukhatna a motorosboltok fele. Akkor tényleg rossz lenne nekünk. De szerencsére van internet, ahonnan lehet rendelni akár világ másik felérõl is ha megéri. |
XJRider | 5236 | 2014. január 28. 20:26 | Válasz erre: 5235 |
Nem védeni akarom a hazai kereskedõket, de az általad keresett tömítéseket a Lajtán túl sem mérik olcsón: http://www.louis.de/_208911967c436ca0b961a0d7d8718ac743/index.php?topic=search&searchterm=10043188&cmd.x=11&cmd.y=7 http://www.athenaparts.com/eng/products/view/7932/complete-gaskets-kit Még szerencse, hogy sikerült olcsón hozzájutnod! :-) |
Pistba64 | 5235 | 2014. január 28. 16:35 |
Sziasztok! Mindenkinek köszönöm a gyors segítséget! A tömítéskészletet végül is az ebay-n sikerült meg vennem. Ehhez csak azt füzném hozzá hogy, a magyar kereskedõknél 35000 és 45000 között lett volna. Az említett oldalon ugyan ez 17900. Most kérdezem, vajon mért ennyire drága az alkatrész itt nálunk. Csak még egy történet. Õsszel a kis cliómat készítettem müszakira. Elsõfékbetétek és tárcsák cseréje. Ha magán emberként veszem meg, akkor lehetett volna pengetni. Viszont egy autószerelõ ismerõsön segitett. (felajánlotta hogy megvehetem az nevére mert õ szerzõdött) Ha magánszemélyként veszem akkor egy tárcsa került volna annyiba, mint így az összes alkatrész. Pedig gondolom még úgy is van haszon rajt. Mért kell az óautósokról és a motorosokról az utolso bõrt is lenyúzni! |
klimas | 5234 | 2014. január 28. 08:22 |
Sziasztok ! Már régóta hirdetem , szeretnék megválni tõle: http://aprod.hu/hirdetes/yamaha-xj-400-600-diversion-ID1n1Th.html |
XJRider | 5233 | 2014. január 27. 20:17 | Válasz erre: 5232 |
Pistabá! Itt van két opció a sok közül: http://bazismotor.eu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=10867&category_id=94&search=10043188&option=com_virtuemart&Itemid=4445 http://www.m0moto.hu/teljes-tomites-szett-athena-yamaha-600-diversion-p-5066.html Gugli a jó barát... :-) |
Pistba64 | 5232 | 2014. január 27. 18:06 |
Sziasztok! Segítségeteket kérem! Belevágtam xj600s 92-es évjáratú motorom felújításába. Most segítséget szeretnék kérni tõletek! A motorblok felújításához keresek tömítéseket. Konkrétan, szelepfedél tömítés és a hengerfej tömítés készlet érdekelne. Ha valaki tud olyan helyet ahol betudnám szerezni azt nagyon meg köszönném. Elõre is köszönöm mindenki segítségét! |
nferro | 5231 | 2014. január 12. 13:50 |
Hahó! Nem szeretem a meleg, taknyos telet, de annyi elõnye van, hogy lehetett csapni egy kanyart. Remélem Ti is kihasználtátok a jó idõt. Márciusban úgyis lehet, hogy kutyaszán party-t kell csapni. Ki tudja?:) |
zekutya | 5230 | 2013. december 24. 16:22 |
�Békés Boldog Ünnepeket kívánok minden motoros társamnak, és fórumozónak!
|
nferro | 5229 | 2013. december 10. 19:36 |
Sziasztok! 600-as Divin van valami költséghatékony, bevált és kulturált módja a kipufogó hangjának kicsit erélyesebbé tételére? Nagy herélést nem szeretnék, de a két gyári dobot sem áldoznám fel sportdobra, mert a kétoldali dobok szerintem jól néznek ki. köszi: nferro |
petya89 | 5227 | 2013. december 8. 20:26 | Válasz erre: 5226 |
Szia Én a 900 as Divin continentált használtam,meg voltam vele elégedve. Maradj a gyári méretnél,így találták ki a mérnökök. Amúgy a sportmotor.hu oldalon nagyobb az élet az Xj fórumban! Üdv ![]() |
Atty16 | 5226 | 2013. december 8. 17:29 |
zekutya | 5225 | 2013. november 25. 18:44 | Válasz erre: 5223 |
zekutya | 5224 | 2013. november 3. 17:57 | Válasz erre: 5223 |
Szia! Köszi a tanácsokat, már szétszedtem a másikat is. Most majd méricskélés lesz, aztán a többit meglátjuk. Mindenesetre biztosan foglak még "zaklatni", ha nem baj. Egyébként valahol be lehet szerezni vagy letölteni hozzá szerelési könyvet, amiben a meghúzási nyomatékok megvannak? Üdv: Laci. |
classic | 5223 | 2013. október 31. 19:37 | Válasz erre: 5221 |
Meg lehet perselyezni, de kisajtolni nem mert felöntések vannak a hüvelyeken. Ez a legjobb megoldás mert az eredeti dugattyúkhoz vissza lehet fúrni a hengert és új gyûrûket is ilyenkor kell beépíteni. Nem feltétlenül gyári gyûrûket....sõt. (mert az nagyon drága) A 750-es: furat: 65mm; löket: 56,5mm A 900-as: furat: 68,5mm; löket:60mm Tehát nem jó neked a 750-es sehogy sem. Én a jobbik (nyugi nem a párt mert itt arra harapnak) hengert perselyezném-furatnám-gyûrûzném. Hegerfej pedig: szelep tányér köszörülés-fészek marás (ha kell)-csiszolás-új szimering és kész. Ez szakmailag kifogástalan és ha a hajtókar csapágyak még nincsenek a fém alapig megkopva hibátlan gépet adnak. Ez a csapágy hézag egyébként a nyugvó csapágyakkal együtt Plastigage-val mérendõ és csak megnyugtatóan kopáshatáron belûli hézaggal szerelhetõ össze. Plusz ki kell mérõ órával a fõtengely ütését mérni mert annak a hiánya is szokott bajt okozni. Szóval innentõl nem "Szimó a hideg deszka sufniban majd csak jó lesz" sztori, itt fontos egy-két dolgot precízen betartani, de persze megoldható. Pár régi négyhengerest ezzel a módszerrel helyrehoztunk már, azért merem az eljárást bátran leírni de ha nem bodogulsz segítek benne. Üdv Laci |
szocske129 | 5222 | 2013. október 31. 19:00 |
Sziasztok! Érdeklõdnék, hogy ezt a motort ismeri-e valaki! Egyik barátomat érdekelné. http://aprod.hu/hirdetes/motorkerekpar-yamaha-xj600s-elado-vagy-mopedautora-cserelnem-ID1wCgJ.html#598a893080 |
zekutya | 5221 | 2013. október 31. 18:51 | Válasz erre: 5220 |
�Mindenféleképpen megcsináltatom a hengerfejet is. Az egyik hengerem még viszonylag jó állapotú, a másiknak viszont repedt két hüvelye (2gyertya nélkül állt sokáig a blokk,berohadt 2 dugó és akitõl vettem "óvatosan"szedte szét.) Persze összerakva kaptam meg a blokkot, bár 25 forintba került, nem panaszkodom. A hüvely alsó része van fölrepedve. Létezik,hogy kisajtolják belõle a hüvelyt, és másikat tesznek bele, Vagy jó lesz dísznek? Ja, még egy kérdésem lenne:Találtam hirdetve üres blokkot hengerrel és hengerfejjel, de úgy hirdetik, hogy xj750-900. Azt látom a képen, hogy kardános, de a blokkjuk megegyezik? A furatátmérõ, vagy a lökethossz külömbözik a 750-900 esetében? Üdv:Laci. |
classic | 5220 | 2013. október 30. 20:19 | Válasz erre: 5219 |
Örülök...sok sikert a mocihoz. Lehet, hogy érdemes lenne legalább még a hengerfejet felújítani. Ha már úgy is le van szedve. Üdv laci |
zekutya | 5219 | 2013. október 30. 18:46 | Válasz erre: 5218 |
Köszi a segítséget, le is jött, ahogy írtad. üdv! |
classic | 5218 | 2013. október 30. 16:55 | Válasz erre: 5217 |
Nem kell levenni a generátort a fõtengely kiemeléséhez. De persze ha mindenáron le akarod venni akkor igen, csinálni vagy keresni kell egy csavart ami a generátor belsõ menetével egyezik és azt egyszerûen be kell hajtani a forgórészbe (a vége sík legyen és meg kell zsírozni-olajozni), viszonylag jól meghúzni, és finoman egy alu rúd segítségével, belül a magnál megkoccintani a forgórészt. Ha mindent jól csináltál "lerúgja" a csavar a generátort. Ha nem megy hozd át leveszem. |
zekutya | 5217 | 2013. október 30. 10:49 |
Üdv mindenkinek! Egy kis segítséget kérnék tõletek, ha lehet. Vettem egy motorhibás öreg xj 900-ast (31A). Találtam hozzá egy másik "donor"blokkot, amibõl a fõtengelyre van szükségem. Már ketté vettem ,de mivel a generátor még benne van, nem jön ki a fõtengely, nem engedi a generátor hajtó lánc. Tud-e valaki segíteni, hogy a generátort hogy tudom levenni. A forgórészben van egy nagyobb átm. menetes furat, viszont a tengely végében is m8-as menet, amibe a rögzítõcsavar megy. Hogy néz ki a lehúzója, milyet csináltassak hozzá, vagy van valami egyszerûbb trükje? Elõre is köszi : Laci. |
nferro | 5215 | 2013. október 28. 16:01 | Válasz erre: 5211 |
Szia! Bocs. Nem tudtam, hogy nem megy jól a kínai. Esetleg japán. Koreai. Esetleg valami hasonló:)))) Bocs, nem néztem meg. A 600-é angolul van fenn (legalábbis nekem úgy sikerült leszedni). Én nem vágom a témát, de ha a futómû egyezik a 600-al, akkor ahhoz van szerelési. Abban van szét-, és összeszerelés. Lehet, ott megtalálod, amit keresel. Üdv: nferro |
nferro | 5214 | 2013. október 28. 15:44 | Válasz erre: 5212 |
Szia! Köszi a választ. Még jó, hogy lehet kapni:))) Amiket én találtam a neten, még ettõl is drágábbak voltak. Kissé be is tojtam, hogy a fél motor árát kell egy erõsebb fékfelújításba betolni. Merre érdemes õket kereni? Van esetleg bevélt üzlet, cég? Üdv: nferro |
Mafeco | 5213 | 2013. október 28. 14:40 | Válasz erre: 5211 |
Szia janni! A blokkon kívül minden megegyezik a 600-assal! Töltsd le azt! |
classic | 5212 | 2013. október 28. 13:06 | Válasz erre: 5210 |
Átlag ár: elsõ betét kb 4600-tól/nyereg; hátsó kb 6300; tárcsa elsõ 31000/ darab; hátsó 28000.
|
janni | 5211 | 2013. október 28. 11:48 |
Szia nferro! Köszönöm, a linket megtaláltam ,de csak rovás írással van fent a használati útmotatója. |
nferro | 5210 | 2013. október 22. 17:45 |
Sziasztok! Tudja valaki, hogy mennyi a nem sok elsõ, hátsó fékbetétekért, esetleg tárcsákért? 2000. évi xj 600 Diversion a paciens. Elõre is köszönöm. nferro |
nferro | 5209 | 2013. október 22. 17:43 | Válasz erre: 5208 |
Szia! Én úgy emlékszem, hogy errõl az oldalról szedtem le service manualt. Hátha benne van. Ha nem, érdemes ilyen irányban keresgélni. http://www.manualedereparatie.info/en/download/yamaha-xj-400-s-Maintenance-manual.html Üdv: nferro |
janni | 5208 | 2013. október 22. 15:53 |
Sziasztok! Segítséget kérnék tõletek: XJ 400-as elsõ teleszkópjába mennyi olaj kell, de legjobb lenne ha tudnátok a légrés magasságában segíteni. Elõre is köszönöm: Jani |
Jam Clerk | 5207 | 2013. október 9. 21:18 | Válasz erre: 5206 |
Nem nõttem ki a GS-t, meg végül is a legtöbb paramétere megfelelõ volt a végén. Csak mivel vevõt találtam rá, ezért eladtam, és most fiatalabbat szeretnék helyette, na meg olyat, amivel nem kell végigtöprengeni két évet, mire rájövök, hogy hogyan és mint "alakítsam a képemre". Még egyszer nem lenne okos dolog olyan motort választani, ami elsõre nem gyõz meg.
|
gezasz | 5206 | 2013. október 9. 20:52 | Válasz erre: 5205 |
Nekem a végén 8 év 70000 km után az volt az egyik bajom a Divivel, hogy a lábam túl összevan hajtogatva. Magyarán tatásabban akartam ülni a gépen. Hiába öregszem, ezért is gondoltam a túraendurókra, valamint a nyomatékos motor is szerepet játszott a választásnál. Nem vagyok híve a motorok agyon pörgetésének. Kis fordulaton is legyen erõ ez kell nekem.
|
Jam Clerk | 5205 | 2013. október 9. 20:42 | Válasz erre: 5204 |
A GS-nél megszoktam, hogy a térdemet a tankhoz nyomom, a kormányt pedig lazán, kicsit széttartott kezekkel fogom. Végül is tényleg úgy lehetett ülni rajta, mint egy széken (mármint az után, hogy megkapta a túrakormányt). A Fazernek viszont eléggé szögletes tankja van, és a kormány is keskenyebb, össze kellett húznom a vállaimat a korábbi pozícióhoz képest (pedig nem is vagyok széles vállú, szóval ez biztos csak a szokatlanság számlájára írható).
|
gezasz | 5204 | 2013. október 9. 20:34 | Válasz erre: 5196 |
Ezt,hogy érted, hogy ne legyen zavaró az ülés helyzet? Úgy akarsz ülni a motoron mint egy széken? Vegyél túra endurót. Esetleg félig fekve lábakat felrakva, chopper a megoldás. Mint egy fotelben, Goldwing, Bmw 1200LT
|
XJRider | 5203 | 2013. október 9. 20:32 | Válasz erre: 5190 |
Összegzés: amint látod, két külön világ a FAZER és az XJ. Folyadékhûtésû 16 szelepes blokk, futómûve nem múlt századi, és menetteljesítményei miatt nem kell égni sehol sem. Az XJ viszont egy szerethetõ " retro" gép, amit még ma is jobban megbámulnak a népek, mint sok " transformers" XXI.századi gépet. Olcsóbban hozzájuthatsz, az üzemben tartása sem eget rengetõ, de zongorázni lehet a különbséget, mikor átülsz egy Fazerre. Én imádom a sajátomat - talán azért is, mert visszarepít a fiatalságomba - de a moci ragaszkodik hozzám! Próbálom eladni, de nem kell senkinek. :-) Remélem, tudtam valamit lendíteni a döntésed meghozatalán! |
XJRider | 5202 | 2013. október 9. 20:24 | Válasz erre: 5200 |
Nincs mit köszönnöd! Márkatársakért az ember mindent... :-) |
XJRider | 5201 | 2013. október 9. 20:22 | Válasz erre: 5190 |
Yamaha FZS600 Fazer ( 5DMC - 2001) Motor: Folyadékhûtésû, négyütemû, 16 szelepes, négyhengeres soros motor, két lánchajtású, felül fekvõ vezérmûtengellyel (DOHC), négy emelõtõkével vezérelt szelep hengerenként. Nedves karteres olajozás, négy állandó nyomású Mikuni karburátor, 33 mm torokátmérõvel. Megszakító nélküli tranzisztoros gyújtás, generátor 250 watt, akkumulátor 12V/10Ah,önindító. Furat x Löket: 62 x 49,6 mm Lökettérfogat.: 599 cm3 Sûrítési viszony: 12 : 1 Névleges teljesítmény: 95 LE @ 11500 1/min. Max. forgatónyomaték: 61,2 Nm @ 9500 1/min. Erõátvitel: Primer hajtás fogas lánccal, mechanikus mûködtetésû, többtárcsás, olajfürdõs tengelykapcsoló, hatfokozatú váltómû, szekunderhajtás O - gyûrûs lánccal. Futómû: Acél dupla bölcsõváz. Elöl teleszkópvilla 41 mm belsõcsõ-átmérõvel, hátul alumínium zártszelvény lengõvilla, himbarendszerre szerelt központi rugóstag. Elöl 298 mm-es dupla tárcsafék, négydugattyús féknyereggel, hátul 245 mm-es tárcsafék, kétdugattyús tárcsafékkel. Alumíniumöntvény kerekek. Rugóút elöl / hátul: 120 / 120 mm Kerékméret elöl / hátul: 3.00 x 17 / 5.0 x 17 Abroncsméret elöl / hátul: 110/70 ZR17 / 160/60 ZR17 Méret és tömeg: Tengelytáv: 1415 mm Villaszög: 66 fok Utánfutás: 88 mm Ülésmagasság: 790 mm Teletankolt tömeg: 215 kg Tank / tartalék : 20 / 5 liter Mérési eredmények: Végsebesség ( utassal) : 218 km/h Gyorsulás 0 – 100km/h : 3,8 sec. 0 – 160km/h : 8,6 sec. Fogyasztás : 6,45 liter / 100 km |
devilskin | 5200 | 2013. október 9. 20:21 | Válasz erre: 5189 |
Nagyon köszönöm Neked is,a saito nagyon jól néz ki,ismerem is a márkát.(bár a kép illusztráció)Összeszedem a vagyonom,talán kifutja :)
|
XJRider | 5199 | 2013. október 9. 20:20 | Válasz erre: 5190 |
Yamaha XJ600 - " õs modell" ( 51J/ 3KM/3KM ) Motor: Léghûtésû, négyütemû négyhengeres soros motor. Két, lánchajtású, felülfekvõ vezérmûtengely (DOHC), két, emelõtõkével mûködtetett szelep hengerenként. Nedves karteres olajozás, négy állandó nyomású Mikuni - karburátor 32mm torokátmérõvel. Megszakító nélküli, tranzisztoros gyújtás, generátor 240 watt, akkumulátor 12V / 12Ah, önindító. Furat x Löket: 58,5 x 55,7 mm Lökettérfogat.: 599 cm3 Sûrítési viszony: 10 : 1 Névleges teljesítmény: 73 LE @ 10000 1/min. Max. forgatónyomaték: 54 Nm @ 9000 1/min. Erõátvitel: Primer hajtás fogas lánccal, mechanikus mûködtetésû, többtárcsás, olajfürdõs tengelykapcsoló, hatfokozatú váltómû, szekunderhajtás O - gyûrûs lánccal. Futómû: Acél dupla bölcsõváz. Elöl teleszkópvilla 36 mm belsõcsõ-átmérõvel, hátul acél zártszelvény lengõvilla, himbarendszerre szerelt központi rugóstag. Elöl 267 mm-es dupla tárcsafék, kétdugattyús féknyereggel, hátul 267 mm-es tárcsafék, kétdugattyús tárcsafékkel. Alumíniumöntvény kerekek. Rugóút elöl / hátul: 150 / 100 mm Kerékméret elöl / hátul: 2,15 x 18 / 2,50 x 18 Abroncsméret elöl / hátul: 90/90 H18 / 110/90 H18 Méret és tömeg: Tengelytáv: 1430 mm Villaszög: 64 fok Utánfutás: 106 mm Ülésmagasság: 780 mm Teletankolt tömeg: 212 kg Tank / tartalék : 18,5 / 2,5 liter Mérési eredmények: Végsebesség ( utassal) : 194 ( 166 ) km/h Gyorsulás ( utassal) 0 – 100km/h : 4,7 ( 5,9 ) sec. Fogyasztás : 6,5 liter / 100 km |
XJRider | 5198 | 2013. október 9. 20:17 | Válasz erre: 5190 |
Pár dolgot szeretnék elmondani az XJ-k rõl, aztán majd eldöntöd, hogy ebbõl mi az, ami neked a leginkább megfelelõ. 1. A Yamaha 1984-ben dobta piacra az XJ550-alapjaira megálmodott " sportgépét" az XJ600-ast. Tulajdonképpen ez a modell a mai 600-as sportgépek kategóriájának elsõ fecskéje volt. Összehasonlítva a mai modern 600-as paripákkal azért az embert elfogja a röhögés... De! Úttörõ megoldás volt a központi hátsó rugóstag, ami himbarendszeren keresztül kapcsolódik a vázhoz, ilyen megoldást csak az FJ1100-on alkalmazott addig az iwatai gyár. ( Amúgy az USA piacon FJ600-ként dobták be a típust a mélyvízbe.) Azonban a korszak motorjaihoz képest ez valóban sportos megjelenésû masina volt, az vitathatatlan. 2. Az " ös-XJ 600" -at 1991-ig árusították, az EU-ban a német piacon fogyott igen sok belõle, mert a sornégyes 73LE-s gépet azért a pénzért adták, amiért egy kéthengeres 50LE körüli libakergetõt kínált a többi gyártó. 3. Az utód 600-as Diversion blokkja teljesen átdolgozásra került, megdöntött hengersor, módosított váltó és csökkentett teljesítmény, mert a spórolás volt a legfõbb cél. Ár-érték arányban azonban nem volt rossz gép, de az elõdhöz képest jóval " vitamin -és ingerszegényebb" volt. 4. Összehasonlítani az FZS-t és az XJ-t badarság, nem ua. a kategória! A Yamaha a Fazerrel hasonló utat járt be, mint annak idején az XJ-vel. A csõváz adott volt, mert olcsó volt a gyártása és az YZF600R Thundercat blokkja is már a polcokon porosodott, csak kicsit áthangolták a srácok, de a 95LE bõségesen elég volt az örömködéshez. Kellett már a piacra a konkurens 600-as Bandit mellé, hiszen ebben a szegmensben taroltak a Suzukival. Aztán 1998-ban jött a Fazer és harmadikként a Honda is megjött a Hornettel. Most pedig jöjjenek a részletek, de elõbb egy kis ph érték....:-)) |
Jam Clerk | 5196 | 2013. október 9. 14:04 | Válasz erre: 5195 |
A lóerõ önmagában nem motivál, sõt, inkább taszít, nem azért szeretnék másik motort a GS helyett, mert kinõttem az erejét. Nekem elsõdlegesen most a motor ergonómiája számít, vagyis hogy elsõre ne legyen zavaró az üléshelyzet. Ebbõl a szempontból viszont úgy tûnik, a Fazer nincs rám szabva. A futómûrõl még nincs tapasztalatom se pro, se kontra. |
gezasz | 5195 | 2013. október 9. 12:49 | Válasz erre: 5194 |
Miért is ? Egy erõsebb 98 Le -s, a másik a futómûve. Csak jobb lehet, mert az XJ-nek legendásan lágy puha és nem állitható csak hátul a rugóelõfeszítés. De ugyis azt mondom, hogy gyatra. Most, hogy van egy TDM-em azt mondom hihetetlen mennyivel könnyebb és kényelmesebb egy jó futómûvel motorozni. Ennek elõl-hátul állitható a csillapítás illetve a rugóerõ. Ahol Az XJ lágy futómûve miatt majd szétrázott, ez ott szinte suhan alig venni észre valamit.
|
gezasz | 5193 | 2013. október 9. 12:33 | Válasz erre: 5192 |
Akkor itt elmondom neked, vegyél egy kocka lámpás Fazert 2002-ig gyártották utána már a rovar fejidomosok vannak és jól jársz.
![]() |
gezasz | 5191 | 2013. október 9. 12:21 | Válasz erre: 5190 |
Te ugyanaz vagy aki a sportmotoron doktorúr néven írogat és keres motort?
|
Jam Clerk | 5190 | 2013. október 9. 08:40 |
Üdv! Általánosságban érdeklõdnék, hogy a 90-es évek közepe urán gyártott XJ 600-asok mennyire mérhetõek össze mondjuk egy Fazerrel? Mindkettõ érdekel (motoreladás és -vásárlás elõtt vagyok), a sima XJ-k olcsóbbnak tûnnek, de mûszakilag van-e köztük annyi különbség, ami indokolná, hogy inkább Fazert nézegessek? Kösz a tippeket. |
XJRider | 5189 | 2013. október 8. 20:43 | Válasz erre: 5187 |
Estét! Hát, ha belefogtunk ebbe a projektbe, akkor vigyük végig! :-) Nem tudom, a német nyelvet mennyire vágod, de ez van, mégis egy német cég: http://www.louis.de/_20b754d8c6aa4138f6394db96cdb360b98/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10042210&typ_id=58L Magyar hangjuk a következõ: http://bazismotor.eu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=10867&category_id=94&search=10043161&option=com_virtuemart&Itemid=4445 Az enyémben ilyen van: http://www.m0moto.hu/teljes-tomites-szett-athena-yamaha-600-p-5065.html Kérdezzél rá náluk is, hátha van 900-as XJ-hez is! |
1Laciapu | 5188 | 2013. október 8. 19:51 | Válasz erre: 5187 |
Nézd meg ezt az oldalt is, a pontos évjáratodat nem tudom, a kezdõ oldalon rá tudsz keresni a gépedre. Itt is vannak tömítéskészletek, telefono érdeklõdésre mondanak szimmeringet is, ha nincs a készletben. http://www.nagyvas.hu/kereses_tipushoz.php?cmd=6&motorgyarto=Yamaha&motorccm=900&motortipus=XJ&evjarat=1989&evjarattures=2 |
devilskin | 5187 | 2013. október 7. 22:46 | Válasz erre: 5186 |
Hi! Tudnál dobni egy linket a "Lajos" féle céghez?Megnézném ,mert a márkakernél el vannak varázsolva.20 a töm, 3200 a szim. darabja. Nem vagyok én ezekhez az árakhoz hozzászokva :)
|
XJRider | 5186 | 2013. október 6. 12:07 | Válasz erre: 5185 |
Amint lentebb is írtam, nem csak a hengerfejtömítést kell(ene) cserélni, hanem többek közt a hengersor alatti talptömítést, a szelepfedél tömítést, a kipufogó tömítéseket is. Továbbá ha már levetted a hengerfejet - és több mint 200 ezer van a gépedben - akkor már ne spóroljál a 8 db szelepszár szimering cseréjén sem! Így "egy kosszal" elvégzel mindent és utána ismét jöhet az újabb 200 ezer km gond nélküli XJ-zés! :-)) Ha szettben vásárolsz - Lajos, v. hasonló cégeknél - akkor a fenti cuccok mint benne vannak a készletben. Vagy bemész egy Yamaha kereskedõhöz és megrendeled nála. A döntés a te kezedben van! Jó munkát! |
devilskin | 5185 | 2013. október 6. 10:45 |
Hát ha 9 rugóért sikerült szerezned,akkor nem kapkodom el,hátha lesz mégiscsak egy jó áron.Nagyon kényes alkatrész,nem szeretnék a világ végén lepukkanni vele ez miatt.Kösz az infót! |
XJRider | 5183 | 2013. október 1. 22:21 | Válasz erre: 5182 |
Ha nincs pénzed gyárira ( az enyémre kb. 9000 Ft körüli összeget mondtak és volt az EU területén lévõ Yamaha raktárban !) akkor rakjad össze azzal, amit elérsz. ( vagy vegyél komplett szett-et, mert a talptömítést és még pár apróságot is kell cserélned, ha megbontottad a blokkot! ) A fém perem a tömítésen az ún. tûzkarika, a nevébõl adódóan azért van, hogy az égéstérben végbemenõ folyamatok ne terjedjenek át a tömítés anyagára ill. tömítsen a hengerek közt. Erre fémbõl készült tömítésnél nincs szükség... |
devilskin | 5182 | 2013. október 1. 20:45 |
Újabb probléma:Kinek van tapasztalata hengerfej tömítésekkel?Az a helyzet ,hogy a gyári 3 alulemezbõl áll,amelyek a tõcsavarok furatainál vannak összeperemezve,a hengernél nincsenek.Rohadt drága.Amiket gyártanak itthon (Török Tömítésgyár például)minta után,sokkal jobban megfizethetõek,de növényi rost anyagúak,henger- és más furatoknál fémperem erõsítéssel.Lehet valami különleges célja a csak lemezekbõl állónak és csak olyannal szabad összerakni,vagy teljesen jó lenne a másik is? Xj 900 f az alany.
|
nferro | 5181 | 2013. szeptember 29. 20:48 | Válasz erre: 5180 |
Szia! Köszönöm szépen a választ, akkor lesz ezzel egy vidám napom.:))) Az üresben csörgés nekem is megvan, de majd kiderül, hogy meddig húzza. Remélem, Neked lesz igazad.:)) Még egyszer köszi. nferro |
gezasz2 | 5180 | 2013. szeptember 27. 20:13 | Válasz erre: 5179 |
A tank alatt a karbi közepén van egy rugó ami segít visszahúzni a gázkart. Amúgy két bowden vezet a gázmarkolattól a karbihoz. Ezeket nézd meg, hogy nem szakadt vagy törött. Ennek a motornak csak egy tipus hibája van hangosan tud zakatolni a kuplung üresben, alapjáraton. De ettõl még nagyon sokáig elmegy, legmegbízhatóbb motorom volt a pályafutásom alatt.
|
nferro | 5179 | 2013. szeptember 27. 20:01 |
Sziasztok! 600-as Diversionom van, 2000-es évjáratú. Ma induláskor hallottam egy csattanás, azóta a gázkar nem ugrik vissza alpállásba, hanem vissza kell kézzel tekerni. Feltételezem, valami rugó akadhatott ki, de nem ismerem a motort, alig egy hónapja vettem. Ez valami típushiba lenne vagy egyszerû pech? Van valakinek ötlete? Köszi: nferro |
VVLaci | 5178 | 2013. szeptember 26. 23:11 | Válasz erre: 5177 |
Ez a gondos és rendszeres olajcserék és melegítés hatása. Az, hogy a tömítés átég 200e km-nél, szerintem teljesen rendben van. A legtöbb motor ilyen futásteljesítménynél már a kukában végzi. |
devilskin | 5177 | 2013. szeptember 26. 22:33 | Válasz erre: 5176 |
XJRider | 5176 | 2013. szeptember 21. 11:06 | Válasz erre: 5175 |
A távgyógyítás elég nehéz, de az általad leírtak alapján talán mégis inkább a gyújtórendszert kéne kicsit jobban átvizsgálni! Mielõtt azonban ennek nekiállsz, azért egy kompressziómérést végezzél el üzem meleg motornál, hogy hengerfejben illetve a forgattyús mechanizmusban lévõ hibákat kizárhassad! Ha ez korrekt, akkor van igazán értelme a szívórendszer tisztogatásnak és a karburátorok beállításának, szinkronizálásának. Azt írod, hogy sikerült egy donor tci egységgel is lepróbálnod, de semmi javulás. Gyújtótekercseket is tudnál szerezni próbára? Hátha ott van valami hiba? Mióta " bolondult meg" ez az áldott jó erõforrás? Volt valamilyen tevékenység, amit elvégezve elõállt ez az állapot? |
devilskin | 5175 | 2013. szeptember 21. 08:22 |
Üdv mindenkinek!Xj 900 f -el bajlódok .Kb 200 ezer km lehet benne,ebbõl én eddig 70 ezret tekertem bele,szelepállításon meg karbi takarítás+szinkronon kívül nem volt más teendõ az erõforrás terén.Erõs volt,mindig indult,nem durrogott soha.De most dadog,ingadozik az alapjárat,visszaköpköd a karbiba,néha a kipuba,de csak kicsiket,ha adom rá a gázt.És nem ugyanabba a karbiba,hanem véletlenszerûen.már 3x szedtem szét a karbit,úgy tûnik minden oké.A gyújtás ugyanúgy mûxik mint eddig,pici kék szikra mindegyik gyertyán,a másik tci egységgel is ugyanilyen maradt.A szelepek jól vannak beállítva,egyforma szinûek,a kipu szürke,a szívó kormos,jól látni a zárófelületet.A gyertyák is tökéletesen néznek ki.Mi lehet a gond?
|
nferro | 5174 | 2013. szeptember 12. 08:56 | Válasz erre: 5171 |
Szia! Érdeklõdnék, hogy megvan-e még a csomagtartó és a doboz. Ha igen, kérlek pirávatban értesíts az áráról a nagyferro@gmail.com címen. Köszi. nferro |
csopi86 | 5173 | 2013. február 18. 18:11 | Válasz erre: 5159 |
Udv kernek egy kis segitseget nekem Hatso Doboz tartora lenne szuksegem a motoromra Yamaha Xj 600-as
|
pjani | 5172 | 2012. december 2. 21:51 |
Sziasztok! Szélesebb és magasabb kormányra vágyom a 96-os XJ 600 s Div.-omra.Van valakinek ötlete/pl TDM kormány magasítóval/ |
petya89 | 5171 | 2012. szeptember 24. 09:55 |
Sziasztok! Eladó Xj 600 ra való Nonfangó doboztartó és doboz! 92-2003 évjáratokra! A doboz típusa: Nonfangó 848, 48 literes,egy kulcsal,két szkafander sisak kényelmesen elfér benne! Postázni is tudom! ![]() ![]() |
klimas | 5170 | 2012. szeptember 12. 07:38 |
Sziasztok! Van egy 600-asba való fényszóróm gyári vonalkódos dobozban vadonat új. Eladnám mert átvertek és nem jó a 900-ba! (miért is lenne jóóóó) Az árban megegyezünk, ha kell képet küldök. |
petya89 | 5169 | 2012. szeptember 11. 20:44 | Válasz erre: 5166 |
�Szia Én az Xj 900 as Diversionomba 10w40 es Motul 5100 az tettem mindig és a mostani mocimba is azt teszem! Amúgy a 10W40 est írja elõ neki a gyár is! |
NagyGabika | 5168 | 2012. szeptember 2. 10:58 | Válasz erre: 5167 |
Köszi választ. Csak én a castrol-ra gondoltam, 20-50-es ásványit. G. |
gabor82 | 5167 | 2012. augusztus 30. 22:00 | Válasz erre: 5166 |
Üdv! Én most váltam meg tõle, de mindíg 20-50-es repsol olajat raktam bele. |
NagyGabika | 5166 | 2012. augusztus 30. 21:51 |
Sziasztok! Az XJ 600 yamahámba milyen motorolajat javasolnátok? Köszi! |
bartha32 | 5165 | 2012. július 12. 13:44 |
Üdvözlök minden márkatársat.Van egy xj 900 divire való plexim ami sajnos nem lett jó az én motoromra,ezért el szeretném adni.Érdeklõdés esetén képet tudok küldeni.Üzeneteket lehetõleg e-mailben kérek.Széles utat és napsütést mindenkinek.
|
hamster | 5162 | 2012. április 17. 21:54 | Válasz erre: 5161 |
Én elsõre "kiláttam"a jó kis XJ zöld színt.:))Kollegám XJ-e pont ilyen színû.
|
szocske129 | 5161 | 2012. április 17. 19:31 | Válasz erre: 5160 |
Szia .Egyrésze saját,csiszolás ilyesmi afújást egyik haver csinálta. Aszine nem ilyen hanem zöld csak ateló igy adta vissza.
|
hamster | 5160 | 2012. április 17. 18:45 | Válasz erre: 5159 |
Igazán jó lett.Látom mindent szinrefújtáj amit lehetett.:))Saját munka,vagy csináltatad?
|
szocske129 | 5158 | 2012. április 16. 19:36 | Válasz erre: 5157 |
Szép hétvégére készlesz majd dobokfel képeket.
|