12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
KAWASAKI KLE 500
Következő oldal

T.GY. 437 2015. március 6. 07:59  
Uraim! lehet, hogy hülyeséget kérdezek de középsztendert nem lehet felszerelni?
még nem láttam KLE-n pedig nem egy nehéz motor
Valakinek valami ötlet??
    

Mecsekkawa 436 2015. március 5. 20:57   Válasz erre: 433
Nem is igazi KLE-s akinek még nem dõl el a motor az oldaltámasz miatt :) Én is azért nem mertem levágni belõle, nehogy elgyengítsem.

Az üléssel kapcsolatban: Elvtársak, nem az ülés kemény, a feneketek puha! :)

Viszont a héten elhoztam a szerelõtõl, meggyógyították a szabadonfutót, be lett állítva szelephézag, láncfeszítõ patron, olajcsere, karbitisztítás ( a mester lefotózta a fúvókát, hogy ezen hogy ment át egyáltalán a benzin) szóval már csak kicsit jobb idõ kéne...
    

T.GY. 435 2015. március 5. 20:28   Válasz erre: 433
pont ilyen ülést szeretnék Én is ( hamarosan viszem a mesterhez)
    

Riverboy 434 2015. március 5. 20:12  
Akkor nem egyedi a probléma a kitámasztóval..
Meglehet oldani a lerakást nem is volt még gondom belõle de pl egy forgalmasabb járda melletti zöld területre rakom a mocit és elég instabil ott és félek, hogy ha egy nem oda figyelõ ember elmegy és véletlen a kormányba belemegy akkor baj is lehet...

Rendben akkor a videót megcsinálom és felrakom majd youtubera majd ide. :)

(Ugy nez ki a gumi is eldõlt, Metzeler Lasertec-et tudtam szerezni jó áron, kíváncsi vagyok milyen lesz)
    

bkriszb 433 2015. március 5. 16:13  
SZiasztok, Nekem is elég hosszúnak tûnik a kitámasztóm, figyelni kell rá hogy melyik irányba fordítom a kormányt és hogy hol éri a talajt, de szerintem kis odafigyeléssel elkerülhetõ a baj.
Az ülésem nekem is átalakított, de még az elõzõ tulaj csinálta így infónak csak egy képet tudok feltenni. A teleszkóp fújásról annyit hogy max 30 psi/ 2 bar amit bele szabad fújni. Ha e fölött fújsz bele az ki fogja készíteni a szimeringet, és olaj fog menni a légtérbe. (szerintem nem érdemes)
Riverboy jöhet a videó. :-)
    

bakos 432 2015. március 5. 08:02  
Nekem is baromi instabil az oldaltámasz, számtalanszor felborult már ez miatt. volt hogy benzinkúton letámasztottam, teletankoltam, és miközben bent fizettem rádõlt a töltõállomásra az egész motor :D. Fékkarjaim végei is ezért is a fránya kitámasztó miatt törtek le. Azt olvastam ha az elsõ teleszkópba fújsz valamennyit (kb 20psi) akkor megemelkedik annyira az eleje, hogy jelentõsen javul a helyzet.
    

Powerslave 431 2015. március 4. 11:18   Válasz erre: 428
Nem az van. Kiváló. Nézd meg a fotómat a profilom alatt. Késõbb esetleg tudok másikat is mutatni, de innen, az irodából értelmeszerûen nem tudok feltenni.

Még az elõzõ tulaj csináltatta meg az ülést, most gyakorlatilag egy egész életet le lehetne rajta élni. Ha érdekel valakit, megpróbálhatok utánakérdezni, hol és mennyiért oldották meg neki.

    

Riverboy 430 2015. március 3. 21:27   Válasz erre: 427
Hmm érdekes.. nekem elég instabil..
Esetleg van valamilyen hely vagy webshop amit ismertek?(mármint, ahol vannak kle cuccok?)
    

T.GY. 429 2015. március 3. 20:33   Válasz erre: 428
üdv. Én is gondolkodom rajta már az idõpontra várok mikor vihetem az ülést, de addig is használom. attól függ mire szeretnéd használni ha hoszútávu túrázásra akkor érdemes ( ha több napot töltesz a nyeregbe) egyébként felesleges.
vannak alternatív megoldások láttam már, hogy zselés lapot tettek az ülésre ez puhábbá és szélesebbé teszi az ülést. a neten találsz címeket ahol meg tudják csinálni de nem olcsó!!! az én címemet azért nem ajánlom mert neked igen messze van (nagykanizsa)
Én nagyon meg vagyok elégedve a géppel üvd T.Gy
    

Gaben78 428 2015. március 3. 17:08  
Szép napot!

KLE vásárlásán gondolkodom. A hétvégén ki is próbáltam egyet! Kellem is volt minden, viszont az ülést kicsit keskenynek találom.
Kérdésem az volna van e itt valakinek tapasztalata átlakított üléssel? Esetleg fényképe róla?

Köszönöm!
    

Powerslave 427 2015. március 3. 11:16   Válasz erre: 426
Én amondó volnék, hogy ha megvagdosod az alkatrészt, akkor szerezz be ehhez egy bontottat, hogy szükség esetén rendelkezésre álljon egy standard gyári darab. Egyébként meg csodálkozom, hogy neked így van, mert nekem spec viszonylag mélyen fekszik rá az oldaltámaszra.
Javaslom, fordíts kitüntetett figyelmet arra, hogy ne legyen meggyengítve az anyag a vágás/hegesztés során, különben könnyen úgy járhatsz, mint én, az meg nem olyan jó móka.

Ami a papucsokat illeti, nekem Conti Trail Attack van most fent, egész jónak tûnik, bár következõként a 2-es változatára tervezek beruházni, mert állítólag jobb lett, és az ára is még tûrhetõnek tûnik.

    

Riverboy 426 2015. március 2. 21:18  
Sziasztok!

Ma megvolt az elsõ túra, nagyon állat volt ha gondoljátok rakok fel videót is.

Más ami most fontos lenne.
Milyen gumit használtok, most állok vásárlás elõtt ami fontos, hogy a terep messze áll tõlem... így utcai/szerpentines/döntögetõs gumit keresek már annyi van, hogy belekavarodtam....
Még egy kérdés a kitámasztóm(csak oldal, nincs közép sztenderem) túl meredeken áll illetve/vagy túl hosszú így nem túl biztos a letámasztás ha eg ypici domb van az úton nem merem ott hagyni mert egy kis gyerek feltudná dönteni... Milyen praktika lehetne rá?(Én arra gondoltam, hogy a talpat levágatom és újra felhegesztettek egy talpat így rövidebb lesz ezáltal biztosabb?)

Várom válaszaitokat!
    

T.GY. 425 2015. február 24. 15:36  
Hétvégére jó idõt jelez a met. tervezek egy kis gurulást a környéken!
péntekre ígérték, hogy kész lesz a gép ( remélem így is lesz).
    

bkriszb 424 2015. február 23. 20:58  
Nekem a 7 végén már megvolt az elsõ idei motorozás.
Bár az idõ szép volt és az 5 C fok sem volt túl zavaró azért még várok egy kicsit a hosszabb utakkal. :-)


    

Powerslave 423 2015. február 22. 13:40   Válasz erre: 422
Neked legalább ennyi kijutott. :) Nekem még híján van a paripa a mûszakinak, de elõtte talpra is kéne állítani...

    

T.GY. 422 2015. február 20. 17:07  
Na a mai nyûg: Itt a jó idõ kitolom a garázsból bele az új aksi átnézem olajozgatom törölgetem már indulnék amikor látom a karbiból döl a brenya . Hívom a szerelõt mondja kocogtassam mert az állástól fennakadt az úszó hát én kocogtattam annyit, hogy egy szabadságszobrot kifaragtak ennyi kocogtatással de csak nem állt el, így elsõ utam idén a szerelõig tartott De ezt az 5 km-t is nagyon élveztem!!!!
Jó hír hétfõre kész.

    

Mecsekkawa 421 2015. február 18. 21:13   Válasz erre: 420
Volt, hogy felmart aszfalton kellet mennem hosszabban, hát tényleg horror volt az a kígyózás. Sokat látott kolléga véleménye szerint inkább a nagy és keskeny kereket vezetik meg nagyon a hosszanti bordák. Hát nem tudom, de nekem is igen csak kapaszkodni kellett a kormányba...
    

kawa550 420 2015. február 18. 11:22  
Lehet kész bukócsöveket kapni, de méregdrágák, öreg motor árához képest nem egy megérõs megoldás. http://www.ebay.de/itm/Schutzbuegel-Kawasaki-KLE-500-90-05-/201259192670?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item2edbfb915e
Inkább csinálni kell rá, ha nem megy magadnak, akkor keressétek petyát a bukócsöves topikban, Tdm-re már több kollégának csinált bukócsövet meg középállványt is, azt mondják elérhetõ áron és jó minõségben dolgozik.
Az anakeevel önmagában nincs gond, jó gumi az, de ha sokat mentek vele egyenesen és a közepe jobban elkopott mint a szélei(kockásodik) akkor az okozhat ilyesmit, fõleg nem megfelelõ guminyomással kombinálva. Ha kockás, akkor néha a túlfújás segíthet kicsit, de csodák nincsenek, a kopott guminak az új gumi az ellenszere.....
    

T.GY. 419 2015. február 18. 10:20   Válasz erre: 418
sajnos nem tudok válaszolnia feltett kérdésre Én is új tulaj vagyok, de a bukócsö engem is érdekelne!!
Üdv.
    

DokiG 418 2015. február 18. 08:52  
Helló Mindenki!

a gépet Anakee2-es gumikkal vettem és -fõleg alacsony sebességnél- nagyon érzékeny a hosszanti úthullámokra (csapkod a kormány). Az érdekelne, hogy ez a viselkedés a futómû jellegébõl vagy a gumi jellegébõl adódik-e?
Hol lehet elérhetõ áron bukócsövet venni?
Válaszotokat elõre is köszönöm
    

herkules73 417 2015. február 14. 10:20  
Szép napot!Ismét kérdés:Ma reggel berúgtam a vasat.Járom körbe törölgetem a port és láss csodát a blokk oldalán megjelent kis hütöfolyadék elsö felindulás után hogy felgyújtom a technikát letöröltem most egy fél ora járatás után nem látom hogy csöpögne a lé.A jobb hûtöbordákról csöppent.Meg nem fagyhatott mert szibériát is kibiró fagyállót tett bele az elözö tulaj.Honnét jöhet valaki tapasztalat????
    

herkules73 416 2015. február 8. 18:24  
Akkor szelben nem csak en vitorlazom.eloszor elso futomure gyanakodtam aztan megfordut a fejemben hogy magas is idom is van rajt ezert tancol a masina.koszi a gyors reakciot!!!!
    

T.GY. 415 2015. február 8. 18:18   Válasz erre: 413
sajnos nem futómû hiba! könnyû és magasan van a súlypont nálam ugyancsak jelentkezik ez a hiba
    

herkules73 414 2015. február 8. 17:37  
Amugy kezes joszag szeretem!! Formara hiaba kb 20 eves konstrukcio szerintem most is mutatos.vannak hianyosaggok de egyszer mar irtam enyiert ez tokeletes!hat az ulest kiveve!!!
    

herkules73 413 2015. február 8. 17:30  
Kerdesem lenne??kb 15 eve amikor rendszeres kozlekedesi eszkoz plusz hobbi de nagyon szinten motoroztam.(gpz 750,zxr 750) akor nem tunt fel bar azkon nem ereztem az oldalszelet vagy nem tunt fel most a kle 500 on minimalis oldalszel is nagyon razza es dobalja ezt csak en erzem vagy futomu hiba is lehet???koszi!!
    

herkules73 412 2015. február 8. 17:12  
Nekem 5 liter ala soha nem ment le.folleg varoson kivul de kisebb tavolsogokra hasznalva szigoruan hobbi celra.Csak en nem tudom megalni hogy ne porgessem gyorsitasokkor ez biztos csak az en hibam.hahaha.de 500 kbc hez kepest jol porog foleg endurohoz kepest!
    

Powerslave 411 2015. február 8. 16:26   Válasz erre: 410
Nekem eddig 4,6 volt a legjobb eredmény, olyan 60-80-as tempókkal, néhány megállással, de városban ijesztõ mértékben meg tud szaladni, azt le sem merem írni. Viszont valami van a benzincsapommal, mert olyan 140 km után át kell tekernem tartalékra :(

    

dr650 410 2015. február 8. 12:57   Válasz erre: 406
Nekem túra tempónál,ami 110-120km kb4.5L a fogyasztás.2 személlyel,vag felpakolva terepen sztem 5 lityi.Bár nem nagyon centizem a fogyasztást.
    

T.GY. 409 2015. február 8. 09:18  
A fiaimnak 1000-es v-storm-ja van nagy különbség csak 100 fölött jelentkezik
    

T.GY. 408 2015. február 8. 09:13   Válasz erre: 407
akkor nem nagyon pörgeted mert az enyém nem áll meg 5 alatt, sõt inkább 5,5
de nem nagyon zavar nem gondolom, hogy 1 literen múlna valami. / igaz 1000-es
motorokkal szoktam párban menni/ .Normális keretek között simán tartja a tempót.

    

bakos 407 2015. február 8. 08:58   Válasz erre: 406
Nekem még sosem érte el az 5öt a fogysztás, viszont nem ritkán lekúszik 4 alá ha túrázom vele. Bár ahogy olvasom nem ez a jellemzõ a típusra.
    

Vandis 406 2015. február 7. 18:42  
Köszi szépen a tippeket!
Az 5 fölötti fogyasztás kicsit riasztóan hangzik egy 500-as motornál, de lehet, hogy csak el vagyok kényeztetve. Sosem volt dolgom relatíve idõsebbnek számító motorral.
    

dr650 405 2015. február 7. 08:47   Válasz erre: 404
:)megyünk az idén is,ha úgy alakul,gyere velünk.ha érdekel,privátba bõvebben.(durmitornál nem állunk meg,csak egy állomás...)
Átalakítások,középsztender,fémfékcsövek,wilbers elsõ rugók,nitrogén töltetû elsõ teló,Sw motech bukócsõ átalakítva,kartervédõ átalakítás,hátsó gátló védelem,oldalcsomagtartó,az oldalsztender a napokban kerül terítékre....bontani még nem kellett,kivéve a szelepállításhoz.ja,még a levegõszûrõ dobozt gondoltam újra:)
    

bakos 404 2015. február 6. 14:21   Válasz erre: 403
dr650, most nézem a képed, ráismerek a Durmitorhoz felvezetõ út alagútjára. Én is pont azon a környéken motoroztam akkor. Két nappal kerültük el egymást!! Milyen átalakításokat csináltál? Vezérmûláncot kellett már cserélned? Én is 2005ös évjáratot hajtok.
    

dr650 403 2015. február 4. 21:02   Válasz erre: 373
Helló,csak ritkán olvasom a fórumot...most:)nekem már több mint négy éve van meg(2005"ös),és közel 40.000km-ert mentem vele.Én már túl vagyok sok átalakításon,és a kötelezõ kopó,mozgó cuccok cseréjén is.Majd egyszer talán gurulunk közösen:)
    

bkriszb 402 2015. január 31. 10:11   Válasz erre: 398
SZia Vandis!
Véleményem szerint a japán belpiacos 400 ast nem érdemes venni inkább az Európában forgalmazott 500-ast, a motor a GPZ-500 asból származó pörgõs fajta de cserébe fogyaszt is átlag 5,4 et nálam.
Az elõttem szólóval ellentétben a KLE 500 mindíg is karburátoros volt, nekem az utolsó szériából származó 2006 év végi van és az is karbis csak az "utód" Versys kapott injektort.
Szerintem a hirdetéseknél amit érdemes tudni, nézni hogy ezek a motorok azért már minimum 9 évesek úgyhogy a kevés Km es fõleg olasz motorokat szeptikusan kell fogadni. Ha egy motor jó karban van tartva akkor meg lehet venni több Km el is. Ez egy viszonylag egyszerû szerkezet mert csak sor 2-es és karbis. Hát igen a fékei is egyszerüek és kevésbé hatékonyak az elsõ 1 db tárcsa miatt, viszont cserébe költséghatékonyabban cserélhetõ újra mintha dupla lenne belõle. Az ülése tényleg hagy némi kivánnivalót maga után, de nem vészes. A Használtautós hirdetések némelyikénél láttam olyat hogy sérülésmentesnek , gyári állapotúnak hirdetik, miközben hiányzott róla a motor védõ lemez, vagy a spoilerekrõl a gyári matricák. Persze ez egy endúró ami néha eldölhet fõleg ha terepen használja valaki.
Érdemes megnézni hogy a gyári alkatrészek megvannak-e nincs e valami leszakadva eltörve. féktárcsák 4,5 mm alatt csereérettek (gyári adat) a gumik milyen mintázatuak , mikoriak, a motor hidegen hogy indul, mennyire csörög zörög, akadálymentesen egyenletesen forgatható-e, a kipufogóból bemelegedés után jön e olajos füst. a telók eresztik-e az olajat a vázon , tankon van e sérülés. Én személy szerint a sportdobos verzióktól irtózom, olyat amin az van nem vennék, bár ezzel biztos van aki nem ért velem egyet. De mindenekelõtt legyen az eladó nevén a forgalmi és a törzykönyv is, különben nem érdemes vele foglalkozni. Egy korábbi beírásomban megtalálhatod róla a repair manuál linkjét is ha érdekel, lehet hogy abban még találsz számodra érdekes dolgokat. Remélem segítettem.
Amúgy én szeretem, mág kevesebb mint 1 éve van meg de már alig várom a tavaszt hogy újra ráülhessek. :-)
    

herkules73 401 2015. január 25. 07:56  
Szép nap.Az 500 as nem huz roszul a maga papiron 50 lovával.fogyasztás 5 töl felfele nálam.Mikor menyire pörgetem a fokozatokat.Szélben nagyon rázza a fejidom az egész motort.A gyári ülés nekem az van rajt nem igazán turázni valo alacsony meg keskeny is nekem.De kezes motor könyü korrigálni vele a vezetési hibákat hiányoságokat.Nem egy uj fejlesztés meg külalak de enyiért ilyet adnak és azt az árt szerintem megéri.

    

Powerslave 400 2015. január 24. 14:27   Válasz erre: 398
Ami elsõre eszembe jut:
- Forgatni felesleges, mert erõsebb nem lesz, csak hangosabb, jobban vibrál és többet eszik (mondjuk nekem 400-as van, 42 lóval)
- A fogyasztás - nálam legalábbis - amúgy sem tartozik az erõsségei közé. Nem egy Dominator, de az észeget: Nekem legutóbb olyan 5.4-es átlagot produkált nyugodt tempóban. Inkább injektoros változatot keressetek (ha jól tudom, a 2005 utániak már nem karbisak). Ott legalább a karburátor-szinkronnal sincs gond.
- A fék kissé harmatos, pláne a mûanyag burkolattal.
- Az üzemanyagszint-visszajelzõ hiánya elég zavaró.
- A gyári ülés állítólag viccnek is rossz, de egy jó kárpitos könnyedén varázsol belõle olyat, amin egy életet is le lehet élni. Én már "spéci" üléssel vettem.
    

Hr.Geiger 399 2015. január 23. 20:09   Válasz erre: 398
Ezt olvassátok el:
http://www.motorrevu.hu/motorteszt/kawasaki_kle_500_hasznaltmotor_teszt

    

Vandis 398 2015. január 22. 11:00  
Sziasztok!
A páromnak nagyon tetszik a KLE500. Ideálisnak tûnik méretét és erejét tekintve.
Látunk sok szép ilyen típusú eladó motort a használautón, de kb. egyszer láttam élõben. Van valami javaslatotok, hogy mit kell megnézni rajtuk? Esetlen van valami típushiba? Tetszik az régebbi és az újabb generáció is, úgyhogy ebbõl a szempontból mindegy, csak jó legyen.
    

Powerslave 397 2015. január 12. 12:09   Válasz erre: 394
Üdv köztünk! :)
    

T.GY. 396 2015. január 12. 05:55   Válasz erre: 395
Köszönöm a gyors választ!!
    

kawa550 395 2015. január 11. 20:10   Válasz erre: 394
Vákuumvezérelt a csap, ami a szívótorokkal van összekötve, csak akkor nyit ki (ON állásban vagy tartalékon:RES) ha jár a motor vagy indítózol, különben állandóan zárva van, ezért nincs OFF állás. A PRI állás azért van, hogy hosszabb állás után vagy karbi szerelés után indítózás nélkül ezzel lehet feltölteni a karbit, viszont ebben az állásban mindig átengedi a benzint, ha nem zár jól a tûszelep akkor túlfolyhat, szóval ezt tényleg csak a feltöltésig használd, különben az ON állás a jó.
    

T.GY. 394 2015. január 11. 17:38  
Tisztelt Sorstársaim!!
30-év kihagyás után végre a nyáron vettem egy KAWÁT KLE 500 így újra közétek tartozom/de marha jó érzés/ a segítségeteket szeretném kérnim abban,hogy mûködik a benzint szabályzó kapcsoló! nem tudtam kideríteni melyik állásban van a tartalék és melyiket használjam, sajna jártam úgy, hogy tolnom kellet a kútig ez nagyon idegesít.
A válaszokat elõre is köszönöm Baráti üdv Tarcsay György


    

herkules73 393 2015. január 6. 19:45   Válasz erre: 390
Koszi.kozben az osfyaszonyfai panonia ringen haveromnak van ismerose a ducattinal szerelo.ma beszelt vele azt mondta megcsinaljak meg kicentirozzak a kereket.az csak 30 km.de koszi a segitseget!!


    

Powerslave 392 2015. január 6. 16:50   Válasz erre: 391
Mindenképpen menj el vele gumishoz, ne kockáztass. Hiába lett jobb a szelepfeszegetéstõl, valószínûleg nem ott lesz a gond, abból kiindulva, hogy nemigen tudtál rajta húzni, és vajmi keveset segített. Én a felnire gyanakodnék, de pontosan azért kellene inkább szakemberhez vinni, mert ehhez õ okosabb, mint én. Az meg ugye nem túl jó móka, ha "neadjstön" egy tempósabb kanyarban elszökik a levegõd és leszalad az abroncs a kerékrõl...
    

DilisDoki 391 2015. január 6. 16:08   Válasz erre: 389
Elképzelhetõnek elképzelhetõ. Tegnap kicsit próbáltam húzni a szelep tövében lévõ gyûrûn és látszólag nem sikerült de kicsit kevésbé enged, szóval csak megmozgattam valamit. Plusz ugye nekem belsõ nélküli gumik vannak fent.
    

Mecsekkawa 390 2015. január 5. 21:19   Válasz erre: 387
Hát Pécsen tudnék helyet, ahol cserélnek küllõt, egyengetnek és centriroznak is kereket, de úgy látom messze vagy.... A mester szerint a küllõs kerekeknél érdemes pár évente meghúzatni a küllõket, mert hajlamosak lelazulni kicsit és persze nem egyenletes mértékben. Lehet, hogy tavasszal én is megnézetem, úgy is ki kell majd egyensúlyozni a kerekeket az új láncszett és féktárcsa miatt.
    

Mecsekkawa 389 2015. január 5. 21:14   Válasz erre: 385
Szia!

Nem lehet, hogy máshol enged a belsõd csak a szelep mellett jön ki a levegõ? Nekem is hasonló volt, arra gyanakodtam, hogy a szelep szakadt ki, de teljesen máshol engedett el az elöregedett belsõ. Kapott egy új belsõt, de a biztonság kedvéért az elsõ kerékben is kicseréltem a kitudja hány éves belsõt...
    

herkules73 388 2015. január 4. 08:22   Válasz erre: 385
Nekem nem motor hanem autonál voltam igy ott a szelep csere segitett.

    

herkules73 387 2015. január 4. 07:59  
Köszönöm a válaszokat.Találtam itt a neten egy Motoralkatrész.eu webáruházazat megnéztem ott kompletten szürövel mindenestöl megrendelem.Aztán ha kicsit enged az idö majd kicserélem.Vinni kéne az elsö kereket is valahova mert 2 küllö távozott belöl meg 100 kmh környékén nagyon szitál az eleje.
    

Powerslave 386 2015. január 3. 18:08   Válasz erre: 384
Sziasztok, BÚÉK!

Kell is a 4 literes, mert simán elõfordul, hogy utána kell egy keveset löttyinteni, illetve, ha véletlenül borulna, és buborék menne az olajrendszerbe, akkor azt az olajszûrõt kissé kicsavarva, némi olaj feláldozásával tudod elzavarni, ekkor pedig szintén potolgatni kell.

Az enyémben Castrol ActEVO 10w40 van, de gondolkoztam már valamilyen 5w40 vagy 0w40 beletöltésén*. Végül elvetettem, mert pokoli pénzbe kerül. Ugyanezen okból nem veszek egyébként Motult sem. Tölt valaki hígabbat? Ha igen, mennyit javít a viselkedésen és a fogyasztáson?

*a tévhittel ellentétben, a hígabb olaj mindig jobb a motornak, mert üzemi hõmérsékleten (kb 100°C) mindegyik egyforma viszkozitású.
    

DilisDoki 385 2015. január 3. 16:46  
Én most cseréltem olajszûrõt tegnap. Majd 4 liter olaj belement (3,7-8 kb).

Más kérdés.
A motorom hátsó kereke ereszt. Lassan, 1-2 nap alatt enged le. Már megtaláltam a probléma forrását. A szelep aljánál ereszt egy kicsit. Teljesen a tövénél. Nem tudom, hogy ez esetben a felnivel van e gond, vagy a szelep cseréje megoldaná a problémámat. Valakinek ötlet vagy tapasztalat hasonló esettel?
    

herkules73 384 2014. december 29. 12:23  
�koszi a segitsegert!veszek egy 4 literest aztan lesz tartalekban!Es Boldog Uj Evet kivanok mindenkinek aki olvassa a forumot!!!
    

Mecsekkawa 383 2014. december 28. 19:44   Válasz erre: 382
Az enyémben Motul van, de még csak egy szezont volt nálam a gép, úgyhogy sok okosat nem tudok mondani a márkáról. A gépkönyv szerint 10w-40 viszkozitású, API SE, SF, SG vagy
API SH vagy SJ, JASO MA specifikációjú kell bele. A mennyiség érdekes, mert a könyv szerint szûrõcserével 3, anélkül 2,8 l kell bele. Hmmm?
    

herkules73 382 2014. december 27. 15:34  
Utólag is Kellemes ünnepeket kivánok!!!Segitsetek légyszives.Olajat szeretnék cserélni milyen tipust tartotok jónak?A motor oldalán 3.8l van irvaEz lenne gondolom a mennyiség.Köszi elöre is!

    

Mecsekkawa 381 2014. december 23. 17:11   Válasz erre: 375
Sziasztok!

Ismét a saját lábán áll a motor! Ma meghozta a Mikulás/márkakereskedõ az utolsó csavarokat is, úgyhogy össze tudtam rakni a gépet. "A gyorsan megnézem miért nem mûködik a kilóméteróra" nekibuzdulásból végül is ez lett:
- láncszett csere
- elsõ és hátsó gumibelsõ csere (a hátsó defektes volt, szétnyílt a belsõ egy összeeresztésnél, az elsõvel nem vártam meg ugyanezt)
- tõcsavar csere a lánckeréknél (az anyjával együtt jött le)
- elsõ féktárcsa csere (bontott, de kopáshatáron innen még, az enyém már 4 mm alatt volt...)+új csavarok
- elsõ kerék csere (bontottra, mivel a korábbi kerékagyát a kilométeróra-meghajtóból levált darabok tönkretették)
- kilométeróra-meghajtó szimering csere
- fékkar csere (el volt görbülve a régi és a láncszettel együtt megvéve már nem kellett fizetnem postaköltséget a webshopban..)
Sajnos kipróbálni nem volt idõm fenyõfa faragás miatt, remélem lesz száraz idõ az ünnepek alatt.

Boldog Karácsonyt mindenkinek!
    

Powerslave 380 2014. november 29. 01:48   Válasz erre: 379
Az enyém még csak stabilnak sem mondható: A sztender rugójával még ne sikerült megküzdeni, illetve az olajvisszajelzõ sirámkodására sem sikerült még fényt deríteni, bár elég valószínû, hogy a szenzor csatlakozása lazult le valahol.
    

Mecsekkawa 379 2014. november 28. 19:19   Válasz erre: 378
Á, az enyém még mindig stabilmotor felbakolva a garázsban.... :(
    

Powerslave 378 2014. november 26. 23:19  
Na mi ez csend, kérem? Ne tessék azt hazudni, hogy motoroznak, mert lassan a húgy is koppan, mire leér. ;)
    

bakos 377 2014. november 13. 21:21   Válasz erre: 376
Ürülök hogy tetszett!:) szlovéniából vannak a felvételek a júliai alpokból. ezen a környéken a Mangart hegyre felvezetõ utat, a Vrisic hágót, soca folyó völgyét, tolmin környékét mindenképp ajánlom! Stelviot én is szívesen megkörnyékezném jövõre!
    

bkriszb 376 2014. november 12. 22:09   Válasz erre: 373
SZia. Nagyon tetszett a videód, megírnád melyik utakon mentél ?(az emlékezetesebbeket), mert jövõre én is szeretnék egy túrát csinálni pl a Stelvio hágó érintésével, vagy más hasonló útvonalon.
Köszi...
    

Mecsekkawa 375 2014. november 9. 12:52   Válasz erre: 372
Hali!

Hát a típus most épp felbakolva pihenget a garázsban. Kellet vegyek egy új kereket a szétszállt kilóméteróra meghajtó miatt, annak a szimeringje most van valahol útban a felkelõ nap országából. Ha már lent volt a kerék kap egy jobb elsõ féktárcsát, az a napokban indul el Németországból. Viszont már itt van az új láncszett, fel is raktam volna de a hátsó keréken az egyik anya úgy jött le, hogy hozta a tõcsavar felét is, szóval ott is lesz némi szerelnivaló. Közben meg 15 fok van napközben.... motorozni kéne.

És felkelõ nap országával kapcsolatban jut eszembe, ismeritek a Japán himnuszt? : http://youtu.be/29FFHC2D12Q
    

herkules73 374 2014. november 8. 07:45  
Nem én csináltam a képeket.Én max a teloval tudnék fotozni.Annál komolyabb fotoaparát nemigen valo a kezembe.A családi nyaralás képek már estek álduzatul ennek a ténynek!

    

bakos 373 2014. november 7. 10:30  
https://www.youtube.com/watch?v=jeTjbvYgaJs
Saját videó, nyomokban KLEt tartalmaz.:)

2005ös évjáratú van nálam 3 éve. A löttyökön kívül még nem kellett komolyabban hozzányúlni. Csinálja amire hivatott. A kuplungot fogom megnézni most a télen, kicsit ragadós hidegen. Üdv a klubban Dr!
    

Powerslave 372 2014. november 6. 17:34   Válasz erre: 371
Nagyon sok tapasztalatom egyelõre nincs vele. Februárban költözött hozzám a Kawics, aztán pont nyár elõtt felborult és még nem állt teljesen talpra, mert nekem is kevés az idõm, meg a szerelõmnek is (meg a pénzt sem szülöm, nyilván :D), ráadásul lecsengett a szezon, ilyenkor meg már nem viszem el mûszakira.

A többiek valószínûleg több kilométerrõl/élményrõl tudnak számot adni.
    

dr650 371 2014. november 6. 16:55  
Cserélhetnénk tapasztalatot.még rajtam kívül nem beszéltem senkivel,akinek ez a tipus volna.

    

Powerslave 370 2014. november 5. 09:48   Válasz erre: 369
Egy fenét! Él :)
    

dr650 369 2014. november 4. 18:52  
..éled a fórum?!?...:)
    

Powerslave 368 2014. november 3. 13:16   Válasz erre: 367
:D
    

kawa550 367 2014. november 2. 22:22   Válasz erre: 364
Pont kle nincs, gpz meg yamaha tdm van Kópházán.:)))
Nem tútad kicsinykét túl azt a ragyogás effektet a fotósboltban? Értem én hogy hdr de akkor is...:))))))))
    

herkules73 366 2014. november 2. 19:21  
Köszi üdv mindenkinek!!!Szép estét.

    

Powerslave 365 2014. november 2. 18:30   Válasz erre: 364
Jómagam pösti vónék, de szerintem ebben a listában meg tudod nézni, hányan porolunk arrafelé:

http://www.motorozz.hu/main.pl?menupage=member_list&order=brand%2Ctype&search=KLE

Baranyából két versenyzõnk is van, bakos és Mecsekkawa személyében, de hogy a Fertõ-tó környékén cirkál-e valaki azt passzolom.

Mindenesetre üdv köztünk!

    

herkules73 364 2014. november 2. 15:22  
Sziasztok.Attila volnék GY-M-S megye Kapuvárról. KLE es valaki a környéken????
    

kawa550 363 2014. október 28. 10:27   Válasz erre: 360
Csak angol és német van, haynes vagy buchelli.
    

Powerslave 362 2014. október 28. 09:47   Válasz erre: 361
Valahogy az én perverziómnak mégis jobban megfelel, amikor megnyomom a gombot, a Kawics meg "nyüssz-rüff-tüff-tüff-tüff..." :)
    

Mecsekkawa 361 2014. október 27. 20:27   Válasz erre: 359
Szia!

Szóval a bütykölés: Elõször csak körbejárod, nézegeted, de nem csak úgy, mintha az utcán látnád, de bepillantasz az eldugott szögletekbe vagy alánézel, ahogy csak egy garázs meghittségében néz alá az ember. Aztán fogod és kényelembe helyezed, hogy biztonságba érezze magát, ne feszüljenek a telók, ne tekeredjen a kormány. Aztán el kezded lebontani a burkolatokat, módszeresen, egyik csavar a másik után, odafigyelsz a sorrendre, elõbb a fejidom, aztán az oldalidom és így tovább lefelé. Ha ezzel végeztél már elõtûnnek a rejtett huzalok, pántok, csövek, amiket csak te és persze néha a doktor lát. Itt már óvatosnak kell lenni, úgy leakasztani, kibújtatni, hogy meg ne sérüljön (hiszen majd vissza is kell tenni), de útba se legyenek a további mûveleteknek. Lehet, hogy itt már le is rakod a kis csavarhúzót és elõkerül a nagyobb szerszám, mondjuk egy krova vagy nyomatékkulcs, amivel már keményen és határozottan, de mégis óvatosan folytatod, itt-ott megjelenik egy pár csepp folyadék, megcsúszhat a kezed a szivárgó olajon....

Hát nem izgalmasabb mint csak megnyomni a gombot :)
    

Zolase 360 2014. október 27. 20:00  
Sziasztok. Esetleg magyar nyelvû szerelési útmutató létezik , nem találok sajna !!!! :)
    

tudike 359 2014. október 26. 22:52   Válasz erre: 349
Szia!
Csak a sorrend nem mindegy. Elõször csapjon meg a kipufogó füstje, hangja (úgy pár ezer km-en át) :), aztán jöhet az a bütykölés, amire annyira büszkék vagytok. :)
    

Zolase 358 2014. október 26. 18:57  
oké, nagyon köszönöm Mecsekkawa!!! :)
    

Mecsekkawa 357 2014. október 26. 17:39   Válasz erre: 356
Szia!

Amikor én piszkáltam a hûtõt, akkor elõször is levettem a hûtõ és a kiegyenlítõ tartály kupakját, aztán a jobb oldalon a vízpumpa alatt kicsavartam a leengedõcsavart. Át is mostam a rendszert, mielõtt feltöltöttem, kicsit ecetes víz és járatni a motort aztán leüríteni. A feltöltésnél arra kell figyelni, hogy valószínûleg a kiegyenlítõ tartályba nem lesz meg a szint, azt külön be kell beállítani. Feltöltés után érdemes megnyomkodni a csöveket, az segít eltávolítani a buborékokat, érzed hogy puha ha sok benne a levegõ. Aztán beindítod a motort és melegíted, látni fogod hogy még jönnek fel buborékok és valószínûleg utána is kell még tölteni a hûtõbe. Nagyjából vízszintesben érdemes tartani a motort, így jön ki a legtöbb buborék és látod a hûtõvíz szintjét is, a hûtõ nyakának alsó részéig kell legyen. Elvileg ilyenkor ki lehet tisztítani a szûrõt is (bal oldalt egy áttetszõ mûanyag), bevallom én nem szedtem le.... Szerintem hûtõfolyadékból bármilyen rendes boltban kapható megteszi. Kb 2 liter bekevert folyadék kell bele.
    

Zolase 356 2014. október 26. 15:01  
Sziasztok!!! Örülök hogy van ez az oldal , két éve van nálam szeretet motorom és fagyállót szeretnék benne cserélni , valaki leírná röviden mire kell odafigyelni esetleg milyen folyadékot válasszak hozzá ... köszi
    

Mecsekkawa 355 2014. október 25. 19:01  
Sziasztok!

Tekintettel a már nem annyira fõszezonra nálam is beindult a bütykölés ami csak egy láncszett megrendelésével indult. Mivel nemrég beadta a kulcsot a kilóméteróra is és a bovden rendben volt, ezért lekaptam az elsõ kereket, hogy megnézzem a meghajtó szerkezetet. Hát ott van probléma, ugyanis egy közdarab teljesen szétnyíródott (ez tûnik a kisebb gondnak) de a fémdarabok belemartak a kerékdobba (vagy nem is tudom minek hívják ezt). Az elsõ képen az a bizonyos közdarab látszik, a másodikon az amit ledarált a kerékbõl. Úgyhogy hétfõn irány a szerelõ, tud-e valamit kezdeni a kerékkel, ha nem akkor meg a bontók egy másik kerékért :( Futottatok már bele ilyen hibába?
    

kawa550 354 2014. október 21. 21:13  
Nálunk "odahaza" a tdm fórumon rendszeresen elõkerül a plexi téma, sokan próbálkoztak vasalódeszka méretû cuccokkal, de ez mindig kompromisszum, nõl a szélvédelem de általában ezzel együtt a turbulencia meg a zaj és fejrángatás is.
Én személy szerint a legkisebb gyári plexit használom, de egy esés utáni pár hetes idom nélküli motorozgatás volt a legmeglepõbb, mert plexi nélkül sokkal halkabb a gép és a fejrángató örvények is eltûnnek. Vicc nélkül mondom, legközelebb próbáld ki hogy ilyen 100 körüli tempónál felállsz, és ha halkul a zaj, akkor éppenhogy a túl nagy plexi a gond.
A másik meg amiért kaptam már kiröhögést de lexarom, az a sisak.
Mióta nolan meg agv meg mtr meg tököm tudja milyen sisakok helyett a Lidlis sisakom van, azóta semmilyen tempónál nincs fejrángatás és az oldalszélnél nyaktekergetés is teljesen eltûnt. Zajosnak zajos, de a többi se volt halk, meg már jó ideje ilyen szilikon füldugót használok, http://munkavedelem-munkaruha.hu/E.A.R_ultrafit_zsinoros_fuldugo enélkül már egy métert se megyek. Elsõre talán furcsa, de 1-2 óra alatt meg lehet szokni, mindenképpen megér egy próbát, én még ennél is olcsóbban vettem a helyi munkavédelmi boltban, a 10 rugós "motoros" füldugót hagyjátok az orosz oligarcháknak, luxus játék de ugyan ez.
    

Mecsekkawa 353 2014. október 21. 20:29   Válasz erre: 350
Szia!

Szerintem még pár centit lehetne magasabb vagy más szögben álló. De 80-90 tempónál szerintem még jól üzemel, száz fölött valahogy el kezdi rázni a sisakom a turbulencia, lehet, hogy az én magasságom nem stimmel a plexihez. Tervezek is nõni olyan 6-8 centit: ) Szóval nem dobnám le róla azért a plexit, viszont a gyári kézvédõket azért szereltem le, mert teljesen elfordított kormánynál nekinyomódtak a plexi széléhez.

-Laci bácsi, nagyon zörög ez a sárhányó!
- Mit mondasz, fiam? Nem hallom, mert nagyon zörög a sárhányó!
    

Powerslave 352 2014. október 21. 16:49   Válasz erre: 351
:P Tulajdonképpen csak azt.

5-6. között már néha kénytelen vagyok (ennél a tempónál remek móka) le-lekacsintani a fordmérõre, mert fogalmam sincs, hol kéne elváltanom, úgy veri a fejemet a szél. Ebbõl kifolyólag persze átszoktam arra, hogy már 80 km/h alatt bevágom hatodikba, és csak ha nagyon sietõs, akkor csapok vissza.
    

kawa550 351 2014. október 21. 15:47   Válasz erre: 350
Semmit? Szélzajt se?:))))
    

Powerslave 350 2014. október 20. 22:20   Válasz erre: 349
Ejjj, ez a kép nagyon bitang :)
Hogy dolgozik a magasított plexi? Én - ugyan crossbukóm van jelenleg, de - 80-90 felett már nem hallok semmit.
    

Mecsekkawa 349 2014. október 20. 20:20   Válasz erre: 348
Szia Tudike!

Én ismerek ilyet :) Igaz, hogy második motornak vette meg hogy rendbe teszi és majd eladja, de akit a bütykölés füstje megcsapott...
A súlyos hibákat szeretném elkerülni, de néha én is szívesen bütykölgetek, a hétvégén pl észrevettem egy hátsó defektet, aminek nem örültem, de tulajdonképp nem volt gond kivenni a kereket. Ha már így alakult megnéztem hogy nem lötyög-e a lengõkar, rendben vannak-e a porvédõk a kerékcsapágyon és szomorúan konstatáltam, hogy be kell ruházzak egy új láncszettbe. Az enyémen hátul 46 fogas lánckerék van, nézegettem a neten a JT keresõje 44-eset dobott ki. Ti mekkorát használtok?
De a defekt elõtt persze még kihasználtam a jó idõt :)

    

tudike 348 2014. október 17. 21:36   Válasz erre: 346
Ismersz olyant, aki úgy vett motort, hogy majd ráül amikor ráül, a lényeg, hogy szét kelljen szedni?
    

bkriszb 347 2014. október 17. 00:24  
a könyv szerinti alapjárati fordulatszám 1200+/-50 (rpm)
    

bkriszb 346 2014. október 17. 00:19   Válasz erre: 334
Hát lehet hogy a TDM erõsebb meg bizonyos tekintetben jobb is, másban viszont rosszabb. Meg nekem a Kawa tetszett, szerintem ennyiért is megérte. És makulátlan állapotban van, csak rá kellett ülni és menni vele, nem mindjárt darabokra szedni.
    

Powerslave 345 2014. október 16. 16:41   Válasz erre: 343
Nálam is ennyi. Teljesen jó.
    

kawa550 344 2014. október 16. 11:59   Válasz erre: 343
Pedig annyi a gyári érték.
    

Coopland 343 2014. október 16. 11:37  
Sziasztok!
Meleg motornál nektek mennyi az alapjárat, vagy mennyinek kell lennie? 1200-1400-et találtam valahol de én azt nagyon alacsonynak hallom, tartom.
    

Riverboy 342 2014. október 14. 08:04   Válasz erre: 341
Szia
nem vettem meg.
szereztem egy egyszeru kid atmeroju gumigyurut(7mm szeles) az csere es jo lett.
igaz eleinte nem volt jo de utana felfekudt.
plussz egy mechanikai 3e forintos benzincsapot is beiktattunk.
    

Mecsekkawa 341 2014. október 11. 20:11   Válasz erre: 332
Szia!

Sikerült megreparálni a benzincsapot? Nagyon kíváncsi lennék hol tudott elfolyni a benzined. Nekem sem zár rendesen a vákummembrán (tank leszerelésénél tapasztaltam) és jó lenne tudni, hogy mire érdemes figyelni. Köszi
    

Powerslave 340 2014. október 7. 16:25   Válasz erre: 336
Nekem nem ismerõs, de rendkívül eszes a kolléga: kisgatyó és tornacipõ... -.-
    

Powerslave 339 2014. október 5. 03:12   Válasz erre: 335
Hozzáteszem, agyfaszt kapok a sorkettõtõl. Nem is célzottan a sorkettõ miatt vettem a Kawicsot. Az ár-érték arány és az állapot gyõzött meg. Ha megtehetném, Crosstourer lenne az utódja, de ez egyelõre maximum egy szép álom marad.
Ellenben nagyon kellemesen csalódtam a kis zölségben, úgyhogy egy darabig biztosan marad :)
    

kawa550 338 2014. október 4. 21:13   Válasz erre: 337
Baccki,közben átírtad a linket? Az elébb még Kópháza jött be a guglin, most meg egy motoros pesten!:)))))))))))
    

ELőző oldal
Felhokep

Tagok száma: 22123
5 621 Eddigi túrák
14 221 826 km
34071 Eddigi túra-résztvevők