7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Suzuki Inazuma 400 750 1200
Következő oldal

inazuma400 15638 2018. június 11. 23:55   Válasz erre: 15637
Az első kép jadranovo
2-3 plitvice
a 4. az vhol bihac és sarajevo közötti egyik pihi
    

inazuma400 15637 2018. június 11. 23:48   Válasz erre: 15635

    

inazuma400 15635 2018. június 11. 23:44   Válasz erre: 15634
plitvicei tavak
    

inazuma400 15634 2018. június 11. 23:43  

    

inazuma400 15631 2018. június 11. 23:35   Válasz erre: 15630
Az első kép az vhol nem messze jadranovotól készült útközben, egy szarrá ázás után, az esőruha is utána került már fel :D
a 2. kettő kép az már a krk szigeten készült,
a 3. az plitvicei tavaknál a parkolóban
(csak a 2 piros motor a miénk)
    

inazuma400 15630 2018. június 11. 23:25  

    

cblaci 15629 2018. június 11. 20:44   Válasz erre: 15628
Örülök hogy el tudtok jönni a konferenciára! Jöhetnek a képek az Ináról és a tengerről!
    

inazuma400 15628 2018. június 11. 19:22  
Nah! ismét itt! csak sűrű volt a pogram! ami jó is! örömmel jelentem be h túl vagyunk egy csodálatos túrán! 7nap ~2200km horvát-bosznia-szerbia, az ülés jól vizsgázott! :D végig bírtam a túrát, mostmár kijelenthetem h nem csak jól néz ki, de kényelmes is! bár talán egy picivel több szivacs még elfért volna, de ez már így marad! igény estén töltök fel pár képet, ina és a tenger címszó alatt :D JA! és persze idén végre részt veszek a konferencián, fater és a 750es társaságában! ;)
    

Rick 15627 2018. június 11. 16:39   Válasz erre: 15626
És nem alszom oldriderrel!!!! Inkább állok féllábon egész este.
    

Rick 15626 2018. június 11. 16:38   Válasz erre: 15622
Sziasztok! 2 nap haladékot kérek a válaszra!!!
    

cblaci 15625 2018. június 11. 15:47   Válasz erre: 15624
Reggel 9-re hazamész, este 7-re visszajössz, mert szeretsz motorozni.
Inkább erősáramú vonalon mozgok, de szerencséd van mert mindenhez is értek. Nekem még nem volt USB-s töltőm a motorjaimon, inkább hagyományos szivaraljzatot szereltem fel mindre, vízmentes kupakkal, kamionos boltban vettem. Az akkutól egyenesen a kormányig vittem a tank alatt, közvetlenül az akkunál megbiztosítva. Ez többcélú, nem csak telót vagy GPS-t táplálok vele hanem akár a mini kompresszort is, ráadásul ennek a sima aljzatnak használaton kívül nincs áramfelvétele, ezért leválasztó kapcsoló se kell hozzá.
    

kantorbalu 15624 2018. június 11. 13:57   Válasz erre: 15621
Jelentkezés leadva! Szombat 9-re haza kell érjek...
Laci, Te vagy az elektromos guru.
USB töltő aljzatot mire kössem a motoron? Mi a legkézenfekvőbb?
    

hacse 15623 2018. június 11. 08:57   Válasz erre: 15622
Még pontosabban itt : http://www.motorozz.hu/tour/5930
    

hacse 15622 2018. június 11. 08:56   Válasz erre: 15621
Tisztelt Emberek !
Legyetek szívesek minél előbb visszajelezni , hogy tudjuk a létszámot , mert annak függvényében tudunk szállást rendezni ! Azt is tüntessétek fel , hogy hány éjszakára kéritek ! Ez a hétvége legyen a határidő !
Köszönöm ! Itt jelezzetek : http://www.motorozz.hu/Tours
    

cblaci 15621 2018. június 10. 20:32  
Mi van veletek? Semmi? Nincs nagy tolongás a Konferenciával kapcsolatban. Hahó, ébresztő!
    

kantorbalu 15620 2018. június 8. 00:18   Válasz erre: 15619
Köszönöm Fiúk!

Azt hiszem barkácsolás lesz ebből!
Egyszer el kell kezdeni...
Sajnos a széria Givi gyűrűk közül egyik sem illeszkedett úgy, hogy átalakítható legyen.
    

cblaci 15619 2018. június 7. 19:20   Válasz erre: 15617
Szerintem ez pont jó lenne ha illeszkedne rá :-)
Amúgy az a lézeres izé nem olcsó mulatság, főleg ha egyetlen darab készül belőle. Hasonló dolgot, kisflex, furógép, hegesztő és reszelő segítségével gyártottam le, ugyanis nem bíztam 100%-ban a táska mágneseiben. Mondanám hogy csinálok egyet neked is, de azért nem mondom mert a konferenciáig örülök ha az oldalkofferok felkerülnek a motorra, mer' az sem egyszerű dolog a kipufogók miatt.
    

jimy_L 15618 2018. június 7. 07:56   Válasz erre: 15617
Hali!
Próbáld meg kicseréltetni olyanra, amin stimmel a betöltő nyílás mérete, és teljesen máshol vannak a furatok. Azt könnyebb jó helyen kifúrni a csavaroknak. Ez a legegyszerűbb.
    

kantorbalu 15617 2018. június 6. 21:19  
Kedves Fiúk,
vettem egy tankring-es tanktáskát (a Givi rendszer). Ám a hozzá ajánlott Givi BF01 jelű rögzítő fém gyűrű nem passzol az Ina-hoz. Csatolom a képet: sem a vastagság, sem a furatok nem jók.
Az egyik budapesti boltban oda-próbáltuk az ott fellelhető összes gyűrűt, de egyik sem volt jó. Fúrni-faragni sem lehet a meglévőkből. Nektek volt-e ugyanez a probléma? Ha igen/nem, nem tudjátok, melyik számú gyűrű jó hozzá? Vagy le kell gyártatni? Olyan lézeres izével? Hát nekem ebben sincs tapasztalatom... Egyszerűen csak besétálok egy ilyen céghez egy sablonnal és kisétálok a munkadarabbal?
(Most nagyon úgy néz ki, hogy csak a konferencia első napján tudok szabad lenni Budapestről...:-((( )
Üdvözlet Mindenkinek!
    

cblaci 15616 2018. június 5. 19:35   Válasz erre: 15615
Volt nekem is chopperes élményem, tetszett az alacsony súlypont és a széles kormány, sőt a napfényes krúzoláshoz is megvan bennem a romantika. Az viszont kevésbé volt romantikus amikor a próba során repteret kellett keresnem ahhoz, hogy vissza tudjak vele fordulni. Mondjuk az egy 1100-as Yamaha Dragstar volt. A nagyobbik Virago-val viszont elég volt ehhez egy kereszteződés is, de annak meg olyan utólag felszerelt magas kormánya volt, hogy szinte lógtam rajta, ráadásul a V2-es jelleg és a túlzott erőkar miatt, ütemesen hajlott az egész kormánycső, úgy megrángatott alacsony fordulatról kigyorsítva, hogy a fejem majdnem leesett...
Addig értem meg a chopperes életérzést amíg van mellette legalább egy olyan motor mint a 750-es Inazuma, az azért tud menni és kanyarodni is, ott kezdődnek az élmények. Arról nem is beszélve, hogy egy Kovács Peti féle erdélyi túrán egy chopper fele ott maradna a névtelen utakon.
Billig Petiről semmit se tudok, van egy telefon szám de az nem működik, ő meg nem szokott engem hívni.
    

hacse 15615 2018. június 5. 15:57  
Tegnap szerelgettem egy 750-es Honda Shadow - t , utána kipróbáltam és egy kicsit megértem Billig Petinek ezt a chopper-cruizeres elhajlását . Megvan annak is a feelingje rendesen , főleg , ahogy a napfényben krúzol az ember gyereke azokon a széles trepliken pihentetve a lábait . A derekam nem tom hogy bírná hosszú távon , de azon kívül hibátlan , kivéve , hogy kanyarodáskor figyelni kell, mert leérnek a lábtartók .
    

hacse 15614 2018. június 5. 15:42   Válasz erre: 15613
Igen , már említettem neki , hogy mindenképpen jó lenne , ha részt venne a találkozón , azért is mert márkatársak lettetek . Billigpetiről mi hír ? Abádszalók , vagy az a környék megfelel neked , onnan villám hamar hazagurulhatsz még 6 . -at sem kell kapcsolnod ? ! :o)
    

cblaci 15613 2018. június 5. 11:09   Válasz erre: 15612
Rudit ne felejtsd otthon, legyen már nekem is egy márkatársam :-)
    

hacse 15612 2018. június 4. 14:21   Válasz erre: 15608
Ott leszünk , de az biztos , hogy ott leszek.
    

cblaci 15611 2018. június 4. 12:06   Válasz erre: 15608
Részemről rendben, azt még nem tudom hogy Cébésné jön-e, de én mindenképpen, viszont vasárnap reggel haza kell indulnom.
    

KTib962 15609 2018. június 4. 08:47   Válasz erre: 15603
A szarvasi se rossz, de nem csak az az egy van, nekem ez jobban tetszett:

http://www.erzsebetfurdo.morahalom.hu/hu/info/latnivalok/mini-hungary-park.html
    

Kovacspeter 15608 2018. június 3. 23:31  
Ésaszongyahogy: http://www.motorozz.hu/tour//5930
Majd jövök még. Persze mindenen lehet igazítani.
Kinek milyen?
    

kantorbalu 15607 2018. június 3. 20:25   Válasz erre: 15603
Egyszer ajándékba kaptam egy palack szilvást innen. Hát igen jó volt!
No jó is, hogy eszembe juttattad, mert további terveim vannak velük...
Megyek fel is bontok egy barnát...
Mindenkinek sikeres, élvezetes szezont kívánok továbbra is! Szerszámot, fakanalat, billentyűzetet, melltartókat és tangákat eldobni! Tessék menni motorozni!!!!
    

cblaci 15606 2018. június 3. 19:17   Válasz erre: 15603
Na ez tetszik! Mármint a makett park, nem a söröző. Ráadásul itt van tőlünk 90km-re.
    

kantorbalu 15605 2018. június 3. 17:51   Válasz erre: 15601
Felismerem!!!
Ez a Süsüből van!
Üdvözöllek dicső lovag, szép a bukód meg az Inád!
    

kantorbalu 15604 2018. június 3. 17:50   Válasz erre: 15601
Felismerem!!!
Ez a Süsüből van!
Üdvözöllek dicső lovag, szép a bukód meg az Inád!
    

fenyooldrider 15603 2018. június 3. 12:44   Válasz erre: 15602
Itt (is) voltunk: http://minimagyarorszag.hu/

De persze igazából sörért ugrottunk el, ide: https://szentandrassorfozde.hu/?ao_confirm
    

cblaci 15602 2018. június 3. 08:30   Válasz erre: 15601
Valami mesevilág lehetett... mondjuk Liliput? esetleg Brobdingnag, Lugnagg, vagy talán a Nyihahák országa? :D
    

fenyooldrider 15601 2018. június 3. 07:13  
Tegnap viharokat kerülgetve motoroztunk egy jót,mit tippeltek, hol voltunk?
    

fenyooldrider 15600 2018. május 28. 04:34   Válasz erre: 15599
Eddig azt hittem,hogy csak nekem van narancs Inám, de nem voltam sehol motorral a hétvégén, tehát nem Én voltam:-)) (meg persze az enyém nem bőrös, hanem festett narancs:-)
    

Retekszisz 15599 2018. május 27. 23:25  
Ki jött ma velem szembe egy narancssárga tankbőrös Inazumával, Velence, és gárdony között a parti úton? Bordó Inával voltam két nagy oldal táskával, két személlyel. :)
    

inazuma400 15598 2018. május 26. 18:07   Válasz erre: 15597
Lemaradtam a válaszadasról de enis pontosan ezt akartam írni! A mostani sisakok megfelelnek az eus alapnormanak, meg írjak is h a mai sisakok kibírjak az ütközést, azzal van a baj h az agyad szetkenődik belül a koponyádon.... De már dolgoznak ezen is, most hirtelen nemtom melyik márka kísérletezik vele, de csináltak a héjon belül még egy héjat ami között van vmi anyag ami oldaliranyba is mozog h ezzel a becsapodas erejét kibillentve még plusz mozgási energiává alakítsa azt... Bocsi a szakszavak hianyaert, de kicsit kész vagyok, a lényeg ígyis érhető sztem. A másik meg h volt az rmc oldalán régen, biztos most is meg lehet találni a YouTubenon h miylen kísérletek alá vetettek 18ezer forintos mt bukókat, dobálták emeletről, lancfűrésszel kínálgatták, kalapáccsal verték meg ilyenek... Talán még lőtték is légpuskaval v ilyesmi.... De állta a sarat! Nah igen, aztán ott a sharp teszt, a régi bukóm is 4 csillagos volt, a mostani is annyi, mégis jóval többe került.... És igen ott jön ki a név, meg a kényelmi extrak amit fenyő is mondott! Szal faszság az h 100ft alatt nincs jó buko... Bocs h ide írom ezt is, de Laci, arra meg h mivel védi az álla alatt magát... Igen, egy dainese egyberuha fel milla.... Egy dainese kabát 3 kiló, arra lennék kíváncsi a légzsákos dainese mennyi lehet :D bár amúgy asszem pont az előző motorrevube láttam ilyen légzsákos cuccokat különböző márkáktol, nem akarok hülyeséget mondani de nekem úgy rémlik h vmi 100 volt az alja, és az csak vmi mellény! :D szóval aki igazán drágán öltözik fel, annak egy milla is kevés, mert ugye most a legdragabb bukó amit én láttam eddig az az agv gp Pista v mi, vmi ilyesmik 4 kiló.... :D
    

fenyooldrider 15597 2018. május 26. 15:39   Válasz erre: 15596
A mostani sisakok biztonságáról annyit,hogy szerintem mind jóval többet bír,mint az ember feje,mert azért nem kellene elfelejteni, hogy az emberi agynak milyen az állaga, ráadásul egy vizes kocsonya védi attól, hogy a koponyának ütközzön és sérüljön!
Mondtam, hogy íjász versenyző (is:-) vagyok és ezzel kapcsolatban szoktam magamnak felszerelést és mindenféle kütyüket csinálni, tehát röviden: kellett egy gyors záras csat, olyan mint a bukóké!
A bolhapiacon direkt ezért vettem egy echte kínai használt bukót 1000Ft-ért, amiről levágtam az áll csatot, a bukó ment a szemétbe!
Vagyis a kazán házba,ahol ősszel újra előkerült,de mivel éppen tele volt a kuka,gondoltam eltüzelem a kazánban:-) !
Persze nem fért be az ajtaján,ezért gondoltam szétcsapom fejszével és ekkor jött a brutális meglepetés: gondoltam, hogy nehézkesen fogja elvinni, ezért fej fölül, tiszta izomból rácsaptam, de az nemhogy szétesett volna,de még csak meg sem repedt, viszont a fejszét olyan rugalmasan visszarúgta, hogy az a fejem mellett centikkel húzott el!
A végén dekopír fűrésszel vágtam ketté:-)
Szóval arról, hogy melyik mit bír, kb ennyit lehet elmondani!
Amúgy minden EU-ba kerülő bukó típusnak men kell felelnie a SHARP teszten, ami garantálja a maximális védelmet!
Természetesen a nagy neveknek és áraknak is van létjogosultsága,de ez a némi plusz biztonságon kívül inkább a kényelemben, szélzajban, tartósságban könnyebb súlyban érhető tetten!
Részemről a mostani buksimat tartom az egyik legjobbnak X-Lite, ez a Nolan bukógyár kiemelt külön osztálya, olyan, mint a Toyotánál a Lexus!
Részemről még a Shoei, Arai, AGV vagy normálisabb árúak közül a LS-2, Shark, Scorpion, KBC, Roof bukók érdekelnének! Ha jól emlékszem neked Caberged van,na azt sem kedvelem túlzottan,ez én fejemen zajos!
    

cblaci 15596 2018. május 25. 22:50   Válasz erre: 15595
Biztosan van olyan márka amit favorizálsz, azért mert... mindössze erre gondoltam.
Nekem volt egy komolyabb balesetem 250es ETZ-vel 1990-ben. Egy Nisa kisbusz fordult elém. Akkor még csak Kiskörösi szkafikat lehetett kapni, főleg itt faluhelyen a szatócs bótba. Biztosan emlékszel rá te is, a külső héj két darabból volt valahogy összeforrasztva, ez látszott is a középen futó illesztési vonal miatt. Ez úgy hasadt ketté a fejemen mint a rothadt tök, ettől függetlenül megvédett, pedig a Nisa ajtaját nem lehetett kinyitni úgy benyomtam.
Tudom hogy nem szabad ezen spórolni, de egy kicsit ez is túl van lihegve, mert a fejem ugyan kibírta, de talán ha 5-el többel megyek kitörik a nyakam... mert olyan szinten kibicsaklott, hogy hetekig derékból fordulva néztem oldalra. Ez a mostani sisakom nagyjából alsó-közép kategóriás lehet, 47 ezerért vettem 10 éve, le volt árazva, új volt de egy évvel korábbi grafikával. Akkor se voltam gazdag de pont volt egy olyan munkám amivel 3 nap alatt megkerestem az árát, azért vettem meg. Szerencsére tesztelve még nem volt élesben, de a tartóssága bizonyított, mert hiába vigyáz rá az ember ha belül szétfoszlik, ez meg még most is olyan majdnem mint új korában. Ezzel szemben azt olvastam az egyik fórumon, hogy 100ezer alatt nincs jó sisak, meg hogy hülye aki a fején spórol... a bajom ezzel csak az, hogy a sisak alsó vonalától lefelé, vajon milyen védelemben bízik az ilyen kijelentésű ember? Bár ha belegondolok erre is biztosan lenne válasz, úgy kb. egy 500 ezres kerettel...
    

fenyooldrider 15595 2018. május 25. 20:50   Válasz erre: 15594
Neeeee, ezt nem vállalom!
Amúgy némely cikk jól írja, amit jónak érzel, az jó is!
Srácok, nincs jó megoldás, mindenkinek a magára szabott,méretezett cucc a legjobb!

Itt leírok egy jó megoldást bukó vásárlásra: Ha tetszik, próbáld fel, ekkor a szíj becsatolása nélkül fejre véve, rázd meg a fejed jobbra-balra, ekkor nem mozdulhat el a fejeden a bukó!! ez nem kényelmes ekkor még,de előbb-utóbb beidomulnak az arcpárnák és a többi bélés elem!
    

cblaci 15594 2018. május 25. 17:42   Válasz erre: 15592
A gyártástechnológiáról és az anyagösszetételről hiába hablatyolok egy eladónak, mert az valószínűleg ugyan olyan hülye hozzá mint én. Talán egyszerűbb lenne ha konkrét márkákat és azon belül annak típusait ajánlanád, ami szerinted biztonságos és ár-érték arányban is jó.
    

hacse 15593 2018. május 25. 17:03   Válasz erre: 15592
Ezért zártam idézőjelek közé a hamisítás szót.
    

fenyooldrider 15592 2018. május 25. 16:04   Válasz erre: 15591
Tévedés, ez nem hamisítás, ez modernizálás és a gyártás brutális gyorsítása, tehát gazdaságosabbá tétele!
A két eljárás lényege:
A karbon, üvegszál,aramid, lexan szálak szövete nehezen húzható rá egy bukósisak formára, illetve kézi segítség kell hozzá, valamint a műgyanta, vagy egyéb hordozó anyag szintén nehezen vihető fel, illetve ez is igényel kézi segítséget, valamint a kikötés utáni körbe formázás is nehézkes a szálak sérülése elkerülésével és ha tényleg komoly minőség kell, akkor mindezt egy vákuum kemencében sütik készre!
Így készül az igazi kompozit bukó, de ez nem is olcsó, inkább csak már a felső kategóriákban alkalmazzák!

A második kompozit bukó amit említettem úgy készül,hogy egy gép ledarálja az alapanyagokat: üveg, szén, stb,aztán ezt elkeverik a hőre lágyuló ABS műanyag granulátummal, majd ezt a fröccsöntő gép (ez nem a kocsmai csöcsös-csapos:-) egy csigán keresztül, amely felmelegíti 300 C környékére és mire a csiga csúcspontjához ér az anyag, már 1500-1800 bar középnyomásra emeli ezt a 'masszát" majd beinjektálja egy forma üregbe,mely ezred pontosan a bukó héj formája és nem igényel semmiféle utó munkálást sem fúrást,sem színezést, minden kész automatikusan a művelet végére!
Ez a bukó lesz a középkategóriás kompozit bukó, kissé gyengébb kivitelben mint az előbb említett kézzel és szálakból 'szőtt",de még mindig kategóriákkal meghaladja az ABS anyagú,netán a sima termoplaszt"- ként emlegetett műanyag olcsó buksit!

Amiért egyre inkább így (fröccstechnológia) gyártják a kompozit buksikat azt egyetlen mondatba foglalható és azonnal megértitek:
Az anyag igényük nagyjából egyforma, viszont
ha a bukók gyártási idejét összeszámoljuk, akkor az első kategória összesen 45-90 perc+ emberi munka,míg a második 12-16 MÁSODPERC emberi érintés nélkül!!!!!!
Tehát nem hamis, csak egy icipicit 5-8%-al gyengébb a második,de a gyártási összköltsége töredéke az elsőnek, így mind az időintervallum töredékére csökkentése, mind a második fő dolog,emberi kéz érintése nélkül készül!
    

hacse 15591 2018. május 25. 10:43   Válasz erre: 15586
Az egyik ismerősöm műanyag hegesztéssel foglalkozik , elsősorban járművek műanyag alkatrészeinek felújításával , és pár évvel ezelőtt tett valami hasonló kijelentéseket homályosan árnyalva , mondván ; nem tudjátok ti hogy mennyi sz.rt rátok sóznak üveg meg szénszálas anyagként , meg hogy különféle eljárásokkal "hamisítják" ezeket.
Meglepő a párhuzam Fenyő által leírtakkal .
    

kantorbalu 15590 2018. május 25. 00:05   Válasz erre: 15586
Azta...
Azt hittem, hű de okos vagyok, oszt’ kiderül legjobb, ha csomagolok és maradok a szárazfánál. Na sebaj, legalább tudom, kihez kell fordulni, ha tökfödő tanács kell...
    

fenyooldrider 15589 2018. május 24. 19:36   Válasz erre: 15588
Szerintem foggalma sem lesz ezekről a dolgokról :-), Ő valószínűleg csak egy eladó,de biztosan az Ő saját portékáját fogja legjobbként említeni:-)!
    

cblaci 15588 2018. május 24. 18:54   Válasz erre: 15586
Hű vazze Fenyő, most nagyot nőttél a szememben! Micsoda lexikális tudás, akrilnitril-butadién-sztirén, lexan, aramid... először azt hittem telugu nyelven káromkodsz. Mindenesetre jól ki vagyok most okosítva, ha úgy alakul hogy sisakot kell vennem akkor ezeket betanulom és falhoz állítom vele a sisakbótos embert :-)
    

inazuma400 15587 2018. május 24. 17:18   Válasz erre: 15585
Azért mondják h úgy kell sisakot venni h el kell menni megpróbálni egy csomót, és meg kell találni mindenkinek a saját fejformájához legjobban passzolót, mint mondottam volt, nekem az első sisakom már az elején kicsit nagy volt rám, de az eggyel kisebb meg túlságosan is szorított és ott ahol már nem fog tágulni.. vannak gyártók akik ezt kétféle héjmérettel oldják meg, mint pl a jelenlegi sisakom is ami egyébként fogja a fejem körbe ahogy kell! ja és utána néztem az anyagának is, ezt írja: CAF karbon-üvegszál kompozit héj, szal gondolom ennek se nagyon árt az uv.
    

fenyooldrider 15586 2018. május 24. 16:15  
Amúgy tényleg elévülnek a bukók, de főleg csak az olcsó , polikarbonátból vagy ABS-ből (akrilnitril-butadién-sztirén) készültek, mivel ezek nem UV állóak! Amúgy ebben a formában ez sem igaz, mert ezeket is lakkozzák UV álló lakkal, ami azért jelentősen kitolja az élettartamukat!
A többi bukó alapanyaga pld a Lexan, a karbon, az üvegszál az aramid szál és ezek kompozitjai, gyártótól függően nagyrészt ellenálló az UV-vel szemben, azért ott az időszakos csere már nem játszik, sokkal inkább az állapotát kell figyelembe venni!
Amúgy szándékosan nem használtam eddig a Kevlar kifejezést, mert ez nem egy anyag, hanem egy gyártó neve, amit Kevlar név alatt vesztek, annak a pontos neve: aramid!
Legtöbben tudjátok, hogy műanyag fröccs szerszámok lézer hegesztésével foglalkozok, ezért elég jól ismerem ezeket az anyagokat! Főleg az új kompozit bukók vásárlásával kapcsolatban hívnám fel a figyelmeteket, hogy ezek már nem üvegszövet és karbonszövetből állnak valamiféle aramid, vagy műgyanta hordozóban, hanem ezek a műanyag gyártás új termékei!
A karbont és az üveget ledarálják, szinte mikroszkopikus méretekre és ezt adagolva bármelyik műanyaghoz adalékolható sajnos egészen komoly 15-30% arányig!
Ebben nekünk az a szomorú, hogy míg a régi karbonszövet és üvegszövet nem tűrt meg maga körül más hordozó komponenst mint az aramid=(Kevlar) vagy a 2k műgyanta, a mostani összetételben bármilyen thermoplast lehet a hordozó anyag!
Ezt azért hangsúlyoztam ki,mert az első (régebbi) csoport 100%-ban UV álló már anyagában is az utóbbi csoportra ez nem igaz sajnos!
Viszont a felirat mindkét bukótípuson azonos, karbon/üvegszál kompozit! Igaz a héj belsején ez jelölve van,de senki nem szedi szét az új bukót ezért! Ha ezt látod ott: GF, (Glass Fiber)vagy CF,(Carbon Fiber) akkor erről az anyagról van szó!

Na srácok,van miről gondolkodni bukóügyileg? :-)
    

hacse 15585 2018. május 24. 13:41   Válasz erre: 15583
Én azér' nem kapargatom le róla a festékréteget , hogy megnézzem miből van a sityak , ahhoz túl szép állapotban van még .
Szerintem ezekkel a műanyag vödrökkel az a
baj , hogy elég hézagos a méretválaszték . :o))
    

hacse 15584 2018. május 24. 13:32   Válasz erre: 15582
Sőt, akárki ! Csakhogy ezt én mondtam . ..de ennek sincs semmi jelentősége ...
    

cblaci 15583 2018. május 24. 06:14   Válasz erre: 15581
Oszt milyen a héja? mer'az a nem mindegy! Városi embér mondta, lehet hangszertok az alapanyag, vagy blokkolásgátlós vagy mi, esetleg diszperzites veder... de az lehet nem a legbiztonságosabb :-)
    

inazuma400 15582 2018. május 24. 00:27   Válasz erre: 15581
:D azt bárki mondhassa!
    

hacse 15581 2018. május 24. 00:25   Válasz erre: 15578
Nekem is van bukósisakom ..
    

inazuma400 15580 2018. május 23. 20:15   Válasz erre: 15578
Persze, ez mindekinek szíve joga, csak egy útmutató, azért ense hiszek mindnet vakon, de tampontnak jó... Ha neked a hély jó anyagból van, és a belseje se málik szét, akkor oké, használd egészséggel! Nincs ezzel baj, és minden elismerésem az állapotát illetoen! :)
    

cblaci 15579 2018. május 23. 19:09   Válasz erre: 15577
A nulladik óra nem új dolog, akkor is volt amikor én voltam gyerek. Nem is igen látogattam azokat a korai kezdés miatt, értelmetlennek tartottam mint a nullával való osztást. A baj akkor kezdődött amikor az első és a második órára se mentem be, amiből az következett, hogy akkor meg már minek a többire. Sajnos nem sokáig játszhattam a titkos ügynököt mert Anyámat behívták, az meg beköpött Apámnál, Apám meg erősebb volt mint én...
Azóta viszont precíz vagyok és pontos, de a nulladik óra az akkor is hülyeség, nekem majdnem attól siklott ki az életem :-)
Kínozza a szülőt és a gyereket is, azt az első ökröt kellett volna főbe lőni amelyik kitalálta.
    

cblaci 15578 2018. május 23. 19:01   Válasz erre: 15575
Az a helyzet, hogy én már a felét sem hiszem el annak amit a neten leírnak, pedig valamikor hithű asztalveregető voltam, pl. olajkérdésben... Ma már azt tartom jónak ami nálam bizonyított, vagy amit én tapasztaltam, még akkor is ha 20 másik ember mond mást, legfeljebb megtartom magamnak a véleményem. A sisakot is addig használom amíg az jó állapotnak örvend, ha majd jelentkeznek az amortizáció jelei (elkezd foszlani a szövet, kopik a fényezés, karcosodik a plexi, ne adj Isten lefejelek egy kombájnt...) akkor majd kicserélem ha úgy alakul.
    

kantorbalu 15577 2018. május 23. 17:11   Válasz erre: 15573
Igyekszik az ember, ha már felkel, mert a leány gyereknek 0. órája van...
    

kantorbalu 15576 2018. május 23. 17:11   Válasz erre: 15573
Igyekszik az ember, ha már felkel, mert a leány gyereknek 0. órája van...
    

inazuma400 15575 2018. május 23. 15:58   Válasz erre: 15571
Nem, akkor nyilván nem, mivel nem éri uv, szóval ami 10 éves sisak és sose votl rajtad az is zsír új, és bevetestol számít az 5 év, de erre is azt mondjak h lehet h 7 is v 3 attól függ milyen sisak, ki hogy használja, mennyire vigyáz rá, mennyire strapabíró, mennyit megy egy évben stb, én az enyémre hiába vigyáztam, hátul a sisak alján van körbe ilyen műbőr, az a szivacsozas alja, nah az már szét repedezett réges rég, de mondom alapból amikor megvettem kicsit nagy volt, próbáltam eggyel kisebbet is, de az meg nagyon szorított, a 2 közti méret lett volna jó belőle nekem, de megvettem, akkor még nem vágtam ennyire a dolgokat, meg igazabol akkoriban sok választásom nem volt, se anyagilag se máshogy....
    

inazuma400 15574 2018. május 23. 15:50   Válasz erre: 15570
Igen igen, helyes meglatas, enis így tudtam, olvastam, csak fogalmi gondjaim vannak! :D azt írták a kevlar és üvegeszalas sisakot csak azért kell cserélni mert a belseje használodik el! Azt már nem teszi tökre az uv!
    

cblaci 15573 2018. május 23. 11:17   Válasz erre: 15572
Hinnye de vicces vót Kend ződhajnalban, a vasvella bökje ódalba :-)
    

kantorbalu 15572 2018. május 23. 06:31   Válasz erre: 15571
A sisakzsákot? Azt cserélheted...;-)))
    

cblaci 15571 2018. május 23. 06:06   Válasz erre: 15570
Az én "öreg" sisakom üvegszál-spectra-kevlár anyag, kétrétegű héjszerkezettel, gyakorlatilag újszerű. Ha nem használom sisakzsákban van, annak is lejár az ideje 5 évente? Mert akkor most idén kellene másodszor cseréni, én meg még most se akarom.
    

kantorbalu 15570 2018. május 22. 23:14   Válasz erre: 15568
Amikor ősszel sisakot kerestem, vizslattam a piacot, olvastam ezt-azt...
A munkámból adódóan egy csöppet képben vagyok: a hangszer tokokat ismerve levontam bizonyos következtetéseket. Alapvetően két gyártási technológia létezik. Az egyik a formára készítés/öntés. Ez úgy néz ki, hogy fogják a héj formát, körbe rakják (vagy kibélelik) valamilyen szövet szerű anyaggal (üvegszál, szénszál/kevlár, ilyesmi), majd kikenik valamilyen ragasztó anyaggal. Ez általában valamilyen műgyanta. Minél erősebb a szövet (pl. kevlar), annál kevesebb ragasztó anyag kell hozza, annál könnyebbre lehet csinálni a héjat. Ez után még csiszolás, fényezés, stb... viszonylag macerás a technológia.
A másik, hogy fognak valamilyen sajtolható anyagot (pl ABS) és egy sajtoló géppel formára nyomják. Itt az eljárás látszólag olcsóbb lehet, de gondolom a sajtolás gépesítése nem két fillér. Viszont ha megvan, tényleg másodpercek alatt kész a héj. Itt csak az a bibi, hogy mivel ez nem réteges anyag, ezért a stabilitásért az anyag vastagsággal kell operálni, ami ugye súly. Ezért stabilitás kontra súly bűvészkedés indul el. A tapasztalataim azt mutatják, hogy ezen a harctéren mindig a súly győz. Vagyis az ABS héjakat a lehető legkönnyebbre gyártják a stabilitás rovására. Láttam tokra rácsukódó metró ajtót. Az ABS meggyűrődött. Az üvegszálas sose. Az is tapasztalat, hogy ezek az anyagok valóban öregednek. Az ABS tokok elhasználódnak. Nekem van 30 éves üvegszál tokom. A kezdetektől én használom, nincs hibája most sem!
Vagyis megpróbáltam üvegszálas sisakot venni (azért ez még mindig olcsóbb, mint a kevlar). És találtam is
egy nagyon puritán felszereltségű olcsó sisakot kiváló “törésteszttel”. Nekem a design is tetszik...
Ugyanazon márka kevlar sisakja kétszer annyiba került volna. Viszont ugyanabban a boltban egy sokkal gazdagabban felszerelt (nekem úgy tűnik, hogy a Nolan egy réges-régi modelljét gyártják tovább más néven) ABS modell olcsóbb volt az üvegszálasnál. Én a boltban csak oldalról nyomkodtam meg a kétfajta héjat. Az üvegszál stabilabb volt. Sokkal! És könnyebb is, bár ez a felszereltségnek is betudható. A kevlar volt a legkönnyebb és nyomkodásra a legstabilabb. Ja... és messze a legdrágább.
De akkor miért adnak ABS tökfedőt drágán? Márka... design... ezeket kell megfizetni.
Ebből csak annyit szeretnék kihozni, hogy szerintem az üvegszál vagy kevlar technológiával készült héjakat nem kell cserélni. Legalábbis UV és korosodás miatt. Szerintem...
    

fenyooldrider 15569 2018. május 21. 19:00   Válasz erre: 15568
:-)
    

inazuma400 15568 2018. május 21. 18:34   Válasz erre: 15565
Az szép kor! Nekem az első sisakom most 7 éves, igaz elég olcsó sisak volt, (26e) airoh, néztem sharp tesztet amúgy jól végzett, 4 csillag, a mostani sisakom se kapott jobb pontozás biztonság szempontjabol, pedig kicsit többet került, de nyilván nevet fizet az ember, tisztában is vagyok vele h igazából nem ér annyit amennyit adtam érte, de régi álmom volt, mondjuk a szellőzés az brutal! :D nah de vissza kanyarodva, az airoh már elhasznalodott és nem mostaban... Hanem pár éve... Meg ám se volt az igazi, nah de ugye mondják h azért kell cserélni mert az uv tökre teszi a héjat, öregszik és veszít az ütéselnyelő képességéből, nyilván senki nem úgy motorozik, meg senki nem akarja kipróbálni, de ha arra kerül a sor ne ezen múljon... De mondják h vannak már az új drága sisakokba olyanok is amit már nem tud megenni a nap, de h azért mégis elhasznalodik a Sisak egy idő után stb... Meghat ugye azért csak jobbak, könnyebbek lesznek stb ahogy fejlődik a technika.....
Azt lehet rossz helyre írtam (plexis dolog) az fenyonek szolt, mert ő van ellene.
    

cblaci 15567 2018. május 21. 16:19   Válasz erre: 15564
Azt gondolom Balázs mivel ez az első igazán nagy motorod, talán nem is igazán tudod mi az amit elvárhatsz tőle. Majd kirajzolódik idővel, de hidd el ezeken a nagy csupasz motorokon el kell viselni a szelet, javítani lehet rajta trükkökkel, pl. hogy ne egy helyre jöjjön az összes, de a szél az fújni fog rajta bármit is csinálsz.
    

cblaci 15566 2018. május 21. 16:16   Válasz erre: 15559
Szép a GSX 1400 és biztosan komoly teljesítményeket lehet kicsalni belőle. Az ilyen nagy vasakról mindig az X4 jut az eszembe amit volt szerencsém testközelből is megízlelni. Egyik barátomnak volt ilyen motorja, brutális bestia 120Nm-es nyomatékkal, a CB 1300 szívével.
A negatívum a váltó volt, egy kicsit lehetett volna rövidebb az 1-es, ha viszont elindult teljesen mindegy hányadik fokozatba volt mert elemi erővel akarta kitépni mindkét kezemet tőből... a másik pedig az üléspozíció, alacsony volt de olyan széles, hogy úgy ültem rajta mint egy szülő nő... kanyarodni se tudott úgy mint ahogy egy filigránabb motor, de mégis volt benne valami szerethető, ha más nem az hogy gyönyörű volt! Ahogy hallottam a GSX 1400 sem egy kanyarvadász típus, persze hosszabb és kevésbé technikás túrákra biztosan jó, de ahhoz meg túlságosan Naked...
    

cblaci 15565 2018. május 21. 16:12   Válasz erre: 15561
Nem veszem kötekedésnek. Idén 10éves lesz a sisakom, még a CB-1 hez vettem újonnan, nem kevés pénzért. Mint mindenemre erre is nagyon vigyázok és kényes vagyok az állapotára, még a plexi se volt rajta cserélve, de nem is karcos, kétszer voltak mosva az arcpárnái mert általában maszkot veszek alá, van egy nagyon vékony és egy vastag maszkom is a hidegebb időkre. Egyelőre még nem cserélem le mert nem a sisak rossz, ugyanis van összehasonlítási alapom. A fiaim bukóját is volt szerencsém kipróbálni, amelyek jóval újabbak mint az enyém de nem jobb egyik sem, sőt!
Egyébként a 15560-as hozzászólás végén leírtad, hogy a gyártók se véletlen szerelnek az újabb naked gépekre is szélterelő plexiket, akkor nem értem miért nem fogadod el hogy nekem is egy ilyen kis plexi oldotta meg azt, hogy ne a nyakamra kapjam a szelet.
    

kantorbalu 15564 2018. május 21. 15:54   Válasz erre: 15563
Azért még egy dolog és nem fárasztalak Benneteket ezzel tovább: tudjátok mazsola vagyok, a saját naked-emen kívül nem is hajtottam mást (kivétel azt a túraendurót) Nekem ebben (és amúgy a motorozasban) az a “szép”, hogy részese vagyok a dolognak, szóval úgy benne vagyok, mint a lovagolásban. Hogy van feladat, koncentrálni kell, ki vagyok szolgáltatva az elemeknek. Vagyis nem is értem, miért kifogásolom, ha cibál a szél? A Versys-en kifejezetten zavart, hogy mindent a plexi mögül látok. Igaz, hogy szél az nem volt.
Na megyek és ledobom a plexit és Göd felé igyekszem vigyorogni, hogy legyen miért fogat mosni.
    

kantorbalu 15563 2018. május 21. 15:31   Válasz erre: 15562
Bocsi rosszul írtam: ha magam fele döntöm, akkor szaggatja a mellkast. Mint az köztudott...
    

kantorbalu 15562 2018. május 21. 15:29   Válasz erre: 15561
Félreértitek...
Nekem nem a zajjal van bajom, hanem hogy azzal a kis plexivel ha fel van állítva, akkor a fejemet tépi le a szél. Komolyan 120-nál már nem tudom elfordítani, hogy a holttérbe nézzek, mert hátra csavarja a turbulencia. Ha meg megdöntöm a plexit előre (úgymond felállítom) akkor a váll magasságában ér ugyanez az erő, ami azért elviselhetőbb. Amikor kiállok a nyeregből, nem ér sehol ilyen koncentrált cibálás. Végülis összegezve még mindig ez a legjobb. Úgyhogy ki is megyek oszt’ ledobom azt a műanyagot. Délután megyek az M2-n, kipróbálom. A dolog csak azért izgat, mert a Versys-t kipróbálva (ami ugye eredetileg is egy túraenduró, a gyári plexivel kalibrálva) a menetszél probléma nem létezett. Ezért gondoltam, hogy valami jó magas túraplexi a fejem fölé terelné a levegőt. De csak akkor tenném fel, amikor túrára megyek, vagy autópályára. Viszonylag olcsón a Puig gyárt olyat, aminek a magassága 40cm fölött van.
    

inazuma400 15561 2018. május 21. 13:28   Válasz erre: 15557
Nem kötekedni akarok, de sztem fenyonek igaza van és rossz a sisakod... Nekem is ez volt az első gondolatom, csak közbe tovább olvastam a fórumot, az előző sisakom nekem is gyász volt... A mostani hozzá képest egy álom, bár halkabbra számítottam, de aztán mentem egy kört a régivel és ég és föld, plussz ugye nem árt időnként lecserelni a tökfedőt sem, mondjuk úgy 5 évente...
    

inazuma400 15560 2018. május 21. 13:22   Válasz erre: 15555
Én valóban plexivel vettem, nem is tulajdonítottam neki nagy dolgot, amíg nem hoztam haveromnak egy plexi nélküli Banditot, ott már 120nal kezdődik h kapaszkodnak kell, és 160nal az istennek se bírtam többet menni mert szaggatott le a menetszél, hiába hasaltam a tankon... Úgyhogy én azt vallom h van létjogosultsága a plexinek egy naked bikeon, bár tény h a sajátomat nem próbáltam nélküle, meg egyéb variációkat sem, de nekem így megfelel ahogy van, meg sztem nem véletlenül kapott egy kis legterelőt a hornet is 2005tol, meg azért mostanában sok nakedbike jön ki egy kis terelővel, v legalábbis lehet hozzá kapni gyári kieget, bár tény h az Ina és egyéb klasszikus formák jobban néznek ki nélküle, de sztem hasznos!
    

jimy_L 15559 2018. május 21. 10:03  
Köszönöm!

Szombaton barátom vett egy gsx1400-at.
Én hoztam el keréken, kb 230km távot mentem vele. A szélvédelem 220km/h-val elég gyatra. rá kell hasalni a tankra, akkor jobb, de az már olyan tartás mint a sportgépeken. Úgyhogy ez a plexi dolog, attól is függ ki mire használja a gépét. Én kaptam az enyémhez, fejdísznek randa volt, szélvédelemnek gyenge, nem is került a motorra. Ha gyorsan kell mennem, hasalok a tankon. De inkább nem sietek....
    

fenyooldrider 15558 2018. május 21. 09:57   Válasz erre: 15557
Na igen, ezt mondtam én is: meg kell találni a megfelelő, magadhoz illő sisakot!
Ugyanolyan Shubertem volt, mint Kovács tanár úrnak, Ő dicsőítette, hogy milyen csendes (a hivatalos teszteredmények is Őt igazolták) de ha emlékeztek, akkor mondtam is a kápolnásnyekki konferencián, hogy nekem nagyon nem jön be, sőt nekem kifejezetten hangos volt bogárháló, meg orrmaszk nélkül, velük meg nem szellőzik!
Viszont a mostani sisakom Nolan X-lite sokkal csendesebb rajtam!
Ebből is látszik, hogy mindenkinek ki kell járnia ezt az iskolát, míg megtalálja a neki valót!
    

cblaci 15557 2018. május 21. 09:01   Válasz erre: 15555
100-110-ig én se éreztem a hiányát, aztán a múlt héten 5 másik társammal (akik jobban húzzák a gépeknek) elmentünk 2 napra motorozni, a sisakot már teljesen lefordítottam, az álla majdnem érte a nyakamat és amennyire tudtam előre döntöttem a fejem, mert 120 felett alá kapott a szél a sisaknak, volt pedig maszkom és kendőm is és a bogárhálós sisak is kellene hogy védjen valamennyit. Most ez a kis Givi plexi letereli a szelet a nyakamról, nem lettem persze szélvédett de legalább nem emelgeti a sisakomat a szél.
    

cblaci 15556 2018. május 21. 08:56   Válasz erre: 15554
Jó, csak Fenyő kolléga azt elfelejtette, hogy a motor is tereli a szelet, az hogy felálltál a lábtartón és csak szemből ért a szél nem egyenértékű azzal amikor a motoron ülsz és különböző -a motor általi- turbulenciák keletkeznek. Mondanám hogy lekapom a saját pleximet és menj vele egy kört, aztán visszarakom és úgy is próbáld ki, de ezzel csak az a baj hogy én alacsonyabb vagyok ezért nem biztos hogy ugyanolyan eredmény születne, ráadásul rajtam kívül nem ülhet rá senki más.
    

fenyooldrider 15555 2018. május 21. 08:40   Válasz erre: 15554
Látod, most már megérted, hogy miért nincs nekem plexim ezen a motoron: mert nem kell rá, sőt csak ront a helyzeten!
Amúgy nekem van rá eredeti Inazuma kis idomom, sőt színre is van fújva, de pont ezért nem raktam fel, úgy jó ez a motor, ahogy van!
Amúgy a 'teszt módszert" ne nevesd ki, ez a való világ:-)!
Amúgy nekem 120-130 utazónál szinte semmi zavaró dolog nincs hosszú távon sem, a menetszél kellemes a zaj viszont így a legkisebb!
Amúgy akinek plexije van ezeken a gépeken, az vagy már úgy vette, vagy ha saját vásárlású plexi, akkor nem akarja elismerni magának sem, hogy kidobott pénz:-))))
Nem vagyok plexi ellenes, sok motoromon volt, sőt magam is sokat faragtam, de szerintem a nakedek 90%-ra nem való, legalábbis azokra nem amelyeken nincs gyárilag!
    

kantorbalu 15554 2018. május 21. 07:51   Válasz erre: 15551
Na, tegnap a túrán kipróbáltam nagy sebességnél is. Így a sisak jóval kevesebbet kap. A mellkasra tereli a levegőt, ami miatt a sisak így nem zúg, de a felsőtestre úgy 140-nél olyan erő zúdul, hogy rettenet. De ahogy Fenyö kolléga javasolta (az “ilyen egyszerű” próbát), ki-kiálltam a lábtartóra. Be kell valljam, így volt a legjobb. Ma leszerelem a plexit, amíg egy igazi túrát nem veszek.
    

cblaci 15553 2018. május 20. 13:24   Válasz erre: 15546
Az én motoromnak ezért volt "Csühös" a neve, nincs annak attól semmi baja, a himbás szelepmechanizmus az ilyen zajos, na meg az illesztési hézagok se olyanok mint egy vízhűtésesnél. Sose fogod megszokni a Honda után, nekem se sikerült a 9 év alatt, azért (is) tértem vissza a Hondához. Ettől függetlenül nagyon üzembiztos motor az Inazuma, szinte el se tud romlani!
    

cblaci 15552 2018. május 20. 13:20   Válasz erre: 15545
15-42 rémlik, de csak emlékezetből mert nem néztem utána.
    

cblaci 15551 2018. május 20. 13:19   Válasz erre: 15543
Ugye, hogy ugye? Akkor most én, Cébé László, aki vagyok, elárulom itten, sőt, inkább állítom, továbbá az igazamat aerodinamikai szempontból is alátámasztom, mert megint úgy van az, ahogy korábban volt, amikor egyszer már bevált, mint ahogy most is! Szóval nem a méret számít (ennél a tételnél legalábbis), hanem a dőlés szöge és a menetszél megtörése, amire képes a homorú felső él, amire képes a bubi is, mert a bubis plexi se véletlen lett kitalálva. Nekem a homorú forma jött be és most is működik, legalábbis olyan szinten, hogy nem a sisakom alá jön a szél, hanem valahogy szétterelődik, vagyis határozottan jobb!
A háttérben Pamacs elnevezésű házi cicánk látható, fej nélkül, de amúgy van neki mert az előbb még ebédelt vele.
    

hacse 15550 2018. május 20. 12:58   Válasz erre: 15546
Lényegesen zajosabb , mint a vízhűtéses gépek .
    

hacse 15549 2018. május 20. 12:56   Válasz erre: 15545
1200 - asé 15 - 44.
    

hacse 15548 2018. május 20. 12:54   Válasz erre: 15543
Így csendesebb is lett ?
    

Uncledave 15546 2018. május 20. 12:52  
Hali! Nemrég jutottam hozzá egy régen kiszemelt motorhoz, egy GSX 1200 Inazumához. Amikor hozzám került elég durván szelephangja volt, így az első dolgom volt beállítani a szelephézagot. Na már most összerakás után amíg hideg a motor továbbra is hangos, majd ahogy bemelegszik ez a hang jóval veszít az erejéből. Viszont továbbra is hallani hangokat a szelepfedél alól. A lánc, és a szelephézag ok. Az előző motorom az egy Honda CBF600 volt (vizes), ami elindítva teljesen halk volt, szóval elképzelhető hogy csak nekem tűnik fel. Esetleg ha valaki megosztaná tapasztalatát a motor zajával kapcsolatban, nagyon megköszönném!
    

jimy_L 15545 2018. május 20. 12:34  
Sziasztok! Szakmai kérdésem lenne, az első, és hátsó lánckerék fogszáma érdekelne. Nem összesen, hanem első mennyi, hátsó mennyi.

Köszi!
    

kantorbalu 15544 2018. május 19. 18:23  
Holnap Gerecse-Pilis nyolcas
Kawa Versys, Honda NC750, Inazuma trió.
    

kantorbalu 15543 2018. május 19. 15:45   Válasz erre: 15542
Lejjebb állítottam a plexit és megdöntöttem magam felé. Hát sokkal jobb a helyzet. Nagy sebbességnél még nem volt módom kipróbálni, de határozottan jobb így.
    

fenyooldrider 15542 2018. május 18. 20:48   Válasz erre: 15541
A próba valóban ilyen egyszerű:-))))
    

hacse 15541 2018. május 17. 21:04   Válasz erre: 15539
Bárcsak ilyen egyszerű lenne ... :o)
    

hacse 15540 2018. május 17. 20:56   Válasz erre: 15533
Igen , szeretném ha így lenne , de ahhoz , hogy a véglegeshez közelítsen még több visszajelzést várunk.
    

fenyooldrider 15539 2018. május 17. 16:56   Válasz erre: 15538
Tesztelni borzasztóan egyszerűen tudod, csak simán kiállsz a lábtartóra, akkor a menetszél gyári 'naked" állásban van, ha visszaülsz akkor tudni fogod mit értél el :-)
    

kantorbalu 15538 2018. május 17. 08:40   Válasz erre: 15537
Köszönet Mindenkinek a válaszért!!! Próbálkozom...
    

fenyooldrider 15537 2018. május 17. 04:57   Válasz erre: 15534
Vedd le a mostanit, meg fogod látni,mennyivel jobb nélküle!
Nekem semmi nincs rajta, pont azért, mert anno egy túra endúrómon (Freewind) annyit szoptam vele, hogy azt elmondani nem lehet!
Fűzfőn a Szatuna egyszer kiárusította nagyon olcsón az összes plexijét, ekkor vetem 4 db különböző túra motorra való fajtát, ezeket formáztam így, vagdaltam úgy,de komoly eredmény akkor született, mikor egy általatok is említett kicsi plexitoldót rábiggyesztettem!
Ez is azért hatékony,mert van közötte és a főplexi között egy kb 2-3cm-es hézag és ez diffúzorként működik, megszüntetve a vákuumot a nagy plekó mögött!
Ha plekó nélkül is zajos, akkor javaslom egy normális, csendes bukó beszerzését, ezzel sokkal jobban jársz!
    

hacse 15536 2018. május 16. 23:46   Válasz erre: 15535
Szeva !
Én az idei szezonban vettem ezt a GIVI A660-ast . Az a tapasztalatom vele , hogy akkor lenne a legjobb , ha még egy 10 cm -el magasabb lenne , 182 centis vagyok és ha a tenyeremet fölé teszem rendes tempónál akkor elcsendesedik .( Már 60-70 től hangos. ) Egyébként nem a szélvédelemmel van gond , ahhoz már elég magas - amennyire lehet függőlegesre kell állítani , lásd ; túraendúrók - hanem a turbulencia által keltett nagy zajjal . Egy naked gép hangosabb fajta sisakban felüdítő élmény a plexizajhoz képest. A Laci által említett kis túraplexi volt fenn nekem is egy rövid ideig , sokat állítgattam de a műszerek takarásán kívűl más előnyét nem láttam . Elkezdtem "faragni" aztán egyszer kiesett a kezemből , pont bele a kukába ,én meg már nem nyúltam utána.... Ha nincs olyan szerencséje az embernek, hogy rögtön kifog egy jót akkor kísérletezgetni kell . Én azt javaslom , hogy minél magasabbat válassz , szerintem a GIVI A660-as biztos , hogy neked alacsony, egyébként én meg fogom toldani kultúráltan , lehet ugyan kapni szakszerű pleximagasítókat de majdnem annyiba fáj , mint maga a szélvédő.
    

cblaci 15535 2018. május 16. 22:06   Válasz erre: 15534
Nem egyszerű dolog mert sok mindentől függ, a plexi formája, dőlésszöge, magassága, pilóta mérete, sisak típusa. Nekem víztiszta Puig Mini volt az Inazumán, de először rosszabb volt mintha nem lett volna rajta. Úgy kell elképzelni mintha összegyűjtötte volna a szelet és az egy keskeny szélcsatornát alkotva pont a sisakomra terelődött volna, vagyis erőlködni kellett hogy egyenesen tartsam a fejem, mert vagy jobbra, vagy balra lökte a sisakot ha kicsit is kimozdultam a középpontból. Ezt végül úgy oldottam meg, hogy egy Givi fejidomról lemásoltam a mintát és a felső élét homorúra vágtam, nyilván rövidebb lett így, de mégis megoldódott a probléma. A szélvédelem nem lett teljesen megoldott, de a zavaró turbulenciák megszűntek és attól is jobb volt mintha nem lett volna rajta semmi, sőt egyszerűbb volt azt letisztítani a bogaraktól mint a műszeregységet és a GPS-t is védte. Elvágni sem volt egyszerű, illetve vízpapírral a gyári élének megfelelő állapotot visszaállítani sem, de aztán elégedett voltam az eredménnyel.
Először azt gondoltam nem teszek a Hornetre semmit, aztán ahogy gyűlnek a km-ek mégis csak gondolkodok valamiféle megoldáson, bár jóval alacsonyabban van a lámpa mint az Inán volt, ezért nem biztos hogy ugyanaz a megoldás jó lesz.
Kerestem képeket az Inazumára átalakított Plexiről, de én alacsonyabb vagyok ezért nem biztos hogy ez a homorítás neked is beválna. Variálni, kísérletezni kell, saját méreted és igényednek megfelelően, de az biztos hogy Naked motoron nem lesz soha teljesen megfelelő szélvédelem.
Az első 3 képen a faragott állapot látszik, a 4. képen pedig az eredeti állapot, ami ránézésre úgy tűnik mintha jobb szélvédelmet biztosított volna, pedig érdekes módon pont a homorúra faragott felső ívvel lett jobb.
    

kantorbalu 15534 2018. május 16. 19:12  
Szeretném kérdezni Tőletek: Inazuma-val mi a tapasztalat? Vennem kellene egy túraplexit, mert 130-as pálya tempónál kapaszkodok rendesen. Magasságom olyan 185-körül van, a mostani plexiről küldök képet. De egyértelműen kicsi. Nektek milyen van/volt, ami jól működött? Az a baj, hogy csak próbálás közben derül ki, működik-e a szél csillapítás,annyi pénzem meg nincs, hogy cserélgessem. Esetleg ezzel a meglévő pleximmel van-e valami furmányos beállítás, ötlet, ami működik? Köszönet...
    

ELőző oldal
Felhokep

Tagok száma: 22125
5 621 Eddigi túrák
14 221 826 km
34071 Eddigi túra-résztvevők