18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Suzuki Inazuma 400 750 1200
Következő oldal

hacse 3059 2011. november 11. 20:15   Válasz erre: 3058
Hát hülyének nézel bazze ? ....cseppet sem csodálkozom rajta. :-))
    

Billigpeter 3058 2011. november 11. 20:10   Válasz erre: 3057
Szórjál már hozzá egy kevés homokot is, hogy ne párásodjon! :-)
    

hacse 3057 2011. november 11. 19:56   Válasz erre: 3054
Persze, hogy teszek oilot ! Meg én még 1-1 szem frissen szedett mazsolát is szoktam alá tenni, hogy be ne savanyodjon az égéstér levegõje. :-))
    

hacse 3056 2011. november 11. 19:51   Válasz erre: 3053
Az autómat tekintve 2 olajcserével ezelõttõl, a motoromat tekintve pedig a mostanitól beszüntettem a Castrol olaj használatát és még a nevét sem hallom szívesen. És most már elhiszem, hogy ipari méretekben hamisítják. Nálam nem 3000 km után volt égett szagú, hanem már az újonnan felbontott kannában, valamint a kocsim csipegetni kezdte , nem is kicsit. Az a kocsi , ami sem elõtte sem utána nem evett észrevehetõen olajat. azután a kocsiban Agip-ot csurgatok, ugyanolyan (10W40), mint a Castrol volt.
    

hacse 3055 2011. november 11. 19:43   Válasz erre: 3046
Nekem nyitott Uvexem van , és amint a fejemre teszem elindulás elõtt má' hangos. Füldugóval elviselhetetlen, mert a magas hangok eltûnnek ugyan, de a mélyek szétnyomják a koponyát. Egyetlen elõnye, hogy kényelmes. De nem nagyon. A huzat szabályozása ; ha jobbra fordítom a fejem a bal orcám fagy le, és fordítva.. Ez van immáron több, mint 3 éve , amióta kifordult a 8 éves AGV sisakom bele. Na , de majd a jövõ szezonra vásárolok egy new sapkát, viszont nekem a SHARK - ok tetszenek, de ez az én bajom.
    

Billigpeter 3054 2011. november 11. 19:40  
hát akkor a téli konzerválós balhét kitárgyaltuk, és ha rám hallgattok, mindenki azt csinál amit akar :-)

ui.: tesztek két teáskanál motorolajat a gyertyák alá a hengerekbe?
    

Billigpeter 3053 2011. november 11. 19:35   Válasz erre: 3032
Teljesen normál használat mellett az olaj 3000 után szurokszínû, és büdös, égett szagú.( nem szoktam 20-30 km/h átlagsebességû felvonulásokon részt venni, az olaj újonnan piros, de ennek nyomát sem látod,. a váltó akadozik, gyakran elõfordul, hogy már csak akkor vált, amikor visszaengedted a kuplungot, akkor viszont hatalmas reccsenés társaságában. Mióta kipróbáltam a motult, biztos vagyok benne, hogy ilyen olaj mégegyszer nem lesz semmilyen motoromban.
    

Billigpeter 3052 2011. november 11. 19:27   Válasz erre: 3044
Én jelenleg egy Shiro SH 966 solid- ot használok, és el tudom mondani, hogy egy rakás f@s.
Azt, hogy zajos, azt elviselem, mert halkabb, mint egy Atlas Copco kompresszor :-)
viszont a tarkójánál a mûbõrborítás a két év alatt, mióta használom teljesen összetöredezett, tönkrement. Hideg, vagy párás idõben bõszen párásodik a plexi, a levegõ szabályzók hatástalanok.
Nyilván amikor megvettem, akkor is tudtam, hogy nem lesz egy hegycsúcs, de azt nem gondoltam, hogy gödör a völgyben:-)
észszerû keretek között új sisak vásárlását tervezem én is, majd meglátjuk, hogy mi lesz belõle!


    

hacse 3051 2011. november 11. 19:24   Válasz erre: 3049
Szerintem meg jól néz ki , használd egészséggel!
    

Billigpeter 3050 2011. november 11. 19:11   Válasz erre: 3047
Jól néz ki a sisakod, csak nehogy azt higgyék, hogy te vagy a "NORBI":-)
használd egészséggel!
Ma hajnali 1/2 2-kor felöntésre került a cabernet sauvignon szõlõ cefre, és 1/2 6-ra kifõtt a pálinka.

kicsit még nyers, de egy hónap múlva készen áll a második inazuma találkozóra! :-)


    

cblaci 3049 2011. november 11. 17:01   Válasz erre: 3047
Jól néz ki, használd egészséggel!
    

Kovacspeter 3048 2011. november 11. 13:37  
Az ebayrõl lett rendelve innen, de úgy tûnik hogy a tsávónak már csak S-es és XXL-es van.
http://www.ebay.com/sch/the_shop_face/m.html?_nkw=schuberth+helmet&_sacat=0&_odkw=&_osacat=0&_trksid=p3911.c0.m270.l1311

Szerencsém volt, két zenészkolléga akadt rá, megrendelték, de késõre járt, és már nem is voltak szomjasak:) na szóval elnézték a méretet, M-es helyett XL-est hozott a posta...
Ami a lényeg, nekem jó lett.
    

Kovacspeter 3047 2011. november 11. 13:25  
Jelentem bevált! Országúton és autópályán is próbáltam, nagyon csöndes, füldugóval kifejezetten veszélyes használni, mert akkor már szinte semmit nem hallani a külsõ környezetbõl. Érdekes viszont, hogy a motorhangot kellõképpen meghagyja. Kényelmes, könnyen kezelhetõek menet közben a szellõzõk és a beépített napszemüveg is.
    

cblaci 3046 2011. november 10. 19:12   Válasz erre: 3044
A legjobbak között van és ennyiért nem szabad kihagyni. Nekem HJC-m van ami köztudott, hogy nem a csendességérõl híres... ellenben kényelmes és nagyon könnyû. Azt hiszem megtaláltam a gyenge pontját, a fülem mögött duruzsol a szél, próbáltam a motoros kendõt lazábbra hagyni és bedugtam ott a fülem mögé ahol a legnagyobb a turbulencia szinte teljesen "elhallgatott". Valami plusz szivacsos megoldáson agyalok, lesz rá idõ télen.
    

hacse 3045 2011. november 10. 09:58   Válasz erre: 3044
Kovácskám, ha nem akarsz szélzajt, akkor váltsál személygépkocsira !!:-)) Egyébként meg mázlista vagy , szerintem be fog válni a cucc.
    

Kovacspeter 3044 2011. november 9. 22:41   Válasz erre: 3042
Nagyon baráti áron hozzájutottam egy vadiúj Schuberth S1-es bukósisakhoz, ami - ha igazak a tesztek akkor az egyik legcsendesebb sisak. Pénteken kipróbálom, aztán ha beválik akkor marad, majd beszámolok róla hogy mit tud
Néztem kb. 3 éve egy boltban, akkor volt 150000, gondoltam hogy ilyenem se lesz soha. Aztán most lehet hogy mégis, alig 60000 pénz. Sok az is, de a jelenlegi sisak szélzaj szempontból elég gagyi.
    

Kovacspeter 3043 2011. november 9. 22:27   Válasz erre: 3041
Akkor valószínûleg nem lesz akkora változás. Az enyimbe kb. 45000-nél lett cserélve elõször, olyan 7-8 éves lehetett a gép, az nagy változás volt. De tavasszal megint esedékes lesz, mert azóta mégiscsak beleszaladt 30 ezer.
    

dts2001 3042 2011. november 9. 18:29   Válasz erre: 3036
Üdv !
Nem tudom pontosan.
Mindig halasztottam a cserét,mert egyik boltban sem tartottak.
Gázos speciális gyertya volt ,Brisk Silver ; max. 30000 km-t bír gázüzemben.
Ez a dobozán is rajta volt,de nem foglalkoztam vele.

    

cblaci 3041 2011. november 9. 17:35   Válasz erre: 3037
Még nincs 3éves az olaj a telóban, gondolom nem iszapként funkcionál... úgyhogy túl nagy változásra nem számítok, inkább a lelkem lesz nyugodtabb.
    

hacse 3040 2011. november 9. 10:27   Válasz erre: 3039
Köszönöm az infót! Valszeg elhozatom a cuccot.
    

Kovacspeter 3039 2011. november 9. 02:17   Válasz erre: 3033
A bolt Szentendrén van, de elõzetes telefonos egyeztetéssel át lehet venni Budapesten is. Figler Zsuzsanna: 06203552116 XV. ker. Páskom Park valamennyi, a házszámot majd megmondja a hölgy. Kb. egy héttel elõtte, vagy akár még korábban érdemes megrendelni ezen a számon hogy mire van szükség. Hétköznapokon, és szombaton délig van rendelés.
    

Kovacspeter 3038 2011. november 9. 02:02   Válasz erre: 3030
Nehogy má!
    

Kovacspeter 3037 2011. november 9. 02:01   Válasz erre: 3029
Laci, meg fogsz lepõdni csere után, hogy mennyivel jobb lesz az elsõ teló.
    

Kovacspeter 3036 2011. november 9. 01:58   Válasz erre: 3025
Üdv Dts! Mennyi km-el futott többet az autódnál a gyertya a gyári ajánláshoz képest, mikor ez bekövetkezett?
    

hacse 3035 2011. november 8. 20:09   Válasz erre: 3033
Má' úgy értem, hogy csak abban a szentendrei boltban lehet átvenni?
    

hacse 3034 2011. november 8. 19:25   Válasz erre: 3023
Már elhatároztam, hogy most Motult csurgatok a beleibe. Különben meg szerintem minél többet olvastok utána ennek a téli tárolás dolognak, annál jobban elbizonytalanodtok. CSINÁLJÁTOK ÚGY, AHOGY EDDIG SZOKTÁTOK, ÉS MEGLÁTJÁTOK MILYEN JÓL FOGTOK JÁRNI!! SEMMI BAJA NEM LESZ A MOTOROTOKNAK !!;-))
    

hacse 3033 2011. november 8. 19:20  
Kovács Pétertõl szeretném megkérdezni, hogy Bp-en merre van az az olcsó autósbolt, ahol 5100-as Motul oil-t lehet átvenni személyesen, megspórolva ezzel a postaköltséget?
Válaszát elõre is köszönöm; hácsé
    

Kovacspeter 3032 2011. november 8. 14:44   Válasz erre: 3023
A magyarországi benzinkutak 4-5-6 hónapra garantálják az üzemanyagot. A holt szezon meg nem hosszabb ettõl.
Castrol Actevo Xtra megégett, ez komoly? Átlagos használat mellett?

Ennél az olcsó autósboltnál van budapesti átvétel, ha az esetleg segít a postaköltséget megspórolni.
    

Kovacspeter 3031 2011. november 8. 14:35   Válasz erre: 3022
No, a hondás és a motordoktoros cikk között már kapásból van pár ellentmondás.
Ha mész vele néha télen az szerintem nem gáz. Ahogy a motordoki is írja, (jó tömören összefoglalja a lényeget) az egy helyben járatás a gáz.
    

hacse 3030 2011. november 8. 13:52   Válasz erre: 3029
..én má' mindegy.....motort cserélek..
    

cblaci 3029 2011. november 8. 06:06   Válasz erre: 3026
Szerintem jó, hogy így mindenki írt valamit ezzel kapcsolatban, innen is az látszik foglalkozunk a kérdéssel és igyekszünk a lehetõségekhez mérten a legjobb utat megtalálni olajcsere terén is. Mindig ragad az emberre valami, pl. én most a tavaszi indulás elõtt lecserélem a telóolajat is, pedig még nem akartam, aztán amikor feljött a téma és utána olvastam rájöttem ez is a lényeges dolgok közé tartozik és nem szabad elodázni még akkor sem ha látszólag rendben lévõnek látszik. Ha 2-év akkor legyen 2-év, nem nagy dolog kicserélni.

    

Kovacspeter 3028 2011. november 8. 03:01  
Itten van:
    

Kovacspeter 3027 2011. november 8. 02:58  
Aztaleborultkurvaéletbe! Itt azt írja hogy elrakás elõtt le kell cserélni és utánna is.
    

Kovacspeter 3026 2011. november 8. 02:49   Válasz erre: 3021
Laci, természetesen mindenki maga dönti el hogy mikor van csere, ha esetleg félteérthetõ voltam akkor elnézést kérek! Távol álljon tõlem hogy ilyesmibe beleszóljak vagy ilyenek.
Igazából arra gondoltam, hogy keringenek a neten ebben a témában cikkek, amelyek szinte mindegyike azt mondja hogy cserélni kell mindenképpen, mindegy mennyit futott az olaj, akár 500 km-t, akár 5500-at.
Én ehhez a dologhoz állok szkeptikusan, hogy annyira nem lenne okés az az olaj tavasszal.
Az egyik havernak volt a jó múltkorában egy kis olajteszt készlete, (vizesedés, stb) hasonló volt a lakmuszpapírhoz, amivel annak idején a kémia órán baszakodtunk, kipróbáltam most tavasszal kb. 4500-at futott olajnál, és bõven tûréshatáron belül volt. Nyílván ez egy egyszerû kis teszt, nem laboratórium, de hát valamit ez is csak megmutat.
Mondjuk, most hogy belegondolok, nálam 12 hónap leforgása alatt van 3 garnitúra olaj a gépben, nyílván az is számít. Ha nem futná meg a 6000-t akkor tutira cserélve lenne tavasszal, de ez eddig hálistennek még nem volt így eddig. Bár ha a benzinárak így mennek felfelé, még eljöhet ez az idõ...
Benne van most már a bogár a fülembe, elõkeresem az Inazuma gyári kezelési utasítását, mi ír errõl.
    

dts2001 3025 2011. november 7. 21:03   Válasz erre: 2972
Szia,

Én már jártam meg gyertyával,hogy elodáztam a cserét.
Gyújtótrafó csere lett a vége.Gyertyákon semmi hiba nem látszott ,a színképe is gyönyörû volt.
Igaz ez autónál történt.
Ott elég húzós ár volt a gyertyához képest,tehát nem spóroltam semmit,sõt.
Az Inánál is 100 euro/db feletti az ára a trafónak.
Ha mindkettõt cserélni kell,az bizony kellemetlen.
    

Billigpeter 3024 2011. november 7. 20:29   Válasz erre: 3023
Helyesbítek: a 750-eseken is van benzincsap, csak a 4. henger vákuuma mûködteti:-)
    

Billigpeter 3023 2011. november 7. 19:49  
Végigolvastam a cikkeket, ezek szerint csak azt b@szt@m el, hogy nem az elrakás elõtt cseréltem olajat, meg szûrõt. Bár nem szoktam télen indítgatni, én azért mégis maradnék a tavaszi olajcserénél, mer hadd kezdõdjön az új szezon új olajjal (és mindegy mennyit mentem az elõzõvel.)
Azonban üzemanyag stabilizálót még nem használtam, ezt most ki fogom próbálni. (a 750-eseken nincs benzincsap, eléggé macerás a motort szárazra járatni:-)).

Más: e fórumon szerzett ismeretekre hallgatva próbáltam ki a Motul 5100-át, a 10W-50 - eset, és rettenetesen jók a tapasztalataim.
elõtte Castrol Actevo X-tra 10w-40 est használtam, de az 3000 km körül mindig megégett, és az olajcsere során tulajdonképpen kátrányt engedtem le a blokkból.
a Motulban jelenleg 4700 km körül van, de a kémlelõnyíláson keresztül látom, hogy még mindig áttetszõ, sárga (nem fekete). A váltó sokkal határozottabb, könnyebben mûködik, a kupplung nem csúszik ( a Castrolnál többször tapasztaltam, hogy melegen, magasabb sebességfokozatban a motor túlpörög, a kupplung csúszik, ez a csere után teljesen megszûnt.), sõt a K.P. által ajánlott helyen az ára is baráti, még postával együtt is olcsóbb, mint a Castrol.
Úgyhogy próbáld ki nyugodtan HACSE bá, szerintem nem fogsz benne csalódni:-)
    

cblaci 3022 2011. november 7. 17:34  
Annyira túl sokat nem is böngésztem és máris találtam néhány okosságot. A tél elõtti cserének is és a tavaszinak is van hátránya, legalábbis ezt írják az okosok. A lényeg az, hogy ki mennyire indítgatja a gépet ill. milyen hõingadozású helyen tárolja télen. Az én garázsom nem nagy hõingadozású viszont ha szárazabb az idõ nem birom ki, hogy ne indítsam be és menjek is egy karikát. Ezzel nem teszek jót az olajnak az tény, de legalább nem az újat gyepálom aminek a kánikulában is teljesítenie kell a következõ szezonban. Aki viszont békén hagyja a gépet egész télen az nyugodtan lecserélheti a téli álom elõtt is, fõleg ha kis hõingadozású helyen tárolja a motort.
Csaba véleménye állt legközelebb az igazsághoz, miszerint mindenkinek igaza van, csak azt kell eldönteni, hogy kibírja-e az illetõ tavaszig motorozás nélkül, vagy néha életre kelti kedvenc hátasát.
http://919hornet.hu/hirek-mainmenu-39/69-teli-alom
http://www.sportmotor.hu/motoros_hirek/motor/teli-tarolas.html
    

cblaci 3021 2011. november 6. 23:36   Válasz erre: 3019
Na már készültem lefeküdni de ki tudja mi lesz holnap ezért még erre reagálok.
Olyat nem írt itt senki szerintem, hogy mindenáron cserélni kell az olajat tavasszal még ha csak egy ezrest futott akkor is. Ha évvégére futotta ki a 6ezret akkor is tavasszal cserélném (én), ha ezért egy ezressel túl kéne vinni inkább túl vinném és a 7ezret futott olajat cserélném, de akkor is friss olajjal kezdeném az új szezont, legfeljebb nem indítgatnám télen. Az autó más tészta de annál is ehhez ragaszkodom mert az ügyeletes heteket kivéve napi szinten használom ami csak a melóhelyig és vissza 80km+családi mindenes is az autó ezért a 20ezret is simán lefutja évente.. ez 2 olajcsere és simán kijön a második csere a tavaszi hónapokra szinte mindig.
A motorban mint írtam már idén cserélve volt az olaj, most jár 4ezernél, ez a töltet nem fog 6ezret futni, tavasszal újat kap, de mégegyszer mondom ha most lenne benne 6ezer akkor is tavasszal cserélném, mindig így csináltam a Hondákkal is, talán rossz beidegzõdés vagy még régen a Ladák világából maradt rossz szokás, de ezen már nemigen változtatok, fõleg abból kiindulva, hogy pl. a tavaly eladott autóm is komoly futásteljesítménnyel büszkélkedett mégsem volt motorikusan semmi baja pedig nem egy prémium márka csak egy kis Fiat Punto, mint ahogy a mostani is az.
Amúgy visszanéztem a korábbi beírásom nem-e ott írtam el valamit, de ott is 4ezres futást írtam a mostani olajra, lehet az volt félreérthetõ.
Mostmár tényleg jó éjt!

    

Kovacspeter 3020 2011. november 6. 23:11  
Nyugodalmast!
    

Kovacspeter 3019 2011. november 6. 23:09   Válasz erre: 3013
Ez profi cikk, de én ezt a mindegyhaezerkilómétervanamotorbandetavasszalcserélkell-t nem tartom indokoltnak.
Amúgy a cikkbõl kiderül hogy aki (pl. télen) járatja a motorját csak úgy, álló helyben, az mekkora károkat okoz. Ez olajhûtéseseknél még tetézi a bajokat azzal hogy a henger már szinte megsül, az olaj meg még el sem érte az üzemi hõfokot.
    

Kovacspeter 3018 2011. november 6. 22:56   Válasz erre: 3012
Laci, akkor te a kisszámú kivételhez tartozol.
A másik: félreértés ne essék nem azt akarom én elhinni, hogy nem vizesedik az olaj, hanem az ellen ágálok, ha mondjuk októberben volt cserélve, akkor bármennyit ment vele az ember, márciusban újra cserélni kell. Ilyet még nem hallottam sehol szakiktól, csak interneten olvastam bejegyzéseket. Azt meg bárki írhatja.
    

Kovacspeter 3017 2011. november 6. 22:45   Válasz erre: 3009
Sajnos csak prototípus, egy példányban létezik, ami a Közl. Múzeumban van.
    

Kovacspeter 3016 2011. november 6. 22:43   Válasz erre: 3008
Persze Csabi, a vizesedés létezõ dolog, van kis tesztekõkészlet is amivel meg lehet vizsgálni. Ezért is mondják a szakemberek hogy 6000 km, vagy egy év. De azt nem akarom elfogadni, ha mondjuk olajcsere volt októberben, novemberig mentél vele 1000 km-t, aztán novemberben, amikor elrakod, azelõtt újra le kell cserélni az olajat. Vagy ha nem, akkor tavasszal legkésõbb cserélni kell az 1000km-es olajat.
    

cblaci 3015 2011. november 6. 22:29  
Jó éjt mindenkinek!
    

hacse 3014 2011. november 6. 22:10   Válasz erre: 3012
Mennem kell ! Savmentes jóccakát mindenkinek!
    

cblaci 3013 2011. november 6. 22:06  
Most ezt még gyorsan megtaláltam, nem a téli üzemrõl szól, de benne van a pára és a savasodás, ami télen mégdurvább szerintem:
http://totalbike.hu/technika/motordoktor/doki070119/
    

cblaci 3012 2011. november 6. 22:02   Válasz erre: 3004
Meg fogsz lepõdni én az autóban minden tavasszal cserélem az olajat és a legjobb ajánlást kapja, mert munkaezköz is. Minuszokban is indítottad már be a motort biztosan, mivel van a blokkon kémlelõnyílás ha rövid ideig járatod a motort és leállítod bekukkantva látható egy vékony fehér pille szerüség, azt az emulziót a lecsapódás okozza, ha felmelegszik a motor ez eltünik. Egyik cimbora olajat cserélt az 1300-s X4-be és riadtan hívott fel "osszefolyt a víz az olajjal" mivel a meleg motorba öntötte a friss olajat megjelent a lecsapódás. Mondtam nyugodtan indítsa vissza es 10 perc múlva megszünik a látvány, úgy is volt.
A savasodásról írtak több helyen, de már késõ van, holnap ha lesz idõ rákeresek a kedvedért.
    

hacse 3011 2011. november 6. 22:01   Válasz erre: 3005
Párt nélkül sem hiszek..

    

hacse 3010 2011. november 6. 22:00   Válasz erre: 3009
Meg még bordó is..vááá...
    

hacse 3009 2011. november 6. 21:59   Válasz erre: 3006
Ez az bazzeg, na nekem ez tetszett a legjobban abban a könyvben. Úgy tom ez is , mint megannyi másik, csak prototípusként létezett.
    

hacse 3008 2011. november 6. 21:57  
Annyit még el tudok mondani a témával kapcsolatban, hogy én mindig is motorolajat használtam az MZ váltóban, az öcsém meg ragaszkodott hozzá, hogy az õ , szintén 250-esében az elõírt hajtómûolaj legyen. Egy alkalommal, amikor szétszedtem az õ váltóját javítás végett ( tipikus 3. fokozat kidobósdi), akkor abban szabályosan rozsdás volt a fogaskerekek felülete, ott, ahol nem érintkeztek egymással, az enyémben nem volt ilyen. Simsonoknál, meg más keleti moccoknál is tapasztaltam szerelésnél , hogy volt rozsdás is meg nem rozsdás is közöttük. F.sz tudja a páralecsapódás azért nem hazudik, de sztem az olaj adalékok is bûnösek.
    

Kovacspeter 3007 2011. november 6. 21:52  
Itt egy jobb kép. A Közlekedési Múzeumban tulajdona, egy példányban létezik. És hol tartják? A raktárban...
    

Kovacspeter 3006 2011. november 6. 21:50  
Magyar motorfüggõknek itt a P11-es. Szép vonalú motor. Egy henger, 5000-nél 21 ló.
    

Kovacspeter 3005 2011. november 6. 21:46   Válasz erre: 3003
Dehogynem, jó ötlet az Csabi, alakítsunk! Nem hiszünk a reklámoknak!
    

Kovacspeter 3004 2011. november 6. 21:44   Válasz erre: 2997
Így van, menni kell vele mindenképp, ha csak egy helyben jár az káros, akkor jobb ha az ember be sem indítja.
Ebben a tavaszi olajcserében nem hiszek, most akkor cserélni kéne minden tavasszal az autókban is?
    

hacse 3003 2011. november 6. 21:42   Válasz erre: 3001
Alakítsunk pártot! SDSZ. Úgy tiltakozzunk, hogy soha nem cserélünk olajat! .... nem , ez nem jó ötlet vót..ehe.., vagy csak 24 ezrenként! ..nem , inkább legyünk politika mentesek!;-))
    

hacse 3002 2011. november 6. 21:36   Válasz erre: 2998
Volt olyan Honda motoros kapálógép , amit 1998-ban vettek, azóta nem volt benne olaj cserélve , mert azt nem tudták, hogy kell, és tavaly megállt , mert a gyertya megadta magát, akkor derült ki a dolog, és még mindig összenyomhatatlan volt az olaj, annak ellenére, hogy olyan fekete színt csak dízelbõl levett kenõanyag produkál.
    

Kovacspeter 3001 2011. november 6. 21:32   Válasz erre: 2999
Savas Demokraták Szövetsége!
    

Kovacspeter 3000 2011. november 6. 21:32   Válasz erre: 2999
Szintén meg szoktam várni a 6 ezret ha közbe beleesik egy tél is. Kerestem errõl a dologról kézzelfogható tesztet, cikkeket, linkeket a neten, (hogy annyira káros lenne), de mindezidáig semmit sem találtam. Ebben nem hiszek. Ha valaki talál valamit, tolja már be ide.
    

hacse 2999 2011. november 6. 21:23   Válasz erre: 2994
Szerintem mindenkinek igaza van. Nekem most úgy jött ki, hogy lecserélem õsszel, de ha történetesen nem lenne meg annyi futás, akkor nem cserélném, hagynám, hogy dolgozzanak azok a savak a k..va anyjukat nekik! Nem? De!;o))
    

Kovacspeter 2998 2011. november 6. 21:19   Válasz erre: 2993
Több év után azért nem olyan, gondolom.
    

cblaci 2997 2011. november 6. 21:17   Válasz erre: 2987
Akkor savasodik az olaj ha télen is használva van a motor és fõleg a hidegindításkor kicsapódó viztõl. Fontos, hogy elérje az üzemi hõfokot mert a "víz" nagyobb eséllyel tud eltünni az olajtérbõl. Szoktam indítgatni télen is és lehetõleg megyek is vele, 2-3 percre nem szabad beindítani. Most van benne 4ezer km az olajcsere óta, tavasszal akkor is kicserélem és új olajjal kezdek, pedig addid nem lesz már meg a 6ezer az biztos, még ha ilyen marad az idõ akkor sem.
    

hacse 2996 2011. november 6. 21:16   Válasz erre: 2992
De. Csak abban még nincs annyi kémiailag átalakult, meg lebomlott, agresszív részecske, meg szennyezõanyag. De igazából Te sem ehetnél semmit, mert mindenben a szervezetre káros anyag van. Ha úgy gondolod, hogy magadnak csak az egészségeset engeded meg, akkor a mociddal is bánj úgy! >))
    

Kovacspeter 2995 2011. november 6. 21:15   Válasz erre: 2991
Ki hitte volna. Pl. Jawahoz már régen nem lehet kapni Pal gyertyát, jó bele az NGK!
    

Kovacspeter 2994 2011. november 6. 21:13   Válasz erre: 2989
Persze! De azért azt megnézném hogy egy mai modern olaj hogyan öregszik. Azért 5-6 ezret egy év alatt lefut egy átlag túramotor. Nálam ráadásul két, jobb esetben három garnitúra olaj dógozik egy évben. Van is a gépemben 75000 km.
    

hacse 2993 2011. november 6. 21:11   Válasz erre: 2987
Ja, meg még annyit, hogy amikor én vettem a motort 2008-ban , mondta a srác, hogy le kellene benne cserélni majd az olajat , mert kb.2004 körül volt utoljára, igaz, hogy õ max. 2x ment vele egy évben!! Kicsit tartottam akkor a dologtól , elsõ dolgom volt, hogy lecseréltem, hát valamilyen gané, lejött belõle. Szelephézag állításnál viszont látszott, hogy milyen szép a szelepfedél alatti rész , bár szétszedve még nem volt a blokk, de szerintem nincs különösebb gondja.
    

Billigpeter 2992 2011. november 6. 21:08   Válasz erre: 2987
Én tavasszal szoktam olajat meg szûrõt cserélni. Ha újat teszel bele télire, az nem savasodik?
    

Billigpeter 2991 2011. november 6. 21:06   Válasz erre: 2988
hogyaszongya:

http://www.beru.com/products/ignition-technology/spark-plugs/beru-isolator
    

hacse 2990 2011. november 6. 21:04   Válasz erre: 2988
Boltban még láttam nemrég.
    

hacse 2989 2011. november 6. 21:03   Válasz erre: 2987
Azért Petikém, mert fogyasztói társadalomban élünk , és vedd ,vedd, veeeeeedddd az árut!!! Egyébként valóban igazak ezek a savasodás, öregedés, stb. dolgok, de csak mértékkel!! Sok túlzást lehet olvasgatni manapság! Te sem ma kezdtél motorozni, minden okosságtól ne ijedj meg!:>)
    

Kovacspeter 2988 2011. november 6. 20:58   Válasz erre: 2986
Isolatort még gyártanak?
    

Kovacspeter 2987 2011. november 6. 20:57  
Azt mondja már meg valaki hogy az olajat miért kell lecserélni téli elrakás elõtt? Ilyeneket írnak neten: savasodik, öregszik. Kérdezgettem ez ügyben, meg kerestem ilyen teszteket a neten, de semmilyen érdemleges teszt nem támasztja alá ezt az állítást. Vélemény?
    

hacse 2986 2011. november 6. 20:55   Válasz erre: 2983
Szerintem csak dupláját menne el simán! Ha azt veszed, hogy a Suzuki személyautóban könyv szerint 45000 a csereintervallum , gondolom ráhagyással, mert abból is úgy veszem ki , mintha új lenne , akkor ez is kibírná a 24000-et. A "szaros" ETZ-ben 15000-ként cseréltem az Isolatort, pedig az 2 ütemû!
    

Kovacspeter 2985 2011. november 6. 20:53   Válasz erre: 2982
Az tuti hülyeség. Autónál ki cserél évente gyertyát, függetlenül attól mennyit ment...
    

hacse 2984 2011. november 6. 20:51   Válasz erre: 2979
Igen, igen , ugyanis állásában nagyon sokat romlik a gyertya állapota, elöregszik az anyaga! ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ Azér' lássuk be ez inkább önvédelem, vagy marketing, vagy állatság, vagy akárminek nevezzük, de ezt én nem ...neeeem, persze, nyilván van rá ésszerû magyarázat, de azé' mindent nem...
    

Kovacspeter 2983 2011. november 6. 20:51   Válasz erre: 2976
Nyílván ráhagyással adja meg a gyár a 12000-t , de nagyon sokat azért nem érdemes ráhúzni.
    

cblaci 2982 2011. november 6. 20:50   Válasz erre: 2979
Azt is írják valóban, hogy évente, de minek? Megromlik? Na ez is hülyeség..
    

cblaci 2981 2011. november 6. 20:47   Válasz erre: 2977
Igen, de mindig megvettem elõre és ha jött egy nagyobb túra biztos ami biztos alapon kicseréltem elõtte. Viszont most már olyan idõket élünk, hogy oda kell figyelni minden apró kiadásra, így sem gyõzzük kifizetni a benzint...
    

hacse 2980 2011. november 6. 20:47   Válasz erre: 2978
Má' megen igazam vót! ..De nem csak má' most!:-)))
    

Billigpeter 2979 2011. november 6. 20:47  
Mondjuk azt írja, hogy 12000 vagy évente
    

Billigpeter 2978 2011. november 6. 20:46   Válasz erre: 2977
de
    

hacse 2977 2011. november 6. 20:44   Válasz erre: 2976
750-esnek nem 12000-et javasol a könyv?
    

cblaci 2976 2011. november 6. 20:43   Válasz erre: 2973
Eddig 10ezernél én is cseréltem, de most megveszem az újat és ott lesz nálam ha esetleg gondja lenne valamelyiknek, nem nagy kaland útközben sem kicserélni.
Persze ha addig bejön egy nagyobb túra úgysem merek elindulni így, fõleg azért nehogy másoknak okozzak ezzel kellemetlenséget és rám kelljen várni.
Szerintem kibírna 20ezret is, de azért azt már nem merném bevállalni.
    

Billigpeter 2975 2011. november 6. 20:41   Válasz erre: 2972
Az enyémekben még csak 7000 van, úgyhogy nem tudok erre válaszolni, de megnyugtat a tény, hogy még legalább 3000- et maradhatnak:-)


    

Kovacspeter 2974 2011. november 6. 20:38   Válasz erre: 2972
Nem tok' mit mondani, az enyimek 12 ezernél mindig ki lettek hajítva, egyszer lett ráhúzva 1-2 ezer km, de jónak tûntek akkor is.
    

hacse 2973 2011. november 6. 20:38   Válasz erre: 2972
Én eddig amióta megvan az Ina egyszer kellet, hogy cseréljek, kicsit több, mint 12000 km-nél vettem ki , de azok is olyanok voltak, mint az újak. Banditos barátom is 12000 -ként cserél, de többször tanakodtunk rajta , hogy , el kéne húzni valamennyire, mondjuk 20-ra, vagy mittomén.
    

cblaci 2972 2011. november 6. 20:33  
Akkor megkérdezem mégegyszer, gyertyacsere milyen idõközönként aktuális? Nem a service manual-ben meghatározott idõszak érdekel...
Elõzmény: 10ezret futott gyertyáim úgy néznek ki mint az újak, nem ezen akarok spórolni de érdekel a Ti tapasztalataitok is.
    

Kovacspeter 2971 2011. november 6. 20:31   Válasz erre: 2968
Meglett a cikk, nem semmi a két öreglány. Ebbõl az is kiderült hogy az R1100rs elmegy fél millió km-t.
De jó lenne akár egy kis szeletét megcsinálni egy ilyen vállalkozásnak. Vagy ahogy a 'Szelíd Motorosokban', (remélem láttátok) lecsatolni a karórát, bedobni a bozótba, és attól kezdve nem számít az idõ, indulás!
    

hacse 2970 2011. november 6. 20:27   Válasz erre: 2969
Kösz, már rájöttem, mit b...tam el!;-)
    

cblaci 2969 2011. november 6. 20:25   Válasz erre: 2968
Segítek :-)
http://www.sportmotor.hu/motoros_hirek/motor/egymillio-merfold.html
    

hacse 2968 2011. november 6. 20:23   Válasz erre: 2964
Neeemmm! A sportmotor egyik cikkét , amin a két öreg néni van , akik millió kilométereket túráztak már. Nem tom mér' ez lett belõle..
    

Billigpeter 2967 2011. november 6. 20:22   Válasz erre: 2965
Köszönöm!
    

Billigpeter 2966 2011. november 6. 20:21   Válasz erre: 2963
ja
    

hacse 2965 2011. november 6. 20:21  
Köszönjük a sok szép fotót Péter, és úgy tudom ezúttal sem okoztál balesetet, büszkék vagyunk reád! :o)))
    

Kovacspeter 2964 2011. november 6. 20:20   Válasz erre: 2961
Azt írja error 404. Csöcsös oldalt próbáltál belinkelni?
    

hacse 2963 2011. november 6. 20:18   Válasz erre: 2951
Félreismersz minket cblaci, ez itt az inazumás oldal!!!! Itt nincs szükség magyarázkodásra, tölthetsz fel bármit, itt tolerálják, sõt szeretik is ! Ezt talán a többiek nevében is mondhatom?!..
    

Kovacspeter 2962 2011. november 6. 20:18   Válasz erre: 2957
És a Bodrogzugban sem. Azt kéne felderíteni mihamarabb. Lehetõleg motorrral.
    

hacse 2961 2011. november 6. 20:15  
http://www.sportmotor.hu/motoros_hirek/motor/egymillio-merfold.html, Belevaló nénik!
    

Kovacspeter 2960 2011. november 6. 20:14   Válasz erre: 2956
Nagykövesden nem voltam:)
    

ELőző oldal
Felhokep

Tagok száma: 22118