hacse | 3059 | 2011. november 11. 20:15 | Válasz erre: 3058 |
Hát hülyének nézel bazze ? ....cseppet sem csodálkozom rajta. :-))
|
Billigpeter | 3058 | 2011. november 11. 20:10 | Válasz erre: 3057 |
Szórjál már hozzá egy kevés homokot is, hogy ne párásodjon! :-)
|
hacse | 3057 | 2011. november 11. 19:56 | Válasz erre: 3054 |
Persze, hogy teszek oilot ! Meg én még 1-1 szem frissen szedett mazsolát is szoktam alá tenni, hogy be ne savanyodjon az égéstér levegõje. :-))
|
hacse | 3056 | 2011. november 11. 19:51 | Válasz erre: 3053 |
Az autómat tekintve 2 olajcserével ezelõttõl, a motoromat tekintve pedig a mostanitól beszüntettem a Castrol olaj használatát és még a nevét sem hallom szívesen. És most már elhiszem, hogy ipari méretekben hamisítják. Nálam nem 3000 km után volt égett szagú, hanem már az újonnan felbontott kannában, valamint a kocsim csipegetni kezdte , nem is kicsit. Az a kocsi , ami sem elõtte sem utána nem evett észrevehetõen olajat. azután a kocsiban Agip-ot csurgatok, ugyanolyan (10W40), mint a Castrol volt.
|
hacse | 3055 | 2011. november 11. 19:43 | Válasz erre: 3046 |
Nekem nyitott Uvexem van , és amint a fejemre teszem elindulás elõtt má' hangos. Füldugóval elviselhetetlen, mert a magas hangok eltûnnek ugyan, de a mélyek szétnyomják a koponyát. Egyetlen elõnye, hogy kényelmes. De nem nagyon. A huzat szabályozása ; ha jobbra fordítom a fejem a bal orcám fagy le, és fordítva.. Ez van immáron több, mint 3 éve , amióta kifordult a 8 éves AGV sisakom bele. Na , de majd a jövõ szezonra vásárolok egy new sapkát, viszont nekem a SHARK - ok tetszenek, de ez az én bajom.
|
Billigpeter | 3054 | 2011. november 11. 19:40 |
hát akkor a téli konzerválós balhét kitárgyaltuk, és ha rám hallgattok, mindenki azt csinál amit akar :-) ui.: tesztek két teáskanál motorolajat a gyertyák alá a hengerekbe? |
Billigpeter | 3053 | 2011. november 11. 19:35 | Válasz erre: 3032 |
Teljesen normál használat mellett az olaj 3000 után szurokszínû, és büdös, égett szagú.( nem szoktam 20-30 km/h átlagsebességû felvonulásokon részt venni, az olaj újonnan piros, de ennek nyomát sem látod,. a váltó akadozik, gyakran elõfordul, hogy már csak akkor vált, amikor visszaengedted a kuplungot, akkor viszont hatalmas reccsenés társaságában. Mióta kipróbáltam a motult, biztos vagyok benne, hogy ilyen olaj mégegyszer nem lesz semmilyen motoromban.
|
Billigpeter | 3052 | 2011. november 11. 19:27 | Válasz erre: 3044 |
Én jelenleg egy Shiro SH 966 solid- ot használok, és el tudom mondani, hogy egy rakás f@s. Azt, hogy zajos, azt elviselem, mert halkabb, mint egy Atlas Copco kompresszor :-) viszont a tarkójánál a mûbõrborítás a két év alatt, mióta használom teljesen összetöredezett, tönkrement. Hideg, vagy párás idõben bõszen párásodik a plexi, a levegõ szabályzók hatástalanok. Nyilván amikor megvettem, akkor is tudtam, hogy nem lesz egy hegycsúcs, de azt nem gondoltam, hogy gödör a völgyben:-) észszerû keretek között új sisak vásárlását tervezem én is, majd meglátjuk, hogy mi lesz belõle! |
hacse | 3051 | 2011. november 11. 19:24 | Válasz erre: 3049 |
Szerintem meg jól néz ki , használd egészséggel!
|
Billigpeter | 3050 | 2011. november 11. 19:11 | Válasz erre: 3047 |
Jól néz ki a sisakod, csak nehogy azt higgyék, hogy te vagy a "NORBI":-) használd egészséggel! Ma hajnali 1/2 2-kor felöntésre került a cabernet sauvignon szõlõ cefre, és 1/2 6-ra kifõtt a pálinka. kicsit még nyers, de egy hónap múlva készen áll a második inazuma találkozóra! :-) |
Kovacspeter | 3048 | 2011. november 11. 13:37 |
Az ebayrõl lett rendelve innen, de úgy tûnik hogy a tsávónak már csak S-es és XXL-es van. http://www.ebay.com/sch/the_shop_face/m.html?_nkw=schuberth+helmet&_sacat=0&_odkw=&_osacat=0&_trksid=p3911.c0.m270.l1311 Szerencsém volt, két zenészkolléga akadt rá, megrendelték, de késõre járt, és már nem is voltak szomjasak:) na szóval elnézték a méretet, M-es helyett XL-est hozott a posta... Ami a lényeg, nekem jó lett. |
Kovacspeter | 3047 | 2011. november 11. 13:25 |
cblaci | 3046 | 2011. november 10. 19:12 | Válasz erre: 3044 |
A legjobbak között van és ennyiért nem szabad kihagyni. Nekem HJC-m van ami köztudott, hogy nem a csendességérõl híres... ellenben kényelmes és nagyon könnyû. Azt hiszem megtaláltam a gyenge pontját, a fülem mögött duruzsol a szél, próbáltam a motoros kendõt lazábbra hagyni és bedugtam ott a fülem mögé ahol a legnagyobb a turbulencia szinte teljesen "elhallgatott". Valami plusz szivacsos megoldáson agyalok, lesz rá idõ télen.
|
hacse | 3045 | 2011. november 10. 09:58 | Válasz erre: 3044 |
Kovácskám, ha nem akarsz szélzajt, akkor váltsál személygépkocsira !!:-)) Egyébként meg mázlista vagy , szerintem be fog válni a cucc.
|
Kovacspeter | 3044 | 2011. november 9. 22:41 | Válasz erre: 3042 |
Nagyon baráti áron hozzájutottam egy vadiúj Schuberth S1-es bukósisakhoz, ami - ha igazak a tesztek akkor az egyik legcsendesebb sisak. Pénteken kipróbálom, aztán ha beválik akkor marad, majd beszámolok róla hogy mit tud Néztem kb. 3 éve egy boltban, akkor volt 150000, gondoltam hogy ilyenem se lesz soha. Aztán most lehet hogy mégis, alig 60000 pénz. Sok az is, de a jelenlegi sisak szélzaj szempontból elég gagyi. |
Kovacspeter | 3043 | 2011. november 9. 22:27 | Válasz erre: 3041 |
Akkor valószínûleg nem lesz akkora változás. Az enyimbe kb. 45000-nél lett cserélve elõször, olyan 7-8 éves lehetett a gép, az nagy változás volt. De tavasszal megint esedékes lesz, mert azóta mégiscsak beleszaladt 30 ezer.
|
dts2001 | 3042 | 2011. november 9. 18:29 | Válasz erre: 3036 |
Üdv ! Nem tudom pontosan. Mindig halasztottam a cserét,mert egyik boltban sem tartottak. Gázos speciális gyertya volt ,Brisk Silver ; max. 30000 km-t bír gázüzemben. Ez a dobozán is rajta volt,de nem foglalkoztam vele. |
cblaci | 3041 | 2011. november 9. 17:35 | Válasz erre: 3037 |
Még nincs 3éves az olaj a telóban, gondolom nem iszapként funkcionál... úgyhogy túl nagy változásra nem számítok, inkább a lelkem lesz nyugodtabb.
|
Kovacspeter | 3039 | 2011. november 9. 02:17 | Válasz erre: 3033 |
A bolt Szentendrén van, de elõzetes telefonos egyeztetéssel át lehet venni Budapesten is. Figler Zsuzsanna: 06203552116 XV. ker. Páskom Park valamennyi, a házszámot majd megmondja a hölgy. Kb. egy héttel elõtte, vagy akár még korábban érdemes megrendelni ezen a számon hogy mire van szükség. Hétköznapokon, és szombaton délig van rendelés.
|
Kovacspeter | 3037 | 2011. november 9. 02:01 | Válasz erre: 3029 |
Laci, meg fogsz lepõdni csere után, hogy mennyivel jobb lesz az elsõ teló.
|
Kovacspeter | 3036 | 2011. november 9. 01:58 | Válasz erre: 3025 |
Üdv Dts! Mennyi km-el futott többet az autódnál a gyertya a gyári ajánláshoz képest, mikor ez bekövetkezett?
|
hacse | 3035 | 2011. november 8. 20:09 | Válasz erre: 3033 |
Má' úgy értem, hogy csak abban a szentendrei boltban lehet átvenni?
|
hacse | 3034 | 2011. november 8. 19:25 | Válasz erre: 3023 |
Már elhatároztam, hogy most Motult csurgatok a beleibe. Különben meg szerintem minél többet olvastok utána ennek a téli tárolás dolognak, annál jobban elbizonytalanodtok. CSINÁLJÁTOK ÚGY, AHOGY EDDIG SZOKTÁTOK, ÉS MEGLÁTJÁTOK MILYEN JÓL FOGTOK JÁRNI!! SEMMI BAJA NEM LESZ A MOTOROTOKNAK !!;-))
|
hacse | 3033 | 2011. november 8. 19:20 |
Kovács Pétertõl szeretném megkérdezni, hogy Bp-en merre van az az olcsó autósbolt, ahol 5100-as Motul oil-t lehet átvenni személyesen, megspórolva ezzel a postaköltséget? Válaszát elõre is köszönöm; hácsé |
Kovacspeter | 3032 | 2011. november 8. 14:44 | Válasz erre: 3023 |
A magyarországi benzinkutak 4-5-6 hónapra garantálják az üzemanyagot. A holt szezon meg nem hosszabb ettõl. Castrol Actevo Xtra megégett, ez komoly? Átlagos használat mellett? Ennél az olcsó autósboltnál van budapesti átvétel, ha az esetleg segít a postaköltséget megspórolni. |
Kovacspeter | 3031 | 2011. november 8. 14:35 | Válasz erre: 3022 |
No, a hondás és a motordoktoros cikk között már kapásból van pár ellentmondás. Ha mész vele néha télen az szerintem nem gáz. Ahogy a motordoki is írja, (jó tömören összefoglalja a lényeget) az egy helyben járatás a gáz. |
cblaci | 3029 | 2011. november 8. 06:06 | Válasz erre: 3026 |
Szerintem jó, hogy így mindenki írt valamit ezzel kapcsolatban, innen is az látszik foglalkozunk a kérdéssel és igyekszünk a lehetõségekhez mérten a legjobb utat megtalálni olajcsere terén is. Mindig ragad az emberre valami, pl. én most a tavaszi indulás elõtt lecserélem a telóolajat is, pedig még nem akartam, aztán amikor feljött a téma és utána olvastam rájöttem ez is a lényeges dolgok közé tartozik és nem szabad elodázni még akkor sem ha látszólag rendben lévõnek látszik. Ha 2-év akkor legyen 2-év, nem nagy dolog kicserélni. |
Kovacspeter | 3027 | 2011. november 8. 02:58 |
Aztaleborultkurvaéletbe! Itt azt írja hogy elrakás elõtt le kell cserélni és utánna is.
|
Kovacspeter | 3026 | 2011. november 8. 02:49 | Válasz erre: 3021 |
Laci, természetesen mindenki maga dönti el hogy mikor van csere, ha esetleg félteérthetõ voltam akkor elnézést kérek! Távol álljon tõlem hogy ilyesmibe beleszóljak vagy ilyenek. Igazából arra gondoltam, hogy keringenek a neten ebben a témában cikkek, amelyek szinte mindegyike azt mondja hogy cserélni kell mindenképpen, mindegy mennyit futott az olaj, akár 500 km-t, akár 5500-at. Én ehhez a dologhoz állok szkeptikusan, hogy annyira nem lenne okés az az olaj tavasszal. Az egyik havernak volt a jó múltkorában egy kis olajteszt készlete, (vizesedés, stb) hasonló volt a lakmuszpapírhoz, amivel annak idején a kémia órán baszakodtunk, kipróbáltam most tavasszal kb. 4500-at futott olajnál, és bõven tûréshatáron belül volt. Nyílván ez egy egyszerû kis teszt, nem laboratórium, de hát valamit ez is csak megmutat. Mondjuk, most hogy belegondolok, nálam 12 hónap leforgása alatt van 3 garnitúra olaj a gépben, nyílván az is számít. Ha nem futná meg a 6000-t akkor tutira cserélve lenne tavasszal, de ez eddig hálistennek még nem volt így eddig. Bár ha a benzinárak így mennek felfelé, még eljöhet ez az idõ... Benne van most már a bogár a fülembe, elõkeresem az Inazuma gyári kezelési utasítását, mi ír errõl. |
dts2001 | 3025 | 2011. november 7. 21:03 | Válasz erre: 2972 |
Szia, Én már jártam meg gyertyával,hogy elodáztam a cserét. Gyújtótrafó csere lett a vége.Gyertyákon semmi hiba nem látszott ,a színképe is gyönyörû volt. Igaz ez autónál történt. Ott elég húzós ár volt a gyertyához képest,tehát nem spóroltam semmit,sõt. Az Inánál is 100 euro/db feletti az ára a trafónak. Ha mindkettõt cserélni kell,az bizony kellemetlen. |
Billigpeter | 3024 | 2011. november 7. 20:29 | Válasz erre: 3023 |
Helyesbítek: a 750-eseken is van benzincsap, csak a 4. henger vákuuma mûködteti:-)
|
Billigpeter | 3023 | 2011. november 7. 19:49 |
Végigolvastam a cikkeket, ezek szerint csak azt b@szt@m el, hogy nem az elrakás elõtt cseréltem olajat, meg szûrõt. Bár nem szoktam télen indítgatni, én azért mégis maradnék a tavaszi olajcserénél, mer hadd kezdõdjön az új szezon új olajjal (és mindegy mennyit mentem az elõzõvel.) Azonban üzemanyag stabilizálót még nem használtam, ezt most ki fogom próbálni. (a 750-eseken nincs benzincsap, eléggé macerás a motort szárazra járatni:-)). Más: e fórumon szerzett ismeretekre hallgatva próbáltam ki a Motul 5100-át, a 10W-50 - eset, és rettenetesen jók a tapasztalataim. elõtte Castrol Actevo X-tra 10w-40 est használtam, de az 3000 km körül mindig megégett, és az olajcsere során tulajdonképpen kátrányt engedtem le a blokkból. a Motulban jelenleg 4700 km körül van, de a kémlelõnyíláson keresztül látom, hogy még mindig áttetszõ, sárga (nem fekete). A váltó sokkal határozottabb, könnyebben mûködik, a kupplung nem csúszik ( a Castrolnál többször tapasztaltam, hogy melegen, magasabb sebességfokozatban a motor túlpörög, a kupplung csúszik, ez a csere után teljesen megszûnt.), sõt a K.P. által ajánlott helyen az ára is baráti, még postával együtt is olcsóbb, mint a Castrol. Úgyhogy próbáld ki nyugodtan HACSE bá, szerintem nem fogsz benne csalódni:-) |
cblaci | 3022 | 2011. november 7. 17:34 |
Annyira túl sokat nem is böngésztem és máris találtam néhány okosságot. A tél elõtti cserének is és a tavaszinak is van hátránya, legalábbis ezt írják az okosok. A lényeg az, hogy ki mennyire indítgatja a gépet ill. milyen hõingadozású helyen tárolja télen. Az én garázsom nem nagy hõingadozású viszont ha szárazabb az idõ nem birom ki, hogy ne indítsam be és menjek is egy karikát. Ezzel nem teszek jót az olajnak az tény, de legalább nem az újat gyepálom aminek a kánikulában is teljesítenie kell a következõ szezonban. Aki viszont békén hagyja a gépet egész télen az nyugodtan lecserélheti a téli álom elõtt is, fõleg ha kis hõingadozású helyen tárolja a motort. Csaba véleménye állt legközelebb az igazsághoz, miszerint mindenkinek igaza van, csak azt kell eldönteni, hogy kibírja-e az illetõ tavaszig motorozás nélkül, vagy néha életre kelti kedvenc hátasát. http://919hornet.hu/hirek-mainmenu-39/69-teli-alom http://www.sportmotor.hu/motoros_hirek/motor/teli-tarolas.html |
cblaci | 3021 | 2011. november 6. 23:36 | Válasz erre: 3019 |
Na már készültem lefeküdni de ki tudja mi lesz holnap ezért még erre reagálok. Olyat nem írt itt senki szerintem, hogy mindenáron cserélni kell az olajat tavasszal még ha csak egy ezrest futott akkor is. Ha évvégére futotta ki a 6ezret akkor is tavasszal cserélném (én), ha ezért egy ezressel túl kéne vinni inkább túl vinném és a 7ezret futott olajat cserélném, de akkor is friss olajjal kezdeném az új szezont, legfeljebb nem indítgatnám télen. Az autó más tészta de annál is ehhez ragaszkodom mert az ügyeletes heteket kivéve napi szinten használom ami csak a melóhelyig és vissza 80km+családi mindenes is az autó ezért a 20ezret is simán lefutja évente.. ez 2 olajcsere és simán kijön a második csere a tavaszi hónapokra szinte mindig. A motorban mint írtam már idén cserélve volt az olaj, most jár 4ezernél, ez a töltet nem fog 6ezret futni, tavasszal újat kap, de mégegyszer mondom ha most lenne benne 6ezer akkor is tavasszal cserélném, mindig így csináltam a Hondákkal is, talán rossz beidegzõdés vagy még régen a Ladák világából maradt rossz szokás, de ezen már nemigen változtatok, fõleg abból kiindulva, hogy pl. a tavaly eladott autóm is komoly futásteljesítménnyel büszkélkedett mégsem volt motorikusan semmi baja pedig nem egy prémium márka csak egy kis Fiat Punto, mint ahogy a mostani is az. Amúgy visszanéztem a korábbi beírásom nem-e ott írtam el valamit, de ott is 4ezres futást írtam a mostani olajra, lehet az volt félreérthetõ. Mostmár tényleg jó éjt! |
Kovacspeter | 3019 | 2011. november 6. 23:09 | Válasz erre: 3013 |
Ez profi cikk, de én ezt a mindegyhaezerkilómétervanamotorbandetavasszalcserélkell-t nem tartom indokoltnak. Amúgy a cikkbõl kiderül hogy aki (pl. télen) járatja a motorját csak úgy, álló helyben, az mekkora károkat okoz. Ez olajhûtéseseknél még tetézi a bajokat azzal hogy a henger már szinte megsül, az olaj meg még el sem érte az üzemi hõfokot. |
Kovacspeter | 3018 | 2011. november 6. 22:56 | Válasz erre: 3012 |
Laci, akkor te a kisszámú kivételhez tartozol. A másik: félreértés ne essék nem azt akarom én elhinni, hogy nem vizesedik az olaj, hanem az ellen ágálok, ha mondjuk októberben volt cserélve, akkor bármennyit ment vele az ember, márciusban újra cserélni kell. Ilyet még nem hallottam sehol szakiktól, csak interneten olvastam bejegyzéseket. Azt meg bárki írhatja. |
Kovacspeter | 3017 | 2011. november 6. 22:45 | Válasz erre: 3009 |
Sajnos csak prototípus, egy példányban létezik, ami a Közl. Múzeumban van.
|
Kovacspeter | 3016 | 2011. november 6. 22:43 | Válasz erre: 3008 |
Persze Csabi, a vizesedés létezõ dolog, van kis tesztekõkészlet is amivel meg lehet vizsgálni. Ezért is mondják a szakemberek hogy 6000 km, vagy egy év. De azt nem akarom elfogadni, ha mondjuk olajcsere volt októberben, novemberig mentél vele 1000 km-t, aztán novemberben, amikor elrakod, azelõtt újra le kell cserélni az olajat. Vagy ha nem, akkor tavasszal legkésõbb cserélni kell az 1000km-es olajat.
|
cblaci | 3013 | 2011. november 6. 22:06 |
Most ezt még gyorsan megtaláltam, nem a téli üzemrõl szól, de benne van a pára és a savasodás, ami télen mégdurvább szerintem: http://totalbike.hu/technika/motordoktor/doki070119/ |
cblaci | 3012 | 2011. november 6. 22:02 | Válasz erre: 3004 |
Meg fogsz lepõdni én az autóban minden tavasszal cserélem az olajat és a legjobb ajánlást kapja, mert munkaezköz is. Minuszokban is indítottad már be a motort biztosan, mivel van a blokkon kémlelõnyílás ha rövid ideig járatod a motort és leállítod bekukkantva látható egy vékony fehér pille szerüség, azt az emulziót a lecsapódás okozza, ha felmelegszik a motor ez eltünik. Egyik cimbora olajat cserélt az 1300-s X4-be és riadtan hívott fel "osszefolyt a víz az olajjal" mivel a meleg motorba öntötte a friss olajat megjelent a lecsapódás. Mondtam nyugodtan indítsa vissza es 10 perc múlva megszünik a látvány, úgy is volt. A savasodásról írtak több helyen, de már késõ van, holnap ha lesz idõ rákeresek a kedvedért. |
hacse | 3009 | 2011. november 6. 21:59 | Válasz erre: 3006 |
Ez az bazzeg, na nekem ez tetszett a legjobban abban a könyvben. Úgy tom ez is , mint megannyi másik, csak prototípusként létezett.
|
hacse | 3008 | 2011. november 6. 21:57 |
Annyit még el tudok mondani a témával kapcsolatban, hogy én mindig is motorolajat használtam az MZ váltóban, az öcsém meg ragaszkodott hozzá, hogy az õ , szintén 250-esében az elõírt hajtómûolaj legyen. Egy alkalommal, amikor szétszedtem az õ váltóját javítás végett ( tipikus 3. fokozat kidobósdi), akkor abban szabályosan rozsdás volt a fogaskerekek felülete, ott, ahol nem érintkeztek egymással, az enyémben nem volt ilyen. Simsonoknál, meg más keleti moccoknál is tapasztaltam szerelésnél , hogy volt rozsdás is meg nem rozsdás is közöttük. F.sz tudja a páralecsapódás azért nem hazudik, de sztem az olaj adalékok is bûnösek.
|
Kovacspeter | 3007 | 2011. november 6. 21:52 |
Itt egy jobb kép. A Közlekedési Múzeumban tulajdona, egy példányban létezik. És hol tartják? A raktárban...
![]() |
Kovacspeter | 3006 | 2011. november 6. 21:50 |
Magyar motorfüggõknek itt a P11-es. Szép vonalú motor. Egy henger, 5000-nél 21 ló.
![]() |
Kovacspeter | 3005 | 2011. november 6. 21:46 | Válasz erre: 3003 |
Dehogynem, jó ötlet az Csabi, alakítsunk! Nem hiszünk a reklámoknak!
|
Kovacspeter | 3004 | 2011. november 6. 21:44 | Válasz erre: 2997 |
Így van, menni kell vele mindenképp, ha csak egy helyben jár az káros, akkor jobb ha az ember be sem indítja. Ebben a tavaszi olajcserében nem hiszek, most akkor cserélni kéne minden tavasszal az autókban is? |
hacse | 3003 | 2011. november 6. 21:42 | Válasz erre: 3001 |
Alakítsunk pártot! SDSZ. Úgy tiltakozzunk, hogy soha nem cserélünk olajat! .... nem , ez nem jó ötlet vót..ehe.., vagy csak 24 ezrenként! ..nem , inkább legyünk politika mentesek!;-))
|
hacse | 3002 | 2011. november 6. 21:36 | Válasz erre: 2998 |
Volt olyan Honda motoros kapálógép , amit 1998-ban vettek, azóta nem volt benne olaj cserélve , mert azt nem tudták, hogy kell, és tavaly megállt , mert a gyertya megadta magát, akkor derült ki a dolog, és még mindig összenyomhatatlan volt az olaj, annak ellenére, hogy olyan fekete színt csak dízelbõl levett kenõanyag produkál.
|
Kovacspeter | 3000 | 2011. november 6. 21:32 | Válasz erre: 2999 |
Szintén meg szoktam várni a 6 ezret ha közbe beleesik egy tél is. Kerestem errõl a dologról kézzelfogható tesztet, cikkeket, linkeket a neten, (hogy annyira káros lenne), de mindezidáig semmit sem találtam. Ebben nem hiszek. Ha valaki talál valamit, tolja már be ide.
|
hacse | 2999 | 2011. november 6. 21:23 | Válasz erre: 2994 |
Szerintem mindenkinek igaza van. Nekem most úgy jött ki, hogy lecserélem õsszel, de ha történetesen nem lenne meg annyi futás, akkor nem cserélném, hagynám, hogy dolgozzanak azok a savak a k..va anyjukat nekik! Nem? De!;o))
|
cblaci | 2997 | 2011. november 6. 21:17 | Válasz erre: 2987 |
Akkor savasodik az olaj ha télen is használva van a motor és fõleg a hidegindításkor kicsapódó viztõl. Fontos, hogy elérje az üzemi hõfokot mert a "víz" nagyobb eséllyel tud eltünni az olajtérbõl. Szoktam indítgatni télen is és lehetõleg megyek is vele, 2-3 percre nem szabad beindítani. Most van benne 4ezer km az olajcsere óta, tavasszal akkor is kicserélem és új olajjal kezdek, pedig addid nem lesz már meg a 6ezer az biztos, még ha ilyen marad az idõ akkor sem.
|
hacse | 2996 | 2011. november 6. 21:16 | Válasz erre: 2992 |
De. Csak abban még nincs annyi kémiailag átalakult, meg lebomlott, agresszív részecske, meg szennyezõanyag. De igazából Te sem ehetnél semmit, mert mindenben a szervezetre káros anyag van. Ha úgy gondolod, hogy magadnak csak az egészségeset engeded meg, akkor a mociddal is bánj úgy! >))
|
Kovacspeter | 2995 | 2011. november 6. 21:15 | Válasz erre: 2991 |
Ki hitte volna. Pl. Jawahoz már régen nem lehet kapni Pal gyertyát, jó bele az NGK!
|
Kovacspeter | 2994 | 2011. november 6. 21:13 | Válasz erre: 2989 |
Persze! De azért azt megnézném hogy egy mai modern olaj hogyan öregszik. Azért 5-6 ezret egy év alatt lefut egy átlag túramotor. Nálam ráadásul két, jobb esetben három garnitúra olaj dógozik egy évben. Van is a gépemben 75000 km.
|
hacse | 2993 | 2011. november 6. 21:11 | Válasz erre: 2987 |
Ja, meg még annyit, hogy amikor én vettem a motort 2008-ban , mondta a srác, hogy le kellene benne cserélni majd az olajat , mert kb.2004 körül volt utoljára, igaz, hogy õ max. 2x ment vele egy évben!! Kicsit tartottam akkor a dologtól , elsõ dolgom volt, hogy lecseréltem, hát valamilyen gané, lejött belõle. Szelephézag állításnál viszont látszott, hogy milyen szép a szelepfedél alatti rész , bár szétszedve még nem volt a blokk, de szerintem nincs különösebb gondja.
|
Billigpeter | 2992 | 2011. november 6. 21:08 | Válasz erre: 2987 |
Én tavasszal szoktam olajat meg szûrõt cserélni. Ha újat teszel bele télire, az nem savasodik?
|
Billigpeter | 2991 | 2011. november 6. 21:06 | Válasz erre: 2988 |
hogyaszongya: http://www.beru.com/products/ignition-technology/spark-plugs/beru-isolator |
hacse | 2989 | 2011. november 6. 21:03 | Válasz erre: 2987 |
Azért Petikém, mert fogyasztói társadalomban élünk , és vedd ,vedd, veeeeeedddd az árut!!! Egyébként valóban igazak ezek a savasodás, öregedés, stb. dolgok, de csak mértékkel!! Sok túlzást lehet olvasgatni manapság! Te sem ma kezdtél motorozni, minden okosságtól ne ijedj meg!:>)
|
Kovacspeter | 2987 | 2011. november 6. 20:57 |
Azt mondja már meg valaki hogy az olajat miért kell lecserélni téli elrakás elõtt? Ilyeneket írnak neten: savasodik, öregszik. Kérdezgettem ez ügyben, meg kerestem ilyen teszteket a neten, de semmilyen érdemleges teszt nem támasztja alá ezt az állítást. Vélemény?
|
hacse | 2986 | 2011. november 6. 20:55 | Válasz erre: 2983 |
Szerintem csak dupláját menne el simán! Ha azt veszed, hogy a Suzuki személyautóban könyv szerint 45000 a csereintervallum , gondolom ráhagyással, mert abból is úgy veszem ki , mintha új lenne , akkor ez is kibírná a 24000-et. A "szaros" ETZ-ben 15000-ként cseréltem az Isolatort, pedig az 2 ütemû!
|
Kovacspeter | 2985 | 2011. november 6. 20:53 | Válasz erre: 2982 |
Az tuti hülyeség. Autónál ki cserél évente gyertyát, függetlenül attól mennyit ment...
|
hacse | 2984 | 2011. november 6. 20:51 | Válasz erre: 2979 |
Igen, igen , ugyanis állásában nagyon sokat romlik a gyertya állapota, elöregszik az anyaga! ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ Azér' lássuk be ez inkább önvédelem, vagy marketing, vagy állatság, vagy akárminek nevezzük, de ezt én nem ...neeeem, persze, nyilván van rá ésszerû magyarázat, de azé' mindent nem...
|
Kovacspeter | 2983 | 2011. november 6. 20:51 | Válasz erre: 2976 |
Nyílván ráhagyással adja meg a gyár a 12000-t , de nagyon sokat azért nem érdemes ráhúzni.
|
cblaci | 2982 | 2011. november 6. 20:50 | Válasz erre: 2979 |
Azt is írják valóban, hogy évente, de minek? Megromlik? Na ez is hülyeség..
|
cblaci | 2981 | 2011. november 6. 20:47 | Válasz erre: 2977 |
Igen, de mindig megvettem elõre és ha jött egy nagyobb túra biztos ami biztos alapon kicseréltem elõtte. Viszont most már olyan idõket élünk, hogy oda kell figyelni minden apró kiadásra, így sem gyõzzük kifizetni a benzint...
|
hacse | 2980 | 2011. november 6. 20:47 | Válasz erre: 2978 |
Má' megen igazam vót! ..De nem csak má' most!:-)))
|
cblaci | 2976 | 2011. november 6. 20:43 | Válasz erre: 2973 |
Eddig 10ezernél én is cseréltem, de most megveszem az újat és ott lesz nálam ha esetleg gondja lenne valamelyiknek, nem nagy kaland útközben sem kicserélni. Persze ha addig bejön egy nagyobb túra úgysem merek elindulni így, fõleg azért nehogy másoknak okozzak ezzel kellemetlenséget és rám kelljen várni. Szerintem kibírna 20ezret is, de azért azt már nem merném bevállalni. |
Billigpeter | 2975 | 2011. november 6. 20:41 | Válasz erre: 2972 |
Az enyémekben még csak 7000 van, úgyhogy nem tudok erre válaszolni, de megnyugtat a tény, hogy még legalább 3000- et maradhatnak:-) |
Kovacspeter | 2974 | 2011. november 6. 20:38 | Válasz erre: 2972 |
Nem tok' mit mondani, az enyimek 12 ezernél mindig ki lettek hajítva, egyszer lett ráhúzva 1-2 ezer km, de jónak tûntek akkor is.
|
hacse | 2973 | 2011. november 6. 20:38 | Válasz erre: 2972 |
Én eddig amióta megvan az Ina egyszer kellet, hogy cseréljek, kicsit több, mint 12000 km-nél vettem ki , de azok is olyanok voltak, mint az újak. Banditos barátom is 12000 -ként cserél, de többször tanakodtunk rajta , hogy , el kéne húzni valamennyire, mondjuk 20-ra, vagy mittomén.
|
cblaci | 2972 | 2011. november 6. 20:33 |
Akkor megkérdezem mégegyszer, gyertyacsere milyen idõközönként aktuális? Nem a service manual-ben meghatározott idõszak érdekel... Elõzmény: 10ezret futott gyertyáim úgy néznek ki mint az újak, nem ezen akarok spórolni de érdekel a Ti tapasztalataitok is. |
Kovacspeter | 2971 | 2011. november 6. 20:31 | Válasz erre: 2968 |
Meglett a cikk, nem semmi a két öreglány. Ebbõl az is kiderült hogy az R1100rs elmegy fél millió km-t. De jó lenne akár egy kis szeletét megcsinálni egy ilyen vállalkozásnak. Vagy ahogy a 'Szelíd Motorosokban', (remélem láttátok) lecsatolni a karórát, bedobni a bozótba, és attól kezdve nem számít az idõ, indulás! |
cblaci | 2969 | 2011. november 6. 20:25 | Válasz erre: 2968 |
Segítek :-) http://www.sportmotor.hu/motoros_hirek/motor/egymillio-merfold.html |
hacse | 2968 | 2011. november 6. 20:23 | Válasz erre: 2964 |
Neeemmm! A sportmotor egyik cikkét , amin a két öreg néni van , akik millió kilométereket túráztak már. Nem tom mér' ez lett belõle..
|
hacse | 2965 | 2011. november 6. 20:21 |
Köszönjük a sok szép fotót Péter, és úgy tudom ezúttal sem okoztál balesetet, büszkék vagyunk reád! :o)))
|
Kovacspeter | 2964 | 2011. november 6. 20:20 | Válasz erre: 2961 |
Azt írja error 404. Csöcsös oldalt próbáltál belinkelni?
|
hacse | 2963 | 2011. november 6. 20:18 | Válasz erre: 2951 |
Félreismersz minket cblaci, ez itt az inazumás oldal!!!! Itt nincs szükség magyarázkodásra, tölthetsz fel bármit, itt tolerálják, sõt szeretik is ! Ezt talán a többiek nevében is mondhatom?!..
|
Kovacspeter | 2962 | 2011. november 6. 20:18 | Válasz erre: 2957 |
És a Bodrogzugban sem. Azt kéne felderíteni mihamarabb. Lehetõleg motorrral.
|
hacse | 2961 | 2011. november 6. 20:15 |
http://www.sportmotor.hu/motoros_hirek/motor/egymillio-merfold.html, Belevaló nénik!
|