18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Suzuki Inazuma 400 750 1200
Következő oldal

Billigpeter 3562 2011. december 8. 17:25   Válasz erre: 3560
Ha veszel vagy 80-at, már indulok is:-)))
    

hacse 3561 2011. december 8. 17:02   Válasz erre: 3551
-Hun születté'?
-Kórházba' vazze
-Mé' , beteg vótá?
    

hacse 3560 2011. december 8. 16:59   Válasz erre: 3557
Ha elhozod nekem Peti, akkor 12000-et is megadok érte ! ;-))
    

hacse 3559 2011. december 8. 16:58   Válasz erre: 3555
Hun lehet megtekintenyi a rombolásról készülteket?
    

Billigpeter 3558 2011. december 7. 19:25   Válasz erre: 3556
Persze hogy nem- Mûanyagból van!:-)
    

Billigpeter 3557 2011. december 7. 19:23  
Nem tudom, érdekel -e valakit, Egerben elbontottak egy raktárat, és a salgó polcokat értékesítik horror áron. 3 m magas polc 7 db 600 x 1000 mm-es polccal 9000 HUF.

http://www.jofogas.hu/borsod_abauj_zemplen/Polcrendszer_2838059.htm
    

Gumpi 3556 2011. december 7. 19:19   Válasz erre: 3538
Hát basszus,- lehet, hogy kedves-, de ez nem hasonlít.:))
    

cblaci 3555 2011. december 7. 19:18   Válasz erre: 3553
Így is hasba vágott rendesen, szerencsém volt mert a korong tengelyének kihajtása repült el korongostól védõburkolatostól egy fél hajtómûházzal és valószinû a védõburkolat ütött meg. Még az ütés után a mûhelyet bejárta a fél hajtómû majd a sarokban landolt. Ha láttad a képet is akkor nem kell kommentálnom.
    

cblaci 3554 2011. december 7. 19:12   Válasz erre: 3551
Dehogy leszel "öngyi"! Nem mindegy mi hozott, vagy mibõl vagy, az a lényeg, hogy vagy valaki! :-)

    

Billigpeter 3553 2011. december 7. 19:11   Válasz erre: 3552
azért örülök, hogy mögötte álltál, nem elõtte.
    

cblaci 3552 2011. december 7. 19:08   Válasz erre: 3549
Általában kapcsoló hibások lesznek, vagy leégnek, ez most kivételesen felrobbant. Nekem is volt pár, ami most elszált már kapott egy másik hajtómûvet egy TIP típusról ami korábban leégett... tejesen kompatibilis a noname-el.
Tehetek róla amúgy, mert már nagyon csúnya hangja volt én meg használtam tovább... a kopott fogak összeakadtak ami miatt szétrepült az egész.
    

Billigpeter 3551 2011. december 7. 19:05   Válasz erre: 3550
Hát pont idáig jutottam el én is, De érdekes!

Lehet, hogy ugyanaz a madár.......Á, ezt az elõbb már elvetettük.
jobban belegondolva márciusban sincsenek gólyák, kivéve azt az 1-2 madarat, amik állatkertben senyvednek, de azok meg mûszak után nem bírják a hajtást.

most már biztos, hogy öngyi leszek:-)
    

cblaci 3550 2011. december 7. 18:59   Válasz erre: 3548
Jó akkor majd pontosan megírom, most itt tartok: "ideje lenne olajat cserélni a telókban".
Ha változás lesz szólok!
    

Billigpeter 3549 2011. december 7. 18:58   Válasz erre: 3547
Egy pár (50-60 db) ilyen gépet már én is hazavágtam, de egyik se sült el ilyen brutálisan.
küldeni kéne egy pár képet a gyártónak, mert tanulságos. Ez a veszélyes, nem a Csernobil!:-)

Egyébbként azt hittem, a fórumok nyilvánosak a mások okulása végett:-)
    

Billigpeter 3548 2011. december 7. 18:54   Válasz erre: 3546
Majd meséld már el mire jutottál, mert hamarabb utolérni a kutyát, ha sánta:-)
    

cblaci 3547 2011. december 7. 18:54   Válasz erre: 3543
Amúgy meg Te csak ne olvasgasá mindenféle fórumokat és fõleg ne szójjá be! :-)))
    

cblaci 3546 2011. december 7. 18:52   Válasz erre: 3543
Vazze! Az egy terrorista gép volt, majdnem megölt... Még nem fogtam hozzá a telókhoz, jövõ héten szabin leszek végig és van egy sorrend ami között szerepel a teló is, remélem lesz rá idõm...
    

Billigpeter 3545 2011. december 7. 18:51   Válasz erre: 3544
1:1-es Méretarányút? ahhoz kellett egy pár készlet:-)

honnan voltak meg a tervei, mert kéne építeni egyet vasból:-)
    

cblaci 3544 2011. december 7. 18:48   Válasz erre: 3542
De már a "kedves brit" felépítette! Vagy az nem ugyanakkora? Így mán nem is olyan nagy durranás!
Amikor régebben a gyerekeimnek legója volt én birodalmi lépegetõt csináltam! Az volt a nagy szám nem ez! :-)))
    

Billigpeter 3543 2011. december 7. 18:46  
Laci!

hozzáfogtál már a villaolajcserés mutatványhoz, vagy csak a kínai sarokcsiszolókat teszed tönkre?
    

Billigpeter 3542 2011. december 7. 18:43   Válasz erre: 3541
Lebontjuk, oszt felépítjük legóból!
    

cblaci 3541 2011. december 7. 18:41   Válasz erre: 3539
Elõször nem értettem a miértjét a dolognak, de aztán rájöttem! Mûanyagból tartósabb :-) de akkor most mit csinálnak a régivel?
    

Billigpeter 3540 2011. december 7. 18:38  
Azért 1364-ben ezt létrehozni az akkori technikával - még annak ellenére is, hogy a határidõ meg a büdzsé korlátlan volt - férfimunka volt!:-)
    

Billigpeter 3539 2011. december 7. 18:33  
És a mai állapota:
    

Billigpeter 3538 2011. december 7. 18:32  
Egy kedves brit fiatalember megépítette a diósgyõri várat legóból. íme néhány kép:
    

Billigpeter 3537 2011. december 7. 18:19   Válasz erre: 3536
Utána néztem a guglin, ne próbáljátok ki, mert borzalmas!
meztelen nénik, meg bácsik lihegnek egymáson különbözõ helyzetekben, de sehol egy gólya, sas, karvaly, de még egy szájonvágott veréb sem!

Most már egyáltalán nem értem ezt az egészet.

Lehet, hogy mégis öngyi leszek?:-)
    

cblaci 3536 2011. december 7. 18:13   Válasz erre: 3535
... a Szirti sas meg ragadozó, megenné a gyereket!
Nem tudom mi a rosseb az a gugli, de nézzed má meg akko most mi van akko? Osztán monnyad elfele, de hírtelen! :-)

    

Billigpeter 3535 2011. december 7. 18:05   Válasz erre: 3534
Hát igen. Mert hogy nem a varjú hozott, az közismert, az látszik. De akkor meg ki? a széncinege nem bír el egy gyereket. Várjál utánanézek a google-n, oszt jelentkezek.

Most már azt sem tudom, hogy én létezem -e, vagy engem is csak hazudtak!:-)
    

cblaci 3534 2011. december 7. 17:59   Válasz erre: 3533
Bocsesz amiért tõlem kellett megtudnod, tudom mit érzel most hiszen én is nehezen dolgoztam fel, hogy évekig becsaptak. A felnõttek már csak ilyenek, azt nem tudom mikor mondták volna el maguktól, talán ezzel a tudattal kellett volna megöregednem?! Vagy esetleg amikor betöltöm a 40-et akkor állt volna elém Apám ezzel a szöveggel: "Fiam! Elmultál 40, mi meg már öregek vagyunk ezért ideje megtudnod, hogy tulajdonképpen nincs is Mikulás és Télapó sem". Aztán zokogva tört volna fel belõlem a szemrehányás, hogy akkor a rénszarvas húzta hintó és a krampusz is mind csak hazugság volt... Ezért nem is bánom, hogy korán szinte még serdülõ ifjúként megtudtam a szomorú igazságot.
Most amikor már erõsen közelítek a 40-hez komoly kételyeim vannak afelõl is, hogy vajon a "gólya hozza a gyereket" címû mese nem-e ugyanolyan humbug mint a Mikulás. Eleve sántít a dolog ugyanis januári vagyok, melyik az a hülye gólya aki itt marad télire csak azért, hogy engem berakjon a kéményen, ráadásul fûtési szezonban...



    

Billigpeter 3533 2011. december 7. 17:27   Válasz erre: 3532
Te Jó ég, hát akkor nincs is télapó? És Jézuska? És a húsvéti nyúl? És a mumus?
Ha azt mondjátok, hogy õk sem léteznek, én nem tudom, mitévõ legyek.:-)

Az is lehet, hogy öngyi leszek.

de a legvalószínûbb az, hogy mitévõ leszek:-)
    

cblaci 3532 2011. december 6. 22:13   Válasz erre: 3531
12-éves koromig etettek a felnõttek ezzel a Mikulás dologgal, aztán egyszer véletlenül lebukott Anyám amikor édességekkel tömte a csizmámat... Egy világ omlott össze bennem, azóta nem hiszek a felnõtteknek :-)

    

Billigpeter 3531 2011. december 6. 18:19  
Remélem, rendesen ki lettek tömve a motoros csizmák:-)
(már ha ki voltak szépen boxolva)

Isten éltesse a Miklósokat, bár errefelé ritkán fellelhetõk:-)
    

Billigpeter 3530 2011. december 5. 22:14  
Pannónia Panther
    

Pedro73 3529 2011. december 5. 21:22   Válasz erre: 3527
Én ezzel mindíg úgy vagyok, hogy elfelejtem, hogy vettem és megveszem újra...:) Ezért manapság szigorúan csak annyit veszek mindenbõl, amennyit éppen feltétlenül szükséges:D
    

Pedro73 3528 2011. december 5. 21:20   Válasz erre: 3521
Kifejezetten tetszik... :)
    

Billigpeter 3527 2011. december 5. 21:18   Válasz erre: 3526
De ha most 3 litert veszel, akkor 4 évre megoldódott a villaolaj probléma :-)
    

cblaci 3526 2011. december 5. 21:14   Válasz erre: 3523
...avagy, ha most veszek 2litert akkor legközelebb csak egyet kell és nincs az a nyomasztó érzés, hogy osztoznom kell valakivel :-)))
    

hacse 3525 2011. december 5. 21:04   Válasz erre: 3523
Akkor jól tudtam.:-)
    

hacse 3524 2011. december 5. 21:04   Válasz erre: 3519
Mér', cserélni akkor kell, ha valami tönkremegy , amíg mûködik ,addig jó nem? ...milyen hangja van..mindenki nem lehet vájtfülû..;-)))
    

Billigpeter 3523 2011. december 5. 21:02   Válasz erre: 3522
de 3 liter elég 2 motorba :-)
    

hacse 3522 2011. december 5. 21:01   Válasz erre: 3518
Úgy tudom 1 lityi nem elég kettõtöknek. Ugye?
    

hacse 3521 2011. december 5. 21:00   Válasz erre: 3517
Csak úgy ..
    

cblaci 3520 2011. december 5. 20:42   Válasz erre: 3518
Visszagondolva a két évvel ezelõtti idõszakra és az azóta csak romló helyzetre... jobb ha elrakom a maradékot a két év múlva esedékes cseréhez, ki tudja mi lesz még addig és hogy telik-e majd ilyesmire :-)
    

Billigpeter 3519 2011. december 5. 20:27   Válasz erre: 3513
A Képeken valóban látszik, hogy a határokat a tárcsánál nem mindenki tartja be. :-)
El tudom képzelni csóri motor hangját, mikor elkezdtek vele fékezni, és a gazdája ettõl miért nem fakadt sírva.
    

Billigpeter 3518 2011. december 5. 20:21   Válasz erre: 3515
Esetleg nem akarsz elfelezni egy liter olajat?
Tudod: Válság van:-)
    

Billigpeter 3517 2011. december 5. 17:47  
Itt egy fotóvideó az új ináról.

http://www.youtube.com/watch?v=UKvPSpw7Y80
    

hacse 3516 2011. december 5. 12:27   Válasz erre: 3510
És a Bandit tárcsát is kb. ugyanolyan áron tolják? Remélem ócsóbb (ahogy felétek és felénk is mondják :D ), mert a GSF azér' egy kicsit kommerszebb cucc . Bocs , ha valakit megsértek, de úgy értem, hogy sokkal többet dobtak piacra belõle és talán e miatt nyomottabb áron van hozzá alkatrész.
    

cblaci 3515 2011. december 4. 11:07   Válasz erre: 3509
Köszi! Akkor valószínû a félszintis 10W-nél maradok és betartom a 2-éves csereciklust ;-) nagyon kíváncsi vagyok milyen állagú olaj jön le a szárakból, mert én még csillapítási problémákat nem érzek.
    

Kovacspeter 3514 2011. december 4. 02:23  
Tárcsáról jut eszembe, ezek itt a komoly dolgok!
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=47806
    

Kovacspeter 3513 2011. december 4. 02:22   Válasz erre: 3504
Mondjuk a tárcsáknál a határt szinte senki se tartja be...
    

Kovacspeter 3512 2011. december 4. 02:21   Válasz erre: 3504
A határon van, 4mm. Nem is értem hogy lehet ez, szoktam motorfékezni, a gépben most van 75000, de még akkor sem kéne itt tartani. Na mindegy, fizetek mint a katonatiszt.
    

Kovacspeter 3511 2011. december 4. 02:15   Válasz erre: 3502
Az Autoteka2000-nél az is ócsó. Ahogy nálunk mondják Biharban. Vagy ahogy a kínaiak mondják: "tatyon ócó"
    

Kovacspeter 3510 2011. december 4. 02:13   Válasz erre: 3501
Köszi az infót, közben utánanéztem a dolognak, van egy 1.2-es Bandit sorozat amivel megegyezik a tárcsa.
A küllõkön még túltenném magam, de az anyagtól félek én is.
Eddig egyszer fordult elõ, hogy nem gyári cucc került a motorba, jó áron volt Brembo betét elõre, és nem volt olyan mint az elõzõ. Pedig a nyereg Brembo, de a betét gyárilag nem.
    

Kovacspeter 3509 2011. december 4. 01:56   Válasz erre: 3496
Természetesen Motul;-) Fork Oil Expert a félszintetikus, Fork Oil Factory Line a szintetikus olaj, mindkettõt ajánlom, úgy tapasztaltam hogy a szintetikussal egy kicsit komfortosabb a teló, viszont a félszintinél mintha késõbb következett volna be a csillapítóhatás csökkenése. Minimális a különbség. A viszkozitás 10W. (gyárilag is 10W való bele) Sûrûbbet nem érdemes beletenni a szar utak miatt, de most gondolkodom a 7.5W-n. (Erdély miatt fõleg, bár ki tudja merre lesz túrázás jövõre) A félszintibõl nincs 7.5W, ezt úgy lehet elérni hogy összekeversz 1-1 l 5W-s és 10w-s olajat.
    

hacse 3508 2011. december 3. 20:09   Válasz erre: 3507
De hát mér' nem ?
    

hacse 3507 2011. december 3. 20:08   Válasz erre: 3506
Semerre?
    

hacse 3506 2011. december 3. 20:08  
Egyébként merre motoroztatok ma?
    

hacse 3505 2011. december 3. 20:07  
Nincs ugyan hírértéke, de megrendeltem a Motul oilt az Autotéka nevû helyrõl a blokkba, mert még szállítási klts-el is ez volt a legolcsóbb mostan. Kösz a tippet !
    

hacse 3504 2011. december 3. 20:00  
K. Peti, mennyire vannak elkopva a tárcsáid méretileg? Az enyémek 4.4 mm-en állanak mostan. Gyárilag 4.5, 4 mm pedig a minimum. B. Peti írja , hogy neki 4,2-4,3 , szerintem az nem egy szezont jelent - km is számít, az igaz , meg persze függ a betét anyagától is -, de 4mm elõtt nem hiszem, hogy érdemes cserélni.
    

hacse 3503 2011. december 3. 19:44   Válasz erre: 3494
Köszi Peti a képeket ! Ez egy nagyon szép bringa, mást hozzáfûzni nem tudok.
    

hacse 3502 2011. december 3. 19:41   Válasz erre: 3496
Annyira terítéken van ez a telóolaj csere, hogy még a végén lelkiismeret furdalásból én is újat töltök az enyémbe.. Állandóan költségekbe veritek az embert..;-))
    

hacse 3501 2011. december 3. 19:37  
Látszatra , meg amit ilyen helyzetben mérni lehet, azok alapján a méretek egyformák. A képeken is látszik, hogy egy kicsit eltérõ a a küllõzet. Szerintem nem ártana megkérdezni egy szervizt. Egyébként, szerintem ha méretben passz , akkor jónak kell, hogy legyen, hiszen pl a 600-as Bandita tömege ugyanannyi , mint az 1200-as Ináé. Viszont anyagában nem tom lehet e számottevõ különbség.
    

hacse 3500 2011. december 3. 19:31   Válasz erre: 3499
1200-as Inazuma:
    

hacse 3499 2011. december 3. 19:17  
1.2-es Ina:
    

hacse 3498 2011. december 3. 19:14  
600-as Bandit:
    

hacse 3497 2011. december 3. 19:11  
600-as Bandit :
    

cblaci 3496 2011. december 3. 17:42   Válasz erre: 3494
Kovács Peti!
Légyszives ird le a telóolaj típusát (és teljesítményszintjét) amivel annyira elégedett voltál.
Elõre is köszi!
    

Kovacspeter 3495 2011. december 3. 13:31  
Még egy:
    

Kovacspeter 3494 2011. december 3. 13:30  
Képek Csabinak a P20M-rõl:
    

hacse 3493 2011. december 3. 09:53   Válasz erre: 3492
Szoktál. ;D Ilyet ne írjál , hogy szívesen látsz, mer' én jobban ismerem magamat, de még én se szívesen látom azt a ronda pofámat ! A mai világban a szíveslátás nem csak valami, hanem ez lenne az emberi kapcsolatok alapja. Na , majd valami csak összejön jövõre, ha más nem , akkor az Ina tali. :-))
    

cblaci 3492 2011. december 2. 21:35   Válasz erre: 3491
Szoktam én viccelni..? Ha jössz én szivesen látlak, a mai világban már ez is valami. Persze tudom, hogy nem kicsi a távolság, pont annyi mintha én innen mennék oda :-)
    

hacse 3491 2011. december 2. 21:13   Válasz erre: 3490
Nem mondod komolyan..? ;-))
    

cblaci 3490 2011. december 2. 18:02   Válasz erre: 3489
Szia Csabi!
Nem kell kimaradnod, csak szervezés kérdése és hogy legalább 2napra el tudj jönni. Szállást megoldjuk, egyik nap kimennénk Romániába másik nap pedig itt a környéken lehetne tekeregni.
Ilyen egyszerû ;-)


    

hacse 3489 2011. december 2. 16:42   Válasz erre: 3488
..én meg mindenbõl kimaradok földrajzilag, sorsszerûen.
    

cblaci 3488 2011. december 2. 12:11   Válasz erre: 3487
Rendben van Petikém!
Akár még egybe is lehetne kötni egy kis túrázással ;-) pl. megkérjük Kovács Petit, hogy vegyen be téged is a regimentjébe amikor Királyerdõbe megyünk tavasszal. Bár arra meg kell egy egész nap mert neked még eddig el is kell jönnöd...
Vagy akkor egy másik alkalommal keressük meg a doktorbácsit, de mivel nincs messze és hogy ne teljen haszontalanul a nap, egyúttal megmutatom a Vekeri tavat majd végig a Panoráma úton a Fancsikát és a kilátót, nagyon szép az a környék tavasszal!
Meraszongya!: "Fölöttem az ég alattam két kerék, tûzzel a lelkemben arcomba tép a szél!"
    

Billigpeter 3487 2011. december 1. 22:43   Válasz erre: 3486
Akkor ebbe maradunk: szezon kezdetkor irány Földes, legalább találkozunk, meg megmutassuk a géperejû járómûvet a Dr bácsinak:-)
    

cblaci 3486 2011. december 1. 22:29   Válasz erre: 3485
Már nem emlékszem pontosan mennyit mondott a mester de ettõl jóval durvább holtjátékra emlékszem amit felhozott példának és még szerinte az is elmegy... Ha tényleg csak 0,2 tizedet "löttyen" akkor szerintem simán kibírja a szegecselés amit még a tárcsa elfut a megengedett kopáshatárig. Minimális kottyanása az enyémnek is van ami szerintem a fék jellegébõl adódóan normális, bár én még koppanást nem hallok.
A Totalbike-on is találtam erre utaló írást, szerintem olvasd el és lehet nem is fogsz utána emiatt parázni. Legfeljebb ha kezdõdik a szezon elgurulsz errefelé és megmutatjuk a mesternek, az semmibe nem kerül ;-)
http://totalbike.hu/technika/motordoktor/doki071024/
    

Billigpeter 3485 2011. december 1. 20:02   Válasz erre: 3484
Ok várok rá!

Az tény, hogy mind a két elsõ tárcsa a végét járja, az egyik 4,2 mm, a másik 4,3 mm nincsen válluk, párhuzamosan koptak. Ha nem csinál vele semmit, akkor is ezzel megyek végig a következõ szezonon, remélem, nem nyírja el a szegecseket.
nem túl sokat kottyan, te is láttad, az egyik szinte semmit, a másik meg vagy 0,2 tizedet, csak engem zavar, hogy néha csattan, ha ráfogok a fékre.
    

cblaci 3484 2011. december 1. 18:30   Válasz erre: 3483
Szia Peti!
Azóta is beszéltünk már errõl mert egyik ismerõsöm is megkért, hogy érdeklõdjek a dolog iránt. Egyforma erõvel kell végigsajtolni a szegecseket de ez nem mindnél lehetséges és a "lógás" mértékétõl is függ. Legutóbb azt mondta, hogy nem szivesen vállalja mert idõigényes és általában ezek a tárcsák már a végüket járják így nem is éri meg költeni rá. A legnagyobb baj viszont az, hogy õsszel nagyon összetörte magát a srác motoros siklóernyõvel és azóta nem sokat tudok róla, ha sikerül megtudnom valamit majd jelzem feléd.
    

Billigpeter 3483 2011. december 1. 17:20  
Szia Cblaci!

a kék túrán említetted, hogy van egy ismerõsöd, aki esetleg meg tudja húzni a szegecseket a féktárcsán.
Kérdezz már rá légy szíves, hogy tudna -e esetleg az enyémen segíteni.
elõre is kösz.
    

Billigpeter 3482 2011. december 1. 17:15   Válasz erre: 3480
A mennyhal elõször,
a remény hal meg utoljára. :-)
    

hacse 3481 2011. december 1. 16:35   Válasz erre: 3479
Csá! Kovács Peti tanár úr érdeklõdött ez ügyben. Én is megígértem neki, hogy élõben összehasonlítom a Bandit típusokkal, amit még nem tettem meg, de ami késik nem múlik.
Köszönjük a segítséget , bármelyikünket érdekelheti a dolog!
    

hacse 3480 2011. december 1. 16:32   Válasz erre: 3478
Szerintem mindenki látja , ha akarja, de aki tehetne ellene , annak így nagyon jó , ahogy van. Ezt meg lehet próbálni megmagyarázni de, ahol ezt nem akarták, ott már régen tettek ellene ... Az utolsó szoli ? Már nem nagyon emlékszem, mert kb 8 hónappal ezelõtt volt.;-)) Azóta táppénz, felmentési idõ, meg ilyen marhaságok voltak. Tegnap óta civil ember vagyok 20 év "katonáskodás" után. Kicsit megkönnyebbültem, de a jövõ a mostani állás szerint nem sok jót tartogat. Bízzunk benne, hogy teljesen nem süllyedünk vissza az 50-es évek szintjére..!;o)) Vigadjunk !!!Hejjj!!
    

dts2001 3479 2011. december 1. 10:16  
Valaki kereste a múltkor,hogy csereszabatos e a féktárcsa másik típussal.
A hátsó több típusnál megegyezik, de az elsõknél van pár kódszám eltérés.
http://www.offroad-bulgaria.bg/ftp/Mad_Neno/Suzuki/
Itt van elég sok Suzuki típus lehet keresgélni.
    

Billigpeter 3478 2011. november 30. 21:29   Válasz erre: 3477
Nagyon jól látod a helyzetet, nyilván nem ez volt az elsõ eset, hogy megvezettek, csak most azért bassza annyira a csõröm, mert egyáltalán nem volt igazuk.

Mindegy, túl vagyunk rajta.

Hogy telt az utolsó szolgálat?
    

hacse 3477 2011. november 30. 21:13  
Köszönöm a fotókat B. Peti! Gyönyörû épületegyüttest húztatok fel. A megrendelõk a legtöbb esetben mindenbe belekötnek , mert manapság más munkáját nem illik megbecsülni, és nem utolsó sorban - ami a lényeg - minél késõbb, minél kevesebbet , vagy soha , vagy egyáltalán semmit nem szokás fizetni a kivitelezõknek. Kivitelezõ cégnél pozícióban lenni manapság még annyira sem áldás , mint egyszerû melósnak, mert a melós "csak" felülrõl kapja a pofájára, de a fõnök féle emberkék minden irányból. Meg is érdemlik, hiszen többet kapnak , mint a melósok...gondolják , akik osztják.... Az élet nem babos torma..;) Ne hagyd , hogy kicsináljanak idegileg!!
    

hacse 3476 2011. november 30. 20:03   Válasz erre: 3472
Ennyire összetett egység lennék ? Nem csoda , hogy nem ismerem ki magamat rajtam..;o))
    

hacse 3475 2011. november 30. 19:58   Válasz erre: 3474
Nem mászik itt senki sehova ! A semminél kicsit többet tudunk már egymásról, valamilyen szinten "csapat" vagyunk , és szerintem annyi megengedhetõ, hogy valamelyikünk kiöntse kicsit a lelkét itt a fórumon, ha úgy érzi , hogy ez segít rajta. Ha meg valaki szándékosan és aljas indokból sértegeti a másikat az villám gyorsan ki fog derülni az írásokból, és akkor azt máshogy rendezzük. Én a magam részérõl - bár a stílusom hagy némi kívánni valót maga után - szégyennek tartanám, ha én itt komoly összetûzésbe hajszolnám magamat , hiszen XXX km távolságban vagyunk egymástól és az év 1-2 napját kivéve (remélem sok év 1-2 napját ) csak írásban értekezünk és csak akkor , ha van kedvünk. Senki nem kényszerít rá. Ha ekkora távolságból nem bírjuk ki "egymással" , akkor úgy kell nekünk! ;D
    

cblaci 3474 2011. november 30. 16:57   Válasz erre: 3470
Dehogyis másztál :-) legalábbis én nem vettem észre semmi olyat. Az tény hogy néha haragban vagyok a világgal, de ehhez nincs a fórumoknak köze. Alapvetõen vidám vagyok és a vidám embereket kedvelem. Cseh Tamásról még megnéztem néhány videót az este, nagy ember volt, szegényebb lett a világ amikor elment. A mûfaj amit képvisel kicsit távol áll tõlem, bár lehet ha sürûbben hallgattam volna más lenne a véleményem. Tudom nem csak Besenyõ és társaiból áll a világ, de nagyon kell nekem a vidámság, van éppen elég gondolkodni való a szürke hétköznapokban.
Tetszik a motoros definiálása :-)
    

Billigpeter 3473 2011. november 29. 22:50  
És bocsánatot is kérek érte!:-)
    

Billigpeter 3472 2011. november 29. 22:23  
és egyébként, hogy foglaljam a helyet, közzéteszem a teljes tanulmányt :

A Motoros

Mivel az emberiség nagy rendszerezõ természettudósai eléggé el nem ítélhetõ
módon idejekorán visszaadták testüket az örök körforgásnak és zseniális
lelkük sem törõdik azzal, hogy botcsinálta asztaltáncoltatóknak mondják
tollba életmûvük folytatását (talán ezért sem használatos a halálmû
kifejezés...), így nekünk kell felvennünk a pennát, hogy befejezzük a
mûvet!
Mélyreható kutatásaim során bukkantam arra a szomorú tényre, hogy sem Karl
von Linné (1707-1778), a nagy rendszerezõ 1735-ben megjelent Systema
Naturae címû alapmûvében, sem Alfred Brehm: Az állatok világa (1869) címû
korszakalkotó könyvében, sõt még Nagy Lajos Képtelen természetrajzában
(1921) sem szerepel az evolúció fájának legújabban kiserkent hajtása: a
Motoros.

Megfigyelve a Motoros hat végtagját (két kar, két láb, két kerék), a
kitinszerû kemény képzõdményt a fején, csillogó páncélzatát a testén, a
felületes szemlélõ könnyen úgy gondolhatja, hogy egy nagyranõtt rovarral
találta magát szembe. Ám amint megáll és elválik alsó testrészétõl (motor,
ld. késõbb), a felületes szemlélõ álla leesik, mivel most meg úgy tûnik,
hogy egy ember áll elõtte... Ez már közelebb van az igazsághoz, de
messzebb, mint Makó Jeruzsálemtõl...

A Motoros nem Motorosnak, hanem embernek születik, késõbb alakul át
Motorossá, ebben hasonlít a kakukkhoz, bár kakukkolni nem szokott. A kakukk
sem szokott motorozni, ebbõl következik, hogy a Motorosnak és a kakukknak
semmi köze nincs egymáshoz azon kívül, hogy egy másik faj neveli fel
kicsinyeiket. Az viszont biztos, hogy a Motoros az emberbõl fejlõdik ki,
tehát Charles Darwin (1809 - 1882) elmélete alapján nyilvánvaló, hogy a
Motoros az evolúció következõ, egyszersmind legfejlettebb lépcsõfoka.

A Motoros testi felépítésében nagyban hasonlít az emberhez. Legszembetûnõbb
különbség kettejük között a Motoros alsó felén található speciális
testrésze, a motor. Ez a testrész igen sokféle lehet, melynek sokszínûsége
indokolja, hogy újonnan felfedezett fajunk egyedeit tudományos
módszerességgel alfajokba soroljuk. Néhány dologban azonban mindegyik
ilyetén testrész megegyezik: (legalább) két kerék elnevezésû végtaggal
rendelkezik, vannak rajta az evolúció során ésszerûen kialakult helyek a
motoros többi végtagjának és ülõgumójának (ezek az úgynevezett kormány,
lábtartók és ülés); azonkívül önálló, a Motoros testének többi részétõl
elkülönült anyagcserével rendelkezik. Figyelemreméltó tulajdonsága a
Motorosnak, hogy a motorjától idõlegesen el tud szakadni, és életfunkciói
ekkor is fennmaradnak. Sõt, miután újra egyesítette testét, a motor
életfunkciói is visszatérnek. Ez egyedülálló képesség, melyhez hasonlót
csak a földigiliszta tud produkálni, amikor ásó útján szaporodik, ám az sem
képes arra, hogy ha összeillesztjük a keletkezett két új földigilisztát,
újra egy földigiliszta legyen belõle. Ebbõl is látszik, hogy a
földigiliszta milyen önfejû állat.

Ezen kívül a Motoros motor nevû testrészének még számos, szûklátókörû
elõdeink számára elképzelhetetlen képessége alakult ki. Például a motort
egyszerre akár több Motoros is használhatja, ezek alapján láthatjuk azt is,
hogy szélsõséges esetben még olyan Motorossal is találkozhatunk, akinek nem
fejlõdik ki ez a testrésze. Õket a Motorosok saját nyelvükön általában a
´gyalogbéka´ ill. ´szerencsétlen flótás´ néven nevezik. Elképzelhetõ
továbbá az is, hogy a Motorosok idõlegesen nem saját, hanem más Motoros
motorjával egyesülnek kis ideig élénk szimbiózisba, bár ez viszonylag
ritka, mert minden Motoros nagyon ragaszkodik a saját testrészeihez. Ez
alól csak az a kivétel, amikor más testrészeihez ragaszkodnak, de errõl
majd részletesen szólunk a szaporodással foglalkozó részben.

A Motoros fejrészét kemény, gömbölyded alakú képzõdmény, az ún. bukósisak
takarja. Ennek formája és színe még az alfajokon belül is változatos képet
mutat, így azt jelen publikáció méretének korlátossága miatt nem
részletezzük. Meg kell azonban jegyeznünk, hogy nem szabad összekeverni a
bukósisakot a rohamsisakkal még akkor sem, ha némely Motoros krómozott
rohamsisakot visel bukósisak gyanánt, mivel a rohamsisakot a katonaállat
viseli, mely faj és a Motoros között a rendszertanban nem csak az ember,
hanem például még a papucsállatka is helyet kap.

A Motoros testét az emberhez hasonlóan bõr fedi, azonban az embertõl
eltérõen ezen felül némi pamut közbeiktatásával újabb bõrréteget visel.
Ennek színe és mintája is igen változatos még egyes alfajokon belül is.
Vannak azonban olyan alfajok is, melyek jellegzetesen elhagyják a második
bõrréteget és leginkább az emberhez hasonlatos kültakaróval rendelkeznek
(Szocimotorosok). A Motoros felsõ két végtagján bõrkesztyût, középsõ két
végtagján bõrcsizmát, alsó két végtagján gumit visel. Gumit idõnként máshol
is visel, de errõl már elõttem kimerítõen értekezett tudós kollégám, dr.
Veress Pál, így errõl most nem írnék bõvebben.

A Motoros az egész világon elterjedt faj, szinte mindenhol megtalálható,
ahol az ember is él. A mérsékelt égövben általában téli álmot alszik,
ilyenkor csak elvétve látni Motorost. Erre az idõszakra a Motoros embernek
álcázza magát és a napokat számolja a tavaszig, néha meglátogatja
megsimogatni motorját és gyengéd szavakat susog a tanksapkájára. Ez alól
csak néhány alfaj kivétel (a Postásmotoros és a Rendõrmotoros), õk télen
sem hagyják el ezt a fontos testrészüket.

A Motoros társas állat. Bár gyakran látni egyedül Motorost, ám ez nem
jelenti azt, hogy magányosan szeretne járni. A Motoros komfortérzete
exponenciálisan nõ, ha más Motorosokat lát, ez általában kiváltja belõle a
balkéz megemelkedésével járó, ún. Másikmotorostlátok-reflexet, amit az
emberek gyakran tévesen integetésnek értelmeznek. A jó idõ beköszöntével
egyre többször lehet több Motorost együtt megfigyelni. Ha egyre több
Motorost látunk egy irányba haladni, akkor nagy valószínûséggel a Motorosok
haladási irányának metszéspontjában egy érdekes rituális társadalmi
szokást, ún. Motoros Találkozót találunk. Ilyenkor akár több ezer Motorost
tanulmányozhatunk egyidõben.

A Motoros táplálkozási szokásai szinte teljesen megegyeznek az emberével.
Kivétel ez alól, amikor a Motoros aláveti magát a Motoros Találkozó íratlan
szabályainak, ilyenkor étrendje fõleg a sör, bor, pálinka, tequila és egyéb
alkoholtartalmú italok személyre szabott kavalkádjából áll.

Mint már említettem, a Motoros nem feltétlenül Motoros hím és nõstény
példányok nászából származik, hanem emberi egyedekbõl fejlõdik ki. A faj
fenntartása szempontjából tehát logikus és érthetõ, hogy a Motoros emiatt
minél több emberrel igyekszik némi kapcsolatot létesíteni, amit valóban meg
is figyelhetünk -fõleg a hím- Motorosoknál. Természetesen vannak nõstény
Motorosok is, ám ezek aránya lényegesen kisebb, mint az emberek között, és
a hím Motorosok között tapasztalható szaporodási kényszer sem olyan
jellegzetes. Azonfelül azok a nõstény Motorosok, amelyek már szert tettek
egy hím Motorosra, igyekeznek a hím szaporodási kényszerét saját
személyükre korlátozni.

A Motoros élettartama általában rövidebb vagy hosszabb, mint egy hasonló
felépítésû emberé. A Motorosok között több mondás is utal erre: "Soha ne
menj gyorsabban, mint amilyen gyorsan az õrangyalod repülni tud!", "Senki
nem látott még öreg vakmerõ Motorost.". Mindazonáltal ha a Motorosokat -a
<BR>tudományos tényszer&#251;séget most szándékosan félretéve- emberként kezeljük,
<BR>azt látjuk, hogy még a motor nélkül is boldognak t&#251;nnek, pedig eme
<BR>nevezetes testrészükt&#245;l való elszakítás nagyban csökkenti elégedettségük
<BR>fokát, hosszas elkülönítés elvonási tünetekhez, akár múló depresszióhoz is
<BR>vezethet.
<BR>
<BR>A Motoros legelterjedtebb alfajai (a teljesség igénye nélkül):
<BR>Szocimotoros: általában kispénz&#251; vagy megszállottan szerelni vágyó
<BR>emberekb&#245;l alakulnak ki. &#213;k a mai napig élvezik a szocialista ipar áldásos
<BR>tevékenységét. Jellemz&#245; rájuk a kétütem&#251; testrészükb&#245;l kiáramló vad zaj és
<BR>gomolygó füst. Gyakran megtalálhatók az utak mellett is, a motor mellett
<BR>annak els&#245;segélyt adva. Emiatt sokoldalúan képzettek. Közöttük találhatóak
<BR>legtöbben olyanok, akik akár több Motorost is képesek motorjukon cipelni,
<BR>az ún. oldalkocsi segítségével.
<BR>Chopperes: kizárólag fekete b&#245;rt visel, lehet&#245;leg minél több rojttal.
<BR>Megszállottan fejleszti motorját, mesteri módon bánik a flex-szel és
<BR>m&#251;vészi szinten hegeszt. Legnagyobb sértés, amit soha ne mondjuk neki,
<BR>hacsak nem gy&#245;z&#245;dtünk meg el&#245;tte arról, hogy el tudunk menekülni: "Pont egy
<BR>ilyen motort láttam a múlt héten!". Jellemz&#245;je a motor nélkül is széles
<BR>terpesz, a mély, puffogó hang, néhány tetoválás (nem kötelez&#245;;) és a sörhas
<BR>(ez sem). Kedélyes teremtmények, bár szeretnek a hozzá nem ért&#245;k szemében
<BR>morcosnak látszani.
<BR>Speedmotoros: általában már tiritarka kültakarójával felhívja magára a
<BR>figyelmet, sokuknak tekn&#245;spáncélhoz hasonló képz&#245;dmény n&#245;tt a hátára, bár a
<BR>tekn&#245;snél jelent&#245;sen gyorsabbak. Testük különböz&#245; részeit szinte lehetetlen
<BR>elkülöníteni, képesek teljesen összeforrni motorjukkal. Amennyiben valami
<BR>üvölt&#245;-visító hang kíséretében elszáguld melletted egy színes csík, majdnem
<BR>biztos lehetsz abban, hogy speedmotorost láttál. Ebb&#245;l az alfajból
<BR>fejl&#245;dött ki a Streetfighteres család, amely m&#251;vészi szinten m&#251;veli a
<BR>közönséges emberek számára öngyilkossággal egyenérték&#251; mutatványokat.
<BR>Túramotoros: ez az alfaj az emberek számára legkonszolidáltabbnak t&#251;n&#245;
<BR>csoport. &#213;k tulajdonképpen kényelmet szeret&#245; Speedmotorosok... vagy
<BR>sebességet szeret&#245; Chopperesek? Egymással több dologban szoktak versengeni:
<BR>milyen régóta nem volt orvosnál a motor, milyen alacsony az
<BR>anyagcsereigénye, milyen távot mentek vele egyhuzamban. Egyébként békés
<BR>társaság.
<BR>Endurós: számára a legfontosabb igazság: két pont között legrövidebb út az
<BR>egyenes, eszerint is szokott közlekedni. Nagy természetbarát, az
<BR>árkok-bokrok kedvel&#245;je. Közöttük külön kasztot alkotnak a testükre igen
<BR>igényes példányok, akik szigorúan megkövetelik maguktól a 100 kg feletti
<BR>testsúlyt és 110 cm-es derékb&#245;séget.
<BR>
<BR>Ezek az alfajok látszólag hajlamosak az egymás közötti torzsalkodásra, ám
<BR>ez csak szellemi képességeik szintentartására szolgál. Ez rögtön
<BR>szembet&#251;nik akkor, amikor szóba kerül közöttük a M&#251;májer.
<BR>A M&#251;májer olyan ember, aki motorosnak szeretne látszani, de nem az. Úgy
<BR>gondolja, hogy Motoros attól lesz az ember, hogy szerez magának egy motort,
<BR>de ebben téved, mert ett&#245;l &#245; csak legfeljebb "motorral rendelkez&#245;
<BR>ember"-nek nevezhet&#245;. A M&#251;májert már messzir&#245;l meg lehet ismerni arról,
<BR>hogy hangosan kérkedik azzal, hogy &#245; Motoros. A M&#251;májert gyakran lehet
<BR>látni például rövidnadrágban, pólóban motoron ülni, amit&#245;l egy Motorosnak
<BR>feláll a hátán a b&#245;rkabát. A M&#251;májer soha nem gyógyítja saját maga a
<BR>motorját, olajos még soha nem volt a keze. A M&#251;májer általában újonnan
<BR>veszi a motorját és kizárólag gyári alkatrészeket és kiegészít&#245;ket vesz
<BR>hozzá. Soha ne b&#245;szítsünk fel egy Motorost azzal, hogy jelenlétében egy
<BR>M&#251;májert Motorosnak titulálunk, mert örökre elveszíthetjük el&#245;tte
<BR>szavahihet&#245;ségünket!
<BR>
<BR>Szociológiai szempontból a Motorosok igen érdekes csoportot alkotnak. A
<BR>motorok látványára vagy akár csak a hangjára is úgy reagálnak, mint legyek
<BR>a ragacsos papírra és azonnal ott teremnek. Amint egy Motoros megáll
<BR>valahol, biztos lehet benne, hogy 2 percen belül megszólítja egy magát
<BR>embernek álcázó másik Motoros és megkérdezi:
<BR>"Mekkoramennyiteszikhányévesmennyitmegymikorvettedmennyivanbenne?"
<BR>
<BR>Nagyon érdekes tulajdonsága a Motorosnak, hogy id&#245;szakosan láthatatlanná
<BR>válik. Ez f&#245;leg akkor történik meg, amikor valaki kitolat az útra, átsétál
<BR>az úton, vagy csak egyszer&#251;en kanyarodni készül. Ekkor láthatóságát a
<BR>Motoros csak er&#245;teljes dudálás és villogtatás útján tudja visszaszerezni.
<BR>Ha szerencséje van... ha nem, akkor az &#245;rangyalát is be kell kapcsolnia.
<BR>
<BR>Mindezekb&#245;l világosan látszik, hogy ez az els&#245; ránézésre titokzatosnak t&#251;n&#245;
<BR>faj megérdemli a tör&#245;dést és odafigyelést, melyre egyedei nagyon hálásan
<BR>reagálnak ("Ki a motoromat szereti, rossz ember nem lehet!"). Úgyhogy
<BR>vigyázzunk rájuk, hogy minél kevesebbszer legyen szükségük az &#245;rangyalra...
<BR>
<BR>egészségetekre!
    

Billigpeter 3471 2011. november 29. 22:19  
Ja, és úgy határoztam, hogy nem lesz motorváltás, úgyhogy még legalább egy évig kénytelenek lesztek engem is elviselni( ha csak ti nem váltotok:-)).
de szerintem jó, ha legalább 4 motor jelen van egy találkozón, mert idézem:

"A Motoros társas állat. Bár gyakran látni egyedül Motorost, ám ez nem
jelenti azt, hogy magányosan szeretne járni. A Motoros komfortérzete
exponenciálisan n&#245;, ha más Motorosokat lát, ez általában kiváltja bel&#245;le a
balkéz megemelkedésével járó, ún. Másikmotorostlátok-reflexet, amit az
emberek gyakran tévesen integetésnek értelmeznek. A jó id&#245; beköszöntével
egyre többször lehet több Motorost együtt megfigyelni. Ha egyre több
Motorost látunk egy irányba haladni, akkor nagy valószín&#251;séggel a Motorosok
haladási irányának metszéspontjában egy érdekes rituális társadalmi
szokást, ún. Motoros Találkozót találunk. Ilyenkor akár több ezer Motorost
tanulmányozhatunk egyid&#245;ben.

A Motoros táplálkozási szokásai szinte teljesen megegyeznek az emberével.
Kivétel ez alól, amikor a Motoros aláveti magát a Motoros Találkozó íratlan
szabályainak, ilyenkor étrendje f&#245;leg a sör, bor, pálinka, tequila és egyéb
alkoholtartalmú italok személyre szabott kavalkádjából áll."



    

Billigpeter 3470 2011. november 29. 21:50   Válasz erre: 3464
Ha mégis rámásztam a lelkivilágodra, elnézést kérek, általában próbálom magam disztingválni, lehet, hogy most nem sikerült.:-)
    

Billigpeter 3469 2011. november 29. 21:38  
Száraz virág, ne hánny utánam, lépés in-dulj!
    

Billigpeter 3468 2011. november 29. 21:37   Válasz erre: 3467
Parancs értettem, hazámat szolgálom!
    

hacse 3467 2011. november 29. 21:36  
JÓÉJSZAKÁÁÁÁT! SZEDJÉTEK ÖSSZE EGY KICSIT MAGATOKAT!!!
    

hacse 3466 2011. november 29. 21:35   Válasz erre: 3461
Van pár ilyen nóta , ami hasonló borzongást vált ki...egyik sem illik a populáris mûfajba---
    

Billigpeter 3465 2011. november 29. 21:34   Válasz erre: 3464
Mert ez ilyen letargikus nap.:-) Jó éjszakát!
    

cblaci 3464 2011. november 29. 21:33  
Nem lett tõle jobb a kedvem... el is köszönök.
Jó éjt!
    

Billigpeter 3463 2011. november 29. 21:32   Válasz erre: 3462
és?
    

ELőző oldal
Felhokep

Tagok száma: 22118