Billigpeter | 3562 | 2011. december 8. 17:25 | Válasz erre: 3560 |
Ha veszel vagy 80-at, már indulok is:-)))
|
hacse | 3561 | 2011. december 8. 17:02 | Válasz erre: 3551 |
-Hun születté'? -Kórházba' vazze -Mé' , beteg vótá? |
hacse | 3560 | 2011. december 8. 16:59 | Válasz erre: 3557 |
Ha elhozod nekem Peti, akkor 12000-et is megadok érte ! ;-))
|
hacse | 3559 | 2011. december 8. 16:58 | Válasz erre: 3555 |
Hun lehet megtekintenyi a rombolásról készülteket?
|
Billigpeter | 3557 | 2011. december 7. 19:23 |
Nem tudom, érdekel -e valakit, Egerben elbontottak egy raktárat, és a salgó polcokat értékesítik horror áron. 3 m magas polc 7 db 600 x 1000 mm-es polccal 9000 HUF. http://www.jofogas.hu/borsod_abauj_zemplen/Polcrendszer_2838059.htm |
Gumpi | 3556 | 2011. december 7. 19:19 | Válasz erre: 3538 |
Hát basszus,- lehet, hogy kedves-, de ez nem hasonlít.:))
|
cblaci | 3555 | 2011. december 7. 19:18 | Válasz erre: 3553 |
Így is hasba vágott rendesen, szerencsém volt mert a korong tengelyének kihajtása repült el korongostól védõburkolatostól egy fél hajtómûházzal és valószinû a védõburkolat ütött meg. Még az ütés után a mûhelyet bejárta a fél hajtómû majd a sarokban landolt. Ha láttad a képet is akkor nem kell kommentálnom.
|
cblaci | 3554 | 2011. december 7. 19:12 | Válasz erre: 3551 |
Dehogy leszel "öngyi"! Nem mindegy mi hozott, vagy mibõl vagy, az a lényeg, hogy vagy valaki! :-) |
Billigpeter | 3553 | 2011. december 7. 19:11 | Válasz erre: 3552 |
azért örülök, hogy mögötte álltál, nem elõtte.
|
cblaci | 3552 | 2011. december 7. 19:08 | Válasz erre: 3549 |
Általában kapcsoló hibások lesznek, vagy leégnek, ez most kivételesen felrobbant. Nekem is volt pár, ami most elszált már kapott egy másik hajtómûvet egy TIP típusról ami korábban leégett... tejesen kompatibilis a noname-el. Tehetek róla amúgy, mert már nagyon csúnya hangja volt én meg használtam tovább... a kopott fogak összeakadtak ami miatt szétrepült az egész. |
Billigpeter | 3551 | 2011. december 7. 19:05 | Válasz erre: 3550 |
Hát pont idáig jutottam el én is, De érdekes! Lehet, hogy ugyanaz a madár.......Á, ezt az elõbb már elvetettük. jobban belegondolva márciusban sincsenek gólyák, kivéve azt az 1-2 madarat, amik állatkertben senyvednek, de azok meg mûszak után nem bírják a hajtást. most már biztos, hogy öngyi leszek:-) |
cblaci | 3550 | 2011. december 7. 18:59 | Válasz erre: 3548 |
Jó akkor majd pontosan megírom, most itt tartok: "ideje lenne olajat cserélni a telókban". Ha változás lesz szólok! |
Billigpeter | 3549 | 2011. december 7. 18:58 | Válasz erre: 3547 |
Egy pár (50-60 db) ilyen gépet már én is hazavágtam, de egyik se sült el ilyen brutálisan. küldeni kéne egy pár képet a gyártónak, mert tanulságos. Ez a veszélyes, nem a Csernobil!:-) Egyébbként azt hittem, a fórumok nyilvánosak a mások okulása végett:-) |
Billigpeter | 3548 | 2011. december 7. 18:54 | Válasz erre: 3546 |
Majd meséld már el mire jutottál, mert hamarabb utolérni a kutyát, ha sánta:-)
|
cblaci | 3547 | 2011. december 7. 18:54 | Válasz erre: 3543 |
Amúgy meg Te csak ne olvasgasá mindenféle fórumokat és fõleg ne szójjá be! :-)))
|
cblaci | 3546 | 2011. december 7. 18:52 | Válasz erre: 3543 |
Vazze! Az egy terrorista gép volt, majdnem megölt... Még nem fogtam hozzá a telókhoz, jövõ héten szabin leszek végig és van egy sorrend ami között szerepel a teló is, remélem lesz rá idõm...
|
Billigpeter | 3545 | 2011. december 7. 18:51 | Válasz erre: 3544 |
1:1-es Méretarányút? ahhoz kellett egy pár készlet:-) honnan voltak meg a tervei, mert kéne építeni egyet vasból:-) |
cblaci | 3544 | 2011. december 7. 18:48 | Válasz erre: 3542 |
De már a "kedves brit" felépítette! Vagy az nem ugyanakkora? Így mán nem is olyan nagy durranás! Amikor régebben a gyerekeimnek legója volt én birodalmi lépegetõt csináltam! Az volt a nagy szám nem ez! :-))) |
Billigpeter | 3543 | 2011. december 7. 18:46 |
Laci! hozzáfogtál már a villaolajcserés mutatványhoz, vagy csak a kínai sarokcsiszolókat teszed tönkre? |
cblaci | 3541 | 2011. december 7. 18:41 | Válasz erre: 3539 |
Elõször nem értettem a miértjét a dolognak, de aztán rájöttem! Mûanyagból tartósabb :-) de akkor most mit csinálnak a régivel?
|
Billigpeter | 3540 | 2011. december 7. 18:38 |
Azért 1364-ben ezt létrehozni az akkori technikával - még annak ellenére is, hogy a határidõ meg a büdzsé korlátlan volt - férfimunka volt!:-)
![]() |
Billigpeter | 3538 | 2011. december 7. 18:32 |
Egy kedves brit fiatalember megépítette a diósgyõri várat legóból. íme néhány kép:
![]() ![]() ![]() |
Billigpeter | 3537 | 2011. december 7. 18:19 | Válasz erre: 3536 |
Utána néztem a guglin, ne próbáljátok ki, mert borzalmas! meztelen nénik, meg bácsik lihegnek egymáson különbözõ helyzetekben, de sehol egy gólya, sas, karvaly, de még egy szájonvágott veréb sem! Most már egyáltalán nem értem ezt az egészet. Lehet, hogy mégis öngyi leszek?:-) |
cblaci | 3536 | 2011. december 7. 18:13 | Válasz erre: 3535 |
... a Szirti sas meg ragadozó, megenné a gyereket! Nem tudom mi a rosseb az a gugli, de nézzed má meg akko most mi van akko? Osztán monnyad elfele, de hírtelen! :-) |
Billigpeter | 3535 | 2011. december 7. 18:05 | Válasz erre: 3534 |
Hát igen. Mert hogy nem a varjú hozott, az közismert, az látszik. De akkor meg ki? a széncinege nem bír el egy gyereket. Várjál utánanézek a google-n, oszt jelentkezek. Most már azt sem tudom, hogy én létezem -e, vagy engem is csak hazudtak!:-) |
cblaci | 3534 | 2011. december 7. 17:59 | Válasz erre: 3533 |
Bocsesz amiért tõlem kellett megtudnod, tudom mit érzel most hiszen én is nehezen dolgoztam fel, hogy évekig becsaptak. A felnõttek már csak ilyenek, azt nem tudom mikor mondták volna el maguktól, talán ezzel a tudattal kellett volna megöregednem?! Vagy esetleg amikor betöltöm a 40-et akkor állt volna elém Apám ezzel a szöveggel: "Fiam! Elmultál 40, mi meg már öregek vagyunk ezért ideje megtudnod, hogy tulajdonképpen nincs is Mikulás és Télapó sem". Aztán zokogva tört volna fel belõlem a szemrehányás, hogy akkor a rénszarvas húzta hintó és a krampusz is mind csak hazugság volt... Ezért nem is bánom, hogy korán szinte még serdülõ ifjúként megtudtam a szomorú igazságot. Most amikor már erõsen közelítek a 40-hez komoly kételyeim vannak afelõl is, hogy vajon a "gólya hozza a gyereket" címû mese nem-e ugyanolyan humbug mint a Mikulás. Eleve sántít a dolog ugyanis januári vagyok, melyik az a hülye gólya aki itt marad télire csak azért, hogy engem berakjon a kéményen, ráadásul fûtési szezonban... |
Billigpeter | 3533 | 2011. december 7. 17:27 | Válasz erre: 3532 |
Te Jó ég, hát akkor nincs is télapó? És Jézuska? És a húsvéti nyúl? És a mumus? Ha azt mondjátok, hogy õk sem léteznek, én nem tudom, mitévõ legyek.:-) Az is lehet, hogy öngyi leszek. de a legvalószínûbb az, hogy mitévõ leszek:-) |
cblaci | 3532 | 2011. december 6. 22:13 | Válasz erre: 3531 |
12-éves koromig etettek a felnõttek ezzel a Mikulás dologgal, aztán egyszer véletlenül lebukott Anyám amikor édességekkel tömte a csizmámat... Egy világ omlott össze bennem, azóta nem hiszek a felnõtteknek :-) |
Billigpeter | 3531 | 2011. december 6. 18:19 |
Remélem, rendesen ki lettek tömve a motoros csizmák:-) (már ha ki voltak szépen boxolva) Isten éltesse a Miklósokat, bár errefelé ritkán fellelhetõk:-) |
Pedro73 | 3529 | 2011. december 5. 21:22 | Válasz erre: 3527 |
Én ezzel mindíg úgy vagyok, hogy elfelejtem, hogy vettem és megveszem újra...:) Ezért manapság szigorúan csak annyit veszek mindenbõl, amennyit éppen feltétlenül szükséges:D
|
Billigpeter | 3527 | 2011. december 5. 21:18 | Válasz erre: 3526 |
De ha most 3 litert veszel, akkor 4 évre megoldódott a villaolaj probléma :-)
|
cblaci | 3526 | 2011. december 5. 21:14 | Válasz erre: 3523 |
...avagy, ha most veszek 2litert akkor legközelebb csak egyet kell és nincs az a nyomasztó érzés, hogy osztoznom kell valakivel :-)))
|
hacse | 3524 | 2011. december 5. 21:04 | Válasz erre: 3519 |
Mér', cserélni akkor kell, ha valami tönkremegy , amíg mûködik ,addig jó nem? ...milyen hangja van..mindenki nem lehet vájtfülû..;-)))
|
cblaci | 3520 | 2011. december 5. 20:42 | Válasz erre: 3518 |
Visszagondolva a két évvel ezelõtti idõszakra és az azóta csak romló helyzetre... jobb ha elrakom a maradékot a két év múlva esedékes cseréhez, ki tudja mi lesz még addig és hogy telik-e majd ilyesmire :-)
|
Billigpeter | 3519 | 2011. december 5. 20:27 | Válasz erre: 3513 |
A Képeken valóban látszik, hogy a határokat a tárcsánál nem mindenki tartja be. :-) El tudom képzelni csóri motor hangját, mikor elkezdtek vele fékezni, és a gazdája ettõl miért nem fakadt sírva. |
Billigpeter | 3518 | 2011. december 5. 20:21 | Válasz erre: 3515 |
Esetleg nem akarsz elfelezni egy liter olajat? Tudod: Válság van:-) |
Billigpeter | 3517 | 2011. december 5. 17:47 |
Itt egy fotóvideó az új ináról. http://www.youtube.com/watch?v=UKvPSpw7Y80 |
hacse | 3516 | 2011. december 5. 12:27 | Válasz erre: 3510 |
És a Bandit tárcsát is kb. ugyanolyan áron tolják? Remélem ócsóbb (ahogy felétek és felénk is mondják :D ), mert a GSF azér' egy kicsit kommerszebb cucc . Bocs , ha valakit megsértek, de úgy értem, hogy sokkal többet dobtak piacra belõle és talán e miatt nyomottabb áron van hozzá alkatrész.
|
cblaci | 3515 | 2011. december 4. 11:07 | Válasz erre: 3509 |
Köszi! Akkor valószínû a félszintis 10W-nél maradok és betartom a 2-éves csereciklust ;-) nagyon kíváncsi vagyok milyen állagú olaj jön le a szárakból, mert én még csillapítási problémákat nem érzek.
|
Kovacspeter | 3514 | 2011. december 4. 02:23 |
Tárcsáról jut eszembe, ezek itt a komoly dolgok! http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=47806 |
Kovacspeter | 3513 | 2011. december 4. 02:22 | Válasz erre: 3504 |
Mondjuk a tárcsáknál a határt szinte senki se tartja be...
|
Kovacspeter | 3512 | 2011. december 4. 02:21 | Válasz erre: 3504 |
A határon van, 4mm. Nem is értem hogy lehet ez, szoktam motorfékezni, a gépben most van 75000, de még akkor sem kéne itt tartani. Na mindegy, fizetek mint a katonatiszt.
|
Kovacspeter | 3511 | 2011. december 4. 02:15 | Válasz erre: 3502 |
Az Autoteka2000-nél az is ócsó. Ahogy nálunk mondják Biharban. Vagy ahogy a kínaiak mondják: "tatyon ócó"
|
Kovacspeter | 3510 | 2011. december 4. 02:13 | Válasz erre: 3501 |
Köszi az infót, közben utánanéztem a dolognak, van egy 1.2-es Bandit sorozat amivel megegyezik a tárcsa. A küllõkön még túltenném magam, de az anyagtól félek én is. Eddig egyszer fordult elõ, hogy nem gyári cucc került a motorba, jó áron volt Brembo betét elõre, és nem volt olyan mint az elõzõ. Pedig a nyereg Brembo, de a betét gyárilag nem. |
Kovacspeter | 3509 | 2011. december 4. 01:56 | Válasz erre: 3496 |
Természetesen Motul;-) Fork Oil Expert a félszintetikus, Fork Oil Factory Line a szintetikus olaj, mindkettõt ajánlom, úgy tapasztaltam hogy a szintetikussal egy kicsit komfortosabb a teló, viszont a félszintinél mintha késõbb következett volna be a csillapítóhatás csökkenése. Minimális a különbség. A viszkozitás 10W. (gyárilag is 10W való bele) Sûrûbbet nem érdemes beletenni a szar utak miatt, de most gondolkodom a 7.5W-n. (Erdély miatt fõleg, bár ki tudja merre lesz túrázás jövõre) A félszintibõl nincs 7.5W, ezt úgy lehet elérni hogy összekeversz 1-1 l 5W-s és 10w-s olajat.
|
hacse | 3505 | 2011. december 3. 20:07 |
Nincs ugyan hírértéke, de megrendeltem a Motul oilt az Autotéka nevû helyrõl a blokkba, mert még szállítási klts-el is ez volt a legolcsóbb mostan. Kösz a tippet !
|
hacse | 3504 | 2011. december 3. 20:00 |
K. Peti, mennyire vannak elkopva a tárcsáid méretileg? Az enyémek 4.4 mm-en állanak mostan. Gyárilag 4.5, 4 mm pedig a minimum. B. Peti írja , hogy neki 4,2-4,3 , szerintem az nem egy szezont jelent - km is számít, az igaz , meg persze függ a betét anyagától is -, de 4mm elõtt nem hiszem, hogy érdemes cserélni.
|
hacse | 3503 | 2011. december 3. 19:44 | Válasz erre: 3494 |
Köszi Peti a képeket ! Ez egy nagyon szép bringa, mást hozzáfûzni nem tudok.
|
hacse | 3502 | 2011. december 3. 19:41 | Válasz erre: 3496 |
Annyira terítéken van ez a telóolaj csere, hogy még a végén lelkiismeret furdalásból én is újat töltök az enyémbe.. Állandóan költségekbe veritek az embert..;-))
|
hacse | 3501 | 2011. december 3. 19:37 |
Látszatra , meg amit ilyen helyzetben mérni lehet, azok alapján a méretek egyformák. A képeken is látszik, hogy egy kicsit eltérõ a a küllõzet. Szerintem nem ártana megkérdezni egy szervizt. Egyébként, szerintem ha méretben passz , akkor jónak kell, hogy legyen, hiszen pl a 600-as Bandita tömege ugyanannyi , mint az 1200-as Ináé. Viszont anyagában nem tom lehet e számottevõ különbség.
|
cblaci | 3496 | 2011. december 3. 17:42 | Válasz erre: 3494 |
Kovács Peti! Légyszives ird le a telóolaj típusát (és teljesítményszintjét) amivel annyira elégedett voltál. Elõre is köszi! |
hacse | 3493 | 2011. december 3. 09:53 | Válasz erre: 3492 |
Szoktál. ;D Ilyet ne írjál , hogy szívesen látsz, mer' én jobban ismerem magamat, de még én se szívesen látom azt a ronda pofámat ! A mai világban a szíveslátás nem csak valami, hanem ez lenne az emberi kapcsolatok alapja. Na , majd valami csak összejön jövõre, ha más nem , akkor az Ina tali. :-))
|
cblaci | 3492 | 2011. december 2. 21:35 | Válasz erre: 3491 |
Szoktam én viccelni..? Ha jössz én szivesen látlak, a mai világban már ez is valami. Persze tudom, hogy nem kicsi a távolság, pont annyi mintha én innen mennék oda :-)
|
cblaci | 3490 | 2011. december 2. 18:02 | Válasz erre: 3489 |
Szia Csabi! Nem kell kimaradnod, csak szervezés kérdése és hogy legalább 2napra el tudj jönni. Szállást megoldjuk, egyik nap kimennénk Romániába másik nap pedig itt a környéken lehetne tekeregni. Ilyen egyszerû ;-) |
hacse | 3489 | 2011. december 2. 16:42 | Válasz erre: 3488 |
..én meg mindenbõl kimaradok földrajzilag, sorsszerûen.
|
cblaci | 3488 | 2011. december 2. 12:11 | Válasz erre: 3487 |
Rendben van Petikém! Akár még egybe is lehetne kötni egy kis túrázással ;-) pl. megkérjük Kovács Petit, hogy vegyen be téged is a regimentjébe amikor Királyerdõbe megyünk tavasszal. Bár arra meg kell egy egész nap mert neked még eddig el is kell jönnöd... Vagy akkor egy másik alkalommal keressük meg a doktorbácsit, de mivel nincs messze és hogy ne teljen haszontalanul a nap, egyúttal megmutatom a Vekeri tavat majd végig a Panoráma úton a Fancsikát és a kilátót, nagyon szép az a környék tavasszal! Meraszongya!: "Fölöttem az ég alattam két kerék, tûzzel a lelkemben arcomba tép a szél!" |
Billigpeter | 3487 | 2011. december 1. 22:43 | Válasz erre: 3486 |
Akkor ebbe maradunk: szezon kezdetkor irány Földes, legalább találkozunk, meg megmutassuk a géperejû járómûvet a Dr bácsinak:-)
|
cblaci | 3486 | 2011. december 1. 22:29 | Válasz erre: 3485 |
Már nem emlékszem pontosan mennyit mondott a mester de ettõl jóval durvább holtjátékra emlékszem amit felhozott példának és még szerinte az is elmegy... Ha tényleg csak 0,2 tizedet "löttyen" akkor szerintem simán kibírja a szegecselés amit még a tárcsa elfut a megengedett kopáshatárig. Minimális kottyanása az enyémnek is van ami szerintem a fék jellegébõl adódóan normális, bár én még koppanást nem hallok. A Totalbike-on is találtam erre utaló írást, szerintem olvasd el és lehet nem is fogsz utána emiatt parázni. Legfeljebb ha kezdõdik a szezon elgurulsz errefelé és megmutatjuk a mesternek, az semmibe nem kerül ;-) http://totalbike.hu/technika/motordoktor/doki071024/ |
Billigpeter | 3485 | 2011. december 1. 20:02 | Válasz erre: 3484 |
Ok várok rá! Az tény, hogy mind a két elsõ tárcsa a végét járja, az egyik 4,2 mm, a másik 4,3 mm nincsen válluk, párhuzamosan koptak. Ha nem csinál vele semmit, akkor is ezzel megyek végig a következõ szezonon, remélem, nem nyírja el a szegecseket. nem túl sokat kottyan, te is láttad, az egyik szinte semmit, a másik meg vagy 0,2 tizedet, csak engem zavar, hogy néha csattan, ha ráfogok a fékre. |
cblaci | 3484 | 2011. december 1. 18:30 | Válasz erre: 3483 |
Szia Peti! Azóta is beszéltünk már errõl mert egyik ismerõsöm is megkért, hogy érdeklõdjek a dolog iránt. Egyforma erõvel kell végigsajtolni a szegecseket de ez nem mindnél lehetséges és a "lógás" mértékétõl is függ. Legutóbb azt mondta, hogy nem szivesen vállalja mert idõigényes és általában ezek a tárcsák már a végüket járják így nem is éri meg költeni rá. A legnagyobb baj viszont az, hogy õsszel nagyon összetörte magát a srác motoros siklóernyõvel és azóta nem sokat tudok róla, ha sikerül megtudnom valamit majd jelzem feléd. |
Billigpeter | 3483 | 2011. december 1. 17:20 |
Szia Cblaci! a kék túrán említetted, hogy van egy ismerõsöd, aki esetleg meg tudja húzni a szegecseket a féktárcsán. Kérdezz már rá légy szíves, hogy tudna -e esetleg az enyémen segíteni. elõre is kösz. |
Billigpeter | 3482 | 2011. december 1. 17:15 | Válasz erre: 3480 |
A mennyhal elõször, a remény hal meg utoljára. :-) |
hacse | 3481 | 2011. december 1. 16:35 | Válasz erre: 3479 |
Csá! Kovács Peti tanár úr érdeklõdött ez ügyben. Én is megígértem neki, hogy élõben összehasonlítom a Bandit típusokkal, amit még nem tettem meg, de ami késik nem múlik. Köszönjük a segítséget , bármelyikünket érdekelheti a dolog! |
hacse | 3480 | 2011. december 1. 16:32 | Válasz erre: 3478 |
Szerintem mindenki látja , ha akarja, de aki tehetne ellene , annak így nagyon jó , ahogy van. Ezt meg lehet próbálni megmagyarázni de, ahol ezt nem akarták, ott már régen tettek ellene ... Az utolsó szoli ? Már nem nagyon emlékszem, mert kb 8 hónappal ezelõtt volt.;-)) Azóta táppénz, felmentési idõ, meg ilyen marhaságok voltak. Tegnap óta civil ember vagyok 20 év "katonáskodás" után. Kicsit megkönnyebbültem, de a jövõ a mostani állás szerint nem sok jót tartogat. Bízzunk benne, hogy teljesen nem süllyedünk vissza az 50-es évek szintjére..!;o)) Vigadjunk !!!Hejjj!!
|
dts2001 | 3479 | 2011. december 1. 10:16 |
Valaki kereste a múltkor,hogy csereszabatos e a féktárcsa másik típussal. A hátsó több típusnál megegyezik, de az elsõknél van pár kódszám eltérés. http://www.offroad-bulgaria.bg/ftp/Mad_Neno/Suzuki/ Itt van elég sok Suzuki típus lehet keresgélni. |
Billigpeter | 3478 | 2011. november 30. 21:29 | Válasz erre: 3477 |
Nagyon jól látod a helyzetet, nyilván nem ez volt az elsõ eset, hogy megvezettek, csak most azért bassza annyira a csõröm, mert egyáltalán nem volt igazuk. Mindegy, túl vagyunk rajta. Hogy telt az utolsó szolgálat? |
hacse | 3477 | 2011. november 30. 21:13 |
Köszönöm a fotókat B. Peti! Gyönyörû épületegyüttest húztatok fel. A megrendelõk a legtöbb esetben mindenbe belekötnek , mert manapság más munkáját nem illik megbecsülni, és nem utolsó sorban - ami a lényeg - minél késõbb, minél kevesebbet , vagy soha , vagy egyáltalán semmit nem szokás fizetni a kivitelezõknek. Kivitelezõ cégnél pozícióban lenni manapság még annyira sem áldás , mint egyszerû melósnak, mert a melós "csak" felülrõl kapja a pofájára, de a fõnök féle emberkék minden irányból. Meg is érdemlik, hiszen többet kapnak , mint a melósok...gondolják , akik osztják.... Az élet nem babos torma..;) Ne hagyd , hogy kicsináljanak idegileg!!
|
hacse | 3476 | 2011. november 30. 20:03 | Válasz erre: 3472 |
Ennyire összetett egység lennék ? Nem csoda , hogy nem ismerem ki magamat rajtam..;o))
|
hacse | 3475 | 2011. november 30. 19:58 | Válasz erre: 3474 |
Nem mászik itt senki sehova ! A semminél kicsit többet tudunk már egymásról, valamilyen szinten "csapat" vagyunk , és szerintem annyi megengedhetõ, hogy valamelyikünk kiöntse kicsit a lelkét itt a fórumon, ha úgy érzi , hogy ez segít rajta. Ha meg valaki szándékosan és aljas indokból sértegeti a másikat az villám gyorsan ki fog derülni az írásokból, és akkor azt máshogy rendezzük. Én a magam részérõl - bár a stílusom hagy némi kívánni valót maga után - szégyennek tartanám, ha én itt komoly összetûzésbe hajszolnám magamat , hiszen XXX km távolságban vagyunk egymástól és az év 1-2 napját kivéve (remélem sok év 1-2 napját ) csak írásban értekezünk és csak akkor , ha van kedvünk. Senki nem kényszerít rá. Ha ekkora távolságból nem bírjuk ki "egymással" , akkor úgy kell nekünk! ;D
|
cblaci | 3474 | 2011. november 30. 16:57 | Válasz erre: 3470 |
Dehogyis másztál :-) legalábbis én nem vettem észre semmi olyat. Az tény hogy néha haragban vagyok a világgal, de ehhez nincs a fórumoknak köze. Alapvetõen vidám vagyok és a vidám embereket kedvelem. Cseh Tamásról még megnéztem néhány videót az este, nagy ember volt, szegényebb lett a világ amikor elment. A mûfaj amit képvisel kicsit távol áll tõlem, bár lehet ha sürûbben hallgattam volna más lenne a véleményem. Tudom nem csak Besenyõ és társaiból áll a világ, de nagyon kell nekem a vidámság, van éppen elég gondolkodni való a szürke hétköznapokban. Tetszik a motoros definiálása :-) |
Billigpeter | 3472 | 2011. november 29. 22:23 |
és egyébként, hogy foglaljam a helyet, közzéteszem a teljes tanulmányt : A Motoros Mivel az emberiség nagy rendszerezõ természettudósai eléggé el nem ítélhetõ módon idejekorán visszaadták testüket az örök körforgásnak és zseniális lelkük sem törõdik azzal, hogy botcsinálta asztaltáncoltatóknak mondják tollba életmûvük folytatását (talán ezért sem használatos a halálmû kifejezés...), így nekünk kell felvennünk a pennát, hogy befejezzük a mûvet! Mélyreható kutatásaim során bukkantam arra a szomorú tényre, hogy sem Karl von Linné (1707-1778), a nagy rendszerezõ 1735-ben megjelent Systema Naturae címû alapmûvében, sem Alfred Brehm: Az állatok világa (1869) címû korszakalkotó könyvében, sõt még Nagy Lajos Képtelen természetrajzában (1921) sem szerepel az evolúció fájának legújabban kiserkent hajtása: a Motoros. Megfigyelve a Motoros hat végtagját (két kar, két láb, két kerék), a kitinszerû kemény képzõdményt a fején, csillogó páncélzatát a testén, a felületes szemlélõ könnyen úgy gondolhatja, hogy egy nagyranõtt rovarral találta magát szembe. Ám amint megáll és elválik alsó testrészétõl (motor, ld. késõbb), a felületes szemlélõ álla leesik, mivel most meg úgy tûnik, hogy egy ember áll elõtte... Ez már közelebb van az igazsághoz, de messzebb, mint Makó Jeruzsálemtõl... A Motoros nem Motorosnak, hanem embernek születik, késõbb alakul át Motorossá, ebben hasonlít a kakukkhoz, bár kakukkolni nem szokott. A kakukk sem szokott motorozni, ebbõl következik, hogy a Motorosnak és a kakukknak semmi köze nincs egymáshoz azon kívül, hogy egy másik faj neveli fel kicsinyeiket. Az viszont biztos, hogy a Motoros az emberbõl fejlõdik ki, tehát Charles Darwin (1809 - 1882) elmélete alapján nyilvánvaló, hogy a Motoros az evolúció következõ, egyszersmind legfejlettebb lépcsõfoka. A Motoros testi felépítésében nagyban hasonlít az emberhez. Legszembetûnõbb különbség kettejük között a Motoros alsó felén található speciális testrésze, a motor. Ez a testrész igen sokféle lehet, melynek sokszínûsége indokolja, hogy újonnan felfedezett fajunk egyedeit tudományos módszerességgel alfajokba soroljuk. Néhány dologban azonban mindegyik ilyetén testrész megegyezik: (legalább) két kerék elnevezésû végtaggal rendelkezik, vannak rajta az evolúció során ésszerûen kialakult helyek a motoros többi végtagjának és ülõgumójának (ezek az úgynevezett kormány, lábtartók és ülés); azonkívül önálló, a Motoros testének többi részétõl elkülönült anyagcserével rendelkezik. Figyelemreméltó tulajdonsága a Motorosnak, hogy a motorjától idõlegesen el tud szakadni, és életfunkciói ekkor is fennmaradnak. Sõt, miután újra egyesítette testét, a motor életfunkciói is visszatérnek. Ez egyedülálló képesség, melyhez hasonlót csak a földigiliszta tud produkálni, amikor ásó útján szaporodik, ám az sem képes arra, hogy ha összeillesztjük a keletkezett két új földigilisztát, újra egy földigiliszta legyen belõle. Ebbõl is látszik, hogy a földigiliszta milyen önfejû állat. Ezen kívül a Motoros motor nevû testrészének még számos, szûklátókörû elõdeink számára elképzelhetetlen képessége alakult ki. Például a motort egyszerre akár több Motoros is használhatja, ezek alapján láthatjuk azt is, hogy szélsõséges esetben még olyan Motorossal is találkozhatunk, akinek nem fejlõdik ki ez a testrésze. Õket a Motorosok saját nyelvükön általában a ´gyalogbéka´ ill. ´szerencsétlen flótás´ néven nevezik. Elképzelhetõ továbbá az is, hogy a Motorosok idõlegesen nem saját, hanem más Motoros motorjával egyesülnek kis ideig élénk szimbiózisba, bár ez viszonylag ritka, mert minden Motoros nagyon ragaszkodik a saját testrészeihez. Ez alól csak az a kivétel, amikor más testrészeihez ragaszkodnak, de errõl majd részletesen szólunk a szaporodással foglalkozó részben. A Motoros fejrészét kemény, gömbölyded alakú képzõdmény, az ún. bukósisak takarja. Ennek formája és színe még az alfajokon belül is változatos képet mutat, így azt jelen publikáció méretének korlátossága miatt nem részletezzük. Meg kell azonban jegyeznünk, hogy nem szabad összekeverni a bukósisakot a rohamsisakkal még akkor sem, ha némely Motoros krómozott rohamsisakot visel bukósisak gyanánt, mivel a rohamsisakot a katonaállat viseli, mely faj és a Motoros között a rendszertanban nem csak az ember, hanem például még a papucsállatka is helyet kap. A Motoros testét az emberhez hasonlóan bõr fedi, azonban az embertõl eltérõen ezen felül némi pamut közbeiktatásával újabb bõrréteget visel. Ennek színe és mintája is igen változatos még egyes alfajokon belül is. Vannak azonban olyan alfajok is, melyek jellegzetesen elhagyják a második bõrréteget és leginkább az emberhez hasonlatos kültakaróval rendelkeznek (Szocimotorosok). A Motoros felsõ két végtagján bõrkesztyût, középsõ két végtagján bõrcsizmát, alsó két végtagján gumit visel. Gumit idõnként máshol is visel, de errõl már elõttem kimerítõen értekezett tudós kollégám, dr. Veress Pál, így errõl most nem írnék bõvebben. A Motoros az egész világon elterjedt faj, szinte mindenhol megtalálható, ahol az ember is él. A mérsékelt égövben általában téli álmot alszik, ilyenkor csak elvétve látni Motorost. Erre az idõszakra a Motoros embernek álcázza magát és a napokat számolja a tavaszig, néha meglátogatja megsimogatni motorját és gyengéd szavakat susog a tanksapkájára. Ez alól csak néhány alfaj kivétel (a Postásmotoros és a Rendõrmotoros), õk télen sem hagyják el ezt a fontos testrészüket. A Motoros társas állat. Bár gyakran látni egyedül Motorost, ám ez nem jelenti azt, hogy magányosan szeretne járni. A Motoros komfortérzete exponenciálisan nõ, ha más Motorosokat lát, ez általában kiváltja belõle a balkéz megemelkedésével járó, ún. Másikmotorostlátok-reflexet, amit az emberek gyakran tévesen integetésnek értelmeznek. A jó idõ beköszöntével egyre többször lehet több Motorost együtt megfigyelni. Ha egyre több Motorost látunk egy irányba haladni, akkor nagy valószínûséggel a Motorosok haladási irányának metszéspontjában egy érdekes rituális társadalmi szokást, ún. Motoros Találkozót találunk. Ilyenkor akár több ezer Motorost tanulmányozhatunk egyidõben. A Motoros táplálkozási szokásai szinte teljesen megegyeznek az emberével. Kivétel ez alól, amikor a Motoros aláveti magát a Motoros Találkozó íratlan szabályainak, ilyenkor étrendje fõleg a sör, bor, pálinka, tequila és egyéb alkoholtartalmú italok személyre szabott kavalkádjából áll. Mint már említettem, a Motoros nem feltétlenül Motoros hím és nõstény példányok nászából származik, hanem emberi egyedekbõl fejlõdik ki. A faj fenntartása szempontjából tehát logikus és érthetõ, hogy a Motoros emiatt minél több emberrel igyekszik némi kapcsolatot létesíteni, amit valóban meg is figyelhetünk -fõleg a hím- Motorosoknál. Természetesen vannak nõstény Motorosok is, ám ezek aránya lényegesen kisebb, mint az emberek között, és a hím Motorosok között tapasztalható szaporodási kényszer sem olyan jellegzetes. Azonfelül azok a nõstény Motorosok, amelyek már szert tettek egy hím Motorosra, igyekeznek a hím szaporodási kényszerét saját személyükre korlátozni. A Motoros élettartama általában rövidebb vagy hosszabb, mint egy hasonló felépítésû emberé. A Motorosok között több mondás is utal erre: "Soha ne menj gyorsabban, mint amilyen gyorsan az õrangyalod repülni tud!", "Senki nem látott még öreg vakmerõ Motorost.". Mindazonáltal ha a Motorosokat -a <BR>tudományos tényszerûséget most szándékosan félretéve- emberként kezeljük, <BR>azt látjuk, hogy még a motor nélkül is boldognak tûnnek, pedig eme <BR>nevezetes testrészüktõl való elszakítás nagyban csökkenti elégedettségük <BR>fokát, hosszas elkülönítés elvonási tünetekhez, akár múló depresszióhoz is <BR>vezethet. <BR> <BR>A Motoros legelterjedtebb alfajai (a teljesség igénye nélkül): <BR>Szocimotoros: általában kispénzû vagy megszállottan szerelni vágyó <BR>emberekbõl alakulnak ki. Õk a mai napig élvezik a szocialista ipar áldásos <BR>tevékenységét. Jellemzõ rájuk a kétütemû testrészükbõl kiáramló vad zaj és <BR>gomolygó füst. Gyakran megtalálhatók az utak mellett is, a motor mellett <BR>annak elsõsegélyt adva. Emiatt sokoldalúan képzettek. Közöttük találhatóak <BR>legtöbben olyanok, akik akár több Motorost is képesek motorjukon cipelni, <BR>az ún. oldalkocsi segítségével. <BR>Chopperes: kizárólag fekete bõrt visel, lehetõleg minél több rojttal. <BR>Megszállottan fejleszti motorját, mesteri módon bánik a flex-szel és <BR>mûvészi szinten hegeszt. Legnagyobb sértés, amit soha ne mondjuk neki, <BR>hacsak nem gyõzõdtünk meg elõtte arról, hogy el tudunk menekülni: "Pont egy <BR>ilyen motort láttam a múlt héten!". Jellemzõje a motor nélkül is széles <BR>terpesz, a mély, puffogó hang, néhány tetoválás (nem kötelezõ;) és a sörhas <BR>(ez sem). Kedélyes teremtmények, bár szeretnek a hozzá nem értõk szemében <BR>morcosnak látszani. <BR>Speedmotoros: általában már tiritarka kültakarójával felhívja magára a <BR>figyelmet, sokuknak teknõspáncélhoz hasonló képzõdmény nõtt a hátára, bár a <BR>teknõsnél jelentõsen gyorsabbak. Testük különbözõ részeit szinte lehetetlen <BR>elkülöníteni, képesek teljesen összeforrni motorjukkal. Amennyiben valami <BR>üvöltõ-visító hang kíséretében elszáguld melletted egy színes csík, majdnem <BR>biztos lehetsz abban, hogy speedmotorost láttál. Ebbõl az alfajból <BR>fejlõdött ki a Streetfighteres család, amely mûvészi szinten mûveli a <BR>közönséges emberek számára öngyilkossággal egyenértékû mutatványokat. <BR>Túramotoros: ez az alfaj az emberek számára legkonszolidáltabbnak tûnõ <BR>csoport. Õk tulajdonképpen kényelmet szeretõ Speedmotorosok... vagy <BR>sebességet szeretõ Chopperesek? Egymással több dologban szoktak versengeni: <BR>milyen régóta nem volt orvosnál a motor, milyen alacsony az <BR>anyagcsereigénye, milyen távot mentek vele egyhuzamban. Egyébként békés <BR>társaság. <BR>Endurós: számára a legfontosabb igazság: két pont között legrövidebb út az <BR>egyenes, eszerint is szokott közlekedni. Nagy természetbarát, az <BR>árkok-bokrok kedvelõje. Közöttük külön kasztot alkotnak a testükre igen <BR>igényes példányok, akik szigorúan megkövetelik maguktól a 100 kg feletti <BR>testsúlyt és 110 cm-es derékbõséget. <BR> <BR>Ezek az alfajok látszólag hajlamosak az egymás közötti torzsalkodásra, ám <BR>ez csak szellemi képességeik szintentartására szolgál. Ez rögtön <BR>szembetûnik akkor, amikor szóba kerül közöttük a Mûmájer. <BR>A Mûmájer olyan ember, aki motorosnak szeretne látszani, de nem az. Úgy <BR>gondolja, hogy Motoros attól lesz az ember, hogy szerez magának egy motort, <BR>de ebben téved, mert ettõl õ csak legfeljebb "motorral rendelkezõ <BR>ember"-nek nevezhetõ. A Mûmájert már messzirõl meg lehet ismerni arról, <BR>hogy hangosan kérkedik azzal, hogy õ Motoros. A Mûmájert gyakran lehet <BR>látni például rövidnadrágban, pólóban motoron ülni, amitõl egy Motorosnak <BR>feláll a hátán a bõrkabát. A Mûmájer soha nem gyógyítja saját maga a <BR>motorját, olajos még soha nem volt a keze. A Mûmájer általában újonnan <BR>veszi a motorját és kizárólag gyári alkatrészeket és kiegészítõket vesz <BR>hozzá. Soha ne bõszítsünk fel egy Motorost azzal, hogy jelenlétében egy <BR>Mûmájert Motorosnak titulálunk, mert örökre elveszíthetjük elõtte <BR>szavahihetõségünket! <BR> <BR>Szociológiai szempontból a Motorosok igen érdekes csoportot alkotnak. A <BR>motorok látványára vagy akár csak a hangjára is úgy reagálnak, mint legyek <BR>a ragacsos papírra és azonnal ott teremnek. Amint egy Motoros megáll <BR>valahol, biztos lehet benne, hogy 2 percen belül megszólítja egy magát <BR>embernek álcázó másik Motoros és megkérdezi: <BR>"Mekkoramennyiteszikhányévesmennyitmegymikorvettedmennyivanbenne?" <BR> <BR>Nagyon érdekes tulajdonsága a Motorosnak, hogy idõszakosan láthatatlanná <BR>válik. Ez fõleg akkor történik meg, amikor valaki kitolat az útra, átsétál <BR>az úton, vagy csak egyszerûen kanyarodni készül. Ekkor láthatóságát a <BR>Motoros csak erõteljes dudálás és villogtatás útján tudja visszaszerezni. <BR>Ha szerencséje van... ha nem, akkor az õrangyalát is be kell kapcsolnia. <BR> <BR>Mindezekbõl világosan látszik, hogy ez az elsõ ránézésre titokzatosnak tûnõ <BR>faj megérdemli a törõdést és odafigyelést, melyre egyedei nagyon hálásan <BR>reagálnak ("Ki a motoromat szereti, rossz ember nem lehet!"). Úgyhogy <BR>vigyázzunk rájuk, hogy minél kevesebbszer legyen szükségük az õrangyalra... <BR> <BR>egészségetekre! |
Billigpeter | 3471 | 2011. november 29. 22:19 |
Ja, és úgy határoztam, hogy nem lesz motorváltás, úgyhogy még legalább egy évig kénytelenek lesztek engem is elviselni( ha csak ti nem váltotok:-)). de szerintem jó, ha legalább 4 motor jelen van egy találkozón, mert idézem: "A Motoros társas állat. Bár gyakran látni egyedül Motorost, ám ez nem jelenti azt, hogy magányosan szeretne járni. A Motoros komfortérzete exponenciálisan nõ, ha más Motorosokat lát, ez általában kiváltja belõle a balkéz megemelkedésével járó, ún. Másikmotorostlátok-reflexet, amit az emberek gyakran tévesen integetésnek értelmeznek. A jó idõ beköszöntével egyre többször lehet több Motorost együtt megfigyelni. Ha egyre több Motorost látunk egy irányba haladni, akkor nagy valószínûséggel a Motorosok haladási irányának metszéspontjában egy érdekes rituális társadalmi szokást, ún. Motoros Találkozót találunk. Ilyenkor akár több ezer Motorost tanulmányozhatunk egyidõben. A Motoros táplálkozási szokásai szinte teljesen megegyeznek az emberével. Kivétel ez alól, amikor a Motoros aláveti magát a Motoros Találkozó íratlan szabályainak, ilyenkor étrendje fõleg a sör, bor, pálinka, tequila és egyéb alkoholtartalmú italok személyre szabott kavalkádjából áll." |
Billigpeter | 3470 | 2011. november 29. 21:50 | Válasz erre: 3464 |
Ha mégis rámásztam a lelkivilágodra, elnézést kérek, általában próbálom magam disztingválni, lehet, hogy most nem sikerült.:-)
|
hacse | 3466 | 2011. november 29. 21:35 | Válasz erre: 3461 |
Van pár ilyen nóta , ami hasonló borzongást vált ki...egyik sem illik a populáris mûfajba---
|
Billigpeter | 3465 | 2011. november 29. 21:34 | Válasz erre: 3464 |
Mert ez ilyen letargikus nap.:-) Jó éjszakát!
|