9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Suzuki Inazuma 400 750 1200
Következő oldal

Billigpeter 4368 2012. február 22. 22:43   Válasz erre: 4365
De nincsen. :-(

Nem akartam okoskodni, csak gondoltam írok valamit, hogy teljen a lap. egyébként ha rám hallgattok, azt csináltok, amit akartok :-)

    

cblaci 4367 2012. február 22. 22:40   Válasz erre: 4360
Ez nagyon hasznos volt! Mert tudtam hogy mennek a nagy csövek a szenyvíztísztító felé a földben... benne unottan vándorol a szenyvíziszap, de hogy ott a medencében mi van azt én nem vágtam eddig. Imádom a szót is "ANAEROB ISZAPROHASZTÁS" hát nem gyönyörû!
Na mostmár nem szarozok!
Jó éjt!
    

Kovacspeter 4366 2012. február 22. 22:38   Válasz erre: 4356
De király, én is szeretnék vészvillogót! Tulajdonképpen most is van csak akkor amikor nem kéne...talán elõbb ezt kellene megszüntetni ;-)
    

Kovacspeter 4365 2012. február 22. 22:34   Válasz erre: 4351
Helló Peti!
Örvendetes hogy köztünk maradtál;-) A 41 fok az mondjuk nem vicc.

"Onnan már nincs messze a tordai hasadék, a sóbánya, Kolozsvár" Igen, és még lehetne sorolni, Nagyenyed a várral, Verespatak, vagy akár a Detonáta stb. Ilyenkor jut eszembe hogy kéne vagy két hónap minden évben Erdélyre.
    

cblaci 4364 2012. február 22. 22:34   Válasz erre: 4361
Van egy olyan érzésem legjobb lesz ha rád bízom, a lényeg, hogy legyen benne Torockó. Gondolom ott lenne az alaptábor és onnan tekeregnénk be a környéket. Aztán az odaút és a visszaút is különbözne így már egész nagy területet tudnánk bebarangolni. Úgy lenne jó ha egyszer hétvégén amikor Hszobon vagy meglátogatnál és akkor itt a gép elõtt innánk meg azt a bambit és közben tudnánk tervezni.

    

Kovacspeter 4363 2012. február 22. 22:26   Válasz erre: 4350
Hello Szucsizu! Sajnos elõfordul a Lucasnál, de a gyárinál is megesik az ilyesmi csak jóval ritkábban, de gondolom ez nem vigasztal. Azt hittem Ebc került fel a tiedre, de ezek szerint rosszul emlékszem.
Mi újság, találtál melót?
    

Kovacspeter 4362 2012. február 22. 22:20   Válasz erre: 4349
Hátha jobb mint a gugli, köszi!
    

Kovacspeter 4361 2012. február 22. 22:19   Válasz erre: 4348
Azért ne könyveld még el reménytelennek azt a találkozót. Alakul az majd ha itt lesz az ideje. Összefuthatunk majd egy bambira, aztán megtervezgetjük az útvonalat meg ilyenek.
A hegységet ez a két út szeli keresztül, ami kvázi normálisan járható a mi motorjainkkal, a harmadik amit írtam Tordaszentlászló felé, az már tulajdonképpen a hegység keleti szélén halad.
Lenne még egy negyedik, de annak nem ismerem a középsõ szakaszát, azt azért nem is írtam, látatlanba nem merem vállalni, ki kéne járni elõzõleg.
A 76-os útról Belényes után kb.10 km-re van balra egy leágazás Vasaskõfalva-Pietroasa, Boga-telep-Statiunea Boga, Pádisi-karsztfensík irányában. Északról pedig az 1-es úton Kissebes-Poieni után van leágazás ahogy már a múltkor is írtam Sebesvár-Bologa, Székelyjó-Sacueiu felé, de itt tovább lehet menni meglehetõs úton Havasrekettyéig-Rachitele. Lentrõl a 76-osról Vasaskõfalváig pár éve meglehetõs volt az út, feljebb a karsztfensíkig folyamatosan romlott. Állítólag valami útépítés is volt arrafelé. Nagy kérdés hogy a kettõ között mi van. Érdeklõdöm a Domisoknál, aztán ha idõ stb. engedi majd felderítem.
    

Billigpeter 4360 2012. február 22. 22:10   Válasz erre: 4355
nem szeretnék tanult kollégám disszertációjába beleugatni, de ezt a jeles esszét ki kell, hogy egészítsem az alábbiakkal:

Az anaerob iszaprothasztás felismerését, kidolgozását követõen hosszú ideig úgy tûnt,
hogy ennek az iszap-feldolgozási vagy szennyvíztisztítási módszernek már nincs további
fejlesztési lehetõsége. A megfelelõ fûtött anaerob iszaprothasztók szintjén megállt a
fejlesztés. A 70-es évek elejétõl azonban ez a terület is újra fejlõdésnek indult. A
lehetõségekre a korábbi vizsgálatoknál ugyan már voltak jelek, de az igazi áttörést a 70-es
évek eredményei jelentették. Ekkor vált tisztázottá az anaerob iszaprothasztás többlépcsõs
mechanizmusa, melyben három kölcsönösen vagy szintropikusan együtt élõ
mikroorganizmus csoport végzi a nagy molekulatömegû szerves anyagok metánná és
széndioxiddá történõ lebontását. A három mikroorganizmus csoport tevékenységének,
kölcsönhatásának pontosításával vált lehetõvé olyan speciális iszapkezelési technika, majd
késõbb nagy koncentrációjú, elsõsorban élelmiszeripari szennyvizek tisztítására alkalmas
módszer kidolgozása, amely az élelmiszeripari szennyvizek tisztítását jelentõsen
átalakította. Korábban az ilyen szennyvizek tisztítása az eleveniszapos rendszerekre hárult
és azokban nagyon sok esetben iszapduzzadást eredményezett. A csepegtetõtesteknél ezzel
szemben a nagy terhelés eliszaposodást, eltömõdést okozott. Az új megoldással az iszap,
vagy tömény szennyvíz anaerob feldolgozása több lépcsõben, optimalizált körülmények
között történt, sokkal nagyobb térfogati terheléssel, mint a korábbi rothasztóknál.
A korábbi megoldásnál az iszap rothasztását tökéletesen kezelt tankreaktorokban (CSCR)
végezték. Esetenként az ilyen tisztításnál iszaprecirkulációt is alkalmaztak a jobb keverés,
összetétel kiegyenlítés érdekében. Késõbb ilyen reaktorokat fluid ágyas változatban vagy
rögzített, de úgynevezett expandált ágyas változatban is kialakítottak mind laboratóriumi,
mind üzemi méretekben (Sahm, 1984; Winter, 1984). Néhány anaerob reaktortípust a
holland kutatók úgynevezett feláramló folyadékárammal és gázárammal mozgatott
iszapréteges kivitelben alakítottak ki (UASB) (Lettinga és társai, 1980), melyekben a
kedvezõ hidrodinamikai körülmények, valamint a mikrotápanyag-ellátottság
optimalizálásával a különbözõ mikroorganizmus fajok olyan együttese alakulhatott ki,
melyek optimális lebontási sebességet, s egyidejûleg különösen sûrû, úgynevezett granulált
iszapot eredményeztek.

Így akik csak olvassák a fórumot, nem csak a biológiában, hanem a szennyvíziszap ártalmatlanításában is jártasabbak lettek.
Hát ennyi fért mai ismeretterjesztõ mûsorunkba, ha tehetik, tartsanak velünk legközelebb is.
Jó éjszakát kívánok!
    

cblaci 4359 2012. február 22. 21:24   Válasz erre: 4358
Szivesen!
    

Billigpeter 4358 2012. február 22. 21:15  
Bár felesleges fényeznem magam, mert sem az ötlet, sem a terv nem az enyém vót, sõt a kapcsoló kivételével még az alkatrészt is kaptam (nyertem:-)) , de legalább a leírások, meg a fényképek alapján létre tudtam hozni. (Mondjuk egy másfél éves csimpánz is meg tudta volna csinálni, ha egyszer megmutatják neki):-)
Nekem nem sikerült olyan szépen kirendezni a vezetékeket a lámpatökben, mint Lacinak, de hát neki azért ez szakmai ártalom, és mivel össze tudtam rakni tõle a lámpát, meg nem is látszik, ezért nem zavar annyira.

Köszönöm szépen Laci az alkatrészt, a leírást, meg a képeket, ha majd nagy leszek, meghálálom.

    

cblaci 4357 2012. február 22. 21:15   Válasz erre: 4356
És megcsinálta!
    

Billigpeter 4356 2012. február 22. 21:05  
Azt hiszem, megduplázódott azoknak a Suzuki GSX 750 Inazuma típusú motorkerékpároknak a száma Magyarországon, melyek vészvillogóval vannak felszerelve :-)
    

cblaci 4355 2012. február 22. 20:40   Válasz erre: 4354
Jó estét kívánok!
Akik csak olvasni szeretnek azoknak egy kis nassolni való:

Az eukarióta sejt nagyobb mint a prokarióták sejtje, a genomjában is általában nagyobb számú gén található. Például a prokarióta Escherichia coli baktérium DNS-ének nagysága közel 3 millió bázispár, míg az emberé mintegy 3 milliárd bázispár. A prokarióták genomja egyetlen kör alakú DNS-molekula, amihez bázisos fehérjék kapcsolódnak, de ezek sohasem hisztonok. Az eukarióták sejtmagi (nukleáris) DNS-e különálló kromoszómákra van szétosztva, és minden kromoszómában egy kétszálú DNS van. A DNS-hez hiszton fehérjék kapcsolódnak, és a DNS-sel együtt nukleoszómákat alkotnak. A kromoszómákban található kromatin fonal alapjában véve nukleoszómák lánca, sokszorosan felcsavarodva a sejtosztódáskor. A kromoszóma tulajdonképpen a kromatin „becsomagolt”, az utódsejtekbe szétosztandó formája, amiben a gének nem mûködnek; a sejtosztódás befejezõdése után a kromoszómák részben lecsavarodnak (ez lesz az eukromatin), és ebben a gének a sejtosztódások közötti idõszakban mûködnek, kifejezõdésre jutnak. A gének mûködését (kifejezõdésre jutását, átíródását, idegen szóval transzkripcióját) a nukleoszómákhoz kapcsolódó savas kromoszomális fehérjék mûködésváltozása teszi lehetõvé, amelyek részben megváltoztatják a hisztonok szerkezetét.

A soksejtû eukarióták egyes sejtjeiben a differenciáció következtében a fajra jellemzõ géneknek csak egy része mûködik (az emberben átlagosan mintegy 1-8%-a), a többi az adott sejtben nem fejezõdik ki (és nem is tekeredik le a sejtosztódások során a kromatin része, az ún. heterokromatin); de a sok sejtben összességében valamikor minden gén mûködésére sor kerül az egyedfejlõdési program által meghatározott helyen és idõben.

A prokarióták lényegileg egysejtûek, így az eukariótákra jellemzõ differenciációjuk nincs (bár persze mutatnak fejlõdési változásokat az életük során). A baktériumok sejtjeiben a kör alakú nagy DNS-en kívül lehetnek még kisebb, a fõ DNS-tõl függetlenül osztódó és az utódokba átjutó, szintén kör alakú, de kisebb DNS-ek is, ezek az ún. plazmidok vagy episzómák.

Az eukarióták sejtjeiben a sejtmagon kívül is vannak még DNS-ek (ezek együttese az extranukleáris DNS vagy citoplazmatikus DNS), mégpedig egyes sejtszervecskékben (a mitokondriumokban, illetve a növényi sejtek kloroplasztiszaiban). Ilyen, membránnal körülvett sejtszervecskék a prokarióták sejtjeiben nem találhatók (a prokarióta sejt megfelel egy sejtszervecskének).

Az eukarióta sejtben vannak belsõ sejtmembránok a sejtet kívülrõl borító plazmamembránon kívül; ezek egy része nem kerül kapcsolatba a plazmamembránnal, de egy részük érintkezhet, összeolvadhat a plazmamembránnal, illetve leválhat arról (ld még exocitózis, endocitózis). Az egyik legfontosabb ilyen belsõ sejtmembránrendszer az endoplazmatikus retikulum (ER) membránrendszere a citoplazma belsõ, a sejtmaghoz közelebbi részében. Ez a membránrendszer közvetlen fizikai érintkezésben van a sejtmag maghártyájával; a maghártya két membránlemeze közötti tér az endoplazmatikus retikulum üregrendszerében folytatódik. Az endoplazmatikus retikulum membránjaiban a sejt bioszintézisét végzõ enzimek nagy része található, vagyis az ER membránjai a sejt szintetizáló rendszerét adják. Itt képzõdnek az új lipid molekulák, így a membránok foszfolipidjei is. Az ER membránjaihoz kapcsolódhatnak riboszómák, amelyek a citoplazmatikus fehérjeszintézis helyei. AZ ER membránjaihoz a riboszómák speciális helyeken és sajátos mintázatban kapcsolódnak; emiatt az ilyen ER az elektronmikroszkópban szemcsés vagy durva felszínûnek tûnik. A durva felszínû ER riboszómái szintetizálják azokat a fehérjéket, amelyeket a sejt „exportra” termel, vagyis amelyek végül exocitózissal ki fognak jutni a sejt külsõ felszínére vagy el is hagyják a sejtet. Az ER másik típusának membránján nem találhatók riboszómák, ezért az az elektronmikroszkópban sima felszínûnek tûnik. A sejt saját használatra szánt fehérjéit a citoplazmában szabadon található riboszómák termelik.

Na! emmán döfi vót mi? :-)))
    

Billigpeter 4354 2012. február 20. 18:45   Válasz erre: 4353
Köszönöm szépen!
Már most úgy néz ki, hogy megmaradok.
    

cblaci 4353 2012. február 20. 15:48   Válasz erre: 4351
Jobbulást Péter!
    

cblaci 4352 2012. február 20. 15:48   Válasz erre: 4349
Köszi!
    

Billigpeter 4351 2012. február 19. 14:09  
Jó napot kívánok az Uraknak!

Elnézést a szótlanságért, de megtámadott valami vadrák, oszt a hátamon pörögtem három napig 41 fokos lázzal, de legalább nem kellett annyit fûteni, mert én voltam a gladiátor (vagy a radiátor, ezt még vizsgálják) :-)

Torockó- szép kis város nagy múlttal, gyönyörû környezetben, kedves, vendégszeretõ emberekkel. jó választás egy túra helyszínéül. Onnan már nincs messze a tordai hasadék, a sóbánya, Kolozsvár -szerintem ha ott vagytok ezeket azért érdemes felfûzni.

Laci, ne temesd még a találkozót, ha majd konkrét lesz, csinálunk neki hírverést, meg a tantóbával összetrombitáljuk rá a bandát úgy, mint tavaly :-)

Kinézek az ablakon, süt a nap, olvad a hó, lassan itt a tavasz. Kollégák fel a fejjel, vetkõzzük lefelé a téli depressziót :-)

    

szucsizu 4350 2012. február 19. 13:18   Válasz erre: 4330
Hellosztok cimbik!
A tarcsa temahoz hozza szolva en is csereltem. A gyari kibirt 50000km. A kopashatart elerve 1hegyi menet utan elkezdett utni, jott a csere Lucasra. Valahogy nekem sem tetszik a marka, lassu menetben torteno fekezesnel mintha bologatna a eleje, nagy sebbesegrol valo lassulasnal nem veszem eszre. 200ejroba kerult a szett, ha tehetnem lecserelnem.hm
    

sinyus 4349 2012. február 19. 09:37  
http://www.viamichelin.com/

Útvonaltervezõ - elég jónak tûnik...
    

cblaci 4348 2012. február 18. 22:26   Válasz erre: 4347
A Google-t jól ismerem és település nevekkel sincs gondom, a lehetséges verziókat amiket leírtál mindet tudtam követni.
Az itteni aktivitást tekintve én már nem bízok második inazuma taliban, amit persze sajnálok is nagyon. Ha mégis valami csoda folytán összejönne az ne azzal teljen, hogy útvonalat tervezünk.
Lehet írok terveket figyelembe véve az ajánlásaidat és elküldöm mail-ben, aztán majd mondasz rá valamit, mert én az útminõségeket kevésbé ismerem azon a környéken.
A füzetecske ráér emiatt ne aggódj.

    

Kovacspeter 4347 2012. február 18. 22:02   Válasz erre: 4346
Sajnos ez elõfordul a Google-nél, esetleg ha a megyét is beírod a település mellé, egy fokkal jobb a helyzet, de akkor se mindig sikerül. A megyék románul: Bihar-Bihor, Kolozs-Cluj, Fehér-Alba.
Persze, összeülhetünk elõtte, de addig lesz még találkozó is ha igaz.
A Torockóról szóló füzetkét nem felejtettem el beszkennelni, de tegnap már nem jutott rá idõ, ja és Szoboszlón van, ma hajnalban meg eljöttem Pestre. Majd küldöm.
    

cblaci 4346 2012. február 18. 15:39   Válasz erre: 4345
Próbáltam tervezgetni a GoogleEarth-ön és bizony pl. ha beírtam Románia Lita-t 400km-el arrébb vitt egy másik román településre aminek köze nincs az útitervhez... viszont amit megadtál településeket mindet megtaláltam és tudom a koordinátáit amivel összeállíthatjuk a tervet.
A legjobb az lenne, ha majd indulás elõtt összeülnénk és papírra vetnénk az útvonlat. Te képben vagy a településeket illetõen én meg az ezekhez tartozó koordinátákat beírám a GPS-be és bármi van ott lesz kéznél a segítség. Attól mehetnénk természetesen a térkép alapján és a Te helyismeretednek megfelelõen.
Az a gond ezzel tervezgetéssel, ha nekiûl az ember úgy elszalad egy óra mint a pinty :-)
    

Kovacspeter 4345 2012. február 17. 23:05   Válasz erre: 4343
Õszintén szólva térképezek, útvonaltervezésre a Google térképet szoktam használni, csak az efféle utaknál amiket írtam, elég sok közbeesõ állomást be kell írni, mert mindenáron fõútra meg pályára vinne amúgy.
Google Earthön találsz szép képeket.
Étszakát!
    

Kovacspeter 4344 2012. február 17. 22:58   Válasz erre: 4339
Ezek a hegyeken átvezetõ szakaszok úgy néznek ki hogy elõször viszonylag jó aszfalt, majd gyengébb minõségû aszfalt, majd a magas részeken makadám, aztán újra viszonylag normális minõségû aszfalt. Teleszkóp lekoppanás, sárdagasztás, leömlõleérés ezeken a részeken nem fordul elõ, nem annyira gáz szakaszok mint amit a 2008-as történetben említettél, de persze száguldozni nem lehet. Viszont csodaszépek. Szerintem teljesíthetõ, de természetesen nem erõltetem. Ha nem, akkor maradnak a fõutak, északról az 1-es, vagy délrõl a 76-75-ös. Ha találok a képeim között majd teszek fel képeket az utakról.
Nagyobb létszám sem probléma, könnyen lehet találni Torockón szállást, vannak kontaktjaim.
    

cblaci 4343 2012. február 17. 22:46   Válasz erre: 4342
Ok. átnézem!
Még egy kérdés, tudsz-e hasonló útvonaltervezõt mint az Útvonalterv.hu? Azt azért szeretem mert köztes állomásokat is lehet vele tervezni viszont nem tervez határon túlra.. pedig az lenne az igazi!
Máról lépek, jó éjt!
    

Kovacspeter 4342 2012. február 17. 22:33   Válasz erre: 4332
Aztán van még egy lehetõség, Gyalu után lekanyarodás Magyarlóna-Luna de Sus-nál balra (107m) (a Gyalui-havasokat kelet felõl megkerülve) aztán Tordaszentlászó-Savadisla, Oláhléta-Lita, Magyarléta-Liteni, Kisbánya-Balisoara, Alsójára-Iara után kiérés a 75-ösre Borrév-Burunál. Aztán Torockó.
    

Kovacspeter 4341 2012. február 17. 22:19   Válasz erre: 4332
Aztán ott lenne a Jád-Iad völgye, erre a Királyhágó után kell letérni jobbra Királyhágó-Bucea falunál (108k-108j) felvisz Biharfüred-Stana-de Vale-ig, aztán jobbra le (764a) a 76-os fõútig. Ez is nagyon szép de az a baj hogy mire leérünk a fõútra még mindig csak Belényes-Beius határában vagyunk, és innen még odébb van Torockó, sokat kell még menni a 76-75-ös úton.
    

cblaci 4340 2012. február 17. 22:14  
*ott
meg még ki tudja...:-)
    

cblaci 4339 2012. február 17. 22:13   Válasz erre: 4338
Elõre is köszönöm! :-)
Ebben a leírásban olvastam errõl:http://www.torocko.eu/falu.html
Az útvonalat átböngészem ha majd kevésbé leszek fáradt, ha nem muszáj nem tenném ki Krisztit a 2008-as leömlõ és teleszkópgyilkos túrához hasonló megpróbáltatásoknak, ugyanis õt is vinném.
Majd megbeszéljük a létszámot is, szerintem lenne egy-két ismerõsöm akik még jönnének ha ez neked nem okoz gondot, de gondolom a te részedrõl is jönnek olyanok akikkel szívesen túrázol. A szállást is le kelene elõre fixálni, hogy ne ot érjen bennünket meglepetés.
Lesz vele meló de én is segítek amiben tudok.

    

Kovacspeter 4338 2012. február 17. 22:05   Válasz erre: 4336
Tudtam. Van egy kis ismertetõmTorockóról, még tavaly vettem a faluban, beszkennelem, átküldöm emilben, úgy talán nem romlik a minõség.
    

Kovacspeter 4337 2012. február 17. 22:01   Válasz erre: 4332
No, szóval van pár lehetõség keresztül a hegyeken, ezeknek az utaknak bizonyos szakaszai makadámutak, de Inazumával járhatóak, persze a makadámos részek lassan, fõleg kettesben lehet haladni, ünnepi pillanatokban fel lehet tenni harmadikba. A rossz aszfalton meg csak a kátyúkat kell kerülgetni.
Torockóra menet van egy jó elképzelésem ha át akarunk vágni a hegyeken, az 1-es fõúton a Királyhágóig, aztán, Kissebes-Poieni után lekanyarodás jobbra Sebesvár-Bologa felé, felfelé a Székelyjó-Sacueiu patak völgyében (108h), aztán lekanyarodás balra Meregyó-Margau felé (108c) és innen rá lehet derékszögelni az 1R jelzésû útra, itt jobbra és ez az út átvezet a Bihar hegység és a Gyalui-havasok között Jósikafalva-Belis, Bélesi-víztározó és Poiana Horea-án keresztül a 75-ös fõútra az Aranyos-Ariesul völgyébe. Itt balra és innen a 75-ös úton egyenesen, vagy pontosabban kanyarogva;-) Topánfalva-Campeni, Aranyosbánya-Ariseni, Alsószolcsva-Salciua de Jos érintésével Borrév-Buru-ig, itt jobbra, és ez gyakorlatilag már a bekötõút Torockó felé.
Ennek az útvonalnak az eleje, az 1-es út a határtól kb. a Köröstopa-Topa de Cris, Nagybáród-Borod-ig tartó szakasz unalmas némiképp, ha nem számítjuk a kamikáze sofõröket.
    

cblaci 4336 2012. február 17. 21:51   Válasz erre: 4335
Folyamatosan bújom a leírásokat és a Google Earth Panoramiós fotóit valamint a lehetséges útvonalat.
Kezdek becsavarodni :-) de mindenképpen el akarok oda jutni!
Tudtad, hogy Torockón kétszer kel fel a nap?
    

Kovacspeter 4335 2012. február 17. 20:57   Válasz erre: 4332
Nem is arra gondoltam hogy Torockó felé igénybe lehetne venni azt az állítólagos szakaszt, de ha tényleg fel lehet rá hajtani, akkor akár ha van egy fél nap, már az is elég egy Réz-hegységbeli/Szilágysági csavargáshoz.
    

Kovacspeter 4334 2012. február 15. 23:53   Válasz erre: 4332
Ok, írom majd a lehetõségeket. Tszakát!
    

cblaci 4333 2012. február 15. 23:40  
Viszont eddig bírtam nyitva tartani a szemem...
Jó iccakát!
    

cblaci 4332 2012. február 15. 23:37   Válasz erre: 4331
Az nem tudom, csak a H.szob-Torockó távolságra voltam kíváncsi úgy hozzávetõlegesen, a tervezést a google csinálta gondolom a leggyorsabb opció volt beállítva, de én nem is figyeltem. A Google Earth azért jó mert ha nem ismeri a román nevû falut a GPS akkor a tervezésnél elég rávinni az egeret és alul irja a koordinátákat. Pl Ausztriában csak koordináták alapján csináltam meg az útitervet és jól sikerült, mindössze annyi volt a bibi, hogy egy kicsi falunak néztem egy nagy gazdasággal foglalkozó farmot...:-) de nem az volt a lényeg hanem a táj.
Ha lesz idõd akkor néhány köztes pontot megadhatnál a Torockó felé vezetõ úton, ott ahol a hegyeken keresztûl vezetõ utakat javasoltad, aztán eljátszogatok én is kicsit a Google segítségével.
Nagyon bírom a 3D-s berepülést :-) Bár idõnk még mint a tenger!
No meg még lesz egy Királyerdõs csörte is addig :-)))


    

Kovacspeter 4331 2012. február 15. 23:02  
Te Laci, most nézem, a Google térkép elkészült autópálya szakaszt mutat Nagykereki magasságában a határ túloldalán, Margitta alatt megy el délre, és Ipp-nél végzõdik. Ha ez igaz akkor pillanatok alatt a Réz-hegységbe lehet érni! Ha igaz.
    

cblaci 4330 2012. február 15. 23:00   Válasz erre: 4329
Valami olyasmi lehetett mert túlmelegedett a tárcsa és felfort a fékolaj is, a tárcsa olyanná deformálódott mint a leveses tányér, úgy vette észre, hogy felpuhult a fék, pont együtt túráztunk a Tisza környékén.
Az egyik oldalon és csak azt cserélte ki.
Azóta minden OK!
    

Kovacspeter 4329 2012. február 15. 22:56   Válasz erre: 4328
Esetleg az lehet még a tárcsa halála ha befog valamelyik betét.

Akkor a Cbr-es kolléga jól kijött az ügybõl.
    

cblaci 4328 2012. február 15. 22:48   Válasz erre: 4326
Akkor lehet ha van hozzá anyagvastagság és a szabályzott tárcsa nem éri el a kopáshatárt. Csinált hozzá egy talpat ami a késnek az ellenoldalán tartott, tulajdonképpen egy akkora tárcsa mint a féktárcsa csak jóval robosztusabb és együtt forgatta a tárcsával amin dolgozott a kés. Századpontosan megcsinálta, de mivel az anyagvastagság nem javult csak idõ kérdése volt és újra ütött a tárcsa.

A CBR viszont tökéletes a bontott tárcsával.
    

Kovacspeter 4327 2012. február 15. 22:36   Válasz erre: 4325
ja, és a Cbr tárcsája azóta ok?
    

Kovacspeter 4326 2012. február 15. 22:35   Válasz erre: 4325
Az ismeretségembõl két esetrõl tudok amikor felszabályozással próbálkoztak, de nem jött be egyiküknek se. Gondolom az anyagminõséggel van baj. És hát nem tudom, hogyan lehet a tárcsát bombabiztosan alátámasztani.
    

cblaci 4325 2012. február 15. 22:22   Válasz erre: 4324
Most mivel felhozódott a téma azért kérdeztem rá a cimborámtól.. azzal voltam, hogy a felszabályzott tárcsával jár. Nem tartott semeddig ezek szerint...
Próbálta a garanciát érvényesíteni, de mindenféle indokok és levelezés után hagyta a fenébe, ezek szerint akkor nem volt egyedi eset!
Legalább tudjuk mi az amit nem kell megvenni... kapott volna két bontottat az árából. Ja, bontott! láttam saját szememmel a CBR 900 bontóból vett tárcsáját, szinte még újként mutatkozott!


    

Kovacspeter 4324 2012. február 15. 22:12   Válasz erre: 4322
Volt baj máshol is a Lucas-okkal. Garancia nem volt?Utángyártottnál Galferben vagy Ebc-en érdemes gondolkodni, és annyival nem is drágább.
A tárcsáim nem érték meg azt a pénzt... de remélem ezt a motort kiszolgálják.
    

Kovacspeter 4323 2012. február 15. 21:59   Válasz erre: 4321
Bõség az van, de gondolom a sor végén levõ betétek valami gigabrutál kemények lehetnek. Nekem jelenleg az elsõ, az SA jelzésû van benne, oda is van írva mellé hogy az az ajánlott. Ami nem biztos hogy teljesen megegyezik a ´gyári´ Bremboval. De inkább a Nissinre gyanakszom a kopást illetõen.
No igen, nem volt túl jó alkatrész ellátottság akkoriban (sem) a cocialista motorokra, dolgoztak sok gépben a Róna sütött betétek;-) Errõl jut eszembe, manapság is van egy-két jó képességû emberke akik ezen próbálnak spórolni, beleteszik a Rónát a 100+ lóerõs gépekbe...
    

cblaci 4322 2012. február 15. 20:31   Válasz erre: 4319
Szóval a történet a következõ: egy szezont (kb.10ezer km) futott Lucas márkájú féktárcsa abnormális kopása miatt a mûszakin megbukott a cimborám motorja. Elküldte nekem a tárcsát amit elvittem egyik profi ismerõsömhöz aki CNC esztergályos. Körbe mértük a tárcsát érdemes-e kezdeni vele valamit. Érdekes módon volt ahol a gyári vastagságot mutatta a mikrométer, de olyan rész is volt ahol hibázot majdnem egy tizedet... úgy számoltuk a kopáshatár fölött 2-3 tizeddel nyerhetõ még hasznos felület. A tárcsát felszabályozta egy támasztó talp segítségével, de sajnos az eltérõ anyagminõség miatt továbbra is egyenetlenül kopott a tárcsa (ütött). Szerintem a fékbetét önmagában nem okozhat ilyet, fékhatásban eltérhetnek de olyan, hogy egyik helyen jobban másikon kevésbe koptatja nem valószínû, feltéve ha a tárcsa anyagminõsége mindenütt egyforma.
A Brembo régi bevált cucc felesleges aggódni, remélhetõen a tárcsáid is megérték azt a pénzt... és ez a párosítás is tökéletes lesz.
    

cblaci 4321 2012. február 15. 06:05   Válasz erre: 4319
A bõség zavara... a tárcsás ETZ-hez örültem ha kaptam. Olyat hogy válogatni csak a disznóvásáron lehetett, de mondjuk nem is emlékszem abnormális kopásra, persze azok meg felül folytak a fékkarnál...

    

Kovacspeter 4320 2012. február 14. 23:28   Válasz erre: 4316
Bocsesz, tízfélét. Tszakát!
http://brembopads.com/En/Pads/Pads_Catalogue_Search.aspx?SearchBrand=SUZUKI&SearchCC=1200&SearchModel=GSX&SearchYear=99>01
    

Kovacspeter 4319 2012. február 14. 23:23   Válasz erre: 4316
A nagyobb gyártók többféle keménységû betétet forgalmaznak az adott motorhoz-autóhoz, a Brembo pl. az 1.2-es Inához gyárt vagy ötfélét.
    

Kovacspeter 4318 2012. február 14. 23:00   Válasz erre: 4314
Igen, csak nem tudtam hogy ez ennyire sokrétû kiállítás. Bükkszenten mindössze kétszer voltam tavaly, egyszer amikor az indulásunk után írtál be a fórumba, a második meg nagyon hirtelen jött, Keresztapám felhívott hirtelen hogy induljunk egy óra múlva Bükkszentre motorral, amolyan villámlátogatás volt.
Remélhetõleg egyben marad a kiállítás, és sikerül megnézni ha legközelebb megyek. No megnézem a riportot.
    

hacse 4317 2012. február 14. 22:57  
Jóéjt gyerekek, búcsúzik a füles mára......!;-)))
    

cblaci 4316 2012. február 14. 22:55   Válasz erre: 4315
Biztosan az a legjobb párosítás ami gyárban felkerül, de már megírtam a mail úgyhogy majd beszámolok a történetrõl, már csak azért is mert alig 10ezret futott vadi új tárcsával esett meg a dolog, ráadásul nem is a legolcsóbbak közül..
Majd holnap folyt.
    

Kovacspeter 4315 2012. február 14. 22:52   Válasz erre: 4313
Nem, csak az eladó elbizonytalanított, mivelhogy a most jött gyári betét Brembo. Remélem csak rosszul tudta. Mondjuk rajta van a zacskón hogy Suzuki Genuine Parts, szóval elvileg jónak kéne lenni, mindenképpen azzal az összeálítással szeretném használni, amivel a japók annak idején összerakták, úgy biztos nem eszi a tárcsát.
    

Billigpeter 4314 2012. február 14. 22:38   Válasz erre: 4305
Szia Peti!

Természetesen láttam már, meg szerintem volt is arról szó, hogyha jössz Miskócra, akkor mindenképpen meg kell, hogy nézd. egyébként erõsen forrongtak az indulatok a gyûjtemény körül, mert a város új, narancsos vezetése nem volt hajlandó tudomásul venni a létezését, semmilyen információs, turisztikai kiadványában azt nem szerepeltette. Arról is szó volt, hogy elkerül Miskolcról, de most ha jól tudom, különbözõ fórumok nyomására felvette a kapcsolatot a városvezetés a gyûjtemény tulajdonosával. Hogy most hol tartanak, azt nem tudom, de az újságcikk alapján valószínûleg jó irányba.
Ha van kedved, nézd meg ezt a riportfilmet a gyûjtõvel.
http://www.youtube.com/watch?v=8fWS1CVW99s&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=WCeGxMCw20s&feature=related

Nem rövid, de hosszú:-)
    

cblaci 4313 2012. február 14. 22:38   Válasz erre: 4300
Félni kellene a Brembo-tól, mert hogy tárcsaevõ?
Mondjuk hallottam már olyan betétrõl ami állítólag megette a tárcsát, ráadásul nem egyenletesen és bukta volt a mûszakin...
holnapra ha sikerül megkérdezem az illetõt aki így járt és a gyilkos betét márkáját is.

    

Kovacspeter 4312 2012. február 14. 22:32   Válasz erre: 4309
Azt mondjuk hasraütésbõl mondta az eladó. Remélhetõleg tévesen. De ha megnézik cikkszám alapján akkor meg tudják mondani hogy mellik motorhoz hozza még.
    

Kovacspeter 4311 2012. február 14. 22:27  
Dehogynem. Csak az elõbb éppen emilt írtam.
    

hacse 4310 2012. február 14. 22:25  
Nem akarsz velem dumálni? Akkor léptem.
    

hacse 4309 2012. február 14. 22:23   Válasz erre: 4303
Kereskedéseknek ki hisz ? Fõleg ahogy Te is írtad a 4299-es hsz-ban.
Olyan volt benne , amilyet õk éppen el szeretnének neked passzolni, vagy amilyet könnyebben beszereznek , satöbbi.....
    

hacse 4308 2012. február 14. 22:19   Válasz erre: 4304
Elõre is köszöni!
    

hacse 4307 2012. február 14. 22:13   Válasz erre: 4305
Neki mondod ? Õ rendezi! A saját rendezvénycsarnokában lett volna eredetileg, csak nem lett kész idõre. ;-))))))))
    

Kovacspeter 4306 2012. február 14. 22:07   Válasz erre: 4305
Ez az:
    

Kovacspeter 4305 2012. február 14. 22:05  
Peti, most olvastam a Szabad Földben hogy milyen fasza kiállítás van felétek Miskolcon. Magyar motrok, régi híradástechnikai cuccok, népviseletek az egész Kárpát-medencébõl, mindenféle relikviák az átkosból, stb, láttad már?
Szép motorgyüjteménye van a tulajnak, ahogy nézem Dongó, Panni, Tünde, P20, P10, talán T5 oldalcsokival, TLT, TLD, háromszögvázas Danuvia, meg valamilyen Csepelek is vannak leghátul.
    

Kovacspeter 4304 2012. február 14. 20:57   Válasz erre: 4302
Itt van, más cikkszámot ír.
http://www.offroad-bulgaria.bg/ftp/Mad_Neno/Suzuki/
Megkérdezem Zöldit, szerintem utána tud nézni.
    

Kovacspeter 4303 2012. február 14. 20:40   Válasz erre: 4302
Helló Csabi! Jaj de jó...lenne.
Elvileg ami ránézésre és méretre is passzol azok a 2001-2005 évjáratok. Anyagában nem biztos, mert cikkszámban van egy kis eltérés. Meg kéne kérdezni egy kereskedésben, az lenne a tuti. A Biker-World oldalán volt ilyen opció, meg lehetett nézni hogy milyen más motorhoz jó még az adott alkatrész, de az oldal megszûnt, Rudi meg kivándorolt Németországba.

    

hacse 4302 2012. február 14. 17:33   Válasz erre: 4299
Szia Peti!
Én úgy emlékszem, hogy Brembo van benne (!) , de úgyis leszedem hamarosan õket megint , mer' kipucolom, meg fékfolyadékot cserélek. Március végén megy mûszakira a jármû úgyhogy legkésõbb addig meg fogod tudni, de igyekszem hamarabb elvégezni ezt a melót. Azt nem tudod esetleg, hogy melyik Bandita féktárcsák jók rá konkrétan?
    

Kovacspeter 4301 2012. február 14. 12:04  
Ezt meg csak okulásképpen teszem fel. Mindkét belsõ betét így el volt kopva, lehet, ez is belejátszott a tárcsa-kopásba. Szóval ellenõrízni kell a belsõket is mindig+évente levenni a nyerget áttakarítani.
    

Kovacspeter 4300 2012. február 14. 11:58  
Elvileg logikus lenne hogy a nyereg márkájával azonos betétek legyenek benne, ezek jöttek, elõre Brembo, hátra Tokico. A harmadik képen van a Nissin ami ki lett szedve anno. Bár kevés az esély hogy az kibírt volna 50000-ret. Tévedtek volna a kereskedésben? Nem akarnám megetetni az új tárcsát, azért szarakszom ennyit ezen.
    

Kovacspeter 4299 2012. február 14. 11:49   Válasz erre: 4298
Azért érdekel, mert bizonytalan vagyok ebben a dologban. Mikor kérdeztem a kereskedésben, azt mondták hogy Nissin van benne gyárilag. Két hete megjöttek a tárcsák betétestõl, de az egész pakkot betettem egy sarokba hogy ne is lássam... Pár napja azért belenéztem és látom hogy gyári betétként jött 2 pár Brembo elõre. No, gyorsan megkerestem a garázsban a régi betétet ami 50000 km körül lett kiszedve, legtakarítottam a hátulját, és elõbukkant egy szép kék hátoldal Nissin felirattal. Akkor lennék nyugodt, ha megbizonyosodnék végre hogy télleg Brembo betét van-e benne.
    

hacse 4298 2012. február 13. 20:40   Válasz erre: 4272
Jó.
    

Billigpeter 4297 2012. február 13. 13:43  
Nem kell nékem helikopter
Seprûn elvisz Harry Potter

Jó magas a Himalája
Nem kell sámli sem alája

Végre tudom, hol van Bhután
Nem halok meg most már bután

Felül vörös, alul bordó
Én vagyok a boroshordó

Kannibálon hottentotta
Abból lesz a jó rántotta

Nem érek rá kilenc után
Otthon vár egy orángután

Nem ugatnám én a Holdat
Ha nem marna kénsavoldat

Ki mustárgázzal inhalál
Várja õt a kínhalál

:-)
    

sinyus 4296 2012. február 13. 09:30  
Munkács várán van egy lik,
Ott nézett ki Zrínyi Mik.
    

Kovacspeter 4295 2012. február 12. 23:07   Válasz erre: 4294
Ok. Igen, Erdélyben érdemes pontosan megtervezni az útvonalat, ha nem fõúton megyünk, mert az útminõség erõsen változó. Ez nem az Alpok ugye;-)
Jó éjt! Kolostoros-Apácás álomba zuhanok.
    

cblaci 4294 2012. február 12. 22:52   Válasz erre: 4293
Teljes mértékben kompromisszumkész vagyok és hallgatok is rád, természetesen ha megbeszéltük az útvonalat azt én is beirom a GPS-be, volt már amikor sokat segített. Egy ilyen túra felejthetetlen csak jó szervezés kérdése az egész :-)
De mostmár tényleg elöszönök mert holnap kezdõdik elõlrõl egy újabb fárasztó munkás hét...
Szép álmokat! Olyan jó kis Apácásat :-)
    

Kovacspeter 4293 2012. február 12. 22:42   Válasz erre: 4290
Viszonylag közel van, de az 1-es fõút helyett tudom ajánlani délen a 75-öst. Vagy átvágást valahol a Bihar-hegységen keresztûl, nagyon szép. Természetesen leömlõpusztítás nélkül. Bár tõlem mehetünk bármerre.
A Székelykõ csúcsa a falutól kb. 4-4.5 óra oda-vissza, komoly emelkedõ, de egészséges ember számára teljesíthetõ, nem kell hozzá alpinistának lenni. A szentgyörgyi vár jóval alacsonyabb, az teljesen light-os.
    

cblaci 4292 2012. február 12. 22:31  
Jó éjt mostmár! :-)
    

Kovacspeter 4291 2012. február 12. 22:30   Válasz erre: 4289
Persze, a Királyerdõ egy kiváló bemelegítõ túra. Igen, nyárra gondoltam.
    

cblaci 4290 2012. február 12. 22:30   Válasz erre: 4283
Nincs is annyira messze és ha lesz benne gyalogtúra én annak is örülni fogok, fõleg ha hasonló fotókat tudok közben csináni mint amit mutattál.
    

cblaci 4289 2012. február 12. 22:19   Válasz erre: 4288
Persze, megtervezzük az útvonalat pontosan és költségvetést csinálunk, hogy ne érje meglepetés az embert. Valamikor nyáron lenne ez gondolom?
A Királyerdõs egynapost viszont tavasszal ettõl függetlenül ugyanúgy megejtenénk remélem!

    

Kovacspeter 4288 2012. február 12. 22:16   Válasz erre: 4285
Szintén így gondoltam, legalább 3 nap, de legjobb lenne 4. Menjünk?
    

cblaci 4287 2012. február 12. 22:11   Válasz erre: 4284
Nem vagy béna csak a JPG formátumot szereti megmutatni.
    

Kovacspeter 4286 2012. február 12. 22:11   Válasz erre: 4281
Csak zárójelben teszem hozzá: a monitoron ez a kép van háttérnek beállítva...
    

cblaci 4285 2012. február 12. 22:09   Válasz erre: 4283
Peti, én rád bízom, hiszen közel sem tudok annyit Romániáról mint Te, és az nekem is nagy könnyebbség lenne ha valaki ismerõje a tájnak. Legalább kellene egy hosszú hétvége (3nap) és arra már azért lehetne tervezni.
    

Kovacspeter 4284 2012. február 12. 22:08   Válasz erre: 4281
Nekem mé' nem sikerült, béna vagyok?
    

Kovacspeter 4283 2012. február 12. 22:06   Válasz erre: 4278
Torockóra? Mindenképpen szeretnék menni az idén is, engem nagyon megfogott. De most nem annyira hajtósra gondoltam mint tavaly, hanem több idõt hagyni a falura és a környékére, a múlt évben nagyon rohanósra sikerült. Van bõven látnivaló, Torockó, Torockószentgyörgy, a szentgyörgyi vár, múzeum, felkaptatás a Székelykõre, (jó kis túra) és ott van még a Kõközi-szoros, ami szintén pazar. Mit szólsz hozzá, ötlet?
    

cblaci 4282 2012. február 12. 22:05  
Hö hö :-)))
    

cblaci 4281 2012. február 12. 22:04  
Megpróbálom én is:

    

cblaci 4280 2012. február 12. 21:58   Válasz erre: 4279
Mondom, hogy látható ha rákattintunk a piros X-re!
Én legalábbis látom..
    

Kovacspeter 4279 2012. február 12. 21:57   Válasz erre: 4276
Feladom, nem akarja feltenni a képet.
    

cblaci 4278 2012. február 12. 21:49   Válasz erre: 4276
Tervezni kellene arrafelé egy több napos túrát, szállás ott olcsó, én egynek már fel is iratkoznék :-)
    

cblaci 4277 2012. február 12. 21:46   Válasz erre: 4276
Dehogynem! Rá kell kattolni oszt mutassa :-)
    

Kovacspeter 4276 2012. február 12. 21:44   Válasz erre: 4274
A lényeg, a kép nem ment át. Na most.
    

cblaci 4275 2012. február 12. 21:42   Válasz erre: 4274
Na ez tényleg szép!
    

Kovacspeter 4274 2012. február 12. 21:39   Válasz erre: 4272
Már ezért a látványért is érdemes elmenni egyszer Torockóra. Aztán ott van a falu történelmi hangulata, vendégszeretõ emberei, egy kis csoda világ az egész, a Székelykõre is érdemes egyszer felmászni.
    

Billigpeter 4273 2012. február 12. 21:34   Válasz erre: 4271
+4 fok volt a teraszon lévõ hõmérõ szerint, de az lehet, hogy hazudik, mert a tetõbevilágítón keresztül rásüt a nap. Ennek ellenére minden ujjam megfagyott, de megérte:-)
    

Kovacspeter 4272 2012. február 12. 21:11  
Bocsesz, más. Hácsé márkatársunkat szeretném megkérni, ha valamikor leveszi az elsõ féknyergeket tisztítás, vagy betét csere céljából, legyen szíves takarítsa már meg a betét vas oldalát féktisztítóval vagy hígítóval, nagyon érdekelne hogy milyen felirat vagyon rajta. Merthogy a km alapján jó eséllyel még a gyári betét van benne. Elõre is köszönöm!
    

Kovacspeter 4271 2012. február 12. 21:04   Válasz erre: 4267
Erõs 4 fok = -4 fok?
    

Kovacspeter 4270 2012. február 12. 21:02   Válasz erre: 4266
Még nem. De persze nézegettem már, a Kárpátok Havasalföld felõli oldalán van, Erdélybõl a Zsil-völgyében lehet a legközelebb átjutni, de eddig semmi konkrét tervem nincs.
    

cblaci 4269 2012. február 12. 20:38   Válasz erre: 4267
Szevasz B Peti!
Írigy vagyok mint állat! Nekem ez ma két okból se jött össze, egyszer azért mert olyan megfázás gyötör hogy ihaj és nem akartam a sisakomat takonnyal kivakolni belül...
Másik meg az ügyelet ami ha elszólít akkor indulnom kell azonnal...
Azért örülök, hogy Neked összejött!
    

ELőző oldal
Hoterkep

Tagok száma: 22118