Kovacspeter | 5269 | 2012. május 24. 21:46 | Válasz erre: 5257 |
Hülyítik bizony, és már nagyon régóta, igen jó eredménnyel...
|
hacse | 5268 | 2012. május 24. 21:46 |
Kombine=kombájn. (kombinált arató - cséplõgép). A kombány magyarosabb az igaz. :-D
|
Billigpeter | 5267 | 2012. május 24. 21:45 | Válasz erre: 5264 |
Errõl jut eszembe, elküldöm neked is, mert valahogy nekem bõvebbnek tûnik ez a verzió, mint amire én a papíralapúból emlékszem. lehet, hogy az emlékezetem téved, de az is lehet, hogy módosított, szûkített kiadást birtokoltam.:-) kovacspeter@gmail.com? |
hacse | 5265 | 2012. május 24. 21:41 | Válasz erre: 5246 |
A zsugor az má' Cblaci féle plusz igaz? Az igényesség és vízhatlanság igényével.
|
Billigpeter | 5263 | 2012. május 24. 21:38 | Válasz erre: 5260 |
A hétvégén egy röpke találkozó, valahol? mondjuk megiszunk egy kávét Lillafüreden? Csak ötlet, nem erõltetem. |
Billigpeter | 5262 | 2012. május 24. 21:35 |
Egyébként összekötöttem az uzsonnás táska elsõ bilincsét egy 30 mm-es bútorpánttal, kicsit sz@r lett a festése, mer nem volt elég festék, de a bilincs olyat fog mint egy pit-bull:-) ha ez is elenged, akkor leszarom a "nem lehet a motorbiciklit úgy módosítani, hogy ne lehessen visszaállítani az eredeti állapotot" elvet, és kegyetlenül hozzáfúrom a hátsó kapaszkodóhoz.:-) Bár ez nem igaz, mer képtelen lennék rá. |
cblaci | 5260 | 2012. május 24. 21:30 | Válasz erre: 5259 |
Mondjuk mindkettõnek Inazumája van és ráadásul 750-es... meg aztán már régen is találkoztunk velük, éppen ideje lesz! :-)
|
Billigpeter | 5259 | 2012. május 24. 21:24 | Válasz erre: 5258 |
Nem volt ennyire mély a törölt hozzászólás:-) Csak összekevertem sinyus elvtársat szücsi elvtárssal, mer mindkettõnek s-el kezdõdik a neve, meg ékezetek nélkül köszön:-) És szücsinek akartam elküldeni az említett dokumentációt, akinek elhánytam az ímélcímét, és akkor döbbentem rá, hogy mekkora ökör vagyok. és errõl szólt a kombányos bejegyzés! Köszönöm szépen, hogy in medias res-t vehettem a beszélgetésben:-) |
cblaci | 5258 | 2012. május 24. 21:05 | Válasz erre: 5257 |
Politikailag aszontad meg jól, azé törölted? Nem kellett vóna én egyetértek így látatlanul is ;-) Mondjuk a kombány és a kampány között nem látom a párhuzamot, esetleg annyiban, hogy mindkettõ drága. Talán annyi a különbség, hogy az egyiket a parasztnak kell kifizetnie a másikat meg nekünk! |
Billigpeter | 5257 | 2012. május 24. 20:50 | Válasz erre: 5255 |
Ha most lenne a választás, mondhatnám, hogy ez nem kombány volt, hanem kampány, de a lényeg ugyanaz- hülyítik a melóst:-)
|
cblaci | 5254 | 2012. május 24. 20:39 | Válasz erre: 5252 |
Nem haragszik, nem olyan úgyhogy kûggyed nyugodtan ;-) akár pödöföbe is jó csak bírjam elolvasni mer úgy okosodok, fõleg vezetéstechnikai okokból való kifolyásilag, hogy levonhassam a tanulságokat amibõl vonatkoztathatok hol ide-hol oda! Mer van ami hülyeség kérem, de nem minden az! |
Billigpeter | 5252 | 2012. május 24. 20:10 | Válasz erre: 5251 |
Hát az én papír alapú mûalkotásom is pontosan erre a sorsra jutott, és azt se tudom, kinek adtam kõcsön. nekem is megvan pdf-be, 7,5 mega, elküldöm nektek, hátha a druszám nem haragszik meg:-)
|
cblaci | 5251 | 2012. május 24. 18:53 | Válasz erre: 5249 |
Nekem ez megvolt, gondolom a Harmati Árpád féle ami vezetéstechnikai jellegû leírásokat tartalmaz. Egyszer kölcsön adódott és elfelejtõdött... úgyhogy nekem is jól jönne.
|
sinyus | 5250 | 2012. május 24. 17:58 | Válasz erre: 5249 |
Hello! Engem lehet hogy érdekelne! Motorozás technikáról szól, vagy szervizelés a téma |
Kovacspeter | 5249 | 2012. május 24. 00:44 |
Jó estét! Megvan PDF formában a Motorozás mesterfokon c. könyv, akinek nincs meg és érdekli, annak át tudom küldeni. Kb. 14 mega. |
cblaci | 5248 | 2012. május 23. 20:08 | Válasz erre: 5247 |
Nekem évente kétszer is van olajcsere, de azt se bírtam kivárni :-) az a baj nem csak sík felületen fekszik fel az alja pl. a múrván ha úgy alakul... persze vigyázok én is rá nagyon. Az én szenzorom nagyobb és jobban kiérne az aljából.
|
Majtika23 | 5247 | 2012. május 23. 20:02 |
Jobb oldalt látható a csatlakozó. Kb. 20-30 mm hosszú vezeték van rajta és elég egyszerûen szétszedhetõ. Mivel minden évben lecserélem az olajat így csak az olajcserét kellett kivárni. :D Egyébként a kipufogó alacsonyabban van mint a csavar feje. Szóval ha leszakítottad a kipufogót kb. akkor karcolja meg a csavarból kilógó kábelt. |
cblaci | 5246 | 2012. május 23. 19:54 | Válasz erre: 5245 |
Majtika23 | 5245 | 2012. május 23. 16:44 |
Kovacspeter | 5244 | 2012. május 22. 23:18 | Válasz erre: 5243 |
Akkor izgulhatsz, hátha elfelejtette hogy annak idején jeges sátorlapon kellett hasalnia;-)
|
Billigpeter | 5243 | 2012. május 22. 23:09 | Válasz erre: 5241 |
Esedékes. Csak a mester elvtárs igen elfoglalt, jövõ hétre kaptam lehetõséget, hogy felhívhassam idõpontegyeztetés céljából:-(
|
Kovacspeter | 5242 | 2012. május 22. 23:09 | Válasz erre: 5240 |
Jó ötlet;-) Csak az volt a baj hogy egész nap esett, és még hátra volt párszáz km.
|
Kovacspeter | 5241 | 2012. május 22. 23:07 | Válasz erre: 5237 |
Párszor mentem 0 fokban télen, nekem ilyen probléma nem fordult elõ. Karbiszinkrony mikor vót´?
|
Billigpeter | 5240 | 2012. május 22. 23:07 | Válasz erre: 5238 |
Dehogy nincs! Egy jó ponyva a motorra ( hogy ne ázzon), egy útszéli csehóba meg egy jó forralt bor a motorosba, hogy ne fázzon, oszt meg kell várni, amíg eláll :-) |
Kovacspeter | 5239 | 2012. május 22. 23:00 | Válasz erre: 5235 |
Mondjuk Torockóra. Nem vészes a Tornyi-Szoboszló táv, csak 5 óra, egy rövid megállással...de aztán erõteljesen romlik az átlagsebesség;-)
|
Kovacspeter | 5238 | 2012. május 22. 22:57 | Válasz erre: 5234 |
Hátöö, egy-két gépen van az olajhûtõnek ventilátora. A hideg esõ ellen viszont szerintem nincs orvosság:-I
|
Billigpeter | 5237 | 2012. május 22. 22:56 | Válasz erre: 5231 |
A tavalyi évadzárón a miskolci kontingens 0 fokban rajtolt, 15 km után még nem tudtam visszatolni a szívatót, mert dadogott, meg nem vette a túrát. Nem tudom, hány fokos lehetett az olaj, de nem örült neki a bicikli, az biztos:-)
|
hacse | 5234 | 2012. május 22. 22:46 | Válasz erre: 5231 |
Hát azér' a legtökéletesebb a vízhûtés . Nem tom nem lehetne e megoldani valami termosztát félével az oilos hûtés szabályozását is. |
Kovacspeter | 5233 | 2012. május 22. 22:44 | Válasz erre: 5228 |
Nem muszáj feldúrni, elég ha 80-al driftelünk a makadámúton a kanyarokban;-)
|
Kovacspeter | 5231 | 2012. május 22. 22:40 | Válasz erre: 5225 |
Jut eszembe, a tavalyi lengyel túrán fél napig tartó hideg esõben motorozva mutatott még érdekeseket: 60 fok! Az se nagyon jó...
|
cblaci | 5229 | 2012. május 22. 22:33 | Válasz erre: 5221 |
90-100°C volt a max, de még beszerelés elõtt hõlégfúvóval leteszteltem a teljes mérési tartományt ;-) úgyhogy mûködik!
|
cblaci | 5228 | 2012. május 22. 22:31 | Válasz erre: 5217 |
Erre mindenképpen lesz egy napom! ;-) Viszont muszáj feldúrni a Jád völgyét Biharfüredig...? ha simán végigmegyünk rajta az úgy nem lenne elég :-D Amúgy én már nem tudom akkor pontosan hol... de az már nem is lényeg, viszont vannak ott olyan látnivalók amiért érdemes! |
hacse | 5227 | 2012. május 22. 22:25 | Válasz erre: 5226 |
Nekem nem okoz gondot ránézni, nem szeretem a " repülõgép " mûszerfalat, azt sem bánnám , ha csak egy kilométer számlálóból állna az egész :-)) Amúgy jó a Lacié.
|
Kovacspeter | 5226 | 2012. május 22. 22:19 | Válasz erre: 5222 |
Azért valld be, mégiscsak jobb a mûszerfalon nézni;-)
|
Kovacspeter | 5225 | 2012. május 22. 22:18 | Válasz erre: 5221 |
Gondolom ugyanazt mint a becsavarós. Hûvös idõben 80-85 fok, átlag túrázásnál nyáron 95 fok, 41 celsiusnál autópályán 150-nél 105-108 fok. A hosszú ideig szar utakon egyesben-kettesben közlekedve van szerepe.
|
Kovacspeter | 5224 | 2012. május 22. 22:13 | Válasz erre: 5220 |
És mindez a magyar határtól 100-150 km-re... Kevesen ismerik, mindenki Kolozsvárra, Székelyföldre, meg a Fogarasi-havasokba megy, persze az is nagyon szép.
|
hacse | 5223 | 2012. május 22. 22:13 |
Az "én becsavarós mûszerem" szóösszetétel ebben az esetben a motorkerékpárom blokkjának jobb oldalán található olajhõfok mérõre vonatkozik.
|
hacse | 5222 | 2012. május 22. 22:07 | Válasz erre: 5218 |
Sima felkiáltójelek csak. Eredetileg az volt elé írva , hogy nekem is kell egy olyan hõmérõ, mint , amilyet CBLaci beújított, de közben kint jártam a garage-ban, ránéztem az én becsavarós mûszeremre és inkább úgy döntöttem, hogy az ott nagyon jól van.
|
Billigpeter | 5221 | 2012. május 22. 21:40 | Válasz erre: 5215 |
Gondolom, volt már tesztfutam, mit mutatott a mûszeregység az átlagos használat során?
|
Billigpeter | 5219 | 2012. május 22. 21:35 | Válasz erre: 5218 |
Á, lehet hogy csak elromlott a billentyûzete:-)
|
Kovacspeter | 5218 | 2012. május 22. 20:37 | Válasz erre: 5216 |
Csabi bácsi! Ez megint valami kódolt üzenet?
|
Kovacspeter | 5217 | 2012. május 22. 20:36 | Válasz erre: 5213 |
Ha van valamikor egy napod, ha gondolod dúrjunk fel a Jád-völgyében Biharfüredig. Rövidebb táv mint a múltkori, említetted hogy rossz emlékeid vannak, de biztosan állítom hogy jobb az útminõség, és a makadám szakasz is rövidebb. Nem lehet hogy annak idején Biharfüredrõl hátulról közelítettétek meg a Dregán- víztározót? Mert az valóban cudar. |
cblaci | 5215 | 2012. május 21. 22:31 | Válasz erre: 5214 |
Ledes és gyárilag sem szedhetõ szét, az alját körbevágtam és rövidebbre szabtam a felesleges részt így nem rondítja a plexi mögött az elsõ traktust annyira.
|
Kovacspeter | 5214 | 2012. május 21. 22:18 | Válasz erre: 5212 |
Egy esetleges izzócsere akkor elég macerás lehet. Bár ha led világítása van akkor az örök élet.
|
cblaci | 5213 | 2012. május 21. 22:13 | Válasz erre: 5211 |
A városok kivételével nekem minden rész tetszett ahol elhaladtunk, heteket tudnék ott bolyongani...
|
cblaci | 5212 | 2012. május 21. 22:12 | Válasz erre: 5209 |
Nem tudom a nevét, régebben kaptuk szerelõkészletben abból maradt ki... olyan mint az FBS de nem az a fertelmetes ecetszagú mesterség és nem rohasztja össze a fémeket, kicsit késõbb szilárdul meg de aztán tartós.
|
Kovacspeter | 5211 | 2012. május 21. 21:20 | Válasz erre: 5208 |
http://www.geocaching.hu/caches.geo?id=3334 Érdemes megnézni a képeket, szép kilátás van a Belényesi-medencére, a Biharra, a Királyerdõre, meg a Béli-hegységre. |
Kovacspeter | 5210 | 2012. május 21. 21:19 | Válasz erre: 5208 |
Jut eszembe, talán emlékszel hogy a Borzi-szorosból kifelé jövet, Belényesújlak után az út bal oldalán van egy kis kopasz hegy, a Pontoskõ. Már gondoltam rá hogy egyszer fel kéne mászni, a geocaching oldalon találtam képeket, pazar. Fene gondolta hogy ilyen kilátás van a kis kopaszról. |
cblaci | 5207 | 2012. május 21. 17:51 | Válasz erre: 5205 |
Nem hírdették a vízállóságát, sõt alig van róla leírás, viszont én az óra házát is szétszedtem... kisebbre faragtam és úgy raktam össze, hogy tömítettem mindenütt így bátran állíthatom a gyári mûszeregységtõl vízálóbb ;-)
|
Kovacspeter | 5206 | 2012. május 20. 23:57 | Válasz erre: 5204 |
Lassan elköszönök. Ami még lényeges lehet: Biharország visszavár ![]() |
Kovacspeter | 5205 | 2012. május 20. 23:54 | Válasz erre: 5204 |
Megvan. Mennyire hirdették vízállónak a kütyüt? |
cblaci | 5204 | 2012. május 20. 23:50 | Válasz erre: 5203 |
Minden a fejben dõlt el (a lámpafejben:-)) az óra kapott egy plusszot a gyujtáskapcsolóról, a szenzorhoz két tyúkbél ment és az óra háttérvilágítása a lámpa felkapcsolásakor aktiv. |
Kovacspeter | 5203 | 2012. május 20. 23:46 | Válasz erre: 5202 |
Aha. Tyúkbelet hol vezetted el az órához? A gyújtáskapcsolóhoz lett bekötve elektronyosan?
|
cblaci | 5202 | 2012. május 20. 23:40 | Válasz erre: 5201 |
Kovacspeter | 5201 | 2012. május 20. 23:34 | Válasz erre: 5198 |
Hoppácska! Hol van az érzékelõ, a betöltõ vagy a leeresztõ csavarnál?
|
Kovacspeter | 5200 | 2012. május 20. 23:32 | Válasz erre: 5197 |
OK. Részemrõl is van vmennyi mozgástér, összehozzuk. De ha ti is úgy gondoljátok, akkor nem a leggyorsabb útvonalon kéne menni, nem baj?;-) Többek közt arra is jó volt ez a Pádisos kiruccanás, hogy kiderült, milyen utakat vállaltok be. Amit megjártunk a múltkor, attól átlagban jobb utak vannak. 3 vagy 4 naposra lenne jó tervezni. |
Kovacspeter | 5199 | 2012. május 20. 23:22 | Válasz erre: 5196 |
Estét! Szerencse hogy csak "majdnem" maradt el az uzsonnás doboz. Sinyus járt úton fog haladni, megvárja a 'próbaüzem' végét, és lesz egy atombiztosan felfogatott doboza;-) (Amúgy tényleg nem cukkolni akarlak, de az a helyzet hogy mindenki vízzel fõz, elõfordul hogy gyári BMW dobozok maradnak el Erdélyben) Nem tom' mikor leszek Bükkszenten legközelebb, de szólok mindenképp. |
cblaci | 5197 | 2012. május 20. 22:50 | Válasz erre: 5195 |
Toroczkót össze KELL hozni! Sajnos én annyira nem tudom elõre de megoldom még akkor is ha cserélni kell ügyeletet emiatt!
|
Billigpeter | 5196 | 2012. május 20. 22:47 |
Jó estét! Nekem ma délután volt motorozós napom, délután négytõl most értem haza. igen jólesett már egy kis jövés-menés. egyetlen negatívum volt, hogy majdnem elhagytam az uzsonnás dobozomat. Szerencsére a lelkes helyiek kisegítettek egy csillagcsavarhúzóval, meg két 13-as villáskulccsal. Ezúton szeretném üzenni Sinyusnak, hogy az elsõ bilincs orrát össze kell kötni valami pici zsanérral, mert szar úton lefordul egymásról a két laposvas, oszt elengedi a doboz elejét. ha megcsináltam, majd küldök képet. A tegnap estéért meg még egyszer elnézést kérek, de a székrõl felállni sem volt kedvem, nemhogy motorra ülni. Remélem, lesz még alkalom amikor pótolhatom:-) |
Kovacspeter | 5195 | 2012. május 20. 22:11 |
Laci, jut eszembe, Toroczkót is össze lehet hozni vmikor. Megvan a beosztásom augusztus végéig, már csak neki kéne ülni átnyálazni. |
Kovacspeter | 5194 | 2012. május 20. 21:13 | Válasz erre: 5192 |
Vele nem, nagyon fáradt volt az egész napos melója után, nem volt - az õ szavaival fogalmazva - affinitása motorra ülni. Pedig estefelé igen jó hangulat kerekedett;-)
|
Kovacspeter | 5193 | 2012. május 20. 21:11 |
Bejártunk egy nagyon szép természeti környezeten áthaladó utat Bükkszentkeresztrõl Kisgyõrig, mindenkinek ajánlom. Elvileg tilos behajtani, de a helyiek a kamerát leverték, a táblát meg a sorompót eltakarították. Így legalább van mire hivatkozni, miszerint nincs semmilyen arra utaló jel hogy tilos a behajtás. Ha erdésszel vagy más közeggel találkozik az ember akkor meg köszönni kell határozottan oszt' jóvan'. |
cblaci | 5192 | 2012. május 20. 21:06 | Válasz erre: 5191 |
Billig komámmal találkoztál-e? Bár nehéz felismerni mert nyélgázon jár... :-)))
|
Kovacspeter | 5191 | 2012. május 20. 21:01 |
Jövünk ma hazafelé Bükkszentrõl, kerülõ úton természetesen, és ahogy kifordultunk a borsodivánkai útról a 33-asra Poroszlónál, megakad a szemem egy ismerõs motoron ami miatt kénytelen voltam visszafordulni, egy egyedi Inazuma, ott áll mellette Dani és a barátnõje. Kicsi a világ, vagy sok az Inazuma. |
Kovacspeter | 5189 | 2012. május 20. 20:44 | Válasz erre: 5186 |
Még pár embernek biztos! Olajhõmérõ, oldaltámasz visszajelzõ, váltófokozat kijelzõ... |
Kovacspeter | 5188 | 2012. május 20. 20:41 | Válasz erre: 5184 |
Laci, a lehetõség adott, nem szalad el a Bihar-hegység;-)
|
cblaci | 5187 | 2012. május 19. 23:18 | Válasz erre: 5185 |
Hello Szücsi! Lehet ez a motor nem tudja a mai emissziós követelményeket de az tuti, hogy ráhajaz mûszaki tartalom szempontjából a mai tömegmotorokra. Ráadásul szépségében az én szememben simán veri a mai agyondizájnolt mûanyag motorokat! Nagyon szép motor! és sokkal közlékenyebb mûszerfal tekintetében is mint akár a mi "modern" de klasszikus jegyekkel azért bõven felvértezett Inazumánk! |
szucsizu | 5186 | 2012. május 19. 23:06 |
Motorja mûszerfala biztos bejönne Cblacinak és még pár embernek! :o)))
![]() |
szucsizu | 5185 | 2012. május 19. 23:03 |
Hali emberek! Egyik itteni ismim GSX-750 az õskorból. Már tavaly is emlitettem talán. Bõsön voltam ma mocitalálkozó és ott összefutottam vele. ![]() ![]() ![]() |
cblaci | 5184 | 2012. május 19. 22:12 | Válasz erre: 5170 |
Ki bizony! Ragyog mint a hímes tojás, a láncomról még soha nem jött le ennyi trutyi... de azért szivesen összekenném ott újra :-)
|
cblaci | 5183 | 2012. május 19. 22:10 | Válasz erre: 5169 |
6ezer, a 4490Ft-os (amit linkeltem) az nem volt, mondjuk ez jobban néz ki.
|
cblaci | 5182 | 2012. május 19. 22:08 | Válasz erre: 5165 |
Nekem az túl "hájtek" a klasszikus vonalakhoz, inkább kiegészítem ugyanúgy analóg módon.
|
Kovacspeter | 5180 | 2012. május 18. 23:22 | Válasz erre: 5178 |
Hát nem tudom, a nyersanyagárak azért már régóta emelkednek, a beszállítóktól származó alkatrészek is, és a gyártó meg ott spórol ahol tud, ha versenyképes akar maradni. A Harley pl. hogy a 30-as években túlélte a világválságot azt részben annak köszönhette hogy mindent saját maguk gyártottak. |
Billigpeter | 5178 | 2012. május 18. 22:39 | Válasz erre: 5173 |
Ezen már én is gondolkodtam, hogy a tervezõk miért nem használták a nyilvánvalóan rendelkezésre álló technikát. nem hiszem, hogy a jelenlegi mûszerfalba nem lehetett volna beleintegrálni legalább az olajhõmérséklet- mérõt, meg egy fokozatkijelzõt anélkül, hogy a mûszeregység formatervét jelentõsen megváltoztatták volna. Ha nagyon szõrözni akarok, akkor még egy órát is rakhattak volna bele:-) Szerintem ezek az "extrák" nem emelték volna meg a motor árát annyira, hogy eladhatatlan legyen. És hát néha azért jól jönne egyik-másik plussz információ. |
Kovacspeter | 5177 | 2012. május 18. 22:37 | Válasz erre: 5174 |
Peti, most derült ki hogy megyünk holnap Bükkszentre. Még nem tudni hogy néz ki a nap, de ha ráérsz, gurulj fel estefelé. Tüzet rakunk és szalonnát sütünk, lesz bor stb.
|
Kovacspeter | 5176 | 2012. május 18. 22:33 | Válasz erre: 5174 |
Hm, itthon még nem próbáltam. Viszont két éve egy kínai turnén sportot ûztünk belõle, még a sörre is alkudtunk a vegyesboltban, pedig azt már az ottaniak sem igazán szokták;-)
|
Billigpeter | 5174 | 2012. május 18. 22:26 | Válasz erre: 5168 |
A kérdés alapvetõen rossz, mert bármilyen boltban lehet alkudni, tapasztalataim szerint 4-bõl 3-ban sikerül is:-)
|
Kovacspeter | 5173 | 2012. május 18. 22:18 |
Az olajhõfokmérõ kapcsán visszakerestem a topik elejére, érdemes elolvasni Desiderus 132. sz. hozzászólását.
|
Kovacspeter | 5170 | 2012. május 18. 22:10 | Válasz erre: 5161 |
Tényleg Laci, kiglancoltad már motort? Az komoly volt ahogy lánc kinézett, komoly trutyimennyiség jött le róla.
|