5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Suzuki Inazuma 400 750 1200
Következő oldal

Kovacspeter 6672 2012. október 25. 23:18   Válasz erre: 6664
Akkor kihoztad belõle a maximumot. Billig Peti az országutak réme;-)
    

cblaci 6671 2012. október 25. 23:15   Válasz erre: 6668
Ezt olvastad már:http://totalcar.hu/magazin/szerelem/ikarus55/
    

Kovacspeter 6670 2012. október 25. 23:15   Válasz erre: 6659
Ez az! Pöfögni kell annak a gépnek a szezonkezdetkor.
    

Kovacspeter 6669 2012. október 25. 23:13   Válasz erre: 6658
Besikerült, besikerült...de azért munka is volt azon a hétvégén, nem is kevés.
Jó az Ifa, de ha már sorhat, akkor inkább Benelli Sei, vagy Cbx 1000;-)
    

Kovacspeter 6668 2012. október 25. 23:08   Válasz erre: 6657
Szóra sem érdemes! Gondoltam felteszem, hátha érdekel pár fórumozót a kiállítás.
A jó öreg faros: kicsit ráz, kicsit büdös, de a mienk! Mondjuk szegény öreg gépezet a gyerekkorodban már igen ki lehetett.
P20-21-bõl nagyon gyenge volt a felhozatal, a rendõrségi 21-es, meg egy épített Rotax blokkos gép volt mindössze kiállítva, nem is értettem hogy lehet ez.
    

Billigpeter 6667 2012. október 25. 22:59   Válasz erre: 6666
Volt szerencsém tárgyi gépjármûhöz a honvédségi kiképzésen, szerintem a ruszkik neked tervezték, én az istennek se fértem el benne:-) Menetrendszerûen egy Ural 4320-as szerelvénnyel jártam(gép+pót) kb 10 hónapon keresztül, ezalatt igazoltan 73.243. km-t tettem meg vele. Abban az extra a szervokormány,az ülés alatti konzervtartó, meg a szervófék volt, és a terepgumi ellenére nem volt ritka a 100 km feletti utazósebesség. Mondjuk a gépet a KaMAZ v8-as 10850 ccm-es, 214 Lóerõs motorja röpítette nagy lelkesedéssel, én szerettem azt az autót, ma is szívesen mennék vele egy karikát erõs terepen, mert mikor az ablaktörlõ törli a sarat a szélvédõrõl, akkor van elemében:-)
    

cblaci 6666 2012. október 25. 22:27   Válasz erre: 6664
Na akkor elmondom neked, hogy nekem is van katona színû elmény anyagom, igaz már régen leadtam (hálistennek) de az is vitte a 100-at pedig terepes volt és úgy búgott a körmös gumi az aszfalton mint a háborodás...
Ma már azért más a helyzet, az új gépnél 90-nél letilt az elektronika, viszont a Gaz66-hoz képest kissé másabb a menetkomfort (klima, tempomat, fûthetõ ûlés, állófûtés stb...), bár amikor levittem Pécsre és még aznap haza Pesten keresztül -ahol még a szervizet is le kellett tudni- szóval közel ezer kilóméter után öröm volt kiszállni belõle :-)
    

cblaci 6665 2012. október 25. 22:15   Válasz erre: 6663
Azért arra vigyázz nehogy az agyukra menjél a freestyle rappel, nem vagy te Veress Robi alias MC DC :-)))
    

Billigpeter 6664 2012. október 25. 21:47  
A katonai színû ájfá- val kapcsolatban meg az a hír, hogy a gazdája szerint én mégegyszer nem ülhetek bele. Történt ugyanis, hogy 140 km alatt megfalattam vele 90 l gázolajat. a tahó gráf korongot nézegetve meg csak annyit mondott: nem is hittem, hogy ez bír menni 115-tel...:-)
Mentségemre legyen mondva, hogy utolértem egy konvojt, ami egy traktort követve vándorolt 40 km/h -val egy tök egyenes úton Tiszaújváros felé ( egy traki, meg hat-nyolc személyautó), miközben semmi nem jött szembõl. Én nem akartam beállni a sorba, mert látszott rajtuk, hogy õk így fognak lemenni Debrecenig, úgyhogy muszáj volt kihasználni a gépkocsi adottságait:-)
    

Billigpeter 6663 2012. október 25. 21:37  
Én meg lököm a konkrétat, nyomatom a frankót..:-)
    

cblaci 6662 2012. október 25. 20:04   Válasz erre: 6661
Az nagyon helyes! ;-)
    

VVLaci 6661 2012. október 25. 19:51   Válasz erre: 6660
Élezem a gumikesztyûket!!! :-)))
    

cblaci 6660 2012. október 25. 19:47   Válasz erre: 6659
Ez jó hír! Örülök neki!
A donációs team lassan kezdheti a beöltözést ;-)
    

Billigpeter 6659 2012. október 24. 20:58  
Ja, és már Pesten viháncol a blokkom, ha jól megy, két nap múlva a keblemre ölelhetem:-)
    

Billigpeter 6658 2012. október 24. 15:16  
Jónapot az Uraknak!

Úgy látom, a tanárbácsinak besikerült az élet, igen tartalmas hétvégét tudhat maga mögött:-) Jó képek, szép helyek, szép motorok.
Jómagam is nosztalgiával töltöttem a hétvégét, mivel a motorom nem mûködik, kategóriát váltottam: soros hathengeres motor, 180 lóerõ, nyolc sebesség, összkerékhajtás:-)

    

cblaci 6657 2012. október 23. 22:46  
Nem akartam a hozzászólásommal belerondítani a képsorozatba ezért inkább megvártam a végét,
azt hiszem ez volt az eddigi legkomolyabb oldtimer galéria a fórum életében.
A "faros" Ikarusz gyermekkorom elsõ meghatározó jármûve volt,
hiszen a szüleimnek nem volt autója és a Földes-Debrecen utat -ami csak 2-3 havonta volt esedékes-
mindig izgatottan vártam.
Bár büdös volt meg sokszor volt rajta hányingerem, de mégis csak egy jármû volt ami kerekeken gurult
és nekem ez nagyon tetszett kisgyerekként.
A P20-asról pont ma fórumoztunk egy idõsebb motoros cimborával aki az utódját a P21-est birtokolta anno.
A Z900 is nagyon tetszik, meg tulajdonképpen mindegyik motor tetszik, jó volt nézegetni õket.
Köszönöm Péter!
    

Kovacspeter 6656 2012. október 23. 22:18  
White
    

Kovacspeter 6655 2012. október 23. 22:12  
A adattáblán azt írták hogy errõl a géprõl másolták a P20-ast. (Yds5) Elég nagy tévedés.
    

Kovacspeter 6654 2012. október 23. 22:08  
Nagy Csepel, kis Csepelek.
    

Kovacspeter 6653 2012. október 23. 22:06  
1. És a Magyar Mérõmûszerek Gyára által készített 80 mérföldes óra.
2. Azért a szériák is szépek.
    

Kovacspeter 6652 2012. október 23. 22:04  
1. D betû nélküli fogaskerék.
2. Vékony tank.
3. Jól látszik a különbség a szériához képest.
    

Kovacspeter 6651 2012. október 23. 22:01  
White jellemzõk
1. Szögletes, középgyertyás hengerfej a nagyobb teljesítményért, nagyobb leömlõk állítólag, miegymás.
2. Ez bizony export.
3. Dupla lánckerék, hogy terepen és közúton is helytálljon.
    

Kovacspeter 6650 2012. október 23. 21:55  
Fehér holló: Danuvia White! Az amerikába szakadt hazánkfia visszatért.
    

Kovacspeter 6649 2012. október 23. 21:52  
P12, az egyhengeresek közül a kedvencem.
    

Kovacspeter 6648 2012. október 23. 21:50  
P20 Rendõrségi
    

Kovacspeter 6647 2012. október 23. 21:48  
Egyetlen példányban a Pannónia gyárban készített prototípus. Jó formájú kéthengeres lett volna.
    

Kovacspeter 6646 2012. október 23. 21:46  
Egyetlen példányban a Pannónia gyárban készített prototípus.
    

Kovacspeter 6645 2012. október 23. 21:42  
Weiss Manfréd Csepel
    

Kovacspeter 6644 2012. október 23. 21:41  
Milyen szép angol motort csináltak a lengyelek.
Milyen csúnya német motort csináltak a szovjetek. (K-55 Moszkva)
    

Kovacspeter 6643 2012. október 23. 21:39  
Jawa 350 OHC. 1945 elõtt többszörös magyar bajnok gép.
    

Kovacspeter 6642 2012. október 23. 21:37  
Maico és hengere
    

Kovacspeter 6641 2012. október 23. 21:36  
Indiánok
    

Kovacspeter 6640 2012. október 23. 21:35  
Egy ritkaság: Ardie, aki barátságban van a hegyekkel.
    

Kovacspeter 6639 2012. október 23. 21:33  
Tigris. 39000 kcm, fogyasztás 600l/óra harci körülmények között.
    

Kovacspeter 6638 2012. október 23. 21:31  
Ámerikai szekció
    

Kovacspeter 6637 2012. október 23. 21:29  
Az elsõ GoldWing. Ezzel még most is el lehetne túrázgatni.
    

Kovacspeter 6636 2012. október 23. 21:28  
Z900 korabeli kiegészítõkkel
    

Kovacspeter 6635 2012. október 23. 21:27  
CB 200T eredeti állapot:
    

Kovacspeter 6634 2012. október 23. 21:26  
Faros Ikarusz
    

Kovacspeter 6633 2012. október 23. 21:12  
Egy ritka széria: Pannónia T9/A
    

Kovacspeter 6632 2012. október 23. 21:10  
Volt pár motor is, és ez nem az összes:
    

Kovacspeter 6631 2012. október 23. 21:08  
Oltimer show máma Pesten:
    

Kovacspeter 6630 2012. október 23. 21:05   Válasz erre: 6629
Most jobban, de azért nem olyanok mint a te fotóid.
Az öreg Gyorgyénak még nem mûtötték meg a szemét, most is megáldott minket.
A búvárról elfelejtettem megkérdezni a barlangászt. Nem volt idegenvezetés, csak nagyobb csoportoknál szokás. Pedig jó lett volna mert a cseppkõalakzatok el vannak nevezve, részben Czárán által. Abban a feltételezésemben viszont megerõsített hogy Erdélyben (egész Európában még két helyen van) csak Réven található fehér agyag. Úgyhogy ha bárhol látsz fehér agyagból készült fazekasárut, az jó eséllyel Révrõl származhat. Mivel festés nélkül van ilyen színe, a benne tartott víz állandóan párolog, nem melegszik fel, nem rohad be.
A sisak lehet hogy butít, de egy két helyen nehezebb terep volt, csúszós kövek, félhomály, az ember azt se látja rendesen hova lép, oldalt meg meredély. Vagy 80 cm magas résen lehet csak továbbjutni...jó volt az.

    

cblaci 6629 2012. október 23. 20:41   Válasz erre: 6627
jó képek, látom most egy kicsit jobban megerõltetted magad -fotózás szemponjából- mint amennyire szoktad :-)
Az öreg malmossal mi a helyzet megmûtötték már a szemét? Néha eszembe jut az öreg, fõleg a rózsavize amitõl még itthon is illatoztunk.
A barlangbúvárról hallottatok valami bõvebbet vagy csak annyit lehet tudni amit az emléktábla sejtet?
Sok ismerõs részlet van a fotók között, bár így õsszel sokkal színesebb a táj mint tavasszal.
A sisakról annyit, hogy a mi munkánkban is kötelezõ, ha viszont nincs rajtam kevésbé verem oda a fejem, ha rajtam van akkor meg valamiért mindig "megtalálok" vele valamit... szerintem amennyit véd annyit butít is az érzékelõ képességen.

    

Kovacspeter 6628 2012. október 23. 20:35   Válasz erre: 6624
Ez a szemüvegen való fénytörés elég félelmetesen hangzik. Ha idegenkedsz a lencsétõl, lehet érdemes lenne megpróbálni így éjszaka plexifelhajtás esetén egy krossz-szemüveget ráhúzni a rendes szemüvegre. Lehet hogy hülyeség, de hátha mûködik, közelebb van egymáshoz a két üveg, talán jobb lehet, ki tudja?
    

Kovacspeter 6627 2012. október 23. 20:21   Válasz erre: 6623
Sokkal csendesebb mint a Schuberth. Kétszer is "használtam" odabent a barlangban. No: https://picasaweb.google.com/102220830716154941361/20121022KiralyerdoZichyBarlang
    

Kovacspeter 6626 2012. október 23. 20:08   Válasz erre: 6618
Az Albioarei szoros lemaradt: http://www.welcometoromania.ro/DN76/DN76_Cheile_Albioarei_m.htm
Meg egy kép:

    

cblaci 6625 2012. október 23. 19:37   Válasz erre: 6624
Szia Zolibá!
Ismerõs a szitu, a legutóbbi túrán hasonló élményem volt az útépítés miatt a hazafelé úton, a por rárakódott a plexire és úgy tükrözõdött a sötétben, hogy láttam a szemeimet benne... fura volt. Na de a Pádison volt az igazi amikor én is felhajtott plexivel motoroztam az 50km körüli múrvás kaptatón a dög melegben és mikor levettem a sisakot látszott a sisak vonala az arcomon... még szerencsés, hogy kivehetõ és mosható a sisakbélés.
    

adorizoli 6624 2012. október 23. 18:41   Válasz erre: 6622
A tegnap esti hazautazásomhoz

Nagy volt a késõ délutáni és esti forgalom, s mentek elõttem hosszú sorban a kocsik, meg jöttek is szembe, úgyhogy elõzgetni sem volt üdvös. Világítottak is szembe a jobbnál-jobb lámpák, s ezért felcsaptam a sisak szélvédõjét, mert még ezen is megtört a fény, nemcsak a szemüvegemen. Mint írtam, Bánffyhunyadon álltam meg, hogy felvegyek még valamit magamra az egyre csípõsebb levegõ miatt, és bementem a benzinkút mosdójába is. Amint kijövet kezet mosok, hát alig ismerek magamra: tiszta fekete volt az arcom a degenyegtõl. Ez és bizonyára a csípõs levegõ is megtette hatását. Ma délig sajgott a szemem. Persze nem elõször járok így hasonló körülmények miatt.

Laci!
A barlangász sisakokból való kilátást tényleg nem zavarta a párásodás, de annál inkább beleizzadt a fejünk. Aztán a fényképen elég homályos alakok lettünk. De ez nem Peti gépének a hibája, hanem fényképezésre felkért férfié, aki bemozdíthatta az optikai eszközt.
    

cblaci 6623 2012. október 23. 09:12   Válasz erre: 6622
Köszönöm a részletes leírást! Szerencsére nagyon jól ismerem ezeknek a túráknak a hangulatát így nem esik nehezemre elképzelni milyen jó is lehetett és hiába nem voltam ott de azért így egy kis élmény nekem is jut belõle, fõleg ha a képek is elérhetõek lesznek.
Tetszik az új sisakotok! Csendesebb mint a Schubert? :-)
Gondolom nagy elõnye, hogy nem párásodik a plexije, merhogy nincs is neki :-)))
    

Kovacspeter 6622 2012. október 22. 23:38  
Na egy kép:
    

Kovacspeter 6621 2012. október 22. 23:31   Válasz erre: 6618
Helló Laci! Holnap lesznek képek, sikerültek ahogy sikerültek, sajnos a fotós nem ért rá, fát kellett vágnia.
A mai nap röviden: Zolibá indult Kolozsvárról, én Szoboszlóról, a találkozó Réven volt. Megindultunk befelé a festõi szépségû Révi-szorosba, amíg lehetett motorral, aztán gyalog, kb 20 perces sétával el lehet érni a barlangot, és a vízesést.
(1903-ban fedezték fel, miután megállapították hogy a Révtízfalui-patak itt tör a felszínre, Czárán Gyuláék berobbantották egy helyen a sziklát a bejutás végett)
A cseppkõbarlangot nehéz leírni pár szóban, ezt látni kell. Ki van már világítva, de lámpa azért nem árt. Egy jó tanács: a barlangász által osztogatott sisakot nem érdemes visszautasítani, mert az egyik srác beütötte a fejét a sziklába úgy hogy elkezdett folyni a vér. Egy-két helyen csak térdepelve lehet átjutni.
Megindultunk visszafelé a motrokhoz, majd Sonkolyos és Körösbánlaka érintésével megérkeztünk Barátkára, ahonnan átvezet a nemrég felújított 764, 764D jelzésû út a Királyerdõn, de ezt már ismered. Tavasszal erre jöttünk a biharkeresztesiekkel, csak a másik oldalról, Magyarremete, Biharrósa felõl.
Történt egy kis malõr, fenn a hegységben egy szép panorámájú kiállónál a megállás után majdnem sikerült felborítani a motoromat. Murvás széle volt az útnak, ahogy átléptem a gépen, a jobb lábam alatt elindultak a kövek, és valami lehetetlen szögbõl emeltem vissza, érzésem szerint már a bukócsõ is leérhetett, de nem látszik rajta semmi. Zoli bácsi látta honnan téptem vissza, gyakorlatilag hegyesszög volt, nem is értem hogy sikerült. Úgyhogy a gép változatlanul nem vesztette el a "szüzességét".
Megállogattunk nézelõdni egy-két szép helyen, meg az Albioara-szorosban. Lent Biharrósán megnéztük a kis vízimalmot, Magyarremetén a XIII. sz-i református templomra és a feltárt középkori freskóira (Apostolok, szent királyaink) már nem maradt idõ.
Leérve a 76-os fõútra megindultunk Nagyvárad felé, az elkerülõ elõtt elköszöntünk.
A 76-os borzalmas állapotban van, elkezdték csinálni de nagyon az elején tartanak, 80 felett nemigen lehet haladni, még az is határeset. Úgyhogy ha arrafelé megyünk, akkor inkább a Borzi-szorost használjuk, szép is, forgalom sincs, Tenkéig megcsinálták az utat, a szoros elõtt és után van rosszabb aszfalt.
http://www.welcometoromania.ro/Padurea_Craiului/Padurea_Craiului_Pestera_Vadu_Crisului_m.htm
http://www.erdely-szep.hu/Revi%20szoros/index.html
http://www.welcometoromania.ro/DN76/DN76_Rosia_Moara_m.htm
A magyarremetei templom kimaradt, de érdemes megnézni:
http://www.welcometoromania.ro/DN76/DN76_Remetea_Biserica_Reformata_m.htm
http://hu.wikipedia.org/wiki/Kir%C3%A1ly-erd%C5%91
Õsszel a legszebb a Királyerdõ, a más-más fajhoz tartozó facsoportok többféle színben pompáznak.

    

Kovacspeter 6620 2012. október 22. 22:35   Válasz erre: 6617
Minden rendben volt, én köszönöm! Jó kis gurulás volt, valószínû hogy az utolsó ebben a szezonban. A fotókat majd feltöltöm a picasára.
Kerestem egy képet, a jobb napokat látott a Zichy-villáról:

    

adorizoli 6619 2012. október 22. 22:01   Válasz erre: 6618
Laci!
Kedves vagy, hogy ránk is gondoltál. Mi a kellemeset választottuk, neked pedig a nélkülözhetetlenül szükséges és hasznos mellett kellett döntened. Mindennek megvan a maga ideje - személyre szabottan.
Nekem ezzel nagyjából vége a motorozásnak. A héten lesz dolgom elég, nov. elején pedig Izráelbe utazom a VI. évfolyammal tanulmányi kirándulásra egyik tanártársammal. És majd jöhet a síelés.
Még néhány kép.
    

cblaci 6618 2012. október 22. 21:37   Válasz erre: 6617
Szia Zolibá!
Már vártam, hogy valamelyikõtök bejelentkezzen. Örülök, hogy jól telt a túra, gondoltam ma rátok miközben a dolgomnak is haladnia kellett. Reménykedem még a héten én is egy motorozós napban, talán szerdán sikerülni fog ha az idõ is úgy akarja.
Köszönöm a képeket!
Jó pihenést!
    

adorizoli 6617 2012. október 22. 21:21   Válasz erre: 6614
Peti!
Remélem az öreg malmos áldásával és szent kenetének védelme alatt szerencsésen hazaérkeztél, miképpen én is. Bánffyhunyadon álltam meg, hogy aláöltözködjem, mert nemcsak sötét, hanem hideg is kezdett lenni. A tõled kapott nemesen tüzes nedût hazaérkezvén és megkóstolván bévettem - egészségügyi okokból. Még egyszer köszönöm, és majd mindannyiszor, amint tart, s utána is.
Köszönöm a szép idõben veled együtt töltött idõt és motorozást!
Most csak bétöltöttem a fotókat, s csupán ízelítõül Lacinak csatolok ide néhányat.
Jójcakát!

A Zichy cseppkõbarlangban ''csecskövek''-et is felfedeztünk.
A következõ a ''Szenteltvíz-tartó'' ugyanott.
A harmadik: ''Megkövült vízfodrok''.

    

hacse 6616 2012. október 21. 20:31   Válasz erre: 6615
Aha.
    

Kovacspeter 6615 2012. október 21. 01:22  
Ez igen! http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/mz-ts-2501-108352
Csabi, emlékszel, szintén a Daróczymotornál csinálták azt a pöcsköszörût ami úgy ment Balassán mint a veszett fene.
    

Kovacspeter 6614 2012. október 21. 01:16   Válasz erre: 6611
Zolibá!
Azt írják hogy csak szerdától vasárnapig van nyitva a barlang, nálatok a hétfõ rendes munkanap lesz. Telefonon igyekszem biztos információt szerezni barlang-nyitvatartás ügyben.
Ismerõs a Vargyas-szoros meg az Almási barlang, sajnos a múltkor csak elhúztunk mellette, fel kéne keresni egyszer mindenképp.
Ha már szoros, akkor jó terv lehet egyszer a Remetei szoros, ezt is kihagytuk a Torockó túrából, de hát három napba nem férhetett bele annyi minden.
http://www.welcometoromania.ro/DN14b/DN14b_Cheile_Rametului_m.htm
    

Kovacspeter 6613 2012. október 21. 01:06   Válasz erre: 6610
Kéretik beszámolni a munkafolyamatokról, esetleg képekkel mellékelve.
    

Kovacspeter 6612 2012. október 21. 01:04   Válasz erre: 6609
Bezony! Jövõre ha elég hamar megyünk még láthatjuk hóval fedetten a magas részeket.
    

adorizoli 6611 2012. október 20. 19:07   Válasz erre: 6607
Peti!
Ha nem jön közbe valami, akkor légyen úgy, mint írtad: Réven találkozunk és megyünk az általad kijelölt útvonalon.
Zoli

S ha mán barlangról is van szó, ím az Almási barlang környéke, ahol utóbb 2008-ban jártam.
(A Vargyas Szoros Erdély egyik leglátványosabb és leglátogatottabb karsztvidéke. Szentegyházától hozzávetõleg 15 km-re húzódik, de megközelíthetõ még Vargyasról (10 km), Homoródalmásról (9 km), Kiruly-fûrdõrõl (15 km) és Szelterszrõl (10 km) is.
    

cblaci 6610 2012. október 19. 22:09  
Egy friss örömhír:
B Peti motorblokkja holnap megkezdi hosszú utazását, így nem is olyan soká újra szárnyal az "ételhordószínû" fõnixmadár! :-)
De kár lett volna virágtartót csinálni belõle...
    

cblaci 6609 2012. október 19. 19:50   Válasz erre: 6608
A "hósipkás hegyek" Nagyon szép kép!
A hétfõi túrához szép idõt és jó utat kívánok Nektek!
Fotózzatok sokat!
    

Kovacspeter 6608 2012. október 19. 15:48  
Csak úgy. A Retyezát:
    

Kovacspeter 6607 2012. október 19. 15:47   Válasz erre: 6598
22-én hétfõn, nem túl korai indulás? Van egy szép út a hegységen kereszül (764-764D, Biharrósa-Erdõdámos-Barátka) amit nemrégen aszfaltoztak le. Révtõl a barlang felé csak egy darabig lehet bemenni, utána olyan húszperces-félórás gyaloglással közelíthetõ meg.
    

Kovacspeter 6606 2012. október 19. 15:36   Válasz erre: 6597
Akkor indul a téli szezon, lehet neki húzni;-)
    

Kovacspeter 6605 2012. október 19. 15:32   Válasz erre: 6596
Inkább gá-gá!;-)
    

adorizoli 6604 2012. október 17. 21:58   Válasz erre: 6603
Ebben én is biztos vagyok.
    

cblaci 6603 2012. október 17. 21:30   Válasz erre: 6602
Biztosan koncertezik, vagy próbál, nem könnyû a mûvészemberek élete. Viszont amint ideje engedi biztosan jelentkezni fog.
    

adorizoli 6602 2012. október 17. 19:54   Válasz erre: 6601
Csinálunk mi szívesen. Csakhogy Peti még nem válaszolt. Ezért egyelõre csupán csak dédelgetem a felvetett ötletet és tervet, mert már régen nem vagyok vakációban sem..., és nehezebben tudom szabaddá tenni magam. Most is itt gürcölök a munkahelyi szobámban, mert le vagyok maradva egy folyóirat és egy könyv szerkesztésével, s ráadásul az idén egy új tantárgyat is át kellett vennem egy nyugdíjba vonuló tanártársamtól, ennek elõadásaira többet kell készülnöm.
Na de most már megyek haza. Megnézem a most fortyogó mustos pincemûhelyemet és valamivel kisámfázom a gyomromat, mert nagyon kezd összekucorodni.
    

cblaci 6601 2012. október 17. 17:29   Válasz erre: 6598
Aztán majd csináljatok fotókat, ha bejövök a favágásból legyen egy kis örömöm is ;-)
    

cblaci 6600 2012. október 17. 17:27   Válasz erre: 6599
Ez nem liba, hanem hosszú nyakú kacsa! Hogy lenne liba?! A liba az lila színû, megmondta az Anti bácsi, én meg neki hiszek mert megmondta és azé!
Nézd meg ezt a klippet és lépj ki a tájékozatlanság szürke félhomályából :-)
http://www.youtube.com/watch?v=-e0gcjgnxXw

Az én kutyám gyere ide,
Szerelmes vagyok, de kibe?

Hogyha lopnék kókuszdiót,
Nem mondanám meg, hogy ki vót.

A legnagyobb tragédia:
Anyukámnak nincsen fia.

E'múttam már régen hatvan,
Mégsem evett meg a Batman.

Van rajtam egy kockás szoknya,
Nem vagyok még hozzászokva.

Vettem tegnap kettõ kutyát,
Jobb lett vóna egy jó nyugágy.

Balettcipõm nincsen nekem,
De ha lesz, én fõ nem veszem.

Hogyha három lábam vóna,
Valószínû tudnék róla.

    

Billigpeter 6599 2012. október 17. 14:20   Válasz erre: 6596
Tudom, hogy tájegységenként másak a szokások, de mifelénk az ilyen hosszú nyakú kacsákat libának nevezik.:-)
Mondjuk én néha a kedvesemet is szoktam libának nevezni, bár nem hosszú a nyaka, és nem is hasonlít a kacsához. Viszont át tud menni a kijelölt gyalogátkelõ helyen:-)
    

adorizoli 6598 2012. október 17. 13:55   Válasz erre: 6595
Peti!
Pontosítanád idõben a szezonzáró gurulást? A cél tetszetõs, és még nem jártam ott. Milyen az út Révtõl a barlang felé? Nem látom jól a térképen.
    

cblaci 6597 2012. október 16. 21:56   Válasz erre: 6595
Jó lenne bizony, de sajnos én már elígérkeztem motorozni! Igaz kisköbcentis motorral amit Stihl-nek hívnak és arra való, hogy tûzrevalót állítsunk elõ vele... de még kedden is! Viszont új láncszettet kapott az is, meg láncvezetõt, úgyhogy kezdõdhet a téli szezon ;-)
    

cblaci 6596 2012. október 16. 21:52   Válasz erre: 6594
Az ott gyalogosátkelõhely! Rajta van a táblán a gyalogos, aki ember, és nem kacsa! Akkor mit keres ott egy baromfiudvarnyi kacsa?! Ráadásul az irány is rossz! Mutatja a tábla, hogy az ember is csak jobbról balra kelhet át, nem pedig balról jobbra mint a kacsák akik ráadásul nem is emberek! Menjenek körbe, vagy van szárnyuk repüljék át az utat, nem? De!
Jó'mondtam?
Jól háp!
vagyis hát! :-)

    

Kovacspeter 6595 2012. október 16. 21:13   Válasz erre: 6593
Egy rövid szezonzáró gurulás késõi indulással, korai érkezéssel?
Királyerdõ+Révi Zichy barlang a hosszú hétvége hétfõjén? Ma esett, de állítólag holnaptól egy darabig visszatér a jó idõ.
    

Kovacspeter 6594 2012. október 16. 21:08   Válasz erre: 6593
Engem igen, a poén a lényeg. Nem az az érdekes hogy sorban mennek át az úton, úgy szokták, hanem az hogy hol. A kijelölt gyalogátkelõhelyen.
    

cblaci 6593 2012. október 15. 18:31   Válasz erre: 6592
Sajnos nem ihletett meg a kép, ugyanis kacsákat csak a szüleim tartottak, nekem soha nem volt sajátom, viszont általános iskolás koromban volt egy nyulam akit úgy hívtak... na de inkább megkímélek mindenkit az efféle agymenésektõl :-)))
Viszont most nem jut eszembe semmi más.


    

Kovacspeter 6592 2012. október 14. 23:20  
Egy témához valamennyire illõ kép a Panoramio-ról, szórványvidéken készült (Bánság), és állatok is vannak rajta, a címe: Eredményes oktatás!
    

Kovacspeter 6591 2012. október 14. 23:17   Válasz erre: 6587
Nahát, ez a kézzelfogható történelem.
Szeretek Bánffyt olvasni, sajnos nem került még méltó helyre a magyar irodalomban.
    

Kovacspeter 6590 2012. október 14. 23:01   Válasz erre: 6586
Nem igazán motorozható, egy darabig fel lehet menni, de mûútról a nagy hegyeket csak távolabbról lehet nézni. Ott a túrázás mûkszik. Sebaj, majd a Páring.
Igaz hogy érdekel a szórványmagyarság, a történelem, de blog eddig nem jutott eszembe, végül is nem rossz ötlet. Csak az a baj vele, hogy azt írni kellene, ami idõ. Inkább másokat olvasok, és igyekszem bejárni amit lehet.
Erdély sajnos korántsincs a fejemben, de igyekszem.
    

Kovacspeter 6589 2012. október 14. 22:47   Válasz erre: 6584
Úgy tûnik az elsõ képen, hogy a bio-fûnyíróként tevékenykedõ 'lakó' vizet is igényel;-)
Jól látszanak a templomon az évszázadok folytán történõ átalakítások, a befalazott bélletes csúcsíves kapuzat talán az egyik legrégebbi része? +ki lehet szúrni felette egy szintén befalazott félköríves ablakot.
A kastély felújítása haladgat?
    

cblaci 6588 2012. október 14. 22:24   Válasz erre: 6587
Ebbõl a szemszögbõl már másabb képet mutat, az elõzõ képen csak kevés látszott az új tetõbõl ami elkerülte a figyelmemet.

    

adorizoli 6587 2012. október 14. 19:24   Válasz erre: 6585
A bonchidai Bánffy-kastély helyreállítása lassan folyik.
A negyvenes években édesapám egyszer Bánffy Miklós grófék vendége lehetett. Különös tapasztalat volt számára az úri családdal együtt vacsorázni. Teológiai hallgatóként szolgált az egyik ünnepen Bonchidán, a gróf pedig meghívta magához a rangján aluli fiatalembert. Mesélte, hogy bámulatos volt ott minden, és bár a jelenlevõ családtagok megjelenése és modora rendkívülien arisztokratikus volt, mégis kedvesek voltak hozzá.
    

cblaci 6586 2012. október 14. 00:39   Válasz erre: 6579
Jó kis mozi volt ez is, bár itt azért nem igazán motorozható a táj.
Nem gondoltál még arra, hogy csinálj egy blogot? Sok helyen megfordulsz és nagyon érdekel a szórványmagyarság, ihletet kaptál Czárán Gyulától a magyar turizmus atyjától és a fejedben van egész Erdély. Szerintem gondolkozz el ezen. Igaz keveset fotózol de én majd besegítenék és küldeném neked a képeket ;-)
    

cblaci 6585 2012. október 14. 00:34   Válasz erre: 6584
Nekem régen volt egy kecském, Giginek hívtuk, kicsi volt amikor kaptam és nagyon hozzám nõtt. Aztán amikor nagy lett egyre többször emlegették a szülõk mikor eszünk már egy jó kis kecskepörköltet... na persze, pont a Gigibõl! Azt már nem! Építkeztem akkoriban és nem volt idõm a kertre ezért bevetettem lucernával, így nem jött fel a gaz és Gigi is el volt látva. Egy öreg járt hozzám kaszálni lucernáért cserében, végül õ vitte el Gigit mert megígérte, hogy nem bántja és csak a teje miatt kell neki... aztán még hallottam, hogy Giginek kisgidái lettek de a történet itt számomra be is fejezõdött. Azóta nekem nem is volt haszonállatom pedig falusi vagyok amióta legelsõnek rácsodálkoztam a világra. Szerencsére a feleségem is hozzám hasonló érzületû, neki még kislány korában volt egy malaca akit Mimózának hívtak. Mimózát cumisüvegbõl kellett etetni mert elmaradt a többitõl, aztán késõbb amikor elérte a vágósúlyt inkább eladták apósomék mert Kriszti nem engedte kivégezni. Maradt az illúzió, hogy még talán most is nyugdíjas malacként valahol egy ólban bõszen röfög. Így aztán húsboltba járunk, mert ugye egy darab hús az csak egy élettelen valami, nem sétálgatott a kertben, nem üdvözölt a tekintetével amikor hazaértünk és nem okozott bûntudatot a halála. Ennyit az állatokról, persze tudnék még mesélni :-)

Szép az a kastély! Fel nem fogom, hogy egy pénzes ember miért nem lát benne fantáziát, nekem ha jó sok pénzem volna simán rendberaknék egy ilyet. Idén jó pár lepukkant kastélyt meglátogattam, van ami már menthetetlen, de vannak még olyanok is amelyek gyönyörûen mutatnának ha szépen rendbehoznák egy jó nagy kertel, disznövényekkel körülvéve. Ha nyerek a lottón veszek egyet az tuti :-)
    

adorizoli 6584 2012. október 13. 23:01   Válasz erre: 6559
Ma kigurultam Bonchidára, mert délutánra kisütött a Nap és viszketett a gázmarkoló tenyerem, és mert egy ott lakó barátom is hívott. Nos az õsi bonchidai istenháza mellett is volt ''lakó'', akárcsak a torockószentgyörgyi várban.
Persze újból megnéztem a kastélyt is.
    

Kovacspeter 6583 2012. október 13. 00:10   Válasz erre: 6577
Egybõl kiszúrtam. Emlékszel, még a lovakat is abajgatta.
    

Kovacspeter 6582 2012. október 13. 00:08   Válasz erre: 6576
Ja-ja. De én szeretnék teljesítményt is méretni, kompressziót, stb.
    

Kovacspeter 6581 2012. október 13. 00:07   Válasz erre: 6575
Azt hittem hogy kisebb megrendelésekbõl úgy-ahogy megy a 'bót'.
A drága jó magyar igazságszolgáltatás szokás szerint dög lassú.
    

Kovacspeter 6580 2012. október 13. 00:01   Válasz erre: 6573
Pedig már akartam írni hogy fene a jó dolgukat. Ezek szerint Davosban nem csak síelni, de gipszkartont szerelni is lehet;-)
    

Kovacspeter 6579 2012. október 12. 23:59  
Újabb mozi!
http://www.youtube.com/watch?v=qvRZ6umCwqg
Csodaszép vidék a Retyezát, és a Hátszegi-medence.
Az õraljaboldogfalvai õsi Istenháza élesen megmaradt emlékeimben egy korábbi kóborgás kapcsán. Csak sajnos lassan hívek nélkül marad, pusztul a szórványmagyarság... A filmben nem mutatják, de Fehérvízen van egy hívek nélküli református templom, ami állapota alapján tippelve vagy 50-100 éve már csak omladozik. Mikor arra jártam még megvolt a fa zsindelytetõ félig elcsúszva. Nemrég találtam egy képet a neten, már nincs teteje.
    

cblaci 6578 2012. október 12. 23:51   Válasz erre: 6573
Mondjuk az majdnem ugyanaz, csak teljesen más...
    

cblaci 6577 2012. október 12. 23:48   Válasz erre: 6568
Nahát, de jó szemed van! én elsiklottam mellette, pedig az tényleg az a kutyus! Van róla képem! Szerintem nyáron az idegenforgalmi "bevételbõl" él... mint amilyen pl. az Andor fasirtja volt :-) Hûségesen kísérgetett bennünket szegény, pedig kutyameleg volt!
    

cblaci 6576 2012. október 12. 23:42   Válasz erre: 6566
Nekem legutóbb mérték a mûszakin, kíváncsiságból! Megbukott egy Golf IV-es az analizátoron... próbából az én motoromba is bedugták a szondát mert az volt ott kéznél... de ezt már meséltem, akkor már a gixi dob volt rajta.
Normál értéket mutatott, mármint karburátorosoknak megfelelõt, de egyébként a gyertyakép is indikátora mindennemû problémának, néha szoktam nézni. Az is olyan mint a nagykönyvben!;-)
    

Billigpeter 6575 2012. október 12. 23:37   Válasz erre: 6570
lófasz van. A rendõrség nyomoz, mi lassan elmerülünk.
    

cblaci 6574 2012. október 12. 23:35   Válasz erre: 6565
A sárvédõtoldat a tervezés fázisában leledzik... tudom rossz duma, így megmondom õszintén nem foglalkoztam azóta se vele.
    

Billigpeter 6573 2012. október 12. 23:30   Válasz erre: 6572
gipszkartont szerelnek;-)
    

ELőző oldal
Hoterkep

Tagok száma: 22118
5 623 Eddigi túrák
14 222 466 km
34072 Eddigi túra-résztvevők