Daty | 3812 | 2016. december 3. 20:16 | Válasz erre: 3811 |
Nem arra gondoltam, hogy nem írhatunk bármit, hanem arra, hogy nem kellene szembeállítani a kettõt, mert szerintem a topicnak nem errõl kellene szólnia. |
lecso | 3811 | 2016. december 3. 19:59 | Válasz erre: 3809 |
Nem nagy baj, gyakorlatilag bármit irkálhatunk, a modik felszívódtak.
|
lecso | 3810 | 2016. december 3. 19:58 | Válasz erre: 3808 |
Pont az, amit többször leírtunk már. 3000 alatt lehetetlen, 5000 felett értelmetlen használni. Annyit kell rajta váltogatni, mint egy japó belpiacos sornégy 250-esen. Nálam ennyi. Fogyasztása nekem 5 felett kicsivel megállt. |
Daty | 3809 | 2016. december 2. 19:39 |
Úgy csendben megjegyezném, hogy a topic "címe" az valóban "V-Stromos ismerkedõs", nem Pedig "650 VS 1000". |
rollerka | 3808 | 2016. december 2. 19:27 | Válasz erre: 3801 |
szia, Mi nem tetszett az ezresben? (tényleg kíváncsi vagyok..) |
lajostrom | 3807 | 2016. december 2. 19:08 | Válasz erre: 3806 |
Kōszönöm! Félek inkább te érted félre. Senki nem ócsárólta , (szarozta le) az ezrest, kivéve aki védte. Keménykedésrõl szó általam nem esett, csak aki attól kemény ha ezresen ül. A békés egymásmellett élést javasohatnám én is - nem gondolod? |
motorosbika | 3806 | 2016. december 2. 18:42 | Válasz erre: 3803 |
Valamit félreértettél...magam és azt hiszem más 1000-es tulaj nevében is mondhatom,nem "keménykedni" akarunk,csupán nekünk EZ kellett...és nem szeretném ha úgy folytatódna a történet,hogy egymás torkának esik a két tábor!Mindenkinek a saját gépe a kedvenc,és ez így van jól...
|
kmenyus | 3805 | 2016. december 1. 11:45 | Válasz erre: 3799 |
Mire gyenge? Mi nagyon sokszor ketten megyünk, dobozokkal, messzire. Nem gyenge. Az tény, hogy elõtte az ezressel könnyebb volt elõzni. Meg, hogy az ezres az erõsebb. De szerintem két személlyel sem gyenge a 650. Csupán gyengébb :-) Egyébként ha sok pénzem lenne, akkor lehet, hogy az új ezrest venném. Mert az is kezesbárány lett. |
lajostrom | 3803 | 2016. november 30. 21:27 | Válasz erre: 3802 |
Háát?! A vélemények itt és most nem oszlanak meg. Aki mellette és aki ellene szól ugyanazt állítja. Ellenõrihetõ. Sõt! Kijelenthetõ: az ezres ( fõként az újabb, de a másik is) egy kitûnõ motor. A felsorolt jelenségek egyik tipusnál nem ismert, a másiknál igen. Ettól még bárki leteheti voksát egyikre-másikra. Aki attól "kemény" hogy ezrese van tegye. Sok embert ismerek aki "kicsivel" mutatna utat. És hallgat. |
Daty | 3802 | 2016. november 30. 21:08 |
Szerintem nem baj az, hogy megoszlanak a vélemények. Ha mindenki 650-eset venne, mi lenne az ezressel? És ha mindenki 1.000-est venne, mi lenne a hat ötvenessel? |
lecso | 3801 | 2016. november 30. 20:51 | Válasz erre: 3794 |
Motoroztam eleget ezressel, most május óta 650. Nyilván van az a pénz, amit rá kellene fizetnie egy ezres tulajának, hogy cserére álljak... |
Matyó | 3799 | 2016. november 30. 04:13 | Válasz erre: 3794 |
Ezt már nem bírtam ki , hogy ne szóljak hozzá! Nekem 2008 óta van V-Srom DL 650 em nem tudom milyen lehet az ezres de Én ezzel tökéletesen meg vagyok elégedve. Sok szép helyre elvitt. Ez egy könnyû jól kehkezelhetõ kis masina de ami igaz az igaz tudni kell vele motorozni. Én csak magam megyek sokszor 3 doboz így jó, két személyre valóban gyenge arra Én sem ajánlom. Elõtte Yamaha DragStar 650 - esem volt hát ahhoz képest nagyon jó persze azt is szerettem de az nem túrázásra való, ép úgy mint van mellette egy 250-es Burgman -on az sem. |
ColargoTJ | 3798 | 2016. november 29. 15:48 |
"Ha azt is figyelné a motoros ember akkor nem rángatna a motorja." Hát akkor már régen baj van, ha erre a mûszerre kell hagyatkoznia! :) Ha nem érzi a gép minden rezdülését! :) |
Daty | 3797 | 2016. november 28. 21:12 | Válasz erre: 3796 |
Nekem tetszik!:-) Csak akik elõször olvasnak azoknak lehet kicsit "fura".:-)) |
ironist | 3794 | 2016. november 28. 20:46 |
Élvezettel olvastam a 650 vs. 1000 hsz.okat. Fõleg azokat, ahol a 650 tulaj magyarázza, miért is szar a nagy és miért jó a kicsi. Eddig ezt csak a kispöcsüekrõl szóló viccekben láttam. A "80-nál 6.ban rángat" is a kedvenceim közt van. Az a motoros, aki nem ismeri a motorjának a nyomaték és teljesítmény görbéjét, az ettõl még cifrább dolgokra is képes. Pl.valszeg fejbõl rajzolja a fogyasztási görbét. Hangra és sebességre a Rokker Zsolti nagymamája vált a kerekes szatyorján. Az ilyennek egy robogó CVT-vel igazi megváltás. No rángatás, no 6. A seb. mérõ mûszerrel azonos nagyságú, de legalább olyan fontosságú másik mûszer(nem messze az elõbb említettõl) a ford.szám érõ!!! Ha azt is figyelné a motoros ember akkor nem rángatna a motorja. Aki halad, az figyel, aki ballag az csak úgy van. Ki-mit élvez. Az ezres egy rakoncátlan, agilis, erõs kezet, tartást kívánó, zabolátlan, de nem zabolázhatatlan motor. Akinek bejön az szereti. Akinek nem, az visszaléphet egy osztályt, nem szégyen. Egyszer én is motoroztam 650-nel, tényleg jó, olyan, mint egy V-strom light. Szemmel látható hiányossága a 650-nek csak az 1 db hiányzó kipuff, a nem látható az a -30-35 le,- 30-35 Nm. Másik, a fogyasztás. Akik 2-3 millás motorokon élvezkednek azoknak vajon miért oly életbevágóan fontos, hogy 2 decivel kevesebbet fogyasszon a motorjuk. Brénövelõ hatását nem ismerem, de én személy szerint nem kerülök orgazmumus közeli állapotban, ha vmivel kevesebbet kajol a motorom, bár igaz, nem is nézem. Azt sem kétlem, hogy az ezres V-strom sokkal többet fogyaszt, mint a R1200R. Mondjuk a "sokkal" ebben az esetben egy számomra meghatározhatatlan, de nagyot mondó jelzõ, nem kétlem, bár sokkot nem okoz. Én szeretem az ezres, V-stromom (K3), ajánlom a MOTOROZNI vágyóknak. |
Flenegen | 3791 | 2016. november 22. 21:17 |
Sajnos ez a bajom Nekem is. A jelenelg használt 850-es TDM utódját keresem, legalábbis nézegetem. A lehetséges utódok között az 1000-es V-strom is ott van a Varadero a TDM900 s a GS1200 mellett. Sajnos a GS ára nagyon magas, meg a japán gépekhez húz a szívem. A TDM a szívem csücske ami érthetõ, de vágyom egy igazi túraendurora. Ott meg csak a szuperhármas jöhet szóba. |
Daty | 3789 | 2016. november 22. 20:46 | Válasz erre: 3788 |
Érdekes, hogy sokan "visszafelé" váltanak. Mikor nekem a 650-es volt meg, bár mit megadtam volna egy ezresért, ha nem lett volna magas! |
ColargoTJ | 3788 | 2016. november 22. 20:36 |
Én szintén négy év után cseréltem le az ezrest egy 650-re. Megmondom õszintén, hogy a tetemes árkülönbség is befolyásolt, az új motor vételnél. Nekem nem volt gond az alacsony fordulaton rángatás, miután Gipro és Power Commander került bele, de kis sebességél, visszafordítóknál kellett vele gépészkednem rendesen. A régit is nagyon szerettem, de ezt a kicsit egyenesen imádom! :) |
lajostrom | 3785 | 2016. november 22. 17:18 | Válasz erre: 3784 |
Szerintem majd'mindenkinek bõven elég az ereje. Azoknak kevés akik nem arra használják amire való. Az emlitett kûlönbség -ismereteim szerint- pont akét említett tipus között a legnagyobb, valõszinüleg tavaszig. akkor még nagyobb lesz, remélem. Leshetjúk a még ujjabbat.
|
kmenyus | 3784 | 2016. november 22. 16:54 |
Én régi ezresrõl váltottam új 650-esre. Négy évig nyúztam, szerettem, de nem tetszett a nyersessége és az, hogy alacsony fordulaton rángatott, sokat kellett váltogatni. A 650-es egy igazi kezesbárány hozzá képest. Az tény, hogy utassal és feldobozolva nem olyan erõs, de nekem bõven megfelel az ereje.
|
endre55 | 3782 | 2016. november 22. 10:23 | Válasz erre: 3747 |
Hali! Nem tudom a régebbi 1000-esek rángattak-e, meg 6. ban 80 hogyan ment, nekem 2015-ös gyártású a masina, ha megengeditek leírom a tapasztalataimat vele kapcsolatban. Szóval, én egy Versys 1000-rõl pattantam át(118LE), sor4 stb. annál valóban nem okozott gondot 80ról 6.-ban szaggatta az aszfaltot. A V Strom 1000 nél meg kellett szoknom a V2-t, nyersebb járás, és igen, vissza kell kapcsolni, ha gyorsítani akarsz. Nekem már az újdonság volt, hogy városban váltogatni kell. Elõször ez negatív volt, aztán egy idõ után, kb. 2hét megszoktam, hogy ez ilyen, és elkezdtem élvezni, hogy úgy mondjam rákaptam a V2 ízére, ráéreztem hogy ez a motor 10kg-val könnyebb, emiatt könnyebben manõverezhetõ, azóta túl vagyok vele egy Korzikai túrán, és igazán megszerettem. Azt szoktam mondani, hogy a Versys jobb motor, de a DL 1000-et jobban élvezem. A fogyasztás, az tényleg annyi amennyi, egy cseppel sem eszik kevesebbet a Kawánál. Nekünk a túra alatt, full dobozok 2személy+ pálya 130-150 olyan 5,8-6,2-re jött ki, ami szerintem teljesen rendben van. Szeretem a hydro kuplungot, jó a mûszerfala, kedvencem a feszkijelzõ. Szóval szerintem egy kiváló motorka. |
lajostrom | 3781 | 2016. november 20. 21:11 | Válasz erre: 3780 |
Mûködteti. Pedig az a hír járta elcseréli díványra. Oszt még se, eddig.
|
Daty | 3778 | 2016. november 20. 19:26 | Válasz erre: 3777 |
Annyira nem jellemzõ az ûrhajókra, hogy lerobbannak a mocsárban, úgy, hogy rá se fütty!:-))
|
motorosbika | 3777 | 2016. november 20. 18:51 | Válasz erre: 3776 |
Ja....csak ezzel nem lehet ûrhajót kiemelni a mocsárból,mint Luke a Star Warsban...
|
motorosbika | 3775 | 2016. november 20. 16:03 | Válasz erre: 3747 |
Nem kell félni az ezrestõl...nekem már a második van,csak a magassága zavar kicsit (174 cm vagyok) igaz a rángatás,de vissza kell kapcsolni,oszt kész,vagy lánckerékcsere....nyers?? férfiemberek vagyunk vagy mi! Ha kell kilõ mint a rakéta,általam ismert típushibája nincs,állandó kétszeméllyel,három dobozzal 6 liter körül fogyaszt nálam,de az ERÕ megvan..
|
Daty | 3774 | 2016. november 20. 11:29 | Válasz erre: 3756 |
Jól mondja Lecso, meg kell mérni az ütés nagyságát, mert lehet, hogy görgõzéssel mán nem lehet helyrehozni, csak egy cserével!:-(
|
Butcher | 3772 | 2016. november 20. 08:35 | Válasz erre: 3771 |
Esetleg hétfõ? Szabin vagyok. Kedden már meló, kitudja meddig. ( vendéglátás) ;)
|
Ispan | 3767 | 2016. november 19. 21:42 | Válasz erre: 3761 |
Gyanús nagyon gyanús... de már egy ezressel többet mutat... :-))))
|
Butcher | 3766 | 2016. november 19. 21:12 | Válasz erre: 3765 |
Ilyet hol követnek el? Esetleg tudod? De gondolom ahova elvviszik ott mérnek elötte.
|
Butcher | 3764 | 2016. november 19. 20:09 | Válasz erre: 3762 |
Bocs, de nem mûszaki ember vagyok, nem igazán tudom hogy mire gondolsz.Csak centírgépen volt a kerék ott lehetett érezni hogy üt egy ponton. Nem mértük de az enyhe oldalmozgást lehetett látni.
|
lecso | 3762 | 2016. november 19. 19:37 | Válasz erre: 3760 |
Nem szeretnék menni vele, elhiszem, hogy beráz. Akkor maradjunk annyiban, hogy kicsit izé. Görgõzni kell. |
Butcher | 3760 | 2016. november 19. 19:31 | Válasz erre: 3759 |
Kilóra? Miliméterre? Vagy mire? Menet közben nem érezni. De ha gondolod holnap ha jó idõ van félúton találkozhatunk? Azt menj vele.
|
Butcher | 3756 | 2016. november 19. 16:49 | Válasz erre: 3755 |
Nem nagy. Van egy kicsi oldaljáték is. Rutinosabb motoros is megnézheti, pláne dl-s. Nekem nincs nagy rutinom benne.
|
lecso | 3755 | 2016. november 19. 16:27 | Válasz erre: 3754 |
Mennyi az az ütés? Mert gyanítom, hogy végigcsinálod a procedúrát és ugyanott leszel, ahol most...
|
Butcher | 3754 | 2016. november 19. 07:33 |
Nos az eredmény a centírozásról. A kerék nem kér súlyt, viszont üt. A gép fedelén érezni és van benne egy kis oldaljáték. A kerék tüzetes vizsgálata nem mutat javítást és festést. Görgõzni kell. Ennyi. |
lajostrom | 3753 | 2016. november 17. 21:17 | Válasz erre: 3747 |
Nem szemmel láthatók a hiányosságai. Pl. a rángatás "optimatizálható", de ujjabb + liter az ára. A nyocvannál kapcsolható 6.(overdrive) még gyönyörû. Lézezik olyan amivel 120 alatt csak ötödik. Ez a fogyasztásnak "optimális". Összeségében, és röviden semmiben nem jobb a kisebbnél, sõt! Egy dologban azért elõnyös, mert teljes cucc+két személy esetén150-tõl is érezhetõen gyorsul, míg a kisebb inkább nyúlik. Autópálya územmódban nyer. Egyébként!?
|
kicsi | 3751 | 2016. november 17. 18:56 | Válasz erre: 3749 |
Haveromnak volt ezres DL-ja, az õ elmondása szerint 80 alatt nem tudott menni hatodikban, emiatt (is) mindig sokkal többet tankolt, egy nézelõdõs túra után, mint én az R1200 R-be.
|
Daty | 3749 | 2016. november 17. 18:41 | Válasz erre: 3747 |
Az igazság az, hogy 650-esem volt, azt jobban szakértem.:-) Az ezresre valóban mondták anno, hogy "durvább", nem olyan kezelhetõ, mint a 650. Fogyasztása kb 1 literrel több, mint a 650-esé, vagyis olyan 6-7 lityi, csuklótól függõen. Szervíz költsége szinte azonos a 650-esével. Típushibáról nem tudok. Annyit tudok, hogy én 2 évesen adtam el 24.000 km-rel, 2007-ben 1,3 MFt-ért, ehhez képest az elsõ belinkeltet 13 évesen qrva drágának tartom. |
Flenegen | 3747 | 2016. november 17. 18:16 | Válasz erre: 3746 |
Több helyen olvastam hogy az ezres 2000-3500 rpm között esetleg rángat, de valami optimalizálóval orvosolható. Pl amire kíváncsi vagyok: fogyasztás, szervizköltség, típushiba ha van, mire figyeljünk ha nézünk egyet...
|
Daty | 3746 | 2016. november 17. 18:09 | Válasz erre: 3745 |
Sajnos nem ismerem. Milyen tapasztalatra vagy kíváncsi? |
Flenegen | 3745 | 2016. november 17. 17:51 |
http://new.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/dl_1000/suzuki_dl_1000-10214145
|
Flenegen | 3743 | 2016. november 17. 17:14 |
Az egyik haverom nézett egy 2003-as 1000-es Stromot Várpalotán. A használtauton van 1.179.000-ért. Ismeri valaki a motort, vagy mi a tapasztalat?
|
Daty | 3742 | 2016. november 16. 21:09 | Válasz erre: 3741 |
Na, akkor meg úgy!:-) Bocs, 2007-ben adtam el, már pontosan nem emléxek, volt azóta pár vasam.:-) https://www.sportmotor.hu/biker/uHKpl6Ukr1A De annak örülök, hogy minden oké!:-) Ha még tudok segíteni, csak írj! |
Butcher | 3741 | 2016. november 16. 21:04 | Válasz erre: 3739 |
Jelentem kész! Nem kell forgatni, csak kicsavar 4x feljebb rak becsavar 4x. Azt kész! Köszönöm még 1x! ;) |
Butcher | 3739 | 2016. november 16. 17:59 | Válasz erre: 3738 |
Ok, értem. Azt hittem tegnap ( vagyis eddig a pill.) hogy semmilyen fordítós trükk nem kell. Ma hazaérek kipróbálom. ;)
|
Daty | 3738 | 2016. november 16. 17:53 | Válasz erre: 3737 |
Mint írtam, a plexi mögötti "pillangó alakú" mûanyag akármit kell megfordítani, és akkor kerül feljebb a plexi. Azt hiszem, 2, vagy 4 csavar rögzít. |
Butcher | 3737 | 2016. november 16. 17:41 | Válasz erre: 3736 |
180 cm vagyok, hazsfelé cseszte a fejemet a turbolencia! Köszi. Megnézem, tegnap leszedtem a plexit de nem volt lehetõség feljebb tenni.
|
Daty | 3736 | 2016. november 16. 17:05 | Válasz erre: 3731 |
A plekó magassága azt hiszem a 650-esnek 3, vagy 4 fokozatban állítható. Most hol van, melyik magasságban? Ha leveszed az elejérõl a függõleges fekete takaró mûanyagot, akkor láthatod, hogy melyik lyukban van rögzítve. Ha magasabbra akarod, akkor a plexi levétele után a mögötte lévõ szürke, pillangó alakú mûanyagot meg kell fordítani, és akkor úgy lehet magasabbra tenni. De egyébként a magasabbak használják a magasítót még turbulencia ellen is. |
Zsida | 3735 | 2016. november 16. 11:36 | Válasz erre: 3734 |
Köszi! :) Ok, jól döntöttem. "Olyan jó, hogy már majdnem Yamaha". Szeretem, csak elõször a féket éreztem kevésnek. Éppen Yamaha után. De mér megszoktam. Na, megyek kipróbálom amit láttam.
|
Bedouin | 3734 | 2016. november 16. 11:03 | Válasz erre: 3732 |
2 percnél :) https://www.youtube.com/watch?v=J5yuwkV2388 |
Zsida | 3732 | 2016. november 16. 10:54 | Válasz erre: 3728 |
Holdnak tényleg mindenhez köze van, én már figyelem egy ideje... :) De szerintem a képek sántítanak. Kezdem megszeretni a dl-t, de szerintem egyik képen bemutatott mutatványra sem képes. Vagy csak én nem mertem elég bátran kóstolgatni.
|
Butcher | 3731 | 2016. november 16. 09:40 |
Na a lámpákat át szereltem lejjebb. Viszont a plexi az kicsi. Azt lehet állítani feljebb? Vagy másikat kell venni, esetleg toldót?
![]() |
lajostrom | 3730 | 2016. november 15. 13:42 | Válasz erre: 3728 |
És ezek a miilóból 2-3. Amit én próbáltam sejtetni a vstrom túraendúró volta. Ez ugye akár kétszemélyes nagyutazást, rengeteg pakkal feltételez. Már gyári kiegészítõként is " hatalmas" bõröndök, törvényes 200 kg feletti terhelhetõség egy 60+ lóerõgyártól. Ezek nálam nem az orkönnyûséget sugalják. Lezárható a kérdés . kinek ez, kinek az. |
Okta | 3728 | 2016. november 15. 13:28 | Válasz erre: 3727 |
Biztos, hogy a Holdnak van hozzá köze: pl. ezen a képen könnyûnek tûnik http://www.motorcycle.com/images/content/Review/Wheelie.jpg míg itt nehéznek https://apairofstroms.files.wordpress.com/2014/07/stoppie.png :-DDD |
Daty | 3727 | 2016. november 15. 10:31 |
Na, most már pontosan tudjuk, hogy könnyû a DL eleje, vagy nehéz!:-DD
|
Okta | 3726 | 2016. november 15. 10:27 | Válasz erre: 3725 |
Ott borul az elmélet, hogy a motorok nem maguktól gurulgatnak, hanem (ideális esetben) rajta ül a MOTOROS, kinek testsúlya és annak elhelyezése-helyezkedése nagyban tudja változtatni eme elméleti számot. :-DDD Plusz a Hold antigravitációs hatása (apály-dagály): ez persze attól is függ, hogy melyk napszakban végzed a mérést... ;)
|
cobra911 | 3725 | 2016. november 15. 08:55 | Válasz erre: 3723 |
Nem bonyolult lemerni. Telecsapod a tankot benyaval, veszel 2 digitalis furdoszoba merleget es aladobod a ket kereknek. Azt ott leolvasott tomeg terheli az adott kereket. Ha ezeket egyenkent elosztod a ketto osszegevel, vagyis a motor teljes tomegevel, megkapod a tengelytehelest szazalekban. A kettonek egyutt 100%-ot kell adnia. Ha nem az jon ki, akkor nem szamoltad bele a szuper hold foldon mert antigravitacios hatasat, melynek a ket bolygon mert gravitacio eredoje alapjan integralhato. Ha a gumikat a Kek Holdnal vetted a motorra, szamolj ra nyugodtan 0,0012765%-ot, mint korrelacios tenyezot :-) |
lajostrom | 3724 | 2016. november 14. 21:44 | Válasz erre: 3723 |
Elméleti szám az, mondhatni vakítás.Gondolj csak bele hány és hány paraméter, beállítás változtatható még a DL -en is. Gyanítom speciális körülmények kōzött mérik, s a hétköznapi használat során ez a szám össze-vissza változik. Valóban! Mihez képest? Könnyû is lehet. |
Daty | 3723 | 2016. november 14. 21:28 | Válasz erre: 3722 |
Ezt nem tudtam, köszi! És mivel tényekkel nem lehet vitatkozni, úgy fogalmazok, hogy nekem ez tûnt a legkönnyebb elejûnek.:-) Így ok? Egyébként ezeket az aránypárokat egyes típusokra hol lehet megtalálni? |
lajostrom | 3722 | 2016. november 14. 21:19 | Válasz erre: 3721 |
Értem. A szám aránypár, mely az elsõ és a hátsókerék teherviselését fejezi ki százalékban. |
Daty | 3721 | 2016. november 14. 21:10 | Válasz erre: 3720 |
Nekem 3 évig volt meg, én az összes motorom közül ezt tartottam a legkönnyebb elejûnek. Az 53-47-et nem értem, bocs. |
lajostrom | 3720 | 2016. november 14. 21:05 | Válasz erre: 3719 |
Jól esik. A könnyü a DL eleje véleménnyel óvattal- javaslom. Inkább nehéz. 53-47. |
Daty | 3717 | 2016. november 14. 20:45 | Válasz erre: 3715 |
Igazad van, az alkohol nem oldja. A múltkor is acetonnal mostam le. |
kawa70 | 3715 | 2016. november 14. 19:43 | Válasz erre: 3713 |
Nitrohigitó lesz annak az orvossága meglásd:) Alkoholt amugyis inni kell. |
Daty | 3713 | 2016. november 14. 19:40 | Válasz erre: 3710 |
Gyere Barcikára, nekem itt mindíg leszedik róla!:-) De amúgy valóban tesznek rá. Az autót gumiztattam a múlt héten, b@szt@k leszedni a ragacsot. Mndegy, majd lemosom egy kis alkohollal. |