tsanyi | 2730 | 2010. október 7. 19:32 | Válasz erre: 2729 |
Pedig azt, hogy volt akit egy mersz napon lekõröztem és azt mondta, hogy 2.20-at ment na az vicces volt pedig a legjobb napjaimon sem voltam a közelében sem...:)))
|
Mano81 | 2729 | 2010. október 7. 19:14 |
Hobbi szinten a köridõnek kb. annyi jelentõsége van, minthogy milyen matrica van a motoron. Végülis nem ebbõl élünk. Persze mindenki szeretne jobb lenni, de ezért kamuzni, az erõs :) Ha 3:10-et mennék,azt is vállalnám :) |
tsanyi | 2728 | 2010. október 7. 14:43 | Válasz erre: 2726 |
Én is akörül "hasítottam", de azért voltak olyanok akik 1-1 ilyen nap után azt mondták, hogy 2.20 alatt mentek pedig lassabbak voltak...:)))
|
Gekko | 2727 | 2010. október 7. 14:24 | Válasz erre: 2724 |
Néhányan néha nagyon bénák vagyunk! :))) És mikor "bénázol" felém Söndörbá?....
|
Macko | 2726 | 2010. október 7. 12:14 | Válasz erre: 2725 |
Ja, szerintem nem tudok 2.20-at a Hringen... :-) A Gésával 2.30 fölött mentem kicsivel, amikor mértük. |
Macko | 2725 | 2010. október 7. 12:13 | Válasz erre: 2724 |
Én D220-szat használtam 2008-ban a Fazeren. Semmi bajom nem volt vele.
|
tsanyi | 2724 | 2010. október 7. 11:22 | Válasz erre: 2722 |
Páran a hulladék D220-al kis SV-vel is könnyen mentek 2.20 körül és érdekes nekik jó volt......a gumidolog túl van misztifikálva, lehet, hogy a tizedekért folyó harcba beleszól, de a túramotorosnak pályán is mindegy milyen gumija van, a legvacakabb gumi határait sem tudjuk kimotorozni legfeljebb elesünk mert bénák vagyunk.....ezt már párszor bizonyították.....:))
|
C1800Rider | 2723 | 2010. október 7. 09:39 | Válasz erre: 2721 |
Fõleg úgy hogy 10.500-nál már ott a piros mezõ, kb ott szabályoz is. :-) Egyébként pedig 7 és 9500 között az igazi, az alatt kicsivel érkezik a nyomatékmaximum, 9500 felett meg csak a hangja nõ az ereje nem, felesleges túlforgatni. Közúton meg aztán végképp nem lehet ésszerû keretek között 7e fölé forgatni azokon a szerpentineken amiket én szerpentinnek és nem kanyargós útnak hívok. :-) A Bükk már szerpentin. :-D
|
Mano81 | 2722 | 2010. október 7. 09:28 |
Pályára legalább sportgumi kell. Azt mondják, ha nem csinálsz nagy butaságot 2:10-ig elég is.
|
Macko | 2721 | 2010. október 7. 08:49 | Válasz erre: 2720 |
Pontosan jól látod. A csúszkálás az egyébként a gumid hibája volt, mert átugrotta a saját üzemi hõmérsékletét. Éppen a pálya speciális aszfaltja miatt. Amúgy meg a kis DL 9-11e között az igazi! :-))) |
C1800Rider | 2720 | 2010. október 7. 08:43 | Válasz erre: 2719 |
Értem. No mindegy, a futófelület ragyássága meg a csúszkálás eléggé szar látvány/érzés volt még ha nem az én erényem is. Persze a túraenduro gumi nem a ringen való 7e-s fordulat feletti nyélgázos csapatásra való. Ez van. :-) Ami meg oda való, az a közúton nem lehet jó.
|
Macko | 2719 | 2010. október 7. 08:32 | Válasz erre: 2718 |
Azt kell tudni, hogy a Hringen amit a menés után a gumin látsz (már az utcain!), az nagyobb részben a puha slickek otthagyott maradéka. Az történik, hogy a te gumid megmelegszik, majd a sok törmelék szépen beleragad. Elõször én is nagyon boldog voltam, hogy legyaláztam az Anakeet (még DL-lel nyomtam akkoriban én is!), aztán szépen elmagyarázták, hogy az közel sem mind az én dicsõségem. :-))) |
C1800Rider | 2718 | 2010. október 7. 08:29 | Válasz erre: 2715 |
Ezt a melegedés dolgot a HRingen tapasztaltam a gyári trévingekkel. Ugyan lejjebb lett engedve a nyomásból, de pár kör önfeledt csapatás után (már amire a nem egészen 70 paci elég volt ott) olyan érzésem kezdett lenni mintha gumi helyett taknyon motoroznék. Csúszott-mászott a motor az íveken, a fékezés sem olyan volt mint szerettem volna. A végén néztem a gumit és olyan fél centi átmérõjû olvadt gumicsimbókok lógtak róla imitt-amott és az egész futófelülete az olvadt állapot utáni megkövülést mutatta. Eléggé gyalázatos látvány volt.
|
Macko | 2717 | 2010. október 7. 08:27 | Válasz erre: 2716 |
Ez csak egy saras út. Erre minek endúró? Itt elmegy egy Gixxer is... :-))) Amúgy a felsõ képen élvezetesen és biztonságosan csak 2 módon lehetne menni: a. bütykös gumival, aminek van oldaltartása b. baromi nagy gázzal és gyorsan. :-) Minden más csak kínlódás... |
C1800Rider | 2716 | 2010. október 7. 08:26 | Válasz erre: 2713 |
Javíts ki ha tévednék, de az endurok ennél magasabb, kisebb súlyú, keskenyebb, nagyobb hasmagasságú motorkerékpárok. :-D
|
Macko | 2715 | 2010. október 7. 08:25 | Válasz erre: 2710 |
A vágott slick biztos, hogy nem melegszik be utcai körülmények között. Azt a gyárban sima futófelülettel tervezték, versenypályára. Következésképpen a versenypálya tapadási együtthatóját veszik figyelembe a keverék megalkotásakor. Az pedig versenypályán simán lehet 1, míg utcai körülmények között ezt szinte soha nem éred el. Utcán az igénybevétel (súrlódás) sem lesz olyan magas soha, mint pályán. Így amit pályára terveztek, az csak ott fogja azt hozni, amire alkotva van. Utcán nem. Elég egy kis por, és a vágott slickkel már fekszel is... |
tsanyi | 2714 | 2010. október 7. 08:09 | Válasz erre: 2710 |
Vágott slick-et nem használok, a racsingos utcai gumákat inkább.....amúgy a használt szerintem sokkal olcsóbb mint az új hosszabb távon is, 12-15000 között jó állapotúakat lehet venni amiknek legfeljebb a széle volt használva és az sem kukára........a gyári vacak túragumival 6500-at mentem el a békával míg a használt utcai racsingosokkal 4-5000-et és legalább fogtak is...:))
|
tsanyi | 2713 | 2010. október 7. 08:06 | Válasz erre: 2708 |
Mano81 | 2710 | 2010. október 6. 22:47 |
Vágott slick, hát nem tudom. Van aki azt használ télen-nyáron és esküszik rá, hogy melegszik és tapad hidegben is. Az ára nagyon jó, de ha 3000 alatt elfogy, akkor szerelési díjjal ugyanott vagyok, mintha vennék egy új sportgumit. A túragumival az a bajom, hogy pályázni nem jó, a slickel meg nem lehet túrázni :) Szóval marad a sportgumi, az mindenhova jó egy kicsit. |
C1800Rider | 2708 | 2010. október 6. 18:40 | Válasz erre: 2707 |
Hát nemtom. A kézmeleg sztem még nem üzemmeleg. Bár lehet hogy tévedek.
|
tsanyi | 2707 | 2010. október 6. 18:08 | Válasz erre: 2705 |
ErErpower | 2706 | 2010. október 6. 17:56 |
Akkor én jol jártam a Mislen pilot road 2 ct vel! jut eszembe ma volt hozzád Banditferi az olajos cuccért! ;)
|
C1800Rider | 2705 | 2010. október 6. 14:48 | Válasz erre: 2704 |
Talán õszre, tavaszra és esõs idõre jobb egy sporttúra mint egy üzemi hõmérsékletét el nem érõ sportgumi.
|
Mano81 | 2704 | 2010. október 6. 13:42 |
Azt mondják esõben mindig több tapadás van, mint gondolná az ember. Persze ha elkezdi feszegetni a határokat, könnyû elszállni. Többen úgy nyertek versenyt esõben, hogy gyakorlatilag mindenki elcsúszott elõttük. Utcán szerintem már az is nagy eredmény, ha nem úgy kanyarodok, mintha a hímes tojásokon mennék. Rekordidõt meg nem utcán kell motorozni :) Tényleg, a sporttúra-abroncsok mennyivel jobbak esõben, mint a sport? Bár úgyis sportot teszek fel. Kijött a Sportec M5, dõlésszög-indikátorral. Király. :) |
C1800Rider | 2703 | 2010. október 6. 09:59 | Válasz erre: 2702 |
Azért nem árt fejben elfogadni azt a tényt hogy a bukta is benne van a manõverben. :-) Ha ezt valaki nagyon ellenzi magában akkor úgysem fogja merni megpróbálni. Persze esni sokkal kisebb eséllyel fog mint amit magának jósolt, de el kell fogadni hogy az is benne van a pakliban.
|
Macko | 2702 | 2010. október 5. 21:40 | Válasz erre: 2697 |
Ahhoz csak 2 dolog kell: - jó gumi és - ERÕS HIT! Akkor megy gond nélkül. :-))) |
Mano81 | 2701 | 2010. október 5. 20:23 |
:) Nem ám úgy van, mind régen, másósz egy kucsot oszt jóvan. Ezek a mai gépek.... :) |
Spider | 2700 | 2010. október 5. 19:36 | Válasz erre: 2699 |
Áááááá ugyan má dikkmán nem tanitani kõ neki Bedugnyi! |
Mano81 | 2699 | 2010. október 5. 19:35 |
Megtanítottuk a computernek az új kulcsot, ez elmaradt a múltkor.
|
Mano81 | 2697 | 2010. október 5. 19:02 |
Jó estét! Ma voltam szervízben, hazafelé meg gyakoroltam a vízen motorozást 55 km-en át. Úgy még nem megy, mint Kyonarinak, de haladok. |
Mano81 | 2693 | 2010. október 4. 19:00 |
C1800Rider | 2691 | 2010. október 4. 18:36 | Válasz erre: 2690 |
Akkor nézd csak meg ezt. :-) http://www.youtube.com/watch?v=eLruLiiQdBk |
Mano81 | 2690 | 2010. október 4. 17:21 |
"Hádde a fõtéren vagy a mengonác elõtt estefelé mikor gyûlik a banda lehet vele vakítani a népet meee mennyire brutál mááá" Haláli dumád van, bírom :) |
C1800Rider | 2689 | 2010. október 4. 15:28 | Válasz erre: 2688 |
Há dehogynem! Úvé nejjon a hengerek fölé, úvé festékkel szépen kifesteni a kontúrjait a blokknak, LED-eket mindenhová, aztán lehet vele parasztot vakítani. :-) A menetjelzõ fénynek is csak annyiból látnám értelmét hogy nagyobb lenen a fénykibocsájtó felület (bár így se aprócska) és ezáltal észrevehetõbb lenne a moci. |
Spider | 2688 | 2010. október 4. 15:16 | Válasz erre: 2687 |
ez nem karácsonyfa hogy fel kelljen díszíteni nem tunnnyíng verda! nem kell a hasára meg hûtõ re neon nem ettõl lesz menõ egy verda az enyém gyárilag faszán néz ki(persze kinek mi) :DDDDDDDDD |
C1800Rider | 2687 | 2010. október 4. 14:55 | Válasz erre: 2686 |
Hádde a fõtéren vagy a mengonác elõtt estefelé mikor gyûlik a banda lehet vele vakítani a népet meee mennyire brutál mááá. :-)
|
Spider | 2686 | 2010. október 4. 14:45 | Válasz erre: 2684 |
ez így mind szép és jó de mihelyt felkapcsolod a világításod az egészbõl semmit sem látsz. mert ez csak helyzetfény megvilágítás otthon én saját magam legyártottam a legerõsebb ledel is csak akkor volt bármi ha nem világított a lámpa. |
C1800Rider | 2685 | 2010. október 4. 14:08 | Válasz erre: 2684 |
Elõírás szerint elõrefelé csak fehér vagy kadmiumsárga fényt áraszthatsz, az indexek meg borostyánsárgák. Ezen kívül minden más TILOS (ráadásul a kékre nagyon harapnak is, joggal) és egy kekecebb rendõr leszereli a rendszámot. Jól néz ki meg minden, fehérben én is bevállalnék a DL-be valami jó kis LED-es menetjelzõ fényt a lámpatest vonalait követõ LE sorral. :-) Csak ahhoz nem van.
|
Mano81 | 2684 | 2010. október 4. 12:52 |
Csak látványosságnak tettem be, nem akarok ilyet. Amúgy gondolom,hogy nem teljesen legális. Sötétben kérdéses, hogy látsz-e valamit, na meg a szembejövõt is zavarja a piros, nem tudja, hogy ez most jön vagy megy :)
|
C1800Rider | 2683 | 2010. október 4. 10:53 | Válasz erre: 2679 |
Fõleg úgy hogy a pirosért meg a kékért még meg is büntethet/mûszakira küldhet a rendõr.
|
Mano81 | 2682 | 2010. október 4. 09:31 |
http://www.youtube.com/watch?v=bjWtcqPeZLw Nordkaap? Ott biztosan lenne hó :) |
Macko | 2681 | 2010. október 3. 20:56 | Válasz erre: 2677 |
Én megúsztam zakó nélkül, de voltunk így egy páran. Nagyon élveztem, remélem lesz hó a 2011-esen is! :-) |
Mano81 | 2680 | 2010. október 3. 20:50 |
És tényleg, van az enyémhez is, de valóban drága. Inkább elmotorozom azt a pénzt.
|
Spider | 2679 | 2010. október 3. 20:15 | Válasz erre: 2678 |
Angel eye régen én is gondolkodtam rajta de elég húzós http://www.motostyling.hu/webshop/kulso-optika/elso-lampak_angel-eyes-gsx-r |
Mano81 | 2677 | 2010. október 3. 17:54 |
Tavaly voltam a Yetin. (nézõként :) A pálya fele havas volt, ott mûvészet volt nem esni. Ha lenne egy eldobható pályagépem amit nem sajnálok, istenemre bevállalnám... |
bundas13 | 2676 | 2010. október 3. 15:09 | Válasz erre: 2675 |
Ha addig összeáll a 24 órás veterán verseny MZ-nk akkor lehet, hogy benevezünk :D
|
Macko | 2675 | 2010. október 3. 12:44 | Válasz erre: 2674 |
Miért? A legnagyobb buli! Én a tavalyit élveztem a legjobban, mert akkor végre rendesen havas volt minden. :-) |
bundas13 | 2674 | 2010. október 3. 10:34 | Válasz erre: 2673 |
lehet, hogy aztat be kéne vállalni..... bár a haverom aki volt, piszikét lebeszélt róla :D
|
Macko | 2673 | 2010. október 2. 21:55 | Válasz erre: 2670 |
A lényeg, hogy a Yetire gyertek motorozni!!! :-)))
|
bundas13 | 2671 | 2010. október 2. 21:28 |
autóval voltam ám... Amúgy télleg jó volt talizni! fóleg a rágó volt jó :DDDD
|
Mano81 | 2670 | 2010. október 2. 20:52 |
Ott volt a Bundi is, nem is hiszem el :) Sajnos most az év hidegebbik fele jön, ezért a legközelebb elhúzódhat, bár ki tudja, tavaly dec. 24-én 20 fok volt... |
Mano81 | 2668 | 2010. szeptember 28. 20:06 |
Mano81 | 2667 | 2010. szeptember 28. 19:59 |
Jó lenne, de egyre hûvösebb van, meg egyre korábban sötétedik. Azért csörgess meg, mikor mennél.
|
giroszmen | 2665 | 2010. szeptember 28. 19:15 |
Ne tom ti hogy vagytok vele , de még az idén nyomhatnánk egy ringet ! Nagyban idõjárás függõ a dolog tudom . |
Mano81 | 2664 | 2010. szeptember 28. 18:57 |
Lecsó, tudjuk, hogy Mackó jó ember, és hódolattal adózunk, hogy megtiszteli szerény fórumunkat :) Viccen kívül tudom ki õ, jó ember és jó motoros. Kétszer találkoztunk futólag, sajnos sokat nem beszéltünk (másodszor egy törött motor volt mellettem), de ami késik nem múlik. Többet nem írok, nem akarom agyondícsérni. |
giroszmen | 2661 | 2010. szeptember 28. 07:17 | Válasz erre: 2653 |
Jó reggelt ! Maci azt kell mondanom szívembõl beszélsz . Van egy Varaderós barátom , annó még rengeteget beszélgettünk a kanyarokról , hogy felállítani a motort tilos , küzdeni kell. |
lecso64 | 2660 | 2010. szeptember 27. 19:48 | Válasz erre: 2658 |
Üdv kapálógépesek! A legjobb ember van köztetek Mackó személyében! Sokat tanulhattok tõle. Bocsi,hogy bele koty koty |
Macko | 2659 | 2010. szeptember 27. 13:37 | Válasz erre: 2658 |
Amit kevesen tudnak, hogy egy erõsen ledöntött motor a gumi szétterülése és melegedése miatt annyit lassul, ami közelíti a vészfékezés szintjét!
|
Mano81 | 2658 | 2010. szeptember 27. 13:08 |
Mackónak igaza van abban, hogy minden fejben dõl el. Nekem közúton volt egy hasonló útról leszaladós mutatványom régebben.Utólag világos, hogy a kanyart be lehetett volna venni talán még fékezés nélkül is. Sõt a vicc az, hogy a lowsider kevésbé veszélyes, mintha egyenesen belerongyolsz valamibe. |
Spider | 2656 | 2010. szeptember 27. 12:28 | Válasz erre: 2653 |
Ez valószinüleg így is van de mivel 2x voltam a pannonia ringen így még van mit tanulni és úgy gondoltam egyenesen egyszerübb mint elcsúszni |
matador | 2655 | 2010. szeptember 27. 05:32 | Válasz erre: 2653 |
Ez mind igaz egy kanyarban megláttam egy jó nagy követ, no csak azt tudjam kikerülni, nagyon néztem, néztem ... a kanyar ív persze már nem volt frankó, persze ráfutotttam a "negyedtéglára", s lazán beletaláltam a Gellért-hegyi szallagkorlát alá! Néhányan megálltak s segítettek kiráncigálni a motort a korlát alól, egy fiatal srác arról érdeklõdött :törés teszten vagyok-e.Jót kacagtunk... megúsztam egy karcolás nélkül... de a motor... |
matador | 2654 | 2010. szeptember 27. 05:26 | Válasz erre: 2650 |
Valamikor én is azt hittem én leszek a magyar Agostini....
![]() |
Macko | 2653 | 2010. szeptember 27. 05:16 | Válasz erre: 2645 |
Ha lehetek gonosz, erre van egy mondás. A kanyar akkor sok, ha elesel benne, mert nem fértél el (bár megtettél mindent). Ha egyenesen kimész belõle fékezve, akkor sajnos te voltál kevés hozzá. Amit nagyon meg kell tanulni: soha nem adod fel a kanyart! Oda nézel, ahova menni akarsz, és döntesz amíg lehet. A motor többnyire elfordul (néha nem...) - ha fejben elbukod, akkor van az, hogy meg sem próbálsz kanyarodni. Lehet hogy ez genyán hangzik, de így van. És éppen erre való a versenypálya (egyfelõl): itt elsajátíthatod ezt a szemléletet, amivel aztán rengeteg tipikus motoros balesetet ki tudsz védeni a közúton! |
Macko | 2652 | 2010. szeptember 27. 05:12 | Válasz erre: 2647 |
A Pannónia hosszabb, viszont nagyjából ugyanott van a körrekord. Hring: 4381m, 1'51 Pring: 4740m, 1'54 Ezek alapján nem lassabb... |
Spider | 2648 | 2010. szeptember 24. 11:10 | Válasz erre: 2646 |
csak beparkoltam :D amíg lehetett fékeztem aztán egyenesen be elsûlyedtem kitoltak mentem tova :) |
Mano81 | 2647 | 2010. szeptember 24. 10:04 |
Na azért a P.ring nem H.ring. 2 kilós kanyar itt nem igen van, max. az egyenes végén mész annyival.
|
Spider | 2645 | 2010. szeptember 24. 08:19 |
az nem tudom hányas kanyar de én a pálya hátsó részén parkoltam be a kavicságyba én 10 nek számoltam 2 gyors kanyar után volt :) És ott már nem tudtam elfordulni. |
giroszmen | 2644 | 2010. szeptember 24. 07:28 | Válasz erre: 2638 |
A ház kanyar ha jól számolom a 11 es , elõtte van rengeteg féknyom.
|
giroszmen | 2643 | 2010. szeptember 24. 07:23 | Válasz erre: 2642 |
Jó reggelt ! Az a társaság akikkel voltam , közülük néhányan törtek össze motort a ringen. Én személy szerint még a VFR es korszakot is beleszámítva kb.: 15 alkalommal voltam fenn a pályán mire fejbõl tudom merre is megy a kanyar és kb. magamhoz mérve mekkora sebességgel mehetek. Úgyhogy hajrá , lesz ez még jobb is. |
bundas13 | 2642 | 2010. szeptember 23. 22:52 | Válasz erre: 2641 |
jaja, kb erre gondoltam. én is valami hasonló különbséget érzékeltem, sógorék hihetetlenül kûdték. Meg persze az a társaság is, akikkel ott lehettünk a pályán. Én személy szerint csak kerestem a helyem... :DDD Szóval nem látom olyan egyszerûen a helyzetet, mint Manó :D
|
Macko | 2641 | 2010. szeptember 23. 22:34 | Válasz erre: 2640 |
Ahogy én a Yetikre visszaemlékszem, vagy a Hringes motorozásaimra, olyan 60-at kapok a kanyarokban. Néha többet. Van, ahol én 120 körül fordulok, és konkrétan tudom, hogy ott két kilóval elfér egy ezres, ha van vér az ember pucájában. :-) (Hring 11-es kanyar) |
bundas13 | 2640 | 2010. szeptember 23. 22:27 | Válasz erre: 2635 |
amúgy szerintem nem ennyi a különbség sebességben sem, meg egyéb paraméterekben, de mindegy. Gyakorlatilag fényévekre vannak tõlünk :DDDD
|
bundas13 | 2637 | 2010. szeptember 23. 21:29 | Válasz erre: 2631 |
a megcsúszásban benne volt picikét a balf@szságom, gyakorlatilag túlságosan döntött állapotban hirtelen húztam túl nagy gázt. Ja meg erre a helyzetre nem a sport attack a legmegfelelõbb megoldás, most már érzem
|
bundas13 | 2636 | 2010. szeptember 23. 21:12 | Válasz erre: 2633 |
ok, köszi, szóljál, remélem tudok élni a lehetõséggel
|
Mano81 | 2635 | 2010. szeptember 23. 21:05 |
Oksa. Én egyébként pozitívabban látom a helyzetet (rossz szokás) : szerintem kanyarsebesség tekintetében nincs túl nagy különbség félprofi és mondjuk hobbi pályázó között. Úgy 15-20 km/h. Egyenesben meg ugye egyformák (ha azonos a motor) Szóval 15 km/h. Ebben van 15 év gyakorlás, 5 összetört motor és egy nagyobb bukás. Persze a profi késõbb fékez, elõbb gyorsít ki meg bevág eléd. Összességében ezért sokkal gyorsabb. |
giroszmen | 2633 | 2010. szeptember 23. 20:52 |
Elteszem magam holnapra , egyébként ha lesz még akció telizek !!
|
giroszmen | 2632 | 2010. szeptember 23. 20:48 | Válasz erre: 2630 |
Azért azt senki sem publikálja mennyi motort tör össze mire úgy tud menni mint Meklau, illetve menyi idõt tölt nyeregbe. A ház kanyarnál úgy elment mintha esti sétán lettem volna, igaz utána intett kicsit necces volt a helyzet. |
bundas13 | 2630 | 2010. szeptember 23. 20:37 | Válasz erre: 2623 |
Persze, jól érzem magam, csak attól leszek frusztrált, ha látom, hogy más mennyire megy, én meg mennyire nem tudok még :)
|