7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Túramotor? Milyen legyen?
Következő oldal

nagyHoHo 573 2006. január 10. 19:39   Válasz erre: 569
Ja, mert jó magyar szokás szerint a haver csinálj a felújítást 10 misiért, mert õ a legolcsóbb és ezzel összesen 15-20 órát tud repülni a következõ nagyjavításig. Na, a többi a benzinköltség...:) Azért csinálja a haver, mert annak idején õ játszotta át a gépeket az ürgének és kéz-kezet mos. :) Ja, és darabonként 100 ezerért, mert ennek túl drága a felújítása nem kell senkinek...:)))

    

pandamaci 572 2006. január 10. 19:21  
galád
még mindig nem elég? Ahelikopter se megy 300-zal, de még a cessna /a 150es régi szar / se.
Meg motorozunk nem repkedünk:))
    

Galad 571 2006. január 10. 15:20   Válasz erre: 570
De ez az oldal a túramotorok ról szól.
    

Galad 570 2006. január 10. 15:19   Válasz erre: 569
Hm, nem teljesen pontos. Az üzemanyag nincs annyi. Az üzemóra díj meg más, inkább elméleti érték mint gyakorlati.
    

kovee 569 2006. január 10. 11:15   Válasz erre: 568
Rep-Óránként 1 misi a költsége! Ebbõl q*va sokat lehet tankolni a mociba!! :-)
Üdv!
    

Galad 568 2006. január 10. 11:13   Válasz erre: 567
Köll a francnak! Tudod mennyit eszik percenként?
    

nanupapa 567 2006. január 9. 22:18   Válasz erre: 565
Most úgyis szuper MI8-asokat állítottak hadrendbe a mentõknek. Kurva nagy öröm, de neked Galád biztos odaadják.


    

Galad 566 2006. január 9. 21:14   Válasz erre: 561
Hallod L11!
    

Galad 565 2006. január 9. 20:53   Válasz erre: 563
Ja asszem elszámoltam magam! Elõvettem a vonalzómat, kiszámoltam és emlékeztem. Zadarig értünk le 2 óra 20 perc alatt. Ez nyilván tovább fog tartani. Amúgy a helikopter megvolt, Azzal oda lehetett volna érni a ha szélviszonyok megfelelõek. Most ....gépem van.
    

ripper22 564 2006. január 9. 20:29  
Hello..

Haveromnak volt egy Simsona.. Nagy motort akart .. hát vett.. GSXR 600 K3.. ezzel még akkora hatalmas gond nem is lenne.. Csak a gép teljesen át van alakítva Street Fighternek.. Kúrva állat.. De ritka erõs..
Majdnem hátraestem.. Mikor megláttam.. Simson után nem erõs egy kicsit?:??

ÉS csak túrázni akar vele menni.. esze ágába nincs atrakciózni rajta.. Na ehhez szóljatok hozzá
    

pandamaci 563 2006. január 9. 19:32  
galad
vagy 300-zal kell menni. Vagy helikopter. Mire cserélted az a piros hd-t a képen?
    

night-rider 562 2006. január 9. 19:05   Válasz erre: 561
te galád valami nem frankó mivel letenye- split528km ezt 2-2,5óra alatt mivel akarod megtenni,ajánlom ha már van számitógéped akkor tegyél fel utvonaltervezõ programot,nekem volt szerencsém lemotorozni dubrovnikig,azért arra fele nem olyan egyszerûen mûködnek a dolgok mint ahogy azt sokan elképzelik. ui: jó tervezgetést.
    

Galad 561 2006. január 9. 13:35  
Az eszem megáll! Itt dúl a tél, és van aki prágai sörözõs képekkel sokkolja a tagságot!! :-)))
    

Galad 560 2006. január 6. 10:13   Válasz erre: 556
A Kotori öböl mindenképpen benne lesz!! Valszeg azon keresztül megyünk. Mert az út Szerbián keresztül szebb, de hiába rövidebb az a lassabb, és veszélyesebb is. Valszeg Horvát-o.n keresztül lezúdulunk autópályán amíg lehet, mert a letenyei határtól kb 2-2,5 óra alatt leérünk Splitbe onnan még kb 300 km. a Tivati Öböl. De hol van még a nyár......
    

Galad 559 2006. január 6. 10:08   Válasz erre: 558
Ne má' !!
    

nanupapa 558 2006. január 6. 08:22  
megyek a burgman lapra, hátha ott is van fórum.

    

pandamaci 557 2006. január 6. 08:07  
sunders
nem kell ám minden hülyeségen megsértõdni ! Ha neked soros az lc8, akkor se foglakozz vele, ha mész vele úgyse látod. Én sem elmélkedem azon, mitõl megy a villamos.

A legjobb duma meg kimaradt . : egy hengernek nincs párja ! / a burgman lapról származik, sajnos nem tõlem,de ha ezt is kielemzi valaki igaz.
A vrod meg tényleg kilóg a sorból.
És ha nem írnék, nincs harag, csak jó az idõ és motorozok:)) / de az nem a héten lesz:(
    

csango 556 2006. január 6. 07:54  
Montenegro lélegzetelállítóan szép, tavaly ott nyaraltunk. A motorosokat csak két dolog veti vissza: 1. 80-as sebességhatár, melyet állandó mérésekkel tartatnak be; 2. még állatabbak az autósok mint nálunk
A Kotori-öblöt nehogy kihagyjátok!
    

Sunders 555 2006. január 6. 00:26  
Galád Testvérem: még szép hogy megyünk. Montenegró 100%. aztán majd ott eldöntjük,hogyan tovább.
az Dria Route megvan, igaz, persze hogy Albánia, Macedonia nincs benne, viszont a Görögo. az Euromapban benne van. Majd összekombinálom egy 512-es kártyára.
nanupapa: dehogy menekülök. Csak részemrõl a vitát lezártam. :o) Nincs mit megvédenem. Egyszerûen nem vitatkozom. ENNYI Ja, és csak a Te kedvedért: VILÁGBÉKE & SZERESSÜK EGYMÁST GYEREKEK
    

Galad 554 2006. január 5. 22:29   Válasz erre: 552
Na komám már rád is ráférne már egy kis motorozás (is)! Jöhetne valami szárazabb idõ. Hogy enyhébb legyen az már nem számít! Kezdd el dobálni a perselybe a lóvét, mert nyáron Montenegró az tuti, lehet hogy lemegyünk görögországig is.
    

nanupapa 553 2006. január 5. 22:23  
e e e
ne meneküjjé sunders, ha nincs igazad azt is védd meg , de ne vonujjá vissza vaze.

    

Sunders 552 2006. január 5. 22:22   Válasz erre: 543
pandamaci fékezzél már le,mert kisodródsz. keress rá az LC8-ra. Nézd meg a hajtókarokat+dugattyúkat. Valószínûleg neked van igazad. Csak trükköztem, nem is értek hozzá. Te vagy az ISTEN! Félreérthetõ voltam valószínûleg. A kispolszki-szerû blokkot egyébként az angolok kezdték, a Triumphban. Nincs kedvem veled vitázni. Egyébként meg lesajnálom a motorblokk témát innentõl. Az a lényeg, hogy beteszem a kulcsot, beindítom és megyek. :o)

    

nanupapa 551 2006. január 5. 22:12  
de a többi jó
    

nanupapa 550 2006. január 5. 22:12  
Hayabusa


    

Galad 549 2006. január 5. 22:07   Válasz erre: 540
Fú ebbe ne menjünk bele, mert leírva nagyon hosszú!!! A lényeg röviden (én nem szerkesztettem ki) pont azon a kb 72 fokon van, a dugattyú tényleg olyan mintha mondom mintha együtt mozogna de ezáltal a 72 fok és egy csap miatt nem kell kétszer 360 fokot fordulnia a következõ munkaütemig. A gyorsulás-felpörgéshez nem kell nitro, hanem az elõbb említett elrendezés, valamint a kis dugattyú-hajtókar tömeg, meg az egy sonkapár a fõtengelyen, és kb úgy veszi a fordulatot mint egy gsx-r, vagy egy forma-1 motor. A Halyabusa nem gyorsul jól, nehezen kezelhetõ kanyarban nagy motorfordulatnál a fõtengely súlyából, és fordulatszámából eredõ giroszkópikus nyomaték, valamint a duttyúk súlya miatt ébredõ lassuló-gyorsuló erõk precessziója miatt. Viszont arra nagyon jó, hogy nagy végsebességet érjenek el vele. A gyorsulásnál meg szerintem jobban megérné az 1000-re gsx-r-t tunningolni.
Aztán hiába V2 de nem hasonlítható egyik a másikhoz, ha az építési elvek eltérnek. A V-rod nem Harley! A németek Porsche laboratóriumában született. Nézd meg a fordulatszám és nyomaték, valamint gyorsulási paramétereit! Egy kisseb tömegû de nagyobb teljesítményû nagyobb fordulatú, de egyenletes nyomatékleadású fürge hajtómû van beleépítve. Ezért sokkal dinamikusabb mint a többi HD! (kipróbáltam és nagyon fasza gép!! )
    

nanupapa 548 2006. január 5. 22:06  
az, hogy ezek nem ismerik a szilententet és még ebbõl is pozitívumot csináltak......
    

nanupapa 547 2006. január 5. 22:06  
jajj hagygatok má ezzel a hárli hanggal.
A Yamahámnak meg nincs hangja még fordulaton sem. Csak a szelet hallom. Na..

    

nanupapa 546 2006. január 5. 22:05  
nem a porschénél kohácsolták össze a Vrod blokkját?

    

pandamaci 545 2006. január 5. 21:45  
hát a hd hang ,meg a hd rezgés az alábbi hosszas eszmefuttatás miatt csak a hd- bõl jön ki, a többibõl nem. Csak hasonló.
    

nanupapa 544 2006. január 5. 21:41  
panda, de nem is HD.

    

pandamaci 543 2006. január 5. 21:21  
hát igazad van, lehetett volna egyszerûbben is :
amire ránézel , és a két henger V betû fomában van, na az nem soros.
Olyan ez mint a verselemzés, nem is gondolnád mi van belül. Néha nem is baj. :))
Ha érdek nélkül tetszik, akkor jó.
    

csango 542 2006. január 5. 19:15  
Mérnök Urak!
Nekem nincs mûszaki végzettségem, én a zweitakt trabi meg a kispolák motorját a Skoda-reklám alapján tudom megkülönböztetni:
Trabant: rednááááá-redná-rednááááá...(túráztatáskor szinte nem is halljuk, hogy fel vagy le)
Kispolák: na most a-tuti-tuti-tuti-tuti...(halljátok, együtt mozognak a hengerek: tu-fel, ti-le)
De nagyon felemelõ volt a hengerszögrõl meg a hajtókarról szóló közlemények olvasása :-)))
    

pandamaci 541 2006. január 5. 18:11  
galád
ha meg gyorsulást,gázreakciót vagy mit akarsz, újits be egy nitros hajabusát, ami ugye nem V2 !
/vadabb mint a szabadesés, de nálad se ez a fõ szempont , ha ktm- ed van /
    

pandamaci 540 2006. január 5. 17:58  
trabi
zweitakt ! Más stílusban dolgozik! - trabiban egy dugó fel, egy dugó le, kispolszkiban meg mindkettõ együtt ugrál.. 2 Ütemû v2 meg hirtelen nem tudok.

Azért a Vrod / az is hd/ nem olyan öreg sz..r nem ?

sunders irta hogy LC8 neki soros kettes ha kiszerkeszti, / *512 / , én meg azt , ami frankón soros 2, még szerkeszteni se kell.
Különben meg ti vagytok gépészmírnökök nem ?

    

Galad 539 2006. január 5. 17:41   Válasz erre: 537
Ezek már öreg cuccok! Ne hasonlítsd az LC8 blokkhoz õket. De a legegyszerûbb ha nézel egy gázreakciót-fordulatfelvétel-gyorsulást. Amúgy meg a trabi is két hengeres, azt kifelejtetted.
    

pandamaci 538 2006. január 5. 17:38  
ha szerinted csak a hárli dévidzon V2 , ahol az egyik hajtókar fordított Y formájú, és az alja közé van bepasszítva a másik I alaku, /-amibõl kifolyólag felülnézetben a 2 henger 1 sikba kerül-/, akkor neked egy boxer bmw is 180 fokban kiterített sorosnak számít. Ugyanis ott is egyik henger elõbbre van mint a másik. Meg a V12 autó is soros, csak valami barom kihajtogatta a hengereket oldalra a függõlegesbõl,hogy menõbb legyen.

Különben egy soros a 2 bõl a fõtengely csapok 45-52 fokos eltolásával / persze mgfelelõ vezérmûtengellyel/ egy o fokos hengerszögû V2 utánzatot ki lehetne hozni, de ez is agyrém.
Láttam 1 pihenagyú csávó remekmûvét valami motorújságban, 48 hengeres förmedvényt csinált 125-250?? ccm 1 hengeresek összebuzerálásával,a másik meg 2300 ccm V12 -es kawasakit hozott össze. Na azokban mi lehet, mi ahhoz a te lc8 metszeted?
    

pandamaci 537 2006. január 5. 16:12  
sunders
hol vagy már ? Kutyából se lesz szalonna, de a V2- bõl se soros 2 . A kispolszki, meg a cb250 nighthwk az frankóra soros kettõ. Ezekben párhuzamosan, hajszálra együtt jár a 2 dugó.
V2 - ben ,ha egy csapon van a két hajtókar ,mint yamaha virago, vagy xvs 1100 , olyan fõtengely -elfordulási helyzet is van , ahol egyik dugó felfelé megy,másik lefelé. Viszont egy intruderben a két hajtókarcsap el van tolva egymáshoz képest. Ha az LC8 is ilyen ,azaz 2 db 72 fokban eltolt csappal van / 72 fok mint a hengerek szöge/ akkor az ilyent nem tud. De ekkor a két dugó még messze nem párhuzamosan mozog. És ezek a mozgások ugye nem hasonlóan rázzák a blokkot mint a kispolszki. Mégha kiegyenlítõ tengely lenne is benne. És az se mindegy , keresztben V2 ,valami , vagy hosszában .
Hová figyeltél az eggyetemen az öreg Csizi óráján ?
    

Galad 536 2006. január 5. 10:36   Válasz erre: 535
Hát szálj fel ha tudsz!
    

nanupapa 535 2006. január 5. 10:24  
Felszálláshoz épp ideális.

    

nanupapa 534 2006. január 5. 10:24  
:))
    

Galad 533 2006. január 5. 10:22   Válasz erre: 532
Szép idõnk van.......
    

nanupapa 532 2006. január 5. 10:12  
Veszprémben túlélték, má alig van MI8-as..
    

Galad 531 2006. január 5. 10:08   Válasz erre: 530
Ez intim kérdés. Amúgy ilyesmit kevesen élnek túl.
    

nanupapa 530 2006. január 5. 10:02  
Te vágtad földhöz netán az egyiket?
    

Galad 529 2006. január 5. 10:01   Válasz erre: 527
OK! A helyes válasz GSF lett volna. A képet nem sk lõttem, mert én mással voltam elfoglalva!
    

Galad 528 2006. január 5. 10:01   Válasz erre: 527
OK! A helyes válasz GSF lett volna. A képet nem sk lõttem, mert én mással voltam elfoglalva!
    

nanupapa 527 2006. január 5. 09:59  
foggalmam sincs
    

Galad 526 2006. január 5. 09:54   Válasz erre: 525
Ez a vigyor mit jelent? Tudod vagy nem?
    

nanupapa 525 2006. január 5. 09:50  
:)

    

Galad 524 2006. január 5. 09:42   Válasz erre: 523
Na három betû ! Szapló= ?
    

nanupapa 523 2006. január 5. 09:35  
Te Galád a MI-ket a képen Te fotóztad a lõtéren?

    

Galad 522 2006. január 5. 09:31  
Február 18-án Race of the Yeti Ostfyasszonyfán, Sárvár mellett. Kocsival vagy motorral érdekel valakit egy kis szájtátás? Én tavaly voltam és eszméletlen ahogy mennek a hideg aszfalton. A szupermotósok meg a szpídesek ölik egymást, mert az egyik egyenesben gyorsabb, a másik meg a kanyarokban. Itt tudjátok megnézni: http://www.motogroup.hu/
    

Galad 521 2006. január 5. 09:25   Válasz erre: 520
HeHe!!!
    

nanupapa 520 2006. január 5. 08:59  
sor4 vagy boxer. a többit a low cost miatt gyártják...
    

pandamaci 519 2006. január 5. 08:25  
sunders
nekem is v2 van,sõt tetszik is ! Hol találok metszeti képet arról az lc8-ról ? Már nagyon érdekel milyen belül.
    

nagyHoHo 518 2006. január 5. 08:09   Válasz erre: 517
He...én is csak GPS-sel találtam oda. Elõször azt hittem eltévedtem, mert egy áruháznyi méretû egységet kerestem...Szerintem az áruház fõ vonzereje tényleg a választék, sokáig lehet mazsolázni.
    

Galad 517 2006. január 4. 21:46   Válasz erre: 506
Köszi! Tapogatok erre-arra, mert pár napja Bécsben voltam életemben elõször, és Sunders Gps-e segítségével eltévedés nélkül, árkon bokron kis utcákon odataláltunk a Louis Gigastorhoz. Nélküle eltartott volna legalább háromszor annyi ideig. Amúgy meg a Louis áraihoz: ami olcsó az szar is! Ami jó minõségû az meg drágább mint máshol! Ami mellette szól az az áruválaszték! Rengeteg jó holmi is van egy helyen. Azért a 870 eurók Rukka kabátot felpróbáltam csak kíváncsiságból. De asszem olyanom sem lesz egy darabig hacsak el nem találom azt a bizonyos 5 számot..
    

Galad 516 2006. január 4. 21:40   Válasz erre: 505
Kék led meg kürt? Nekem hiányzik? Ha Te mondod! De miért is?
    

Galad 515 2006. január 4. 21:34   Válasz erre: 501
Hm, minden motort a megfelelõ fordulaton kell tartani. Ez elég egyértelmû. A hajtómû leállás tudomásom szerint nem túl jellemzõ már a V2-nál, annál inkább a nagy kompresszió miatti kerékmegcsúszás, ha gázfröccs nélkül vált vissza nagy fordulaton. Erre találták ki a csúszókuplungot. Ami a 4 hengert illeti, könnyû a legkönnyebb vezetni, korán fel lehet kapcsolni, a legszélesebb fordulatszám tartományban adja le a teljesítményét. De más élmény vezetni mint a V2-t, mert csak ülni kell rajta és húzni a gázt . A V2-t kapcsolgatni kell.
    

Galad 514 2006. január 4. 21:24   Válasz erre: 497
Na jónapot! Csakhogy megjöttetek! Már kezdtem aggódni, hogy nem éltétek túl az ünnepek alatti ételmérgezéseket!
    

Sunders 513 2006. január 4. 21:21   Válasz erre: 508
A legtöbb??? Melyik is? A fõnököm (Isten egyszerû barma) kirakta a kocsi tetejére esõben. Az meg annyit mondott: NYEKK! Én PDA-ztam, most Garmin StreetPilot c320-as van. Kijött a Nüve (vagy mi a nyûg a neve) az ugyanaz,csak lapos, pici, és MP3-at tud. Hogy minek,azt ne kérdezd. Szóval, ezek beférnek a tanktatyó fóliája alá. Az antenna bennük ban, és elég érzékeny. Én azt mondom, hogy a legjobb megoldás ez. A színes kijelzõs Garmin cuccok jól láthatóak. és egyértelmûen mutatnak. Galád tudja, mert próbáltuk kocsiban. Igaz, hinni kell neki, mert néha prostituáltra nem akarod elhinni hogy kanyarodni kell, de ez az átkozott tudja az egyirányú utakat, tiltásokat, szóval jó dolog. Ami a roadbookot illeti, ha 200-al mész, tök mindegy. Autópályán nagyjából eligazodsz. Ha meg csavargós utakon mész, szerintem nem esel apátiába, ha meg kell állni térképészkedni, vagy netán megfordulni. Szerintem már viszonylag jó térképeket lehet kapni. De szerintem 1-1,5 éven belül reálértékben közelít a megfizethetõhöz egy készülék. Két megoldás van: vagy "trekkert" veszel. Ebbe berakod az útvonalat egy GPS koordinátás térképrõl, vagy netrõl. Egy ilyen kütyü már 40 000 Ficcsért kapható. Vagy normálisat veszel, de akkor a térképekért fizetsz. Pl: Adria 45 000 Ft. Én most nézegetem, hétfõn töltöttem fel. Szóval odavág. Rajta van minden kis vakondtúrás. GPS kérdésben forduljatok a nagy "Magpet"-hez. A srác nagyon érti a témát. PDA és minden nemû Garmin kütyüt ismer, használ, és kölcsönöz is. Ha bemész hozzá, ingyen elmeséli, mi mire jó, vagy megcáfolja a tévhiteket. Azt is megmondja, melyik cucchoz van motoros szett.
http://www.geochallenge.hu

    

Sunders 512 2006. január 4. 21:06   Válasz erre: 502
Te, apám! Szerkeszd már ki az LC8-asnak a blokkját papírra. Nem kell hozzá Autocad. Rohadtul soros kettes FEATURE. Ezért jó. De tudod mit, nem érdemes errõl vitatkozni. Ha valaki soroson éli le az életét, mi a bánatnak vitatkozzam vele? Én 1 hengerrel kezdtem 650ccm. Aztán soros 4-es. Most V2. Ugye nem fogunk vitatkozni? Egyiket sem tekintem ALEGJOBBNAK. Az a villanymotor lenne vazek! :o) Szóval tojok a hajtûkanyarokra, sorosra, egyhengeresre, V-re. Az a lényeg hogy menjek.
Talán nem hat ismétlésnek, de VILÁGBÉKE!!!!
Részemrõl a vita lezárva. Vagy ahogy egy referencia személy mondta az 1400-as Intruderre: "Hajtsunk, aztán elválik a szar a májától..." Hzszszszszszssssss...:o)
    

Szabadsag-Vandora 511 2006. január 4. 20:59   Válasz erre: 510
A helyes cím : Pda.lap.hu Icity Vecsés.Állítólag ott a legolcsóbb?
    

Szabadsag-Vandora 510 2006. január 4. 20:55   Válasz erre: 506
Bocsika!A pda oldalon valami szerszámolt lesz.Tehát Asterix rossz címet mondott.
    

kovee 509 2006. január 4. 20:07   Válasz erre: 507
Amúgy lehet kapni kormányraszerelhelõ vízhatlan PDA-tartót is! Nem olcsó, 10-40eft.
Üdv!
    

kovee 508 2006. január 4. 20:02   Válasz erre: 507
Na pl ezért jó a térképtartós tanktáska. A gps jeladóból meg a legtöbb víz-szélálló!
Üdv!
    

pandamaci 507 2006. január 4. 18:43  
figyi
az a 80-110 Ftos mijoko? PDA lehet hogy kocsiban eldíszeleg, de a motoron az esõt, rázást nem tudom bírja-e?
    

Szabadsag-Vandora 506 2006. január 4. 17:51   Válasz erre: 492
Hali Galád!
Bocs,de félre értettem akérdésedet.Nekem Garminom van és abba van tripmaster.A másik "mosóporos doboz" egy roadbook tartó,tekergetõs,de azt már ecseteltem.
Ma az egyik haverom vett egy PDA-t.És a PDA.hún szét is nézhetsz ezügyben.kb 110 ért Magyarország térképpel feltöltve vett valami japán készüléket.Én is kipróbáltam és mondhatom a Garmin elmehet vele a ...
Vecsésen van a legolcsóbb bót.
Uff.
    

nanupapa 505 2006. január 4. 13:40  
ennyi okos mellett má meg sem lehet szólalni.

Összefoglaltátok pár mondatban az elmúlt 100 év motorfejlesztési irányait. Elõnyök - hátrányok.
Grat.

Galád, már csak a kék led meg a kürt hiányzik.

    

Magna-papa 504 2006. január 4. 13:17  
Nekem V4 -es van, szvsz egyesíti magában az összes elvi elõnyt. De cserélném egy ABS-esre.
Boxer, soros, "V" , mindegy.
    

Kóbor 503 2006. január 4. 13:17   Válasz erre: 501
A jelenség igaz (lehet), de a magyarázat más. A motor nem áll le, az teszi a dolgát, viszont megfogja a hajtott kereket. Varaderorol én is olvastam ilyet több helyen is. De ez szerintem nem a V2 sajátossága. Sor4-es sportgépeknél is alkalmaznak tudtommal csúszókuplungot, hogy ezt kiküszöböljék. Persze a tökömet nem tenném rá, bocs, ha tévedek.
Úgy tûnik különbözik az ízlésünk, én keményen szeretem :-) Legnagyobb élményt az egyhengeres gépem tudta számomra nyújtani, ahogy jól kivehetõ határozott rugásokkal tolt elõre.
    

pandamaci 502 2006. január 4. 12:31  
sunders
te tényleg gépészmérnök vagy ? V2 az V2 ,nem soros. Ha egy csapon van a 2 hajtókar, ha kettõn.A dugattyúk mozgásáról lehet értekezést írni, az a sorosban hajszálra együtt jár, ebben nem.Csak majdnem, de az mégse ugyanaz.
Nekem fontosabb hogy nem kell 15000 ig pörgetni hogy menjen,meg hogy meg tudjam számolni hányat pöffen. Mindegyiknek megvan a jellegzetessége, pl egy boxer álló helyben gázfröccsökre billegeti a mocit, a soros 4 hengeres meg ha rendesen forog,akkor megy. Van aki meg azt szereti.Lehet választani.
    

Spapa 501 2006. január 4. 12:14   Válasz erre: 498
Ja itt télleg mindenki gépészmérnök!:-) Még én is.:-)
Kedves Tamás! Ha figyelmesen olvasod az írásomat, láthatod, hogy egyáltalán nem azt írtam, hogy MAGAS fordulaton kell tartani a V2-t. Csak megfelelõ fordulaton. Nem egy Varaderos, és VTR-es ismerõsöm említette, hogy ha nem figyel oda a fordulatra -mondjuk egy hajtû elõtti visszakapcsolásnál- a motor könnyen leáll és kész a bukta. Sorosnál ez sosem fordul elõ. Ja és ne gondold, hogy kezdõ motorosok, már 15-20 éve együtt motorozunk. Egy keveset én is V2-öztem, de nem gyõzött meg.:-))
Amúgy én is azt mondom: mindenki azt vegye ami neki tetszik. Én a bársonyos, finom dolgokat kedvelem.:-)
VILÁGBÉKE!
    

Sunders 500 2006. január 4. 11:54   Válasz erre: 499
Jut eszembe: a legfontosabb kimaradt.
Furat/löket arány. Ez a titka a fordulatszám bûvészetnek. Úgyhogy csinálhatsz te olyan V2-est is, ami 7-8000-n adja le a maxot, meg a'la HD, ami hosszú lökettel, (amcsi V mocik,jaja) kis fod. számon (near to the alapjárat) nagy nyomatékkal, viszonylag kevés lóerõvel elvisi magát a halál nemiszervére....
Szóval hagyjuk ki az erõforrást. Azt valahogy megépítik. De még mindig az a véleményem, hogy a váz/futómû a lényeg. Nem a semmiért használnak neves ségek mondjuk japán blokkot. A blokk jó, kicsit állítanak a vezérlésen (+ teljesítmény) és ráépítenek egy kibaltázott Öhlins futómûvet. Ez bizonytíja, hogy a blokk/váltó lehet akármilyen, ha nem találod el hozzá a futómûvet. Úgyhogy Felebarátaim (és Feleberátnéim) szerintem ne"márkázzunk". A "ferdeszemûek" vs. "mindegycsakeurópai" elõadásnak se vége se hossza nem lesz így.
Aztán erre most jönni fog a "FIKÁZÁS Volume 2 ".
Akkor is VILÉGBÉKE! :o)

    

Sunders 499 2006. január 4. 11:44   Válasz erre: 494
Nos, mivel itt mindenki gépészmérnök, talán nem árt leírni:
Az LC8 V2-ese tul.képpen egy soros 2-es, mivel a 2 dugattyú egyszerre mozog, csak el van tolva az ütem.
hehe......
Viszont a V elrendezés miatt kisebb a motor szélessége, ergo a tömege és még sorolhatnám.Talán ne menjünk bele a mechanikába, illetve a kinetika rejtelmeibe. A lényeg: a buta osztrákok csináltak egy V2-est némi csalással, mert gondolom nem arra szórták el a pénzt,hogy kutassanak,hanem megnézték a használatban lévõ sorosok, V-k tulajdonságait. Most elnézést hogy márkát említettem, vagy egy irányba csapok (saját típus) de ha vitázunk itt, akkor nem árt leülni egy metszet rajz elé, vagy megnézni legalább a két típus paramétereit. Vannak szép kis nyomaték görbe-fod.szám-teljesítmény ábrák. Meg lehet reccsenteni egy soros mocit is, bár az igaz, a soros 4-esek nagyon precízen járnak. Talán a boxer tud leginkább ford számtól függetlenül tevékenykedni, de annak is negvan az ára. Szóval kezdünk elmenni kutatás-fejlesztés irányba. Lehet hogy valamelyik motorgyár már figyeli is a topicot?
VILÁGBÉKE!
    

Kóbor 498 2006. január 4. 10:51   Válasz erre: 494
Szevasztok! Galád hívott, hogy mutassam meg a képem, hát íme :-)
Igazából nem nagyon szeretem az ilyen jellegû vitákat, általában igyekszem kimaradni belõlük, most is csak Spapához lenne pár tiszteletteljes de piszkálódó szavam. Több fórumon is olvastam már a hozzászólásaidat, leveleidet, sõt, ha jól emlékszem egyszer Gyulán személyesen is beszéltünk, és egy tapasztalt, bölcs motoros képe alakult ki bennem rólad. De ilyen butaságot hogy írhatsz, hogy a V2-es blokkot magas fordulaton kell tartani? Hallottál Te már Harley-t? (hogy egy tipikus túramotort említsek :-) )
Én nem istenítenék egy vasat sem egyébként, mindenki találja meg azt, amelyik hozzá a legjobban passzol.

Motoros üdvözlettel:
Kóbor, alias Tamás Caponord,XR régebben Pegaso 650 IE mégrégebben GSX600F
    

Kóbor 497 2006. január 4. 10:47   Válasz erre: 494
Szevasztok! Galád hívott, hogy mutassam meg a képem, hát íme :-)
Igazából nem nagyon szeretem az ilyen jellegû vitákat, általában igyekszem kimaradni belõlük, most is csak Spapához lenne pár tiszteletteljes de piszkálódó szavam. Több fórumon is olvastam már a hozzászólásaidat, leveleidet, sõt, ha jól emlékszem egyszer Gyulán személyesen is beszéltünk, és egy tapasztalt, bölcs motoros képe alakult ki bennem rólad. De ilyen butaságot hogy írhatsz, hogy a V2-es blokkot magas fordulaton kell tartani? Hallottál Te már Harley-t? (hogy egy tipikus túramotort említsek :-) )
Én nem istenítenék egy vasat sem egyébként, mindenki találja meg azt, amelyik hozzá a legjobban passzol.

Motoros üdvözlettel:
Kóbor, alias Tamás Caponord,XR régebben Pegaso 650 IE mégrégebben GSX600F
    

Galad 496 2006. január 4. 10:28   Válasz erre: 495
Az már megvolt, valami újra kell!
    

nanupapa 495 2006. január 4. 06:24  
Galád : térkép.
Hangulata van.

    

Spapa 494 2006. január 4. 00:47   Válasz erre: 490
A túrkhoz én excell-táblázatot szoktam készíteni, részletesen, az egymést követõ helyiségek feltüntetésével, rész-, napi-, és össz távolságok, irányváltások, és a látnivalók föltüntetésével. Egy hosszabb túra is ráfér 3-4 a4-es lapra, amit a tanktáskába teszek. De tervezek készíteni én is egy tekerõs dobozt!:-) Találtam is egy plexi konyakmeggyes dobozt, kb 15x10x8 cm-es. az egyik gurigatengelyt meg rugúval húzni tervezem, így a váltózó átmérõk miatt, sem lazul fel e lap. Világítást, meg ceruzaelemmel megoldom. Aztán még egy periszkóp kellene, hogy lássam az emeletes tanktáskától a kilóméterórát.:-)

túra vs endúróhoz: lehet, hogy V2 futómû megbocsájtó, csak a motor nem, ha állandóan fordulaton kell tartani, hogy visszaváltáskor, hajtûkanyarban ne álljon le.
    

Galad 493 2006. január 3. 22:13   Válasz erre: 491
Például ezen tervezõ http://www.viamichelin.com/viamichelin/gbr/dyn/controller/Driving_directions álltal adott itiner is feltekerhetõ bele? Mert akkor lehet hogy érdemes foglalkozni a kérdéssel.
    

Galad 492 2006. január 3. 22:10   Válasz erre: 491
Hát mit tagadás igazándiból tényleg egy GPS-re fáj a fogam, de mostanság oda kell figyelnem az anyagiakra. Így aztán valami olcsóbb megoldáson gondolkodom, mint például a Vándor által is használt tripmaster, de valamilyen mosószeres, vagy mittudomén milyen dobozból fabrikálva. A gond csak az, hogy elég durván nézne ki a motoromon egy ilyen összegányolt cucc. Ha meg gusztusos formába akarom önteni akkor meg az alu hegesztõ mesternek kell kifizetnem sok sok pénzt. Tehát most csak nyitott szemmel járok, aztán tavasszal nekivágok a nagyvilágnak valami házi gyártmányú navigációs eszközzel. Amúgy most a Quest is 140 körül megkapható, ami egész normális árnak mondható, de még mindig nem elég olcsó.
    

dexter 491 2006. január 3. 12:59   Válasz erre: 489
ahoy galad !
ha varsz egy picit akkor lesz 2610-es garmin- annak a kijelzoje is mukodik tripmasterkent - nekem eddig eleg jol bevalt :)
de az hogy mar 160K korul kaphato garival itt-ott szerintem verhetetlenne teszi . tavasszal cserelunk egy picit es kiprobalod hogy hogyan vezet .

tura vs turaenduro vita : tulajdonkeppen mindegy - ha a pilota nem normalis akkor minden motor enduro :)
mivel tudom magamrol ezert eleve endurot is kevertem a dologba - a masik ami szamomra a v2 turaenduro mellett szol az a megbocsajto , bosegesen visszajelzo futomu - nem az kell hogy ottel gyorsabban tudjak fordulni , hanem az hogy husszal lassabban elkezdjem erezni hogy lassan oda kell figyelni .
    

Szabadsag-Vandora 490 2006. január 2. 22:23   Válasz erre: 489
Ja,ja,az.
Az a 4 lap épp nem fér bel széltében,le kell vágni belõle.De a számítógépes útvonaltervezõ nyomtatott változata épp bel fér.Van két "spulni" benne.Az alsóra tekerem a végállomástól emelkedõ távolságba a leírást.Azaz fordítva fûzöm be és menet közben azzal a két kis gurigával tekerem magam elõtt,ahogy fogy az út.Kb 10 centi széles a "képernyõ",de arr sok minden elfér.
Van benne világítás is,így sotétben se kell tapogatózni.
Elég nagy az alsó orsó,így ha jól írod fel a papírtérképrõl az itinert,akkor nagy túra is ráfér.
Pl.Budapest-Bamakó is.Ha elég nagy betûvel írom,akkor még látom is a két város nevét. kac
    

Galad 489 2006. január 2. 20:59   Válasz erre: 488
Más: Vándor, a motorodon a kormányon az tripmaster? Ha igen akkor hogyan kell rá itinert írni?
    

Szabadsag-Vandora 488 2006. január 2. 20:49   Válasz erre: 487
Van benne valami.Én a régi GS-sel két nap alatt fordultam meg Frankfurtból cca 2000 km.De Nürnbergtõl Tatabanyáig egyfolytában áztam.Hiába a nylon zscskó,vízfacsarás,stb,õsszekucorodva alvás egy török benzinkutas jóvoltából egy olajtároló kuszlikban.Akkor sincs értelme a száguldásnak,mert
a kv zás,pisi,tankolás,útlevelezés leviszi a tempót elég jól.
A sietõs haladásnak meg van az eredménye.Oda lehet érni,de olyan áron,hogy elfáradsz,lanyhula figyelem,hamarabb vétesz és egy pillanat alatt megtörténhet a baj.Azok,akik eddig sértetlenül értek haza adjank hálát a Mindenhatónak.
    

Galad 487 2006. január 2. 20:33   Válasz erre: 462
Jó szélvédelem = 4 kerék, zárt kaszni.
    

Galad 486 2006. január 2. 20:32   Válasz erre: 485
Eddig!! De ez nem jelenti azt hogy nem is fog!
    

krisztian.fz6 485 2006. január 1. 02:45   Válasz erre: 484
Szerencsére velem még egyszer sem történt semmi váratlan.
    

nagyHoHo 484 2005. december 31. 19:29   Válasz erre: 482
És akkor még nem beszéltünk a nem várt helyzetekrõl. Egy ilyen hosszú úton mindig adódik, adódnak nem várt helyzetek, amelyek növelhetik a menetidõt. Lehet, hogy én vagyok ilyen szerencsétlen, de szinte minden alkalommal belefutottam valami akadályba.

    

krisztian.fz6 483 2005. december 31. 19:17   Válasz erre: 481
Tõlünk 1 nap Svájc, Svájcon át vagy 5-6 óra.
    

Szabadsag-Vandora 482 2005. december 31. 19:13   Válasz erre: 479
Egyet értek az átlagsebesség értékelését illetõen.Gyakorlott utazó vagyok és az állásidõ nullája iszonyúan visszahúzza haladós szakaszokat.Vagy marad a túlvezetés a pihenõ kárára.De a túra kiírásában fel is hívják a figyelmet a nagy tempóra.
Más.Ott van a BMW 24 órás.Én ötéve nyomatom,de iszanyotosan halál végog menni rajta.Na,az 24 óra alatt 1000,de megállásokkal.Rendes túrán a pihenõ rovására mehet minden megtett plusz kili.De mi van másnap?Másnap?
Ez 140 es tempóval is kb 14 órai huzamos vezetés alatt jön össze.
Zsifi!Nem téged akarunk itt kritizálni,de a tempót tartani mersz szükséges.
BUÉK 2006 ra és sok jó túrát.
Köztük Dolomitost is akár kezdõknek is új jogsival:)))
    

nagyHoHo 481 2005. december 31. 17:17   Válasz erre: 480
Nem is kell neked magyarázni, hogy mirõl beszélek. :) A bemutatkozó fotódon ott van Chamonix. Na, attól 30 km-re északra voltunk Morgins-ban. Jó hely. Oda mennyi idõ alatt lehetett eljutni ?
    

krisztian.fz6 480 2005. december 31. 14:47  
Nyáron mikor a többiek után rohantam Ausztriába akkor 800km-t 8 óra alatt tettem meg. Ennek a távnak nagy része autópálya volt, csak Miskolc elõtt a 37-esen 80km és Székesfehérvár és a határ között az a 200km volt szopás a 7-es úton. Rengeteg útjavítás miatt, bát a piros lámpáknál is fékezés nélkül mentem. Kétszer azért megálltam tankolni útközben. :-)) Ja, és autópályán 140-150-el haladtam. Így is a 100-as átlagsebességet tudtam tartani. De rohadt fárasztó volt.
    

nagyHoHo 479 2005. december 31. 11:17  
A napi 1000 km X 5 szerintem teljesíthetetlen kategória. Én sokszor járok svájcba (Lausanne) autóval. Ahhoz, hogy valaki 100-110 km/h-s átlagsebességet tudjon produkálni folyamatosan 160-180 km/h között kell száguldozni, mert a megállások alkalmával - ami a cél felé egyre sûrûbben következik be - az átlagsebesség "0". Ez autóval kevésbé veszélyes, de motorral kicsit vakmerõ dolog. Tehát 1300 km/ egy nap az 12-13 óra legjobb esetben és akkor az csak tényleg korlát és felezõ nézegetés - jó esetben. :) Ez tapasztalat, igaz autóval...bár nem hiszem, hogy motorral kényelmesebb lenne.

Más. én egyszer bevállaltam egy Budapest - Roubaix (franciao. Lille felett szinte La Mans csat. partja) - Gyula túrát autóval, egy alkatrész behozása érdekében 2 nap alatt (kettõ). Ketten voltunk pihenés nélkül felváltva vezettünk - ez kb. 4000 km/ 2 nap. Számos rizikós helyzetbe belekerültünk és próbáltuk tartani a 160-200 km/h közötti sebességet.Többet nem próbálnám meg... Idegileg qrva fárasztó...
BUÉK !

    

pandamaci 478 2005. december 31. 10:49  
hát a napi 1000km x 5 az gyors motorral se kevés. Ekkor legtöbbet szerintem a felezõvonalból meg a szalagkorlátból lehet látni,és 15 emberbõl max 2-3 lesz aki nem fog nyafogni -igaz, itt ezt nem mindenki fogja bevallani.
Nekem jobban tetszik hogy valahova odamegyünk /5-800 km/ ,, másnaptól a környéken napi 3-400 km es laza /hegyi/ túrák,-igaz ez egy nehéz és lassú csopper,de ezt szeretem.
Mindenki válasszon olyan motort, meg olyan túrát , amin jól érzi magát, és egy percig se gondolja hogy ez szopás,mert úgy az egész nem ér semmit.Választék pedig van bõven.
búék!
    

Zsifi 477 2005. december 31. 10:25   Válasz erre: 476
Rendes motorral nem is sok az ezer.....))))
Érdekes pl hogy a szélvédelem sok energiát megtakarít a motorozás során!!!!
Na mind1.. mindenki menjen amennyit akar és bír...

Egyébként pedig

B*U*É*K 2*0*0*6 Mindenkinek!!!
    

Szabadsag-Vandora 476 2005. december 31. 10:10   Válasz erre: 473
Hát,ki,hogy értékeli a szopást?
Én a szopott oldalán szeretek állni.Elnézést a prûdektõl és a tizennyolcéven aluliaktól!

Azt azonban álmomban se gondoltam,hogy az elõttem szóló véleményre egy kicsi igazságot is adjak!
Még ilyet!

De az élet már csak ilyen,lehet benne valami,hogy kicsit sok az az ezer kili egy napra.A mi Alpesi túránkon volt egy kb 650 klis szakasz,aminek a végére én is azt kívántam,hogy a pokolba leht ilyen hosszú egy nap.De végül megérkeztünk.És senkinek nem volt az arcán bosszússág vagy bármi sértõdés,az anap olyan hosszúra sikerült.

Ajánlom figyelmetekbe a következõ olvasmányt.Ewan Mc Gregor és Charley Boorman A hosszabb úton címû könyve.www.konkretkonyvek.hu vagy könyvesboltok.
Obi-Wan Kenobit alakító színész és társa utazása könyv alakban.
Londontól New Yorkig szóló túra tele élménnyel,feszültséggel és olyan helyek felekresésével,ahol csak álmában járhat az ember.Az ideális gép kiválasztása a túra célja szerint lett meghatározva,de látszik a borítón.
Spapa,nem akarok itt márkát sztárolni,de erra feladatra az volt a legmegfelelõbb.
A napi felhasználásra meg az,amit a tulaj szeretne.
A túrázásra el lehet menni Pannóniával,Cz vel,két és négyütemû motorral.A lényeg az,hogy menjen a motoros és TÚRÁZZON.
Ja,és élje meg a kalandot.Márkától függetlenül
    

Balu 475 2005. december 31. 09:54  
nekem túra:)
én szeretek motorozni:)

    

Zsifi 474 2005. december 31. 09:30   Válasz erre: 473
neked...))
    

ELőző oldal
Hoterkep

Tagok száma: 22125
5 621 Eddigi túrák
14 221 826 km
34071 Eddigi túra-résztvevők