nagyHoHo | 573 | 2006. január 10. 19:39 | Válasz erre: 569 |
Ja, mert jó magyar szokás szerint a haver csinálj a felújítást 10 misiért, mert õ a legolcsóbb és ezzel összesen 15-20 órát tud repülni a következõ nagyjavításig. Na, a többi a benzinköltség...:) Azért csinálja a haver, mert annak idején õ játszotta át a gépeket az ürgének és kéz-kezet mos. :) Ja, és darabonként 100 ezerért, mert ennek túl drága a felújítása nem kell senkinek...:))) |
pandamaci | 572 | 2006. január 10. 19:21 |
galád még mindig nem elég? Ahelikopter se megy 300-zal, de még a cessna /a 150es régi szar / se. Meg motorozunk nem repkedünk:)) |
Galad | 570 | 2006. január 10. 15:19 | Válasz erre: 569 |
Hm, nem teljesen pontos. Az üzemanyag nincs annyi. Az üzemóra díj meg más, inkább elméleti érték mint gyakorlati.
|
kovee | 569 | 2006. január 10. 11:15 | Válasz erre: 568 |
Rep-Óránként 1 misi a költsége! Ebbõl q*va sokat lehet tankolni a mociba!! :-) Üdv! |
nanupapa | 567 | 2006. január 9. 22:18 | Válasz erre: 565 |
Most úgyis szuper MI8-asokat állítottak hadrendbe a mentõknek. Kurva nagy öröm, de neked Galád biztos odaadják. |
Galad | 565 | 2006. január 9. 20:53 | Válasz erre: 563 |
Ja asszem elszámoltam magam! Elõvettem a vonalzómat, kiszámoltam és emlékeztem. Zadarig értünk le 2 óra 20 perc alatt. Ez nyilván tovább fog tartani. Amúgy a helikopter megvolt, Azzal oda lehetett volna érni a ha szélviszonyok megfelelõek. Most ....gépem van.
|
ripper22 | 564 | 2006. január 9. 20:29 |
Hello.. Haveromnak volt egy Simsona.. Nagy motort akart .. hát vett.. GSXR 600 K3.. ezzel még akkora hatalmas gond nem is lenne.. Csak a gép teljesen át van alakítva Street Fighternek.. Kúrva állat.. De ritka erõs.. Majdnem hátraestem.. Mikor megláttam.. Simson után nem erõs egy kicsit?:?? ÉS csak túrázni akar vele menni.. esze ágába nincs atrakciózni rajta.. Na ehhez szóljatok hozzá |
pandamaci | 563 | 2006. január 9. 19:32 |
galad vagy 300-zal kell menni. Vagy helikopter. Mire cserélted az a piros hd-t a képen? |
night-rider | 562 | 2006. január 9. 19:05 | Válasz erre: 561 |
te galád valami nem frankó mivel letenye- split528km ezt 2-2,5óra alatt mivel akarod megtenni,ajánlom ha már van számitógéped akkor tegyél fel utvonaltervezõ programot,nekem volt szerencsém lemotorozni dubrovnikig,azért arra fele nem olyan egyszerûen mûködnek a dolgok mint ahogy azt sokan elképzelik. ui: jó tervezgetést.
|
Galad | 561 | 2006. január 9. 13:35 |
Az eszem megáll! Itt dúl a tél, és van aki prágai sörözõs képekkel sokkolja a tagságot!! :-)))
|
Galad | 560 | 2006. január 6. 10:13 | Válasz erre: 556 |
A Kotori öböl mindenképpen benne lesz!! Valszeg azon keresztül megyünk. Mert az út Szerbián keresztül szebb, de hiába rövidebb az a lassabb, és veszélyesebb is. Valszeg Horvát-o.n keresztül lezúdulunk autópályán amíg lehet, mert a letenyei határtól kb 2-2,5 óra alatt leérünk Splitbe onnan még kb 300 km. a Tivati Öböl. De hol van még a nyár......
|
pandamaci | 557 | 2006. január 6. 08:07 |
sunders nem kell ám minden hülyeségen megsértõdni ! Ha neked soros az lc8, akkor se foglakozz vele, ha mész vele úgyse látod. Én sem elmélkedem azon, mitõl megy a villamos. A legjobb duma meg kimaradt . : egy hengernek nincs párja ! / a burgman lapról származik, sajnos nem tõlem,de ha ezt is kielemzi valaki igaz. A vrod meg tényleg kilóg a sorból. És ha nem írnék, nincs harag, csak jó az idõ és motorozok:)) / de az nem a héten lesz:( |
csango | 556 | 2006. január 6. 07:54 |
Montenegro lélegzetelállítóan szép, tavaly ott nyaraltunk. A motorosokat csak két dolog veti vissza: 1. 80-as sebességhatár, melyet állandó mérésekkel tartatnak be; 2. még állatabbak az autósok mint nálunk A Kotori-öblöt nehogy kihagyjátok! |
Sunders | 555 | 2006. január 6. 00:26 |
Galád Testvérem: még szép hogy megyünk. Montenegró 100%. aztán majd ott eldöntjük,hogyan tovább. az Dria Route megvan, igaz, persze hogy Albánia, Macedonia nincs benne, viszont a Görögo. az Euromapban benne van. Majd összekombinálom egy 512-es kártyára. nanupapa: dehogy menekülök. Csak részemrõl a vitát lezártam. :o) Nincs mit megvédenem. Egyszerûen nem vitatkozom. ENNYI Ja, és csak a Te kedvedért: VILÁGBÉKE & SZERESSÜK EGYMÁST GYEREKEK |
Galad | 554 | 2006. január 5. 22:29 | Válasz erre: 552 |
Na komám már rád is ráférne már egy kis motorozás (is)! Jöhetne valami szárazabb idõ. Hogy enyhébb legyen az már nem számít! Kezdd el dobálni a perselybe a lóvét, mert nyáron Montenegró az tuti, lehet hogy lemegyünk görögországig is.
|
nanupapa | 553 | 2006. január 5. 22:23 |
e e e ne meneküjjé sunders, ha nincs igazad azt is védd meg , de ne vonujjá vissza vaze. |
Sunders | 552 | 2006. január 5. 22:22 | Válasz erre: 543 |
pandamaci fékezzél már le,mert kisodródsz. keress rá az LC8-ra. Nézd meg a hajtókarokat+dugattyúkat. Valószínûleg neked van igazad. Csak trükköztem, nem is értek hozzá. Te vagy az ISTEN! Félreérthetõ voltam valószínûleg. A kispolszki-szerû blokkot egyébként az angolok kezdték, a Triumphban. Nincs kedvem veled vitázni. Egyébként meg lesajnálom a motorblokk témát innentõl. Az a lényeg, hogy beteszem a kulcsot, beindítom és megyek. :o) |
Galad | 549 | 2006. január 5. 22:07 | Válasz erre: 540 |
Fú ebbe ne menjünk bele, mert leírva nagyon hosszú!!! A lényeg röviden (én nem szerkesztettem ki) pont azon a kb 72 fokon van, a dugattyú tényleg olyan mintha mondom mintha együtt mozogna de ezáltal a 72 fok és egy csap miatt nem kell kétszer 360 fokot fordulnia a következõ munkaütemig. A gyorsulás-felpörgéshez nem kell nitro, hanem az elõbb említett elrendezés, valamint a kis dugattyú-hajtókar tömeg, meg az egy sonkapár a fõtengelyen, és kb úgy veszi a fordulatot mint egy gsx-r, vagy egy forma-1 motor. A Halyabusa nem gyorsul jól, nehezen kezelhetõ kanyarban nagy motorfordulatnál a fõtengely súlyából, és fordulatszámából eredõ giroszkópikus nyomaték, valamint a duttyúk súlya miatt ébredõ lassuló-gyorsuló erõk precessziója miatt. Viszont arra nagyon jó, hogy nagy végsebességet érjenek el vele. A gyorsulásnál meg szerintem jobban megérné az 1000-re gsx-r-t tunningolni. Aztán hiába V2 de nem hasonlítható egyik a másikhoz, ha az építési elvek eltérnek. A V-rod nem Harley! A németek Porsche laboratóriumában született. Nézd meg a fordulatszám és nyomaték, valamint gyorsulási paramétereit! Egy kisseb tömegû de nagyobb teljesítményû nagyobb fordulatú, de egyenletes nyomatékleadású fürge hajtómû van beleépítve. Ezért sokkal dinamikusabb mint a többi HD! (kipróbáltam és nagyon fasza gép!! ) |
nanupapa | 548 | 2006. január 5. 22:06 |
az, hogy ezek nem ismerik a szilententet és még ebbõl is pozitívumot csináltak......
|
nanupapa | 547 | 2006. január 5. 22:06 |
jajj hagygatok má ezzel a hárli hanggal. A Yamahámnak meg nincs hangja még fordulaton sem. Csak a szelet hallom. Na.. |
pandamaci | 545 | 2006. január 5. 21:45 |
hát a hd hang ,meg a hd rezgés az alábbi hosszas eszmefuttatás miatt csak a hd- bõl jön ki, a többibõl nem. Csak hasonló.
|
pandamaci | 543 | 2006. január 5. 21:21 |
hát igazad van, lehetett volna egyszerûbben is : amire ránézel , és a két henger V betû fomában van, na az nem soros. Olyan ez mint a verselemzés, nem is gondolnád mi van belül. Néha nem is baj. :)) Ha érdek nélkül tetszik, akkor jó. |
csango | 542 | 2006. január 5. 19:15 |
Mérnök Urak! Nekem nincs mûszaki végzettségem, én a zweitakt trabi meg a kispolák motorját a Skoda-reklám alapján tudom megkülönböztetni: Trabant: rednááááá-redná-rednááááá...(túráztatáskor szinte nem is halljuk, hogy fel vagy le) Kispolák: na most a-tuti-tuti-tuti-tuti...(halljátok, együtt mozognak a hengerek: tu-fel, ti-le) De nagyon felemelõ volt a hengerszögrõl meg a hajtókarról szóló közlemények olvasása :-))) |
pandamaci | 541 | 2006. január 5. 18:11 |
galád ha meg gyorsulást,gázreakciót vagy mit akarsz, újits be egy nitros hajabusát, ami ugye nem V2 ! /vadabb mint a szabadesés, de nálad se ez a fõ szempont , ha ktm- ed van / |
pandamaci | 540 | 2006. január 5. 17:58 |
trabi zweitakt ! Más stílusban dolgozik! - trabiban egy dugó fel, egy dugó le, kispolszkiban meg mindkettõ együtt ugrál.. 2 Ütemû v2 meg hirtelen nem tudok. Azért a Vrod / az is hd/ nem olyan öreg sz..r nem ? sunders irta hogy LC8 neki soros kettes ha kiszerkeszti, / *512 / , én meg azt , ami frankón soros 2, még szerkeszteni se kell. Különben meg ti vagytok gépészmírnökök nem ? |
Galad | 539 | 2006. január 5. 17:41 | Válasz erre: 537 |
Ezek már öreg cuccok! Ne hasonlítsd az LC8 blokkhoz õket. De a legegyszerûbb ha nézel egy gázreakciót-fordulatfelvétel-gyorsulást. Amúgy meg a trabi is két hengeres, azt kifelejtetted.
|
pandamaci | 538 | 2006. január 5. 17:38 |
ha szerinted csak a hárli dévidzon V2 , ahol az egyik hajtókar fordított Y formájú, és az alja közé van bepasszítva a másik I alaku, /-amibõl kifolyólag felülnézetben a 2 henger 1 sikba kerül-/, akkor neked egy boxer bmw is 180 fokban kiterített sorosnak számít. Ugyanis ott is egyik henger elõbbre van mint a másik. Meg a V12 autó is soros, csak valami barom kihajtogatta a hengereket oldalra a függõlegesbõl,hogy menõbb legyen. Különben egy soros a 2 bõl a fõtengely csapok 45-52 fokos eltolásával / persze mgfelelõ vezérmûtengellyel/ egy o fokos hengerszögû V2 utánzatot ki lehetne hozni, de ez is agyrém. Láttam 1 pihenagyú csávó remekmûvét valami motorújságban, 48 hengeres förmedvényt csinált 125-250?? ccm 1 hengeresek összebuzerálásával,a másik meg 2300 ccm V12 -es kawasakit hozott össze. Na azokban mi lehet, mi ahhoz a te lc8 metszeted? |
pandamaci | 537 | 2006. január 5. 16:12 |
sunders hol vagy már ? Kutyából se lesz szalonna, de a V2- bõl se soros 2 . A kispolszki, meg a cb250 nighthwk az frankóra soros kettõ. Ezekben párhuzamosan, hajszálra együtt jár a 2 dugó. V2 - ben ,ha egy csapon van a két hajtókar ,mint yamaha virago, vagy xvs 1100 , olyan fõtengely -elfordulási helyzet is van , ahol egyik dugó felfelé megy,másik lefelé. Viszont egy intruderben a két hajtókarcsap el van tolva egymáshoz képest. Ha az LC8 is ilyen ,azaz 2 db 72 fokban eltolt csappal van / 72 fok mint a hengerek szöge/ akkor az ilyent nem tud. De ekkor a két dugó még messze nem párhuzamosan mozog. És ezek a mozgások ugye nem hasonlóan rázzák a blokkot mint a kispolszki. Mégha kiegyenlítõ tengely lenne is benne. És az se mindegy , keresztben V2 ,valami , vagy hosszában . Hová figyeltél az eggyetemen az öreg Csizi óráján ? |
Galad | 529 | 2006. január 5. 10:01 | Válasz erre: 527 |
OK! A helyes válasz GSF lett volna. A képet nem sk lõttem, mert én mással voltam elfoglalva!
|
Galad | 528 | 2006. január 5. 10:01 | Válasz erre: 527 |
OK! A helyes válasz GSF lett volna. A képet nem sk lõttem, mert én mással voltam elfoglalva!
|
Galad | 522 | 2006. január 5. 09:31 |
Február 18-án Race of the Yeti Ostfyasszonyfán, Sárvár mellett. Kocsival vagy motorral érdekel valakit egy kis szájtátás? Én tavaly voltam és eszméletlen ahogy mennek a hideg aszfalton. A szupermotósok meg a szpídesek ölik egymást, mert az egyik egyenesben gyorsabb, a másik meg a kanyarokban. Itt tudjátok megnézni: http://www.motogroup.hu/
|
pandamaci | 519 | 2006. január 5. 08:25 |
sunders nekem is v2 van,sõt tetszik is ! Hol találok metszeti képet arról az lc8-ról ? Már nagyon érdekel milyen belül. |
nagyHoHo | 518 | 2006. január 5. 08:09 | Válasz erre: 517 |
He...én is csak GPS-sel találtam oda. Elõször azt hittem eltévedtem, mert egy áruháznyi méretû egységet kerestem...Szerintem az áruház fõ vonzereje tényleg a választék, sokáig lehet mazsolázni.
|
Galad | 517 | 2006. január 4. 21:46 | Válasz erre: 506 |
Köszi! Tapogatok erre-arra, mert pár napja Bécsben voltam életemben elõször, és Sunders Gps-e segítségével eltévedés nélkül, árkon bokron kis utcákon odataláltunk a Louis Gigastorhoz. Nélküle eltartott volna legalább háromszor annyi ideig. Amúgy meg a Louis áraihoz: ami olcsó az szar is! Ami jó minõségû az meg drágább mint máshol! Ami mellette szól az az áruválaszték! Rengeteg jó holmi is van egy helyen. Azért a 870 eurók Rukka kabátot felpróbáltam csak kíváncsiságból. De asszem olyanom sem lesz egy darabig hacsak el nem találom azt a bizonyos 5 számot..
|
Galad | 516 | 2006. január 4. 21:40 | Válasz erre: 505 |
Kék led meg kürt? Nekem hiányzik? Ha Te mondod! De miért is?
|
Galad | 515 | 2006. január 4. 21:34 | Válasz erre: 501 |
Hm, minden motort a megfelelõ fordulaton kell tartani. Ez elég egyértelmû. A hajtómû leállás tudomásom szerint nem túl jellemzõ már a V2-nál, annál inkább a nagy kompresszió miatti kerékmegcsúszás, ha gázfröccs nélkül vált vissza nagy fordulaton. Erre találták ki a csúszókuplungot. Ami a 4 hengert illeti, könnyû a legkönnyebb vezetni, korán fel lehet kapcsolni, a legszélesebb fordulatszám tartományban adja le a teljesítményét. De más élmény vezetni mint a V2-t, mert csak ülni kell rajta és húzni a gázt . A V2-t kapcsolgatni kell.
|
Galad | 514 | 2006. január 4. 21:24 | Válasz erre: 497 |
Na jónapot! Csakhogy megjöttetek! Már kezdtem aggódni, hogy nem éltétek túl az ünnepek alatti ételmérgezéseket!
|
Sunders | 513 | 2006. január 4. 21:21 | Válasz erre: 508 |
A legtöbb??? Melyik is? A fõnököm (Isten egyszerû barma) kirakta a kocsi tetejére esõben. Az meg annyit mondott: NYEKK! Én PDA-ztam, most Garmin StreetPilot c320-as van. Kijött a Nüve (vagy mi a nyûg a neve) az ugyanaz,csak lapos, pici, és MP3-at tud. Hogy minek,azt ne kérdezd. Szóval, ezek beférnek a tanktatyó fóliája alá. Az antenna bennük ban, és elég érzékeny. Én azt mondom, hogy a legjobb megoldás ez. A színes kijelzõs Garmin cuccok jól láthatóak. és egyértelmûen mutatnak. Galád tudja, mert próbáltuk kocsiban. Igaz, hinni kell neki, mert néha prostituáltra nem akarod elhinni hogy kanyarodni kell, de ez az átkozott tudja az egyirányú utakat, tiltásokat, szóval jó dolog. Ami a roadbookot illeti, ha 200-al mész, tök mindegy. Autópályán nagyjából eligazodsz. Ha meg csavargós utakon mész, szerintem nem esel apátiába, ha meg kell állni térképészkedni, vagy netán megfordulni. Szerintem már viszonylag jó térképeket lehet kapni. De szerintem 1-1,5 éven belül reálértékben közelít a megfizethetõhöz egy készülék. Két megoldás van: vagy "trekkert" veszel. Ebbe berakod az útvonalat egy GPS koordinátás térképrõl, vagy netrõl. Egy ilyen kütyü már 40 000 Ficcsért kapható. Vagy normálisat veszel, de akkor a térképekért fizetsz. Pl: Adria 45 000 Ft. Én most nézegetem, hétfõn töltöttem fel. Szóval odavág. Rajta van minden kis vakondtúrás. GPS kérdésben forduljatok a nagy "Magpet"-hez. A srác nagyon érti a témát. PDA és minden nemû Garmin kütyüt ismer, használ, és kölcsönöz is. Ha bemész hozzá, ingyen elmeséli, mi mire jó, vagy megcáfolja a tévhiteket. Azt is megmondja, melyik cucchoz van motoros szett. http://www.geochallenge.hu |
Sunders | 512 | 2006. január 4. 21:06 | Válasz erre: 502 |
Te, apám! Szerkeszd már ki az LC8-asnak a blokkját papírra. Nem kell hozzá Autocad. Rohadtul soros kettes FEATURE. Ezért jó. De tudod mit, nem érdemes errõl vitatkozni. Ha valaki soroson éli le az életét, mi a bánatnak vitatkozzam vele? Én 1 hengerrel kezdtem 650ccm. Aztán soros 4-es. Most V2. Ugye nem fogunk vitatkozni? Egyiket sem tekintem ALEGJOBBNAK. Az a villanymotor lenne vazek! :o) Szóval tojok a hajtûkanyarokra, sorosra, egyhengeresre, V-re. Az a lényeg hogy menjek. Talán nem hat ismétlésnek, de VILÁGBÉKE!!!! Részemrõl a vita lezárva. Vagy ahogy egy referencia személy mondta az 1400-as Intruderre: "Hajtsunk, aztán elválik a szar a májától..." Hzszszszszszssssss...:o) |
Szabadsag-Vandora | 511 | 2006. január 4. 20:59 | Válasz erre: 510 |
A helyes cím : Pda.lap.hu Icity Vecsés.Állítólag ott a legolcsóbb?
|
Szabadsag-Vandora | 510 | 2006. január 4. 20:55 | Válasz erre: 506 |
Bocsika!A pda oldalon valami szerszámolt lesz.Tehát Asterix rossz címet mondott.
|
kovee | 509 | 2006. január 4. 20:07 | Válasz erre: 507 |
Amúgy lehet kapni kormányraszerelhelõ vízhatlan PDA-tartót is! Nem olcsó, 10-40eft. Üdv! |
kovee | 508 | 2006. január 4. 20:02 | Válasz erre: 507 |
Na pl ezért jó a térképtartós tanktáska. A gps jeladóból meg a legtöbb víz-szélálló! Üdv! |
pandamaci | 507 | 2006. január 4. 18:43 |
figyi az a 80-110 Ftos mijoko? PDA lehet hogy kocsiban eldíszeleg, de a motoron az esõt, rázást nem tudom bírja-e? |
Szabadsag-Vandora | 506 | 2006. január 4. 17:51 | Válasz erre: 492 |
Hali Galád! Bocs,de félre értettem akérdésedet.Nekem Garminom van és abba van tripmaster.A másik "mosóporos doboz" egy roadbook tartó,tekergetõs,de azt már ecseteltem. Ma az egyik haverom vett egy PDA-t.És a PDA.hún szét is nézhetsz ezügyben.kb 110 ért Magyarország térképpel feltöltve vett valami japán készüléket.Én is kipróbáltam és mondhatom a Garmin elmehet vele a ... Vecsésen van a legolcsóbb bót. Uff. |
nanupapa | 505 | 2006. január 4. 13:40 |
ennyi okos mellett má meg sem lehet szólalni. Összefoglaltátok pár mondatban az elmúlt 100 év motorfejlesztési irányait. Elõnyök - hátrányok. Grat. Galád, már csak a kék led meg a kürt hiányzik. |
Magna-papa | 504 | 2006. január 4. 13:17 |
Nekem V4 -es van, szvsz egyesíti magában az összes elvi elõnyt. De cserélném egy ABS-esre. Boxer, soros, "V" , mindegy. |
Kóbor | 503 | 2006. január 4. 13:17 | Válasz erre: 501 |
A jelenség igaz (lehet), de a magyarázat más. A motor nem áll le, az teszi a dolgát, viszont megfogja a hajtott kereket. Varaderorol én is olvastam ilyet több helyen is. De ez szerintem nem a V2 sajátossága. Sor4-es sportgépeknél is alkalmaznak tudtommal csúszókuplungot, hogy ezt kiküszöböljék. Persze a tökömet nem tenném rá, bocs, ha tévedek. Úgy tûnik különbözik az ízlésünk, én keményen szeretem :-) Legnagyobb élményt az egyhengeres gépem tudta számomra nyújtani, ahogy jól kivehetõ határozott rugásokkal tolt elõre. |
pandamaci | 502 | 2006. január 4. 12:31 |
sunders te tényleg gépészmérnök vagy ? V2 az V2 ,nem soros. Ha egy csapon van a 2 hajtókar, ha kettõn.A dugattyúk mozgásáról lehet értekezést írni, az a sorosban hajszálra együtt jár, ebben nem.Csak majdnem, de az mégse ugyanaz. Nekem fontosabb hogy nem kell 15000 ig pörgetni hogy menjen,meg hogy meg tudjam számolni hányat pöffen. Mindegyiknek megvan a jellegzetessége, pl egy boxer álló helyben gázfröccsökre billegeti a mocit, a soros 4 hengeres meg ha rendesen forog,akkor megy. Van aki meg azt szereti.Lehet választani. |
Spapa | 501 | 2006. január 4. 12:14 | Válasz erre: 498 |
Ja itt télleg mindenki gépészmérnök!:-) Még én is.:-) Kedves Tamás! Ha figyelmesen olvasod az írásomat, láthatod, hogy egyáltalán nem azt írtam, hogy MAGAS fordulaton kell tartani a V2-t. Csak megfelelõ fordulaton. Nem egy Varaderos, és VTR-es ismerõsöm említette, hogy ha nem figyel oda a fordulatra -mondjuk egy hajtû elõtti visszakapcsolásnál- a motor könnyen leáll és kész a bukta. Sorosnál ez sosem fordul elõ. Ja és ne gondold, hogy kezdõ motorosok, már 15-20 éve együtt motorozunk. Egy keveset én is V2-öztem, de nem gyõzött meg.:-)) Amúgy én is azt mondom: mindenki azt vegye ami neki tetszik. Én a bársonyos, finom dolgokat kedvelem.:-) VILÁGBÉKE! |
Sunders | 500 | 2006. január 4. 11:54 | Válasz erre: 499 |
Jut eszembe: a legfontosabb kimaradt. Furat/löket arány. Ez a titka a fordulatszám bûvészetnek. Úgyhogy csinálhatsz te olyan V2-est is, ami 7-8000-n adja le a maxot, meg a'la HD, ami hosszú lökettel, (amcsi V mocik,jaja) kis fod. számon (near to the alapjárat) nagy nyomatékkal, viszonylag kevés lóerõvel elvisi magát a halál nemiszervére.... Szóval hagyjuk ki az erõforrást. Azt valahogy megépítik. De még mindig az a véleményem, hogy a váz/futómû a lényeg. Nem a semmiért használnak neves ségek mondjuk japán blokkot. A blokk jó, kicsit állítanak a vezérlésen (+ teljesítmény) és ráépítenek egy kibaltázott Öhlins futómûvet. Ez bizonytíja, hogy a blokk/váltó lehet akármilyen, ha nem találod el hozzá a futómûvet. Úgyhogy Felebarátaim (és Feleberátnéim) szerintem ne"márkázzunk". A "ferdeszemûek" vs. "mindegycsakeurópai" elõadásnak se vége se hossza nem lesz így. Aztán erre most jönni fog a "FIKÁZÁS Volume 2 ". Akkor is VILÉGBÉKE! :o) |
Sunders | 499 | 2006. január 4. 11:44 | Válasz erre: 494 |
Nos, mivel itt mindenki gépészmérnök, talán nem árt leírni: Az LC8 V2-ese tul.képpen egy soros 2-es, mivel a 2 dugattyú egyszerre mozog, csak el van tolva az ütem. hehe...... Viszont a V elrendezés miatt kisebb a motor szélessége, ergo a tömege és még sorolhatnám.Talán ne menjünk bele a mechanikába, illetve a kinetika rejtelmeibe. A lényeg: a buta osztrákok csináltak egy V2-est némi csalással, mert gondolom nem arra szórták el a pénzt,hogy kutassanak,hanem megnézték a használatban lévõ sorosok, V-k tulajdonságait. Most elnézést hogy márkát említettem, vagy egy irányba csapok (saját típus) de ha vitázunk itt, akkor nem árt leülni egy metszet rajz elé, vagy megnézni legalább a két típus paramétereit. Vannak szép kis nyomaték görbe-fod.szám-teljesítmény ábrák. Meg lehet reccsenteni egy soros mocit is, bár az igaz, a soros 4-esek nagyon precízen járnak. Talán a boxer tud leginkább ford számtól függetlenül tevékenykedni, de annak is negvan az ára. Szóval kezdünk elmenni kutatás-fejlesztés irányba. Lehet hogy valamelyik motorgyár már figyeli is a topicot? VILÁGBÉKE! |
Kóbor | 498 | 2006. január 4. 10:51 | Válasz erre: 494 |
Szevasztok! Galád hívott, hogy mutassam meg a képem, hát íme :-) Igazából nem nagyon szeretem az ilyen jellegû vitákat, általában igyekszem kimaradni belõlük, most is csak Spapához lenne pár tiszteletteljes de piszkálódó szavam. Több fórumon is olvastam már a hozzászólásaidat, leveleidet, sõt, ha jól emlékszem egyszer Gyulán személyesen is beszéltünk, és egy tapasztalt, bölcs motoros képe alakult ki bennem rólad. De ilyen butaságot hogy írhatsz, hogy a V2-es blokkot magas fordulaton kell tartani? Hallottál Te már Harley-t? (hogy egy tipikus túramotort említsek :-) ) Én nem istenítenék egy vasat sem egyébként, mindenki találja meg azt, amelyik hozzá a legjobban passzol. Motoros üdvözlettel: Kóbor, alias Tamás Caponord,XR régebben Pegaso 650 IE mégrégebben GSX600F |
Kóbor | 497 | 2006. január 4. 10:47 | Válasz erre: 494 |
Szevasztok! Galád hívott, hogy mutassam meg a képem, hát íme :-) Igazából nem nagyon szeretem az ilyen jellegû vitákat, általában igyekszem kimaradni belõlük, most is csak Spapához lenne pár tiszteletteljes de piszkálódó szavam. Több fórumon is olvastam már a hozzászólásaidat, leveleidet, sõt, ha jól emlékszem egyszer Gyulán személyesen is beszéltünk, és egy tapasztalt, bölcs motoros képe alakult ki bennem rólad. De ilyen butaságot hogy írhatsz, hogy a V2-es blokkot magas fordulaton kell tartani? Hallottál Te már Harley-t? (hogy egy tipikus túramotort említsek :-) ) Én nem istenítenék egy vasat sem egyébként, mindenki találja meg azt, amelyik hozzá a legjobban passzol. Motoros üdvözlettel: Kóbor, alias Tamás Caponord,XR régebben Pegaso 650 IE mégrégebben GSX600F |
Spapa | 494 | 2006. január 4. 00:47 | Válasz erre: 490 |
A túrkhoz én excell-táblázatot szoktam készíteni, részletesen, az egymést követõ helyiségek feltüntetésével, rész-, napi-, és össz távolságok, irányváltások, és a látnivalók föltüntetésével. Egy hosszabb túra is ráfér 3-4 a4-es lapra, amit a tanktáskába teszek. De tervezek készíteni én is egy tekerõs dobozt!:-) Találtam is egy plexi konyakmeggyes dobozt, kb 15x10x8 cm-es. az egyik gurigatengelyt meg rugúval húzni tervezem, így a váltózó átmérõk miatt, sem lazul fel e lap. Világítást, meg ceruzaelemmel megoldom. Aztán még egy periszkóp kellene, hogy lássam az emeletes tanktáskától a kilóméterórát.:-) túra vs endúróhoz: lehet, hogy V2 futómû megbocsájtó, csak a motor nem, ha állandóan fordulaton kell tartani, hogy visszaváltáskor, hajtûkanyarban ne álljon le. |
Galad | 493 | 2006. január 3. 22:13 | Válasz erre: 491 |
Például ezen tervezõ http://www.viamichelin.com/viamichelin/gbr/dyn/controller/Driving_directions álltal adott itiner is feltekerhetõ bele? Mert akkor lehet hogy érdemes foglalkozni a kérdéssel.
|
Galad | 492 | 2006. január 3. 22:10 | Válasz erre: 491 |
Hát mit tagadás igazándiból tényleg egy GPS-re fáj a fogam, de mostanság oda kell figyelnem az anyagiakra. Így aztán valami olcsóbb megoldáson gondolkodom, mint például a Vándor által is használt tripmaster, de valamilyen mosószeres, vagy mittudomén milyen dobozból fabrikálva. A gond csak az, hogy elég durván nézne ki a motoromon egy ilyen összegányolt cucc. Ha meg gusztusos formába akarom önteni akkor meg az alu hegesztõ mesternek kell kifizetnem sok sok pénzt. Tehát most csak nyitott szemmel járok, aztán tavasszal nekivágok a nagyvilágnak valami házi gyártmányú navigációs eszközzel. Amúgy most a Quest is 140 körül megkapható, ami egész normális árnak mondható, de még mindig nem elég olcsó.
|
dexter | 491 | 2006. január 3. 12:59 | Válasz erre: 489 |
ahoy galad ! ha varsz egy picit akkor lesz 2610-es garmin- annak a kijelzoje is mukodik tripmasterkent - nekem eddig eleg jol bevalt :) de az hogy mar 160K korul kaphato garival itt-ott szerintem verhetetlenne teszi . tavasszal cserelunk egy picit es kiprobalod hogy hogyan vezet . tura vs turaenduro vita : tulajdonkeppen mindegy - ha a pilota nem normalis akkor minden motor enduro :) mivel tudom magamrol ezert eleve endurot is kevertem a dologba - a masik ami szamomra a v2 turaenduro mellett szol az a megbocsajto , bosegesen visszajelzo futomu - nem az kell hogy ottel gyorsabban tudjak fordulni , hanem az hogy husszal lassabban elkezdjem erezni hogy lassan oda kell figyelni . |
Szabadsag-Vandora | 490 | 2006. január 2. 22:23 | Válasz erre: 489 |
Ja,ja,az. Az a 4 lap épp nem fér bel széltében,le kell vágni belõle.De a számítógépes útvonaltervezõ nyomtatott változata épp bel fér.Van két "spulni" benne.Az alsóra tekerem a végállomástól emelkedõ távolságba a leírást.Azaz fordítva fûzöm be és menet közben azzal a két kis gurigával tekerem magam elõtt,ahogy fogy az út.Kb 10 centi széles a "képernyõ",de arr sok minden elfér. Van benne világítás is,így sotétben se kell tapogatózni. Elég nagy az alsó orsó,így ha jól írod fel a papírtérképrõl az itinert,akkor nagy túra is ráfér. Pl.Budapest-Bamakó is.Ha elég nagy betûvel írom,akkor még látom is a két város nevét. kac |
Galad | 489 | 2006. január 2. 20:59 | Válasz erre: 488 |
Más: Vándor, a motorodon a kormányon az tripmaster? Ha igen akkor hogyan kell rá itinert írni?
|
Szabadsag-Vandora | 488 | 2006. január 2. 20:49 | Válasz erre: 487 |
Van benne valami.Én a régi GS-sel két nap alatt fordultam meg Frankfurtból cca 2000 km.De Nürnbergtõl Tatabanyáig egyfolytában áztam.Hiába a nylon zscskó,vízfacsarás,stb,õsszekucorodva alvás egy török benzinkutas jóvoltából egy olajtároló kuszlikban.Akkor sincs értelme a száguldásnak,mert a kv zás,pisi,tankolás,útlevelezés leviszi a tempót elég jól. A sietõs haladásnak meg van az eredménye.Oda lehet érni,de olyan áron,hogy elfáradsz,lanyhula figyelem,hamarabb vétesz és egy pillanat alatt megtörténhet a baj.Azok,akik eddig sértetlenül értek haza adjank hálát a Mindenhatónak. |
krisztian.fz6 | 485 | 2006. január 1. 02:45 | Válasz erre: 484 |
Szerencsére velem még egyszer sem történt semmi váratlan.
|
nagyHoHo | 484 | 2005. december 31. 19:29 | Válasz erre: 482 |
És akkor még nem beszéltünk a nem várt helyzetekrõl. Egy ilyen hosszú úton mindig adódik, adódnak nem várt helyzetek, amelyek növelhetik a menetidõt. Lehet, hogy én vagyok ilyen szerencsétlen, de szinte minden alkalommal belefutottam valami akadályba. |
krisztian.fz6 | 483 | 2005. december 31. 19:17 | Válasz erre: 481 |
Tõlünk 1 nap Svájc, Svájcon át vagy 5-6 óra.
|
Szabadsag-Vandora | 482 | 2005. december 31. 19:13 | Válasz erre: 479 |
Egyet értek az átlagsebesség értékelését illetõen.Gyakorlott utazó vagyok és az állásidõ nullája iszonyúan visszahúzza haladós szakaszokat.Vagy marad a túlvezetés a pihenõ kárára.De a túra kiírásában fel is hívják a figyelmet a nagy tempóra. Más.Ott van a BMW 24 órás.Én ötéve nyomatom,de iszanyotosan halál végog menni rajta.Na,az 24 óra alatt 1000,de megállásokkal.Rendes túrán a pihenõ rovására mehet minden megtett plusz kili.De mi van másnap?Másnap? Ez 140 es tempóval is kb 14 órai huzamos vezetés alatt jön össze. Zsifi!Nem téged akarunk itt kritizálni,de a tempót tartani mersz szükséges. BUÉK 2006 ra és sok jó túrát. Köztük Dolomitost is akár kezdõknek is új jogsival:))) |
nagyHoHo | 481 | 2005. december 31. 17:17 | Válasz erre: 480 |
Nem is kell neked magyarázni, hogy mirõl beszélek. :) A bemutatkozó fotódon ott van Chamonix. Na, attól 30 km-re északra voltunk Morgins-ban. Jó hely. Oda mennyi idõ alatt lehetett eljutni ?
|
krisztian.fz6 | 480 | 2005. december 31. 14:47 |
Nyáron mikor a többiek után rohantam Ausztriába akkor 800km-t 8 óra alatt tettem meg. Ennek a távnak nagy része autópálya volt, csak Miskolc elõtt a 37-esen 80km és Székesfehérvár és a határ között az a 200km volt szopás a 7-es úton. Rengeteg útjavítás miatt, bát a piros lámpáknál is fékezés nélkül mentem. Kétszer azért megálltam tankolni útközben. :-)) Ja, és autópályán 140-150-el haladtam. Így is a 100-as átlagsebességet tudtam tartani. De rohadt fárasztó volt.
|
nagyHoHo | 479 | 2005. december 31. 11:17 |
A napi 1000 km X 5 szerintem teljesíthetetlen kategória. Én sokszor járok svájcba (Lausanne) autóval. Ahhoz, hogy valaki 100-110 km/h-s átlagsebességet tudjon produkálni folyamatosan 160-180 km/h között kell száguldozni, mert a megállások alkalmával - ami a cél felé egyre sûrûbben következik be - az átlagsebesség "0". Ez autóval kevésbé veszélyes, de motorral kicsit vakmerõ dolog. Tehát 1300 km/ egy nap az 12-13 óra legjobb esetben és akkor az csak tényleg korlát és felezõ nézegetés - jó esetben. :) Ez tapasztalat, igaz autóval...bár nem hiszem, hogy motorral kényelmesebb lenne. Más. én egyszer bevállaltam egy Budapest - Roubaix (franciao. Lille felett szinte La Mans csat. partja) - Gyula túrát autóval, egy alkatrész behozása érdekében 2 nap alatt (kettõ). Ketten voltunk pihenés nélkül felváltva vezettünk - ez kb. 4000 km/ 2 nap. Számos rizikós helyzetbe belekerültünk és próbáltuk tartani a 160-200 km/h közötti sebességet.Többet nem próbálnám meg... Idegileg qrva fárasztó... BUÉK ! |
pandamaci | 478 | 2005. december 31. 10:49 |
hát a napi 1000km x 5 az gyors motorral se kevés. Ekkor legtöbbet szerintem a felezõvonalból meg a szalagkorlátból lehet látni,és 15 emberbõl max 2-3 lesz aki nem fog nyafogni -igaz, itt ezt nem mindenki fogja bevallani. Nekem jobban tetszik hogy valahova odamegyünk /5-800 km/ ,, másnaptól a környéken napi 3-400 km es laza /hegyi/ túrák,-igaz ez egy nehéz és lassú csopper,de ezt szeretem. Mindenki válasszon olyan motort, meg olyan túrát , amin jól érzi magát, és egy percig se gondolja hogy ez szopás,mert úgy az egész nem ér semmit.Választék pedig van bõven. búék! |
Zsifi | 477 | 2005. december 31. 10:25 | Válasz erre: 476 |
Rendes motorral nem is sok az ezer.....)))) Érdekes pl hogy a szélvédelem sok energiát megtakarít a motorozás során!!!! Na mind1.. mindenki menjen amennyit akar és bír... Egyébként pedig B*U*É*K 2*0*0*6 Mindenkinek!!! |
Szabadsag-Vandora | 476 | 2005. december 31. 10:10 | Válasz erre: 473 |
Hát,ki,hogy értékeli a szopást? Én a szopott oldalán szeretek állni.Elnézést a prûdektõl és a tizennyolcéven aluliaktól! Azt azonban álmomban se gondoltam,hogy az elõttem szóló véleményre egy kicsi igazságot is adjak! Még ilyet! De az élet már csak ilyen,lehet benne valami,hogy kicsit sok az az ezer kili egy napra.A mi Alpesi túránkon volt egy kb 650 klis szakasz,aminek a végére én is azt kívántam,hogy a pokolba leht ilyen hosszú egy nap.De végül megérkeztünk.És senkinek nem volt az arcán bosszússág vagy bármi sértõdés,az anap olyan hosszúra sikerült. Ajánlom figyelmetekbe a következõ olvasmányt.Ewan Mc Gregor és Charley Boorman A hosszabb úton címû könyve.www.konkretkonyvek.hu vagy könyvesboltok. Obi-Wan Kenobit alakító színész és társa utazása könyv alakban. Londontól New Yorkig szóló túra tele élménnyel,feszültséggel és olyan helyek felekresésével,ahol csak álmában járhat az ember.Az ideális gép kiválasztása a túra célja szerint lett meghatározva,de látszik a borítón. Spapa,nem akarok itt márkát sztárolni,de erra feladatra az volt a legmegfelelõbb. A napi felhasználásra meg az,amit a tulaj szeretne. A túrázásra el lehet menni Pannóniával,Cz vel,két és négyütemû motorral.A lényeg az,hogy menjen a motoros és TÚRÁZZON. Ja,és élje meg a kalandot.Márkától függetlenül |