kovee | 1072 | 2006. február 10. 18:25 |
Közönséges fûtõszál. Már az én öreg 23 éves golfom szívócsövének karburátor alatti részén is van ilyen.
|
Galad | 1069 | 2006. február 10. 15:23 | Válasz erre: 1068 |
Aha! Köszi! Az a betûszó valszeg olyan ángilus szavakból áll össze amiket én nem ismerek, vagy ebben az összefüggésben nem értek. T - talán torque? P -power? Az S-re a tippem: sensor. De az elõfûtésrõl még nem hallottam. Mivel tudják megoldani a nagysebességû, nagymennyiségû levegõ fûtését?
|
kovee | 1068 | 2006. február 10. 15:16 |
TPS: Fojtószelep szenzor Elõfûtés: A hengerbe való bejutás elõtt kicsit felmelegítit a levegõ/benzingõz keveréket. Jobban eloszlik benne a benya, telítettebb a keverék, jobb az égés. |
Galad | 1067 | 2006. február 10. 15:00 | Válasz erre: 1064 |
Bocs de nem értem a kérdést! Mi az a TPS?? Elõfûtés?
|
pandamaci | 1066 | 2006. február 10. 13:59 |
hát a karburátor bonyolult, de aki ismeri annak szerelhetõ, javitható , áttekinthetõ,tisztitható. Villany se kell hozzá, legtöbbön nincs is.Ha mégis lenne: el.fûtés, elektr. alapjárati fúvóka kiheréhetõ., .Esetleg pillangószelep állás érzékelõ se érdekes az csak elõgyújtást buzerálja. a befecskendezõ meg ha nem jó , a karakum sivatagban nézheted mint a birka, esetleg ráolvasással ,kézrátétellel próbálkozhatsz. Vagy akku saru lekötés egy idõre, de az már nagyon tudományos. |
kovee | 1065 | 2006. február 10. 13:21 | Válasz erre: 1064 |
"A karburátort a fizika mûködteti az injektort meg a szerencse..... " Meg a kóboráram!! |
nanupapa | 1064 | 2006. február 10. 13:10 | Válasz erre: 1060 |
Remélem egyszer megszopat egy injektor meg az õt vezérlõ ECU. :DDDDD Aztán majd elkezdesz beszélni hozzá, elõször jópofán. Majd éjszakákat kurvanyázol, hogy mér áll le a befecskendezés. Mér zabál sokat, teleírja magát falsch hibakódokkal....megáll a rohadt szemét a ki........tt Petõfi híd közepén majd a Parlament elõtt, term a legnagyobb dugóban.... A karburátort a fizika mûködteti az injektort meg a szerencse..... Galad mi a típusa? Általában egy TPS-sel meg egy elõfûtéssel megúszod :DD |
Galad | 1063 | 2006. február 10. 10:30 | Válasz erre: 1062 |
Tudod a környezetvédelmi normák, tömeges felhasználásnál fontosak. Persze jó ha az emberek betartják õket, de egy-két fecske nem csinál nyarat. És azért kevesen jutnak el érintetlen vidékekre. Lehet hogy én sem fogok, de legalább álmodozom róla!
|
kovee | 1062 | 2006. február 10. 09:29 | Válasz erre: 1061 |
Gondolom met afrukában lesz***k akörnyezetvédelmi elõírásokat(már ha vannak). Nesze neked euro3 motor! :-) Amúgy a semmi közepén sokkal könnyeb egy karbis gépet javítani mint egy injektorost, meg kevésbé érzékeny a szennyezõdésekre is!! |
Galad | 1061 | 2006. február 10. 09:00 |
Ájájáájájájájájájjáájj! Köszönöm a jótanácsokat, de mielõtt eltemetjük a KTM-et, nézzétek meg az elõzményét a hozzászólásomnak! Kovee meg Nanu olyan tudományos értekezést tartottak légmennyiségmérésrõl, hogy libabõrös lettem. Azt tudom, hogy a mocimon állandó nyomású karburátor van, ami (lehet hogy tévedek) de egy primitív injektornak felel meg. De ha már ebben is ilyen szuper érzékelõ kütyük vannak, akkor az egy kicsit elgondolkodtat, hogy el merjek-e indulni vele távoli tájakra. (Már ha lesz rá lehetõségem.) Eddig még szuperül Mûkszik, sõt most hogy két hete gurultam vele, 3 havi mozdulatlanság után, pöcc-röff indult. Apropó! Tudtátok, hogy azokat a Bajor gépeket, amiket ilyen nagy távolságú túrára használnak, tunning kittel visszaalakítják porlasztóssá!
|
pandamaci | 1060 | 2006. február 10. 08:58 |
szét ne szedd ! semmi baja ! a befecskendezõs 100 szor egyszerûbb, mint egy karburátor ! |
kovee | 1059 | 2006. február 10. 08:10 | Válasz erre: 1048 |
Galád! A porlasztós moci nem bonyolult, nincs benne annyi érzékelõ. Ha vigyázol és a fúvókákat nem csereberéled fel, nagy gáz nem lehet. max utánna kell állítani. De nanunak abban igaza van hogy szakirodalom nem rossz ha van!! Sõt! Az inkektor viszont komolyabb játék, ott ele lehet gondolokodni pár dolgon(melyik vezeték hova megy? Mennyire tekertem ki a szenzort? ....) Üdv! |
pandamaci | 1058 | 2006. február 10. 08:07 |
galad véletlenül 1szer -2 szer egykét percig nem röfögtetted ? Úgy hogy nem mentél vele,csak álló helyben?Szerintem ha rendesen mész vele, 10 km után kidolgozza magából / gyertyákból/ a trutymót, és megjavul. Vizes koszos benzin se kizárt, de azt akkor is észrevetted volna mielõtt leállítod. Nehogy unalomból szétszedd a karburátorokat. |
Zsifi | 1057 | 2006. február 10. 08:03 | Válasz erre: 1056 |
Sõt! Hosszabb állás alatt a benzin is elveszti a hatékonyságát! Jártunk már úgy, hogy nem idult a vas, benzin leenged, új beny és szinte pöccre indul. Nézzük a leengedett benzint... tiszta fakó, szaga is alig van... hát ilyen .. |
kozmax | 1056 | 2006. február 10. 07:30 | Válasz erre: 1048 |
Hosszabb állás után a karbis motorok kicsit nehezebben térnek magukhoz. Probáld meg járatni, melegiteni. Nem tankoltál bele valami szart? Megbizhato KTM?? |
Macko | 1055 | 2006. február 9. 22:11 |
Biztos sokan elítélnek, megköveznek, keresztre feszítenek, agyonlõnek, stb... majd, de innen le lehet tölteni a Long Way Round címû filmet: http://pepper.sdpc.hu/ Nem tettem meg, így le sincs ellenõrizve az infó. Akit érdekel, nézzen utána! |
Galad | 1054 | 2006. február 9. 21:47 | Válasz erre: 1051 |
Mármint én? Dehogynem! Nincs másik motorom! Egy motor elvileg elég. Ja! Azt tudjátok hány macska farok kell hogy az égig érjen? |
nanupapa | 1052 | 2006. február 9. 21:37 | Válasz erre: 1051 |
ott ilyen gond nincs , öccázezer aztán új stuff neki...
|
nanupapa | 1050 | 2006. február 9. 21:35 | Válasz erre: 1048 |
Én apró darabokra szedtem az XJ karbijait, de nem állítottam el a TPS-t. Osz ennyi. De ha elállítottam volna akkor is van mód visszaállítani a gyárira.... Ha má gányos a karbi és lóg a folytószelep-tengely akkor ja. Feljavítószett meg egy csóka aki eztet mûveli.... Egyébként egy 5-8000Ftos szerelési kézikönyv ( Haynes pl. ) kurva jól jön ilyenkor.. http://www.marotikonyvker.hu Má rendeltem tõlük egy pár könyvet, asszem van pár százalék kedvezményem. Talán 5% asszem. |
Galad | 1048 | 2006. február 9. 21:19 |
Nanu és Kovee! Teljesen kétségbe ejtettetek! Eccerûen monjátok el nekem, hogy ha a porlasztós motorom elkezd harákolni, akkor érdemes megpróbálnom a pucerálást, vagy keressek valami mágust. Mert ha én belepiszkálok ezekbe mindefélét mérõ érzékelõ kütyükbe, akkor csak az újrahasznosítás lehel életet a motoromba. Bazzeg asszem maradok az MZ-nél vagy a Jawa-nál, mert ott még értem mi miért történik.
|
pandamaci | 1046 | 2006. február 9. 17:57 |
és a dugattyús mezei benzinmotor meddig marad még meg ? Vagy száz éve ugyanolyan mind - legalábbis alapjaiban véve :)
|
kovee | 1045 | 2006. február 9. 15:26 | Válasz erre: 1043 |
Igaz, de akkor is az a cél, hogy pont annyi legyen amennyi kell. Kérdés miníg az, mennyi az annyi?
|
nanupapa | 1044 | 2006. február 9. 15:26 | Válasz erre: 1041 |
Azér a legújabb ( GDI ) cuccokra már nem igaz. A BOSCH is kísérletezget más kompressziójú cuccokkal. "Aztán néhány éve kirukkolt a Mitsubishi a GDI-vel, a Peugeot-Citroen a HPI-vel (High Pressure Injection) jelöli. Néhány szó a BOSCH MED-del (Motronic E-gas Direkteinspritzung) rendszeréröl: A kompresszió viszony jóval magasabb, mint alapesetben, 1:16, 1:18 környékén van. Az üzemanyag befecskendezés közvetlenül az égéstérbe történik, részben már a szívó ütem alatt. A hagyományos üzemanyag szivattyú 3-5 bar nyomáson dolgozik (alacsony nyomású kör), amíg a benzin befecskendezése 150-200 baron történik. Az égési hömérséklet jelentösen megnö. Részterhelésnél igen szegény keverékkel müködik a motor (lamba érték: 4 !!!) míg gyorsításnál, teljes terhelésnél az alapesethez közelítö lamba=1 körül. Az eredmény: rendkívül alacsony fajlagos fogyasztás, 15-17% megtakarítás A rendszer piacra dobásának hosszú ideig gátat szabott a szegény-keverékes üzemben jelentkezö erösen megnövekedett NOx emisszió hatásos csökkentésének megoldatlansága. Végül is az ezzel kapcsolatos vezérléstechnikai feladatok sikeres teljesítése után már az utakon van a VW Lupo, Audi FSI. A kipufogó gázok NOx tartalmának csökkentésére irányuló megoldások csak felsorolás szinten: - növelt szelepösszenyitás - növelt mértékü kipufogó gáz visszavezetés -új típusú katalizátor, ezzel összefüggésben a szegénykeverékes üzemben alkalmazott keverékösszetétel ütemezett, szabályozott változtatása " source: injektor.hu |
nanupapa | 1043 | 2006. február 9. 15:23 | Válasz erre: 1041 |
csak nem mindegy, hogy egy programozott adathoz fecskendez be a rendszer vagy egy ténylegesen mért adathoz. |
nanupapa | 1042 | 2006. február 9. 15:22 | Válasz erre: 1040 |
csak összehasonlításképp... az XJ pályán megrakva bõ gázzal 9 liter( 160-170 km/h) . Ugyanekkora sebességgel ungyanennyi csomaggal egy Z1000 beéri 7 liter alatt..., sõt az X11 is.....és még elõzgettek is a kis g...k. |
kovee | 1041 | 2006. február 9. 15:22 | Válasz erre: 1040 |
A fogyasztási külömbség csak a pontosabb szabályozásból ered. Teljesítmény szempontjából most is ugyanannyi üzemanyag kell az adott egységnyi levegõhöz!!
|
pandamaci | 1040 | 2006. február 9. 15:18 |
befecsk- karburátor 600 ccm körüli mai motorokra gondoltam a fogyasztás hasonlóságnál, nem a noé korabeli 3000 es karburátoros autókra.Persze a 2 egyforma paraméteres mociból nekem is a befecskendezõs kellene. sok autó - motor nagyon f...n megy szonda nélkül... Füstöt ,fogyasztást ha nem mérted ,észre se veszed. |
kovee | 1039 | 2006. február 9. 15:18 | Válasz erre: 1036 |
persze! Jó sok delláért a Theutul tesóéktól!!! Made In USA!! :-)
|
nanupapa | 1038 | 2006. február 9. 15:10 | Válasz erre: 1035 |
Lambda szondát nehezen, mert ha azt kiveszed orrbavág az ECU, hogy lambda fesz alacsony és kancsóval spricceli a ganéjt...
|
nanupapa | 1037 | 2006. február 9. 15:08 | Válasz erre: 1035 |
Nem eszik sokkal többet, de vegyünk alapul egy x literes benzines autót karburátorral vagy egy kezdetleges K-KE Jetroniccal meg egy mai hengerenként közvetlen befecskendezéses motort. Tartós 160 utazónal melyik fogyaszt kevesebbet, melyik mûködik finomabban mondjuk hidegindításkor....nem a többetevésrõl van itt szó , hanem a mûködés és a károsanyagkibocsátás profi zabályozásáról. Persze az árnyoldala is megvan a dolognak.... lásd www.injektor.hu Mélyvíz.. |
pandamaci | 1036 | 2006. február 9. 15:06 |
túramotor milyen legyen? egy jó kis épített,valódi ámerikai csopperhez /3 m-es elsõ villával, 250 es hátsó kerékkel , 8 literes tankkal, 2 db 35 cm es üres króm kipufogócsõvel mit szóltok? |
pandamaci | 1035 | 2006. február 9. 15:03 |
azért egy jó karburátoros motor se eszik sokkal többet mint egy befecskendezõs. Jó, azért nem a megszakítóé , karburátoré,meg szívató húzkodásé ,meg 4,5 ös co-é a jövõ . Katalizátort, lambda szondát meg úgyis kiheréli mindenki, meg beírat egykis csiptuningot nem ?? Csak jobbat akarunk csinálni belõle mint aki gyártotta? |
kovee | 1034 | 2006. február 9. 14:07 | Válasz erre: 1031 |
Na most igazad van, csakis a környezetvédelmi normák miatt kezdtek el dolgozni az injektoron(1975 körül).
|
kovee | 1033 | 2006. február 9. 14:05 | Válasz erre: 1029 |
A TPS meg a tarnzisztoros gyújtás megoldásából jött át, tulajdonképpen elõre megírt és epromba égetett jelleggörbe(2d).
|
Gumikacsa | 1032 | 2006. február 9. 14:04 |
Igen, de a fojtást akarták elhagyni! a Venturi csõ meg alig ellenállás
|
nanupapa | 1031 | 2006. február 9. 14:04 | Válasz erre: 1027 |
Pandamaci, azért a befecskendezõk és a motormenedzsment mellett sokminden szól. Én is jobban komálom a karburátort, mert szórakoztató és jobb, mint a lego, de kornyezetvédelmi és fogyasztás szempontjából jobb az injektor. Fõleg a mostaniak elõtt le a kalappal. |
kovee | 1030 | 2006. február 9. 14:03 | Válasz erre: 1026 |
Igaz, de a platinaszálas az a forródrótosból jött( ellenállásváltozás a hõmérséklet függvényében), A torlókúpos megooldás meg nem egyezik a tolólapos megoldással! Az utóbbi levegõ beáramlásakor keletkezõ erõt figyeli, az elõbbi pedig a kúpon megperdülõ levegõ prdülési számát nézi röntgennel vagy ultrahangal( na most bizonytalan vagyok hogy melyikkel). Üdv! |
nanupapa | 1029 | 2006. február 9. 14:03 | Válasz erre: 1028 |
mosnemtudom, Mitsu vagy Toyota. de asszem mitsu. Csak hallottam róla. |
nanupapa | 1028 | 2006. február 9. 13:59 | Válasz erre: 1023 |
A hõfilmes, vagy az általad említett forródrótos ( un. MAF) .... a levegõ hûtõ hatása által okozott ellenállásváltozásból számolja ki az ECU a levelgõ mennyiségét.... Ez a légtömegmérõ. A légmennyiségmérõ : térfogatáramot mér. Egy szenzor segítségével megméri a beszívott levegõ hõmérsékletét, ami alapján a ECU ad egy légtömeget neki ( hú de magyar.. )....amit egy táblázatból szed ki ( tesztek alapján meghatározott mennyiségek... A harmadik õsi megoldás a MAP szenzor, ami egyszerûen a szívótér nyomásából állapítja meg, hogy mennyi gány kell a köcsögöknek.... ( ez kurva régi és lassú reagálású is ) Term a hõfilmes a gyorsabb reagálású és ha már itt tartunk egy japán fejlesztés van az pedig a Vortex, amit a Mitsu dolgozott ki a hõfilmes mintájára, term. jól megkavarva. ( nem tom pontosan , de valami optikai lószar is van benne ) és a TPS...:DDD A Yamahámon is ez van.... fójtószelepálláshoz meg van adva mennyi gány kell... A többi verzió szerintem ezek alapjára épül. |
pandamaci | 1027 | 2006. február 9. 13:56 |
virago az csopper. vékony,nagy elsõ kerék ,kicsi lámpa,nyújtottabb villa. Egy valódi állat csopper 100 szor motorozhatatlanabb mint egy cruiser. légnyelésmérõ meg nem mindegy milyen? -úgyse tudjátik átalakítani. Egy jó karburátor, az igen. Vagy kettõ. Vagy négy. És azt sznkronizálni,ha valaki elõtted jól szétb...a Meg a megszakítós gyújtás ,az igen ,nem a számítógép.. |
Gumikacsa | 1026 | 2006. február 9. 13:50 |
NO-no, Kovee no-no, a torlókúp, torlólap régi darab, a mostani technológia a feszített platinaszálas levegõ mérés. A következõ tán a lézer lesz, de itt csak jósolgatni lehet, tudni nem...
|
Mr.BIM | 1024 | 2006. február 9. 13:44 | Válasz erre: 1021 |
Igazad van inkább egy gyönyörû turacruiser kéne, mert amiket árulnak azok is inkább cruiserek, mint chopperek! Ha már rendes túramotort nem hoztatok szóba! |
kovee | 1023 | 2006. február 9. 13:43 | Válasz erre: 1020 |
Alkalmazzák ritkán még a forródrótos(hitzdraht-BOSCH), valamint nagyon drága gépeken(csak autóban találkoztam vele) a torlókúpos megoldást. Viszont a legelterjedteb amit te is említettél. |
kovee | 1022 | 2006. február 9. 13:40 | Válasz erre: 1018 |
ismerõs a sztori, nekem a gilerámmal játszottam el ugyanezt tatabányán. 300 000huf-ért számolták a gilerát, 1,7 volt a strom de felszerelve dobozokkal. Ami a terepmotort illeti, ha csak terepre ugrándozni akkor DRZ(kevésbé lehet összebaszni mint az AT-t, viszont agresszívabb), ha túrához is akkor AT750 szerintem. |
nanupapa | 1021 | 2006. február 9. 13:34 | Válasz erre: 1019 |
Na engem pl nem lehetne egy csopperre felülteni a világ minden kincséért sem. |
nanupapa | 1020 | 2006. február 9. 13:34 | Válasz erre: 1013 |
Kérdésre válaszolva. Soha nem vonzott a sportgép. A nakednek nem kell tuning. Szép az magában is. A mennyiségmérésre viszont csak 1-et a tolólapos megoldást ismerem. ( BOSCH VAF )... |
kovee | 1019 | 2006. február 9. 13:33 | Válasz erre: 1016 |
De elõtte kipróbáltam(mentem vele) a 650GS-t, 600CBR-t, Yamaha Virago-t, Yamaha FZS-t, Honda transalp,meg egy gixxert. Innen jött hogy melyik tetszik. Mint említettem a varáról és a nagy V-stromról nem ér le rendesen a lábam(lábújjhegy szószerint). És innentõl már néztem az árcédrust is igen! Mondjuk a chopper sem rossz! Jobb érzés volt vele menni mint a sportmotorral, nyugodtabb volt. A sportmotor meg idegesebb(mivel gyors moci).
|
nanupapa | 1018 | 2006. február 9. 13:30 | Válasz erre: 1013 |
Endúró után aszfaltgép kellett, de mindenképpen klasszikus motor kellett, hogy legyen- Honda CB750 SuperFourt szerettem volna, de mivel nem találtam elkezdtem keresgélni. Egy Nighthawkot találtam még , de volt egy Pegaso 125öm, amit el kellett volna adnom. Nem számította be a srác. 2000-ben a Yamahánál volt egy ismerõs, õ mondta, hogy beveszik a Pegasot, ha kitolok egy XJ-t 1.625.000ért. Hab volt a tortán, hogy 1.390.000-re letolták az árát 2 hónap múlva éds még 3 kilóba bevették a Pegasot......... A sor 4 és az alacsony fenntartás fontos volt, mivel akkor fejeztem be a gimit és csak nyárimelóm volt. Így 50.000 km gondoltam rá, hogy eladom és veszek egy XJR1300-at, de elég szarháziak voltak mind a kereskedõk, mind a vevõk ( 500.000at szerettek volna adni érte ) ....Ezért maradt meg. Most egy 1982-es DR500-at hajtok terepen, amiben 63.000 km van....Na ezt szeretném most lecserélni egy DRZ400E-re vagy egy kultúrált AT750-re. |
kovee | 1017 | 2006. február 9. 13:27 | Válasz erre: 1015 |
Én is tudom hogy mi lenne a következõ motorom! V-strom 1000!! Csak arról nem ér le a lábam mert csak 1.72 vagyok! :-) Ugyanez volt a gond a varával is.
|
Galad | 1016 | 2006. február 9. 13:12 | Válasz erre: 1015 |
Ja és nem vagyok asszem sznob, mert akkor nem ezt a mostani motoromat választottam volna.
|
Galad | 1015 | 2006. február 9. 13:10 |
Látom emelkedik a hangulat......:-)) >>> Hogyan mérik a sebességet a repülõn!<<< : -)) bibííí én tudom!! Tulajdonképpen mindenkinek igaza van, a saját szempontjából! Én is írok az én szempontomból. Ugye aki úgy kezdett motort válogatni, hogy elõször az árcédulát nézte meg, az legyen szíves nézzen magába amikor véleményt nyilvání! Mert az nem szabad választás. Nem vagyok kõ gazdag ahogy Nanu írta régebben, de már nem voltam hajlandó kompromisszummal gépet választani. Szóval nem akarok én megbántani, könnyet csalni senki szemébe de van szerencsém ismerni néhány hasonló kategóriájú motor tulajdonost, és ismerem a véleményüket is. Kb 100%-ra meg tudom mondani, hogy mit választanának a következõ motorjuknak. Szóval nagyon jó gépeket csinálnak a világ Keleti meg a Nyugati felén is. De azért nézzünk körül ha a világban nem is, de legalább Európában. Bizony nagyon sok motort eladnak a digók is a labancok is meg a bajorok is. A Lajtán túl kevésbé árérzékenyek a népek és talán az lehet az igazi design-prestige-minõség választás. Tehát csak óvatosan az önszuggesztióval, mert az anyagi kötöttség elhomályosíthatja a tisztánlátást. Elõfordul, hogy az emberek nagy része a "megtehetem" korba ér. Akkor továbbra is marad garzonlakásában, hajtja a ladáját, és csörgeti a pénzt a zsebében? |
kovee | 1014 | 2006. február 9. 12:57 | Válasz erre: 1013 |
Egyetértek, de ne olyan kérdezz aki árulja a motort! :-))
|
pandamaci | 1013 | 2006. február 9. 12:55 |
statisztikákkal meg képes újságokkal azért óvatosan kell bánni, nem kell elhinni mindent.Újságot-újságírót is csak csak szponzorálja valaki /esetleg/ Ami engem ujságból érdekelt, azok inkább a nyers a mûszaki adatok ,mérési eredmények. Hogy mellette a negyedoldalas vers mennyire dícséri vagy nem, az már nem annyira. Inkább meg kell kérdezni olyant aki 5-10 ezer km-t már ment vele, meg egykét szerelõt, mik várhatók rajta. Aztán ha mindig tetszik,min . 10-20 km-en megpróbálni, jó lesz -e. Mert ugye aki csak újságcikkre támaszkodva vesz motort , lehet meglepõdik , és 1/2 év mulva már árulja... |
kovee | 1013 | 2006. február 9. 12:55 | Válasz erre: 1011 |
Beáramlott levegõ mennyiségére gondoltam. Miért ezt vetted, és nem egy hipeszuper sportgépet? Estleg egy agyontuningolt Naked-et?
|
nanupapa | 1012 | 2006. február 9. 12:46 | Válasz erre: 1011 |
Egymás okítását inkább pü-ben, nem hinném, hogy sokan kíváncsiak ránk. |
nanupapa | 1011 | 2006. február 9. 12:45 | Válasz erre: 1009 |
Legalább 3 féle mérés módot ismerek. De légtömegre vagy légmennyiségre gondolsz? Újonnan vettem ja. |
kovee | 1009 | 2006. február 9. 12:35 | Válasz erre: 1008 |
Elég egyszerüen! Tény hogy legjobb és legközvetlenebb forrás ha saját magad próbálod ki a cuccot. De nem csak így lehet mûszaki dologat tanulni, hanem közvetve is( Iskola, haver motorja, esetleg munkahely). Igaz nem a Pannónia mûszaki alapjaival kezdtem( noha van egy 1973-as Pancsim). Amúgy tény hogy mostanában ültem nagymotorra, eddíg csak simsonok és schwalbe, babetta, Sutyiban TZ,MZ volt a kínálat meg egy Gilera runner fxr. Igen azt elismerem hogy az újságoknak marketingszaga van. De te újan vetted a motorodat? mert én ojan új motort akartam amiben csak már bevált( és ezért olcsóbb) technika van. Ahoz hogy a technológia hogy és merre fejlõdik nem az szab határt hogy mennyit motorozol!! Hanem az, hogy a versenysporban mit találnak ki, meg az utca embere mit tud megfizetni! Ezért nem honosodik meg pár fejlesztés sem plyan gyorsan. Ami pedig az alaptechnológiát illeti , még mindíg dugatyyó és hatókar van a motorban fõtengellyel( nem pl Wankel motor, gázturbina, pár páran már próbálkoztak vele). És a befesckendezõ rendszer sem azért van a motorban hogy jobban menjen. Szóval beszélgethetünk a technológiáról, de csak akkor ha elmondod hányféle képpen mérik a légmennyiséget egy üzemanyagellátórendszerben! esetleg ha nehéz akérdés kiválthatod egy másikkal: Hogyan mérik a sebességet a repülõn! |
nanupapa | 1008 | 2006. február 9. 12:13 | Válasz erre: 1007 |
:D há nem két hete motorozok az biztos. De, hogy jön ide az új fejlesztés.....???? |
kovee | 1007 | 2006. február 9. 12:11 | Válasz erre: 1006 |
Remélem te sok motort leteszteltél már! Vagy csak te is az újságokat bújod? Tekintev hogy máshonnan nemigen lehet tájékozódni az új fejlesztésekrõl, hiszen azok gyári titkok. Hacsak nincs spanod pl a BMW-nél aki kilopja ezeket. |
nanupapa | 1006 | 2006. február 9. 12:05 | Válasz erre: 1005 |
Ahhoz képest eléggé hülyén állsz hozzá. A szomszéd faszi is érdeklõdik a motorok iránt. Megveszi mindig a motorrevût. |
kovee | 1005 | 2006. február 9. 12:04 | Válasz erre: 1002 |
na ja! Csak valahogy mindíg elba****k a kedvem az ilyen áldumás beszólások. Ha valaki vadúj technikát akar annak mélyen a zsebébe kell nyúlnia, hiszen még nem elterjedt dologról van szó. Ha meg már elterjedt, akkor olcsó is, és megbízhatóbb is mint újkorában. De azt senki nem szeretné ha az õ motorján kísérletezze ki a gyártó az újabb fejlesztést. Apropó technika! igen, a technika irán csak gyermekorom óta, amotork iránt csak középiskolás korom óta érdeklõdöm!! |
nanupapa | 1004 | 2006. február 9. 11:39 | Válasz erre: 1001 |
Ebbõl is látszik kb. hány éve érdeklõdsz a motorok meg a tecgnika iránt. |
pandamaci | 1003 | 2006. február 9. 11:30 |
25-50 ezer km es motort nem is lenne szabad szétszedni- minek, ugyis ujszerû. a japán motor azért jó, mert ott nincs vendégmunkás, a ferdeszemû meg ha valamit véletlenül elb..... , azonnal kiteszik a képét a szégyentáblára a gyárkapuba, a többi meg leköpködi , és igy haza se mer menni.Nem is mernek rosszat gyártani,nincs is laza csávó ,meg rossz japán motor egy se. Na ez tõlem származik, de biztos igaz. |
apach | 1002 | 2006. február 9. 10:49 | Válasz erre: 1001 |
Kovee! amikor mérgrlõdsz, mindig elb a felkiáltójelet, :-)))))))))) ! = 4 :DDD |
kovee | 1001 | 2006. február 9. 10:35 | Válasz erre: 1000 |
Nagyívben lesz***m hogy ki mit honnan lopott, nekem az a lényeg hogy menjen a motor, nem az hogy mi van az oldalára festve! A másik döntõ érv a pénz. Egyszerûbben minnél olcsóbban minnél jobb minõséget. Ezt jelenleg szerintem a ferdeszemûeknek sikerül a legjobban. Legalábbis a meghibásodási statisztikák( PL.:ADAC) alapján. Üdv4 |
nanupapa | 1000 | 2006. február 9. 10:07 | Válasz erre: 995 |
Füredieknek már párszor átfordult állítólag. Azok durrogtatnak rendesen.... ( mer állítólag jópofa ) Most komolyan mondjátok , hogy a Revûnek beszopjátok a baromságait??? Hát mégis mit vártok 25 ezer után ?? lógó fõtengelyt, lifegõ dugattyúkat...ráadásul még így is pánikban tartják a motorosok nagyrészét a szervizek, hogy ha nem hozod akkor jajjjjajjjajj lesz a motornak..... Egyébként meg a Honda szégyelje el magát , hogy leállította az AT750 gyártását... Apriliát meg a KTM-et én azér nem bántanám , ,mert pl az Aprilia vagy akár az egész olasz motorgyártás sok dologban hozzájárult a mai motorokhoz. Tény, hogy a japánok kurva jó cuccokat csinálnak, de ne felejtsük már el, honnan lopnak a ferdeszemûek. A Honda V-TEC-jét is lopta ( A Fiaték má fényévekkel azelõtt gyártották...) ....motoroknál az egykarú hátsó lengõvilla.... meg még sorolhatnám. Az, hogy ki , hogy ítéli meg a márkákat, az csak annyi, hogy ki melyik marketinget preferálja. Nem hinném, hogy az Apriliánál vagy a KTM-nél a mérnökök hülyék ülnének, vagy egyáltalán , bármelyik hasonló cégnél. Kozmax: Azért ne essünk már hanyatt szaros 100.000 kilómétertõl... öcsém 125-ös 2T Apriliájában 76 ezer kilóméter volt. Igaz 3 dugattyúval.... |
pandamaci | 999 | 2006. február 9. 08:08 |
motoros újságok 25-50 ezer km es szétszedéses tartóstesztjei is azt igazolják, általában mindegyik mai motor jó minõségû /ez alatt értem: nem kopik el nem romlik el/ Ennyi km nél újszerû a belseje,alkatrészek beépítési méret körül.Német ujságban láttam fjr1300 at szétszedve 100 e km után. Az se érte el a kopáshatárt sehol, és menni is ugyanúgy tudott mint ujkorában. Más kérdés, ha 3 évet áll az eresz alatt, vagy valaki soha nem cserél olajat, vagy hidegen üveghangon járatja, esetleg mindennap egykeréken,kenés nélkül, vagy semmi érzéke hozzá , mindent tönkre lehet tenni... |
Oldi | 998 | 2006. február 9. 02:08 |
Van nekem egy német haverom, tavalyelõtt nyáron volt nálunk az 1100-es V2es "Zongorájával" . Õ az eddigi egyetlen tulajdonosa 220 egynéhányezer km volt benne. És azóta is motorozik vele. Nem volt leszedve a hengerfej sem!! Szerintem ma már nincs különbség a nagy motorkerékpár gyártók (a japánok között semmiképpen) minõsége között. MIndegyik jót csinál. Az esetleges különbségeket a használat módja, a "gazdik" adják... |
krisztian.fz6 | 997 | 2006. február 8. 23:02 | Válasz erre: 996 |
Nem tudom...de egy céges autó is hamarabb elhasználódik mint egy saját. Mr.Bim: milyen tisztelet a kivételnek????HÁT NEM!! Megsértettem talán valakit??? Majd Atis megmondja. :-)) |
Mr.BIM | 996 | 2006. február 8. 22:04 | Válasz erre: 995 |
Üdv.! krisztianfz6! A legnagyobb tisztelettel, de azt én nagon, nagyon kétlem!! Eddig nem olyanoknak ismertem meg Õket! Vagy minimum: "tisztelet a kivételnek" kijárt volna! Szerintem! Vagy nem? Mit szól ehhez vajon Atis, aki "szintén zenész" és ide is be van jelentkezve! Tssááá' |
krisztian.fz6 | 995 | 2006. február 8. 21:24 | Válasz erre: 993 |
Mikor az XJ-met Gyöngyösre hordtam kötelezõ szervízre pont akkor voltak ott a miskolci rendõr XJ-k 70-85 ezer km volt bennük és csak a kötelezõ dolgokat cserélték rajtuk, pedig a zsaruk ütik-vágják õket, nem az övék, nem vigyáznak rájuk annyira mint mi.
|
Galad | 994 | 2006. február 8. 21:08 | Válasz erre: 993 |
Na jó, nehezemre esik belátni, de kénytelen vagyok bevallani a Honda tényleg tud autót is meg motort is építeni. Nem én olvastam, csak azt hallottam, hogy Angliában egy 800-as (le sem erem írni annyira hihetetlen nekem) cca 1 millió km-t futott. Megróttak már azért mert pusztán a funkcionalitás miatt vettem motort. De ez azért van mert nem szeretem ha bármi is korlátoz a mozgásban. Ha lehetne 750 Africa Twin-t venni újonann akkor most nekem is Hondám van. De most csak 1 motor van újonnan a piacon ami tudja azt amit én elvárok. Az ára nem komersz kategória de nem szeretem cserélgetni a dolgaimat, tehát hosszú távon remélem megszolgálja a bizalmat. Szinte korlátlan terepképesség, párosulva nagy utazósebességgel aszfalton. Amúgy ez egy másik típus reklámja, http://www.funpic.hu/files/pics/00027/00027523.wmv de nekem nagyon tetszett. Szintén egy másik topikból csentem. |
kozmax | 993 | 2006. február 8. 20:35 | Válasz erre: 990 |
A 99-es VFR800- ban 78000km van. Most néztem meg a szelephézagokat. 2 kellet állitani, a többi gyári közép értéken volt. Az elözõ 750-m átfordult az ora. Hibátlan a mai napig. Láttál már ilyen futás teljesitményü KTM-et, vagy Apriliat? A Honda olyan motort csinál amilyet akar, a többi meg amilyet tudd! |
pandamaci | 992 | 2006. február 8. 19:39 |
túramotor milyen legyen? Többféle lehet , kérdés kinek lesz , milyen túrára? Pont ezért a márka, típus elõtt inkább elõször az építési módot /fajtát?/ ccm-t kell kiválasztani - na meg az árkategóriát. a C1 , LT1200, R1150R mind mind BMW-t jelent , ,,apróbb" eltérésekkel. Úgyhogy azt kijelenteni, nekem csak bmw kell... Minõségre meg már kevés olyan motort árulnak /ujat/ , aminél attól kellene tartani,hogy 30 km enként szerelgetni kell. |
Galad | 991 | 2006. február 8. 19:18 | Válasz erre: 990 |
Mármint a honlap címét nem jegyeztem meg. De itt a neten olvastam valahol.
|
Galad | 990 | 2006. február 8. 19:17 |
Tehát, túramotor milyen legyen? Márka vagy típus függõ? Bár sajna nem jegyeztem meg de a Honda VFR 800 -ast a világ legjobb motorjának választották, az alkalmazott gyártástechnológia, az általános teszteredmények, a szerviztapaszatlatok valamint a felhasználói vélemények alapján. Ettõl függetlenül én az Apriliát, a BMW-t és a KTM-et preferálom.
|
Galad | 989 | 2006. február 7. 21:14 | Válasz erre: 988 |
Milyen? 2 vagy 4 ütem? szoci vagy nyugati? Milyen verseny? Gyorsasági vagy túra? Milyen a géped?
|
pandamaci | 987 | 2006. február 7. 09:41 |
akkor mivel versenyzel ? / nem szégyen, ha ideírod , akármi is az /
|
ghostkiller | 986 | 2006. február 7. 09:20 |
Nas jó. Nem írtam, hogy annyi lõerõs motorom van. Azt sem írtam, hogy VFR-em van. Ennyit a szelektív látásról... |
kovee | 985 | 2006. február 7. 09:19 | Válasz erre: 983 |
Nem! A kutyaszánba! Bár nem valószínû hogy ha ráülök el is bírna húzni! :-)
|
kovee | 982 | 2006. február 7. 09:10 | Válasz erre: 981 |
Hát ha leesik a hó akkor befogom a pulimat is!! :-)) Üdv! |
Gumikacsa | 981 | 2006. február 7. 09:06 |
14 az istállóban? ebben az idõben inkább a kutyaszánnak lenne értelme:)
|
kovee | 980 | 2006. február 7. 08:59 | Válasz erre: 979 |
összeámolom=összeszámolom Még hideg van és reggel! :-) |
kovee | 979 | 2006. február 7. 08:58 | Válasz erre: 978 |
Ha jól összeámolom 170 pacim nekem is van! :-)) 80 az autómban 76 a motoromban meg 14 az istállómban! :-))) Üdv! |
pandamaci | 978 | 2006. február 7. 08:48 |
hali ghost ! Nagyon szelektív a látásod, irj már valamit a vfr- rõl meg a 264 le versenylóról !! |
kovee | 977 | 2006. február 7. 08:36 | Válasz erre: 973 |
Kössön a nagymami!!!! Púlóvert!!! Mer Hideg van!!! -14°ot mértem reggel. Brrrrrrrrrrrrrrrrrr! |
kovee | 976 | 2006. február 7. 08:32 | Válasz erre: 974 |
Angol a film, ezért a faszi jó helyen van. Viszont ha így beleszál la moci akkor õ sem ússza meg ennyivel! |
nagyHoHo | 975 | 2006. február 7. 08:21 | Válasz erre: 974 |
Alapvetõ probléma, hogy a faszi rossz oldalon ül :)))
|
Galad | 974 | 2006. február 7. 08:15 |
Nem elég a napi stressz? Bírd ki nyárig! Addig is itt van http://ruiner.pwp.blueyonder.co.uk/howclose.mpg ez a reklám. Egy másik fórumról plagizáltam. Sok autósnak kellene látnia, meg nem árt nekünk sem, hiszen az itt jelenlévõk nagy része autózik is.
|