15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Motorvásárlás kezdõknek!
Következő oldal

ztaki 71 2007. november 27. 17:53   Válasz erre: 70
azé ne ess át a ló túl oldalára se... ma már a 2t is teljesitik az e3-as normát is...

pallo hondája pl. egyáltalán nem füstöl és még csak nem is büdös.
Egy régi 4T szennyezõbb mint egy új 2T - szerintem.
    

KOVI 70 2007. november 27. 17:48  
2T MONDOM SEMMIKEPP A TURISTAK ES A KORNYEZET MIATT. A KEEWAY LEALLT SAJNA A 4T-ROL. GONDOLOM NEM BIRTA TELJESITANI AZ EURO NORMAKAT. HAT AKKOR MARAD A DR?? HMMMM...
    

gunyi 69 2007. november 27. 17:07  
szánj rá 4kilot s vegyel egy jo XR600-at, en merem ajanlani. Már ha ütõset akarsz, s nembaj ha 3ba gázra feljön kerékre:):)
    

pallogabi 68 2007. november 27. 14:32   Válasz erre: 64
etz 150 után vettem a HONDA CRM 250(piros)-et barangolós motornak, akkor 16e km volt benne, most 34e körül jár az órája. Az tetszett benne, hogy kétszemélyes, kétütemû és rendszámos, nameg akkormég inkább utcai gumik voltak rajta, és én is többnyire utcán jártam vele, nagyritkán terepre. Megbízhatóbb mint az MZ, ha aszfalton ülve megyek kb 80km után elkezd sajogni a hátsófelem, de endurós felállással akár egyszerre meglehet tenni vele 1 tankolásnyi távot (150km). 5,5 liter benyát eszik+2Tolaj, amibõl 850km ként 1 litert amit magának kever, persze kényelmes kirándulós motoros tempóban értve. Az utazótempó kb 80-90körül van.
Relatív olcsó moci, mert ha gyári alkatrészeket veszek bele, akkor ritkán kell hozzányúlni(évente max 2szer), s akkoris az alkatrész és szervízdíj együtt max 30e körül mozog. Ebbõl a típusból a megkíméltet kb 450e ft körül találsz a piacon.
Kétszemélyes használat során 6,5et eszik, a hátsóülés endurósan kicsi, de 30-50km ig nemszoktak reklamálni az ott utazók.
Az utóbbi idõben sajnos nagyonsokat terepezem vele, aminek következtében az átlagfogyi 6-8liter körül alakul. Valamint 17éves technika révén versenyezésre nemalkalmas de, offroadtúrára nagyonjó. Ha tényleg csak egyedül kirándulásra használnám, akkor örök élet+1 nap lenne az élettartama. A 135kg-os telitankolt menetkész tömeg szerintem picit sok endurózásra, de vegyeshasználatra pont jó.
A lóerõkkel eleinte küzdöttem, de úgy 4 év és némi "ztaki tréning" segítségével már-már kezdem kitapasztalni a 35ló zabolázásának tudományát, melyet maximum 8000-es fõtengelyfordulaton ad le a gép, és ezalatt a nagy kétütemû terepmotorokra egyáltalán nem jellemzõ babettás hangorkán mellett teszi ( a szomszédaim szerint csendesebb mint a simsonom).
    

pallogabi 67 2007. november 27. 13:59   Válasz erre: 65
taki, itt a dr350 rõl beszélsz, mint ideális motor :), talán polya hatott rád is?
    

KT 66 2007. november 27. 10:41  
Minden motor drága !
Amii megvenni drága az általában azért mert jó, nem kell rá költeni.
Amit olcsó megvenni az nem véletlenül az... majd rá kell költeni és akkor már nem is olcsó,
sõt ha el akarod adni amit ráköltöttél nem látod viszont ! és csak a bosszúság marad !
    

ztaki 65 2007. november 27. 09:28   Válasz erre: 64
ha a kétszemély is bejátszik, akkor felejtsd el a kisköbcentit.
Kétszeméllyel még a 250 is unalmas... ott már megint a 350-nél tartunk (minyimum... :-), sõt...)

A hyosung 125-t azért említettem mert az már igazából inkább a krosszos enduró változat - pl. a végsebessége 90, de addig rendesen tól... szóval elvileg elég kravt van benne. Persze én is szoktam olyan helyeken "enurózni" ahova már a 350-sel is csak talán-talán jutnék fel.
Tehát elõbb el kell döntened, hogy mire... Azt irtad, hogy van barangolós motorod - akkor szerintem a kétszemélyes utazgatásra tarsd meg õt... A 250 4T pont annyi utazási élményt fog nyújtani, mint egy normális 125-ös 2T... tehát ne várj tõlül csodákat, de már alulról sokkal nyomatékosabbak - igy kényelmesebbek. De pl. kanyarokban nem fogsz velük csapatni... (segget ki és kapar... - mert nem kapar.. annyi tartalék nincs bennük!)
Ha valamilyen szinten vagánykodni akarsz, akkor min. 350 és min. 30 LE... ha ezek megvannak, akkor már nem lesz olyan nagy erõ hiány és ekkor már kompromisszumokkal akár kétszemélyeskedhetsz is...
A 350-ek viszont nem könnyû motorok általában 140 kg-nál kezdõdnek... Tehát kemény terepre épp a súlyuk miatt már-már alkalmatlanok. :-))) No - ezért nézegetem én a 125-ket, mert õk 100-120 kg között érnek véget és ha jó az áttételezésük akkor simán el mernék velük menni, akkár keményebb terepre is... Csak a jó motor drága.
Szart meg nem éri meg venni... :-)))
    

KOVI 64 2007. november 27. 09:17  
KOSZ A HASZNOS TANACSOKAT! A VILAGITAS DOLOG JO,H +LETT EMLITVE. MIVEL TOLTENI KELL AZ AKKSIT,TENYLEG NEM ERTEM,H MIERT NEM LEHETETT KIKEPEZNI VILAGITASRA IS A TEKERCSEKET. :( ES,HA RAM ESTELEDIK?! AKKOR A KROSSZ MOCI EZEK SZERINT KIESETT.
MONJUK AMUGY SEM "BOHOCKODNI", UGRABUGRALNI AKAROK,HANEM TEREPEN SZEP NYUGODTAN TURAZNI.
2 UTEM KIESETT A TURISTAK ES A KORNYEZET MIATT.
600AS TUL NAGY. 125OS VISZONT NEM TUL KICSI,HA HOSSZU IZMOS EMELKEDON AKAROM FELHUZATNI? ES NEM 2 ESBEN NYELGAZON? DILETTANS VOK,DE KISERT A 125 MZ-S KORSZAK,PEDIG AZ 2UTEM ES MEGIS ELEG HARMAT VOLT. JO TUDOM AZ ATTETEL AZERT MAS. ES HA 2SZEMELLYEL MEGYEK?
2-250ESRE GONDOLTAM IGAZANDIBOL. MACKO, SZERINTEM TE ERZED MI KELL NEKEM. A 350 MEG ESETLEG...
AZ A POEN,H FOGGGALMAM SINCS =RE,H ESZIK V ISSZAK EZEKET A MOCCOKAT,ANNYIRA TAVOL ESETT TOLEM EDDIG A TEREPEZES (A LAJTOS DOZERUTAKAT LESZAMITVA). UHHO BONGESZHETEK A NETEN RENDESEN. VHOL ALANT VOLT, KERESKEDEBOL KENE VENNI... -AZT ASSZEM +FOGADOM.
SZOVAL ?
    

ztaki 63 2007. november 27. 09:11  
Hali!
A keeway-t nem említenem a szokásos kína minõséggel egy sorban... Nekem volt már keeway enduróm és az égvilágon semmi bajom nem volt vele. DE használtam azért nem vennék... :-)))
Amúgy egy yamaha XT 225-tel nyomultam egy idõben és sehol nem volt kevés - mindnet tudott a maga 20 LE-jével, amit a nagyok. Hegyen és alföldön szintén.
Jó magam is gondolkodom valami könnyû, kisköbcentis enduró beszerzésén...
Régebben volt 125-ös yamaha tw-m... olyat már nem vennék... :-)) annál még a 70köbös aprilia tuaregem is jobbnak bizonyult.
A suzuki dr350-n tény, hogy a legjobb választás mindenesként használva - de elég borsos az ára... ha belegondolok, hogy 500e alatt tuti nem kapsz normálisat (95-ös körnéykét) és én a drz400-amat (2005-ös) árulom 900-t... akkor itt komoly dilemma elé állítanám magamat... Mert az öreg enduróknál azért azt észebe kell tartani, hogy 10-15 év alatt elég ha csak egy bunkó gazdásja volt... és annak már igen nagy a valószínûsége.
Amúgy vissza koreára... a hyosung RX125 enduroját is próbáltam már... õ a 4T 125-ösök közt szerintem teljesen használható.
    

pandamaci 62 2007. november 27. 09:09   Válasz erre: 57
Honda mtx 125 , meg yamaha dt 125 elpusztíthatatlan, de tényleg csak erdõkerülésre, nézegetésre való. És ehhez is krosszgumi kell rá, fõleg ha esõ után mész:) A régi 250 es 4 ütemûek kb ugyanezt tudják, kevesebb benzinnel.Félév után ezeket kinövöd. Honda xl600 , gut, szép nagy darab vas, de 50 kilós gyereknek nehéz mint a dög, fõleg sárban fetrengeni patakot járni, domboldalban bokrok közt lógó nyelvvel felállítgatni:))) 250 es kétütemû krosszmotorok kemények, de eltartása jóval többe kerül. Kínait nem tudom.
Kondicipõ-farmer egyikre se jó, ez is igaz. Erdészt vadászt, rendõrt, vasvillás gazdát mindegyikkel kerüld. Na , válassz!
    

kilajsanyi 61 2007. november 27. 08:59   Válasz erre: 60
na ezt jó tudni, én mindig azt hittem, hogy az a külsõ anyag :)


    

Macko 60 2007. november 27. 08:37   Válasz erre: 59
Igen, ezt alaposan végigolvasva meg összerakva az általam eddig hallottakkal talán a DR350-bõl egy normális állapotú lenne a legjobb ahhoz, hogy Kovi belekóstoljon a terepbe.
Nándi, a Gore-Tex nem trendi egyébként, az csak egy bélésanyag. Az azzal gyártott ruhákat meg inkább aszfaltos túrázásra tervezik, nem pedig terephasználathoz. Én már csak az ára miatt is igen sajnálnék egy olyanban fetrengeni a sárban. A múlt keddi gurulgatás után még a hátizsákom a csupa sár lett... :o)
    

kilajsanyi 59 2007. november 27. 02:32   Válasz erre: 57
kínai, kóreai mocskot újan se.

Importot is kifoghatsz simán.

Nagyokból hobbiendúristáknak :
Honda XL600 ( bajos ha a hengerfej javításra szorul meg má öregek, de jók.),
Honda XR600 - 3 kilóért nem hinném, hogy kapsz, de 5 körül má jót lehet venni. Ütõs .
Yamaha XT/TT600 - XT fosgyönge, de ócsó szerelni, TT-R megy de drága, lásd XR600
Suzuki DR350 kúrva jó szerintem
Suzu DR650 - szar de megy. (nagyon szubjektív )
Gilera RC 600 kurva jól megy csak szíjas a vezérlése....drága bele a vízpumpa. De ha össze van rakva kurvára tud menni és messze jobb a futómûve mint a japán szutykoknak.
Honda Domniator 650 csicsásabb XL kis fejidommal.
Kawa KLR - mazóknak. Szerintem egy rakás szar.

Kicsikbõl amik disznajok :

Husqvarna WR125
Aprilia RX125
KTM összes...és nem kell fosni, nem romlanak azok olyan hamar el...


Puhány erdészmotorok

Aprilia Tuareg Rally
Yamaha DT125
Honda MTX 125
Aprilia ETX
meg a hasonlóak

A kínai szemetek tényleg felejtõsek. még 5 év garival sem!!

Krosszból nem tudsz endúrót gyártani mert nincs rajta világítástekercs....és a krossznak általában van futómûve a sima endúrónak nem sok. Pl Aprilia RX125tel akkorát lehet ugrani tériszonyod lesz. DT125-tel a veséd hagyod ott.

Ha tényleg ízie akarsz pötyögni és tényleg ócsón akarod megúszni akkor Yamaha XT600 vagy TT600. Eccerûek , mint a bot de az alapvetõ dolgokat ezekkel is meg lehet tanulni. ( egykerék, hegymászás...)

Ha meg motor kell akkor pü. :)

a trendi górétex lószart sem ér a CE-s szivacsokkal. Proktektoringet, csípõ/térdvédõt, csizmát!!, rendes bukót , szemüveget viszont kalkuláld hozzá az árhoz.
    

Macko 58 2007. november 26. 23:59   Válasz erre: 57
Az endúró rendszámmal és lámpákkal (index nem kötelezõ) rendelkezõ krosszmotor.
Hiába garis az új kínai, ha folyton szétesik. Sajnos mindenhonnan olyan sztorikat hallani, amik a kirívóan gyenge futómûelemekrõl, csapágyazásokról és egyebekrõl szólnak.
Egy szép és ismert állapotú japánt kifogva lehet hogy jobban jársz.
    

KOVI 57 2007. november 26. 23:53  
HALIHO! KICSIT MEG FESZEGESSUK EZT A TEMAT, MERT TENYLEG NAGY DILEMMA!
GONDOLTAM,H KENE VENNEM EGY ENDUROT V KROSSZ-MOTORT,H OLYAN UTAKRA IS RATEVEDHESSEK, AMIT A TURA ENDUROM MAR NEM TOLERALNA. A KERET RA KB 300E HUF. NEM GYAKRAN ES NEM DUHAJ MODON TEKERNEM, CSAK MINTEGY KIEGESZITENE EZ A MOTOR A MASIKAT.
SZOVAL: HASZNALT NYUGATIT VEGYEK V UJ KINAIT (200CCM)? A GARANCIA AZ UJ MELLETT SZOL. ES A TOBBI???
MASIK KERDES: A KROSSZ ES AZ ENDURO KOZOTT CSAK A FELSZERELTSEG A KULONBSEG?
    

szelekt 56 2007. november 23. 21:16  
köszönöm szépen a hozzászólásokat, máshol is érdeklõdtem a keewayt nem nagyon javasolják, tehát akkor nem.
köszi
    

Macko 55 2007. november 23. 06:55   Válasz erre: 53
A Tuareget ismertem, de azért megkerestem. A Kewway névrõl nem ugrott be, azt is megkerestem, aztán kiderült, életben láttam már ilyet.
Nem is tudod, milyen nehéz kérdést tettél fel.
A Keeway mellett szól a fiatal kora. Viszont lehet hogy az is kevés, mert annyi rosszat hall az ember folyamatosan ezekrõl a bringákról gyakorlatilag mindenfelõl, hogy még az sem garantál egy kellemes, üzembiztos használatot. Ugyanakkor kicsi a teljesítménye, ha rendesen túrázgatni kezdesz, pillanatok alatt elfogy a végsebesség, hegyvidéken kevés lesz a teljesítmény, stb.
Az Aprilia egyetlen ellenérve a nagyobb kor és futásteljesítmény. Mert lehet, hogy a nagyon szép külsõ mögött bármilyen rejtett hiba bújik meg, amivel aztán sok bajod lesz a késõbbiekben. Amennyiben ismert az elõélete, ennek talán kisebb az esélye. Ugyanakkor teljesítménye, használhatósága miatt én mégis MINDENKÉPPEN ezt javasolnám.
    

Apu 54 2007. november 23. 06:38   Válasz erre: 53
Ha az állapota megfelelõ, akkor a nagyobb hengerûrtartalmut! Fõleg, ha túrázgatnál is vele!

    

szelekt 53 2007. november 23. 05:49  
hali
végre megvan a jogsi,( a vizsgán nagyon hideg volt,csuszott az út,a "tanuló" motor rángatott) de megvan!
túra endurót szeretnék venni, elsõ motorom lenne,
pénzem csak 200.000 ft van amit tudok motorra költeni.
két moci van ami beleférne az ár "kategóriámba",
1. keeway exceed 125 ccm, 2005, rendszámos,2400km,(szinte vadi új)
2. aprilia tuareg, 350 ccm,1992,rendszámos,km 40.000,tényleg szép állapotban.
most akkor melyiket?

    

TeeJay 52 2007. szeptember 5. 10:02   Válasz erre: 51
Ez lemaradt, sorry: :DDD
    

TeeJay 51 2007. szeptember 5. 10:01   Válasz erre: 50
A sárnak elég nagy a baráti köre...
http://www.picturescolourlibrary.co.uk/loreswithlogo/1939948.jpg

    

ronis 50 2007. szeptember 5. 09:38   Válasz erre: 48
az endurosok szeretik az esöt, olyankor örûl a lelkûk,, hiszen a szikla és a sár nagy barátok, nem tudtad,?? :))))))
    

TeeJay 49 2007. szeptember 5. 09:15   Válasz erre: 48
Igen, van most egy apró malõr az idõjárással... :-S
    

kovpeti 48 2007. szeptember 5. 08:50   Válasz erre: 47
Nem szeretem nagyon az esõt :-)
    

TeeJay 47 2007. szeptember 5. 08:30  
Nocsak, a szomszédban laksz! Gurulhatnánk... Persze azt nem tudom megmondani mikor... :D
    

kovpeti 46 2007. szeptember 5. 08:05   Válasz erre: 45
Túrázni tök jól lehet vele, tanktatyi + oldaltáskák és kész.
Utassal ezzel a farokidommal viszont tényleg gáz, mert :
Az utas csak beléd tud kapaszkodni
Fékezésnél nem tudja magát a tankon megtámasztani, mert messze van.
Viszont utassal SOKKAL stabilabb a kanyarokban !
    

TeeJay 45 2007. szeptember 4. 20:39  
Szép a kis Z, csak túrázni két személlyel nem olyan jó vele. Dobozolni is rémálom. :(
    

Csutka 44 2007. szeptember 4. 20:21   Válasz erre: 42
Nehogy máááá Fazert vegyél, ha ilyen szuper Kawa van ennyivel olcsóbban... :))))) Megvenném én, csak már lerendeztem a Z750 ügyletet egy kereskedõvel... :))))
Azért a beszámított motorban nem kell vakon megbízni a hivatalos kereskedésnél!!! Nem ügy visszatekerni a km órát és másik szervízfüzetet hamisítani... :(((( Bár ezért szerintem börtön járna. Csak kis országunkban minden kicsit másképp mûködik...
    

fektitibi 43 2007. szeptember 4. 19:57   Válasz erre: 42
Van aki elakarja adni a motorját és van aki kitartja, majd oda adja olcsóbban.Elakarom adni és ennyi az egész.Sõt még lebiztosítózva sem volt!
    

TeeJay 42 2007. szeptember 4. 15:46   Válasz erre: 41
Ezt láttam az eladó motorok topikban, de kicsit alacsonnak tünt az ár?. :-? Hasonló korú és futott km-e Fazer ált. +300e több.
    

fektitibi 41 2007. szeptember 4. 14:37  
Ezt vedd meg szerintem!
    

Vaslovas 40 2007. szeptember 4. 10:13   Válasz erre: 36
Na ezek se kicsik !
    

Vaslovas 39 2007. szeptember 4. 10:11   Válasz erre: 34
Hihi:-)))))))))
    

Vaslovas 38 2007. szeptember 4. 10:10   Válasz erre: 35
Az annyaaaaaaaa !
Milyen ambu babákat adnak hozzáááá !
Én is cserélek :-)))))))))))))))))
    

Kawacsabi 37 2007. szeptember 4. 10:00   Válasz erre: 35
Na.....ennek tényleg jó az eleje:-))))
+ az alulja is:-)))
    

Borzolo 36 2007. augusztus 20. 22:02   Válasz erre: 32
Nagymotort meg innen vegyetek: http://www.bosshoss.net/view_bike.asp?x=BHC3ZZ4SS#
    

Borzolo 35 2007. augusztus 20. 21:53   Válasz erre: 34
Kawacsabi: itt egy VN 2000 felszerelve... Ne mondd, hogy az eleje nem teccik! :-) Egyébként Én a néccázas után be voltam rezelve kicsit, hogy milyen nagy is a 800, aztán párszáz km. és megszoktam. Jövõre meg majd alkudok a Kavacsabi bombázójára :-) Pedig nem a méret a lényeg...
    

Kawacsabi 34 2007. augusztus 20. 21:10   Válasz erre: 33
Kissebb az ülléspoziciója...Sajna....+ nem lehet olyan jól felszerelni.+az eleje sem tetszik:-((((
    

falkavezer 33 2007. augusztus 20. 20:58   Válasz erre: 32
Háta kétezeres?
    

Kawacsabi 32 2007. augusztus 20. 20:57   Válasz erre: 30
B@shatom ha nagyobbat nem csinálnak.:-))))))
    

falkavezer 31 2007. augusztus 20. 20:33   Válasz erre: 30
Jaa ! Jó a VN 800 ,nekem is tetszik !
    

falkavezer 30 2007. augusztus 20. 20:33   Válasz erre: 29
Csabi termetét ismerve az 1600 -os az kicsi ,de mindenki a saját termetét is vegye figyelembe . Nem árt szerintem egy kissebb könnyebb motorral kezdeni ,aztán majd váltás. A nagy motorokat is mindig lecserélik!
    

Kawacsabi 29 2007. augusztus 20. 19:54   Válasz erre: 28
Inkább 1500-1600vn-t vegyetek.A kicsiket mindíg kinövik,aztán 2-3 csere ,+ egy rakás kidobott pénz után + érkeznek az 1500 ös és fölötti kategoriába.Neken Kawám van.1999-es,de hibátlan.:-)))
    

tom70 28 2007. augusztus 20. 19:42   Válasz erre: 27
Ha jól látom 800-as van neked?
Szép a vn 900, de elég új technika nem tudom a gyerek betegségeken mennyire van túl.
    

Borzolo 27 2007. augusztus 19. 22:52   Válasz erre: 26
A Kawasaki meg sincs említve... Pedig a VN 800 használtban jó áron van, a VN 900 meg tele innovációval. Az alkatrész ellátás határideje és ára nem mellette szól :-( De amúgy én élvezem a laza gurulást ezzel a géppel.
    

tom70 26 2007. augusztus 19. 16:12  
Laza gurulások híve vagyok, 90-es tempó engem kielégít. Nézegettem a shadow-t is, de a vl 800-as kicsit erõsebb, nyomatékosabb és kinézetre is robosztusabb. Talán ezért húz kicsit jobban a szivemhez.
    

pandamaci 25 2007. augusztus 19. 09:37   Válasz erre: 21
vl800- motortesztek közé beírtam, milyen,meg mire való,képek között megnézheted ,hol voltam vele :fakeer see,gr.glockner, istria, stb. Amikor én vettem, a shadow750 láncos volt, motorja gyengébb, és drágább. azért lett ez. Azt vedd meg, amelyik jobban tetszik / már ha igazán eldöntötted hogy ilyen lovat akarsz:) /
    

Jose 24 2007. augusztus 19. 09:21   Válasz erre: 21
Hali Tom! A csopperekhez nem tudok szólni, mert nem abban utazom.Van egy jóismerõsöm aki viszont egy év után eladná a honda shadow 750 vt c6 típusú vasmadarát, mert lecserélte egy túra bömösre.Csak akkor vegyél csoppert, ha laza gurulásokra használnád.Mert ha esetleg a sebeséget is szeretnéd 130 felé kipróbálni akkor szélvédelem és fogyasztás miatt kacsingass a túra sportok felé.De minden ember más, és így kerek a világ.Keressél olyan tagot a lapon akinek olyan vasa van amilye szeretnél, és kérdezd meg a véleményét. szerintem gumicsirke :-)
    

Oldklu 23 2007. augusztus 19. 07:20  
Én, ha vennék:
Márkakersekedõhõz fordulnék és "beszámított" motort vennék, ha használtban gondolkozom!
Miért?
Aki új motort akar és "beszámítják" neki a régít, attól a kereskedõ a TAX listaár alatt veszi be a motort! (A TAX katalógus a német használ jármû árlista!) A kereskedõ átnézi a szervizében, mert Õ sem tudná továbbadni a gagyit, nem maradhat a nyakán! A kereskedések, kb 100 - 150 ezer Ft-ot raknak rá,- amelyet alkunál még le is tud engedni- de az ár ezzel kerül a TAX ár közelébe!!! Azaz, az egy reletíve korrekt ár.
A haszna az új eladásán van!!! Aki, pedig az új motorjáz veszi, az be van sózva és minnél elõbb akarja kézbekapni azt, nem törõdve azzal, hogy kicsit bukik a régin! (Kb.: 100 -150 ezret!)
Ha ez érdekel, akkor kersd a Klu -t itt, vagy a www.blackmotors.hu lapon. Ez Suzuki márkakereskedés, de van egy csomó jó vas náluk! Legalább ennyi protekciónk legyen már!

    

Kazi 22 2007. augusztus 19. 05:55  
Vegyél Shadow-t azzal nincs baj, jó, megbízható, szép,........ , nehéz, de csak ha a földön fekszik! :-)

    

tom70 21 2007. augusztus 18. 18:18  
Igen, igen itt vagyok még, legalábbis megérkeztem.
Köszönöm a hozzászólásokat!
Kérdeztétek a tipust mit is szeretnék, szívemhez legközelebb a csopperek állnak, ezen belûl is talán a SUZUKI VL 800-as amiért bolondulok.
    

Jose 20 2007. augusztus 17. 20:47   Válasz erre: 19
Akkor olyan férfiassan viselkedtél mi?Az ösztöneid vezéreltek nem az eszed :-)))Jó ám a Vicc is :-()
    

hajaj 19 2007. augusztus 17. 19:37   Válasz erre: 18
Nem Tom.(0,6%-os szóvicc)
Igen, alapok, ezért mondom, hogy balfék voltam. Így, hogy magam újítottam fel az egész blokkot, már jobban ránéznék egy használt vasra. Mondjuk akkor mindegy volt, ebbe voltam (vagyok)beleszerelmesedve és más úgysem kellett volna.:)
    

Jose 18 2007. augusztus 17. 19:30  
Mi itt jól elbeszélgetünk, de tom is van még?
    

Jose 17 2007. augusztus 17. 19:28   Válasz erre: 13
ez igen!!! Amiket felsoroltál azok alapok.Én kb. fél évig kerestem a megfelelõt.Volt olyan ahol azt mondtam a "tulajnak"a rövid átnézés után , hogy be se indítsd akkor megsértõdött és amikor az arcába soroltam a gondjait (ami látszott)akkor
pedig azt mondta, hogy én nem vagyok szerelõ.Ez igaz de sok munkám volt a kutatásban (típus)és azért autószerelõ múltamból is vannak még emlékeim.Az biztos, akár új akár használt át kell alaposan nézni.Mert ugye Magyarországon az új motor is lehet sérült:-((((( A sz'rt kipolírozva is eladná némelyik kereskedõ aki a viszonteladói listán rajta sincs de vannak szép táblái.
    

Verado 16 2007. augusztus 17. 16:41  
aztán ha kezdõ motoros vagy... mert ugye errõl szólt a topik ... és megállsz a lámpánál egy aszfaltgyürödés oldalában..... mielött rájönnél hogy nem ér le a lábad eldülsz és a fél város röhög rajtad mert nemtod felemelni a kiválasztott géped ... ennyit a németekrõl :)
    

standby 15 2007. augusztus 17. 16:36   Válasz erre: 14
uj motornal mi a kockazat?
max annyi, hogy olyan markat veszel, amihez szar az alkatreszellatas es honapokat szopsz egy garancialis javitason... sajnos ismerek ilyen markat es embert is akivel ez tortent.

"ülés, vagy nyeregmagasság, a motor teletankolt sulya, és a manöverezhetõsége ( itt elsõsorban arra gondolnak mennyire könnyen tologatható , állítható sztenderre, eldölt állapotból való felemelés, hogy kezelhetõ egy rutinpályán is elöforduló gyakorlatoknál, vagyis jellemzõen visszafordulások és szalomok esetén mennyire könnyen irányítható"

ha ezek alapjan valasztottam volna kezdokent motort, akkor lehet hogy egy potkerekes babettam lenne :D
csak a nemetek tudnak ilyen pocsok lenni...
szerintem elso dolog, hogy leszukitem arra, hogy milyen stilusu motort szeretnek venni (tua, sport, csopper, krossz, etc). aztan ezen belul szukitem tovabb a kort olyan szempontok szerint, hogy megbizhatosag, fogyasztas, kinezet es egyeb emocionalis tenyezok. az igy leredukalodott markaknak es azon belul tipusoknak alaposan utana olvasok, mert tele van a net infokkal, csak keresni kell (nepitelet, totalbike, meg hasonlo motortesztelos-leiros szajtok) es miutan tajekozodtal a tipus jellemzoirol, gyengeirol elkezded hivogatni a kiszemelt aldozatokat es az alap dolgokon kivul figyelsz ezekre is.
ezeket az alap dolgokat pedig ha nem ismered, akkor szinten megkeresheted a neten... google a te jo baratod 8D
    

Verado 14 2007. augusztus 17. 16:11  
szerintem osszuk ketté a témát, használt és új motor vásárlás :)
    

hajaj 13 2007. augusztus 17. 16:08   Válasz erre: 12
Az a baj, hogy sok tanulsága nincsen, ha át akarnak vágni, akkor át is fognak. Mindenesetre miután megkérdeztem, mikor volt benne olajcsere és a "nemrég lett utántöltve" válasz után még meg sem néztem az olaj színét, jó hülye voltam. Nem volt rossz hangja, gondolom tele volt adalékolva, olajcsere után kezdõdött a borzalom. Elõtte szintetikust raktak bele, szétszedte az olajlehúzó-gyûrûket meg a tömítéseket, ömlött belõle mindenhol. Fékolaj valószínûleg nem volt cserélve évek óta, persze akkor azt sem néztem meg. Pár dolog nem volt eredeti, ha legközelebb csinálnék ilyet, tutira betanulnám az egész típust, most már biztos vagyok benn, hogy megborították párszor. Herélt dobból is gondolhattam volna, hogy nem sok jóra számíthatok, szét volt hajtva a blokk, bár hazáig kibírta. Kikötött km-óra sem jó jel, tudod ki hiszi el, hogy elõtte szakadt el a spirál? Ha bontva volt a blokk, az látszik a csavarok fején, KÖTELEZÕ végignézni az összeset. Bár csak a szétszedés a tuti, mert azt még én sem gondoltam volna, hogy a 4 hengeres gépben csak két dugattyú Honda, a másik kettõ kisipari forgácsolás. A hangtompítóval azóta is szívok, vissza kellene tenni, de honnan szerezzek? Így meg maradt a szegényebb keverék, jobban melegedõ blokk, meg a remény, hogy nem olvadnak a dugattyúk.(kisipari megolvadt)
Szumma szummárum, hülye is voltam, de van amit nem lehet kivédeni, esetleg ha van valami bizonyíték, hogy nem otthon szerelték a gépet. Amit otthon szerelnek, abban tuti lesz valami (rosszul felrakott anya, házi kendács alátét, feszegetett csapágy), ami az elsõ szétszedésnél megkeseríti az életed!
szóval amit tutira megnéznék:
-olaj színe
-gyertyák színe
-csavarfejek (fõleg a kereszthornyosak, ciki amikor nem lehet õket kicsavarozni többet)
-forgattyúsházon vannak-e tömítõpaszta-nyomok
-hangok, füst, bár ezeken adalékkal lehet javítani
a többi úgyis menet közben derül ki. Nálam például a benzincsapból hiányzott a normál állás benyúló csöve, így normálon is ki tudta szívni az egész tankot, erre hamar rájöttem, miután 2 km-t kellett tolnom a 200 kilós vasat...
Jah és ha elég pofátlan vagy, mérj le valami hézagot, ahol lehet, (gyújtás, karbik, féktárcsa...) ebbõl hamar kiderül, mennyire szerettek foglalkozni a géppel. Bocs, hogy hosszú lett.
    

Jose 12 2007. augusztus 17. 15:46   Válasz erre: 11
Jobb ha más kárán tanulunk!!!!!!Nyomjad
    

hajaj 11 2007. augusztus 17. 15:45  
Most blokkoljam az internetet?:) Ha érdekel valakit, akkor szívesen leírom.
    

Jose 10 2007. augusztus 17. 15:44   Válasz erre: 9
akarsz róla beszélni?
    

hajaj 9 2007. augusztus 17. 15:42  
Azért meglátszik, hogy azt a cikket németek írták... Itthon én elõször is azt nézném meg, hogy nem akarnak-e átvágni. Sok mindennel lehet, én be is martam elég rendesen...:(
    

Jose 8 2007. augusztus 17. 15:40  
Én egyszer szeretnék vagy egy yamaha TDM-et, vagy egy Suzuki gsx 750F-et de a két motorról más-más társaságot kérdeznék pl.
    

Jose 7 2007. augusztus 17. 15:38   Válasz erre: 1
NNNa Tom !Ezeket szürd le és tegyél fel még egy kérdést :-)))
    

pandamaci 6 2007. augusztus 17. 12:34   Válasz erre: 1
Este találkoztok egy parkolóban az eladóval.Lehetõleg esõben.Motort meg se próbálod,úgyse értesz hozzá,de kifizeted mert nagyon tetszik.Az eladó odadja az 1db másolt kulcsot, ir egy adásvételit, bár nem az õ nevén van, de övé régóta. Ja a törzskönyv nincs nála, de holnap feladja neked postán. Elköszöntök. Hazafelé 1-2 furcsa hangot észlelsz, nem baj, majd beviszed úgyis valahova átnézetni...
komolyabban: Ha semmit sem értesz hozzá, meg cimboráid se, megvétel elõtt vidd be egy eladótól független szakszervizbe, /pénzért/ nézesd át, kérj állapotlapot róla.+próba.Szervizkönyv bejegyzései is leellenõrizhetõk. Csináltass egy eredetvizsgát, aztán ha motor és papirok is ok, akkor fizesd ki.
    

ztaki 5 2007. augusztus 17. 12:21   Válasz erre: 4
hát én azért ragaszkodnék a motor stílusának mi elõbbi meghatározásához, mert teljesen más dolgokat néznék egy cross motoron és egy supersporton vagy egy csoperen...
Bár néhány általánosságot azért ezektõl függetlenül el lehet mondani... de sokkal egyszerûbb, ha legalább egy pici támpontot kap az ember.
    

Verado 4 2007. augusztus 17. 12:14  
olvasva egy errõl szoló cikket a német motoros ujságban a motor típusát vagy kategoriáját megelözõen az alábbi szempontok merültek fel:

ülés, vagy nyeregmagasság, a motor teletankolt sulya, és a manöverezhetõsége ( itt elsõsorban arra gondolnak mennyire könnyen tologatható , állítható sztenderre, eldölt állapotból való felemelés, hogy kezelhetõ egy rutinpályán is elöforduló gyakorlatoknál, vagyis jellemzõen visszafordulások és szalomok esetén mennyire könnyen irányítható.)

Ha ezzen túl vagy és találtál pár motort amivel mindezt biztonsággal és könnyen meg tudod csinálni akkor gondolkozál el hogy melyik legyen és miért:)
    

Jose 3 2007. augusztus 17. 12:00   Válasz erre: 1
Kérdezz- Felelek de csak amit ismerek .Az meg nem sok :-) Egy típus vagy kategória azért tényleg kéne!!!!
    

ztaki 2 2007. augusztus 17. 11:47   Válasz erre: 1
Hogy hatékonyabban segíthessünk, ahhoz azért nem ártana tudni legalább a veendõ motor stílusát...
    

tom70 1 2007. augusztus 17. 11:25  
Sziasztok!
Mivel szerény személyem is motorvásárlás elõtt áll, ezért szeretném ha tapasztalataitokat megosztanátok a pór néppel mit is kell tüzetesen átvizsgálni egy használtmotor vásárlása esetén, mire is kell odafigyelni!
Elõre is köszi!
    

ELőző oldal
Hoterkep

Tagok száma: 22124
5 621 Eddigi túrák
14 221 826 km
34071 Eddigi túra-résztvevők